Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Xavi Simons haalt prioriteit voor toekomst bij PSV aan in interview

Laatste update:

Het spelen van Champions League-voetbal weegt zwaar in de beslissing van Xavi Simons over zijn toekomst. De negentienjarige middenvelder van PSV wil niets liever dan uitkomen op het hoogste podium, zo zegt hij in een uitgebreid interview met De Telegraaf. Simons wordt door journalist Mike Verweij tevens gevraagd naar de clausule in zijn contract, waardoor hij voor twaalf miljoen euro kan terugkeren naar Paris Saint-Germain deze zomer. De rechtspoot wacht eerst het seizoen af voor hij een beslissing neemt.

Simons ligt bij PSV vast tot medio 2027, maar kan voor een schijntje terugkeren naar de Franse koploper. PSG zou de middenvelder volgens diverse Franse media dan ook dolgraag verwelkomen deze zomer. Simons is momenteel nog niet bezig met zijn toekomst, zo zegt hij zelf. “Ik moet het seizoen goed afmaken en dan zullen we zien. Nu komen de wedstrijden waarin je het zal moeten bewijzen. Mijn focus is volledig gericht op de laatste vijf competitiewedstrijden en de bekerfinale. Je weet niet wat er over drie, vier weken kan gebeuren, maar wat ik wel kan zeggen, is dat ik heel dankbaar ben om hier te zijn en dat ik mezelf bij PSV heb kunnen bewijzen. Ik heb hier een vijfjarig contract en in de zomer zal ik een gesprek hebben met Marcel (Brands, red.), de trainer en iedereen.”

Het lijkt erop dat het halen van Champions League-voetbal uiterst belangrijk is voor de toekomst van Simons bij PSV. “Ik vecht tot het laatst voor de eerste plek en niet de tweede plek, maar als we de eerste plek niet bereiken dan is het voor de club en iedereen heel belangrijk dat we wel tweede worden. Ook voor de spelers is het een groot verschil of je wel of niet Champions League gaat spelen. Dat is een prioriteit voor mij. Ook voor mijn ontwikkeling is dat heel belangrijk.” Momenteel staat PSV acht punten achter op koploper Feyenoord. De Eindhovenaren delen de tweede plek met Ajax, dat wel nog een beter doelsaldo heeft. Komende zondag treffen de rivalen elkaar in het Philips Stadion.

Simons parkeert de zaken rondom zijn clausule bewust tot na het seizoen. “Buiten het veld krijg ik weinig mee. Ik heb geluk dat ik mijn broer heb. Hij regelt alles voor mij. Daardoor kan ik me volledig concentreren op presteren op het voetbalveld. Ik zie voetbal niet als werk. Het is mijn droom. Ik wil het beste eruit halen en over vijftien jaar kunnen zeggen dat ik er alles aan heb gedaan. Ik heb nog evenveel plezier in het spelletje als toen ik ging voetballen op de pleintjes in Rojales, het dorpje waar ik ben opgegroeid in Spanje. Natuurlijk begin ik mooie stappen te maken in mijn carrière, maar de kleine jongen moet in je blijven. De jongen die geniet van voetballen op het pleintje met zijn vrienden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zondag winnen kerel! Dan heb je grote kans op CL.
Ben benieuwd over deze pot is een cruciale pot

22 april 2023 om 07:55

Dan moeten ze ook nog een voorronde door. En PSV en voorronde CL is niet bepaald een goed huwelijk. Uberhaupt PSV en Europees voetbal niet. Al is het te hopen dat ze dat een keer kunnen omdraaien natuurlijk. Voor nu zou het beter zijn dat Ajax 2e wordt want die hebben in mijn ogen grotere kans de voorronde door te komen.

22 april 2023 om 08:16

Is het niet vanaf aankomend seizoen 2 directe tickets? Of is dat pas het seizoen erna?

22 april 2023 om 08:20

Dat geldt voor de nummer 2 van volgend seizoen, voor het Europees voetbal van 24/25 dus inderdaad.

22 april 2023 om 08:22

S3izoen erna pas

22 april 2023 om 09:48

@sander,

Het leven gaat snel maar het seizoen 24/25 is echt het pas het seizoen na volgend seizoen.

22 april 2023 om 10:15

Dat klopt, dat bedoel ik ook! De ploeg die volgend seizoen (23/24) tweede eindigt gaat het jaar daarna (in 24/25 dus) direct Champions League spelen.

22 april 2023 om 07:56

Het is de kampioen open deuren intrappen. Laten we er een paar in de goal hangen, dan maakt hij ze wel.
Psv en Ajax hebben een beetje hetzelfde probleem. Redelijke voorhoede en middenveld en matige verdediging voor cl niveau. Ik hoop dat Ajax 2de wordt.. niet omdat ik het ze gun, maar omdat ze over het algemeen meer punten halen in Europa, wat weer goed is voor het nl voetbal

22 april 2023 om 08:06

Maar voor de spanning in de eredivisie is het te hopen dat AZ alsnog 2e wordt en hopelijk de CL voorronde doorkomt, en anders toch PSV. Vervolgens dient aankomend seizoen een zelfde scenario plaats te vinden na het vertrek van Timber, Kudus en Alvarez. De eredivisie wordt dan geen Bundesliga of LEAGAE 1 waarbij de winnaar vooraf al vast staat.

22 april 2023 om 08:17

Ik gun het zeker ook AZ om 2e te worden haha… maar is dat realistisch?

22 april 2023 om 08:22

Nee, de kans dat AZ nog tweede wordt is echt vrijwel 0, die gaan never zes punten inlopen op zowel Ajax als PSV in 5 potjes tijd natuurlijk terwijl ze als enige nog de extra belasting van Europees voetbal hebben.

22 april 2023 om 08:47

Vrijwel 0? We moeten nog zowel tegen PSV als Ajax dus hebben alles nog in eigen hand. Denk niet dat we van die 2 winnen, zo goed speelt AZ namelijk niet. Maar om nou te roepen dat de kans vrijwel 0 is. Een AZ in vorm kon nog makkelijk 2de worden dit jaar. Want Ajax en PSV zijn ook niet goed. PSV-Ajax, AZ-Ajax en AZ-PSV worden allemaal lamme tegen de blinden potten. Kan alle kanten op gaan.

22 april 2023 om 08:53

Nee, je hebt het niet in eigen hand. Zelfs als jullie van zowel Ajax als PSV winnen (wat opzichzelf al lastig zat is) moeten die twee ploegen nog allebei elders 1 keer verliezen want je moet ze namelijk allebei inhalen om tweede worden. Daarbij nog een zwaar tweeluik met West Ham United tussendoor ook. De kans dat AZ nog naar plek 2 klimt is mathematisch echt enorm klein hoor. Edit: voor degenen die dit soort dingen interessant vinden zijn de seizoensvoorspellingen van de website fivethirtyeight.com wel leuk om te bekijken. Zij simuleren het restant van de competitie 20.000 keer om zo tot een kansverhouding te komen. Hier kun je ook zien dat Ajax en PSV (resp. 53 en 45 procent kans op plek 2) nek aan nek gaan de tweede plaats die recht geeft op CL voorrondes. AZ heeft daar nog zo'n 2 procent kans op volgens die simulatie.

22 april 2023 om 10:23

Als Ajax-supporter zeg ik dat geen enkele linie van Ajax goed is op enjele individuen na.

22 april 2023 om 08:16

Of volgend jaar via psg op huurbasis naar Feijenoord of Ajax.

22 april 2023 om 08:23

Yoda hoe somber wil je het inzien. Nadert de Apocalypse voor PSV? Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, dat Feyenoord weer een keer kampioen wordt is leuk voor ze, maar dit soort constructies zijn grootheidswaanzin.

22 april 2023 om 08:37

Wie heeft het over Apocalypse? Psv zal er toch ook gewoon zijn zonder Xavi? Waarom is een constructie zoals ik schets waanzin, terwijl je feitelijk gezien al getuige bent van een waanzinnige constructie tussen Xavi en psv? Ik zie niks somber in. Ik zou voor hetzelfde geld jou naïef kunnen noemen.

Als CL speeltijd voor Xavi prioriteit heeft, dan zie ik even niet in waarom hij geen gebruik zou maken van de optie naar psg terug te gaan en zich daarna te laten verkopen of verhuren aan een CL deelnemer. Hij zal bij PSG misschien te weinig zicht hebben op speeltijd.

22 april 2023 om 08:49

Ja, want Simons zou wel bij Psv kunnen blijven, maar via Psg, verhuren aan feyenoord zodat hij toch op een lager competitie niveau cl kan spelen is grootheidswaanzin? Wanneer je je fan emotie uitschakelt is het nog niet eens een gekke optie

22 april 2023 om 09:25

Dat schijnt dus ook weer in het contract te staan, als hij voor dat bedrag terug naar psg gaat mag hij niet gelijk door verhuurd worden.

22 april 2023 om 11:04

Flamengo, dat wist ik niet. Maar er komen elke zoveel dagen weer nieuwe verrassende aspecten van dat contract naar buiten, dus ik sluit niks uit 😉

22 april 2023 om 08:27

Dit psv is zo instabiel dat zelfs als ze morgen winnen er niks zeker is.

22 april 2023 om 08:31

Sparta uit, az uit... kan og altijd fout gaan als ze van ajax winnen ja.

22 april 2023 om 13:39

Zelfde geld voor dit Ajax.

Nou dan maak ik me geen zorgen. Heb het gevoel dat we morgen wel aan het langste eind gaan trekken en dat die 2e plaats van ons wordt. Kunnen we/ruud volgend seizoen verder bouwen en kan Xavi in de toekomst naar een veel mooiere club dan PSG in Engeland of Barca voor een miljoen of 96 😉

22 april 2023 om 07:58

Wat versta je onder met Ruud verder bouwen? Tot nu toe is er 1 lijn zichtbaar onder Ruud en dat is dat er totaal geen lijn of idee zit in het voetbal van Psv. Ja dat ze moeten winnen. Maar je ziet nooit twee wedstrijden achter elkaar een bepaalde structuur. En natuurlijk ja ze pakken de punten, maar het is gewoon niet om aan te gluren.

22 april 2023 om 08:04

Ligt verder ook totaal niet aan het spelersmateriaal, maar puur en alleen aan Ruud.

22 april 2023 om 08:06

Volendam was niet om aan te gluren, maar dat was op dat verdomde kunstgras, zelfs Branthwaite werd ineens belachelijk gemaakt. Feit is dat we gelijk staan met Ajax en dat CL binnen handbereik is en dan blijft Xavi gewoon. Verder zie je bij Spelers als Veerman (die goed in vorm is) en Til veel spelvreugde en pakt ook Luuk z’n doelpunten weer mee. En ja wat is een lijn? We kiezen gewoon bij vlagen onze momenten en vind dat prima. Als je alleen maar balbezit wil hebben en schijnbaar schoon spel moet je morgen maar voor de Amsterdammers juichen.

22 april 2023 om 08:13

@zanazanyan Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat er gezegd wordt. Spelersmateriaal heeft dus helemaal niks te maken met of er een lijn of structuur in het spel zit. En stel dat je naar het spelersmateriaal kijkt dan hebben ze betere spelers dan 85%van de eredivisieclubs.

22 april 2023 om 10:11

Jij hebt helemaal gelijk, ik ben degene die het niet snapt inderdaad.

Constante aanhouding van blessures, een spits die als grote aanvoerder is binnen gehaald en nooit thuis geeft (ja, tegen Volendam), geen enkele verdediger tot je beschikking die kan opbouwen, je twee meest creatieve spelers die halverwege het seizoen verkocht worden.

Lekker lijnen in het spel aanbrengen in zo’n puinseizoen, helemaal top. 👍🏻

22 april 2023 om 08:00

Die dekselse Amsterdamse arrogantie toch altijd he! OT: voor de competitie zou het geweldig zijn als Xavi nog een jaar in Nederland zou spelen uiteraard, maar als CL spelen echt een voorwaarde voor hem is kun je moeilijk spreken van "je geen zorgen maken" lijkt me? Voor plek 2 nog in een spannende strijd met Ajax verwikkeld en dan moeten er bovendien nog wat voorrondes overleefd worden volgend jaar. Gezien het spel wat PSV de laatste tijd op de mat legt zou ik er niet zo zeker van durven zijn in ieder geval, net zoals ik niet durf te claimen dat ik me geen enkele zorgen maakt dat Ajax het wel eventjes zal halen.

22 april 2023 om 08:14

Sander we zijn in de competitie inmiddels 13 wedstrijden ongeslagen, maar oh wat gaat het toch slecht met PSV en Ruud moet worden ontslagen…los daarvan doen we het dit seizoen goed in topwedstrijden en pakken we Ajax thuis meestal wel.

22 april 2023 om 08:20

Aldus de schoonzoon van Ruud. Als jij niet inziet dat dit het slechtste psv in jaren is weet ik het ook niet meer. Ik ga ook niet meer reageren op je berichten. Bizar dat je echt denkt dat PSV het goed doet

22 april 2023 om 08:31

Sja, Ajax is buiten het last-minute verlies tegen koploper Feyenoord ook al sinds november niet verslagen in de Eredivisie, maar dat maakt het spel nog niet altijd fantastisch, verre van zelfs. Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is dat PSV morgen wint ofzo he, dat kan best namelijk. Ik vind "me totaal geen zorgen maken" alleen een rare uitspraak persoonlijk. Laatste twee ontmoetingen met Ajax in eigen huis in de ED wonnen jullie overigens niet, later we daar maar een derde aan toevoegen dan!

22 april 2023 om 08:42

Bart, niet zo jammeren... supporters zoals jij vinden dat structureel elk jaar zo. Als je ziet waar ze vandaan hebben moeten komen is het seizoen als tweede eindigen echt geen wanprestatie en kan je in de zomer verder bouwen.

22 april 2023 om 08:49

Vooral de selectie is heel erg matig.
De verdediging van psv is zelfs gewoon slecht voor een top 3 team.
Dus slechtste psv in jaren is ook niet verrassend met een beduidend minder elftal dan de jaren ervoor

22 april 2023 om 08:56

Heb alle vertrouwen in zondag. Maar heb je die 13 wedstrijden wel gezien?
Iedereen in en rondom het stadion ziet toch dat er heel veel vastigheid in het spel mist?
Geen tactiek terug te herkennen is en er echt armoedige wedstrijden tegen middenmotor en laagvliegers gespeeld wordt.

Ik denk en vindt het prima als Ruud blijft je moet iemand de kans geven. Maar hij moet wel echt stappen gaan maken.
Overigens vraag ik me af of we niet ook moeten kijken naar Rutten met zijn ervaring.. zijn inbreng is niet zichtbaar op het veld.

22 april 2023 om 10:42

@sanderr. Al gecheckt wanneer de laatste keer PSV-ajax was met publiek? En de laatste potten in de arena wonnen wij allemaal. Het is allemaal net wat je zelf wil horen.

22 april 2023 om 13:40

Idd PSV18, daarnaast wint Ajax geen toppers dit jaar en PSV des te meer. Dat middenveld van Ajax is nog bedroevender dan dat van PSV dus laat maar komen. Daarnaast heeft PSV de afgelopen 3x van Ajax gewonnen

22 april 2023 om 17:26

We wonnen laatst nog van Feyenoord? Of telt dat niet mee omdat dit de beker was? Twente uit ook gewonnen overigens.

De rest wat je typt is niet zo van belang, een wedstrijd als deze is er altijd eentje op zich.

22 april 2023 om 08:17

Morgen aan het langste eind trekken en dan volgende wedstrijd weer verliezen. Dat is idd een denkbaar scenario. Een beproeft concept inmiddels

22 april 2023 om 08:20

Zoals ik hierboven ook aangeef zijn we inmiddels 13 wedstrijden ongeslagen. Daarbij is Sparta uit best lastig, maar als je Ajax verslaat kom je denk ik in een goede flow en is die 2e plaats al zo goed als binnen.

22 april 2023 om 08:33



Ik ga samen met jou hopen dat je gelijk hebt. Maar ik heb ook naar 13 wedstrijden gekeken waarin niks vanzelf ging. Vitesse, Volendam, RKC en dan nog Spakenburg tussendoor. Dus als 13 wedstrijden al niet hebben geleid tot de zogenaamde flow, wat nog wel dan.

Mij zal het niet verbazen als Ajax er 3 in schiet morgen, dat lukt ze bijna nooit, maar tegen psv komen tegenstanders dit seizoen al vaker tot prestaties die tot dan toe onmogelijk leken. Maar zelfs als we winnen, dan gaan we nog heel wat finales tegemoet zien.

Afgaande op zijn uitlatingen is hij dus weg deze ZOMER , en dat heeft psv volledig aan zichzelf te danken..

Al hoop ik dat hij ondanks het mislopen van de CL (al halen we de 2de plek voorrondes liggen we er toch uit)dat hij blijft

22 april 2023 om 07:58

Precies dit iedereen loopt maar te lullen over 2e plek en CL maar wanneer heeft een Nederlandse club dit voor het laatst weten te bereiken via de voorronde?

22 april 2023 om 08:09

Ajax speelde in 2018 de voorronde CL toen zij daarna de halve finale behaalden.

22 april 2023 om 07:59

En terecht toch? Is het niet triest dat een 19 jarig jongetje die net komt kijken met afstand de beste man op het veld is bij een club die cl niveau nastreeft?
Die zou nu ad hand genomen moeten worden door een ervaren rot die het niveau heeft, maar die heeft psv niet en kunnen ze ook niet betalen. Conclusie is dan ook dat psv een Europa league of conference league clubje is.

22 april 2023 om 08:00

Ja we hebben het volledig aan ons zelf te danken dat Gakpo wegging, dat een goede Luuk de Jong uitviel tegen Rangers. Sommige supporters zijn echt mega kritisch en doen alsof voetbal een eenvoudige sport is. De realiteit is echter dat Ajax in slechtere vorm verkeert dan wij en dat wij met Xavi, Bakayoko, Luuk, Fabio Silva, Hazard een aanval hebben die in vorm is en met Branthwaite (1 keer kunstgras en hij kan er geen klote meer van, maar let maar op morgen staat hij er weer) een goede cv hebben en daarnaast met Guti, Sangaré en Veerman (in vorm) een complementair middenveld.

Hoezo zouden we er bij voorbaat al uit liggen? Met Xavi, een paar versterkingen met de opgeschroefde begroting en Steward zie ik ons volgend jaar die voorrondes weleens doorkomen.

22 april 2023 om 08:08

@pieterpost
Wanneer hebben wij de CL gehaald via voorrondes ?

Precies daarom bij voorbaat al

22 april 2023 om 08:17

Dat gebeurt niet vaak, maar we waren vorig jaar dichtbij 😉 Maar ja wat wil je dan? Het dan maar opgeven? Ruud al na 1 seizoen ontslaan en weer 1 of andere Duitser aanstellen?

22 april 2023 om 08:34

@pieterpost
We verliezen van de rangers pffff
Mentaliteit is al jaren een probleem bij ons.

Had vertrouwen in ruud maar oh wat is hij slecht

22 april 2023 om 11:24

Luuk de Jong heeft gewoon 135 minuten tegen Rangers gespeeld en niks goed gedaan.

Kan me psv best ergernis voor stellen. Iemand wil blijven alleen als psv de cl speelt. Ik vind het een groot talent. Maar een beetje karakterloos

22 april 2023 om 08:01

Wat maakt hem karakterloos, terwijl het juist de enige is die zich uitspreekt in de media. Het is alleen niet wat Pesso wil horen, dat maakt hem een huilbaby, deze Pess

22 april 2023 om 08:13

Nee PREMium1. Dat bedoel ik niet waarom in de media laten weten als psv de cl haalt . Dan pas gaat hij bijtekenen waarschijnlijk. Als psv geen cl haalt gaat hij weg let maar op . Hopelijk dan niet naar psg . Want dan brengt hij meer op.

22 april 2023 om 08:56

Die jongen is 19 jaar en is met afstand de beste van psv en misschien wel de eredivisie.
Enige wat hij doet is ambitie uitspreken, vind dat niet zo raar.

22 april 2023 om 08:21

Mwah. Zo is hij denk ik ook de contractonderhandelingen in gegaan. Hij wil het hoogst haalbare met zo’n contract en psv is daar mee ingestemd. En ze kunnen niet zeggen dat er dit jaar geen kans is geweest om het beter te doen dan wat we nu zien. Ik denk dat Xavi hoge verwachtingen had van psv, maar dat hij nu blij is dat hij dit contract heeft afgesproken. Had psv in alle gelederen maar dezelfde daadkracht gehad als Xavi, dan was het nu niet al seizoenenlang ploeteren.

Mocht hij weg gaan en terug naar PSG, hebben we een jaar kunnen genieten en 12 miljoen erbij......
Ik hoop dat hij dan voor een andere club kiest met grotere speelkans en een mooiere competitie. Zal vast een club zijn die meer dan 12 miljoen wil bieden.

Ik hoop dat hij blijft, een van de weinige lichtpuntjes dit jaar. Geweldige drive, kan fantastisch voetballen en gezien ik voor PSV ben erger ik me niet aan zijn "passie"

Op de bank bij een ploeg die CL speelt of wekelijks spelen bij PSV en EL spelen, als ie echt zo zwaar weegt aan zijn ontwikkeling weet hij zelf ook wel wat beter is voor hem.

22 april 2023 om 08:22

Hij kan zich via psg ook best laten verhuren aan een CL club, nietwaar? Die willen m er vast bij hebben. Vraag maar in Rotterdam, of als we pech hebben morgen….in Amsterdam.

22 april 2023 om 08:41

Of je speelt op je 19e gewoon EL voor je ontwikkeling weet je. Het is niet alsof hij het al heeft laten zien wanneer het om de knikkers ging en dat hij een dusdanig track record heeft om het te eisen.

Staat los van zijn talent en of ik denk dat hij het kan, maar als je ontwikkeling je grootste zorg is dan is EL net zo goed voor je, mss zelfs beter, dan CL. In de EL heb je namelijk een reëele kans om ver te komen, veel waardevollere ervaring dan groepsfase CL.

Zou hem trouwens alleen in Zuid willen zien als we hem kunnen kopen, kapitaal moet op het veld staan, weg met die huurconstructies. Ben een groot fan van hem en ik zou hem nog lopend op mijn rug van Khartoem naar Rotterdam brengen als hij contractspeler werd, maar geen huur.

22 april 2023 om 08:52

Zana, wat je zegt is een optie inderdaad, die heel verstandig klinkt. er zijn voorbeelden te noemen van carrières die zo gestaag zijn opgebouwd. Maar er zijn ook talloze voorbeelden van spelers die veel te grote stappen wilden maken, terugvielen en daarna al dan niet opkrabbelden.

Waar staat Xavi nu? Weet ik niet. Zelfs in de eredivisie denk ik dat een extra jaar nog gewoon goed voor hem zal zijn. En ja, wat is er mis met de EL? Niks als je het mij vraagt. Maar nu bekijken vanuit Xavi zijn perspectief. Moet hij per se bij psv blijven, wanneer die de EL in gaan? Of zijn er opties waarbij hij ook kans heeft op speeltijd, maar waar hij misschien wel de CL in kan? Of zouden er teams bestaan die in een andere competitie zitten dan de eredivisie, ongeacht of die club CL speelt? Ik denk dat er echt veel opties zijn. En Xavi kan het rustig allemaal bekijken. Als psv de CL niet haalt zie ik dat gewoon als een troef minder om hem binnenboord te houden. En anderzijds, als ik TD was van Feijenoord of Ajax, zou ik dan een keer hengelen naar Xavi? You bet.

22 april 2023 om 09:56

Oh ik ben het helemaal met je eens dat er meerdere wegen naar Rome leiden hoor. Sterker nog, ik denk dat Xavi één van die talenten is die bij een grote club echt kan aanhaken.

Echter is een aankoop van 12m bij PSG die net één seizoen erop heeft zitten op het hoogste niveau niet wat ik wenselijk acht. Als er een speler van 70m op jouw positie staat en niet rendeert zal die altijd langer de voorkeur genieten, omdat het anders pure kapitaalsvernietiging is. Daarnaast is zo’n aankoop meer ervaren, vertegenwoordigd meer commerciële waarde voor de club..

Er zijn uiteraard uitzonderingen a la Messi, maar dat track record heeft Xavi ook nog niet. Xavi is een enorm talent, kost weinig (indien hij de stap maakt) en heeft hevige concurrentie voor zich in Parijs - tel uit je winst.

Ik zou het gewoonweg zonde vinden van zo’n geweldige speler, echt een generational talent in mijn ogen, iets wat eens in een generatie voorbij gaat komen in Nederland. En ik zou als Te Kloese zijnde zeker gaan hengelen, want als Feyenoord het team -op Kokcu na- bij elkaar houdt en zich versterkt met een speler zoals Xavi dan doen ze volgend jaar geheid weer mee om die titel, wat Ajax of PSV dan ook doen.

Ik zou alleen als Xavi zijnde niet zo snel de voordelen zien van een binnenlandse switch tov een buitenlandse. Naar Ajax of Feyenoord gaan is geen garantie dat je de komende jaren CL speelt, bij andere leagues met 4 CL tickets wel. Stel hij komt naar Feyenoord en volgend jaar spelen we EL, dan maar richting Bijlmer?

22 april 2023 om 11:03

Nou, dat laatste daar zou ik echt heel lang ziek van zijn als fan van de club waar hij nu zit 😉

Als hij echt CL wil spelen, dan kan hij wel naar Rotterdam komen. Ik stel een ruildeal voor met Idrissi, Jahanbaksh, Walemark en Danilo.

Je zou als club en supporters, maar een heel seizoen lang aan het lijntje gehouden worden door een 19-jarige jongen. Iedereen weet bij voorbaat al dat hij na dit seizoen weg is. Het is en blijft een broodvoetballer die zich dit seizoen geweldig op de kaart heeft gezet en daar in de zomer maximaal van wil profiteren door een mooie financiële klapper te maken. Dan kunnen we alleen wel heel naïef blijven en denken dat hij gaat blijven, maar hij weet zelf ook wel dat Champions League voetbal met PSV komend seizoen uiterst onzeker is. Of ze nu tweede worden of niet. Die heeft van dichtbij natuurlijk ook de teleurstelling van Gakpo gezien. Het zou PSV meer helpen als ze in de zomer wat meer naar de lange termijn kunnen kijken en spelers langdurig kunnen vastleggen, zonder allerlei vage constructies. Door spelers langdurig vast te leggen, kan je langer op spelers en om spelers heen bouwen en kan je meer voor ze cashen bij interesse, dan dat nu iedere keer het geval is.

Goed kereltje, maar ik bij psg gaat hij niet in de basis staan. Zelfs als daar een enorme schoonmaak gaat plaatsvinden zal op die postitie wel een speler van 30 plus miljoen worden gehaald. Dat is gewoon de financiele slagkracht van PSG. Er zijn natuurlijk genoeg andere CL clubs, maar daar moet je dan wel heen willen. Spelers moeten ook realiseren dat “goedkoop” vertrekken leuk is, maar als je voor veel geld word gehaald heb je veel meer krediet

Die gaat nooit spelen bij PSG. Het is een leuk voetballertje maar absoluut nog geen top. Hij moet de aankomende 3 jaar stappen maken. En vooral veel sterker worden. Het is nu nog een jeugdspeler. Heel goed kijken naar een speler zoals Kokcu. Die heeft die stap afgelopen 2 jaar gemaakt mentaal en fysiek. Dat is een kerel op het veld geworden. Die is steeds belangrijker geworden. Draagt echt een team. Daar is Simons nog lang niet. Hij kan beter bij PSV volwassen worden. En een echt dragende speler. Veel meters maken. Eerst nog een tussenstap.

22 april 2023 om 09:59

Precies dit. En deze jongen moet ook heel goed kijken naar de Gravenberch's en de Madueke's van deze wereld. Heel leuk dat je bij een grote club zit, en het salaris lekker is. Maar je komt op die leeftijden, simpelweg niet aan spelen toe. Als deze Xavi persee terug wilt naar PSG, dan gaat die daar ook op de bank zitten. Dat is toch ontzettend man? Of PSV CL voetbal volgend jaar wel of niet speelt. Het is toch veel beter dat je iedere week in de basis speelt in de top van Nederland? Je speelt om prijzen, je speelt Europees voetbal ( EL of CL ). Je hebt het WK gehaald via PSV. Je bent op freaky hell op 20 jarige leeftijd al 1 van de beste speler, zo niet de beste speler van PSV. Dat wil je toch niet allemaal weggooien na 1 jaar? Ik bedoel, uiteindelijk moet Xavi natuurlijk zelf kiezen wat die wilt. Het is zijn carriere. Maar dan niet piepen als je niet aan spelen toekomt bij de PSG's van deze wereld.

Kom dan maar naar Feyenoord Xavi! 😜

22 april 2023 om 08:44

Haha die pool gaat weg (einde hoor) en hij zou als 10 prima met kokcu kunnen spelen als 8. Gaat van je lang zal ze leven niet gebeuren. Maar zou wel top zijn

22 april 2023 om 09:40

Ik denk wel dat feyenoord szymanski gaat proberen te kopen eigenlijk. Ik vind ook dat hij het goed gedaan heeft in zijn eerste seizoen.

22 april 2023 om 10:58

Mag hopen van wel, geweldige speler. Alleen ik zie niet in hoe Feyenoord zijn salaris kan betalen.

Nou kom dan maar naar Rotterdam! In een vrije rol op de flanken kunnen we nog wel een hoop kwaliteit gebruiken!

Voorronde is natuurijk geen garantie. Maar hopelijk is daarvoor al besproken wat het wordt. Het zou geweldig zijn als Xavi nog een jaar blijft, plus veel geld op gaat leveren.
Jaar verder, jaar groeien en top binnenkomen bij een mooie club!
Zondag winnen we, maar halen denk ik alsnog niet de 2e plek.

Dus uiteindelijk weet Simons pas in september of dat hij en PSV cl gaan spelen omdat ze eerst de voorrondes door moeten komen.

22 april 2023 om 13:45

Als ze die überhaupt al gaan halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren