Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Klaassen wel, maar Dolberg niet in wedstrijdselectie Ajax

Laatste update:

Ajax boekte woensdagavond een 4-1 zege op AZ en werkte daarmee enigszins aan zijn doelsaldo, maar door de 8-0 overwinning van Feyenoord op Go Ahead Eagles schoten de Amsterdammers ook weer niet zo heel veel op met hun vier treffers. “Het doelsaldo was na de wedstrijd tegen Feyenoord al geen issue meer”, concludeerde Peter Bosz na afloop voor de camera van de NOS.

Als Ajax en Feyenoord na 34 speelronden op gelijke hoogte staan, dan bepaalt het doelsaldo wie er landskampioen wordt. De runner-up heeft een positief doelsaldo van 43, terwijl Feyenoord er met +58 aanzienlijk beter voor staat. “Het was pas weer een issue geweest als we zondag met 5-0 hadden gewonnen, wat ook had gemoeten”, aldus Bosz, die zijn elftal tegen AZ bij vlagen slordig vond, maar na afloop toch nog ‘tevreden’ was.

“Ik was blij, want we scoorden die 2-1 niet in de fase dat we de bovenliggende partij waren. Feit is dat we goed begonnen en dat we het initiatief weggaven. Het is moeilijk de vinger erop te krijgen waar dat precies aan ligt. Dat is alleen gissen”, voegde de oefenmeester er bij FOX Sports aan toe. Hij hoorde na afloop pas hoe groot de zege voor de concurrent en koploper uit Rotterdam was uitgevallen en reageerde verrast.

“Ik had verwacht dat ze zouden winnen, maar niet met 8-0. Slecht voor het doelsaldo? Als je reëel bent: we hadden daar afgelopen wedstrijd tegen Feyenoord wat aan kunnen doen. In die zin is er niks veranderd”, herhaalde hij. Ajax neemt het komende zaterdagavond op tegen NEC en kan dan mogelijk geen beroep doen op Davy Klaassen, die een scheenbeenblessure opliep. “Of hij zondag in actie kan komen? Zaterdag, hé. Zondag gunnen ze ons niet. Zaterdag. Maandag ook niet. Zondag was prima geweest”, knipoogde Bosz.

Update 7 april 18.14 uur - Klaassen wel, maar Dolberg niet in wedstrijdselectie Ajax
Peter Bosz heeft Davy Klaassen opgenomen in de selectie voor de wedstrijd tegen NEC van zaterdagavond. De aanvoerder is fit genoeg om te spelen, zo meldt Ajax via de officiële kanalen. Kasper Dolberg is nog niet wedstrijdfit en ontbreekt in de selectie.

Denk jij dat Ajax nog kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik stel voor dat we voor elke competitieronde eerst aan Ajax vragen wanneer ze willen spelen. Als Klaassen zaterdag niet fit is maar zondag wel stel ik voor dat de wedstrijd verplaatst wordt.

Ontopic: Ik snap dit trouwens helemaal niet, want door op zaterdag tegen NEC te spelen, heb je een dag extra rust voor Schalke.

6 april 2017 om 09:53

Het gaat toch helemaal niet om Klaassen? Een journalist vroeg of Klaassen er zondag weer bij is? "Zondag gunnen ze ons niet" GRAPTE Bosz. Altijd weer dat zoeken naar sensatie, omdat de titel sensatie bevat.

6 april 2017 om 10:10

Wat is de grap dan? " Zondag gunnen ze ons niet."....wou Bosz nou wel of niet liever op zondag?

6 april 2017 om 11:38

Het gaat er niet om of jij de grap leuk vind.
De journalist vraagt of Klaassen er zondag bij is, oftewel, de journalist is niet goed geinformeerd. Hij refereert voor de grap terug op het feit dat de wedstrijd niet verplaatst wordt. Gewoon een geintje. Helemaal niet nieuwswaardig, maar wordt opgeschreven en er wordt gereageerd alsof Bosz wat geflikt heeft.

Dat is inderdaad wel jammer, wat eigenlijk ook jammer is, waarom wordt een door de weekse wedstrijd zoals gisteren een week voor een europees duel gepland? Niet handig, daar moet je wel rekening mee houden komend seizoen vind ik. We willen toch allemaal dat Ajax fit aan de wedstrijd tegen Schalke begint?

6 april 2017 om 09:55

Omdat dit nou eenmaal in eind Juli begin Augustus al gepland is en je geen rekening kan houden met eventuele clubs die de kwartfinale of verder halen.

6 april 2017 om 10:10

@tomqm

Dat is dus echt een teken van armoede, dan ben je eindelijk in de kwartfinale, gaat de Knvb om de twee dagen een wedstrijd inplannen voor die week. Daar moet je dus juist wel rekening mee houden, eigenlijk vind ik dat je minimaal 3 dagen tussen een wedstrijd moet hebben als uitgangspunt. In dat oogpunt is Zondag Feyenoord, Woensdag AZ en zaterdag NEC ook al raar gepland.

6 april 2017 om 10:16

Dit schema is eerder bekend dan de EUL vind het heel lullig voor je maar wij hebben ook niks gehoord toen wij op donderdag tegen Manchester moesten en die zondag erop naar Eindhoven.

6 april 2017 om 11:25

@tomqm

Zet je clubvoorkeur nou eens opzij! Daar gaat het niet om, we kunnen dit volgend jaar slimmer aanpakken. Ja daar zal jouw club ook voordeel bij hebben, goh, als ik zou zeggen, met het oog op de CL van Feyenoord/psv volgend jaar, plan dit wat slimmer in, dan is het wel ineens een goed idee. Nou misschien dat je dan mijn punt begrijpt?

6 april 2017 om 11:28

Hoorde je er niets over? Moet je is de topics rond die tijd teruglezen... Jullie hadden het ook over niets anders. Maar he... nu gaat het over Ajax dus nu is het belachelijk!!

6 april 2017 om 11:40

Nou Tomqm,

Dat kun je dus wel. Is helemaal niet ingewikkeld ook.
Je kunt vanaf volgend seizoen ook gewoon een regel instellen waarmee je clubs een beetje ontziet die in Europa spelen. Gaat dus niet om Ajax, maar om alle clubs die in Europa spelen. In andere landen spelen ze ook vaak zat op maandag bijvoorbeeld.

6 april 2017 om 11:51

Gaat mijn niet om clubvoorkeur, waar hebben we het over kijk naar de bundesliga, primera division, premier leaugue, serie A. Die clubs spelen bijna om de 2 a 3 weken 3 wedstrijden per week. Dit is voetbal niet de marathon. Niks met clubvoorkeur te maken al was ik voor Vvv. We moeten is stoppen met zeuren en gewoon gaan voetballen. Wat maakt het nou uit 3 wedstrijden in 8 dagen word je alleen maar scherper van en gemotiveerder

6 april 2017 om 19:39

Het schema wordt aangepast aan de Europese wedstrijden omdat deelnemende landen geen competitiewedstrijden mogen spelen tijdens Europese wedstrijden. KNVB houdt van te voren geen rekening met een nl club in de kwartfinale, dat is pas armoede.

Het speelschema hoort bij een club die bij de top hoort en dat wil Ajax dus niet zeuren.

6 april 2017 om 09:58

Eens te meer blijkt dat de Knvb er is voor het pluche en dat ze 0,0 nadenken over het Nederlandse voetbal...

Of ze verwachten niet dat er na de winterstop nog een ploeg actief is in Europa...

6 april 2017 om 10:13

Kom eens op zeg!!! In Engeland en Duitsland voetballen ze toch ook doordeweeks, en ook daar weten ze dat clubs nog actief zijn op hoogste niveau. Als je iets wilt afschaffen dan moet het de playoffs zijn, of oefeninterlands.

6 april 2017 om 10:16

Engeland is sowieso apart, 20 clubs, ook veel cups maar ook veel meer geld, daar heeft een degradatie kandidaat een groter budget dan Ajax. Niet te vergelijken.

Verder zou je dus hier een voordeeltje kunnen halen als je het wat anders plant ten opzichte van Duitsland, wil je zeggen dat het handig gepland is dan?

6 april 2017 om 10:20

Ik snap niet zo goed wat er mis is nee.....er zijn amper wedstrijden door de weeks. In overige competies veel meer. We hebben winterstop, in andere competities ook niet. Moeten we dat dan maar afschaffen?

6 april 2017 om 10:32

En juist die trainer speelt nog Europees !!

Nogmaals het gaat niet om doordeweekse wedstrijden in de competitie. Iedereen heeft daar even veel last van.
Het gaat met name om een doordeweekse ronde in te plannen net voor een Europese week.

De Knvb moet die zinloze oefeninterlands afschaffen; onnodige belasting van spelers en dat oefenen levert geen resultaat op. En de Eredivisie eerder laten beginnen, maar liever later laten eindigen !

6 april 2017 om 10:36

@genieterr

Maar waarom moet je dat dan juist voor een europees duel gaan inplannen? En waarom moeten wij vergelijken met andere competities, als men zegt dat 3 dagen rust tussen een duel beter is voor fitheid en gezondheid van de spelers, dan kunnen wij voorloper zijn door dat wel te doen?

Winterstop kun je inderdaad overwegen af te schaffen, het is toch nauwelijks winter, je kunt je dus afvragen of dat een effectieve manier van rust bewaren is.

6 april 2017 om 10:41

Moet de Knvb een gave hebben om te zien of clubs ver komen in Europa? En volgens mij speel je pas over een week Europees. Dan maakt de wedstrijd van gisteren toch ook niet zo heel veel uit? Dan speelt met name de wedstrijd van zondag.

6 april 2017 om 10:56

Juist niet de Eredivisie nog eerder laten beginnen. Iedereen klaagt nu al dat je al een aantal wedstrijden hebt gespeeld voordat de transfermarkt is gesloten 1 september.
Misschien een minder lange winterstop invoeren, of iets langer doorvoetballen.

6 april 2017 om 11:03

frtorres,
Dat is ook de reden waarschijnlijk waarom ze het gisteren hebben laten lopen, de komende wedstrijd is van veel groter belang en ze hadden sowieso verloren van Feijenoord.

Drie wedstrijden in een week betekent in praktijk vaak dat clubs als Ajax, Feijenoord, PSV en AZ veel meer kans hebben om de tweede en derde wedstrijd te winnen omdat ze simpelweg een beter elftal hebben en een stukken betere conditie.

Wordt alleen lastiger als je je tweede of derde wedstrijd tegen eerder genoemde clubs moet uitkomen.

Knvb moet standaard Nederlandse clubs die Europees spelen drie dagen rust gunnen, dat is in het belang van alle clubs.

6 april 2017 om 11:06

@leeuw: maar Ajax speelt nu zaterdag, dan hebben ze toch MA, DI, WOE rust? Bosz oppert nu weer de zondag.....

6 april 2017 om 11:07

@genieterr
Daar hoef je geen gave voor te hebben, dat is een kwestie van plannen ! En vertrouwen hebben.

Nogmaals een midweeks programma is niet erg. Maar wel onhandig zo net voor een Europese week.... Maar goed, ik begrijp terdege dat de concurrerende clubs het wel prima vinden...

6 april 2017 om 11:26

@genieterr

Sterker nog, ze moeten er vanuit gaan, enige wat ze niet kunnen weten of men zich voor de CL of EL gaat plaatsen, kijk en dan moet je gewoon nog wat blijsturen, maar dat kan al in Augustus. Kun je ook beveiliging etc. allemaal goed organiseren.

6 april 2017 om 11:34

@frtorres is het lastig voor je om wat normaler taalgebruik te hanteren en wat minder geforceerd over alles wat ajax gerelateerd is negatief te benaderen?

Je komt nogal gefrusteerd over namelijk en dat is nergens voor nodig met het aanstaande kampioenschap van Feyenoord.

6 april 2017 om 11:46

@genieterr

Appels met peren vergelijken. In Engeland en Duitsland hebben de clubs veel grotere selecties en is de kwaliteit van die selecties veel hoger. Het gaat er ook helemaal niet om of je in korte tijd meerdere wedstrijden kunt spelen, maar dat er voldoende tijd om rust te kunnen pakken tussen zit. De Knvb wil de hele boel op zijn kop zetten omdat Nederland steeds verder achterop raakt bij de elite, terwijl het heel simpel is om de reglementen zodanig aan te passen dat het mogelijk wordt om wedstrijden uit te stellen of te verplaatsen als dat het belang van het totale voetbal dient. Hoe verder de top drie in Europa komt en hoe vaker er wordt gewonnen, hoe groter de kans is dat NL na 2018 weer rechtstreekse plaatsing voor de CL kan afdwingen en hoe eerder dat gebeurt. En dat is in het belang van het totale Nederlandse voetbal omdat deelname aan de Europese toernooien prestige betekent en een van de grootste problemen van ons huidige voetbal is, dat de competitie laag wordt ingeschat waardoor de zelf opgeleide spelers steeds eerder de grenzen overtrekken en buitenlandse spelers er de neus voor ophalen. Als Ajax per ongeluk de EL mocht winnen, zal dat afstralen op het totale Nederlandse voetbal en zal de manier waarop er over onze competities wordt gedacht wellicht wat minder negatief worden.

6 april 2017 om 11:50

Dan nog zijn de clubs hun halve selecties kwijt vanwege interlandverplichtingen van buitenlandse spelers. Kort door de bocht geouwehoer dit. Die oefeninterlands worden ingepland op data dat de rest van de wereld ook speelt.

6 april 2017 om 11:57

Ajax heeft in de jupilerleague een selectie rondlopen die qua budget de helft zo niet meer van de eredivisieteams overstijgd, dus waar hebben we het over met kwalitatieve breedte? Ik denk juist dat het qua kwaliteit van de selecties in de grote landen dichter bij elkaar zit. In die landen spelen ze ook niet zomaar met een bteam voor de competitie hoor. Terwijl Ajax dat in de meeste wedstrijden wel kan.

6 april 2017 om 13:33

genieterr,

Tegen mijn principe geef ik je antwoord, omdat je je antwoord bovenin al hebt gehad:

De verslaggever was niet bij de les omdat hij er vanuit ging dat Ajax zondag speelt, echter Ajax speelt niet zondag maar op zaterdagavond.

Vandaar de grap van Bosz, maar blijkbaar kwam het niet binnen.

6 april 2017 om 10:01

Pffff alsjeblieft zeg.. Wanneer moeten ze dit dan doen?

Dit wist de Knvb toch niet aan het begin van het seizoen. Wat een gezeur steeds dat we dat Ajax maar fit moeten hebben voor Europees. Als Ajax beker had gespeeld hadden ze toch ook extra wedstrijden!

Gun Ajax al het succes in Europa en zelfs die cup zou gewledig zijn! Maar kunnen we even kappend at iedereen maar rekening met ze moet houden...

6 april 2017 om 10:13

Volgens mij zijn alle speeldata bekend voor het seizoen begint van de Uefa, daar kun je dus rekening mee houden. Ajax zal alle krachten nodig hebben tegen Schalke, maar ik vrees dat we niet met een fit elftal zullen aantreden, helaas voor het NL voetbal.

Volgens mij is het een taak van de Knvb om de clubs zoveel mogelijk te steunen, geef clubs dan minimaal 3 dagen rust tussen wedstrijden en probeer niet alles rondom europese wedstrijden te plannen. Daar kunnen we volgend seizoen toch gewoon voor zorgen, wat is het probleem?

6 april 2017 om 13:47

lausho,

Volkomen gelijk, echter als ik zo na de afgelopen wedstrijden kijk heeft Feijenoord een dag meer rust dan Ajax en Feijenoord heeft ook weer een dag meer rust dan Pec Zwolle die ook nog vanavond moeten spelen.

Schema maken is moeilijk, maar je moet gewoon teams die nog Europees spelen drie dagen rust gunnen.

Is niet echt slim om drie wedstrijden binnen 7 dagen te spelen en dan vervolgens 13 april tegen Schalke, 16 april tegen Heerenveen, 20 april tegen Schalke uit en 23 april uit bij Psv.

Dan doe je wel als Knvb optimaal je best om je clubs zo goed als mogelijk te laten presteren.

Maar wie weet doen we dat ook wel, ondanks de Knvb.

6 april 2017 om 10:36

Omdat dit in het schema voor de start van de competitie is gemeld bij alle clubs en als iedereen er mee instemt moet je achteraf ook niet gaan piepen.
Waar het op slaat is punt 2 want wat maakt het nu uit dat de competitie een week langer duurt.
Volgend seizoen gewoon van die doordeweekse wedstrijden afstappen en lekker de competitie een week langer laten duren.

6 april 2017 om 20:58

Dit was een reactie op een slecht geinformeerde journalist... geen zeuren van Bosz... moeilijk blijkbaar om goed geinformeerd te reageren.

" Het is moeilijk de vinger erop te krijgen waar dat precies aan ligt. Dat is alleen gissen "

Volgens mij is het niet zo moeilijk. Ik denk dat het wegvallen van Klaassen door zijn blessure gisteren een grote oorzaak was. Toen zakte het in elkaar als een pudding. De absolute leider was weg. Gelukkig herpakte Ajax zich, mede door de vechtlust van mannen als Ziyech, Sanchez en Van de Beek.

6 april 2017 om 10:05

De man wordt altijd verweten zo serieus te zijn, maakt hij een keer een grapje is het weer niet goed.

6 april 2017 om 10:20

Ja hehe, het is echter algemeen bekend dat je minimaal twee of drie dagen rust nodig hebt om je lichaam je laten herstellen van een wedstrijd, dat gaat ze 3 keer in 2 weken een (te) korte rustperiode hebben is wel een beetje teveel van het goede. Namelijk tussen Feyenoord - AZ, AZ-NEC en Schalke-PSV, zou mij niks verbazen als we nog een half basis elftal fit hebben na deze weken, laat staan voor het duel met Psv.

Het kan gewoon handiger gepland worden en dat is in het belang van het hele NL voetbal. Ajax doet er in ieder geval verstandig aan de spelers van jong Ajax wat meer rust te geven, die gaan we nog nodig hebben gok ik.

6 april 2017 om 10:34

Het punt van Bosz is dat Ajax in 2017 elke wedstrijd op zondag heeft gespeeld. Echter precies in de week voorafgaand aan een belangrijke Europese wedstrijd moeten we plotseling op een zaterdag en dus 3 wedstrijden in 6 dagen gaan spelen. Plan die wedstrijd zoals ze voor heel 2017 gedaan hebben lekker op de zaterdag.

6 april 2017 om 11:04

Deze midweekse ronde slaat inderdaad nergens op zeg ik als Feyenoord fan. Ga dan een weekje langer door met de competitie.

6 april 2017 om 11:28

Niet alleen dat, precies tussen Feyenoord, Psv, EL en een midweeks programma, kun je nog een betere dag voor een zaterdag duel, laat staan dubbel programma uitzoeken?

6 april 2017 om 11:00

Het cynisme had Bosz ook al bij Heracles en bij Vitesse, en misschien als mensen alle uitspraken niet zo serieus nemen.

6 april 2017 om 20:59

was een reactie op een slecht geinformeerde journalist... geen zeuren van Bosz... moeilijk blijkbaar om goed geinformeerd te reageren, als de haat zo diep zit...

Vreemd van de Knvb, maar het is nou eenmaal niet anders. Dus dan maar zaterdag er volop klappen. En als je spelers niet fit genoeg zijn, stel je andere op.

Alsof we allemaal moeten uitwijken voor Ajax en hun Europese belangen. Vind het een beetje vervelend worden. Toen PSV kwartfinale CL speelde hoorde je ze toch ook niet om verplaatsing vragen van Zondag naar Maandag, of Zaterdag naar Zondag. Niet zeiken maar voetballen Bosz, begrijp me niet verkeerd Ajax moet winnen van Schalke maar elke keer dat gezeur mag ook wel is klaar zijn

6 april 2017 om 09:59

PSV verloor ook punten rond die halve finales tegen AC Milan, AZ idem dito met de halve finales tegen Sporting. Maar PSV hoorde je er niet over en die werden ook gewoon kampioen, AZ werd gewoon derde (toen beste prestatie in ik meen 20 jaar). Wees trots dat je zo ver komt in Europa, zeuren over een zwaar programma haalt zoveel glans van je Europese prestaties af.

6 april 2017 om 10:24

@baardgrasmus

PSV klaagt ook regelmatig en terrecht, het kan gewoon slimmer, clubs die het goed doen in Europa moet je belonen.

6 april 2017 om 10:40

Clubs die het goed doen in Europa worden ook beloond, extra inkomsten vanuit kaartverkoop, vanuit televisiegeld en vanuit prijzengeld. Bovendien extra aanzien en speel je interessante wedstrijden, als ik de spelers moet geloven 'de wedstrijden waar je het voor doet'.

Wat jij wilt is dat clubs die in Europa goed spelen in de nationale competitie worden beloond met extra rust. Dat slaat natuurlijk nergens op. De teams die ver komen in de beker krijgen ook geen extra rust in de competitie. Terwijl er in de beker ook amateurs meedoen waarvan het hele elftal nog gewoon werkt naast het voetbal, voor hen is het helemaal zwaar. Ook omdat ze veel minder tijd hebben om te trainen en daardoor fysiek vaak minder goed herstellen.

Het is uiteindelijk goed voor het Nederlandse voetbal als teams ver komen in Europa, en misschien moeten we daar in de toekomst ook eens naar kijken, maar dat nu zo tijdens de competitie aankaarten is nogal opportunistisch. Vorig jaar kwam Ajax nota bene bovenaan te staan toen ze wonnen van PSV die net een zware wedstrijd + verlengingen en penalties had gespeeld tegen Atletico. Om nu naar de Europese verplichtingen te wijzen terwijl de koploper al vanaf dag 1 aan kop gaat vind ik veel te makkelijk.

6 april 2017 om 11:04

Maar toen klaagde PSV daar ook over.
En als je het niet aankaart zal het toch uiteindelijk niet veranderen.
En nu speelt Ajax toevallig alleen Europees, maar alle Nederlandse clubs die europees spelen verliezen vaak punten de volgende competitie wedstrijd. (kijk bijv. naar AZ)

6 april 2017 om 11:32

@baardgrasmus

Ja en dan wil je die wedstrijden fit zijn en ook kunnen staan met je sterkste elftal. Goh, als ik zeg, Psv/feyenoord/az gun ik vanaf komend jaar 3 dagen rust voor en na een Europees duel, is het dan wel goed? Dat is beter voor onze EU resultaten.

Ik heb het verder ook gewoon over komend seizoen, dat we daar beter over na moeten denken en dat we slimmer kunnen plannen. Niet meer, niet minder, de huidige situatie verander je niet, maar is niet wenselijk.

6 april 2017 om 11:46

Okã© prima, voor volgend seizoen kunnen we er naar kijken. Al vind ik nog steeds dat Ajax dit moet kunnen opvangen. Ze hebben een peperdure selectie, een bankzitter van 12 miljoen (neres), Ziyech van 11 miljoen, nog een bankzitter van 5,5 miljoen (cassiera), verder nog een hoop aanwas uit de jeugd, een reserveteam in de Jupiler League waar je alle spelers van mag gebruiken en bovendien hebben ze deze winter flink gevangen voor Bazoer, Gudelj en El Ghazi, werd Krul zijn huur beã«indigd en werd Dijks verhuurd. Blijkbaar konden ze die spelers dus missen. Er is geen club in Nederland zo rijk als Ajax, ze hebben voor 35,5 miljoen euro ingekocht dit seizoen, dan moet je dit kunnen opvangen. In de poulefase van EL hadden ze mazzel met de loting en dat ze al zo snel zeker waren van overwinteren, daardoor konden ze toen wat spelers sparen. Al met al zou ik blij zijn als ajacied dat ik zoveel wedstrijden mag spelen, de selectie zit vol met spelers, die kan je speeltijd geven en je kan je sterkhouders rust geven.

6 april 2017 om 10:23

Nee, men moet het gewoon handiger plannen en een club minimaal 3 dagen rust gunnen, daarnaast zijn het onze europese belangen, Ajax kan als enige voor de NL clubs nog wat extra punten pakken en dat telt 5 jaar door.

Ajax dealt er ook wel mee, maar het kan gewoon beter gepland worden, dat kun je toch gewoon aangeven? Waarom zouden ze het niet van te voren op zondag plannen, dan heb je wel 3 dagen rust tussen de beide wedstrijden.

6 april 2017 om 10:31

Ajax was gisteravond half elf klaar. Ze voetballen pas zaterdagavond kwart voor acht weer. Dat betekent 48 uur (donderdag en vrijdag) + 1 uur en dertig minuten gisteren + 19 uur en 45 minuten zaterdag. Dus in totaal 69 uur en 15 minuten rust. Ik kan je vertellen, mijn weekend duurt een stuk korter. En dan lever ik op vrijdag- en zaterdagavond nog een flinke inspanning waar het maar moeilijk van bijkomen is op zondag.

6 april 2017 om 10:40

@baardgrasmus

Jammer dat men zich allemaal zo aangevalt voelt en mijn punt niet begrijpt. Allemaal zeurt men over kijk eens hoe zwaar ik het heb, wat een watjes, gezeur, bla bla bla.

Ze spelen ook heus wel, maar in de topsport kan 1 belangrijk zijn en we kunnen het slimmer plannen, dus waarom niet? Het gaat erom dat je gewoon simpel winst kan halen Europees door slimmer te zijn.

6 april 2017 om 10:44

Nou ja, ik heb ze vorig jaar ook gehoord over de verplichtingen van Psv, en dat ze hoopten dat de Europese wedstrijden zijn tol zouden eisen. Dat deden ze uiteindelijk ook, want Ajax won in Eindhoven nadat PSV 2 Europese wedstrijden plus verlenging had gespeeld. Dat Ajax het in Doetinchem weggeeft doet er niets aan af, ze hebben er vorig jaar van geprofiteerd, dan is het flauw om er nu al over te beginnen. Zeker omdat Ajax niet de koppositie heeft verloren door Europese wedstrijden, ze zijn al vanaf dag 1 in de achtervolging. Ten slotte kan je nog aanvoeren dat die wedstrijd tegen Kopenhagen juist een zege was voor Ajax, sindsdien begint het spel een stuk beter te ogen, nietwaar?

6 april 2017 om 11:34

@baardgrasmus

Ze, ze.. dus je wilt ook dat PSV voldoende rust krijgt.. Nou dan zijn we het eens! Dit gaat niet over clubvoorkeuren.

6 april 2017 om 11:49

Nee hoor, dat hoort nou eenmaal bij een topclub zijn, in Europa spelen levert je veel op, maar levert ook meer wedstrijden op. Daar tegenover staat wel weer heel veel geld. Ajax krijgt nu een wedstrijd extra rust voor de wedstrijd tegen Schalke, de Knvb neemt hun Europese verplichtingen dus serieus. Maar er zitten maar zeven dagen in een week, je kan niet ergens een extra dag vandaan toveren om Ajax voor zowel de wedstrijd tegen Schalke als de wedstrijd tegen NEC extra rust te geven.

6 april 2017 om 11:54

Ook toen hoorden we ze zeuren over veel wedstrijden en puntverlies na een europese speelronde. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Bovendien is de CL op dinsdag of woensdag. Als je dan op dinsdag speelt word de wedstrijd hieraan voorafgaand standaard verplaatst naar zaterdag en niet op zondag.

Wat een gezanik van Bosz zeg, je weet dat je met Europese verplichtingen te maken krijgt, hoe verder je komt hoe drukker het schema wordt. Toen Feyenoord de Uefa cup won speelden we drie dagen na het uitschakelen van Inter Milaan alweer tegen PSV en drie dagen voor de finale nota bene moesten we nog tegen Willem II. Daar word je een grote jongen van hoor. Ik vind het ook niet echt passen bij dat zogenaamde bravoure, zoveel misbaar maken over het schema. Je wil toch kampioen worden? Nou, verman jezelf en ga voetballen. Zal je zien dat het straks nog als excuus wordt aangevoerd, ook al staat Feyenoord al vanaf dag 1 fier aan kop.

Gelukkig hebben ze dan net zoveel rust gehad als tegenstander N.e.c. Dan kan Bosz daarover na de wedstrijd tenminste niet zeuren.

Altijd maar dat gezeur over rust periodes , zal mijn baas ook maar eens vragen om na 2 dagen 6 tot 4 slepen en sjouwen om eventjes een dag of 3 ertussen te laten....
gasten trainen 4 / 5 x per week om vervolgends 90 minute te ' Werken"

In alle competities wordt gekeken naar de belangen van de clubs die europees spelen, behalve in nederland.

Slaap lekker verder Knvb. Dit heeft niets met Ajax te maken, die zou voor iedere europees spelende club moeten gelden.

6 april 2017 om 10:16

Is dat zo? Als ik even een willekeurige club pak: Leicester City, spelen 9, 12, 15 en 18 april, waarvan na een lastige uitwedstrijd tegen Everton, 3 dagen later voor de CL een zware uitwedstrijd tegen Atletico Madrid.

Misschien dit even tegen het programma van Ajax houden.....

Ander voorbeeld: Bayern Munchen speelt in April nog even 7 wedstrijden. Ajax nog 5.

Wat doet de Knvb dan anders dan andere bonden?

6 april 2017 om 10:33

@genieterr

Leicester haalt alleen aan TV geld al 100 miljoen euro op, dat is al 30 miljoen meer dan de hele Ajax begroting. Vind je dit vergelijkbaar?

Wij kunnen voordeel halen uit een wat regelmatiger schema met voldoende rust, dat zou ons dus bv. kunnen helpen tegen clubs als Leicester in europa. We kunnen het gewoon beter doen, er ligt dus een kans, of moeten we iedereen maar blind volgen?

6 april 2017 om 10:44

En wat is het verschil tussen de begroting van Ajax en Go Ahead Eagles, die zaterdag ook een mega belangrijke wedstrijd spelen en die vast ook liever op zondag hadden?

Kom eens met een oplossing ipv hard schreeuwen dat 2x pw spelen kennelijk niet geschikt is voor Nederlanders. Kleinere competitie is nog minder TV geld en sponsorgeld....geen winterstop willen we ook allemaal niet. Je kan de playoffs afschaffen, maar dat schijnt dus ook veel inkomsten te kosten.

6 april 2017 om 11:38

@genieterr

Wat is het verschil in kosten? Ik kom met een oplossing, maar het enige wat jij zoekt is alsof wij moeilijk doen bij Ajax of wat dan ook.

De Knvb moet het handiger plannen en 3 dagen voor en na een europees duel vrij plannen, ook voor elk ED duel. Nu hebben we nog het geluk dat we niet naar Azerbaijan moeten, dan hadden we beter naar Eindhoven de vlucht kunnen boeken dan naar Amsterdam.

Ik ben ook nog voor meer wedstrijden, liefst zie ik een Beneliga met 20 clubs, zonder die play-offs. Dan haal je de ruimte in de winterstop en bij de play-offs.

6 april 2017 om 10:29

Juist, helemaal mee eens. Hoop dat de Knvb er wat van probeert te leren voor komend seizoen en het gewoon slimmer plant, ik zou zeggen dat de stel regel moet zijn (indien inspanningsfysiologen dat kunnen onderbouwen) minimaal 3 dagen rust tussen een duel voor iedereen. Beker, Europees, NL elftal en competitie allemaal meegerekend.

Hebben ze een dag extra rust om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op Schalke, is het nog niet goed. Tijd voor een klaagmuur in de Arena.

Tja, je moet een keuze maken. Strijden voor zowel EL en competitie gaat niet, kost teveel en kunnen dat niet aan. Ik zou volledig voor EL gaan, omdat Feyenoord kampioen gaat worden en PSV tweede. Het is niet eens zo erg om als derde te eindigen als je in de kwart of halve finale van de EL strandt. Heb je toch nog een redelijk seizoen gehad ondanks dat je met lege handen staat.

6 april 2017 om 10:31

Idd ja beetje jammer begin me ook erg aan hem te irriteren. Ook niet juichen na die goal van Schöne vraag ik me nog steeds af waarom??

6 april 2017 om 10:41

Graag je bronnen, ten eerste is dit met een lach gezegd, ten tweede verwacht ik nu een 20 tal bronnen waar je dit ook onderbouwt, je zegt toch wekelijks? Bosz kaart gewoon een belangrijk punt aan en het gaat niet om Ajax, iedereen heeft belang bij minimaal 3 dagen rust, alle clubs in NL.

Ik vind het ergens wel vreemd en vrij vlot alweer zaterdag maargoed op die manier hebben we wel langer rust voor de Europese wedstrijd. Gelukkig heeft Nec ook een midweekse speelronde gehad dus niet al teveel miepen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren