Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Goncalves en Laurey op het matje om uitspraken over Neymar

Laatste update:

Neymar moest woensdagavond bij het bekerduel van Paris Saint-Germain met Strasbourg (2-0) vroegtijdig het strijdtoneel verlaten vanwege een blessure aangaande zijn middenvoetsbeentje. De aanvaller zocht huilend de kleedkamer op, aangezien het mogelijk om een ernstige kwetsuur gaat. Strasbourg is zich van geen kwaad bewust en stelt dat Neymar provoceerde.

De spelers van Strasbourg gingen er bij tijd en wijle hard in, waarbij Neymar dus het slachtoffer werd. De Braziliaan werd bijvoorbeeld in een paar seconden tijd tot drie keer toe aangepakt door Moataz Zemzemi. “Het is de stijl van Neymar (uitdagen, red.), maar ga dan niet klagen dat je schoppen krijgt”, aldus middenvelder Anthony Goncalves, geciteerd door Franse media.

“Hij is een geweldige speler. Ik heb respect voor hem. Hij mag ook genieten van het spelletje en dit doen, maar ga niet achteraf janken.” Strasbourg-trainer Thierry Laurey verdedigt zijn pupillen. “Er zijn nou eenmaal momenten waarbij je hard moet spelen, zo simpel is het. Er zijn momenten waarop je een of twee schoppen kan verwachten als je over de limiet gaat."

“Ik heb mijn spelers niet gevraagd om Neymar te trappen, maar ik begrijp waarom de spelers klaar waren met een persoon die uitdaagt en prikkelt. Als Neymar op dezelfde wijze speelt tegen Manchester United (in de Champions League, red.), dan kan je dezelfde reactie verwachten. Wees dan niet verrast”, besluit Laurey zijn verhaal.

Update, 30 januari 17.55 uur - Goncalves en Laurey op het matje om uitspraken over Neymar
De Franse voetbalbond (FFF) heeft middenvelder Anthony Goncalves en trainer Thierry Laurey van Strasbourg op het matje geroepen. De twee moeten zich verantwoorden voor hun uitspraken over Neymar, na de wedstrijd tegen Paris Saint-Germain. De aanvaller liep een zware blessure op, maar moest volgens Goncalves 'niet klagen dat hij schoppen krijgt'. Laurey voegde er onder meer aan toe: "Er zijn momenten waarop je een of twee schoppen kan verwachten als je over de limiet gaat. Ik heb mijn spelers niet gevraagd om Neymar te trappen, maar ik begrijp waarom de spelers klaar waren met een persoon die uitdaagt en prikkelt."

Begrijp jij de frustratie bij Strasbourg?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

“ Het is de stijl van Neymar (uitdagen, red.), maar ga dan niet klagen dat je schoppen krijgt", aldus middenvelder Anthony Goncalves “ Dus ze zijn hem bewust gaan natrappen? Iemand fysiek bewust pijn doen omdat hij je team zit te dollen? Triestig, diept triestig. Dit is toch een schorsing waard?

24 januari 2019 om 15:57

Het is zeker een schorsing waard, wanneer er bewust geschopt wordt. Daarbij komt wel dat dat theater van Neymar ook een flinke schorsing waard is. schors zowel de spelers die er een schoppartij van maken, als de duikelende Neymar maar. Wie weet leren ze er wat van en gaan we weer over tot een sportieve pot voetbal zoals het zou moeten horen.

24 januari 2019 om 16:04

Oxxis

Maar het gaat nu niet om het duiken, maar het uitdagen met de bal. Ronaldinho heb ik spelers echt veel erger iemand voorschut zien zetten, zie het hooghouden bij Bilbao bijvoorbeeld.
Tuurlijk, hij deed het met een lach en dan is het ineens minder erg. Maar je tegenstanders vernederen gebeurt elk decennium.

24 januari 2019 om 16:11

Joh al houdt hij de bal heel de wedstrijd hoog, die scheidsrechters moeten gewoon de regels naleven.

24 januari 2019 om 16:21

Uitdagen en theatraal naar de grond gaan hangt zeker wel met elkaar samen. Hij daagt spelers uit, om vervolgens te gaan huilen als een tegenstander over de schreef gaat. Nogmaals, het is niet goed te praten wanneer iemand bewust schoppen uitdeelt, maar er staat niet voor niets dat neymar te ver ging in zijn "uitdagen".

Om in te haken op je voorbeeld van Ronaldinho, ja hij deed het met een lach, maar ook als hij een keer te grazen genomen werd, liep hij met een lach (bij wijze van spreken) verder, omdat hij weet dat hij het kan verwachten uit zijn acties. In tegenstelling tot neymar, die alleen maar kan zeiken en misbaar kan maken. Het is gewoon een heel nare voetballer om naar te kijken, wat zo zonde is, want hij kan een aardig balletje trappen.

24 januari 2019 om 16:35

Wat mij betreft zit het verschil m juist daarin. Ronaldinho deed het met een lach! Niet provocerend zoals Neymar dat doet. Ronaldinho speelde altijd zo 1-0 voor of 8-0 achter. Ik weet bijna zeker dat als je 100 verdedigers vraagt bij wie Dinho dit heeft geflikt. Dat ze allemaal vol bewondering en lof erover zullen praten. Stel jebdezelfde vraag aan de slachtoffers van Neymar, krijg je allemaal boze verdedigers. Ronaldinho was, Neymar doet.

24 januari 2019 om 19:01

Kwestie van gunfactor. Het slaa werkelijk nergens op wat je hier zegt. Het is zijn style dus wat is het probleem dan. Laat die jongen ze ding doen en niet lopen haten.

30 januari 2019 om 18:23

Tja het is die verdediger zijn stijl om op Neymar in te trappen, maar er word wel flink op hem gehaat. Staat toch een scheids om erop toe te zien dat de regels gerespecteerd worden..

Gewoon een zwaar irritante huilebalk die in Spanje ook al iedere wedstrijd een paar tikken kreeg omdat hij vanaf minuut 1 prive oorlogjes uitvecht en tegenstanders uitscheld, probeert te vernederen of kaarten aan te naaien. Enige reden dat er nu zoveel kritiek komt is omdat hij geblesseerd is geraakt.

Fantastische voetballer maar kan niet eens van hem genieten aangezien zijn rare fratsen vaak de boventoon voeren.

24 januari 2019 om 16:06

Nou, niet bewust natrappen, maar waar ik normaal gesproken probeer bij een tackle de man te ontzien, zou ik dat bij een Neymar niet doen. Dan zou ik de man meenemen. Het is gewoon iets wat je kan verwachten als je iemand uitdaagt. Als je iemand bij het uitgaan (of ergens anders) blijft uitschelden oid, zal die persoon een keer boos worden. Dan kunnen er ook schoppen volgen. Het uitdagen slaat ook nergens op. Als hij nou zoveel mogelijk wil scoren, maar dat doet hij niet. Hij wil de spelers persoonlijk laten weten dat hij veel beter is. Dat is nergens voor nodig. Van uitdagen/provoceren kan je een keer wat terug verwachten, zeker als je bij het kleinste tikje moord en brand schreeuwt.

24 januari 2019 om 19:14

Aardig voorbeeld. Maar je slaat de plank mis. Schelden hoort niet in een kroeg, dus dan kan je verwachten dat er iets op volgt dat ook niet hoort. Neymar Voetbalt op een voetbalveld en doet dus niets verkeerd. Misschien is het niet je stijl, en is het irritant, maar dan moet je ook proberen op een faire manier iemand terug te pakken. Hard, maar fair.

24 januari 2019 om 22:10

Hard maar fair. Zoals een tackle om de bal, waarbij je toevallig de man meeneemt? Provoceren, of het nou toegestaan is of niet, kan altijd een reactie verwachten en dan moet je niet raar kijken als je een keer geraakt wordt.

24 januari 2019 om 16:08

"iemand fysiek bewust pijn doen omdat hij je team zit te dollen?"

Ligt er een beetje aan wat hij precies deed. Er zit een verschil tussen dollen en provoceren. En als je op het veld gaat provoceren, dan mag je zo nu en dan wel eens een trap verwachten. Waarmee is niet wil zeggen dat ik dat goedkeur, maar wel dat het naief is om te denken dat het niet zal gebeuren.

24 januari 2019 om 16:10

Dan heb je volgens mij zelf nooit gevoetbald ofwel?
Niemand laat zich graag voor lul zetten toch?
Hoort bij het spelletje, als je zoals in het artikel genoemd, de stijl van Neymar hanteert kan je een trap verwachten.
Is op elk niveau zo, van kelderklasse tot Cl.

24 januari 2019 om 17:09

Ik ben zelf een verdediger en ik krijg hier en daar een panna en dan hoor je van de zijkant ‘oooooh’ maar dat zal mij nooit wat doen, voetbal win je niet met dribbels.

24 januari 2019 om 18:50

Een panna overkomt iedereen weleens, maar dat is echt niet hetzelfde als iemand die constant loopt te zeiken en rainbowflicks over mensen heen doet en schwalbes maakt. Ik denk dat iedereen, hoe redelijk ook, daar op zn minst geïrriteerd van raakt in een serieuze wedstrijd. Neymar is gewoon uiterst provocatief en dan kun je een schop verwachten

24 januari 2019 om 16:12

Daarnaast is iedereen hier wel de heilige aan het uithangen.
Iedereen die voetbalt heeft wel eens gedacht: Die vent is van mij.

24 januari 2019 om 17:10

Grijpen die gozah!!

Het wekt natuurlijk erg veel irritatie op wat Neymar doet en ik denk dat dat hem meer in het theatrale vallen dan het dribbelen zit, andere dribbelaars draaien ook vaak spelers dol en accepteren de overtreding dan vaak, kijk naar Hazard of Messi. Dat aanstellerige gedrag werkt gewoon als een rode lap op een stier... Waarmee ik het niet goed wil praten overigens.

24 januari 2019 om 16:12

Medal

Het natrappen en schoppen vraagt hij zelf om. Dat dit toegestaan is in het voetbal om te lokken en te janken betekent niet dat we z'n acties daardoor moeten verdedigen.
Ronaldinho kon bijvoorbeeld de tegenstander niet alleen vernederen maar mentaal kapot maken, echter deed hij dit zonder zich mateloos te moeten aanstellen en eindeloos janken als een klein kind.

Wie a zegt moet ook b zeggen. Zit je constant te janken en uit te dagen voor niets, ja dan mag je die harde tackles verwachten. Denk dat Neymar niet 3 maanden buitenspel zou staan in de tijden van de '90 en '00 maar een paar jaar met dat soort taferelen.

24 januari 2019 om 16:19

Vind het vooral ernstig dat het dezelfde voet was als op het wk bij Neymar. Dit zullen de spelers van Strasbourg ook wel hebben geweten. Dat je iemand ook nog expres op een gevoelige plek gaat trappen waarbij hij het risico loopt er een aantal maanden uit te zijn vind ik een zeer lange schorsing waard. Als ik bewust iemand op straat begin te trappen krijg ik een rechtzaak tegen me, waarom zou hrt dan onbestraft blijven als je het op een voetbalveld doet?

24 januari 2019 om 16:26

Ik vind dat je nogal behoorlijk wat aannames doet hier. Dus jij kan de gedachten lezen van die speler(s) dat het allemaal bewust op die plek was? Knap hoor!

24 januari 2019 om 16:27

Hij heeft maar twee voeten, dan is de kans 50/50 dat je een eerder geblesseerde voet raakt. Als de spelers van Strasbourg Neymar echt even geblesseerd hadden willen hebben, hadden ze zijn rug wel gepakt.

24 januari 2019 om 16:51

Oja die verdediger moet binnen een reactie van zon 0,2 seconde elke keer de bal proberen te raken of de man stoppen zodat hij er niet doorheen komt en dan wil jij zeggen dat ze dat van tevoren hebben zitten bekijken? Zodat ze binnen 0,2 seconde dat exacte plekje op z’n voet kunnen raken? Hou toch op man daar heb je minstens 10 jaar oefening voor nodig... robben kapt naar binnen en schiet met links kon die dat ook binnen 3 trainingen sinds die voetbalt? Volgens mij niet

24 januari 2019 om 16:38

Hoeft niet bewust trappen te zijn. Ze kunnen wat meer geirriteerd zijn en er wat harder in gaan, dan kan het wel eens zijn dat je wat meer raakt dan de bal.

24 januari 2019 om 16:38

Ik voetbal al fanatiek vanaf mijn 12e ben nu 35 jaar. Ben een linksback. Als mijn tegenstander van zulke capriolen gaat uithalen bij mij. Dan pak ik hem ook flink aan. Niet dat ik hem een rotschop geef maar zorg wel dat de duels die er gaan komen hard Zijn . Neymar is een topspeler. Maar hij wilt te vaak er een showtje van maken . Ik vind dat hij dan niet zo moet gaan janken als hij word aangepakt. Nu weet ik niet precies wat hier is gebeurd maar iedereen hier weet wel dat neymar een jankerd is. En dat hij niet alleen een bal virituoos is maar tevens ook een drama acteur... moraal van t verhaal ik snap wel dat ze hem aanpakken

24 januari 2019 om 17:19

Waarom? Ik ben zelf ook een verdediger en ik ‘wacht’ af en kijk gewoon toe? Wat gaan die nutteloze stilstaande dribbels doen? Moreel van het verhaal is, pak hem aan maar op een correcte wijze. Speel kort op hem en zet hem uit de wedstrijd ipv uit de wedstrijd schoppen. Dat siert niemand en dat kan iedereen.

24 januari 2019 om 17:15

Moraalridder. De wereld van voetbal bestaat uit kemphanen. Eens, schoppen hoort er niet bij, provoceren van minder getalenteerde voetballers echter ook niet. Beetje oorzaak en gevolg.

24 januari 2019 om 17:17

Oorzaak en gevolg? Als Neymar of eender welke aanvaller je zit te dollen moet je die correct afstoppen en hem uit de wedstrijd spelen en hem niet fysiek op een niet correcte wijze afstoppen want dat kan iedereen, speel Neymar uit de wedstrijd door perfect kort op hem te spelen.

“het is de stijl van Neymar (uitdagen, red.), maar ga dan niet klagen dat je schoppen krijgt”

Dit is natuurlijk de wereld op z'n kop. Is het een irritante speler om tegen te spelen en soms om naar te kijken (als hij weer eens overdreven reageert)? Ja, absoluut.

Is dit een excuus om iemand bewust te trappen en daardoor het risico neemt om iemand te blesseren? Nee, natuurlijk niet.

24 januari 2019 om 16:05

Neymar is al z'n hele carrière bezig om z'n tegenstander 'bewust' een kaart aan te naaien en dan hoor je niemand over een schorsing.
Nu krijgt meneer bewust een tik en dan ligt hij weer te janken. Gadverdamme, dat er nog mensen opkomen voor die pipo.

24 januari 2019 om 16:09

Ik snap alle frustratie die er rondom Neymar hangen, maar tegen het overdreven rollen staat helaas geen straf.
Dat wil echter niet zeggen dat je zelf maar iemand bewust mag blesseren?

Dus als iemand jou uitdaagt in de auto, mag je zomaar op hem af rijden? (extreem voorbeeld, maar heeft te maken met recht in eigen hand nemen tegen iets waar geen straf op staat *uitdagen*)

24 januari 2019 om 16:16

Nolimit

Ik niet hoor, je bent niet de enige. Het is een geweldige voetballer, maar Ronaldinho was drie keer de speler die Neymar ooit zal zijn. En hij vernederde de tegenstander net zoals Neymar dat doet, echter, het grote verschil zit hem in het sportief houden en niet beginnen janken en lokken als een klein kind.

Ik laat geen traan rollen bij z'n blessures, zou ook niet weten waarom.

Isco

Zoals ik al eerder aangaf moeten we Neymar niet verdedigen omdat de wetten geen straf hebben voor z'n rare steekjes. Er staat ook geen straf jegens iemand uitschelden in ons land, is het daarom minder erg?

24 januari 2019 om 16:19

Nee, meestal hebben mensen het verstand dat niet te doen, omdat dat doden tot gevolg kan hebben. Probeer het eens op straat, kijken of je dan heelhuids thuis komt.

24 januari 2019 om 16:22

"ik snap alle frustratie die er rondom Neymar hangen, maar tegen het overdreven rollen staat helaas geen straf. "

Hoezo 'staat' geen straf.. Op een schwalbe staat gewoon een straf en die zou nu ook makkelijker te geven moeten zijn met een Var.

"dus als iemand jou uitdaagt in de auto, mag je zomaar op hem af rijden? (extreem voorbeeld, maar heeft te maken met recht in eigen hand nemen tegen iets waar geen straf op staat *uitdagen*)"

Bizar voorbeeld inderdaad. Maar ik heb ook wel eens iemand, die vervelend was, bewust onderuit getrapt met voetbal inderdaad, goh wat een schande.
Het verschil is alleen dat de één het neemt als een man en de ander begint te janken hoe erg hij wel niet mishandelt is.

Ik geloof heus wel dat Neymar een irritant mannetje is en zelf zich absoluut niet sjiek en respectvol opstelt naar de tegenstander.

Maar het is onzin dat hij schoppen verdient omdat hij voetbalt en jij niet bij de bal kan. Je bent een volwassen man en geen kind die niet om kan gaan met zijn woede. Dat is altijd buitenproportioneel en dus niet de schuld van Neymar, maar van degenen die hem onderuit trappen.

Het is te gek voor woorden dat een van de weinige samba-voetballers in het hedendaagse voetbal regelmatig breuken oploopt door tegenstanders die gericht aanslagen op hem plegen en dat hij de boeman dan is.

24 januari 2019 om 18:57

@TheRoscoe

Volgens mij is er een wezenlijk verschil tussen iets verdienen en iets kunnen verwachten. Tuurlijk verdient Neymar geen trap etc. maar zo’n verdediger verdient het ook niet om continue vernederd te worden door Neymar, terwijl Neymar in een sterren elftal speelt. Heel stoer, maar hoevaak deed hij zulke dingen in clasico’s? Neymar is geen samba voetballer, samba voetballers genieten van het spel en hebben respect, kijk bv naar Marcelo. Neymar heeft bewezen een makkelijk te provoceren doelwit te zijn, dat heeft die toch echt aan zichzelf te danken.

24 januari 2019 om 19:11

Neymar doet dat soort dingen sinds hij bij Santos speelde. Ik heb hem dingen zien doen tegen Real Madrid. Waar hebben we het over?

Neymar hoeft zich niet in te houden omdat hij anders een rotschop krijgt. Ongelooflijke caprioleren en truukjes waardoor je langs je man komt, is samba. Altijd zo geweest. De verdediger verdient niet om vernederd te worden? Als Neymar dat doet met een bal, dan is dat onderdeel van het spel. Iemand trappen omdat je boos bent, heeft niks te maken met voetbal.

24 januari 2019 om 22:02

@TheRoscoe

Toen hij bij Santos speelde kreeg hij hier al mee te maken, je zou toch moeten leren zou je denken? Wat verwacht jij dan Roscoe? Ieder mens is anders en ieder mens zou anders reageren, maar het is duidelijk dat men het niet gediend is van Neymar. Als hij zijn man op een klasieke wijze voorbij speelt is iets anders als je continue je tegenstander opzoekt. Daar komt bij dat voetbal een contact sport is en je best fel mag spelen. Dat je zo nu en dan je tegenstander raakt hoort ook bij het spel net als dat je soms vernederd word. Daar ontkom je niet aan als je serieus speelt, dus Neymar zal het maar moeten accepteren als hij zijn houding niet veranderd. Hij word nu al in 3 competities hard aangepakt, sorry maar dat lijkt mij geen toeval. En zo geweldig was Neymar nooit tegen Real, het is geen Messi ofzo.

31 januari 2019 om 12:56

"voetbal is een contact sport": standaard zinnetje, maar wie heeft dat bepaald?

Enige contact wat bedoeld was, was het contact met een bal. Niet dit soort MMA-onzin omdat volwassen mannen zich niet in kunnen houden omdat ze niet bij een bal kunnen als een stel kleuters.

Ze geven dus toe dat ze bewust Neymar schoppen.
Leuk als dit allemaal mag, waarom gaan die spelers dan geen kickbox doen inpl van voetbal.
Je kan is te laat inkomen in een duel, maar bewust schoppen moet veel harder worden bestraft.
Een klein tikje op de hielen zou bv direkt met rood moeten worden bestraft, aangezien geen intentie is om da bal te spelen

24 januari 2019 om 16:55

Hetzelfde geld voor schwalbe’s geen intentie om de bal te spelen en puur intentie om de tegenstander te naaien doormiddel van kaart of gevaarlijke vrijetrap/penalty

Gevalletje eigen rechter spelen. Hoe je ook 'uitgedaagd' wordt; de scheidsrechter bepaalt.
Ik begrijp best dat het moeilijk kan zijn om je in te houden, maar je kan er geen begrip voor tonen.
Flinke schorsing lijkt me terecht.

Wat een onzin dat iedereen hier nu over Strasbourg valt dat ze Neymar schoppen. Dit gebeurt in iedere competitie; in Nederland krijg Lozano geregeld een flinke schop, Messi in de Laliga en Salah in de Premier League.

Het feit dat Neymar uitdaagt geeft uiteraard geen reden om te schoppen. Het feit dat Neymar een geweldige voetballer is en je hem duidelijk uit het spel haalt door hem te schoppen echter wã©l. Is het netjes, nee. Maar geregeld wel noodzakelijk als je niet met 9-0 wilt verliezen van Psg.

24 januari 2019 om 16:04

Dat het gebeurt snappen we allemaal. De meeste mensen begrijpen ook wel waarom het gebeurt, vermoed ik. Geprovoceerd worden is nooit leuk, en zeker Neymar kan echt het bloed onder je nagels vandaan halen.
Om vervolgens goed te praten dat je daarom de regels overtreedt gaat me alleen wel een stap te ver.

24 januari 2019 om 16:31

Dat het regelmatig gebeurt, maakt het niet oké.


Dat het de enige manier om hem te stoppen, maakt het ook niet oké.

24 januari 2019 om 18:40

Ik denk dat het enige verschil is dat de trainer van Strasbourg eerlijk is. In bijna elk interview draaikonten spelers dat het onbedoeld was, niet hard of een schwalbe. Deze man zegt waar het op staat, Neymar daagt uit en krijgt een paar schoppen om hem te stoppen. Niets mis mee, dat is onderdeel van voetbal en daar hebben we gele en rode kaarten voor.

24 januari 2019 om 19:06

Gele en rode kaarten zijn er om gebeurtenissen te straffen waar er iets mis mee is. Dat maakt de laatste zin tegenstrijdig.

Leuk dat hij eerlijk is. Maar Neymar heeft wel zijn voet gebroken door die onzin. Ik kijk toch echt voetbal om mensen leuke dingen te zien doen met een bal. Niet om dat soort mensen de wedstrijd uitgetrapt te zien worden, omdat de ander een zelfbeheersing heeft van een kleuter.

Trieste reacties weer. Ze geven dus gewoon toe dat ze Neymar bewust hebben getrapt.
Het begon al sinds het WK in 2014. 4/5 jaar later gebeurt het nogsteeds.
Ja, Neymar daagt ze uit, maar je gaat hem toch niet bewust blesseren omdat je de bal niet van hem kan pakken. Mensen betalen toch geld om ge-entertained te worden. Ja ik snap dat als je fan bent van het team tegen wie hij speelt dat niet leuk is om te zien, maar das toch geen reden om iemand bewust te blesseren.
Wereld op zn kop!

24 januari 2019 om 16:42

Als jij zelf gevoetbald heb dan weet je dat je als tegenstander geïrriteerd kan raken wanneer er een speler telkens gaat lopen uitdagen. Dat maakt het niet per se rechtvaardig dat er wordt geschopt, integendeel. Maar je kan het wel verwachten. Als je stoer doet moet je de consequenties ook kunnen accepteren. Zo werkt dat nou eemmaal.

24 januari 2019 om 16:51

Ik heb betaald voetbal gespeeld. Ook een van de redenen waarom ik naar Nederland ben gekomen. Dus ik weet dondersgoed wat het allemaal inhoudt. Je moet de consequenties helemaal niet accepteren.. wat is dit nou voor onzin??
Het maakt niet uit hoe goed hij is aan de bal maar je hoort het niet met “geweld” op te lossen op het veld.
Ga is leren verdedigen zou ik zeggen. Dat het gebeurd, dat weten we allemaal maar niemand hoeft dit te accepteren!

24 januari 2019 om 16:57

Een verdedigende of tactische overtreding maken is ook deel van het spel en valt ook onder verdedigen je gaat mij niet vertellen dat je dat nooit gehoord hebt van je trainer

24 januari 2019 om 16:43

Als jij zelf gevoetbald heb dan weet je dat je als tegenstander geïrriteerd kan raken wanneer er een speler telkens gaat lopen uitdagen. Dat maakt het niet per se rechtvaardig dat er wordt geschopt, integendeel. Maar je kan het wel verwachten. Als je stoer doet moet je de consequenties ook kunnen accepteren. Zo werkt dat nou eemmaal.

Oh moraalridders FC. Omdat hij beter is? Nee omdat hij een bloedzuiger is die niet alleen beter wil zijn maar het liefst voor de show iemand wil kleineren. Ik kan me heel goed voorstellen als je een beperkte back bent met een goeie harde mentaliteit dat het frustrerend is als iemand beter is. Maar als diegene er een 1 op 1 show van maakt en je gewoon wil kleineren dan heb je het senioren veld voetbal niet begrepen wan dan krijg je een schop!
Niets meer en niet minder is altijd zo geweest.
En hopelijk wordt dat in stand gehouden!

Oprotten met dat arena achtste vermaak van circus clowns. En als hij gewoon normaal doet lokt hij het niet uit en heeft iedereen grootse bewondering voor de kwaliteiten die hij heeft.
Maar je kan je ook afvragen waarom zoveel mensen je een irritant ventje vinden.

24 januari 2019 om 16:39

Persoon 1: Het is onacceptabel als iemand breuken in zijn voet en nekwervel heeft opgelopen in zijn carrière, omdat verdedigers zich niet kunnen inhouden.

Jij: Wat een moraalridder.

lol

24 januari 2019 om 17:02

Zoals ik het lees praat fcknudde het niet goed dat Neymar geblesseerd wordt getrapt, maar bedoelt hij vooral dat je een corrigerende tik kan verwachten als je uitdaagt. Je kan ook een trap geven die niet leidt tot een blessure. En ja, dan krijg je een gele kaart, dat is de straf die er op staat.

24 januari 2019 om 18:26

Corrigerende tik of een enorme rotschop; komt op hetzelfde neer. Hij heeft gezien waar de mensen boven zijn reactie op doelden, hij heeft gezien dat Neymar geblesseerd is geraakt in deze wedstrijd. Dan ga ik zijn opmerking niet bagatelliseren.

En je trapt iemand met de intentie om hem te trappen. Dan moet je voor lief nemen dat dit kan leiden tot letsel.

24 januari 2019 om 19:58

Oneens, ik heb zo vaak iemand een beuk of tik gegeven zonder dat ik de tegenstander daarmee kan blesseren. Ik vind dan ook dat een corrigerende tik of een enorme rotschop totaal niet op hetzelfde neer komt. Daarmee praat ik overigens heus niet goed dat iedereen Neymar neer trapt, maar met zulk gedrag kan je het wel een beetje verwachten.

Dit verdiend wel een straf hoor.. Kijk schoppen is normaal in het voetbal gebeurd gewoon vaak en bijna overal.de coach verdedigd de acties van zijn eigen spelers. Dus hij wilt het goed praten dat het natrappen of schoppen normaal is zonder de intentie om de bal te veroveren. (Zo komt het over) Als coach zijnde kan je niet zo denken. Hij zal het ook niet leuk vinden als zijn spelers expres schoppen krijgen. Dus ja....

24 januari 2019 om 16:15

Sterker ikzie lievers trainers die zulke spelers (Neymar) gewoon wisselen als ze echt met dat kleinerende uitdagen gedrag beginnen. Hoppa direct eraf en een corrigerende tik op het achterhoofd.
Maar nee ze verdienen zoveel ze zijn belangrijk dat trainers hem niet eens 20 min voor tijd durven te wisselen om ze rust te geven. En nee je moet niet spelers expres blesseren daarvoor was mijn reactie misschien iets te fel maar je kan ook een schop uitdelen om een signaal af te geven dat je het niet pikt.
Ja dat begrijp ik wel, en sommige blijkbaar totaal niet. Er zijn geen tegenstanders die kaartjes kopen om naar de Neymar show te komen kijken hoor. Kan gewoon heel slecht tegen dat circus gedrag van sommige spelers.
En snap de kern van hun verhaal wel dat hij het zelf uit lokt en dan niet moet piepen als je er een reactie op krijgt.
Wil niet zeggen dat ze hem daarmee maanden buitenspel willen schoppen.
Helaas is dat wel gebeurd.

Ik vind dit werkelijk waar schandalig, je zou zo iemand wat mij betreft enkel om zulke uitspraken al direct zes maanden mogen schorsen.

Ik ben zelf opgegroeid met het voetbal op de pleintjes, en dan was er altijd een simpele regel: wil je niet gedold worden moet je beter zijn dan je tegenstander en je simpelweg niet laten dollen.

Ik kan me ook herinneren dat de voetbalwereld niet anders deed dan de geweldige trucs van spelers zoals Ronaldinho bewieroken, die keer op keer zijn tegenstanders te kijk wist te zetten met de meest geniale bewegingen. Niemand die toen Ronaldinho durven te betichten van het kleineren van zijn tegenstanders.

Tegenwoordig is het dus schijnbaar normaal om iemand maar keihard neer te trappen als je op een sierlijke wijze te kijk wordt gezet. Want dat is uitdagen. Straks mag Messi geen zes man meer uitdollen want dat is vernederend voor die zes man. Het moet serieus niet gekker worden zeg.

Je zorgt gewoon maar dat je niet gedold wordt en als je dat niet kan vraag je maar aan een teamgenoot om die tegenstander over te nemen. Zoek de fout bij jezelf en niet bij de speler die jou overklast.

Neymar is zonder enige twijfel een grote aansteller en een huilebalk, dat staat buiten kijf, maar als hij een mooie actie weet uit te voeren laten we het alsjeblieft niet gaan normaliseren om hem dan gewoon maar neer te trappen.

24 januari 2019 om 16:26

Precies al een deel van de verschillen in mentaliteit.

Pleintjes voetbal kan je niet vergelijken met veldvoetbal! Het zijn van die haantjes die denken de regels van het pleintje door te drukken op het veld. En dan kan je wel is een correctie krijgen.

Ronaldinho deed het idd ook voor se show maar die ging dan echt voor de panna en met de intentie iemand te passeren of iemand te bereiken en ja die had zijn vriendelijke hoofd ook mee.

Neymar is in staat om iemand te passeren en vervolgens weer op hem te wachten om hem dan nog een keer te kleineren. Pak je een Messi erbij die doet alles om effectief te zijn daar is respect voor. Er zit een verschil met in een actie om iemand te passeren of een truc om iemand uit te dagen van een paar meter afstand. Als je dat verschil niet ziet/begrijpt zul je het idd nooit begrijpen...

Dan heb je nog een empatisch vermogen in combinatie met mensen kennis.
Maar die heeft Neymar niet echt is wel vaker gebleken. Ik wist vaak wel bij wie ik een actie of een panna kon maken en bij wie niet. En toch nam ik wel is het risico om bij Frank (onze verdedigende mid) een panna te geven en als ik niet snel genoeg was kreeg ik een tik want zo was hij.
En ik denk dat het de strekking is dat je bij sommige spelers het risico kan nemen ( dat is zijn keuze) maar dan moet je niet piepen over de consequenties. En datzelfde geldt voor de schoppende speler die is bereid het risico te nemen om hem een schop te geven en daardoor 3/4 wedstrijden geschorst te zijn. Potverdikke wat is voetbal toch mooi!

24 januari 2019 om 16:39

“Die had zn vriendelijke hoofd mee”...

Dat moet toch niet uitmaken? Of wel?

Messi werd ook vaak genoeg bewust getrapt. Herinner je die verschrikkelijke charge van Ujfalusi op Messi? Wssn niet. Messi dolde hem en opgegeven moment was het klaar: Messi maanden geblesseerd. Het is een wonder dat Messi daarna niet vaak meer geblesseerd is geraakt. Een wonder. Ik ben voor Real maar hoe Ramos hem keer op keer kapot trapte kon toen echt niet (om maar een voorbeeld op te noemen).
Neymar gaat heel snel liggen soms, klopt en dat is zeker super irritant.
Maar als je goed bent met de bal dan wordt je gewoon getrapt.
Dit is een zwakke excuus die de slechte verliezers gebruiken.

Kijk op youtube, hoe Messi reageert als hij doodgeschopt wordt, hij laat zn voeten spreken, hij zet ze helemaal voorschu op het veld..
Triest dat mensen die schoppers verdedigen.

24 januari 2019 om 16:49

Ik vraag me ook even af of je de wesstrijd heb gezien. Neymar werd flink aangepakt maar bleef gewoon staan. Vz heeft ook een filmpje geupload dacht ik..
Wat voor uitdagends iets deed ie daar dan? Dat uitdagends kwam daarna (rainbow flick) omdat ie dus reageert met de bal aan zijn voeten.

Neymar zal nooit de ballon D'or winnen. Hij is een geweldenaar maar volgens mij is iedereen hem gewoon meer dan beu. Het is hem 100x verteld, en volgens Thiago Silva was hij volwassener, maar nee hoor. Tgaat het ene oor in en het andere uit. Mbappe is de opvolger van Messi en Ronaldo, niet Neymar.

24 januari 2019 om 17:46

Vooralsnog zijn er geen opvolgers voor Messi en Ronaldo. Persoonlijk zie ik Mbappe ook niet structureel de cijfers halen die Messi en Ronaldo al zolang hebben, althans niet in de drie top-competities. Maar goed, Mbappe is nog jong en de toekomst zal het uitwijzen.

Grootste onzin lees ik hier!! Het is aan de scheidsrechter om zulke tackles zwaar te bestraffen. Want voor zoveel geld mogen ze wel wat vermakelijker zijn met de bal, krijgen miljoenen en dan simpel tikken. Nee geef mij maar een Ronaldinho, Neymar etc. Ik genieten van zulke acties. Man voorbij spelen, kappen. Kunnen mensen hier wel beweren ja dan vraag je erom maar dat slaat natuurlijk nergens op. Dus als je niet zakelijk speelt maar gaat dribbelen en dollen dan vraag je om een harde tackle puur op de man!? Zo zie je maar dat verdedigen een kunst is die vele niet beheersen. En dat er heel veel voetballers zijn die zelf blijkbaar niet technisch genoeg zijn om te weten hoe het is om spelers te dollen. Stelletje houthakkers

24 januari 2019 om 19:15

Die gast loopt 90 min te zuigen en te irriteren. Bij het minste geringste contact reageert hij alsof beide benen met een bot mes zijn geamputeerd. En vervolgens de trukendoos open gooien?? Nou zaag dan maar af
Het liefst met een beetje bal ertussen want hij is het ook weer niet waard om rood te pakken.

Schoppen is natuurlijk niet goed te praten, ook al daagt een speler uit.
Laten we echter niet doen alsof hij hierdoor geblesseerd raakte. Op de beelden is duidelijk te zien dat hij zelf zijn voet verkeerd neerzet.

Niet zeuren..Toen Gascoigne Nederland op wembley wegspeelde in 1993 greep Wouters in en plantte zijn elleboog op zijn jukbeen..
Einde wedstrijd Gascoigne

Toen riep iedereen "we moeten een type Wouters hebben"..

31 januari 2019 om 13:01

Breaking news: Nederlandse voetbalclubs sturen hun talenten naar de WWE Performance Center om elbow drops te oefenen met het idee het gat te dichten met de Europese top.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren