Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Willem van Hanegem kijkt ogen uit: ‘Die hoort niet bij Ajax te spelen’

Laatste update:

Willem van Hanegem omschrijft het spel van Ajax afgelopen zaterdag tegen Heracles Almelo (1-0 verlies) als ‘onthutsend’. In de optiek van de oud-voetballer zitten de hoofdstedelingen enigszins vastgeroest in bepaalde patronen en wordt de ineenstorting al enige tijd gerelativeerd. “Ajax wil maar achterin een man vrij spelen. Als dat niet lukt, blijven ze het hardnekkig proberen. Dan moet je in een elftal dus spelers hebben, die de knop omzetten”, vertelt Van Hanegem maandag in zijn column in het Algemeen Dagblad.

Van Hanegem geeft aan dat het gelijkspel tegen sc Heerenveen (4-4) nog werd afgewenteld op Kostas Lamprou en dat de spelers van Ajax na de nederlaag tegen Feyenoord (6-2) de indruk wekten dat ze het zelfs toen relativeerden. “Bovendien kreeg VVV-Venlo daarna toch een pak slaag?”, geeft De Kromme cynisch aan. Hij claimt dat Erik ten Hag machteloos is. “Het hangt gewoon af van de bui van bepalende spelers of Ajax er wel of niet staat.”

Van Hanegem is niet bijster positief over Rasmus Kristensen. “Die hoort niet bij Ajax te spelen. Daley Blind is voor miljoenen gehaald, maar hij is geen speler die een elftal bij de hand neemt. Bovendien kan hij gewoon niet verdedigen. Telkens als ik dat schrijf, denken mensen dat ik een hekel aan hem heb.” Hij vindt Nicolás Tagliafico ‘een aardige linksback die het vooral van rauzen en knotsen moet hebben’. “Hij pakt gele kaart na gele kaart en het is dat hij bij Ajax speelt, anders was hij er af en toe uit gestuurd. Niets bijzonders."

Ajax wacht woensdag een vuurproef van jewelste, als Real Madrid in het kader van de achtste finales van de Champions League op bezoek komt. “Als Ajax tegen Real een pak slaag krijgt, en dat valt niet uit te sluiten, dan zie ik ze in de eredivisie niet meer opstaan. Ze moeten echt iets neerzetten woensdag. Lukt dat niet, dan is PSV vertrokken.” De titelverdediger uit Eindhoven verspeelde zondag punten bij FC Utrecht (2-2), maar heeft momenteel zes punten voorsprong op Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb bij Willem altijd wel het idee dat die eerlijk is. Ajax is spectaculair goed als ze als team spelen, maar zodra ze dat los laten is het los zand en stort het kaartenhuis in elkaar. Te bizar voor woorden.

Overigens vind ik Kristensen niet zo slecht. Het probleem is vooral dat alle Ajacieden elke wedstrijd teveel foutjes maken, je moet gewoon spelers hebben die niets bijzonders doen maar weinig tot geen fouten maken.

11 februari 2019 om 08:43

Spectaculair goed? Welke wedstrijd was dat dan? Ik vond het tegen Bayern goed, maar wel tegen het zwakste Bayern van de afgelopen 15 jaar. Tegen Benfica had je net zo goed 2x kunnen verliezen. Daar heb je domweg meer mazzel gehad.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet anti ajax. Helemaal niet. Ik ben super blij met de behaalde resultaten anders hadden "wij" er als Nl'ers nog beroerder voorgestaan in Europa, maar spectaculair of goed kan ik er helaas niet van maken.

11 februari 2019 om 09:44

Altijd ligt een resultaat van Ajax aan de tegenstander. Gelukkig ben je niet anti-Ajax... Wat een dom geneuzel toch steeds van die zogenaamde "ik ben niet anti-Ajax" mensen hier. Het gelijke spel in Munchen was tegen een Bayern wat op dat moment gewoon geweldig presteerde, Benfica had je kunnen verliezen? maar dat is tot twee keer toe niet gebeurd, dus dan is het schijnbaar toch geen toeval meer. Dat het niet geweldig was dat is prima, en daar kun je over discussiã«ren, maar de resultaten van Ajax continu bagatelliseren, is ronduit belachelijk.

11 februari 2019 om 09:47

Jij wilt beweren dat ze Benfica weggespeeld hebben? Het had ook de andere kant uit kunnen vallen. Dat doet helemaal niets af aan de prestaties van Ajax.

11 februari 2019 om 09:51

Geweldig presteerde valt ook wel mee. Bayern speelde 1-1 tegen Augsburg thuis, verloor 2-0 van Herta BSC, toen het gelijkspel tegen Ajax om vervolgens met 0-3 te verliezen van Gladbach.

11 februari 2019 om 10:01

@kohaku, nee dat beweer ik nergens en ja het had de andere kant op kunnen vallen, maar dat is tot 2 keer toe niet gebeurd, dat zal dan ook wel een kwaliteit zijn die in deze selectie aanwezig is. Ik heb al eerder aangegeven dat dit de Europese groei is die Ajax heeft doorgemaakt in de succesvolle EL campagne. Daar waar het bij PSV tegen met name Inter fout ging, ging het bij Ajax wel goed.

11 februari 2019 om 10:03

Zoals wanneer Ajax verliest het door Ajax komt en niet door de tegenstander? Hoeveel artikelen over Heracles heb je gelezen? Het lag allemaal aan Ajax dat ze verloren, maar als Ajax van een tegenstander wint wat zwak was dan mag dat niet genoemd worden?

11 februari 2019 om 10:07

@bakos1,om daarna gewoon weer verder te gaan met winst tegen Wolfsburg. Selectief statistiek gebruiken om je gelijk te krijgen. Op het moment dat Ajax tegen München speelde stond München bovenaan in de Buli.

11 februari 2019 om 10:08

@cantbestopt, wat ik van Heracles heb gelezen is dat ze feller waren, Ajax afjaagde, dat Ajax daardoor als los zand speelde en dat de overwinning van Heracles terecht was. Ik weet niet waar jij iets anders hebt gelezen, maar het is ook maar wat je wilt lezen en nog belangrijker waar je voor open staat danwel wilt onthouden.

11 februari 2019 om 10:29

@cantbestopt

Quote: "zoals wanneer Ajax verliest het door Ajax komt en niet door de tegenstander? Hoeveel artikelen over Heracles heb je gelezen? Het lag allemaal aan Ajax dat ze verloren, maar als Ajax van een tegenstander wint wat zwak was dan mag dat niet genoemd worden?".

Ajax heeft zoveel meer kwaliteit dan Heracles, dat Heracles helemaal niets heeft te verliezen. Ajax in goeden doen maakt normaliter gehakt van teams als Heracles, maar niet in goeden doen kunnen ze ook van dat soort clubs verliezen. Heracles heeft net als in de eerste wedstrijd van het seizoen het geluk gehad dat men Ajax op het juiste moment als tegenstander heeft getroffen en daar optimaal van geprofiteerd. En daar verdient het team alle lof voor, maar je moet het ook weer niet gaan overdrijven.

11 februari 2019 om 10:33

@rochus Nee dat stonden ze niet. Bayern stond tweede en kukelde iets later naar plek 6 toen ze na Ajax ook van Herta thuis met 0-3 klop kregen. Vervolgens wonnen ze 2 wedstrijden om daarna weer 3x op rij punten te verspelen. Daarna liep het pas weer beetje op rails.
Overigens wil ik de prestaties van Ajax niet bagetaliseren maar moeten we wel de juiste omstandigheden en feiten benoemen. De prestatie van Ajax was absoluut top en die pot in Munchen moest gewoon gewonnen worden, dat had ik verdiend gevonden. Geen andere NL club was er op dat moment toe in staat geweest naar mijn idee.

11 februari 2019 om 10:39

hankey

Quote: "spectaculair goed? Welke wedstrijd was dat dan? Ik vond het tegen Bayern goed, maar wel tegen het zwakste Bayern van de afgelopen 15 jaar. Tegen Benfica had je net zo goed 2x kunnen verliezen. Daar heb je domweg meer mazzel gehad. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet anti ajax. Helemaal niet. Ik ben super blij met de behaalde resultaten anders hadden "wij" er als Nl'ers nog beroerder voorgestaan in Europa, maar spectaculair of goed kan ik er helaas niet van maken".

Kinderlijke reactie. Iedere club speelt iedere jaargang wedstrijden waarin het wel eens wat minder gaat. Real verloor in de CL kansloos met 3 - 0 van Cska. Is het daarom ineens een minder team? De vraag stellen is hem tegelijk beantwoorden. Bayern is gewoon groepswinnaar geworden in de CL poule van Ajax en afgezien van de wedstrijden tegen Ajax, geen punt verspeeld. Je tekst is gewoon geneuzel en dat je je verplicht voelt om er bij te zetten dat je "niet anti ajax" bent, zegt feitelijk al genoeg. Dat is volstrekt overbodig bij een mening waar je achter staat.

11 februari 2019 om 10:48

@scepticus 38,

Je mag het kinderachtig vinden. Jij hebt zeker je Ajax pyjama nog aan.
Real kan een keer verliezen, want dat is een incident. Miss moet je alle jaargangen eens doorspitten met de resultaten van hun.

Ik voel me nergens toe verplicht, ik ben nogmaals heel blij met de punten, maar de manier waarop was niet spectaculair goed. Dat kan (bijna) niemand ontkennen.

11 februari 2019 om 10:55

@apoc

Overigens wil ik de prestaties van Ajax niet bagetaliseren maar moeten we wel de juiste omstandigheden en feiten benoemen.

Even vreemde als doorzichtige reactie omdat de enige reden waarom je het nodig vind om juiste omstandigheden en feiten benoemen, juist is om de prestatie van Ajax te bagatelliseren. In de poule van Ajax wist Bayern afgezien van de wedstrijden tegen Ajax, wel alle wedstrijden soeverein te winnen. En aangezien Ajax niet in de Bundesliga maar in de CL de tegenstander van Bayern was, dien je als je tenminste tot een objectief oordeel wil komen, die competitie als referentiekader te nemen om Ajax te beoordelen omdat in die competitie de omstandigheden voor beide ploegen gelijk zijn. Daar komt nog bij dat ook Ajax op dat moment ook niet bovenaan in de eredivisie stond, terwijl die natuurlijk veel minder sterk is dan de Bundesliga. En voor de wedstrijden tegen Bayern ook kansloos van PSV had verloren. Dat zijn ook juiste omstandigheden en feiten, die jij dan weer niet benoemt. Maar dat is logisch als je tot doel hebt om iets te bagatelliseren.

11 februari 2019 om 11:34

@scepticus
Ik ga simpelweg alleen in op de genoemde feiten van Rochus die niet klopten. Ik zeg alleen dat ik de prestaties niet wil bagetaliseren omdat ik zijn positieve stuk wat dus niet klopte moest corrigeren. Dat het dan overkomt als bagetalliseren is precies de reden waarom ik zeg dat ik dat niet wil doen. Zo wordt het een kip en ei discussie. Wat wil je nu precies horen? Als jij het toch bagatelliseren vind... ja prima. Ik hou van een correcte weergave maar heb geen zin om nog een hoop meuk die helemaal nog niet is aangehaald ook te gaan beneoemen zoals de genoemde zaken dat Ajax toen ook niet bovenaan stond of dat de CL prestaties prima waren van Bayern. Het ging me alleen over de prestaties van Bayern in periode september in het verhaal in de reactie. Prestaties van Ajax kunnen we trots op zijn, wat kan ik er nog aan toevoegen buiten de complimenten die ik al gaf?

Om verder op jouw reactie in te gaan: Toch lastig om Bayern te wegen aan de hand van twee verschillende competities waarbij soms 3 weken tussen de wedstrijden zitten. Ik geef dan de voorkeur aan een periode (over competities als CL en Bu heen) om de vorm van een ploeg te meten. De reeks die men toen aan het neerzetten was, was nou eenmaal niet de periode waarin Bayern goede resultaten boekte. Voor de rest kan ik erg weinig met je verhaal.

11 februari 2019 om 10:23

Spectaculair goed? Ik heb Ajax nog geen enkele spectaculair goede wedstrijd zien spelen in de eredivisie eerlijk gezegd.

11 februari 2019 om 10:48

Ajax - AZ 5:0
Vitesse - Ajax 0-4
Ajax - De Graafschap: 8:0

Als dat geen erg goede wedstrijden van Ajax in Eredivisie zijn dan weet ik het ook niet meer.

11 februari 2019 om 12:39

Ajax is alleen goed aan de bal en dat is ook tevens hun zwakke punt. Het is nogal een cliche, maar Ajax heeft eigenlijk al jaren alleen een plan A. Telkens dat eeuwige gezeur over dat zogenaamde Ajax Dna, maar als het niet meer met aantrekkelijk voetbal kan, zul je toch iets anders moeten proberen. Dat beheerst Ajax totaal niet.

Deels nog mee eens ook alleen de toon van Willem is natuurlijk overduidelijk. Kristensen snap ik ook helemaal niks van dat je die voor miljoenen haalt. Miss kan hij nog wat stappen maken, maar dit moet je toch gewoon uit de jeugd toveren? Tagliafico commentaar is natuurlijk onzin. Beste back in jaren. Basis in t argentijnse elftal, zowel verdedigend als aanvallend zeer waardevol. Ook tegen heracles nog 1 vd weinige doelpogingen van ajax ondernomen uit de corner en zijn voorzetten zijn prima. Daarnaast zijn er maar weinig buitenspelers die hem voorbij komen.
Blind was zaterdags een groot drama, maar daar stond hij natuurlijk niet alleen in. Ja we hebben teveel betaald voor hem, dat gaf Overmars meteen aan. Neemt niet weg dat ik erg blij ben dat Blind er is. Speede de eerste seizoenshelft en in de Cl erg sterk en rustig aan de bal. Dus laten we aub nu niet spelers gaan afschrijven op een matige herstart na de winter.

11 februari 2019 om 07:34

En zo is het maar net.
Nico is van grote waarden verdedigend en aan de bal.
Ja hij is een harde maar allemaal binnen de lijntjes.
Ze timing van ze slidings is gewoon een genot om naar te kijken.

11 februari 2019 om 08:30

Precies. Het was toch al weer een tijd geleden dat Ajax een speler op linksback had welke voorop gaat in de strijd met goede, maar harde tackles en een overwinningsmentaliteit. Hopelijk mogen we nog een seizoen van hem genieten.

11 februari 2019 om 07:51

Met “een prima back voor Ajax” doe je ‘m echt tekort. Kan prima mee bij een Atletico, Tottenham etc. Bovendien is hij, bij afwezigheid van Messi, captain bij Argentinië. Je geeft die band niet aan elke willekeurige pannenkoek.

11 februari 2019 om 07:57

Het is ook een prima back voor Ajax, toch heeft Willem wel een punt. Maar het is Willem hè, die Feyenoorder, die nemen wij Ajacieden niet serieus, weet niet waarover hij praat. En jij praat hem al naar Tot en Atletico?

11 februari 2019 om 08:05

Hij is gewoon 1 van de betere spelers van Ajax, maar inderdaad dan kan je nog steeds precies op je plek zitten.

11 februari 2019 om 08:59

Wat hij zegt over tagliafico klopt helemaal niets van. Het is helemaal geen speler die het vooral van rauzen en knotsen moet hebben. Sterker nog, Willem is een beetje blijven hangen in het oude verhaal over Nico. Nico was zogenaamd een simpele back, die verdedigend degelijk was, daar redelijk wat overtredingen bij nodig had en aanvallend 0,0 toevoegde.

Daar klopte echt geen hout van. Hij bleek enorm veel drive naar voren te hebben, met ook nog een fatsoenlijke voorzet ook. Hij heeft een uitstekende tackel die zowel aanvallend als verdedigend ingezet kan worden en het loopvermogen om de gehele linkerkant 90 minuten lang te bespelen.

Die gele kaarten vind ik ook echt een schijn tegen ding. Zoveel overtredingen maakt hij niet per wedstrijd. Sterker nog de meeste overtredingen die hij maakt zijn geen eens spijker hard of gemeen. Er zitten er genoeg tussen waar andere spelers geen eens een kaart voor krijgen. Stukje uitstraling. Zoals de Ligt vaker weg komt met overtredingen die een kaart hadden moeten zijn, zo krijgt Nico vaker een kaart waar het er echt geen is. De wilde en domme overtreding waar ik hem op hem kunnen betrappen is bv Bayern thuis, steekt hij onnodig over van links naar rechts om daar te verdedigen en dat was direct een pingel.

Nu hij europees ook er moest staan hebben we veel beter kunnen zien wat voor een back Nico is. Hij is boven niveau Ajax. Ten eerste, zoveel goede linksbacks zijn er niet wereldwijd. Dat heeft heel veel te maken met het feit dat er gewoon minder linkspoten zijn dan rechtspoten.

Ten tweede, hoe hoog staan backs wel niet bij Ajax. En Nico staat aan de kant dat de rugdekking moet komen van de Jong en Blind, niet van de Ligt. Toch gebeurd het vrijwel nooit dat de linkerkant open ligt, terwijl er rechts meer dan genoeg problemen voorkomen. En om nou te zeggen dat Tadic een loopwonder is die veel en ver terug verdedigd (itt Ziyech) gaat ook wat ver.

Misschien wordt het eens tijd om te kijken wat Nico daadwerkelijk laat zien en niet steeds bezig te zijn met de hokjes aanvinken die bij het eerste geschetste beeld kloppen.

11 februari 2019 om 09:36

Helemaal eens ninjakai. En om nog even kracht bij je verhaal te zetten: Nico heeft 3 gele kaarten gepakt in 16 eredivisiewedstrijd. Tot zover de opmerking "pakt gele kaart na gele kaart".

11 februari 2019 om 10:06

Ik vind tagliafico een goede back voor Ajax maar bij de teams die hierboven genoemd worden als Atletico Madrid en Tottenham speelt hij zich echt niet in de basis.zon Felipe Luiz is 2 klasses beter.hij heeft ook niet veel concurrentie bij het nationale team aanvallend wereldklasse maar de verdediging is gatenkaas.willem zegt niks vreemds naar mijn mening.zal het goed doen bij een middenmoter of de mindere subtop teams maar bij de echte subtoppers en topclubs gaat hij het niet halen.

11 februari 2019 om 16:15

@kjc2018 Als dat zo was, was hij wel direct naar een topper in Engeland of Spanje gegaan...

11 februari 2019 om 08:08

Dit zijn dus precies de commentaren waardoor Ajax spelers overmoedig worden en wedstrijden zoals de laatste tijd spelen. Overdreven doen over Ajax spelers. Tagliafico is een goede back, maar meer niet. Angelino en Haps zijn minimaal gelijkwaardig. Waarom denk je dat hij zoveel kaarten pakt? Hij moet de hele tijd compenseren. Dat geeft niet. Hij heeft ook kwaliteiten. Maar zo heel bijzonder als Ajaxieden hem maken is het allemaal niet. Gewoon een ordinaire schopper. Verder ook eens met Willem. Blind voegt niets toe, zo'n speler kun je ook voor twee miljoen bij Vitesse ophalen. En Veltman en Mazraoui zijn natuurlijk veel beter dan die Deen.

11 februari 2019 om 08:14

Kristensen was anders wel de beste aan Ajax kant zaterdag.

11 februari 2019 om 08:17

Tagliafico heeft dit seizoen pas 3 gele kaarten gekregen he.. Ben je dan een ordinaire schopper? Hij speelt af en toe fel maar zeker niet hard. Gewoon eenzelfde soort speler als Arias en die kan ook bij Atletico mee nu. Daar zie ik Tagliafico ook wel eindigen.

Edit: in de champions League wel al 7 gele kaarten in 10 wedstrijden zie ik nu. Neemt niet weg dat het nog geen ordinaire schopper is.

11 februari 2019 om 08:20

Dat zegt eerder genoeg over het niveau van de rest dan over het niveau van kristensen. Das niveau subtop.

11 februari 2019 om 08:47

@ Skede,

Dit Ajax heeft een speler zoals hem keihard nodig. Wat mij betreft mag een de Ligt of Blind wel eens ingrijpen zoals hij dat doet.
Blind en de Ligt zijn net die jochies van de Nutella reclames. Perfecte jochies, aai over de bol en ga nu maar lekker spelen.
Tagliafico heeft gewoon een winnaarsmentaliteit. Wellicht niet de beste/opvallendste speler, maar heel belangrijk bij dit Ajax.

Ik vond Kristensen persoonlijk een van de minst slechte Ajacieden tegen Heracles. Blijkbaar haalt hij dus als enige een constant niveau. Het balverlies oplossen van Ziyech lijkt mij ook geen prettige taak.

11 februari 2019 om 09:07

Zoals hier boven al gezegd. Dat zegt vooral iets over hoe ver iedereen onder zijn niveau zakte dan de kwaliteiten van Kristensen. Het is gewoon geen goede back.

11 februari 2019 om 09:48

Hij is gewoon wel een goede back. Verdedigd goed, heeft drive naar voren en ik zou niet weten bij welke club hij in de ED niet in de basis zou staan?

11 februari 2019 om 13:52

Ik zou hem nog niet eens bij FC Groningen willen zien. Misschien dat het komt door gebrek aan wedstrijdritme, maar ik zie echt niks in hem op het moment.

Willem je hebt gelijk.

maar als ajax 185 balverlies hebt met als koploper Ziyech 39 keer . En de Jong voor zijn doen 20 keer erg veel.
Niemand wil vuile meters maken.
Die dat wel doen zitten op de bank Dolberg Neres, en gewoon van de Beek erweer afhalen. (ook een vuile meter maker.

ps Dolberg en Neres waren de beste spelers op het veld tegen Vvv.

Verder maar niet te spreken over Tadic en Blind . de Sterkhouders die al weken dramatisch spelen.

Ten hag weet het niet meer. en de Spelers zijn allemaal met hun eigen bezig.

Woensdag zit ik op de tribune, en zijn onze spelers wel nederig en maken ze allemaal vuile meters voor elkaar.

Waarom dan wel ?

Om even terug te komen over Willem. Rasmus heeft het eindsignaal gehaald. (wat een wisselbeleid.

11 februari 2019 om 08:07

Daar zit ook het grote probleem. Ten Hag weet het niet meer, als het even tegenzit zakt hij blijkbaar door het ijs, ik ben benieuwd hoe hij dit op de rit gaat krijgen en anders zou ik het fantastisch vinden als Ajax eens een poging waagt bij een coach die heeft bewezen dat hij een ploeg op de rit krijgt bij tegenslag (arsene Wenger proberen mag natuurlijk ook )

11 februari 2019 om 09:09

Ten Hag heeft gewoon geen controle over deze groep. De mannetjes zijn/voelen zich stuk voor stuk groter dan hem.

11 februari 2019 om 10:11

Wie maakt er ook een jochie van 18 jaar captain..dan sla je de plank al volledig mis naar mijn mening.hoe goed Mathijs ook is als speler hij heeft nog niks bereikt of iets dat aanzien opwekt en ook hij zakt door de grond elke keer als ze het zwaar hebben.probleem van Ajax is gewoon ze hebben maar één manier van spelen omdat ze teveel dezelfde spelers hebben.voorin te weinig diepgang,middenveld te weinig power en loopvermogen en achterin heb je 1 slechte CV en een slechte rechtsback.ook als er 1 iemand uit de verdediging wegvalt heb je meteen iemand staan die niet 1 maar 3. Klasse minder zijn

11 februari 2019 om 12:42

Natuurlijk weet Ten Hag het niet meer. Deze hele selectie is erop gebaseerd om te domineren aan de bal. Als dat niet goed loopt en er worden veel fouten gemaakt, heeft Ajax niet de mogelijkheid om anders te gaan voetballen .

Groot gedeelte eens met v Hanegem hoor maar dan laat hij zich weer kennen, als hij het heeft over Tagliafico.
Want als Tagliafico niet bij Ajax zou spelen, zou hij er af en toe wel uitgestuurd worden.
Grow up Wim...

11 februari 2019 om 08:14

Dat klopt denk ik wel. Bij Ajax, wat in 90% van de wedstrijden de bovenliggende partij is en veel zelf aan de bal pakt taglifico al heel wat gele kaarten. Als hij hetzelfde spel heeft bij een club die veel meer moet verdedigen of vaker de bal verliest zal hij nog meer gele kaarten pakken en dus ook vaker van het veld worden gestuurd. Neemt niet weg dat taglifico gewoon een zeer goede back is. Maar hij gaat vaak tot het randje en er zo nu en dan over. Iets wat wel meer spelers van Ajax zouden kunnen gebruiken.

Volgens mij weten we allemaal hoe goed ajax kan spelen als ze in een flow zitten, dat hebben ze de eerste seizoenhelft echt duidelijk laten zien.

Het heeft alles met flow en het moment te maken, iets ongrijpbaars. Wat ajax al jaren kan verwijten is dat als het niet lukt en zij achter komen te staan en er door de tegenstander met veel druk en fysieke kracht wordt gevoetbald ze het altijd moeilijk hebben.

Er is geen ruggegraat als het even tegenzit, niemand neemt de ploeg echt op sleeptouw. Wordt het niet weer eens tijd voor een type pantelic/poulsen die het minder van het voetballen moeten hebben maar o zo belangrijk zijn als er teveel fysieke weerstand is.

Af en toe ben ik het nog wel eens met Van Hanegem, en met dit stuk ook grotendeels toch weer. Alleen het stukje over Tagliafico, liet hij toch weer even zijn anti-Ajax hart spreken. En persoonlijk heb ik als een van de weinigen, het geloof in Kristensen nog niet helemaal opgegeven.

11 februari 2019 om 07:53

Ik denk dat Je van Willem toch niet kan zeggen dat hij echt een anti ajax hart heeft. Hij heeft een duidelijke mening die hij laat horen maar die heeft hij ook wel over psv en over zijn club feyenoord en het voetbal in het algemeen. Vaak zijn mensen het ook met hem eens. Willem is echt niet tegen een bepaalde club

11 februari 2019 om 10:56

Neeuh js gewoon logisch. Bin een aanvallende ploeg die in Nederland vaak weinig onder druk komt heb je als verdediger minder te doen. Zie het verschil in kaarten: 3x geel in eredivisie,7x geel in C.L waar ajax meer onder druk staat. Als hij bij Groningen had gespeeld had hij meer overtredingen "moeten" maken als nu bij Ajax en met zijn manier van spelen dan relatief grotere kans op een rode kaart gehad.

11 februari 2019 om 13:33

Daveke, waarom denk je dat hij niks tegen Ajax heeft? Wat normaal is als Feyenoorder? Ik denk dat Tagliafico in de subtop van Europa eindigt.

11 februari 2019 om 13:34

Hangover, haha ja al moet ik wel toegeven dat ik vermakelijk kon lachen om die opmerking. 😳😂

11 februari 2019 om 08:16

Aanvallend laat kristensen leuke dingen zien, maar verdedigend wordt hij nog wel eens geklopt. Zaterdag was hij overigens wel één van de beteren.

11 februari 2019 om 13:50

Daarentegen schrijft Willem over Onana dat dit wel een keeper is van topkwaliteit die helaas meeging in de malaise op het kunstgras van Heracles. Echter dat wordt dan weer niet gepubliceerd, waardoor het lijkt dat Willem alleen maar negatief praat over spelers van Ajax.

willem wordt weer kritich, feyenoord gewonnen naar zo,n wedstrijd van ajax hoef je er geen 1 uit te pikken kwamen allemaal niet in aanmerking voor een hoger cijfer als en 3

Ben het er wel mee eens.
Kijk naar ziyech die is zich weer aan uitsloven schiet weer van vreemde plekken en speelt weer net zoals vorig seizoen.
Met zo iemand word je nooit kampioen.
Heeft de potentie om de beste van de eredivisie te zijn maar is dat nooit een heel seizoen.
Schöne valt al jaren door de mand met zijn slappe inzet in veel wedstrijden.
Laat zich makkelijk van de bal zetten.
Scoort altijd net met een vrijetrap waardoor hij soms ineens belangrijk is.
Maar in mijn ogen mis ik echte de winaarsmentaliteit bij deze spelers.

11 februari 2019 om 08:06

Echt he. Sinds de winterstop zien we gewoon weer de ziyech van vorig seizoen die liever zelf op doel schiet vanuit onmogelijke hoeken dan de bal afgeeft.

11 februari 2019 om 13:58

Hij levert ze niet in ziyech, maar hij moet opstaan als je zo genoemd de beste van de eredivisie bent. Luuk de jong is totaal niet de meest technisch beste voetballer, maar hij staat er gisteren wel en red een punt.
Ziyech staat er nooit wanneer het moeilijk is en het zou mij niet verbazen als hij volgend seizoen nog niet weg is door dit soort dingen.
En dat een balletje ingeleverd word kan gebeuren.

11 februari 2019 om 16:22

Precies, Ziyech is een goede voetballer, maar zijn top ligt echt bij een middenmoter in de grote Europese competities. De absolute top zal hij nooit halen, daarvoor moet je meer kunnen dan enkel goed voetballen ...

Kristensen was zaterdag juist een van de beteren. Gaat altijd de strijd aan en werkt keihard. Is meer een kerel dan mazraoui. Gaat steeds beter voetballen. Waarom steeds hem als pispaal gebruiken.

11 februari 2019 om 08:22

Dat Kristensen de beste was zegt meer over het niveau dat Ajax haalde dan over de kwaliteiten van Kristensen. Die heeft het niveau niet, dat kun je duidelijk zien.

Kristensen is absoluut Ajax onwaardig, wat een beperkte voetballer. Verdedigend ook erg zwak, met knikkende knieën naar woensdag.

Ze moeten eerst maar is beginnen om blind ui de verdediging te halen. niet zo slim dat ze Wober hebben verkocht want waar is die nieuwe Argentijn nou moet die eerst een jaar wennen ?

Blind heeft specifieke kwaliteiten en specifieke zwakheden. Hij is intelligent en heeft een goede pass, maar is fysiek gewoon ontzettend zwak, zowel qua kracht, snelheid. wendbaarheid en kopkracht. Als de tegenstander fel speelt en Ajax niet domineert dan valt hij gewoon keihard door de man, vooral bij voorzetten.

Eens met Van Hanegem, al heeft Ajax nu nog het geluk dat PSV er momenteel ook helemaal niets van bakt. Het verschil van 5 of 6 punten maakt in díe zin niet zo veel uit, dat Ajax sowieso al 2 x had moeten winnen, en PSV uiteraard dan 2 x verliezen, om PSV bij te halen. Het enige verschil is dat 2 x winnen nu op gelijk hoogte zou betekenen en dat het doelsaldo een paar doelpunten minder is dan dat van Psv. Dus wat dat betreft is er niet zo heel veel veranderd voor Ajax.
Alleen, en daar zal het PSV het uiteindelijk wel weer door gaan redden, bij PSV blijft het op de één of andere manier, bij goed beschouwd exact dezelfde crisis-situatie, een stuk rustiger.
Ajax en de club-cultuur kennende zal het bij Ajax het hele seizoen blijven rommelen. Als Ajax een échte persoonlijkheid zou hebben gehad als trainer, was de kans groot geweest dat die, met impopulaire maatregelen, de boel weer op de rails had gekregen. Er staat echter een slapjanus voor die groep, dus moet Ajax inderdaad vrezen voor de rest van de competitie.

11 februari 2019 om 14:13

Ik vind 6 punten nog veel hoor! Tenzij mijn club Feyenoord van PSV wint. Maar die garantie heb je niet, aangezien het grote verschil tussen uit en thuis van Feyenoord.

Als je met 1-0 achterstaat bij Heracles en je doet een dubbele wissel, dan is het even schrikken dat Mazraoui en Labyad erin komen in de wetenschap dat Dolberg en Neres ook op de bank zitten. Een onvoldoende dus voor Ten Hag als je het mij vraagt. Kristensen is de onze meest beperkte speler die gisteren op het veld stond. Wanneer je dan beste aan de kant van Ajax bent, dan geeft dat te denken.
Madrid won bij Atletico en Ajax verloor bij Heracles. Ik houd mijn hart vast voor woensdag.

Het succes van Ajax voor de winterstop was dat ze om te beginnen echt allemaal behoorlijk goed kunnen voetballen, maar vooral dat ze geloofden dat ze als minder team tegen betere teams een goed resultaat kunnen neerzetten, als iedereen maar alles brengt wat hij in huis heeft en ze er samen voor zorgen dat de kans dat het meezit zo groot mogelijk is.

In team dat dat bijna elke week kan opbrengen en waarin de spelers zo vaak boven hun niveau spelen dat het begint te wennen, dat wordt op den duur een topteam.
Zover is Ajax dus nog niet, nog lang niet.

Toen ik in de zomer zei dat Ajax Dumfries moest halen werd er als argument hier vaak gegeven dat Ajax Dumfries niet nodig had omdat ze al Mazraoui, Kristensen en Veltman hadden.
Terwijl het argument had moeten zijn ja Dumfries moet gehaald worden omdat 1. Mazraoui niet goed is in verdedigen.
2. Kristensen moest verkocht worden omdat hij niet van het Ajax niveau is.
En 3. Dat van Veltman waarschijnlijk tot het einde van het seizoen geen gebruik van gemaakt zal worden.
Ik had dus weer gelijk dat Ajax vorige zomer Dumfries had moeten halen!!!

Het grootste probleem voor Ajax is het opgehemel van Ajax door de Amsterdamse media. Dan gaan die spelers ook denken dat ze zo goed zijn. Maar dit Ajax kan echt nog niet tippen aan het Ajax van 1995. En zeker niet aan het Ajax van wijlen Johan Cruijff uit de jaren 70.

Er is nog geen touw aan vast te knopen met het verloop van de competitie.
Zowel PSV als Ajax komen erg slecht uit de winterstop.
Het is de vraag wie als eerste de vorm gaat pakken.

Mijn klojo's van mijn Feyenoord hadden nu op 5 punten kunnen. Maar nee, ze moesten Gio weer te kakken zetten tegen Excelsior. Klojo's!

ik heb het idee dat je nooit spelers in een winterstop moet gaan verkopen voor volgend seizoen, De deur dichthouden tot einde competitie. Dit is de zoveelste x dat een team tijdens winterstop een dip krijgt, De jongens worden allemaal de kop gek gemaakt met het koopgedrag van Europese clubs. lekker wachten met verkopen tot einde seizoen, en wellicht kun je dan nog meer vragen. Die jonge jongens zijn nog kinderen. Als je wacht tot einde seizoen staan de neuzen dezelfde kant op, en als een club jouw wilt hebben betalen ze wel .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren