Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Uithaal Mark Rutte naar voetbalfans leidt tot felle reactie Geert Wilders

Laatste update:

Minister-president Mark Rutte reageerde maandag fel op het gedrag van voetbalsupporters in stadions afgelopen weekend. Tegen de coronaregels in werd er gejuicht bij doelpunten en klonk er gezang van de tribunes. Rutte zei tegenover RTL Nieuws dat de fans in de stadions ‘hun bek moeten houden’. Fractievoorzitter Lodewijk Asscher van de PvdA reageert op Twitter op de harde woorden en vindt dat Rutte in de spiegel moet kijken. Ook Geert Wilders laat van zich horen.

Asscher is niet te spreken over het taalgebruik van Rutte. “Taalgebruik leidt af van het telkens afschuiven van de verantwoordelijkheid”, reageert Asscher op Twitter, waar de hashtag ‘Rutte’ trending werd. “Regel het testen, het bron- en contactonderzoek, neem regionaal effectieve maatregelen, breng je crisiscommunicatie op orde en je hoeft mensen niet uit te schelden.”

Ook Geert Wilders, partijleider van Partij voor de Vrijheid, reageert op de woorden van Rutte. “Faalhazen Rutte en De Jonge (Hugo de Jonge, vicepremier en minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, red.) nemen anderen goedkoop de maat, terwijl ze zelf een ongelooflijke bende van het testbeleid maken. Waardoor we het zicht op het virus kwijtraken en onze economie verder naar de knoppen gaat”, aldus Wilders.

VVD-fracieleider Klaas Dijkhoff toont begrip voor de voetbalsupporters in de stadions, maar deelt tegelijkertijd ook een waarschuwing uit: "Als voetbalsupporter weet ik dat het heel lastig is in het stadion om je te beheersen. Maar als dit doorgaat, is de consequentie dat we straks niet meer naar het voetbal kunnen", zo wordt hij geciteerd door het Algemeen Dagblad.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

BLM, dicht op elkaar en geschreeuwd.
KOZP, dicht op elkaar en geschreeuwd.
Blokkeermensen, dicht op elkaar en geschreeuwd.
Overal in elke stad in NL in winkelstraten, dicht op elkaar.
Stranden, dicht op elkaar.
Bruiloft van een minister die de regels overtreed terwijl diezelfde minister 2 weken daarvoor riep; aso als je je niet aan onze regeltjes houdt, dicht op elkaar en gefeest.


En dan nu tof doen tegen voetbalsupporters. Knap van Mark Rutte

21 september 2020 om 15:04

Alsof er op al die dingen geen kritiek geweest is?

21 september 2020 om 15:05

Oh, genoeg. We moeten alleen niet gaan overdrijven met alles.

21 september 2020 om 15:08

Je overdrijft dus zelf wel een beetje door te doen alsof er alleen op de voetballerij kritiek komt...

21 september 2020 om 15:22

Daar is zeker kritiek op geweest alleen geen gevolgen. Ik zie niet gebeuren dat er na dit weekend voor voetbalsupporters geen gevolgen zullen komen. Dus er mag zeker over gesproken worden maar niet met allemaal regels direct, mij verbaast het niks als er vanaf woensdag bekend wordt dat er geen fans aanwezig mogen zijn.

21 september 2020 om 15:25

En wat is er uberhaupt overdreven aan zijn reactie.. met zn allen wordt er afgesproken dat er wat meer mensen in het stadion mogen, en dan wordt er op deze manier mee om gegaan. Een stel idioten midden op straat of op een plein, of mensen die zich zomaar ergens verzamelen is nogal moeilijk te handhaven of het zou echt met harde hand moeten. Maar in een stadion waar mensen toegelaten worden met in het achterhoofd de gestelde voorwaarden, is gewoon belachelijk dat die zich niet weten te gedragen. Dalijk mag er niemand meer in, wat dan? Gaat iedereen de straat weer op uit protest en vervolgens zijn er weer mensen die gaan roepen, oh zie je wel, daar op straat mag het allemaal wel en op Feyenoord is er commentaar! Als je dat stadion binnen gaat, gedraag je gewoon aub en wees blij dat je naar binnen mag om je ploeg te steunen. Hoe moeilijk is het nou om op je plek te blijven en 1,5m afstand te houden etc..ook al helpt het maar een beetje en niet 100%.

21 september 2020 om 16:30

@Lierse, doir de burgers ja, maar niet door Rutte. Die vind het prima als BLM demonstraties nog plaatsvinden. Alsof donkere mensen geen griep kunnen krijgen. Ik weet wel dat er bij ons op het bedrijf jaarlijks meer getinte en donkere mensen geveld worden door de griep als blanken. Maar dat terzijde.

21 september 2020 om 16:39

Omdat de beste man - Rutte - totaal ongeloofwaardig is. Eigen mensen vrijpleiten, anderen de les lezen, maar zelf met collega De Jonge steeds achter de feiten aanlopen met te nemen maatregelen en/of onvoldoende test apparatuur, beschermingsmiddelen, etc. Hypocrieter krijg je het niet.

21 september 2020 om 16:39

De grote vraag is of er na al die bijeenkomsten die jij benoemt ook uitbraken hebben plaatsgevonden. Voor zover ik weet niet. Dit ondersteunt het bewijs dat besmetting in de buitenlucht praktisch onmogelijk is. In afgesloten cafés en zalen is een ander verhaal.

21 september 2020 om 17:00

Het is toch allemaal niet goed, waarom bagatelliseer je nu je het gedrag van deze dwazen. “Zij doen het niet goed, daarom doen wij het ook niet”, nee daar schieten we met zijn allen echt iets mee op. Iedereen moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen, maar in deze egocentrische maatschappij wordt dat steeds moeilijker...

21 september 2020 om 15:07

Wat praat je nou allemaal. Rutte heeft de protesten op de dam allang veroordeeld ivm corona. Ferd heeft een boete en strafblad. Rutte roept constant dat mensen afstand moeten houden, ook op de stranden. En nu zegt hij hetzelfde tegen de voetbalsupporters. Vrij consistent in zijn reactie. Doe niet alsof Rutte de andere dingen niet heeft veroordeeld.

21 september 2020 om 21:32

Ferd heeft geen strafblad, dan zou zijn VOG immers direct worden ingetrokken en zou hij uit zijn functie zijn ontheven met onmiddelijke ingang. Dit is nooit gebeurd, ook nooit een officiele boete gehad of betaald. Slinger aub geen onwaarheden de wereld in

22 september 2020 om 06:52

@robbinoort Ferd heeft een aantekening gehad zoals iedereen dat zou krijgen en hij heeft ook een boete gehad, weliswaar 2 weken later, maar hij heeft het wel allebei gehad hoor

21 september 2020 om 15:07

‘Dan nu tof doen tegen supporters’ Heeft hij geen gelijk dan? Als er straks alleen maar weer gevoetbald mag worden zonder supporters sta jij vooraan om verwijten uit te delen dat sommige idioten het hebben verpest. Wees blij dat er weer voetbal is en dat we hier in Nederland er weer na toe mogen.

21 september 2020 om 15:11

@MessiBazoer: Nee hoor, heb zelf ook gezongen. Maar zat gewoon netjes op mn vak. Langs het veld gingen ze bij elkaar staan. Zondag spelen weer thuis en dan staan er meer stewards.

Feyenoord gaat maatregelen nemen naar aanleiding van het niet naleven van de coronaregels in de Kuip tijdens het thuisduel tegen FC Twente. De Rotterdammers snappen de frustratie bij premier Mark Rutte over het oplopende aantal coronabesmettingen en gaan meer stewards inzetten om de coronamaatregelen te handhaven.

21 september 2020 om 15:13

Maar anderzijds is dat verbieden van roepen en/of juichen op de tribunes toch een belachelijke maatregel? Dat is voor sommigen bijna alsof je op een begrafenis niet meer mag huilen. De facto is het gewoon een onrealistische verwachting. Dus geen idee wat ze ermee willen bereiken.

21 september 2020 om 15:14

010-ert, Oké netjes dat je dan gaat zingen terwijl duidelijk is vermeld dat het niet mag. Ik ga toch ook niet 30km te hard rijden en vervolgens op de agent zeiken dat ik een boete krijg? Bij voetbal hoort emotie dat snap ik ook wel, maar als het dus blijkbaar niet kan, dan moeten de stadions maar weer leeg. Loopt onder andere jou club veel geld mis omdat jij je mond niet kan houden.

21 september 2020 om 15:15

@Lierse1997, ‘Juichen ‘ na een goal of een schitterende actie vind ik anders dan constant spreekkoren etc. Als het blijkbaar niet kan, dan moeten de stadions maar weer leeg.

21 september 2020 om 15:18

Ik heb meerdere samenvattingen gezien. Ik vind zo bijzonder dat altijd de club uit Rotterdam hier word uitgelicht.was het goed wat ze deden nee zeker niet. Zaten sommige te dicht op elkaar vast wel.die zag ik in de Arena ook die zag ik bij Willem2 ook.werd er ergens anders gezongen en gejuicht? Jazeker wel.maak het dan uit dat het bij de 1 meer is dan bij de ander volgens mij niet.overal zijn ze in de fout gegaan dus blijkbaar kunnen wij als mensen deze verantwoordelijkheid niet aan. Dus klaar er mee lege stadions.

21 september 2020 om 15:19

Wat een dramaqueen ben jij zeg. Alle clubs hebben gezongen dit weekend en Feyenoord wordt eruit gepikt omdat ze op de parterres bij elkaar gingen staan. Nou nou. Corona gekte wordt steeds gekker

21 september 2020 om 15:20

@messibazoer volledig eens met jou. De voorwaarde dat je naar t stadion mag, is dat je gewoon je mond houdt, niet gaat zingen of schreeuwen en bij doelpunten gaat applaudiseren. Als jij van jezelf weet dat je niet stil kan zijn (de emotie), dan ga je niet naar het stadion; thuis kan je zo hard schreeuwen en zingen als je wilt. Ik heb zat supporters gezien in elk stadion die zich wel aan de regels kunnen houden, dus het kan wel. Het gaat hier niet alleen om het ikke ikke ikke, maar ook om de gezondheid van je medesupporters.

21 september 2020 om 15:21

@Messibazoer, ja dat is iets anders natuurlijk. Maar een situatie zoals na die late goal van PSV kon je van mijlenver zien aankomen.

21 september 2020 om 15:23

Maar het is toch krom , dat ik tegen iedereen in het stadion mag praten met 1,5 m aafstand. Maar ik mag niet zingen met 1,5m afstand??? en in de 2e kamer staan ze ook allemaal te schreeuwen en te juichen en daar mag het wel binnen?

21 september 2020 om 15:31

@010-eet, Ik een dramaqueen, jij blijkbaar een arrogant ventje. Zolang jij maar een leuke middag hebt kan de rest er in stikken of niet?

21 september 2020 om 15:32

@Lierse1997, Ben ik met je eens hoor, de regel is super krom. Maar hij is er wel, en als we ons er niet aan houden zit iedereen straks weer voor de buis.

21 september 2020 om 15:46

Idd. Een regel die de eerste maanden helemaal niet van toepassing was. Nu er meer mensen bij elkaar mogen. Komt deze regel ineens uit de hoge hoed. Dit doen ze alleen maar om die 1,5 meter te versterken.

21 september 2020 om 21:33

Misschien moet je een keer keihard je mede supporterts veroordelen 010ert, want het is altijd bal bij feyenoord supporters, altijd het ergste, het domste en het meest treurig. Overtreffende trap en dan naar anderen wijzen, zal vast wel zo blijven

21 september 2020 om 15:24

Nouja, een van de voorwaarden voor het weer toelaten van supporters bij wedstrijden is toch ook dat ze hun bek houden?

21 september 2020 om 15:35

Oh omdat anderen zich niet aan de regels houden doe je dat ook maar niet wil je zeggen?

Ik vraag me af of hij die taal ook tegen Grapperhaus heeft gebruikt.

Er wordt altijd van ons gevraagd om politiek correct te reageren. Als we een keer grof zijn dan zijn we TE emotioneel en is het niet professioneel of hoe je met elkaar moet omgaan.

Zie hier.

21 september 2020 om 15:05

Maakt het daadwerkelijk uit welke taal hij tegen Grapperhaus gebruikt heeft? Ferd heeft regels overtreden en daarvoor een boete gekregen. De voetbalsupporters hebben regels overtreden en krijgen nu verbaal een vermaning. Ik vind 'bek' helemaal niet grof, maar gewoon wat krachtiger dan 'mond'.

21 september 2020 om 15:10

Toch mooi dat de gemiddelde voetbalsupporter hierover klaagt terwijl er in het gemiddelde stadion wekelijks vele ergere woorden en gebaren voorbij komen.

21 september 2020 om 15:12

Om maar een voorbeeld te noemen.

21 september 2020 om 15:17

Wel al Rutte van ons vraagt beleeft te blijven tegen de GGD-medewerkers. Om dan zelf drie dagen later woorden te gebruiken als "je bek moeten houden", dan is dat op zijn zachtst gezegd inconsequent. Dat Asscher en Wilders hier dan weer iets van zeggen, is puur voor de bühne met het oog op de verkiezingen. Daar prikken we toch wel weer doorheen?

21 september 2020 om 15:18

@enrique: ja het maakt wat uit. Want we hebben gezien dat er met twee maten gemeten werd. Althans dat wilden ze. Als je het tegen voetbalsupporters zegt, zou je het ook tegen je collega moeten zeggen. Dat heet ruggengraat. Dat jij bek niet grof vindt kan. Ik heb geleerd dat dieren een bek hebben en mensen een mond.

21 september 2020 om 15:19

@Origineel, verschil is dat de mensen die in dat stadion zitten geen ministers zijn.

21 september 2020 om 15:23

De gemiddelde voetbalsupporter is ook niet de leider van het land. Dat de “gemiddelde” supporter zich niet fatsoenlijk kan uitdrukken, is een van de redenen daarvan.

21 september 2020 om 15:23

@ Soccer 81 Wie zegt dat Rutte met een andere maat heeft gemeten bij Ferd? Die heeft nu een boete en een strafblad, dus heel lekker komt hij er ook niet vanaf. Jij komt waarschijnlijk niet vaak op zuid, maar geloof me; bek is niet grof daar hoor.

21 september 2020 om 15:27

@enrique:
Ja, maar dat kwam meer door de druk vanuit de maatschappij.

Nee klopt, ik kom op ergere plekken dan zuid. Jeugdgevangenissen waar jongens vastzitten voor ergere dingen dan “houd je bek”. En juist hun probeer je mee te geven dat dat niet normaal is.

21 september 2020 om 15:34

Dan verschillen wij gewoon van mening, dat kan hoor. Maar dit is wel precies het punt dat ik hier beneden wil maken. Je valt vooral over de vorm van de boodschap, terwijl je beter naar de inhoud van de boodschap moet kijken. Daarnaast; de hele hetze tegen Rutte vanwege 'bek' is natuurlijk ook niet omdat men zo verontwaardigd is. De hetze is puur politiek. Net als Ferd en z'n boete.

21 september 2020 om 15:41

@enrique: ja dat kan indd. Ik ben het misschien wel met de boodschap eens, alleen vindt ik het niet hoe een minister president zich zou moeten profileren. Ik snap je punt qua hetze. Bij mij speelde dat trouwens niet. Ging me puur om zijn manier van uiten.

Take care 👍🏼

21 september 2020 om 15:21

"er wordt altijd van ons gevraagd om politiek correct te reageren. Als we een keer grof zijn dan zijn we TE emotioneel en is het niet professioneel of hoe je met elkaar moet omgaan."huh, wat zeg jij nou weer? Wie is "ons" en "we" en door wie wordt er gezegd dat "we" te emotioneel zijn en niet professioneel? Jij kletst maar wat.

21 september 2020 om 15:32

Je eerste vraag vindt ik nog terecht. Om te eindigen met kletst maar wat is dan weer jammer.

Ons is in principe iedereen. Als je komt te werken dan moet alles diplomatiek en politiek correct. Als je dat niet doet, dan ben je te grof en kom je geen stap verder. Als je dan een keer roept dat iemand zn bek dient te houden dan wordt je op het matje geroepen. Misschien werk je niet of zit je niet op school dat je het niet herkent, maar zo werkt het wel en wordt ook van je verwacht.

21 september 2020 om 16:29

Ah, zo te lezen was het een emotionele en generalistische reactie van je. Over het algemeen is het inderdaad zo dat men dit soort taal niet uit dient te slaan, zeker niet in een publieke voorbeeldfunctie. Echter is het (gelukkig) ook maar een mens en de frustratie van de man op wiens bordje alles terecht komt over het feit dat groepen mensen, waaronder dus veel supporters en jongeren, volledig schijt lijken te hebben aan wat er gebeurt op dit moment omdat te veel mensen alleen maar met zichzelf bezig zijn begrijp ik heel goed, en vind ik eigenlijk ook wel prettig. Een volledig emotieloze regeringsleider zie ik ook niet zo zitten.overigens werk ik in een zeer professionele organisatie waar men inderdaad niet zo snel "hou je bek" zegt tegen elkaar.

En daar zijn de moraalridders alweer. Vallen over de vorm van de boodschap ipv blij zijn met de inhoud van de boodschap. Rutte zegt niets verkeerd, maar omdat hij 'bek' gebruikt ipv 'mond' is iedereen op z'n pik getrapt.

21 september 2020 om 15:16

Met de inhoud is niets mis, maar uitgerekend bij voetbalsupporters deze terminologie gebruiken. Wat had men dan verwacht, je kan er in sommige stadions toch op wachten dat daar niet geluisterd wordt naar dit soort maatregelen? Het is zo voorspelbaar en naïef.

21 september 2020 om 15:18

Want voetbalsupporters zijn gevoeliger? Daar moet je lief tegen praten? Ik begrijp t werkelijk niet. Daarnaast vind het een mooi gebaar van hem om te kijken of er wellicht publiek bij de wedstrijden aanwezig kan zijn. Twee weken later hebben we het antwoord. Misschien wist hij het antwoord ook al lang, maar hoopte hij op een beetje volwassenheid bij de supporters.

21 september 2020 om 16:36

Als er 1 groep is waar ABN niet zo belangrijk is dan is dat bij voetbaltokkies. De gewone feyenoorder kan straks ook niet meer naar het stadion dankzij die deze gasten. Zoals bij dieren ook alleen edele dieren een mond hebben heeft de schreeuwende, bij elkaar staande, niet luisterende tokkie ook een bek.

21 september 2020 om 17:57

Welnee man, maar het is toch niet het eerste cohort waarbij het misgaat? Het is me te toevallig dat hij nu ineens z'n uitspraken kracht bij gaat zetten. Ik ben het vaker niet dan wel met Rutte eens, maar dom is -ie zeker niet. Ook hij had dit kunnen en moeten verwachten. Maar nu verontwaardigd gaan doen, dat gaat er bij mij niet in. En volwassenheid bij supporters? Er zijn nou eenmaal enkele stadions in Nederland waar je dat niet hoeft te verwachten.

21 september 2020 om 15:25

Niks met moraalridders te maken. Ik werk zelf in de zorg met jongeren. Daar hoor ik grof taalgebruik en we spreken ze daarop aan dat het anders kan. Zeg geen “houd je bek” tegen elkaar is een van die dingen. En dan komt de minister president even het goede voorbeeld geven. 👍🏼

21 september 2020 om 15:54

En ik geef les op een basisschool op Zuid. Ik zeg niet dat ik het woord 'bek' goedkeur, maar ik zeg dat mensen moeten kijken naar wat hij zegt en niet hoe hij het zegt. De politiek ruikt een kans, maar zijn net zo scheef als het taalgebruik van Rutte. Ergo; moraalridders. Daarnaast; Het is Wilders he die het zegt. Geert Wilders, de man van de vele genuanceerde uitspraken ...

21 september 2020 om 15:11

Ik heb zelf het virus onder de leden gehad en trust me, het is niet zomaar een virusje. Het is nu 6,5 maand geleden dat de eerste symptomen en ik ben pas net weer een beetje de oude. En ik ben een jong iemand die veel sport en tamelijk gezond leeft, op mijn wekelijkse biertjes bij Feyenoord na.

21 september 2020 om 15:14

Ik heb het ook gehad en ik heb nergens last van (getest en bevestigd) het verschilt dus per persoon. Alleen we moeten inderdaad niet gaan doen alsof het niks voorstelt. Op sommige groepen kan het gewoon gevaarlijk zijn..

21 september 2020 om 15:23

@tilburg013.....en daar gaat het juist fout bij velen. Die hebben nergens last van gehad dus denken ze dat dat bij anderen ook wel zo zal zijn. Er zijn er al een hoop die zich gemeld hebben met milde klachten maar daarna nog een hel van maanden te hebben gehad en nog steeds niet de oude zijn. Ik zie zelf ook dagelijks tegen zo iemand aan. Maar dat wordt totaal niet serieus genomen. Alleen de cijfers van de IC opnames en doden worden als belangrijk gezien en die doden ach ja zijn toch ouderen he die waren toch wel dood gegaan. Zo denken mensen. Zo ontzetten egoistisch denken mensen. Het is geen griepje maar toch wil het maar niet doordringen bij velen omdat ze het niet met eigen ogen hebben gezien wat dit virus met mensen kan doen.

21 september 2020 om 15:25

gelukkig ben je weer aan de betere hand! een vriend van mij heeft het ook gehad en bij zijn familie was het ook een slagveld, meerdere familieleden moesten naar het ziekenhuis en hebben daar een tijd moeten doorbrengen, hijzelf was er ook goed ziek van, zelf gelukkig, denk ik, nog niet gehad. Maar ik moet er niet aan denken dat ik het oploop en mijn naasten door diezelfde hel sleep

21 september 2020 om 15:41

Volledig mee eens hoor! Ik heb het zelf gehad (waarschijnlijk op mijn werk gekregen) en ondanks dat ik geen klachten ervaar, hou ik me eigenlijk sinds Maart altijd wel wel aan de regels. Dat ik zelf geen klachten heb of weinig (aangezien ik wel een paar dagen flink ziek ben geweest), betekent niet dat ik me maar niet meer aan de regels hoef te houden. Ik ben zelf ook nog vrij jong en ik erger me dood aan alle tieners/twintigers die complete schijt aan de regels hebben.. lekker feestjes vieren etc. Ik ken zelfs mensen die positief getest zijn en nog steeds lekker naar het terras gaan.. echt te arrogant voor woorden..

21 september 2020 om 17:19

Ik zie eerlijk gezegd meer ouderen compleet de maatregelen negeren i.p.v. de jongeren.

21 september 2020 om 15:17

Door opmerkingen als deze gaat de crisis veel langer duren dan wellicht nodig is. Ik ben van mening dat als je 'schijt' hebt aan de maatregelen en denk dat het gewoon een virusje is, je niet moet gaan zeuren als je het krijgt en ook geen voorrang hoeft te krijgen in het ziekenhuis. Maar dat vind ik. Rutte denkt daar (gelukkig voor jou) anders over.

21 september 2020 om 15:29

Heb het al gehad vriend, als het goed is ben ik nu immuun. Al zijn daar ook weer nieuwe onderzoeken die veronderstellen dat herinfectie mogelijk is.

Maar wereldwijd zijn er nog geen miljoen doden, dat is een feit, een goed griepje maakt meer slachtoffers.

21 september 2020 om 15:32

je bent niet immuun !!! google het, je kan het gewoon opnieuw oplopen, met eventueel ergere gevolgen, dit is al bekend nieuws

21 september 2020 om 15:37

Helaas, immuun ben je niet. En als je het hebt gehad en er nog zo over denkt heb je geluk gehad. Je hebt het over wereldwijd nog geen miljoen doden toch? Minder erg dan een griepje. Het griepje heeft ook nog gewoon z'n slachtoffers gemaakt. Net als alle 'bekende' ziektes. Dit onbekende virus heeft dus bijna een miljoen 'extra' slachtoffers geeist. Hoezo niet erg?

21 september 2020 om 15:53

Goede kennis van mij (21jr) werkt in een verpleeghuis en is vandaag voor de 2e keer positief bevonden. 1e keer korte tijd in het ziekenhuis beland (niet de IC). Hopelijk zal dat nu niet nodig zijn. Na besmet te zijn geweest ben je dus zeker niet immuun.

21 september 2020 om 17:18

@baronvandedem We zitten wereldwijd op 960.712 doden. Geen miljoen, maar klaarblijkelijk meer dan je dacht (sterfte cijfer gaan procentueel omhoog).

Goh wat zijn mensen weer kleinzerig hoor. Hij heeft bek houden gezegd. Nou nou. Je kan het ongepast vinden hoor, maar we moeten ook niet doen alsof hij met ziektes heeft lopen schelden ofzo. Ik moest er zelf wel om lachen eigenlijk. En sommige mensen hebben blijkbaar directe duidelijke taal nodig want het lijkt weer totaal de verkeerde kant op te gaan.

21 september 2020 om 15:31

in tussentijd anderen konden besmetten, deze zin is voor mij al genoeg om dit betoog met een korrel zout te nemen, je besmet zelf anderen, vind jij het verstandig om je te laten testen, dan moet je zelf binnenblijven ! niet alsnog in afwachting van de nadere test gewoon naar buiten gaan, dan ben je toch ongelofelijk egoïstisch zeg .. En dan wil je dat de politiek tegen die gasten optreed ... Overigens beoordeelt de kamer dat Grappenhaus nog geloofwaardig is, dat een deel van de bevolking dat niet vindt, is hun goed recht, maar is niet de meerderheid die vertegenwoordigd wordt in de kamer. Politiek amateursport noemen is echt kul, ik geef het je toen om deze crisis goed te leiden, uiteraard worden er fouten gemaakt, maar het doembeeld wat jij schetst is echt oneerlijk naar de mensen toe

21 september 2020 om 15:53

Ja maar zo makkelijk is het niet. Ieder virus is weer anders en er moesten snelle beslissingen worden genomen op basis van incomplete informatie. Dat is gewoon lastig. Als ieder virus hetzelfde was dan hadden we allang een vaccin gehad. Maar zo makkelijk is het niet. We moeten niet te snel roepen dat er koppen moeten rollen. De opvolgder weet waarschijnlijk even veel (of weinig) en zal ook fouten maken.

21 september 2020 om 16:59

@groninger Hopp Je reageert niet inhoudelijk op waar Esbjerg FB mee begint. Hij heeft gewoon gelijk. En om nog een andere beweering van jezelf onderuit te halen, ik kon binnen een dag terecht voor een test, dat duurde geen halve week. En binnen 24 uur kon ik zien wat het resultaat was op mijn Digid. Zoals hier gesteld wordt, ik geef het je te doen om deze crisis in goede banen te leiden.

21 september 2020 om 17:03

@groninger Hopp In je laatste betoog ga je er dingen bij halen die niet van toepassing zijn op dit topic. Maar daar ben ik het gedeeltelijk wel mee eens (vooral het 2de gedeelte)..

21 september 2020 om 18:56

@groninger Hopp Gaat mij erom dat je hier iets als waarheid verkondigd, terwijl ik bewijs dat het niet zo is. Doe er verder mee wat je wil. Verder ga je niet inhoudelijk in op wat Esbjerg FB, en nu ook ik hebben aangekaart op basis van je eerste reactie, dus verder discussie is absoluut zinloos, want je haalt er dingen bij die helemaal niets met dit topic te maken hebben.

21 september 2020 om 19:18

@groninger Hoppnee, dat doe je niet. Moet ik nou echt uitleggen waar je fout gaat? "mensen kunnen pas testen na een half week, wanneer covid-19 misschien al weer verdwenen is en ze in tussentijd anderen konden besmetten" Als je een test hebt aangevraagd moet je binnen blijven, juist zodat je geen anderen kan besmetten. Covid is niet weg in een halve week, en testen gebeurd niet na een halve week, zoals ik je heb uitgelegd. Daar ga je niet op in, en dan haal je er meerdere punten bij, die niets met dit topic van doen hebben. Nogmaals, ik vind gedeeltelijk dat je gelijk hebt tot op zekere hoogte, maar je leest maar half wat anderen zeggen, omdat JIJ vind dat je overal gelijk in hebt. Ik haal nu een stelling van je onderuit, dus doet de rest van je reactie er niet toe. Maar goed, lets agree to disagree.

Hij heeft toch gewoon gelijk.
Heb verdomme 3 dochters werken in het ziekenhuis en zitten middenin het corona gebeuren.
Zij en andere werken zich de pleuris en zetten hun leven op het spel voor andere en dan gaan andere het verpesten.
Totaal geen verantwoordelijkheids gevoel en gaan lopen zeiken en zeuren dat ze niets mogen.
Een lockdown komt er zeker wel op deze manier

21 september 2020 om 15:18

Zeuren dat ze niets mogen terwijl ze het hier nog het best hebben van alle landen om ons heen. Dat zien ze niet. En maar roepen dat het nep is dat Corona terwijl onze zorgverleners nog steeds kapot zijn. Totaal geen respect wordt er getoond.

21 september 2020 om 15:29

Precies, ook zoiets men moet koste wat het kost op vakantie pfff.
Is het nu echt zo moeilijk om een jaar over te slaan en wachten dat alles voorbij is.
Tuurlijk ik wil ook op vakantie maar ik ga het niet opzoeken.
Rutte had gewoon niet soepeler moeten zijn maar gewoon doen wat er voor deze versoepeling de regels waren.
Je geeft ze 1 vinger en ze pakken je hele hand.
Mensen die zeggen ach is maar een virusje die vindt ik echt dom

21 september 2020 om 15:52

Dat zien ze niet? Dit zijn ook de mensen die per se naar Ibiza op vakantie moesten hoor. Die hebben de Nederlandse trots goed vertegenwoordigd in het buitenland!

21 september 2020 om 15:57

Precies zo dom.
En maar feesten en maar zuipen en maar in grote groepen rondlopen en de zorg dubbele diensten draaien en hun leven op het spel zetten voor zulke mensen die hun verstand in hun onderbroek hebben zitten

21 september 2020 om 16:29

Ik las vandaag een interview met mensen die hier op vakantie zijn. Allemaal zeiden ze stuk voor stuk verbaasd te zijn over wat er allemaal mag in Nederland. Hoeveel vrijheid we hier nog hebben.

Rutte brengt het misschien grof maar heeft hier natuurlijk wel gewoon gelijk. Om het stadion bezoek weer toe te staan zijn er een aantal regels op gesteld en daar dienen we ons gewoon aan te houden, anders verpest je het voor de rest

Wilders.....de man die samen met baudet geen eigen mening heeft en continu alles wat de mensen op Twitter spugen letterlijk overneemt in debatten. Alles om de kiezer voor zich te winnen. Ik ben geen Rutte fan, verre van dat maar Wilders moet al helemaal niks zeggen. Die zegt de ene week dit en de andere week compleet het tegenovergestelde als dat in het pulletje van de kiezer past.

21 september 2020 om 15:24

Helemaal eens Soccerfan, met ieder woord. Het verbaast me misschien nog wel het meeste dat zijn volgers dat niet zien. Wilders zei aan het begin van de corona dat we in volledige lockdown moesten gaan en later omdat het te streng was wat we nu doen. Kom op hoor, daar trap je toch niet in?

21 september 2020 om 15:36

Is waarschijnlijk loodvergiftiging, zorgt voor lagere intelligentie etc. 60k kinderen hebben dit ook nu, schande dat Nederland dit niet oplost

21 september 2020 om 15:48

Elk land heeft een identiteit en cultuur, dat is alleen maar mooi. Niks mis met onze cultuur. Trouwens wereldwijd zijn de jouw zogenoemde roomblanke in de minderheid. Sta je dan ook op voor ons?

21 september 2020 om 15:53

Gaan we weer, sir Paul gaat weer met het moraliserende vingertje wijzen. Iedereen in heel de wereld mag zijn cultuur behouden en trots zijn op zijn afkomst, behalve blanke mensen natuurlijk. Ook lekker generaliserend om iedereen die op de pvv en fvd stemt, maar uit te maken voor racisten. Je bent zelf zo intolerant als wat, en dat maakt jou en je mede marxisten zo hypocriet als wat in mijn ogen.

21 september 2020 om 16:21

"Zelfde met Baudet en Trump. Kunnen blijven liegen" Dat geldt net zo goed alle andere politici. Net of Mark altijd de waarheid zegt. Man man man

21 september 2020 om 17:38

Ze wouden destijds een tijdelijke volledige lockdown (2 a 3 weken) om oa het virus goed in kaart te brengen. Wel bij de feiten blijven als je wilt bashen, twenteov

22 september 2020 om 11:31

Donald Duck dus ze wilden een volledige lockdown, maakt niet uit voor hoelang. Dan blijf ik toch bij de feiten. Of wil je beweren dat Wilders dit allemaal heeel goed aangepakt had itt Rutten? Dat mensen nog in dat populistische gelul van hem trappen zeg, die doet alles om tegen de schenen van Rutten aan te trappen en is puur gefixeerd om hem van de 'troon' te stoten. Daarbij zorgt hij voor verdeeldheid onder de bevolkingsgroepen met heel veel uitspraken die ik niet eens op ga noemen. Geloof me: ik ben geen fan van Rutten, maar extremen zoals partij Denk en Wilders doen me al helemaal braken.

Hij zorgt er zo in ieder geval wel voor dat er veel over gesproken wordt. Asscher en Wilders moeten we niet serieus nemen. Die grijpen alles aan om goedkoop wat zeteltjes te winnen, terwijl ze zelf nog nooit wat bereikt hebben. Het wachten is op Klaver die het een draai geeft richting zorgsalarissen.

Ik neem aan dat de reacties van oa Wilders en Asscher vast voorbereidend werk is op de aankomende verkiezingscampagne. Supporters krijgen de kans om naar het stadion te gaan onder de voorwaarde dat zij bepaalde regels volgen. Hiermee krijgen zij (deels) de verantwoordelijkheid over de toelating van supporters in stadions. Dan is het toch niet gek dat er tegengas komt wanneer het niet loopt zoals het is opgelegd? De supporters worden enkel op hun verantwoordelijkheid aangesproken. De manier waarop kan bot overkomen, maar is zeker nodig gezien de beelden van de eerste speelrondes.

in andere landen mag nog niet eens publiek zitten. Hier is het ons wel gegund en dan nog lopen mensen te klagen als het mis gaat. Waarom kunnen mensen zich niet gewoon gedragen? Waarom altijd dat gezeur en gemiep. Kijk naar andere landen. Daar zijn de maatregelen veel strenger en mogen de mensen nog minder dus hou aub gewoon je mond en hou wat rekening met elkaar. Verpest het niet voor een ander met dat asociale egoistische gedrag.

21 september 2020 om 15:46

Precies echt belachelijk al die mensen die het zogenaamd zo zwaar hebben. Hier in Nederland mag je echt nog veel doen vergeleken met andere landen. Volgens mij een van de weinige landen waar supporters mogen komen.

Goh Wilders is tegen Rutte. Verrassend. Als Rutte zegt de lucht is blauw zegt Wilders dat die groen is. Niets nieuws onder de zon en eigenlijk belachelijk dat die man zoveel geld krijgt vanuit de overheid voor het werk dat hij doet, namelijk alles wat de een zegt tegenspreken. Zo makkelijk, maar zo niet effectief.

21 september 2020 om 16:18

Schaap

Laten we allemaal duimen dat vanaf vandaag de de risico groep verplaatst is van ouderenen en zwakkeren naar dwarsdenkers en schreeuwlelijkerds. Het zou een prettige selectie zijn en wellicht dat bij dit tuig het kwartje ook eens valt opdat we weer als één samenleving ons kunnen verweren tegen het virus!

Dit is zo goedkoop scoren door mensen die nooit verantwoording nemen. Alleen maar zeiken aan de zijlijn. In plaats van de supporters te veroordelen lekker elkaar gaan aanvallen en afzeiken. Het enige dat ik Rutte kwalijk neem is dat hij Ferdinand Grapperhaus niet de laan uit heeft getrapt. De coalitie is er niet alleen maar om de regering af te zeiken of zoals ze dat zelf noemen 'scherp houden'. Maar ook om aan te geven hoe dingen volgens hun beter kunnen. Ik heb nog niemand met betere voorstellen voor wat betreft het testbeleid gehoord.

Mark Rutte heeft gewoon gelijk, maar natuurlijk hebben de opposities en in het bijzonder Wilders wel weer hun woordje klaar liggen om populistisch te scoren onder de achterban. Het is immers over een half jaar verkiezingstijd.

FF Hamsteren en met heel het land 2 weken in volledige lock-down. Dat is de maximale incubatietijd. Na twee weken is het virus weg en kunnen we terug naar het normaal.Zo moeilijk is het allemaal niet.

Ergens bekruipt mij het gevoel dat Rutte dit bewust doet, dat hij vantevoren al wist dat supporters zich hier toch niet aan gingen houden zodat er iig rechtvaardiging is voor de maatregel. Zegt ook genoeg over de supporters die zich hier niet aan houden. Van de andere kant denk ik ook dat het totale beleid dusdanig verwarrend is (dubieuze maatregelen, starre houding tov critici, onbetrouwbare testen, ontransparante communicatie) dat mensen zich gerechtvaardigd voelen om hun eigen plan te trekken. De overheid wordt niet vertrouwd, dus geen enkele commitment om braaf in het gareel te lopen. Alleen maar verliezers...

21 september 2020 om 16:41

Joh, al is het Rutte, Wilders, Willem Alexander of Freek Vonk. Beslissingen in de politiek worden altijd bekritiseerd en zijn altijd discutabel voor groepen. Geen supporters in stadions; niet goed want bepaalde dingen mogen wel en voetbalsupporters worden behandeld als criminelen. Een gedeelte van de supporters in de stadions: niet goed want geen anderhalve meter, ene groep vind het te weinig supporters en een andere groep teveel supporters. Alle supporters in het stadion: niet goed want verspreiding. Het maakt niet uit wie het is en wat de beslissing is, het is toch nooit goed. Dat is hoe politiek werkt, ook bij andere beslissingen. Uitkeringen moeten voor de ene groep hoger, voor de andere lager. Het is toch nooit goed. En wij, de normale burger die overal meer vanaf weet dan de beleidsbepalers, weten precies hoe het werkt en wat er moet gebeuren. De beste stuurlui staan aan wal.

21 september 2020 om 16:45

Eens, onze houding is vrij uniek als je kijkt naar andere landen. Zolang we geen persoonlijke pijn ervaren, lijkt er ook geen gehoor gegeven te worden aan het beleid. Denk dat we te verwend zijn en veel te veel naar onze eigen leefwereld kijken. In dit geval niet zozeer het 'not in my backyard' principe, maar vooral het 'its not yet in my backyard'.

Nu heeft Rutte wel een grote smoel, maar bij de walgelijke Corona overtredingen van Grapperhaus was ie zo mild als wat. Vieze huichelaar die gast.

Niet veel met Rutte, maar prima dat hij zich op deze manier een keer uitlaat. Kotsmisselijk van die nare Wilders!

De toon maakt de muziek, ik ben een mens dus heb een mond en geen bek. Verder heeft hij een punt.

Lieve mensen, wij als voetbalsupporters en Nederlanders weten toch dat wij ons er niet aan zouden houden? Dit had je toch van mijlenver zien aankomen. Het is een belachelijke regel dat er niet gezongen en gejuicht mag worden. Speel zonder publiek en je hebt geen gezeur. Maar iedere club die in de laatste minuut de winnende maakt gaan supporters juichen en naar elkaar toe. Dat is toch logisch want dat is de passie en emotie die er uit komt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren