Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Supporters krijgen hun zin: Heracles zet trainer Lammers per direct op straat

Laatste update:

John Lammers is ontslagen door Heracles Almelo, zo maakt de club bekend middels een persbericht. De afgelopen maandag zestig jaar oud geworden trainer wordt verantwoordelijk gehouden voor de slechte resultaten van de afgelopen weken. Assistent-trainer Hendrie Krüzen neemt voorlopig de rol van Lammers over.

“We hebben deze beslissing met pijn in ons hart genomen”, geeft technisch directeur Nico-Jan Hoogma aan. “Wij hebben helaas niet meer het vertrouwen dat we de negatieve spiraal waarin we zijn beland met John kunnen omdraaien. We hebben uit de laatste zes duels drie punten gehaald, dan komt onze doelstelling (handhaving in de Eredivisie) onder druk. We moeten niet vergeten dat we onder leiding van John in één seizoen terug zijn gekeerd in de Eredivisie, voor dat kampioenschap zijn we hem enorm dankbaar.”

Lammers zelf laten weten teleurgesteld te zijn. “Ik had zelf zeker het gevoel dat we het met elkaar nog konden omdraaien en ben ervan overtuigd dat we er met elkaar in waren gebleven. We hadden een plan klaarliggen voor na de winterstop, ik vind het jammer dat ik dat plan niet meer mag uitvoeren."

"Helaas heeft de clubleiding deze beslissing genomen. Daar ben ik het niet mee eens, maar ik zal het moeten accepteren. Ik vond het een voorrecht om voor Heracles Almelo te werken en heb veel goede mensen leren kennen. Daar kijk ik met een zeer positief gevoel op terug. Ik wens de club alle goeds toe.”

Twee weken geleden won Heracles nog overtuigend met 0-5 op bezoek bij Almere City, maar nederlagen tegen Sparta (0-1) en Vitesse (2-0) zijn Lammers uiteindelijk fataal geworden. Afgelopen zondag werd de spelersbus nog opgewacht door ontevreden fans.

Na een sterke seizoenstart had Heracles het, op de 0-5 zege in Almere na, de laatste weken lastig. Van de laatste zeven wedstrijden werd er zes keer verloren, waaronder in de beker tegen de amateurs van HHC Hardenberg (2-0).

Momenteel staat Heracles veertiende in de Eredivisie en heeft het twee punten voorsprong op nummer zestien Almere. De staf, spelersgroep en medewerkers zijn dinsdagochtend ingelicht over het ontslag van Lammers. Zijn assistent-trainer Krüzen neemt voorlopig de honneurs waar.

Heracles speelt komende zondag de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop, wanneer het landskampioen Feyenoord op bezoek krijgt. De Almeloërs willen voor aanvang van de tweede seizoenshelft een opvolger van Lammers gepresenteerd hebben.

Lammers werd in de zomer van 2022 aangesteld als hoofdtrainer van Heracles en wist in zijn eerste seizoen een terugkeer in de Eredivisie te bewerkstelligen. Eerder was de zestigjarige oefenmeester als hoofdtrainer werkzaam bij Excelsior, FC Eindhoven en het Deense Esbjerg fB.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Eredivisie kan dan wel misschien qua clubs een matige line-up hebben, maar dit gaat wel erg ver. Ieder ander seizoen zou Heracles gewoon tekenen voor een veertiende plek in de Eredivisie

12 december 2023 om 10:11

Daar gaat het niet alleen om. Het voetbal was niet om aan te zien en als hij zou aanblijven sta je over een paar weken ook geen 14e meer. Die kortzichtige reacties puur op huidige ranking zijn zo vermoeiend.

12 december 2023 om 10:15

Kortzichtige reacties over dat het voetbal ook niet om aan te zien was zijn zo vermoeiend. Je bent als Heracles zijn de net gepromoveerd, dan moet je blij zijn met alle punten die je binnenhaalt. Maar ze verwachten daar waarschijnlijk dat ze met deze matige selectie (gewoon degradatie materiaal) prime barca voetbal gaan spelen.

12 december 2023 om 10:15

Ach laat ze ze praten mee alsof ze elk weekend op de tribune zit voetbalzone is lachwekkend,vooral niveau van andere supporters lachwekkend.

12 december 2023 om 10:22

Je weet niet wat je zegt. Ik heb anderhalve week geleden Heracles Sparta zitten aanschouwen. Sparta kwam in de eerste helft al op 0-1 voorsprong. Wat deed Lammers om dit om te draaien? Helemaal niets, 0,0. De wedstrijd bloedde gewoon in hetzelfde temp, in dezelfde formatie zonder enig slotoffensief dood. De selectie is ook matig, maar in deze wedstrijd had echt wel een puntje gezeten als ze echt hadden gewild.

12 december 2023 om 10:25

Je begint zelf met je prime Barca voetbal, wat niemand bij Heracles verwacht. Echter, Lammers is tactisch gewoon van niveau kelderklasse. Vorig seizoen leek het al nergens op en was het gewoon de bal voorin krijgen en hopen dat die er wat moois mee deden. Dat kon op dat niveau nog wel maar in de eredivisie ga je dan toch weer keihard degraderen? Dus omdat je net gepromoveerd bent moet je maar weer degraderen. Misschien gaat dit zonder Lammers gebeuren, maar met Lammers was dit zeker gebeurd. Misschien is het verstandiger om wat meer te luisteren naar de mening van de Heracles supporters hier i.pv. allemaal maar te roepen dat het nergens op slaat zonder ook maar een minuut Heracles te kijken, op de potjes tegen je eigen favo eredivisie ploeg na.

12 december 2023 om 10:29

Ruiz, waar heb je het over? Waar heb jij het over. Probeer niet je eigen waarheid te creëren. Na dat doelpunt heeft Lammers 3 man erin gegooid en later nog 1. Dus 4x gewisseld. Dus waar heb je het over. Ze hebben het geprobeerd maar hebben gewoon kwaliteit te kort.

12 december 2023 om 10:30

Nee hafcahaas, jij gaat er vanuit dat supporters van andere clubs geen wedstrijden heracles kijken. Heb dit seizoen en vooral vorig seizoen genoeg wedstrijden van Heracles gezien. Dat het jouw mening is prima, maar andere, waaronder ik hebben een andere mening.

12 december 2023 om 10:36

Een paar man wisselen stelt dat hij alles eraan heeft gedaan? Ik zeg je, ik heb die hele wedstrijd gezien en er gebeurde helemaal niets in het spel. Gooi een paar lange mensen in de spits en pomp die ballen voor, dat deden ze tegen Twente wel, de enige wedstrijd van het jaar waarin dat blijkbaar wel kan, maar tegen Sparta niets van dat.

12 december 2023 om 10:39

Het is in ieder geval niet niets. En waar ligt dat aan Ruiz, makkelijk om de trainer de schuld te geven maar niet naar de selectie te kijken. Die is gewoon erg matig en hoort bij de ploegen die rechtstreeks kunnen degraderen.

12 december 2023 om 10:42



Marlinho, dan ben ik benieuwd hoe jij kijkt. Jouw mening staat haaks op wat er daadwerkelijk gebeurd op het veld. Maar goed, ik zal ook jouw mening dan maar respecteren. Overigens zie ik die "andere" niet echt terug. Vooral mensen met een mening blind op de ranglijst. En dat wisselen tegen Sparta is toch ook niets? Simpel 1 om 1 op positie wisselen en lekker laf blijven spelen.

12 december 2023 om 10:45

Wat had je verwacht dan? Als promovendi top 3 in de eredivisie? Walgelijk om een dag na iemand z'n verjaardag em zonder pardon buiten te zetten. 14e plaats KKD zou beter passen bij deze club. Bah!

12 december 2023 om 10:47

Hafcahaas, wat staat haaks op wat er op het veld gebeurd? De selectie is gewoon te matig, Hoogma is de hoofdschuldige. Hij heeft de selectie samengesteld. En het is jouw conclusie die je trekt uit de reacties, jij gaat er vanuit dat niemand Heracles kijkt maar praat niet voor een ander, dat weet je totaal niet.

12 december 2023 om 10:51

Is goed Artifex, je hebt helemaal gelijk man!

12 december 2023 om 10:56

Ik ga er vanuit dat jij @hafcahaas alle wedstrijden van Heracles live ziet? Want als dat klopt wat je zegt, snap ik je frustratie wel.
Bij ons AZ wordt ook 2 jaar gezegd hoe goed onze trainer Pascal Jansen is. Maar als je soms kijkt naar het spel, dan is het dramatisch. Dan lijkt het erop dat Pascal geen idee heeft wat hij moet doen om de wedstrijd te keren.
En dan heb je de andere mensen die geen AZ kijken zeggen: 'ja AZ staat toch hoog. Wat zeur je? Plek 3/4 is goed'.
Maarja, als Pascal iets beter deed haden we vorig seizoen en dit seizoen meer punten.

12 december 2023 om 10:59



Nr.11, yes, ik heb een seizoenskaart de potten die ik niet in een stadion kijk, kijk ik op tv. Het is enorm vermoeiend om maar te moeten geloven dat iedereen die Heraclied is uit de hoogte doet omdat we 14e staan. Maar als ik Marlinho moet geloven kijkt iedereen wel Heracles en moet ik maar gewoon geloven wat hun er allemaal van vinden, want ze beargumenten hun mening enorm sterk!

12 december 2023 om 11:01

Marlinho, op basis van de argumenten die men gebruikt concludeer ik inderdaad dat menig reageerder niet veel potten van Heracles kijkt. Maar ik laat me graag verrassen door goeie analyses van wedstrijden i.p.v. "de selectie is te matig".
Tevens reageer je ook alleen maar op de dingen die je wilt en niet op de inhoudelijke stukken die ik deel waarom ik het wel terecht vind dat Lammers er uit is gegooid.

12 december 2023 om 11:12

Omdat jij jouw mening als feit verkoopt. Lammers van het niveau kelderklasse noemen is een pure mening waar ik het echt totaal niet mee eens ben. Jij zegt dat ze met Lammers zeker zouden degraderen, want jij kan in de toekomst kijken? Misschien was hij wel 3e geworden. We weten het niet.
Wat ik wel weet is dat Heracles een matige selectie heeft in vergelijking met andere teams dus is de kans ook heel groot dat ze meteen weer degraderen. Er zijn een stuk.of 4 ploegen die in dat rijtje horen en daar hoort Heracles gewoon bij. Als ze er in blijven hebben ze het gewoon uitstekend gedaan.

12 december 2023 om 11:15

Hafcahaas, waarom zou bijv Hoogma niet ontslagen moeten worden en Lammers wel?

12 december 2023 om 11:17

Marlinho, kom op man. Hij vertelt het toch heel duidelijk? Wanneer ik Heracles kijk is het tactisch ook echt pure armoe. Een Almere (ondanks de ontzettend geflatteerde nederlaag tegen Heracles) en Volendam staan tactisch sterker dan Heracles. Het voetbal is gewoon waardeloos, dus ik snap echt wel dat ze de trainer eruit gooien. Bij ons is Pusic ooit kampioen geworden, maar wel ontslagen omdat het voetbal verschrikkelijk was.

12 december 2023 om 11:46

Iedere club maakt tijdens de competitie een mindere periode door. Je moet dan het hoofd koel houden en niet in meteen paniek raken. Lammers heeft Heracles kampioen gemaakt in de KKD en staat nu 14e in de eredivisie, de plek waar Heracles qua kwaliteit van de selectie thuishoort. Het bestuur heeft de oren laten hangen naar een aantal tokkies die de spelersbus stonden op te wachten en het vertrek van de trainer eisten. Zeer zwak. Had ik niet verwacht van Hoogma.

12 december 2023 om 11:49

Marlinho.

Zo werkt dat toch in de voetballerij dat de trainer wordt ontslagen?
Ik vind het volledig terecht. Er zit geen enkele verbetering in het spel en het is niet om aan te zien. Dat was vorig seizoen in de KKD ook heel vaak het geval. Soms is het ook zo slap, dan lijkt niemand er zin in te hebben.

12 december 2023 om 11:52

ArtifeX.

Bizar hoe je dat kan zeggen. Vorig seizoen kampioen geworden in de KKD dus waar baseer je dat op? Een dag na zijn verjaardag iemand ontslaan, tja, hij zal niet de eerste zijn. Wat moet je dan als club? Een week langer wachten? Een maand?

12 december 2023 om 12:13

Klopt hafcahaas. Dat zijn mensen die niet kijken of Heracles niet volgen en die gewoon maar wat roepen. Ik stoor mij er ook erg aan. Helaas.

12 december 2023 om 12:18

Marlinho. Je begon zelf over Barcelona in je reactie onder hafcahaas. Als iemand daar dan op reageert vraag je je af waarom iemand over Barcelona begint.

Heel vreemd.

12 december 2023 om 16:56



@nr.11amen. Herken dit enorm bij ook NEC. En inderdaad, die Pascal Jansen lijkt tactisch vaak echt een clown. Tuurlijk sta je met AZ elk jaar rond plek 3/4, daar heb je de selectie gewoon voor, maar als je ziet hoe vaak (bijvoorbeeld tegen NEC) onnodig punten laten liggen..
Meijer is er ook zo éã©n, iedereen die NEC volgt snapt niet dat die vent er nog steeds is, maar NEC is een club die rond plek 10 hoort te spelen dus anderen en media doen alsof hij het prima doet. Nee, laatst een statistiek gezien sinds de aanstelling van Meijer hebben wij als NEC 52 punten verloren na een voorsprong, 12 meer dan de nummer 2 op die lijst.

12 december 2023 om 10:13

Makkelijk praten ja. Een club ontslaat uiteindelijk nooit zomaar een trainer want dit kost alleen maar heel veel geld. Die 14e plek zegt niets.

14de plek is niet slecht voor een team als Heracles. Maar de supporters van de club zien het denk ik anders. Verliezen van amateurs is wel heel slecht. Wie is de opvolger ? Steijn wellicht ?

12 december 2023 om 10:12

Ging om het spel van 2 seizoenen achter mekaar een drama

12 december 2023 om 11:18

De beste man brengt de club terug naar het hoogste niveau van Nederland, doet het nu in de Eredivisie gewoon redelijk.

Moet zeggen dat ik Heracles niet wekelijks volg maar vorig jaar hebben ze 104 goals gemaakt.. dan kan het spel toch niet zo slecht zijn geweest ?

12 december 2023 om 11:54

Het gaat niet zozeer om de plek op de ranglijst, maar meer om het vertoonde spel en de ondermaatse prestaties en de weg die naar beneden ingeslagen is. Dan is de 14e plaats een uitwerking daarvan. Er zit geen lijn in het spel.

Wat had je als Heracles zijn de verwacht dan? Meestrijden om Europees voetbal? Beetje grootheidswaanzin dit..

12 december 2023 om 10:13

Nee maar als je geen wedstrijden ziet snap je ook niet waarom is al 2 seizoenen drama,geen verbetering in het spel geen tacktiek en verliezen onder andere tegen amateurs

12 december 2023 om 10:25

Als Heraclesfan moeten deze reacties wel erg vermoeiend worden. Al die gasten hebben waarschijnlijk geen enkele wedstrijd van heracles gezien maar denken het nu wel beter te weten dan de mensen bij Heacles deze beslissing hebben moeten nemen, en waar bij velen hun baan ervanaf hangt. Alsof die niet het allerliefst met Lammers waren doorgegaan.

12 december 2023 om 10:31

Ik kijk zeker niet alles, maar om nou te zeggen dat een Almere, Volendam, Vitesse, Zwolle etc beter spel laten zien is ook overdreven.

12 december 2023 om 10:47

Je weet dat er aardig wat voetballiefhebbers zijn die bijna elke wedstrijd in de eredivisie kijken. Om mensen met een andere mening gelijk onder de noemer die kijken niet te plaatsen is ook kort door de bocht.

Persoonlijk verwacht ik geen betere resultaten na dit ontslag. Het is gewoon een matige selectie die naar zijn kunnen presteert. Hoop dat ik het mis heb maar dit is mijn blik erop.

12 december 2023 om 11:56

Geen grootheidswaanzin. De behaalde resultaten vallen tegen, vroegtijdig in de beker uitgeschakeld en de supporters die de bus opwachten heeft het bestuur doen besluiten tot ontslag van de trainer over te gaan. Die konden niet anders meer. Ze hebben in de periode na promotie in 2005 tot degradatie onlangs heel goed mee gedaan in de Eredivisie met vaak leuk aantrekkelijk voetbal. Dat is er nu totaal niet.

Hopelijk degradeert die kunstgrasclub weer snel. Zijn in de KKD genoeg mooiere clubs te vinden met een normale grasmat

12 december 2023 om 10:16

In de zomer gaat Heracles het kunstgras vervangen door echt gras. Dus ook Heracles heeft volgend jaar gewoon echt gras.

12 december 2023 om 10:21

Omdat het verplicht is ja. Als het aan Ten Cate en Heracles lag dan speelde nu de hele Eredivisie op kunstgras. Waardeloze ontwikkelingen hadden zij voor ogen

12 december 2023 om 11:13

Als ze degraderen houden ze ook gewoon kunstgras denk ik?!

12 december 2023 om 11:18

Absoluut niet. "Het trainingscomplex" naast het stadion is al bijna klaar, waarna er hoe dan ook in de zomer een natuurgrasveld in komt.

12 december 2023 om 11:40

Of het nou verplicht is of moet. Ze gaan volgend jaar over naar echt gras. Dus lekker relevant dat er in de KKD ploegjes spelen op echt gras. Volgend jaar dat Heracles dat ook.

12 december 2023 om 10:18

Gelukkig is ook Heracles (mochten ze dan nog in de Eredivisie spelen) vanaf het seizoen 2025/2026 verplicht om op natuurgras te spelen.

Verder valt deze beslissing voor mij wel een beetje uit de lucht, al vind ik wel dat ze hoger zouden moeten staan. Ze hebben toch best wat ervaren spelers als je het vergelijkt met andere clubs uit het linkerrijtje.

12 december 2023 om 11:57

Heracles is weer gedwongen tot het spelen op echt gras. Dat argument gaat volgend seizoen niet meer op.

Bovendien is "mooiere" clubs maar subjectief.

Supporters krijgen weer hun zin.
Vraag me echt af wie de leiding over de ploegen nu heeft.

12 december 2023 om 10:49

Supporters die reageren uit emotie hebben veel te veel inspraak. Slechte bedrijfsvoering

12 december 2023 om 11:19

Nee, dit zat er al weken aan te komen en komt echt niet door enkele gasten die bij het stadion staan.

12 december 2023 om 11:58

Precies. Alleen was dit wel het laatste zetje. Dit kan niet uit de lucht komen vallen voor Lammers.

Ik snap dat de neutrale voetballiefhebber denkt: waarom? 14e met Heracles, wat verwachten ze nog meer?

Helaas sta ik als supporter van Heracles wel achter deze keuze. Na 1.5 jaar John Lammers zit er gewoon nog steeds geen gedachte achter de manier van voetballen. Vorig jaar een prachtig jaar gehad met een kampioenschap, maar dat was voor het grootste deel te danken aan de individuele kwaliteiten die wij als team hadden en niet op basis van een duidelijke manier van voetballen.

Helaas leek hij het elftal ook niet meer te kunnen motiveren de laatste weken. Enorm jammer, ben nooit een groot voorstander van trainers ontslaan, maar helaas in dit geval zag ik ook weinig andere keus.

Benieuwd wie zijn opvolger gaat worden.

12 december 2023 om 10:17

Grappig dat alles wat goed gaat aan de spelers ligt en alles wat fout gaat ligt aan de trainer..

12 december 2023 om 10:28

Marlinho, aan je reacties te zien is duidelijk te zien dat je echt nooit Heracles hebt zien spelen. Snap dan ook niet waarom je wel zoveel er op reageert. Want dat het vorig jaar goed ging lag inderdaad aan de spelers. Dat had he-le-maal niets te maken met Lammers. Zelfs met Prem93 als trainer waren ze nog kampioen geworden.

12 december 2023 om 10:30

Voor Heraclesbegrippen had de club een heel aardige selectie voor KKD-begrippen. Als het dan steeds de individuele oprispingen zijn van de spelers die het verschil maken ipv een sterk team met een tactisch plan, dan mag je de trainer daar op aankijken. Wat mij betreft onderbouwt Heracles1994 hierboven prima wat er in zijn ogen mis is bij de club en onder deze trainer.
Jou zie ik hierboven nogal denigrerend reageren en de supporters vertellen wat ze moeten voelen en verwachten.

12 december 2023 om 10:32

Dit kun je prima stellen. Als ik even kijk naar mijn eigen club zie ik dat Twente vooral door een teamspirit en tactiek op de 4e plaats staan, want qua individuele kwaliteiten loopt het echt niet over. In de jaren na het kampioenschap, toen Twente langzaam afgleed teerde de club juist enkel nog op individuele kwaliteiten van spelers als Tadic, Chadli, Ziyech etc... Het voetbal was toen vaak ook niet om aan te gluren, maar we deden nog wel in de subtop mee. Ik snap dus heel goed waar Heracles1994 op doelt.

12 december 2023 om 10:59

Niet helemaal mee eens, kijk eens naar de clubs die net onder Twente staan(muv Ajax). Ze hebben echt een betere selectie dan GEA, Sparta, Heerenveen en Fortuna. Natuurlijk is teamspirit heel belangrijk bij Twente, maar zonder de nodige kwaliteit hadden ze ook gewoon in het rechterrijtje gestaan.

12 december 2023 om 11:14

Vanwege de teamspirit doen we mee met AZ en staan we ver boven de nummer 5. Dat bedoel ik, want we kunnen toch stellen dat AZ wel wat meer individuele kwaliteit heeft? Ik kan alleen maar dromen van een spits die er 18 maakt...

12 december 2023 om 12:04

Ik begrijp het ook niet hafcahaas, van deze beste Marlinho. Hij is erg negatief en is er een duidelijke afkeer te merken.

12 december 2023 om 10:21

Nee, die 14de plaats komt natuurlijk uit de lucht vallen. Een trainer staat daar voor de resultaten en als hij ze niet meer kan motiveren, stonden ze wel op een andere plek. Waan van de dag blijft regeren in de voetballerij

12 december 2023 om 10:30

@Romarky de waan van de dag? In de laatste 9 wedstrijden 1x gewonnen, 1x gelijk. Verloren van amateurs in de beker. En gewoon geen duidelijke manier van voetballen, hoezo waan van de dag?

Ik verwacht echt geen Barcelona-voetbal van dit elftal, maar wel een duidelijke manier van spelen waar je ook op terug kan vallen wanneer het wat minder loopt. Helaas is het waardeloos de laatste 2/3 maand. En de spelers mogen zich uiteraard ook achter de oren krabben, want die hebben ook zeker verzaakt.

12 december 2023 om 10:37

Lijkt me wel terecht dat Lammers ontslagen is, onnavolgbaar wisselbeleid, matige tactiek en besluiteloosheid. Wel vind ik dat er bij Heracles een duidelijke tekortkoming is aan 2 kanten, namelijk die van Lammers maar ook zeker van Hoogma. Geloof dat Hoogma wat meer krediet heeft bij de aanhang, maar hij heeft het Lammers beslist niet makkelijk gemaakt door er een vrij matige selectie van te bouwen. Als trainer kun je ook niet heel veel meer met deze selectie dan rond plek 14 spelen, al zou er met een tactisch betere trainer wel iets meer duidelijkheid en geloof in het spel kunnen worden aangebracht. Uiteraard is de trainer hoofdschuldige van de matige resultaten en het matige spel, maar ook Hoogma en collega's mogen zeer kritisch op zichzelf en elkaar zijn voor het bouwen van deze selectie. En de spelers zelf, denk zeker dat er nog wel iets meer beleving en pit in zit dan zijn tot dusver gebracht hebben, wat je als promovendus zeker nodig hebt.

12 december 2023 om 12:02

Helemaal met je eens Heracles1994. De meesten hier reageren zonder Heracles te volgen, begrijp ik en roepen maar wat. Het gaat om het vertoonde spel en het idee erachter. Die is ver te zoeken en inderdaad, vorig seizoen in de KKD was dat ook al het geval. Alleen is dat gecamoufleerd geweest door de resultaten en de kwaliteiten in de aanval (Hansson, Laursen, Armenteros) met name.

En vooral luisteren naar de ''supporters'' meneer Hoogma. Wat een waanzin dit. Een 14e plek na een promotie is meer als prima wat hadden ze anders verwacht? Elke ploeg moet het toch hebben van individuele kwaliteit? Zonder deze kwaliteit is er uberhaupt geen spelopvatting.
Enfin, dit zal voor zondag wel weer natuurlijk het wel bekende parkeer de bus en god zegene de greep zijn voor Heracles. Hopelijk doen ze dit niet en lukt het Feyenood om er ''gewoon'' over heen te walsen.

12 december 2023 om 12:03

Weszol die supporters zien iedere wedstrijd en begrijpen heus wel dat ze niet ineens voor Europees voetbal zullen spelen. Kijk jij iedere wedstrijd van hen? Lijkt me niet, dus oordeel dan ook niet.
Het doet mij denken aan mijn club ten tijde van Schreuder, iedereen buiten Twente vond dat Schreuder het prima deed, wij van niet. En laten wij nou net degenen zijn die meer dan samenvattingen kijken, want laten we wel zijn; jij kijkt nooit hele wedstrijden van hen.
Verder hoop ik dat onze buren winnen, maar dat is een ander verhaal.

Het gaat hier niet om het feit dat Heracles 14e staat. Na promotie is dat natuurlijk helemaal niet slecht. Het gaat er om dat Lammers geen enkel plan lijkt te hebben. Er zit al weken geen enkele pit in het elftal. Tuurlijk kun je verliezen, maar de manier waarop, daar gaat het om. Geen enkele inzet, geen werklust, geen plan. Het leek alsof het vertrouwen in Lammers ook bij de spelers verdwenen was.

Hopelijk kan een eventuele nieuwe trainer in ieder geval de inzet terug in het team krijgen.

Logische beslissing. De selectie is matig maar van de tactiek, de spelopvatting en de passie (behalve tegen Twente) klopt ook niets. Het bestuur ziet Heracles langzaam op die onderste plekken afstevenen en een verdiend verlies tegen een ontzettend matige ploeg als Vitesse is dan een logische druppel.

12 december 2023 om 11:52

Niet mee eens. Lammers is geen koekenbakker en heeft de club vorig jaar kampioen gemaakt. Puur paniekvoetbal dit. Net zoals destijds bij Twente waar Hake onterecht het veld moest ruimen. We weten allemaal hoe dat seizoen is afgelopen.

Vind het als Heraclied een pijnlijk, maar wel terecht ontslag. Hij heeft ons kampioen gemaakt en terug gebracht naar de Eredivisie, maar eigenlijk was vorig jaar het spel al niet super. Veel moest komen van individuele klasse van spelers terwijl een echt plan soms leek te ontbreken. Dit jaar in de Eredivisie echt een goede start gehad, maar ook nu weer al de punten hakken over de sloot gepakt zonder goed voetbal. Nu kun je natuurlijk ook geen machine verwachten van Heracles dit seizoen, maar je hoopt toch een lijn te gaan zien of in ieder geval spelers die groeien. Echter word geen speler echt beter en loopt met name laatste weken iedereen ongemotiveerd rond lijkt het wel. Ga je op deze manier door ga je het waarschijnlijk niet redden, dus snap ik de beslissing wel. Ik gun Lammers echt een mooie nieuwe club en het allerbeste toe, maar denk dat dit wel de juiste keuze is!

Sodemieter maar weer op naar de KKD. Met Twente hebben we al een mooie club uit die regio.

In de tijd van Gert-Jan Verbeek vond ik het een sympathieke club met een leuke uitstraling. De voorbije jaren is dat nogal gekanteld door de hele kunstgrasdiscussie. En we zwaaiden met z'n allen naar Almelo toen ze degradeerden en binnenkort zijn we eindelijk van het kunstgras af. Dan krijg je weer de kans in de Eredivisie en om aan je imago te bouwen. Komen er wat supporters de bus opwachten. Wat verwachten ze? Play-offs Europees voetbal? Dat het bestuur de trainer nu nog ontslaat ook nog.. dan laat je wel zien wie de baas is.

Ken je plek als club man. Het voetbal hoeft niet oogstrelend mooi te zijn. Vorig jaar gewoon netjes gepromoveerd onder Lammers, nu voorlopig netjes 14e. Wat hadden ze dan verwacht? Gelijk linkerrijtje? Echt een compleet gestoorde beslissing dit hoor. Afgelopen weekend ook vooral heel veel pech in eerste 10 minuten, zaten paar mega kansen bij voor Heracles, maar je moet ze wel afmaken, zo ook uiteindelijk die pingel. Almelose lijkt een beetje de weg kwijt door grootheidswaanzin ofzo.

De laatste weken is het spel echt ontzettend slecht.
De wedstijd tegen Almere was een uitzondering, maar de wedstrijden tegen Sparta en Vitesse waren echt ver onder de ondergrens.
Ik vind het jammer, maar snap de keuze, want met dit elftal moet je in de Eredivisie blijven, maar dat gaat erg lastig worden.

12 december 2023 om 10:45

Sorry maar dit is gewoon een bizar ontslag, je moet je als net gepromoveerde club gewoon harstikke blij zijn met plek 14, waar je met 2 overwinningen ook weer zo 10e kan staan. Wanneer je als heracles nu om ontslag van je trainer vraag heb je het als club en als supporters het echt te hoog in je bol gekregen. elke net gepromoveerde club zou tekenen voor plek 14, en als je alleen al naar je selectie kijkt is 14e ook een geheel logische plek.

12 december 2023 om 12:07

Nee. Je moet niet blij zijn met de 14e plek en wat verder kijken. Je staat maar net boven de degradatiestreep, je wordt uitgeschakeld in de beker door HHC Hardenberg, je verliest kansloos van Vitesse die ook niet lekker draaien. Het spel is niet om aan te zien en de spelers lijken er soms geen zin in te hebben. Logisch gevolg dit ontslag.

12 december 2023 om 12:10

Soron.

Ik vind het eigenlijk niet alleen de laatste weken slecht. Als je kijkt naar afgelopen seizoen was het vaak ook slecht maar was de tegenstander vaak niet bij machte Heracles te verslaan. Hansson, Laursen en Armenteros waren toen erg belangrijk met hun doelpunten en was de defensie vaak sterk genoeg. Dit kampioenschap is nou niet behaald door een tactisch meesterbrein als trainer, maar door individuele kwaliteiten behaald.

Sorry maar dan heb je het als heracles zijnde het echt te hoog in je bol zitten. Je bent net gepromoveerd, je hebt een gaatje op plek 17 en 18 en staat bij 2 overwinningen ook zo weer 10e. Ik snap dit ontslag totaal niet, deze man heeft je laten promoveren en hij doet het niet slecht en staat waar die hoort te staan als heracles almelo zijnde. Die denken daar echt dat ze elk jaar zomaar even 10e worden.

12 december 2023 om 11:11

Ik begrijp dat je het niet snapt, je hebt waarschijnlijk geen of maximaal 1 wedstrijd van Heracles gekeken dit seizoen (vermoedelijk tegen je eigen club).
Ik geef ook geen mening over de Bitcoin, want daar verdiep ik mij niet in....

12 december 2023 om 12:34

We denken het allemaal beter te weten, Lammers had de beste tactische man als assistent, maar goed Kruzen kan ook niets, ga eerst eens kijken wat financiële kan, het geld is vaak het probleem, je moet geluk hebben soms.

Dit was een kwestie van tijd.
Hoewel een veertiende plek prima lijkt, is het wel zo dat het spel niet om aan te zien is en sta je erg dichtbij de degradatie plekken. Er lijkt geen enkele verbetering te zitten in het spel dus is dit logisch.

Wijs besluit. Hendrie Kruzen staat toch wel bekend als de kroonprins van het trainersgilde. Al 20 jaar uitstekend werk als assistent van vooral Heracles. Als hij geen 'goed' voetbal op de mat gaat leggen dan kan niemand het.

Als het vorig jaar al zo slecht was dan had je hem van de zomer moeten laten gaan. Dan had hij een goede cv en Heracles een frisse wind. Maar nu is het voor 2 kanten waardeloos.

Een aantal jaren geleden hadden ze altijd wel 1 of 2 leuke spelers zoals Everton, Overtoom, Kuwas of Armenteros, maar die tijden lijken voorbij.

Kijkend naar deze selectie vraag ik mij af welke trainer hier meer uit kan halen.

Wanneer de resultaten slecht zijn vliegt de trainer eruit. Zo werkt het nu eenmaal. En bij Heracles waren niet alleen de resultaten slecht maar ook het vertoonde spel en er zat ook geen verbetering in. Dus geen kritiek op het feit dat Lammers ontslagen is. Maar Heraclieden moeten zich wel realiseren dat het wegsturen van Lammers slechts window dressing is. Ja, Lammers is verantwoordelijk maar 2 andere mannen die schuldig zijn blijven zitten. Toen ik na een paar wedstrijden constateerde dat de kwaliteit wel heel matig was werd ik hier zo ongeveer afgeschoten (@robmaas) omdat men de realiteit niet wilde zien. En als je dat dan als Twente fan zegt zijn de rapen helemaal gaar. Waar haal je het lef vandaan. Deze hele matige selectie is samengesteld door Hoogma en de selectie is zo matig dat er in iedere linie minimaal 1 kwaliteitsspeler bij moet en dan nog blijven er veel zwakke plekken over. Maar laten we er niet omheen praten, in de trainers staf bij Heracles wordt alles bepaald door Kruzen. En Lammers zal best wat invloed hebben gehad, maar als trainer, hij was eigenlijk de pratende pop van Kruzen. Maar Hoogma en Kruzen blijven zitten dus het probleem wordt maar gedeeltelijk opgelost. Heracles heeft nog wel wat te besteden, dus er zal wel wat bijkomen. Ik hoop dat ze dit keer met wat beters op de proppen komen, gelukkig is de eredivisie zwakker dan ooit en zie ik Volendam, Almere en Vitesse als grotere degradatie kandidaten dan Heracles. Maar het risico nemen dat het wel goed zal komen zou ik niet doen.

Na promotie sta je eigenlijk prima op je plek. Toch bijzonder te noemen, het team is gewoon niet zo goed. Wees blij met de punten die je hebt gepakt en met die 14e plek. Niets geks aan.

En vorig seizoen werd de naam van de trainer nog luidkeels gescandeerd door dezelfde supporters.

Verder wel een heel matig besluit van Heracles en getuigd niet echt van beleid en visie.

Wat denken ze daar dan, dat ze een goed elftal hebben, zo mogen blij als ze handhaven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren