Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Steun voor ongelukkige De Jong: ‘Zijn zij wel goed genoeg voor PSV?’

Laatste update:

Luuk de Jong kon het verschil niet maken tegen Feyenoord en lijkt sowieso in een mindere vorm te steken dan normaal gesproken. De 26-jarige aanvaller scoorde dit seizoen ‘pas’ twee keer in acht wedstrijden, maar Pierre van Hooijdonk maakt zich geen zorgen over de twaalfvoudig international.

/

Pi-Air zegt in De Telegraaf ‘geen reden tot paniek’ te zien: “Er wordt mij ook een beetje te veel naar De Jong gewezen. Een spits als De Jong is afhankelijk van de aanvoer die hij krijgt en wat is die dan geweest tegen Feyenoord? Eén voorzetje van Narsingh, waarop hij een kopkans kreeg. Dat was alles.”

Aad de Mos sluit zich bij de woorden van Van Hooijdonk aan: “Ik vind dat wat het scorende vermogen betreft alle druk op de schouders van De Jong wordt gelegd. De spelers die eromheen staan, kunnen mij niet overtuigen. Ik vraag me af of spelers als Narsingh en Locadia uiteindelijk goed genoeg zijn voor het niveau van PSV.”

Is er te veel kritiek op Luuk de Jong?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat was destijds met Matavz en Berg ook het geval....veel commentaar, maar nul aanvoer. De Jong is prima,

20 september 2016 om 07:28

Berg miste gewoon bijna al zijn kansen. Open doel en andere 100 procent kansen waren niet aan hem besteed. Ik denk dat jij je gekleurde bril af moet zetten en het seizoen van Berg bij PSV terug moet gaan kijken. Matavz kreeg trouwens ook genoeg kansen. Als je bij PSV niet meer dan 10 a 15 doelpunten maakt ben je gewoon een slechte spits voor een topclub.

20 september 2016 om 08:30

@milan

Precies, De Jong mist gewoon te veel kansen.

Maar ik ben het ook deels met Hansworst eens dat de aanvoer ook niet geweldig is, met name Narsingh zou veel meer voorzetten moeten geven, dat was zijn kracht bij Heereveen en één van de redenen waarom PSV hem heeft gehaald maar die assists zien we nauwelijks meer.

20 september 2016 om 09:02

Het moge wel duidelijk zijn dat Narsingh te slecht is voor PSV. Hij kan alleen hard rennen, verder valt het vies tegen!

20 september 2016 om 09:05

Dan moet je bergwijn de kans geven die doet dat wel.

Luuk de Jong heeft alles al jaren weten te verbloemen door zijn kopgoals. Maar buiten zijn kopgoals en inzet is het niet veel. Geen goeie techniek, draaicirkel en mist vaak het overzicht. Het is een wonder dat hij bij een topclub speelt.

20 september 2016 om 07:35

Hij is absoluut geen wereldtopper, niet voor niets geflopt op een niveautje hoger, maar in goede doen zeker sterk genoeg om de eerste keuze van PSV te zijn - zeker in deredivisie. Hij is sterk, kan goed een bal vast houden en goed koppen, bepaald geen Kluivert die ook nog eens zijn eigen kansen creëert, maar die zijn nu eenmaal zeldzaam en als ze er sijn zijn ze snel vertrokken uit de eredivisie. Luuk is gewoon een prima spits die met dit niveau aan zijn top zit, niet meer of minder. Wat mij betreft beter dan Berg, Matavz, dat niveau.

Ben het wel eens met v Hooijdonk. Cocu zou die Uruguayaan en Bergeijk vertrouwen en ritme moeten geven. Beiden meer talent dan Narsingh en locadia.

20 september 2016 om 07:39

Niet mee eens.

Als De Jong in vorm is, dan is hij echt veel meer dan alleen een afmaker. Heel vaak was het de afgelopen twee seizoenen zo dat als PSV er niet uitkwam, dat er dan maar een harde, hoge bal naar voren gegooid werd. De Jong slaagde er dan heel vaak in om die met twee verdedigers in z'n rug toch onder controle te krijgen en mee te geven aan een opkomende ploeggenoot. Zo is hij is twee seizoenen tot 22 assists gekomen, wat heel veel is voor een centrumspits.

20 september 2016 om 07:58

Ja dat is dus een bal vasthouden.

20 september 2016 om 08:03

ik stoor me als psver wel aan de jong buiten zijn inzet en kopgoals om maar..... als hij de bal in de voeten krijgt zijn we hem kwijt als ik in het stadion zit denk ik ook gelijk die zijn we kwijt en 9 van de 10 keer is dat ook ik vind dat de jong woon niet kan voetballen alleen kan kopen duels winnen en doorzetten en werken zie liever locadia in de spits die is veel completer en maakt zijn goals dan ook wel. mijn mening dan

20 september 2016 om 08:37

@manodedios:

Ik reageerde op jakethefatman, niet op jou.

20 september 2016 om 08:45

@psv1913!

De Jong zit even in een dipje, maar op zich is hij voor de eredivisie gewoon een prima speler. Een spits moet je beoordelen op zijn rendement en dat is met 46 goals en 22 assists in twee seizoenen uitstekend. Zulke cijfers zie ik Locadia van z'n leven niet halen. Maar ik ben dan ook helemaal niet gecharmeerd van Locadia. Da's echt weinig meer dan een afmaker en niet eens een hele goeie.

20 september 2016 om 08:49

Inderdaad. De Jong heeft zijn waarde wel bewezen de afgelopen twee jaar, dus laten we hem nou maar niet meteen afschrijven na een paar mindere wedstrijden.

20 september 2016 om 10:36

Nou locadia kan tenminste nog iemand uitspelen en heeft n goed schot is wel iets minder meg koppen maar denk dat je meer aan hem hebt

20 september 2016 om 10:56

Ok Jakethefatman noem een nederlandse spit op de nederlandse velden die beter is dan Luuk. Let op Nederlandse spits op de nederlandse velden. Ik wacht wel even

20 september 2016 om 11:45

kan er natuurlijk maar 1 zijn en dat is natuurlijk tommy beugelslijk!!!!! heb je die kopgoal gezien van hem zoals die zelf al zei die was niet te houde zo hard

Ik moet Pierre hier toch gelijk in geven. De vleugels van PSV zijn gewoon zwak. Waarom had PSV niet geinvesteerd in een goede vleugelaanvaller?

20 september 2016 om 07:34

Misschien dat Zinchenko wel iets kan toevoegen. Bergwijn ziet zijn medespelers ook beter dan Luciano en kan meer kansen creëeren. Pereiro hoort niet op rechts. Locadia hoort niet op links. Voorin is het een zooitje. Het wisselbeleid van Cocu is mijn grootste punt van kritiek. de Jong mag ook wel een keer worden gewisseld. Als hij niet te veel vast houd aan bepaalde spelers en eerder gaat wisselen dan scheelt dat toch een paar punten aan het einde van het seizoen. Daar ben ik van overtuigd. De spelers mogen te lang aanmodderen. Hetzelfde met Maher een tijd geleden.

20 september 2016 om 08:02

Zincheko en Bergwijn zijn nog erg jong. Kan je twee tieners de verantwoordelijkheid geven om 1e vleugelaanvaller te zijn?

De Jong kan wel gewisseld worden, maar ik vraag me dan af wie er in de spits moet. Locadia en Siem de Jong zijn nog niet fit toch?

20 september 2016 om 08:19

Nee, maar door de omstandigheden zal het nu wel moeten. Met Narsingh kun je niet meer in de basis beginnen. Of het moet een wedstrijd zijn die je toch wel wint. Cocu is totaal niet meer geloofwaardig als hij Narsingh het vertrouwen blijft geven. Hij heeft nog langer de kans gehad dan Maher en die heeft er ook niet van gebakken.

In de spits moet je Pereiro zetten als de Jong niet in vorm is. Hij is een goede afmaker en heeft een actie in huis om zijn tegenstander voorbij te gaan. de Jong heeft geen creativiteit en wacht de ballen af. Als een wedstrijd niet loopt kun je iets forceren door Pereiro er in te zetten. Als je Luuk laat staan terwijl hij er al wedstrijden niets van bakt dan vind ik het niet meer dan terecht dat je word gewisseld.

20 september 2016 om 09:08

Ik heb altijd het idee dat pereiro de ideale speler is om de laatste 20/30 minuten te laten spelen.
Zodra hij in de basis begint is hij vrijwel onzichtbaar...
Bergwijn verdiend echt een kans. Zoveel meer dreiging, de kopkans van moreno kwam via bergwijn.

Het gaat natuurlijk niet alleen om de ene voorzet die goed aankomt. Het gaat ook om het aanbieden...de bal vasthouden zodat de rest kan aansluiten.
Een spits alleen beoordelen op de kansen die hij krijgt uit panklare voorzetten is mij iets te simpel.

Locadia word wel degelijk gemist vind ik, hij brengt toch altijd net dat beetje extra dreiging op de momenten dat het nodig id.
Persoonlijk vind ij Cuardado erg tegenvallend spelen tot nu toe en Willems heeft totaal de vorm ook nog niet en daar kwamen toch veel voorzetten van.

20 september 2016 om 08:16

ja hoe cuardado speelt weet ik ook niet maar guardado vind ik het niet zo slecht doen en willems gun hem ff tijd had bijna een jaar lang een blessure die komt wel weer terug het probleem in mijn ogen is echt de jong

20 september 2016 om 08:22

Kom op man. Willems is al meer dan een half jaar fit. Hij had zijn vorm al lang terug moeten vinden. Goede voorzetten geven moet toch wel kunnen? Zelfs dat lukt niet eens meer. Dan heb ik het nog niet eens over het verdedigen van hem.

20 september 2016 om 08:43

Wooooww jij hebt zondag niet gekeken verdedigend was die echt goed en voorzette komen wel ben ik zeker van

20 september 2016 om 08:53

'Het probleem is echt de Jong.' Nee als je er voor kiest om met de Jong te spelen, moeten je andere spelers ervoor zorgen om hem in stelling te brengen. Daar ligt het probleem. Er is momenteel geen enkele speler die goeie ballen geeft aan de beste kopper van Nederland. Want verder heb je inderdaad niet veel aan de Jong.

20 september 2016 om 09:09

Aub ook geen locadia, verkoop hrm en narsingh svp

Natuurlijk zijn Narsingh en Locadia niet goed genoeg voor Psv, dat is toch al tijden duidelijk?! De Jong is daarbij altijd al de beperkte spits geweest die hij nu plots ook voor de psv fan blijkt te zijn. Het zat hem echter allemaal mee de afgelopen periode.

Krijgt hij geen bruikbare bal die hij kan inkoppen, dan voegt de Jong niet zo heel veel toe. Hij mist ontzettend veel handelingssnelheid, directe snelheid en hij heeft geen eigen actie. Gebruik hem dan ook in zijn kracht; hoge voorzetten vanaf de zijkant. Dan kan hij zijn hoofd er tegenaan gooien, aangezien er doorgaans toch niemand mee springt in Nederland.

Haha, Aad de Mos. Die doet nog minder moeite om zijn clubvoorkeur te verbloemen dan Sierd de Vos. Zodra hij een mening over PSV heeft ben ik direct klaar.

PSV heeft een prima selectie, sterkste in de eredivisie. Alleen Narsingh is niet van niveau Psv. Dat PSV op 5 punten achterstand staat, en niet aan de kop van de eredivisie, komt volledig voor de rekening van L. de Jong.

20 september 2016 om 09:13

Locadia ook niet

20 september 2016 om 09:58

Locadia is dan ook een spits die wordt verkracht op de zijkant.

20 september 2016 om 10:53

Locadia is inderdaad echt een prima speler maar die wordt gewoon misbruikt. Narsingh is echt te matig, die moeten ze zo snel mogelijk banken en Bergwijn of die huurling van City een langere tijd de kans geven.

Het is voor PSV natuurlijk ook wel een groot probleem dat Willems al zo lang totaal niet in zijn goede vorm steekt. Normaal waren 9/10 van die bananenballen van 'm al goed voor een goede kans voor de Jong. Maar verder is Narsingh totaal niet bezig met voorzetten en aan de andere kant staat er geen echte vleugelspeler. En Arias vind ik een goede back, maar zoveel assists komen daar ook weer niet vanaf, geloof ik?

PSV heeft een erg brede selectie natuurlijk, maar het is nu zoeken naar de juiste mensen op de juiste plek. Een middenvelder met meer scorend vermogen is ook niet mis.

Een probleem voor PSV is dat de selectie minder goed uitgebalanceerd is dan er gedacht wordt. Er zijn toch een paar problemen. Een aantal spelers die niet goed genoeg zijn zijn gebleven. Daardoor is het salarishuis vol. Daarbij komt een aantal verhuurde spelers deze zomer weer terug. Het gevolg is dat er qua salaris niemand meer bij kan, dus kan er niet gekocht worden. Hierdoor is er geen vleugelspelervgekocht. Men heeft dit omzeild door die jongen uit de Oekraine te huren, maar dat is wel een middenvelder, dus het is gewoon afwachten wat die op de vleugels kan. Zodoende is PSV veroordeeld tot het spelen met Narsingh en Lokadia.

20 september 2016 om 10:00

"zodoende is PSV veroordeeld tot het spelen met Narsingh en Lokadia."

Nee hoor. Pereiro en Bergwijn zijn er ook nog.

Helemaal mee eens, zo triest om alles op Luuk de Jong te gooien. Hij scoort aan de lopende band als hij genoeg ballen krijgt. Dat heeft hij alle seizoenen in de Eredivisie laten zien.

Nou locadia kan tenminste nog iemand uitspelen en heeft n goed schot is wel iets minder meg koppen maar denk dat je meer aan hem hebt

Dubio voor mij. De Jong werkt goed maar moet het voornamelijk hebben van kopgoals en wat 'intikkertjes'. Natuurlijk zijn zo iemand als Narsingh en Willems (die destijds geweldige voorzetten afleverde) ook degene waardoor Luuk nu niet uit de verf komt.

Persoonlijk zie ik liever Locadia of Bergwijn, zeker in de plaats van Narsingh. Bij hen heb ik een beter gevoel, omdat ze meer creativiteit bevatten.

Narsingh vind ik net geen top (zou eigenlijk een speler moeten zijn die bij PSV op de bank zit) en Locadia vind ik eigenlijk geen type voor op de flanken. Dan is het best lastig functioneren voor een spits. Gelukkig heeft PSV nog wel een fantastisch en breed bezet middenveld dat voorzetten en ook goals kan produceren, maar op de vleugels is het niet denderend.

Maar goed, behalve dat is De Jong zelf ook niet zo heel scherp de laatste tijd. Hopelijk komt dat snel terug want ik hoop toch wel dat PSV nog wat punten pakt in Europa en minimaal de derde plek in de CL poule haalt.

Een club als PSV zou gewoon een betere spits moeten hebben, ben nooit echt fan van hem geweest

Vorig jaar had PSV de breedste en beste selectie en omdat ze nu twee wedstrijden verliezen komen de vleugelspelers ineens te kort. Vorig jaar ging het toch prima zo. Alleen die belg met dat gekke haar is vertrokken en Locadia is even geblesseerd.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren