Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ziyech is voor meer dan vijftig procent FC Twente’

Laatste update:

Hakim Ziyech besliste zaterdag de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle in het voordeel van FC Twente (2-1). De middenvelder gaf een assist en maakte op prachtige wijze de gelijkmaker in De Grolsch Veste. Wout Brama omschrijft de linkspoot in gesprek met TC Tubantia als ‘een geweldige speler’.

/

“Ziyech is voor meer dan 50 procent FC Twente. Het lastige aan Ziyech is dat hij voortdurend zwerft. Dan komt hij vanaf rechts, dan weer vanuit het midden of vanaf de linkerkant. Daardoor heeft het geen zin om een mannetje op hem te zetten”, aldus de 29-jarige Brama, die zelf 316 wedstrijden voor de Tukkers speelde.

“Bij zonedekking is het heel belangrijk dat er een goede communicatie is tussen de laatste linie en het middenveld. Want ergens daartussen loopt ie vaak”, besluit Brama. De 22-jarige Ziyech was dit seizoen al goed voor vijftien doelpunten in de Eredivisie.

Ben jij het met Wout Brama eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ziyech heeft twente al vanaf het begin van het seizoen op zijn rug. Eind seizoen naar een leuke club gaan in het buitenland

14 maart 2016 om 12:21

Inderdaad echt een onmisbare kracht bij Twente. Maar dat hij de wedstrijd heeft beslist met een assist en een goal vind ik te overdreven. Hij levert die bal gewoon in bij Cabral die vervolgens een mooie actie maakt en de bal binnen schiet van 20 meter. Cabral besliste de wedstrijd. Ziyech was wel man of the match.

14 maart 2016 om 12:39

Dan zou je die pass van Ziyech op Cabral misschien nog eens moeten kijken. Perfect op snelheid en diepte waardoor Cabral snelheid kon behouden. Cabral besliste, maar met een minder scherpe pass was hij nooit in die positie gekomen.

14 maart 2016 om 12:46

Ziyech is een klasbak die twente draagt. Maar die pass is gewoon simpel en onmogelijk uit te leggen als wereldactie. Die goal was niet de verdienste van Ziyech. Laten we het dan liever over zijn goal hebben: weergaloos!

14 maart 2016 om 13:13

Ja die goal van Ziyech was weer zijn pure klasse. Maar die pass van Ziyech op Cabral was helemaal geen bijzondere actie. Hetzelfde geldt voor de pass van Karsdorp op Basacikoglu. Karsdorp krijgt daarvoor een assist achter zijn naam wat geen assist te noemen is naar mijn mening.

14 maart 2016 om 13:18

Dan verschillen we wat dat betreft duidelijk van mening (wat uiteraard kan )

14 maart 2016 om 12:37

Maar de vraag blijft. Welke club? Ik zou het echt niet weten namelijk.

14 maart 2016 om 12:51

Wat bedoel je? Dat er geen buitenlandse club interesse heeft of dat je niet weet welke club bij hem past?

14 maart 2016 om 13:00

Hij heeft gezegd dat hij graag naar Duitsland of Spanje zou willen gaan.

14 maart 2016 om 13:11

Ik vind Schalke 04 of Bayer Leverkussen wel wat voor hem.

14 maart 2016 om 13:12

Borussia Dortmund als opvolger van Gundogan die waarschijnlijk vertrekt, positie van Mahrez bij Leicester komt waarschijnlijk vrij en anders clubs als Porto, Benfica, Sevilla, Valencia, Schalke... Zal toch wel wat interesse zijn lijkt me?

14 maart 2016 om 13:28

Gundogan is natuurlijk totaal niet te vergelijken met Ziyech, staat veel verdedigende dan Ziyech. Dan zal Ziyech moet concurreren met mikitariyan. Dan zal ik eerder voor één van die andere clubs kiezen.

14 maart 2016 om 13:29

Nou dat ik niet weet welke club bij hem past. Niet dat er geen interesse is, maar uiteindelijk blijft het toch een gok in mijn ogen. De vraag is wie het aandurft. Misschien een Sevilla wel?

14 maart 2016 om 13:40

@ Simonsays. Inderdaad met name Bayer Leverkusen lijkt me qua speelwijze iets voor hem. Engeland lijkt me niet wat voor hem.

14 maart 2016 om 14:17

Man u.. voor fellaini

14 maart 2016 om 16:58

ManU? Die moeten toppers hebben geen Ziyech. Leverkussen wel een mooie optie. Calhanoglu opvolgen.

14 maart 2016 om 22:13

Maar ook geen toppers die 2 jaar zoekende zijn nr hun vorm. Dan verkies ik ziyech vriend

Laten we het op 70% houden dan, toch bizar eigenlijk, want dit is gewoon waar.

14 maart 2016 om 13:45

Hij is betrokken bij 24 van 39 doelpunten van Twente. Das een absurd getal namelijk 62. Meer dan 50 is inderdaad bizar maar waar.

Twente is voor meer dan 50 procent Ziyech, bedoel je?

Brama zegt niks nieuws. Ik ben wel benieuwd hoe ver Ziyech het gaat schoppen. Europese (sub)top, moet wel haalbaar zijn volgens mij.

14 maart 2016 om 12:29

Opvolger van Mahrez misschien, hebben ongeveer dezelfde postuur en traptechniek en allebei ook linksbenig

14 maart 2016 om 12:46

Scouts van Leicester hebben Ziyech iig meerdere keren bekeken.

14 maart 2016 om 12:51

Inderdaad, zelfde soort speler. Ben benieuwd of hij ook in de Premier League zo kan shinen

14 maart 2016 om 13:06

Heeft zelf al meermaals aangegeven dat hij naar Spanje of Duitsland wil.

14 maart 2016 om 13:12

Dat vindt hij mooie competities ja, zegt niet dat hij daarom niet naar Engeland wil/gaat. Ben benieuwd of hij het fysiek aan kan daar in Engeland.

14 maart 2016 om 13:13

Dortmund, Gladbach en Schalke
Valencia, Sevilla Celta

Dit zijn wel clubs waar hij dan zou passen.
@ Simonsays
Ik denk het wel, niet iedere speler in de premier league is een krachtpatser er lopen genoeg mannetjes net als Ziyech

14 maart 2016 om 13:43

Leicester zou mooi zijn, dan kan ik hem alsnog wekelijks zien schitteren. Duits/Spaans volg ik minder, voor goed voetbal ook bij de subtop zit je in Engeland wel goed.

14 maart 2016 om 14:32

Hoop dat hij naar Spanje gaat, daar komt zijn spel toch veel meer tot zijn recht, tactisch en technisch toch van een hoger niveau dan in Engeland.
Plus dan kan ik hem nog iedere week zien schitteren, want de Engelse competitie kijk ik alleen als er geen Spaanse of Duitse wedstrijden te zien zijn, dus dat zijn er maximaal zo'n 5 a 6 per jaar.

Maar denk niet dat hij een competitie gaat kiezen zodat 1 van ons tweeën hem nog kan zien voetballen

En om precies die reden is het ook zo jammer dat FC Twente hem in eerste instantie mocht kopen door te liegen over het krediet wast FC Twente had. Twente heeft zowat hun complete puntenaantal aan hem te danken.

14 maart 2016 om 12:34

Juist!

14 maart 2016 om 12:44

Helemaal mee eens...

Het is bizar naar meerdere clubs toe. Ook als Feyenoorder ben ik inmiddels op dit punt wel redelijk zuur. Hij was alleen in gesprek met Twente en Feyenoord en koos voor Twente omdat hij daar zekerheid kreeg over de door hem gewenste nr. 10 positie. Als Twente er niet was geweest had Ziyech gewoon bij Feyenoord gespeeld.

Ik wil niet eens nadenken over de vraag wat er misschien (dit is wel heel hypothetisch) gebeurd was met de selectie voor het Nederlands elftal als Ziyech wel bij Feyenoord had gespeeld. De beste man had misschien gewoon nu alleen nog voor Nederland uit kunnen komen.

Tot de clubs onder FC Twente. Die lopen inkomsten mis als gevolg van lagere positioneringen.

Eerder tilde ik er niet zo zwaar aan, maar als je denkt over alle vervelende gevolgen van het gesjoemel, dan heeft FC Twente wat mij betreft geen goodwill meer over.

14 maart 2016 om 12:55

Ben met jullie eens dat Ziyech veel voor Twente betekent en dat hij bij andere clubs waarschijnlijk ook van waarde zou zijn. Maar je kan nooit weten of Twente nu bevoordeeld is door Ziyech of niet. Dat is allemaal hypothetisch. Je kan niet in een glazen bol kijken.

14 maart 2016 om 13:20

deze jongen had gewoon niet volgens de regels bij twente mogen spelen . twente heeft zich onreglementair een voordeel verschaft tegenover andere ploegen en daarom is het competitie vervalsing .

14 maart 2016 om 13:30

Seizoen 73/74: kampioenschap ging tussen Twente en Feyenoord. Voorlaatste speelronde een cruciaal duel in de Kuip tussen beide rivalen. Topspits Jan Jeuring werd de weken voor de kraker helemaal gek gemaakt met vermeende interesse uit Rotterdam om volgend seizoen bij Feyenoord te spelen. Twente verloor die wedstrijd met 3-2 en Jeuring raakte geen knikker. Na die wedstrijd nooit meer iets gehoord uit Rotterdam.

Kortom, als je "als, dan" gaat doortrekken kunnen we nog wel even doorgaan. Feyenoord heeft die dag alle goodwill verloren....

Dan nog iets anders: als ze onderzoek laten doen naar alle transfers bij PSV waar Ranko Stojic bij was betrokken, gaan ze veel vinden. En rondom de transfer van Tadic was sprake van belastingontduiking door Twente. Mag inderdaad niet. Google maar eens op belastingontduiking en Ajax. Hoe kocht Ajax Laudrup? Welke Nederlandse vijf clubs hebben ongeoorloofde staatssteun gekregen? Het lijstje is veel langer met discutabele handelingen. Ook jouw club gaat niet vrijheid in het tijdperk Van den Herik.

Ik pleit Twente allesbehalve vrij. Er zijn dingen enorm fout gegaan en dit heeft consequenties (twente is al gestraft met puntenaftrek, geen EL voetbal, boete(tje). Alleen wordt bij Twente iedere grasspriet binnenstebuiten gekeerd, terwijl betaald voetbal vergiftigd is met constructies die door het grijze gebied gaan. Dat je goodwill voor Twente er niet meer is, is niet anders. Iets meer nuance is mi gepast.

14 maart 2016 om 14:04

En 2011 heeft ajax exact het zelfde geflikt met theo janssen. En er ook keihard over gelogen.

14 maart 2016 om 13:07

Zouden de Nederlandse clubs sowieso niet gebaat zijn bij transparant beleid?

Zo werden in Alkmaar jarenlang spelers gehaald van geld uit woekerpolisen waar nu nog steeds menig gezin de eindjes aan elkaar knoopt. Ook in Arnhem worden spelers gefinancierd van Oost Europees / Rusisch geld waarbij we geen idee hebben waar dit geld vandaan komt.

14 maart 2016 om 13:21

bij az kun je inderdaad spreken van crimineel geld wat er gebruikt is om de ploeg op te bouwen , van Vitesse weet je dat niet zeker .

14 maart 2016 om 13:33

In ieder geval crimineel verkregen geld...

14 maart 2016 om 13:53

Maar hiervoor zijn ze toendertijd ook keihard gestraft door de knvb.

14 maart 2016 om 14:36

Als je AZ daar van wilt beschuldigen, dan moet je ook Ajax daarvan beschuldigen. ABN Amro heeft ook behoorlijke woekerpolissen uitgedeeld, maar daar hoor je niemand meer over

14 maart 2016 om 15:21

Het gaat wat mij betreft niet specifiek om AZ maar het feit of het eerlijk is dat Ziyech bij Twente voetbalt. Twente is door de Knvb gestraft voor het feit Ziyech nu bij Twente speelt.

Ik denk dat er maar weinig clubs in het NL voetbal zijn die daadwerkelijk mogen klagen omdat spelers niet zijn betaald uit gemeenschaps-, crimineel- of geld waarover vergeten is belasting te betalen en/of andere (duistere) constructies.

Hiermee wil ik niets goed praten! Echter de stand in de Nederlandse competitie wordt bepaald door wat clubs te besteden hebben.

14 maart 2016 om 16:54

hoezo is twente gestraft omdat ziyech daar zou spelen ? ze zijn bestraft naar aanleiding van 1 contract omdat het 2e contract door twente is achtergehouden . daarvoor hebben ze een geldboete gekregen . de Knvb heeft aangegeven dat als ook het 2e contract bekend was geweest bij de Knvb , wat twente dus heeft achtergehouden , de transfer van ziyech geblokkeerd zou worden door de Knvb .

14 maart 2016 om 13:13

Eens dat Ziyech niet bij Twente had horen te spelen. Wat je vaak ziet is dat andere spelers opstaan als een vedette wordt verkocht (of er niet is).

Zonder Ziyech had Twente niet zoveel punten als nu, maar je kunt de punten niet 1 of 1 relateren aan de goals en assists van Ziyech. Ook zonder Ziyech zitten er voldoende goede voetballers in Twente om niet te degraderen.

14 maart 2016 om 13:23

dat zullen we in dit geval nooit meer weten . zoveel soeps heeft twente niet rond lopen buiten ziyech en ik kan me voorstellen dat er protesten komen van ploegen die vorig en dit jaar degradeerden , en volkomen terecht .

14 maart 2016 om 13:37

Dat zullen we inderdaad nooit weten. Beide kanten op niet....feit is dat Ziyech belangrijk is. Alles over de niet-aanwezigheid van Ziyech is speculatief.

Protesteren mag (gelukkig) in dit land. Dus dat moeten die ploegen vooral doen als ze dat zinvol achten. Dan is er een autoriteit die uitspraak gaat doen en dan kan iedereen weer verder.

14 maart 2016 om 13:35

Dit is onzin, totaal niet ingelezen of verzopen in slechte verslaggeving.

Hij is gehaald zonder toestemming van de Knvb te vragen(!) en niet door deze toestemming op valse wijze te krijgen. De bijbehorende boete die een club krijgt is 50,000, een schijntje bovenop de transferprijs. Deze heeft Twente ontvangen en betaald.

Je mag je afvragen of dit een goede actie is, maar de valsheid in geschrifte heeft hier niets mee te maken.

14 maart 2016 om 13:53

En Feyenoord in het verleden? Psv, AZ, Ajax en FC Utrecht. Vitesse? Allemaal wanbeleid, allemaal schulden en op te grote voet geleefd. Daarbij is Twente de komende jaren slachtoffer van z'n eigen wanbeleid en zullen we weer een aantal jaar lager staan dan normaal......wordt allemaal wel weer rechtgetrokken.

14 maart 2016 om 14:42

Misschien wel wanbeleid, maar niet gelogen over waar het geld vandaan kwam. En dát heeft FC Twente dus wel gedaan.

14 maart 2016 om 16:55

Dus als Feyenoord geld uitgeeft wat er niet is, mag dat jaren en hoor je niemand? Voetbal is helaas geld. En het leedvermaak over Twente kan ik begrijpen, maar waarom vergeet iedereen de rest? En dat andere clubs zijn benadeeld is echt onzin. Dan worden wij in Nederland dus ook benadeeld door de Spaanse competitie.....over wanbeleid en schulden gesproken.

Volgend seizoen komt er wel weer een andere club in de problemen, kijken wat de reacties dan zijn. (zoals de milde reacties op de doyen link met Ajax).

Ja, en dan te bedenken dat hij helemaal niet voor Twente had mogen spelen. Feyenoord is hier de dupe van, want hij had op zeker voor Feyenoord gekozen als Twente niet in de markt was geweest.

14 maart 2016 om 12:33

Dat weet ik niet zo zeker.. Uiteindelijk koos hij voor de zekerheid(qua positie), en die kreeg hij bij Feyenoord niet helaas....

14 maart 2016 om 12:44

Tja, als je maar 1 optie hebt, is kiezen een stuk makkelijker.

14 maart 2016 om 12:38

Cambuur en De Graafschap zijn hier nog veel meer de dupe van. Zij houden zich keurig aan de regels van de Knvb, maar minimaal één van die clubs zal straks degraderen. Ondertussen helpt Ziyech Twente aan de broodnodige punten om degradatie te voorkomen. Ik heb niet veel met Cambuur, maar kan me voorstellen dat men deze situatie daar als zeer onrechtvaardig ziet. Eigenlijk pure competitievervalsing.

14 maart 2016 om 12:44

Bij competitievervalsing denk ik ook altijd aan kunstgrasveldjes

14 maart 2016 om 12:47

Jansenjoenite, kunstgras vind ik inderdaad de ultieme vorm van competitievervalsing.

14 maart 2016 om 12:49

Kunstgrasvelden zijn toegestaan. Hoezeer ik er ook tegen ben, kun je het geen competitievervalsing noemen. Maar volgens de regels zaken doen is bij Twente een vaag begrip. Ik hoop echt dat ze de boel weer op de rit krijgen, want het is een prachtige club. Maar het is een gigantische puinhoop en ze hebben de boel flijnk bedonderd.

14 maart 2016 om 12:59

Helemaal met je eens, hoe kan moedwillig liegen en bedreigen gelijk stellen met de keuze van een club voor een bepaald soort ondergrond?

15 maart 2016 om 12:28

Iedereen die hier Cambuur en De Graafschap als slachtoffer noemen kunnen toch niet beweren dat Twente zonder Zyech ook niet boven dei twee clubs had gestaan? Denk Zyech eens weg dan heeft Twente nog steeds een beter elftal. Dat Zyech zo belangrijk is komt ook omdat hij bij Twente zo belangrijk wordt gemaakt en het hele elftal dus in zijn dienst speelt. Als hij er niet was geweest hadden ze inderdaad veel doelpunten (van hem) moeten missen, maar waren andere spelers belangrijker geworden.
Hij speelt namelijk ook wel heel erg veel zijn eigen wedstrijdje.

14 maart 2016 om 12:42

Het is echter de vraag of de Knvb de transfer wel af zou keuren (dit hadden ze zelfs achteraf nog kunnen doen). Voorwaarde van de Knvb voor de transfer van Ziyech was dat Fer verkocht zou worden. Dit was vertraagd en is vlak na het aantrekken van Ziyech afgerond.

Dat Twente zo'n dure speler mocht aantrekken (bij vertrek Fer) kwam onder meer omdat er zo'n 20 miljoen binnenkwam door transfers van Tadic en Promes, waarvoor 1 speler voor nog niet eenvijfde van de inkomsten werd gehaald.

14 maart 2016 om 12:47

Hou nou eens op met mooipraten. natuurlijk hadden ze m niet mogen kopen. 80 miljoen schuld. Volgens mij is V&D voor dat bedrag over de kop gegaan. Als de Knvb destijds wist dat Twente die schuld had, hadden ze niks mogen kopen. Zelfde gold voor Feyenoord met 40 miljoen schuld. Hand op de knip en profiteren van buitenkansjes met transfervrije spelers en eigen jeugd.

14 maart 2016 om 12:53

knvb wist al wel hoor dat twente zo'n grote schuld had, ze zaten niet voor niks in categorie 1

14 maart 2016 om 12:53

Die langlopende schuld was wel bekend bij de knvb. Liquide middelen waren echter een groter probleem (vandaar de vreemde constructies). Deze liquiditeit is zelfs verbeterd door hoge salarissen te laten gaan, en 1 speler die minder verdient ervoor terug te nemen. Daarbij: zolang betalingsverplichtingen worden voldaan, kun je een club moeilijk failliet laten verklaren.
En zeg zelf... Ziyech was een buitenkansje die Twente geen windeieren gaat leggen (sportief en financieel).

14 maart 2016 om 13:28

waarom denk jij dat die afspraken met de zaakwaarnemers van tadic zijn gemaakt ? waarom zijn er 2 contracten ? als dit niet tot gevolg heeft dat twente wordt terug gezet naar de jupiler kunnen ze de Knvb opheffen .

14 maart 2016 om 13:53

Daarvoor zullen ook dezelfde onderzoeken moeten worden gedaan bij andere clubs die bij Twente ook zijn gedaan. Zoals blijkt is het controlesysteem van de Knvb verre van waterdicht. Dus wie garandeert dat andere clubs geheel schoon zijn?

14 maart 2016 om 14:55

ik kan pas oordelen als iets bekend is . het probleem is dat er van enige eerlijkheid sprake moet zijn . zoals met die transfer van tadic , dat er 2 contracten worden gemaakt . je kunt slecht verwachten dat de Knvb bij iedere contractbespreking iemand met kennis van zaken er bij gaat zetten .

14 maart 2016 om 15:10

Bij Twente kwamen veel misstanden pas bij het onderzoek aan het licht. Een onderzoek die bij geen andere club is uitgevoerd. Wil je de competitie schoon hebben, dan moet de hele voetballerij onder de loep worden genomen (en niet 1 club). Ik neem aan dat geen enkele schone club moeite heeft met zo'n onderzoek. Wil je Twente op basis van misstanden bestraffen die bij andere clubs niet worden getoetst, dan ben je als bond selectief bezig.

Ik kan pas oordelen over andere clubs, wanneer ook daar een dergelijk onderzoek is geweest... Dat Twente ontzettend fout is, dat is natuurlijk overduidelijk. Dat Twente straffen heeft gekregen en nog straffen zal krijgen, dat is absoluut terecht. Maar hou een controlesysteem wel voor ieder gelijk..

14 maart 2016 om 15:16

wiki is hier mee gekomen , niet het onderzoek . ik ben er voorstander van dat zoiets bekend wordt gemaakt door klokkenluiders . iedereen wist dar er niet veel klopte van wat er bij twente gebeurde , zie het vertrek van van halst . dat was ook niet zomaar . de fans hadden openheid van zaken moeten eisen .

14 maart 2016 om 15:31

Doyen is Football leaks inderdaad mee gekomen, maar je had het over het Tadic contract en die is wel degelijk uit het onderzoek gekomen.
De supporters hebben overigens openheid van zaken geeist, want als het aan ons lag was dit onafhankelijke onderzoek al tijden geleden gedaan. Niet alle supporters waren geheel blind, en wisten ook wel dat er een beerput was. Het probleem was echter dat eerst Munsterman en daarna Van der Laan met de dikke kont op het deksel van de beerput zaten en alles tegenhielden.
Mocht het je interesseren, dan is het stukje over de cultuur in het onderzoeksrapport misschien wel interessant. Daar komt inderdaad naar voren wat velen al vermoedden (omringt door ja-knikkers, wie betaald bepaalt etc)

14 maart 2016 om 16:56

wiki is ermee gekomen dat er 2 contracten waren met de zaakwaarnemers van tadic , had niks met boyen te maken .

14 maart 2016 om 17:12

Ik neem hiermee aan dat je Football leaks bedoelt en niet Wiki?
Waarschijnlijk haal je nu nog twee zaken door elkaar:
1) de verzwegen bijlagen van het Doyencontract die Football leaks naar boven heeft gehaald
2) de dubieuze (en waarschijnlijk belastingontduikende) betalingen aan zaakwaarnemers van Tadic die bij het onderzoek van Knuppe naar voren is gekomen.

In eerste instantie dacht ik dat Football Leaks weer iets had gepubliceerd over Twente en Ziyech, maar dit gaat dus niet om de eigendomsrechten. Ziyech is misschien wel de beste speler van de eredivisie, ik ken geen speler die zo nadrukkelijk zijn stempel op het team drukt als hij. Heel benieuwd waar hij hierna gaat spelen en hoe hij het daar zal doen.

De Nederlandse topclubs lopen te slapen. Ik snap werkelijk waar niet dat Ajax voor Sinkgraven heeft gekozen boven deze Ziyech. Het niveauverschil tussen deze twee is bizar groot.
Ziyech is de creatieve, scorende middenvelder die Ajax mist. Verhuur Sinkgraven en opnieuw El Azzouzi maar aan Twente en maak een deal over Ziyech in de zomer.

14 maart 2016 om 12:39

Ik denk dat soort constructies ideaal zal zijn voor Fc Twente. Als de topspelers dan toch verdwijnen, proberen om enkele spelers te betrekken in de transfers en zodoende nog een redelijk elftal op poten zetten voor het volgende seizoen. Sinkgraven zal in een kwalitatief minder elftal weer kunnen exceleren, wat goed zal zijn voor zijn carriere. Nick Viergever mag ook wel deze kant op komen.

14 maart 2016 om 12:45

@underamour, zo'n constructie lijkt me inderdaad prima. Los van de vraag of Hakim Ziyech nog wel trek heeft in een overstap naar Ajax of Psv. Ajax zou met het aantrekken in de eerste plaats zichzelf een goede dienst bewijzen. Voor zo'n type speler kom je als voetballiefhebber toch voor naar het stadion? En Ajax zou ook FC Twente in de strijd om het voortbestaan een goede dienst te bewijzen door én een ferme en waardige transfersom te betalen. Ën door Daley Sinkgraven in de deal te betrekken. Zodat Sinkgraven bij FC Twente de kans krijgt zich, sneller dan bij Ajax, door te ontwikkelen tot stabiele, aanvallende middenvelder. Kortom, een win-win situatie.

14 maart 2016 om 12:58

Inderdaad, wat mij betreft legt Ajax 10 miljoen voor Ziyech neer met een doorverkooppercentage en mag Twente Sinkgraven en El Azzouzi een jaartje gratis huren.

14 maart 2016 om 13:29

dat moet je eens zeggen tegen de ploegen die zich allemaal aan de regels hebben gehouden . ik hoop dat alle ploegen onder twente het probleem met de tv gelden gaan aankaarten en geld gaan terug vorderen van die club .

14 maart 2016 om 12:55

Hoezo moet het bij elk artikel over ajax gaan? Ajax mist een scorende middenvelder? Volgens mij kan klaassen prima op de tien uit de voeten en heeft hij jaarlijks een goed rendement

14 maart 2016 om 13:06

@topploegie, Davy Klaassen is nu eenmaal een totaal ander type speler dan Hakim Ziyech. Althans dat is mijn mening. Stel je eens een middenveld voor met Riechedly Bazoer, Davy Klaassen en Hakim Ziyech. Dat moet voor de ware voetballiefhebber toch om van te smullen zijn? Persoonlijk zou ik er voorstander van zijn dat Hakim Ziyech voor de vaderlandse competitie behouden blijft. Helaas kunnen we dankzij de onvolprezen Danny Blind niet meer van hem genieten in Oranje.

14 maart 2016 om 13:17

Ja, dat zou echt een droommiddenveld zijn voor Ajax. De power en voetballende vermogen van Bazoer, het loop-en tactische vermogen van Klaassen en de creativiteit en goals van Ziyech zou het elke eredivisieploeg erg lastig maken. Met Vd. Beek, Frenkie De Jong, Nouri en Gudelj ook nog achter de hand voor op het middenveld. Hopelijk koopt Ajax dan ook nog Janssen als tweede spits om te concurreren met Milik (het mooie van Janssen is dat hij ook op de flanken uit de voeten kan of samen met Milik in spits kan spelen) en dan moet Ajax er toch sterker voor staan dan dit seizoen. Zaak is dan wel om nog een jaartje extra langer bij elkaar te blijven met zijn allen. Alleen de overbodige spelers zoals Boilesen, Viergever en Serrero mogen dan weg. Topelftal:

----------Cilessen
Tete Veltman Riedewald Dijks
Bazoer Klaassen Ziyech
El Ghazi Milik/ Janssen Younes

14 maart 2016 om 13:18

Dan moet Klaassen zich wel schikken in een iets verdedigende rol, anders is dit natuurlijk een te aanvallende middenveld. Ik denk dat het beste is als Ajax Klaassen verkoopt en dan Ziyech op 10 met 2 spelers erachter die het vuile werk opknappen.

14 maart 2016 om 13:27

Dat kan Klaassen wel in een iets verdedigende rol, Ajax moet zijn aanvoerder natuurlijk behouden. Hij is een paar klasses beter dan Gudelj. En met Ziyech heb je er dan wel iemand bij die vrije trappen en corners fatsoenlijk kan nemen. Sterker nog, dat wordt dan een extra wapen.

14 maart 2016 om 17:41

@simon, Davy Klaassen is veel meer dan b.v. Hakim Ziyech en Riechedly Bazoer typisch een aanvoerderstype. Een type waar medespelers naar luisteren en tegen op kijken.

Geweldige speler, maar soms mag er ook wel wat aandacht aangaan naar de andere spelers die het afgelopen weken ook goed hebben gedaan. Vergeet niet dat Ziyech juist een aantal weken minder speelde, terwijl Andersen, Uvini, Gutierrez en Cabral erg goed speelden.

Ziyech doet het geweldig. Hij heeft wel regelmatig slechte wedstrijden met veel balverlies, maar dan toch als een duveltje uit een doosje weet hij weer beslissend te zijn met zijn fluwelen trap.
Dat hij die vrije rol voorin kan vervullen is overigens ook de verdienste van de spelers die achter hem staan. Mokotjo, Guttierez en de backs moeten vaak voor 2 werken voor deze vrije rol. Die verdienen daarvoor na de winterstop ook absoluut complimenten.

14 maart 2016 om 12:41

Dat vele balverlies komt ook 9 van de 10 keer doordat hij voor eigen succes wil gaan of dat hij geen vertrouwen heeft in zijn medespelers. Speelt hij in beter elftal dan zal dit balverlies minder worden verwacht ik.

Hoop dat Sevilla hem binnenhaalt als concurrent voor Krohn Deli aan de zijkant of als concurrent van Iborra voor op de 10 positie. Misschien als Banega vertrekt en Iborra 1 positie terug gaat

14 maart 2016 om 12:50

@laligathomas, heeft Sevilla geld genoeg om Hakim Ziyech aan te trekken? Ik denk dat je bij een internationale transfer gauw aan een bedrag van minimaal € 20 miljoen moet denken.

14 maart 2016 om 12:54

ik denk niet dat wij de mogelijkheid hebben om 20 miljoen te vragen, ik denk 10 a 12 miljoen max

14 maart 2016 om 13:01

Ik denk ook dat 12 miljoen max is.

14 maart 2016 om 13:21

Hoezo geef je als reden ''een internationale transfer'' ?? Juist de binnenlandse transfers worden hoger ingeschat, aangezien je Ziyech dan ook nog eens 2 wedstrijden tegenover je hebt staan en je verkoopt hem aan een concurrent (op dit moment natuurlijk minder een concurrent dan welleer..).

14 maart 2016 om 15:46

20 miljoen gaan ze niet betalen voor hem. Sowieso betaalt Sevilla nooit echt hoge bedragen. Denk max 10 miljoen met doorverkoop percentage, dat doet Sevilla vaak wel.

14 maart 2016 om 17:47

@simonsays, eigenlijk verwacht ik dat b.v. clubs uit de Engelse of Spaanse competitie gewend zijn bedragen in de orde van 20 miljoen Euro te betalen voor een sterkhouder. Als ik me beperk tot Nederland denk ik dat alleen Ajax de middelen heeft om dat soort bedragen te betalen. Maar de Amsterdammers willen tegenwoordig liever voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Of schermen liever met jeugdige talenten die nog een hele lange weg te gaan hebben. Dat is ook de reden dat Ajax de laatste jaren Europees gezien naar het derde of vierde plan is afgezakt. En dat vind ik niet alleen jammer voor de club zelf maar ook voor het aanzien van het Nederlandse voetbal in Europa.

Met afstand de beste speler in de eredivisie. Geen spelers op moment in de eredivisie die in de buurt komen van zijn niveau. Maar ook spelers als depay , eriksen en wijnaldum is het in al die eredivisie jaren niet gelukt om zijn stats te halen. Uniek talent. Je moet wel (danny) blind zijn om dat niet te kunnen zien.

Fc Twente is voor 50% Ziyech bedoelt hij denk ik?
Ik vind zulke uitspraken altijd lichtelijk overdreven, al kan niemand ontkennen dat het een geweldige speler is. Wanneer Twente het onderste uit de kan zal halen komen er toch nog wat miljoentjes voor hem binnen. Als het nog wat helpt...

14 maart 2016 om 13:25

Als het wat helpt??! De transfer van Ziyech gaat denk ik heel belangrijk zijn voor het verdere verloop van Fc Twente volgend seizoen. Als ze in de eredivisie blijven natuurlijk. Met de transfer van Ziyech (verwachting rond de 10 mil.) kan je vele gaten dichten en kan je een solide basis opzetten voor het vervolg van Twente de komende jaren. Ik denk dat Twente straks deels nog leeft alleen omdat ze nog zoveel 'waarde' in hun selectie hebben.

Ik hoop zo erg dat die naar PSV komt, al is die kans heel klein, misschien maher erbij betrekken en een miljoentje of 8 erbij

14 maart 2016 om 13:58

Ik denk dat Twente geen 'Maher-salaris' meer wil/kan betalen. Maher zou flink moeten inleveren voor zoiets mogelijk zou zijn, maar in principe is het ondenkbaar.

Ik denk dat de eredivisie een gepasseerd station is voor Ziyech hoe hij zo'n matig team op de sleeptouw neemt is echt te bizar voor worden al moet ik zeggen dat de talent nu ook wel snel stappen maken daar.

En mocht die toch in Nederland willen blijven dan mag die naar Feyenoord

Dit zou me droom opstelling zijn dan als je een hoop spelers verkoopt. Maar ja voordat mensen reageren dit gaat niet gebeuren helaas.

Vermeer
Karsdorp
van Beek
Botteghin
Kongolo
Gustafson
Tapia
Ziyech
Bilal
Kramaric
Limbombe
14 maart 2016 om 14:11

Als Ziyech deze opstelling zou lezen zou hij gelijk op zoek gaan naar een buitenlandse club haha

ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik vind die Ziyech echt zwaar overschat en overhypet. Ik hoor vaak dat ie matig/onzichtbaar speelt, maar dan toch beslissende goals en acties heeft. Nou prima, maar kan ie dat scoren echt volhouden? Blijft dus weinig van hem over als dat niet het geval is. Voor een spits is dat geen probleem, slechts spelen en uit het niets toeslaan is nou eenmaal een eigenschap voor die positie, maar voor een '10' niet echt, die moet vaak wel dominant zijn. Ik vraag me sowieso af of ie zo beslissend kan zijn bij een grotere club / in het buitenland.
Men zegt vaak: bij een club als Twente is het extra knap omdat het zo'n slecht team is. Zit wat in natuurlijk, maar juist ómdat het een slecht team is krijgt ie ook weer meer ruimte omdat tegenstanders niet de bus parkeren. Bij Ajax bijv zal ie veel minder ruimte krijgen, zal ie dan ook nog kunnen excelleren? Ik vraag het me af.
Persoonlijk vind ik hem te lang/onwendbaar om echt een behendige nummer 10 te vinden, en tegelijkertijd fysiek te zwak om dat te compenseren. Ik denk dat hij bij lange na niet zo goed zal presteren bij een hogere club dan dat iedereen hier denkt.

14 maart 2016 om 18:31

Dan ben jij de enige die er zo over denkt.
Zegt veel over jouw kijk op het voetbal.

14 maart 2016 om 18:47

Dat doet me weinig. Het is wel vaker zo dat de ''massa'' het fout ziet. Kijken vaak veel te kortzichtig en te simpel. Zolang je maar scoort speel je goed, en denken ook nauwelijks na over de omstandigheden.

Voorbeeld is de wedstrijd tegen Zwolle. Iedereen doet alsof Ziyech zo hemels was. 'ziyech schittert weer' en dat soort dingen.. Maar ik zag de eerste helft en hij was gewoon erg matig. Ja en dan scoort ie een uitstekende goal net in de 2de helft en dan vindt iedereen natuurlijk meteen dat ie geweldig was. Waan van het moment. Iemand anders reageerde tenminste nog rationeel las ik: ''ziyech is de laatste tijd op zn goal na tegen ado vaak slechter dan goed'' (dus ik ben niet de enige die er zo over denkt, wat jij wel zegt).
Alleen omdat ie scoort betekent niet dat ie goed speelt.

Zeg nergens dat het een slechte speler is, maar wordt gewoon extreem overschat en overhypet. Laat het hem eerst eens ergens anders zien.

Eigenlijk ben ik het in grote lijnen ook met Timmothy eens. Ziyech wordt zwaar over gehyped. Ja ook ik vind hem een begnadigd voetballer die absoluut heel goed kan voetballen. Maar in mijn ogen is hij absoluut geen topper omdat hij absoluut geen teamspeler is. Voor de winterstop ging het voetballend niet zo goed omdat Ziyech weigerde ook maar een bal op (de continu vrij staande) Gutierrez te spelen. Gelukkig gebeurd dat nu wel en zie je ook de kwaliteiten van een Gutierrez. Op dit moment speelt hij wel continu samen met vooral een Azzouzi en een Cabral. maar de rest ziet hij nog steeds ((on)bewust) niet staan. Ook afgelopen zaterdag moet!!!! hij gewoon 2x passen naar de geheel vrijstaande Zawada, maar gaat Ziyech wederom voor eigen glorie en schiet 2x tegen de keeper op. Bij een 3-1 is de wedstrijd gelopen, nu bleef het nog spannend. Maar volgens mij is de heer Ziyech bang dat als Zawada 2x scoort mogelijk zijn maatje Azzouzi de volgende keer op de bank moet beginnen. Ook valt het me op dat hij heel erg blij is als bv een Cabral scoort(tot en met zoenen aan toe), maar reageert hij bijna niet als een ander (bv Ede ofzo) scoort. Ook gaat bij balverlies alles in een wandeltempo en weigert Ziyech te werken voor zijn ploeg. Daarom moet de trainer ook de sterk meeverdedigende (maar niet kunnen voetballen) Ede opstellen in plaats van de veel betere Agyepong. Omdat anders de ballans in het team gewoon niet klopt. Ondanks dat Ziyech dus gewoon fantastisch kan voetballen denk ik niet dat hij in het buitenland zal gaan slagen. Zeker niet bij een topclub. Want werken voor je ploeg of een teamspeler zijn is ook een kwaliteit. maar deze kwaliteit laat de heer Ziyech (nog) absoluut niet zien. Hopelijk komt hij tot inkeer en gaat hij mij laten zien dat ik het helemaal mis heb. De voetbalkwaliteiten daarvoor heeft hij al.

Hakim is een gewelidge voetballer, en veel punten hebben we inderdaad aan hem te danken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren