Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Wegwerpgebaar van De Jong blijkt opgestoken duim

Laatste update:

Luuk de Jong heeft zich ook dinsdagavond niet populair gemaakt. PSV ging dinsdag in de tweede ronde van de KNVB Beker hard onderuit bij Sparta Rotterdam: 3-1. De Jong was afgelopen weekend nog kritisch op de ontevreden fans van de Eindhovenaren die tijdens de competitiewedstrijd tegen Sparta floten en ook dinsdagavond zetten de fans vraagtekens bij zijn houding.

/

"Nadat je zaterdag fluitende supporters geen echte supporters noemde, vond je het nodig vandaag een wegwerpgebaar te maken richting het uitvak", zo maakt Vak T in een publicatie op Facebook duidelijk. "Je hoort je kapot te schamen. Deze mensen reizen helemaal naar Rotterdam af op hun dinsdagavond en zien daar tot hun teleurstelling een team dat geen team is, zonder enige passie en zonder enige inzet."

"Misschien is het een idee om je frustratie te uiten in de kleedkamer en niet richting de supporters. En ik snap dat je gefrustreerd bent Luuk, want wij zien jou ook iedere week voetballen." Na afloop van het duel in Rotterdam-West gaf De Jong de boze fans gelijk wat betreft het povere spel van PSV. "We moeten naar onszelf kijken en dit was ondermaats. Ik vind nog steeds dat we in de meeste wedstrijden tot vandaag goed speelden en hadden moeten winnen. Vanavond geef ik ze gelijk. Het was van onze kant niet goed genoeg."

Update 14.22 uur - Wegwerpgebaar van De Jong blijkt opgestoken duim
Luuk de Jong zou dinsdag bij het bekerduel met Sparta Rotterdam een wegwerpgebaar gemaakt hebben richting de fans van PSV. Het zorgde voor woedende reacties bij de supporters, maar het Eindhovens Dagblad weet dat er inmiddels beelden zijn opgedoken van het gebeuren. Uit de beelden blijkt dat De Jong geen wegwerpgebaar maakt, maar dat hij juist zijn duim opsteekt. Ook blijkt dat De Jong zijn ploeggenoten maant tot het bedanken van de fans in het uitvak.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wil Luuk echt nooit meer op onze sportvelden zien komen. Ik ben echt tot dit punt gekomen. Wat een afgrijselijk, vies manneke is dat zeg. Weet je wat Luuk? Jij noemt supporters geen echte supporters, maar jij bent ook geen echte werker. Jij bent ook echt geen goede spits. Jij helpt ons ook niet echt verder met dit. Het zou me niets verbazen als men in het Philips Stadion nu gewoon een hekel heeft aan De Jong, en begrijpelijk ook. Wees blij dat die PSV-supporters helemaal naar Rotterdam toe reizen om jullie te supporten

26 oktober 2016 om 08:36

Dat lijkt me wel een beetje overdreven zeg. Hoezo is hij nou weer een 'afgrijselijk, vies manneke'?
Hij heeft het de afgelopen seizoenen gewoon erg goed gedaan voor Psv, en zit nu in een dip. Hij moet dit ook afreageren, en doet dit inderdaad een beetje onhandig ja. Maar om nou te zeggen dat hij een vies manneke is die nooit meer op onze sportvelden mag komen, lijkt mij een beetje buiten de realiteit!

26 oktober 2016 om 08:44

Alleen is het wel zo dat ik hem de afgelopen tijd wel erg zeikerig vind. Het begint echt ontzettend irritant te worden, en begint dit af te reageren op de fans. En dat is niet een beetje onhandig, maar gewoon hartstikke respectloos voor de mensen die betalen om je te komen supporten.

Ook reageert hij de afgelopen tijd z'n frustatie uit op de scheids. Alsof het afreageren op je fans niet genoeg was. Daar word ik ook onderhand ziek van.

26 oktober 2016 om 08:54

Wou jij niet de Jong afgelopen zomer verkopen voor 25 miljoen en dan Janssen ervoor terughalen omdat hij wellicht ook een geweldige spits kon worden?
Een paar gelijkspelletjes verder, wat kritiek van de supporters op de spits en andersom en het is logisch als hij wordt gehaat?
Vind dat nogal rap gaan eigenlijk. Ik weet dat een hele generatie PSV-supporters is verwend met successen, maar kom op, blijf eens achter het team staan. Zing de longen uit je lijf. Doe dat 10 wedstrijden lang. Zie je dan nog geen veranderingen op het veld in houding bij de spelers, maak dan je onvrede kenbaar. Dit fluiten gaat in mijn ogen wel erg snel.

26 oktober 2016 om 08:57

Hij is gewoon gefrustreerd, uit vorm en heeft meer baat bij steun en vertrouwen dan wat hij nu krijgt. Ik denk dat hij ook meer steun en vertrouwen zou moeten krijgen op basis van het krediet dat hij de afgelopen jaren bij PSV heeft opgebouwd. Het hele team heeft daar meer baat bij. De supporters in Eindhoven moeten juist nu, als het zo slecht draait, laten zien dat ze achter die jongens staan.

26 oktober 2016 om 09:02

"zing de longen uit je lijf".

Jij weet niet hoe lang en hoe vaak ik dat doe in het Philips Stadion. Alleen blijkt het met weinig nut. En geloof me, ik heb er vrede mee dat PSV in een dip kan zitten. Zoiets kan eenmaal gebeuren bij een ploeg die te lang hetzelfde is. Alleen waar ik geen vrede mee heb is dat je je frustratie uitoefent op je eigen mensen. Hou dat lekker voor je. En geloof me, volgende week zal ik heus wel weer in het Philips Stadion te bevinden zijn, zingend en schreeuwend op m'n stoel. Want ik ben geen successupporter. Dat kan ik je wel vertellen. Alleen mag ik heus wel m'n onvrede kenbaar maken, maar blijkbaar vindt Luuk dat teveel van het goede.

26 oktober 2016 om 09:03

Nou volgens mij krijgt hij genoeg vertrouwen en steun van Cocu, maar dat betaald hij niet bepaald terug. En je kunt nog wel uit vorm zijn, maar dan kun je je nog wel volledig in zetten. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen met je man (Vriends) te verdedigen bij een corner tegen. En als aanvoerder een wegwerp gebaar richting de fans maken kan natuurlijk niet.

26 oktober 2016 om 09:46

'Frustratie uitoefend op je eigen mensen'. Jij doet toch al een tijdje hetzelfde toch? Het zijn geen machines...

26 oktober 2016 om 09:51

Wel grappig eigenlijk, je vindt dat De Jong niet zijn frustraties mag uiten richting zijn eigen mensen. Laat dat nou net het kritiek zijn dat De Jong had op de supporters

26 oktober 2016 om 10:42

Haha, kijk wat je zelf zegt. Luuk mag zn onvrede niet kenbaar maken maar hij moet wel accepteren wat de supporters te vertellen hebben. Als jij ondermaats presteert op je werk en er gaan 30.000 man zich mee bemoeien dan kan ik mij goed voorstellen dat je geiriteert raakt. Of je nou vakkenvuller bent of voetbaler, het zijn allebij gewoon mensen.

26 oktober 2016 om 10:54

Ach ja de hedendaagse Nederlandse voetballer heeft de mentale weerbaarheid van een pepernoot, zodra er een beetje kritiek komt schieten ze volledig in de stress. Als je geen kritiek kunt verdragen van Jan en alleman dan had je geen voetballer moeten worden. Als meneer de Jong wordt geinterviewd dan heeft of de scheidsrechter het gedaan of het PSV publiek is hem te kritisch. Misschien moet je gewoon een beetje kritischer zijn op je zelf en je team Luuk!

26 oktober 2016 om 11:55

Hij heeft jullie twee jaar kampioen gemaakt. Daarmee zelf de lat en jullie verwachtingspatroon hoog gelegd en nu rekenen jullie hem daarop af?
Opportunisme troef.

26 oktober 2016 om 12:01

@dutchman020 Ja, maar voetballers horen eenmaal mentale weerbaarheid te hebben, zoals renevang al zegt. Als je die niet hebt, weet ik niet of voetballer zijn een verstandige baan is voor je.

26 oktober 2016 om 12:18

Denk dat ze het afgelopen jaar aan die ene Graafschap speler te danken hebben 😂😂

26 oktober 2016 om 12:36

Volgens mij waren het elf Ajacieden

26 oktober 2016 om 14:39

Blijkt wel weer dat je een beetje voorbarig bent geweest, en zonder je verstand te gebruiken dit hebt getypt.

Luuk is een prima aanvoerder, heeft nog nooit iets verkeerd gedaan en is een goed uithangbord voor psv. Werkt altijd hard en heeft het beste met de club voor.
Ja het loopt nu eventjes niet, maar hij komt echt wel weer uit zijn dipje

26 oktober 2016 om 14:50

@maravilla1

Ik snap niet hoe Vak T een wegwerpgebaar kan verwarren met een opgestoken duim.

Nou ja, mijn excuses dan maar voor de reactie.

26 oktober 2016 om 14:52

Dus jij mag wel je onvrede uiten over de jong, maar de jong niet over jou? ( de rest van de supporters)
2 jaar lang gewoon goed gespeeld voor psv. Heeft nu net als de rest van het team een dipje. En om te zien hoe ze dan direct uitgekotst worden alsof ze nooit wat gepresenteerd hebben vind ik echt belachelijk.

26 oktober 2016 om 08:39

Hij hielp je alleen wel vorig jaar aan het landskampioenschap...

26 oktober 2016 om 08:49

Ik kan je best begrijpen. Je wil van je team/ club 200% passie en strijd zien en blijkbaar kunnen deze overbetaalde voetballers dat niet opbrengen. Dan moet je idd maar ergens achter de kassa gaan zitten of pizza's bezorgen.

Dat ze verliezen is natuurlijk jammer en frustrerend maar dat is het voor de spelers ook. Maar als de fans een PSV zien die echt alles geven en alles proberen om te winnen dan heb je er eerder vrede mee dan wanneer ze als een stel zoutzakken op het veld staan.

De 200% winnaarsmentaliteit had Ajax voor het laatst toen Suarez nog speelde. Die deed werkelijk Alles om te winnen. Ja natuurlijk ging hij ver buiten zijn boekje maar als supporter wil je dat zien. Helaas zitten we nu in een generatie die dat gewoon niet kan opbrengen.

26 oktober 2016 om 08:57

"wees blij dat die PSV-supporters helemaal naar Rotterdam toe reizen om jullie te supporten"
Zoiets zag ik in het artikel ook al. Ja, ik snap je punt heus wel hoor, maar van Eindhoven naar Rotterdam is niet bepaald een wereldreis.

26 oktober 2016 om 09:05

Nee maar het is wel gewoon een dinsdagavond, veel mensen werken gewoon he. Die haasten zich om op tijd in Rotterdam te zijn en krijgen dan dat dit te zien.

26 oktober 2016 om 09:14

Nee, maar 't is ook niet om de hoek.

Het is nog voor de duidelijkheid op een dinsdagavond, h� Die mensen reizen dus op een werkdag, helemaal van Eindhoven naar Rotterdam, betalen voor een kaartje, komen daar zitten en krijgen dan een slecht PSV te zien. Dan hoor ik ze alsnog 90 minuten lang de club supporten. En dan krijgen ze aan het eind een wegwerpgebaar van Luuk de Jong alsof ze negentig minuten lang hebben lopen zingen dat de spelers mogen oprotten...

26 oktober 2016 om 09:16

@therosco, dik 100km heen en terug op dinsdagavond met een wedstrijd die begint om 20.45 uur maakt wel een verschil.

Maargoed, Heerenveen moet donderdag om 20.45 uur in Eindhoven voetballen, das wel verder. Voor ons bijna een Europese uitwedstrijd

26 oktober 2016 om 09:21

Dat ie nooit meer op de sportvelden mag komen vind ik een beetje overdreven maar dat het een naar ventje is ben helemaal met je eens. Het is echter niet zo dat Luuk zich ineens anders is gaan gedragen. Hij is altijd al zo geweest alleen nu het wat minder loopt valt het gewoon wat meer op. Heb altijd al gevonden dat PSV zijn plafond is. Met een goed team op zich heen had een andere spits ook hetzelfde aantal goals gemaakt. Dan denk je dat een kwaliteit van hem zijn kopkracht is maar hij timed alles zo slecht dat ie er alleen een beetje inkleunt. Voor het seizoen riep die ook al dat hij wel een stap wil maken, nou ik ben heel benieuwd. Ben geen fan van PSV dus prima als hij daar blijft spelen wat mij betreft. Vind het jammer dat Locadia niet zoveel kansen krijgt. De drive en gretigheid van die jongen kunnen ze goed gebruiken. Weet iemand of hij al fit is ?

26 oktober 2016 om 09:32

Misschien is hem nooit meer op de sportvelden zien ook een beetje overdreven. Ik denk gewoon dat ik gefrustreerd ben geraakt van het feit dat hij zoiets durft te doen bij z'n eigen fans.

Locadia heeft trouwens de groepstraining weer hervat. Goed nieuws ook, nu De Jong absurd slecht presteert.

26 oktober 2016 om 10:26

Ik kan m'n reactie voor een of andere reden niet editten. Zal het dus maar standalone moeten posten?

De supporters hebben blijkbaar met z'n allen "schaam je kapot!" lopen zingen aan het einde van de wedstrijd. Misschien is dit de reden?

26 oktober 2016 om 11:11

Ik denk alleen niet dat jij bepaald wat er gebeurt bij Psv. Luuk de Jong zou wel wat meer respect mogen tonen voor de supporters die thuis en uitwedstrijden bezoeken. De supporters betalen er flink voor, en zeker de supporters die met de uitwedstrijden mee gaan.

26 oktober 2016 om 13:12

Och och, een gefrustreerde supporter. Luuk de Jong is een erg goede spits voor jullie en dat weet je zelf ook. Dat hij in een mindere vorm is kan gebeuren. PSV supporters hebben zich ook verwend gedragen de laatste tijd, dat is gewoon ook zo. De fans en Luuk de Jong hebben fouten gemaakt, als hij er straks weer drie in schiet hoor je er niemand meer over.

26 oktober 2016 om 13:56

Sparta is wel bijna net zo goed als Bayern Mã¼nchen. Dus ook in die zin is dat gedrag afkeurenswaardig.

26 oktober 2016 om 14:24

@noudyo, en nu dan? Hahahaha

26 oktober 2016 om 14:25

Oeps, foutje bedankt :-)

26 oktober 2016 om 14:28

Ahh doe je emotionele bril keer af, en jij bepaald tog niet wie er speelt of wel

26 oktober 2016 om 14:57

Nou nu blijkt dat het een duim was even mening bijstellen denk ik?

26 oktober 2016 om 15:00

Heb ik al gedaan

Jammer dat Vak T zulke verwarringen kan maken. Zoals ik al zei, excuses voor het ongemak.

26 oktober 2016 om 15:47

Schaam jij je nu niet? Als de feiten op tafel liggen?

26 oktober 2016 om 16:57

Beetje. Maar ja, fouten gebeuren. Hopelijk kan de volgende keer iemand die niet blind is voor Vak T posten. Zoals ik al zei, excuses voor m'n uitlating

26 oktober 2016 om 16:03

Ik denk dat het voor psv verstandig is om JOU te weren van de sportvelden! Iemand met zoveel negativiteit gaat de club niet helpen!

Die jongen heeft het om de een of andere reden niet. Net als de twee mexicanen het niet echt hebben. De energie lijkt eruit en ook Cocu lijkt er nog geen vat op de krijgen. Er zit behoorlijk wat zand in de motor bij Psv. Jammer, want ze hebben op papier zeker de beste selectie. Ik denk dan ook dat ze deze winter weer bij v Ginkel uitkomen. Misschien dat hij de sleutel heeft..

26 oktober 2016 om 11:53

Het is weer hoog tijd dat Hiddink een flinke pot koffie komt drinken. Heel het elftal is een beetje energieloos. Willems doet me steeds meer aan Drenthe denken (inclusief gedrag en postuur). Guardado loopt erbij alsof hij teleurgesteld is dat PSV hem niet naar alle internationale toernooien wil sturen. Voorin kwakkelt iedereen tussen blessureleed en vormloosheid in.

Ze lijken zich alleen een beetje op te kunnen laden in de Champions League (en dan wel tegen grote clubs, die Russische is ook weer moeiljk). Alsof men zich 'te goed' voelt voor clubs met van een minder kaliber dan Manchester United, Chelsea of Real Madrid. Vraag me af of Cocu dat dit seizoen nog op de rit kan krijgen. Want ook de transferwaarde van al die spelers (in de interesse) gaat op deze manier flink naar beneden.

De vorige twee seizoenen is Luuk de Jong erg belangrijk geweest, maar dit seizoen zie ik steeds vaker. Waarom ik zo een grote fan ben van Locadia, kan met beide voeten een goal scoren. Lengte kracht, en een prima snelheid heeft hij. Zou zomaar de toekomstige spits kunnen worden voor Oranje, als hij fit was dan had hij Psv zeker een dienst gewezen. Niet voor niets, is Luuk ook mislukt in Duitsland en Engeland.

26 oktober 2016 om 08:46

Denk dat hij niet met druk om kan gaan. Die is in het buitenland groter en getuige zijn penalties. Mental coach?

27 oktober 2016 om 03:30

yp14

Als een mental coach helpt, dan ben ik er zeker voor maar dat moet een speler zelf beslissen vind ik.

26 oktober 2016 om 08:59

Ja als Locadia fit was geweest was hij misschien al wel op de bank beland, twee totaal ander soort spitsen. De Jong is een fantastisch kopper, maar als dat weg valt is het matig. En normaal is hij ook goed in de duels en kaats maar de beleving ontbreekt nu ook volledig bij hem.

27 oktober 2016 om 03:31

Jdw17

Het speelt ook mee, dat Luuk de Jong in wellicht zijn slechtste vorm verkeerd.

26 oktober 2016 om 11:55

Ligt volgens mij ook een beetje aan het feit dat voorheen alle ballen richting De Jong gingen. Hij kon dan afmaken. Bij Propper, momenteel Narsingh en zelfs Guardado zie je dat ze steeds meer voor eigen success gaan. Dan blijven de rebounds voor De Jong over, en die zijn natuurlijk altijd vrij klote om in te schieten.

27 oktober 2016 om 03:32

Westend

Heeft Cocu nog wel grip op de selectie van je club? Het oogt ook zo rommelig...

De Nederlandse Mauro icardi?!

26 oktober 2016 om 08:44

Haha

26 oktober 2016 om 09:24

Het verschil is, icardi scoort.

26 oktober 2016 om 10:21

Al is dat met luuk ook al een tijd geleden hoor haha. Maar icardi en luuk hebben zich niet geliefd bij de supporters nee haha

Als het hele team goed draait, gaat het ook goed met Luuk !
Maar nu het niet draait, dan heb je niets aan hem. Dan ontbreekt bij hem de extra klasse, die je eigenlijk wel zou verwachten.

Daarom blijft De Jong een prima Eredivisiespits, maar voor het overige komt hij aanzienlijk tekort. Dat verklaart ook de mislukte avonturen in Duitsland en Engeland.

26 oktober 2016 om 11:57

Heel veel spitsen draaien slecht als de aanvoer ook slecht is. Torres (van Liverpool naar Chelsea) of Shevchenko (van Milan naar Chelsea) hadden precies hetzelfde probleem. Dat maakt de spits natuurlijk niet meteen slechts een eredivisiespits, maar je hebt een ander type nodig. Ik denk dat PSV is zijn huidige vorm meer heeft aan de snelheid van Locadia, dan aan de kopkracht van De Jong.

26 oktober 2016 om 13:02

Klopt, een spits is afhankelijk van de aanvoer.

Maar dat neemt niet weg, dat je geen basisbeginselen kunt tonen. Inzet en enthousiasme. Zeker van een aanvoerder verwacht je dat. En van een aanvoerder mag je ook leiderschap verwacht, zowel in goede als in slechte tijden).

Luuk neemt de weg van de minste weerstand. Neemt geen verantwoording, loopt te mokken tegen de scheids en toont geen respect tegenover de PSv-fans. Als je wel voorop loopt in de polonaise als er iets te vieren valt, moet je nu ook je verantwoording nemen.

Luuk is gewoon zwaar uit vorm . En is daar gefrustreerd over , dat is ook logisch . Maar reageert dat wel af op de verkeerde.
Hij heeft gisteren aan de bal echt niets goed gedaan . Makkelijk van de bal afgezet slecht in de combinatie en niet scherp voor de goal . Gewoon 3 voorwaarden om deze man een vroege wissel te geven , maar dat durft cocu niet . Deze nederlaag is cocu te verwijten . Zijn inbreng is verbleekt door de titel vorig seizoen . Maar hij heeft duidelijk nog veel te leren

26 oktober 2016 om 09:08

Ja typisch dat de ervaren jongen het af laten wenen. Waar Guardado sowieso meteen naar binnen was, liep de Jong nog wel richting het uitvak, kaar draaide direct om en maakte een wegwerpgebaar toen ze schaam je maar kapot zongen. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Willems, die is ook totaal uit vorm, maar die nam uitgebreid de tijd om het uitvak te bedanken.

Het wordt met de wedstrijd erger bij de Jong, nu stond hij ook nog eens lekker lucht te dekken bij die goal van Vriends. Zet die jongen gewoon even een paar wedstrijdjes op de bank, dit kan echt niet meer.

26 oktober 2016 om 13:41

Dat durft Cocu echt niet.

26 oktober 2016 om 16:04

Nee denk het ook niet. Als Locadia fit was geweest had hij het heel misschien nog aangedurfd maar nu niet.

Ik hoop dat Brands zijn ogen opendoet en bewegelijke spits binnenhaalt. Met Locadia en De Jong schiet het niet op. De Jong verliest al na 10 meter de bal en heeft vaak geen controle over de bal waardoor de aansluitende spelers voor niets naar voren rennen. Met De Jong in de spits, speelt PSV met 10 man. Hij mist teveel kansen waardoor PSV onnodig punten verliest. Cocu mag dit wel aanrekenen, aangezien hij de eindverantwoordelijke is. Geef desnoods Lammers een kans.

26 oktober 2016 om 09:33

Wat een onzin het ligt niet alleen Luuk.
Was gisteren ook goed te zien dat Luuk vaak genoeg een bal vasthoud met een verdediger in zijn rug maar dat het vervolgend lang duurt voordat er eens aansluiting is.
Ook kan hij regelmatig een bal verlengen maar er is niemand die bij hem in buurt loopt om zo'n bal op waarde te schatten en het gat in te duiken en zo druk uit te oefenen op de verdediging.
Iederereen is middelmaat momenteel, wat denk je van Willems, Guardado, Moreno, Siem de Jong (begrijpelijk want die is nog niet fit), Pereiro, Narsing, Bergwijn (levert ook niet genoeg rendement, is misschien nog lastig omdat hij zo jong is).
Je kunt niet alles op Luuk afschuiven! De enige die dit seizoen een fatsoenlijk voorzet kan afleveren is Arias (als hij speelt) en Propper en soms Brenet.
Tuurlijk is Luuk uit vorm maar hij is nog steeds van waarde voor het team, dat zag je vorige weekend ook tegen Sparta.
Ik maak me na gister meer zorgen over de rest van het team, kassen missen is nog niet zo erg. Maar beroerd spelen 2 helften lang is pas zorgelijk.

Wanneer hij niet scoort heb je helemaal niets aan deze jongen. Vertraagt het spel en veel balverlies. En als je niet scoort, maar wel keihard werkt dan lijkt het nog wat. Maar goed daar is de Jong ook al een poosje mee gestopt.

26 oktober 2016 om 09:55

Hoezo als hij niet scoort. Hij geeft ook belangrijke assist's.

Hoe meneer de jong zich gedraagt tegenover de supporters is werkelijk waar belachelijk. Die supporters betalen zich suf om wedstrijden te kijken en reizen bovendien ook nog heel het land door. Het enige wat je dan als speler verplicht bent is inzet tonen. Maar als je dan zo als gister als een zoutzak door het veld loopt en ook nog eens wegwerpgebaren gaat maken, dan moet je gewoon uit de selectie worden gezet.

Daarnaast ben je een van de grootste naaibakken in de eredivisie. Continu bij licht contact overdreven vallen en om kaarten vragen, om nog maar te zwijgen over wat je zelf altijd aan het doen bent met die slingerende armen. Nee, sympathiek was je al niet voor de meeste supporters van andere clubs, maar het is toch knap hoe je dat nu ook bij je eigen aanhang voor elkaar hebt gekregen!

De Jong zit in een vorm dip. Hij is spits en scoort nu moeilijk. Hij uit dan zijn frustratie klaar en vooral als hij uitgejubeld wordt. Logisch!
Het grootste probleem bij PSV is dat Locadia er niet bij is. Kijk het maar terug sinds zijn blessure opgelopen in de wedstrijd tegen Groningen scoren ze moeilijk.
Locadia heeft een neus voor de goal en misschien wel het belangrijkste een bliksemafleider voor luuk.
Locadia trekt naar binnen waardoor het voor verdedigers stukken lastiger wordt. En Willems kwam eroverheen met meer assisten als gevolg. Ook belangrijk is dat locadia fysiek sterk en een winnaarsmentaliteit heeft(haantje) narsing, perioro hebben dat totaal niet.

Daarnaast is het natuurlijk een concurrent van Luuk. Minder druk op Luuk, waardoor minder scherp!!

Je herkent ze direct, de "echte " PSV supporter, vorig seizoen schoot de Jong jullie naar het kampioenschap, nu draait het even niet en kan hij er geen hout van. Geef die jongen de vrijheid oom ook zijn frustratie van het niet lekker gaan dit seizen af te reageren. Een echte supporter steunt zijn team en spelers ook als het even wat minder gaat. Doe nu niet alsof PSV zomaar even de beker zou winnen of de CL. In de competitie is ook nog niets verloren met zeven punten achterstand. Maar ja als je alleen maar successupporter bent wordt het natuurlijk lastig.

Eens, ga het verhaal niet groter maken dan het is.
Iedereen heeft wel eens een mindere periode, hij heeft jullie niet uitgescholden.
Hoe vaak maken de supporters wel niet een wegwerpgebaar naar meerder PSV spelers.

Natuurlijk zit PSV even in de hoek waar de klappen vallen. Maar je moet b.v. in het bekertoernooi ook nog eens het geluk hebben dat je een thuiswedstrijd loot of en/wordt gekoppeld aan een tegenstander uit een lagere divisie. Er zijn clubs uit de Eredivisie die dankzij de speling van het lot tot bijna in de bekerfinale worden gekoppeld aan een niet-Eredivisieclub. En die dan bijna de hemel worden ingeprezen omdat ze zo ver zijn gekomen in de KNVB-beker. Ik snap best dat dat juist een van de charmes van het bekertoernooi is. Maar als b.v. een club uit de Eredivisie al in de eerste de beste ronde gekoppeld wordt aan een andere Eredivisieclub, heeft er een van de twee gewoon domme pech.

26 oktober 2016 om 14:39

Ga je het nou pech noemen dat psv tegen Sparta moest in de beker? Kom op zeg, dan kan je alles wel wijten aan pech.

26 oktober 2016 om 17:10

@sjakie, heb ik dat dan gezegd? Nee, natuurlijk niet. Mijn opmerking is meer van algemene aard. Regelmatig maak je de afgelopen jaren mee dat een Eredivisieclub soms 3 of 4 ronden achtereen gekoppeld wordt aan een club uit een lagere divisie of amateurklasse.

Misschien moeten we dit verhaal even omdraaien. Zoals Vak-T Luuk ziet voetballen en hem uitfluit zie ik Vak-T als bioscooppubliek en als supportersgroep, net als andere supportersgroeperingen, die alleen kan zeiken en schelden. Flink gezongen wordt er alleen tegen de grote clubs, want dan kunnen ze de trots wel opbrengen om te zingen en het team te supporten. Dus vergeef het Luuk de Jong dat ie zulk publiek een beetje zat is. We zitten 10 wedstrijden in het seizoen en we hebben nu een dip na twee jaar succes en we beginnen al met statements op Facebook richting onze aanvoerder.

Als je al gaat janken om wegwerpgebaren, wat moet de rest van Nederland dan met de spreekkoren richting de moeder van Makkelie of racistische uitingen? Zulke langen tenen hebben als 'harde kern zijnde'. Lachwekkende groepering die hun aanvoerder nu aanvalt die ons twee kampioenschappen heeft gegeven.

De Jong vergeet iets: supporters zijn geen klapvee. Ze zitten er niet alleen om spelers aan te moedigen en hun salaris te betalen. Ze zitten er om mee te leven met hun club. En dat brengt zowel positieve als negatieve emoties met zich mee. Van mensen die echt om een club geven kun je niet verwachten dat ze alleen maar enthousiast en positief blijven als je als landskampioen met 3-1 van het veld geveegd wordt door een promovendus. Je kunt niet zeggen dat die mensen geen “echte supporters” meer zijn zodra ze gaan mopperen.

Supporters zijn geen achtergrondgeluidje dat je aan kunt zetten als het goed gaat en uit kunt zetten als het even wat minder gaat. De Jong is twee jaar lang hartstochtelijk toegejuichd, toegezong en aangemoedigd toen het goed ging. Dat vond hij uiteraard prima. Dan kun je niet verlangen dat iedereen z'n bek houdt zodra je week na week je werk heel slecht staat te doen. Zo werkt het niet.

Positie van Luuk de Jong dreigt onhoudbaar te worden. Het is respectloos om zo met supporters om te gaan. Dan verdien je het niet om betaald te worden voor voetbal. Dan ga je maar je eigen plezier ergens anders voetballen.

Nooit fan van de spits geweest. Niet onlogisch dat hij het in de bundesliga niet gered heeft.
Luuk heeft dit seizoen 900 minuten gespeeld en slechts 3 doelpunten gemaakt. Niet echt een best gemiddelde voor de eerste spits van Psv.
Kortom; kijk eerst naar jezelf voordat je respectloze gebaren naar je eigen supporters maakt.

26 oktober 2016 om 15:00

Volgens mij heeft hij afgelopen jaren duidelijk laten zien een toegevoegde waarde te zijn. Hij is alleen afhankelijk van de ballen die hij krijgt. Maar ja, er zijn meer spitsen met een beperkt aantal doelpunten. Pak bijv. Traore. De speler waarvan iedereen riep dat het een parel is, en dat hij Ajax heel veel beter maakt. Deze speler doet het eigenlijk nog veel slechter.

26 oktober 2016 om 16:07

Nou ja afgelopen seizoen heeft hij ook echt hele periode's als een natte krant gespeeld. Hij is echt een uitstekende kopper, maar verder is het niks bijzonder. En vorig seizoen kopte hij, ook toen hij verder slecht was, nog wel een bal binnen nu niet. En ja hij krijgt misschien minder aanvoer, maar bijvoorbeeld die corner die hij gisteren recht in de handen kopte, dat was gewoon een dikke kans. En ook tegen Heracles heeft hij gewoon twee open kopkansen gemist.

Luuk, pas op dat je geen Icardi-scenario krijgt.
Maar hoewel ik me steeds meer begin te irriteren aan Luuk en eigenlijk velen die ondermaats presteren, moet ik toch iets kwijt. Ik heb naar de situatie geprobeerd te kijken via verschillende perspectieven en eigenlijk kom ik er op uit dat de hoofdschuldige hierin toch echt Cocu is.
Ja, de spelers moeten het zelf doen, en ja, soms oogt het passieloos, en ja, Luuk is hier niet verstandig bezig door de fans tegen zich in het harnas te jagen(tot tweemaal aan toe). En dan de fans, ja, spelers horen ten alle tijden aangemoedigd te worden, en ja, fluiten is het laagste wat je kan doen, en ja, soms zit het niet mee dus deal with it.
Maar Cocu dan, die ziet toch ook dat het fout loopt? Waar blijven zijn ingrepen? Luuk uit vorm, wissel hem af en toe. Narsingh uit vorm, wissel hem af en toe, Willems uit vorm, laat Brenet eens beginnen. Siem niet 100% fit, laat hem dan niet 2 wedstrijden achter elkaar spelen. Maar doe iets anders! Een Lammers inbrengen bijvoorbeeld. die werd in de competitiewedstrijd de hele tijd gescandeerd door de fans, maar Cocu luistert niet. Misschien speelt hij nog minder dan luuk, misschien wordt hij mede debet aan verspeelde punten. Maar dan grijp je in en probeer je er alles aan te doen om de situatie om te draaien. Zo'n Luuk weet ook wel dat hij uit vorm is, en raakt steeds gefrusteerder als dingen niet lukken, gun hem dan wat rust. Maar nee, Cocu laat alles staan en wacht tot het probleem zichzelf oplost. En niet alleen Luuk, maar bij Maher en Narsingh was dit ook het geval. Laat ze maar blijven aanmodderen totdat de fans ze beu beginnen te worden. Cocu sta op en doe iets.

Haha wat een hoop bombarie om niets!
Blijkt gewoon niets aan de hand te zijn volgens de update!

26 oktober 2016 om 15:58

Jammer had toch gehoopt op Icardi taferelen, dat gebeurd er tenminste nog eens iets bij PSV haha. Valt me al lang mee dat nog niemand het adres van de Jong online heeft gegooid.

En precies om deze reden moet je eerst zelf kijken dan pas oordelen luuk nu zwart gemaakt door veel eigen supporters voor een opgestoken duim hahahaahahha wat een grap lach therapie

Kijk, dit verandert toch weer veel aan het beeld. Ik heb hier veel PSV fans horen schreeuwen dat het echt niet kan wat hij doet. Hoe goed kennen deze supporters hun eigen spelers. Echt heel erg onnodig om zo af te geven op Luuk de Jong. Hij zit misschien niet in de beste fase van zijn carriere, maar hij blijft gewoon vechten en alles geven. Gisteren maande hij zelfs zijn medespelers om wel te klappen voor het meegereisde publiek. Het lijkt wel alsof de PSV supporter een schuldige probeert te zoeken. En die schuldige zijn vooral Luuk de Jong en Philip Cocu. De bekeruitschakeling was een deceptie, maar het is zeker niet zo dat PSV al uitgeschakeld is voor het kampioenschap en ze kunnen ook nog overwinteren in Europa. Het zal de PSV supporters sieren om nu vooral achter het team en de aanvoerder te blijven staan.

Het zou dan wel goed zijn maar een duim omhoog hoeft niet meteen positief te zijn hij kan het ook negatief bedoelen. Je kan een duim ook naar iemand of een publiek opsteken om te zeggen het is wel goed met jullie maar laten we daar niet van uit gaan.

26 oktober 2016 om 14:45

https://youtu.be/ovfvry3t0uw Vanaf 0:55, kan iedereen zelf oordelen.
In eerste instantie roept hij juist iedereen erbij om de meereizende supporters te bedanken, maar als er dan wordt besloten om de spelers meteen weer te begroeten met "schaam je kapot", kiezen de spelers ervoor daar niet voor te gaan staan met zijn allen. Als ze daarvoor hadden staan klappen naar het publiek, was het waarschijnlijk gezien als "synisch applaus".
Hierbij is het kiezen tussen 2 kwaden.

26 oktober 2016 om 15:14

Brumatio, precies. Het kan ook een cynische duim zijn geweest. Eerst was het een negatief wegwerpgebaar en nu ineens een positieve duim? Zelfs mensen met bordeline veranderen niet zo snel in hun humeur...

26 oktober 2016 om 15:55

Het lijkt inderdaad een cynisch duimpje omdat hij ook direct rechtsomkeert maakt als hij de supporters hoort. De enige spelers die echt uit zichzelf het publiek kwamen bednaken waren Zinchenko, Willems en Isimat.
De latino's waren sowieso meteen naar binnen en de rest werd door Mart vd Heuvel richting het uitvak gestuurd.

Misschien moeten de Supporters die hem hier belachelijk maakten het maar goed met hem maken door een kaartje of een bos bloemen te sturen.
Of een lekker pakketjes speciaal bier

26 oktober 2016 om 15:57

Tja je kunt er natuurlijk over speculeren, maar als je naar zijn lichaamshouding kijkt lijkt het eerder een cynisch duimpje want als hij de supporters hoort draait hij ook direct om.

Sta je dan even voor lul als "supporters", hij heeft even een vormdip het is zaak om je spelers dan te blijven steunen en niet direct zo in de aanval te gaan. Ze hebben je ook veel goeds gegeven, een beetje krediet zou wel fijn zijn.

Duimpje omhoog voor Luuk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren