Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'PSV haalt een niveau dat ik in België niet zie, of in jaren niet gezien heb'

Laatste update:
/

Zulte Waregem slaagde er in twee duels met PSV niet in om te scoren en strandde zodoende in de derde voorronde van de Champions League. Het team van Phillip Cocu zegevierde met 2-0 en 0-3 over het team van Francky Dury. De coach van Zulte wilde niet te negatief zijn na de eliminatie door de Eindhovenaren.

"Ik vind dat een stukje fierheid moet overheersen omdat we hier zijn geraakt op basis van ons vorige seizoen", benadrukte Dury na afloop. "PSV haalt een niveau dat ik in België niet zie, of de voorbije jaren niet gezien heb." De oefenmeester omschrijft PSV als 'een heel sterke ploeg, die 80 à 85 procent van zijn kansen creëert'.

"Omdat ze heel sterk verdedigen en dan uitstekend omschakelen", doceerde Dury. "Zij hebben heel veel voetballend vermogen, zijn technisch onderlegd en beschikken ook over heel veel snelheid. Kortom, chapeau voor deze sterke ploeg." Doelman Sammy Bossut was weer uitblinker bij de Belgen, maar dat sorteerde geen effect. "We waren al beter bij de les, maar toch is dit PSV een klasse te sterk."

Haalt PSV de groepsfase van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij zei letterlijk: "een niveau dat ik in België zelden zie." Maar goed, deze titel is beter om het chauvinistisch gevoel wat aan te wakkeren.

8 augustus 2013 om 06:12

Nee dat was vorige week. Na gisterenavond zei Dury "psv haalt een niveau dat ik in België niet zie, vorig seizoen toch niet",

8 augustus 2013 om 06:39

Klinkt een beetje vreemd als psv vorige week beter was maar goed.

Ze speelden niet eens zo goed vandaag, maar ze hebben wel maar weinig weg gegeven.
Als je kijkt heeft Zoet eigenlijk niet een keer echt moeten redden en PSV had zelf minstens 2x meer moeten scoren/

8 augustus 2013 om 00:21

Psv speelde wel goed vond ik op een paar slippertjes van de verdeging na dan. Alleen matavz die kan er geen zak van. Hij miste kans op kans. Stijn Schaars vond ik misschien wel een van de betere op het veld vandaag

8 augustus 2013 om 00:41

Wou je zeggen dat Depay zijn kansen dan wel afmaakt ?

8 augustus 2013 om 01:45

Hoe oud is Depay

8 augustus 2013 om 02:44

Wat heeft leeftijd met kansen afmaken te maken ?

8 augustus 2013 om 02:55

achjah dat matavz kans op kans mist kan ook gewoon goed werk van de keeper zijn, niet elke kans gaat er direct in, maar ik had wel liever locadia gezien in de 2e helft denk dat hij er ook nog wel eentje in kon prikken.

8 augustus 2013 om 03:01

haha echt he, de logica is bij sommigen ver te vinden...

8 augustus 2013 om 08:04

@renaldino
Depay is niet DE spits en heeft niet zulke opgelegde kansen gehad al Matavz. Bovendien is Matavz traag en reageert ook nog eens traag...
Vind het belachelijk om Depay aan te halen als iemand Terecht opmerkt dat Matavz er geen zak van kan.

8 augustus 2013 om 09:00

19 toch?

8 augustus 2013 om 09:30

Ik vond de de as van PSV heel goed ogen, waarbij op het middenveld lekker veel beweging was en de centrale verdedigers sterk de baas bleven. Min puntje bij dit PSV vind ik toch echt Matavz. Hij heeft goede loopacties en positioneert zichzelf goed, maar vervolgens gaat hij zo laconiek om met zijn kans. Ik ben benieuwd hoe lang hij nog in de basis 11 blijft.

8 augustus 2013 om 09:42

Net zo lang tot er een club komt voor Matavz, denk ik. Staat nu nog even in de etalage, dan kan Locadia het over een maandje overnemen.

8 augustus 2013 om 11:25

@ Stua, volgens mij heeft Depay voor een open goal gemist, en de grootste kans van allemaal om zeep geholpen.

8 augustus 2013 om 23:31

19 jaar

Het zou mooi zijn als ze de groepsfasenog zouden bereiken.. Ik zie het niet zo sne gebeuren iig!

En dan spelen ze nog niet tegen Ajax.

Niet dat ik dat kan vergelijken op dit moment, dit PSV is op 9 plekken verschillend met dat van vorig jaar en op basis van 3 wedstrijden een voorspelling doen word lastig. Dit zegt wel iets trouwens over Belgie, dat een ploeg met veel jonge spelers beter zou zijn dan alle Belgische ploegen...

8 augustus 2013 om 00:18

Hopen dat ze dat niveau van de 2de helft aanhouden en Willems vervangen.

Wat speelt dat broetje van Hazard toch slecht.

8 augustus 2013 om 00:42

Ik snap sowieso niet de clubs vaak denken dat het jongere familie-lid net zo goed, of misschien wel beter zou zijn als de broer.
Was met het broetje sneijder ook het geval

8 augustus 2013 om 00:59

Waarom Willems vervangen en door wie in godsnaam? Tamata? Betere linksbacks lopen er in Nederland niet rond

8 augustus 2013 om 01:52

@renaldino
vaak zijn broertjes van inderdaad niet zo goed maar toch heel vaak ook wel.
Denk aan de Koemannen, de Boertjes, van de Kerkhof en de gebroeders de Jong . Blijkbaar krijg je toch wel degelijk aanleg van je ouders mee.

8 augustus 2013 om 02:56

Willems doet het zo gek nog niet hoor dit seizoen tot nu toe vind ik.
Yep broertje Hazard haalt lang het niveau niet van zijn getalenteerde broer.

8 augustus 2013 om 09:03

Wat speelde die Hazard slecht zeg, komt idd lang niet in de buurt van Eden.

8 augustus 2013 om 09:46

Willems is veel te nonchelant, voetbalt alsof hij al twee keer wereldlampioen is geweest. Aanvallend aardig, verdedigend veel te laks, doet gekke dingen.
Ik heb me echt gestoord aan die gast gisteren. Hij gaat echt nog zorgen voor een hoop tegendoelpunten dit seizoen met die instelling.
Ik hoop dat er iemand bij komt op de linksback positie. Willems heeft nu geen enkele concurentie, lijkt me goed dat het hem duidelijk wordt gemaakt dat sommige dingen gewoon echt niet kunnen als back.

8 augustus 2013 om 11:28

@ gait1701 ...

Bij de koemannen heb je zeker een punt

Maar de boertjes, van der kerkhofjes bijv. de nooijers dat zijn tweelingen, die hebben vaker succes, dus zou ik in een andere categorie.

Doel meer op Broetjes zoals je aangaf waar enige leeftijd verschil zit (koemannen is daar goed voorbeeld van)

8 augustus 2013 om 07:27

Ben als Ajax supporter echt onder de indruk van het niveau en tempo van voetballen bij het PSV anno nu.
Ook gisteren speelden ze zeker bij vlagen weer erg sterk.

De jonkies zijn hier en daar nog iets te egoïstisch, vooral in de voorhoede en missen nog veel kansen.....maar wat kunnen ze voetballen !!
Baccalli is gewoon niet af te stoppen, wat een behendigheid én snelheid aan de bal, ongelooflijk !

Ajax moet erg op haar tellen passen, maar is natuurlijk als team wel verder.
PSV is ook nog niet echt getest door een wel goed voetballend team.
Maar PSV is beter dan jaren en jaren, zoveel perspectief zit er in dit team.

Sluit niet uit dat ze de play-offs doorkomen, echt niet.
Alles kan met deze ploeg, nu er eindelijk een goede balans qua karakters is.
De jeugd heeft de toekomst, dat zien we nu ook nadrukkelijk in Eindhoven, zó goed voor het Nederlandse voetbal. Laat ze maar meedoen in de CL, wordt fantastisch én verrassend.

Delen de clubs samen de commerciële (reclame / t.v.rechten) opbrengsten, wie heeft daar nu bezwaar tegen ?

8 augustus 2013 om 09:52

Eponius@21

Ik ben ook een Ajacied en vind ook dat Psv er goed voor staat. Het voetbal is positief en boekt resultaat.

Je geeft zelf al aan dat Psv nog niet is getest door een voetballende ploeg. Je zag gisteravond in de eerste helft, waarin Zulte beter oogde, genoeg mogelijkheden om Psv uit elkaar te voetballen. Bovendien is het nu allemaal hosanna, echter gaan elk van die jonge gasten nog een terugval krijgen komend seizoen. Die gaan echt niet 40 wedstrijden hetzelfde hoge niveau laten zien. Bij Ajax is het nog even afwachten wat Eriksen doet, ik vind hem samen met Siem verreweg de belangrijkste speler voor Ajax, maar Ajax zal niet door een ondergrens meer zakken. Die kans is bij Psv wel aanwezig en ik wil ze dan ook graag eens zien wanneer ze echt onder druk komen. Bovendien was Zulte nou ook niet echt en ploeg waar je bang voor hoeft te zijn, duidelijk veel minder kwaliteit dan Psv en dus zijn deze uitslagen normaal.

Ajax hoeft dus niet op haar tellen te passen, maar moet gewoon doen waar het goed in is. Als Psv dan beter is, so be it. Wij zitten, ondanks de 3 titels, nog in een transitiefase en zullen alleen maar beter worden de komende jaren.

8 augustus 2013 om 10:03

Als ajaxied sluit ik me hierbij aan. Ik ben erg onder de indruk van dit psv.

Het collectief druk zetten. Het durven inspelen ook met tegenstander in de rug en de goede timing bij het inschuiven en inspelen, doordekken. Kan nog een aantal zaken opnoemen..

Ik hoop dat jullie dit vast kunnen houden en uit kunnen bouwen. Zou uitstekend voor t Nederlandse voetbal zijn.

Wil ook graag Stijn Schaars uitlichten. Een geweldige voetballer. Denkt twee stappen vooruit zonder dat het ten koste gaat van zijn dienstbaarheid aan met name wijnaldum en maher. Ondersteunend een klasse beter dan Strootman maar dat komt ook door t verschil aan ervaring.

Geen bezwaar

Ik volg geen Nederlandse voetbal maar op papier heeft PSV by far de beste selectie van Nederland. Al jaren eigenlijk, maar toch worden ze tweede. Misschien worden ze dit jaar eindelijk kampioen?

Het was een leuke wedstrijd. Psv speelde erg sterk!

8 augustus 2013 om 00:18

Ajax heeft op elke positie een betere speler... Betere wissels ook. Alleen matavz is beter dan kolbeinn

8 augustus 2013 om 01:10

Jij mag serieus geen supporter genoemd worden.

Ten eerste doet een Maher in vorm individueel niet heel veel onder voor met name de Jong. Op voetballend vlak in ieder geval.

En dat je dan Matavs beter noemt dan Sigi is het toppunt. Matavs maakt geen doelpunten en laat het team niet beter functioren. Voor Sigi gaat dat eerste argument voorlopig nog op, maar het positiespel van Ajax wordt het beste uitgevoerd mede door Sigi. Daarbij is Sigi ook in elk ander aspect een completere spits dan Matavs.

Dus alsjeblieft, doe je 'ik-haat-Sigi-en-ik-geil-op-Hoessen-bril' af en ga voetbal kijken.

8 augustus 2013 om 01:28

totaal mee eens, dit wordt een beetje of topic, maar heb je hoesen gezien de laatste weken? niet om aan te zien.

8 augustus 2013 om 01:31

ha matavz beter dan sigi in ej dromen

8 augustus 2013 om 01:49

De bal stuit anders vaak van z'n voeten af bij Sigi hoor.. Is niet een echte goalgetter ala Huntelaar, zie liever Siem in de spits bij Ajax, zijn positionering is zo ongelofelijk goed!

On: Snap ook niet hoe zo'n team bijna kampioen had kunnen worden haha leek wel een Jupiler league club.

8 augustus 2013 om 01:58

Ik zeg ook niet dat Sigi de beste spits is die we kunnen hebben, maar in verg. met Matavs en Hoessen is hij zeker de betere. Als spits an sich.

8 augustus 2013 om 00:19

Huh, by far de beste selectie? Over welke selectie praten we?

8 augustus 2013 om 00:22

Ach, hij zegt niet voor niets dat hij Nederlands voetbal niet volgt, is ook wel duidelijk

8 augustus 2013 om 00:30

Over de selectie van PSV heb ik het over.

Kijk maar naar die namen Maher, Wijnaldum, Schaars, Matavz, Bruma.....

Kom op nou, wees gewoon even objectief. Op papier heeft PSV een veel betere selectie.

8 augustus 2013 om 00:30

Ajax heeft in mijn ogen ook niet een veel betere selectie. Het gaat er bij Ajax meer om dat het team sterk staat en de wijze van voetballen. Maar vind de spelers individueel niet allemaal bijzonder sterk.

8 augustus 2013 om 00:33

Maar Ajax speelt veel beter als team vind ik zelf. Ze zijn een sterk collectief. En collectief wint altijd van individu.

8 augustus 2013 om 00:38

Kijk naar de namen, puur de namen

Vermeer = Zoet
Van Rhijn Brenet
Alderweireld Bruma
Moisander Rekik
Blind Willems
Poulsen Schaars
De Jong = Maher
Eriksen Wijnaldum
Bojan Bakkali
Fischer Depay
Siggy Matavz

Kom ik toch uit op een PSV dat individueel niet beter is dan Ajax. Komt ook het collectief nog bij.

8 augustus 2013 om 00:40

Namen zeggen mij niks. Van wat ze nu laten zien oogt beter dan wat Ajax laat zien. Maargoed verder vel ik geen oordeel. Laten we afwachten.

Verder ben jij toch degene die Psv kansloos acht? Ik schat ze de meeste kans tegen Arsenal. En dat meen ik oprecht.

8 augustus 2013 om 00:42

Ik stoor me vooral aan de bewering dat psv al jaren een betere selectie heeft. En aan het eind van je verhaal dek je je in en zeg je dat je er niks van weet. Maar waarom post je dan uberhaupt op dit topic? Dat je een mening hebt prima, maar mijn vuilnisman staat ook niet te pleiten in de tweede kamer.

Om op je post in te haken, psv heeft een team met onbewezen jonkies en ervaren net-niet voetballers. Ik kan niet inschatten wat voor een niveau die hebben. Ik vraag me wel ten zeersten af of ze de kar kunnen trekken op een slechte dag. Want zo wordt je kampioen.

8 augustus 2013 om 00:51

Ik volg geen Nederlandse voetbal.. iig niet intensief om een echte oordeel te kunnen vellen, maar in mijn ogen is PSV sterker op papier. Ik weet wie die spelers zijn, maar de helft van de selectie van Ajax ken ik niet eens.

Misschien worden de PSV spelers opgehyped, ik weet het niet, maar ik weet wel wie die spelers zijn (en trouwens ik woon in Amsterdam ).

Ik heb het EK u21 gevolgd en ik vond bijvoorbeeld Wijnaldum zooo zoo goed. Beter dan wat de Jong laat zien op het veld. Er werd veel gesproken van Maher. Hij werd verkozen tot het beste Nederlandse talent toch (of zo iets)? En nu speelt hij voor Psv. Vorig jaar had PSV de captain van het Nederlandse elftal. Zo kan ik even doorgaan! Ik weet wie die spelers van PSV zijn, maar de helft van de Ajax selectie ken ik niet. Dat zegt toch wel wat (met alle respect).

8 augustus 2013 om 00:54

Het zegt alleen dat jij geen voetbal volgt en meer uren besteed in de keuken.

8 augustus 2013 om 00:55

Met alle respect Ajax heeft mij ook niet kunnen overtuigen met 'de kar kunnen trekken op een slechte dag'. Ik wil best toegeven dat ze terecht kampioen zijn geworden vorig jaar zeker, maar vindt eerder dat de Eredivisie eerder begon te lijken op kampioen van de armoede''.

En nee dat geef ik niet als reden, maar Als je een leuke spits hebt en tegen de kleintjes weet te winnen, ben je simpel weg kampioen. Dan niet wijzen naar Psv, want met die verdediging waren ze bij Nac of elk ander club mee gedegradeerd. En als ik heel eerlijk moet zijn vindt ik De jong een net niet voetballer, vindt ik Siggi een net niet voetballer, vondt ik boerrichter onder de maat en zo met Poulsen en nog wat spelers, Ajax on - waardig... Maar goed Als team stond het er. Maar laten we nou niet doen of Ajax, hogeschool voetbal speelde want dat was het niet. En Eriksen heeft mij ook nog niet weten overtuigen of dat een wereld talent is.

8 augustus 2013 om 02:54

Begin je altijd met haha? Mensen, iedereen mag zijn mening hebben. mijn mening is ook dat psv een betere selectie heeft dan ajax, er kan nog veel gegroeid worden bij psv. ik kijk niet zoals Iedereen hier met een ajax of psv bril. maar ga gewoon af op de feiten en wat ik gezien heb de afgelopen seizoenen. ajax een goed collectief, psv een betere individele selectie helaas red je het daar niet mee en met een goed collectief wel. eriksen is bijv zogenaamd al 5 jaar nu zo'n beetje talent van europa nog steeds heeft geen topclub zich gemeld? ik vind dat op VZ veel te veel mensen reageren op berichten en alleen maar positief kunnen praten over hun eigen club en dat van een andere club niks deugd. daarnaast zie ik veel ajax supporters vooral de andere clubs afkraken daar waar de meeste andere supporters het best goed kunnen vinden met supporters van andere teams, dit zegt veel over de ajax supporter! ben wat meer subjectiever in je oordeel en zet die ajax bril af dan komen er leukere discussies. Maher is beter dan de jong, willems beter dan blind.rekik beter dan moisander en scoort wijnaldum meer en meer assists dan het grote wereld tallent eriksen. (let op dat nu al de ajax supporters gaan vertellen hoe dom ik ben en dat ik beter moet kijken en er geen een zal zijn die zegt, oke je hebt eigenlijk wel een punt.) toegeven maakt je een held, dom lullen een rund.

8 augustus 2013 om 02:58

waarom moeten wij op puur de namen kijken?? Weet jij stiekem in je achterhoofd dat namen allen niks zegt?? maar toch bang bent dat psv beter is?

8 augustus 2013 om 05:11

Haha iemand betichten van geen verstand van voetbal en dan Hoessen noemen als speler die meer kwaliteit heeft dan welke speler van PSV dan ook. Malloten heb je er toch bij,

8 augustus 2013 om 08:18

Ik ben ook niet overtuigd hoor. Siggy moet je wat tijd geven nog na zn blessure en de Jong vind ik een geweldige speler voor Ajax en later bij een schalke oid.
Van Rhijn vind ik waardeloos en ik heb liever op zn minst 1 klassieke buitenspeler. Nu is alles door het midden voorin.

Eriksen begint zich steeds beter te profileren de laatste maanden. Z'n vrije trappen beginnen echt een wapen te worden en ook corners gaan er vaker in.

8 augustus 2013 om 08:49

Hij heeft wel degelijk een punt, PSV heeft op erg veel posities gewoon een betere speler rondlopen (zeg ik wel als Psv-supporter).

Maar als je op de eerste paar wedstrijden af moet gaan, heeft PSV over het algemeen gewoon veel meer indruk gemaakt dan Ajax. Ik snap ook dat er nog helemaal niks van te zeggen is zo snel, maar dat zullen we wel moeten aangezien dat alles is wat we gezien hebben.

Maar ik denk dat vele Ajacieden hier ook wel verrast zijn door PSV tot nog toe en misschien niet meer zo zeker zijn van het volgende kampioenschap.

8 augustus 2013 om 09:06

@ wieniet,

Jou niet, maar Paulista7 wel

8 augustus 2013 om 09:31

Op papier doen de selecties niet veel voor elkaar onder.
even per positie:

Zoet of Vermeer: maakt elkaar niet zoveel.
Van Rhijn of Brenet/arias : Maakt elkaar ook niet zoveel al denk ik dan dat van Rhijn iets meer ervaren is.
Alderweireld of Bruma: Alderweireld is op dit moment nog ietsje beter denk ik.
Moisander of Rekik: Rekik is ondanks zijn jonge leeftijd toch beter.
Willems of Blind: Blind verdedigend beter, Willems aanvallend Beter
Schaars of Paulsen: Schaars is toch iets beter.
Maher of Eriksen: Op dit moment is Eriksen beter.
De Jong of Wijnaldum: Totaal andere type spelers Beide op dit moment goed.
Depay of Fischer: Beide wel aardig de laatste wedstrijden Depay misschien iets meer in vorm.
Matavz of Sigthorson: Sigthorson ietsje beter denk ik.
Bojan of Bakkali: in deze vorm is Bakkali veel dreigender en meer aanwezig.

Al met al ontloopt het elkaar niet veel. Op sommige posities heeft de een de betere en op de andere positie de ander.

De onderlinge wedstrijden zullen in ieder geval wel aantrekkelijk zijn.

8 augustus 2013 om 09:45

@stravven.

Dan vind ik ajax beter als je de namen vergelijkt. Je moet het vergelijk ook goed maken. Rekik, Bakkali, Matavz, Willems en Depay vind ik gelijkwaardig aan Moisander, Krkic, Sig, Blind en Fischer. Schaars vind ik beter dan Poulsen, voor de rest vind ik ajax overal sterker. Schone vind ik dan weer meer in de buurt komen van Schaars.

Eriksen moet je met Maher vergelijken. Maher is nog niet de maher van AZ, moet zich eerst maar bij een topclub bewijzen. Eriksen heeft zich al wel laten zien. De Jong laat al jaren zien een zeer bepalende speler te zijn, Wijnaldum keer op keer niet. Kijk alleen al naar de statistieken van de Jong.

Alderweirld heeft ook meer laten zien dan Bruma. In potentie zijn ze allemaal gelijk, maar de spelers van ajax zijn 1 of 2 stappen verder en op het moment beter. Dat geldt ook voor Vermeer vs Zoet, van Rhijn vs Brenet.

De bank van ajax is ook veel breder en sterker. Locadia, Narsingh vind ik enkel beter dan Hoessen, Sana.

8 augustus 2013 om 10:03

Je hele betoog was redelijk, totdat je Willems beter dan Blind noemde. Kom op, zelfs de psv'ers zelf vinden Willems een drama. En ja, Wijnaldum scoort meer, maar Eriksen laat Ajax het positievoetbal spelen zoals ze nu doen.

Als je mijn reacties hierboven leest, zie je dat ik compleet reeel mn mening geef. Maar kap jij alsjeblieft met reageren..

8 augustus 2013 om 10:08

@striker

Doen niet veel voor elkaar onder nee. Ik denk alleen dat ajax gewoon 1 of 2 stappen verder is, potentieel is gelijk of is PSV misschien nog wel een stap verder.

Waar Maher, Wijnaldum, Rekik, Bruma, Brenet, Depay, Bakkali net komen kijken in de top (zeker qua speeltijd) zijn Eriksen, de Jong, Moisander, Alderweirld, van Rhijn, Fischer en Krkic al wat jaren onderweg. Fischer pas een jaar overigens, heeft wel weer meer gespeeld dan Depay.

Vermeer vind ik absoluut beter. Beste NL keeper, zonder twijfel.
Van Rhijn een stap verder
Alderweirld idem
Rekik vind (nog) niet beter. Moisander is erg goed hoor (wordt onderschat), positioneel echt super. Rekik zag ik tegen Zulte toch ook een paar foutjes maken, wel een absoluut wereldtalent.
Blind, eens. Ajax heeft echter wel Boilesen achter de hand. Blind is wat sloom, maar kan wel uitstekend meevoetballen
Schaars, eens.
Eriksen, eens.
De Jong – Wijnaldum, de Jong beter, is in mijn ogen naast Eriksen de man achter het succes bij ajax. Hij heeft veel stabiliteit gebracht door als AM ook mee te kunnen verdedigen en brengt ook dynamiek in het spel door zijn diepgang en gevaar doordat hij gevaarlijk is bij voorzetten. Vergelijk alleen de stats en je zult tot dezelfde conclusie moeten komen, de Jong is 2 stappen verder.
Sigi – Matavz, gelijk
Fischer – Depay, gelijk.
Bojan – Bakkali, gelijk. Bakkali heeft nog weinig echte weerstand gehad, mooie speler om te zien, maar ik vrees dat hij snel tegen blessures aan gaat lopen. Loopt teveel met de bal.

De bank van ajax is overigens veel sterker.

8 augustus 2013 om 10:30

ahha als jij afgelopen seizoenen heb gekeken dan klopt jou reactie helemaal niet afgelopen seizoenen overklasste ajax psv op alle vlakken zit je te dromen ofzo heb jij wel verstand van voetbal ??? haha jij heb echt geen verstand speeltuin voetballer willems beter dan blind maher beter dan siem ja t zijn andere spelers andere kwaliteiten maar siem de jong heeft zich zoveel meer bewezen dan maher haha eriksen is 5 keer zo beter als wijnaldum en ahah misschien is in de toekomst rekik beter maar nu nog lang niet en toen werd je wakker denk ik jou ken je ook echt niet serieus nemen

8 augustus 2013 om 10:33

depay gelijk aan fischer klopt niet fischer is een veel groter talent en nu al 2 klasses beter en en bakkali klopt al helemaal niet gelijk bakkali een goed wedstrijdje tegen zulte waar was hij tegen ado en bojan is 6 klasses beter dan bakkali bakkali kan goed woordne maar bojan nog zoveel beter nu

8 augustus 2013 om 10:56

Tonny280, geweldig dat je per zin 6x haha roept, voor de rest slaat je post werkelijk waar nergens op.

Om nog maar niet te spreken over je leestekens gebruik, of eigenlijk geen gebruik. Een keer een komma of een punt in je zin zou absoluut geen kwaad kunnen.

Maar het is inmiddels wel duidelijk voor welke club je bent. Stiekem toch wel genoten van PSV de afgelopen paar wedstrijden??

8 augustus 2013 om 11:30

@tonny 280

Vriend, jij kan niet eens normale zinnen opstellen, daardoor is je voetbalkennis ook niet serieus te nemen door de mensen hier. Dat, en het feit dat je duidelijk met een Ajax-bril zit te kijken draagt daar aan bij.

8 augustus 2013 om 11:36

@ Stravven. Ik denk dat individueel de teams een heel eind gelijkwaardig zijn maar Ajax is collectief een paar stappen verder.

8 augustus 2013 om 00:22

Wake up!.. wake up! Ajax 3x op rij landskampioen geworden van Nederland

8 augustus 2013 om 00:26

Voor jullie allen boven, dat wil uiteraard niet zeggen dat je dan de beste selectie hebt...
Man City heeft ook een betere selectie dan Man Utd... Toch werd Man Utd kampioen. Dus je reactie slaat nergens op. Daarbij doe ik zelf geen voorspelling. Want ik ben eigenlijk ook nog niet onder de indruk van wat Ajax heeft laten zien.

8 augustus 2013 om 00:31

@vd.vaart

Daarom zeg ik ook "op papier".

8 augustus 2013 om 00:33

Vermeer beter dan Zoet, Van Rhijn beter dan Arias/Brenet, Toby beter dan Bruma, Moisander gelijk aan Rekik, Blind beter dan Willems, Schaars beter dan Poulsen, De Jong beter dan Wijnaldum, Eriksen beter dan Maher, Bojan beter dan Bakkali/Narsingh, Matavz beter dan Sigthorsson, Fischer beter dan Depay. 8-2 in het voordeel van Ajax dus. Wissels bij Ajax zijn ook sterker met Cilessen,Boilesen,Van der Hoorn, Serero, Schone, Andersen, Hoesen vs Tyton,Marcelo,Hendrix,Hiljemark,Toivonen,Bakkali?,Locadia

8 augustus 2013 om 00:38

Dat is natuurlijk je Ajax bril. Ik kan zeggen dat ik Maher beter vindt dan Eriksen en dat ik Wijnaldum beter vindt dan de Jong.... Ik vindt het geen overduidelijke betere selecties. Beide in evenwicht.

8 augustus 2013 om 00:41

Haha nouja Eriksen komt binnenkort weer langs in Eindhoven en volgens mij ben jij vergeten dat Eriksen in z'n 1tje de baas was over een middenveld Strootman Toivonen van Bommel.

8 augustus 2013 om 00:45

@ v.d. vaart ...

Ik zal je maar cliché zin geven op je opmerking :

Behaalde resultaten uit het verleden, bieden nog geen garantie tot succes in het heden

8 augustus 2013 om 00:47

Ik zie hem graag terug komen. Eriksen speelde verdienstelijk tegen Marcelo en Derijck ja. Mag ook wel niet?! Verder ben ik niet onder de indruk van hem. Hij kan veel beter, maar dat laat hij niet zien. Dus ben benieuwd of hij Ajax dit seizoen meer leidt en belangrijker wordt.

8 augustus 2013 om 00:52

Ik ben ook niet onder de indruk van wat Maher op dit moment laat zien. Is hij bang om de bal te vragen? En als jij niet ziet dat Eriksen de beste voetballer is die je op de Nederlandse velden kan vinden, dan heb jij of geen verstand van voetbal of jou haat voor Ajax is groot.

8 augustus 2013 om 00:56

' En als jij niet ziet dat Eriksen de beste voetballer is die je op de Nederlandse velden kan vinden, dan heb jij of geen verstand van voetbal of jou haat voor Ajax is groot.'

Of hij is geen Ajacied.

8 augustus 2013 om 01:25

De Maher-Eriksen vergelijking wil ik nog door de vingers zien, maar Wijnaldum- De Jong ? Really ? De Jong is zeker geen topvoetballer, maar Wijnaldum heeft al jaren niks gepresteerd.

Dus zet jij even een keer voetbal op in plaats van Ajax-Psv te spelen op je playstation.

8 augustus 2013 om 01:35

Wie is volgens jou de beste speler van de Eredivisie dan? Maher, of nee wacht laat me raden Wijnaldum?

8 augustus 2013 om 01:35

tis net begonnen Ajax word gedurende meer wedstrijden beter

8 augustus 2013 om 02:09

eriksen, dat is dat super talent waarvoor nog niemand serieus is gekomen de laatste paar jaar.

8 augustus 2013 om 02:47

Misschien omdat een supertalent een prijskaartje heeft. En omdat er wel meer supertalenten rondlopen.

Oh, en omdat hij het alleen in de eredivisie bewezen heeft.

Dus hup, de prullenbak in met jou reactie.

8 augustus 2013 om 02:59

vriend, narsingh fit en in vorm de beste rechts buiten van nederland. daarnaast is eriksen gelijk of zelfs minder dan wijnaldum daar waar wijnaldum meer scoort en meer assists geeft. en ook niet beter dan maher evenals de jong ook zeker niet beter is dan maher.. maar dan zeg je wel weer dat matavz beter is dan sigi, matavz raakt geen pepernoot man bakkali daarnaast een toptalent locadia wordt ook een grote daar waar ajax jongens heeft die niet veel meer kunnen en zullen groeien. nee sorry psv heeft de betere selectie maar ajax een beter collectief goed ingespeeld. nu maar hopen voor ajax dat de jongens blijven.

8 augustus 2013 om 03:05

jij bent echt dom :S dit is nu werkelijk een reactie. als je een supertalent bent dan intreseert dat prijskaartje niet. monaco betaald even 63 mil voor een super talent. das pas een talent. waarom komen ze dan niet voor hem als hij ze goed is, nogmaals supertalent dan intreseert prijskaartje niet. 100mil voor bale bijv. 59 voor suarez 60 voor cavani en falcao ga zo maar door, gotze na bayern als eriksen zo goed is waarom haalt bayern hem niet. omdat hij niet goed genoeg is, simpel dus hup de prullebak in met je reactie, ajax bril eerste klasse

8 augustus 2013 om 09:08

Ik denk dat Moisander op dit moment nog beter is dan Rekik, maar dat is niet voor lang.
De wissels vind ik ook echt niet veel sterker bij Ajax hoor,minimaal gelijkwaardig.

8 augustus 2013 om 10:07

Wie is er een talent bij Monaco ?

8 augustus 2013 om 10:09

Falcoa nog een talent ?
Suarez nog een talent ?
Bale nog een talent ?

Sneu voor je dat ik in 3 zinnen je hele reactie weggooi.

8 augustus 2013 om 10:15

@rommedahl20
Prijzen, zeggen zeker bij Monaco vrij weinig over kwaliteit. Die betalen altijd het dubbele, Eriksen zou niet eens naar Monaco willen en neemt bv. geen genoegen met AS Roma, Dinamo Kiev of Napoli.

De juiste club, op het juiste moment is nog niet gekomen. Eriksen kent zijn kwaliteiten, die passen bij een bepaalde club in een bepaalde tactiek. Eriksen erg goed, ik heb in het stadion weer van hem genoten. Die jongen is zo snel, zo´n geweldige balbehandeling en hij is de tegenstander altijd 3 stappen voor.

8 augustus 2013 om 10:35

haha heb jij wel verstand van voetbal wat heeft maher nou gepresteerd af en toe een leuk wedstrijdje bij az ? eriksen is 3 klasses beter

8 augustus 2013 om 10:38

haha en toen werd je wakker gemaakt een verradertje van 010 feyenoord die nu een paar leuke wedstrijdjes speelt wajo jij kan beter nooit meer voetbal kijken eriksen is misschien wel 7 klasses beter dan wijnaldum

8 augustus 2013 om 10:39

fischer is al 3 klasses beter dan bakkali en hoesen al veel mooiere en beter speler als locadia wat heeft hij gepresteerd

8 augustus 2013 om 10:45

tonny je hebt hopelijk wel door dat niemand op je reageert (terecht) enige wat ik lees is 'haha' en 'toen werd je wakker'

8 augustus 2013 om 11:13

Ben ik het dus niet mee eens, ik vind dat psv een betere selectie hebben dan de mensen zeggen maar de beste niet.

Vermeer Zoet= Vermeer
Van Rhijn Brenet= Van Rhijn
Alderweireld Bruma = Alderweireld
Moisander Rekik = lastig te zeggen, van wat Rekik in de laatste 2/3 wedstrijden heeft laten zien zou ik zeggen Rekik maar hij heeft maar 3 wedstrijden gespeeld. Toch maar Rekik
Blind Willems Ik denk Blind en ik denk dat zelfs Boilesen beter zou zijn dan Willems
Poulsen Schaars Schaars
De Jong Maher Maher
Eriksen Wijnaldum Eriksen
Bojan Bakkali Bojan
Fischer Depay Fischer
Siggy Matavz allebei waardeloos. Maar Locadia is wel beter dan alle ajax spitsen die we op dit moment hebben
7 om 4 dus

Ik vind Belgische ploegen sowieso niet bijzonder Anderlecht heeft laatste jaren 1 x gewonnen van Ajax en toen speelde ze met een veredeld B team..

Dat ziet hij goed. Die doelman hielt zijn ploeg hier en in Eindhoven op de been. Anders was het dan allang gespeeld. Zulte Waregem gaat nu als ongeplaatste club de Play Off ronde van de Europa League in. Dat wordt ook geen gemakkelijke opgave kan ik je vertellen. Heb zo'n gevoel dat ze tegen AZ moeten, of Feyenoord.
PSV moet nu echt zijn Champions League kans grijpen. Dit is het juiste moment daarvoor.

Ach, we weten allemaal wel denk ik dat de Eredivisie meer voorstelt dan die Belgische competitie, dat stelt echt niet bijzonder veel voor.
Alleen Anderlecht vind ik nog echt een goede ploeg kwalitatief gezien. (in ieder geval op papier)

De rest vind ik niks bijzonders meer, ze leiden nog steeds grote talenten op maar dat zijn er vaak maar enkelen bij 1-3 clubs.
Echt een brede selectie met veel talent en kwaliteit zie je daar niet meer, niet zoals bij Psv en Ajax bijvoorbeeld en dan mag je Feyenoord ook meerekenen.

Nederland vind ik in de breedte ook sterker. (dan heb ik het dus bijvoorbeeld over subtop ploegen hier en subtop ploegen daar)

8 augustus 2013 om 00:46

@ Crazydj07

En toch hebben nederlandse ploegen het vaak wel lastig tegen onze belgische vrienden.

8 augustus 2013 om 01:39

nou ajax owne vrienden club toch 2 keer makkelijk

8 augustus 2013 om 03:03

ja en nu psv ook

8 augustus 2013 om 07:19

Anderlecht heeft echt wel een heel mooie selectie. Verwacht wel dat ze weer met 2 vingers in de neus kampioen gaan worden.

8 augustus 2013 om 09:10

Anderlecht zou hier ook minimaal subtop zijn, dat is echt een goede ploeg.

Waarom moet psv tegen de 5 moeilijkste tegenstanders terwijl er veel andere teams zijn die gister en vandaag naar de volgende ronde zijn gegaan(15 teams naar de volgende ronde).

8 augustus 2013 om 00:26

Heeft te maken met de geplaatste status van die "grote clubs" en de ongeplaatste status van psv. En er zijn veel meer teams doorgegaan, maar er zijn ook 2 "routes" naar cl voetbal waardoor niet elke ploeg die door is iedereen kan loten. Op de site van de uefa staat het meen ik goed uitgelegd.

8 augustus 2013 om 00:28

Heeft met de geplaatste status te maken. Bepaalde ploegen hadden net even meer punten in die Uefa punten ranking dan Psv. Dat waren Lyon en Zenit. Helaas hebben die beide gewonnen anders had Psv een betere loting gehad.

8 augustus 2013 om 00:41

Dat is omdat de voorrondes in het traject van de kampioenen en die van de niet-kampioenen is verdeeld. aangezien PSV geen kampioen is geworden zitten ze bij de niet-kampioenen, en daar zijn Arsenal, Schalke, Milan, Zenit en Lyon beter qua punten de laatste jaren.

8 augustus 2013 om 00:45

Omdat ze vorig jaar expres verloren in de europaleague.

Iedereen die zegt dat Psv kansloos is is gewoon onzin. Psv is niet kansloos. Psv krijgt altijd kansen. Ik zie ze het liefst tegen Schalke of Arsenal. Franse ploegen zijn niet gunstig voor Nederlandse clubs en Milan schat ik velén male beter in. Maar kansloos? Nee dat nooit. Het liefst heb ik Arsenal. Psv doet het doorgaans altijd goed tegen Arsenal en is juist één van de Engelse ploegen die Psv wel ligt. Niet op fysiek spelen maar voetballend willen oplossen zoals de Spurs. beide tegenstanders waar Psv wist van te winnen. Ik zeg niet dat Psv daarom wederom kans maakt. Want succes uit het verleden bieden geen garantie. Wel schat ik de kansen beter in!

8 augustus 2013 om 07:21

Ik zie als liefhebber van het Nederlands voetbal het liefst Lyon denk ik. Die club is de laatste jaren toch best in verval geraakt. Als dat dan niet kan, dan lijkt inderdaad Schalke mij de beste optie op korte afstand gevolgd door Zenit en Arsenal.

8 augustus 2013 om 13:09

Zenit is een club die ik niet graag tref. Lyon lijkt me toch wel een sterke tegenstander, of zijn Bordeaux, Marseille beter dan Lyon? Dan zijn de kansen inderdaad wat rieeler geworden.

het begin is goed van psv. maar ik betwijfel of het tegen Ajax in de competitie en binnenkort in de laatste voorronde van de cl gaan spelen. zakken ze in of blijven ze zo spelen. ik moet het nog even toekijken hoe het gaat verlopen bij psv

Dit PSV is totaal niet te vergelijken met de ploeg van vorig seizoen.
Men straalt zoveel plezier uit en er wordt prachtig gecombineerd.
Het spel is direct, zo snel mogelijk de aanval zoeken. Ik houd daar van!

En waarom zou PSV trouwens niet de groepsfase van de CL kunnen halen?
Toegegeven, Zenith en Milan zijn erg lastige ploegen. Echter zie ik wel kansen tegen Arsenal (zo heel goed is die ploeg echt niet), Lyon en met name Schalke.
Ik gun het deze ploeg.

8 augustus 2013 om 00:49

@ Fr4evah ...

Zo heel hoog zou ik milan nou ook weer niet inschatten, denk als er één team dit jonge elftal zou onderschatten dat dit milan zou zijn.

Ik zie ze het liefst tegen Schalke, dan Lyon - Ac milan - Zenit - Arsenal

8 augustus 2013 om 09:13

1, Lyon
2, Schalke
3, AC Milan
4, Zenit
5, Arsenal

Zenit niet eens alleen qua selectie, maar ook spelen in Rusland bijv.
Ik heb bij Zenit geen goed gevoel...

8 augustus 2013 om 11:21

In die volgorde zal ik ze ook hebben neergezet ...
En misschien wel Zenit omdraaien met Arsenal, puur omat het ook nog een flink reizen is.

1 bakalli en depay gaan nog aardig wat verdedigers gek maken.
2 rekik is een topper voor Nederlandse begrippen.
3 deze sele

8 augustus 2013 om 07:23

Maar Bakalli en Depay moeten wel gaan werken aan de afwerking en aan het oog hebben voor medespelers. Dat viel me gisteravond wel in negatieve zin op.

Vind ik overdreven, ik moet dit PSV nog zien als ze onder druk komen de volgende ronde, ik heb zo'n idee dat ze dan helemaal overlopen worden. Ik vond de wedstrijd in de Eredivisie namelijk mager.

8 augustus 2013 om 00:52

hoezo mager ?

Psv heeft bijna niks weg gegeven in den haag.
De 1e 10 minuten waren voor Den Haag maar daarna bepaalde psv wat er gebeurde op het veld, resultaat na 30 min 0-3 ...

De 1-3 was een goede doel, en de 2-3 was een domme fout in de 94e min, toen was het al te laat.
Ado heeft nooit een slot offensief kunnen opzetten.
Prima resultaat als je na gaat dat psv de voorgaande 2 jaar het 1e uit duel verloor.
Ook hebben de meeste top ploegen het lastig bij ADO en laten ze vaak punten liggen.

9 augustus 2013 om 00:26

Ik bedoelde eigenlijk dat ik dat optreden tegen vond vallen tov die eerste match tegen de Belgen en hiermee wil ik niet zeggen dat ze overgewaardeerd zijn maar dat ik nog vraagtekens heb over hun werkelijke kracht. Wat gaat er gebeuren als ze echt onder druk worden gezet?

9 augustus 2013 om 01:01

Dat wordt inderdaad even afwachten.
Toch vindt ik dit jonge team al verder dan ik zou denken.
Ze kunnen van iedereen winnen, maar ook zeker van iedereen verliezen, en ze moeten zeker hun kansen gaan benutten, ze missen er nog te veel.
Ik heb ze 1 keer op achterstand gezien in Duitsland, daar speelden ze nog knap gelijk.
Maar dit jongen team gaat absoluut nog foutjes maken, is ook niet erg, daar leren ze van.

8 augustus 2013 om 03:05

tegen ADO was met vlagen gewoon heel erg goed hoor en dat die 2-3 nog gemaakt wordt is gewoon een fout die iedereen kan overkomen en niet weer zal gebeuren warschijnlijk.
Maar inderdaad het wordt nog even afwachten wat psv op de mat kan leggen als ze onderdruk spelen en dat zeg ik als psv fan.

Jah, dat is nu eenmaal Nederlands elftal. In België wordt heel wat defensiever gespeeld, de organisatie is het belangrijkste. De speelstijlen in beide competities is helemaal verschillend. In België heb je verschillende Nederlandse trainers gekomen die hun filosofie wilden inbrengen maar die zich moesten aanpassen aan de competitie.. Adrie Koster bijvoorbeeld die wou Eredivisie voetbal spelen met Club Brugge en Beerschot. Maar dat lukt niet in deze competitie. Daarom kijk ik elke zondagavond ook naar de samenvattingen in de Eredivisie. Mooie stadion's, mooie velden en mooi aanvallend voetbal.

8 augustus 2013 om 00:50

Dat komt ook omdat ze in België een compleet andere opleiding genoten wordt. In Nederland zijn spelers doordrenkt met de Nederlandse speelstijl en het aanvallend denken. In België worden ze fysiek klaargestoomd en wordt er vanaf de jeugd op resultaat gespeeld. Club Brugge, Standaard, Genk en Anderlecht kunnen nog altijd ver komen in Europa.

Dit psv kan van iedereen winnen. Denk dat psv met minstens 12 punten verschil kampioen wordt en zeker de kwartfinales van de cl haalt

8 augustus 2013 om 00:55

Zo zit je "slaap wandelend" achter je computer?

Psv gaat niet de kwartfinale redden.
Deze ploeg kan zeker van iedereen winnen, maar net zo goed van iedereen verliezen.
Ze moeten vooral de kansen afmaken die ze krijgen, dan hebben ze zoveel meer rust.
Zie ze eerder de kwart finale halen van de El.

Maar mochten ze zo ver geraken in de EL, gaat dit zeker ten koste van de competitie, al dat gereis met die jongen jongens naar verwegistan, dat gaan ze echt wel voelen.

ik vind persoonlijk belgische clubteams slecht.. maar invinduele belgische talenten zijn ze top.. en vooral competitie is het zo saai wooow. echte test begint nu tegen ajax en zenit... ajax die nu wel een vast team heeft met veel sleutel spelers die alleen maar aan het groeien is. al hoe wel vind ik PSV zeker ook een team die aan het groeien is. daar niet van maar ajax zit alleen nu verder in het ontwikkeling.. grote probleem is wat als rekik weer terug gaat.. en city ziet dat rekik kan heel goed verdedigen dan jah dan zal PSV een probleem krijgen.. hopelijk dat City heel aardig is en voor een goed prijs verkoopt aan PSV en het competitie weer leuker maakt !

8 augustus 2013 om 00:37

Volgens mij komt het dat PSV al in goede vorm steekt, omdat ze vroeg zijn begonnen met de voorbereiding. Ik weet niet of deze jonge jongens het einde van dit seizoen ook nog zo goed spelen, of helemaal uitgeblust zijn.

8 augustus 2013 om 01:02

@ hugoboss92

ja klopt je hebt gelijk komt ook door de voorbereiding en trainingen. maar laten we hopen dat de jonge jongens ook zo na het seizoen spelen.. ik ben een ajaxied en mensen kraken psv helemaal.. ik persoonlijk zie dit een bloei voor het nederlandse competitie ! gelijk of niet @hugoboss92 ?

8 augustus 2013 om 12:40

Ja maar uit ervaring blijkt dat een heel jong team, uitgeblust raakt na een zwaar seizoen (inclusief Europees voetbal). Ja de Nederlandse talenten komt steeds meer tevoorschijn, dus dat is een goed teken.

Een misleidende titel, dat zei hij zo helemaal niet. Maar nu kunnen alle Nederlanders natuurlijk trots zijn op hun Eredivisie en denken dat dit Zulte Waregem representatief is voor België. Helaas: eigenlijk was het slecht voor België dat Zulte Waregem één topseizoen had, want men wist dat ze dit niet hadden kunnen volhouden. Had hier Anderlecht of Club Brugge gestaan, dan werd de Eredivisie nu net als het Nederlandse elftal door de Belgen op hun plek gezet. Excuses voor de harde woorden, maar soms is de Nederlandse arrogantie wat irriterend.

8 augustus 2013 om 00:36

Jij kan beter lekker weltruster gaan

8 augustus 2013 om 00:44

Bedankt om mijn punt te illustreren.

8 augustus 2013 om 00:57

Oh wacht je bedoeld anderlecht die door ajax in de laatste ontmoeting met 2-0 en 3-0 werd verslagen. Datzelfde Anderlecht dat op dezelfde manier werd vernederd door Ajax zoals PSV Zulte nu vernederd heeft?
Dat zelfde anderlecht dat een jaar later 2 keer verloor van AZ zowel uit als thuis?

Haha laat me niet lachen.

8 augustus 2013 om 01:41

Tja, de beste Belgen spelen nu eenmaal in het buitenland, waar Oranje het in grotere mate van zijn eigen competitie moet hebben. Maar je miste mijn punt, namelijk het niet arrogant aannemen dat één club die vorig seizoen boven zichzelf uitsteeg, representatief is voor de Belgische competitie. Dat is leven met oogkleppen op.

8 augustus 2013 om 03:15

Robbe bij bayern, van persie bij man united. sneijder bij galatasaray, kuyt fenebace, huntelaar schalke 04, strootman as roma, stekeleburg as roma, hoeveel belgen spelen er bij de beste clubs van europa, barcelona, real madrid, arsenal, manu, bayern enz enz? hmm misschien zijn belgen idd dom. alle beetje goede belgen komen na nederland, nee wauw daar ben je een topper hoor hier in de ere divisie.

8 augustus 2013 om 04:24

Ik zal de belediging maar gewoon negeren en even stellen dat Galatasaray, Fenerbahce, Schalke en Roma niet absolute top zijn. Arsenal, Chelsea, Liverpool, Man City, Bayern etc zijn dat wel. En zeker niet al die Belgen komen na Nederland. Hazard? Kompany? Mignolet? Courtois? De Bruyne? Etc. Je snapt het ondertussen hopelijk wel. "hoeveel Belgen spelen er bij Arsenal, Bayern etc?" Blijkbaar wel enkelen Best niet zeggen dat anderen dom zijn als... welja.

8 augustus 2013 om 00:45

Tuurlijk Club en Anderlecht spelen al jaren de hoofdrol in europa..........

8 augustus 2013 om 00:47

Alsof Nederlandse clubs dat de laatste jaren wel nog doen. Ik zeg ook niet dat Belgische clubs plots zoveel beter zijn dat de clubs uit de Eredivisie. Maar het idee hier lijkt dat het omgekeerde wel klopt, afgaande op deze ene wedstrijd. Dat is simpelweg niet waar.

8 augustus 2013 om 01:15

Zoiets heet de waan van de dag en alleen mensen die daar in mee gaan denken dat soort dingen. De Eredivisie staat hoger aangeschreven dan de Belgische - de Eredivisie staat hoger op de Uefa ranglijst dan de Belgische. Nederland staat namelijk 8e en België 12e. Daarnaast staat een Anderlecht op de lijst van de Uefa met een 44.000 punten, waar PSV er 64.000 heeft en daar zit het vorige seizoen bij waar werkelijk de hele EL werd geskipt. Genk staat op 26.880 Standard op 45.880, Club Brugge op 36.880

Ajax staat bijvoorbeeld op 64.945.

En als je dit geen argument vindt, dan laat deze hele discussie gewoon. Alleen als ze daadwerkelijk tegen elkaar spelen word je er wijzer van. Zeggen dat PSV op haar plaats gezet zou worden door Anderlecht of Brugge is nergens op gebaseerd.

8 augustus 2013 om 01:33

amen

8 augustus 2013 om 01:40

Dat van Club Brugge en Rsca was ook meer een provocatie van een feit, om aan te tonen dat twee wedstrijden van een Zulte Waregem dat vorig jaar boven zich uit steeg, niet representatief zijn voor de Belgische competitie, zoals veel fans hier wel hopen en zelfs lijken te denken.

8 augustus 2013 om 11:39

Ik weet niet over welke uefa ranking jullie het hebben, maar op de officiële ranking staat België 10e en Nederland 7e. Wel naar de huidige ranking kijken hè jongens

8 augustus 2013 om 00:50

whahahah jullie belge zijn arrogant ,psv zou jullie anderlecht en club brugge ook kloppie geven no contest,zoals we al weten de rode duivels wat julie ook zijn letterlijk is beter dan de nederlands elftal en dat weten we ook en nu tog wil jij beweren dat jullie clubs beter zijn dan de onze kom op zeg anderlecht en club ,jullie hebben amper belgische coaches bij jullie topclubs!

8 augustus 2013 om 00:53

Belgen arrogant? We zijn steeds de eersten geweest om zelf met ons belachelijke nationale elftal te lachen toen dat slecht was. Nu is het ineens bijna wereldtop geworden, en is het niveau van Oranje drastisch gedaald. Dat is dan niet arrogant, maar simpelweg realistisch.

8 augustus 2013 om 00:58

Whahahahha belgie wereldtop omg wat een kerelt

8 augustus 2013 om 00:59

Ehm belgen arrogant ?
Ze zijn juist altijd bescheiden !
Daar kunnen wij nog wat van leren, hun gaan nooit naast hun schoenen lopen, terwijl wij voor het EK al begon ons de beker rijk rekende.

Sinds lange tijd krijgt het nationale elftal van belgie weer eens wat lof van de supporters en de pers, sinds het wk in 2002 zijn de stadions niet of nauwelijks gevult geweest.

Als ik 1 land succes gun met het nationale elftal is dat wel van Belgie.

Schaam me als Nederlander vaak kapot voor ons gedrag, mogen hier een voorbeeld aan nemen aan de Belgen.
!

8 augustus 2013 om 01:38

Lezen is ook een kunst. Ik zei bijna wereldtop. Lees niet enkel wat je wilt dat er staat.

8 augustus 2013 om 02:25

drastiche gedaald we staan bovenaan in de wk poule alles gewonnen,heb je die wedstrijden tegen denemarken gezie op ht ek ,wij hadden heel veel pech we hadden gewoon moeten winnen !
drastich gedaal je ogen werken niet goed dan,wij verliezen niet van roemenie!!
soort van jullie hadden ons wegespeeld bij die 4-2 verlies van ons sedef!

8 augustus 2013 om 03:05

Echt he in de selectie van belgie zeiden een aantal spelers/ trainer dat ze het een eer vonden tegen dit psv te spelen dat hoor ik nog geen enkele trainer of speler in de eredivisie zeggen haha

8 augustus 2013 om 03:20

ook bijna wereld top is ver gezocht. je hebt nog steed. duitsland, portugal spanje nederland italie frankrijk argentinie brasilie uruguay boven je staan. en dan nog een aantal landen als engeland rusland sweden die nu wellicht gelijk zullen staan aan belgie. dus bijna wereldtop nee, nederland portugal italie is bijna wereld top. spanje duitsland brasil dat is wereldtop.

8 augustus 2013 om 04:26

Nederland is niet meer van hetzelfde niveau van enkele jaren terug. Dat ontkennen is gewoon ignorant, voldoende Nederlanders zullen dat toegeven.

8 augustus 2013 om 04:27

Bijna wereldtop is absoluut niet vergezocht. Zeker qua individuele spelers, en op resultaten kan je ze nog niet afrekenen want de kans daartoe hebben ze wegens hhun leeftijd nog niet gehad. Maar bon, je moet het natuurlijk wel ook willen inzien.

8 augustus 2013 om 11:52

Nederlanders die Belgen arrogant noemen?!?!? Dat is gewoon de wereld op zijn kop lol

8 augustus 2013 om 01:07

Het enige wat ik zie is "als". Als PSV Strootman, Lens, Mertens en Toivonen in het veld had staan was het vandaag 6-0 geworden. Waar ik dat op baseer? Op hetzelfde principe als waar jij op baseert dat PSV door Anderlecht of Club Brugge op hun plaats zou worden gezet.

Ik ga geen discussie beginnen over welke competitie er beter is want dat interesseert me ook niet zoveel. Het Belgische nationale elftal is en gaat beter worden dan Oranje, dat lijkt me duidelijk. Maar of Anderlecht/club Brugge PSV van het veld had geveegd? Dat gaan we zien. Misschien komt Anderlecht wel bij Ajax in de poule, zullen leuke wedstrijden worden.

8 augustus 2013 om 01:39

Dat van Club Brugge en Rsca was ook meer een provocatie van een feit, om aan te tonen dat twee wedstrijden van een Zulte Waregem dat vorig jaar boven zich uit steeg, niet representatief zijn voor de Belgische competitie, zoals veel fans hier wel hopen en zelfs lijken te denken.

Op de site van de UEFA staat PSV in pot 1. Iemand enig idee of dit fout is???
http://m.uefa.com/uefachampionsleague/news/1979593/

8 augustus 2013 om 03:51

Nee, er staat duidelijk boven dat de eerste vijf van de poule geloot worden tegen de laatste 5. Er zijn twee pouls en daarin wordt onderling geloot. PSV kan dus Milan, Arsenal, Lyon, Zenit en Schalke loten.

Kansloos ben je nooit.
Zulte was twee keer mider.
PSV is jong en onervaren.
Er gaat nog veel fout.
Maar god wat ga ik van dit ploegje houden, heerlijk onbevangen op de aanval.
Daar is het volgens mij ooit om begonnen : mensen te vermaken.

dit topic gaat over psv, ze krijgen een compliment en sommige ajaxcieden kunnen daar niet tegen en moeten weer over hun eigen ploeg praten.wees een objectief, psv heeft een prima prestatie voor nederland neergezet, met bijna alleen maar nederlanders in het team. mooi toch?

8 augustus 2013 om 00:52

Als Belg (en dus iemand die niet al te vaak de Eredivisie volgt) moet ik zeggen dat ik onder de indruk was van dit jonge Psv. Erg fris spelend, en met hopen potentieel gezien hun leeftijd. Vrees enkel wel dat dit ook betekent dat grote clubs deze talenten mettertijd zullen opeisen.

8 augustus 2013 om 07:21

Die Conte van Zulte is wel een erg goede speler trouwens! Wat is precies zijn positie? En hints uitgeleend door Genk aan Zulte? Die speler zou ik graag in Nederland zien! Sterk aan de bal, technisch en overzicht. Heerlijke voetballer! In mijn ogen by far de beste speler aan Zulte kant.

8 augustus 2013 om 15:40

@chris: Conte is uitgeleend door Gent aan Zulte, niet Genk

Maar die maher laat nix meer zien sinds hij bij psv spelt beetje spoorloos

8 augustus 2013 om 00:57

Geef hem eens wat tijd komt allemaal wel goed daar heeft hij simpelweg teveel kwaliteiten voor

8 augustus 2013 om 00:59

Schaars geeft nu De passes en Wijnaldum is nu De nummer tien. Kortom, Maher is nutteloos

8 augustus 2013 om 01:00

Komt wel goed, het is een diesel komt langzaam op gang

8 augustus 2013 om 01:05

Niet te snel oordelen, wat niet is kan nog komen. PSV heeft er pas 3 officiële wedstrijden opzitten.

8 augustus 2013 om 02:16

Ja en PSV heeft alleen nog matige tegenstanders gehad! ADO wat gewoon een matige ploeg heeft en Zulte met een begroting van 8 miljoen..... Mag PSV dan beter zijn? De talenten worden weer omhoog geschreven terwijl je altijd van dit soort matige elftallen moet winnen. Laat het eerst maar eens zien tegen een goed elftal dan praten we verder

8 augustus 2013 om 07:57

Je begint over de begroting, maar het is wel hetzelfde elftal dat bijna kampioen werd. Het is maar net hoe je het bekijkt..

8 augustus 2013 om 10:29

Johnboy815, is het echt zo moeilijk om toe te geven dat PSV goed bezig is??

8 augustus 2013 om 03:06

gelukkig zijn er 10 anderen die het wel prima doen!

8 augustus 2013 om 10:18

Eens. De verwachtingen zijn ook extreem hoog nadat hij continu als wereldtalent wordt bestempeld, velen onderschatten de stap naar de echte top in NL nog. Bij PSV is er veel meer druk en wordt er meer gevraagd. Maher heeft absoluut veel talent, maar ik zei altijd al, eerst maar eens bij PSV laten zien. Tot nu toe nog erg magertjes, maar ik snap inderdaad ook dat hij wat tijd nodig heeft.

Psv lijkt de gunfactor terug te krijgen! Alle zeurders weg en er nog 40 mio aan verdiend ook, hoest mogelijk. Een addertje: Toivonen. Stel dat ie blijft, weer opgesteld wordt kan het zomaar weer he-le-maal mis gaan. Psv speelt nu leuker als kampioen Ajax en dat is jaren niet zo geweest.

Leuk voor psv dat die door zijn maar wat was dat zulte slecht zeg!

8 augustus 2013 om 08:51

Haha natuurlijk. Misschien waren ze juist zo slecht omdat PSV zo goed was???

8 augustus 2013 om 19:54

Tegen een goed team krijgen ze het moeilijk, en zulte is niet echt een team die echt goed speelde

Laten we zien waar psv staat als ze een echte tegenstander treffen, hopelyk haalt psv de champions league dat zou goed zijn voor t nederlands voetbal

Dury heeft hier grotendeels gelijk, alhoewel ik denk dat het hier gaat om de tegenstander groter te maken dan hij is om eigen falen te verdoezelen...
Maar idd ik zie geen enkele ploeg in Belgie van de laatste jaren die kan tippen aan dit Psv. Of het moet al geleden zijn van Standard Luik met Defour, Witsel, Fellaini, Dante, Jova, Mbokani, onyewu etc

Psv speelde bij vlagen zeker mooi maar hadden het in het begin toch erg lastig.
En vooral Willems werd echt vaak te kijk gezet als verdediger. Die jongen kan beter linksbuiten worden ofzo want verdedigen kan hij echt niet.
Enige probleem van Psv is dat ze zoveel kansen om zeep helpen en echt tig kansen nodig hebben om te scoren. Bij een mindere tegenstander is het geen probleem maar denk dat er bij een betere tegenstander je er wel problemen mee gaat krijgen omdat je dan niet tig kansen krijgt.

Maar goed nu hopen op en mooie tegenstander voor Psv die te doen is zodat ze ook de CL ingaan zou toch mooi zijn voor Psv en voor Nederland. Laat al die jonge jongens maar op het hoogste niveau actief zijn is goed voor het Wk. En ik gun Psv wel de CL misschien kunnen ze samen met Ajax wel verassen bij een goede loting. Gewoon Arsenal ontlopen en ze hebben zeker kansen om door te gaan.

spijtige zaak voor belgisch voetbal dat zulte waregem niet beter voor de dag kwam over de 2 matchen gerekend.

wel congratz aan psv.

Wel leuk om zo duidelijk te zien wat ik voorspelde, namelijk dat zodra PSV al die bejaarden weg heeft gedaan ze veel beter zullen voetballen.

Wat een waardeloos team hadden ze toch vorig jaar, hopelijk zijn ze dit jaar niet al meteen net zo goed of zelfs beter dan Ajax!

Heleboel vergelijkingen met de selectie van Ajax. Waarom niet met Feyenoord, Twente of Az?

Mensen hoeven niet overal Ajax bij te halen. Natuurlijk vind ik Ajax prachtig en volg ik het elke dag, maar om selecties te gaan vergelijken.. Nee..

On: Ik vond PSV erg leuk spelen tegen een redelijk zwakke ploeg. Veel mensen verwachtten een stuntje van dit Zulte, maar ze kregen er geen speld tussen. Het spel van PSV was erg effectief.

8 augustus 2013 om 21:52

Omdat het vreemd zou zijn als een Ajacied ineens dit PSV gaat vergelijken met twente(even de comments gescanned en bijna alle vergelijkingen waren van ajacieden)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren