Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Harit krijgt voorwaardelijke celstraf en boete na dodelijk auto-ongeluk

Laatste update:

Amine Harit is zaterdag mogelijk betrokken geweest bij een dodelijk auto-ongeluk in de buurt van Marrakesh, zo schrijven Duitse en Marokkaanse media. Volgens onbevestigde berichten zou het veertienjarige broertje van de 21-jarige middenvelder annex Marokkaans international van Schalke 04 achter het stuur hebben gezeten.

De bestuurder van de auto zou een voetganger, die op een onoverzichtelijke weg wilde oversteken, over het hoofd hebben gezien. Harit en zijn broertje zouden volgens de berichten meteen na het ongeluk op de vlucht zijn geslagen, maar konden kort daarna door de politie worden ingerekend. Lokale media verzekeren dat er nog een Marokkaans international in de auto zat, maar zijn identiteit is niet bekend.

Schalke 04 stelt zaterdag dat men kennis heeft genomen van de berichten en alles in het werk stelt om informatie uit eerste hand te krijgen. Harit stond op het WK in Rusland in het eerste groepsduel met Iran (0-1 verlies) in de basis en werd acht minuten voor tijd naar de kant gehaald. Tegen Portugal (0-1 verlies) en Spanje kwam de spelmaker niet binnen de lijnen.

Update 30 juni 19.09 uur - Schalke 04 bevestigt auto-ongeluk Harit met dodelijke afloop
Schalke 04 maakt zaterdagavond bekend dat Amine Harit bij een auto-ongeluk in Marrakech betrokken is geweest. De spelmaker annex Marokkaans international, en niet zijn zeven jaar jongere broer, was degene die een voetganger, die op een onoverzichtelijke weg wilde oversteken, over het hoofd zag, met een dodelijke afloop als gevolg. Harit heeft een verklaring op het politiebureau afgelegd en mocht vervolgens vertrekken. Schalke en Harit wensen de nabestaanden van het dodelijke slachtoffer sterkte en steun.

Update 1 augustus 12.55 uur - Harit krijgt voorwaardelijke celstraf en boete na dodelijk auto-ongeluk
De rechtbank van Marrakech heeft Amine Harit veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van vier maanden en een boete van 8.600 dirham (780 euro), zo melden verschillende Marokkaanse media. De Marokkaans international, spelend voor Schalke 04, reed eind juni een voetganger aan in Marrakech. Het slachtoffer van de aanrijding overleed op weg naar het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop toch dat dit niet waar is want dan is zijn veelbelovende carrière meteen naar de filistijnen

30 juni 2018 om 14:57

Marega88pace

Nou ja, tussen de titel van het stuk en de eerste zin zit het woordje 'mogelijk'. Dus we kunnen nog wel een slag om de arm houden, wat dat betreft.

Aan de andere kant, aan mijn eigen ervaringen in Marokko afgemeten, dat kinderen zonde rijbewijs achter het stuur zitten komt voor net zoals dat mensen op de meest vreemde plekken 'zomaar' een weg oversteken bijvoorbeeld. Ik heb meegemaakt dat mensen soms gewoon, met schaap én de rest van de familie in het kielzog 'gewoon' een snelweg oversteken. Dus wat hier staat zou zomaar kunnen.

30 juni 2018 om 15:05

Inderdaad, heb zelf ook de gekste dingen meegemaakt in het verkeer in Marokko dus het zal me niet eens zo gek veel verbazen als het gewoon een snelweg was, maar oh zo dom van Amine om zijn 14-jarige broertje te laten rijden

1 juli 2018 om 01:47

in marakesh steken schapen niet over wegens al helemaal niet op auto routes die gewoon van bv franse spaanse niveau zijn. Dat gebeurd meer in kleine dorpen maar ook niet op de nationale snelwegens nooit mee gemaakt. wel in dorpen zelf

2 juli 2018 om 12:13

De spelmaker annex Marokkaans international, en niet zijn zeven jaar jongere broer, was degene die een voetganger, die op een onoverzichtelijke weg wilde oversteken, over het hoofd zag, met een dodelijke afloop als gevolg. Astublieft

1 augustus 2018 om 13:46

Dat geloof je toch zelf niet, Maurice.
Harit heeft gewoon de schuld op zich genomen.
Nu is hij waarschijnlijk slechts vervolgd wegens doorrijden na een ongeval en niet voor dood door schuld omdat hij zijn minderjarige broertje heeft laten rijden.

30 juni 2018 om 16:47

Sorry maar als dit waar is dan is zijn carriere veruit het minst belangrijk, er is iemand doodgereden (door iemand die daar niet had mogen rijden want hij was 14)...

30 juni 2018 om 16:53

Marcos Alonso veroorzaakte een ongeluk waarbij een meisje van 19 om het leven kwam, en hij reed veel te hard en had alcohol in zijn bloed. Hij speelt op dit moment bij Chelsea, dus veelbelovende carriere naar de filistijnen.. ik denk het niet.

30 juni 2018 om 16:57

Ja want dat is het belangrijkste toch? Sorry maar wat een volstrekt idiote reactie. Hij verdiend niet eens een carrière maar een donker hol als dit waar is.

1 juli 2018 om 07:21

@marega88pace

ik vind het erger dat er iemand overlijd door dit ongeluk dan dat er een carriere naar de filistijnen is

Had Kluivert ook niet zoiets meegemaakt. Was volgens mij een hele rel al was ik te jong om alles mee te krijgen wat nou precies de situatie was.
Toch wel heftig voor zo'n jongen.
Laten we er van uit gaan dat het niet aan zijn rijgedrag of andere zaken lag.
Het vluchten van het ongeval gaat hem er in ieder geval niet bij helpen.

Edit: Zie nu dat zijn broertje van 14 was die reed wat natuurlijk heel onverantwoord is en werkelijk debiel is.

30 juni 2018 om 14:55

Kluivert had een rijbewijs en reed zelf, liet niet zijn broertje van 14 rijden.

30 juni 2018 om 15:00

Hij reed 90 waar je 50 mag, niet hetzelfde inderdaad maar ook wel heel erg onverantwoord.

30 juni 2018 om 18:23

St.Mass

Als toevoeging: een vd andere rapporten over de gemeten snelheid meette zelfs 104 km/u

30 juni 2018 om 19:45

Nee..Kluivert reed in een geleende en onverzekerde wagen 90km per uur waar 50 was toegestaan...
En slachtoffer zou dan geleefd hebben (volgens rechter)
Even erg lijkt mij...

30 juni 2018 om 14:56

Ja, die heeft ook zoiets meegemaakt. Maar hij was volledig verantwoordelijk en was geen passagier. Heeft nooit contact opgezocht met de familieleden van het slachtoffer tot een dag voor een televisieprogramma. Das ook mooi...

30 juni 2018 om 15:06

Ja en is daarna nog meerdere keren gepakt met drank op achter het stuur ook.

30 juni 2018 om 15:50

Vidal heeft er ook een handje van weg. Roekeloos leven heeft altijd maar 1 uitkomst en dat is een hoop miserie. Ik hoop dat Harit hier niet onder gaat lijden want hij is nog steeds heel jong. Dit zal een harde levensles zijn voor die twee jongens. Jammer wel dat er altijd iemand moet overlijden voordat een andere zijn lesje heeft geleerd.

30 juni 2018 om 15:13

Powntarzan

Dit ongeval, als dit klopt, lijkt totaal niet op het ongeval dat Kluivert veroorzaakte. Kluivert reed zelf. Dus hoezo dit vergelijk? En waarom niet vergeleken met Marco Bakker? Die reed ook iemand dood, nota bene op het parkeerdek van de Amsterdam Arena.

Overigens waren de straffen voor Kluivert en Bakker identiek, allebei zes maanden gevangenis voorwaardelijk, omgezet naar 240 uur dienstverlening.

30 juni 2018 om 15:58

Dat van Kluivert was toch wel iets anders. De persoon die hij aanreed, die keerde zomaar en doordat Kluivert te hard reed, reed hij haar vol in de flank.

Vreselijk voor de nabestaanden van het slachtoffer. Echt onverantwoord om een 14 jarige aan het stuur te zetten helaas met een dodelijk aanrijding als gevolg.

Vreselijk gewoon, kan niets anders zeggen. Heb daar ook neefjes die voortdurend met hun mobieltje zichzelf zitten te filmen met hun coole wagen. Het zijn snotneuzen die geen besef van de wereld hebben. Maar waarom laat je in hemelsnaam een 14-jarige rijden en jij als 21-jarige als passagier? Waar is je verstand toch...

Je 14 jarig broertje laten rijden, hoe onverantwoord kan je zijn? Als het waar is vind ik de voetballer net zo schuldig aan het ongeluk. Hopelijk neemt schalke harde maatregelen en verscheuren ze zijn contract.

30 juni 2018 om 14:59

Dat is ook weer niet nodig. Hij is op een leeftijd dat je wel eens een verkeerde beslissing neemt of iets doms doet. Zou oneerlijk zijn om daar meteen zijn hele toekomst vanaf te laten hangen. Daarnaast wordt er in Marokko minder nauw omgegaan met de regels omtrent het hebben van een rijbewijs. Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het vaak voorkomt dat kinderen zonder rijbewijs een auto besturen.

30 juni 2018 om 15:03

Iets doms? Een 14 jarig persoon laten rijden op de weg (op een lege parkeerplaats zou wat anders zijn) is het toppunt van een domme actie.

30 juni 2018 om 15:04

En natuurlijk de hit en run, wat het veel erger maakt. Mag hopen dat het niet waar is

30 juni 2018 om 15:08

marocberkane

"zou oneerlijk zijn om daar meteen zijn hele toekomst vanaf te laten hangen."

Daar neig ik, als dit verhaal klopt, óók wel een beetje aan. Als iedereen altijd zwaar zou moeten boeten voor een heftige jeugdzonde, dan zouden een heleboel mensen inderdaad geen leven meer hebben.

Maar mijn vraag is of een Marokkaande rechter op dezelfde manier denkt. Dat wat jij stelt over het niet zo nauw nemen met het verkeer in Marokko, dat heb ik zelf ook ervaren. Maar de schaduwkant daarvan is wel dat verkeersregels enorm streng gehandhaafd worden (en je dus zo een boete aan je broek hebt van een politie agent (die dan vervolgens ook weer supersnel af te kopen is, ter plekke, met smeergeld).

30 juni 2018 om 15:08

‘Iets doms’. Kom op man, er is iemand van het leven beroofd. Die twee verdienen allebei een flinke straf van de rechter.

30 juni 2018 om 15:08

Je hebt weinig aan een voetballer als die in de cel zit dus gewoon verscheuren dat contract

30 juni 2018 om 15:15

Constant Kante, kom op... hij is 21 en al een tijd volwassen. Als hij dan niet begrijpt dat zoiets enorm onverantwoord is mag hij van mij wen een behoorlijke tijd boeten. We hebben het hier over een dodelijk ongeval he.

30 juni 2018 om 15:16

reds1965

Zou je dan niet nog heel even wachten met verscheuren, totdat duidelijk is dat de werknemer onherroepelijk is veroordeeld voor een misdrijf? Want nu verscheuren en dan later dat ontslag in moeten slikken omdat het niet voldoet aan de daarvoor gestelde juridische eisen betekent dat je als club een enorm grote schadevergoeding moet betalen.

De gedachte dat een werknemer zodra die met justitie in aanraking komt zomaar ontslagen mag worden is echt niet in overeenstemming met de wet en de jurisprudentie.

30 juni 2018 om 15:17

arsen(e)al

Even puntjes op de i, ik had het niet over Harit, dat leek mij wel duidelijk. Lees even waar ik op reageer, de bijdrage van Marocberkane.

30 juni 2018 om 15:18

@marocberkane: In mijn ogen is een auto gewoon een moordwapen in de handen van mensen die er niet mee om kunnen gaan(kinderen, dronkelappen etc). Hij neemt in mijn ogen dan ook bewust het risico om iemand te verwonden of vermoorden door zijn broertje te laten rijden. Dat is geen foutje, dat is catastrofaal. Nu is er iemand dood door die actie en zijn toekomst is weg, waarom zou je nog rekening moeten houden met de toekomst van die voetballer?

30 juni 2018 om 15:29

reds 1965: "je hebt weinig aan een voetballer als die in de cel zit dus gewoon verscheuren dat contract"

Hij is natuurlijk slechts medeplichtig en geen dader. Dus de kans dat hij in de cel belandt is niet zo groot. Lijkt me eerder uit te draaien op een hoge boete. Maar ik heb een echt flauw idee hoe de wetgeving in Marokko op dit gebied is. Daarnaast is natuurlijk nog helemaal niks bewezen.

Lacazette: "waarom zou je nog rekening moeten houden met de toekomst van die voetballer?

Ik zeg ook niet dat je rekening moet houden met de toekomst van de voetballer. Maar het is meer aan de rechter om te oordelen en daarna heeft hij zijn straf gehad. Snap niet waarom een club hier nog een schepje bovenop zou moeten doen.

30 juni 2018 om 15:31

In de reactie van Marocberkane lees ik alleen dat hij het over Harit heeft. Lacazette zei dat Harit onverantwoordelijk is en dat hij daarom een straf verdiend. Hierop zegt Marocberkane dat het niet nodig is

30 juni 2018 om 15:44

"in de reactie van Marocberkane lees ik alleen dat hij het over Harit heeft. "

Dan hebben jij en ik allebei wat anders gelezen. Dan nog ev en voor jouw beeldvorming, ik had het niet over die voetballer maar over het kind van 14.

Dat Harit onbestraft moet blijven, dát is zeker niet mijn stelling. Mijn stelling is dat die jongen van 14 hier niet spijkerhard behoort te worden bestraft, omdat je (ondanks het feit dat een leven is verwoest) niet een minderjarige voor de rest van zijn leven hoeft te tekenen omdat die een stommiteit heeft begaan in zijn jeugd.

Bedenk je hierbij dat de maximale straf in Nederland voor minderjarigen (met uitzondering van misdrijven die zo heftig zijn dat bij hoge uitzondering toch het volwassen Strafrecht toegepast mag worden) één jaar jeugddetentie is. Dat is met een reden. Hoe dat in Marokko werkt, dat weet ik absoluut niet.

30 juni 2018 om 15:54

Ik weet nu dat je dat bedoelde, maar ik legde uit waarom ik reageerde. En daarbij zei ik hieronder dus al dat minderjarigen lage straffen krijgen

30 juni 2018 om 16:01

arsen(e)al

Ik las het! Waarvan Akte!

Wat een held, vluchten na een aanrijding.

30 juni 2018 om 15:50

Wat ik zojuist heb gehoord is dat het in Marokko vaker voorkomt dat er wordt doorgereden na een ongeluk om je vervolgens te melden op een politiebureau. Omdat het de laatste jaren zo vaak misgaat komt het voor dat omstanders het heft in eigen handen neemt en voor eigen rechter gaat spelen.
Daarnaast zijn spelers van het Marokkaans elftal behoorlijk populair en kunnen normaal gesproken niet over straat. Lijkt me dus niet zo handig als je dan met twee internationals open en bloot op straat gaat stilstaan zonder beveiliging of politie om je heen, nadat je net een ongeluk hebt veroorzaakt.

30 juni 2018 om 20:51

Wat een lulkoek zeg, er staat letterlijk dat ze kort daarna ingerekend zijn!! Ik weet niet hoe het zit daar maar als ze het daar ‘normaal’ vinden om door te rijden na een ongeval dan hoop ik dat diezelfde mensen hier geen auto of ander voertuig besturen. Dat je het ook nog probeert te verdedigen zegt ook veel over jezelf, doorrijden... En wat als iemand dringend hulp nodig heeft? Dan rij je ook door naar de politie, om het daar te melden zeker... geloof er allemaal niks van.

Wow.. Als ik me niet vergis krijg je hier als normale burger een celstraf voor toch?
In dat geval ligt er een carrière a la Breno in het verschiet voor die jongen.

Ben benieuwd naar de officiële berichten hierover

30 juni 2018 om 15:04

pechvogel

Hangt maar helemaal af van de feiten en omstandigheden van het geval. En die kennen we nog helemaal niet. Er staat niet voor niets dat het 'mogelijk' is dat die voetballer erbij betrokken zou zijn.

Maar dingen als de leeftijd van die bestuurder, of sprake is van alcohol, verlaten van de plek van ongeval, recidive, andere omstandigheden spelen allemaal mee bij een straftoemeting door een Nederlandse rechter.

Hoe een Marokkaanse rechter hierover oordeelt, wat weet ik absoluut niet. Maar aangezien daar de straffen voor zelfs geringe misdrijven enorm fors zijn zou dit weleens een hele heftige straf voor die 14 jarige knul kunnen worden. Al kent het Islamitisch recht wel weer mogelijkheden om de straf af te kopen door een soort genoegdoening te regelen met de familie van het slachtoffer.

30 juni 2018 om 15:18

Zou je niet denken dat de eigenaar van de auto, Harit zelf, een forsere straf kan verwachten? Legaal volwassen en dus ook eigenaar. Minderjarigen hier in Nederland krijgen iig vaak hele milde straffen.

30 juni 2018 om 15:48

Ja, en terecht dat minderjarigen mild gestraft wordt. Ik vind dat een teken van beschaving.

Maar ik bestrijd natuurlijk nergens dat Harit aansprakelijk zou zijn, als dit verhaal klopt zoals het hier staat, ik houd wat dat betreft nog een slag om de arm. En daarvoor dus een straf mag verwachten.

Als je terug leest geef ik alleen aan dat een rechter, in Nederland, gewoon met álle feiten en omstandigheden rekening behoort te houden én houdt. En wat we hebben, tot nu toe, is niet het politierapport maar een stukje op een voetbaldiscussiesite. Dus om op deze basis alvast het schavot en de galg gereed te maken, dat gaat mij een paar slagen te snel. Laten we eerst eens rustig kijken wát er nou exact aan de hand is, en op basis daarvan dan onze oordelen vellen.

En nogmaals, in Nederland houdt de rechter overal rekening mee, ook met het vluchten natuurlijk. Hoe een Marokkaanse rechter hiermee omgaat, ik weet het niet. Jij wél?

30 juni 2018 om 15:57

Ik heb 0 idee hoe het rechtsysteem daar werkt

30 juni 2018 om 16:03

Enige dat ik weet is dat er wel mogelijkheden zijn om, als je een 'deal' maakt (lees: een goed bedrag betaalt aan smartengeld) met de familie van het slachtoffer, je strafvermindering of omzetting in een voorwaardelijke straf kunt krijgen.

Verdient imo gewoon een zware gevangenisstraf. Wat bezielt je om een minderjarige achter het stuur te zetten op de openbare weg en dan ook nog is vluchtmisdrijf te plegen. Totaal onverantwoord van Harit die met zijn 21 jaar toch veel beter had moeten weten. Zou me overigens niks verbazen als hij toch weet vrij te komen.

30 juni 2018 om 15:21

Meneer de rechter cholo heeft em al veroordeeld?



Eerst de feiten op tafel, dan de verantwoordelijken aanwijzen en dan kan de rechter bepalen wie wat welke straf krijgt.

Alleen vrees ik dat het zoals het in Marokko er vaak toe gaat, wel wat klassen justitie zal zijn

30 juni 2018 om 15:29

Heb net wat meer info opgezocht en naar verluid zou Harit dronken in een dragrace hebben gezeten met Faycak Fajr. Het is nog niet duidelijk of zijn broertje echt achter het stuur zat.

30 juni 2018 om 19:29

Eerst een rechtszaak, dan de uitspraak. Zo werkt justitie.

30 juni 2018 om 19:31

Dat weet ik ook, bedankt om me daar aan te doen herinneren.

2 juli 2018 om 01:18

Graag gedaan, Cholo. Je kan ook het alfabet leren bij mij, of tellen tot 10. Hoger kan ik niet

Neem aan dat je als 14 jarige ook in marroko niet je rijbewijs kan hebben? Het blijven over het algemeen jonge mannen met veel roem en geld, die denken dat ze alles mogen en kunnen doen wat ze willen...
Mocht het waar zijn en ze probeerde te vluchten, keihard aanpakken. Niet zoals in ons land

Gewoon de (jeugd)gevangenis in allebei. Ten eerste laat hij z'n 14-jarige broertje achter het stuur zitten en vervolgens slaan ze op de vlucht. Dit soort ongelukken moeten consequenties hebben. Dan heb je of geen opvoeding gehad, of hij heeft de adviezen van z'n ouders volledig in de wind geslagen.

Dit is een "ziekte" waaraan wij Turken ook aan meedoen in de zomervakantie..
Elk minderjarig kind rijdt auto ..

30 juni 2018 om 16:22

Niet alleen in de zomervakantie, Turken die in Turkije wonen zijn nog een heel stuk gekker. Ik zag een jongen rond 8 jaar oud die reed in een maaidorser. Dan ben je toch ook niet goed bij je hoofd.

Dodelijk ongeluk veroorzaken en daarna op de vlucht slaan.. Hoe haal je ‘t in je hoofd.

Drama. Wees altijd voorzichtig in het verkeer, want een ongeluk zit in een klein hoekje en het kan ineens afgelopen zijn. (weet ik helaas uit ervaring.) Misschien dat ik zelf daarom altijd wel zo voorzichtig ben in het verkeer en nooit risico's neem.

Het was dit keer gelukkig geen 14-jarig kind dat achter het stuur zat maar het is verschrikkelijk dat er iemand bij omgekomen is.

Zo zie je maar weer, niet altijd gelijk alles geloven tot het door de mensen die erbij zijn betrokken zelf het een en ander bevestigen... “mogelijk” en gelijk al die oordelen🤦🏾‍♂️

Daar gaat jouw carriere. Slim gedaan.

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met deze jongen. Iemand doodrijden is een ernstige situatie wat 100% invloed gaat hebben op zijn prille loopbaan. Morgen zal wel meer nieuws hierover verschijnen, ik ben benieuwd naar de details.

Met alle respect maar wat is dit nou voor een straf voor zoiets?

1 augustus 2018 om 13:10

Arnavut1

Geen idee, maar elke straf is meestal het uitvloeisel van een weging van álle omstandigheden van het specifieke geval. Iemand aanrijden op een onoverzichtelijk kruispunt is wat anders dan als je iemand aanrijdt die bv over een snelweg heen loopt. Je moet dus als rechter eerst exact weten wat er is gebeurd en daar pas je je straf op aan.

Dat je alle gevallen exact gelijk zou moeten bestraffen werkt niet in het Strafrecht. De ene doodslag is de andere niet, zeg maar.

Het lijkt er dus op dat hij zelf is veroordeeld voor het doodrijden van het slachtoffer en niet zijn neefje van 14 (en hij dan straf kreeg omdat hij zijn neefje had laten rijden).
Vraag is dan alleen nog of dat juist is en dat hij niet zijn neefje hiermee probeert te 'dekken' of dat hij inderdaad zelf de bestuurder was.

Hoe dan ook, vier maanden voorwaardelijk en een boete is een stuk minder zwaar dan de straffen die in Nederland opgelegd worden bij een vergelijkbaar strafbare feit. En wij hier maar roepen altijd dat onze rechters zo 'soft' zijn.

1 augustus 2018 om 13:34

Ook in Nederland hangt het er vanaf in hoeverre de bestuurder schuld heeft en of hij heeft gehandeld naar de regels van het verkeer. In Nederland zijn vergelijkbare straffen uitgedeeld voor het dood rijden van een persoon. Het hangt geheel van de situatie af en in hoeverre de betrokken partij (in dit geval de bestuurder en het slachtoffer) het ongeval had(den) kunnen voorkomen.

1 augustus 2018 om 13:57

Sirius

Het is juist dat de norm voor dood door schuld in het verkeer, ten tijde van Patrick Kluivert midden jaren '90, ook in Nederland nog lag rond de zes maanden gevangenisstraf (omgezet in 240 uur taakstraf wat voor mensen zonder recidive geldt, maar inmiddels begrijp ik dat de norm hiervoor, voor roekeloos rijden (dus een zwaardere variant dan een (grove) verkeersfout, al op acht maanden onvoorwaardelijk ligt.

Maar inderdaad, het is correct dat het van de situatie afhangt en dat is maar goed ook.

1 augustus 2018 om 13:35

Van zijn broertje was niets van waar. Hij had ook niet gedronken. Volgens mij had hij alleen te hard gereden, maar geen 200 of zo.

1 augustus 2018 om 13:57

Ah, okay. Ik vond het allemaal maar vaag maar ik begrijp van jou dus dat dit allemaal onzin was.

780 euro boete en vier maanden voorwaardelijk voor het dood rijden van een persoon, wat een belachelijke beslissing. Het is toch lachwekkend te noemen dat hij hier gewoon zonder enkele straf mee weg kan komen. Het feit blijft dat hij iemand dood rijd, profvoetballer of niet, er moet daar geen enkel onderscheid in gemaakt worden. In Nederland waren ze hier mee de straat op gegaan en kwam het weken lang op het nieuws. Ik mag toch hopen dat de familie in hoger beroep gaat, dit is geen gerechtigheid.

1 augustus 2018 om 13:32

Dat is wel erg kort door de bocht. Je weet natuurlijk niet wat er gebeurd is. De details van het ongeluk worden zelden bekend gemaakt, maar over het algemeen treden justities streng op tegen dit soort zaken als de bestuurder schuld heeft. Schijnbaar zijn er geen bijzondere situaties (zoals een dronken bestuurder of een bestuurder op z'n telefoon) en dan is het de vraag in hoeverre het ongeluk voorkomen had kunnen worden. Aan de hand daarvan wordt de bestuurder bestraft.

1 augustus 2018 om 13:33

Dus als jij iemand per ongeluk aanrijd
dan moet jij ook een zware gevangenisstraf krijgen? Deze dingen kunnen jou en mij ook gebeuren. Een foutje en het is gedaan dan met je leven.

Er is veel over geschreven, maar we weten nog steeds niet wat er precies is gebeurt.

1 augustus 2018 om 14:04

grasveld7

"780 euro boete en vier maanden voorwaardelijk voor het dood rijden van een persoon, wat een belachelijke beslissing. "

Uh, vier maanden voorwaardelijk én een boete is dus niet 'zonder enkele straf'. Groot misverstand dat een voorwaardelijke straf geen straf zou zijn. Dat is het natuurlijk wel. Een boete ook.

Maar nogmaals, ook voor jou, in Nederland zou dit zwaarder bestraft zijn. Dus ook hier wederom, er wordt in Nederland dus helemaal niet soft gestraft, terwijl dat wel steeds wordt beweerd. Daarbij maakt ook de Nederlandse rechter totaal geen onderscheid tussen een normale burger en een profvoetballer. Integendeel trouwens. Rechters passen juist voor bekendere mensen in sommige gevallen juist strengere normen toe. Omdat die personen geacht worden een zwaardere, lees voorbeeldfunctie, verantwoordelijkheid te hebben.

Overigens, kern van het Strafrecht is dat dit een geding is tussen de staat en een burger. Dus dat de familie van het slachtoffer 'in hoger beroep' zou kunnen gaan is kolder. Het Openbaar Ministerie bepaalt dat. (en eventueel kan de familie het gerechtshof vragen om het OM opdracht te geven tot vervolging over te gaan). De familie heeft in wezen in het Strafrecht relatief weinig tot niets in te brengen. Logisch ook. We willen geen oog-om-oog namelijk. Al zijn de mogelijkheden op spreekrecht van de slachtoffers en diens nabestaanden in Nederland wel verruimd.

Wat ik nog wel weet is dat het in Marokko, zoals in wel meer islamtische staten, wé mogelijk is om strafvermindering te krijgen als de dader met de familie van het slachtoffer een vergelijk treft. Dat houdt dus in dat er ordinair betaald wordt, als soort schadevergoeding. Als die familie dat een mooi bedrag krijgt, dan vragen zij de rechtbank om rekening te houden en wort de straf verlaagd. Zoiets kan in Nederland never nooit maar zou ook zomaar kunnen dat dit in Marokko ook echt gebeurd is.

1 augustus 2018 om 14:17

Dat is ook gebeurd de familie had een bedrag tussen de €20000 en 30000 ontvangen van harit. Las ik op een marokkaanse krant tijdje geleden.

1 augustus 2018 om 16:23

redooo

Aha, ja precies! Dat vermoeden had ik inderdaad al. Is ook te begrijpen. Al ga je op je kop staan, als familie krijg je je zoon nooit van zijn leven meer terug. Al gaat de dader 100 jaar de cel in. Dit vind ik dan voor die familie een betere vorm. 20-30K is in Marokko een groot bedrag.

4 maanden cel is wel ietwat overdreven, hij had volgens mij geen verkeersregel overtreden maar de hit&run is natuurlijk volstrekt idoot geweest. Die geldboete stelt natuurlijk helemaal niks voor

1 augustus 2018 om 14:44

Het is een voorwaardelijke celfstraf.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren