Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Boekel: 'Meteen duidelijk dat er sprake was van een overtreding'

Laatste update:

Ajax verloor donderdagavond zijn tweede thuisnederlaag van dit seizoen, nadat het eerder mis was gegaan tegen PSV, en volgens Frank de Boer was de rode kaart die Niklas Moisander na een uur spelen kreeg het breekpunt in de wedstrijd. Volgens de coach was er sprake van een 'schandalige beslissing' van Pol van Boekel, maar de arbiter staat nog achter de straf die hij gegeven heeft.

/

Aron Jóhansson draaide weg bij Moisander en ging naar de grond toen er sprake was van licht contact met zijn tegenstander. "Het was voor mij meteen duidelijk dat het een overtreding was en dan hoort daar een rode kaart bij, voor het ontnemen van een scoringskans", zei Van Boekel na afloop voor de camera van FOX Sports. Was geel niet een betere straf geweest? "Het gevoel zegt misschien anders, maar in deze situatie kan je fluiten of niet fluiten", legde Van Boekel uit. "En als je fluit, dan geef je een rode kaart."

Daar was De Boer het zoals gezegd niet mee eens: "Het was niet eens een overtreding. Je moet je zelfs afvragen of het wel een vrije trap is", foeterde de coach van Ajax na afloop voor de camera van de NOS. "Het is een normaal duel dat miljoenen keren voorkomt. Het slaat helemaal nergens op..." Moisander heeft gezegd dat hij hoopt dat de kaart wordt kwijtgescholden, maar de kans dat dit zal gaan gebeuren, lijkt door de woorden van Van Boekel niet al te groot.

Vond je de rode kaart voor Niklas Moisander terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oke dat je een fout maakt als scheids, maar als je de theorie als niet snapt... Hij zegt gewoon, het is of niks, of rood..

Het kan ook nog geel zijn omdat het op zijn minst twijfelachtig is of hij de bal haalt, is niet recht voor de goal, bal ver voor hem uit en Cillessen al uit de goal. Maar het is wel een overtreding en ontbreken van een gevaarlijke aanval en zelfs de overtreding was twijfelachtig.

5 februari 2015 om 23:45

Ik vind dat hij gelijk heeft. Het is een overtreding, dat is duidelijk. Sommigen zullen zeggen van niet, maar Moisander geeft hem gewoon een duw. Doordat hij valt lijkt het alsof hij niet meer bij de bal kan, maar ik weet zeker als hij zijn actie kon maken, zonder dat hij geduwd werd gewoon een goede scoringskans had. Dus gewoon rood. Het is dan wel licht, maar wel oliedom van Moisander.

5 februari 2015 om 23:57

Man heb jij ooit gevoetbald? Johansson loopt meer op Moisander in dan dat Moisander hem een duw geeft, hier is niks aan de hand. Gebeurt continu in duels dit soort contact.

6 februari 2015 om 00:19

"Dat is duidelijk" hoe is dat duidelijk???
Houdt hij hem vast? 120% zeker NEE!
Dus wat is dan de overtreding? Schouder duw? Nee want in iemands oor is nog bijna fysieker dan dit...

Als dit een overtreding is dan zou er elke x als er een duel om de bal is, gefloten moeten worden.

Het is *** een contact sport, het contact was niet eens echt een fysiek duel te noemen, want conctact (en dan bedoel ik niet vasthouden of iets dergelijks, want daar was geen sprake van) was er nauwelijks.

Als jij mij duidelijk kan uitleggen waarom het wel een overtreding is, zou ik dat heel fijn vinden!

6 februari 2015 om 00:20

Het hadmoeten zijn in iemands oor blazen*

6 februari 2015 om 01:17

Hoe haalt de Knvb het überhaupt in hun hoofd om van alle arbiters die ze hebben, juist degene die uit Brabant komt op deze wedstrijd te zetten?? Deze nietsnut zat al de hele wedstrijd alles tegen Ajax te fluiten. En dan die belachelijke rooie kaart?! Wat een farce, deze vent!
Waarom zou je als Knvb gewoon geen risico nemen en iemand anders op deze wedstrijd zetten? Echt een belachelijke beslissing van de onbenul van Egmond..

Overigens denk ik dat PSV best kampioen kan en zal worden hoor, ook zonder deze door Ajax verloren wedstrijd. Maar waarom deze vent op deze wedstrijd, dat blijf ik me afvragen..

6 februari 2015 om 01:26

Ja, en waarom bij NAC - PSV Kevin Blom aanstellen die net als Ajax uit Holland komt?!?!

Doe niet zo belachelijk joh. Ik geloof er niets van dat Pol van Boekel deze beslissing maakt vanwege een zogenaamde voorkeur voor Psv.

6 februari 2015 om 03:57

Er zijn genoeg mensen uit Brabant die niet voor PSV zijn! Blom dan ook maar geen wedstrijden van ajax meer laten fluiten. Die had namelijk wel een seizoenskaart van ajax.

6 februari 2015 om 07:18

Straks mag je elkaar niet eens meer aankijken! Kom op zeg, het is niet voor niets dat Nederlanders niet kunnen verdedigen, want we mogen niks meer!

En als je hier dan voor wilt fluiten moet je dat wel consequent doen. Alleen Schone werd al wel 4 keer op dezelfde manier omver geduwd..

6 februari 2015 om 07:23

Fr_nn

Hoe kom jij hier nou weer aan?? Kevin Blom zijn ouders en zus zijn 100% feyenoord fans. Ze zijn met zijn alle als gezin met grote regelmaat in de kuip geweest. Dat je dat niet meer kan zien aan zijn fluiten is een compliment aan Blom . Maar ga geen onzin uitkramen hier om stemming te maken.

Op zich moet het niet uitmaken waar een scheidsrechter vandaan komt. Kuipers komt uit Oldenzaal, om de hoek bij Enschede. Ik heb nog nooit iemand hier over gehoord omdat zijn manier van fluiten, en zijn uitlatingen in de pers hier geen aanleiding toe geven. Dat ligt bij Nijhuis, als enige naar mijn weten, anders omdat hij ook aangeeft een seizoenkaart bij Twente te hebben gehad. En als je dit gewoon aangeeft is er geen discussie meer.

6 februari 2015 om 07:23

Fr_nn

Hoe kom jij hier nou weer aan?? Kevin Blom zijn ouders en zus zijn 100% feyenoord fans. Ze zijn met zijn alle als gezin met grote regelmaat in de kuip geweest. Dat je dat niet meer kan zien aan zijn fluiten is een compliment aan Blom . Maar ga geen onzin uitkramen hier om stemming te maken.

Op zich moet het niet uitmaken waar een scheidsrechter vandaan komt. Kuipers komt uit Oldenzaal, om de hoek bij Enschede. Ik heb nog nooit iemand hier over gehoord omdat zijn manier van fluiten, en zijn uitlatingen in de pers hier geen aanleiding toe geven. Dat ligt bij Nijhuis, als enige naar mijn weten, anders omdat hij ook aangeeft een seizoenkaart bij Twente te hebben gehad. En als je dit gewoon aangeeft is er geen discussie meer.

6 februari 2015 om 08:39

Voetbal is geen non-contact sport. Ik zat deze wedstrijd op Sky te kijken gisteren, en daar konden de commentatoren en de analisten niets begrijpen van de rode kaart. Ze raken elkaar aan, maar het is nooit een overtreding. Johansson ging voor de rode kaart en had geen intentie de bal nog te halen. Wel een slimme actie.

6 februari 2015 om 09:14

@detyrone

Omdat ze in Engeland heel anders fluiten. Daar mag veel meer.

In Nederland mag je helemaal niets, maar dat is voor alle clubs hetzelfde en in het voordeel van ploegen die het van techniek moeten hebben (ajax?).

6 februari 2015 om 09:39

heb jij het moment wel gezien? hij gebruikt wel degelijk zijn handen om johanson uit balans te brengen. overigens vond ik het geen rood maar er was wel degelijk spraken van een duw

6 februari 2015 om 09:47

Beter kijken jonge hij viel al voor de bal mag je dan jezelf niet helpen?

5 februari 2015 om 23:47

Klopt toch gewoon wat ie zegt. Hij staat alleen voor de keeper als ie doorgaat. Dus doorgebroken speler. Dus rood als ie n overtreding maakt. Dus de keuze: maakt ie een overtreding of niet. Dus rood of niet. Meer keuzes zijn er niet.

5 februari 2015 om 23:50

Hij staat nooit alleen voor de keeper en van Boekel moet eens een jaartje op de tribune gaan zitten dan ziet hij wat er gebeurd. Dit was nooit een scorings kans en geen door gebroken speler. Hij had die bal nooit meer gehaald. Theater valletje . Ziekelijk.

6 februari 2015 om 00:24

Hij staat alleen voor de keeper als hij de bal nog heeft, maar die heeft hij niet onder controle. Die speelt hij in zijn draai beweging namelijk erg ver voor zich uit. Ook kwam Cillessen al uit zijn doel, dus een 100% schietkans was het nog niet eens.

Ik had zelfs het idee dat hij niet 100% zeker wist waar hij de bal precies heen speelde tijdens zijn draaibeweging en er daardoor maar voor koos om te gaan liggen

Maar ja ik kan ook geen 100% eerlijke mening geven hierover als ajacied, maar dit was absoluut geen overtreding, laat staan rood!

6 februari 2015 om 04:37

Als het zogenaamd nooit een scoringskans wordt, waarom zit moisander dan aan hem? Geen vertrouwen in Cil? Ooo die standaard reflex? Gewoon een domme actie van moisander zoals gewoonlijk.

6 februari 2015 om 05:58

@lee eindelijk een objectieve ajax fan.het is geen zware overtreding maar hij geeft hem een duw in de rug en is gewoon slecht verdedigt.als hij die duw niet had gehad was hij gewoon een op een met de keeper.en van boekel heeft gelijk als je fluit moet je rood geven.

6 februari 2015 om 07:27

@lee112,

Nooit gevoetbald zeker? Moisander is in voorwaartse beweging, Johannson draait weg, en Moisander wil meedraaien, maar het is onmogelijk om je loopactie per cm te stoppen. Er is inderdaad contact, maar is het genoeg om iemand uit evenwicht te brengen. Daarnaast gaat de bal naar de buitenkant, dus van de goal af. Dan word de kans op een goal alleen maar kleiner en dus had, als je al een kaart had willen geven, geel volstaan.

6 februari 2015 om 08:23

Jc, toevallig 12 jaar lang gevoetbald dus kom mij niks wijsmaken. Moisander moest gewoon vertrouwen op zijn doelman, vooral als hij zelf ook dacht dat die az speler nooit bij de bal zal komen. Gewoon een domme actie! En ja die az speler valt makkelijk, maar die is overduidelijk slimmer dan moisander. Deze rode kaart vind ik meer dan terecht. Zal hem leren.

6 februari 2015 om 09:53

Gewoon terecht rood als v Boekel een overtreding ziet. Geen speler die er nog tussen kan komen dus het ontnemen van een 100% kans en dus rood.

5 februari 2015 om 23:56

Mooie is scheidsrechter moeten niet alles letterlijke uit het boekje lezen .. de bal was al weg en moisander gaf licht een duwtje geel was gewoon normaal.. zo zonde dat scheidsrechter een wedstrijd zo kan beïnvloeden

6 februari 2015 om 07:37

Dus ajax moet geholpen worden kijk uit wat je zegt volgens de regels is het rood

6 februari 2015 om 09:04

Nee, de regels zijn als het betreft een scoringskans ontnemen. Dat was hier zeker niet het geval. Overtreding, misschien in deze was een gele kaart meer op z'n plaats al vond ik voor dat vergrijp zelf als te veel. Deze duels worden de hele wedstrijd door gespeeld.

6 februari 2015 om 09:55

Geel kan niet in zo'n situatie. Alleen als dit ergens anders gebeurd of wanneer een andere speler eerder bij de bal kan komen dan Johansson. Nu ontneemt hij hem een 100% kans.

6 februari 2015 om 09:56

liomion hoezo geen scoringskans? zonder de overtreding is het gewoon 1 op 1 met Cilessen?

6 februari 2015 om 00:03

Bij Boëtius vs. Van Rhijn was het een soort gelijke actie. Toen werd het vasthouden met niks bestraft door Nijhuis. Nu Johansson vs. Moisander werd het lichtelijk vasthouden wel bestraft door Van Boekel . Je ligt gewoon onder een vergrootglas bij diens scheidsrechters. Je kan hem gewoon geven!

6 februari 2015 om 01:15

Tja als alle scheidsrechters elke wedstrijd de rode kaarten zouden trekken voor dergelijke overtredingen zou bij feyenoord de halve selectie wekelijks geschorst zijn, hehe... Die doen ook niets anders dan erin kleunen, en dat leidt nogal vaak tot overtredingen die je - mocht je zo schijterig fluiten als v Boekel - dan dus ook veel zwaarder zou bestraffen

6 februari 2015 om 07:29

Bij Boëtius en van Rijn was het in mijn ogen wel een rode kaart omdat Boëtius echt richting de goal ging, en Johansson (de bal in ieder geval) ging van de goal af. Dus was dit in mijn ogen een echte gele kaart

6 februari 2015 om 08:27

@ jolle kijk nou eens goed, hij houd hem niet vast.

6 februari 2015 om 00:32

De theorie snapt die heel goed, maar het spelletje aanvoelen minder. Als je hebt gevoetbald weet je dat er bij zulk licht contact niet perse gevallen hoeft te worden maar dat vallen meestal wel de beste optie is voor een aanvaller.

In mijn ogen wel erg strak gefloten, Maarja we hebben het gezien bij Willems, het gaat in een fractie van een seconde. Ik hoop dat de KNVB kan zien dat het geen rood was, al ben ik er bang voor..

6 februari 2015 om 01:36

Hij zegt: niks of rood, dat geel niet eens mogelijk is, is gewoon krom. Zat niet eens in de optielijst bij hem. Er zit duidelijk een draadje los bij die man.

6 februari 2015 om 03:32

Hij bedoelt natuurlijk, of ik laat het spel doorgaan (niks). Of ik fluit en geef rood. Als die fluit, is het het ontnemen van een scoringskans, in zijn ogen dus rood. Eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat hij zou fluiten. Maar wanneer hij fluit zoals nu, doet hij het juiste. Regels zijn regels helaas voor Ajax dit maal. En helaas voor ons ook vanavond is ee niks aan te veranderen aan deze dwalingen.

6 februari 2015 om 05:03

Afcanats

Sorry hoor maar als je fluit is het gewoon rood. En ja er was wel degelijk contact met het handje. Bedoel ik vind het veel te zwaar gestraft, voor zo iets lichts en het zo gretig laten vallen moet je niet eens een vrije trap geven en gewoon door laten ballen. Maar ja hij floot en Johansson ging toch echt alleen op de goal. Iedereen roept dat de bal te ver vooruit was, maar de bal had helemaal geen vaart meer en hij was er dichter bij dan Cillessen op dat moment.

Dus kortom: veel te zwaar gestraft in mijn ogen, maar als je fluit is het rood in deze.

6 februari 2015 om 08:38

Regels zijn regels. Berghuis had dan ook rood moeten hebben en strafschop Ajax na vasthouden Schone, maar te licht. Spel aanvoelen tegen Vitesse en Feyenoord mocht veel meer terwijl dezelfde regels gelden. Eenheid van fluiten is geboden.

6 februari 2015 om 14:15

Ja en dat slaat nergens op! Want het KAN ook een overtreding en geel zijn. Hij moet wel bij de bal kunnen, Johansson stond niet recht voor de goal en Cillessen was eerder bij de bal dan Johansson, dan is het geel niet rood.

Ik heb het er niet eens over wat het was, maar het feit dat hij de optie niet eens overwoog om geel te geven, dat vind ik kwalijk. Dat had hier ook gewoon gekund, maar stond niet in zijn optielijst.

Ik hoop dat men eens naar europese maatstaven gaat fluiten, daar zou men hier gen rood voor geven.

6 februari 2015 om 07:10

Njaa enigszins heeft hij gelijk. Als hij denkt dat het een overtreding is, dan is het rood. Want Johansson was er langs. Zo staat het in de spelregels.

Maar het was gewoon geen overtreding.. Dus eigenlijk is het niks.

Kwijtgescholden? op basis waarvan? Op de beelden is duidelijk te zien dat hij contact had met Johansson en dat gaf Moisander zelf toe in een interview na afloop. Doorgebroken speler, laatste verdediger, gewoon rood volgens de regels.

5 februari 2015 om 23:43

Jij roept maar wat. Kijk maar even het stukje: 'verbazing bij moisander'.. Je lult maar wat. Dit is absoluut geen rood. KNVB ingrijpen!!

5 februari 2015 om 23:45

Doorgebroken speler, nee. Als hij die bal nog had weten te halen en er mee richting doel had weten te gaan was Cilissen er al bij geweest en de verdediger die op dat moment 5/10 meter van Moisander stond was er dan ook wss bij geweest.

5 februari 2015 om 23:47

Doorgebroken was hij zeker, maar je kan twijfelen of hem een scoringskans is ontnomen.

5 februari 2015 om 23:55

Heb ik gezien en kan me voorstellen dat Moisander dat zegt om zijn schorsing zo laag mogelijk te krijgen. Je kunt de beelden zelf zien op tv, daar heb ik Moisander niet voor nodig.

6 februari 2015 om 00:02

Ik vind het grappig dat mensen denken dat iets direct automatisch een overtreding moet zijn als er 'contact was'. Hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn. Voetbal blijft volgens mij nog steeds een contact sport. Anders kan je elke hoekschop wel 20x fluiten als je dit soort contacten als overtredingen gaat zien. Het is Johansson die voor 90% inloopt op Moisander, Moisander die hem voor 10% opvangt door zij aan zij het sprintduel aan te gaan. Dan is er contact ja als je zij aan zij gaat sprinten. Het is Johansson die dan voor 100% maar besluit te liggen. Dit komt veel en dan ook veel dichter bij een schwalbe dan bij een overtreding.

6 februari 2015 om 00:07

Als je goed naar de beelden kijkt zie je Cillessen op zijn doellijn staan. Johansson had een kans om de bal te halen.

6 februari 2015 om 00:07

Ik zou zeggen, bekijk de beelden nog eens. Moisander geeft hem duidelijk een duw. Johansson was er langs en raakt daardoor uit balans. Dit is gewoon een rode kaart zoals die regelmatig wordt gegeven, en nu gebeurt het een keer bij Ajax en is het huis te klein. Denk dat Ajax zich beter kan gaan richten op het eigen spel en daar verbetering in aanbrengen. Drie wedstrijden lang geen enkele goal, dat lijkt me meer de moeite waard om aandacht aan te besteden dan zeuren over de arbitrage.

6 februari 2015 om 00:47

Als je van een duw van Moisander valt, dan is het echt tijd om het krachthonk in te duiken.

6 februari 2015 om 09:45

Als je door gebroken bent, kan je scoren toch...?

5 februari 2015 om 23:50

Die bal rolde gewoon uit. Hij zou nooit meer bij de bal komen.

6 februari 2015 om 00:01

Als er contact is...... kom op zeg, het is verdomme geen korfbal. Voetbal is een contactsport, en dit kwam nog niet in buurt van een overtreding. Als dit duel op het middenveld was geweest, was er niet eens naar omgekeken. Die duels worden daar 100 keer in een wedstrijd zo gestreden, niks aan het handje!

6 februari 2015 om 00:06

Hoe onozel ben je henkytenk hij loopt min of meer tegen moisander op die hem op afstand houd met een handje in zijn rug daar val je niet door! Dit had geel voor een schwalbe moeten zijn ... Berghuis aan de zijlijn eerste helft dat was rood!

6 februari 2015 om 00:09

Hij viel er wel door en daarmee ontneemt Moisander hem een scoringskans. Commentatoren op NOS vonden het ook meteen rood, alleen de Ajaxfans willen er kennelijk niet aan. Het zij zo.

6 februari 2015 om 00:45

Dat zeg ik niet, maar ze zijn wel onbevooroordeeld. Zowel op radio als tv waren ze vrij duidelijk. Ik begrijp oprecht niet waarom Ajax hier zo'n ophef van maakt.
Ajax heeft de laatste drie wedstrijden geen doelpunt gemaakt, dat lijkt me zorgelijker.

6 februari 2015 om 05:54

Omdat de laatste drie wedstrijden die ook volgens dezelfde regels gelden en zulke duels niet werd gefloten.
Dit was een veels te zware straf.

6 februari 2015 om 08:09

Wow, de commentatoren zeiden het.. Goed argument! De commentator van fox vond t veel te zwaar, wie heeft er dan gelijk? Mijns inziens was t niks, veel te makkelijk gaan liggen en twijfelachtig of hij die bal nog haalt. Maar de scheidsrechters in Nederland zijn allemaal van de softies helaas.

6 februari 2015 om 00:19

Als we zo gaan redeneren kun je die van Willems ook niet kwijtschelden vanwege gewelddadig er in gaan. Dit was absoluut geen rood omdat het a) al geen overtreding is en b) de bal allang weg is. Door het theater van Johannsson lijkt het nog wat, zie Willems swerts. Als deze niet wordt kwijtgescholden is het weer eens meten met 2 maten. Daarnaast was afgelopen zondag ook al hands wat Ajax twee punten kost en vandaag waarschijnlijk ook minimaal een punt. Ongeacht het feit dat Ajax waardeloos speelt op het moment en het misschien niet eens verdiend, is het natuurlijk belachelijk dat je zulke beslissing tegen krijgt.

6 februari 2015 om 00:33

Volgens Van Boekel is het geen doorgebroken speler, maar het ontnemen van een scoringskans. Dat is een wezenlijk verschil. Bij een doorgebroken speler gaat het erom of hij de laatste verdediger is die de doorgang belet, bij het ontnemen van een scoringskans gaat het erom of een kans op scoren wordt ontnomen. Dat laatste is zelfs in de meest optimistische kijk nog niet het geval, Johansson draait alles behalve open zodat hij een scoringskans heeft.

In Zeist wilden ze toch aansluiting bij de Europese top ? hoe moeten we dat in Nederland gaan krijgen als onze spelers opgroeien met scheidsrechters die voor dit soort overtredingen rood trekken ? In het buitenland lachen ze ons vierkant uit. Even leek er hoop te zijn voor Nederland, toen Nijhuis een mooie trend leek te zetten in de klassieker. Helaas, deze midweekse speelronde heeft andermaal duidelijk gemaakt dat we voorlopig moeten accepteren dat dit soort droeftoeters met hun fluit graag een stempel op de wedstrijd willen drukken.

6 februari 2015 om 07:16

Man man man... Wat zijn we in Nederland betutteld zeg! Ff blazen en we schreeuwen al om een overtreding, bah! Ik kan mij nog tijden herinneren dat spelers bij zulk licht contact niet eens gingen liggen omdat ze de tegenstander niet wilden naaien en wisten dat er toch niet gefloten werd!

Als je dan al een fout maakt, wees dan ook zo eerlijk om deze na afloop toe te geven.

5 februari 2015 om 23:49

Dat hoeft hij niet want hij heeft hem goed beoordeeld.

Contact, laatste verdediger dus terecht rood en of het nu voor Sparta, ADO of Ajax is!

Als het andersom was dan had men van de kant van Ajax ook dit willen zien.

Accepteer het gewoon want het was 100% terecht!

5 februari 2015 om 23:56

Uhmm waar komt de bal in jou verhaal voor? Je moet wel de bal bij je hebben of de bal kunnen halen, dat weet je?

Hoe bedoel je even alle Ajacieden over een kam scheren......zucht.....

5 februari 2015 om 23:59

Johansson is aan de bal en draait onverwacht weg bij Moisander. Gewoon een ahandige actie, Moisander is te laat en geeft hem een duw. Logisch dat als Johansson valt, hij niet meer op tijd bij de bal kan, maar dat was ook Moisanders bedoeling, anders had hij hem niet omver hoeven duwen. Moisander beoordeelde de situatie zelf als gevaarlijk.

6 februari 2015 om 01:50

Er gebeurde helemaal niets. Als je een hekel hebt aan Ajax dan zie je gewoon graag alles in het nadeel van Ajax vallen. Vals spelen mag tegen Ajax van de Ajax-haters. Een 100% flater van de scheids.

Als Ajax verdient te verliezen dan vind ik dat helemaal niet erg, althans dan ben ik kritisch op Ajax, maar dit is de grootste larie die er bestaat.

6 februari 2015 om 08:42

Contact betekent niet direct dat het een overtreding is! Het geen non-contact sport. Mocht Moisander trekken, of zijn been onder Johansson houden, dan is het een overtreding. Hier is Johansson toch alleen uit op een rode kaart? Neemt niet weg dat het een slimme actie is, maar als scheidsrechter moet je dat bij het terugzien van de beelden kunnen beoordelen. Als je voor elk fysiek contact fluit in een wedstrijd, blijft er weinig van het mooie spelletje meer over.

6 februari 2015 om 08:54

Echt jammer dit soort reacties en helaas is het nog erger als je het niet wilt zien.

6 februari 2015 om 10:38

Ach wijze kip, jij hebt last van hetzelfde als fcda, zodra het over één van jullie clubs gaat of rivalen daarvan verliezen jullie het vermogen objectief te kijken. Derhalve ben je niet serieus te nemen.

6 februari 2015 om 10:55

Wat een onzin want de kaart was gewoon terecht en daarom blijft hij dus ook gewoon staan zie ik net.

Altijd makkelijk om vingertjes te wijzen en dat is best zielig.

Alsjeblieft zeg. Moisander zorgt niet dat hij valt. Ten tweede was de bal veel te ver. Dit was niet eens een overtreding laat staan rood. Dat van Willems was wild inkomen en werd kwijtgescholden als deze dat ook niet wordt snap ik het echt niet meer wat de KNVB aan het doen is... Zoveel fouten ook bij Heracles weer. Scheidsrechter zijn van een bedenkelijk niveau....

5 februari 2015 om 23:46

Blom gaf achteraf zijn fout toe en daarom werd de kaart van Willems direct geseponeerd. Van Boekel verdedigt zijn keuze en aangezien er wel contact is, is het gewoon aan de interpretatie van de scheids (al ben ik het daar ook niet mee eens). Als Van Boekel dus aangeeft dat het om een doorgebroken speler gaat, dan zal de Knvb dat overnemen en hem schorsen voor één wedstrijd.

5 februari 2015 om 23:56

Waarom valt hij dan wel? Waait hij om? Op tv zijn duidelijk de beelden te zien dat Moisander Johansson een duw geeft. Ik zou zeggen probeer uit de eerste emotie te komen en bekijk de beelden nog eens rustig.

6 februari 2015 om 01:51

Hou op man. Duidelijk te zien dat hij een duw geeft... Gebeurd helemaal niets. Als je dit rood vindt dan heb jij een hekel aan het voetbal spelletje. Ga dan idd lekker naar korfbal kijken of criquet oid.

Hij strak z'n arm even uit. Misschien gaf dat de doorslag. In principe haal je dan een doorgebroken speler onderuit. Als dit op het middenveld gebeurd krijg je niet eens een kaart, tenzij je een counter eruit haalt denk ik. Maarja, of het nou echt een overtreding was? Ik zou me als Ajax wel een beetje besodemieterd voelen voor een licht 'vergrijp'

Kansloze reactie van n kansloze scheidsrechter! Neemt niet weg dat fdb zelf deze nederlaag in de hand heeft gewerkt met dramatische opstelling en wissels. Nooit meer zimmling en boilessen graag! En schone in de spits?? Really?

Uitstekende beslissing. De 0-1 zou zeker zijn gevallen. Goed dat een scheidsrechter niet buigt voor de hoofdstedelijke druk.

Niet veel later gebeurde aan de andere kant van het veld hetzelfde (er was zelfs sprake van zwaarder contact) en toen liet hij gewoon doorspelen. Waardeloze scheidsrechter.

6 februari 2015 om 02:23

ja idd.. Het is Ajax 0 van Boekel 1

6 februari 2015 om 07:33

Toen werd de bal gespeeld Fubar.

Moisander duwt Johanson weg, dat is een overtreding. En als het een overtreding is, dan is het ook rood. Johanson had anders 1 op 1 komen te staan tegen Cillessen.
Soms heb je geluk dat de scheids niet fluit zoals bij van Rhijn tegen Boëtius in de afgelopen klassieker en nu heb je pech dat de scheids wel fluit.

6 februari 2015 om 00:01

Geluk? Met alle respect beste kerel maar als je dat van van Rhijn tegen Boutius een rode kaar vond in die wedstrijd dan raad ik je aan om nooit maar dan ook nooit buitenlands voetbal te gaan kijken!

6 februari 2015 om 00:45

Elk stevig duel tegen een Ajacied getuigt van fysieke kracht en doetjes bij Ajax, maar als een speler van Ajax wat doet, is het een overtreding..

6 februari 2015 om 00:51

Bosche Bol, eerlijk gezegd had ik deze reactie wel verwacht. Er was sprake van licht contact, ik heb Moisander niet kunnen betrappen op een duwende beweging richting zijn tegenstander. Johanson 1 op 1 met de keeper? Kijk de beelden nog eens terug en kom dan pas met een analyse of het wel of geen rood is. Je kraamt wederom de grootst mogelijke onzin uit!

6 februari 2015 om 20:10

Ik heb de beelden over de 10 keer terug bekeken en ik zie Moisander duidelijk met zijn linkerhand Johansson in zijn rug duwen. Het is licht, maar Johansson schijnt daarom te moeten vallen. Als hij niet was gevallen dan had hij de bal langs Cillessen kunnen schuiven.
De ene keer fluit de scheids er wel voor en de andere keer niet. Zo zit dat nu eenmaal, maar als de scheids in deze situatie fluit (of die met Boëtius en Van Rhijn), dan is het rood en geen geel. Zo zijn de regels, of je er nu mee eens bent of niet.

6 februari 2015 om 01:48

Ach houdt toch op man. Dit was helemaal niets. Alleen als je Ajax graag ziet verliezen dan is dit wat. Marchanderen en optelsommetjes maken is helemaal iets wat je niet moet willen maar jij dus wel graag ziet.

6 februari 2015 om 02:24

Vond je dat vasthouden bij schone in de 16 ook een penal dan?
Daar hoor ik je niet over

6 februari 2015 om 05:22

Moisander duwt helemaal niet Bosche_bol. Moisander viel en kwam daardoor in botsing met Johannsson.

6 februari 2015 om 08:04

ook lompigheid is een overtreding

6 februari 2015 om 16:56

Ik zeg ook nergens dat het geen overtreding is. Echter Bosche_bol heeft het over duwen. En bij duwen denk ik aan een bewuste overtreding en daar had rood zeker terecht geweest. Echter was dit, zoals jij al zei, lompigheid en dat was niet bewust. Vandaar dat menig kenners en supporters het ermee eens zijn dat de rode kaart te zwaar bestraft is.

6 februari 2015 om 20:13

Kijk de beelden terug en je ziet dat Moisander met zijn linkerhand in de rug van Johansson duwt.

De kleinere teams krijgen zulke situaties zo vaak tegen. Goed dat deze scheids niet met 2 maten meet. En hier goed ingrijpt.

6 februari 2015 om 00:10

Berghuis eerste helft 2 benen vooruit is geel en dit is rood..... Over 2 maten gesproken grapjas

6 februari 2015 om 01:46

Dit heeft niets te maken met 2 maten meten. Dit sloeg totaal helemaal nergens op. Er was helemaal niets aan de hand. Totaal geen overtreding. Door een finale flater van een incapabele scheids gaat AZ er met de overwinning van door. Als Ajax verdient te verliezen dan vind ik dat erg omdat Ajax zo slecht heeft gespeeld maar als het komt door zo'n foute beslissing van zo'n flut scheids dan trek ik dat echt voor geen meter.

6 februari 2015 om 07:42

Over 2 maten gesproken... Andersom gebeurde het regelmatig maar werd er niet gefloten...

6 februari 2015 om 08:45

Een slechte beslissing zou zowel tegen grote als kleine teams niet mogen plaatsvinden. Dat heeft verder weinig met twee maten meten te maken.

Als hier al voor gefloten word en die kaart blijft staan dan is het einde zoek. Dan kun je je altijd wel laten vallen als iemand je ergens aanraakt, en dan moet de ander ook een kaart krijgen.

Ajax zal beter moeten voetballen om aanspraak te maken op een overwinning maar dit was een hele slechte beslissing.
Weet niet of het vaker zo is maar vond van Boekel echt anti Ajax fluiten deze keer.
Wat een arrogante man.

Ja hoor van Boekel, iedereen ziet dat het niks is maar jij denkt een overtreding te zien. Als het al een overtreding is moet hij ook nog naar het doel kunnen met de bal terwijl in t midden nog een speler meeloopt dus geel was meer dan zat. En waarom was sliding met 2 benen van Berghuis slechts geel?
Als je hier rood voor krijgt kun je beter nooit meer een duel aangaan

In Engeland lachen ze zich kapot als ze dit zien
En ik ook , was niets aan de hand

6 februari 2015 om 05:43

Niet alleen in Engeland hoor, hier in Denemarken viel de commentator ook van zijn stoel van verbazing

6 februari 2015 om 06:54

hopelijk vallen ze in Zeist straks ook van hun stoel van verbazing en corrigeren ze die van Boekel en seponeren die kaart. En voor de haters die denken dat het terecht is......komend weekend bij elke corner tegen bij jou club maar gelijk een pingel dan, want dan wordt er veel meer geduwd en getrokken, benieuwd of het dan ook terecht is

6 februari 2015 om 08:46

Bij Sky waren ze er inderdaad behoorlijk duidelijk over.

Natuurlijk zullen alle supporters van andere clubs hier rood in zien, maar het is een lachwekkende beslissing. Voetbal is een contactsport, maar in Nederland kan niks op het veld. Als je hiervoor rood geeft, kan je elk duel af fluiten. Van Boekel heeft hem gegeven en het is net als bij vele mensen lastig om zijn ongelijk toe te geven, dus gaat hij zijn beslissing maar verdedigen.

6 februari 2015 om 01:19

opzich maakt het mij niet eens zoveel uit of een scheids veel of weinig toe laat.. Het gaat mij erom dat scheidsreschters consistent zijn.. De ene week krijg je een klein duwtje in je rug waardoor je niet kan schieten en wordt het weggewuift. De andere week krijg je rood omdat iemand die nieteens meer bij de bal kan, tegen je oploopt... Knvb moet voor meer consistentie zorgen bij de scheidsrechters want dit maakt het Nlse voetbal, wat al een aantal jaar in crisis verkeert alleen nog maar instabieler..

6 februari 2015 om 02:03

Dit was gewoon geel voor Johansson wegens schwalbe. Maar hoor iedereen juichen omdat Moisander rood krijgt. De haat tegen Ajax is groter dan de haat tegen onsportiviteit en schwalbes.

6 februari 2015 om 09:01

Ik denk dat het wel belangrijk is hoeveel een scheids toe laat en niet alleen of iemand consistent is.

Als in Nederland andere grenzen gelden voor wat toelaatbaar is op het veld dan in het buitenland, dan wordt het in Europees verband steeds lastiger voetballen. Onze voetballers zijn al niet bepaald beesten op fysiek vlak, en een scheidsrechterscultuur die voor dit soort nietszeggende duels rood trekken, dragen daar zeker niet aan bij.

6 februari 2015 om 18:36

@detyrone

Ja dat ben ik ook met je eens.. We moeten niet voor elk wissewasje fluiten, en hoeven aan de andere kant ook niet alle accepteren.

Maar nu je NL met Europa vergelijkt heb je het zelf in feite ook over consistentie.. Dat dezelfde maatstaven worden gehanteerd.

Goed zo, herken vooral niet dat je fout zit!! gewoon lekker de Eredivisie dood blijven fluiten om jezelf wekelijks in middelpunt van belangstelling te zetten. Ga lekker korfballen, een sport waar je ieder contact mag affluiten.

Even was er hoop voor Nederland, na de bedroevende klassieker in Amsterdam van twee weken terug. Een scheidsrechter die weer eens toeliet dat voetbal een contactsport was, en niet een vertakking van korfbal of basketbal. Helaas, deze week is pijnlijk duidelijk geworden dat eerst een aan scheidsrechters zullen moeten verdwijnen of zich moeten laten bijscholen. Laat ze maar eens een jaar stage lopen in Engeland, misschien dat ze daar eens leren wanneer je rode en gele kaarten moet uitdelen en dat je theatraal laten vallen niet beloond dient te worden.

Mijn God dit was in de verste verte geen overtreding. Wat een aanfluiting! Echt niets aan de hand. Terecht verliezen vind ik echt geen probleem hoor maar als je die AZ-ers na afloop hoort en die aanfluiting van een scheids dan begint mijn bloed echt te koken!

Als je dit rood vindt dan ben je een Ajax-hater.

6 februari 2015 om 08:05

dus je vond het een terechte rode kaart?

Rood is de foute beslissing in mijn ogen.
Verschillende redenen... 1. Is het een overtreding überhaupt? Ik vind van niet.... Laten we ook eens even kijken naar andere situaties in de wedstrijd bij bijvoorbeeld Schone etc. Werd daar gefloten voor een zelfde soort vergrijp? Nee!
2. De redenering om rood te geven is het ontnemen van een scoringkans, was die aanwezig? Bij het wegdraaien stond de speler nagenoeg stil en was zeker niet op snelheid terwijl de bal dat wel was en vrij snel naar de handen van Cillessen rolde....
Is er dan sprake van een scoringskans in zoverre? In mijn ogen niet...

Kortom, ik vind het geen overtreding en als het er 1 was in de ogen van de scheids dan maakte hij nog een fout in zijn beoordeling.
In mijn ogen dus een dubbele fout.

Overigens, leuk hoor dat Engels fluiten van Nijhuis tegen Feyenoord etc. maar is juist deze onregelmatigheid in het fluitgedrag van de verschillende scheidsrechters ook niet gewoon een probleem aan het worden?
Overigens vond ik het prima hoe Nijhuis floot, al had hij van Rhijn rood moeten geven (en dus eigenlijk niet prima en gewoon slecht maar ik bedoel de intentie was op zich goed) en had hij net even wat meer moeten fluiten, wat van Boekel vandaag deed was inconsequent, zelfde soort vergrijpen werden niet eens bestraft etc. En was bij vlagen (met name tegen Ajax) net weer even te....

6 februari 2015 om 02:01

Hij stond stil vanwege Moisander die hem vast had. Hij draaide om zijn as, en wou weg. Maar Moisander houdt hem vast. Tja of het rood was, is een ander verhaal.
Maar vind het sowieso een overtreding, anders was hij weg geweest.

Maar goed vind sowieso dat Ajax bij zich zelf te rade moet eerst. Wat vond het maar pover wat ze lieten zien thuis. Eerste helft ging nog, tweede helft was slecht. Az kwam vele malen beter de rust uit en was wachten op een goal.

6 februari 2015 om 02:07

Ja dag er was gewoon niets aan de hand. Het is niet ineens wel rood omdat het voordeel voor jouw club was. Het was een schwalbe voor Johansson en geel als je het geheel objectief bekijkt. En al zou AZ tegen 11 man van Ajax een goal hebben gemaakt dan zou Ajax meer kunnen uitrichten met 11 man en aanvallende wissels en dat weet je zelf ook wel. Het is gewoon onrecht dit maar je ontkent dit omdat je blij bent dat AZ heeft gewonnen. Terecht verliezen omdat de tegenstander beter is vind ik niet erg maar dit.. ik kan hier echt heel erg slecht tegen.

Vooral die van den Brom achteraf met zn geschiedenis schrijven. Nou knap hoor als het zo moet.

6 februari 2015 om 02:10

Winnen is winnen, goed of slecht maakt niet uit. Het gaat om de 3 punten, volgende week weet niemand de wedstrijd meer.
(Ik wel uiteraard, collega pesten maar dat is een ander verhaal)

6 februari 2015 om 02:21

"volgende week weet niemand de wedstrijd weer"

Ja dat is het erge ;-)

6 februari 2015 om 02:22

@ruudaz

vond je dan ook dat schone een penal verdiende toen ie in de 16 werd vastgehouden terwijl die op de keeper afging? was heel licht, maar het was wel vasthouden heh

6 februari 2015 om 07:51

Jij vergeet voor het gemak dat Ajax serero Klaassen en Veltman mistte en dat het middenveld uit 18 en 19 jarige jochies bestond die ook nog eens gudelj compleet uit de wedstrijd speelden! Ik had vooraf helemaal geen fiducie in de wedstrijd ook door die rare opstelling maar vond ze het gewoon goed doen tegen een overigens heel pover az

6 februari 2015 om 14:18

Helemaal mee eens! Ook de onregelmatigheid stoor ik mij, in het begin van de wedstrijd al. We zijn in Europa straks helemaal niks gewent, zowel als het aankomt op natuurgras en scheidsrechters.

En je denkt dat internationale topspelers op dit soort situaties zitten te wachten?

Het was totaal geen bewuste overtreding. Moisander dreigde te gaan vallen en kwam daardoor gewoon in botsing met zijn tegenstander. Moisander kon hier echt niets aan doen. Ook was het spel er niet naar. Ajax en AZ maakte al de hele tijd een vriendelijke wedstrijd ervan. Om hem dan een rode kaart te geven is wel heel zwaar overdreven.

Maar tja, als Van Boekel zo overtuigd is van zijn rode kaart, dan vraag ik mij af waarom hij dan Berghuis liefst een gele kaart gaf na zijn sliding met 2 benen gestrekt naar voren.

6 februari 2015 om 06:22

Zoveelste ajacied die niet snapt dat het niet perse om de ernst van de overtreding draait wanneer een speler doorgebroken is. Je zou zelfs bloemen over zijn hoofd kunnen gooien, maar doe je dit als laatste man dan kan dat is het rood. Ik vind het ook zwaar maar de regels zijn duidelijk.

6 februari 2015 om 07:53

Hij was niet doorgebroken maar verspeelde de bal zocht contact ( was meer afwerend gebaar moisander) en laat zich vallen geel voor schwalbe was de enige juiste straf!

6 februari 2015 om 17:02

Whyme,

Ben jij dan de zoveelste die niet kan lezen? Ik heb het toch over te zwaar bestraft?

Natuurlijk is bij het neerhalen van een doorgebroken speler een rode kaart. Maar als je graag de regeltjes letterlijk wilt naleven dan moet je als scheidsrechter al beginnen om bij elke duwtje, trekken etc. af te fluiten. Echter scheidsrechters passen zich aan aan de wedstrijd. En als een speler ongelukkig valt en komt daardoor in botsing met een doorgebroken speler, dan was een gele kaart gewoon gepast geweest.

6 februari 2015 om 20:17

Wat een gejank. Als een Ajacied achteraf een rode kaart had verdiend hoor je niemand daar over en nu is het een keer andersom en die monden gaan weer open.

Voor deze overtreding had ik zelf niet gefloten. Al vind ik wel dat er een (hele) lichte overtreding gemaakt werd.

Ik ben het wel met de scheidsrechter eens, dat ALS hij fluit, dat hij dan rood moet geven.

Dit is ook gelijk de reden dat ik niet gefloten zou hebben, de straf is veel te hoog.

De arbitrage heeft puur volgens het boekje gefloten, officieel is er waarschijnlijk de juiste beslissing genomen.


Het had de scheidsrechter echter gesierd als hij zich op dit moment niet 100% aan het boekje had gehouden. Niemand had het hem kwalijk genomen als hij gewoon een vrije trap had gegeven.

Zulke schandalige situaties gebeuren vaak bij kleine clubs dus opzich is het wel is goed dat het bij ajax ook is een keer gebeurd.. Van Boekel overigens per direct fluit inleveren

Het was een te lichte overtreding om rood te geven, geel was voldoende geweest, van boekel had ik al niet hoog in de vaandel staan, maar nu ja, raad maar. Ze moeten echt eens terug naar de school gaan, die scheidsrechters, willems rood, die de speler niet raakt, gisteren een bal die over de lijn gaat en niet wordt gefloten en gisteren die rode kaart bij ajax, wat niets was en dan bij iedere aanraking bij az fluiten en als een van ajax de grond op ging, mog je blij zijn als die uiteindelijk toch floot.
Knvb aub, kijk eens alles goed naar, er wordt te veel druk op de scheidsrechters gelegt, dit mag niet dat mag niet, terwijl voetbal een contact sport is. Een tackle maken waaruit een zware blesure komt, is niet goed. Maar nu wordt wel echt voor elke scheet gefloten.

Weer is een zielloos ajax gezien. bij vlagen goed gevoetbald , maar o in zo laag tempo , denk dat de meeste dat hier nog kunnen bij houden . Weinig strijd helemaal niks om te huilen . En dan de schuld bij de scheids neer leggen, Tuurlijk het is dom , hij kan hem rood geven , ook al is het licht contact het is dom en dan ook nog van de speler die het meest ervaren is. Die overtreding van berghuis 2 benen naar voor vond ik ook een rode kaart .

Zuivere kaart, niet zeuren. Moet Moisander het na al die jaren maar eens leren om niet zo dom te doen in de duels. PSV stapte over die teleurstelling heen, bij Ajax bleef een zielig hoopje achter.

6 februari 2015 om 07:36

Daarvoor was het ook al niet heel veel meer dan een zielig hoopje. Gelukkig voor onze amsterdamse vrienden kunnen ze nu de scheidsrechter de sculd geven. Stel je voor dat je moet toegeven dat je voetbal speelt waarvoor een structurele degradatiekandidaat zich nog voor zou schamen.

6 februari 2015 om 07:55

Wat een kortzichtige mening!! Wachten jullie maar af!!

6 februari 2015 om 09:05

Wordt jij niet moe van jezelf wondersloff? Als er iemand kritisch is zijn wij het wel. Wij verliezen niet door de rode kaart hoe onterecht ook, wij verliezen niet door az wat zelf ook heel matig was/is, nee wij verliezen door het beleid van meneer Overmars gecombineerd met het tactische falen van de Boer

Misschien was het wel een overtreding en had Moisander een kaart moeten hebben, maar rood lijkt me in dit geval niet de juiste kleur.

Als je op deze wijze wilt fluiten kun je beter korfbal scheidsrechter worden. Duelleren in het Nederlandse voetbal is er gewoon niet meer bij.

Zo zeker was hij er niet van, want hij wachtte nog wel even met het tonen van de rode kaart.
Zeker in zn oor gefluisterd door de 4e man.
Voor mij geen rode kaart!

Het was geen doorgebroken speler, hij kon allang niet meer bij de bal dus liet hij zich maar lekker vallen. Jóhansson was gewoon erg oncollegiaal. Van Boekel trapt daar uiteraard in, maar wat verwacht je dan met zo´n kneus als een scheidsrechter.

deze voetbalweek schreeuwt om video-refs. Het gaat allemaal te snel om in een splitsecond het juiste oordeel te vellen. Daarnaast blijft ook voor de scheids gelden, niet alles is wat het lijkt.

In de NBA lopen ze met 3 refs op onderling nog geen 10meter en zelfs dan gaat het soms mis!

Misschien moeten ze eens gaan trainen op het mandekken bij Ajax. Als je zo verdedigt als Moisander en van der Hoorn doet, dan wordt je nooit geen kampioen weer.

Pol van Boekel signaleert terecht dat Niklas Moisander een overtreding maakte op Aron Johansson. Belangrijker lijkt me de vraag of hij deze overtreding op de doorbrekende AZ-spits had moeten bestraffen met rood. Naar mijn mening was geel voor de Finse verdediger voldoende geweest. Had de overtreding niet net buiten het strafschopgebied plaatsgevonden maar er net binnen dan was een strafschop en geel op zijn plaats geweest. Ik wens de strafcommissie van de Knvb veel succes met het al dan niet bestraffen van Moisander.

6 februari 2015 om 09:54

Waarom zou het rood zijn binnen de 16 maar slechts geel als het er net buiten is?

De gedachte achter het geheel is dat er een overtreding wordt gemaakt en dat de speler na het wegdraaien vrije doorgang tot het doel, dan wel een scoringskans, had. Dan maakt het niets uit of het nou binnen of buiten de 16 gebeurt.

6 februari 2015 om 11:03

Als hij fluit,moet hij rood geven. Geel geven was in deze situatie niet mogelijk, aangezien de speler doorgebroken is. Of johansson wel of niet in staat is de bal binnen te houden, doet er op dat moment niet toe. Dus in dat opzicht heeft de scheids gelijk door rood te trekken wanneer hij eenmaal besloten heeft te fluiten.

Het feit dat hij fluit is echter totaal verkeerd! Voor dit soort duels fluiten is te onnozel voor woorden!

Al met al had de scheids twee opties; fluiten plus rood of doorspelen. Hij kiest verkeerd! Zuur voor ajax, lekker voor AZ en Psv!

6 februari 2015 om 14:20

Dat is dus onzin, je kunt ook geel geven! Als het een onderbreken van een veelbelovende aanval is, aangezien Cillessen al bij de bal was, was dat de juiste straf.

In Engeland lachen zie hier om. Daar krijg je geel voor een schwalbe als je valt zoals Johansson. Als je een hand in je rug voelt of een klein stootje op lage snelheid, dan val je niet om. Hij duikt. Normaal gesproken, niet in wedstrijd, val je ook niet bij zo'n zetje. Belachelijke beslissing. Hij kan nooit meer bij die bal. Waardeloos, rood voor de scheids :P

Dikke fail bij de knvb, 1 wedstrijd voor ontnemen scoringskans, ze worden ook echt met de week lachwekkender in Zeist. Scoringskans.......een bal die in de handen van Jasper vliegt en zelfs Bolt niet eens meer had kunnen halen. Ik zeg, in beroep gaan, al die idiote beslissingen van de laatste jaren moet maar es afgelopen zijn.

6 februari 2015 om 10:49

@jaap, dat zeggen meer mensen maar daar ben ik het niet mee eens. Het lijkt alsof hij nooit meer bij de bal had kunnen komen, maar ik denk dat, als hij was doorgelopen (en dat kon hij makkelijk maar hij deed het expres niet) hij de bal wel had gehaald. Het probleem is alleen dat hij dan in een moeilijke hoek terecht was gekomen met zijn zwakke linkerbeen, dus hij waagde het erop en ging liggen. Gegokt en gewonnen heet dat.

Toen het gebeurde vond ik dit een glaszuivere rode kaart. Maar in de herhaling zie je dat dit 1 grote duikelactie is. De aanvaller valt expres op Moisander en uit een natuurlijke reflex (zelfverdediging) duwt hij hem niet eens maar vangt hij hem op. De aanvaller merkt dat er contact is en gaat met graagte naar de grond. Het laatste doet hij omdat hij weet dat, ook al komt hij nog bij de bal, hij dan vanuit een moeilijke hoek met zijn zwakke been de beste keeper van Nederland moet passeren die ook nog tijd heeft uit zijn goal te komen. Onterechte kaart maar dat de arbiter hem in een split second trekt kun je hem niet eens verwijten. Het voetbal schreeuwt om technische hulpmiddelen !

we hebben maar een goeie scheids en de rest is een drama in nederland waar ze hier voor fluiten
daar fluiten ze europees niet voor dus de fout ligt gewoon bij de knvb

Wat een huilie huilie hier zeg. Ik kan me nog herinneren dat Slagveer dit jaar heel makkelijk rood kreeg in de Arena, maar toen waren regels opeens wel regels.

Dit is gewoon ontzettend dom en naïef van de zichzelf overschattende Moisander. En wanneer dit de ervaring is waar je als ploeg op moet bouwen verlies je inderdaad thuis van AZ. In plaats van het niet om kunnen gaan met verlies(want dat kunnen de meeste Ajacieden niet) op de scheidsrechter te richten, zou ik eens wat meer vraagtekens bij het technisch (wan)beleid zetten.

De selectie in Amsterdam in nu jaren achtereen flink uitgehold, en zolang er geen ervaring, kracht, hardheid en mentaliteit bij komt win je het niet met al die jonge spelers.

6 februari 2015 om 18:45

Bij slagveer vond ik het juist goed aangevoeld.. Die vent hat boilesen daarvoor al drie keer met handen en voeten tegen gehouden (zonder ooit de bal te kunnen spelen) en daarmee een ajax counter (omschakeling) eruit gehaald. Daarnaast had hij daarvoor een terechte gele kaart door op randje 16 Schone een harde beuk in de rug te geven (ook zonder oog voor de bal) wat hem een scoringskans ontnam..

Na 1 terechte gele kaart en 3 waarschuwingen voor spelbederf en blessure gevaar vind ik een tweede gele kaart wel op zijn plaats.

Of Moisander een overschatte voetballer is, vind ik niet zo relevant.. Je kan voor een overtreding fluiten.. Maar je kan alleen rood geven als je Zeker weet dat een één op één op cilessen ontnomen werd.. Dat was bij lange na niet zeker.. Daarnaast liep die vent ook half tegen moisander op, en hield moisander hem ook niet vast.. Hij duwt hem, maar die vent loopt ook tegen hem op,,

tja.. je kan er niet vanuit gaan dat alle verdedigers maar voor je opzij gaan.. Tenzij je naturlijk wil dat het niveau nog verder zakt in de Ed.
Als elke scheids hier rood voor gaat geven wordt het wel erg makkelijk voor een aanvaller... Dan speel je de bal gewoon op goed geluk vooruit en loop je tegen je tegenstander op, zodat je 11 tegen 10 staat.

Bij het technisch beleid zet ik al jaren vraagtekens.. Als ajax goed beleid had gevoerd hadden we gewoon samen met PSV om de titel gestreden.. Maar daar heeft deze rode kaart toch weinig mee te maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren