Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Ruud Brood schept duidelijkheid over toekomst bij PSV

Laatste update:

Het wordt een drukke zomer voor PSV. Na het vertrek van technisch manager Marcel Brands en hoofd opleidingen Pascal Jansen bereidt de landskampioen zich nu voor op een leven zonder Phillip Cocu: de trainer bereikte een principeakkoord met Fenerbahçe en moet deze maand nog gepresenteerd worden in Istanbul. Mark van Bommel is de topkandidaat om Cocu op te volgen.

Van Bommel heeft nu ongeveer net zoveel ervaring als Cocu bij diens start in 2013, stipt het Eindhovens Dagblad aan. Net als Cocu was Van Bommel assistent bij jeugdelftallen, leidde hij de A1 en deed hij ervaring op als assistent-bondscoach: Van Bommel werkte met Bert van Marwijk samen bij Saudi-Arabië en is nu zijn rechterhand bij Australië. Zaterdag zit Van Bommel in de dug-out tijdens de groepswedstrijd tussen Frankrijk en Australië op het WK.

Doordat met Van Bommel een traject is ingeslagen, is het 'zeer onwaarschijnlijk' dat PSV extern op zoek gaat naar een opvolger van Cocu. "Hoewel duidelijk is dat een trainer als Peter Bosz er (ook) uitstekend op staat in Eindhoven. En vrij is", voegt de regionale krant daar evenwel aan toe. Men schrijft verder dat het vooral de vraag is of Van Marwijk een rol krijgt bij PSV, als Van Bommel het roer overneemt. Zowel een functie als assistent-trainer als een 'klankbordrol', zoals Guus Hiddink die gaandeweg kreeg in het eerste jaar van Cocu, behoort tot de opties.

Het naderende vertrek van Cocu komt in ieder geval als een verrassing bij PSV. 'In alle geledingen' werd de club overvallen door het nieuws. "Men hield er rekening mee dat hij na het komende seizoen een vertrek naar bijvoorbeeld een club in de subtop in Spanje zou overwegen", aldus de krant. Ook assistent Ruud Brood is verbaasd: hij was akkoord over een nieuw contract, maar wil nu afwachten wat zijn rol komend seizoen wordt. Normaal gesproken gaat assistent Chris van der Weerden met Cocu mee naar Istanbul.

Update 16 juni 16.22 uur - Brood schept duidelijkheid over toekomst bij PSV
Via Twitter heeft Ruud Brood zaterdag een einde gemaakt over de onduidelijkheid omtrent zijn contract. De assistant-trainer verzekert dat er ‘foutieve berichtgevingen circuleren over zijn contract of zijn ambities’. “Ik heb mijn woord gegeven aan PSV”, benadrukt de rechterhand van Phillip Cocu.

Denk je dat PSV kiest voor Mark van Bommel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Of het nou van Bommel wordt of Bosz. Zal ze beiden toejuichen voor PSV. Al gaat mijn voorkeur uit naar de tweede en dat puur vanwege zijn ervaring. Met van Bommel weet je nog niet echt wat je kunt verwachten terwijl Je dat bij Bosz wel kunt verwachten.

16 juni 2018 om 09:39

Ja, geen prijzen dus. Bosz laat zijn team prima voetbal spelen, maar zodra de tijd aankomt van het verdelen van de prijzen komen zijn teams altijd tekort.

16 juni 2018 om 10:08

Lekker makkelijk dit. Bosz heeft twee clubs getraind waar hij 4 prijzen kon winnen, waarvan 1 totaal onverwachts. Bij Maccabi is wel een domper geweest om twee prijzen in een week te verspelen, maar bij Ajax niet heel gek. Feyenoord was sterk dat seizoen, Ajax alleen het tweede deel in het eerste seizoen van Bosz.

16 juni 2018 om 10:19

Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? Enige wat ik lees is dat je bevestigd wat ik zeg. Maccabi, Heracles, Vitesse, Ajax en Dortmund geen prijs. Geen titel, geen Europese prijs, geen beker en geen supercup. Je zegt bij Maccabi liep hij twee prijzen in een week mis en Ajax was minder dan Feyenoord. Je typt veel, maar geeft dus gewoon precies de essentie aan die ik ook heb vermeld en dat is dat Bosz geen prijzen wint.

16 juni 2018 om 11:01

Kon winnen is toch niet winnen? Gewoon accepteren dat Bosz geen winnaarmentaliteit heeft.

16 juni 2018 om 11:28

Denk na voordat je wat zegt aub en neem de situatie bij de hand. Maccabi stond er veel slechter voor toen Bosz tekende. Vanaf het moment dat hij tekende ging het stukken beter. Onder de omstandigheden dat hij aan het seizoen begon zou hij zeker landskampioen zijn geweest. Ajax zal de komende vijf jaar nog om hem schreeuwen, want die hadden na het seizoen ervoor minimaal de Eredivisie gewonnen dit jaar. Plaats dingen eens in perspectief.

16 juni 2018 om 11:40

Ja, aan mijn reactie te zien lijkt het echt alsof ik mijn feiten niet op orde heb hè. Ik geef al aan dat Bosz zijn team prima voetbal laat spelen, dus dat het dan beter gaat lijkt mij een logisch gevolg. Dat hij geen prijzen pakt kan ik gewoon feitelijk onderbouwen in plaats van die slappe veronderstellingen van jou met “die hadden na het seizoen ervoor minimaal de eredivisie gewonnen dit jaar”.

16 juni 2018 om 11:46

Ik moet altijd wel lachen om mensen die met feiten komen maar dat vaak niets zegt of iemand een goede trainer is om aan te stellen. Geen winnaarsmentaliteit is ook zo n mooie vage term als het om trainers gaat. Zou mooi zijn als het zo simpel zou werken. Dan maken we een lijst met trainers die wel prijzen hebben gewomnen en nemen we die gewoon dat zal vast vanzelf een succes worden.

16 juni 2018 om 12:00

Tuurlijk zeggen feiten niet alles. PSV zou Bosz kunnen aanstellen en hij wordt ongeslagen kampioen, alles kan. Alleen als je een nieuwe trainer zoekt ga je afwegingen maken en bij Bosz kom je dan tot de conclusie dat hij zijn ploeg goed voetbal laat spelen maar wanneer puntje bij paaltje komt, komt ie vaak tekort. Dan is de vraag neem je het risico dat je hem aanstelt als hoofdtrainer en dat er geweldig voetbal gespeeld wordt maar wellicht geen prijzen of een minder aanvallende coach en dat de prijzenkast wellicht wel aangevuld wordt. Ik trek totaal niet in twijfel dat Bosz een prima trainer is, maar in mijn optiek is zijn stijl niet gemaakt voor de echte top.

16 juni 2018 om 12:02

Thamike

Maar jou valt dat dus niet op, dat patroon bij Bosz? Altijd aardig beginnen maar aan het einde van het seizoen, als het crunchtime is, dan storten de teams van Bosz altijd in mekaar? Vitesse, Maccabi, Ajax, ik zie een patroon. Dus dat deze coach dé logische keuze is voor Psv, dat bestrijd ik.

16 juni 2018 om 17:31

@Kante, nee ik zie geen patroon bij Bosz specifiek. Bij Ajax begon ie slecht en werd het vietbal steeds beter en heeft hij ze tot de finale gebracht. Bij Maccabi kwam hii bij een slecht draaiend elftal en heeft ie weten om te draaien. Bij beide elftallen is hij maar kort aan het werk geweest om alleen naar resultaten te kijken wua prijzen. Patroon die ik zie is dat hij in korte tijd een elftal weer goed kan laten voetballen en kan laten winmen van sterke tegenstanders.

16 juni 2018 om 20:14

Geen Bosz. Zie liever een echte clubman dan Bosz. Tactiek van Bosz is te aanvallend

16 juni 2018 om 19:41

Bosz zou ik echt niet zien zitten, arrogante bakkes op de bank in Eindhoven met het idee dat voetbal mooi/aanvallend moet zijn, terwijl het spelletje gewoon koste wat kost gewonnen moet worden.

Peter Bosz hoofdtrainer, Van Bommel al meer betrekken bij het eerste en Van Marwijk hoofd jeugdopleiding zou ik zeggen. Dan kan Bosz de komende jaren bouwen aan een geweldig elftal en kan van Bommel de jeugd helpen met doorstromen. Het talent is er!

Elke trainer die het met Ajax goed gedaan heeft staat er uitstekend op bij Psv. Alleen is Bosz veel te aanvallend voor Psv. Mourinho zou beter passen met zijn counter en saai voetbal. Ik denk dat Psv gewoon van Bommel naar voren schuift. Hij kent de club namelijk door en door

16 juni 2018 om 09:43

Het zijn er alleen niet zoveel hè. De Boer en Bosz in de laatste 15 jaar zijn de enige waar ik het etiket “goed gedaan” op kan plakken en dan is dat ook nog relatief. Bosz die geen prijs heeft gepakt en de Boer die uiteindelijk ook verguisd werd door de achterban.

16 juni 2018 om 09:53

Het is ook nooit goed he. De één pakt 4 hoofdprijzen en wordt volgens jou verguisd door de achterban. De ander pakt geen prijs, maar was wel geliefd. Nederlanders hebben altijd iet om op te zeiken. Kijk maar naar Cocu.

16 juni 2018 om 10:10

Euhm volgens mij? Het was wel duidelijk dat in het laatste jaar van de Boer dat de meeste fans hem niet meer moesten. Ik ben voor PSV en voor mij deed de Boer het gewoon goed met 4 titels, maar bij Ajax waren ze niet meer tevreden met alleen de titels omdat het voetbal de laatste jaren niet om aan te gluren was.

16 juni 2018 om 10:11

Futures lekker arrogant. Waarom wordt dat niet minder na jaren niks gewonnen te hebben? Is niet echt geloofwaardig om je zo te gedragen hé op een gegeven moment.

16 juni 2018 om 10:16

De afgunst druipt van je post af. Op welke Ajax-trainer in deze eeuw, behoudens Bosz, zou PSV zitten te wachten? Ik geef zelf het antwoord alvast: niemand.

16 juni 2018 om 10:46

Koeman heeft deze eeuw bij Ajax getraind en daarna bij Psv.
Het zal me niks verbazen als ze intern bij Psv voor de hoofd jeugdopleiding aan Wim Jonk denken juist om bepaalde dingen van de Ajax filosofie te importeren in de Psv jeugd.

16 juni 2018 om 11:05

Ja want elke club wil leren van de Ajax filosofie. Iedereen kan die filosofie dromen daar heb je geen oudgedienden voor nodig. Denk juist dat Ajax wel wat van PSV kan leren. Hoe je kampioen moet worden bijvoorbeeld.

16 juni 2018 om 11:35

Ja dat is Ajax idd nog nooit gelukt kampioen worden.

16 juni 2018 om 12:01

Sinds de invoering van het betaalde voetbal ongeveer net zo vaak als provincieclub PSV. En inmiddels al een tijdje niet meer terwijl het geld aan alle kanten binnen stroomt.

16 juni 2018 om 18:04

@Edwin Vork
Wijsheid van Johan Cruijff: " Heb je ooit een zak geld zien scoren?" Beschikken over veel geld betekent niet automatisch dat je kampioen wordt.

16 juni 2018 om 18:05

25 om 23 volgensmij, met feyenoord als 3e plek, 10x landskampioen. gek dat we het niet zo tellen.

16 juni 2018 om 18:27

Jeugdspelers die bij Ajax vetrekken om welke reden dan ook staan ook altijd op de lijst bij Psv. Niets mis mee maar wel een feit. Daarnaast heeft het helemaal niets met arrogantie te maken. Het valt mij gewoon op dat altijd interesse heeft in ex werknemers van Ajax. Andersom zie ik dat toch een stuk minder.

16 juni 2018 om 21:25

@Futures, André Ooijer, bazoer, Kenneth Perez (al is die dubieus in dit lijstje), die ene scout en dat zijn dan mensen die ik zo voor de geest haal en rechtstreeks de stap gemaakt hebben. Als je indirect meenemen kun je mensen zoals jaap stam nog noemen, ook al was hij altijd al Ajax fan. Dus je probeert gemakkelijk de scoren dan wel een conclusie te trekken. Niet per definitie juist.

16 juni 2018 om 11:04

Ja en elke trainer die het bij PSV goed gedaan heeft staat er uitstekend op bij Ajax. Wat een ongelooflijke zinloze opmerkingen. Arrogantie druipt er vanaf maar is totaal misplaatst.

16 juni 2018 om 17:12

Bosz volgde ook De Boer op, die een andere speelstijl hanteerde (saai doelloos balbezit). Speelstijl is dus geen reden waarom Bosz niet naar PSV zou kunnen gaan of niet bij PSV zou passen.

Haha. PSV dat staat voor zakelijk, effectief en zaaddodend voetbal tegenover het aanvallende, attractieve en soms zelfs kamikazeachtige manier van spelen bij Bosz. Dit past op zoveel manieren niet bij elkaar.

16 juni 2018 om 10:22

Sinds wanneer staat een club voor het voetbal dat het laatste seizoen gespeeld is?

16 juni 2018 om 11:04

Heeft PSV de afgelopen jaren een ander spelletje gespeeld dan? Dat doen ze al sinds jaar en dag.

16 juni 2018 om 11:35

Wat een onzin. Afgelopen jaar was, mede door gebrek aan kwaliteit, qua spel verre van aantrekkelijk. Maar de jaren daarvoor was het echt niet zaaddodend en zakelijk. Buiten dat, welke club speelt er in Nederland nou echt attractief en aanvallend voetbal? Niet een. In die zin zou dus elke club zaaddodend voetbal spelen..

16 juni 2018 om 17:27

Dr.mario

Alleen mensen die PSV echt nooit zien spelen zouden beweren dat PSV 'de afgelopen seizoenen' het zelfde spelletje speelde. Kom op Mario, je weet zelf ook wel beter.

16 juni 2018 om 11:07

Hahah ja je bedoeld zoals De Boer speelde voordat Bosz kwam. Dus de situatie is identiek aan die van Ajax. Resultaat waarschijnlijk ook want met Bosz win je niks.

16 juni 2018 om 11:43

Inderdaad, ja. Ik win liever prijzen. Bosz en PSV zou ik prima vinden. Met Isimat, Viergever en Schwaab vol op de aanval is vragen om problemen. Dat heeft Cocu goed gezien.

Het zou toch wat zijn, Ajax met na mijn idee een meer “PSV” trainer ten hag en dan PSV meer met een “Ajax” trainer Bosz

Gewoon voor Van Bommel gaan. Altijd een leider geweest met echte winnaarsmentaliteit. Zoveel meer uit zijn carriere gehaald dan dat hij talent had. Dat verwacht ik ook als trainer.

dan moet PSV wel wat creatieve spelers toevoegen aan hun selectie want anders heb je niks aan Bosz en zijn speelwijze

Mischien eerst bosz en dan van bommel.
Die kan nog wel even in de jeugd blijven.
Was ook nog niet zijn wens om nu abrubt hoofdcoach te worden.
En idd met het oog op halen en spelen cl is bosz een wijze keuze

Ik hoop het toch niet. Liever Van Bommel de kans geven, die heeft alles in zich om een goede coach te worden. Heel fijn dat ze in Amsterdam zo te tevreden waren over Bosz, maar ik heb liever iemand die wat minder naïef voetbalt en prijzen pakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren