Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman wil nog niet weg bij Ajax: 'Laatste wedstrijden gaat het wat minder'

Laatste update:

Joël Veltman geniet belangstelling van tal van buitenlandse clubs, maar een vertrek bij Ajax is voorlopig niet aan de orde. De jonge verdediger blijkt bijzonder zelfkritisch en weet dat hij nog een aantal jaar in Amsterdam nodig heeft om zichzelf klaar te stomen voor de Europese top. Dat vertelt hij vrijdag in een interview met AT5.

/

De 22-jarige international zegt hoe dan ook nog twee jaar bij Ajax te willen blijven. "Ik ben nu nog niet klaar om naar het buitenland te gaan. De laatste wedstrijden gaat het wat minder met me, daaraan zie je dat ik nog niet stabiel genoeg ben", klinkt het kritisch. "Ik heb een gesprek met Ajax gehad, we gaan er sowieso uitkomen."

Diverse media uit het buitenland maakten deze melding van de interesse van grote clubs in Veltman, die pas dit seizoen zijn definitieve doorbraak beleeft bij Ajax. Onder meer Manchester United, Arsenal, Manchester City, Chelsea, Tottenham Hotspur en AC Milan worden met de jongeling in verband gebracht.

Joël Veltman is wel/niet klaar voor een stap hogerop

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Grootste nederlandse talent die we hebben. Hij zal zijn vorm terugpakken alhoewel zijn dipje niet groot is. Hij zal klaar staan op het WK. Barcelona word jou club!

14 februari 2014 om 15:46

Zozo, ben jij zijn zaakwaarnemer dat je zo onrealistisch positief bent?

14 februari 2014 om 15:51

We spreken elkaar wel over paar jaartjes

14 februari 2014 om 15:56

Veltman kan fysiek de top sowieso niet aan.. Hij is heel slim, maar echte duwels verliest ie. Denswil word een grotere. Het is natuurlijk jouw mening, maar er zijn wel grotere talenten in mijn ogen

14 februari 2014 om 16:14

Haha fysiek niet sterk wat een grap heb je zijn postuur gezien? Hoe duels ingaat? Tegen celtic uit? Ow nee sorry jij kijkt bijna nooit ajax

14 februari 2014 om 16:33

Juist in de Eurpese wedstrijden speelde fantastisch...., todat van Rhijneen belabberde de bal terug speelde. Er was toen niets aan de hand.

Maar goed dat hij kan relativeren en niet in de wolken loopt door de berichten in de wandelgangen.

14 februari 2014 om 18:04

Dan is magere lat, Immers ook heel sterk! Die wint ook vaak duels...

14 februari 2014 om 20:20

Luister, zelfs ik vind hem een nuchtere aardige speler die heel sterk begonnen is maar intussen toch een paar aardige blunders achter zijn naam heeft staan. Zoals hijzelf ook aangeeft.
Maar wat we mij ook opvalt is dat voor dit seizoen niemand echt van hem gehoord had en hij toch al 21 was.
Maw als hij echt zo'n groot talent was waarom is hij dan toch betrekkelijk laat pas echt ingezet. Als een talent echt zo goed is dan zie je ze al komen vanaf 18 jaar. Maar goed hij heeft potentie en kan gewoon goed worden,wie weet. Maar ik heb bij ons Kongolo nog nooit slecht zien voetballen en die is nu pas 19 en speelde vorig seizoen al aardig wat wedstrijden. Maar ook Kongolo zal zijn mindere periode echt nog wel krijgen.
Dit zijn gasten die ook niet zo snel de hemel ingeprezen zouden moeten worden. gewoon 2 seizoenen laten rijpen en dan een oordeel vellen zou beter zijn. Want nu zie je ook dat Veltman gelijk onder een vergrootglas ligt omdat hij 10 wedstrijden aardig op gang was.

14 februari 2014 om 15:46

Lekker provoceren en reacties uitlokken.......

14 februari 2014 om 15:57

Wat nou grootste Nederlandse talent?! Echt de grootste onzin hij is echt met afstand de hype van het moment. Jaren hoor je niks van hem en dan is ie 21 en dan staat ie er ineens. De grootste talenten kent heel de voetbalwereld al als ze een jaar of 17/18 zijn.
Tuurlijk zie ik verder ook wel dat ie talent heeft (voetballend en opkomend vooral erg sterk als verdediger), maar de clubs waar hij nu mee in verband wordt gebracht slaat nergens op. Fysiek komt hij ook nog hard tekort voor de grote competities.

14 februari 2014 om 16:07

Jaap Stam

14 februari 2014 om 17:40

De leeftijd dat iemand erin komt zegt niet hoe groot het talent is. Hij had nogal wat concurrentie op zijn positie en is lang geblesseerd geweest. Ik vind hem opbouwend juist nog wat te lang twijfelen aan de bal de laatste wedstrijden. Ik vind hem positioneel in de verdediging juist erg sterk. Hij maakt nu nog wat foutjes, maar hij speelt wel in de minst gepasseerde verdediging van Nederland. Ik denk dat hij juist zijn inspeelpass moet verbeteren, de laatste wedstrijden krijgt Ajax de bal nauwelijks van de verdediging een andere linie.

14 februari 2014 om 16:10

Is het nog wel een talent met zijn 22 jaar? Zie in Boetius en een Klaassen een groter talent.

14 februari 2014 om 16:15

Gelukkig spelen die ook op dezelfde positie, dus het verschil in leeftijd is dan ook een goed argument

14 februari 2014 om 16:23

Hij zegt letterlijk het grootste Nederlandse talent dat we hebben, dus hij zegt niet het grootste verdedigende talent. Verder vraag ik normaal of iemand van 22 nog wel als talent gezien mag worden, jij bent het hier die de plank mis slaat.

14 februari 2014 om 17:19

Die Boetius van jullie mag best wel komen hoor, die jongen gaat het helemaal maken hoor.

14 februari 2014 om 16:17

Oneens. Bij Ajax is Klaassen sowieso beter.

14 februari 2014 om 18:35

Klaassen is ook gehyped. Als er één jongen is die parasiteert op z'n goals is hij het wel. Hij betrekt zichzelf te weinig in het spel. Blijft steeds netjes RAM lopen om vervolgens een paar keer per wedstrijd diep te lopen. Is moeilijk aanspeelbaar met als gevolg dat een Veltman of Moisander zéér risicovolle passes moet geven, waarvan je niet mag verwachten dat ''verdedigers'' die geven.

Nee, ik vind dat bij Ajax teveel de focus ligt op het voetballend vermogen van de verdedigers, Zelfs over de middenlijn tegen counterteams. De middenvelders mogen best meer het spel naar zich toe gaan trekken.

14 februari 2014 om 16:23

Kan wel klaar staan maar gaat toch niet spelen op het WK. Hij maakt nog te veel fouten en dat is dodelijk op een eindtoernooi. Mss dat hij mee mag om er alvast aan te ruiken maar verwacht niet dat hij zal spelen.

14 februari 2014 om 18:02

Hahahahahaha! Grootste talent van Ajax misschien!
Depay, Maher, Boetius, Ziceh (hoe je het ook schrijft) en Vilhena hebben sowieso veel en veel meer talent dan Veltman! Iemand die op z'n 22e door breekt zie ik al niet als een groot talent! Zelfs geen basisplaats in de vertegenwoordigde elftallen! Wat een super talent hoor...
En verder heb je nog spelers als Rekik, Indi, de Vrij en Kongolo die meer talent hebben dan deze opgehypte middelmaat!
Veltman is goed, maar wat jij beweert moet ik bijna om huilen van het lachen!

14 februari 2014 om 18:21

Achja klets maar raak, wij zijn blij met hem.

14 februari 2014 om 18:47

Sandra90, goh wat een verrassing dat je bijna alleen maar Feyenoorders opnoemt. Objectiviteit is weer eens ver te zoeken, we hebben het over een van de grootste Nederlandse verdedigende talenten. Op zijn 24e speelde een Jaap Stam bijvoorbeeld nog bij Zwolle, en volgens mij Is er heel veel van hem terechtgekomen.

14 februari 2014 om 22:15

Goh wat een verrassing dat Feyenoord ook vaak de meeste jeugd internationals aflevert! Totaal geen talent daar in Rotterdam!
Ik noem 5 van de 9 spelers op dus hoezo bijna allemaal feyenoorders? De spelers die ik als eerst noem zijn ook de Nederlandse talenten op dit moment met Klassen erbij! Daar hoef je geen supporter van Feyenoord voor te zijn, anders had ik Clasie wel genoemd!
De laatste drie spelers hebben laten zien dat ze meer talent hebben dan Veltman. indi en de Vrij speelde in vertegenwoordige elftallen waar Veltman de bank niet eens haalde dus volgens mij laat dat al zien dat hu twee dus getalenteerd waren, meer dan Veltman! en Kongolo is gewoon de grootste verdedigende talent en niet voor niets de vergelijking met Rijkaard!
Ik snap je frustratie dat Ajax niet meer de grootste talenten heeft zoals aantal jaren terug.
En hoeveel voorbeelden van Stam kan jij noemen?
We kunnen ook zeggen dat Castainos een van de beste spitsen wordt van de wereld. Hoe oud was van Nistelrooi?

Veltman wordt een top verdediger, ik zie hem over 3 jaar vertrekken naar Man United waar hij echt kan laten zien hoe goed hij is.

14 februari 2014 om 17:53

Dat Veltman een top verdediger word valt te bezien.. Op de laatste wedstrijden na laat hij goeie dingen zien, maar ik moet t allemaal nog maar zien.
Sowieso voor de BPL is hij wel echt te klein, ondanks z'n fysieke gesteldheid..

Zie hem eerder in Spanje terecht komen. ( mits hij zich door ontwikkeld ). Daar word, net als in Nederland, ook voetballend meer van een cv gevraagd. Dat beheerst hij natuurlijk als de beste!

Ik kraak hem niet af hoor, integendeel. Ik vind het voor Nederlandse begrippen een erg goede cv, hij is z'n directe tegenstander vrijwel altijd te slim af. En staat, ondanks z'n geringe lengte, wel z'n mannetje.

Laten we hem alleen rustig 2 a 3 jaar de kans geven zich door te ontwikkelen.

Deze jongen zegt tenminste niet over zichzelf dat hij wel aardig heeft gespeeld als Ajax uit bij PEC bijna verloren heeft. Dat is iets positiefs. Hij heeft geen enkele last mentaliteitsproblemen.

14 februari 2014 om 15:51

ja het is best wel een verademing om zulke uitspraken te zien.
Een talentvolle speler die door veel mensen en media gehyped word maar met beide benen op de grond blijft en niet begint te zweven zoals sommige andere spelers.

Zo slecht vind ik hem de laatste tijd niet spelen, wel wat fouten maar dat mag vind ik wel aangezien hij nog niet zoveel ervaring heeft. Maar hij is realistisch genoeg om gewoon toe te geven dat hij nog niet constant genoeg is en dat klopt ook gewoon.
Pas wanneer hij op Eredivisie niveau die fouten die hij maakt niet meer maakt en op CL niveau gewoon goed spel laat zien dan is hij pas goed genoeg om weg te gaan en dan zal hij bij een Europese club ook veel beter binnen komen.

14 februari 2014 om 16:04

Daarom gun je het zo'n jongen alleen al...ik hoop dat hij een mooie carrière tegemoet gaat. We zullen zien...

14 februari 2014 om 16:05

Dat klopt loopfiets, dat zegt hij niet nee... net zoals hij ook niet zegt dat hij vanmorgen na de koffie op het kleine kamertje een boodschap heeft achtergelaten dat naar vers geplukte bloemetjes ruikt...

Ik deel je mening dat hij zich realistischer uitlaat in de media t.o.v. bijvoorbeeld Maher, maar zie hier de relevantie niet van in.

Groetjes

14 februari 2014 om 16:16

Touché

14 februari 2014 om 16:21

Als je bijna elke wedstrijd een beslissende fout maakt, mag je ook wel kritisch over jezelf zijn lijkt me.
Deze jongen heeft me totaal niet overtuigd, al vanaf zijn opkomst zie ik hem beslissende fouten maken (colombia, Barcelona), dus dit is niet iets van de laatste wedstrijden.

Heb me ook laten vertellen dat de enige reden dat deze jongen nog bij Ajax speelt is dat hij in het verleden als elftal opvulling bij de A en B junioren speelde. In dat licht verdient hij een enorme pluim voor zijn huidige basisplaats.

14 februari 2014 om 16:29

Dat heb je je dan mooi laten vertellen.
Geloof jij alles wat een ander zegt?
De beslissende fout tegen Barca was van Van Rhijn, niet van Veltman, die probeerde het gewoon nog recht te zetten, maar hij was net te laat. Als deze jongen jou op het begin niet overtuigde, hij heeft zeker een flink aantal wedstrijden uitstekend gespeeld, dan denk ik niet dat jij veel verdedigers kunt opnoemen die je wel goed vindt.

14 februari 2014 om 17:05

Wel als het een bron uit de eerste lijn rondom deze jongeman is ja.
Dan heb ik weinig reden om dat in twijfel te trekken.

In de eredivisie zijn dat er inderdaad niet veel. Maar deze jongen heeft behalve een goede inspeel-paas geen kenmerken van een top-verdediger.

Tegen Zwolle maakt hij een grote fout, je verliest bijna
Tegen Utrecht verdedigd hij niet je speelt 1-1.
Tegen Barcelona, moet hij die tackle nooit inzetten, er staat nog een keeper.

En dit zijn slechts de voorbeelden die ik uit m'n hoofd kan opnoemen. Zijn weinig andere verdedigers bij wie ik dat kan.

14 februari 2014 om 18:39

Klopt inderdaad dat hij op de nominatie stond om te vertrekken.... totdat Frank aan het roer kwam, hij is het oogappeltje van Frank en Frank zag wel wat in hem.
En ja dat heb ik van een bron die tot voor kort het dichtst bij hem stond(hij is namelijk naar Amstelveen verhuist), dichterbij dan zijn zaakwaarnemer!

14 februari 2014 om 16:25

dubbelpost

Over een jaar of 2 misschien maar nu is het nog zeker te vroeg voor een eventuele volgende stap. Zit nu even in een dip(je) maar Veltman heeft klasse genoeg om ook daar weer uit te komen.

Joël is nog lang niet klaar voor een Europese topclub mag dat duidelijk zijn, gewoon een paar jaartjes nog bij Ajax ballen en dan zie ik een Europese top verdediger in hem.

Jongen met veel zelfkennis. Zie je toch maar weinig deze dagen. Toch een hele belangrijke factor wil je de top bereiken. Kijk maar naar de Assaidi's, Drenthe's en Bruma's van deze wereld.

Ik vind zijn zelfkritiek wel meevallen.. Nu al aangeven nog 2 jaar bij Ajax blijven vind ik een gewaagde opmerking aangezien ik totaal (nog) niet overtuigd ben van zijn kunnen.

Ja, hij heeft het de eerste wedstrijden goed gedaan maar de laatste wedstrijden waar (zeer) matig te noemen.

Goed zelfbeeld heeft deze jongen wat moeilijk te vinden is bij de generatie.
Ook knap dat hij z'n hoofd niet gek laat maken, want volgens de tabloids hebben clubs als: Manchester United, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Tottenham, Manchester City, Milan en Barca interesse.
Zegt toch wel wat over het geweldige potentieel wat de mensen in Veltman zien.
Tuurlijk heb je altijd haters op Voetbalzone rondlopen die zeggen dat hij teveel cruciale fouten maakt omdat hij dat toevallig de laatste wedstrijd doet.
Maar persoonlijk zie ik Veltman als ons grootste verdedigende talent en dat komt eigenlijk vooral omdat het in zijn bovenkamer ontzettend goed zit.

Oke.deze jongen heeft 21 wedstrijden in ajax 1 gespeeld, dan lijkt het me inderdaad te vroeg om weg te gaan. Ik snap dan ook niet dat 17 procent zegt dat hij al op een hoger niveau moet spelen.

Deze verdediger heeft nog (lang) niet laten zien een constante factor te zijn in de verdediging.
Maakt relatief veel verdedigende fouten. Veel speelminuten maken en dan maar eens zien of hij een stapje hogerop kan komen in het buitenland.
Voorlopig een eenvoudige sub topper qua verdediger.

Wat een nuchtere jongen blijkt het weer, ook al staat hij nu bij best wel veel clubs in de belangstelling. Toch wel een uitzondering in deze tijden, waarin jonge talentvolle voetballers steeds vroegere de (verkeerde) stap richting een top/subtop club wagen. Top!

Het meest positieve van de nederlandse talenten van Ajax vind ik de mindset. Gewoon weten dat ze een goede toekomst kunnen krijgen als ze hard werken, maar niet naast je schoenen gaan lopen. Ik vind dat een groot verschil met bijvoorbeeld Maher, die zich het mannetje voelt.

"de laatste wedstrijden gaat het wat minder." Dit mag gerust hét understatement van de week worden genoemd. Goed dat hij het zelf ook inziet, zou me niet verbazen als vd Hoorn zich in de basis speelt als Veltman op dezelfde voet door gaat.

14 februari 2014 om 16:14

Haha vd Hoorn doet het nóg minder maar dan in de Jupiler League. De reden dat Veltman er staat is omdat hij gewoon beter is. Hij is verdedigend ijzersterk en aan de bal natuurlijk 1 van de beste verdedigers. Veltman speelt ook weer niet dramatisch hoor. Hij wint zijn verdedigende duels vrijwel allemaal alleen de passing lijkt minder omdat hij risico in zijn spel legt. Dat risico neem ik voor lief omdat het vaker wel lukt dan niet lukt gezien zijn 88% in de passing.

Het moet ook niet gekker worden. Die jongen kan nog makkelijk drie jaar in Nederland blijven. Groot talent, maar nog lang niet uitgeleerd bij Ajax denk ik.

Het mooiste aan deze jongen vind ik dat hij gewoon heel realistisch is. Hij weet wat hij kan en wat hij niet kan. Ook als hij een foutje maakt raakt hij niet onder de indruk en blijft gewoon hetzelfde doen. Dat maakt hem zo goed. Hij speelt pas 1 seizoen op het allerhoogste niveau en hij staat er alsof hij er al een paar jaar staat. Hij is ongelofelijk sterk in het positie kiezen. Hij verliest vrijwel geen duels (wint 85%). Geen enkele andere verdediger komt bij hem in de buurt. Daarnaast is hij heel goed in de passing en de juiste mensen in spelen. Hij zoekt altijd de oplossing om vooruit te voetballen en dan maak je wel eens foutjes. Ik kan mij er niet aan storen omdat hij ook zoveel goeds mee brengt. Ik verwacht echt dat hij de Europese top kan halen.

Ik hoop toch wel dat hij nog wat langer dan 2 jaar gaat blijven. Als hij nog minimaal 3 jaar blijft heeft hij de leeftijd van 25 en genoeg bagage in zijn rugzak om de volgende stap te maken. Hij kan de komende jaren nog genoeg ervaring op doen in de Cl/el en wedstrijden van oranje. Zou hij over 2 jaar echt uitgeleerd zijn, wat mij sterk lijkt, kan hij de stap misschien al eerder maken maar moet hij wel hier uitgeleerd zijn anders komt hij wellicht bij een club waar hij op de bank terecht komt. Zie hem dan liever blijven, ervaring op doen en dan de echte stap naar een sub of top ploeg maken maar dan als basis speler.

Edit: Spelfout

Ik zat net na te denken over het aantal tegendoelpunten van Ajax. Als je kijkt naar wedstrijden met Denswil en Vermeer er nog in. Dan zit je op 12 goals tegen in de eerste 7 wedstrijden. In de laatste 16 wedstrijden hebben ze dus maar 8 tegen gekregen. Nu presteert Veltman ook nog iets minder waardoor je de laatste wedstrijden 2 tegen hebt gekregen. Dit geeft wel aan dat Veltman erg bepalend is geweest voor Ajax. En de wisseling van de keepers natuurlijk ook.

14 februari 2014 om 16:28

En dat heeft niks te maken met het feit dat Blind in die periode a CVM speelt toch? Ophemelen is leuk maar blijf wel realistisch.

14 februari 2014 om 22:12

Ook de positie van Blind heeft daarmee te maken. Maar Veltman kwam eerder erin dan dat Blind op CVM kwam te spelen. En vaak heeft Blind nog op linksback geweest. Pas 1 wedstrijd voor de winterstop is Riedewald erbij gekomen he. Daarvoor was het of Boilesen of Blind. Maar wat ik wil aangeven is dat de vorm van Veltman bepalend is. Wanneer hij top presteert komt er geen muisje door. Ik hemel hem terecht op. Als je bijna 90% van je duels weet te winnen doe je het gewoon perfect als centrale verdediger. Geen enkele andere speler komt in de buurt van die percentages. De eerste taak is toch het verdedigen en daar is hij gewoon ijzersterk in. Nog maar zijn eerste seizoen en dan al spelen alsof hij 5 seizoenen basisspeler is. Dat hij potentie heeft om een top verdediger te worden is gewoon zo.

Kijk zo hoort het en het klopt ook nog wat hij zegt. Maar ik kan me Chivu ook nog herinneren de beginperiode bij Ajax!

14 februari 2014 om 16:46

Ik heb Vertonghen zien spelen in zijn beginperiode bij Ajax en maakte toen ook fout op fout, dat hoort nu 1maal bij dat leerproces.

Velman moet eerst eens een constante reeeks neer zetten. De ondergrens bij hem is vrij laag ene moment doet hij het uitstekend en het andere moment maakt hij fout op fout. Laat hem eerst nog maar paar Ajax verder rijpen.

Deze jongen is uit het goede hout gesneden. Waar ik me in zijn algemeenheid wel aan erger is dat spelers die pas net doorgebroken zijn al direct op een transfer aangepraat worden. Echt iets van de laatste jaren.

Uitstekende speler, het is natuurlijk onzin dat als hij een aantal mindere wedstrijden speelt, hij er gelijk geen hout meer van kan.. Dit is het verhaal van een speler die net komt kijken. Hoe hij hier uit komt, bepaalt hoe goed hij daadwerkelijk is. En ik voorspel: zeer goed!

15 februari 2014 om 08:54

Ja, maar dat is exact hetzelfde als een speler na 2 leuke wedstrijden de hemel in prijzen en dat gebeurde ook. Je weet niet of het een uitschieter was. Neem Van Rhijn, iedereen zegt dat die in een dipje zit. Ik zeg dat hij korte tijd boven zijn kunnen heeft gepresteerd.

Lekker nog twee jaar bij Ajax spelen en dan pas verder kijken. Veltman heeft zeker potentie maar staat er pas net. Zijn contract loopt nog tot 2017 dat zou ik uitdienen en wegwezen:-)

Hij heeft nog erg veel te leren, vind hem al een tijdje niet zo goed spelen al die foutjes moeten er uit. Een stap naar de top is nog veelste vroeg. 2 jaartjes Ajax, dan 2 jaartjes een Everton zoiets en dan pas de stap richting de absolute top maken.

Inderdaad erg leuke speler. Ik ben wel gecharmeerd van hem.

Ook verstandig dat hij nog twee jaar in deze pipo competitie blijft pielen, zo kan hij werken aan zijn fouten zonder direct naar de tribune te worden verwezen.

Ik schreef eerder al dat een CV pas vanaf zijn 25ste zal presteren; hij heeft dus nog even de tijd.

Een voetballer met gezond verstand.hoop dat het een topper word en veel mensen de monden snoert.kritisch zijn op jezelf siert een mens en daarom gun ik het hem.

Heel mooi om te lezen. Ik lees steeds vaker dat de talenten in NL langer willen blijven dan vroeger, puur vanwege ontwikkeling. Alleen maar goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren