Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Van Gaal moet tweetal teleurstellen

Laatste update:

Het Nederlands elftal speelt vanavond (20.45 uur) in de Johan Cruijff ArenA om de koppositie in Groep G van de WK-kwalificatie. De eerste ontmoeting tussen de twee voetbalnaties eindigde in een 4-2 nederlaag voor Oranje, dat toen nog onder leiding stond van Frank de Boer. Met Louis van Gaal aan het roer is koers gezet richting het WK en is het verslaan van de Turken het grote doel. De vermoedelijke opstelling is met dank aan uitspraken van de bondscoach al in te vullen.

Oranje begon de WK-kwalificatie op beschamende wijze in het Atatürk Olympisch Stadion. Het verschil werd gemaakt door de inmiddels 36-jarige Burak Yilmaz, die liefst drie keer scoorde. De Turken kwamen na een kwartier spelen op voorsprong door een doelpunt de aanvaller van Lille OSC. Zijn schot werd van richting veranderd door Matthijs de Ligt, waardoor Tim Krul moest vissen. De sluitpost had ook geen antwoord op de strafschop van Yilmaz. Hij mocht vanaf elf meter aanleggen na een overtreding van Donyell Malen: 2-0. De tweede helft was nog geen minuut onderweg toen Krul de derde treffer om zijn oren kreeg. De vervanger van Jasper Cillessen, die geblesseerd raakte in de warming-up, liet zich verrassen door een inzet van Hakan Calhanoglu. Een kwartier voor tijd brachten de twee invallers Davy Klaassen en Luuk de Jong de spanning terug in de wedstrijd. De marge werd minuten later weer op twee gebracht door Yilmaz. Door de valse start in maart jaagt het Nederlands elftal sindsdien op Turkije.

Deze zomer maakten de Turken allesbehalve een goede indruk op het EK. Het team van bondscoach Senol Günes ging roemloos ten onder in een groep met Italië, Zwitserland en Wales. Turkije slaagde er niet in om een punt te pakken en scoorde slechts eenmaal in de laatste groepswedstrijd tegen Zwitserland (3-1). Ook in de WK-kwalificatie is de koploper niet foutloos gebleven. Vorige week werd vlak voor tijd een zege uit handen gegeven tegen Montenegro (2-2), terwijl het eerder niet van Letland wist te winnen (3-3). Desondanks schrijft Van Gaal de Turkse ploeg hoog aan. Maandagmiddag sprak hij zijn bewondering uit voor Günes, die volgens Van Gaal zijn ploeg heel gedisciplineerd laat spelen. “Bij Turken is dat heel knap. Verder heeft Turkije lepe spelers, die allemaal bij topclubs spelen en zijn er maar twee basisspelers die in de Turkse competitie uitkomen. Van de topploegen Fenerbahçe en Besiktas. In het rijtje Noorwegen, Montenegro en Turkije zijn de Turken de moeilijkste tegenstander”, zei Van Gaal.

Van Gaal zei dat negen van de elf door hem verwachte basisspelers van Turkije in het buitenland spelen. "Van Gaal zei dat twee spelers uit de Turkse competitie morgen (dinsdag, red.) in de basisopstelling staan en dat die spelers bij Besiktas en Fenerbahçe actief zijn", kreeg Günes maandagavond voorgelegd door een journalist uit Turkije. Het verleidde de keuzeheer van de Oranje-opponent gelijk tot het stellen van een vraag. "Noemde hij ook hun namen?" De namen van de betreffende spelers werden niet naar voren geschoven door Van Gaal, waardoor Günes verder weinig kwijt wil en kan over de onthulling van zijn Nederlandse collega. "Ik weet ook nog niet wie er allemaal gaan spelen. Maar het is niet zo dat de woorden van Van Gaal geen betekenis hebben. Ik hoop dat we zijn opstelling ook nog onder ogen zullen krijgen.” De Turkse bondscoach heeft Oranje hoog zitten. "Nederland heeft wijzigingen aangebracht in de verdediging ten opzichte van de eerste wedstrijd, omdat Virgil van Dijk toen nog afwezig was. Hun manier van spelen echter is nog steeds hetzelfde. Het is een mobiel elftal dat goed druk kan zetten en veel kwaliteit heeft in aanvallend opzicht. Van Gaal is een goede leraar.”

Vermoedelijke opstelling
Van Gaal zei maandag dat hij ervan baalt dat de opstelling uitlekt. Toch gaf hij zelf al twee basisklanten prijs voor het duel met de Turken. "Ik vind het heel erg als media de opstelling geven", zei de trainer tegenover de aanwezige media. "Als je van de bondscoach hoort dat hij dat niet graag doet... Volgens mij zijn 'wij' Nederlander en moeten wij mét elkaar Turkije verslaan. En dan gaan we de opstelling geven, omdat we schijnbaar op de borst moeten kloppen dat je de opstelling hebt. Dan begrijp ik het niet. Maar ja, het zij zo. We leven in Nederland en daar is de cultuur zo."

Justin Bijlow gaat vanavond op voor zijn derde interland. De keeper van Feyenoord maakte zijn debuut tegen Noorwegen en deed dat naar behoren. In de wedstrijd tegen Montenegro kwam hij nauwelijks in de problemen. Op de rechtsbackpositie kiest Van Gaal naar verwachting opnieuw voor Denzel Dumfries. De verdediger van Internazionale maakte een goede indruk tegen Montenegro en zal de rechterflank moeten bestrijken. Van Gaal kondigde tijdens het persmoment aan dat Daley Blind terugkeert in het elftal. De Ajacied was geschorst tegen Montenegro. Hij werd dat duel vervangen door debutant Tyrell Malacia. Hoewel de Feyenoord-back het naar behoren deed, kiest de bondscoach voor de ervaring van Blind.

De vermoedelijke opstelling van Oranje

Na de zege op Montenegro liet Van Gaal weten dat Virgil van Dijk tegen Turkije gaat spelen. De Liverpool-verdediger is pas net terug van een zware knieblessure en kreeg daarom rust van de trainer. Zijn terugkeer in het elftal zal naar verwachting ten koste gaan van Matthijs de Ligt. De Telegraaf en het Algemeen Dagblad verwachten dat Stefan de Vrij de voorkeur krijgt. Laatstgenoemde speelde de afgelopen twee interlands rechts in het centrum en maakte in die duels een goede indruk. Van Gaal liet op de persconferentie niets los over wie naast Van Dijk komt te spelen. “Daar ga ik niks over zeggen. Of dat een lastige keuze is? Nee, dat is geen lastige keuze. Je volgt je visie. Het is lastig om te vertellen, om een speler teleur te stellen, maar niet om je visie te volgen. En ik leg het altijd uit.” Malacia en De Ligt zijn zeer waarschijnlijk de twee spelers die Van Gaal moet teleurstellen.

Het middenveld met Davy Klaassen, Frenkie de Jong en Georginio Wijnaldum lijkt vast te staan. Teun Koopmeiners, Ryan Gravenberch en Marten de Roon zullen moeten hopen op een invalbeurt. Door de blessure van Cody Gakpo komt er op de linkerflank een plekje vrij. Steven Bergwijn is de grootste kandidaat om de PSV’er te vervangen. De buitenspeler van Tottenham Hotspur verving Gakpo al tegen Montenegro en lijkt zich op te kunnen maken voor een basisplaats. Steven Berghuis is de enige rechtsbuiten in de selectie en kan derhalve rekenen op zijn derde basisplaats onder Van Gaal op rij. Memphis Depay start in de spits.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Bijlow; Dumfries, De Vrij, Van Dijk, Blind; Klaassen, De Jong, Wijnaldum; Berghuis, Depay, Bergwijn.

Wat verwacht jij van Nederland - Turkije?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima opstelling. Meest logisch ook als je zo wilt spelen.

7 september 2021 om 08:11

Waarom het meest logisch.
onderbouw je reactie eens?

7 september 2021 om 08:17

Met 433 moet er toch een topverdediger sneuvelen. En met 5 verdedigers hebben de backs meer loopvermogen nodig. Dat kan Blind niet. Bovendien speelde Malacia ook niet zo betrouwbaar. Dus in deze wedstrijd kiest hij voor vastigheid en vertrouwen. Klaassen is normaal geen vaste speler, maar heeft mij met zijn loopvermogen en druk zetten verrast. Bovendien komt hij elke wedstrijd in scoringskans. En Bergwijn viel prima in. Dus logisch dat hij zo kiest. Ervaring en vastigheid is wat van Gaal kiest. Zo moet een trainer ook patronen er in slijpen.

7 september 2021 om 08:20

Maar mijn vraag is dan speelde Blind beter dan dat Malacia deed.
Niet zo betrouwbaar dopel je op die ene fout.
Maar moet hij dan ook Dumfries,de Vrij en Wijnaldem slachtofferen.

En daarnaast in een 433 waar je middenvelder dus centraal spelen wordt er van de backs verwacht dat ze ober de buitenspelers heengaan.

Ik zelf zou depay trouwens linksbuiten zetten in een vrije rol en dan maar weghorst in de spits.

7 september 2021 om 08:22

Nee, Blind was afgelopen woensdag tegen de Noren uiterst betrouwbaar… Maar goed, de discussie Malacia/Blind gaan we maar niet opnieuw voeren…

7 september 2021 om 08:50

@ BliekMaar dan gooi je het elftal nog meer over hoop. Malacia zou van mij mogen spelen hoor. Maar van Gaal kiest voor Blind om zijn routine. In zo’n belangrijke wedstrijd snap ik dat wel. Als Malacia nou uitzonderlijk is, had hij daar wel voor gekozen. Maar zoveel ontlopen ze elkaar niet. Dus tja, voor beide iets te zeggen.

7 september 2021 om 08:50

Blind kan als hij zijn niveau haalt ook aanvallend veel toevoegen met snelheid voorin en spelers zoals Dumfries wegsturen. Het probleem is dat hij niet in vorm is. Maar wel stabieler dan een Malacia, beter in kleine ruimte en minder domme fouten zoals de twee grote fouten tegen Montenegro.

7 september 2021 om 09:00

@frikx,ik zou niet meer reageren op Blind-Malacia, maar jij praat wel weer enorm veel onzin. Houd jezelf toch niet voor de gek. Blind heeft aanvallend vanaf linksback een keer of 2 iets toegevoegd, en dat blijft bij iedereen hangen. En Malacia heeft nu een keer gespeeld en aanvallend al meer toegevoegd En beter in de kleine ruimte, waar je dat vandaan haalt weet ik echt niet, maar dat is complete onzin.

7 september 2021 om 09:02

2 grote fouten? Ik heb er 1 gezien wat was de tweede?
Beter in de kleine ruimte haha denk dat je dan heel weinig naar Malacia gekeken heb.

Nogmaals ik snap als je met Blind wil spelen als de beste man in vorm is.
Tegen Noorwegen had Blind 25 keer bal verlies en zijn kracht is zijn passing.
Als die kracht al weg valt bij Blind wat blijft er op dit moment nog over dan?

7 september 2021 om 09:21

@fr010frdam: Van Gaal is altijd heel duidelijk geweest over zijn aanvoerders, waarvan Blind er ook 1 van is. Die spelen altijd (tenzij geblesseerd of geschorst). Dus is het meer dan logisch dat hij Blind opstelt. Ik zou het ook echt niet gek vinden als hij Malacia zou laten staan, maar zo beredeneert Van Gaal niet en is daar heel duidelijk. Blind wijzen op fouten tegen de Noren is natuurlijk terecht, maar kijk eens naar de rest van het team. Als Malacia tegen de Noren had gespeeld en Blind tegen de Montegrijnen had het wellicht heel anders eruit gezien.

7 september 2021 om 09:22

Iemand van onzin betichten en dan daarvoor zelf nog grotere onzin plaatsen. Ik snap de kritiek op Blind en dat is ook zeer terecht op het moment. Maar als je dingen gaat zeggen dat Malacia aanvallend meer toevoegd en dan ook vooral beter is in de kleine ruimte, dan vraag ik me af wie er nou precies onzin spreekt. Dat kan je toch niet serieus menen?.

7 september 2021 om 09:46

@Frikx het probleem van Blind op de backpositie vind ik niet eens zijn slechte vorm maar nog meer zijn gebrek aan snelheid

7 september 2021 om 10:04

Als je zegt dat Malacia niet goed is in de kleine Ruimte betekend dat dat je nooit naar Malacia kijkt.
Malacia speelt zich juist altijd keurig uit de kleine ruimte.
Of Blind daar beter in is zou prima kunnen maar daar ligt geen tekortkoming van Malacia.
Ik vond zeker wel dat Malacia te weinig toevoegde in de aanval. Wat hij bij Feyenoord vaak wel doet deed hij in Oranje niet.

4ever nogmaals ik heb niks tegen Blind ik vind alleen wel als iemand niet in vorm is en gewoon slecht speelt waarom moet je hem dan verkiezen boven iemand die een betere wedstrijd speelde.
Blind is gewoon niet in vorm en heeft het op dit moment niet dat is bij Ajax zo en dat trekt hij door in het Nederlands elftal.
En als hebben we niks aan natuurlijk want dat is iets wat we nooit zouden weten.
Als me moeder een piemeltje had wat dan.....

7 september 2021 om 10:14

@bliek: Ik begrijp de verbazing van mensen alleen niet, los of je het inhoudelijk eens bent met de keuzes van Van Gaal. Hij laat zijn aanvoerders altijd spelen (tenzij geschorst of geblesseerd) en dus Blind ook. Dan is het niet gek dat Blind weer z'n entree maakt in het elftal na zijn schorsing. De discussie zou dan denk ik meer moeten zijn of mensen het ermee eens zijn met Van Gaal of ze ook vinden dat een aanvoerder altijd moet spelen of dat het wel of niet terecht is dat Blind 3e aanvoerder is. En met de 'als-discussie', natuurlijk terecht dat je het niet weet. Maar de kans dat Malacia had geschitterd tegen Noorwegen lijkt me niet groot. Je kan dat natuurlijk nooit als feit presenteren, maar de kans daarop was echt klein geweest omdat de rest ook erbarmelijk was.

7 september 2021 om 10:30

Blind heeft tegen Noorwegen 25x balverlies geleden. Dan speelde Malacia wel betrouwbaarder

7 september 2021 om 10:31

4ever4

Een Bondscoach neemt natuurlijk beslissingen en deze heeft hij op vrij korte termijn gemaakt. De vraag is inderdaad juist of het slim is dat Blind de derde aanvoerder is.
Maar daarnaast laat hij van Dijk ook niet spelen en ik snap wel dat dat te maken heeft met rust maar die vlieger gaat niet helemaal op.

Daarnaast wil ik alleen zeggen dat wanneer Blind gewoon vorm heeft hij prima kan spelen. Maar hij is op dit moment gewoon de minste het zit er gewoon even niet in. Als hij deze vorm behoud dan gaat hij bij Ajax ook naar de bank.

Even terug naar het als of stel dat Malacia wel tegen Noorwegen had gespeeld dan had hij misschien wel mee gegaan in het niveau van het team maar dan had hij misschien niet zo n gevaarlijke bal gegeven en hadden we daar niet over gepraat.
Snap je het is heel lastig om de als te praten want je weet niet hoe het gelopen had.

Ik zou je zelfs gekker vertellen ik had Malacia op de laatste wedstrijden in de eredivisie niet eens geselecteerd maar Blind ook niet.
Alleen blijf er dan heel weinig over.

7 september 2021 om 10:51

@bliek: Blind is geen 'typische linksback' en Malacia is nog wat jong en druistig (maar wel talentvol). Je zegt het mijns inziens ook heel terecht, er blijft heel weinig over erachter. Als Malacia lekker doorgaat in z'n ontwikkeling komt hij er vanzelf wel (of een ander). En ja, een 'als-discussie' is altijd heel lastig. Iedereen kan het zijn/haar kant op praten en dat is het dan. Het ging me meer om de kansberekening. Als je in een goed draaiend elftal speelt, speel je automatisch makkelijker mee dan dat je in een zeer stroef elftal speelt (wie dan ook). En voor die kansberekening koop je niets en heb je natuurlijk ook niets aan.

7 september 2021 om 10:54

4ever en zo is het uiteindelijk ook.
Ik kan de discussie van morgen al invullen hoor.
Als Blind vanavond een wereldpot speelt dan krijg je degen die nu willen dat Blind speelt zie je nou.
En als hij een paar fouten maak komt de andere kant om de hoek met zie je nou
Ik heb wel altijd geleerd een winnend coach heeft altijd gelijk.

7 september 2021 om 10:59

Laten we dan maar van je laatste zin uitgaan, dat is wel zo duidelijk

7 september 2021 om 12:25

En toch liep Malacia een aantal keer een speler eruit op snelheid . Iets wat Blind niet kon en waar je met Blind nog een aantal flinke kansen tegen zou krijgen.

7 september 2021 om 12:32

@13Nesta13

Het vervelende is dat blind al jaren lang gekozen word om zijn ervaring en ze passing… Hoelang gaat dit nog door ,, is hij straks 40 jaar word hij nog steeds gekozen.

Het is gewoon tijd om door te selecteren, verdedigend is hij op de linksback gewoon niet beter dan malacia en aanvallend ook niet .. dat hij goed is aan de bal dat weten we wel , hij mag van mij daarom ook gewoon 2e keus voorlopig blijven.

7 september 2021 om 12:56

@ bliek , "Ik vond zeker wel dat Malacia te weinig toevoegde in de aanval."

Denk dat dat kwam omdat het zijn debuut was. Na een uurtje spelen ging dat ook al beter. Ik volg Malacia natuurlijk niet zo als een Feyenoorder, maar op basis van Montenegro Thuis heb ik de nieuwe linksback van oranje gezien. Als jij dan zegt dat hij normaal aanvallend nog veel meer brengt, ben ik helemaal overtuigd. Die hele discussie over Blind vind ik niet zo interessant. Ik ben al lang blij dat we weer een zwakke plek in het elftal weg kunnen strepen / weer een puzzelstukje hebben gevonden.

7 september 2021 om 13:07

MT87

Normaal gesproken gaat hij veel meer over de linksbuiten heen.
Je merkte echt dat hij behoudender speelde.
Dat balletje dat hij breed speelde gebeurd helaas bij ons ook weleens maar dat ga je er echt wel uit krijgen hij is nog jong genoeg.

Ik vond hem na zijn uitverkiezing minder spelen maar heef zich prima herpakt tegen Montenegro ondanks het slippertje.

7 september 2021 om 14:26

Hij is wel 'in vorm', hij is gewoon niet goed genoeg meer! Zelfs zijn handelingssnelheid is enorm achteruit gegaan.

Hij staat daar vanavond puur door papa Scholletje!

7 september 2021 om 19:00

Malacia moet de ballen krijgen, Blind geeft die ballen. Daar kiest van Gaal voor. Als je al weinig spelers hebt die de ballen kunnen geven , heb je dus niets aan alleen maar mensen die de ballen moeten ontvangen. Blind heeft ook z'n nadelen maar ik begrijp de keuze. Nu maar kijken of hij weer een beetje richting z'n topvorm gaat.

7 september 2021 om 09:34

Als Blind tegen Cengiz Under komt te staan dan zit ik straks met een bruine baan in mijn onderbroek. Die houdt hij echt niet bij

7 september 2021 om 09:51

Japie_Krekel begrijp je punt, ben zelf voorstopper geweest en was ook niet echt 1 vd snelste, van mijn vader en trainer had ik geleerd, dek hen niet zo strak, zit er niet zo bovenop maar laat er een paar meter tussen, wanneer je sprint kom je gelijk uit en dat is waar maar dat was vroeger

7 september 2021 om 09:54

Gelukkig bestaat voetbal niet uit louter 1 op 1 sprintduels.

7 september 2021 om 10:05

Nee ook uit passing maar ja 25 x balverlies maakt niet uit hij heeft tenslotte veel ervaring

7 september 2021 om 10:08

Ik vind dat Mitchajax020 hier een goed punt heeft. Met slimme tactische keuzes kun je bepaalde zwakheden van jezelf maskeren. De belangrijkste reden die ik hoor om Blind te slachtofferen is zijn gebrek aan snelheid. Dat kun je door je slim op te stellen vaak nog wel oplossen. Ik zou niet voor Malacia kiezen puur omdat deze sneller is. Een stukje ervaring en gogme is ook belangrijk. Anderzijds ben ik het wel eens dat Blind op de back eigenlijk niet meer kan, ook omdat hij qua duelkracht tekort komt. Ik zie alleen nog niet direct iemand die aantoonbaar beter is voor de linksbackpositie.

7 september 2021 om 10:11

Als jullie tactisch niet op het spelletje letten maar alleen op het fysieke kunnen jullie beter atletiek gaan kijken.

7 september 2021 om 10:38




@rayvg, Als je niet begrijpt dat de fysieke kwaliteiten van moderne backs enorm belangrijk zijn dan wil je het gewoon niet begrijpen. Het is niet alleen zijn startsnelheid overigens, ook zijn draaicirkel en zijn duelkracht. Hij wordt keer op keer verrast als er iemand op hem afkomt. Daarbij mis je gewoon een wapen in aanvallend opzicht. Hij speelt de buitenspeler wel in ( al lukte hem dat afgelopen woensdag niet eens), maar kan er daarna niet overheen, waardoor de buitenspeler ook weer makkelijker te verdedigen is. Dat heeft ook met tactiek te maken...




7 september 2021 om 11:56

Ik hoor al jaren excuses over blind. Eerst was het dit toen was het dat, al lettterlijk sinds zijn debuut en altijd van de zelfde mensen. Keer op keer blijft blind zich bewijzen, maar zodra er 1 dingetje een x tegen zit (zoals bij elke spelers gebeurt) dan gaan ze daar weer hun gelijk ophalen en is het weer, ja maar dat was toen en nu is het anders.. terwijl ze toen ook al liepen te huilen. Blind is niet snel maar zoveel spelers zijn dat niet. Blind is tenslotte wel een van de beste spelers van Ajax en ook vorig jaar hadden we met blind in het centrum weer bijna geen goals tegen totdat blind daar weer verdween en ook europees is hij vaak de uitblinker. Door het doordekken van blind (en het team omdat hij ze altijd aanstuurt) komt die hele steekbal er niet eens. als mensen de pik op je hebben staren ze zich gewoon blind en zal je het nooit goed kunnen doen, dit gebeurt in het bedrijfsleven, op scholen etc en blind heeft dat in het voetbal. Maar de jongens die mogen beslissen zetten hem er toch altijd in, zn ajax achtergrond werkt ook niet want het is altijd alsof iedereen het liefst geen ajax spelers in het elftal ziet behalve ajacieden zelf, maar de jongens die het voor het beslissen hebben zijn altijd de eerste om ze op te stellen, dus zeg mij maar welke fans hier niet objectief zijn? En ja voor de rest vind ik dat Blind Linksachter zn slechtste positie en ja ik zou zelf ook misschien voor malacia gaan op die positie maar doen alsof blind op cv er niks van kan en de slechtste speler is en alleen speelt door zn vader etc is echt onzin. En zoveel veel scheelt malacia op die positie nou ook weer niet, dus als de trainer daar liever blind heeft valt dat gewoon te snappen. Wat ik een groter probleem vind is dat je de Vrij dus naast allemaal jongens zet die liever doordekken. Ik vind de Vrij een goede verdediger maar niet naast de jongens met wie hij nu speelt. Doordat de Vrij ver achteruit verdedigd en die andere juist doordrukken creeer je ruimtes op andere positites en kan je heel makkelijk iemand wegsteken en JA dan heb je dus een probleem met blind maar eigenlijk iedereen die niet super snel is.

7 september 2021 om 13:31

Ik vind zo doom wat media onze opstelling zo exposeert. Dan kan tegenstander goed voorbereiden op onze tactiek. Echt stupid Nederlanders!! Altijd groter mond met een opstelling die nooit een iets hebt opgeleverd, geen wk geen champion leuges

7 september 2021 om 14:26

Championsleague is ook lastig met het Nederlands Elftal. Al geef ik ze komend jaar een goede kans.

7 september 2021 om 14:40

Kijk iedereen eens discussiëren over de linksback joh. Lekker boeiend wie daar staat. Het zijn allebei matige spelers die niet veel voor elkaar onder doen. En daarnaast is het “slechts” de linksback positie. Als de linksback tegen Turkije de doorslag moet geven heb je het als Nederland heel slecht gedaan.

Uiteindelijk zullen we zienj hoe dit uitpakt.
De discussie Blind ten opzichte van Malacia is meerdere malen geweest.
Vanavond zal uitwijzen wie gelijk had.
EN als de coach win heeft hij altijd gelijk.

7 september 2021 om 14:59

Ik snap niet dat wijnaldum niet ter discussie staat. Blind is de ideale man voor op de punt naar achter omdat je op positie weing snelheid nodig hebt, dan kan frenkie mooi op de positie van wijnaldum. Ook op de andere middenveld positie zou ik graag een meer creatieve speler zien spelen en het liefst een linkspoot. Dan kom je al snel uit op stengs die ook bij AZ op het middenveld speelde en in de minuten die hij voor oranje speelde het opvallend goed deed. Stengs heeft wel de creativiteit voor een verassende steekpass.

7 september 2021 om 17:20

Ik sta in de hele back discussie volledig aan de kant van Blind als zijnde de minst slecht optie (ik zie in Malacia en Wijndal voorlopig spelers die leuk zijn voor de eredivisie en niet veel meer dan dat). Maar met het urgument dat hij eigenlijk te langzaam is ben ik het direct eens. Op linksback kun je dan nog enigszinds verbloemen, zeker wanneer niet tegen een snelle buitenspeler staat, en op een middenveld met de punt naar voren wanneer er voor en achter hem snelle spelers staan ook (denk aan de combinatie Schone/frenkie de Jong bijvoorbeeld), maar op het middenveld met de punt naar achteren niet, dan moet hij in zijn eentje die hele ruimte gaan belopen, dat gaat hem natuurlijk niet worden tegen een redelijke tegenstander.

7 september 2021 om 22:48

Dat zie je compleet verkeerd. Met de punt naar achter kun je de gehele wedstrijd op ongeveer dezelfde positie blijven staan terwijl je als controleur in een 4231 de hele tijd aan het rennen bent tussen de cvm en de cm positie om aan te sluiten bij je nummer 10. Busquets is daar een mooi voorbeeld van ook niet de snelste maar als cvm met de punt naar achter de veste van de wereld maar in een systeem met nr 10 gewoon te langzaam en heb je veel meer aan een sergi roberto.

Waarom weer Blind linksachter? Malacia maakte een meer dan prima indruk op mij. Weliswaar tegen Montenegro maar toch. Papa Danny zou wel weer inspraak hebben gehad.

7 september 2021 om 08:23

Kom, als Blind die fout had gemaakt die Malacia maakte was hij met de grond gelijk gemaakt.

7 september 2021 om 08:27

Het maakt niet zoveel uit wie er lb staat, zolang het Blind maar niet is. Niet alleen op basis van het NL elftal, maar ook zijn prestaties bij Ajax. Ik heb namelijk ook steeds meer het gevoel dat hij het daar niet meer aangelopen/aangevoetbald krijgt. Dan is Malacia, met de huidige selectie, de meest logische optie, mijns inziens.

7 september 2021 om 08:31



Maar ajax1812 weet je wat ik niet snap.
HGoe vaak zijn Wijnaldem , de vrij de Ligt en Dumfries de laatste dagen afgemaakt opo die fout die ze maakte dan?
Bijna niet toch dus waarom zou dat met Blind dan wel zo zijn.?

Daarnaast zoals veel zeggen blind is de man met ervaring en de perfecte inspeel pass.
Dan zou het ook logisch zijn toch dat hij daar op afgerekend wordt. En volgens mij is Malacia genoeg aangepakt op die bal hoor.
Maar Malacia speelde gewoon beter dan dat Blind tegen Noorwegen deed.
Ik snap niet dat het zo erg is om te zeggen dat Blind het gewoon even niet heeft. Kan toch als Blind zijn vorm heeft heb je waarschijnlijk meer aan Blind dan aan Malacia maar nu is dat even inet.

7 september 2021 om 08:38

Tuurlijk werd Blind dan met de grond gelijk gemaakt. Blind presteert al jaren niet voor het Nederlands elftal en als je vervolgens ook nog zo’n zaadbal geeft spreekt dat niet in je voordeel nee. Hij heeft immers al half voetbalkijkend Nederland tegen zich als het niet meer is. Malacia daarintegen was zijn eerste of een van zijn eerste interlands en speelde een behoorlijke wedstrijd. Als die bal erin was gegaan en cruciaal was geweest voor de eindstand had hij de wind ook van voren gekregen van vele. Alleen minder Blind. Aangezien Malacia nog jong is en nog geen ervaring heeft in het Nederlands elftal word het door de vingers gezien. Blind is een dinosaurus.

7 september 2021 om 08:39

Het is ook niet erg om te zeggen dat Malacia beter is als Blind maar hij veroorzaakte een domme penalty tegen Utrecht. Legde de 1-1 tegen Montenegro panklaar voor de tegenstander. Blind speelt ook niet best maar in de belangrijkste wedstrijd van de kwalificatie zou ik de ervaren speler opstellen als ik moest kiezen tussen 2 mindere opties.

7 september 2021 om 09:01

@bliek Het was niet alleen die ene fout hoor. Ik vond Malacia verdedigend heel onzeker en hij stond positioneel heel vaak fout opgesteld. En dat tegen een Montenegro.

Ik begrijp van Gaal wel, er is gewoon geen betere oplossing dan Blind op linksback momenteel in de selectie. Het is te hopen dat Malacia zich blijft doorontwikkelen, want de potentie is er wel bij die jongen, alleen komt het nu nog te vroeg.

7 september 2021 om 09:05



Maar positioneel verkeerd opgesteld?
Hoe vaak is zijn man hem voorbij geweest en hoe vaak kwam er een kans vanaf zijn man.
Weet je wat het is en nogmaals als Blind in vorm is moet je hem daar neerzetten.
Blind had tegen Noorwege 25 keer balverlies. Die had Malacia niet hoor. en dan kan je zeggen Noorwegen en Montenegro een groot verschil.
Ze staan 10 plaatsen bij elkaar vandaan op de ranglijst en Noorwegen staat ergen in de 40 ook niet bijzonder toch?

Op dit moment is Malacia zekerder in zijn spel dan Blind dat is. En ik snap echt niet dat dat zo
groot probleem is om te zeggen.

@scummy wat heeft een wedstrijd van Utrecht er mee te maken? Als we ook de eredivisie wedstrijden erbij moeten halen zou Blind niet eens bij de selectie zitten .
Blind heeft zijn vorm in de slaapkamer gehouden en vergeet hem steeds mee te nemen.

7 september 2021 om 09:13

@ajax1812 En Blind staat bekend om zijn "zuivere passes" maar lijdt 24x in een wedstrijd balverlies, pakt geel en daarna bijna rood. Als Malacia dat zou doen zou hij niet eens meer geselecteerd worden.

7 september 2021 om 09:16

Oh oh zij zijn zo groot en wij zijn zo klein.. Calimero gedrag! Dit is juist een bondscoach die Malacia oproept en Bijlow in de goal zet. Daarnaast ook Guus Til bij de selectie + minuten gemaakt na 5 goede wedstrijden voor Feyenoord. Kom niet met onzin aan over El Louis.

7 september 2021 om 09:18

Om nog even op de Malacia - Blind discussie te reageren; Malacia bracht een verfrissende energie op de linkerflank, maar één sterke interland (met een enorme fout) hoeft niet gelijk reden te zijn om in een belangrijk kwalificatieduel een basisplaats te krijgen. We weten allemaal wat er met de Ligt tegen Bulgarije gebeurd is. Malacia moet nu gewoon een topseizoen draaien en een transfer maken, dan staat hij in Qatar in de basis.

7 september 2021 om 09:36

Idd. Laten we nou niet doen alsof Blind niet structureel fouten maakt achterin. Die wordt constant overlopen als back

7 september 2021 om 10:04

Dat is niet zo. Ik weet niet of je wel eens een wedstrijd van Ajax kijkt maar Blind maakt helemaal niet structureel fouten en wordt ook niet constant overlopen. Als hij een sprintduel moet aangaan met een snelle rechtsbuiten is hij kwetsbaar maar meestal gaat daar ook een fout van zijn teamgenoten aan vooraf (dom balverlies, restverdediging niet op orde etc.). Zeker bij Ajax maar ook in het Nederlands elftal heeft hij ook hele goede wedstrijden gespeeld als linksback. In zijn passing is hij normaal juist superzuiver en ziet als geen ander de vrije man tussen de linies. Maar die kwaliteiten worden door critici zelden gezien. Zijn gebrek aan startsnelheid worden daarentegen keer op keer benadrukt maar zo heeft iedere speler wel zijn zwakke punten.

7 september 2021 om 10:34

Redbaron in het voetbal is elke speler kwetsbaar bij de fouten van andere.
Dat is niet alleen bij Blind zo dat geld voor iedereen. Als een ander zijn taak niet goed uitvoert dan heeft de ander een probleem.

Niemand zegt ook niet dat Blind geen goede wedstrijden als RB heeft gespeeld. Iedereen weet ook dat hij normaal een geweldige Passing heeft. Alleen hij heeft die vorm nu eenmaal niet. 25 keer balverlies in een wedstrijd dat komt echt niet door anderen.

Daarnaast als we 3 weken geleden op een topic van Ajax keken werd er zelfs gezegd het wordt eens tijd dat Klaassen en Blind gaan banken.

7 september 2021 om 11:04

Blind is dan ook al jaren betrokken bij tegendoelpunten. Zijn krediet bij aardig wat mensen is niet voor niets al een tijdje laag. Voor elke positie in Oranje waar hij kan spelen, zijn er betere alternatieven. Niettemin snap ik de keuze van Van Gaal betreft routine, maar hiermee speel je de Turken wel in de kaart.

7 september 2021 om 11:57

@redbaron en zo zijn er nog meer ploeggenoten in de problemen gekomen door Blind in Oranje. die laat enorm vaak zijn man lopen als back, mede door zijn gebrek aan snelheid en dynamiek

7 september 2021 om 09:48

Het begint wel een hype te worden he om blind af te kraken.
Malacia is niks beter dan Blind. Heb je niet gezien wat voor blunder Malacia maakte tegen Montenegro? Zulke fouten hoor je op dit niveau niet te maken.

En denk je nou echt dat Danny daar invloed in heeft gehad? Van Gaal doet altijd zijn eigen ding. Loop ging onzin te praten!

7 september 2021 om 10:36

Heb jij gezien hoeveel balverlies Blind had tegen Noorwegen 25.
Heb jij gezien hoe domme kaart pakte tegen Noorwegen wees blij dat hij geen rood kreeg.

Zoveel balverlies en een domme kaart op dit niveau hoor je niet te maken.

7 september 2021 om 11:09

Man hou eens op met dat overdrijven, met je rood.

En als je alles zo onder een vergrootglas legt, benoem dan ook de duw van Malacia in de rug van de speler van Montenegro in de eigen 16 meter. Als die spits iets sluwer is dan wordt daar gewoon een penalty voor gegeven.

7 september 2021 om 11:13

Ja alleen werd er niks voor gegeven en was het dus volgens de regels.
Als als als...

7 september 2021 om 11:59

het is geen hype. Blind is al 3 jaar de zwakste schakel achterin bij Oranje en heeft enorm veel tegentreffers ingeleid. onder het bewind van Koeman zelfs 7 van de laatste 11 tegengoals en daarna is het er niet beter op geworden

7 september 2021 om 13:42

Japie, misschien kun jij gewoon ff niets meer zeggen over Blind, want ik weet niet wat hij jou heeft aangedaan, maar jouw strijd tegen Blind is wel zo over duidelijk. Je bent net de Valentijn Driessen van VZ. Iemand die ook heel veel blaat om maar enige aandacht te krijgen, maar zo ontzettend dom overkomt dat je het niet meer serieus kunt nemen.

7 september 2021 om 14:48

degenen die hier dom overkomen zijn eerder de mensen die Blind al 3 jaar in bescherming ondanks zijn wanprestaties in Oranje

7 september 2021 om 15:25

Hou eens op joh, je bent echt heel treurig met je heksenjacht op Blind. Als we zoveel betere linksbacks hadden gehad, dan had Blind daar niet al jaren gespeeld.

7 september 2021 om 15:35

Elke back met een beetje snelheid vind ik een betere optie dan Blind. Alleen al onder Koeman leidde hij 7 van de laatste 11 tegengoals o der diens bewind in. Dat zijn cijfers die schrikbarend zijn en helaas is het er daarna niet beter op geworden

7 september 2021 om 17:09

Je cijfers zijn nergens op gebaseerd, omdat Blind niet alleen op het veld staat. Er zijn spelers die een fout van een medespeler kunnen herstellen. En sowieso is het nu makkelijk iets roepen wat minimaal 2 jaar geleden is gebeurd en niemand meer scherp op zijn netvlies heeft. En je kunt wel krachttermen als dramatisch, wanprestatie en schrikbarend roepen, maar niemand is daar van onder de indruk hoor. Jij voert een zielige strijd tegen Daley Blind. Als je daar je leven mee wil vullen, prima, ik heb wel wat beters te doen.

7 september 2021 om 17:17

Van jouw adoratie voor de falende Blind zijn denk ik ook niet veel mensen onder de indruk. Het is niet voor niks dat de algemene reacties in dit topic niet in het voordeel zijn van Blind. De meeste Oranje supporters zijn klaar met zijn foutenfestijnen achterin. Alleen een aantal Ajax supporters houden hem nog het handje boven het hoofd. Dat Blind voetbalt als een veteraan daar kunnen zijn medespelers niks aan doen. Het is juist meestal Blind die hun in de problemen brengt omdat hij constant wordt oveopen achterin en amper meer in staat is een mannetje uit te schakelen. Hij is gewoon veel te traag geworden en komt amper meer vooruit

8 september 2021 om 07:29

Ik heb totaal geen adoratie voor Blind, maar ik kan dingen gewoon objectief bekijken. Je hebt eerst in 10-talle berichten over het aanstellen van Danny Blind afgekeurd en hem belachelijk gemaakt. Daarna was zoon Daley aan de beurt. Het is echt te treurig voor woorden. En nog treuriger is dat je het niet toe wil geven dat je een persoonlijke strijd voert. Je gaat je nou een beetje flauw verschuilen achter 'de meeste oranje supporters'. En dat is ook weer zo'n loze opmerking, of wilde je beweren dat je 'de meeste oranje supporters' persoonlijk om hun menig heb gevraagd? Of bedoel je daarmee de stemming onder een groepje hier op VZ? Dan kan ik je uit de droom helpen. Het groepje mensen die hier op VZ actief zijn vertegenwoordigen bij lange na niet 'de meeste oranje supporters'.

Ben benieuwd of je toe wil geven dat Blind best wel een oké wedstrijd speelde gisteren, Een slechte aanname maar dat was het dan.

7 september 2021 om 11:07

Wat een simpele reactie weer. Ik zal de laatste zijn die gaat zeggen dat Blind goed speelde tegen Noorwegen, maar Malacia doet het goed tegen FC Drita en Montenegro. Er is geen enkele garantie dat hij tegen betere tegenstanders het gaat redden (op dit moment). Tegen FC Utrecht was Malacia al niet best. En ook tegen Montenegro gaf Malacia een mooie assist op een van de spitsen van Montenegro en deed hij een serieuze poging om een penalty te veroorzaken.

De suggestie dat Daley Blind alleen maar speelt omdat zijn vader op de bank zit als assistent coach is natuurlijk belachelijk. Denk je dat Van Gaal daar in mee gaat? En denk je dat Henk Fraser dat zo maar laat gebeuren?

7 september 2021 om 11:18



Paul ook voor nu geld nog steeds.

We hebben nu 2 wedstrijden gezien. Noorwegen en Montenegro.
En kom niet aan met de ene tegenstander was beter dan de ander maar vergelijk ze dan eens persoonlijk op de positie. Dan heeft Blind het gewoon minder gedaan is dat nou zo erg om te zeggen.
We hebben 2 verschillende backs gezien een debutant en een ervaren man.
De ervaren man heeft 25 keer balverlies en pakt een domme kaart.
De debutant geef 1 bal heel dom weg. Komt ook niks uit en voor de rest verdedigend zijn zaakjes prima op orde.

Leuk dat je wedstrijden Europees en competitie erbij pakt maar pak ook even die van Blind erbij dit seizoen.
2 weken geleden in de Ajax topics werd er gezegd dat het tijd werd dat Blind en Klaassen gaan banken omdat ze geen pepernoot raken.
Blind heeft die vorm iig wel meegenomen.

Mij hoor je niet zeggen dat Malacia een top wedstrijd speelde hoor ik vind wel kwalijk dat je niet durft te stellen dat Blind zwaar door het ijs zakte en dat Malacia de rol op dit moment beter oppakt.

7 september 2021 om 13:39

Volgens mij zeg ik in het begin dat Blind niet goed speelde tegen Noorwegen, dus dat hele gedoe over niet toe durven geven is weer onzin van iemand die niet begrijpend kan lezen.

En dat er niets uit voort kwam uit die fout van Malacia geeft meer aan dat het een niet zo'n goede spits was. Ik denk dat Burak Yilmaz vanavond zo'n cadeautje wel uitpakt. Malacia is nog een dolle hond (wat niet geheel onlogisch is gezien zijn leeftijd) en veroorzaakt nogal eens een penalty of doet daar een serieuze poging toe. Dat kun je niet hebben tegen Turkije. Blind speelt niet goed, ik zal het voor jou nog maar eens herhalen, maar hij weet wel wanneer je beter geen domme tackle of duw uit kunt delen. Dat vermogen heb ik bij Malacia nog nooit kunnen ontdekken.

7 september 2021 om 14:41

Volgens mij begrijp je jezelf nog steeds niet.
Je wilt nog steeds een man zonder vorm op het veld zetten.

Maar wat je zeg is toch gewoon gebakken lucht. Die spits pakt het cadeautje wel uit. Wie zegt dat hij tegen Turkije die bal ook geef?
En veroorzaakt nogal eens een panelty of doet daar een serieuze poging toe.
Allemaal gelul in de ruimte gooi dan cijfers neer.

Wil wel even wat cijfers voor je neergooien hoor en dan kijken we even naar de eerste 3 competitie wedstrijden helaas kan ik die van de 2 interlands niet vinden maar denk niet dat Blind daar lekker uitkom.

Blind Malacia
Kansen gecreeerd 1 1
Duels gewonnen 9 18
Intercepties 2 4
Succesvolle passes 220 123
Passes 256 146
Nauwkeurigheid 86 84
Dribbels succesvol 0 3
Gele kaarten 0 1

Volgens mij valt het allemaal wel mee.

Maar nogmaals lekker met Blind spelen want dat is de man met ervaring en is een stuk beter.

7 september 2021 om 15:23

Wat is vorm, hij speelt een slechte wedstrijd. Als ik begin over hoe slecht Malacia tegen FC Utrecht was, wordt hier in koor geroepen dat ik het niet mag baseren op een wedstrijd.

Als die spits van Montenegro het cadeautje had uitgepakt had hij die bal wel binnen geschoten. En we weten niet of Malacia tegen Turkije nog zo'n bal geeft, net als dat we niet weten hoe Blind het tegen Turkije zal doen.

Bedankt voor je cijfers, maar op basis daarvan zou ik echt totaal niet weten waarom Malacia perse zou moeten spelen. Omdat Malacia 2 keer zoveel duels heeft gewonnen? Hoeveel duels zijn ze aan gegaan dan? Als Blind aan de bal is komt hij veel minder in duels dan Malacia, dus dat getal zegt helemaal niets. Daarnaast is Blind een speler die een goed pass heeft en geen dribbels aangaat. Dus die 3 succesvolle dribbels zegt ook niet zo veel als we niet weten hoeveel dribbels niet succesvol waren. Het enige waar je echt naar kunt kijken is de pass nauwkeurigheid en daar scoort Blind hoger dan Malacia.

Nogmaals bedankt voor de cijfers, maar als ze meer afbreuk doen aan je verhaal dan dat ze het onderbouwen had je ze beter achterwege kunnen laten.

7 september 2021 om 15:51

Een linksback staat in basis in het veld om de rechtsbuiten uit te schakelen.
Ik weet niet maar in dat geval stijgt Malacia zwaar boven Blind uit.
Als de passing van een linksback moet komen dan is het wel triest gesteld uiteraard.


Maar voor je verder gaat kom jij nou maar eerst met hoeveel panels Malacia veroorzaakt heeft. Want het is leuk om zoiets te brullen maar zijn dat er 2 zijn dat er 10 ben er wel benieuwd naar.

Van mij mag je zeker Malacia afrekenen op de wedstrijd tegen Utrecht hoor. Waar heel Feyenoord slecht speelde is wel een aardig argument want dat schijnt bij Blind ook zo te gelden tegen Noorwegen.

Daarnaast als je mij eerdere comments over Blind en Malacia heb gelezen heb ik al aangegeven dat Malacia na zijn uitverkiezing idd minder ging spelen. Echter zakte hij niet zover door het ijs dat Blind heeft gedaan de eerste 3 wedstrijden.
Alleen Malacia herpakt zich in het duel met Montenegro uiteraard een tegenstander die er geen reet van kan. Alleen maar 10 plaatsen achter Noorwegen staat.
Terwijl Blind zijn verschrikkelijke vorm meeneemt naar oranje.
De kracht van Blind is zijn passing alleen hij heeft 24 keer bal verlies ja dan heb je weinig meer over als Blind zijnde.
Wat dat betreft jammer dat de cijfers van Noorwegen niet kan vinden anders had je verhaal over passing ook klant nog wal geraakt.
De nauwkeurigheid scheelt 2 en dat is de kracht van Blind kan je nagaan hoe dicht Malacia daar ook al bij hem zit.
Er is geen Feyenoord supporter geweest die Malacia uit de basis wilde hebben omdat het tegen Utrecht niet liep terwijl er genoeg ajaxieden zijn geweest di Blind uit de basis wilde hebben omdat het echt niet meer kon op Lb

Maar deze discussie gaan wij niet uitkomen hoor.

Ik hoop dat Blind een goede avond heeft en dat we winnen. Mocht hij een fantastische pot spelen ben je de eerste die me hoor.

7 september 2021 om 16:24

We gaan er inderdaad niet uit komen. Ik hoop ook dat Blind en heel Oranje vanavond goed speelt. Maar het is niet zo dat ik dan achter de computer zit te wachten op complimentjes dat ik het toch goed had gezien.

Maar vooral je laatste punt is totaal irrelevant natuurlijk. Feyenoord supporters die Malacia er niet uit willen halen na een slechte prestatie en Ajax supporters die Blind er wel uit willen hebben. Wat boeit dat nou, en zijn al die miljoen supporters de beide clubs wel hebben in Nederland het dan met elkaar eens, of is het een greep uit de reacties hier?

7 september 2021 om 16:36

Zoals je hier al ziet zijn nooit alle supporters met elkaar eens.

Maar voor mij zegt het genoeg als de meeste supporters van Ajax die ik volg en ook nog eens met de normale reacties het eens zijn dat Blind te kort komt voor het Ajax van nu op de lb. kan ik daar wel wat vanuit opmaken.
Is het de juiste graadmeter vast niet we hebben tenslotte geen Poll gehouden endergelijke.

Wat ik ermee wil aangeven is dat zeker Malacia zijn foutjes ook gemaakt heeft alleen dat zijn er zo weinig en zijn spel is daarnaast ruim voldoende.
Blind speelt op dit moment geen voldoende in zowel interland als competitie niet.

Maar kom we stoppen ermee anders zitten we vanavond tot na de wedstrijd in de discussie.

Als jij nog ff kom met het aantal panels die Malacia veroorzaakt heeft dan zijn we aardig rond

Fijne wedstrijd vanavond en tot later

7 september 2021 om 14:04

Mijn eerste reactie was eigenlijk ook: "waarom Malacia er uit halen?"

Eigenlijk denk ik dit nog steeds omdat Malacia het goed deed tegen Montenegro, maar opzich snap ik dat Van Gaal Blind weer de kans gaat geven.

Van Gaal gaf namelijk al aan dat hij niet wilt dat twee backs tegelijk opkomen, en met Dumfries op de rechtsback positie kun je eigenlijk niet meer opkomen vanaf linksback omdat het opkomen één van Dumfries zijn kwaliteiten is.

Dit betekent dus dat de linksback eigenlijk gewoon een soort van derde centrale verdediger wordt. Je zag dit tegen Montenegro ook heel goed in de eerste 60 minuten: Malacia kwam bijna niet op en Dumfries dus constant. Pas toen de score het toeliet mocht Malacia vaker opkomen.

Zo kun je Blind ook prima laten spelen. Hij hoeft dan niet veel te rennen en kan van achteruit het spel gaan verdelen. Ik ben dus benieuwd hoe hij het vanavond gaat doen.

7 september 2021 om 14:19

Je denkt toch niet serieus dat van Gaal zich laat beïnvloeden door papa Danny?

7 september 2021 om 15:16

Helemaal met je eens, Cengiz Under van marseille vreet hem daar op

7 september 2021 om 16:19

Dat denk ik ook ja. Toen van Gaal Malacia invulde bij de vermoedelijke opstelling zei Blind tegen hem: "ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom? Je laat toch zeker Daley op die plek spelen omdat het mijn zoon is". Antwoord van Gaal: "verrek, jij hebt gelijk Danny; we stellen Daley op"!!

7 september 2021 om 16:59

Zo zal het niet precies gegaan zijn, al Zou ik het wel geinig vinden. Fijne avond beste heer.

Tja. Er zal wel weer een hoop gezeik komen over blind (wat ik ook terecht vind), maar het is nou eenmaal niet anders. Louis ziet het in hem zitten en daar moeten wij het meedoen. Hopen op het beste.

7 september 2021 om 14:32

Ik vind het niet terecht. Blind is de enige van de 4 verdedigers die een goede bal naar voren kan geven. Hij heeft natuurlijk niet veel snelheid, maar met een restverdediging van van Dijk, de Vrij en Dumfries, tegen Turken die waarschijnlijk niet met 3 aanvallers spelen is dat meer dan genoeg.

Hij was vorig jaar nog meermalen aangehaald als beste speler van de Eredivisie, en ik kan me nog veel wedstrijden herinerren van Ajax waar Blind er niet in stond, en vooral tegen tegenstanders die zich ingraven het lastig was om een gaatje te vinden. Je zag toen veelal dat iedereen in de verdeding balletjes breed bleef geven, en er weinig kansen werden gecreerd. Toen werd er terecht na de wedstrijden opgemerkt dat Blind echt gemist wordt, maar dat word nu snel vergeten.

HIj verkeerd niet in beste vorm, maar er is een reden dat Blind er altijd in wordt gezet. Hij word al 15 jaar bekritiseerd, maar blijft iig voor mij zichzelf altijd weer bewijzen. Top mentaliteit, en ik denk dat er veelal te kortzichtig naar zijn voetballende kwaliteiten wordt gekeken, en er te weinig rekening wordt gehouden met een systeem waarin je druk zet op de helft van de tegenstander, en een inschuivende verdediger nodig hebt met een goede pass in huis. (Ja ik weet dat hij vorige wedstrijd veel balverlies had, maar dat is voor mij meer een uitzondering dan de regel, en geeft iig aan dat hij risico legt in zijn pasen)

Van Gaal gaat hier niet blij mee zijn dat jullie de opstelling publiceren. Wij moeten er met zijn allen Turkije onderkrijgen. Maar goed, alles voor de clicks!

Er is meer dan terecht gal gespuwt over Blind, aan hem de taak om het tegendeel te bewezen; dat hij er blijkbaar wel in hoort. Gelukje is wel dat het eigenlijk niet slechter kan dan de vorige keer! Maar helaas wel net zo slecht als de vorige keer; het blijft oppassen dus

7 september 2021 om 08:33

Er valt ook niets aan te veranderen. Het is te hopen dat het mee gaat vallen!

7 september 2021 om 08:52

Ik denk wel als Blind weer zo slecht speelt dat Malacia en Wijndal het snel overnemen hoor. Zo is van Gaal ook wel.

7 september 2021 om 09:11

Probleem is dat als Blind weer zo erbarmelijk speelt onze kans op kwalificatie erg klein is.

7 september 2021 om 09:26

Als Blind goed speelt, zal iedereen alsnog vallen over een slechte pass, een verkeerde ingooi of een domme overtreding. Het is nou eenmaal het pispaaltje op VZ...

7 september 2021 om 09:38

Blind is geen pispaaltje want hij presteert gewoon niet goed in Oranje dus is er terechte kritiek. Depay is het pispaaltje. Die kan een hattrick maken en dan gaat het nog alleen over zijn balverlies

7 september 2021 om 10:07

Memphis had een aantal wedstrijden niet gescoord en weinig gecreëerd. Dan blijft alleen het balverlies over. Daar mag je ook iets van zeggen toch? Als je zoveel risico in je spel legt en het levert niks op behalve balbezit voor de tegenstander, is dat toch funest voor je aanvalsspel? Soms moet hij gewoon een betere balans vinden tussen 1x raken en een moeilijke oplossing. Mag je best iets van zeggen hoor Japie.

7 september 2021 om 12:02

daar mag je zeker wat van zeggen, maar als je dan terechte kritiek hebt op Blind heb je zogenaamd iets tegen Ajax

7 september 2021 om 14:29

Sinds de problemen met zijn hart is het nooit meer de oude blind geworden, toen vond ik hem niet echt denderend en bakte hij er al niets van op de linksback. Blind is altijd al langzaam geweest wat je extra kwetsbaar maakt, ja dan wordt er gezegd hij is positioneel sterk je kent het wel.

7 september 2021 om 15:18


en dan die snelheid van Under. Er gaan gaten vallen

Ik denk dat Blind zowel bij Oranje als bij Ajax op de positie zou moeten staan waar in Oranje de Jong staat. Dat wil dus zeggen dat hij bij Ajax sowieso op die positie zou staan en bij Oranje indien het speelt met twee controleurs op het middenveld. Dat zou je kunnen doen bij 5-3-2 waarbij je twee aanvallende backs gebruikt. Ik vind Blind als linksback geen goede optie meer. En met de huidige selectie zou hij in de tactiek van 4-3-3 dus op de reservebank plaats moeten nemen als tweede man achter de Jong.

Hopen dat Blind het nu beter doet. Op LB is hij echter niet goed genoeg en zal hij regelmatig overlopen worden. Verder zou ik Klaassen eruit halen. Voegt weinig toe. Dan heb ik liever De Roon naast Frenkie voor de verdediging. Berghuis mag er ook uit. Vind hem gewoon niet goed genoeg. Zet Malen er maar in.

7 september 2021 om 09:14

Malen brengt toch ook zelden tot nooit iets in Oranje? Laat hem zich eerst maar op clubniveau bewijzen, tot die tijd de ideale wissel als er ruimte komt. Ik ben ook niet weg van Klaassen, maar om nou de Roon als alternatief te noemen?? Die heb ik zelden een goede interland zien spelen. Hopelijk speelt Koopmeiners de Roon eruit bij Atlanta en komt hij in de basis van het Nederlands Elftal. Gravenberch is ook een mooie optie, maar zowel hij als Koopmeiners moeten nog een aantal stappen zetten voordat ze basisspeler kunnen worden bij Ons Oranje.

7 september 2021 om 14:23

Nou ben ik persoonlijk ook geen groot fan van Davy Klaassen, maar de laatste twee interlands heeft hij naar mijn mening goed gespeeld. Hij zorgt constant voor dreiging en als hij zijn vizier iets scherper had staan, dan had hij drie doelpunten gemaakt.

Berghuis vond ik tegen Noorwegen ook niet goed en werd terecht gewisseld, maar Malen bracht daarentegen ook niks. Tegen Montenegro vond ik Berghuis ook een stuk beter spelen. Gaandeweg begon hij steeds losser te komen. Ik zou hem dus tegen Turkije laten staan. Hij voegt tenminste nog wat creativiteit toe aan dit Nederlands elftal.

8 september 2021 om 08:51

Na gister toch even mijn mening bijstellen over Klaassen. Was gister echt doorslag gevend en belangrijk voor Oranje. Bleef maar jagen en druk zetten, zodat Oranje de bal vaak snel terug had. Koopmeiners viel meer dan aardig in. Lijkt me dan een prima alternatief voor De Roon die verdedigend goed is, maar aan de bal minder. Hoop dat Koopmeiners zich goed weet te ontwikkelen bij Atalanta.

Malacia maakt twee grote fouten tegen Montenegro dat kan gewoon niet op dit niveau.

7 september 2021 om 09:11

25 keer balverlies en (aangezien jij de bijna penalty meeneemt bijna Malacia) een bijna rode kaart en aanvallend 0,0 toevoegen kan dus blijkbaar wel op dit niveau? Gewoon irritant hoe selectief je kijkt.

7 september 2021 om 09:17

Fr010
Een linksback die bijna de hele wedstrijd Linkbuiten staat de 100 meter in 3 minuten loop.
Verdelgend niks toevoegt en 25 keer balverlies lijd En daarnaast een domme kaart pakt. dat is de man die we moeten hebben

Met al zijn ervaring

7 september 2021 om 09:25

Ja, blijkbaar, kan er met mijn kop niet bij dat zelfbenoemde voetballiefhebbers dat met droge ogen kunnen beweren. Maar goed, ik laat het hier weer bij. Van mij mag hij vandaag 5 grote fouten maken. Helemaal klaar mee

7 september 2021 om 09:16

De Vrij, Dumfries en Wijnaldum maakten ook een grote fout op dit niveau. Die moeten er niet uit?

7 september 2021 om 12:11

Dat is niets vergeleken met de fratsen die De Ligt uithaalde in zijn eerste wedstrijden.

Hopen dat Nederland vanavond wint moet gewoon. Aangezien de Turken alleen maar die 4-2 aanhalen onder de boer

7 september 2021 om 11:09

Toen waren ze ook goed, ondanks een abominabel Oranje. Echter zijn de Turken niet in vorm. Ik verwacht eigenlijk een onwennig gelijkspel vanavond. Oranje heeft het echt lastig tegen gedreven ploegen en ik denk dat Turkije vanavond weer met het mes tussen de tanden speelt.

7 september 2021 om 14:57

Goed, goed..ze kwamen met een gelukkige goal op voorsprong, kregen er een cadeau van Malen bij, een houdbare bal van 30 meter was nummer 3 en een mooie vrije trap nummer 4. Montenegro heeft ook zoveel kansen (en zelfs nog grotere) gehad.

7 september 2021 om 15:20

Laten we de geluk goals van oranje ook niet vergeten

7 september 2021 om 16:35

@olcjee
Ik zeg nergens dat Oranje geen geluk had, maar om te zeggen dat Turkije zo goed was? Dit was een enorm slechte pot van Oranje, waarbij alle schoten tegen doelpunten waren. Dat zie je niet vaak.

7 september 2021 om 16:38

Dat vind ik een iets te makkelijke beredenering. Als je met 4-2 verliest, is het niet alleen geluk of effectiviteit. Dat kan gebeuren tegen een Frankrijk of Italie, maar we hebben het hier over Turkije met alle respect. Het grote probleem met dit Oranje is niet eens het gebrek aan kwaliteit op de flanken. Er is simpelweg geen beweging aan de bal en daardoor gaan ze eindeloos breien. Dan is het gewoon wachten tot je 'm een keer kwijtraakt en dan is die hoge lijn achterin de grote kans voor tegenstanders om Oranje pijn te doen. Dat is waarom Oranje moeilijk(er) tot kansen komt en dat is de reden dat elke tegenstander met ook maar een klein beetje niveau minstens 2 redelijk grote kansen per wedstrijd krijgt.

Ik had ook liever Malacia gehad maar van Gaal zal het wel weten.
Ik denk dat hij Blind er in heeft gezet puur vanwege zijn ervaring, rust en opbouwen.
En ja dan neemt hij dat minpuntje er bij

7 september 2021 om 14:35

En gogme. Ik snap de discussie heel goed. Je ziet ook veel Ajacieden twijfelen en terecht. Maar daarnaast moet is zeggen dat ik dat bij Ajax ook had en dat hij mijn ongelijk bewezen heeft. Malacia heeft welgeteld 1 cap en mag dus groen genoemd worden. Blind is een ervaren rot en heeft mijns inziens meer voetbalinzicht/verstand.
Ik snap de keuze van van Gaal wel in deze. Hij kiest voor de ervaring. Zo simpel is het.

Blind op linksback is vragen om problemen. Iedereen ziet het behalve Louie en papa Danny. Deze gozer kan qua fysiek niet meer mee op dit niveau! Snelheid, kracht, uithoudingsvermogen hij schiet in alles te kort. Malacia heeft deze 3 aspecten juist wel en dat heb je echt nodig in een 4 mans verdediging. Dit soort keuzes heeft Nederland altijd in de weg gestaan om echt mee te haken aan de top. De KNVB zit vol met vriendjespolitiek wat zich helemaal vertaald tot aan het veld. De enige die er maling aan had was Ronald Koeman en volgens mij was dat ook de enige periode dat Oranje weer in topvorm was. Hou m'n hart vast vnv want de Turken zijn echt een maatje groter dan Montenegro en ook beter dan de Noren.

Wat een discussie over Blind/Malacia zeg. Malacia is een goede voetballer, explosief, jong en is zeker goed voor ploegen die vooral aanvallend voetballen. Die Turken gaan zeer waarschijnlijk met hun reet in de eigen 16 staan. Blind is een van de slimste spelers die we hebben en is vooral in de opbouw belangrijk. Van Gaal kiest dus voor Blind en daar sta ik achter. Hij is iemand die van achteruit net als van Dijk opeens een aanvaller is stelling kan brengen. Klopt dat Blind niet de snelste is, als hij dat wel was dan speelde hij bij de absolute wereldtop. Maar laten we daar geen zorgen over maken, hij kan goed positioneren en heeft de beste verdediger van de wereld achter zich om rugdekking te geven.

7 september 2021 om 16:47

Die goede positionering en rugdekking zorgt anders voor heel wat tegendoelpunten. Juist tegen een counterploeg moet je niet met Blind gaan spelen. Oranje verdedigt al redelijk ver van de goal vaak en dan zet je ook nog eens een niet-wendbare trage speler op de flank. En waarvoor; 1 of 2 splijtende passes per wedstrijd die maar in 10 procent van de wedstrijden een doelpunt oplevert? Ook vind ik die omschrijving een beetje een dooddoener: "klopt dat Blind niet de snelste is, als hij dat wel was dan speelde hij bij de absolute wereldtop.". Die kun je namelijk ook omdraaien: "klopt dat Blind aan de bal goed is. Als hij dat niet was, speelde hij nu bij pakweg een Heerenveen".

Als Turkije ruimte krijgt zie ik Blind wel in de problemen komen tegen Cengiz Under, vooral in de counter. Die is vrij rap en heeft een goed schot. Blind heeft sowieso rugdekking nodig.

Blind = traag
Cengiz Ünder = supersnel

Zet een back neer die snel is en veel mee opkomt maar ook snel terug kan zijn.

7 september 2021 om 11:33

Churandy Martina er maar in zetten?
Tegen een team dat de bus parkeert moet je snel en nauwkeurig een bal rond spelen. Dit is wel een kracht van Blind. Snelheid is niet het enige waar een wedstrijd op beslist wordt. Zo simpel is het niet.

7 september 2021 om 14:32

Een linksback moet de bal gewoon inleveren bij de jongens op het middenveld, die wel wat met een bal kunnen. Daar hebben we Blind hopelijk niet voor nodig.

7 september 2021 om 16:52

Blind alleen gaat niet zorgen voor snel positiespel. Hij is aantoonbaar een zwak punt daar aan die linkerkant, maar mensen proberen het altijd goed te praten door aan te geven hoe goed hij kan voetballen. Blind is een zwak punt op linksback en op elke andere positie waar hij uit de voeten kan, lopen kwalitatief betere spelers rond. Niets tegen Daley Blind verder hoor, maar hem opstellen speelt de Turken in de kaart. Onze verdediging staat al vrij hoog en de Turken loeren op de fouten (en die zijn er genoeg) om snel om te kunnen schakelen. Welke kant zullen de Turken dan opkijken, de snelle en dynamische Dumfries of de langzame en niet-wendbare Blind?

Hoopte stiekem op Malacia, maar kan voor nu nog wel leven met Blind. Als Malacia zo doorgaat neem ik wel aan dat ie het snel over zal nemen.

7 september 2021 om 13:36

Helemaal mee eens.
Blind is een goede speler en heeft een goede staat van dienst. Die schuif je niet zomaar aan d kant. Maar hij lijkt nu op zijn retour te zijn. Ik verwacht dat Malacia (of Wijndal) hem binnenkort uit de basis speelt.

"de vermoedelijke opstelling is met dank aan uitspraken van de bondscoach al in te vullen."

Nou, het lek is dus ook bekend...

Toch bijzonder in Nederland. Een linksachter opstellen met een totaal gebrek aan loopvermogen en snelheid! Maar het goed praten vanwege zijn goede inspeelpass... en dan in zijn voorgaande interland daar 24x!!! in falen. Hij kan op het moment niet inspelen, niet sprinten, niet koppen, gebrek aan loopvermogen en pakt ook daardoor stomme kaarten. Logische keuze????

Hier zie je wellicht toch ook een soort belangenverstrengelling. Blind sr zal Blind jr nooit laten banken. Malacia kan zich dan ook nooit het elftal inspelen. Aan Blind als verdediger heb je minder, Blind opbouwend heb je meer dan Malacia. Qua diepte heb je meer aan Malacia, al is het wel een mindere versie van Dumphries. Als Blind grossiert in balverlies zoals tegen Noorwegen, en de laatste tijd steeds vaker tegen andere tegenstanders, heb je letterlijk niets aan hem. Haalt hij zijn niveau dan is het de beste ophouwer die je kan hebben van achteruit. Een moeilijke keus, maar nog enigszins te verdedigen. In de toekomst zie ik Blind echter niet banken vanwege Blind sr.

Blind heeft routine en dan is het vrij logisch dat je hem opstelt, we gaan het zien vanavond of deze opstelling het beste is.

Een overwinning is vanavond bijna een "moetje".

Succes vanavond!

Gezeur over Blind, ja hij heeft niet echt goed gespeeld de afgelopen tijd, maar heeft nog best wat krediet hoor. Maar jullie hebben ook gelijk, als hij weer zo slecht is.. gelijk wisselen. Dat moet van Gaal ook durven, anders is het overduidelijk vriendjespolitiek met vader Blind

Blind is een prima voetballer voor de eredivisie maar veels te traag tegenover behendige spelers en totaal ongeschikt als een back.
Ja hij heeft een goede passing, ja hij snapt en leest het spelletje goed, maar hij is te traag en te laag reactie vermogen.

Ongelooflijk dat Blind weer speelt is op back waardeloos, zal te maken hebben dat Danny Blind inde staf zit anders kan ik het niet verklaren, Malacia hoort e spelen is ook nog eens erg snel. Turkije gaat de zwakke punt op linksback wel benutten vrees ik.

Je had Aké prima als lb kunnen neerzetten, heel betrouwbaar en kan ook aanvallen, genoeg ervaring op die positie. Star van van Gaal dat het een lb moet zijn als je geen goede in huis hebt.

7 september 2021 om 15:02

FYI Aké is wegens privéomstandigheden weg uit het Oranje-kamp.

Ik ben ook verre van fan van Blind op linksback, maar om nou na 1 interland te gaan roepen dat Malacia de verlosser is op linksback gaat me ook te ver. Wijndal speelde ook 1 goede interland (en de rest bagger), van Aanholt speelde ook 1 goede interland (en de rest bagger).
De discussie is logisch, want ik vind linksback ook ons defensieve zorgenkindje, maar laat clubvoorkeur achterwege en wees neutraal met je visie.

Van mij mogen Wijnaldum en Blind er wel uit voor Malacia en Koopmeijers. Anders haal je depay naar achter voor Wijnaldum en zet je Woutje in de spits. Ook hoop ik dat Berghuis eindelijk een goede wedstrijd gaat spelen dit seizoen, zijn komst naar Ajax was voor mij al overbodig en de afgelopen wedstrijden hebben we ook kunnen zien dat het onnodig was, dus hopen dat het tegen de turken wel goed gaay en hij dat niveau mee geeft. Voor de rest is het een prima opstelling.

Ik had eigenlijk gehoopt op Gakpo-bergwijn. Helaas is Gakpo geblesseerd. Bergwijn gaat schitteren vandaag heb ik het gevoel. Daarnaast kan Bergwijn als nummer 10 fungeren. Blind kan ook niet. Malacia heeft al laten zien dat hij veel beter is dan trage Blind. Ik ben blij dat Stekelenburg is gestopt. Bijlow doet het goed in de wedstrijden die hij heeft gekeept. Ook blij dat een Veltman niet wordt geselecteerd. Komt echt niveau te kort. Dat bewijst hij bij zijn club maar al te vaak

Prima opstelling op Blind na. Hij is toch wel de zwakste schakel van dit Nederlands elftal. Vind het maar raar dat Malacia gepasseerd is na zijn optreden tegen Montenegro. Het is weliswaar Montenegro, maar Malacia is in vorm en verdient het op dit moment meer dan Blind.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren