Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sulejmani wijst Arsenal en Liverpool af: 'Ik blijf bij Ajax'

Laatste update:

Miralem Sulejmani is niet van plan Ajax te verlaten. Ondanks interesse van Arsenal en Liverpool benadrukt de aanvaller tegenover NUsport dat hij komend seizoen 'gewoon' in Amsterdam blijft. "Ik kan nu al zeggen dat ik volgend seizoen gewoon bij Ajax speel", verklaart Sulejmani. "Het wordt mijn vierde seizoen, maar waarschijnlijk het eerste waarin ik vanaf de eerste wedstrijd alles speel."

/

Volgens het weekblad zijn Arsenal en Liverpool in Sulejmani geïnteresseerd, ondanks de eerdere problemen van de aanvaller om een werkvergunning in Engeland te verkrijgen. Sulejmani is echter nog niet klaar bij Ajax. "Ik wil een volledig seizoen vlammen, door het vuur gaan voor deze club", benadrukt de voormalig speler van SC Heerenveen. "Dat ben ik de club en de fans verschuldigd."

De komst van Frank de Boer heeft het spel van Sulejmani goed gedaan. "Ik moet hem bedanken. Hij vindt het leuk om spelers beter te maken, geeft ze veel vertrouwen en duidelijkheid. Voor zijn eerste wedstrijd tegen AC Milan kwam hij naar me toe en zei: ik heb bij SC Heerenveen gezien wat je kunt, dat kun je niet verleerd zijn. Ik dacht: 'wow dit is iets nieuws, zó veel vertrouwen'."

Miralem Sulejmani hoort in de basis van Ajax thuis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

He wat jammer nou

Is dit waar? Dat Liverpool interesse heeft kan ik tot daar aan toe wel begrijpen, Suarez is immers ook zo'n succes, maar wat zou Arsenal in godsnaam met Sulejmani moeten? Hij is wel de laatste speler die we nodig hebben: moet het van individuele actie hebben, waardeloze mentaliteit, heeft niet veel loopvermogen etc.

27 april 2011 om 09:40

Tja , dachten we dat ook niet van Van Persie toen Wenger hem in 2005 haalde ? wat moet hij nou met een speler die amper doorgebroken is bij Feyenoord en steeds in aanvaring met zijn trainer komt. Maar uiteindelijk is het goed met hem gekomen.

Wat vind jij mis aan zijn mentaliteit ? hij zet zich 90 minuten lang is , of is 90 minuten lang keihard je best doen bij Arsenal een slechte mentaliteit ? En als je toch over een zwakpunt wil zeuren , zeg dan dat hij meer moet gaan trainen om een echte linksbuiten te worden die vanaf links speelt maar niet zo'n zwak excuus als loopvermogen. Hij heeft gewoon een enorme terugval gehad en als je zijn ontwikelingen volgt dit seizoen dan zie je enorme verbetering.

27 april 2011 om 09:52

Wijnaldum, Fer, de vrij.. neem hier een voorbeeld aan.. eerst een of twee seizoenen constant presteren.. Dan pas weg naar het buitenland.. Jullie zijn pas 19/20 doe het rustig aan!

27 april 2011 om 10:20

Ik dacht dat je met een superreactie kwam, maar helaas... Je hebt een goede reactie daar niet van, maar het was super geweest als je zei dat ze een voorbeeld aan hem moesten nemen omdat hij zegt dat hij de club nog wat verschuldigd is na de mislukte jaren. Iets waar met name Vlaar ook een voorbeeld aan zou moeten nemen.

27 april 2011 om 11:38

Ik denk dat iedereen wel kon zien dat Van Persie gewoon een groter talent was dan Sulejmani nu is (geweest).

Verder ben ik het wel met je eens, wat betreft zijn mentaliteit enzo. Toch lekker voor die jongen dat ie nu vrijuit kan spelen. Onder Jol en Van Basten zag je hem gewoon verpieteren. Ik denk dat hiervoor vrijwel alle credits naar De Boer gaan.

27 april 2011 om 12:32

Hoe durf je deze speler met van Persie te vergelijken.
Die had al heel wat meer gepresteerd dan deze jongen.

1 goed seizoen dat is waar de Sulejmani liefhebbers het mee moeten doen.

27 april 2011 om 12:41

Nou toen van Persie debuteerde belde ik gelijk mijn pa op dat ik de opvolger van Bergkamp en Kluivert heb gezien. Als voetballiefhebber met voorkeur naar Ajax. Ik vond Sulejmani bij Heerenveen wel leuk hoor maar ik dacht echt dat Ajax een beetje gek was geworden om 14 miljoen voor hem neer te leggen.

Verder vind ik het mooi om te horen dat nu hij eindelijk progressie aan het tonen is in ieder geval nog een jaar bij Ajax blijft. Want hij laat nu eindelijk wel wat van zijn potentie zien. Maar als Arsenal of Liverpool in de zomer komt en ze leggen 25 miljoen neer , strik eromheen en verkopen maar. Assaidi, Dost, Roorda, Pluim, Narsingh kopen in de zomer. vd Heijden met Roorda op het middenveld. Ebicilio en Ozbiliz kunnen dan wat normaler gebracht worden.

Stekelenburg, van der Wiel en Vertonghen zullen m ook wel peren deze zomer en nu zou ik niet weten wat je anders kan verzinnen dan Anita - Alderweireld - Boilesen - Blind achterin.

Vermeer
Anita
Alderweireld
Boilesen
Blind
Roorda
Eriksen
vd Heijden
Narsingh
Dost
Assaidi
27 april 2011 om 12:51

Wobbo, je mag ook de complete selectie van Heerenveen overnemen hoor. Heb ik geen problemen mee.

Maar ffies to the point, Slim van Mickey om nog een jaartje of 2 bij Ajax te blijven
En daarna maar weer eens kijken of ie het niveau aan kan.

27 april 2011 om 12:51

Lol, half heerenveen overnemen is ook een optie -.-

27 april 2011 om 13:10

@wobbo: Wanneer wordt jij trainer van Ajax? Volgend seizoen? Hoop het echt, kan ik schik gaan hebben als Feyenoorder haha.

27 april 2011 om 14:11

Ik weet niet wat jij je in godsnaam in je hoofd haalt, maar je kunt natuurlijk niet Roorda en vd Heijden boven Enoh, Anita, Lindgren, De Jong en de Zeeuw verkiezen.vd Heijden heeft een aardig seizoen achter de rug, maar blinkt niet wekelijks uit, wat wel zou moeten bij, met alle respect Willem II. Zelfde geld voor Roorda

Narsingh vind ik op het moment van een lager niveau dan Sulejmani en Ozbiliz ongeveer even goed als Assaidi, evenals Ebecilio, zo kun je die 4 aankopen wegstrepen.

Dost vind ik een goede aankoop. Alhoewel ik Sightorsson ook wel zie zitten.

Achterin lijkt me inderdaad een probleem bij vertrek van Verthongen en vd Wiel, maar dan zou je je aankopen dus daar moeten doen. Ooijer/oleguer kan Verthongen tijdelijk vervangen en dan kun je bijv. Viergever kopen en langzaam brengen, Boilesen op linksback. En óf Blind op rechts óf een aankoop. Mijn voorstel: Paul Aguilar, staat er direct!

Vermeer
Aguilar
Alderweireld
Oij/Viergev.
Boilesen
Anita
De Zeeuw
Sulejmani
Eriksen
Ozbiliz
Dost/Sightor
27 april 2011 om 14:31

en what about boerrichter?

27 april 2011 om 20:30

@wehave

Hoezo voel ik toch dat jij geen ajacied bent??

27 april 2011 om 20:30

@wehave

Hoezo voel ik toch dat jij geen ajacied bent??

28 april 2011 om 01:54

@wehave

Selectief geheugen zegeviert , Van Persie was terug gezet naar het 2de en had afgezien van 2002/2003 wat een goed seizoen was van hem , weinig laten zien. In 2003/2004 presteerde hij enorm onder , egoistisch en werd na problemen met coach Van Marwijk terug gezet. In totaal heeft hij als aanvaller in 3 jaar tijd meer dan 50 wedstrijden nodig gehad om 14 goals te scoren.

Van Persie had dus 1 goed seizoen , Sulejmani had er dus 1. Maar inmiddels stijgt zijn niveau weer uitstekend , al een stuk of 10 assists (ook al is VI zo koppig om iedere bal die nog getoucheert door de keeper word te vergeten) en nog een handvol doelpunten. Meegerekent dat hij dit jaar zijn eerste 10 wedstrijden slechts een paar minuten mocht invallen kom je op een behoorlijk gemiddelde. Ook zijn eerste jaar bij Ajax met 9 competitie treffers en wat assits was voor een buitenspeler redelijk.

Ieder zijn eigen weg omhoog naar de top , Van Bommel , Mathijssen en Jaap Stam deden het ook via omwegen dus Micky hoeft niet te wanhopen , hij is pas 22.

27 april 2011 om 10:14

Pardon? Deze man bewijst in dit artikel al dat hij een fantastische mentaliteit heeft. Hij wilt het vertrouwen terug betalen en blijft rennen tot hij niet meer kan. Onder de Boer begint Sulejmani weer op te leven en ik vind het prachtig dat hij niet zo maar voor het geld kiest.

27 april 2011 om 13:40

Hij kiest niet voor het geld...maar als hij transfervrij de Arena uitloopt dan is het straks weer een hond...

27 april 2011 om 10:17

Op de plek van Arshavin, vanaf links. Lijkt me zeer logisch, zelfde soort speler

27 april 2011 om 10:27

Daar nagelaten dat Arshavin rechts is en Sulejmani links. Toch wel een bepalend verschil op de linksbuitenpositie, waar Sulejmani meer een buitenspeler is die de actie maakt en de voorzet geeft zal Arshavin meer naar binnentrekken.

27 april 2011 om 10:27

Een van de domste reactie ooit en ik schrik hier van.
Sulejmani heeft iets dat niemand anders in de Eredivisie heeft en dat is snelheid met de bal.
Ook heeft hij een perfecte linker been, dus wat jij zei sloeg nergens op.

27 april 2011 om 11:31

Mag ik je dan uitnodigen om naar Mertens, Matavz, Lens, Ruiz, en Chadli eens te bekijken? Die zijn volgens mij minstens zo snel met de bal en bijna allemaal nog balvaster ook. Bril afzetten jong.

27 april 2011 om 11:50

Sulejmani is sneller dan iedereen die jij boven hebt opgenoemd, dat kan ik jou verzekeren kind.
Ruiz heeft lange stappen en dat maakt het makkelijker om de bal af te pakken, dat geld ook voor Matavz.
Chadli en Lens zijn niet zo snel als Sulejmani

27 april 2011 om 12:13

Ruiz mag dan iets langzamer zijn, maar daar pak je de bal nou juist niet makkelijk vanaf. Dankzij die lange stappen lijkt het alsof je die bal heel makkelijk kan afpakken, maar net op het moment dat de bal dreigt afgepakt te worden tikt ie em net voor je voeten weg, een beetje a la Messi. Lens is trouwens denk ik ongeveer wel even snel aan de bal en onderschat ook Dzsudzsak niet, daar ligt echt de kracht van Psv. Neemt niet weg dat een Sulejmani in vorm een geweldig dynamische, snelle speler is.

27 april 2011 om 12:25

Groningen4life

Inderdaad, bril afzetten jong! Niemand van de door jou genoemde mensen komt ook maar in de buurt van de snelheid van Sulejmani met bal. Het is werkelijk lachwekkend dat je meent dit te moeten ontkrachten.

27 april 2011 om 12:26

bijna waar ryo is al van arsenal maar met bal ook snel. mssn wel sneller ook .

27 april 2011 om 12:29

Jullie vergeten nog Guyon Fernandez, die rent volgens mij iedereen in de eredivisie eruit.

ot: Sulejmani komt gewoon te kort voorlopig voor een stap omhoog. En ik denk al helemaal niet dat hij ooit het niveau Liverpool of Arsenal aankan.

27 april 2011 om 12:46

Oh nou ben maar niet zo zeker van dat Sulejamani sneller is als Lens,
ik weet wel bijna zeker van niet, maarja, we kunnen wel eeuwig doorgaan met deze discussie, maar daar bereiken we niets mee.
Toch verstandig denk ik van Sulejmani om te blijven, want ik denk dat hij nog niet helemaal klaar is voor Liverpool of Arsenal.

27 april 2011 om 14:15

mimo074, waar haal je de arrogantie vandaan om iemand 'kind' te noemen. Wil je op deze wijze aantonen dat jij ouder bent? Ik vind het meer overkomen als laf en zielig. Laat iedereen zijn mening toch hebben!

27 april 2011 om 14:27

Dus mijn mening mag zijn dat ik Lens sneller vind dan Ronaldo ( wat natuurlijk niet zo is ) ? Even serieus, een mening moet ergens op slaan en dit slaat nergens op. Mimo reageert gewoon zoals hij wilt maar als we over de snelste gaan praten praten we dus over feiten. Het is een feit dat Walcott de snelste speler is omdat het ook getest is.

27 april 2011 om 14:52

Zonder bal ja! Sulejmani is MET bal de snelste van allemaal, geen twijfel mogelijk!

27 april 2011 om 14:52

@kevink

Narsing van Heereveen is ook niet de langzaamste

on: Sulejmani moet is nog niet toe aan Arsenal of Liverpool, laat hem eerst maar in Spanje op Italië en Subtopper nemen, dan kan je altijd nog kijken of er intresse in je is

27 april 2011 om 10:39

Zolang Arsenal of Liverpool onder 16,5 miljoen bieden, zou ik Sulejmani nooit verkopen. De jongen begint eindelijk in vorm te raken. Wellicht speelt hij des Heerenveens volgend seizoen, of een goed EK en kan Ajax het aankoopbedrag nog enigszins terugverdienen.

27 april 2011 om 11:57

Waardeloze mentaliteit? Niet veel loopvermogen??? Bekijk je ooit wel een wedstrijd van Ajax. Deze jongen geeft juist alles tijdens een wedstrijd en weinig loopvermogen??? Hahahhaa man heb hem dit seizoen meerdere malen vanaf een achterstand van een paar meter een aantal spelers makkelijk eruit zien rennen.

Blij dat hij bij Ajax blijft want hij gaat steeds beter spelen. Mooi dat hij ook zegt dat hij de supporters iets wil geven want deze jongen is ongelooflijk gesteund door de supporters omdat iedereen weet dat het erin zit.

27 april 2011 om 13:26

Ik denk dat Sulejmani in de toekomst een grote speler kan worden. Hij toont veel potentie en zegt zelf ook Nusport magazine dat hij nu pas fit begint te raken. Dat is best apart als je al zolang bij Ajax zit maar toch. Hij geeft aan nog veel beter te kunnen.

27 april 2011 om 13:31

@ Goonerhiguain

Het slaat helemaal nergens op dat je zegt dat Sulejmanu geen loopvermogen en mentaliteit heeft. Dit zijn juist zijn positieve punten. Mickey is snel zowel met als zonder bal. Daarnaast is hij zeer gemotiveerd op het veld.wanneer hij de bal verliest is hij er altijd als de kippen bij om hem terug te veroveren. De argumenten die jij hier dus noemt slaan helemaal nergens op. Hij is een topspeler die meer credits verdient, dit seizoen speelt ie namelijk zeer aardig onder Frank de Boer

Dit lijkt me vrij logisch. Dit is de eerste seizoenhelft dat hij niet helemaal kapot is na een wedstrijd, aldus Sulejmani zelf. Hij krijgt eindelijk vertrouwen en speelt iedereen week. Daarbij wordt hij beter en beter in het veld. Deze jongen kan Engeland met geen mogelijkheid aan op dit moment. Gewoon nog 1 - 2 jaar blijven.

Dit geloof toch niemand , Arsenal en Liverpool zitten toch helemaal niet op Sulejmani te wachten.

Natuurlijk blijft hij , want deze clubs gaan zich nooit melden.

27 april 2011 om 09:30

ik heb wel gekkere transfers gezien hoor. Soms vraag je je af hoe sommige clubs scouten dus het zou mij nog niet eens verbazen

27 april 2011 om 09:37

Jij bent gelukkig geen scout. Clubs als Liverpool en Arsenal hebben mensen in dienst die wél weten waar ze naar moeten kijken. Het is echter nooit een garantie voor succes en elke club heeft wel miskopen gedaan.

27 april 2011 om 09:40

Kom op zeg

Zelfs een blinde ziet dat Sulejmani 0,0 toevoegt aan Arsenal en Liverpool.

Dit bericht is ongeveer van dezelfde orde dat Ajax een bod van 7 miljoen Op Cvitanitsch had gekregen van de zomer.

Onzin , Bull , Niks van waar !

27 april 2011 om 09:42

Ik ben wel scout en een blinde ziet nog dat deze jongen 1 van de beste voetballers in nederland is alleen kwam het er te weinig uit.

Zijn versnelling, balbehandeling, schot...alles is goed verzorgd voor een buitenspeler.

Hoop dat hij volgend seizoen de lijn voortzet en dan gaat hij er zeker 20 maken als buitenspeler.

27 april 2011 om 09:55

Jij bent het dus met me eens vat ik op. De punten die je noemt zijn idd zijn sterke punten. Versnelling, balbehandeling, schot. Hij is 1 van de weinige buitenspelers die niet dom is maar juist slim. Hij werkt hard voor de team, kan voorzetten geven, de combinatie aangaan en is zelf ook doelgericht.
Daarom snap ik niet dat mensen zeggen dat hij niet goed genoeg is voor de Europese top. Hij heeft alles in zich om het te halen. Of hij het daadwerkelijk redt moeten we afwachten.

27 april 2011 om 09:56

@sverige4u 27 april 2011 om 09:42 #33
je bent scout?

1 van de beste voetballers van NL is wellicht wat overdreven.. Om een goede voetballer te zijn, moet je tegenwoordig van alle markten thuis zijn... Talent, inzet, prestatiedrang, goed aan de bal, goed zonder bal, aanvallen, verdedigen, scoren, anderen laten scoren...

Dat zie ik bij Sulejmani toch echt niet allemaal...

27 april 2011 om 11:01

Eerlijk gezegd zie ik jouw criteria wel allemal in hem terug.
Talent dat heef hij gewoon, is nog maar 22 en laat met vlagen en bij Heerenveen toch zien om over veel talent te bezitten
Inzet laat hij elke week zien want hij loopt zich de longen uit zijn lijf aanvallend en verdedigend
Prestatiedrang spreekt voor mij wel uit dit artikel, hij wil eersst bij Ajax presterenen laat dat ook op het veld zien
Goed aan bal en zonder bal kan zowel in de voeten als in de ruimte aan worden gespeeld met zijn ongelooflijke snelheid. kan een man gewwon voorbij spelen en een voorzet geven of zelf gevaarlijk schieten.
Aanvallend mag hij nog iets meer rendement krijgen maar ik vind hem wel steeds beter worden.
Verdedigen doet hij onder FdB altijd, hij loopt altijd verdedigend meet eterug met zijn man
Anderen laten scoren doet hij oook want geeft vaak genoeg een assist

Ik noem hem oook nog niet de beste van de Eredivisie want dat is hij ook nog niet maar jouw criteria voldoet hij aan.

27 april 2011 om 11:35

Ehm, kan je je de transfer van Babel niet meer herinneren? Geen club met goed verstand zou op dat moment denken dat Babel Engeland aankon, laat staan dat enorme bedrag voor hem betalen. Niemand had verwacht dat Babel weg zou gaan die zomer....

27 april 2011 om 14:03

sorry hoor, maar alle critieria die jij daar noemt bezit hij wel zo een beetje,

talent, daar hoef ik natuurlijk niks over te zeggen, deze jongen barst van het talent dat is duidelijk.

inzet, ik raad je eens aan om na ajax te kijken

prestatiedrang, dit stuk zegt al meer als genoeg.

hij is goed aan de bal

hij kan goed aanvallen, hij verdedigt mee.

hij scoort, en geeft assists(nog niet zo veel maar dat komt nog wel hij is op de weg terug)

dus ik raad je aan om hem een x te bekijken

27 april 2011 om 09:57

Je hebt gelijk Fcnoorden, het is onmogelijk dat deze clubs interesse hebben, hij kan bij Ajax zichzelf niet eens onderscheiden, nou dat is toch wel de voorwaarde om naar een buitenlandse topclub te gaan. Maar als ze hem willen hebben zeg ik strik er om heen en gelijk verkopen.

27 april 2011 om 09:58

Fcnoorden,

Real Madrid heeft toch ook ooit een Drenthe gekocht? Dus waarom mogen dat over Sulejmani niet geloven. Sulejmani heeft immers in Nederland beter gepresteerd dan een Drenthe.

27 april 2011 om 11:41

Sulejmani heeft idd vijf jaar geleden een seizoen goed gespeeld. Nu gaat het ook beter, maar om hem nou op basis van een maand te gaan kopen lijkt me een beetje overdreven.
Je vergelijking met Drenthe raakt kant noch wal, aangezien Drenthe een goed seizoen bij Feyenoord speelde en daaraansluitend één van de beste was op een jeugd-wk. Men kocht hem meteen daarna, geen 4 seizoenen later....

27 april 2011 om 10:07

Was het niet een club genaamd Liverpool die de geweldig speler met de naam Ryan Babel van Ajax overnam, terwijl het toen al duidelijk was dat hij nog veel minder potentie heeft dan Sulejmani?

27 april 2011 om 12:05

Snap de discussie niet helemaal, ik vind persoonlijk de interesse vanuit liverpool/arsenal niet zo heel erg vreemd. Zeker niet als je bekijkt wat de filosofie van arsenal is met betrekking tot jonge spelers. Hij is pas 22 en beschikt over bepaalde kwaliteiten die waardevol zijn voor een voetballer, het lijkt me niet nodig deze nog een keer te herhalen.

Kijk, dat er interesse is vanuit deze clubs betekent helemaal niet dat hij dat niveau op dit moment aankan. De interesse en vervolgens aankoop van een speler wil niet zeggen dat dit een directe versterking is, dit kan ook met het oog op de toekomst. Dat deze speler in de toekomst een grote speler gaat worden, daar ben ik echt van overtuigd. Vind deze situatie wat gelijkenis vertonen met Afellay die naar Barca vertrekt. Dit werd destijds ook in twijfel getrokken, maar aan Afellay kon je ook zien dat hij alles in huis heeft om een grote speler te worden. Op dat moment was hij ook gewoon nog niet goed genoeg om direct van waarde te zijn voor Barca. Hij pakt nu zijn minuutjes mee, traint elke dag met extreem goede spelers en wordt beter. Een ander voorbeeld is dat Castaignos naar Inter gaat, ook nog ontzettend jong maar in potentie wel een hele goede speler.

Het is juist de kunst om talent zo vroeg mogelijk te ontdekken. Dat Sulejmani talent heeft, dat heeft ie bij Heerenveen al wel laten zien. Ik vind het dus niet vreemd dat deze clubs interesse hebben in Sulejmani. Ik denk echt dat dit een grote speler gaat worden, de tijd zal het leren.

27 april 2011 om 12:34

Je ontkracht je eigen verhaal enorm door over Afellay en Castaignos te beginnen, dat is totaal niet vergelijkbaar.

Afellay is een speler met een waarde rond de 16-18 miljoen en is voor een schijntje opgehaald door Barcelona. Castaignos zou ook niet verkocht zijn ware het niet dat zijn contract illegaal verklaard werd waardoor hij nog maar kortstondig aan Feyenoord verbonden was. Weer het zelfde geval, Inter loopt geen risico door enkele miljoenen voor hem neer te tellen omdat ze hem altijd nog met winst kunnen door verkopen. Dat die spelers misschien ooit aan speeltijd toe komen of misschien zelfs in de basis eindigen is allemaal extra upside voor de clubs, maar het is bijna risicoloos voor die clubs om dat soort spelers goedkoop binnen te halen omdat ze in het ergste geval nog steeds winst maken.

Sulejmani heeft een 2-jarig contract, dus er zal een echt bedrag voor hem moeten worden neergelegd. Dan word de berekening bij een club opeens heel anders en halen ze hem alleen binnen als ze er echt in geloven.

Goede instelling hoor! Hopelijk lukt dat dan ook..

Nou daar is ajax lekker mee...die hadden hem al in cadeaupapier ingepakt denk ik...

27 april 2011 om 09:38

Weet je wel hoe belangrijk Sulejmani is voor dit Ajax. Hoe vaak heeft hij de ban wel niet gebroken of de winnende of een ander belangrijk doelpunt gescoord? Als hij er niet was deed Ajax al lang niet meer mee om het kampioenschap!

27 april 2011 om 09:43

@dealwetende

Ben ik helemaal met je eens. Die jongen heeft zich goed herstelt dit seizoen en hij staat er nu. Hij is vaak belangrijk geweest dit seizoen.

Ik vind het een mooie uitspraak van hem dat hij nog een jaar blijft omdat hij dat de fans verschuldigd is. Ik zie weinig voetballers dit zeggen.. Laat maar weer zien wat voor strijdlustige jongen dit is en ik hoop dat hij het ver gaat schoppen!

27 april 2011 om 09:43

Ben het helemaal met je eens ( net zo sarcastisch als je zelf waarschijnelijk bent )

27 april 2011 om 09:44

Nou hij heeft welgeteld 7 goals gemaakt...dus om nou te zeggen dat hij beslissend is geweest in de strijd om het kampioenschap...

27 april 2011 om 09:55

Het gaat ook om assists en meedoen met het spelletje...

27 april 2011 om 10:03

Feyenoorddelft,

Totaal 50 wedstrijden, waarvan 35 als basisspeler. totaal 12 doelpunten en 14 assists. Dat is zeker niet slecht voor een buitenspeler en dat met een spits (mounir) voorin die meestal voor eigen succes gaat. Ik wil niet weten hoe het was gegaan als Ajax een type Pantelic voorin had staan. Cijfers waren dan wel hoger geweest.

27 april 2011 om 10:09

Inderdaad, een half jaar geleden wilde iedereen nog maar al te graag van Sulejmani af. En nu is iedereen blij dat ie blijft? Kan me zomaar voorstellen dat hij volgend jaar weer in zijn oude patroon valt, en dan zijn de wil ik iedereen hier wel eens horen.

27 april 2011 om 10:30

@stokkie01

Zit geen spookverhalen te verzinnen. Je moet beter opletten, niemand aan de kant van Ajax wilde hem kwijt en ook niet de supporters en fans. Vonden wij het ook niet belachelijk dat hij die trappen in het stadion moest lopen. Wij fans waren toch blij, dat hij niet uit werd geleend aan Vitesse of West-ham.

Spelers als Emanuelson en Suarez hebben nog duidelijk in de kleedkamer gezegd voor de groep dat hij moet blijven. Hij was een beetje klaar om onder Jol te werken, niet meer dan dat.

Als je goed had opgelet zou je merken dat wij wilde dat hij die knop omdraaide en liet zien dat hij 17 Mil. waard is die Ajax in hem heeft geïnvesteerd.

Ik woord zo moe om al die negatieve domme spookverhalen die men altijd hier op VZ plaats.

27 april 2011 om 10:39

Sulejmani is onderhand een aardig buitenspelertje, maar hij heeft absoluut nog niet laten zien dat hij de investering van 16,2 miljoen waard is geweest. Dat is pas een spookverhaal.

27 april 2011 om 14:19

Klopt, het gaat mij er ook om dat hij zelf inziet dat hij nog heel wat te bewijzen heeft. Zijn zat van die voetballers die vertrekken naar een andere club als het even tegen zit.. Denk dat menig voetballer aan Sulejmani een voorbeeld kan geven op het gebied van inzet en persoonlijkheid.

27 april 2011 om 11:40

Inderdaad Verkopen die Hap en dan Assaidi aantrekken . Probleem opgelost.

An sich ben ik het met dit verhaal eens. Maar om nou te zeggen dat je alleen van Frank de Boer zoveel vertrouwen kreeg vind ik persoonlijk flauw. Ook Bassie en Jol hadden bijzonder veel vertrouwen in deze jongen....

Ik denk dat het er mee te maken had dat hij nu mentaal en fysiek al sprongen gemaakt had. Nu kwam de Boer op het goede moment en gaf hem onvoorwaardelijk (misschien onderscheid de Boer zich daar wel in) vertrouwen. Maar het hielp ook dat je na 3 wedstrijden al stappen en ritme zag bij die jongen.

Ik hoop voor Mickey dat hij niet weer dezelfde fouten gaat maken bij een nieuwe club dan dat hij bij Ajax deed. Niet laten afleiden door rand zaken. In volle concentratie.

En hij kan veel zeggen. Maar als Liverpool met een bak geld komt dan zegt Ajax geen nee. Want zijn intentie ook moge zijn.

27 april 2011 om 10:10

Daarbij komt dat iedereen nu loopt te roepen dat hij onder De Boer ineens veel beter is gaan spelen, terwijl hij juist de laatste weken/maanden onder Jol al behoorlijk in zijn ritme kwam. Ik vond het toen jammer dat Jol hem niet wat vaker de kans in de basis gaf, maar zijn spel was toen al aan de beterende hand, wat onder De Boer naar mijn idee alleen maar is doorgezet....

27 april 2011 om 11:38

En waarom? Omdat de Boer hem wel vaak in de basis een kans gaf --> vertrouwen geven. Dat is een groot verschil met Jol, die zoals jij ook aangeeft, hem weinig kansen gaf ook als hij goed was ingevallen niet..

Goede speler voor Ajax, maar ik vind dat Liverpool en Arsenal op het moment veels te hoog gegrepen is. Ik denk dat bericht zomaar uit de lucht gegrepen is.

Misschien denk Liverpool; laten we na Suarez nog maar een aanvaller van Ajax halen, misschien doet hij het wel net zo goed als Luis

wat een supermentaliteit! hij is de fans zeker nog wat schuldig maar kan dit komend seizoen recht zetten. Mickey kan nog een hele grote worden al hoewel hij 2 jaar stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling. Hij is ook bewust dat hij het nu nog niet gaat redden bij de top van Engeland. Veel succes suliej

27 april 2011 om 09:33

haha jij bent wel erg naïef

Als deze clubs zich ooit gaan melden ( wat ik ten zeerste betwijfel) dan wil Sulejmani meteen weg. Logisch ook , want zo'n kans gaat hij nooit meer krijgen.

27 april 2011 om 09:39

Wat een supermentalitiet? Die gzoert is 2 jaar lang veel te vet geweest en heeft niet geleefd als een prof. Nou roept hij zoiets in een weekblad en heeft hij een supermentaliteit?

27 april 2011 om 10:08

Feyenoorddelft,

Mentaliteit was dus 2 jaar lang niet goed geweest, maar dat is gelukkig verleden tijd en we hebben het hier over de huidige Sulejmani.

27 april 2011 om 09:48

Haha,

Geloof je het zelf, als Arsenal of Liverpool komt, vetrekt Sulejmani vandaag nog als het kan.

Arsenal heeft hem totaal niet nodig, Liverpool weet ik zo lang nog niet, maar Liverpool snapt wel dat Ajax hem zonder verlies wilt laten gaan.

Of hij is heel slim , of heel dom.
Sulejmani kan het het niveau van Arsenal en Liverpool bij lange na niet aan , en ik weet ook niet of ik deze interesse serieus moeten nemen.
Kijk alleen al hoelang Sulejmani erover deed om zich aan te passen bij Ajax , En zo goed als zijn tijd in Heerenveen is hij nog steeds niet.

En dat Frank de Boer als 1e tegen hem zei ; dat je het niet verleert kunt zijn ?
Heeft niemand dit ooit eerder gezegt ? haha , lachwekkend.

27 april 2011 om 09:32

tuurlijk had hij (lang) aanpassingsproblemen, maar toen was hij nog maar 19 jaar. En dat is toch wel een groot verschil, hij is meer gerijpt en volwassener geworden.

27 april 2011 om 09:36

Ja meer ....
Maar komop zeg eerlijk Sulejmani is bij lange na niet goed genoeg om Liverpool of Arsenal te spelen , ten 2e zullen zei nooit het gewenste bedrag op tafel leggen dan dat Ajax wil.

27 april 2011 om 09:43

@ Superb

Dat zeg je denk verkeerd. Sulejmani is NOG niet goed genoeg om te spelen bij Liverpool of Arsenal.

Ik weet zeker dat hij kwaliteiten genoeg heeft. Het is gewoon een kwestie van veel spelen, veel vertrouwen en dan komt het er wel uit. Hij heeft dit seizoen al een aantal behoorlijk klasse doelpunten gescoord waar je aan kunt zien dat hij geen koekenbakker is.

Sulejmani is pijlsnel, heeft een redelijke actie, aardig schot en een goede voorzet. Eigenlijk is het een kwestie van alles wat hij nu kan uitbouwen en verder ontwikkelen.

Wat betreft het gewenste bedrag ben ik wel met je eens. Op dit moment is hij die 16,5 mil. niet waard, bij lange na niet. Je kunt hem nu beter behouden en er op gokken dat hij zich ontpopt tot sterspeler dan dat je hem voor 5 mil laat gaan.

27 april 2011 om 09:49

Welk bedrag wilt Ajax dan..?

Dat vind ik wel mooi, hij heeft tenminste wat eergevoel. Voor wat hoort wat.
Hij denkt logisch na en daardoor snapt hij ook dat hij bij Liverpool en Arsenal helemaal opnieuw moet beginnen.

Hij heeft nog twee jaar op z'n contract staan dus ze moeten hem gewoon verkopen als ze een goede som kunnen vangen. Vind dit soort uitspraken beetje nutteloos, het zou wel tellen als hij ze ook hard maakte. Als je echt nog een jaar wilt vlammen voor Ajax teken dan ook een jaar bij zodat er niet eventueel financiele overwegingen gemaakt moeten worden.

Wat een vreemde reacties allemaal... Gelukkig hebben we Mickey (sulejmani red.) nog in onze selectie! Na het vertrek van Suarez is hij zo'n beetje de enige smaakmaker in de ploeg... Vind dat hij zich meer dan redelijk heeft hersteld van een slechte periode, waarschijnlijk zoals hij zelf zegt met dank aan de Boer! Blijf nog maar een seizoen en probeer kampioen met Ajax te worden!

27 april 2011 om 11:28

Ben het hier helemaal met je eens.

In mijn ogen zijn Balázs Dzsudzsák, Bryan Ruiz en Miralem Sulejmani absoluut de beste buiten spelers van de eredivisie. Nou zijn Ruiz en Balázs al meer gegroeit en hebben zij in mijn ogen een transfer nodig om verder te groeien en heeft Sulejmani het potentieel om een ontzettend steker buitenspeler te worden!

Ik ben blij dat Miralem dit zegt, wij als supporters zitten al jaren te wachten tot hij eens zijn ware kwaliteit laat zien en ik denk dat hij het dit seizoen veel vooruitgang heeft geboekt. Kan in die zin dus ook wel begrijpen dat er interesse is van vermeende top clubs als Arsenal of Liverpool

niet om iets af te doen van de kwaliteiten van bijvoorbeeld Mertens, Miyaichi(nou is die natuurlijk al eigendom van Arsenal), Chadli of Assaidi. Dat zijn natuurlijk ook fantastische buitenspelers.

Nou miralem laat het nog een jaartje zien in de Arena , en maak daarna een droomtransfer en geef de kans aan de jongere generatie met Ebicilio, Ozbiliz en Jozefzoon, (miss lukoki)

''voor zijn eerste wedstrijd tegen AC Milan kwam hij naar me toe en zei: ik heb bij SC Heerenveen gezien wat je kunt, dat kun je niet verleerd zijn. Ik dacht: 'wow dit is iets nieuws, zó veel vertrouwen'.''

....

Wat is dit nou weer. Zou geen een andere trainer bij Ajax ooit dit tegen hem hebben gezegd?

Ik vind dat Sulejmani er behoorlijk lang over doet om zijn potentie te laten zien. Ajax heeft altijd top aanvallen gehad maar is nooit daarmee kampioen geworden. Aan het begin had je Suarez-el Hamdaoui-sulejmani, wat op papier echt een Europees waardige aanval is, maar deze is voor 2/3e uit elkaar gevallen om verschillende redenen. Nu heeft Ajax voor volgend seizoen (waarschijnlijk) alleen Sulejmani over, die zelf nog niet eens geweldig presteert. Het wordt daarom echt tijd voor Ajax om de portemonnee te trekken. Op dit moment staat er namelijk wel weer een geweldige verdediging in tegenstelling tot de voorafgaande jaren.

27 april 2011 om 10:53

De verdediging wordt waarschijnlijk helemaal leeg gekocht. Van der Wiel zal waarschijnlijk vertrekken, Stekelenburg in ieder geval en Vertonghen waarschijnlijk ook. Met Vermeer heeft Ajax een uitstekende vervanger voor de keeperspositie, maar de andere posities wordt toch lastig. Verder verdedig je met het complete team en met name het middenveld is hierin veel te slap. Enoh is een houthakker die niet kan voetballen. Anita komt fysiek tekort en de Zeeuw loopt al heel het seizoen aan te kloten. Lindgren haalt altijd wel een 6je, maar stijgt ook nooit boven dat niveau uit. Een goede controlerende middenvelder lijkt me ook geen slecht idee. Voorin heb je aan een goede centrumspits voldoende om de aanval weer op peil te trekken. Eventueel aangevuld met een linksbenige vleugelspits. Sulejmani is momenteel de enige linkspoot, maar hij speelt meestal vanaf rechts. Twee vleugelspelers die op hun verkeerde been spelen vind ik een beetje teveel van het goede. Dan gaat elke aanval door het centrum.

Nu ik erover nadenk wordt het een complete waslijst aan spelers die Ajax nodig heeft. Met de verkopen zal er aardig wat geld binnen stromen, maar er moet weer een compleet nieuw team opgebouwd worden.

27 april 2011 om 11:26

Dat geloof ik helemaal niet. Ajax heeft genoeg financiele middelen uit de transfers van Suarez en Emanuelson opgedaan. Daarnaast zal een vertrek van Stekelenburg en waarschijnlijk El Hamdaoui de nodige miljoenen opleveren.

Het zou dan echt slecht beleid zijn om dan Vertonghen en Van der Wiel van de hand te doen. Iets wat denk ik ook niet gaat gebeuren. Van der Wiel heeft meermaals aangegeven zich volgend jaar alleen bij Ajax te zien spelen. Vertonghen staat wel open voor het buitenland maar Ajax heeft bijvoorbeeld ook Suarez en Huntelaar langer kunnen houden nadat deze twee in feite al uitgeleerd waren in Amsterdam. Natuurlijk kan het zo zijn dat er een extreem bod op tafel komt dat niet te weigeren is maar ze zullen zeker niet beide vertrekken.

Zoals de Boer al zegt, Ajax wil een aanvaller en een middenvelder erbij. Ik zou voor een heel goede verdedigende middenvelder gaan, daar waar Ajax met De Jong, Eriksen en zelfs met de Zeeuw en Anita meer aanvallend ingestelde middenvelders heeft dan verdedigende. Daarnaast zal het vertrek van Suarez en El Hamdaoui opgevangen moeten worden met nieuwe aankopen. Nu wil Ajax alleen nog een aanvaller die Suarez moet vervangen, maar zou Mounir vertrekken (en dat is zeker te verwachten) dan zal Ajax niet alleen overgaan tot het halen van een Mertens en/of een Boerrigter maar hebben ze een echte nummer 9 nodig.

Kijk naar wat er de laatste jaren heeft gestaan

Sulejmani - Huntelaar - Suarez

Suarez - Pantelic - Rommedahl

Sulejmani - El Hamdaoui - Suarez

Toch wel steeds een aaval waar je trots op mag zijn. Op dit moment ziet de aanval voor volgend jaar er waarschijnlijk zo uit:

Ebicilio - De Jong - Sulejmani

Het is duidelijk waar de prioriteiten liggen.

27 april 2011 om 11:48

Ik ben het compleet met je eens dat de prioriteit bij een goede nieuwe centrumspits ligt (zelfs al zou El Hamdaoui blijven). Ik denk echter wel dat zowel van der Wiel als Vertonghen Ajax zullen verlaten. Het is niet dat Ajax dat geld nodig heeft of zo, maar deze spelers staan in de belangstelling van buitenlandse clubs. Als die een redelijke transfersom willen betalen dan zijn die spelers natuurlijk weg. Het lijkt me erg goed voor de club als deze spelers behouden blijven, maar ik zie het niet gebeuren.

27 april 2011 om 13:58

Neej hoor Ebecilio - El Hamdaoui - Sulejmani en als Sulejmani weg gaat komt daar Ozbiliz te staan

27 april 2011 om 11:38

De afgelopen jaren heb je gezien hoe het ging als Ajax zijn portemonnee open trok ga het niet weer hebben over alle miskopen die werden gehaald. Nee kijk liever eerst eens naar de jeugd met Ozbiliz, Ebicillio, Jozefzoon, Lukoki, Boilesen, Blind, Klaassen, Boere. Kip & Denswil,

Als er dan nog plekken moeten worden opgevuld haal dan talent,

We moeten proberen de club op lange termijn terug te brengen op top niveau en niet weer met geld gaan smijten!

Ik heb er nooit aan getwijfeld dat Sulejmani Ajax en haar fans zou terugbetalen voor wat hij gekost heeft. Deze jongen is dit seizoen begonnen zijn belofte in te lossen en gaat volgend jaar knallen. Mickey volgend jaar speler van het jaar en dan een mooie transfer, ik gun het je!

Alleen als hij die kapsel zo laat! De magie zit hem in de haar!

27 april 2011 om 09:36

als hij scheert bedoel je? Volgens mij tegen Anderlecht was ie glad geschoren prikt hij er 2 in

27 april 2011 om 09:48

haha dat doet die gewoon die harige Miralem..

er staat: ''volgens het weekblad zijn Arsenal en Liverpool geïnteresseerd''

Mag dan nu gezegd worden dat deze woorden niet uit de mond van sulejmani komen? Heb het interview niet gelezen dus weet het niet...

Sulejmani moet gewoon 2 jaar verlengen en nog 1-2 jaar bij ajax blijven, volgend seizoen een doelpunt of 15-20 maken en dan het jaar daarop echt vlammen.

het is hem gegund. overigens speelt ie constanter en oogt hij fitter sinds Darko Bodul weg is naar Madeira.....

Logisch, want zoveel heeft Miralem nog niet laten zien bij Ajax in vergelijking met zijn transfersom. Zelfde verhaal als Fernando Torres bij Chelsea, kwaliteit vergaat niet.

Kijk dit is zoals het hoort Ron Vlaar. Eerst waardevol zijn voor je club voordat je vertrekt met je zakken vol poen. Goeie aktie dit.

27 april 2011 om 09:50

Het contract van Sulejmani loopt in tegenstelling tot dat van Vlaar nog door tot 2013 dus hij heeft niet zo veel te willen.

Mooi dat hij eerst nog in Amsterdam wil blijven om het daar nog verder te laten zien! Toch vind ik het niet gek dat clubs als Liverpool komen kijken naar hem, je ziet dat hij dit seizoen eindelijk wat meer ze draai heeft gevonden en ook nu ze eigen vertrouwen weer heeft. Ik hoop dat hij volgend seizoen nog beter word en nog meer mooie dingen gaat laten zien zoals in ze tijd bij Heerenveen toen ook!

Haha Arsenal en Liverpool, die hebben zeker nog scoutingsrapporten en videobanden van enkele jaren geleden in de kast liggen.

Ik vind hem de laatste weken echt sterk spelen, een van de betere bij Ajax. Overigens zou Ajax met zijn salaris en een contract tot 2013 nu nog een degelijk transferbedrag kunnen krijgen.

Logisch vanuit zijn oogpunt gezien dat hij blijft.. dan zou het zoals hij zelf zegt z'n eerst volledige seizoen worden! en voor je zoiets gedaan heb dan al naar clubs als Arsenal en Liverpool? Naja mooi voor de centen ook al wordt er dan nog verlies op gemaakt vrees ik, maar hij heeft daar (nog) niets te zoeken...

Z'n niveau is beter, maar helaas is het nog steeds niet wat het zijn moet.. zo jammer!

Basistalenten heeft hij genoeg. Ze hebben er bij Ajax niet alles uit gehaald, kunnen ze bij Arsenal en Liverpool wel met spelers.

ik merk, uit de woorden van deze jongen, dat hij trots is om voor ajax te mogen voetballen. dat is leuk om te zien.
ondanks dat Sulejmani door diepe dalen is gegaan wil hij nu toch blijven. dit zal niet alleen te maken hebben gehad met het feit dat hij met sprongen vooruit gaat. de fans zijn altijd achter hem blijven staan, door dik en dun. hij heeft een enorme band met de club gekregen daardoor.
ik hoop dat hij nog even bij ajax blijft. het lijkt erop dat, hoe langer hij in de basis staat des te beter hij begint te worden. het seizoen 2011/2012 zou wel eens zijn seizoen kunnen worden.

Nou nou Mickey, kippenvel van je reactie hoor! Maar liefst 4 jaar heb jij nodig gehad om te beseffen dat het een eer moet zijn om voor Ajax te mogen voetballen?!? Kijk je nooit eens tv? Kijk hoe het leven voor heel veel mensen moet zijn, zowel hier in Nederland als voor de arme landen. Heb je het nieuws wel gezien over de natuurrampen, dat hele dorpen verwoest worden? Dát is de realiteit, En jij wil na 4 jaar jezelf laten zien aan het Ajaxpubliek? Ga je schamen! milljoenen jongens willen met jou ruilen zelfs helemaal voor niets! Je bent verdomme multimiljonair geworden in een tijd dat elke euro hard nodig is en na vier jaar wil jij jezelf laten zien? Je zou de rest van je leven aan Ajax moeten geven, met je blote knieen elke tegel moeten poetsen en elke Ajacied moeten aanbidden! En dan nog Mickey, dan nog heb jij veel te veel geld gekregen van een mooie club als Ajax....

''ik wil een volledig seizoen vlammen, door het vuur gaan voor deze club'', benadrukt de voormalig speler van SC Heerenveen. ''dat ben ik de club en de fans verschuldigd.''

Dat is de instelling Mickey!
Ik ben ervan overtuigd dat hij nog steeds de nieuwe sterspeler van Ajax kan worden, maar dan zal hij het volgend seizoen moeten laten zien.
Als Arsenal of Liverpool hem wil hebben, Vraagprijs: 17 miljoen

Dat is netjes van Sulejmani, niet meteen voor het grote geld kiezen. Eerst maar eens zorgen dat hij het geld waard is.

Goede keuze. Ik denk dat Sulejmani nog minstens één seizoen voor Ajax moet spelen. Ik hoop dat Sulejmani volgend seizoen dan eindelijk wedstrijd tot wedstrijd kan vlammen in een Ajax shirt. Met alle respect denk ik overigens dat Sulejmani op dit moment nog niet klaar is voor het niveau van Arsenal of Liverpool.

Het is leuk dat hij wilt blijven maar is dit goed voor Ajax? Ik lees hier dat hij een contract tot 2012/2013 heeft, als ik Ajax was zou ik zijn contract wat verlengen anders vang je straks veel minder dan dat je er voor uitgegeven hebt (ookal zal dat moeilijk worden om boven die 17 miljoen te krijgen).

27 april 2011 om 10:01

Zelfs zou Sulejmani zijn contract nog verlengen schat ik dat Ajax nooit meer winst op deze jongen gaat maken. Het lijkt me sterk dat deze jongen ineens zo goed gaat spelen dat clubs minimaal 17 miljoen voor hem willen neerleggen. Zelfs met een langer contract geloof ik daar niet echt in.

27 april 2011 om 11:42

Dat denk ik ook niet maar ik bedoel dan kan je er misschien nog een bedrag uitslepen met zo weinig mogelijk verlies. Als hij nog maar een 1 jarig contract heeft ga je er geen 10 miljoen meer voor vangen (bijvoorbeeld).

De meeste reactie hierboven zijn logisch: op grond van zijn prestaties in de Eredivisie kan Mickey het niveau van de PL nog niet aan.

Het bericht dat Liverpool en Arsenal interesse hebben, zou ik echter niet direct vd hand wijzen.

Deze clubs kijken bij het scouten ook voornamelijk naar de potentie van een speler. Mickey is nog relatief jong, dus goed kneedbaar. Met de juiste begeleiding kan hij nog grote stappen maken!

Ik zou het echt vreemd vinden als Arsenal of Liverpool echt interesse zouden hebben. Ik vind het mooi dat Sulejmani nu eerst aan zijn voetbalcarriere denkt inplaats van zijn bankrekening, maar ik weet niet zeker of hij voor volgend jaar automatisch een basisplek heeft.

Goed om te horen dat dit soort voetballer nog bestaan. Spelers die niet meteen vertrekken bij de eerste de beste aanbieding vanuit het buitenland waar ze veel geld kunnen verdienen.

Zeer veel respect voor deze jongen.

27 april 2011 om 10:03

Ik zou nog maar even wachten met deze conclussie. Ik heb wel eens vaker gehoord dat spelers bij Ajax blijven, maar ineens vertrokken. Ik denk dat er nog te veel kan gebeuren waardoor Sulejmani ineens wel weg wil.

27 april 2011 om 13:26

Als Arsenal of Liverpool komt met een bod op Sulejmani en Ajax staat open voor een vertrek dan is hij zo vertrokken hoor. Zo'n kans gaat hij waarschijnlijk niet vaak meer krijgen dus als het er op aan komt gaat hij echt niet zeggen dat hij niet hoeft.

Dit is uiteraard een nogal voorbarige tekst.

Buiten of Sulejmani de Engelse top aan kan (momenteel zeker niet, maar over een jaartje of 2, wie weet) maakt Mickey de Ajax leiding ook niet echt blij hiermee.
Want als zo'n topclub een fatsoenlijk bod doet, reken dan maar dat Ajax hem onder druk zet te vertrekken...

27 april 2011 om 10:35

16,5 miljoen zullen ze wel niet snel bieden... Als hij volgend jaar goed speelt en er uit springt wordt hij veel meer waard, is nu niet het geval, maximaal 5 miljoen.

Sulejmani is eindelijk op dreef sinds Suarez weg is en dan zou hij na een half jaar leuk gepresteerd hebben Ajax alweer verlaten? Plak er maar een dikke onzin-stempel op.

Btw hij zou wel gek zijn om naar Liverpool te gaan: Zit ie weer met die ego van een Suarez opgescheept

27 april 2011 om 10:12

Peedy14,

Ik weet niet wat jij gelezen hebt, maar Sulejmani zegt toch ook dat hij gewoon nog bij Ajax blijft. Dat Liverpool en Arsenal interese in hem hebben wilt nog niet zeggen dat Sulejmani Ajax gaat verlaten.

27 april 2011 om 11:16

Ja alleen de geruchten al zijn bullshit.
Die ontkracht ik.
Ik weet best dat je graag groene randjes wil scoren, maar probeer dat even bij iemand anders af te zeiken

27 april 2011 om 12:17

Als je niet tegen kritiek kunt reageer dan gewoon niet. En ik ben helemaal niet uit op een groen randje. Jij wel dan? Ik reageer gewoon op jou, omdat Sulejmani in zijn verhaal aangeeft dat hij gewoon bij Ajax blijft en jij over heel wat anders hebt. Dus vraag ik mij af of je het verhaaltje wel gelezen hebt of alleen maar reageerd op de titel.

wow, hebben die clubs interesse?
zo snel al? hij laat eigenlijk dit seizoen pas bij vlagen zien wat hij kan, lijkt me sterk dat zulke clubs dan meteen in de rij staan voor hem maar goed dat hij blijft, ook wel logisch want hij is net een beetje geaard en op zijn plek.

Ik heb wel respect voor spelers die zo'n beslissing maken en niet gelijk bij het eerste beetje interesse vanuit het buitenland weg zijn. Eerst echt wat voor de club willen betekenen Fer, De Vrij, Wijnaldum: Neem hier een voorbeeld aan.

Die gozer speelt sinds ie bij Ajax is als een natte krant, zeker de laatste weken. Hij komt naar binnen, waar ie het veld breed moet houden en zn acties moet maken. Een iets te overschatte speler. Liverpool of Arsenal is te hoog gegrepen. Een Nederlandse subtopper is mer van zijn niveau.

27 april 2011 om 10:14

''die gozer speelt sinds ie bij Ajax is als een natte krant, zeker de laatste weken.''

Door deze eerste zin kan ik je al niet meer serieus nemen. Iemand die beweerd dat hij vooral de laatste tijd slecht speelt, snapt totaal niks van het spelletje.

Hij speelt de laatste tijd weer met de dreiging die hij bij heerenveen had. Onnavolgbare acties en versnellingen. Heb je hem die pass afgelopen weekend zien geven met z'n lob.

Ik geloof er niks van dat Liverpool of Arsenal interesse zou hebben in Sulejmani. Als het wel waar zou zijn zou ik hem bij elk bod boven de 10 miljoen gelijk verkopen. Heb je nog wat van de belachelijke investering terug. Sulejmani is na twee seizoenen eindelijk een aardig buitenspelertje geworden, maar alsnog is zijn spel niet meer dan redelijk en stijgt hij echt niet boven het niveau van de eredivisie uit. Blijkbaar is hij redelijk slim en lijkt dit zelf ook te beseffen.

geweldige mentaliteit.
De beste man heeft bakken met stront over hem geen gehad en nu vast besloten zijn waarde te bewijzen .

Getuige van groot respect!

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Liverpool interesse heeft in Sulejmani. Ik volg heel veel Liverpool nieuws via engelse sites en dit ben ik nog nergens tegengekomen. Dan zou ik nog eerder voor Wijnaldum gaan.

Nou laten ze of snel z'n contract verlengen want anders speelt hij volgend jaar een prima seizoen en vertrekt hij voor bijna niets aangezien weer een jaar later zijn contract al afloopt... Dat zou gezien zijn investering toch wel erg zonde zijn... Of hij moet je nu 2x kampioen maken dan is 't 't geld dik waard geweest...

Haha, net alsof ze bij Liverpool en Arsenal op deze speler zitten te wachten.

Toch een beetje vreemd dat deze clubs interesse in hem zouden hebben.
Zo geweldig staat hij niet te voetballen

Sulejmani doet er inderdaad goed aan om te blijven bij Ajax. Zelfs dit seizoen is hij voor mij nog niet constant genoeg. Dit seizoen is hij weliswaar heel veel beter dan vorig seizoen, maar hij moet keihard blijven knokken. Het is een man met een goed schot en met een vermogen om heel snel te rennen. Helaas is hij fysiek niet echt heel sterk. Wil je in de premier league kunnen uitblinken dan moet je aan meer dingen voldoen dan waaraan Mickey nu voldoet. Toch denk ik dat hij het daar over een jaar of 2 kan maken, hij moet gewoon het voorbeeld van Suarez volgen. Suarez heeft heel veel geleerd bij Ajax en Sulejmani ook al, maar ik denk dat hij nog niet klaar is voor de grote stap.

Tja, wie gelooft dit?

Sulejmani doet het beter dan 2 seizoenen geleden, maar is nog steeds geen schim van de speler waarvoor Ajax 16 miljoen euro betaalde.

Dit bericht zal wel op gebaseerd zijn op een lijstje van beide clubs, waar nog 100 namen meer op staan. Toen Sulejmani bij Heerenveen uitblonk is hij overal opgeschreven..

Hij is onder De Boer echt beginnen te spelen. Hij doet het beste om te blijven. Moet heel het seizoen lang presteren en dan naar een topploeg gaan. Liverpool gaat interesse tonen in veel Ajax-spelers denk ik. Suarez is echt meegevallen en liet zien dat de stap van Ajax naar de top van PL niet zo groot is.

Sjoerd volgens mij heb je een andere televisie of kijk je de wedstrijden van Ajax met een roze bril. Sulemanji deelt in de malaise bij Ajax en hij is verre van in topvorm.

27 april 2011 om 13:55

Volgens mij kijk jij alleen samenvattingen, Sulejmani speelt gewoon hartstikke goed. Heb je de pass op Ebicilio gezien bij de 3-1? Vast wel, want die was ook in de samenvattingen te zien.

Ik ben blij met dit bericht. Heb altijd in Mikki gelooft, ook toen hij slecht presteerde. Mooi om te lezen dat ie gewoon het vertrouwen krijgt van FdB en zie eens wat het oplevert. Hij wordt steeds belangrijker en gaat volgend jaar echt knallen, let maar op!

In welk 'weekblad' stond dit?

27 april 2011 om 13:10

In de Nusport, dat staat in de eerste alinea Overigens lees ik dit blad nooit dus zou ook niet weten of ze vaak van zulke geruchten hebben

28 april 2011 om 13:03

Ah oke, bedankt. Wist niet dat dit een blad was. Dacht aan nu.nl -> sport..

''ik wil een volledig seizoen vlammen, door het vuur gaan voor deze club'', benadrukt de voormalig speler van SC Heerenveen. ''dat ben ik de club en de fans verschuldigd.''

Mooie woorden van Sulejmani. En ik vind dat hij dat ook verschuldigd is. Ben alleen benieuwd of Liverpool en Arsenal bereid zijn 16,5 miljoen over hoger te betalen.

Kan me echt niet voorstellen dat Arsenal of Liverpool de Sulejmani van dit seizoen willen hebben. Die van SC Heerenveen ok, maar die van Ajax? Desalniettemin, mochten de verhalen waar zijn, mooi gebaar van Sulejmani door bij Ajax te willen blijven. Al zal hij, mochten Liverpool of Arsenal daadwerkelijk concreet worden, denk ik net zo'n Ajaxhart als Suarez hebben en alsnog vertrekken naar de top in Engeland.

Die clubs zien in die jongen wat Ajax ook zag toen hij destijds bij Heerenveen speelde. Ik hoop dat hij de komende wedstrijden boven zichzelf uitstijgt. Dat kunnen ze bij Ajax wel gebruiken op dit moment.

Prima, lijkt mij ook beter! Het wordt alleen wel eens tijd dat hij Ajax ook terug betaald door bij te tekenen. Zou natuurlijk eeeuwig zonde zijn als hij voor niks de deur uit zou lopen, of tegen een laag bedrag.

Hoe lang loopt zijn contract nog bij ajax?

Kan hij de Niveau wel aan.?

Liverpool is op spitsentour laatste tijd. Teken dat Suárez na een half jaartje alweer vertrekt uit Liverpool als deze berichten waar zijn?

we zijn nog in de maand April, dit moet een grap zijn, (dat hij ze dus afwijst en aanbod van hen krijgt)

met alle respect maar Sulejmani? common!!!!? ja oke, als Liverpool Carrol voor 40+ miljoen haalt, kan je hem ook wel oprapen voor 5miljoen

Hij begint dit seizoen eindelijk weer een respectabel niveau te halen dus het is slim om de komende jaren bij Ajax uit te groeien tot de absolute ster alvorens hij vertrekt naar het buitenland. Het is een slimme blijkt nu wel en hopelijk zet hij deze lijn voort.

'' Voor zijn eerste wedstrijd tegen AC Milan kwam hij naar me toe en zei: ik heb bij SC Heerenveen gezien wat je kunt, dat kun je niet verleerd zijn.''

El hamdaoui moest het in de media lezen dat hij op de bank zat

Zo wil ik het horen Miralem Sulejmani oh oh oh oh oh oh oh , supermentaliteit dit, hoop dat hij volgend seizoen pas echt van grote waarde voor ajax zal zijn, hij is al op de goede weg

of je Sulemani nou goed viond of niet,
Geschikt vindt voor Arsenal of Liverpool.
Hij geeft hier wel een signaal af dat veel respect verdiend.
zijn maar weinig spelers die zo zijn waardering laat zien aan de staf die hem het vertrouwen heeft gegeven.

Ik vind het heel erg apart dat trainers als Marco van Basten en Martin Jol hem niet aan de praat hebben gekregen, maar Frank de Boer wel. Ik blijf zeggen dat Sulejmani echt de man zal worden bij Ajax. Vele mensen vergeten dat hij nog jong is. Ik vind het een hele volwassen actie dat hij bij Ajax wilt blijven. Ik ben blij dat supporters hem toch altijd gesteund hebben omdat die jongen daadwerkelijk wel kan voetballen. Waar het is mis gegaan met Sulejmani? Ik denk gebrek aan begeleiding. Je komt vanuit Heerenveen en wordt in de grote stad Amsterdam gedropt als het ware. En dat voor een jonge voetballer en natuurlijk een jonge mens is dat niet altijd makkelijk. Ik denk dat Ajax het aanzich zelf te wijten had op dat moment dat die jongen niet goed presteerde. Die talent van Portugal die Jari Litmanen moest opvolgen, Dani dat is ook een goede voorbeeld als jonge jongen, niet goed begeleid, en uit eindelijk is het niks geworden. En aan Sulejmani is wel te prijzen dat de wil er is. Hij wilt heel graag alleen komt soms niet uit. Zulke spelers moeten we hebben die voor de club willen voetballen en alles willen geven. Mickey ik ben echt trots op je!!

27 april 2011 om 12:02

Zo geweldig is hij ook nog niet hoor. De dreiging die hij bij Heerenveen had heeft hij echt nog niet, ook nog niet onder De Boer. Volgens mij was zijn eerste seizoen bij Ajax nog zijn beste, althans meest productieve. Ik vind nu echter dat zijn vorm wel een beetje overdreven wordt, zo beslissend en gevaarlijk is hij namelijk nog niet. Ik wacht nog steeds vol verwachting op de Sulejmani van Heereveen. Vind het daarom ook verstandig dat hij nog bij Ajax blijft.

27 april 2011 om 12:02

Pfffff . . . Teveel mensen blijven Sulejmani wanhopig krediet geven, omdat er een belachelijk hoog bedrag voor hem betaald is. Sulejmani heeft een erg goed seizoen gedraaid bij Heerenveen, maar er zijn zoveel spelers die wel eens een seizoen fantastisch gedraaid hebben, maar vervolgens weer inzakken. Sulejmani werd zwaar gehyped en Heerenveen heeft hiervan, in combinatie met de onervarenheid van Van Basten, gebruik gemaakt om er een belachelijk hoge transfersom uit te persen. Sulejmani is onderhand een aardig buitenspelertje voor de top van de eredivisie, maar spectaculair is het absoluut niet. Gewoon een redelijke speler. Waarom zoveel mensen denken dat Sulejmani zal gaan 'vlammen' is mij een raadsel.

27 april 2011 om 12:14

Tsja, dat is nou een reactie van iemand die geen talent herkent. Sulejmani heeft zelf nooit gevraagd om dat bedrag neer te tellen. Van Basten was zo dom om dat te doen. Zo een jongen had Ajax al zelf op jonge leeftijd moeten herkennen.

27 april 2011 om 12:41

Dat is jouw mening. Naar mijn mening is Sulejmani gewoon een redelijke speler en geen zeldzaam toptalent. Het enige wat uniek is aan Sulejmani is zijn snelheid. Voor de rest vind ik hem matig in de passing en qua afwerken moet hij ook nog veel leren. Sulejmani verprutst ongelooflijk veel kansen. Ik vind het voor de rest geen onaardige speler dit seizoen en aan zijn belachelijke transfersom kan hij inderdaad ook weinig doen. Toch denk ik dat het ook met zijn mentaliteit te maken heeft dat hij de afgelopen twee seizoenen matig gepresteerd heeft. De afgelopen twee seizoenen had ik nou niet echt het idee gehad dat Sulejamani topfit was. Sulejmani is in zijn huidige vorm een nuttige en welkome kracht voor Ajax, maar ik denk niet dat hij volgend seizoen plotseling de pannen van het dak gaat spelen.

Wat moet Arsenal of Liverpool met sulejmani? Totale onzin dat hij ze zelfs afwijst. Goed verzonnen.

Lachwekkend! Sulejmani kan het niveau van Ajax niet eens aan. Matig in de passing, matig in de afronding, matige voorzet.. hij kan alleen hard sprinten! Heel raar dit..

27 april 2011 om 11:57

Het is niet lachwekkend. De kwaliteiten van Sulejmani liggen als hij in de ruimte aangespeeld wordt. Dan is hij niet te houden. En inderdaad Sulejmani kon het niveau van Ajax niet aan. Sinds Frank de Boer is gekomen, is zijn niveau volledig omhoog gegaan. En als Sulejmani voor een mega bedrag wordt verkocht bij Ajax en hij wint prijzen zal ik jou denk ik hier niet zien praten..!

27 april 2011 om 16:09

@ Downtoearth

Aan zijn mentaliteit kunnen een aantal spelers bij jouw club een prima voorbeeld nemen. Sulejmani is van toegevoegde waarde voor elke Nederlandse club en helemaal als hij de vorm weer terug vindt die hij toen des tijds had in Heerenveen. Jouw reactie in deze is eerder lachwekkend.

Ik ben misschien wat orthodox. Maar ik vind dit een klasse uitspraak van Sulejmani!
Heerlijk om te zien dat hij nog voor Ajax wat wil betekenen, en dat hij het gevoel heeft, nu het er eindelijk bij hem uit komt bij Ajax dat hij die 2 (verloren) jaren goed kan maken met een sterk seizoen volgend jaar!
Dit soort spelers hebben we nodig in de Nederlandse competitie!

Goede en verstandige keuze van Sulejmani. Hij is dit seizoen wel iets beter dan de voorgaande jaren maar is nog altijd ver verwijderd van zijn vorm bij Heerenveen. Ik hoop dat hij die terug kan vinden als hij een volledig seizoen onder de vleugels van De Boer speelt. Een goede Sulejmani is namelijk een genot voor elke voetballiefhebber.

Haha zo kan het toch gaan in de voetballerij, in de winterstop wou die nog graag weg naar West Ham United als ik het goed heb, maarja als ik hem was zou ik de keuze wel weten...

Oh daar gaan we weer, weer zo een voetballer met een Ajax-hart. Weer een voetballer die oh zo graag bij Ajax wil blijven. Uhm ff denken, we hadden eerst Sneijder die dat bij hoog en bij laag beweerd, toen kregen we Luis die ook oh zo graag kampioen wilde worden met Ajax en nu hij weer. Eerst zien dan geloven. Eerst die transferperiode maar eens afgelopen zijn en dan maar zien of die grote stapels bankbiljetten toch niet lekkerder waren dan een goed volgend seizoen bij Ajax. Als die belangstelling van Liverpool echt is snap ik daar toch echt niets van. Die 17 miljoen voor Babel waren al lachwekkend, die jongen heeft echt niets toegevoegd aan Liverpool. En ook Mickey heeft (nog) niks te zoeken in die competitie. Heeft nog geen vijf wedstrijden achter elkaar goed gespeeld, al is ie echt op de goede weg. Nogmaals, als ie zou blijven alle credits voor hem, maar ik heb teveel spelers dit al horen roepen de afgelopen jaren.

Mickey is nog te verschillig in zijn vorm. Als hij een constante ster wordt in Ajax dan zie ik die transfer naar het buitenland snel komen.

Yeah right...net of hij daar iets te zoeken heeft, of dat men hem daadwerkelijk zou willen hebben....

Wanneer zo'n club komt, denk ik bovendien dat hij gewoon weg is...
Ajax zal namelijk graag nog wat zien voor hem....en zo fantastisch is hij nu ook weer niet....

heeft nog contract tot 2013, dus dat is of deze zomer of volgende zomer verplicht verkopen....

Sulejmani geen mentaliteit? Hij vecht voor zijn club, houdt nooit op met rennen. Ik ben blij dat hij voor Ajax kiest zo kan hij zich op langer termijn laten zien zodat hij beter in zijn spel en vorm komt. Als dat gebeurt zie ik hem wel vertrekken naar een (sub)topclub in Engeland.

Sorry hoor maar op basis van wat zijn deze clubs in hem geintresseerd?
Ik geloof er helemaal niets van.
Hij is iets beter gaan spelen maar nog steeds vind ik hem niet erg goed.

Ik ben zeer tevreden met deze uitspraak.
Hij toont karakter en zulke jongens zijn schaars, erbij houden dus.
Bovendien was dat lobje van afgelopen week weer zoals we Mickey graag zien.

Hij geeft de juiste reactie en redenen voor zijn gevoel te willen blijven, voorheen had ik absoluut die strik om hem heen gedaan en hem persoonlijk weg willen brengen, maar ik zie progressie ten opzichte van eerst en wil nog wel eens zien waar dat met hem gaat eindigen.

27 april 2011 om 16:57

Inderdaad, al gaat het slechts stapje voor stapje. Misschien dat De Boer wel de gevoelige snaar heeft weten te raken.

Hoe meer Ajax de man in de etalage kan zetten hoe groter de kans is dat ze misschien ooit iets van die €16,25 miljoen terugzien.

Op basis van z'n prestaties nu is een mogelijke overgang naar Liverpool en Arsenal ridicuul te noemen.

VZ heeft wel humor hoor! insinueren dat zowel Arsenal als Liverpool interesse heeft om ajax te verlossen van deze middelmatige momentenvoetballer!

27 april 2011 om 13:51

VZ bedenkt dat soort dingen niet, die neemt het alleen over.

Ik betwijfel zeer of hij het niveau van Arsenal en Liverpool aan kan.
Ik denk het niet.

27 april 2011 om 16:56

Hij is natuurlijk nog wel jong en heeft dus nog voldoende tijd om zich verder te ontwikkelen in de richting van dat niveau.

Het lijk me heeeel sterk dat dit waar is.
Bij arsenal zit arshavin op de bank en die is toch echt al 10 klasses beter dan sulejmani.

27 april 2011 om 13:50

Maar Arshavin wordt zo langzamerhand toch wel oud en Sulejmani is nog heel jong. Met het niveau dat Sulejmani nu haalt kan Arsenal niks, maar er zit wel potentie in natuurlijk. Hij begint net lekker te voetballen. Verstandiger als hij nog een poosje bij Ajax blijft en dan de overstap maakt.

Netjes dat hij blijft zeer goede speler voor Ajax.
Mede ook dankzij het vertrouwen van Frank de Boer.
Zal zeker een shirtje bestellen met zijn naam er op en een mooi nummer 7?
Hopelijk met 3 Sterren

Als Liverpool al 18 miljoen voor Babel neerlegt kijk ik nergens van op.

Verder vind ik dat velen Suljemani hier tekort doen, ik denk dat het echt een grote speler kan worden, mits hij naar een club gaat die bij hem pas qua speelstijl, wat ik Ajax niet vind.
Bij H'veen werd er optimaal gebruik gemaakt van zijn kwaliteiten, een geweldige dribbel, snelheid en doelgericht. Hij zwerfde om Sibon heen die de balde kon neerleggen waar hij wilde (doorkoppen of aannemen en doortikken) en natuurlijk zijn maatje Pranjic die hem vaak zat lanceerde.
Bij Ajax moet hij aan de lijn blijven en spelen we ook over het algemeen toch wel wat verder op de helft van de tegenstander.

Krijgt hij ruimte en de juiste spelers om hem heen die hem kunnen lanceren dan kan je veel meer gebruik maken van zijn kwaliteiten

Of hij wil transfervrij weg ? Na aankomend jaar..

27 april 2011 om 13:48

Als er nu een bod van Liverpool of Arsenal komt hoef je toch niet meer te wachten tot je transfervrij bent? Als nu een club als Everton o.i.d. was gekomen en je wil liever naar de absolute top wacht je tot je transfervrij bent en de topclubs het risico wel durven te nemen.

Sulejmani moet gewoon naar Liverpool of Arsenal gaan want je moet kijken naar Affelay hij was eerst niet zo goed en nu is hij kapot goed, en als Sulejmani gaat naar een van die 2 clubs dan wordt hij later een Ster

27 april 2011 om 13:48

Wanneer was Affelay ''niet zo goed'' volgens jou dan?

Hij was niet slecht maar kijk het verschil tussen nu bij Barcelona en eerst bij Psv

Vond Ibi op het WK en in Oranje anders ook erg goed, mede daarom dat hij naar Barca is?

27 april 2011 om 14:00

Weet ik maar nu is hij veel sneller en meer bal controle ga maar straks Champions league kijken real - barca dan gaat hij basis spelen dan moet je kijken op youtube een filmpje toen hij bij psv speelde en op tv kijken hoe hij daar speelt

27 april 2011 om 14:52

Sneller wordt je echt niet van voetballen bij Barcelona hoor Je kwaliteiten worden niet zozeer beter, maar als je in een beter team voetbalt, voetbal jij in het algemeen ook beter.

Geen verrassing dat hij voor Ajax door het vuur gaat. Toen hij naar Ajax kwam zei hij al zoiets van ''ik kan wel huilen van geluk'' of ''het liefst had ik in één keer een contract getekend voor mijn hele leven''. Zijn gevoel bij de club is goed, dat is mooi, en dat zien we te weinig (in Amsterdam, maar elders ook).

Overigens verbaast het mij niet dat juist Sulejmani zoveel baat heeft bij het vertrouwen dat hij krijgt van Frank de Boer; hij lijkt me een heel gevoelige jongen, die bovendien ver weg van huis zit - dan is Ajax niet de makkelijkste club. Heerenveen heeft wèl die warmte, dus misschien is het wel geen toeval dat hij daar zo goed speelde. Het zou mij niet verbazen als Sulejmani bij Psv een sensatie zou zijn geworden, omdat daar de menselijke maat vaak een stuk bepalender is dan bij Ajax (zeg ik met de nodige jaloezie).

@arvelajax miss dat ze bij ajax met de nieuwe wind cruijff ook een meer menselijk karakter gaan creeeren binnen de club. Het is nu ook weer niet zo dat er slechts ijskonijnen rondlopen bij ajax.

Respect voor hem. Geweldige instelling. Zou een voorbeeld moeten zijn voor Vlaar, Wijnaldum, de Vrij en Fer.

Wat je aan Sulejmani ziet is dat hij nog niet aan zijn top zit. Hij is snel, geconcentreerd en ijverig, maar vaak nog slordig. Ik denk dat hij er ook verstandig aan doet om nog een jaar bij Ajax te blijven omdat hij speeltijd nodig heeft.
Maar nu al geniet ik van hem en Eriksen het meest. Je ziet dat het creatieve spelers zijn die van het spel houden. Blij dat hij nog minstens een jaar wil blijven (als het mag van Cruijff). Bij iemand als Siem de Jong zie je eigenlijk stilstand, al kan dat ook tijdelijk zijn zoals eerder bij Miralem. Laten we het hopen!
Of het klimaat onder Cruijff ''menselijker'' gat worden is de vraag. Ik denk dat Danny Blind daar bijvoorbeeld anders over denkt....

Allemaal leuk en aardig maar dan moet ie wel zn contract verlengen anders kan Ajax amper nog wat voor hem vragen.

27 april 2011 om 16:53

Tot wanneer loopt zijn contract dan bij Ajax? En heeft Ajax daar destijds nog opties in laten opnemen toen hij tekende?

27 april 2011 om 17:21

Volgens mij 2012 zonder opties, maar ik weet het niet zeker.

27 april 2011 om 20:58

In dat geval moet Ajax komende zomer maar me hem om de tafel voor een nieuw contract. Je moet er niet aan denken dat je aankoop van 16 miljoen straks gratis de deur uit wandelt.

Mooie uitspraken van Sulejmani, het geeft aan dat hij het waardeert dat hij altijd gesteund is.
Hij zal ongetwijfeld in de toekomst een stap hogerop willen, maar het getuigd van klasse dat hij nog even wilt blijven om minimaal 1 seizoen constant te zijn. Daar kunnen bepaalde spelers van een andere club nog een voorbeeld aannemen. Hopelijk vind hij volgend seizoen zijn Heerenveen vorm weer terug. Dat word dan echt smullen geblazen.

Nu trekken sommigen mensen in twijfel dat er daadwerkelijk grote clubs zich bij hem gemeld hadden en dat hij die afgewezen heeft. Waarom zou dat niet kunnen ?
Van der Vaart vertelde ook bij de laatste uitzending van Barend en Barend of Studio Ajax, dat hij door grote clubs benaderd was toen hij nog voor Ajax speelde.
Toen verkeerde hij ook niet in groostste vorm en toch was dat 1 van zijn redenen om nee te zeggen.

27 april 2011 om 17:44

Van der Vaart vertelde meer dan dat jij nu schrijft.
Dé reden dat hij toen niet ging is dat hij moeilijk weg kon van zijn ouders...... hij noemde zichzelf een mamma's en pappa's-kindje èn omgekeerd vonden zijn ouders het ook niet leuk als hij ver weg zou gaan.

Hij vertelde zelfs, dat als het aan zijn ouders zou liggen, dat hij dan nu alweer terug zou keren naar Nederland.

27 april 2011 om 18:00

@ rodenski

Dat klopt dat heeft hij ook inderdaad gezegd.
Daarom zei ik ook dat het 1 van de redenen was om aan te tonen dat wat Sulejmani zei helemaal geen onzin hoeft te zijn, zoals sommigen hier beweerden. Daarom heb ik dat stukje er expres niet bij vermeld omdat het los staat van mijn betoog.

Het was trouwens wel een mooi inzicht in toch een stuke prive van van der Vaart. Hij stelde zich door dit te vertellen toch wat kwetsbaar op.

Stapje voor stapje vind ik hem wel beter worden, maar klaar voor een transfer vind ik hem nog lang niet. Maar misschien volgend jaar. Dan heeft Ajax nog enige kans om iets aan die enorme transfersom terug te verdienen.

Kijk, dit is wat ze noemen een echte ajacied. Deze speler is gehaald als groot talent, de sensatie van de eredivisie in dat jaar. Daarna heeft hij bij Ajax een enorme terugval gehad.

Hij schipperde tussen de bank/basis en dat werkt voor zo'n jongen niet. Onder de Boer is hij helemaal opgeleefd en presteert weer prima. Volgend jaar zal zijn jaar worden en gaat hij vlammen!

Daarbij is het prachtig om te zien dat deze jongen beseft wat hij heeft en wat de club en supporters allemaal voor hem hebben gedaan. Mooi om te zien dat hij niet voor de centen en de grote clubs kiest maar zijn gevoel volgt!

Jammer, want ik zie hem ondanks alles toch graag vertrekken. Sulejmani is toch niet de man, die Ajax nodig heeft op zijn positie. Ondanks dat hij het de laatste tijd redelijk goed doet.

Dus als Arsenal of Liverpool komt, dan zou dat mooi zijn. En daarbij zal Ajax hoe dan ook verlies op hem gaan lijden.

Ajax heeft meer aan een type Verhoek op rechts. Dus De Boer probeer hem op een nette manier te verleiden ....

Domme keuze om niet te gaan. Want die kans krijg je nooit meer. Tevens speelt hij de laatste tijd wel aardig, maar is nog lang niet van het niveau dat hij bij Heerenveen had.

Als zijn huidige contract afloopt in 2012 dan kan hij volgens mij behoorlijk meer 'tekengeld' vragen en krijgt Ajax niets voor hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren