Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: UEFA bevestigt pot PSV bij loting Champions League

Laatste update:

PSV zit komend seizoen in pot 1 bij de loting voor de Champions League. Dat werd zondag officieel nadat Barcelona zich bij Atlético Madrid verzekerde van de Spaanse landstitel. De Catalanen wonnen dankzij een doelpunt van Lionel Messi met 0-1 in het Vicente Calderón en zijn daardoor niet meer te achterhalen door Real Madrid.

/

De kersverse winnaar van La Liga staat net als de Italiaanse kampioen Juventus in de finale van de Champions League. De winnaar van dat duel plaatst zich komend seizoen automatisch voor de groepsfase van het kampioenenbal, waardoor er een plekje vrijkomt voor de kampioen van de Eredivisie, in dit geval dus PSV. Nederland is inmiddels ingehaald door Oekraïne en staat negende op de UEFA-coëfficiëntenlijst, maar die resultaten tellen pas vanaf het seizoen 2016/17.

Dat betekent automatisch dat PSV bij de loting, komende zomer, een fors aantal loodzware opponenten van naam ontloopt. Ontmoetingen met Bayern München, Chelsea, Zenit Sint-Petersburg, Benfica, Paris Saint-Germain, Juventus en Barcelona behoren nu niet meer tot de opties.

Update 19 mei 09.15 uur - UEFA bevestigt pot PSV bij loting Champions League
Het nieuws was al bekend, maar dinsdagochtend ook officieel gemaakt door de UEFA: PSV zit bij de loting voor de groepsfase van de Champions League in Pot 1. De andere ploegen die in deze pot zitten zijn Bayern München, Chelsea, Zenit Sint-Petersburg, Benfica, Paris Saint-Germain, Juventus en Barcelona; PSV zal het in de groepsfase dus niet tegen deze topteams te hoeven opnemen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het geeft toch net die kans om een keer de groepsfase te overleven.

17 mei 2015 om 21:25

Geluk bij de loting zal ook nodig zijn!

18 mei 2015 om 11:12

Jouw insinuaties zijn geen feiten. Feiten zijn dat Ajax de afgelopen 5 jaar als enige Nederlandse club in de CL jaar op jaar (bewezen) de zwaarste poules had. Voor PSV is dat probleem die je dus zelf niet in de hand hebt al overwonnen. Dus wie zegt dat het PSV niet gaat lukken?

19 mei 2015 om 09:18

Nou overwonnen, Real, Arsenal, het zijn zomaar clubs die je nog net zo goed tegen kunt komen. Geluk heb je nog nodig! Je uitgangspositie is alleen iets beter.

19 mei 2015 om 09:19

Dat probleem is helemaal nog niet overwonnen hoor, door de goede prestaties van mindere clubs (die soms verder komen dan sterkere clubs) kan het zomaar zijn dat je nog wat hele goede clubs (man City en Wolfsburg bijv.) in pot 3 krijgt.

Ik zie dat Nuenenaar me voor was! 1

17 mei 2015 om 21:26

Agh, of je nou Barca of Real loot maakt geen verschil. Net als Chelsea of Arsenal. Zo zijn er meer voorbeelden.

17 mei 2015 om 21:32

Grootste verschil is dat je nu in pot 1 zit en niet in pot 3 waar ze anders terecht waren gekomen. Dan had je kaliber Barcelona én Real Madrid, nu één van de twee en een wat (hopelijk) mindere uit pot 3.

17 mei 2015 om 21:32

Klopt, maar de kans dat je Real en Arsenal loot is minimaal of misschien wel niet aanwezig, terwijl die kans er zeker wel was als je in pot 3 zou zitten

17 mei 2015 om 21:32

Maakt wel verschil en daarnaast moet je ploegen in pot 3 met pot 1 vergelijken, dan is het verschil best wel groot.

17 mei 2015 om 21:32

Krijg je wel mooie wedstrijden.

17 mei 2015 om 21:33

Anderlecht - Arsenal ? Ik zie PSV wel een kans hebben tegen Arsenal

17 mei 2015 om 21:34

Agh, of je ze nou allebij treft of een apoel nicosia ipv real om een voorbeeld te noemen. Maakt geen verschil ?

17 mei 2015 om 21:38

Er lopen teams als Wolfsburg en arsenal rond hoor.

17 mei 2015 om 21:45

@tiger123
Mee eens.
In duitsland is de enige club waar PSV volledig kansloos tegen is Bayern.
Tegen de rest heeft PSV zeker kans al hebben ze meer kwaliteiten een aantal teams PSV heeft gewoon zeker kans om punten mee te nemen.
Wie wil je liever loten?
PSG of Monaco? Monaco toch!
Bayern of Wolfsburg? Wolfsburg!!!
Chelsea of Arsenal? Arsenal!!
Zenit of Cska? Cska !!!

Dus door in pot 1 terecht te komen vergroot je zeker de kansen. Alleen moet PSV en Ajax echt punten halen om kans te blijven maken in pot 1 terecht te komen. Want, Oekraïne en België zitten ons op de hielen en zijn ons virtueel eigenlijk al (ruim) voorbij.

17 mei 2015 om 21:45

ajax lootte toch ook barca en psg... was ook worst case scenario. Afgelopen jaren hebben nederlandse clubs geen geluk gehad met loting cl. Nooit te vroeg juichen.
Off:
Wat me wel altyd opvalt is dat er een pot met 4 relatief zwakke teams is. Hopen voor psv en evt ajax

17 mei 2015 om 21:54

Arsenal wolfsburg en cska zijn ook te hoog gegrepen voor psv.

17 mei 2015 om 21:56

En Ajax jammer genoeg, Nederlandse clubs zullen alleen net wat mazzel doorkomen ben ik bang

18 mei 2015 om 00:08

Maakt echt weinig verschil. Manchester City zit door de nieuwe indeling mogelijk in pot 3, net als meer sterke teams die eerder tot pot 2 behoorde. Je kan dus gewoon real en city loten, schiet je dus weinig mee op...

18 mei 2015 om 00:12

Wel knap dat je zegt dat PSV kans maakt tegen bepaalde ploegen, zonder te weten hoe hun selectie eruit gaat zien komend seizoen. Grote kans dat ze zwakker worden dan dit seizoen

18 mei 2015 om 06:28

Ik kan 2013 nog herinneren:Barcelona, AC Milaan, Ajax en Celtic.

Nee makkelojke poules bestaan niet, PSV moet voor overwintering gaan in Europa, CL blijft ennis een heel lastig verhaal. Alleen pot 4 heeft mindere goden.

18 mei 2015 om 07:37

Misschien eerst afwachten welke spelers er na de zomer zijn bij Psv?
Geen Depay, Wijnalbum, Willems maakt al een groot verschil.

18 mei 2015 om 08:24

Real Madrid, Man City, Ajax en Dortmund... Weet je dat nog?

18 mei 2015 om 09:19

Vergeet niet dat er komend seizoen waarschijnlijk een heel ander PSV staat. Als Wijnaldum en Willems ook vertrekken wordt het tegen elke tegenstander een stuk lastiger.

18 mei 2015 om 11:14

Psv een kans tegen arsenal? Jij en zovele hebben we het kampioenschap ver boven in hun bolletje zitten, zoals elk jaar als psv kampioen wordt, jezus kan het geen 1 jaar een keer anders zijn.. Geloof me mannetje, psv heeft 0,0 kans tegen arsenal, 0-2 en 4-0. Zonder moeite. Dat geld ook voor al die andere topclubs waar psv er geen van is. Zelfs een Wolfsburg tikt psv helemaal weg, aub zeg hou op.

19 mei 2015 om 09:55

2010-2011
Real Madrid-AC Milan-Ajax-AJ Auxerre
2011-2012
Real Madrid-Olympique Lyon-Ajax-Dinamo Zagreb (was een jaar waar er een kans was, die je ontnomen bent (doofpotje)
2012-2013
Real Madrid-Dortmund-Ajax-Manchester City
2013-2014
FC Barcelona-AC Milan-Ajax-Celtic Fc
2014-2015
Barcelona-Paris Saint-Germain-Ajax- Apoel Nicosia

In de CL bestaan geen echte "zwakke broeders" meer, dat is op Land niveau ook al jaren aan het veranderen. Wil je kampioen worden, moet je van elke tegenstander kunnen winnen. Doe je dat niet, jammer, geen beker de lucht in houden. Op dit moment zijn wij als Nl clubs gewoon niet goed genoeg in Europa, dat is gewoon zo. Ajax heeft de afgelopen CL seizoenen ook leuke wedstrijden gespeeld waarin resultaat gehaald werd, maar ook totaal niet. Het jaar van Zagreb - Lyon is voor iedereen helder en ook misselijk makend. Het jaar van Milan-Celtic was ook een jaar geweest waar kansen waren (laatste minuut penalty tegen Ajax- milan 1-1) Tja, als als als... is Niets. Hoe en wat wij ook van die beslissingen vinden. PSV zal aankomend seizoen, net als Ajax de afgelopen jaren zware tegenstanders loten. Ik zou het echt mooi vinden om weer eens 2 teams in de CL te zien...

19 mei 2015 om 10:19

Top wat ajax in 5 jaar niet lukt gaat psv nu wel lukke super

19 mei 2015 om 10:22

er komen ook topteams in pot 3 dus je bent afhankelijk van de loting

17 mei 2015 om 21:32

De kans is inderdaad groter dat je de groepsfase overleeft.

18 mei 2015 om 02:38

Wie zitten er in pot 2,3 en 4? De clubs uit Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal en ItaIië zijn sterker dan PSV. Tegen andere landen is het 50%, zorgen dat je thuis minimaal 7 punten haalt. PSV moet geluk hebben in de loting iets wat Ajax de laatste 4 jaar niet heeft gehad.

19 mei 2015 om 09:21

Ajax had ook een keer Milan en Zagreb. Die moet je achteraf gezien ook gewoon verslaan. Tegen dat team uit pot 4 moet je altijd 6 punten halen om te overleven. Anders ben je al bijna kansloos

Ik denk niet dat het veel gaat uitmaken tegen clubs zoals Real Madrid en Manchester United maar als ze er nu eenmaal in zitten kunnen we dan ook maar gelijk ons best doen en proberen om een goed resultaat neer te zetten.

17 mei 2015 om 21:40

als pot 1 geen verschil zou maken dan had die hele ranking niet bestaan. Natuurlijk maakt het uit. Nu heb je waarschijnlijk 1 heel zware ipv 2. Verder is het nog niet gezegd dat je Real, Arsenal of Manu loot.

17 mei 2015 om 21:46

Klopt Chelsea of City of United zal niet veel uitmaken.
Maar Juventus of As Roma wel!
PSG of Monaco maakt ook uit.
Zenit of Cska maakt ook uit.
Bayern of Wolfsburg maakt ook uit!

18 mei 2015 om 00:20

Nee, weinig verschil ben ik bang. Psv ondergaat hetzelfde lot als Ajax de afgelopen jaren. Daarbij opgeteld dat Depay al weg is en er waarschijnlijk nog 1/2 spelers vertrekken zie ik ze met 3/4 punten als nr. laatst eindigen.

18 mei 2015 om 00:29

Ja klopt als PSV geen versterkingen weet te halen en zowel Wijnaldum als Willems vertrekken dan wordt het een volledig ander verhaal. Daar ben ik mee eens.
Hopen dat ze beide blijven en PSV gewoon 4 goede spelers erbij haalt.
Hiljemark en Ritzmaier verkopen. Affelay (depay's plaats?) en Pröpper halen ervoor.
Verdediging: Isimat-Mirin + ......
Aanval: Sam Larsson + Tighadouine

19 mei 2015 om 09:49

ajax deet het best redelijk tegen de grote clubs tegen psg , man city etc. terwijl psv het erg slecht deet tegen hele kleine clubs in Europa league dus moet het nog maar zien hoe goed ze het doen tegen grote clubs. ik hoop een zwarte poule want iedereen zeurt dat ajax het zo slecht doet in CL, dus laat psv maar eens zien hoe ze doen tegen clubs als Real madrid etc.

Vraag me of je daar veel aan hebt clubs als real madrid, manchester city, napoli, roma , kun je alsnog loten

17 mei 2015 om 21:26

Ja maar die loot je ook in pot 3. Zowel in po1 als in pot 3 zal je tegen een team uit pot 2 loten. Als je in pot 1 zit, kan je ipv van een grootmacht lelijke eendjes als Ajax loten. Is echt een mega voordeel. Waar Ajax de afgelopen jaren wat pech heeft gehad met de loting, heeft PSV hier echt mazzel bij.

PS Jammer dat Ajax PSV niet kan loten mocht Ajax de voorronde CL overleven

17 mei 2015 om 21:47

Waarom zou dat jammer zijn haha waauw ? Ze komen elkaar toch al 2 x tegen in de ED waarom nog 2 x in de Groepsfase van de CL ?

17 mei 2015 om 22:05

Jammer omdat ik liever tegen PSV speel dan omdat je normaal gesproken tegen Chelsea, Barca en de andere ploegen uit pot 1 normaal gesproken twee keer kansloos bent. Denk je zelf niet dat alle ploegen uit pot 2, pot 3 en pot 4 ook niet hopen PSV te loten? Die ploegen krijgen die kans wel, 1: 8

17 mei 2015 om 21:41

napoli haalt waarschijnlijk geen CL

18 mei 2015 om 18:43

sorry maar ik volg de serie a niet zo eerlijk gezegd

Leuk voor psv maar je moet uiteindelijk ook beetje geluk hebben. Je kan zomaar in een poule des doods terechtkomen met een beetje pech. Maar hen kans is nu wel met ongeveer 15 procent gestegen

Real Madrid, Mancity, Manunited, Dortmund, Porto, Atletico, Valencia etc zijn nog wel opties, ik denk dat het niet veel gaat uitmaken.

17 mei 2015 om 21:28

Dortmund speelt volgende jaar niet

17 mei 2015 om 21:32

Dortmund niet, we spelen geen CL.

17 mei 2015 om 21:51

Klopt wat je zegt, maar als je in pot 3 en 4 gaat kijken. Is de kans gewoon groot dat PSV 2 relatief zwakke tegenstanders loot groter geworden.
Ook in pot 2 dit jaar niet al te sterke tegenstanders, die gewoon te pakken waren!
Pot 2: Schalke, Shakter, Basel, Dortmund
In pot 3 dit jaar: Leverkusen, Pireaus, Cska, Gala, Liverpool, Sporting Lissabon.

Nederlandse clubs moeten zich niet onderschatten. Ben PSV fan en zie dat er gewoon kansen zijn. Ajax heeft eerlijk is eerlijk veel pech gehad met de loting de afgelopen jaren, maar als de kansen er waren miste ze toch ervaren spelers ( Sneijder of Nigel De Jong).
Hopelijk heeft PSV met Willems, Guardado en De jong al genoeg ervaring met nog hopelijk 2 top versterkingen

17 mei 2015 om 22:45

Niet alleen ervaring ook het nodige geluk in de poule met Lyon (7-1 winst Lyon, inclusief twee onterrechte doelpunten thuis tegen real) waardoor we er op doelsaldo uitgingen. En tegen Milan thuis kregen we in de laatste minuut zwaar onterecht een penalty tegen (balotelli). In die poules was het haalbaar en daar maakte Ajax het ook bijna waar, 9 en 8 punten.

In de poule met Man City, Dortmund en Barca was derde worden ontzettend knap. En bij PSG en Barca was derde ook het hoogst haalbare.

Ik hoop dat PSV ver komt en veel punten pakt volgend seizoen, Willems houden iig! Propper en Affelay halen (affelay ipv depay) en een goede CV.

18 mei 2015 om 00:21

Klopt wat jij zegt @afcanats
Precies wat ik denk. hahhaa
Vind ook dat PSV Affelay voor Depay moet halen. Haal Tigadhounie erbij als backup voor hem.
Pröpper voor Wijnaldum naar alle waarschijnlijkheid, al zie ik nog steeds niet zo snel een club voor Wijnaldum komen die PSV 18 miljoen gaat betalen.

19 mei 2015 om 15:10

Wijnaldum nog een jaar behouden is eigenlijk toch beter. Hij is gewend aan het team en ondanks dat hij 'onopvallend' is, heeft hij veel goals gemaakt. Ik zie Propper dat niet meteen overnemen. Memphis is goed verkocht en deelname aan de CL levert wat meer op, dus Wijnaldum, Willems en De Jong deze zomer verkopen lijkt me ook niet noodzakelijk. Alleen een goede linker winger, als Affelay wil komen en linksbuiten kan spelen prima, hij scoorde dit jaar toch in de CL? Brengt ook ervaring mee! Verder Isimat en een back-up/vervanger voor Bruma halen. Ervaring achterin kan ook geen kwaad, wellicht Botteghin ipv Bruma. Speelt heel constant en met hem kun je de verdediging op slot gooien in de CL wedstrijden en bvb op de counter spelen. En de laatste tijd kwam hij ook vaker mee naar voren.
Ben je sowieso minder dan 20 miljoen kwijt. En Botteghin is Braziliaan meen ik. Past ook bij Psv

Nederland staat op de 9e positie op de lijst die volgend seizoen mee telt. Dus kan iemand mij uitleggen waarom PSV er dan tussen zit? en waarom ze Oekraïne gaan overslaan?

17 mei 2015 om 21:25

Die tellen volgend jaar pas mee

17 mei 2015 om 21:26

Voor de competitie van 2015/16 gaan ze zich baseren op cijfers van 2013/14?? Dat is dus niet het geval, volgens mij vergist voetbalzone zich!

17 mei 2015 om 21:31

Nope, gaat idd pas volgend jaar in.

17 mei 2015 om 21:32

Dat klopt, er wordt altijd gekeken naar het resultaat van twee seizoenen geleden

17 mei 2015 om 21:27

gingen van een oudere versie uit van de coefficientenlijst en daarop stond nederland nog 8ste. Mooi dat psv de landskampioenen ontloopt, maar de nummers 2tm3/4 uit de grote voetballanden en clubs als porto komen nu in pot 2 en 3 dus of het veel uitmaakt vraag ik mij af.

17 mei 2015 om 21:29

Volgens mij slaan ze hier inderdaad de plank flink mis. Nederland staat 9e. De 7 beste landen en de CL winnaar komen in groep 1.

Omdat Barcelona kampioen is en Juve ook betekent het dus dat de CL winnaars plek ook een kampioen is van 1 Vd 7 beste landen.

Logisch genoeg gaat dan de 8e plek in pot 1 naar nummer Oekraine, en niet naar nummer 9 Nederland? Of mis ik ergens iets..

17 mei 2015 om 21:35

Oekraïne geldt pas vanaf volgend jaar

17 mei 2015 om 21:41

zoals jij het uitlegt zou het betekenen dat er twee clubs uit 1 land in pot 1 kunnen komen, dat kan dus niet. er komt een plek vrij doordat de cl winnaar uit de top 7 komt en daardoor komt de nummer acht in aanmerking en dat is nederland volgens de coefficentenlijst waar de fifa vanuit gaat, volgend jaar is dat oekraine

17 mei 2015 om 23:23

Dat klopt, er zouden inderdaad 2 clubs uit 1 land in 1 pot kunnen komen. Niet in 1 poule, maar wel in 1 pot

18 mei 2015 om 06:38

Nee Mursie, dat kan dus niet. Die plek gaat naar PSV, dus As Roma of Real komen sowieso niet in pot 1.

18 mei 2015 om 07:51

Als Oekraine volgend jaar pas ingaat dan komt PSV inderdaad in pot 1.

Maar het is niet uitgesloten dat er twee clubs uit 1 land in pot 1 komen normaal gesproken. Nu wel omdat de CL finalisten beide ook kampioen zijn.. Als bijvoorbeeld Real de CL had gewonnen zouden de CL winnaar (Real) en de kampioen van Spanje (barca) beide in pot 1 komen.

18 mei 2015 om 15:57

Ja oké, dat klopt. Maar dat is niet het geval daarom haha

18 mei 2015 om 08:26

Barca en juve Zijn kampioen en de cl winnaar komt ook in pot 1 en dat is ook 1 Van hun, dus heb je 1 plek over

Loot je Real of Manchester City. Wat heb je daar nou aan?!

17 mei 2015 om 21:34

de tegenstanders die jij noemt zitten in pot 2, normaal gesproken zit je in pot 3 en krijg je minimaal twee zware tegenstanders.

Nu hopelijk maar één uit pot 2 en dan afwachten wie je uit pot 3 en pot 4 er bij krijgt.

Mooi voordeel voor Psv.

17 mei 2015 om 21:45

pot 3 zitten ook hele grote vissen in, ga maar na:
wolfsburg city arsenal atletico porto real roma napoli lyon monaco shaktar kiev united clubs uit rusland. zoveel voordeel is het niet, de kampioenen ontloop je dus de anderen zijn wel minder maar voor nederlandse clubs nog te goed normaal. zijn meer grote clubs als dat er in pot 2 kunnen.

17 mei 2015 om 22:03

Monaco is nog niet zeker.. Marseille en Saint-ettiene kunnen ook gewoon nog derde worden hoor.

17 mei 2015 om 22:41

Engeland tja, of je nou Chelsea, Man City, Man Utd of Arsenal loot, allemaal niet bepaald eitjes. Alhoewel Ajax het altijd goed doet tegen engelse tegenstanders door het dynamische spel en inschuivende verdedigers wat ze daar nauwelijks kennen. PSV kan dat ook, maar heeft die kwaliteit iets minder.

18 mei 2015 om 09:27

Sorry volg frankrijk niet zo, zei zo monaco maar ol m en saint etienne wint psv ook niet van. Van mij mogen jullie derde worden, wou niemand beledigen en was gewoon willekeurig

Mooi voor PSV en het Nederlands voetbal.
Ik zie PSV wel(mits zij goede aankopen doen en de selectie versterken, want daarvoor is het geld wel aanwezig) wel als nummer twee overwinteren in Europa. Met iets meer geluk zelfs groepswinnaar.

Overigens is dit is een nieuwe regel dat er in pot 1 alleen landskampioenen terechtkomen? Ajax heeft hier van geprofiteerd voorheen.

17 mei 2015 om 22:00

Je ziet ze wel als 2e eindigen en met iets meer geluk als groepswinnaar? Serieus?
Dit lijkt me echt te hoog gegrepen. Zeker voor een ploeg die de laatste jaren de grootste moeite heeft om de Europa League poule door te komen.. Denk dat je beter kunt stellen dat ze met een beetje geluk 2e eindigen, al weten we nog niet hoe de poule eruit gaat zien nu ze zelf in Pot 1 zitten.

ze gaan er toch wel na de groepsfase eruit dus dit maakt niet zoveel uit

17 mei 2015 om 21:34

Toch wel, dat scheelt qua prijzengeld best veel volgens mij.

PSV ontloopt de grootmachten maar zal toch wel zo goed moeten zij om verder e kunnen.
IK vraag me af of het echt helpt.
Een toevallige positieve uitschieter is mooi.
Ajax won ook eens van Barcelona.

17 mei 2015 om 21:46

Er zijn ook zat grootmachten in pot 2 en 3. Psv moet vooral geluk hebben en een paar spelers als Guardado halen met veel ervaring. Dan zie ik Psv kans maken.

17 mei 2015 om 22:38

En van Man city (gelijkspel en winst), plus we waren gelijkwaardig aan Milan en Lyon (4 x gelijk spel) en een puntje dit jaar thuis tegen Psg. Ajax heeft het best aardig gedaan afgelopen jaren, hopelijk dat PSV wat gunstiger loot en de tweede ronde haalt.

Dit maakt wel degelijk heel veel uit, als dit er niet was geweest zat PSV in pot 3, net als Ajax.

Wat we de afgelopen jaren hebben gezien is dat Ajax altijd 3e in de poule is geworden, achter de teams in pot 1 en pot 2. PSV ontwijkt nu dus de teams uit pot 1 en alleen pot 2 zou nu nog een obstakel vormen. Dan moet je natuurlijk wel nog het geluk dat uit pot 3 een team van het kaliber Ajax komt, wat je als je serieus ooit iets wil bereiken in de Champions League wil betekenen, moet verslaan.

Nu zal PSV wel de club zijn die bij elke club uit andere potten het liefste loten.

Het is wel degelijk een voordeel voor Psv. Je moet een beetje geluk hebben bij de loting en dan heb je een goede kans om bij de eerste twee van de poule te zitten. PSV komt in ieder geval bij de loting voor de groepsfase geen PSG en Barcelona tegen (waar Ajax dus wel in zat). Je komt sowieso bij een grootmacht, maar de tweede plek, (en misschien wel de eerste plek) zijn voor het grijpen voor Psv. PSV heeft een paar goede versterkingen nodig en belangrijk is ook dat de selectie breed is.

Psv moet gewoon zorgen dat ze alle 3 thuiswedstrijden gewoon wint. Publiek moet wel gewoon 90 minuten achter de ploeg staan net als tegen Heerenveen.

Dit maakt Psv's kans niet groter. Pot 2 en 3 worden simpelweg een stuk sterker door deze aanpassing. Iedere club in pot 2, 3 en 4 hoopt dat het bij Psv zal komen gezien de andere clubs in Pot 1. Dat zegt genoeg.

17 mei 2015 om 22:02

Precies.
Elke tegenstander zal moeilijk worden.
Kleintjes in de CL zijn er niet en mochten die er wel zijn dan behoren Psv en ook Ajax als ze de voorrondes overleven daarbij.

Voordeel pak je zodra je ziet wie je uit pot 3 pakt PSV kan alleen maar hopen dat dat een gunstige tegenstander is.

Zodat je kans maakt en tenminste thuis je punten kan pakken.

Maakt dit zoveel uit dan. Had Psv dit elftal bij elkaar gehouden plus 2 a 3 versterkingen dan zou je het kunnen overleven echter is dit niet het geval. Ik zie Ajax niet kwalificeren en Psv hoogstens 3e worden.

17 mei 2015 om 21:58

Dit kun je dus nooit weten van te voren.
Pas als je een loting ziet of iets dergelijks kun je hooguit een schatting maken, maar dan nog.

17 mei 2015 om 23:26

Het is het zelfde als dat je vorig jaar zegt Feyenoord schakelt Besiktas uit en Ajax maakt een kans om door te gaan. Ik vind dit niet een hele hoge schatting integendeel zelfs het meest logische.

18 mei 2015 om 00:13

Kun je mij vertellen waar je die glazenbol hebt gevonden?

OT: je kunt nog geen schatting maken tot je weet tegen wie ze moeten spelen. Vorig jaar had niemand voorspelt dat Dortmund het zo slecht zou doen in de competitie, of dat Southampton weer zou meedoen voor een plekje Cl/el. Klinkt niet logisch, right?

Blijven toch nog genoeg europese topclibs die ze wel kunnen loten.

En Olympique Lyon dan dat is ook loodzwaar hoor met Fekir Lacazette en Lopes als uitstekende keeper. Ik hoop voor Psv dat ze geen OL loten want Lyon speelt beter voetbal dan Psg.

17 mei 2015 om 22:06

De kans is vrij groot dat Lacazette vertrekt deze zomer

19 mei 2015 om 11:24

En waar staat dat? Als je interviews met de voorzitter leest weet je wel beter. Verder wil ik liever dat Lacazette nu vertrekt, Yattara had er ook 20 ingelegd.

Jammer hoor. Ik had het liefst een loodzware loting gehad. Waarom? Omdat ik er vanuit ga dat je als Nederlandse club gewoon kansloos bent in de CL. Dan maar beter onderuit tegen aansprekende toppers dan tegen b.v. een Russische en Oekraïense club o.i.d.

18 mei 2015 om 06:26

@ Rudeboy65

Persoonlijk ben ik er totaal niet mee eens dat we Ajax of PSV zijn in de Champions League, ondanks de zware lotingen speelde wij toch serieus steeds voor de tweede plaats. Waarbij we 1 punt of een doelpunt tekort kwamen. En ook 1 keer te maken hadden met rare arbitrale beslissingen. Bijvoorbeeld die twee zuivere goals die afgekeurd werden tegen Real Madrid in Amsterdam, terwijl op hetzelfde moment ook een vage wedstrijd in Zagreb bezig was.

Ajax of PSV kunnen in mijn ogen dus nog steeds de tweede ronde halen, maar dan moeten kansen echt benut worden. Dat is nog steeds een groot probleem voor Nederlandse clubs in Europa en natuurlijk het naïeve verdedigen. Hetzelfde geld voor het fysieke aspect, al jaren worden we fysiek afgetroefd maar toch blijven we aantreden met voornamelijk iele jochies die vaak ook niet de langste zijn. Wanneer ik naar leeftijd genoten in het buitenland kijk zijn die vaak ook veel meer fysiek volwassen, maar zijn ze ook conditioneel veel en veel fitter. Vooral dat laatste is merkwaardig omdat Nederlandse trainers altijd zweren bij het over de kling jagen trainen van spelers. Hard trainen is leuk, maar als het niet lijdt tot echte conditionele vooruitgang en de toename van fysieke kracht heeft het trainen op de manier waarop we dat nog steeds doen in Nederland weinig zin. Hetzelfde geld voor het technisch trainen, want over het algemeen hebben spelers de grootste moeite om fatsoenlijk een pass over twee meter te kunnen geven, over het nemen van standaard situaties zal ik het maar helemaal niet hebben.

Ook de gemakzucht van spelers moet eens aangepakt worden. Het leuk doen in Nederland is gewoon niet meer een goede graadmeter voor Europees voetbal, maar die onterechte nonchalante instelling die spelers van Nederlandse clubs hebben wanneer er tegen een op papier mindere of mindere klinkende namen komen te staan moet echt eens de kop in worden gedrukt. Helaas word er door het Nederlands voetbal altijd dezelfde fouten gemaakt. Tenslotte moeten we ook eens minder gul worden in het accepteren van fouten, natuurlijk horen fouten erbij; alleen nergens ter wereld in wat voor sector dan ook kan iemand het zich veroorloven om een 1 jaar/seizoen om tien keer of meer dezelfde fouten te maken;behalve in het Nederlandse voetbal.

Het meest trieste van dit alles is nog dat er na al die jaren ondanks seminars, verschillende revoluties en grote woorden dat Nederland het nu echt eens ander gaat doen er gewoon niets veranderd of erin die typische Nederlandse kneuterigheid van "stapje voor stapje" gedacht word. Persoonlijk blijf ik erin geloven dat er nog voldoende rek zit in het Nederlandse voetbal, maar dan moet er nu echt eens een echte mentaliteit verandering komen in het Nederlandse voetbal. Vaak word die wel uitgesproken maar vervolgd dat ze zich niet in echte daden.

PSV start lekker, fiks hogere bijdrages en komt voor de verandering eens niet bij bv. de kampioen van engeland, duitsland en spanje in (zieke loting was dat). Zijn altijd nog hele moeilijke tegenstanders maar hopelijk volgend jaar veel punten voor NL, hebben we keihard nodig, zeker nu GAE ook nog eens naar europa gaat. Anders over twee jaar geen direct CL ticket meer.

Dat is natuurlijk mooi meegenomen, kans om een ronde verder te komen of derde te worden zijn nu natuurlijk groter. De twee wedstrijden tegen de absolute wereldtop worden nu ontlopen en er komt een zwakkere tegenstander voor terug, het blijft de CL en er zitten weinig echt makkelijke teams bij, pot 2 kan ook zwaar uitpakken, maar het ziet er voor nu even rooskleurig uit!

Je kunt nog altijd hele zware ploegen loten. Hopelijk plaatst Ajax zich ook voor de groepsfase, want dan kunnen we op beide avonden genieten van een Nederlandse ploeg. Het zou vervolgens leuk zijn als een Nederlandse ploeg de poulefase overleeft, maar dit hangt echt van de loting af.

Huh eigenlijk zegt het helemaal niks dat PSV in pot 1 misschien ontlopen ze wel clubs als Barca , Bayern of Paris maar ze kunnen wel terecht bij Real, United, Arsenal, City, Atletico, Lazio of Porto.

18 mei 2015 om 00:23

Moet PSV bang zijn voor lazio of Porto?
Nee, ze zijn dan niet de favoriet, maar hebben absoluut gewoon een redelijke kans op winst.
40% om 60% als het team zo blijft zoals het nu is en er nog wat versterkingen bijkomen komt PSV gewoon dicht tegen het niveau van Lazio/as Roma aan.

Feyenoord speelde ook gewoon beter dan Roma thuis.

18 mei 2015 om 01:05

Ik zeg dat ze geen kans maken tegen clubs Porto of Lazio maar dat zijn ploegen waar PSV het echt lastig mee gaat hebben. Porto die thuis won van Bayern. Dat is echt een knap teamprestatie. Tuurlijk PSV maakt zoiezo kans tegen dat soort ploegen maar het wordt niet eenvoudig.

19 mei 2015 om 11:31

Wel als ze al moeite hebben met Panathinaikos, Dynamo Moskou en Estoril en Zenit.
Ze hebben altijd een kans maar eigenlijk zijn ze tegen die landen toch echt wel de underdog.

Lucky PSV altijd. Ajax krijgt 4 jaar op rij een rotloting en PSV heeft het net zoals vanmiddag weer meezitten..

18 mei 2015 om 00:25

Nee absoluut niet 4 jaar op rij.
Als je als Ajax zijnde Celtic en Ac milan (grote naam, middenmoter club aan het worden) in de groep hebt moet je gewoon 2de worden.
Probleem is Ajax, weet nooit hun team er goed bij te houden en heeft weinig spelers die net dat verschil kunnen maken.
Hoop als Psv'er dat Ajax ook gewoon CL haalt, maar dan mag Cilessen onder geen beding vertrekken. Behalve als die naar PSV komt :P hhaha

19 mei 2015 om 10:07

Sorry maar door datzelfde Milan werd PSV uitgeschakeld in de voorronde CL!

18 mei 2015 om 01:08

A joh PSV vliegt er denk ik ook zo uit. Tenzij ze tegenstanders krijgen zoals Lazio dan kunnen ze naar de EL maar ik denk niet dat PSV gaat overwinteren.

18 mei 2015 om 01:10

Kan Ajax trouwens tegen United spelen in de voorrondes van de CL? Ik zou graag naar die wedstrijd willen in de Arena. Ik dacht dat er een clubcard nodig is voor CL wedstrijden?

18 mei 2015 om 06:39

@ Manunited12345

Nee, het ziet er naar uit dat Ajax ook in de laatste voorronde een geplaatste status zal hebben en zodoende Manchester United gelukkig ontloopt als ik het goed heb. Zonder clubcard is het mogelijk om naar Champions League wedstrijden te gaan, alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat de verschillende kaarthouders voorrang hebben. Je moet hopen dat er dan nog wat kaarten (vaak toch met minder zicht) overblijven voor de open verkoop. Uiteraard wanneer het duel word aangemerkt als risico wedstrijd zal er helemaal geen open verkoop plaats vinden.

Ik vind het knap hoeveel mensen hier een glazen bol in huis hebben. Zolang het Nederland het lukt om 3e te worden en Griekenland het EK wint, blijf ik hoop houden. Om nu al te gaan zeuren dat het sowieso niks wordt vind ik een beetje jammer. Deze zomer een goede selectie samenstellen en hopen op een goede loting!

Ajax is 4 keer landskampioen geworden maar kwam nooit in pot 1 terecht. En PSV komt gelijk in pot 1 terecht. Wat een toeval

18 mei 2015 om 06:42

@ jacco8

Dat heeft niets te maken met de vier titels op rij van Ajax, PSV heeft gewoon het geluk dat voor volgend seizoen de regels omtrent de indeling potten veranderen.

PSV loot Real Madrid ieder geval.

Je kunt dan wel enkele kampioenen ontlopen. Maar t blijft een sterk veld daarachter. ManCity, Arsenal, ManUtd, Wolfsburg, As Roma, lazio Roma, Ol.Lyon, Monaco, FC Porto, Real Madrid, Atletico Madrid, Valencia, Sevilla (indien ze EL winnen), Dinamo Kiev, Shakthar Donetsk

18 mei 2015 om 09:55

Leuk hoor rijtje ploegen dat je noemt maar die komen maar uit 6 landen en je ken sowieso niet met 2 ploegen uit hetzelfde landen terecht komen. Het aantal overige landen is veel groter. Daarbij noemt je ploegen uit de oekraine, italie en frankrij en die zijn absoluut niet vergelijkbaar Barcelona en Psg

Roma wint met de hakken over sloot van Feyenoord. Feyenoord wint over 2 wedstrijden 'gewoon' van de EL-finalist, Sevilla. Gaan we nu ook echt Lazo roma erbij zetten als een onmogelijke te winnen tegenstander?of Lyon, die al jaren Eurpopees niets meer gepresteerd hebben

Ik snap niet hoe mensen ooit kunnen bediscussieren dat het niet uitmaakt of je nu in pot 1 of 3 terecht komt. Dat stellen is de grootste onzin die je uit je mond kan laten komen. Tenzij je vindt dat je beter bayern dan Wolfsburg kan treffen of Juventus vs Lazo/as

Voor mensen die denken dat dit niets uitmaakt ga maar naar. Bijna alle ploegen in pot 1 zouden normalitair daar ook terecht komen. Chelsea, benfica, barca, bayern, juventus, psg. alleen Zenit en PSV hebben hier echt voordeel aan. Stel je komt in een poule met Olympiacos en een van het niveau bate borisov. Dan zijn er al kansen.

Wat is dit nou voor onzin!!! De boel verdraaien... Of PSV nou op de eerste plaats komt of op de derde het maakt geen zak uit. Als ze Real Madrid loten en nog drie sterke ploegen dan gaan ze als nog naar de EL of naar huis. Ik vind dit niet echt goed nieuws voor ons Nederlanders. Het is gewoon de clubs verdraaien en op andere plaatsen zetten maar het maakt 0,0 verschil.

19 mei 2015 om 10:18

Als je dat voordeel niet ziet kun je je voortaan beter uit discussies houden die gaan over plaatsing, ranking....


Een psv in poule 3 kan Real , Bayern + 3e loten.

Een psv in poule 1 kan een Real , Wolfsburg/Gladbach +3e loten aardig verschil. En dan ben ik bij beiden van de sterkste competities uitgegaan.

19 mei 2015 om 10:31

@afca_babel, het maakt heel veel uit, mn qua kansen op een mogelijke of onmogelijke loting. Als je, zoals Ajax, in pot 3 zit is de kans op een loting die te doen is (dwz een loting die kans biedt op plaatsing voor volgende ronde) klein. Als je in pot 1 zit kun je ook pech hebben en de sterkste uit pot 3 en 4 loten, maar de kans op een loting die mogelijkheden biedt voor plaatsing volgende ronde is aanzienlijk groter. Ik word als Ajacied jaloers op PSV dat 1) het voordeel heeft van hoger prijzengeld en 2) het voordeel van een plaatsing twee potten hoger, mn het tweede voordeel.

Mooi en niet mooi.
Je zult maar net real loten zoals Afca_babel aangeeft, dan ben je mooi in de aap gelogeerd.
Het is überhaupt te hopen dat ze kans maken met een selectie die weer (deels) opnieuw mag beginnen (ik zie naast Depay ook Wijnaldum nog wel vertrekken).

Op naar plek 10 in de coëfficiënten lijst?

19 mei 2015 om 10:21

Ja maar Real kun je ook loten in poule 3. En dan krijg je er nog een kampioen bij uit poule 1.

Als je nu Real loot krijg je geen kampioen erbij maar iemand uit poule 3. Bayern of Wolfsburg , PSG of Monaco. Groot verschil!

We hebben toch geen kans om het van de elite te winnen leuk die Champions league. In de Europa league maken Ajax en Psv meer kans.

En wie zitten er in pot 2 en 3? Juist! Eveneens topclubs

19 mei 2015 om 10:39

Niet lullig bedoeld, maar zo moeilijk is dit toch niet te begrijpen? Je kunt alsnog zwaar loten, maar de kans is groter dat je minder zwaar loot dan voorheen.
Normaliter zat PSV in pot 3 dan heb je in pot 1 en 2 bijna allemaal topclubs waar PSV gewoonweg kansloos tegen is. En dan zou het uit pot 4 met pech nog een zware tegenstander kunnen loten.
Nu zit PSV in pot 1 en kan het uit pot 2 een topclub loten waar ze kansloos tegen zijn en uit pot 3 en 4 met pech teams waar ze het zwaar tegen hebben.

Pot 1
PSV
Chelsea
Bayern
Juventus
Barca
Benfica
PSG
Zenit

Pot 2
Real
Atletico
Porto
Arsenal
United*
Valencia*
Leverkusen*
City

Pot 3
Shakhtar*
Basel
Lyon
Dinamo Kiev
Olympiakos
Sporting*
Galatasaray
Lazio*

Pot 4
Brugge/Gent/Anderlecht
Roma
Wolfsburg
BMG
Monaco/Marseille*
-
-
- aanvulling van playoffrondes

*Ik ging er voor het gemak vanuit dat 3/4de clubs van de toplanden zich weten te kwalificeren via de playoffrondes, wat natuurlijk niet altijd het geval is. Dus daar kunnen (mindere) onbekendere clubs staan.

Zo zullen de potten er dan uit gaan zien ongeveer. D'r kan nog wat veranderen qua stand. EL winnaar kwalificeert zich nog etc. Maar dit is ongeveer het sterkte van de potten. Nu de vraag, vindt je nog steeds dat het niets uitmaakt dat je in pot 1 of 3 zit?

Zegt toch helaas niks. Ajax presteerde tegen de toppers ook prima. Tegen de mindere is het juist vaak moeilijker

In pot 1 dat is gunstig al zal je zien dat PSV dan AS Roma City of real madrid tegen gaat komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren