Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Toivonen weigert bij te tekenen en stevent af op conflict

Laatste update:

Als Erik Pieters en Ola Toivonen in de zomer niet weggaan bij PSV, wil de club dat zij allebei bijtekenen. Men wil voorkomen dat de back en middenvelder in 2014 gratis weglopen uit het Philips Stadion en dreigt met een start bij Jong PSV als de twee geen gehoor geven aan het verzoek. Pieters zei vrijdag die houding te begrijpen, maar bij Toivonen staan de zaken er anders voor.

/

Aan het Eindhovens Dagblad laat de blonde Zweed weten niet met PSV te willen praten over contractverlenging. De 27-jarige aanvallende middenvelder heeft er al vierenhalf jaar opzitten in Eindhoven en gaat na de seizoensstop zijn laatste contractjaar in: daar moet het ook bij blijven, vindt hij. “Vorig jaar had ik een ideaal seizoen voor een middenvelder, met veel goals.”

“Ik kon toen weg en er was belangstelling. PSV wilde daar niet aan meewerken. Deze zomer is het moeilijk om een transfer te realiseren omdat ik weinig gespeeld heb. Een jaar bij Jong PSV zie ik niet zitten”, licht Toivonen toe. Technisch manager Marcel Brands stelt dat de club het zich niet kan veroorloven Toivonen nog een seizoen te houden en hem dan gratis weg te zien lopen.

Ola Toivonen begint het seizoen 2013/14...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moeilijk om een transfer te realiseren en ik wil niet bij Jong Psv? Een van deze twee moet het gaan worden Ola want PSV 1 word het niet.

18 mei 2013 om 00:47

Ach met het wegvallen van V Bommel is er wel weer een plaatsje vrij.
Stel Strootman speelt een goed ek aankomende zomer (-21) is er ook best kans dat die voor een mooi bedrag de selectie verlaat.
Kun je toivonen mooi tot de winter bij de selectie houden en dan weg doen voor een paar ton.
Je kan als club wel heel 'sterk' spelers vast aan hun contract houden maar dan betaal salaris voor niets, alsof dat zakelijk te verantwoorden is.
En dat volk wat achterin loopt te prutsen krijgt zowel allemaal wel contractverlenging.
Vergeet niet dat de kans groot is dat vriend Manolev ook weer terugkeert deze zomer, ook met nog steeds een 2 jarig contract.

18 mei 2013 om 08:05

Een paar ton? Lijkt me nogal weinig voor een speler van het kaliber Toivonen.

18 mei 2013 om 13:31

Kaliber Toivonen? Die gaat het niet redden tegen de gemiddelde topverdediger hoor

18 mei 2013 om 14:45

Niet tegen een topverdediger nee, maar een paar ton is een koopje voor een zweeds international

19 mei 2013 om 01:13

Wat een ongelofelijk matige reactie dit...
Het gaat niet om andere spelers die de plek van Toivonen bezetten waardoor hij naar Jong PSV moet, het is een maatregel van PSV om hem proberen te laten bijtekenen.
Toivonen is bovendien meer waard dan een paar ton, zeker als hij bijtekent.
Het volk achterin krijgt helemaal niet allemaal een contractverlenging, Pieters krijgt er een omdat hij anders gratis wegloopt. Verder is tegen Bouma verteld dat hij niet nodig is, Derijck moet niet maar mag wel weg, Marcelo en Manolev gaan ze proberen te verkopen om er nog wat geld voor te krijgen.

18 mei 2013 om 09:35

achja, clubliefde bestaat al lang niet meer...alleen zogenaamd bij de grote clubs waar genoeg geld zit

maar deze Toivonen denk echt alleen aan zichzelf, wat een irritant egotrippertje

spelers als deze maken de voetballerij kapot, jammer want hij kan echt heel goed voetballen...

voor psv is dit een zware tegenvaller als hij weer een seizoen door blijft sukkelen en aan het eind transfervrij de deur uit loopt

18 mei 2013 om 09:49

tinuske80 jij schrijftchja, clubliefde bestaat al lang niet meer...
Ik meen mij toch te herineren dat dat allemaal beroepsvoetballers zijn,of niet?
Waarom moet dan zoiets als ""clubliefde"" bestaan?
Als gij dat gelooft,ga dan lekker met de knikkers spelen.

18 mei 2013 om 10:03

zapperboy

doe nie zo blij jonge..er wordt in de media vaak over clubliefde gesproken bij clubs als manchester,liverpool,milan, Barcelona en dergelijke

dus als je een beetje begrijpend kan lezen snap je misschien wel wat ik bedoel

clubliefde was juist het gene wat vroeger veel clubs sterk hield, dan kun je een basis opbouwen

nu zeggen ze vaak, jonge spelers doen bijvoorbeeld in de CL veel ervaring op...alleen schiet je er als nederlandse club sportfief weinig mee op want als ze opvallen zijn ze weg

18 mei 2013 om 10:13

@tinuske80
Ja clubliefde voor Liverpool, Manchester, Milan of Barcelona tonen is ook wel een stuk makkelijker dan clubliefde voor een club als Ajax, PSV of zelfs Nec. De voorbeelden die jij noemt zijn topclubs in Europa, daar krijg je vaak het hoogste salaris, wordt het beste voetbal gespeeld en win je de meeste prijzen, logisch dus dat ze blijven. Clubliefde bestaat wel, maar niet bij de voorbeelden die jij noemt.

Echte clubliefde vind ik persoonlijk dat als talent jezelf laat ontwikkelen bij een club (desnoods een amateur club) en vervolgens de stap maakt naar een topclub. Als je het vervolgens hebt gemaakt bij die topclub en weer terugkeert bij de club waar alles begon om deze te ondersteunen in het ontwikkelen van nieuwe talenten, dan is er sprake van clubliefde. Zoiets zie je niet vaak, maar is toch wel het mooiste.

In relatie tot Toivonen zie ik dit niet echt terug komen, maar dat is ook logisch. Toivonen is gekocht van Malmo en zag PSV als een volgende stap in zijn carriere. Waarom zou hij ook aan clubliefde moeten doen tegenover Psv? Eerder de club waar hij begon. Dat is trouwens het grote probleem met Psv, PSV heeft al jarenlang de filosofie om jonge talenten te kopen en vervolgens weer met dikke winst door te verkopen. Daar krijg je geen clubliefde van. Met Cocu denk ik wel dat hier verbetering in komt, doordat ik verwacht dat deze meer jeugd gaat inpassen. Die willen wel graag voor de club die ze groot heeft gemaakt blijven voetballen.

18 mei 2013 om 14:57

Inderdaad bij grote clubs boek je gewoon veel meer successen en zal je altijd terugdenken aan een mooie tijd bij die betreffende club. En dat vertaalt zich dan in zogenoemde ''clubliefde''. Zou het daarom eerder succesliefde noemen.
En om dit even toe te passen op Toivonen: Stel dat hij de afgelopen 3 jaar kampioen was geworden met PSV dan had hij denk ik wel bijgetekend, maar nu is er een gebrek aan succes/club liefde.

21 mei 2013 om 08:05

Het gaat toch allemaal om geld...ajax was in 95-96 de beste club van de wereld, en toch gingen ze bijna allemaal weg...successen zijn belangrijk, maar geld nog veel belangrijker

Er zijn wel uitzonderingen van echte clubliefde zoals Gerard, weinig succes gehad met Liverpool muv de Cl

Maar ook hij zal heel royaal beloond worden, anders was ook Gerard vertrokken

18 mei 2013 om 13:01

Toivonen moet niet zo kinderachtig doen. Als hij gewoon één jaartje bijtekent is er niks aan de hand.
Dat is voor iedereen het beste lijkt mij. En met het hoog op de zeer belangrijke voorronde CL kan PSV het zich niet veroorloven om één van zijn beste spelers naar het tweede te sturen.

18 mei 2013 om 19:57

srry, psv had de kans om hem te verkopen voor een goed bedrag, deden ze niet wat hun goed recht is. maar dan had psv hem destijds moeten verkopen.

dat geeft toivonen ook aan, en sorry maar een contract wat afloopt verleng je als club toch 2 seizoenen voordat ie transfervrij is? niet in het seizoen waar hij transfervrij is .

Begrijp dit niet zo goed, een speler die al 3 jaar lang uitstekend presteert voor je ploeg, een speler die jij als club weigert te verkopen bij interesse zo laten vallen wanneer hij, nadat PSV vorig jaar voor zichzelf koos, nu voor zichzelf kiest. Toivonen heeft altijd goed gepresteerd, waarom kan PSV het zich niet veroorloven nog een jaar met Toivonen op 10 te spelen, 20 goals extra te scoren, en hem dan transfervrij te laten gaan; maar waarom kunnen ze het zich wel veroorloven hem in Jong PSV te laten spelen? Als Toivonen je naar de voorronde van de CL schiet heeft hij het gebrek aan een transfersom toch ook wel gecompenseerd? Als hij nou niet presteert is het een ander verhaal maar vind het zeker in het geval van iemand als Toivonen, die altijd goed presteert, nogal hypocriet om zo met hem om te gaan eigenlijk

18 mei 2013 om 00:46

Als je zegt dat Toivonen altijd goed presteert, kan ik niet geloven dat je alle wedstrijden van PSV hebt gezien. Waar Toivonen nooit de ploeg op sleeptouw nam, was hij met zijn goaltjes wel belangrijk. Echter presteert hij alles behalve altijd goed. Het is een slapjanus op het middenveld, maar heeft een goed gevoel voor positioneren. Daardoor scoort hij zoveel, maar verder speelt hij vaak matig. Verder is het geen 10 en geen spits, waardoor hij moeilijk te passen is. Met hem op de 10 wordt je middenveld overlopen.

Verder is Toivonen dit jaar natuurlijk ook totaal niet 'belangrijk' geweest voor Psv. Hij heeft het afgelopen jaar vooral gerevalideerd. In het laatste deel van het seizoen was hij ver ondermaats in de wedstrijden die er toe deden, maar pikte hij wel zijn goaltjes mee in de simpelere potjes.

Het is tijd voor hem om te vertrekken en ik snap dat PSV geld voor hem wilt vangen. Het is een investering geweest van 4 miljoen euro en daarvan willen ze (een deel) toch wel terug verdienen.

Verlengen of verkopen is een eerlijk beleid vanuit Psv.

18 mei 2013 om 00:52

Klopt, maar het is nou ook niet alsof Toivonen er wat aan kan doen dat er geen 10 clubs voor de deur liggen te wachten op hem.
Lange zware blessure gehad waarvan hij momenteel nog niet volledig van is hersteld.
Als hij nou bewust serieuze transfers zou afwijzen puur om volgend jaar gratis de deur uit te lopen was het een ander verhaal, maar daar lijkt geen sprake van.

18 mei 2013 om 03:37

Toivonen is zo ontzettend belangrijk voor psv; altijd als het niet lukt of alles tegenzit hengst hij er wel een goal in. Hij is de man die de onmogelijke balletjes afmaakt..dat punt in ogenschouw nemend is dit standpunt van psv vrij dubieus, maar deze speler is puur en alleen gehaald om winst te maken in de doorverkoop, dus ik vind het wel begrijpelijk

18 mei 2013 om 08:50

mascotte, het enige wat ook tegen kan zitten is het gedrag van hem, nu heeft hij dan niet veel gespeeld door die blesures, maar het is een irritant ventje wat naast zijn schoenen loopt en andere spelers beinvloed heeft met dat gedrag en het enige waar hij dan wel gelijk in heeft, dat psv hem niet heeft laten gaan, vorige seizoen, daar is psv dom in geweest en daar geef ik hem dan zeker gelijk in dat hij nit wilt spreken over contract verlening, maar moet hij dan wel op de blaren gaan zitten, want psv gaat een andere beleid aan en dat is hun recht weer.

18 mei 2013 om 10:59

Volgens mij was Toivonen bij terugkomst van zijn blessure toch echt een aantal wedstrijden de belangrijkste man bij Psv,al zakte dat daarna weg. Om nou te zeggen dat ie helemaal niet belangrijk was is onzin.

18 mei 2013 om 00:47

Het gaat niet om veroorloven, want daarvoor maakt het inderdaad niet uit of hij in 1 of 2 speelt.. Sterker, bij 1 kan hij meer van toegevoegde waarde zijn dan in 2 (financieel gezien).

De club wil een, voor hem, sportief uitzichtloze situatie creëren, om hem over te halen bij te tekenen of te vertrekken tegen een transfervergoeding..

18 mei 2013 om 00:50

Klopt, maar in het geval dat er geen concrete interesse is (wat na zo'n blessure waarschijnlijk is) en Toivonen voor zijn eigen carriere wil kiezen, nadat PSV vorig seizoen voor zichzelf koos, vind ik het nogal onvriendelijk naar Toivonen om hem naar het tweede te sturen. Ik snap dat ze ermee dreigen, maar zou het schandalig vinden mocht het werkelijk gebeuren. Bij Sulejmani was het een ander verhaal, dat was een slappe zak die niks had betekend voor Ajax. Maar kom op, je kan je toch ook solidair tonen aan iemand als Toivonen die zich altijd heeft ingezet voor de club, al had hij die ene kans tegen Groningen wel mogen maken een paar jaar terug op de laatste speelronde :P

18 mei 2013 om 01:57

Het is inderdaad een beetje dubbel allemaal... Vanuit de emotionele (niet-zakelijke) kant, snap ik Toivonen wel.. Maar als je het puur zakelijk bekijkt, dan begrijp ik het standpunt van PSV ook heel goed..

Aangezien voetbal gewoon keiharde business is, neig ik ernaar om PSV gelijk te geven...

Maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die daar anders over denken..

18 mei 2013 om 09:13

@jordinhoo, geldt dat ook voor Eriksen die de keuze krijgt tussen bijtekenen, verkoop of de beloftes van Ajax? De Nederlandse clubs hebben groot gelijk als ze dit doen. Laat ze maar hun contract uitdienen. Ik zou ze nog niet eens meer bij de beloftes mee laten doen. tribune is goed genoeg. Toivonen is gewoon een verwend mannetje dat begint te huilen nu hij zijn zin niet krijgt.

18 mei 2013 om 09:54

Eriksen heeft zelf al aangegeven te verlengen met een jaar als er geen transfer gemaakt kan worden, geen kans dus dat hij bij de beloften gaat spelen

18 mei 2013 om 11:08

En dat is dan het verschil tussen Eriksen en Toivonen. Ik lees hier van heel veel mensen die Toivonen groot gelijk geven om niet te tekenen. Waar de meesten hier normaal altijd afgeven op spelers die hun ploeg benadelen door transfervrij weg te gaan. Ik denk dat er gewoon veel mensen hier hebben gereageerd die Toivonen wel sympathiek vinden. Ik vind dat dus niet.

18 mei 2013 om 11:36

Ik snap de zakelijke beslissing ook wel, die paar miljoen die je als club dan misloopt is zeker voor een Nederlandse club van een niet te onderschatten belang. Maar goed, een voetbalclub is natuurlijk geen bedrijf he, het is meer dan dat..

@steef71

Uhm die situatie ligt een beetje anders omdat voor Eriksen wel concrete interesse is. zoals Mascotte een paar posts hierboven ook zegt: als Eriksen nou alle aanbiedingen af zou wijzen om transfervrij weg te gaan en een hoger tekengeld te vangen zou ik het al een ander verhaal vinden. Maar iemand die zolang belangrijk voor je is geweest, zoals Eriksen en Toivonen, die mag je in mijn ogen nooit zo hard laten vallen. Misschien ben ik dan inderdaad niet zakelijk genoeg voor de voetbalwereld maar ik zou er veel aan doen om te zorgen dat jongens die goed gespeeld hebben en nooit geklaagd hebben over het feit dat ze bij mijn club speelden, dat die met een goed gevoel terug bleven kijken op het verblijf bij de club.

18 mei 2013 om 01:45

Ik ben het met je eens. Toivonen heeft het recht om niet bij te tekenen, hij heeft het 3 (en eventueel 4 jaar) prima gedaan en mag daarna weg....al is het mooi meegenomen wanneer hij nu al weg zou kunnen voor een prijsje.
Wat betreft Pieters denk ik er anders over, die moet nog wat laten zien na een jaar vol onzin.

18 mei 2013 om 01:51

De garantie dat Toivonen je naar de (voorronde) CL schiet, die heb je nooit! PSV loopt een te groot risico door hem te behouden. PSV moet, om de financiele huishouding op orde te houden, er een transfersom voor krijgen. Toivonen moet dat begrijpen en moet PSV als dank ook een som gunnen vind ik. Dat doet (bijna) iedere speler, die veel te danken heeft aan een club. En Toivonen mag absoluut blij zijn met de kans die hem is geboden.

18 mei 2013 om 01:55

Maar na een seizoen vol blessureleed is er niet zoveel interesse

18 mei 2013 om 11:10

Is echt grote onzin. Toivonen moet natuurlijk helemaal niets. Daarnaast heeft Psv niet meegewerkt aan een mogelijke transfer. Ik snap op zich de houding van Psv wel, Toivonen ook. Die kan een heerlijke klapper maken met tekengeld na het WK.

18 mei 2013 om 03:17

@ Jordinhoo

Wellichtt dat jij er niet van op de hoogte bent maar PSV heeft al jarenlang een zware negatieve transfer balans. Al jaren gaan de spelers transfervrij of voor een prikie weg, het is 1 van de redenen waardoor PSV in zwaar weer terecht kwam. Op het ogenblik moet men eerst verkopen voordat men wat kan kopen, dus PSV heeft dat geld gewoon nodig.

Het dreigement om hem terug te zetten naar Jong PSV is gewoon een drukmiddel, veel meer kan een een club niet doen. Spelers hebben vandaag de dag teveel macht waardoor spelers alleen de vruchten plukken maar nauwelijks stilstaan bij de (morele) verplichtingen. Maar ik neem aan dat jij hier wel van op de hoogte bent.

18 mei 2013 om 11:43

Klopt ik begrijp de gedachte waarom het PSV bestuur het zegt, net zoals ik begrijp dat de Boer dat zei over Christian en Toby. Maar in het geval van Toivonen vind ik dat niet terecht en wel om vier redenen:

1) Hij heeft bijgetekend in een tijd met veel buitenlandse intersse. Hij was hier toen ongeveer anderhalf jaar en vond het niet fair om PSV toen de rug toe te keren. Je kan niet van een speler met ambities verwachten dat hij eeuwig blijft verlengen, Toivonen heeft PSV met die verlenging al de kans gegeven goed te verdienen.
2) Vervolgens, na de verlenging kwam er meer buitenlandse interesse. Toivonen had toen een twee jaar contract en PSV weigerde alle aanbiedingen. PSV wist dus toen al dat het zich in de spaghaat zou wurmen waar het nu in zit
3) Toivonen krijgt vanwege blessureleed, waar hij volledig niks aan kan doen, geen enkele aanbieding zoals het nu staat. Het is toch ontzettend lullig hem te straffen voor iets waar hij niks aan kan doen.
4) Hij is altijd belangrijk geweest voor Psv, heeft veel goals gescoord en heeft de club vaak over het dode punt heen geholpen. Ik was elke Ajax-psv altijd met name bang voor Toivonen, die dezelfde dynamiek heeft als Siem (verder weinig overeenkomsten overigens) en daarmee lastig te verdedigen is. Hij heeft nooit lopen klagen in de media, of laten doorschemeren dat hij PSV maar een kleine rotclub vond, zoals ik nota bene Jetro Willems wel hoor insinueren.

Het is dus om twee redenen Psv's schuld dat ze nu het risico lopen dat ze geen transfersom gaan vangen; daarnaast heeft Toivonen al een keer verlengd zodat PSV nog iets kon gaan verdienen en met zijn goals altijd gepresteerd. Moet je zo'n jongen dan laten vallen? Vind niet dat Toivonen hier op wat voor manier dan ook misbruik maakt voor zijn macht. Het is geen Labyad

18 mei 2013 om 12:12

Jordinhoo

Toivonen heeft altijd goed gepresteerd?

Dat is absoluut onzin.

Ola toivonen heeft nog nooit een wedstrijd in competitie verband tegen Ajax en Twente kunnen winnen wanneer hij in de basis van psv1 stond.

Als toivonen je naar de voorronde van de cl schiet?

Meneer toivonen zal bij moeten tekenen anders gaat hij deze goal in de voorronde waarschijnlijk niet maken.cocu is nu de nieuwe trainer en zal een statement willen maken.hij zal cordaat optreden en Ola onderbrengen in jong psv als toivonen niet bijtekent.doet Cocu dit niet dan zal ie altijd als een softie worden gezien en gaat ie zijn periode bij psv waarschijnlijk niet uitzitten.

Let maar op Cocu zal toivonen niet meer opstellen als ie niet bijtekent, Cocu gaat precies hetzelfde doen wat Frank de boer destijds met Mounir El Ham heeft gedaan.dit wordt een belangrijke beslissing voor Cocu en voor zijn verdere verloop van z,n trainers carriere.

Ben benieuwd of PSV daadwerkelijk ballen durft te tonen en hem gewoon buiten de selectie houdt. Het is geen ramp om Wijnaldum op zijn positie neer te zetten, of desnoods Depay.

Hij is goed genoeg voor de Europese subop/middenmoot. Dan denk ik aan iets als Anderlecht, misschien Benfica of Atlético Madrid, Tottenham, dat soort clubs. Dat is en een stap omhoog, en, als hij in vorm is, kan hij dat niveau aan.

18 mei 2013 om 00:51

Komt technisch wel tekort als nummer 10 voor dat niveau hoor. Zou een leuke speler zijn voor de top in een mindere competitie (cska, Kiev, Marseille, Sporting, Fenerbahce, dat soort teams) maar in de topcompetities kan hij beter genoegen nemen met een mooie club die om plaats 8 of 9 speelt

18 mei 2013 om 09:54

Met alle respect maar Anderlecht een stap omhoog ten opzichte van Psv? Nee dat denk ik niet de competitie in Nederland is dan echt nog wel beter.
En de clubs die jij noemt zullen nooit voor Toivonen gaan komen die hebben wel betere spelers rondlopen.
Denk dat Toivonen meer naar een Wigan ofzo zal moeten denken of misschien een Everton ofzo maar de subtop van Engeland/spanje gaat denk ik echt niet voor Toivonen komen.

PSV had hem gewoon vorig jaar moeten verkopen toen ze aanbiedingen uit Rusland voor 12 miljoen of iets dergelijks kregen, maar PSV wou perse een bedrag tegen de 18 miljoen. Achteraf praten is natuurlijk makkelijk, maar dat Ola niet zou bijteken en je zo een situatie zou kregen had iedereen voorspeld.

18 mei 2013 om 09:41

Toivonen wilde zelf niet naar Rusland, anders had PSV hem echt wel laten gaan voor 12 mil.

Weg met deze vent, ook om voetbalredenen. Deze man wil geen stap teveel doen en voelt zich de grote vedette van Psv. Terwijl hij in de grote wedstrijden totaal niet thuis geeft. Hij is nu 27, hij had allang de kar moeten trekken. Totaal geen sprake van. Zakt gewoon nog door de ondergrens. Geen ontwikkeling, geen mentaliteit, geen leider, niks.

Ik erger me niet eens zozeer aan Mertens of zelfs de verdediging als aan onze nummers 10 Toivonen en Wijnaldum. Wat een armoe.

Ik zou hem gewoon in de uitverkoop gooien, de kans om nog te cashen met hem is toch al verkeken. Anders betaal je volgend seizoen zijn salaris terwijl hij nutteloos bij Jong PSV rondzwerft. Heb je ook niks aan...

Komt goed voor héél Nederland... Toivonen gaat verkocht worden! Hoera. Irritante speler die zichzelf ruim overschat. PSV wees blij met elke cent die je kunt vangen.
Verder heeft ie wel veel mooie goals gemaakt. PSV heeft wel vaker van die transfers laten lopen als vorig seizoen.

18 mei 2013 om 12:31

Overschat zeker niet. Kijk aub zijn statistieken na. Je mag hem irritant vinden, maar het is voor Eredivisie begrippen zeker een topspeler.

Aangezien dit nu publiek is zullen clubs die interesse reageren met lage prijzen te bieden.
Want aangezien hij niet wil verlengen en niet veel heeft gespeeld (en wat hij speelde viel hij niet echt op) zal PSV denk ik moeten kiezen tussen hem een jaar in het 2e te laten spelen en zijn salaris blijven door betalen of hem voor 5mln de deur uit doen.

PSV heeft niet meer de allure van vroeger toen spelers PSV wat gunde. Toivonen moet verder niet zeiken en blij zijn met het platform dat PSV hem gegeven heeft(zeker met zijn blessure) maarja, eigenbelang viert hoogtij tegenwoordig.

Ik geef Toivoinen groot gelijk. Hij speelt inmiddels al 5 seizoenen bij PSV en heeft zijn contract al eens verlengd. PSV kon hem vorig seizoen verkopen maar besloot dit niet te doen. Eigen fout PSV

Vervelend mannetje. Die man heeft helemaal niets gebracht dit seizoen. Natuurlijk is het vervelend dat hij geblesseerd raakte en er een half jaar daardoor uitbracht. Maar Psv wil nou 1maal wat met de jeugd doen. PSv wil gewoon cashen voor Toivonen. Als hij zijn contract niet verlengd is hij volgend seizoen transfer vrij. Tekent hij nu voor 2/3 jaar bij dan kan hij volgend seizoen voor een leuk bedrag de deur uit. Als ze hem nu willen verkopen levert hij weinig op omdat hij niks heeft gebracht. Dus als hij blijft zonder bij te tekenen dan moet hij de consequenties aanvaarden vind ik.

18 mei 2013 om 11:22

Toivonen heeft al eens bijgetekend, en volgens jou mag die niet voor zichzelf opkomen?
Wat een onzin, psv wilt hem enkel behouden voor winst te maken, lukt dat niet gaan ze kinderachtig dreigen een voetballer zijn carrière te verzieken. PSV had beter moeten weten en deze situatie voorkomen.

18 mei 2013 om 13:22

Dat is iets wat overal gebeurd. Psv wil graag centen verdienen als ze nu Toivonen behouden zonder contract verlenging dan levert dat niks op. Als Wijnaldum daar gewoon speelt en die draait lekker dan levert dat winst op. Feyenoord deed met Leerdam hetzelfde en je ziet het wel vaker gebeuren. de Boer dreigde met Eriksen ook al dat als hij zijn contract wil uitdienen dat hij niet meer speelt.

Nou Brands als dat niet kan probeer hem dan maar te verkopen moet toch nog wel een 2-5mil kunnen op brengen afhankelijk van welke club interesse heeft. Verkoop Pieters ook maar meteen. kun we weer iemand zoeken die niet zo snel gefrustreerd is.

Mooi man, prachtig eigenlijk. Toivonen is een vervelend mannetje, maar daar hoor je die Psv'ers nooit over als hij weer eens wat smerigs heeft uitgehad. Dan is dat ''slim''. Nou vind ik het heel ''slim'' dat hij niet bijtekent.

Verder voeren ze in Eindhoven het Ajax beleid wel heel erg door. Snap dat ze in de provincie er opkijken tegen het grote Ajax maar ze moeten wel beseffen dat ze PSV zijn, een eigen club, met een eigen cultuur. Geen opleidingsclub maar een club die het moet hebben van een goed aankoopbeleid. Daar is volgens niks mis mee. Alleen had als ik PSV was dus eerder geinvesteerd in een goed scoutingsnetwerk dan in de jeugdopleiding.

Verder gaat het lastig worden, want als Toivonen niet bijtekent en hij gaat ook niet weg, wat dan? Kijk ik ben persoonlijk helemaal voor het idee dat zodra iemand niet bijtekent je hem eventueel terug kan zetten. Zoals bijvoorbeeld met Sulejmani of Leerdam het geval was. Alleen zijn/waren Sulejmani en Leerdam geen dragende spelers en sneden Ajax en Feyenoord zichzelf niet in de eigen vingers door die twee uit het basisteam te halen. Toivonen is hoe je het ook went of keert natuurlijk wel een belangrijke speler voor Psv. Als ze Toivonen terug zetten dan snijden ze zichzelf wel degelijk in de eigen vingers, en dat is ook niet het idee hierachter.

Verder zie ik Toivonen er ook nog wel voor aan om gewoon een jaartje in het tweede te gaan spelen en dat een klapper te gaan maken in Rusland. Want reken maar dat als hij transfervrij is en een club a la Everton/wolfsburg/lokomotiv Moskou komt dat hij dan een handgeld krijgt van een paar miljoen.

18 mei 2013 om 07:59

Dit seizoen al niet veel gespeeld en als volgend ook niet aan spelen komt en misschien ook wel uit beeld raakt bij nationaal elftal dan zal de interesse aardig afnemen.

In de zomer gewoon verkopen aan de eerste de beste geïnteresseerde club. Deze man wordt niet meer beter, hij zit aan zijn plafond bij Psv. Iemand als Maher past veel beter op de positie van Toivonen en heeft nog jaren om te groeien. Daarbij is zijn image ook een probleem opzich, dus gewoon laten gaan.

Toivonen heeft aangegeven dat als PSV Champions League gaalt dat hij dan wel wil blijven. Waarom dan geen gulden middenweg waarbij Toivonen een contract bijtekent voor twee extra jaren en een transferclausule in de zomer van 2014 van een miljoen of 7 a 8. Zo doen allebei de partijen water bij de wijn en kan je nog een jaar langer genieten van elkaar, waardoor de prestaties van PSV zo goed als gegarandeerd hoger zijn en Toivonen zich bij andere clubs weer in de oijker kan spelen.

18 mei 2013 om 07:28

Toivonen staat Wijnaldum in de weg, het is voor bijdoe partijen beter als hij vertrekt.

18 mei 2013 om 08:27

Wijnaldum is misschien al eerder vertrokken dan Toivonen.

Wijnaldum miste het echte vertrouwen in Eindhoven. Daarnaast was hij het gesol qua positie zat. Nee de transfer van Feyenoord naar PSv heeft hem niet de gekoesterde prijzen opgeleverd. Sterker nog, hij is er qua club op achteruit gegaan !

18 mei 2013 om 09:42

Wijnaldum heeft nog een contract van 3 jaar.

Club op achteruitgegaan?

Laat me niet lachen man..

Tja Ola, dan hoop ik maar voor jou dat je zaakwaarnemer een club vind, anders wordt het gewoon een jaar bij de beloften spelen.

Toivonen wil niet verlengen
Toivonen denkt niet weg te gaan
Toivonen wil niet in jong Psv

Pfff sterallures?
Ondankbare vent.

PSV kan beter iemand opstellen die later wel verkocht kan worden dan dat Toivonen speelt en transfervrij gaat en die ander een jaar op de bank zit.

'dit seizoen weinig gespeeld'

Net alsof de Europese topclubs op hem zitten te wachten ? Als je als buitenlander met je 27e nog in de Eredivisie speelt, ben je geen topper anders was je allang opgepikt !!

18 mei 2013 om 15:08

2 jaar geleden bood liverpool 14 miljoen, hij had al lang in het buitenland kunnen spelen

Ik weet niet hoe serieus de belangstelling voor Toivonen een jaar geleden was, maar op dit moment lijkt PSV een verkeerde keuze te hebben gemaakt. Dat betekent niet dat we voor de zoveelste keer een ondankbare speler zien die alles doet om met een slechte smaak te vertrekken bij een club. Aangezien de Zweed's gedrag op het veld zal dus niemand verrast zijn dat het nu allemaal zo loopt.

Ik hoop dat hij bijtekend, belangrijke speler in en buiten het veld.

Normaal naait Toivonen zijn tegenstander nu een keer Psv.

Normaal kan ik het standpunt van PSV wel begrijpen maar hier neig ik toch meer naar het standpunt van Toivonen. PSV had de kans al om hem tegen een aanzienlijk bedrag te verkopen (en Toivonen stond daarvoor open) maar PSV weigerde. Kans verkeken.

O ja? Voor welke bedragen had PSV hem dan kunnen verkopen en wilde Toivonen dat zelf ook? Graag ook je bron, want er wordt altijd maar van alles geroepen en geschreven.

Begrijpelijk van Toivonen, maar ook van Psv. Kunnen niet uitzonderingen op het beleid maken. Zal niet de laatste keer zijn dat zo'n situatie zich voor zal doen. Zal uiteindelijk wel verkocht worden hoor.

Het mes kan aan beide kanten snijden natuurlijk.
Psv wilde eerst niet meewerken en nu lijkt Toivonen niet mee te willen werken. Dat is het risico van dit soort acties maar uiteraard wel begrijpelijk van de club. Je hebt al weinig meer te vertellen tegenwoordig als club en dit is het enige wat je kan doen de speler dwingen om 1 jaar bij te laten tekenen of naar het eerste gaan of toch eieren voor je geld te kiezen en toch maar te vertrekken.
Misschien niet helemaal netjes maar het is het enige wat een club nog kan doen om zijn spelers niet alleen maar gratis weg te laten lopen.

Misschien een Engelse middenmotor/laagvlieger die interesse in hem heeft. Stoke City, Norwich City of Sunderland hebben aardig wat geld en kunnen 3 a 4 miljoen voor hem neerleggen. Want scoren kan hij wel.

Aan de ene kant snap ik deze opstelling best van Psv, toen Ajax het daad bij Sujlemani en Feyenoord bij Leerdam was ik er helemaal voor. Maar Toivonen was afgelopen jaar aanvoeder van Psv, de club zelf is al een paar keer in de weg van een transfer gaan liggen en volgens mij heeft Toivonen al een keer bijgetekend. Om zo'n speler onder druk te zetten vind ik dan wel weer erg opmerkelijk. Helemaal voor een club als PSV die nou niet echt bekent staat om te doen wat Ajax en Feyenoord doen, namelijk een jeugdspeler de kans geven als een ander niet meer speelt. Naar alle waarschijnlijkheid zet PSV er dan gewoon een andere of zelfs nieuwe aankoop is, dus wat schiet je er dan daadwerkelijk mee op?

Flikker maar op Toivonen,ik zal je zeker niet missen in de eredivisie

Denk dat er weinig overblijft van dit Psv. Een aantal spelers zal een nieuwe uitdaging willen en wil dus weg, een aantal anderen zijn gewoon niet geschikt voor dit niveau en zouden dus ook weg moeten..

Spelers als Toivonen, Lens, Strootman, Matavz hou je echt niet in Eindhoven als er een geinteresseerde buitenlandse club langs komt. Of je houdt ze wel in Eindhoven en ze zijn een jaar lang ongelukkig en dat levert conflicten en minder goede prestaties op..

Ik vind Tovionen trouwens misschien wel de beste speler van Psv. Ben benieuwd of ze hem kunnen opvangen als hij vertrekt, want zijn speelstijl en doelpunten ga je zeker missen. Het is niet voor niets dat iedereen buiten PSV een hekel aan hem heeft..

18 mei 2013 om 10:06

Bovendien hebben ze een probleem. 30 juli begint de CL voorrondes en de meeste zijn nog op EK onder 21.

Dit wordt de lakmoesproef; Feyenoord en Ajax hebben al aangegeven dat als spelers met een contract voor één jaar niet willen verlengen ze niet meer opgesteld worden in de basis. Ben benieuwd of PSV ballen/ luxe van een goede stand-in heeft om dit ook te doen. Dit zouden meer clubs ook moeten doen om de macht bij de spelers en makelaars wat in te dammen en nog iets van de transfersom terug te kunnen krijgen. Ben dan ook benieuwd wat bijvoorbeeld Twente gaat doen met Chadli als deze niet verkocht wordt.

18 mei 2013 om 14:19

Feyenoord heeft dit nooit aangegeven. Was alleen toevallig zo in het geval Leerdam, maar dat was alleen maar positief. Want velen, waaronder ik, wilden al veel langer Vilhena in de basis, wat gelukkig ook gebeurde.
Leerdam was totaal geen bepalende speler bij Feyenoord.

27 jaar alweer en nog niet echt uitgeblonken met een 1 jarig contract.. die gaat niet veel opleveren voor Psv.. 3-4 miljoen moet je hem zelf komen brengen is mijn inschatting.. Ik zou hem alsnog verkopen, krijg je er in ieder geval nog iets voor..

18 mei 2013 om 10:22

Plus zijn nare streken daar houd ook niet iedereen van niks met voetbal te maken.

Hopelijk word hij verkocht
Geen irritante dingen meer die hij doet

Door iemand worden toch wel grote fouten gemaakt bij Psv. Pieters hadden ze voor veel geld kunnen verkopen en zo ook Toivonen. Maar ze wilden net wat meer. Nu krijgen ze veel minder. Pieters tekent bij maar zal wel een clausule zijn. Toivonen komt niet op de bank maar wordt verkocht. Clubs kunnen wel stoer doen maar als Psv 3 miljoen voor Toivonen kan krijgen zullen ze hem niet tegenhouden. Dus die gaat wel. Eriksen gaat ook gewoon alleen voor minder dan sommigen denken.
Maher heeft 2 jarige contract daarom kan Az het wel hard spelen.
Psv houdt nu wel wat minder over om aankopen te doen. Van Dijk is topprioriteit of anders buitenlander met zelfde capaciteiten. Strootman gewoon nog jaar houden. Dan heb je toch wel een sterk elftal.

Toivonen is een belangrijke speler geweest. Je hebt zo'n speler liever in je ploeg, dan dat je tegen hem speelt. Aan de andere kant heeft hij wel voor een slecht imago van psv gezorgd (overigens samen met Van Bommel, Strootman, Lens en Pieters). Van Bommel stopt, Toivonen vertrekt, Strootman en Lens misschien ook. Lekker voor Cocu om met een haast 'schone lei' te beginnen. Misschien kan de nieuwe technische staf samen met de nieuwe spelers ervoor zorgen dat psv weer een gerespecteerde club wordt.

Het zou een gouden transfer zijn als Toivonen, Siem De Jong komt vervangen bij Ajax. Ongelofelijk goede speler die op momenten ook de sfeer van een wedstrijd kan veranderen door eens flink door te bijten. Ik zie hem graag komen in ieder geval.

18 mei 2013 om 13:55

Ik denk dat je de enige Ajacied bent die dat wil. Kom op man! Toivonen als vervanger van de Jong is lachwekkend. Deze geniepige, onsportieve speler is het Ajax shirt niet waard.

19 mei 2013 om 15:10

Oh ik ken er wel meer hoor. Ik denk dat Ajax wel een speler kan gebruiken die niet door kan als de ideale schoonzoon zoals de rest van onze jongens. Het is niet alleen een gnieperd, die kerel scoort ook nog bij de fleet, hij is volgens mij niet voor niets international. Daarbij zou hij ook nog de gemiddelde lengte van de selectie even verhogen, iets wat bij Ajax op het moment ook geen probleem is en waar Ajax zich in Europa soms gewoon laat afbluffen en voor mij iets te netjes en respectvol is in dat soort wedstrijden speelt hij wel met het mes tussen de tanden. Hij heeft een aflopende verbintenis, dat zijn mijn argumenten. Onderbouw nu alsjeblieft waarom hij het Ajax shirt niet waard is, alleen omdat hij soms niet sportief is?

19 mei 2013 om 17:34

Prima geen enkel probleem.

Ik vind overigens ook dat Ajax best een speler kan gebruiken die met het mes tussen de tanden speelt, hard maar fair spelen is prima. Jaap Stam was daar bijvoorbeeld een uitstekend voorbeeld van. Alleen Toivonen doet dit op een hele vervelende geniepige manier door o.a na te trappen, of op tenen te gaan staan en spelers kaarten aannaaien e.a. In mijn ogen is dit gewoon onsportief en geniepig gedrag, waar ik als voetballiefhebber echt een bloedhekel aan heb. Dit is voor mij al reden genoeg dat hij een Ajax shirt niet waard is. Ajax is wat mij betreft toch een beetje de club waar sportiviteit in het veld hoog in het vaandel staat. (overigens gebeurt dit ook niet altijd bij Ajax, Suarez bv, maar ik hoop dat je begrijpt dat ik het in de algemene zin van het woord bedoel)

Het is overigens ook een groot gedeelte gebaseerd op onderbuik gevoelens moet ik je eerlijk bekennen en dat heeft niet te maken met het feit dat hij bij een concurrent of rivaal speelt. Je hebt wel eens in je leven dat je iemand gewoon niet mag. Zijn hele uitsraling staat me ook tegen.

Een speler zoals Toivonen moet je niet naar het tweede verbannen. Psv had vorig jaar ook mogelijkheid om hem voor een flink bedrag te verkopen maar dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan. Nu na een jaar vol met blessureleed zou je Toivonen niet voor een groot bedrag kunnen verkopen (blessure en eenjarig contract). Hij heeft er 4 Seizoenen opzitten en gaat voor zijn laatsten jaar, laat hem die lekker uit voetballen, neemt ook nog is ervaring mee in elftal en misschien kunnen ze elkaar dan wel hand schudden met een kampioenschap na 5 jaar in dienst te zijn bij Psv.

Psv kan het niet veroorloven om Toivonen transfervrij te laten vertrekken, maar wel om hem in jong psv te laten starten?

Voetbalclubs met dit soort dreigementen zijn totaal van de pot gerukt. Waarom zou je een volwaardige A speler laten verpieteren bij de beloften? Daarmee krijg je er heus geen geld voor. Je verliest dan op 2 vlakken. En geen transfersom, en de kwaliteiten die betreffende speler (in dit geval toivonen) heeft niet in het eerste elftal.

18 mei 2013 om 12:50

Het punt dat PSV maakt is dat ze beleid willen voeren waarmee geen spelers transfervrij vertrekken. De consequentie daarvan is dat je spelers met aflopende contracten geen plaats kan geven in de selectie.

18 mei 2013 om 12:58

maar wat schiet psv ermee op?
ik mag toch aannemen dat ze met bepaalde keuzes ook winst (sportief en/of financieel) willen boeken. Dit is meer een beetje interessant doen en laten zien hoe machtig je bent binnen een club.

18 mei 2013 om 13:11

PSV schiet ermee op dat er heel duidelijk naar spelers wordt gecommuniceerd dat die gang van zaken geen optie voor hun is. Oftewel ze kunnen er al vooraf rekening mee houden en weten dat als ze in hun laatste jaar zitten ze beter een nieuwe club kunnen zoeken. Tenzij er een club komt kan PSV geen winst maken, dus kun je het beter als voorbeeld gebruiken met het oog op toekomstige aflopende contracten. Dit heeft naar hoe ik het zie niets met interessant doen te maken. Als club wil je bepaalde doelen nastreven en als één doel is om spelers niet transfervrij te laten vertrekken (en al helemaal geen grootverdieners als Toivonen) dan maak je duidelijk hoe de club daarin staat. Toivonen hoeft trouwens ook niet te doen alsof dit onverwachts kwam want hij had al eerder laten weten zijn contract uit te willen spelen.

18 mei 2013 om 13:25

het is psv geweest die vorig seizoen een transfer tegenhield. Daarnaast wil psv ongetwijfeld een x bedrag vangen voor toivonen deze zomer. Benieuwd of psv gaat onderhandelen wanneer een geintresseerde club minder biedt...
Psv doet nu net alsof het een groot probleem is om van toivonen af te komen, maar wanneer zij een fax de deur uit doen naar verschillende clubs dat toivonen voor een vriendelijk prijsje te koop is, is de transfer binnen paar dagen rond.

18 mei 2013 om 14:03

Je maakt allemaal aannames en als je die wilt maken is dat goed maar bij mij gaan ze er niet in.

18 mei 2013 om 14:57

ach, ik hoef jou ook niet te overtuigen, jij bent toch geen beleidsmaker bij een profclub. (en dit is een aanname)

ik denk dat toivonen nog wel bijtekent voor een jaar hij wordt verkocht maar beloften gaat hij naar mijn gevoel niet in spelen dit jaar

Prima zaak dit natuurlijk voor cocu en psv.
Uitgelezen kans om nu al aan de hele groep te laten zien hoe de "bedrijfsfilosofie " eruit gaat zien.
Toivo merkt dus dat de club een andere weg in slaat en zal daarom sneller eieren voor zijn geld kiezen en dus komende zomer sneller ergens anders een accoord tekenen.
Dit is het ideale scenario en dat moet de club maar eens een tijdje vasthouden.
De heren miljonairs beseffen niet in wat voor een luxe ze baden en dat dat mogelijk gemaakt wordt door hun club.
Om dan al 1,5 jaar voor het einde van je contract aan te geven dat je nog ff transfervrij wilt gaan cashen moet gelijk in de kiem gesmoord worden.
Voor nu en voor altijd.

Hoe irritant zal Toivonen wel niet worden als hij in de beloften gaat spelen????

18 mei 2013 om 13:22

Ik denk niet dat hij NOG irritanter kan worden.

ON: Eindelijk goed beleid van Psv. Hij heeft bar weinig voor psv betekend en al die jaren een riant salaris op zijn bankrekening bij geschreven dus mag psv best wat aan hem verdienen.

Aan iedereen, inclusief de auteur van dit bericht!

Foute brongegevens! Toivonen is geen 27 jaar oud, hij is 26 jaar oud!

Geboortedatum 3/7/1986
Geboorteplaats Degersfors, Zweden
Lengte 1.92 m.
Gewicht 78 kg.
Nationaliteit Zweden

Geboren op 3 Juli 1986, dan wordt hij pas 27!

Let daarop de volgende keer!

18 mei 2013 om 13:28

vooral al die uitroeptekens maken indruk!
voor de rest:!
stel je niet aan!

Ik kan hem niet meer dan gelijk geven. Ondanks het feit dat hij nog een jaar contract heeft had hij op meer coulance mogen rekenen van de leiding daar. Als datgene wat hij zegt -kon vorige zomer weg- waar is tenminste.

ola toivonen heeft nog nooit een wedstrijd in competitie verband tegen ajax en twente kunnen winnen wanneer hij in de basis van psv1 stond.

meneer toivonen zal bij moeten tekenen anders gaat hij die goal die nodig is in de voorronde cl waarschijnlijk niet maken.cocu is nu de nieuwe trainer en zal een statement willen maken.hij zal cordaat optreden en ola onderbrengen in jong psv als toivonen niet bijtekent.doet cocu dit niet dan zal ie altijd als een softie worden gezien en gaat ie zijn periode bij psv waarschijnlijk niet uitzitten.

let maar op cocu zal toivonen niet meer opstellen als ie niet bijtekent, cocu gaat precies hetzelfde doen wat frank de boer destijds met mounir el ham heeft gedaan.dit wordt een belangrijke beslissing voor cocu en voor zijn verdere verloop van z,n trainers carriere.

18 mei 2013 om 14:33

Cocu kan wel stellen dat een speler niet meer word opgesteld, maar de wet bepaalt anders. Toivonen heeft nog een contract (arbeidsovereenkomst) voor 1 jaar. Het is zijn goed recht om dat niet te verlengen. Geen enkele speler is dat namelijk verplicht. Het is nu alleen aan PSV om dat nog 1 jaar lopende contract zowel financieel als sportief na te komen. Toivonen heeft namelijk een contract dat hij tot de hoofd-selectie behoort en als PSV dat niet nakomt kan dat via de rechter aangevochten worden en staat Toivonen in zijn gelijk.

18 mei 2013 om 20:33

Raymond1972

Jij bent wel goed op de hoogte. Blijkbaar heb je een kopie van het contract v. Toivonen.

Alleen en voorzover in het contract is opgenomen dat hij alleen tot de 1e selectie v. PSV behoort en de club hem niet kan terugplaatsen naa de 2e selectie.heeft hij een kans bij de arbitragecommissie.
Uit de jurisprudentie blijkt dat zoiets uit je contract moet blijke. Perez bij Ajax onder v. Basten kon gewoon worden terugverwezen naar de 2e selecitie. Voor Rob Witschge en 2 teamgenoten in zijn tijd bij Feyenoord was dat niet het geval.
Speelminuten bij het 1e of 2 zal hij niet kunnen afdwingen bij de arbitragecommissie. Geen enkele club is verplicht om spelers op te stellen, dergelijke clausules zal geen enkele club (met gezond verstand) opnemen in een contract.
Voor Toivonen is het te hopen dat zijn zaakwaarnemer zijn contract heeft dichtgetimmerd. In dat geval kan hij gewoon bij de 1e selectie blijven trainen.

Voor de rest heb je gelijk. PSV kan hem niet verplichten om te verlengen en moet gewoon zijn salaris doorbetalen. Leuke blufpoker van Psv, maar als Toivonen dwars is, dient hij gewoon zijn contract uit en heeft PSV een "dure" reserve. Als je als club dergelijke problemen (transfervrij vertrekken) wilt voorkomen dien je uiterlijk 1 1/2 voor het eind vh contract te verkopen.

Toivoinen verdient meer respect van Psv. Overigens is er weer een nieuwe fenomeen aan het onstaan met spelers die (nog) een jaar contract hebben dan maar verplicht moeten bij tekenen. Dat is een wurg contract en dat is geen goede ontwikkeling.sterker nog , ik vind het schandalig. De spelers hebben met volle verstand getekend voor een periode en de club ook. Dus om dan te gaan driegen met verwijdering uit de selectie in het laatste jaar.. Really Sick.

18 mei 2013 om 14:37

Clubs zijn contractueel gewoon verplicht dat laatste jaar te respecteren. Ze zijn ook verplicht om de desbetreffende speler bij de selectie te houden.
Het word tijd dat zo'n speler naar de rechter stapt, want dan word de speler meteen in het gelijk gesteld. De speler word hier namelijk belemmerd in het uitvoeren van zijn werk.
Dat de club niet verdient aan een speler heeft men maar te accepteren.

18 mei 2013 om 17:00

Ook goed.

Zetten ze hem op de bank, speelt hij ook niet.

18 mei 2013 om 19:49

Dan zit PSV met een speler die constant de sfeer verziekt. Dat is namelijk gewoon toegestaan. PSV is gewoon verplicht om Toivonen zijn werk naar behoren uit te laten voeren, dus is men ook verplicht hem speelminuten te laten maken.daarbij is hij ook een van de beste spelers in de selectie. Wat dat betreft zitten er voor een club veel haken en ogen aan een verwijdering van een speler.
Als een speler niet wil bijtekeken is dat zijn goed recht, en daar heeft een club zich maar bij neer te leggen.

Het nieuwe PSV heeft de vervangers toch al in huis op het middenveld. Anders vraag ik me echt af waar anders de aankopen "hiljmark", "wijnaldum" voor geweest zijn.

Een nieuwe rechtsback en een totaal nieuw centrum achterin.

Zoet
Aankoop
v. Dijk
v.Hoorn
Willems
Hiljemark
Wijnaldum
Strootman
Narsingh
Locadia
Mertens

Hij heeft zat kansen gehad om te vertrekken, maar voelde zich te groot, voor een kleine club in een grote competitie....

Dus het is begrijpelijk dat PSV hem naar de beloftes stuurt, want als hij niet verlengt dan loopt hij gratis de deur uit.

Toivonen staat in zijn recht natuurlijk.
Ik heb hem er graag volgend seizoen bij, dan vertrekt hij maar gratis.
Wat moet hij nu dan opleveren, tussen 7 en 10 miljoen?

18 mei 2013 om 17:33

Leg mij eens uit waarom je er toivo graag bij hebt.
Hij is 1 van de beste voorbeelden van het feit hoe ziek de mentaliteit bij psv is.
Heeft kwaliteiten maar ook die hebben ons geen titel gebracht.
Ola past gewoon niet bij psv.snel cashen als je kan.
Ik vind het een goede zaak wat psv nu doet.als er ook maar 1 dreigt gratis de deur uit te gaan lopen lekker op de tribune ermee.eens kijken of die "toptransfer" er voor ze nog in zit.

En als de club 1 voorbeeld stelt zal de rest van de verwende tattoo boys wel merken dat de club het meent .
Mischien dat ze dan een vorm van dankbaarheid kunnen tonen richting club en supporters ipv ruiten ingooien spelers opwachten legio kaarten verzamelen wedstrijden niet serieus nemen middelvingers opsteken etc etc etc .
Ik maak liever een pas op de plaats als supporter met spelers die echt willen gaan 34 wedstrijden lang dan met dit overbetaalde amateuristisch ongemotiveerd zooitje dat maar met 1 ding bezig is : zichzelf.

18 mei 2013 om 18:46

Jij kan alleen de geniepige en gemene Toivonen, blijkbaar.
Hij is de beste speler van PSV en heeft dat dit jaar niet helemaal kunnen laten zien door blessureleed.

Nu rond de 8 miljoen of volgend jaar als hij ons de titel bezorgt transfervrij weg?
Kies ik toch voor het 2e.

Maar als Eriksen 15 kan opleveren, dan moet Toivonen dat ook wel halen.

18 mei 2013 om 19:38

Ik heb het niet eens over de oerdomme dingen die hij soms doet waardoor hij onze club zwaar in discrediet brengt.
Ik stoor me aan zijn vaak lakse hautaine houding , mentaliteit en inzet.
Dat hij 1 van de betere spelers is bij psv doet daar niets aan af.

Voor de buitenwereld heeft eriksen ajax kampioen gemaakt, toivo daarentegen heeft louter ellende gehad en in de zweedse nationale ook niet bijster gepresteerd tot nu toe.
Je mag blij zijn als je er 5 voor vangt.

18 mei 2013 om 20:48

Daar zou ik en ik denk PSV niet blij van worden.

Zoals ik al zei, dan kunnen we hem er beter nog 1 seizoen bij hebben.

Toivonen af schrijven. Vervanging zoeken in de jeugd. Wat hij niet ziet zitten zal de clubleiding niet interesseren. Hij wil niet praten over contractverlenging, dan maar spelen bij jong Psv. En dat voor een riant salaris. Lekker klagen dat hij dan uit beeld raakt. Daar hebben wij lak aan. Je wil de club gratis verlaten toch? Kiezen of delen. Als hij gewoon zijn contract verlengd wordt hij ook verkocht.

Ik verwacht zowieso dat hij verkocht gaat worden, dan maar aan een minderen club die 3-4 mln coor hem over heeft, als we maar iets terugkirjgen wat we aannhem betaald hebben, en op de 10 is wijnaldum al een perfecte optie.

Maar ik verwacht dat hij zowieso weg gaat, als is het voor het minste bedrag, maar ik hoop natuurlijk op een 4-5 mln wat hij misschien ook nog wel waard is als hij vlgend seizoen weer fit is,

18 mei 2013 om 18:48

5 Miljoen maar,

Eriksen heeft ook nog maar 1 jarig contract en bij Ajax willen ze minimaal 15 miljoen.
Hoe kan jij dan tevreden zijn met maar 5 miljoen voor Psv, zijn beste speler?

18 mei 2013 om 19:26

Heeft dit seizoen toch bijna niks geraakt en er is geen belangstelling, Voor Erikssen zijn er 2 clubs daar hebben wij het probleem, als er nou belangstelling was of komt kan het beter worden maar als we hem echt als een last resort moeten verkopen zullen we hem toch voor minder moeten laten gaan.

18 mei 2013 om 19:33

@ Peskens,

Clubs gaan niet veel bieden op Toivonen,simpelweg omdat die ook wel weten dat PSV geld nodig heeft om een en ander te kunnen doen op transfergebied.dus 5 miljoen vind ik niet een raar bedrag.tevens is hij lang geblesseerd geweest. Heeft nog maar een 1 jarig contract en er is nog geen concrete belangstelling volgens mij.

18 mei 2013 om 19:46

Een duidelijk verschil van spelers:

Eriksen: is nog erg jong, heeft heel potentie en al diverse malen kampioen geweest en Cl-ervaring
Toivonen: gaat richting 30, geen Cl-ervaring, veelvuldig geblesseerd geweest en vaak negatief in het nieuws geweest

Tot slot; vrij weinig interesse in Toivonen, dus daarvan gaat de prijs niet stijgen. Daarentegen is er voor Eriksen heel veel belangstelling. De markt bepaalt mede de prijzen !!

18 mei 2013 om 20:50

Daarom zou ik hem als PSV zijnde niet verkopen voor minder dan 8 miljoen.
Kan je hem beter jaar houden, kampioen worden, CL ingaan en hem dan transfervrij weg laten gaan. Levert meer op dan als je hem nu wegdoet.

PSV had hem zo ie zo al moeten verkopen toen ze Wijnaldum haalde

PSV kan moeilijk Toivonen op de bank plaatsen. Cocu wilt wel heel erg graag in de voetsporen van Frank de Boer treden. Kijk bij van der Wiel kan je dat doen als je van Rhijn achter de hand hebt. Sulejmani had meer concurrentie en daardoor kan zo'n daad ook worden toegepast. Maar bij PSV hebben ze geen vervanger. Wijnaldum is niet goed genoeg.

Daarbij wordt de selectie steeds kleiner. Hoewel niet op zijn positie is van Bommel inmiddels gestopt, Bouma wordt niet verlengd, Waterman ook niet. Strootman kan weg, Ik zie Lens en/of Mertens ook nog wel een transfer maken. Hutchinson, Marcelo, Manolev en Derijck zijn meerdere het over eens: Psv-onwaardig. Dus wat houd je over? Alleen jeugd werkt ook niet.

Voor Erik Pieters is het andere koek. Willem krijgt gezien zijn potentie de voorkeur. Tamata kan als reserve dienen. Maar nogmaals Toivonen, die is te belangrijk voor PSV geworden om een jaar op de bank te stallen. Ik ben wel benieuwd naar wat de aankomende transferperiode gaat opleveren in Eindhoven.

Verraad? Bedoel je niet mismanagement in Eindhoven?

Waarom boos op iemand die het beste wil? Wees boos op dickie en brands die hem niet voor zich wisten te winnen....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren