Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax dankt VAR en voorkomt slechtste start sinds 1958

Laatste update:

Ajax heeft in de tweede wedstrijd van het seizoen de eerste zege geboekt in de Eredivisie. De Amsterdammers leken af te stevenen op een gelijkspel, maar wonnen door een late strafschop van Dusan Tadic met 0-1. Kevin Blom kende de penalty toe na het raadplegen van de videobeelden, nadat hij in de eerste helft een discutabel doelpunt van VVV-Venlo afkeurde. Ajax voorkwam dat het voor het eerst sinds 1958/59 een seizoen begon met twee duels zonder zege.

Erik ten Hag kondigde al aan niemand te zullen sparen voor het midweekse duel met Dynamo Kiev en hield zijn woord. De trainer stuurde dezelfde elf namen het veld op als in het duel met Standard Luik (3-0 zege). In die wedstrijd waren de Amsterdammers oppermachtig, maar tegen VVV ging het veel minder soepel. Sterker nog: zes minuten voor rust leken de Limburgers op voorsprong te komen. Een droge knal van Martin Samuelsen was doelman André Onana te machtig. Het doelpunt werd echter afgekeurd, nadat Blom de videobeelden bekeek.

De arbiter zag dat Samuelsen voor zijn uithaal licht aan het shirt van Nicolás Tagliafico trok, waarna hij de treffer annuleerde. Voor dat moment waren de beste kansen al voor Ajax. In de achtste minuut had David Neres de score moeten openen na een steekpass van Tadic, maar met zijn verkeerde been schoof de Braziliaan de bal ver naast. Diezelfde Neres moest na 26 minuten vervangen worden door Zakaria Labyad, nadat hij uitviel met een blessure. In een één-op-één-situatie met Lars Unnerstall wist Labyad zijn invalbeurt niet te bekronen.

VVV liet zich niet onbetuigd en werd enkele keren dreigend in de counter. Het (afgekeurde) doelpunt kwam dan ook niet uit de lucht vallen; voor Ten Hag was er genoeg te bespreken in de rust. Het spel was in de tweede helft echter ook niet goed genoeg om VVV de wil op te leggen. Het tempo lag te laag en het opbouwen van aanvallen ging niet soepel genoeg; Ajax probeerde het vaak zonder succes van afstand. Halverwege de tweede helft waren de gasten wel heel dicht bij een goal: een laag schot van Mazraoui werd door Unnerstall gepareerd.

Bij Ajax ontbrak de scherpte en VVV had de organisatie goed op orde. Zodoende leek de thuisploeg zonder al te veel problemen stand te houden in De Koel. De Limburgers roken hun eerste punt sinds 2011 tegen Ajax, maar door een late strafschop trok de topclub toch aan het langste eind. Blom raadpleegde opnieuw de videobeelden, ditmaal na een beuk van Roel Janssen bij Klaas-Jan Huntelaar, en kende een penalty toe. Dusan Tadic benutte het buitenkansje met een schot door het midden, waarna Johnatan Opoku in de blessuretijd een grote kans op de 1-1 miste.

Verdiende Ajax de overwinning?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb bij Blom wel echt mijn twijfels. De woede bij VVV is goed te begrijpen.

18 augustus 2018 om 20:26

Wat een onzin. Beide beslissingen terecht.

Maar wat was Ajax slecht en dan met name F. De Jong en Labyad.

18 augustus 2018 om 20:28

Penalty van ajax was terecht naar mijn mening. Afgekeurde goal daarentegen niet.

18 augustus 2018 om 20:29

Je kunt Frankie slecht vinden maar noem hem aub niet in 1 zin met Labyad. Ajax onwaardige speler.

18 augustus 2018 om 20:31

De afgekeurde is te triest voor woorden imo. Misschien moet Ajax ook nog een middenvelder in de spits zetten, helpt gigantisch in de diepgang

18 augustus 2018 om 20:31

Ja iedereen heeft Frenkie inmiddels door. Op het middenveld heeft hij geen toegevoegde waarde, vertraagt het spel. Labyad kan al helemaal niet mee op dit niveau, een miskoop.

18 augustus 2018 om 20:34

Welke wedstrijd heb jij gezien??Frenkie D.Jong een van de slechtste van ajax noemen hahaha, jij kijkt heel anders naar een wedstrijd dan ik doe merk ik wel!!

18 augustus 2018 om 20:35

Hallelujah, ik had verwacht dat Labyad gretig en gebrand zou zijn om zichzelf te laten zien nu hij meer minuten mag maken. Maar die jongen heeft niks goed gedaan. 3x de bal over de achterlijn gelopen/laten lopen, geen loopacties, gewoonweg niet meegedaan aan de wedstrijd.

Mag hopen dat de blessure van Neres meevalt, want als Labyad tegen Kiev moet spelen wordt het een zinloze missie.

18 augustus 2018 om 20:39

@lekkerbek

Wat lul jij nu allemaal. Je vind F. De Jong slecht en je noemt Schöne niet???? Volgens mij voetbal jij zelf niet als je niet ziet dat de klasse bij F. de Jong ervan afdruipt bij genoeg van zijn acties. Daarnaast het feit dat hij pas voor de 3e keer in anderhalf jaar tijd op het middenveld speelt bewijst alleen maar dat het alleen nog maar nog beter kan gaan. (vond hem gewoon een van de betere, samen met Tadic).

18 augustus 2018 om 20:40

Als die gaol afgekeurd wordt kun je beter stoppen met voetballen

18 augustus 2018 om 20:47

Goal makkelijk afgekeurd, penalty terecht. Uiteraard verdiende Ajax wel te winnen. De keeper was in topvorm en Venlo speelde 80% van de wedstrijd met 11 spelers tussen de bal en hun goal. En dan op een klein kunstgrasveld...het zijn verzachtende omstandigheden voor deze dramatische wedstrijd

18 augustus 2018 om 20:50

Het is zwaaar te hopen dat t meevalt met Neres. Labyad bracht werkelijk he me maal niets.. loopt ik weet niet hoeveel keer met bal en al over de achterlijn. Passes in de 16.. nou niet om aan te zien. Vond Tadic soms te veel in de coach mode. Nou is dat natuurlijk lekker een extra spelers die zich daarmee bemoeit. Maar soms denk ik dat dat ten koste gaat van zn doelgerichtheid. Penal terecht.. dat Blom dat niet meteen ziet is de vraag. Afgekeurde goal raar. Maar gelukkig voor Ajax.
Tuurlijk blij met de punten. Niet met hoe. Aantal dagen terug zo vol vuur.. en hier zo veel minder. Te veel minder.

18 augustus 2018 om 23:17

Wauw wat voelen een aantal mensen zich aangevallen als ik wonderkind Frenkie een keer bekritiseer. Ik ben ook fan van hem, althans vorig jaar, maar dit jaar laat hij het nog niet zien. Mogelijk door nasleep van zijn blessure. Maar dan mag je nog wel kritisch zijn.

Het grootste probleem van Ajax op dit moment is, dat er totaal geen tempo in het positiespel zit. Als je eens goed op Frenkie let, dan zie je dat hij daar ook debet aan is. Hij vertraagt het spel. Tuurlijk andere spelers ook, maar daarom moet hij juist het verschil maken. Hij is toch zo goed en zou naar Barcelona moeten? Laat het dan zien en zorg voor hoge balcirculatie door de leiding te nemen en zelf het goede voorbeeld te geven.

Heb je die schop gezien die rood had verdiend? Komt door het spel wat hij dit seizoen laat zien. Te traag in handelen. Je geeft de tegenstander de mogelijkheid om je te schoppen. In een vorig nieuwsbericht liet hij zien dat hij daarmee ruimte wil creã«eren erachter, maar met 11 man achter de bal, zoals VVV liet zien, gaat die ruimte er niet komen. Ben je beter gebaat bij hoog baltempo.

Het is absurd dat Ajax in 180 minuten voetbal slechts 2 doelpunten weet te maken, met geluk, tegen VVV en Heracles.

18 augustus 2018 om 23:36

Ook al ben je de traagste op het veld, dit was gewoon een nare doodschop. Bovendien is de kracht van frenkie om bewust de tegenstander naar hem toe te trekken zodat er meer vrijheid is voor de rest,Die jongen heeft ogen in zn achterhoofd. Hij heeft dit een paar dagen geleden nog uitgelegd. Voor de rest heb je inderdaad gelijk, voorhoede kan een stuk effectiever

18 augustus 2018 om 20:26

Hoezo? Blom had Ajax anders 2 keer benadeeld zonder de Var. Tereccht afgekeurd doelpunt en terecht penalty. Gelukkig maar!

18 augustus 2018 om 20:28

Kom op, als dat terecht was afgekeurd kunnen we beter stoppen met voetballen. Hij springt naar achter en is al uit balans door zijn belabberde timing en meneer toucheert hem en hij is afgekeurd. Echt zelden zulke kul gezien.

18 augustus 2018 om 20:29

Blom vergeet ook nog even geel te trekken voor Huntelaar met zijn videogebaartje... is namelijk niet toegestaan. Nee wat doet meneer Blok? Die luistert gelijk en gaat nog kijken ook... droeftoeter. Overigens wel een penalty... maar ja het was ook een zuivere goal van Vvv. De VAR maakt van voetbal een nog grotere wijvensport dan het al was met 22 acteurs... maar de Knvb is moeilijk serieus te nemen als ze dit gewoon laten passeren.

18 augustus 2018 om 20:30

Haha! En dan vragen wij ons af hoe het kan dat we in Europa weinig betekenen.. Daar wordt nog redelijk normaal gefloten.

18 augustus 2018 om 20:31

Om over die rode kaart van Van Ooijen nog maar te zwijgen, nieteens voor fluiten. VAR durft daar niet op te treden. Blom wacht volgensmij gewoon op de VAR en stelt eigen beslissing uit heb ik gevoel.

18 augustus 2018 om 20:35

toch is het raar dat je het bijna niet ziet bij de zware overtredingen, maar alleen bij dat duw en trekwerk in het strafschopgebied. Je zou toch zeggen dat ze daar wel contact over hebben als die gasten de beelden ervan zien en achteraf kunnen ingrijpen.

18 augustus 2018 om 20:39

Blom floot gewoon een slechte wedstrijd, was inderdaad een donkerrode kaart voor van Ooijen.

Weer een draak van een wedstrijd van Ajax, wanneer zijn we van die kunstgrasvelden af.

We komen heel goed weg vandaag, vond Blind niet goed spelen en labyad liep alleen over de achterlijn.

18 augustus 2018 om 20:40

Nee hij luistert niet naar huntelaar, maar het wordt bloem in zijn oortje gezegd.

18 augustus 2018 om 20:46

Dat het doelpunt van VVV is afgekeurd mbv VAR is te belachelijk voor woorden. Ook als dit ten nadele van mijn eigen club zou zijn geweest of als Ajax hierdoor niet op 1-0 voorsprong zou zijn gekomen. Tagliafigo zit mis en heeft zelf zijn arm naar achter. De speler van VVV trekt/duwt zijn arm omlaag om te kunnen schieten. Dit gaat weer de hele wereld over en iedereen lacht ons uit, vooral in Engeland. En hier durven mensen nog te spreken over een terechte beslissing 😔

18 augustus 2018 om 20:47

Hij was al uit balans door het stomme inkomen. Daarnaast was zijn richting naar voren en kon hij nooit meer op tijd corrigeren. En zeer zwak besluit van blom.

18 augustus 2018 om 20:59

@MarcelPeters, als de doelpuntenmaker profijt heeft van het trekken aan de arm -> overtreding waar praten we dan over? Ikzelf vond het te licht maar kan volledig zien waarom hij hem doet laten seponeren. Uiteindelijk maakt hij een overtreding waardoor hij zichzelf in een betere positie brengt, hoe licht dan ook. Voor mij is de twijfel of Tagliafico zonder die domme overtreding iets had kunnen betekenen, ik neig naar nee. Sterker nog, ben wel zeker van niet. Maar doet er niets aan af dat het een overtreding is.

18 augustus 2018 om 21:05

Stom is dat hij dan nog gaat shirtje trekt.

18 augustus 2018 om 21:09

Voetbal is een contactsport. Dan moeten ze het in Nederland maar veldvoetbal noemen als nuance verschil met voetbal en een link naar zaalvoetbal. Want dat is onder hand het voetbal in NL. Zaalvoetbal in de buitenlucht.

18 augustus 2018 om 21:33

Hij springt niet naar achteren hij wordt naar achteren getrokken. Even je bril opzetten.

18 augustus 2018 om 21:46

Het is een contactsport maar dat wil niet zeggen dat je aan iemand zijn shirt mag trekken. Hij trekt tagliafico uit balans waardoor hij mistimed. Terechte beslissing. Het argument dat dit 100x per wedstrijd gebeurt vind ik geen argument. Dat shirtje trekken en vasthouden in de zestien wil men nou juist uitbannen. Dit soort beslissingen helpen daarbij.

18 augustus 2018 om 21:52

Hij was allang uit balans voordat die speler hem aan zn shirt pakt. Timede de bal totaal verkeerd waardoor hij naar achteren viel. Maar ja, iets met zien wat je wilt zien denk ik.

18 augustus 2018 om 21:52

Contactsport ja. Maar op shirtje trekken staat een gele kaart. Het een heeft dus niks met het ander te maken.

18 augustus 2018 om 22:10

Misschien zelf even je bril opzetten. Tagliafico timed de bal totaal verkeerd waardoor hij bijna achterover valt, evenals de speler van VVV. Die pakt vervolgens Tagliafico vast om niet te vallen en te kunnen schieten en Tagliafico denkt: das mooi, daar speel ik even handig op in door achterover te vallen. Feit is: als dit op het middenveld gebeurt hoor je er niemand over, fluit Blom er niet voor en kijkt de VAR er niet naar. Dat moet je als maatstaf nemen. Dan is het namelijk ook in de 16 geen overtreding.

18 augustus 2018 om 20:26

Er zou eerder woede bij Ajax moeten zijn, want dat die benenbreker op De Jong niet bestraft met rood is, is lachwekkend.

18 augustus 2018 om 20:30

Precies, maar daar hoor je natuurlijk niemand over. De afgekeurde goal vond ik ook zwaar, maar de pingel was natuurlijk meer dan terecht.

18 augustus 2018 om 20:26

Dit is echt schandalig. Dan ben je beter af zonder VAR. Ook absurd dat er in de laatste minuut niet eens naar dat discutabele moment van VVV wordt gekeken!

18 augustus 2018 om 20:28

Daar wordt door de VAR gewoon naar gekeken hoor. Maar er was ook gewoon helemaal niks aan de hand

18 augustus 2018 om 20:28

Was niks discutabels aan en de var momenten waren terecht

18 augustus 2018 om 20:29

Dslaar wordt wel. Naar gekeken en de var zag dat die vvver zelf vast hield. Dan gaat ie net zeggen hé blom kom eens even kijken dat je gelijk hebt..

18 augustus 2018 om 20:29

En dan vergeten we de vuurrood waardige overtreding op de Jong ook nog....

18 augustus 2018 om 20:33

Parzysek je weet dat de VAR alles bekijkt maar niet alles laat herbekijken door de scheids? Wezenlijk verschil lijkt me. Ik vind het een heel lelijke overwinning van mijn team en van mij had de tegentreffer mogen gelden, maar ik vind het ook heerlijk voor al die sneuballen die niks anders willen dan Ajax uitlachen en te kakken zetten. Wat een frustratie op voetbalzone vanavond, heb ook nog nooit zo snel 100 reacties gezien na een wedstrijd.

18 augustus 2018 om 20:53

Nou inderdaad, als je die diep donkerrode kaart van Van Ooijen mist kun je er als VAR zijnde beter mee ophouden.

18 augustus 2018 om 21:56

Wat een calimero gedrag zeg. Je zou ook kunnen denken: als zoveel mensen vinden dat die goal onterecht wordt afgekeurd dan kijk ik misschien teveel door mn rood witte bril? Maar nee, in plaats daarvan leg jij het uit als dat Ajax uitgelachen en te kakken gezet moet worden. Want die mensen die vinden dat die goal niet afgekeurd moeten worden zeggen allemaal dat Ajax een terechte penalty krijgt en dat Van Ooijen rood had moeten krijgen.

18 augustus 2018 om 22:52

Such magneet misschien moet je even het live meepraten topic bekijken voor je op mij reageert, het zijn continu dezelfde kleuters die alleen maar reageren om te provoceren. Als je goed leest, zie je dat wat mij betreft de goal van VVV ook had mogen tellen en ik dit een onwaardige overwinning voor mijn club vindt. Je laatste zin is gewoon dikke bullshit, er zijn genoeg mensen die de goal onterecht vinden afgekeurd en ook klagen over een onterechte penalty. Volgens mij lees jij gewoon alleen wat je wilt lezen.

18 augustus 2018 om 22:53

Er is overigens ook vrijwel geen enkele niet Ajacied die het heeft over rood voor van Ooijen..

19 augustus 2018 om 16:14

@shorty1991

Ik zal het nader uitleggen. Het doelpunt van VVV is afgekeurd omdat er licht vastgehouden werd. Volgens mij mag de VAR alleen ingrijpen wanneer die van mening is dat de scheidsrechter er met zijn beslissing er 100% naast zit, dit zijn immers wel de instructies. Hieruit kun je de conclusie trekken dat heel lichtjes vasthouden in de zestienmeter een overtreding is. Persoonlijk vind ik dat zwaar gestraft en schadelijk voor het spelletje, bij Europees wordt er niet voor gefloten en dat doet ons alleen maar verder achter raken, maar dat even terzijde.

Vervolgens kwam die overtreding van Van Ooijen, Blom en de VAR zijn niet van mening dat het een 100% rode kaart overtreding is, ze laten dit gaan. Dit mag dit seizoen dus van de Knvb, merkwaardig als je kijkt naar de straf die bijvoorbeeld Lozano afgelopen seizoen kreeg voor zijn overtreding tegen SC Heerenveen (op Dumfries), saillaint detail: ook daar was Blom de scheidsrechter.
Maar oke, nieuw seizoen, andere instructies misschien?

Huntelaar krijgt dan een zeer lompe overtreding op zich, Blom ziet dit niet. Prima, de VAR grijpt in zoals het moet en geeft Ajax een penalty.

In de laatste seconden van de blessuretijd is er meer vasthouden van De Ligt dan bij de eerdere situatie waarbij Tagliafico werd vastgehouden, Blom ziet dit niet, kan gebeuren, dan hoort de VAR in te grijpen. Het vasthouden was immers zwaarder dan bij de vorige situatie waarbij de VAR het een 100% overtreding vond.

Wanneer zelfs de VAR niet consistent kan zijn in zijn beslissing in 1 en dezelfde wedstrijd, dan kunnen we deze beter vandaag dan morgen afschaffen. Ik had gehoopt dat het eerlijker zou worden, maar dat is het nu nog niet. Ik zeg dit niet omdat Ajax in dit geval waarschijnlijk de 3 punten te danken heeft aan de Var, maar omdat er inconsistent naar situaties gehandeld wordt en dat er blijkbaar nog ongestraft doodschoppen kunnen worden uitgedeeld.

Van die sneuneuzen moet je trouwens niet teveel aantrekken, die duiken overal op als het minder gaat.

18 augustus 2018 om 20:27

Waren 2 overtredingen, en daar is niks tegenin te brengen. Maar dat het een draak van een wedstrijd was is ook een gegeven.

18 augustus 2018 om 20:27

VVV had ook nog een rood moeten hebben na een gestrekt been op de enkel van De Jong

18 augustus 2018 om 20:27

Te begrijpen? Ze hebben 90 min lang tijdgerekt en de bus geparkeert. Pas na die goal zag je spelers ff een sprintje trekken. Ga gewoon voetballen man! Wat een laf team.

18 augustus 2018 om 20:30

@stagiaire wat eil je, als 1 speler van ajax duurder is dan het hele team van vvv. Vol aanvallen en met 10-0 verliezen?

18 augustus 2018 om 20:39

Als toeschouwer zie je liever een ploeg strijdend 1-3 verliezen lijkt me dan deze wanvertoning.90 min geen flikker doen en de bus parkeren en dan evengoed met lege handen staan na een laffe 0-1 nederlaag.Heerlijk dit!

18 augustus 2018 om 21:43

Ben ik het niet mee eens, als PSV (mijn team) in Europa tegen een sterke tegenstander speelt zie ik ze ook liever realistisch spelen, zorgen dat je niks tegen krijgt en hopen op een goal uit een uitbraak. Pas als dat niet meer lukt, dan overgaan op een meer aanvallende techniek. Zelfde geldt dus voor VVV en andere dergelijke ploegen in de eredivisie. Daar is niks mis mee, als je dan toch zo veel beter bent als team dan moet je ook daar van kunnen winnen...

18 augustus 2018 om 22:00

Wordt anders even wakker. Volgens mij heeft VVV punten nodig om erin te blijven. En die moeten ze halen tegen de nummers 6 t/m 18. Elk puntje dat ze halen tegen de top 5 is bonus. Gewoon realistisch gevoetbald door VVV. Als een ploeg uit de top5 zo zou spelen zou ik je gelijk geven, maar wat je hier zegt slaat nergens op. Alsof VVV zich als makke schapen naar de slachtbank moet laten leiden. Laat die miljonairs maar laten zien dan dat ze zo goed zijn en er doorheen kunnen voetballen.

19 augustus 2018 om 06:28

Denk dat die miljonairs waar jij het over heb rat hebben laten zien.Ze winnen gewoon 0-1.Gigantische klotewedstrijd dat wel.Er zijn gewoon 2 ploegen nodig om er een leuke pot van te maken.En voetballen op een erg traag kunstgrasveld tegen een ploeg met 10 man rond de eigen 16 is gewoon verdomd lastig je moet de goal dan ff maken het zal alleen nooit een leuke wedstrijd worden.

18 augustus 2018 om 20:28

De goal van VVV had mogen tellen, maar het was wel een duidelijke penalty. Hij krijg een beuk in zijn rug en het is gewoon dom van die verdediger om zo in te komen.

19 augustus 2018 om 09:23

Zeker niet, duidelijker shirtje trekken zie je zelden. Als het langs de lijn gebeurt bij een buitenspeler is het geel, nu wil je het wegwuiven?

18 augustus 2018 om 20:29

Eens. Blom leunt op de Var. Penalty moment moet hij gewoon als scheids zien. Hij laat nu "lekker" alles doorgaan en wacht op een bericht van de Var.

18 augustus 2018 om 20:35

Dit was bij het WK ook al het geval en daar waren heel wat betere scheidsrechters aanwezig dan Blom.

18 augustus 2018 om 20:32

Terechte beslissingen achteraf .. verder had die aanslag op Frenkie de Jong met donkerrood moeten worden bestraft ! Ajax gewoon zwaar terecht gewonnen tegen dat kunstgras ploegje .. gerechtigheid

18 augustus 2018 om 20:34

Ah man wat lul je nou die Blom is gewoon blind als een Kip en dat zeg ik als Ajacied. Waar zijn de kaarten voor die slagers uit Venlo, nee hij ziet geen reet die Blom. De var momenten waren geheel terecht gelukkig werd hij terug gefloten door de mensen achter de schermen.

18 augustus 2018 om 22:02

De mensen achter de schermen die diezelfde Blom ook hadden moeten inseinen over die aanslag op De Jong?

18 augustus 2018 om 20:35

Zo, lekker snel een reactie plaatsen, zonder enige onderbouwing natuurlijk, likes innen en niet meer reageren op anderen die tegen jou in gaan natuurlijk. Geniet van je duimpjes, jammer dat je die zo snel krijgt bij inhoudsloze posts.

De 1-0 vind ik onterecht afgekeurd, de penalty van Ajax was overduidelijk en het is een schande dat die niet meteen wordt gegeven, speler van VVV had rood moeten krijgen en het is absurd dat Blom daar niet op werd gewezen, op het einde terecht geen penalty voor VVV want die speler houdt net zo goed vast.

18 augustus 2018 om 20:40

Blom moet wel mee, anders laat hij zijn collega's vallen. Slecht, maar je zult dit seizoen zelden gaan zien dat de var genegeerd wordt. Te groot risico. Nu schuif je de schuld gewoon af. De var bemoeit zich bij die goal van vvv wel met dingen waar ze niet voor zijn. Nu zetten ze bij een nauwelijks 50-50 te noemen geval de scheidsrechter onder grote druk om af te keuren. Zij zijn voor duidelijk gemiste overtredingen, zoals die op De Jong. Maar dan zijn ze raar genoeg weer niet.

18 augustus 2018 om 20:44

tja voor vvv ook wel met die overtreding op frenkie jong die was rood.

18 augustus 2018 om 20:49

Ik vraag mij vooral af waarom er op het laatst geen Var momentje kwam bij de overtreding van de Ligt op het laatst.

18 augustus 2018 om 21:19

Was geen overtreding

18 augustus 2018 om 20:32

Net als Frenkie. Zijn enkel had zomaar kunnen breken. Wat een smerige overtreding was dat zeg...

18 augustus 2018 om 20:39

Ja precies, had ook zeker rood kunnen zijn.

18 augustus 2018 om 20:45

Niet kunnen zijn, maar MOETEN zijn. Zo'n overtreding had de jong zo de rest van het seizoen kunnen kosten

18 augustus 2018 om 20:51

blackpool

Was inderdaad donkerrood, in de herhaling zag ik het pas écht goed en kreeg er spontaan rillingen van. Belachelijk.

18 augustus 2018 om 21:55

Zal nog wel een staartje krijgen want het is in de wedstrijd niet beoordeeld.

18 augustus 2018 om 22:14

Als de VAR er naar gekeken heeft is het ook beoordeeld.

19 augustus 2018 om 09:26

Leten we hopen van niet, want deze gast verdient wel een wedstrijdje of 5 schorsing! Bewust iemand de wedstrijd uittrappen is het.

Week in week uit weer 90 minuten lang naar een tegenstander zitten kijken die zich ingraaft en alles probeert te bestrijden wat met voetbal te maken heeft. Prachtig dat zo'n ploeg lekker het deksel op de neus krijgt. En dan ook nog op kunstgras.

18 augustus 2018 om 20:27

Wat had je dan verwacht open huis spelen zoals standard luik. Ben blij met de punten, met zon begroting moet je vvv oprollen.

19 augustus 2018 om 09:28

Zal ik het anders stellen? Zo’n club, met zo’n veld moet uit de eredivisie geweerd worden! Die club straalt antivoetbal uit.

18 augustus 2018 om 20:27

Dit soort potjes snel weer vergeten en doorgaan. Labyad echt drama.

18 augustus 2018 om 20:37

Labyad kun je niet zo snel afschrijven. Zn eerste competitiewedstrijd als invaller in lastige wedstrijd.

18 augustus 2018 om 20:42

Schrijf hem niet af maar heb nog geen hoge pet van hem op.

18 augustus 2018 om 20:27

Je kan ook blind aanvallen en met rust 0-3 achter staan...wat heb jij liever?

18 augustus 2018 om 20:32

Ik geef VVV ook geen ongelijk dat ze zo spelen. Maar ik kijk voetbal voor mijn plezier en ik hou van aantrekkelijk voetbal. Dan ben ik blij dat zo'n afgrijselijke spelopvatting niet wordt beloond. Het lijkt me toch dat je als VVV supporters liever verliest met 4-5 dan met wat we vandaag hebben gezien.

18 augustus 2018 om 20:43

Als je van aantrekkelijk voetbal houdt dan had je naar Chelsea - Arsenal moeten kijken, was een hele leuke wedstrijd maar dat terzijde.

In de Eredvisie speel je als club zijnde naar je mogelijkheden. Als Ajax langs komt, zorg je als VVV zijnde ervoor dat de verdediging goed staat. Het is dan aan Ajax om wat creatiefs te verzinnen. Het is een voetbalwedstrijd. Geen voetbalshow waar VVV het Ajax makkelijk moet maken.

18 augustus 2018 om 23:15

En je denkt serieus dat VVV er tegen Ajax 4 inlegd?

18 augustus 2018 om 20:27

Vvv verdiende gewoon een punt ajax zou zich moeten schamen door hun beroerde spel

18 augustus 2018 om 20:28

Wat verwacht je dan als er in een competitie een twee of drie clubs een zoveel keer hogere begroting hebben als degene die moeten vechten voor lijfsbehoud. Dat die even gratis de punten weg geven door lekker naief te gaan voetballen en de ruimtes groot te maken?

18 augustus 2018 om 20:37

In Engeland is dit toch niet anders? Daar zie je vaak wel meer passie en strijd bij de onderste clubs. Maar ik neem het VVV overigens ook niet kwalijk, ben teleurgesteld in de zaadpot die mijn team op de mat legde.

19 augustus 2018 om 07:28

Had Trencin ook niet een veel kleinere begroting dan Feyenoord. Zonder aanvallende intenties zal je zelden tot nooit stunten tegen een topploeg op een zwakke dag aan hun kant. Speel je hooguit 0-0 en vier je dat als overwinning terwijl je nooit weet wat erin had kunnen zitten.

18 augustus 2018 om 20:28

Is juist goed voor het Nederlands voetbal. Kunnen de topclubs een beetje oefenen voor europese kwalificatiewedstrijden tegen oostblok landen. En dat meen ik echt.

18 augustus 2018 om 20:41

Asroma

Hoezo goed voor NL voetbal?
Ajax, Feyenoord, Vitesse, AZ hebben allen aanvallendere tegenstanders gehad. Dus hoezo 'helpt' dit?

18 augustus 2018 om 20:28

Tja als je een goedkope penalty krijgt en een goal onterecht wordt afgekeurd. Lachwekkend die var 😂

18 augustus 2018 om 20:30

Lachwekkend jouw voetbalkennis. Ga het anders nog even terug kijken. Die rode kaart die niet gegeven werd was zeker ook niks

18 augustus 2018 om 20:28

Ik snap die haat niet zo op de speelstijl van tegenstanders met een begroting van een fractie van de grote clubs. Zij doen wat hun het meest lonend lijkt en ook vandaag toonde weer dat dit een prima tactiek is.

18 augustus 2018 om 22:10

Mwaa, goed verdedigen is een ding. De scheids gigantisch mee hebben is een andere. VVV heeft niet een kaart. Onana krijgt direct geel voor tijdrekken. VVV maakte behoorlijk wat overtredingen. Kijk de wedstrijd maar eens rustig terug. Zodra een middenvelder werd ingespeeld racen ze erop af. De een zet het blok, de ander probeerde de bal te pakken en vooral bij dat blok zetten klopte het vaak niet. De jong, Ziyech en Tadic zijn blijven staan ondanks wat zwiepers en in balbezit gebleven, maar het vertraagd ontzettend. Unnerstal tijd rekken continu, Onana 1 keer bam geel. Ik heb niets tegen goed verdedigen als team, maar als de grens zo ver weg gelegd wordt dan wordt het wel vervelend. Als dan het aanvallende team bij het minste tikje de overtreding tegen krijgt, dan ben ik er langzaam klaar mee.

19 augustus 2018 om 09:32

Zolang wij zwakke scheidsrechters als Blom met een persoonlijke voorkeur laten fluiten, hou je dit soort wedstrijden, waarin een antivoetbal en schoppende ploeg het voordeel krijgt. De VAR is een zegen wanneer voor de voetballende ploegen wat mij betreft.

18 augustus 2018 om 20:29

Maar wat verwacht je van clubs waarvan hun begroting minder is dan het aankoopbedrag van Tadic? Dat die vooruit gaan voetballen en open huis houden voor een team dat juist goed is met ruimte? Natuurlijk niet. Ajax zal elke wedstrijd moeten knokken en voorlopig gaat dat in de competitie nog erg lastig.

18 augustus 2018 om 20:31

Wat verwacht je dan als Ajax even doodleuk 16 tot 21 miljoen voor Daley Blind op tafel legt. Daarvan kunnen meerdere clubs in de Eredivisie jarenlang mee rond komen, en driekwart minstens een vol seizoen.

18 augustus 2018 om 20:36

Wat jij wilt doen Nederlandse clubs in Europa. Resultaat 0.

18 augustus 2018 om 20:43

Je kunt nog veel meer van dit soort potjes verwachten hoor, aanvallend voetballen tegen een gigant is bijna zelfmoord voor een ploeg voor lijfsbehoud speelt.

Wat een wedstrijd. Ajax dankt de var, ondanks dat het gewoon overtredingen waren. Ajax was weer erg matig, goed dat de punten nu wel binnen zijn. VVV speelde goed! Verdedigend althans, aanvallend kwamen ze tot de laatste minuut niet aan te pas. Overigens vind ik wel dat Ajax terecht gewonnen heeft, was de enige ploeg dat wilde voetbalde, VVV werd eind van de wedstrijd nog beloond met hun eigen tijdgerek.

Wat erger ik me trouwens dood aan die trollen tijdens live meepraten. Man man man, kan nooit inhoudelijk een discussie met dat soort gasten aan gaan zeg.

18 augustus 2018 om 21:57

Ik heb het penaltie moment gemist dus kan daar nog niet over oordelen. Maar vond jij de afgekeurde goal van VVV echt een overtreding waarvoor gefloten moet worden? Ja, hij houdt een fractie van een seconde het shirt vast. Maar als je hiervoor fluit kan je de hele wedstrijd blijven fluiten.

18 augustus 2018 om 22:22

Mwaa Ajax speelde redelijk tot aan de blessure van Neres. Creëerde goede kansen, maar verprutste die. Vervolgens kwam Labyad, kreeg een kans, maar ging nooit diep zonder bal, dook nooit de spits in. Gevolg statisch voetbal. Je zag het aan Ziyech. Eerst kwamen die steekballen aan. Daarna gewoon niet meer. Labyad heeft nog niet laten zien waarom Ajax hem kan gebruiken.

18 augustus 2018 om 22:49

Ik moet je bekennen dat ik Labyad ook echt niet niks goed heb zien doen sinds hij bij Ajax speelt. Ik vond hem bij Utrecht altijd wel goed spelen, daarom had ik er wel vertrouwen in. Al vind ik het te vroeg om hem af te schrijven.

Wat je inderdaad niet zag waren buitenspelers die erover heen gingen. Je had met De Jong, Ziyech en Tadic wel 3 spelers op je middeveld lopen die heerlijke ballen kunnen geven maar niemand die er op diep kon gaan. Speelde teveel op een kluitje. Maar goed, ook voor goal waren spelers niet scherp. Dat moet toch echt beter.

Hoe kan dat doelpunt van VVV afgekeurd worden?

18 augustus 2018 om 20:29

Shirtje vastgehouden waardoor Tagliafico uit balans werd gebracht en er geschoten kon worden. Althans, dat was volgens mij de uitleg.

18 augustus 2018 om 20:31

Opzichtelijk shirtje trekken!

18 augustus 2018 om 20:33

Duidelijker kan je um niet krijgen idd .. houdt opzichtig zijn shirt vast waardoor Tagliafico uit balans wordt gebracht en dus zo vrije doortocht heeft om te schieten .. terecht afgekeurd dus!

18 augustus 2018 om 20:43

Ik ben Ajax fan maar Nico was al uit balans door dat slechte veld. Onterecht afgekeurd.

18 augustus 2018 om 20:48

Hij kon niet meer corrigeren doordat er ook nog aan zijn shirtje werd getrokken. Anders had hij nooit zo veel ruimte gehad. Dus terecht afgekeurd.

18 augustus 2018 om 20:52

Maar Nico kon daarna niets meer doen na het trekkennaannhet shirtje omdat hij tien vast stond en zijn lichaam.naar achteren viel. Maar niemand vind opzichtig shirtje trekken meer een domme Overtreding? Als hij al uit balans ziunzikn geweest hoef je zijn shirtje niet meer zo vast te houden. Gewoon dom.

19 augustus 2018 om 00:40

@jlenders

Maar dat is geen criterium, de regel is niet dat je aan iemand shirt mag trekken zolang hij er maar niet teveel last van heeft. De regel is dat je iemand niet mag vasthouden. Doe je het wel, dan is het een overtreding.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

18 augustus 2018 om 20:26

Was helaas gewoon terecht.

18 augustus 2018 om 20:28

Ja? Ook de afgekeurde goal van vvv?
Vond het echt heel zwaar.
Penalty Ajax was terecht.

18 augustus 2018 om 20:28

Zwaar maar denk ik wel terecht

18 augustus 2018 om 20:26

Welke beslissing was in ons voordeel? Allebei die van de Var waren correct.

18 augustus 2018 om 20:44

Ja maar de frustratie is dat we hem normaal niet krijgen. Lekker dat die Var er is. Daar gaan Ajax PSV en Feyenoord veel voordeel aan hebben.

19 augustus 2018 om 00:43

Net zoveel nadeel als voordeel. Overtredingen in de zestien maken kan niet meer, schwalbes kunnen niet meer. Kan voor je werken, maar net zo goed tegen je werken. elke corners is tegenwoordig billenknijpen want vasthouden, duwen en trekking is nog altijd schering en inslag.

19 augustus 2018 om 07:36

Dus is het het aanvallend voetballende team dat vaker de VAR mee zou hebben. Je hebt waarschijnlijk op jaar basis gewoon meer momenten in de 16. Shirt vast houden mag niet. Geef bij iedere corner een penalty totdat het uit het voetbal is verbannen. Dat duurt geen drie duels.

18 augustus 2018 om 20:33

Het is op deze manier wel iets eerlijker, de discussiepunten (1e moment) blijf je houden, maar de duidelijke missers (2e moment) haal je er uit!

19 augustus 2018 om 00:05

Je kan die goal afkeuren. Ik vond het ook niet veel, maar volgens het boekje niet onterecht. Ik heb Ajax en elke tegenstander wel eens voor minder een strafschop zien krijgen.

Persoonlijk had ik de goal wel goedgekeurd omdat het een contactsport is. Maar de VAR is denk ik bezig met lijnen uit te zetten, en niet alles is even logisch tot nu toe, net zoals op het Wk.

En VVV had ook rood moeten hebben. Maar het is wat het is, mij hoor je niet klagen, wel over het spel, dat was niet om aan te gluren. Jammer ook dat ze de bus parkeren...

Beide var beslissingen terecht..
Afgekeurde goal zeggen we nu topclub krijgt voordeel maar als de var er niet was, dan was de topclub benadeeld..
Overtreding op Huntelaar was een overduidelijke penalty, wordt vol in de rug gelopen.
Geen beste pot, wel 3 punten.
Op naar woensdag

Ongelooflijk slecht ajax maar de beslissingen van de Var waren gelukkig wel goed en terecht.

18 augustus 2018 om 20:27

Ik vond ajax goed spelen, alleen Unnerstal speelde een dijk van een wedstrijd en was onpasseerbaar.

18 augustus 2018 om 20:30

Unnerstal was prima ja maar ik vond Ajax echt niet goed hoor. Veel maar dan ook veels te weinig gecreëerd en achterin was het ook verre van goed dicht.

18 augustus 2018 om 20:46

Ajax speelde niet goed vond ik. Weinig diepgang, we missen vandaag Donny die de ruimtes inloopt. Woensdag zal die wel spelen ipv neres

18 augustus 2018 om 22:09

Hoop het. Tadic op links en Donny op t middenveld. Of eiting.

Wat een gepruts. Zoveel kwaliteit en toch moet het weer zo moeizaam gaan. Krijgt Ten Hag het nog wel voor elkaar of gaan we dit nog weken te zien krijgen? Bizar...

18 augustus 2018 om 20:38

Het spel was gewoon prima gecontroleerd er werden 300% aan kansen deze wedstrijd gecreëerd. Als die niet worden gemaakt door een fantastisch keepende doelman dan mag je Ten Hag daar niet op afrekenen vind ik. Persoonlijk vind ik dat de bal wel wat eerder voor het doel geslingerd mag worden in plaats van het forceren door het centrum.

18 augustus 2018 om 20:56

Dit zal nog wel even zo doorgaan helemaal als Neres er lang uit ligt. Je mist echt diepgang, iedereen wilt de bal in de voeten en niet voor zich uit, dan krijg je ontzettend traag en voorspelbaar spel. Maarja, als Ten Hag gewoon zijn potjes in Europa blijft winnen ben ik voorlopig sowieso nog te vrede.

PSV en Feyenoord hadden dit soort wedstrijden ook in hun kampioensjaren. Ik word er ook niet blij van inderdaad maar soms en al helemaal tussen Europese wedstrijden door heb je dit soort wedstrijden tussen zitten, zolang die zoals vandaag gewonnen worden is het okay toch?

18 augustus 2018 om 21:22

Ja ben zelf ook niet blij met het spel maar diepgang was vandaag niet afhankelijk van de spelers. Bij balbezit van Ajax stond VVV met elf man rond de 30 meter dan heeft diepgang weinig zin. Ik miste meer het uitspelen van je tegenstander want dan creëer je ruimte. Zag je bij Ziyech nog wel waardoor hij een paar keer goed kon schieten. Dit zijn gewoon hele lastige potjes en.alsmje.snelnscoort dan kan het een grote uitslag worden anders blijft het lastig voetballen. VVV had de juiste tactiek en voerde dat ook goed uit met een orima keeper. Ben altijd blij dat je dit soort wedstrijden de 3 punt kan pakken.

Iedereen zal wel zeggen dat Ajax geluk heeft gehad maar als je nou echt eerlijk bent waren alle beslissingen gewoon terecht.

Schandalig zielig en simpel die VAR.
Ajax vreselijk

18 augustus 2018 om 20:34

Zoveel eerlijker en transparanter die VAR.. idd ajax was niet op hun best

18 augustus 2018 om 20:49

Jammer dat we geen gewoon goede scheidsrechter hadden het wordt nu lullig omdat de scheids beide gevallen niet gewoon waarneemt. Aan de andere kant goed dat de VAR zijn verantwoordelijkheid neemt.

Lucky Ajax vandaag. Heerlijk

18 augustus 2018 om 20:26

Voelt stiekem wel lekker toch

18 augustus 2018 om 20:28

Wat is hier prcs zo lekker aan? Je hebt aan twee spelers net zo veel uitgegeven als begroting van hele linkerrijtje en dan nog leg je bedroevend voetbal op mat af. Afijn, dit is nu lekker, komende duels gaat Ajax zeker veel punten verspelen.

18 augustus 2018 om 20:29

Heb het over die lekkere gestolen overwinningen. Voelde vorig jaar bij ons iig wel lekker

18 augustus 2018 om 20:36

Niet zo zoutig dude. Met het bedroevende spel van vandaag ben ik het helemaal eens, maar Ajax groeit altijd naarmate het seizoen vordert. Ajax heeft gwn moeite met clubs die anti voetbal spelen. Zodra er een club is die tenminste durft te voetballen, wordt t makkelijker voor Ajax om te scoren. Niemand durft echter. Feyenoord misschien, die gooien alles uit de kast tegen Ajax en durven te voetballen. Had daarom ook meer respect voor Feyenoord vorig jaar dan voor PSV.

18 augustus 2018 om 20:42

Het lekkere eraan, lieve MartinaRody, is dat lieden als jij heel de wedstrijd lopen te treiteren en provoceren en dan toch de deksel op de neus krijgen dat is heerlijk zelfs

18 augustus 2018 om 20:48

Ja man ik kan me voorstellen dat je dit als PSV dan zo vorig jaar ook wel eens hebt ervaren Het zal overigens beter moeten of PSV gaat er dit jaar weer mee lopen. Succes SVS!

18 augustus 2018 om 20:49

@Martina. Helemaal waar! Zo denk ik er ook over maar we weten dat Ajax veel beter kan, wat we Europees al zagen.

Er zal wel weer veel discussie komen over die penalty, maar die was gewoon 100% terecht wat mij betreft.

Ajax komt goed weg. Wat een verschrikkelijke pot om naar te kijken. Heel wat anders dan afgelopen dinsdag. Maargoed de punten zijn binnen en nu de focus weer op de Cl.

Mocht het daadwerkelijk zo zijn dat Barcelona tientallen miljoenen overheeft voor De Jong, dan zou ik dat gelijk accepteren. De Jong is een leuke speler met een goede dribbel, maar zijn handelingssnelheid is dramatisch slecht en diepgang zit er ook niet in. Gooi dan Van de Beek erin die dat wel heeft. Heb je veel meer aan.

18 augustus 2018 om 21:45

Eens de Jong heeft soms splijtende passes, maar altijd 3,4,5 keer raken.. vertraagt het spel enorm..

Je zal nu wel horen ‘Lucky Ajax’, maar zowel afgekeurde goal van Venlo als de penalty door toedoen van de VAR waren gewoon zwaar terecht. Tuurlijk was het een moeizame wedstrijd, maar Ajax loopt hier terecht als winnaar van het veld; ze waren gewoon de betere. Labyad moet even een aantal keren meetrainen met de veld onderhouders.... Congrats Ajacieden, eerste 3 punten van hey seizoen in de tas! ❌❌❌

Dik verdiende overwinningen. Er was maar 1 ploeg dat wilde voetballen en dat is ajax. Ik blijf het een schandalig veld vinden daar in Venlo. In Assen zouden ze trots zijn op zoveel rubber op de baan..

Terechte pingel uiteraard, waarbij alleen het doelpunt van vvv wat zwaar werd afgekeurd. Blij met de var, fijne toevoeging!

Man man, wat slecht. Wat blijven er toch wisselvallig, we hebben gemazzeld want vvv verdiende ook een punt.🙊

18 augustus 2018 om 20:50

Vvv verdiende zeker geen punt. Het is triest dat Ajax zo moest winnen maar ze hadden zeker meer recht op 3 punten dan Vvv

Dit gaat een heel lastig seizoen worden voor dit Ajax, dit VVV moet je gewoon met 2-9 van de mat spelen.

18 augustus 2018 om 20:43

Op basis van wat?? VVV heeft een uitstekende doelman en organisatie achterin. Ze verliezen in eigen huis zelden met 2 goals verschil of meer. Ik vind het terecht 1 van de lastigste uitwedstrijden van het jaar.

18 augustus 2018 om 20:50

Op basis van dat Ajax een topclub is en een team zoals VVV kapot moet kunnen spelen.

18 augustus 2018 om 21:10

Op deze grasmat en met deze speelstyle gaat VVV thuis heel veel punten pakken.

18 augustus 2018 om 21:50

Dat je het nog een grasmat kunt noemen.

19 augustus 2018 om 00:53

Hou toch op zeg, alsof VVV niet gewoon een topkeeper leent van Psv? Alsof ze daar niet een traag kunstgras veld hebben die ze minimaal sproeien. Alsof een van de betere Ajacieden niet in het kusntgras tapijt bleef haken en geblesseerd uit viel.

Het enige wat Ajax hoeft te doen is dergelijke partijtjes winnen en dat hebben ze gedaan. Meer kan je niet van ze verwachten in uit wedstrijden. Eisen mag je stellen in de thuiswedstirjden, in uit wedstrijden gaat het alleen maar om de punten.

Schande die Var. In Engeland waren deze beslissingen absoluut niet teruggedraaid.

18 augustus 2018 om 20:31

Dat klopt want in de premier league is er geen VAR.

18 augustus 2018 om 20:31

Dom van engeland. We spelen ook gewoon in de eredivisie..

18 augustus 2018 om 20:34

Misschien moeten we de Eredivisie maar fuseren met de premier league

18 augustus 2018 om 21:08

Schande dat overtredingen nu wel gezien worden?
Dit ruikt een beetje naar het Calimero syndroom..

18 augustus 2018 om 22:44

Ja dat zag ik met die overtreding op Frankie de Jong. Schande dat dit niet is gezien.

19 augustus 2018 om 00:56

Klopt, zonder VAR worden dergelijke fouten niet gecorrigeerd. Zoals gisteren in de wedstijd Twente - Sparta. Volgens Brama een onterechtte penalty maar ja, geen Var. Dus won Twente. Sparta beroofd van haar punt. Kan straks het verschil zijn in wel of geen promotie.

Maar in de eredivisie hebben we de Var. Aan iemands shirtje trekken is niet toegestaan,doelpunt afgekeurd. Iemand in de zestien omver kegelen is niet toegestaan, penalty.

Hoe eerlijk wil je het hebben? De VAR is geweldig.

Het geluk van de kampioen.. Ajax zeer matig. Goal van VVV kan je nog aan twijfelen maar de penalty was zeer terecht. De overtreding op Frenkie was ook een rode kaart. Je zag die enkel helemaal buigen. .hij heeft echt geluk gehad.

18 augustus 2018 om 20:37

Inderdaad! Die overtreding op de Jong was schandalig. Rode kaart had moeten worden gepresenteerd. Dan zie je dat de VAR ook maar een persoon is met zijn beleving van inschattingsvermogen.

De VAR bied meer eerlijkheid naar iedere club, maar het is en blijft een menselijke ingreep.

18 augustus 2018 om 20:45

Ben alleen bang dat dit geen geluk van de kampioen was, maar eerder van de nr 2. Ik schaam me dood als Ajaxcied. Want kampioen wordt je zo niet hoor.

19 augustus 2018 om 00:58

Als je je hier voor schaamt, dan ben je niet echt reeel. Uit bij VVV op kunstgras win je niet zomaar. Dan gaat het alleen maar om de punten.

PSV doet niets anders, stonden na 90 minuten 1-1 tegen Fortuna. maar ja, net als verledne jaar op het laatst toch nog een balletje erin,. Drie punten en geen enkele PSV-er die zich schaamt.

Als je kampioen wil worden, moet je niet zeuren over uitwedstirjden en mooi voetbal, dan gaat het in uitwedstrijden alleen maar om de punten.

Het is jammer voor VVV en als je naar het spel kijkt had venlo wel een gelijk spel verdiend.maar de Var heeft zn werk goed gedaan. Maar hun dolepunt werd terecht afgekeeurd ook al was het geen moord aanslag het was s-hirtje trekken. En de penal, ja veel duidelijker kan je hem niet krijgen.

Al had blom natuurlijk wel op het laats ook even moeten kijken.

Ergernis dit Ajax in de ed. Sjees zeg

Dankt de VAR, dankt de VAR ... Uiteindelijk waren het terechte beslissingen. Matige wedstrijd en gelukkig met wat geluk toch 3 punten. Gauw vergeten en door.

18 augustus 2018 om 20:28

Het klopt wel want Blom heeft beide situaties anders gezien

Hoeveel geluk kun je hebben

19 augustus 2018 om 01:00

Waarmee heeft Ajax dan geluk? Ajax had juist pech dat Blom de overtreding op Tagliafico in eerste instantie gemist had. Ajax had juist pech dat Blom de overtreding op Huntelaar gemist had.

Maar dit jaar hebben we de Var. Die contrleert de beelden en wijst de Blom op zijn fouten. Die Blom zelf ook direct inzag toen hij de beelden zag. Heeft niets met geluk te maken, de VAR is gewoon een gegeven dit jaar.

Miljoenen uitgeven aan spelers, maar nog steeds afhankelijk zijn van Var, scheids etc. Dat moet frusterend zijn voor Ajax. Serieus, als je zo moet winnen, dan is er goed iets mis binnen Ajax. Niettemin, proficiat blom.

18 augustus 2018 om 21:14

Hey Martina, veel voorbij zien komen deze avond. Geloof mij, Ajax, PSV, Feyenoord maar ook teams als Vitesse en AZ zullen veel voordeel hebben aan de VAR. Dus wen er maar vast aan.

19 augustus 2018 om 01:03

Elke club is afhankelijk van de scheidsrechter. Als die fouten maakt en een ongeldig doelpunt goed wil keuren, als die een zware overtreding in de zestien over het hoofd ziet, ja dan wordt het lastig voetballen, zelfs voor Ajax.

Maar dit jaar hebben we de Var, die kijkt de beelden terug en helpt de scheidsrechter om fouten tijdig in te zien en te corrigeren. En zo win je gewoon netjes de moeilijke uitwedstirjd bij Vvv. Drie punten in de pocket en het vizier op Kiev.

De VAR mogen ze van mij gelijk weer opdoeken.

18 augustus 2018 om 20:30

Nee hoor, je moet scheidsrechters beter opleiden. VAR is prima, maar als je als scheid niet kunt het vermogen hebt te beoordelen dat die Argentijn gewoon door onkunde verkeerd de bal inschat, en daardoor als een dolle tegen aanvaller van vvv komt, dan ben je geen ED niveau waard.

18 augustus 2018 om 20:39

Beetje dom dat die aanvaller van VVV dan trekt aan het shirt van een tegenstander als die zichzelf al uitschakelt.

19 augustus 2018 om 01:03

Want je hebt liever dat de schiedsrechters fouten maken en op die manier een club benadelen?

Wij staan bovenaan, jaa wij staan bovenaan!

Man man we mogen niet klagen zeg. Beslissingen na de VAR misschien terecht, maar wat een kansen geven we op het einde weg..

Man man man, wat heeft mijn club onverdiend 3 punten gepakt zeg. Natuurlijk was de penalty van Ajax 100% terecht, had VVV rood moeten hebben en had Ajax bovendien al lang moeten scoren maar die goal van VVV had gewoon mogen tellen. Discutabel maar dan kun je wel voor alles fluiten. Draak van een wedstrijd

Zelfs met zulke grote investeringen gaan we dus weer een seizoen tegemoet waarbij je bij geen 1 wedstrijd comfortabel kan kijken omdat je weet dat het wel goed zit.

Ten Hag lijkt me echt plannen voor de wedstrijden te missen, waar we er zeker nog 28 van spelen dit seizoen. Staat er overigens een boete op bij Ajax als je voor de 70ste minuut wisselt?

Pff dat lastige kunstgras toch maar gehad. Tja het gaat gewoon niet om daar een hoger tempo te spelen.

Laat ik voorop stellen dat kunstgras gewoon echt niet kan. Alleen al hoe de bal stuitert en de verhoogde kans op blessures is dit geen reclame voor het voetbal, zeker gezien het al lage niveau van de hedendaagse Ed.

Verder mag de VAR nog wel onder de loep genomen worden. Het is nu heel selectief welke momenten nou bekeken worden en welke niet. Die charge op Frenkie is gewoon rood, maar wordt niks mee gedaan.

18 augustus 2018 om 20:32

Ben ik het zeker mee eens. Heeft de var in de eredivisie dezelfde regels als op het WK? Want dit was donkerrood.

Ik hoop dat Ajax dit jaar alles mee heeft zoals een Feyenoord dat had 2 jaar geleden en PSV vorig jaar en zulke wedstrijden in de laatste minuten winnen. Het geluk van een kampioen zeiden ze toen. Nou misschien zijn nu wij daarmee aan de beurt. Ik vind het prima.

18 augustus 2018 om 20:32

Wat een onzin zeg. Ik blijf het elk seizoen herhalen maar ik geloof dat over een seizoen genomen het geluk voor de één of ander echt niet bepalend zal zijn. Nu heeft ajax mazzel, volgende week pech.

Wat een grap is de var ook. Maakt het voetbal kapot. Ajax mag blom bedanken.

18 augustus 2018 om 20:39

Ik zal je nog eens willen spreken als de VAR in jullie voordeel spreekt. Ajax mag Blom helemaal niet bedanken, als het aan Blom had gelegen (lees: zonder Var) dan was Ajax onterecht een nederlaag kado gegeven.

En bedankt!

18 augustus 2018 om 21:02

Penalty voor ajax kan je geven, maar hoe kan je het doelpunt van vvv afkeuren. Kan je wel 20 penalty’s geven in een wedstrijd als je hier op gaat letten. Lucky ajax dus. Wel gefeliciteerd met de 3 punten.

18 augustus 2018 om 21:06

Eens, het afgekeurde doelpunt is zeer discutabel en heb al eerder aangegeven op deze site dat ik waarschijnlijk het doelpunt had geteld als ik in Blom z'n schoenen had gestaan, zeker als je kijkt wat Tagliafico doet voordat er getrokken word. Zijn timing op springen is slecht en resulteert in zijn onbalans.

Maar de aanslag op de Jong wordt dan ook weer niet gezien, wat overigens diep donkerrood had moeten zijn.

Als Vvv'er is het enorm zuur hoe je hier verliest, maar ik ben blij dat Ajax heeft gewonnen, niet alleen als fan maar ook in de naam van gerechtigheid.

19 augustus 2018 om 01:05

Juist niet, de VAR maakt het voetbal veel eerlijker. Het maakt een einde aan grove fouten van scheidsrechters.

Ajax heeft niets aan Blom te danken, hij maakte juist twee grote fouten in het nadeel van Ajax. Gelukkgi werd hij gecorrigeerd door de VAR en werden zijn fouten hersteld.

Ik had die goal van VVV niet afgekeurd, puur omdat Tagliafico wel niet zo enorm mis zit bij die hoge bal. Maar die van VVV pakt daarna opzichtig het shirt vast, dan loop je gewoon het risico dat er gefloten wordt.

Waar is de var dan op het laatst?

1 afgekeurd en 1 penalty die ze normaal niet zullen geven

18 augustus 2018 om 20:37

Of die rode kaart die VVV had moeten hebben

18 augustus 2018 om 20:42

Dat ze die penalty normaal niet geven, ligt puur aan het schandalig lage niveau van de arbitrage hier, want die was overduidelijk. En waarom wil je op het eind Var? Vasthouden van beide kanten, het shirtje van De Ligt werd ook even vijf maten groter.

Kijk die laatste actie op die VVV-aanvaller blijft mij bij. Hier had je de VVV-woede kunnen temperen door gewoon even dat moment te bekijken en laten zien dat het niks is (want het was ook niks).

VVV goed gespeeld en wat een kansen nog na die 0-1. Ajax kan mij nog allerminst overtuigen. Eerlijk gezegd zie ik in de Eredivisie echt geen verschil tov vorig jaar. En ze hebben nu toch wel het e.a qua kwaliteit erbij zou je denken? Had eigenlijk verwacht dat ze dat vandaag van zich af zouden spelen.

18 augustus 2018 om 20:36

Het is ook bekeken door de VAR. Het kwam wat laat ik beeld maar Blom had gewoon contact, alleen was het dus aangegeven als niks aan de hand

18 augustus 2018 om 20:43

@voetbaltempel. Ik vind dat je daar als scheidsrechter ook gewoon slimmer in moet zijn. Hij wees gelijk corner, nauwelijks overleg met Var. Ik zeg ook dat ik het niks vind, maar geef dat als arbiter ook de ruimte. De afgekeurde goal kan ik inkomen. Penalty is logisch. Maar wat ik ook bij Live Meepraten zei, ik hoop dat het andersom dan ook op dit niveau wordt afgefloten.

Dat gaan we over een wedstrijdje of vijf ervaren. Ik hoop het echt, want dan zou de competitie daadwerkelijk eerlijker worden.

18 augustus 2018 om 20:53

Gaudí ook bij huntelaar liet ie meteen gewoon doorspelen en kwam ie pas laat terug op dat moment. Dat is nu eenmaal hoe het afgesproken is. Als de VAR een overtreding had geconstateerd, dan was Blom alsnog naar het scherm geroepen.

18 augustus 2018 om 21:35

Ah oké. Dan heb ik dat denk ik fout gezien. Ik dacht dat ie alleen naar corner wees en er verder niet meer op terug was gekomen.

18 augustus 2018 om 22:57

Hij is er waarschijnlijk niet meer op teruggekomen omdat Kamphuis (VAR) in z'n oortje riep dat er niets was om op terug te komen.

Nou als ik Ajacied was zou ik mijn ogen uit mijn kop schamen. Tot 2 keer toe gered door de video scheids waarbij ik het tot 2 keer toe zeer twijfelachtig vind, er was niet bijzonder veel aan de hand, het is niet voor niks dan Blom niet fluit. En wanneer de Ligt dan 1 van VVV in de 16 tegen de grond werkt nemen ze de moeite niet eens om de kijken, nee ik vind dat er nu een beetje met 2 maten wordt gemeten. Wellicht ben ik niet helemaal objectief als PSV supporter maar ik heb echt het idee dat VVV hier benadeeld is.

18 augustus 2018 om 20:59

Het laatste moment is gewoon bekeken en er werd aan blom doorgegeven dat er niets aan de hand was. Pakken elkaar namelijk vast.

18 augustus 2018 om 21:13

Ik schaam helemaal niet, vind het wel gênant dat deze scheids zo weinig wel zag..

19 augustus 2018 om 07:11

Hoezo is Vvv benadeeld? Dat snap ik niet. Spits maakt een lichte overtreding, maar overtreding waar hij voordeel uit haalt, doelpunt afgekeurd. Huntelaar krijgt een beuk in de rug(anders kan ik het niet omschrijven) word niet eens gezien door meneer Blom en door de Var op gepakt pingel. Verder de overtreding op de Jong, word niet gezien door meneer blom.
VVV is al vanaf de eerste helft het spel aan het vertragen, wat ik ook zou doen als ik VVV zou zijn maar word niet opgetreden door meneer Blom, Onana wacht even met een uittrap en krijgt geel voor tijdrekken. Dus waarin zit jou conclusie dat er met 2 maten word gemeten? Ik denk serieus dat VVV best blij mag zijn dat de speler niet met rood wordt weg gezonden en 3 wedstrijden krijgt.

Dan de laatste situatie, daar zie je in de herhaling dat de spits eerst de ligt vast pakt, dus zou je eigenlijk een vrije trap moeten geven aan ajax.

Overigens wat ik helemaal niet begrijp is waarom ajacieden hun ogen uit de kop moeten schamen? Omdat het spel niet zo was als afgelopen dinsdag?

Blom mag fluitje nu definitief afgeven. Deed letterlijk enkel beslissing fout nemen en moet tot 2x toe gecorrigeerd worden. Eerste is heel twijfelachtig maar die penalty is een van de duidelijkste die je zal zien. En dan die aanslag op Frenkie de Jong nog niet eens fluiten, dat was dieptepunt naar mijn mening. Schandalige pot Blom. Ajax matig nadat Neres eruit ging was het alles via centrum. Unnerstall nu al beste keeper dit weekend, geweldige pot van hem.

Waarom op het laatst geen VAR? Geen herhaling, niks? Dit Ajax gaat geen kampioen worden. Zo wisselvallig. Gaat veel punten kosten.

19 augustus 2018 om 01:09

Je begrijpt niet hoe het werkt, de VAR is continue aan het monitoren. Als de VAR meent dat er niets aan de hand is, meld hij het ook niet aan de shciedsrechter.

Ajax aan het begin van het seizoen beoordelen is heel lastig, zeker gezien we midden in de zware Europese kwalificatie zitten. Bij PSV is het echt nog niet veel beter, die stonden na 90 minuten tegen Fortuna gewoon op 1-1. En over Feyenoord heoven we het niet te hebben, die hebben een dramatische seizoensstart.

Ik begrijp dus niet waarom je Ajax nu al afschrijft voor de titel.

Bizar dat het voetbal zo hard de VAR nodig heeft. Anders stond er toch misschien een onterechte uitslag aan het einde op het scorebord

Mooi, de 3 punten die we normaal gesproken niet hadden gepakt door slechte arbitrage zijn nu wel gepakt. De VAR is een genot. (maar waar was de var bij die rode kaart voor vvv die dus niet werd gegeven???)

Ajax verdiend gewonnen, Ajax heeft veruit de beste en meeste kansen gekregen. 1e helft was goed, 2e helft werd het trechtervoetbal en hopen op het goed vallen van de bal. Uiteindelijk viel die bal samen met hunterlaar met 0-1 als gevolg. De 2e helft moest beter, stof voor verbetering, 1e helft vond ik prima.

1 ding is duidelijk, als Neres wegvalt en Cerny is niet fit dan hebben we niet veel over...

18 augustus 2018 om 21:03

VAR was goed, maar niet perfect. Blom was verschrikkelijk.

Ajax was goed, zover het mogelijk was tegen een muur van tien man. En je weet dat je goed speelt als de keeper uitblinkt van de tegenpartij. Ajax speelde naar zijn kunnen, na een europese wedstrijd, wat overigens ook altijd hetzelfde syndroom is.

Mocht je geen fatsoenlijk vleugelspeler hebben, is het dan geen optie om een soort 4-4-2 te spelen waarin één van de wijde middenvelders kan optreden als een vleugelspits in samenwerking met de overlappende vleugelverdediger? Een soort 3-4-3 in de aanval en 4-4-2 bij balverlies.

Zie formatie, als voorbeeld. Dan heb je geen snelheid nodig maar ontwikkel je wel dynamiek en driehoekjes bij de zijlijn, zo houd je het veld breed genoeg voor diepe ballen =)

Onana
De Ligt
Blind
Mazraoui
Tagliafico
Schöne
De Jong
Tadic
Ziyech
Huntelaar
Neres/Labyad

Wat was het weer matig vandaag. Een ploeg die zich 88 minuten lang ingraaft (begrijpelijk), met een Ajax dat geen schijn meer was van afgelopen week. Labyad direct terug de bank op, die heb ik letterlijk niets goed zien doen vandaag. Hopelijk valt de blessure van Neres mee, dat zou wel echt een aderlating zijn. Buiten dat wel een terechte overwinning, gelukkig met dank aan de VAR.

Ajax verdiende hier niet meer dan een 1-1, want dat shirtje trekken sloeg nergens op, alsof hij zo hard aan z'n mouw van z'n shirt kon trekken dat hij uit balans raakt, puur verkeerd getimed. Blom heeft VVV zwaar punten bestolen

18 augustus 2018 om 20:36

Dan hoef je ook niet aan zijn shirt te trekken als hij toch al verkeerd timed.
Beetje dom van die aanvaller dus.

Over het spel kan ik niet oordelen want ik heb naar Chelsea - Arsenal gekeken. Maar de VAR momentjes zijn wel discutabel. De goal van VVV werd heel makkelijk afgekeurd. En als je de VAR raadpleegt aan de de ene kant dan moet je ook kijken naar het laatste moment waar de Ligt in de 16 ook vasthoudt.

18 augustus 2018 om 20:43

De Ligt werd ook vastgehouden, dus ik denk dat de VAR daarom heeft geoordeeld dat er geen reden was om te gaan kijken.

18 augustus 2018 om 20:53

Alleen zal de VAR eerst beoordelen of er een reden is hem terug te kijken, dan is er als de VAR het doet dus in meeste gevallen een reden te kijken. Als de VAR en Blom allebei oordelen dat in geval met de Ligt (wat ik niet terug heb gezien nog, dacht namelijk toen het gebeurde dat hij op stip zou gaan) er geen overtreding is - Blom op moment zelf, VAR na terugkijken beelden, wat is gebeurd aangezien Blom in contact was met VAR via zijn oortje en daarna definitief de corner geeft - dan hoeft de scheidsrechter niet naar scherm te gaan. Iets dat meermaals geval was deze pot maar enkel in laatste minuut staat mensen bij door timing en manier waarop close-up op Blom kwam.

18 augustus 2018 om 20:57

Helemaal gelijk vriend. Ajax heeft het geluk aan zijn zijde gehad, in plaats van geluk hebben. Dat is toch echt een verschil!!!

En Ajax zal ook nog eens ondervinden hoe het is om terecht gesteld te worden. Daar ben ik niet bang voor. En dat zul je de 'haters' zien komen om het vingertje te wijzen, zolang ze Ajax maar in slecht daglicht kunnen zetten. Het is maar wat je bezig houdt =)

Zielige haters. Die nu allemaal gaan roepen VAR willekeur. Het is gewoon duidelijk. Extra naar gekeken terecht af gekeurd en een terechte penalty.

Als clubs nou eens gaan voetballen in plaats van ingraven alsof ze op het strand van Normandië vechten zou het voetbal ook nog eens leuk worden om na te kijken.

Wat ik het vreemdst vind aan die pingel is dat Blom niet al meteen zelf fluit. Hoe duidelijk wil je het hebben. Scheelt een hoop gezeik. Blijf erbij dat de goal van Vvv had nogen tellen, maar ach.

18 augustus 2018 om 20:55

Inderdaad ja, dat vond ik ook echt schandalig. Dat de VAR nodig was zorgt voor zoveel onnodige frustratie bij supporters en dat moet je gewoon niet willen. Zelf fluiten voor een pingel en desnoods nog een keer kijken om het te bevestigen.

Als je wat wil zien dan zie je een overtreding bij de 1-0 en de penalty. Maar het is wel heel licht hoor. Wol je voor dit soort overtredingen een penalty geven of goals afkeuren? Daarnaast vond ik de VAR uberhaupt echt slecht deze wedstrijd. Mist o.a. een rode kaart voor de overtreding op de jong. Daarnaast heel inconsistent. Heb me als neutrale toeschouwer echt geërgerd.

Doelpunt onterecht afgekeurd, terechte penalty. Al met al zat het ons niet tegen, al verdiende vvv op basis van het spel natuurlijk geen punt. Maar mijn god, dit moet echt beter hoor. Er zullen nog heel veel van dit soort wedstrijden volgen in de competitie. Afgelopen dinsdag is gebleken dat de piek van Ajax heel hoog kan liggen, vandaag laat zien dat het voortaan echt beter zal moeten in de, qua affiche, ‘mindere’ wedstrijden.

Nou nou... wat een draak van een partij. Ajax niet te herkennen zoals zij speelde tegen Luik. Maar wat moet je zeggen over het resultaat? Terecht? Gelukkig? Ik denk dat Post het na de wedstrijd nog het beste zegt: "je krijgt wat en je geeft wat". En voor de rest is het gevoelsmatig "zuur" maar het was volgens Post ook simpelweg "terecht" gezien het spelbeeld.

Ajax zal zeker weten ook hier nog z'n portie van krijgen. Ajax is in het verleden ook vaak geholpen door onkunde van een scheidsrechter - en dat zonder de Var. Het is lekker voor Ajax en zuur voor VVV maar ik ben er wel blij mee en ook deels opgelucht.

Terecht, maar apart. Bitterzoet lijkt mij het beste antwoord op de vraag, wat vond je van de overwinning van Ajax?

Wat een ongeloof. Je zou vvv supporter zijn en zo’n arrogant elftal op bezoek krijgen. Dank zij Blom 3 punten. Ja ik ben gefrustreerd omdat ik een hekel heb aan dat arrogante gedrag. 1 goede wedstrijd gespeeld en het is al hosanna.

18 augustus 2018 om 21:04

Welke speler gedroeg zich arrogant? Ik heb namelijk totaal geen arrogantie gezien. Daarnaast hij blom totaal geen invloed op het resultaat gehad. De Var corrigeerde de fouten van blom namelijk.

18 augustus 2018 om 21:15

Op de rode kaart voor de doodschop op de Jong na dan..

19 augustus 2018 om 01:15

Vier overwinning en twee gelijke spelen tot op heden dit seizoen. Gekwalificeerd voor de EL en nog kans op de El.

Het is bij jouw club inderdaad allemaal wat minder dit jaar, maar dat is toch geen reden om afgunstig naar Ajax te zijn? Je hebt toch de JC schaal gewonnen. En verder kan Ajax kan er toch niets aan doen dat Trencin te sterk was voor Feyenoord? Het is toch niet Ajax zijn schuld dat je verleden week verloor van de Graafschap?

VVV had verleden week de VAR mee, toen wonnen ze 0-1 van Willem II, omdat de VAR een doelpunt van Willem II afkeurde. De VAR maakt het voetbal een stuk eerlijker, fouten worden gecorrigeerd. Het is even wennen maar uiteindelijk win en verlies je er evenveel mee.

De VAR zorgt voor een eerlijkere wedstrijd. De eerste goal was een terecht afgekeurd, als dit aan de andere kant was geweest zou hij ook worden afkeurt. Nu zit het Ajax mee en volgende keer tegen, maar dan hebben we hier ineens geen kritiek op de VAR toch? Overigens bepaald de VAR niets maar de scheidsrechter zelf. VVV komt ook goed weg met de niet gegeven Rode kaart na de overtreding op De Jong.
Al met al terechte overwinning van Ajax gezien de kansen verhouding, gaf ook VVV na afloop toe.

Eerst de roep om de Var. En dan nu bewijst hij het nut en is het voor vele weer niet goed.
Snap ik niet

18 augustus 2018 om 20:38

VAR was waardeloos vandaag. Laat Blom de beelden niet bekijken bij een echte benenbreker op de jong. Denk dat het gezeik meer betrekking heeft op Blom en zijn intrepetatie van de beelden.

19 augustus 2018 om 01:17

Maar gisteren in de KK werd er zonder VAR gespeeld. Kreeg Twente een penalty, die volgens Brama onterecht was en verloor Sparta de wedstrijd.

Dat is juist wat de Knvb wil verkomen met de Var. soms is dat vervelend voor een club, zoals vandaag voor Vvv. Maar soms hebben ze er voordel van, zoals VVV verledne week oen ze met 0-1 wonnen van Willem II en een goal van Willem II na advies van de VAR alsnog werd afgekeurd.

18 augustus 2018 om 20:38

Je noemt het elftal arrogant, op basis van wat? Omdat iedereen dat zegt en je zo makkelijk duimpjes kan scoren? Of heb je ook een fatsoenlijke reden daarvoor? Overigens is er absoluut geen hosanna. Dinsdag was de vreugde en het optimisme over die wedstrijd terecht, maar er werd niet gedaan alsof de landstitel wel eventjes binnengehaald zou worden ofzo.

18 augustus 2018 om 20:41

Wedstrijd was superslecht. En ik zeg altijd de wedstrijd krijgt een scheidsrechter die het verdient. Nou dat bleek ook wel weer.

Als er geen VAR was geweest dan was Ajax met het zure gevoel de bus ingestapt. Ik ben er blij mee, maar het is nog lang niet goed. De benenbreker op de Jong is daar een voorbeeld van.

18 augustus 2018 om 20:48

De wedstrijd was inderdaad schandalig. Dat heeft toch gewoon met mentaliteit te maken? Tegen Standaard in de voorronde CL lukt het wel, maar tegen Heracles en VVV niet... de kwaliteit is er, maar het komt er niet of nauwelijks uit.

18 augustus 2018 om 20:53

Ik denk dat het een combi is van vele factoren:

- Wedstrijd na een europees duel is altijd een draak van een wedstrijd.
- VVV graaft zich in (bijna succesvol) en Ajax gaat stom genoeg die trechter in voetballen
- Keeper van VVV speelde gewoon heel goed, maar Ajax had ook genoeg kansen, dan val je als keeper natuurlijk snel op.
- Mentaliteit is een dingetje waar Ten Hag aan moet werken, voor de rest is het elftal gewoon prima bezig.
- En dan de eeuwige durende strijd voor Ajax om zich op te laden tegen 'kleine' ploegen.

18 augustus 2018 om 20:57

Kan er zo gauw niets aan toevoegen. Maar vind het wel heel kwalijk. Dat VVV zich goed ingraaft, daar kun je niets aan doen, maar je hebt de kwaliteit om daar doorheen te voetballen. Toen Neres uitviel, was alle diepgang weg en dat maakte het niet makkelijk voor Ajax, terwijl VVV het naar mijn idee wel makkelijk had daardoor...

VAR brengt alles wat het hoort te brengen behalve dat Post echt met rood er af had gemoeten, wat een smerige overtreding lekker voor hem.
Post zij het ook na de wedstrijd dat het gewoon zuur was want dat is het ook, maar het is wel eerlijk en hij zij ook soms krijg je hem mee en soms tegen want het geeft gewoon de waarheid aan. Voetbal is een contact sport, maar trekken en beuken mag niet.
Het ging heel moeilijk, maar op dit slechtste veld van de Eredivisie verdienen we gewoon te winnen.
Labyad mag mee spelen bij Jong Ajax, wat was hij slecht zeg, gewoon 5 keer vergeten waar de achterlijn is, je ziet gewoon dat het bij Ajax te snel voor hem gaat.

18 augustus 2018 om 20:35

Alles? Waarom dan niet dat laatste moment beoordelen? Alles vóór Ajax in dit geval, vvv had net zoveel recht op een beoordeling!

18 augustus 2018 om 20:50

Het zal wel beoordeeld zijn door de VAR met de conclusie dat er niet naar gekeken hoeft te worden door Blom. Het was ook vasthouden van beide kanten, dus ik begrijp de beslissing wel. De penalty had natuurlijk in één keer moeten worden gegeven, die was zo ontzettend overduidelijk. Waarom die 1-0 wordt afgekeurd... ik snap de uitleg van het vasthouden, maar dit was toch veel te licht? En dan was er nog die rode kaart... ook onbegrijpelijk dat die niet wordt gegeven.

18 augustus 2018 om 20:57

Omdat de VAR direct al zag?
Er was dan ook wel heel duidelijk geen overtreding.

18 augustus 2018 om 20:39

Inderdaad zonde dat Neres uitviel en dat Labyad zijn kans niet heeft gepakt. Hopelijk is Neres weer van de partij komende week, anders oplossen met Donny in plaats van Labyad.

Pff was echt slecht dit. Het was gewoon een penalty natuurlijk, de eerste VAR moment vind ik toch lastig te zien oftewel daar komen ze goed weg.

Tsja, ik vond het beeld meer gelijkspel waardig. En overtreding of niet, je kunt niet twee keer een moment van Ajax beoordelen en bij twijfel voor VVV het niet doen. Lesje voor de VAR, ben onpartijdig en straal dat uit. Beoordeel dus alle twijfel momenten. Nu pakt het goed uit voor Ajax, maar als die laatste een overtreding was kan dat gewoon echt niet.

Ja, de Var... maar Ajax mist ook gewoon 4-5 open kansen. Dat is wel zorgwekkend: onder Ten Hag wordt er veel te weinig gescoord. Was ook onder Bosz soms moeizaam: vermoeidheid na hoog drukzetten? Er is niet echt een killer. Huntelaar is wat oud, Tadic en Ziyech nonchalant (om over De Jong maar te zwijgen). De enige echte explosieve afmaker is Neres. Als die eruit gaat (of mist) blijft er weinig over, want als er nog iets duidelijk is geworden vandaag, dan is het dat Labyad heel veel tekortkomt. Wat is die man log, ongelofelijk. Verder opvallend: De Ligt die weer drie keer werd uitgekapt.

Echt grappig om alle Feyenoord fans te zien janken om die VAR beslissingen. Als het in het voordeel van Feyenoord zou zijn geweest dan was Blom moedig geweest om die beslissing te nemen volgens hun.. Echt kansloos. Beide VAR momenten gewoon terecht en goed beoordeeld. Verder een verschrikkelijk slechte pot van Ajax.

18 augustus 2018 om 20:38

Hoezo dat dan? Die Goel van VVV was toch 100% doelpunt en die penalty voor Ajax was ook gewoon terecht.

18 augustus 2018 om 20:49

Nee want dan had blom na bekijken beelden goals wel goedgekeurd

18 augustus 2018 om 21:10

Nee Blom beoordeelt wel meer verkeerd. Arnold Bruggink haalde terecht de wedstrijden van Sparta aan in de nacompetitie. Heel Nederland vond het toen in beide gevallen een penalty. De VAR echter niet. En rara, wie zat er achter het scherm. Juist Kevin Blom!!

Tja, aan de reacties is te lezen wie voor of tegen Ajax is. Afgekeurd doelpunt terecht vanwege (dom) vasthouden. Terechte penalty na (domme) beuk in de rug van Huntelaar. Daarnaast had de speler van VVV die een aanslag op de enkels van F. de Jong pleegde, rood moeten krijgen. Alleen daar zat de VAR er dus flink naast. Ajax was weer als vanouds de laatste jaren bij de zogenaamde kleintjes, bar slecht. Maar arbiter Blom versloeg dat Ajax nog met verve....

Er valt in principe niet veel over deze wedstrijd te zeggen, bedroevend niveau van beide teams en Blom heeft een grote blunder begaan door een terechte Gioel voor VVV af te keuren, penalty was wel terecht overigens maar Blom zat ee ook weer naast omdat hij niet meteen floot.

Was echt een slechte wedstrijd van ons. Commentaar op de VAR slaat trouwens nergens op. Waren zeer terechte beslissingen (zowel het afkeuren van de goal van VVV alsmede de duw op Klaas-Jan). Gekke is dat de VAR de rode kaart van de VVV-er met de schandalige overtreding op Frenkie de Jong niet heeft gezien. Was echt diep-rood.

Ben blij met de 3 punten, maar dan heb ik ook alle positieve punten zo'n beetje gehad. Labyad laat voorlopig zien dat hij niet boven het Utrecht-niveau kan presteren.

18 augustus 2018 om 20:49

Zolang je Ajax heet en je krijgt voordeel, dan weet je op voorhand al dat je volledig wordt besmeerd als "lucky" of "onterecht naar de calimeros". Ik lig daar niet wakker van, afgunst naar de mooiste club van Nederland als je het mij vraagt.

Maar, die afgekeurde goal vind ik zelf nog wel enigzins discutabel. Ik denk dat ik die zou afkeuren als ik in Blom z'n schoenen had gestaan. Mede door Nico z'n te vroege spring-actie. Maar laten we die donker-rode kaart voor Post er maar tegenover afstrepen.

Labyad, als die niet opschiet om bij te benen wordt het onze persoonlijke Maher.

Var momenten waren gewoon terecht. Al zou Ajax ze niet nodig moeten hebben. Neres moet binnen 10 minuten scoren en de keeper van VVV speelt een dijk van een wedstrijd, zoals veel keepers vaak tegen Ajax.
Kunstgras er direct verbieden!
Labyad ook weer verkopen, lange invalbeurt en niks goed gedaan!

18 augustus 2018 om 20:39

Vergeet nog te vermelden dat de VAR een rode kaart momentje even over het hoofd ziet....

18 augustus 2018 om 20:42

Of niet als rood beoordeeld
Ze mogen scheids alleen informeren als ze overtuigd zijn van een rode kaart

18 augustus 2018 om 20:46

VAR was gelukkig goed bezig, Blom in tegenstelling verschrikkelijk. Neres breekt zowat z'n been in de 10e minuut, maar die had moeten zitten =(

Labyad, ik weet het niet. Ik was enthousiast toen die is gekocht door Ajax, maar ik vrees een Maher scenario als hij niet weet bij te benen in korte tijd.

Keepers spelen goed tegen Ajax, omdat Ajax altijd vele kansen heeft maar zelf te flamboyant lijkt te spelen tegen 'mindere' tegestanders. Oogt nooit scherp genoeg, maar dat is al jaren zo.

Kunstgras? Weg ermee, Knvb mag ook hier een investering op doen. VAR is goed, nu dat vreselijke kunstgras nog.

Wat een enorme groep azijn zeikers hier
De scheids neemt een beslissing na kijken van de beelden en neemt op basis daarvan een besluit
Het gezeur over dat hij in voordeel Ajax fluit of nadeel kleine clubs is natuurlijk Bs
De VAR is winst voor het voetbal en Blom heeft gewoon gehandeld op basis van de info die hij heeft.
Of het nu een terechte overwinning is doet er niet toe.

Verschrikkelijk dit. Verdedigen of fysiek contact is praktisch niet meer mogelijk.
We krijgen scheidsrechters die beslissingen laten lopen en gaan leunen op het systeem wat de kwaliteit van de scheidsrechters niet ten goede komt.
Daarnaast zijn superslomo's met een beetje goed acteerwerk van aanvallers die licht aan het shirt worden getrokken prachtig beeldmateriaal voor mensen als Blom en co.
Wat trouwens willekeurig wordt ingezet.
En daar zit wat mij betreft het knelpunt.
Als je de VAR wilt inzetten zul je alle momenten er uit moeten pakken die cruciaal zijn. VVV was gewoon een terechte goal. De penalty van Ajax ook. Ik vrees dat veel kleinere clubs de dupe worden van dit systeem. Incidentele punten halen is vrijwel onmogelijk geworden.

18 augustus 2018 om 20:46

Volgens mij moet je regels van VAR is lezen
Slaat als en lul op een koektrommel wat je zegt

Ik zie iedereen maar negatief praten over hoe slecht Ajax was maar er werden genoeg mogelijkheden gecreëerd. Neres die op het begin al een kans kreeg en Labyad die 1 op 1 met de keeper kwam noem ik dan als de voorbeelden. Waren gewoon 100% kansen. 't afgekeurde doelpunt was zwaar maar toch wel terecht en penalty was sowieso meer dan terecht. En dan die Post die als hypocriet bezig is terwijl er gewoon een donkerrode kaart moest vallen aan hun kant

lekker ongeã¯nteresseerd weer vandaag wijdt dit toch ten Hag toe, als hij zijn spelers niet kan motiveren voor Vvv, Heracles of een van de andere ED clubs dan moet lekker ballenjongen worden.
Labyad ga waar je vandaan komt, hier kom je 3 klasse tekort en dat zelfs in een slechte wedstrijd.
.

Vreemde wedstrijd, veel discutabele momenten. Doelpunt VVV gemakkelijk afgekeurd. Daarna niet ingrijpen van VAR bij de overtreding op de Jong (de VAR heb je voor zulke momenten) en tenslotte deterechte strafschop van Ajax, waar de Blom de VAR moet raadplegen. De invoering van de VAR verloopt nog niet vlekkeloos. Ajax vandaag de gelukkige winnaar. Ik had een puntendeling terecht gevonden.

Wat een aanfluiting die Kevin blom,vvv wordt echt genaaid door hem,een zuivere goal van vvv afkeuren,ajax een wel heel makkelijk gegeven pingel geven,en op het laats niet naar de video kijken bij de overtreding op vvv.dus het was vandaag voor de zoveelste keer lucky ajax met dank aan Kevin Blom,hoezo competitie vervalsing?

18 augustus 2018 om 21:42

Zuivere goal? Jij kent de regels niet dat is wel duidelijk.

Tegen verdedigende ploegen heeft Ajax het bijzonder moeilijk. Ze kwamen er amper door.
In de laatste minuten zag ik het echt nog mis gaan voor Ajax. VVV kreeg wel twee of drie grote kansen na de 0-1
Beslissingen waren trouwens gewoon terecht. Kan je nagaan hoeveel verkeerde beslissingen er worden genomen in een wedstrijd zonder Var.

Wat een loosers hier zeg om maar af te geven op de Var. Feyenoord is 2 jaar geleden kampioen geworden door doellijntechnologie. Anders had de scheidsrechter nooit een doelpunt gegeven bij de wedstrijd Feyenoord-PSV. Was het 1-1 gebleven en had Feyenoord 2 punten minder gehad en was Ajax met 1 punt kampioen geworden. Beide waren terechte beslissingen van de VAR en er zullen meer volgen dit seizoen.

Lucky of niet lucky, ben blij dat de laffe taktiek van VVV niet is beloond.

18 augustus 2018 om 21:41

Precies , heeft ze vorige week al 3 hele gelukkige punten opgeleverd.

Jarenlang is er op deze en andere sites ingehakt op de scheidsrechters waarvan we in Studio Sport zagend at zij met foute beslissingen wedstrijden nadelig beinvloedden.
Nu is er eindelijk een oplossing voor en daar wordt dan gebruik van gemaakt.
Nu is het weer niet goed en zitten een stel droeftoeters weer niet blij te zijn met de weloverwogen beslissingen die het gevolg van VAR zijn.
Neem toch een enkele reis Pieterburen.
Daar weten ze hartstikke goed hoe ze met huilers om moeten gaan.

Een redelijk Ajax gezien. Erg slordig met de kansen om gegaan. Vvv graaft zichzelf helemaal in en dan mis je zeker na het uitvallen van Neres buitenspelers. Tadic moest eerder op de flank spelen en Ziyech naar het midden. Ik vond vandaag Frenkie erg zwak en vertraagde het spel. Labyad was dramatisch. Al met al is Vvv een lastige ploeg uit. 3 punten en weer door.

Ongeacht de wedstrijd. Ajax ho o er altijd te winnen van VVV. Dan is het gewoon waardeloos dat de VAR die drie punten moet leveren, omdat Ajax het zonder gewoon niet kan. Ik ga nog niet eens praten of het terecht was of niet, het feit staat dat Ajax de hulp nodig had, anders hadden zij gewoon punten verspeeld.

18 augustus 2018 om 21:40

Het is toch juist fijn dat de VAR er voor zorgt dat je de punten (terecht) mee naar huis neemt ipv te verliezen door falen van het korps? Vvv graafde zich weer kansloos in ( net zoals vorige week tegen ons) in de hoop dat het punten oplevert.

18 augustus 2018 om 21:55

Eens een VAR is goed. Maar het is gewoon niet goed ondanks dat het misschien terecht is, dat de traditionele top 3 het nodig heeft om te winnen. Prima middel en Ajax krijgt er niks te veel mee in principe. Maar toch moet Ajax in staat zijn zonder VAR te winnen met alle respect van VVV. Omdat het een top club is, is het zuur voor de underdog. Ik kan het dan toch niet laten om te denken dat Ajax een punt zou moeten overhouden aan deze wedstrijd. Ik ben voor de VAR, ondanks dat het nu niet lekker voelt. Dubbel maar waar, maar een top club moet het zonder VAR kunnen.

Laten we eerlijk zijn zonder de Var had Ajax vandaag met 1-0 verloren en terecht want het was wederom niet goed genoeg, tuurlijk vvv parkeert de bus, maar dat weet je en daar moet je je als Ajax zijnde tegen wapenen.
Maar om nou te zeggen dat de grote club weer het voordeel krijgt vind ik altijd zo makkelijk, de var is er nu eenmaal en makkelijk of niet makkelijk gegeven, er werd vast gehouden en in de 16 meter word daar dan sneller voor gefloten dan buiten de 16 meter. Zuur voor vvv en gelukkig voor Ajax.

Tegen verdedigende ploegen heeft Ajax het bijzonder moeilijk. Ze kwamen er amper door.
In de laatste minuten zag ik het echt nog mis gaan voor Ajax. VVV kreeg wel twee of drie grote kansen na de 0-1
Beslissingen waren trouwens gewoon terecht. Kan je nagaan hoeveel verkeerde beslissingen er worden genomen in een wedstrijd zonder Var.

De VAR bewijst dat het niet overbodig is om camera beelden te gebruiken. Goal terecht afgekeurd Penalty terecht gegeven. Eerlijkheid duurt het langst.

Tja vvv , de ene week zit de VAR mee en de week erop zit ie tegen.

Ai ai ai dat Ajax een speler als Labyad per se moest hebben, koste wat het kost. Wat moeten we ermee joh? Vreselijk matige speler. Absoluut niet het niveau dat Ajax nastreeft. En kutje Blind met zijn hoogste transfersom ooit (volstrekt belachelijk!) bakte er ook weinig van. Maar wat moet je ook met een trainer die het slechtste in zijn spelers naar boven haalt en ze absoluut verkeerd gebruikt.

Ten Hag wegwezen, en neem je troep (labyad, Schreuder) mee graag!

Wat een onzin om die goal af te keuren van VVV. Als je dit al afkeurt, dan kunnen we op ballet gaan met zijn allen. Wat een dieptepunt!

18 augustus 2018 om 23:26

dus shirtje trekken mag volgens jou?

We hebben vanavond gezien dat het gelijkspel tegen Heracles echt niet aan de opstelling van Ten Hag lag. Ook de basiself heeft moeite om flitsend te spelen tussen 2 CL-wedstrijden in. Tegen Heracles was het met deze instelling altijd een lastige pot geworden.

Laten we dus met terugwerkende kracht de verwijten aan Ten Hag intrekken.

Goede beslissingen op aanraden van de VAR. Gelukkig dat Steijn dat inzag en er sportief op reageert.

Blom, wederom een aanfluiting. Wat sta je voor paal en wat zet je het scheidsrechterskorps toch weer in een kwaad daglicht. Hou de eer aan jezelf en ga lekker kelderklasse fluiten.

Ik begrijp de reactie van velen hier niet. Er zit een heel bataljon aan scheidsrechters die beelden te bekijken roepen dan in Blom zijn oor dat zij het anders zien en Blom kijkt dan nog rustig in herhaling en keurt het doelpunt af respectievelijk geeft een pingel. En dan nog roepen mensen hier: discutabel. Terwijl meerdere scheidsrechters met herhalingen hier naar gekeken hebben.

De wedstrijd was niet om aan te zien. VVV dekte zich volledig in ( dat mag maar is wel de voornaamste reden dat het een draak van een wedstrijd is) en Ajax had het via Neres, Tagliafico en Labyad al eerder moeten afmaken.

Ben alleen bang dat Ajax bijna iedere week een muur moet gaan slopen.

Wat heb ik mij zitten te verbijten tijdens deze wedstrijd. Wat was dat ongehoord slecht. Waar ik mij vooral aan stoor is de nonchalance van Ajax. Als je ziet bij 0-0 hakballetjes ed, dan doe je toch echt wat fout.

Natuurlijk parkeert VVV de bus, maar dan nog moet je erdoor komen. En ja kunstgras is gewoon een schande en moet afgeschaft worden.

Dan de VAR momenten. Ik ben blij dat we ze beide kregen. Ja Nico werd aan zijn shirt getrokken, en uiteindelijk niet onterecht dat hij daarom affloot. Maar ik heb ze vaak zo gemaakt zien worden.

Dan het penalty moment...was Blom bang of zo? Het was duidelijk dat dit een penalty was, en niet fluiten terwijl hij het zag. Daarna terecht door de VAR gegeven.

Maar de actie op de Jong was schandalig en was donkerrood, en daar deed men niets aan? Ik begrijp het niet helemaal. Maar goed, achteraf blij met de punten, maar man man wat was het slecht, open kansen missen...omg.

Net nog even de samenvatting gekeken, maar het afkeuren van de goal van VVV is volkomen terecht. Slecht opstellen van de ajax vedediger is niet relevant. Gewoon een overtreding.
De pingel van Ajax is wel heel makkelijk gegeven. Beetje overdreven. En waarom krijgt VVV er dan even later geen voor een overtreding van de Ligt.

Jammer voor ons, een gelijkspel zat er best in en was niet onverdiend. Maar uit bij VVV winnen is zelden een makkie.

Die var is een ramp voor t voetbal, als echte ajaxied vind ik t toch jammer dat een goedgekeurde goal voor ziets afgekeurd kan worden .
Eens gegeven blijft gegeven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren