Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Zogenaamde heksenketel bleek een pruttelend potje zonder toverdrank'

Laatste update:

Na het EK van 2012 was voetbalminnend Nederland in mineurstemming. De WK-finalist van twee jaar eerder leek al zijn glans verloren en zou een donkere periode tegemoet gaan. Zo’n vijftien maanden later staan de zaken er echter compleet anders voor. Oranje kwalificeerde zich met twee vingers in de neus voor het WK van 2014 en lijkt onder Louis van Gaal de weg omhoog weer te zijn ingeslagen. Ook de vaderlandse media zijn (gematigd) enthousiast.

/

Na de 0-2 zege in en tegen Turkije vat het Algemeen Dagblad de kwalificatiereeks nog even veelzeggend samen. “10 gespeeld, 9 gewonnen, 34 goals voor, 5 goals tegen.” De cijfers verbloemen volgens de krant echter dat het er nog altijd mankementen zijn. Met name de achterste linie blijft een punt van zorg. “Op hun samenspel lag gisteren extra focus en hoewel Oranje de nul hield, zag het er achteraan toch nog minder safe uit dan je een halfjaar voor het WK zou willen.”

Ook de Volkskrant weigert voorbarige conclusies te verbinden aan de zege op de tegenvallende Turken. “'De zogenoemde heksenketel, het ultieme voetbalcliché voor hete taferelen in Zuid-Europese stadions, bleek een pruttelend potje zonder toverdrank”, luidt het. “Nederland voetbalde wisselvallig, met uitstekende fases in het begin van beide helften.” Dat Oranje over ‘wapens’ beschikt, staat volgens het ochtendblad echter wel vast.

“Als Nederland het moeilijk had, bleek het voordeel van snelle, wervelende aanvallers met een individuele actie als Robben en Lens, die een mooie avond beleefden en het welke tegenstander dan ook moeilijk kunnen maken op het WK.” De Telegraaf lichtte de rol van Jasper Cillessen eruit. De Ajax-doelman werd op het laatste moment voor de leeuwen gegooid, maar kweet zich uitstekend van zijn taak. “De goalie van Ajax stelde direct zijn kandidatuur als vaste doelman van Oranje.”

Oranje gaat verrassen op het WK

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Teneerste was het een overkokende fluitketel, wat me echt aan vroeger deed denken. En hou nou eens op met de kritiek over de verdediging. Normaal speelt de jong en Strootman ervoor, wat dan toch meer balans geeft. Gewoon vertrouwen hebben. Hebben ook maar 5 tegen gehad, wat in het voordeel van onze achterhoede spreekt.

16 oktober 2013 om 11:28

Ach, is onze achterhoede nu werkelijk zo slecht? Met Vlaar heb je de aanvoerder van een Engelse club, Van Dijk doet het goed in Schotland en heeft zijn fysiek ook mee. Bruma vind ik zelf ook een verademing voor het Nederlandse voetbal, niet zo'n mietje als De Vrij. Bruma heeft uitstraling, een beetje zoals Stam dat ook had. De Vrij heeft dit absoluut niet, het enige is dat zijn tegenstanders de slappe lach krijgen, maar verder kan hij weinig met zijn voorkomen. BMI daarentegen heeft wel de kenmerken van een moderne verdediger en kan desnoods als linksback (blind vind ik niet echt goed genoeg voor een basisplaats). Op rechts lijkt Janmaat de strijd te hebben gewonnen, maar vind het verschil met Van Rhijn niet zo groot. Als vd Wiel ooit weer gaat leven voor het voetbal is dat ook een optie, maar ik denk dat hij wil doorbreken als rapper of hiphopper.

Kom je tot de volgende namen voor je verdediging: Janmaat/van Rhijn, Vlaar/bruma/van Dijk/rekik, Bmi/blind. Verder heb je nog spelers als Verhaegh wat het niet slecht deed, Buttner en De Vrij als hij eindelijk eens leert verdedigen. Zo heel slecht is het nog niet gesteld, allemaal jonge en talentvolle verdedigers.

In 1998 hadden we ook geen topverdedigers bij topclubs. Maar we hadden wel talentvolle spelers die uiteindelijk naar een topclub gingen, mede door een fantastisch WK. Alleen Reiziger en Bogarde zaten bij Barcelona, maar zij speelden weinig. De verdediging bestond uit Stam (psv), De Boer (ajax), Numan (psv) en Reiziger/bogarde. Wie weet zeggen we over 10 jaar dat we dan geen goede verdedigers hadden en op het gewonnen WK van 2014 wel. Zou mooi zijn

16 oktober 2013 om 11:59

Het valt best mee met onze achterhoede, zeker als je het vergelijkt met een land als Duisland.
Die krijgen alleen tegen Zweden al 7 goals tegen.
Een goed middenveld met bijvoorbeeld De Jong en Strootman kan onze verdedigers ook behoorlijk ontlasten.

16 oktober 2013 om 12:08

Vlaar moet er gewoon in staan. De enige in de hele verdediging die échte ervaring heeft op een redelijk hoog niveau. Is een échte leider (aanvoerder bij Feyenoord en Aston villa) en kan goed tegen druk. Het gaat vooral om die tweede plek en die plaats gaat denk ik tussen bruno en bruma, wie in de beste vorm is. Op dit moment is dat Bruma maar dat kan straks heel anders zijn. Rechtsback kan alleen van der Wiel nog een dreiging vormen van Janmaat als hij weer op zijn niveau komt. Linksback moeten we maar accepteren dat we Blind moeten opstellen, Willems is vele malen slechter. Middenveld Strootman en de Jong gewoon sterk en prima middenveld. Waarschijnlijk Sneijder ervoor (vond hem vooral in de tweede helft erg goed spelen) en je kan hem altijd nog wisselen pér wedstrijd met Vdv. Voorin staat al vast en is gewoon een goede voorhoede.

16 oktober 2013 om 12:21

BMI kan ook op links, hij is sneller en fysiek sterker dan Blind. Dan kan Bruma het centrum vormen. Met een goede verdedigende middenvelder ervoor is de verdediging solide genoeg vind ik.

16 oktober 2013 om 12:38

Over 98 klopt niet natuurlijk.
Ajax was europese top in die jaren.
Jaap stam ging die zomer naar United, Numan naar Rangers.
En Reiziger speelde vooraf aan de WK 29 en 26 wedstrijden bij Barca.

16 oktober 2013 om 12:59

Maar op dat moment speelde hij nog gewoon bij Psv, na het WK werd hij verkocht. Reiziger zat bij Barcelona, maar speelde de helft van het aantal wedstrijden op het Wk.

Maar op moment van het WK speelde Stam en Numan nog gewoon bij Psv, na het Wk echter niet. Ik vertel geen onwaarheden. Als Bruma wordt verkocht na het WK aan bijvoorbeeld Barcelona dan is hij het seizoen voor het WK gewoon voor PSV actief geweest.

16 oktober 2013 om 15:18

Nou als Turkije 1 goede spits had, was het heel anders gelopen. Tegen een Duitsland, Spanje, Brazilie, Uruguay, Argentinie wordt je weggespeeld met deze defensie.

16 oktober 2013 om 15:30

Het valt me echt op dat niemand het over Emanuelson heeft op linksback, met zijn ervaring en kwaliteiten misschien wel de beste linksback die we hebben! Vond hem bij AC Milan op de linksback positie toch vaak niet onverdienstelijk tegen veel betere ploegen als in de Eredivisie.

16 oktober 2013 om 16:31

@ Mb1991,

Klopt, die hebben we ook nog. We hebben bijna een luxe-probleem achterin Maar Emanuelson is zeker een optie, alleen voor Van Gaal helaas niet heb ik het idee.

16 oktober 2013 om 19:20

Eigenlijk overal mee eens, alleen van dat laatste over de verdediging van 1998, slaat nergens op!
Bogarde en reiziger wel goed vinden en dan de boer en stam als mindere beschouwen.
De boer had 2 cl finales en een gewonnen cl op zun naam staan en stam speelde al tijden bij psv in de basis en maakte als ik me niet vergis na dat wk de overstap naar het buitenland.
De verdediging van nu mag de verdediging van toen hun veters Nog niet strikken!

16 oktober 2013 om 20:52

Leef je? Vd wiel speelt super goed bij PSG in de basis. Met de week word hij beter en hij wou geen blesdure op het spel zetten bij het ned elftal na hij last had

Inderdaad, gisteren werd er gezegd dat Oranje werd ingemaakt in deze heksenketel. Zowel het inmaken als van de heksenketel heb ik weinig vernomen. In het begin een beetje de Nederlandse spelers uitfluiten, met 0-2 snel naar huis gaan. Nee, de Turken zijn inderdaad de beste supporters van de wereld.

16 oktober 2013 om 11:16

dd28

waarom neerbuigend doen?? nergens voor nodig.oranje was sterker en heeft verdiend gewonnen.klaar. niemand ging na de 0-2 naar huis.miss werden ze stiller maar ze gingen niet naar huis.dus geen weg met je onzin aub

16 oktober 2013 om 11:29

Of ze gingen naar huis, of het stadion was niet uitverkocht. Je zag duidelijk lege plaatsen rond de 80e minuut.

16 oktober 2013 om 11:39

Ik zat in de auto te luisteren naar Jack v Gelder en die zei (ik citeer): 'het is de 75e minuut en het begint hier werkelijk leeg te stromen'. 10 minuten later kreeg ik te horen dat de helft was vertrokken.

16 oktober 2013 om 11:59

en nederland had de 0-2 gemaakt in de 80ste minuut toch??

16 oktober 2013 om 12:19

In de 80e minuut stond het 0-2 en toen gingen ze naar huis. Ik zeg nergens dat ze bij de 0-2 naar huis gingen. Ik zeg, met 0-2 gingen ze naar huis. Maar goed, nu val je over zo'n klein detail waar je eerst beweerde dat er niemand naar huis ging.

16 oktober 2013 om 14:20

Vind je het heel raar? Alsof jullie in een vergelijkbare situatie geweest zijn dat je denkt het recht te hebben om te praten. Ä°k wil je best vragen naar de reacties te kijken bij het EK 2012. Zo erg kleineren Turken hun eigen team niet.

16 oktober 2013 om 11:18

Ik vond het Turkse team machteloos en vervolgens merkte je ook meteen hoe dit invloed had op het publiek.
De ene helft van het stadion begon Burak yilmaz uit te fluiten (fenerbahce supporters) terwijl de andere kant van het stadion (gala supporters) Burak aan het toezingen waren. De eenheid was ver te zoeken.

Ik heb het Turkse volk (voetballers en supporters) beter zien strijden voor hun land.

16 oktober 2013 om 11:22

Je moet dat stadion is te keer horen gaan als Fenerbahce daar Galatasaray ontvangt.
Turken houden vooral van hun clubs, bij de nationale ploeg is dat veel minder.
Wat betreft dat fluiten heb je wel gelijk. Behoorlijk irritant...

16 oktober 2013 om 12:44

En dat terwijl als een turkse club in europa speelt iedereen voor die club is... hoe verklaar je dat dan?

16 oktober 2013 om 14:00

Misplaatst chauvinisme. In eerste instantie voor de eigen club, maar daarnaast is alles wat Turks is beter dan alles wat buitenlands is. Vergis je niet, Turkije is een bijzonder nationalistisch land, bijna op het enge af soms.

16 oktober 2013 om 13:10

Ons volkslied weg fluiten was ook behoorlijk chique van ze.

16 oktober 2013 om 13:26

Respectloos volkje. Volgende x moeten de spelers gewoon weglopen bij het Turkse volkslied. Moeten ze trouwens in Friesland ook doen, maar das om andere redenen.

16 oktober 2013 om 14:11

Ja, dat was écht heel heel respectloos. Ik geloof dat ik dat nog nooit gezien heb tussen landen die niet van oudsher rivalen zijn. Schande.

Hoop dat Van Dijk ook nog een kans krijgt tegen Frankrijk en Columbia, denk dat hij in potentie de beste verdediger is die we hebben.

Daarnaast hebben we een beetje mazzel nodig met de loting en als we doorgaan hoop ik dat we in tweede ronde niet meteen een topland treffen. Gebeurt dit allemaal niet zouden we zomaar kunnen gaan verassen

Met spelers als Robben en Van Persie heb je gewoon wereldtop aanvallers in je team staan, daarnaast vind ik De Jong ook erg sterk en is Strootman ook zeker niet slecht.

Alleen nog de verdediging en we gaan vlammen !

16 oktober 2013 om 11:18

In potentie? denkt dat je Rekik, Aké en Kongolo vergeet.

Je kan beter met Duitsland in de poule zitten, verlies je die dan heb je nog 2 wedstrijden om door te gaan (en in de knock-out fase ontloop je ze tot aan de finale).

De aanval en middenveld zijn goed inderdaad, een talentvolle lichting verdedigers komt eraan, Rekik, Aké en Kongolo. (willems en Janmaat als backs zijn ook nog jong).
Verder nog de andere 2 Kongolo's, Ebecilio, Willems, Vilhena, Boetius, en ga zo maar door.
Talenten genoeg .

16 oktober 2013 om 11:55

Volgens mij is Zwitserland een als eerst geplaatst land. Dan kun je beter dat land loten...

16 oktober 2013 om 12:14

Ik prefereer ook liever een 'mindere' tegenstander uit pot 1. Puur omdat het een enorm voordeel is om als eerste in de poule te eindigen.
Kom je bij Duitsland, kunnen we vrij zeker zeggen dat we 2e worden, en vervolgens kun je een Brazilië of Spanje tegenkomen. Als je eerste wordt in een poule, dan is die kans toch wel heel klein. En tja, als je het WK wilt winnen moet je van iedereen winnen zeggen ze dan, maar dan speel ik toch liever tegen ze in de halve finale of finale dan al in de tweede ronde.

16 oktober 2013 om 12:31

Tja van een land winnen uit pot 1 is lastig voor NL (tenzij je België of Zwisterland loot dan heb je kans).
Ik bedoelde ook meer van als je nou Duitsland loot en verliest heb je nog 2 wedstrijden om het te herstellen, in de 2e ronde tegen Duitsland heb je dat niet, Spanje's resultaten in de groepsfase zijn ook niet altijd goed, en die staan wel in de finales, kan Nederland ook overkomen.

We zullen het wel zien.

16 oktober 2013 om 14:20

@ niekhengelo, Ik snap de logica wel van Duitsland al in je poule hebben. Dan ontloop je die sowieso even in de knock-out fase, terwijl je misschien wel een België of Zwitserland loot of een team dat verrassend heeft gepresteerd in de groepsfase maar niet super is.

16 oktober 2013 om 15:25

Misschien vergeet jij voor het gemak even Denswil?? Heeft waarschijnlijk met je clubvoorkeur te maken. Grootste verdedigend talent van NL

16 oktober 2013 om 19:28

Is het al zeker dat we in pot 2 zitten dan?
Volgens mij heeft Uruguay zich nog niet geplaatst, of wel?

Ach ja, die vermeende heksenketel......moeten voetballers die champions league ervaring hebben of al jaren europese wedstrijden spelen daar nu onder de indruk van raken.
Volgens mij werkt het juist aanstekelijk om maar zo snel mogelijk dat stadion stil te krijgen door zo snel mogelijk te scoren zoals Arjen deed gisteren.

16 oktober 2013 om 14:02

Dat is per speler verschillend. Sommige spelers kikken er op als ze uitgefloten worden en gan daar beter van spelen, andere klappen volledig dicht en gaan fouten maken.

volgende keer iets meer magie en madam jeannett

Er zijn termen gebruikt als Hel van Istanbul, heksenketel en wat nog meer.

Het is algemeen bekent dat de stadion van gisteravond alles behalve is. De Hel van Istanbul maak je mee in het stadion van Galatasaray en alle andere stadions ter wereld de hel noemen is een belediging voor de fantastische aanhang van Galatasaray.

Historische gezien heeft Turkije het nooit goed gedaan in het stadion waar gisteren werd gespeeld.

Robben en Lens hadden het gisteren makkelijk, beiden hadden ze een back die hun moest afstoppen die voor geen meter uit de voeten kunnen op een voetbalveld, de lokale vereniging heeft in de reserve 8e klasse betere backs en een betere doelman dan wat Turkije presenteerde.

Dat neemt niet het feit weg dat Oranje het gewoon goed heeft gedaan, maar daarmee wil ik aangeven dat de Turken eens kritische naar de spelers moeten kijken die ze opstellen.

16 oktober 2013 om 11:20

Ze hebben niet beter wat dacht je daarvan? Dus of ze nu spelen bij Fenerbahce of Ankaraspor dat doet er niet toe, dit is het en meer wordt het voorlopig niet.
Bovendien is dit Turkije echt niet minder da Roemenië die wel naar de play-offs gaan. In die contreien liggen de landen gewoon dicht bij elkaar wat kwaliteit (of beter gezegd het ontbreken daaraan) betreft.

16 oktober 2013 om 11:31

Ik ben iemand die de Turkse competitie actief volgt en als we het over de backs hebben, heeft Turkije veel maar dan ook veel betere backs dan gisteren op het veld stond.

De rechtsback Gökhan is iemand die zijn man altijd laat lopen en meestal zijn eigen vleugelspeler in de weg loopt, een speler die geen pass vooruit geeft, maar de bal brengt, de Turkse media is geil van hem dus hij wordt nooit negatief belicht en dat is 1 van de grootste problemen binnen Turkije, de media heeft teveel invloed.
De Linksback heeft loopacties die hij zelf nog niet snapt, bij een goede aanval staat hij altijd op een plek waarin hij het zijn eigen teamspelers onmogelijk maakt om de aanval op snelheid te continueren.
De doelman van gisteren is een figuur die het bij zijn club fantastische doet, maar als het een wedstrijd met internationaal belang betreft bakt hij er niets van, zijn blunders hebben Turkije heel veel ellende opgeleverd, helaas.

Er is echt wel beter, zelfs veel beter, maar de media invloed is funest.

16 oktober 2013 om 11:53

Er is veel beter? Dat geloof ik niet... Je maakt me niet wijs dat een bondcoach spelers opstelt die structureel op een veel (!) lager niveau presteren dan anderen. Zeker niet als er kwalificatie voor een WK vanaf hangt.
Her zal zoiets zijn als een keuze tussen Janmaat en vd Wiel; Je kunt erover twisten en als de speler waarvoor gekozen wordt niet presteert of in een slechte fase zit, gaat het publiek al snel roepen om andere.
Turkije mist gewoon klasse, veel beter dan dit is er niet want dan hadden we de spelers wel gekend en wat vaker zien presteren.

16 oktober 2013 om 12:07

Droom verder kwaliteit is ver te zoeken hoor. Als je van Nederland B verliest zonder dat die echt iets hebben om voor te spelen dan is de ploeg in zijn geheel slecht.

16 oktober 2013 om 18:41

Whaha, jij bent echt een lachertje. Dus probleem was de rechts-, links back en de keeper? Echt weer iets voor een gs supporter.
Alle professionele denkers weten dat het juist door die gare, scheve, smerige gs spelers komt dat we hebben verloren. Burak,umut, selcuk inan en de"goeie verdediger" maar altijd wel een grote fout makende semih kaya.
Gs staat niet voor niks 14e in de Turkse lig!!! Ook weer eens een vieze fout van jullie imparator door de beste man gokhan tore pas na de 0-2 binnen te brengen. Schaam je man om zo over de drie van fb te schrijven.

Die heksenketels en die "hel van Istanbul".... wordt altijd zwaar overtrokken.

Ik heb nog nooit iemand vanop de trbune een doelpunt weten scoren ; Nederland beschikt over meer kwaliteit dan Turkije en dat uit zich dan ook op het scorebord.

Trouwens, een profspeler wordt heden ten dage minstens vijf-zes keer per seizoen in een uitermatige vijandige sfeer ontvangen ; als je dan al een aantal jaartjes meegaat, dan kan je dat wel hebben, zo van die toestanden zoals in Turkije.

Vind dat de rol van Cillessen wordt overdreven. Hij had twee erg goede momenten, een bal die Yilmaz te ver voor zich uit speelde en het schot van Tore. De rest werd slap ingeschoten en recht op hem af ook nog. Hij kan wel mee als derde keeper, maar ook Krul is toch een goede keeper en ik snap niet waarom Van Gaal het niet aandurfde, Krul moet toch een keer weer een kans krijgen?

16 oktober 2013 om 11:22

Ik ben het met je eens dat de rol wordt overdreven. Had gisteren inderdaad paar goede momenten, maar ook een balletje wat onder zijn voet doorrolde (gelukkig zonder gevolgen) en wat momenten dat hij makkelijk Blind of Janmaat kan aanspelen, maar toch maar steeds weer die bal naar voren rost.

Als derde keeper kan hij wellicht mee. Ik verwacht dat er 5 keepers in de race zijn om mee te gaan (krul, Vorm, Stekelenburg, Cillessen en Zoet) en daarmee zal hij de strijd aan moeten gaan. Vorm lijkt de enige die op het moment helemaal zeker is van het WK.

16 oktober 2013 om 11:23

Cilissen absoluut kandidaat nr. 1. Zoveel rust en voetballend vermogen. Denk dat alleen Steek nog kans maakt en hij terug is en blessurevrij blijft

16 oktober 2013 om 11:39

Indien elke keeper fit is zal Cillessen niet meegaan. Als Stekelenburg fit is, zal hij de eerste keeper van Van Gaal worden. Daarna volgen Vorm en Krul. Pas daarna krijg je Cillessen en Zoet. Zowel Krul en Vorm zijn een belangrijke steunpilaar bij hun club in Engeland. Cillessen en Zoet hebben pas vanaf dit jaar een basisplaats bij een topclub in Nederland. Dit moet een doorslaggevend zijn.

In sommige reacties wordt Cillessen geroemd om zijn 'rust' en 'voetballend vermogen'. Juist voetballend vond ik hem weinig rust uitstralen doordat elke terugspeelbal hard naar voren werd gespeeld. Een simpel balletje breed naar de centrale verdediger of back zorgt voor veel meer rust.

16 oktober 2013 om 11:44

Hij zocht juist wel de voetballende oplossing en moest soms idd een bal naar voren peren omdat er een Turk als een dolle kwam aangerend. Verder is v Gaal erg gecharmeerd van hem. Ik denk Cilissen/Steek 1e 2e doelman en Krul 3e

Achja, heksenketel. Op het begin was er inderdaad een hoop geluid, helaas ook tijdens het volkslied van Nederland, maar na de 0-1 werd het toch wat rustiger. Dat werd weer wat aangewakkerd na een sterke fase van Turkije, maar na de 0-2 hoorde je niets meer en in de 70ste minuut werd de ketel waarschijnlijk lek geschoten, want toen stroomde het stadion leeg en ging iedereen er vandoor.

Overigens ben ik, net als de kranten, niet helemaal te spreken over de verdediging, maar als ik de afgelopen twee wedstrijden heb gezien, zou ik zeggen dat je Vlaar centraal in de verdediging wilt. Wat heeft die jongen 2 prima potten gespeeld.

Zo slecht is die achterste linie nou ook weer niet als je maar 5 goals tegen krijgt in 10 wedstrijden..

16 oktober 2013 om 11:27

Vind t behoorlijk veel tegen deze drama ploegen

16 oktober 2013 om 15:36

Ik ken poules die toch zeker slechtere landen erin hebben zitten. Roemenie, Hongerije en Turkije waren vorig jaar bij de loting namelijk nog wel gerespecteerde landen. In de poule met Nederland zijn ze gewoon afgegaan.

Ach, na de 0-1 was die ketel al helemaal stil. Heerlijk om zo'n stadion helemaal stil te krijgen op deze manier.

Ik vond Turkije uitermate zwak, en heb eigenlijk geen één speler gezien waarvan ik vond dat hij bij het Nederlands elftal in de basis zou staan. Zelfs met onze B-keus konden we gemakkelijk met 0-2 winnen. Je zag ook dat we maar op zo'n 50 procent speelden. Als we even hadden aangezet dan hadden we nog met veel grotere cijfers kunnen winnen, maarja voor je het weet heb je dan grote rellen daar dus dat kun je ook beter niet doen.

Wel lekker zo'n makkelijk rustig potje voordat de competitie en cl wedstrijden weer beginnen.

16 oktober 2013 om 13:20

De enige die goed was was die van atletico madrid.

De Telegraaf is al een tijdje bezig om een Ajax doelman vast in oranje te schrijven. Eerst was het Vermeer en nu is het al een tijdje Cillissen die vast in Oranje hoort te staan. Ik verbaas mij echter over het feit dat er geen goede argumenten worden genoemd. Iemand die pas vast staat in het eerste elftal en zeer weinig internationale ervaring heeft, is een leuke back-up voor oranje en meer niet. Gisteren heeft hij het verdienstelijk gedaan, maar zat hij er 1 keer helemaal naast (bij die voorzet) en liet hij een zachte terugspeelbal zo van z'n voet afglippen richting goal. Als hij 4 meter dichter bij het doel ston, was dit een goal geweest. Verder vond ik hem vrij zwakke passes hebben als hij teruggespeeld werd en de bal weg moest trappen. Stekelenburg is nog steeds nummer 1 in mijn ogen en daarna moet je gewoon Krul of Vorm nemen die elke week tegen wereldspitsen staan te keepen. Cilissen en Zoet zijn de toekomst, die moet je richting het Ek2016 en WK 2018 gaan brengen. Dan zijn ze nog steeds "jong" maar wel gepokt en gemazzeld.

Kortom de Telegraaf moet eens onpartijdig blijven als het op Oranje aankomt.

16 oktober 2013 om 11:39

Ik ben het helemaal eens met wat je schrijft.
Besef toch dat de telegraaf en objectief gelijk staat aan water en vuur fuseren.

16 oktober 2013 om 12:52

Dat balletje onder de voet gebeurde vdsar ook in 98.
Verder was Vorm geblesseerd is ie maar 1.83 m, veel maar dan ook veel te klein.
Krul overtuigd toch niet echt de laatste tijd.

Stekelenburg is mits fit de beste optie

Ik had eigenlijk ook meer van de turken verwacht. ik vond het wel mooi dat bij de goal van robben het opeens voor 10 seconden muisstil was hehe :P

nederland heeft een zwakke verdediging hoor. et is maar dat die yilmaz en bulut zo bagger zijn.
een fatsoenlijke spits ramt die balle er gwn in. en dan heb ik het over de één-op-één kansen. (niet die kopballen.)

16 oktober 2013 om 12:13

Smoesjes noemen we dat. Zoals ik al vooraf zei, Turkije was kansloos en bakte er weer helemaal niets van..

16 oktober 2013 om 12:32

smoesjes?

ik probeer alleen aan te geven dat de verdediging van NL het nog moeilijk gaat krijgen op het Wk.

turkije was niet kansloos,a maar NL was wel beter

bovendien ben ik geen turk, maar een nederlander

De Turkse fans gingen gewoon met de verkeerde instelling naar het stadion,ze hadden vóór de Turken moeten zijn,maar daar heb ik niks van gemerkt,ze waren alleen tegen het Nederlands elftal,en dat begon al bij het volkslied.
Daar konden de Turkse spelers geen 12e man van maken,en dat was toch echt wel nodig geweest.

Het is beste zonde wat Turkije gisteren liet zien. Technische hebben ze aardige spelers. Arda natuurlijk de beste en een leuke trucendoos in de persoon van Tore. Tactisch is het echter dramatisch. Terim lijkt me qua motivator de beste, maar hij moet iemand hebben die de poppetjes neerzet en een systeem inbrengt. Nederland speelde, vooral de vedetten Robben en Rvp, op 50% en kwam eigenlijk nooit in de problemen. Totaal geen lijn in het spel en met een aantal voorzetten waarbij twee spelers dicht op elkaar staan om vervolgens maar te hopen dat ie goed valt.

Talent is er genoeg bij onze Turkse vrienden. In een voetbalgek land van 80 miljoen inwoners is er alleen goed beleid nodig. Waarom slagen de Europese Turken (sahin, Gundogan, Ozil) wel erin om hoogwaardig voetbal te laten zien? Opleiding. Arda speelde niet goed, maar werd ook zovaak niet begrepen door zijn medespelers. Umut en Burak hebben de looplijnen van een hoofdklasse spits.
Lichtpuntje voor de turken? Geld, mits goed besteed. Denk hierbij aan opleidingsfaciliteiten, kennis en techniek. Ook deze dingen zijn te koop (zie de duitse revolutie na 2004).

Het gaat een tijd duren, maar als je nu begint met investeren, pluk je na 2020 de vruchten en kan je een turks elftal opstellen wat naast vechtlust ook nog eens over tactische vaardigheid beschikt, een schrik voor iedere tegenstander.

16 oktober 2013 om 11:56

Aandacht voor jeugd kost tijd en geld.. dat is Turkije te veel gevraagd.
Vind het zo jammer we moeten echt een voorbeeld nemen aan Duitsland, Belgie, Nederland etc..
Er lopen ongetwijfeld zoveel talenten in Turkije maar omdat er geen opleidingen zijn leren ze niets anders dan alleen de regels a la corner, buitenspel etc.. Er zit geen gedachte in het spel, geen tactiek geen techniek, en ik kan het de spelers niet zo zeer kwalijk nemen want het is hun niet eens geleerd.

16 oktober 2013 om 12:51

De spelers kan je inderdaad niet kwalijk nemen. Dit besluit moet worden genomen door de Turkse voetbalbond, die met regelgeving en subsidies de opleidingscentra van de clubs een duwtje in de rug kunnen geven.
De enige reden dat de Turkse competitie in europa nog enigzins meedoet (het is maar wat je onder meedoen verstaat uiteraard) komt door de buitenlandse spelers, die ook nog eens 9 van de 10 keer op hun retour zijn.
Men moet stoppen met het aantrekken van deze spelers voor abnormaal veel geld.
Het zal tijd kosten en even een aantal jaren minder worden, maar er zal een moment komen wanneer het zich uitbetaald.
Je hebt dan beschikking tot dan de sterkste turkse formatie ooit, eentje met passie EN een idee.

16 oktober 2013 om 13:29

Het moet inderdaad van de voetbalbond komen, maar als je is wist wat voor een walgelijke, corrupte figeren in pak daar rondlopen dan kom je er ook gauw achter dat er helemaal niks van zal komen.
Er is nu wel een buitenlanders-limiet met 5+1 aangepast maar ook dan worden er spelers op naam gekocht die helemaal de mits in gaan in de competitie. Dat heeft te maken met de druk van de media, supporters die hoge verwachtingen hebben van de zogenaamde sterspelers en juist dan gaat het mis.

We hebben de potentieel om goed te scoren in Europa, maar dan moeten we echter NU beginnen aan de jeugd!!

16 oktober 2013 om 14:42

competitie is alleen aantrekkelijk door geld en mooi weer aan de kust ,verder is het niveau zeer bedroevend,wie zit er nou te wachten op antalya spor-sivas spor?

16 oktober 2013 om 15:11

Volg je de competitie ? Nee, hou je vooroordelen dan voor je!

De heksenketels kan je verwachten tegen Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas maar niet tegen het nationale efltal zoals we dat gister dus ook zagen. De supporters hebben meer clubliefde.

Ik vind dat ze gelijk hebben wat betreft Cillessen. De Turken snapten heel goed dat Nederland graag van achteruit opbouwt, waardoor vrijwel elke keer de centrale verdedigers gedekt stonden op het moment dat de keeper de bal had. Cillessen zijn lange ballen waren vrijwel allemaal goed, waardoor Nederland de verdediging kon overslaan.

goh ik wist niet dat 4 wedstrijden in ajax 1 en 1 wedstrijd in oranje al gelijk zekerheid bieden voor een basisplaats op een wk?
begrijp me niet verkeerd ik vind het een leuke keeper, maar nog lang niet goed genoeg om het nederlandse doel te verdedigen op een eindronde.
laat hem eerst maar eens een heel seizoen goed keepen, en dan kan hij in de kwalificatie reeks gebracht worden in oranje.
voor het WK is Vorm gewoon de eerste keeper, en zou Stekelenburg mits tijdig fit en genoeg wedstrijdritme nog een optie zijn, daarna komt krul en dan zoet en cilliessen.

Missch8en iets voor achterin roel brouwers!!!!

turken maakten prima sfeertje anders. kunt niet beter verwachten in een wedstrijd die ze met 0-2 verliezen

Tis dat turkije 2 ontiegelijk schandalig slechte spitsen hebben anders krijg je er gewoon 2 tegen.

Smoesjes dat de turken alleen met hun clubs fanatiek zijn. Als turkije had gewonnen gingen ze massaal toenemend de weg op

16 oktober 2013 om 15:21

Het is geen smoes, het is een feit dat er meer clubliefde is. Maar natuurlijk staan we los daarvan ook achter Turkije.. maar op de tribunes merk je al gauw dat toch vele het tshirtje van Galatasaray.fenerbahce, Besiktas dragen.

van Gaal is gewoon een geweldige tacticus. Hij ziet hoe een tegenstander moet bestreden worden en kiest de juiste spelers ervoor. Ter vergelijking met Wilmots, is van Gaal veel beter. Wilmots heeft een fantastische ploeg maar hij is te matig om echt een fantastisch resultaat neer te zetten. Jammer, Belgie verdient een betere trainer.

de sfeer was fantastisch,maar daarmee kun je niet winnen ,we hebben de turken het zwijgen opgelegd in eigen huis, de eerste helft was goed en scherp de 2e was wat minder ,maar de turken zijn nou niet heel erg gevaarlijk geweest een beetje als een leeuw zonder tanden,puntje van kritiek ,er hadden er wel meer in gemogen gezien de kansen ,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren