Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord neust na kaping door Ajax rond bij degradant Bundesliga’

Laatste update:

Feyenoord had een oogje op Mitchell Dijks, maar de verdediger van Willem II lijkt te gaan terugkeren bij Ajax. De Rotterdammers zoeken het alvast verderop, want volgens Duitse media heeft Feyenoord interesse in Oliver Sorg. Dat is een 24-jarige rechts- annex linksback van SC Freiburg.

SC Freiburg degradeerde uit de Bundesliga en Sorg zou daardoor beschikbaar zijn voor een transfer. De vraagprijs is niet mis, want dat is volgens Transfermarkt nog circa drie miljoen euro. Ook Schalke 04 zou interesse hebben in de man die van origine rechtsback is, maar ook als linksback uit de voeten kan.

Het is niet ondenkbaar dat Feyenoord Sorg wil halen om als linksachter op te treden. Trainer Giovanni van Bronckhorst heeft op rechts al de beschikking over Luke Wilkshire en Rick Karsdorp, al is de eerste is al 33 jaar oud en is de tweede eigenlijk geen rechtsback. De vaste linksback bij Feyenoord, Miquel Nelom, staat al enige tijd onder druk.

Heeft Feyenoord Oliver Sorg wel nodig?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ken heel die Sorg niet maar heb toch ja gestemd.

Het moge duidelijk zijn waarom..

25 mei 2015 om 15:18

Als linksback eh.. Woudenberg staat goed op rechts.

25 mei 2015 om 15:34

Woudenberg staat helemaal niet op rechts.

25 mei 2015 om 15:55

Ik denk dat je Karsdorp bedoelt...

25 mei 2015 om 16:24

Woudenberg is linksback?

25 mei 2015 om 17:21

Mijn opstelling

Vermeer
Aankoop(Sorg
Van Beek
Kongolo
Aankoop
Vilhena/Kars
Toornstra
El Ahmadi
Basasioglu
Kuyt
Boetius
25 mei 2015 om 22:44

Is Cabral niet goed genoeg had een blessure maar moet nu toch wel minimaal stand in kunnen.

25 mei 2015 om 23:06

....

25 mei 2015 om 16:38

waarom jij ja stemt geen idee, een back van een degradant als versterking voor Feyenoord? daar spreekt geen ambitie uit

25 mei 2015 om 16:42

Schalke 04 wilt hem ook en bij een degradant hoeft geen slechte speler te zijn. Misschien is het wel een talent

25 mei 2015 om 16:48

Die degradant zou hier gewoon lekker meedoen hoor. Tis geen eredivisie waar ze in spelen....

25 mei 2015 om 17:17

Idd zo dacht ik ook als schalke hem ook wil en 3 miljoen kost zal het geen slechte zijn...vandaar dat hy ja gedrukt heeft eigenwijs

25 mei 2015 om 17:14

Even een mooie goal van Sorg http://www.youtube.com/watch?v=jnq2tdubk9o
(laat natuurlijk niet perse zien hoe goed hij is)

Dit bericht verscheen op Fr12, hierbij stond wel vermeld dat het bericht met een korrel zout genomen mocht worden, aangezien het om buitenlandse kranten gaat.

Tja en dat roep ik al heel het seizoen .
Nelom is leuk om op de bank te hebben niet voor de basis.
Te veel middelmaat in de Kuip.
En linksback een scorende spits en een goede cvm en ze zijn op de goede weg.

Gewoon jeugd doorschuiven ipv aankopen doen. Nelom speelde gisteren trouwens prima maar zal nooit een dragende kracht worden denk ik.

25 mei 2015 om 15:32

Woudenberg is er ook nog niet klaar voor dus er moet wel een back bij.

25 mei 2015 om 15:33

Moet je wel jeugd hebben die dat niveau heeft he... Anders hadden ze het vast wel gedaan.

25 mei 2015 om 15:36

voetballend wel ,maar verdedigend ging hij toch weer een paar keer de fout in.

25 mei 2015 om 15:51

Uhhhhhh heb jij ook gezien hoe eenvoudig nelom zich uut liet kappen door uth dan?
Kijk iemand kan wel aardig spelen maar als je op cruciale momenten de fout in gaat? Dat geldt voor Manu dat geldt voor nelom! En dat geldt ook voor Vermeer en ook voor kongolo en ook voor V beek gistermiddag ! Dan denk ik dat het aardig is samengevat wat er aan mankeert! Als team was Feyenoord best ok gisteren, individueel is het ondermaats

25 mei 2015 om 16:31

Nelom prima? Weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken. Slagveer was constant de gevaarlijkste man aan Heerenveens kant. Toch Nelom z'n man. Bij de 2e goal, maakt hij ook de fout, waar de goal uitvalt. Aanvallend ook weer helemaal niks gebracht. Ofwel zwaar ondermaats. Zoals het hele seizoen. Dus deze back kan je er prima erbij hebben. Twee benig, kan zowel rechts als links. van Anholt er nog bij, Wilkshire en Nelom weg. En je hebt je backposities bezet.
Dan Ziyech/propper er bij. Hopen dat Clasie blijft, anders voor hem een vervanger halen. En het liefst zie ik die Tighadouini ook komen. Toch een speler met bravoure, en een stuk doelgerichter dan Manu.

Te vrede, Immers sowieso verkopen. Vilhena zal ook wel weg gaan.

25 mei 2015 om 19:36

Jij denkt dat feyenoord geld teveel heeft of wat? Deze back, tighadouini, ziyech/propper en van aanholt zijn samen veel te duur. Voor wilkshere, nelom en immers krijg je niet zoveel hoor.

28 mei 2015 om 10:41

Het feit dat ze 5 miljoen voor Dost wilde betalen. Betekent dat er dus nog wel wat geld is inderdaad. Tigha kan voor 1 miljoen opgehaald worden. Ziyech zal ook niet al te veel moeten kosten nu Twente op hun rug ligt.

Ik las dat ze voor Clasie ong 18 mil verlangden. Nou ga er van uit dat je dan 12-13 krijgt. En je hebt in 1x 18 miljoen om uit te geven.

Dus ik denk inderdaad dat er wel wat te spenderen valt ja. Wat ook hard nodig is voor volgend seizoen.

25 mei 2015 om 20:12

Nelom speelde niet heel slecht maar zag er wel weer heel slecht uit bij de 1-2.
Dat mag een back op dit niveau niet gebeuren.
En Wilkshere is veel te blessuregevoelig die met gewoon weg.

Heeft er een hoop wedstrijden al opzitten in Duitsland, ik denk dat zo'n versterking best wel welkom kan zijn. In hoeverre het waar is moet nog blijken, maar goed dat er naar een concurrent voor Nelom (lees vervanger) wordt gekeken.

Haal dan gewoon een linksback ipv weer lopen schuiven met spelers.

25 mei 2015 om 16:46

HIj is gewoon 2 benig hoor. Kan zowle links als rechtsback spelen.

26 mei 2015 om 14:51

Hij is van origine een rechtsback. Hij kan 'ook op links', dat zegt me niet zo veel. Daley Blind is van origine linksback, maar 'kan ook op het middenveld'. Hij is echter wel beter op de plek waar die van origine op speelt. Daarom zeg ik haal gewoon een linksback ipv zo'n doorgeschoven speler.

28 mei 2015 om 10:42

Als je linksback in de bundesliga kan spelen. Dan kan je dit makkelijk in de eredivisie .

Drie miljoen is toch veel te veel voor Feyenoord om daar een linksback voor te halen. Die moeten, net zoals dat zou moeten doen Ajax, vooral bezig zijn met het inpassen van jeugd en verder zo min mogelijk aankopen doen.

25 mei 2015 om 15:32

Ze moeten de linksback van Eindhoven halen...kost niets.

25 mei 2015 om 20:13

en wie is dat?

25 mei 2015 om 15:35

Net als Ajax? Sinkgraven en Gudelj voor 7 en 6 miljoen kopen. Zivkovic en Milik beiden kopen voor 3/4 miljoen. Cillessen kopen. Schone halen. Wil niet lullig doen maar Feyenoord past meer jeugd in dan Ajax. Daarbij, ALS Feyenoord een goede jeugdspeler had gehad op die positie hadden ze die wel doorgeschoven.

25 mei 2015 om 15:40

Ben het met je eens dat Feyenoord veel meer jeugd inpast dan Ajax. Maar met Woudenberg zou je verwachten dat er toch een zeer behoorlijke jeugdspeler rondloopt voor de linksback, misschien dat Gio hem meer kansen geeft volgend seizoen.

25 mei 2015 om 15:41

Het was meer een advies aan Feyenoord en Ajax in plaats van dat ik een discussie wilde beginnen over wie er nou de meeste jeugd inpast.

25 mei 2015 om 15:43

Komt omdat Feyenoord uberhaupt geen financiele middelen had tot voor kort om aankopen te doen, anders gingen ze failliet. Dus uit nood geboren gebruiken ze meer jeugd, iets wat alleen maar positief is. Ajax doet het ook zoveel mogelijk, maar soms zijn ze gewoon te slecht en dan koop je wat spelers, lijkt mij een uitstekend beleid.

25 mei 2015 om 17:20

Beetje rare vergelijking inderdaad, daarnaast vindt ik dat Ajax helemaal niet zoveel jeugd als Feyenoord moet inpassen.

Feyenoord moet zeker kwaliteit inpassen, of dat nou aankoop of jeugd is maakt niet uit...maar ze moeten natuurlijk ook altijd nog rekening houden met het verleden...dat nooit meer lijkt mij.

Bij Ajax is er geld, er komt nog altijd meer binnen dat er uit gaat dus dat is prima.
Echter als je geld heb moet je voor kwaliteit gaan, en Gudelj is zeker kwaliteit.
Sinkgraven is een prima speler maar wat aan de dure kant, overigens zeker beter dan Andersen hoor!

Met teveel jeugd red je het gewoon niet, dus je moet (lees: als je de middelen heb)ook ervaring en kwaliteit hebben, dat kost vaak geld.

25 mei 2015 om 17:29

@nec

Ondertussen spelen Bazoer, Klaassen, El Ghazi, Fischer/kishna, Van Rhijn, Boileisen en Veltman toch vrijwel wekelijks komend seizoen, net als Riedewald meer dan zat minuten gaat maken. Het is niet allemaal eigen jeugd maar zijn wel jongens die vanuit de jeugdopleiding in het eerste zijn ingepast. Dat je die overige paar posities met externe spelers opvult is helemaal prima. Ik ben het niet eens met de manier waarop Fwajacied dingen verwoordt, maar Ajax past meer dan voldoende jeugd in.

25 mei 2015 om 16:43

Net als Ajax meer jeugd inpassen? Feyenoord heeft meer jeugd in de basis dan Ajax hoor!

25 mei 2015 om 17:13

Net zoals Ajax dat zou moeten doen. Maar ik snap de verwarring.

25 mei 2015 om 17:32

Is dat waar? Feyenoord speelt wekelijks met Vermeer, Kazim, Toornstra, Immers en El Ahmadi, terwijl Wilkshire ook nog een fors aantal wedstrijden heeft gespeeld. Dat zijn 5 a 5,5 man aankopen. Ajax speelt wekelijks met Milik, Cillessen, Moisander en 50/50 Serero, Schone en wat incidentele vdhoorn. Dan gaat het dus om 4 a 4.5 man aankopen. Het is weliswaar niet allemaal honderd procent eigen jeugd, maar Fischer, Kishna, Andersen, El Ghazi, Van Rhijn, Veltman, Boilesen, Klaassen hebben allemaal een deel van hun opleiding bij Ajax gezeten en zijn daarna vanuit de jeugdacademie in het eerste ingepast. In die zin stroomt er meer jeugd door vanuit Ajax in het eerste elftal dan het bij Feyenoord gebeurt.

25 mei 2015 om 19:44

Dan krijg je weer van die domme discussies over wie wel of niet eigen jeugd is. Andersen bijvoorbeeld.

Woudenberg is toch een prima linksback? Kan iemand mij vertellen waarom die jongen nog geen kans heeft gekregen? Ja, een keer Europees en toen deed hij dat naar mijn mening goed.

25 mei 2015 om 15:27

Blijkbaar is hij niet zo goed als iedereen hier denkt. Gio vertrouwt nog op Nelom net als Rutten deed. Hij is nog jong en lang geblesseerd geweest, maar hij had op dit moment toch wel iets verder moeten zijn in zijn ontwikkeling.

Nelom kan niet mee, Woudenberg is blijkbaar niks beter gezien hij zowel onder Rutten als onder Gio niet direct op minuten kon rekenen en ook aan de rechterkant is het niks. Karsdorp laat met enige regelmaat zien geen echte rechtsback te zijn en Wilkshire is enorm blessuregevoelig. Nieuwe backs zijn welkom aan allebei de kanten!

Karsdorp verhuren en het jaar daarop laten concurreren met de nieuwe rechtsback. Voor komend seizoen ligt Wilkshire nog vast als back-up. Op rechts heb je ook nog Lopes-Cabral, maar die moet nog veel groeien.

Aan de linkerkant moet je hopen op een doorbraak van Woudenberg want die lakse Nelom gaat het niet meer redden. Feyenoord onwaardige speler.

25 mei 2015 om 15:40

jawel ,maar je ziet het dat achabar bilal eigenlijk niet heel de wedstrijd kunnen spelen.
Als je ook Woudenberg erbij zet dan heb je nog een speler zonder wedstrijd ritme in het 1e

25 mei 2015 om 16:24

@ Johndal83

De spelers kunnen toch wedstrijdritme opdoen in de voorbereiding van het nieuwe seizoen?

25 mei 2015 om 15:53

Hoe groot is Lopes cabral dan?

25 mei 2015 om 17:39

Net zo groot als jouw gevoel voor humor

Als dit betekent dat Nelom vertrekt, prima. Anders gewoon Woudenberg in de basis en Nelom op de bank.

Zou al meteen een goede zet zijn van Feyenoord. Deze jongen heeft al een interland mogen spelen voor Duitsland

Feyenoord heeft gewoon twee goede backs nodig. De rechtsbackpositie is bezet met een speler die te oud is en Karsdorp die het nu vooral aanvallend goed invult, maar niet kan verdedigen. Sorg zou een goede optie zijn. En de linksbackpositie komt al helemaal tekort met Nelom, die moet sowieso versterkt worden.

25 mei 2015 om 15:45

Denk dat Feyenoord sowieso gewoon een keer goed moet investeren. De selectie van nu vind ik zeer matig en in het begin van het seizoen wilden ze voor de titel spelen volgens de directie? Tja als je dat denkt met zon selectie dan snap je het niet helemaal.

25 mei 2015 om 15:55

Ja, vooral weer goed investeren. Krijgen we vast totaal niet hetzelfde scenario als een paar jaar geleden waar we nu nog last van hebben. Nee, topplan.

25 mei 2015 om 16:03

Goed en gericht investeren is altijd goed. PSV heeft ook ene klote periode doorgemaakt, maar nu investeren ze goed en gericht. Je kan nooit alleen op jeugd vertrouwen. Feyenoord heeft altijd al een goede jeugdopleiding gehad maar je moet een goede mix van routiniers en jonge gasten zien te vinden. Ik vind zelf dat van Geel gewoon keihard faalt in het halen van de juiste spelers.

25 mei 2015 om 16:18

Selectie lijkt zeer matig omdat wij momenteel hopeloos uit vorm zijn. 2/3 goede aankopen en het ziet er opeens heel anders uit.

25 mei 2015 om 20:31

Goed investeren kan pas na goed verkopen. Dat moet dus eerst gebeuren voor er euro's kunnen rollen.

25 mei 2015 om 15:58

Op welke positie zou Karsdorp zich dan moeten focussen?

25 mei 2015 om 16:26

Gewoon rechtsback, maar hij moet wel nog verdedigend veel leren!

25 mei 2015 om 16:29

Klopt, maar 4 rechtsbacks lijkt me teveel van het goede.

25 mei 2015 om 19:00

Afscheid nemen van wilkshire en cabral verhuren?

25 mei 2015 om 19:15

Afscheid nemen van Wilkshire wordt lastig, zijn contract is net verlengd. En ik ben benieuwd wie geinteresseerd is in Lopes Cabral. Toch een tijd eruit geweest.

25 mei 2015 om 16:32

Sorg zou geweldig zijn voor Feyenoord, maar dit is wel een heel wild gerucht. Schalke en Dortmund zijn geïnteresseerd en Feyenoord heeft hem natuurlijk niet zo veel te bieden op dit moment. Het is een multifunctionele speler, die naast de back posities ook als '6' kan spelen, en dit zeer zeker naar behoren heeft gedaan. Was samen met Bürki een speler die vrij constant presteerde bij Freiburg. Maar zoals gezegd, ik denk dat Sorg in de Buli blijft.

25 mei 2015 om 16:45

Ik ben best onder de indruk van Karsdorp hoor. Ook in verdedigend opzicht. Natuurlijk, hij kan zich daarin nog verbeteren, maar hij maakt wel een uitstekende indruk; harde werker, redelijk sterk in de duels, hard op zijn tijd, geconcentreerd. Ik ben echt onder de indruk van de jeugdspelers die bij jullie doorbreken. Ze komen op jonge leeftijd al aardig stabiel over. Kijk Kongolo en Van Beek, heerlijk centrum dat eigenlijk dit jaar pas echt doorgebroken is en toch al zo ontzettend stabiel is. Dat is gewoon ontzettend knap op die leeftijd en bij zo'n grote club. Karsdorp past daar perfect bij.

jammer dat Dijks voor Ajax kiest.
Die Sorg van Freiburg ken ik helemaal niet...speler van een degradant.
IN ieder geval moet Nelom toch wel weg.

25 mei 2015 om 16:01

Goede keus van Dijks eerst laat je je afserveren en daarbij is Dijks pure middelmaat dus ben blij dat ie niet naar Feyenoord komt! Ik zie geen enkele meerwaarde in Dijks

25 mei 2015 om 17:23

Omdat hij toen ook gewoon niet goed genoeg was, wat heeft dat met afserveren te maken?
Hij is een ajacied van binnen, zie het juist als een compliment voor het harde werk.

25 mei 2015 om 18:08

zei je zeker ook toen vermeer kwam en nu hij fey regelmatig redt sta jij zeker als hardste te klappen, , ja zo hypocriet gaat het soms...........

25 mei 2015 om 20:16

hij zegt dat hij hem geen meerwaarde vind niet dat hij blij is omdat hij uit de jeugd van ajax komt.

Immers voor rechtsback
Kongolo linksback
Van beek en dammers centraal

Immers zijn enigs logische plek aangezien hij voetballend veelste kort komt

Een degradant uit de Bundesliga?! Is dat wat Feyenoord overweegt om de selectie sterker te maken?
Hij zal toch niet degraderen omdat hij met 3-4 pannenkoeken in de verdediging staat?

Waar gaat het toch mis in de scoutingsafdeling van Feyenoord? Dit zijn toch geen spelers die Feyenoord beter maken? Nelom is bij vlagen best aardig, maar ook niet de speler die Feyenoord Kampioen gaat maken.

Waarom kan Feyenoord niet meer een type als Brett Emerton & Daryll Janmaat halen?!

25 mei 2015 om 16:02

Heb jij ze geZien dan ?

25 mei 2015 om 16:23

Sorg zou één van de betere backs uit de eredivisie zijn, misschien wel de beste als Willems vertrekt. Het is niet voor niets dat ook Dortmund en Schalke interesse hebben. Dit is een kansloze zaak voor Feyenoord, die hebben hem helemaal niets te bieden. Sorg gaat gewoon in de Buli verder, daar ben ik van overtuigd.

Ik dacht dat feyenoord altijd intresse had in anholt( heereveen ) die is eigelijk rechtsback maar speelt gewoon goed op lings had anholt ook liever gezien als dijks maarja ik heet geen overmars....

Waarom niet Pele van Anholt van Heerenveen? Speelde tegen Feyenoord ook een dijk van een wedstrijd en kan op beide kanten uit de voeten.

25 mei 2015 om 17:09

Pele is wel vele malen beter op rechts dan op links. Op rechts heeft hij de potentie om Janmaat te benaderen. Op links was het dit jaar vrij matig eerlijk gezegd. Maar dat komt ook omdat hij er zelf een hekel aan heeft daar te spelen.

Waarom is iedereen zo onder de indruk van van Anholt? In de twee wedstrijden tegen Feyenoord vond ik hem niet boven het uiterst bedroevende nivea van de 21 andere spelers uitsteken.

Man man man, is de Eredivisie zo gezakt dat er rechts/linksbacks worden gezocht bij degradant van de Bundesliga? Een top 3 eredivisie club in NL? Dit Feyenoord verdient beter lijkt me...

Als ze een back willen kunnen ze beter van Anholt van ons oppikken. Wel op rechts neerzetten natuurlijk.

Ze hebben toch Kuyt voor links en rechtsback ook nog

Jammer dat hij niet op rechts en linksback tegelijk kan spelen haha. Nelom is drama, Wilshire is niet meer veel en wordt oud en Karsdorp is eigenlijk een middenvelder

Talentvolle jongen. Een versterking voor Feyenoord. Ben alleen benieuwd of hij dat zelf ook ziet zitten. Lijkt me goed genoeg voor de subtop van de Bundesliga.

Wat is die nelom slecht zeg!!! Liever de toiletjuffrouw linksback dan deze mafkees! Verdient het shirt van feyenoord niet te dragen

Waarom halen ze die Yedlin niet van Tottenham? Jong, talentvol en amper kans op speeltijd?

Enige nadeel is dat hij Amerikaans is en een NIET-EU salaris krijgt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren