Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem: ‘Als ik Advocaat was, had ik het wel geweten’

Laatste update:

Dick Advocaat sloot zondag een vroegtijdig vertrek bij Feyenoord niet uit na de 3-2 nederlaag tegen ADO Den Haag. De trainer van de Rotterdammers liet na afloop van de verliespartij weten dat hij zijn lot in de handen van de spelersgroep legt. Willem van Hanegem is van mening dat Advocaat het beste de eer aan zichzelf kan houden. De oud-speler schrijft in zijn column voor het Algemeen Dagblad dat hij het wel zou weten als hij op de stoel van Advocaat zou zitten.

Advocaat oogde aangeslagen na de nederlaag tegen ADO. "Ik ben eindverantwoordelijk voor het elftal", zei hij tegen ESPN. "Ik zag vanmiddag een elftal waar totaal geen geloof in zit. Een elftal dat met 0-1 voorkomt, de voorsprong weggeeft aan ADO, en daarna zie ik geen elftal meer... Geen voetbal, geen beleving, geen strijd. Het was geen elftal. Ik vraag me af: waar komt dat door? Komt dat door mij? Als dat zo is, dan is dat het makkelijkste. Ze moeten het vooral voor Feyenoord doen. Dat verdient iedereen die keihard werkt bij de club. Als ik dit elftal zie, met spelers die topsalarissen verdienen, dan schaam ik me daarvoor."

“Ik zag Dick Advocaat zitten en ik dacht: hier heb jij toch ook helemaal geen plezier meer in?", schrijft Van Hanegem in zijn column. "Feyenoord heeft dit seizoen best een paar aardige wedstrijden gespeeld, maar wat ik tegen ADO zag, was echt bedroevend. De vraag werd na afloop gesteld of de spelers het niet meer voor de trainer willen doen. Dat zou kunnen, dat komt voor, ook al speel je vooral voor de club. Advocaat is van mijn generatie. Hij liep zichzelf als speler negentig minuten het schompes. En dat verwacht hij nog altijd van zijn spelers.” Feyenoord kwam via Róberg Bozeník nog wel op voorsprong tegen ADO, maar keek na een uur spelen tegen een 3-1 achterstand aan. Invaller Nicolai Jörgensen tekende nog voor de aansluitingstreffer, maar verder dan dat kwam Feyenoord niet.

Volgens Van Hanegem werkt het in de voetbalwereld vandaag de dag niet meer zoals hij en Advocaat vroeger gewend waren. “Ik begrijp zijn opmerking dat spelers met topsalarissen gewoon gas moeten geven, of ze nou boos zijn of teleurgesteld of weg willen of weet ik veel wat. Maar ik krijg sterk het idee dat er spelers zijn die niet meer willen.” Volgens Van Hanegem zijn er bij Feyenoord meerdere spelers die het wel ‘prima vinden’ als ze komende zondag niet hoeven te spelen tegen landskampioen Ajax. Om welke spelers het volgens hem gaat, laat Van Hanegem niet los. Jens Toornstra en Steven Berghuis zijn er in ieder geval niet bij tegen Ajax. Het tweetal is geschorst.

“Daarom zeg ik: als ik Advocaat was, had ik het wel geweten en was ik weggeweest. Want slechter voor de dag komen dan tegen ADO, dat kan gewoon niet”, aldus Van Hanegem. Mocht Advocaat aanblijven bij Feyenoord, dan zal hij zich moeten gaan opmaken voor de play-offs om Europees voetbal. Feyenoord staat op de vijfde plaats met een achterstand van vijf punten op nummer vier Vitesse. Aanstaande zondag wacht om 14.30 uur de thuiswedstrijd tegen Ajax, waarna de competitie wordt afgesloten met wedstrijden tegen Heracles Almelo (uit) en RKC Waalwijk (thuis).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik baal al langer dat hij is aangebleven. Heeft een fantastisch eerste jaar gehad maar heel dit jaar was toch een stuk minder.
Advocaat komt voor resultaat en dat heeft hij dit seizoen veel minder gehaald. Daarnaast heeft hij nog wat spelers kapot gemaakt en maakt hij bijzondere keuzes.
Hij heeft zijn spitsen het hele seizoen niet gebruikt en gisteren gooide hij ze er ff allemaal in.
Daarnaast wisselt hij een fitte kokcu voor Diemers.

Maar het grote probleem ligt niet bij advocaat wel in het maasgebouw.

3 mei 2021 om 08:50

Hoezo minder resultaat? Hij staat op de plek waar hij hoort alle teams boven hem hebben echt een veel beter elftal. Hij heeft echt het maximale eruit gehaald meer zit er gewoon niet in. Ben heel benieuwd naar een Slot want met dit elftal aanvallend voetbal spelen gaat toch een hele klus worden om deze prestatie te verbeteren. Vitesse inhalen zou nog wel kunnen want dat schommelt ook vaak maar Az en PSV is sowieso bijna niet te doen.

3 mei 2021 om 09:01

@sebasjuh,

Hij krijgt al weken de spelers niet meer gemotiveerd. Hij staat misschien wel op de plek waar hij hoort echter zijn er veel keuzes die hij maakt niet te begrijpen.
Er zit totaal niks in en dat ligt toch aan de trainer. Met alle respect voor ADO maar daar moet je ook met deze ploeg makkelijk van winnen.

Kocku speelt misschien niet best hoor met is met alleen zijn linker teen nog beter dan Diemers. Als je die voor elkaar gaat wisselen is er iets mis. Hij begint nu voor het eerst met een echte spits. HIj had gewoon een spits in het team moeten zetten en dan Linssen vanuit zijn kracht spelen waar hij bij Vitesse zo goed was.

Nee hij gaat een half seizoen met Haps op linksbuiten spelen. Daarnaast speelt hij tegen de mindere ploegen nog verdedigend.

Ik ga voor nu niet zeggen dat Slot het beter gaat doen want ik denk dat de selectie nog minder gaat worden. Maar ik hoop dat wel dat het voetbal meer is om aan te zien.

3 mei 2021 om 09:02

Oke Sebasjuh, ik weet niet voor welk team je bent. Maar stel je bent voor een club uit de top 5...zou jij dan tevreden zijn als je ploeg het hele jaar voetbal speelt dat pijn aan de ogen doet? Dat er totaal geen idee achter zit? Als je ploeg inzakt tegen ploegen als Emmen en Ado? Dat je trainer tevreden is met een gelijkspel tegen Twente en Groningen en ook niet voor er winst gaat? Dat hij jeugdspelers vollefig links laat liggen. Dat hij spelers tot op het bot toe vernederd in de media? De ploeg voor iedere wedstrijd de underdog rol aanpraat? De kritiek gaat niet over die 5e plaats, maar alles daar omheen. Ik snap niet dat dit voor zoveel mensen niet te begrijpen is. Feyenoord speelt slechter voetbal dan sommige KKD teams of zelfs hoofdklassers. Daar gaat het om. Dan haal je er niet het maximale uit.

3 mei 2021 om 09:04

@sebasjuh Dit vind ik ook. Uitstekende trainer die vorig jaar het maximale uit Feyenoord heeft gehaald en nu gewoon op de plek staat waar ze horen met dit spelersmateriaal. Het legioen kan Feyenoord soms nog naar nieuwe hoogtes duwen in thuiswedstrijden, maar die zijn er ook niet. Ajax, Psv, AZ beduidend beter. Vitesse kan je nog om twisten, maar dan hebben we het al over plek 4/5

3 mei 2021 om 09:07

Maar Feyenoord voert ook een slechter beleid dan de meeste KKD teams en hoofdklassers. Je hebt de derde begroting uit de Eredivisie en dan heb je een kringloop selectie staan. Het aankoopbeleid is al jaren lachwekkend te noemen. De selectie is volledig uit balans want er is nul creativiteit en de kwaliteit is ook niet echt best te noemen

3 mei 2021 om 09:10

Daar komt Japie weer. Pakt een woordje uit een goede onderbouwing en probeert daarmee zijn verhaal kracht bij te zetten. Als je alle punten ziet die ik hier benoem heeft Advocaat gewoon enorm veel fouten gemaakt en dan haal je er gewoon niet het maximale uit.

3 mei 2021 om 09:13

Beleid is uiteraard verdrietig.
Maar dat heeft niet mee te maken met de keuzes die advocaat maakt....

3 mei 2021 om 09:16

En als ik dan in een ander topic aangeef dat Arnesen door het omgooien van de scouting en de jeugd, het tijdig geven van contracten aan de jeugd, aankopen van spelers voor de toekomst en het aanstellen van een trainer die een idee heeft qua speelstijl en jeugd de kans geeft, wel degelijk beleid aan het maken is. En aan Japie vraag wat er dan, los van de korte termijn transfers, nog meer moet gebeuren volgens Japie dan blijft het stil. Overigens werkt het qua korte termijn transfers ook twee kanten op. Als Dick er niet het maximale uithaalt door zijn laffe speelstijl lijken de transfers ook minder goed

3 mei 2021 om 09:20

@fr010frdam Veel mensen roepen wel dat er met dit materiaal niet meer te behalen is maar ik vind dat zo lachwekkend. Zoals je zegt kan er met dit materiaal nog steeds beter gespeeld worden tegen degradatiekandidaten. Verder heb ik het gevoel dat de selectie ook al maanden klaar is met Advocaat, dat elke keer zeiken van hem in de media over de ploeg lijkt me helemaal niet chill als groep zijnde. Elke keer lekker op de counter spelen tegen een Emmen of een Fortuna. Heerenveen waar hij met een tactische plan begon waar je meteen het eerste kwartier zag dat het voor geen meter liep. Dit zijn wel dingen die Dick aan te rekenen zijn. Maar nee hoor mensen blijven wijzen naar Berghuis en de selectie.

3 mei 2021 om 09:24

Ik ben het daar echt niet mee eens. Ja, Ajax, PSV en AZ hebben een betere selectie dan Feyenoord. Maar Vitesse echt niet. Bovendien hoef je zelfs met die mindere selectie niet op deze manier van ADO te verliezen. In het 1e seizoen heeft Advocaat absoluut het maximale eruit gehaald, dit seizoen loopt het gewoon minder lekker.

3 mei 2021 om 09:24

Ja helemaal mee eens. En misschien is de 5e plaats dit seizoen het hoogst haalbare, maar dat kan ook met meer spelplezier. Ik geloof niet dat er een goede wedstrijd bij zat dit seizoen tegen clubs uit het rechterrijtje.

3 mei 2021 om 09:26

@FR010FRDAM daar hoef je geen Einstein voor te zijn. Ik roep al 8 jaar dat er nieuwe scouts moeten komen. Als je dan aankomt met Texeira, Pratto, Bozenik, Linssen, Diemers etc. dan mag je ook best kritiek hebben op Arnesen. Die doet het vooralsnog qua aankoopbeleid dramatisch. Dan kan je niet alleen Advocaat de schuld geven van de magere resultaten want geen coach ter wereld maakt van stront suiker

3 mei 2021 om 09:32

@barcalover123 ik heb gisteren spelers gezien die niet eens een pass over 3 meter kunnen geven. Ik heb Senesi zien blunderen bij een tegengoal. Wat kan Advocaat daaraan doen?

3 mei 2021 om 09:37

Maar weer pak je er 1 onderdeel uit, waar ik het al over eens ben om vervolgens een ander onderdeeltje te bagatelliseren. Hij hoeft er ook geen Einstein voor te zijn, maar het is wel de eerste TD in jaren die het aanpakt. En je verwacht blijkbaar heel veel van een TD, maar een trainer hoeft van jou geen spelers beter te maken of op de juiste plek te zetten. En je vindt het ook prima dat hij ze geen vertrouwen geeft maar volledig de grond in boort alsof het enkel aan de spelers ligt. En qua spel maakt het je ook niet uit. Ik kijk voetbal voor mijn plezier maar dat heb ik dit seizoen niet gehad. Ik zou best trainer onder Japie als TD willen zijn. De volledige verantwoordheid ligt dan volgens de TD bij de TD zelf en de spelersgroep. Dat is wel lekker trainer zijn.

3 mei 2021 om 09:39

Dat de scouting niet denderend is ben ik volledig met je eens. Spelers welke je transfervrij haalt zoals Linssen, daar is niets mis mee. 2,2 miljoen betalen voor Antonucci, welke je dan gelijk voor een jaar verhuurd, had ik als Feyenoord zijnde niet gedaan. Zelfde geldt voor een aankoop als Diemers van 1,2 miljoen.
Uiteindelijk komt Feyenoord in de as veel te kort. Een snelle degelijke centrale verdediger naast Senesi, een creatieve centrale middenvelder en een scorende spits die ook af en toe een bal vast houdt.

3 mei 2021 om 09:44

@japie_krekel al die spelers die op het veld staan kunnen een pass over 3 meter geven, anders waren ze geen profs geworden. Maar misschien zijn ze niet gefocust? Of misschien hebben ze er geen zin meer in? In beide gevallen kan Advocaat er zeker wat aan doen. Ik zie je al maanden bijna huilen hier omdat Schmidt een keer heeft gezegd dat Mo geen Messi is maar ik hoor je niks roepen over hoe Dick zijn eigen spelers de grond in boort..?

3 mei 2021 om 10:06

@fr010frdam: wat een onzin weet jij te verkopen zeg, Advocaat is een toptrainer die het moet doen met spelers waarvan nog niet 1 aankoop een succes was. Feyenoord doet er goed aan te stoppen met Arnesen en dat hele scoutingapparaat op de schop te gooien

3 mei 2021 om 10:11

@ikbengoed - Uh.. Juist Arnesen heeft recent al het scoutingsapparaat op de schop gegooid en wil deze nog verder uitbreiden?

3 mei 2021 om 10:16

@ikbengoed83, ik onderbouw mijn mening tenminste. Op basis van welke tactische meesterzet is Advocaat volgens jou dit seizoen een toptrainer gebleken?
En Arnesen is daar juist mee bezig zoals Mgmv al aangeeft. Je weet dus blijkbaar niet waar je het over hebt.

3 mei 2021 om 10:22

@mgmv Dat zou na anderhalf jaar eens tijd worden dat Arnesen dat scoutingsapparaat gaat verbeteren. Arnesen is ook een beetje binnengehaald als iemand die het even allemaal anders zou gaan doen. Voorlopig lijkt het na anderhalf jaar nog steeds nergens op qua beleid. Hij loopt populair te doen met een bureautje uit Amerika dat voor een vriendenprijsje de club doorlicht op wat er beter kan. Is Arnesen niet capabel genoeg om dat zelf binnen een jaar te zien en aan te pakken? Dan heb je dus iemand zonder visie binnengehaald. Tel uit je winst. Maar lekker juichen dat Arnesen zo fantastisch bezig is omdat hij in anderhalf jaar 2 scouts ontslagen heeft en er 3 heeft aangetrokken. Wauw, wat een daadkracht, wat een legende, wat een briljante ingevingen heeft die Arnesen.

3 mei 2021 om 10:27

@FT010FRDAM natuurlijk maakt het spel me wel uit. Ik denk alleen dat er geen trainer ter wereld is die aantrekkelijk voetbal kan spelen met dit materiaal en natuurlijk zie ik ook wel dat Advocaat niet alles goed doetaar zijn negatieve invloed is niet zo groot als de negatieve invloed van het gevoerde beleid. Als je het überhaupt nog beleid kan noemen bij Feyenoord

3 mei 2021 om 10:27

@Master D - ook goedemorgen Mister populist. Moest je wat kwijt? Ik geef alleen aan dat Arnesen de scouting heeft doorgelicht, terwijl ikbengoed dat blijkbaar niet wist. Nergens, maar ook nergens noem ik hem briljant.

3 mei 2021 om 10:31

@japie, maar aantrekkelijker voetbal kan altijd. Dit is namelijk het slechtste voetbal in jaren.

3 mei 2021 om 10:31

Master D. Jij denkt dus dat het omgooien van je gehele scouting over één nacht ijs gaat? Heel je minachtende toontje bevalt me overigens ook totaal niet, maar dat terzijde... Iemand zonder visie had ook niet voor Slot gegaan, maar lekker veilig voor Fraser of Van Bronckhorst. Geef die man even de tijd om de puinzooi van zijn voorgangers op te ruimen, want die hebben allemaal gehandeld naar iets dat totaal niet op visie lijkt.

3 mei 2021 om 10:32

Daar heeft hij anderhalf jaar over gedaan ja, om 3 scouts door te lichten. Applaus, lekker laten blijven inderdaad met dit werktempo.

3 mei 2021 om 10:38

@repuiztav Lekker gewichtig hoor met je 'gehele scouting'. De kritiek was juist dat er geen scouting was. Daar hoef je dus inderdaad niet zo heel lang over te doen als je maar 3 man in je scoutingsteam hebt. Als je nou een hele wetenschap met 10 man in alle windstreken van de wereld had zitten, dan had je een punt gehad dat je scouting niet over 1 nacht ijs kunt veranderen. Maar met 3 man die zonder visie scouten, doe nou niet alsof je daar 15 maanden voor nodig hebt om dat te hervormen. Geef die man tijd zeg je. Die man heeft 15 maanden de tijd gehad. Voorlopig ruimt niks aan troep op, sterker nog hij maakt en haalt er alleen maar meer troep bij met zijn aankopen. Het halen van Diemers, Pratto, Texeira, Antonucci, Bozenik, Spajic en Linssen is zogenaamd visie. Terwijl het halen van Fer, Narsingh, Senesi, Kelly, Johnston en Ie zogenaamd totaal niet op visie lijkt. Hij doet precies wat zijn voorgangers ook deden. Zijn voorgangers gingen ook niet op veilig met de trainer. Die namen ook risico met Jaap Stam (geen succes overigens). Dat is schijnbaar totaal geen visie. Maar als je niet op veilig gaat met Slot noemen we het visie.

3 mei 2021 om 11:56

Het maximale eruit halen is alleen mogelijk als de spelers willen en die de opdrachten uitvoeren en niet individueel voor hun eigen bezig zijn. Het is een schande om alleen een trainer Advocaat, terwijl er ook assistenten zitten, de schuld te geven aan hem als de spelers het gewoon vertikken een stap meer te zetten en te vechten voor hun Feyenoord waar ze zo trots op zijn er voor te mogen spelen. Hier wordt net aangegeven dat kokcu met een teen beter is dan Diemers. Nu is Diemers mijn speler ook niet maar Kokcu dan zo goed is moet hij de boel mee op sleeptouw nemen en dat doet hij ook niet. Ik vind wel dat Japie wat betreft gisteren gelijk van mij zou krijgen als de kwaliteit ontbrak maar ga niet steeds de staf aanvallen. ALs je het gehele beleid van RvC tot bestuur aanpakt dan kan ik indenken dat die een slecht beleid voeren maar die zijn meer bezig met een nieuw stadion dan met het team.wat op het veld staat. Toen Arnesen aangesteld kwam was iedereen in juichstemming idem met Advocaat en nu worden ze ineens tot de grond afgebroken. Verkeerde opstellingen dat kan ik mee leven maar het zal een reden hebben die wij niet kennen als buitenstaanders. Ook als sta je niet achter je trainer dan moet er nog op het veld gevochten worden maar is het niet begonnen met het bestuur dat salaris opeiste van de spelers???? Die gaan nu misschien wel denken bekijk het maar. Als ik gisteren voor de groep had gestaan hadden ze allemaal 1000 euro boete gekregen wegens wanprestatie en dan maar tegen Ajax spelen met veel jeugd erin. Fr010frdam op vele fronten heb je zeker wel gelijk maar spelers mogen ook wel eens bij hun eigen te raden gaan en daar ontbrak het bij iedereen gisteren aan en die staan zwaar voor joker en bereiken nu ook niets als ze naar een ander willen. Ik zou zoals ze gisteren speelde geen een speler willen hebben voor dat geld wat hun verdienen en daar moet flink de bezem door dan maar niet betalen en niet mee eens dan maar de tribune op en jeugd erin.

3 mei 2021 om 11:57

@japie: je vraagt je af wat Advocaat kan doen tegen blunderende spelers, zoals gisteren Senesi. We weten beiden wat Senesi kan, maar door de laffe tactiek van gisteren, namelijk terugzakken voor je eigen goal, komt hij in dit soort hachelijke situaties en maakt hij die fout. Punt is, als je na 2 minuten 1-0 voor staat tegen een degradatiekandidaat, de grootste degradatiekandidaat dit jaar, dan moet je gewoon doordrukken zoals Ajax dat doet. Maak zsm die 2-0 of zelfs die 3-0. Maar bij Dick is tegenhouden belangrijker dan goals.

3 mei 2021 om 12:19

Over de kwaliteit van Kocu, heb je gelijk. Maar zou dat ook niet gelijk de rede zijn dat hij gewisseld wordt? Hij sxhijnt maar niet te leren dat hij 90 minuten zijn kwalitweit moet laten zien en niet een goed kwartier. Ik denk juist dat daar de schoen wringt. Natuurlijk weet ook Advocaat dat. Maar het wordt ook echt tikd dat Kocu dat zelf in gaat zien en het ook laat zien. Na Berghuis misschien wel de speler met de meeste kwaliteit bij Feyenoord, alleen laat hij het echt heel weinig zien. En daarbij als het niet loopt omschakelen naar hard werken. Van Dieners weet hij ook weo dat er niet meer inzit, dat kijkt een stuk makkelijker dan naar iemand met veel kwalitwit die het echt maar sporadisch laat zien.

3 mei 2021 om 12:34

@fr010frdam maar dit is ook de meest slechte selectie in jaren. Kokcu, Sinisterra en Senesi bv schijnen allemaal enorm getalenteerd te zijn maar geven ook vaak niet thuis en echte goede voetballers kunnen in meerdere systemen en speelwijzen uit de voeten, die zijn niet gebonden aan slechts een manier van voetballen. als je ziet hoeveel cruciale fouten zo een Senesi dit seizoen maakt gaan we daar echt geen 30 miljoen voor krijgen in de zomer wat ik veel Feyenoorders hoor roepen en je kan niet elke individuele fout van een speler op Advocaat afschuiven. dat ligt toch echt bij de desbetreffende speler zelf zo een fout

3 mei 2021 om 12:55

Het is een combinatie van slecht beleid en een trainer die er dit seizoen niet het maximale weet uit te halen. Ik denk met een Roger Schmidt voor de groep, waren ze gewoon derde geëindigd.

3 mei 2021 om 12:58

@japie_kreke ''lk denk alleen dat er geen trainer ter wereld is die aantrekkelijk voetbal kan spelen met dit materiaal'' Waarom lukt het Emmen wel om leuk te spelen? Die hebben toch veel minder materiaal. Genoeg Spaanse teams met veel minder materiaal dan Feyenoord ook krijgen het voor elkaar om leuk te spelen.

3 mei 2021 om 13:05

@japie, ik vind het allemaal best erg voor je. Je schijnt een echte feyenoord fan te zijn maar ik denk dat je zovaak teleurgesteld bent dat je er gewoon niet meer in gelooft. Dat is jammer. Als je het niet meer ziet zitten is het misschien gewoon tijd om wat anders te gaan doen. Een andere club of gewoon een hele andere sport. Ik heb je namelijk nog nooit op een positieve noot kunnen betrappen richting jouw club. Het is me overigens niet om mij te doen hé, begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk dat het voor jezelf beter is, gewoon om wat meer vreugde en plezier in jouw leven te krijgen. Dan hoef je ook niet meer de hele dag te klagen. 😊😇

3 mei 2021 om 13:06

Is plek vijf maximaal presteren met Feyenoord? Zou een andere trainer niet Utrecht en Groningen achter zich weten te houden met spelers als Bijlow, Haps, Geertruida, Senesi, Kökçü, Toornstra en Berghuis (mijn inziens een top vijf speler in de eredivisie)?
Trap toch niet in de praatjes van Voetbal Inside. Advocaat heeft dit jaar gewoon zeer slecht gepresteerd. De selectie is gewoon aantoonbaar beter dan Utrecht en Groningen.

3 mei 2021 om 13:27

Amen

3 mei 2021 om 14:38

@furrr ik zal altijd voor Feyenoord blijven alleen ik snap de onkunde niet die bij Feyenoord allerlei hoge posities bekleed. het aankoopbeleid is toch al jaren lachwekkend bij Feyenoord? AZ heeft met minder geld een betere selectie weten neer te zetten. zet ons daar neer en wij doen het beter waarschijnlijk. ik roep al 8 jaar om een goed scoutingsapparaat en Feyenoord gaat daar nu pas mee beginnen. wat voor amateurisme is dat? FC Knudde beleid. ik houd van de club Feyenoord maar ik heb een enorme hekel aan de mensen die het beleid bepalen bij Feyenoord. Van Geel is nu gelukkig eindelijk weg sinds vorig jaar, dus ik hoop dat Arnesen meer kunde heeft. alleen zijn zomeraankopen hebben me wel aan het twijfelen gebracht want dat was echt drie keer niks

3 mei 2021 om 14:40

@inti Schmidt heeft na Ajax met afstand de beste selectie uit de Eredivisie en het voetbal daar is ook niet om aan te gluren en PSV heeft moeite AZ achter zich te houden. die zou het ook niet beter doen met dit materiaal

3 mei 2021 om 15:18

@japie: als je praktisch kijkt naar deze selectie verschilt die niet zoveel van 2 jaar geleden. Achterin is st Juste weg en is Senesi erbij. Malacia en Geertruida hebben in de tussentijd flink minuten mogen maken. Op het middenveld ben je Clasie en Vilhena kwijt en kwam Fer terug. In de tussentijd had Kokcu zich flink mogen ontwikkelen. Voorin ben je van Persie en Larsson kwijt maar had Sinisterra zich kunnen ontwikkelen.
Wat mij betreft het grootste euvel is dat jonge spelers bij Feyenoord al vele jaren lang niet doorgroeien ondanks redelijk wat speelminuten.

3 mei 2021 om 09:12

Tenenkrommend hoe Advocaat de volle laag krijgt en alle spelers buiten schot blijven onder het Feyenoord publiek. Als je van dit ADO niet kan winnen moet je je dood schamen, daar kan geen slechte keuze van Advocaat tegen op. Alsof je met Slot komend seizoen ineens boven plek 5 staat. Het is gewoon een ontzettende matige selectie, die vorig jaar bizar boven zichzelf uitsteeg. Advocaat doet genoeg dingen fout, maar je kan hem niet altijd alles aan rekenen.

3 mei 2021 om 09:16

Messibazoer.

Geloof me 1 ding de spelers krijgen genoeg de volle laag. Echter gaat dit Topic wel over advocaat.
Het verlies tegen Ado heeft niet alleen met de keuzes te maken van Advocaat voor deze wedstrijd. Heeft met de keuzes te maken die hij dit hele seizoen maakt.

En ook de spelopvatting. Er is niet voor niets een discussie binnen de selectie over de negatieve opvatting. Uiteindelijk is de trainer eind verantwoordelijke en hij krijgt het niet voor elkaar om er maar iets in te krijgen waar hij dat vorig jaar wel lukte.

3 mei 2021 om 09:20

Maar Messibazoer, Ajax heeft in het verleden ook niet altijd geweldige selecties gehad. Echter heb ik Ajax nog nooit in zien zakken tegen degradatiekandidaten. Ook heb ik de trainers nooit spelers volledig af zien branden in de media. Daar gaat de kritiek over. Slot mag van mij 7e of 8e worden als hij spelers vetrouwen geeft, jeugd de kans geeft en vanuit eigen kracht met spelplezier gaat voetballen zodat het voor ons ook nog eens leuk is om naar te kijken.

3 mei 2021 om 09:21

Vorig jaar was hij met zijn spel opvatting aardig succesvol. De spelers willen vooruit, en zie daar.

3 mei 2021 om 09:25

Dat ontkennen we niet. Toen pakte hij ondanks het lelijke spel punten. Als je dan een seizoen later nog lelijker speelt, maar weinig punten haalt tegen mindere teams is kritiek toch terecht?

3 mei 2021 om 09:26

IN het verleden behaalde resultaten geven geen garantie.......

Messi laten we voorop stellen dat de spelers het in het veld moeten doen.
Alleen de spelers moeten de afspraken van de trainer nakomen. Daarnaast maakt de trainer de opstelling en bepaalt hij wie hij wisselt.

Als de trainer dan ook nog eens openbaar spelers gaat afvallen dan ben je eigenlijk al wel klaar bij een club.

3 mei 2021 om 09:36

@MessiBazoer wat denk je van die Arnesen? Die heeft er ook een potje van gemaakt met zijn transfers afgelopen zomer

3 mei 2021 om 09:40

@japie, wat geef jij Advocaat voor cijfer dan? Qua spel, tactiek, spelers beter maken, optreden in de media en ingrijpen bij wedstrijden en huidige klassering. Als jij tot een voldoende komt vind ik het knap

3 mei 2021 om 09:45

Geef ik Arnesen cijfers: transfers korte termijn: 3 Transfers lange termijn: 7,5 (Balde, Antonucci, Bozenik) aanstellen trainer (6, te lang met Dick, maar opvolger ben ik positief over. Organisatie 8(eindelijk iemand die de jeugd en de scouting omgooit) contracten: 8 (eindelijk een TD die tijdig (jeugd) spelers contracteert. Nou, komt ie op een 6,5. Dat is sowieso hoger dan Dick

3 mei 2021 om 09:54

@japie_krekel,

De beste man is pas 1 seizoen werkzaam.
Dit is gewoon kuddegedrag en lekker napraten van o.a. Valentijn 'riooljournalist' Driessen.
Laten we mensen even de kans geven, dus ook Slot en ook Arnesen.

@messibazoer,

Ik vind slecht wisselbeleid, spelers openlijk afbranden en spelopvatting toch echt wel te wijten aan de trainer.
Wat terecht al wordt gezegd, zijn de keuzes moeilijk te verantwoorden.
Nu vond ik gister de wissels echt alsof Advocaat de handdoek in de ring wierp.
Alsof hij dacht " Breng die jongen er ook maar in, en oh ja, Pratto ook."
Diemers voor Kokcu is niet te verantwoorden, Haps voor Malacia niet.
Jorgensen kon ik wel begrijpen.
Echter, waarom geen Baldé, je moet toch lopende mensen hebben, gasten die een gat trekken of zonder bal kunnen lopen.
Maar je brengt 2 spitsen, die allemaal afhankelijk zijn van, jawel, aanvoer.
Die is er niet, want je hebt geen normale buitenspelers staan.
Je zag het, de eerste beste voorzet vliegt binnen, dan ga je het beetje creativiteit wat je hebt, wisselen (kokcu), voor een speler waar een draaideur nog duizelig van wordt.
Nee ik heb Advocaat ook lang beschermd en het voordeel van de twijfel gegeven.
Maar laat Slot het seizoen nu afmaken, en een goeie draai geven aan de play-offs.
5 ptn op Vitesse ga je ook niet meer goed maken, aangezien je a.s. zondag al een verloren wedstrijd speelt, kan dat zomaar 8 ptn worden.

3 mei 2021 om 09:59

In principe geloof ik ook in Arnesen, maar tegelijkertijd kan ik niet zeggen dat ik heel erg tevreden ben met de transfers sinds zijn komst. Ik had gehoopt dat transfers als die van Diemers en Linssen niet meer zouden zien, maar die kwamen toch. Bozenik en Balde heb ik mijn twijfels over, Antonucci is nog afwachten en die hele rits aan onder 21 spelers waren ook niet gratis.

3 mei 2021 om 10:29

@FR010FDAM een Advocaat een 5,5 ofzo en het beleid een 3,5 ongeveer

3 mei 2021 om 10:31

@VoetballR ik schrijf Arnesen nog niet af maar zijn slechte transfers hebben natuurlijk ook invloed op de resultaten. Niet alleen de keuzes die Advocaat maakt dus Arnesen kan je momenteel niet buiten schot houden. Ook hij verdiend kritiek op zijn functioneren op dit moment

3 mei 2021 om 10:36

Als je tot een voldoende komt voor Advocaat ben ik benieuwd waar je die vandaan haalt.
Qua spel: 3, slechtste spel in jaren. Het ziet er niet uit en geen lijn te ontdekken Tactiek 3, meerdere malen tactisch overklast. Spelers beter maken 2, enkel Geertuida en Bijlow zijn beter geworden ,optreden in de media 3, spelers openlijk afvallen en proberen eigen hachje te redden, Ingrijpen bij wedstrijden 2, zelfs als het niet loopt wacht hij tot de 80e minuut met wisselen. Huidige klassering 5 zelf denk ik dat we gewoon boven Vitesse moeten staan. Dan kom ik tot een 3 gemiddeld.

3 mei 2021 om 10:44

@stefandefree Ik ben qua transfers ook wel teleurgesteld in Arnesen al denk ik dat hij zich vooral in de vingers heeft gesneden door Advocaat nog een jaar binnen te houden, al was dat meer dan logisch na vorig seizoen. Maar daardoor heeft hij ook teveel zijn oren laten hangen aan Advocaat. Over Diemers en Linssen gingen toch de verhalen dat Advocaat ze graag er bij wou hebben. Door Advocaat te laten zitten weet je dat Bozenik een jaar stil komt te staan. Pratto die er dan ook nog bij word gehaald. Al met al wel heel teleurstellend van Arnesen. Over de onder 21 spelers valt weinig te zeggen, die zijn volgens mij eerder gehaald om jong Feyenoord z.s.m. in de KKD te krijgen dan dat er verwacht word dat ze doorstromen naar het eerste. Dan is het heel zuur dat dat stil kwam te liggen.

3 mei 2021 om 11:28

@FR010, ik ben het met je eens dat Advocaat niet het maximale uit dit elftal haalt, want Feyenoord hoort niet te verliezen van ADO. Dat voorop. Maar ik mis bij jou enige verantwoordelijkheid bij de spelers. Hoe is het mogelijk dat ze gisteren zo slecht speelden? Zelfs met het ontbreken van de chemie, hoor je jezelf genoeg op te pompen om te winnen. Met andere woorden: de schuld ligt niet alleen bij advocaat.

3 mei 2021 om 11:38

Kyle66

Tuurlijk ligt de schuld niet volledig bij Advocaat. Hij blijft wel eindverantwoordelijk.
Je zag dit in januari al aankomen. Ik heb toen op twitter al gezegd is dat de koek op is.

Advocaat maakte verschillende spelers belachelijk in de media. Zijn opstelling en wisselbeleid is ook heel bijzonder te noemen. Hij geeft totaal geen vertrouwen aan spelers.

De rek is er al weken uit .
Het oppompen kan je alleen doen als je plezier heb. Advocaat krijgt dit niet meer voor elkaar.

3 mei 2021 om 12:25

maar plezier valt en staat natuurlijk ook met de resultaten. stel Ajax verliest nu 3 keer op rij. dan zal de sfeer in zo een groep ook niet zo lekker zijn. volgend jaar als Slot coach is kunnen we pas echt concluderen of het spel en de resultaten dankzij Advocaat zo slecht waren. Slot heeft kunnen profiteren van het goede beleid van AZ. nu hij met een slecht beleid en hele povere selectie te maken krijgt bij Feyenoord zullen we gaan zien hoe goed hij echt is. ik ben heel benieuwd naar volgend seizoen iig

3 mei 2021 om 13:02


Plezier is natuurlijk ook zorgen dat je een team ervan maakt. Als je op trainingen geen plezier heb zal het in de wedstrijden ook niet komen.
Toen Feyenoord wedstrijden won zag ik ook geen plezier.

Tja hoeveel kans krijgt Slot is de vraag. Als Slot na 5 wedstrijden al afgerekend wordt valt niet mee. Geef hem dan dat seizoen en een gelijkwaardige selectie en niet een mindere zoals het er nu uit ga zien.

3 mei 2021 om 13:06

Hoho messi, ado had dit jaar gewoon kampioen kunnen worden he. Het zat alleen wat tegen met wat ballen op de paar dit jaar.

3 mei 2021 om 09:12

Advocaat is altijd al van de korte termijn geweest. Ik vergelijk het met z’n periode bij Sunderland. Eerst Sunderland behoedt voor degradatie. Hij was de held daar. Bleef een jaar extra en werd na een paar maand ontslagen omdat ze wel echt klaar met hem waren en z’n trucje niet meer werkte

3 mei 2021 om 09:37

Ja, klopt. Hetzelfde geldt voor zijn spelopvatting, waarvan hij (en daardoor iedereen) vindt dat dat bij Feyenoord en deze spelersgroep past. Prima, maar die spelopvatting heeft hij werkelijk overal toegepast in de laatste jaren. Het is een crisisopvatting, die nu (inderdaad) gewoon niet meer werkt na zo lange tijd.

3 mei 2021 om 09:15

Bliek, dat fantastische 1e jaar wat jij schrijft is puur op de resultaten gebaseerde gok ik? Ook in zijn eerste jaar was Feyenoord zelden beter dan de tegenstander maar werden wel de punten behaald. Voetballend ook toen matig.

3 mei 2021 om 09:18

Chandler Als jij in principe tot het eind voor het kampioenschap mee doet dan heb je met dit Feyenoord een fantastisch jaar gehad en het maximale eruit gehaald.
Voetballend is het niet best. Maar ja dat vond ik onder Gio ook niet.

3 mei 2021 om 09:47

Bliek, wanneer hebben ze dan onder Dick tot einde meegedaan voor titel?

3 mei 2021 om 10:01

Chandler,

De kans vorig jaar bestond toen we opeens moesten stoppen. Er zaten 2 teams in een flow. De kans was klein maar was er gewoon. 1 team liet toen veel punten liggen.

3 mei 2021 om 10:03

Feyenoord stond 6 punten achter, met nog 10 wedstrijden te gaan en nog een thuiswedstrijd tegen Ajax op het programma. Gezien de reeks waar ze toen aan bezig waren, waren ze in elk geval niet kansloos. Ik vond het in elk geval jammer dat het seizoen beeindigd werd, want ik was heel benieuwd waar het op uitgelopen zou zijn.

3 mei 2021 om 11:01

Chandler, Ajax was uit vorm en Feyenoord won nagenoeg alles. Het gat werd steeds kleiner en niemand rekende op een titel, maar het had echt gekund

3 mei 2021 om 11:32

Het had gekund maar dan ga je ervan uit dat Ajax meerdere wedstrijden zou verliezen (terwijl de ziekenboeg net leeg stroomde en ze weer op weg naar boven waren), maar ook dat AZ meerdere wedstrijden zou verliezen. Laten we eerlijk zijn: Feyenoord won wel maar vaak met geluk.

3 mei 2021 om 11:40

Met geluk word je kampioen Kyle66.
Het ging er nu niet om of je kampioen zou worden het ging erom of je nog meedeed om de titel.

Ajax won toentertijd de wedstrijden niet gemakkelijk en liet vrij makkelijk punten liggen.
Feyenoord moest nog tegen AZ dus het was mogelijk geweest al gaf ik AZ meer kans om kampioen te worden.

Maar wat ik zeg het ging erom of ze nog meededen niet of ze het hadden geworden.

3 mei 2021 om 12:10

Je vergeet dat Ajax en az nog een wedstrijd minder hadden (dus 9 verliespunten) en dat er nog maar 8 speelrondes waren. De kans dat je met 8 speelrondes en een achterstand van 9 punten op 2 ploegen kampioen zou worden was echt 0.1%.

3 mei 2021 om 13:08

Zytto ze hadden alle 2 25 wedstrijden gespeeld en het scheelde 6 punten.
Ajax had al 5 keer verloren dat jaar. moeten nog 9 wedstrijden dus de kans is wat groter.
Feyenoord moest nog tegen AZ een verlies en gelijkspel van Ajax was al voldoende geweest bvij wijze van.
Echter is dit een koe in zijn hol kijken.
Maar Feyenoord deed dus gewoon nog mee.

1. Ajax 25 18 2 5 +68 -23 (+45) 56
2. Az 25 18 2 5 +54 -17 (+37) 56
3. Feyenoord 25 14 8 3 +50 -35 (+15) 50

3 mei 2021 om 13:09

@bliek Met zes punten achterstand en een veel minder doelsaldo op twee ploegen doe je niet mee voor de titel, er waren nog maar 9 wedstrijden te spelen. Feyenoord was in gevecht met PSV voor plek 3.

3 mei 2021 om 13:33

Speedy
Normaal eens. Afgelopen jaar niet eens. Feyenoord zat in een veel betere flow dan zeker Ajax. Waar ook Feyenoord - Ajax nog gespeeld moest worden.
Het is uiteindelijk allemaal gissen maar de kans was er gewoon.

Ajax won vorig jaar 1 op de 3.5 wedstrijden niet.
Ajax had de laatste 3 wedstrijden 2 verloren.

3 mei 2021 om 09:28

En het ergste is nog dat hij volledig buiten schot blijft bij vele media en z'n vriendjes. Ik las het gister ook al ergens treffend: er is dit seizoen al meer aan de stoelpoten van Arne Slot als trainer van Feyenoord gezaagd dan aan die van Dick Advocaat.

3 mei 2021 om 09:35

100% eens.
Weet je waar ik echt bang voor ben. Slot krijgt volgend seizoen een mindere selectie dan advocaat nu heeft.
Slot word dan na een wedstrijd of 5 al bekritiseerd. Ik hoop echt dat deze beste man de kans krijgt om te gaan bouwen.

Daarnaast word het echt tijd dat er in het dwaasgebouw een grote schoonmaak komt want daar zit echt vergif voor onze club.

3 mei 2021 om 09:41

Klopt, die krijgt het sowieso zwaar. De Krabbendammen, Driessens en Derksens staan al in de rij, aangezien Slot een complete tegenpool is van Advocaat en laatstgenoemde niks fout kon doen. Dan komt 'uitvinder' Slot die denkt dat het wel anders kan. En het erge is nog dat wij in de Kuip wel anders denken en juist inderdaad hopen dat hij kan gaan bouwen.

3 mei 2021 om 09:47

In principe denken Arnessen en Slot beide wel anders.
Alleen er zitten nog wat mensen boven Arnessen die zich meer bezig houden met andere dingen i.p.v. wat er op het veld gebeurd.

Die geven liever 40 mil uit aan iets wat steeds slechter word.

3 mei 2021 om 11:34

@MGMV en Bliek, zouden jullie ermee kunnen leven als Feyenoord een jaartje bijvoorbeeld 7e zou worden maar wel met een visie? En het jaar daarna misschien 5e? Want ik heb ook reacties van supporters gelezen dat ze niet blij zullen zijn als Feyenoord 7e of 8e wordt komend seizoen. Edit: met een visie bedoel ik dus dat te zien is waar Slot naartoe wil.

3 mei 2021 om 11:44

@kyle66 ze mogen van mij Slot 3 jaar de kans geven en dat je dan het eerste jaar 7 de zou worden is het niet anders.
Je kan niet gaan veranderen en verwachten dat je mee gaat doen.
Daarbij denk ik ook dat de selectie volgend jaar nog minder gaat worden.

Tuurlijk word ook ik niet gelukkig van plek 7 maar als dat moet om daarna beter te worden prima.
Echter zit er een grote maar aan en dat is dat er een schoonmaak in het maasgebouw moet zijn.
Er moeten mensen komen die echt iets met de club voor hebben ipv alleen maar zelf ervan beter te worden.

3 mei 2021 om 13:41

Houd er wel rekening mee dat het bouwen van Feyenoord minimaal een 5 jarenplan is en met vallen en opstaan zal gaan. En als het sneller gaat is dat meegenomen, maar het zou ook zomaar wat langer kunnen duren.

Denk dat Slot nog een goed karwei gaat krijgen om dit team te laten ballen. Maar dat gezegd hebbende, wie zet Haps nou linksvoor? Wie wisselt je enige speler met creativiteit (kokcu) en gooit Diemers erin?

Er zijn dit jaar zoveel tactische beslissingen van Advocaat die ik niet heb begrepen. Ik weet dat zijn track record langer is dan de Chinese muur, maar ik vind dat er best gezegd kan worden dat niet alleen het team onder presteert, maar Advocaat ook.

3 mei 2021 om 08:58

Zeker weten. Vooral als mensen denken dat je met deze selectie kan domineren in het veld. Imo valt er weinig eer te behalen met dit materiaal

3 mei 2021 om 09:06

Japie, dat verwacht niemand. Maar jij leest selectief en blijft vasthouden aan je stokpaardje qua selectie. Er is wel degelijk meer uit te halen, dat heeft hij vorig seizoen zelf gedaan en dit seizoen zag je het ook enkele wedstrijden, maar door zijn koppigheid , slechte communicatie en gebrek aan tactisch inzicht lukt hem dat niet meer. En ondanks de matige selectie moet je Emmen wel degelijk onder druk zetten
Feyenoord onwaardig om in te zakken tegen degradatiekandidaten

3 mei 2021 om 09:08

En qua veldspel is het nog nooit zo slecht geweest. Daar is Dick ook verantwoordelijk voor

3 mei 2021 om 09:10

Je kan toch wel domineren tegen een Emmen, Fortuna of een Ado? Kom nou, jij roept hier altijd dat als je meer geld uit geeft dat je automatisch moet winnen. Dan had Feyenoord toch echt van heel veel ploegen moeten winnen. Het is vooral dat Advocaat constant rare beslissingen neemt en daarnaast staat die ploeg al maanden niet achter hem. Advocaat wordt constant als een heilige behandeld door de media terwijl die man eigenlijk vanaf dag 1 dit seizoen al voor onrust zorgt.

3 mei 2021 om 09:14

@FR010, Jij blijft vasthouden aan je stokpaardje dat alles Advocaat zijn schuld is, ook niet waar.

3 mei 2021 om 09:17

Klopt, daar is hij verantwoordelijk voor, maar ik vind dat de spelers zelf ook verantwoordelijk zijn. Het is een combinatie van factoren en echt niet alleen Advocaat die ondermaats presteert.

3 mei 2021 om 09:19

@messi Hij blijft verantwoordelijk voor wat op veld gebeurd en als hij er niks in krijg is hij niet de juiste man op de juiste plek.

Het is geen beste selectie maar er zit echt wel meer in dan dit.

3 mei 2021 om 09:21

@messibazoer Het is toch altijd de schuld van een coach wanneer een ploeg matig presteert? Hij is de eind verantwoordelijke. Bij Dick geldt dat opeens niet en ligt het aan alles behalve Dick. Tuurlijk hij heeft een kut selectie maar nog steeds een betere selectie dan een Emmen of een Ado.

3 mei 2021 om 09:22

Ik zeg niet dat de 5e plaats zijn schuld is. Wel het dramatische spel en tactiek. Daar is hij verantwoordelijk voor. Hij moet namelijk ingrijpen als wat hij probeert niet werkt en dat heeft hij niet gedaan.

3 mei 2021 om 09:29

Dan schatten jullie de selectie iig hoger in dan dat ik dat doe. Ik vind het materiaal om te huilen

3 mei 2021 om 09:37

Het materiaal is niet zo slecht dat je van Ado hoeft te verliezen...

3 mei 2021 om 09:43

@japie_krekel zo slecht dat je van ADO verliest Japie?

3 mei 2021 om 11:03

En hopeloos gelijkspeelt tegen Emmen, Heracles, Sparta, RKC. Praktisch iedereen uit het rechterrijtje. Waarna Advocaat ook nog eens blij is dat Feyenoord niet verliest

3 mei 2021 om 11:16

@barcalover123 zonder Berghuis kan dat gebeuren idd. dat is de enige speler die het verschil kan maken

3 mei 2021 om 13:20

en dan nog heeft een ado, sparta of emmen niet de beschikking over een bijlow, senesi, haps, kokcu, sinisterra, toornstra, linssen en noem maar op. Zo ongeveer elke basisspeler (op diemers na) is een versterking voor dat soort clubs. Door er dan structureel punten tegen te verspelen kun je wel degelijk de coach aanrekenen.

3 mei 2021 om 13:44

Ach ja, soms zit het tegen. Ado pakte ook een puntje tegen PSV

3 mei 2021 om 14:49

Sparta zal daar blij mee zijn ja maar of je FC Groningen of een Utrecht er blij mee maakt daar heb ik sterk mijn twijfels bij op Berghuis, Senesi en Bijlow na. Berghuis is waarschijnlijk de enige reden dat we 6 punten voor staan op een club als FC Utrecht

Ik denk ook dat Dick het beste kan vertrekken. Heb niet het idee dat hij nog iets uit deze selectie gaat halen. Voor de korte termijn altijd wel een goede trainer die de boel stabiel neerzet. Echter is zijn trucje op een gegeven moment ook wel uitgewerkt en dat zien we nu weer. Laat iemand anders het seizoen afmaken voor eventueel nieuw elan, want op deze manier ga je de play-offs ook niet succesvol afsluiten. Er moet iets veranderen en veel meer keuze dan een interim trainer neerzetten is er niet.

Tijdens de wedstrijd dacht ik: Wat boeit het deze man nog? Hij is op leeftijd en is volgend seizoen toch weg.

Dacht ik hier aan iets vreemds?

3 mei 2021 om 09:03

Als ik het interview na de wedstrijd zag had ik wel het idee dat hij aangeslagen was. Denk dat het hem wel degelijk wat boeit.

Even wat anders, waarom wordt Advocaat altijd zo amicaal 'Dickie' genoemd, met name door de mannen van Veronica Inside die sinds de late jaren '00 zijn imago flink hebben opgekrikt. Het lijkt alsof de voetbalwereld dat heeft overgenomen en dat hij een soort oneindig krediet moet hebben. Waarom is dat zo? Is Advocaat echt zo'n geweldige man/trainer? Waarom mag 'Dickie' meer dan een ander? Omdat het een oude man is waar we respect voor moeten hebben? Zomaar wat gedachtes en vragen.

3 mei 2021 om 10:55

Terechte vragen. Ik vind ook dat de mannen van VI nooit kritisch zijn naar de trainer Dickie ( tenminste nu in zijn feyenoord tijd). Er wordt vooral afgegeven op de spelers en dickie wordt altijd het hand boven het hoofd gehouden. Als je dit vergelijkt met Schmidt, ten hag met periodes en andere trainers...

3 mei 2021 om 11:21

Omdat ouwe jongens krentenbrood.

Het zijn nog paar wedstrijden toch tot einde seizoen? Volgend seizoen staat er iemand anders voor de groep. Advocaat heeft er vorig jaar het maximale uitgeperst. Misschien dit seizoen ook wel, het is matig materiaal.

3 mei 2021 om 09:04

Meer als een vijfde plek zit er sowieso niet in imo. AZ en Vitesse hebben gewoon een betere selectie momenteel naar mijn mening

3 mei 2021 om 09:12

@japie volgens mij heeft Feyenoord toch meer geld uit gegeven aan de selectie dan AZ en Vitesse dus dit is toch gewoon pure middelmaat wat Advocaat dit seizoen heeft laten zien? Of kijk je niet meer naar het geld argument als het over jouw club gaat?

3 mei 2021 om 09:26

Ze kunnen wel meer geld hebben uitgegeven, maar ze hebben er kwalitatief geen goede spelers voor gehaald. De enige spelers met talent zijn Berghuis en de keepers. Voor de rest is het pure middelmaat die bestaat uit spelers met een beetje talent, maar geen karakter of spelers met karakter, maar geen talent en dan nog en grote groep met geen van beide.

3 mei 2021 om 09:28

Kijk nou eens even naar wat er bij Feyenoord op het veld staat. Natuurlijk moet Feyenoord derde worden maar de beleidsbepalers doen er alles aan om dat te voorkomen met hun zaadaankopen

3 mei 2021 om 09:42

Dus je geeft eindelijk keer toe dat het niet alleen draait om hoeveel geld je uitgeeft? Feyenoord is het perfecte voorbeeld dat je wel miljoenen kan uit geven maar dat zegt nog steeds niks als je er matige spelers voor haalt. Je hebt gewoon als club te maken met hoe een speler presteert, of de coach er mee kan om gaan en of hij wel brengt wat er verwacht wordt.

3 mei 2021 om 10:33

Als je slecht beleid voert als club dan heeft geld idd geen meerwaarde meer maar jij doelt op City en PSV en die hebben gewoon geweldig materiaal

Ik heb niet het idee dat een andere trainer het met dit materiaal veel. beter had gedaan. Ik vond Feyenoord gisteren echt inspiratieloos voetballen en ze lieten zich zo makkelijk aftroeven door ADO.

Advocaat had beter na vorig seizoen kunnen stoppen. Toch droevig dat zijn imposante trainerscarrière zo moet eindigen.

Persoonlijk vind ik dat het team (inclusief trainer) niet hard genoeg aangepakt wordt door de buitenwacht.
VI bijvoorbeeld is al jaren coulant en zelfs begripvol.
Iedereen lult maar dat er niets meer uit deze selectie te halen is , mijns inziens gewoon gelul.
Er mist strijd en passie ,dat heeft niets met kwaliteit te maken.
De helft van deze spelers is het shirt niet waard en moeten zich kapot schamen
Ik heb veel sympathie voor de persoon Advocaat (en zeker ook bewondering voor de prestaties vanuit het verleden)
Maar als trainer bakt hij er momenteel helemaal niets meer van.
.

Hanegem is wat dit betreft altijd een slappe l geweest. Ik kan me nog herinneren dat hij riep dat wijlen JC de handdoek moest gooien , hij zou het nooit kunnen winnen van de toenmalige leiding.
JC stapte in het vliegtuig, reed naar de Arena en gooide de boel eruit.
Hanegem was als voetballer niet zo slap

Ik mis bij de wedstrijden van Feyenoord de passie, iets waar de club Feyenoord voor staat in mijn mening, en dat kan je een trainer toch aanrekenen.

Dick is een legend maar ben blij als hij weg is. Door zijn defensieve anti voetbal zijn de spelers allemaal de weg kwijt.. wie gaat er nou tegen een speler als berghuis zeggen dat hij moet gaan verdedigen enal. Ben bij als Slot er is, lekker voetballen gewoon. Tuurlijk is Feyenoord geen titelkandidaat volgend jaar maar alles beter dan met 10 man verdedigen tegen clubs als Emmen.

3 mei 2021 om 10:31

Ik snap wel dat Dick defensief speelt. Als je tegen de nummer laatst nog drie tegendoelpunten krijgt op deze manier, dan kun je weinig anders volgens mij. En dan spelen ze nog met de bewierookte leider van de defensie Senesi. Ik vind het allemaal niet zo geweldig moet ik zeggen.

3 mei 2021 om 11:06

Maar AjaxRosenberg, die drie tegengoals vallen juist mét die verdedigende speelwijze hè

3 mei 2021 om 11:16

Ik zou niet al teveel verwachten van Slot, zeker niet als Berghuis vertrekt

Advocaat is niks anders dan een crisismanager, die er hooguit 1 jaar wat uit kan persen. Daarna is het uitgewerkt en zie je dat hij eigenlijk totaal geen oog heeft voor de lange termijn. Ten Hag was bv al afgeserveerd voordat hij überhaupt begon, maar Advocaat heeft zijn vrienden bij VI en treft geen enkele blaam. Nu de punten ook uitblijven blijft er helemaal niks meer over.

Wat heeft het voor zin om nu nog weg te gaan? Niets lijkt mij. Laat Advocaat het seizoen maar afmaken en begin opnieuw. En als Advocaat per se weg moet, laat het dan over aan De Wolf of Pot. Niet aan Slot, want die kan er alleen maar bij verliezen.

3 mei 2021 om 10:25

Er moet nog Europees voetbal gehaald worden. En aangezien we het nu zelfs tegen ADO al af laten weten, wordt dat nog een groot probleem blijkbaar. We gunnen Dick allemaal z'n afscheid - het is ook dé reden waarom hij er nog zit -, maar we moeten ook niet vergeten dat Feyenoord nog gewoon een (nabije) toekomst heeft zonder Advocaat.

3 mei 2021 om 10:29

Oké, maar ik geloof niet dat Advocaat wegsturen betere resultaten gaat opleveren. Dat zijn van die 'nieuwe trainereffecten' die eigenlijk vooral gebaseerd zijn op sprookjes. En Advocaat kan er ook weinig aan doen dat zijn selectie zéér matig is.

3 mei 2021 om 10:37

Ik denk ook niet dat het zin heeft of überhaupt gaat gebeuren dat Dick vertrekt. Het is ook enkel nog een kwestie van de play-offs overleven, want verder spelen we nu nergens meer voor de rest van het seizoen. Dus aan de ploeg en aan Dick om zich nog twee keer op te laden en dan even goede vrienden te zijn. Maar als de trainer en de spelersgroep elkaar niet meer kunnen raken, heb je wel een probleem. En prima dat je de selectie zéér matig vindt, Advocaat treft ook genoeg blaam.

3 mei 2021 om 10:39

Deze selectie is goed genoeg om hoger druk te zetten tegen nota bene ADO. Wat doet Dickie? Zakt lekker in, want ja... een gelijkspel is lekker veilig toch?

3 mei 2021 om 10:56

@repuiz - Hoho, ADO is wel gewoon een lastig te bespelen ploeg.

Heb 1 leuke helft gezien tegen Willem II de rest van het seizoen was niet om aan te gluren. Inzakken, achterin rondspelen, geen diepte, geen spits, backs die meer moesten verdedigen dan aanvallen. Echt de meest saaie tactiek ooit kan me voorstellen dat je als voetballer dan ook echt alle plezier in het spelletje verliest als je zo moet spelen. Dat ze er dan ook nog eens allemaal niet zoveel van kunnen helpt ook niet mee.

3 mei 2021 om 10:37

Ik snap wat je bedoelt hoor maar er zijn ook wel tig redenen te noemen die allemaal niet helpen. Jorgensen heeft volgens mij al jaren geen plezier in het spelletje, Bozenik kan nauwelijks meevoetballen, Pratto hoeven we het niet over te hebben volgens mij. Geertruida en Malacia zijn aanvallend ook niet zo sterk, behalve Geertruida dan bij corners met het hoofd. Berghuis speelt altijd dus op rechts heb je sowieso niet echt diepte. Sinisterra is verder de enige aanvaller met een beetje kwaliteit, maar is totaal (nog) niet op het niveau van voor zijn blessure. En als je dan op het middenveld mensen als Diemers en Kokcu hebt, die de helft van de ballen bij de tegenstander inleveren. Ik vind het bijzonder dat Dick het zelf nog ziet zitten.

Ik zou het ook wel weten, spelers zijn uitgekeken op Advocaat,is al tijdje aan de gang en wordt niet meer beter⚽

3 mei 2021 om 10:37

Ik denk dat Dick ook op veel spelers is uitgekeken.

Als hij weg is zijn er nieuwe kansen

Tja, dat verbaast me dan weer niets. Los van zijn spelerscarriere heeft Van Hanegem als trainer nooit iets constructiefs gedaan voor de clubs waar hij voor werkte, zoals Advocaat ook zelden bijdroeg aan ontwikkeling van spelers of clubs. Zeg nu zelf, hoe hebben deze heren zich in het trainersvak nu echt onderscheiden dan? Beide aimabele characters hoor, die met een quote of hun charme echt wel iemand kunnen raken, maar zodra dat kunstje is afgekoeld blijft er maar weinig over. Guus Hiddink had de blik en de warmte van een peoplesmanager, terwijl Van Gaal een gedreven meestertacticus was en - recenter - Ten Hag zijn gebrekkige presentatie ook ruimschoots compenseert met inhoudelijk vakmanschap. Advocaat en eerder ook Van Hanegem kunnen weinig meer bieden dan hun oneliners. Het zijn opportunisten, die bij het eerste zuchtje kritiek de neiging hebben de benen te nemen. Van Hanegem kroop ooit door een hek bij Utrecht en gisteren was de derde keer dat Advocaat zich openlijk afvroeg of hij zich ter discussie moest stellen. Het wordt een beetje kinderachtig. Laten Van Hanegem en Advocaat lekker met Sjaak Swart gaan wandelvoetballen ofzo, en als die bezigheid Aad de Mos en René en Willy van der Kerkhof uit de media kan houden teken ik er ook voor. Dat seniele vroeger-was-alles-beter-gezever van deze generatie hangt je toch regelrecht de keel uit onderhand?

3 mei 2021 om 11:10

Van Hanegem was geen toptrainer. Geen Hiddink, Beenhakker of Van Gaal, maar bij Feyenoord heeft hij het als trainer goed gedaan. In de benadering lijkt hij me als trainer wel lastig, met dat cynisme. Wel volledig met je eens over de vroeger-was-alles-beter factor. Erg vermoeiend. Ook altijd over de instelling van spelers, terwijl voetballers nu veel professioneler zien en alleen maar meer onder een vergrootglas liggen

Ontbreekt Feyenoord aan talent en ik vond het knap hoe hij Jaap Stam opvolgde. Had Advocaat aan het begin van het seizoen gestaan en niet moeten starten met de verliespunten die Jaap Stam had verzameld, dan had het boven Ajax en AZ gestaan. Ontzettend knap!
Tot de winterstop heeft hij met dit gemankeerd elftal bovenin meegedaan. Daarna is de boel in elkaar gestort.

Feyenoord moet gewoon al het dood hout (29+, wordt niet beter, geen transferwaarde, duur salaris, etc) laten vertrekken en starten met jong talent dat goed genoeg is voor top 5.
Lekker laten voetballen in de Eredivisie en de conference cup en werken aan de transferwaarde van de spelers. Die Bozenik is niet de nieuwe Lewandowski, maar zou als je hem vertrouwen geeft voldoende moeten zijn om top 5 te eindigen, met 10-15 doelpunten en mogelijk overwinteren in de conference cup. Geloof dan best dat zijn transferwaarde iets toeneemt. Geen schot in de roos, maar zolang spelers uit die prijsklasse niet voor minder weggaan doe je het ook goed.

Het is bij Feyenoord al tijden een zooitje en om dat nu op Arnesen en Advocaat af te schuiven vind ik zeer gemakkelijk.
Feyenoord verkoopt gewoon spelers niet op het juiste moment zoals bij Jorgensen.
Of zorgen dat ze verlengen en dan verkocht worden met doorverkooppercentage zoals bij Tapia ze hadden kunnen doen.
Het jeugdteams dat ze niet inschreven voor de Kkd.
Het word gewoon tijd voor een grote schoonmaak en reorganisatie bij Feyenoord en dat zal tijd gaan kosten.
En als de miljoenen die ze mogelijk krijgen goed geïnvesteerd worden kun je in Nederland makkelijk mee blijven doen voor Europees voetbal.
Nu moet je hopen dat je de playoffs wint.

Ik ben echt benieuwd wat Feyenoord supporters verwachten, Advocaat krijgt veelal de schuld omdat hij niet de juiste tactiek uitvoert, niet juist wisselt en noem maar op. Maar in mijn ogen kan hij niet veel met het materiaal aan spelers wat hij bezit. Het team van Feyenoord is gewoon middelmatig, en staat daar waar ze eigenlijk horen te staan, tussen plek 4 en 6. Het is schandalig dat er van ADO is verloren, maar om alleen Advocaat daar de schuld van te geven gaat echt te ver. De spelers zijn net zo schuldig eraan. Er wordt gesproken dat er meer aanvallend en er meer een lijn in het spel moet zitten. Nou gister tegen ADO werd er volgens mij behoorlijk aanvallend gespeeld, maar daardoor kregen ze wel de ene na de andere counter te verwerken. Ligt dat dan aan Advocaat met zijn, die ze met een verkeerde instelling en tactiek het veld instuurt of doen de spelers dat zelf en snappen ze het niet zo om zoveel ruimtes weg te geven?. Ik probeer overigens niet Advocaat in bescherming te nemen of iets, maar ik zie dat Advocaat als hoofdschuldige wordt aangewezen, maar de spelers zijn net zo of misschien wel meer debet aan dan Advocaat. Want het is niet de eerste keer dat als Feyenoord wat meer naar voren speelt er zoveel en teveel ruimtes wordt weggegeven. Iets wat Advocaat toch al vanaf het begin heeft gezegd. Maar nogmaals, wat verwachten Feyenoorders nou eigenlijk?. Ik heb echt het idee dat de verwachtingen veel hoger zijn dan wat er mogelijk is met deze selectie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren