Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Selectie van Ajax wacht grondige renovatie: ‘Er zijn al lijnen uitgezet’

Laatste update:

Volgens het Algemeen Dagblad staat er bij Ajax een flinke renovatie te wachten. De vertrekwens van Hakim Ziyech is bekend, terwijl ook André Onana welwillend staat tegenover een transfer en de goede prestaties van David Neres niet onopgemerkt zijn gebleven. Het is verder nog onduidelijk of Matthijs de Ligt en Justin Kluivert in Amsterdam zullen blijven.

Erik ten Hag erkent dat er werk aan de winkel is voor hem en directeur spelersbeleid Marc Overmars. "Mijn stem in de aankopen is dat ik samen met Overmars de selectie samenstel, binnen de financiële kaders. We praten er binnen het technisch hart uiteraard ook over”, licht de oefenmeester van Ajax in het dagblad toe. “En we vergeten heus niet welke talenten we zelf in huis hebben.”

“Er zijn al wel lijnen uitgezet, maar met het vastleggen van de categorie spelers die wij willen, ben je ook erg afhankelijk van de mogelijkheden die zich voordoen. Daarmee worden je keuzes enigszins bepaald en is timing ontzettend belangrijk.” Ajax wordt de laatste dagen met spelers als Mason Mount, door Vitesse gehuurd van Chelsea, en Angeliño, door Vitesse gehuurd van Manchester City, in verband gebracht.

Het dagblad claimt dat Frenkie de Jong en Kasper Dolberg een belangrijke rol gaan spelen ‘in het nieuwe Ajax’. Joël Veltman blijft door zijn zware blessure toch in Amsterdam, maar de vraag is of hij vanaf de winterstop een rol gaat vervullen in de basiself. Lasse Schöne zal zijn nog een jaar doorlopende contract waarschijnlijk gaan uitdienen.

Denk jij dat André Onana in de zomer bij Ajax vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alweer nieuwe mensen erbij? Als Ajax volgend seizien weer prijzen misloopt, wat wordt het smoesje dan?

1 mei 2018 om 08:49

Als er mensen vertrekken moeten er ook mensen bij he... als ze niets doen loop jij ook weer als hardste te roepen. Wat ze ook doen, in jouw ogen is toch alles fout..,, heerlijk zulke ‘supporters’...

1 mei 2018 om 08:56

We kunnen het kort houden : Ten Hag moet kampioen worden,en dat gaat ook gebeuren
welke pionnen hij daarvoor gebruikt is volstrekt oninteressant. Klaar!

1 mei 2018 om 09:18

Klopt, we kunnen het gewoon kort houden

1 mei 2018 om 09:30

Fijn om te weten dat Ajax voorafgaand van het seizoen alweer kampioen is.

1 mei 2018 om 09:55

Ik ben dan ook geen ajax supporter...

1 mei 2018 om 08:50

Veel basis spelers vertrokken en dit is een overgangsjaar. Dat wordt de smoes.

Maar hopelijk gaat het bestuur van Ajax eindelijk eens inzien dat een zak geld geen doelpunt maakt en dat je je beste spelers moet behouden.

1 mei 2018 om 09:05

@lekiam

Een zak geld maakt geen doelpunt, maar is wel brood nodig als er sterkhouders vertrekken. Met alleen jeugd ga je het niet redden, daar moeten aankopen tussen zitten die ervaring in de benen hebben.

Tuurlijk moet Ajax zijn beste spelers proberen te behouden, maar dat is gewoon weg niet mogelijk in een competitie waarin spelers met iets extra's maximaal twee seizoenen in Nederland blijven spelen om vervolgens naar het buitenland te gaan. Waar betere salarissen worden betaald, maar nog veel belangrijker, het competitie niveau een klasse hoger ligt. Ajax kan zijn salarishuis met 50 procent gaan verhogen maar dan nog zullen spelers uiteindelijk op een hoger niveau willen gaan voetballen, wat ook volkomen logisch is.

1 mei 2018 om 11:42

Waar is dat argument, ‘met alleen jeugdspelers ga je het niet redden’ gebaseerd? Ik ben het met je eens dat je wat ervaring moet hebben, daarom zou je Viergever ook meteen moeten verlengen, Siem de Jong moet je meer waarderen (kans geven!), Schone voor de bank behouden net als Huntelaar en ik zou bv. naar een wat ervaren vleugelspeler en keeper kijken (elia en Stekelenburg?). Tagliafico is in die zin ook een hele goede aankoop. Dus er is al aardig wat.

Verder moeten we het juist hebben van de jeugdspelers, echte kwaliteit kopen is vrijwel onmogelijk. Neres, die er niet eens meteen stond, kost al 12 miljoen en dat is eigenlijk nog een gokje ook waar je heel snel bij moet zijn op jonge leeftijd. Kristensen, Orejuala, Casseirra voegen weinig toe t.o.v. van jeugdspelers Mazraoui, Zeefuik en Sierhuis een Danilo vind ik dan wel weer goed, die kan ook meteen even wennen. Daarvoor vind ik Kristensen, Orejuala en Casseirra te duur.

Wie voegen nou echt kwaliteit en klasse toe aan Ajax? Onana, De ligt, Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Dolberg, Kluivert zo een lang rijtje van jeugdspelers waarmee je het wel kunt gaan redden! Eiting, Mazraoui, Johnsen, Bakker, Schuurs etc. moet je dat ook waar laten maken en kansen en ruimte geven.

Enige wat Ajax echt mist is evt. een keeper als Onana vertrekt, een buitenspeler als Kluivert niet verlengt (bande al gekocht) en vooral een linker centrale verdediger met snelheid, dat moet echt prioriteit een zijn en mag je wat mij betreft wel 10-15 miljoen aan uitgeven (kunnen we Terence Kongolo niet naar de ED terughalen?). Koop gewoon een speler met een echt toegevoegde waarde en gebruik verder vooral jeugdspelers.

1 mei 2018 om 11:55

i@grasveld7 in dit geval bedoel ik de zak geld bijna letterlijk. Stel je verkoopt De Ligt voor 50 miljoen. Allemaal leuk zoveel geld maar daarmee gaan we geen kampioen worden en met De Ligt (misschien) wel. Ik heb liever een goeie speler als een zak geld.

1 mei 2018 om 12:18

Kongolo naar ajax??

Hahahahahah. Juist ja....

1 mei 2018 om 12:22

@lausho

Ik wil geen sneer uitdelen aan ''onze'' jeugdopleiding als je dat soms denkt, ik vind zelfs dat er prima spelers aan komen en wij volgend jaar nog wel eens versteld kunnen gaan staan van wat er allemaal door gaat breken in Ajax 1.

Stel; Viergever (zeker), Ziyech, Onana en Tagliafico vertrekken, plus een Schone die ook dit seizoen al aadrig heeft moeten inleveren.

Dan heeft Ajax een serieus probleem als je over ervaring praat. Dan moeten ze wel spelers halen die beschikken over de juiste ervaring. Dat kan je gewoon weg niet opvullen met alleen maar jeugdspelers. Die moeten wel rustig de tijd krijgen om te wennen aan een hoger niveau.

@lekiam

Excuus, dan heb ik het op een verkeerde manier gelezen.

Je hebt verder gelijk, daar sluit ik me dan ook volledig bij aan.

1 mei 2018 om 12:44

Het gaat mij om een type Kongolo, linksbenig met snelheid. Wellicht dat je met 15 miljoen ver komt, je zou kunnen beginnen met proberen, hij is echt het type speler dat Ajax nu mist.

1 mei 2018 om 09:05

de realiteit is tegenwoordig dat als een speler een betere aanbieding krijgt, hij vaak weg wil en dat dat dan ook vaak niet tegen te houden is. spelers tegen hun zin houden heeft vaak een averechts effect. niet alleen zit je dan met een monder gemotiveerde speler of spelers die een negatieve invloed kunnen hebben op de gehele selectie, maar ook hun marktwaarde zal dan dalen. daarnaast wordt je als club ook minder aantrekkelijk voor andere spelers omdat die dan liever kiezen voor een club die ze wel laat gaan.
ajax heeft denk ik een goede naam als het gaat om het geven van kansen aan jonge spelers, waardoor die makkelijker naar amsterdam komen. deze spelers mogen vaak ook weg als er en mooie aanbieding is. dat is wat ajax aantrekkelijk maakt om naar toe te gaan. als je je als club heel stug op gaat stellen raak je dat zo kwijt denk ik. let op, dit wil niet zeggen dat alle spelers zo maar moet laten gaan. daar moet een hele. fijne lijn gelopen worden. op zich heeft ajax dat de laatste jaren prima gedaan. alleen het tijdig in orde maken van de selectie lukte vaak niet helemaal.

ik vrees er alleen voor dat zowel psv als ajax geen potten zullen breken in de voorrondes omdat ze met een halve en niet op elkaar ingespeelde selectie starten. wat dat betreft heeft psv een ligt voordeel omdat ze later instromen.

ik denk dat zowel psv en ajax er goed aan.zouden doen om het salarisplafond iets te verhogen. dit plafond staat al vast van voor de financiele ontploffing en is niet reëel meer als je europees nog iets wil betekenen. daarbij altijd letten dat je financieel gezond blijft. dat zal bij ajax geen probleem zijn. bij psv weet ik niet of dat haalbaar is.

1 mei 2018 om 09:17

Klopt Ajax heeft nog steeds een goede naam in Europa. Qua speelstijl (alhoewel die de laatste jaren niet meer zichtbaar is) en dat jonge talenten er altijd de kans krijgen.

Ajax wordt nog steeds gezien als een goede springplank voor de (sub)top van Europa.

Alleen het is te zot voor woorden dat Ajax spelers van 18-19 jaar na 1 goed seizoen al niet meer weet te behouden. Dat is krankzinnig !

Over de voorronde van de CL. Overmars zet in op een selectie die voor die tijd af is. Dus we mogen verwachten dat er in juni/ begin juli de versterkingen binnen zijn. Dus dan moeten ze klaar zijn voor de voorronde CL. Dat Ajax en PSv dan niet ingespeeld zijn, is kolder, want ook de tegenstander heeft te maken met een korte voorbereiding en WK-perikelen....

1 mei 2018 om 09:52

Als ze de selectie op tijd rond krijgen kunnen ze toch nog wel een gooi doen naar de Champions League. Ze moeten wel een ronde extra spelen tegen een nummer 2 uit een klein land, dat moet te doen zijn. Ik hoop dat Ajax deze extra ronde kan omzetten in meer spelritme, waardoor ze misschien wel de CL kunnen halen. Er zijn maar 2 plaatsen, maar de sterkste ploeg hier in zal de Franse nummer 3 zijn. Dan heb je 50% kans dat je daar tegen moet. Het lijkt Olympique te zijn, maar die kunnen nog tweede worden. De nummers 3 uit Portugal en Rusland sla ik lager aan.

1 mei 2018 om 11:52

Dat gaat dus nooit lukken, het is dan ook belachelijk dat je het technische beleid daar op afrekent. Op 24-25-26 Juli zijn de eerste CL wedstrijden al en de transferdeadline ligt op eind Augustus. Spelers hebben er belang bij zoveel mogelijk onderhandelingstijd te hebben, zodat clubs tegen elkaar op kunnen bieden voor het beste salaris, het WK is dan nog niet eens afgelopen volgens mij, het zou goed kunnen dat we geen complete selectie hebben. Oftewel, het is een illusie om je selectie op tijd rond te hebben, er schuift van alles op het laatst en Ajax staat behoorlijk onderaan de ladder wat dat betreft.

1 mei 2018 om 11:48

Neem gewoon de moeite om het artikel te lezen zeg... wil je zo graag de 1e reactie hebben met als gevolg dat je jezelf voor paal zet?
Er staat toch duidelijk waarom ze nieuwe spelers erbij willen hebben?

Mount moet gehaald worden (koop), maar een goede keeper weet ik zo niet, maar Onana had ik ook niet verzonnen. Neres al weg, die is nog verre van constant. Ik zou daarnaast Daley Blind voor de 6 positie polsen (lijkt kansloos), maar vragen kan altijd. Ik zie Van de Beek en De Jong voor de voorste middenveld posities. Schöne moet op de 6 ook vervangen worden.

1 mei 2018 om 08:52

Als keeper wellicht Stekelenburg terug proberen te halen, tot die Kroaat Krotarski er klaar voor is over 2 seizoenen?

1 mei 2018 om 09:01

We hebben Benjamin van Leer ook nog. Helaas dit seizoen veel geblesseerd, maar in mijn ogen ook een goede keeper met veel potentie.

1 mei 2018 om 13:04

Van Leer is een prima doelman, als je stekelenburg of Vorm weet aan te trekken heb je twee doelmannen die om de eerste positie kunnen strijden. Neres kan je nog wel een jaar houden denk ik. Je hebt met Eiting en Matusiwa twee talentvolle jongens voor op 6 maar als je Blind terug kan halen moet je dat altijd doen. Er moet ook nog een goeie buitenspeler bij, zeker als kluivert vertrekt. Met alleen Bandé en Neres ga je het niet redden. Met Schuurs, de Ligt en Wöber heb je ook een goed centrum, Magallan dr bij zou mooi zijn maar dat wordt pas echt noodzakelijk als de Ligt vertrekt.

Tja, in de winter dacht ik dat Ajax ontzettend goed bezig was, met een aantal aankopen gericht op volgend jaar. Als ik sommige spelers zie denk ik dat ze toch nog wel wat mogen verbeteren.

Ik heb er wel vertrouwen in dat Overmars in samenwerking met Ten Hag de boel komend jaar wel op de rit gaan krijgen, zolang ze niet weer last-minute een steunpilaar zien vertrekken. Nu moet Ten Hag zn vakmanschap gaan laten zien en kunnen we hem imo echt beoordelen obv zn werk.

1 mei 2018 om 11:44

Deals zijn de voorgangers van Ten Hag ook afgerekend helaas, waarom nu niet alvast? Dat gebeurd toch, spelers hebben er belang bij om tot het laatst te wachten voor meer salaris en meer onderhandelingstijd. Dat gebeurd elk jaar en moet je alvast een volgende jeugdspeler voor klaar hebben staan.

Ik zou de aanbieding van Kluivert meteen intrekken. En De Ligt, Onana, Tagliafico en Neres middels een tussentijdse salarisverhoging voor Ajax laten behouden. Ziyech (helaas) en Kluivert verkopen. Wat heb je dan nog nodig, wetende dat Viergever, Younes, Dijks vertrekken en Veltman out is. Frenkie kan de plaats van Ziyech innemen, Bande is de vervanger van Kluivert. En Mazraoui en Kristensen strijden om de rechtsback positie. Daarom is een ervaren bikkel als 6 nodig. En er zal een extra linksbuiten nodig zijn en een linksbenige verdediger. That's all.

1 mei 2018 om 09:33

Jij denkt dat je Onana, De Ligt, Tagliafico en Neres alleen weg zouden willen voor het geld en dus te behouden zijn door ze wat meer salaris te bieden (nog los van de vraag of ze zouden tekenen en of er ruimte is in de begroting, een begroting waarin ook al de nieuwe afschrijvingen op Tagliafico, Kristensen en Bande moeten zijn opgenomen en ook afschrijvingen op de andere nieuwe aankopen)?

1 mei 2018 om 09:57

Afschrijvingen op Tagliafico (die is er niet, de man is kersvers international en gaat waarschijnlijk mee naar het WK), Kristensen en Bandé (die hebben we nog niet of nauwelijks zien spelen dus we weten helemaal niet of die afschijven). Maar goed, jij wil graag de negatieve dingen belichten en over waardevermindering van spelers praten. Reken je dan ook de waardevermeerdering van De Ligt, Donny, F. de Jong, Neres, Kluivert, Onana, etc. mee? Ik denk dat je dan onder de streep aardig ver in de plus uitkomt, denk je niet?

1 mei 2018 om 10:02

Een aankoopbedrag schrijf je gedurende de looptijd van het eerste contract af. Er wordt in de begroting dus gewoon afgeschreven op Kristensen, Bande en Tagliafico op het moment. Lees de jaarrekening van Ajax maar, dan zie je dat het zo werkt. En aankoop van 10 miljoen met een eerste contract van 5 jaar, drukt naast salaris de eerste 5 jaar voor 2 miljoen per jaar op de begroting.

Ik heb het dus niet over waardevermindering (de spelers zijn meer waard geworden), maar over de begroting.

Verkopen gaan niet over de begroting, dus die hebben er niets mee te maken. Dat de spelers veel waard zijn ben ik het met je eens. Maar dat is geld waar je niks mee kunt omdat je aan de begrotingsregels moet voldoen. Je kunt pas wat met dat geld in je begroting als je het omzet in een investering die je begroting kan opkrikken, zoals het kopen van het stadion. Eigen Vermogen heeft niets met je begroting te maken.

Ajax heeft op dit moment een net sluitende begroting. Ze kunnen dus niet (veel) meer gaan uitgeven, zeker omdat ze dus de eerder genoemde afschrijvingen (of noem het termijnen, als dat duidelijker is) van de nieuwe aankopen moet meenemen.

1 mei 2018 om 11:25

Oke duidelijk, ik begreep je verkeerd! Ik begrijp dat jij hier aardig wat vanaf weet Hakkie2, is Ajax er dan wel bij gebaat om spelers voor een hoog bedrag te verkopen of is dat geld dan ook niet direct te gebruiken voor de aankoop van nieuwe spelers? Als ik het goed begrijp niet dus? Of ja, ze zijn er natuurlijk wel bij gebaat om het geld binnen te halen maar aangezien dit niet op de begroting staat is het dus niet direct beschikbaar om grote aankopen te doen omdat die afschrijving dan niet betaald kan worden (als je dus te veel spelers koopt). Begrijp ik dat goed?

1 mei 2018 om 11:49

Ja, dat is het vervelende van de FFP (en de strenge regels van de Knvb). Je moet een sluitende begroting hebben. In een begroting neem je nooit de verkopen op, maar dus wel de afschrijvingen op nieuwe aankopen.

Wil Ajax groter kunnen worden, moet de inkomstenzijde van de begroting worden opgeschroefd. Dat kan wel met heel veel geld van de verkopen, door vervolgens het stadion te kopen. Dan kan de begroting omhoog.

1 mei 2018 om 12:18

Ja daar heb ik laatst een stuk over zitten lezen inderdaad, het zou mooi zijn als Ajax haar eigen vermogen d.m.v. transferinkomsten dusdanig kan blijven opkrikken zodat de J.C. Arena op den duur gekocht kan worden. Dan komt er een berg extra geld binnen en kan de begroting weer wat omhoog waardoor de club verder kan groeien. Thanks voor je uitleg

1 mei 2018 om 10:36

Weer geen kampioen zo te lezen. Frenkie kan Ziyech bij lange na niet vervangen. Een creatieve middenvelder is een must! Een extra winger is indd nodig. En indd een 6 evenals een CV en Lb. Ook de bank moet goed zijn.

1 mei 2018 om 11:39

Als jij Frenkie nu te koop zet wat zou hij moeten kosten. 8 tot 10 miljoen??? Hoe moet Ajax nu nog een betere speler daarvoor vinden. Die zijn dan weer niet te betalen. Ik moet nog zien wie er voor Ziyech in de markt is. Als dat niet veel soeps is zou ik als Ajax is een charmeoffensief bij hem gaan houden. Maak hem maar is best betaalde Ajacied ( is hij mischien al). Voor Sanchez wou Ajax uiteindelijk ook nog veel doen om hem te houden. Doe dat dan ook bij Ziyech, want een betere speler gaan we nooit krijgen.

1 mei 2018 om 12:42

Wie zegt dat ik hem wil verkopen? Frenkie gewoon rustig brengen.
Ik denk dat Schone en Veltman meer verdienen dan Ziyech.
En indd een betere speler gaan we niet krijgen. Vandaar dat we er alles aan moeten doen om hem te behouden.

1 mei 2018 om 12:04

@fcbogarde.. wordt Kluivert de volgende die weggepest wordt? Kluivert zelf heeft niets vekreerds gezegd. Zijn zaakwaarnemer probeert het onderste uit de kan te halen. Dat is hij verplicht aan zijn cliënt en aan zijn reputatie als topzaakwaarnemer; dus ook niet verkeerd. Laat Ajax maar meteen mooi aanbod komen, wasruit blijktdat er voor Kluivert een belangrijke rol is in een succesvol Ajax dat in staat is Europeesen nationaal een rol van betekenis te spelen.
Ajax heeft het aanvallend goed voor elkaar. Vergeet ook niet dat Ajax op links ook nog Cerny, Sinkgraven en Johnsen heeft lopen. Spitspositie is met Dolberg, Huntelaar, Sierhuis en Cassiera ook goed bezet. Rechtsbuiten is met Neres, Bande, Cerny, Kluivert en Schone ook goed bezet.


Ajax doet er verstandig aan Onana aan zijn contract te houden. Ik zou Foor wel een goede speler vinden; past bij Ajax. Angelino zou ook goed zijn, Mount twijfel ik over. Verder moet Ajax proberen Vermaelen terug te halen als vervanger voor Dijks, Veltman en Viergever.

Ajax moet op een aantal posities versterkingen halen. Ik ga er van uit dat Onana en Ziyech een transfer zullen gaan maken en uit de basis verdwijnen. Ik zou graag zien dat Ajax wat meer de 'beuk' erin gaat gooien. In plaats van Ziyech of Schã¶ne zou ik proberen om Nigel de Jong terug te halen naar Ajax. Ik las laatst in een interview dat Nigel de Jong de deur naar Ajax altijd op heeft staan. Ajax mist op dit moment zo'n type speler. Daarnaast zou ik i.p.v. Onana Maarten Stekelenburg terughalen naar Ajax. Een uitstekende keeper met veel ervaring voor de Eredivisie en Europa Leauge niveau. Naast de Ligt is Perr Schuurs een uitstekende speler. Twee verstandige en degelijke spelers als centrale verdedigers. Zie mijn opstelling voor volgend seizoen!

Stekelenburg
Veltman
De Ligt
Schuurs
Tagliafico
F. de Jong
N. de Jong
Neres
Van de Beek
Kluivert
Dolberg
1 mei 2018 om 09:51

Bedoel je niet verstandige ipv verstandelijke? Klinkt een beetje raar vind je niet?

Maar Nigel de Jong, tjah ik heb daar zo mijn twijfels over?
Persoonlijk zie ik hem ook graag terug keren bij Ajax, maar kan hij het niveau nog aan en kan hij wel iedere week spelen laat staan dadelijk eventueel 2x in de week? Hij is tenslotte 33 en wordt dit jaar nog 34.

Persoonlijk denk ik toch dat we naar spelers moeten gaan kijken die eind twintigers zijn.

Voor de eredivisie is N. de Jong in mijn ogen nog wel echt een toevoeging voor de selectie maar op CL of EL niveau heb ik zo mijn twijfels...

1 mei 2018 om 12:43

Sorry ik bedoelde verstandige! Thanks

1 mei 2018 om 09:53

Schuurs is goed op Jupiler niveau, maar je kan als Ajax toch niet op zo'n gast vertrouwen als je voor de titel gaat en de Champions league.

Daarnaast zal Ajax nooit 4231 gaan spelen.

1 mei 2018 om 10:00

Ik zou Nigel niet meer halen. Hij valt in Duitsland ook vies tegen. Ik zou Wober toch handhaven naast de Ligt en Schuurs een positie naar voren zetten. Dat speelt hij bij Fortuna de laatste tijd ook. Ook is het misschien een optie om Tagliafico en Wober om te wisselen. Kluivert zal behouden moeten worden. Veltman kan niet meer, want die is minstens een half jaar geblesseerd. Maar we hebben linksbacks genoeg, wordt waarschijnlijk Masraoui. Stekelenburg is ook een twijfelgeval voor mij. Maar ik weet ook geen alternatief. Ik weet ook niet hoe goed van Leer is. Misschien eens naar die keeper van VVV kijken? Die is ook nog transfervrij. Ik denk dat we op de keeperspositie in gaan leveren, maar in een goede ploeg moet dit op te vangen zijn....overigens is die Kotarski ook wel een talentvolle keeper, maar die is voor de langere termijn....
Ik vind Mount als vervanger van Ziyech ook niet zo gek..

1 mei 2018 om 11:13

Als je een speler wilt die de beuk erin gooit, haal dan Matusiwa gewoon naar Ajax 1!

Middenveld: Siem de Jong, Frenkie de Jong, van de Beek in de basis. Schone, Sinkgraven, Eiting als concurrenten/back up en Ekkelenkamp, Matusiwa en Jensen/pasquali als aanstormende talenten. Dus je hoeft helemaal niks te kopen voor het middenveld. Siem de Jong gaat Ajax zoveel meer stabiliteit brengen, van de Beek en Frenkie de Jong voor de creatieve ingevingen. Ook kan Schuurs eventueel op VM spelen als verdedigende optie.

Verdediging: Mazraoui, Zeefuik, Kristensen, Veltman, Bergsma, de Ligt, Schuurs, Wober, Tagliafico, Bakker. Dan heb je al 10 spelers voor 4 posities, wat ik mis is een linksbenige CV met snelheid, type Terence Kongolo. Daar zou ik in investeren, liefst zou ik Viergever ook nog verlengen dan behoud je de nodige ervaring en is alles drie dubbel bezet.

Aanval: Bande, Cerny, Dekker, Nunnely, Kluivert, Neres, Johnsen voor de vleugels, ik zou mogelijk alleen Kluivert nog vervangen mocht hij niet verlengen. Huntelaar, Sierhuis en Dolberg voor de spits en Casseirra verhuren. Danilo komt er alweer kort achter.

Keeper: Onana proberen nog een jaar te houden, maar Stekelenburg zou ik een hele goede optie vinden. Anders Padt of Unnerstal mocht Onana vertrekken. Kotarski als derde keeper langzaam de kans geven.

Eigenlijk heb je mogelijk een keeper en vleugelspeler nodig en zeker een linksbenige CV met snelheid, dan ben je gewoon klaar.

1 mei 2018 om 11:25

Wat ben ik blij dat jij geen td bij Ajax bent zeg.

1 mei 2018 om 11:27

Iedereen zo zijn mening he, jij ook? Misschien een inhoudelijk commentaar?

1 mei 2018 om 13:10

Ik verzorg het commentaar van Zytto34 wel: hoe kun je in godsnaam bouwen op Siem de Jong voor op het middenveld? Ziyech vertrekt, dus als vervanging Frenkie op 10 en daarachter van de Beek en SIEM de JONG? Dan worden we volgend seizoen derde, met wat pech vierde.

Het lijkt me duidelijk dat er ervaring nodig is (al heb je die nu ook met Schone. S. de Jong, Huntelaar en Joel Veltman). Maar hier ga je de voorrondes van de CL echt niet mee doorkomen.

Met alle respect, Schone en S. De Jong kunnen dat niveau gewoon niet meer aan, Huntelaar mijn inziens nog wel en Veltman die is nog langdurig geblesseerd.

Welke ervaren spelers er dan zouden moeten komen? Ik durf het ook niet te zeggen, wellicht Daley Blind polsen? Maar kom aub niet weer aanzetten met een type Westermann of Niki Zimling of zo.

Ben benieuwd naar deze grondige renovatie en wat er voor terug komt?!

1 mei 2018 om 10:00

Wat weggezakt maar wel de perfecte leeftijd en een echte ajaxspeler voor de 6: Vurnon Anita? Al speelt hij bij Leeds wel vooral op de backposities.

1 mei 2018 om 10:15

Vurnon Anita wel een multifunctionele speler inderdaad die op 6 kan spelen en evt. als back-up kunt gebruiken voor de LB positie.

En hoe zit het met Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen? Zijn de niet eventueel te polsen voor volgend seizoen? Vermaelen speelt niet altijd bij Barcelona en Vertonghen heeft altijd geroepen graag nog eens terug te keren bij Ajax.

Je zou ook nog kunnen kijken of je Davy Klaassen terug zou kunnen halen/huren.
Al denk ik dat dat niet mogelijk gaat zijn...

1 mei 2018 om 11:14

Vertonghen ia nog gewoon basisspeler bij tottenham dus die heeft een reden om te vertrekken, Vermaelen zou ook nog bij een europese subtopper aan de gang kunnen. En beiden hebben natuurlijk een miljoenensalaris dat ze zouden moeten willen inleveren. Ik zou vermaelen zeker proberen, al acht ik de kans ontzettend klei

1 mei 2018 om 10:49

Veltman moet je nu toch ook echt een keer gaan doorselecteren hoor. de laatste weken voor zijn blessure blonk hij ook weer uit in cruciale fouten. die nieuwe Marokkaanse jongen vind ik nu al beter

1 mei 2018 om 11:20

Hoeveel kans heeft Siem nou echt gehad? Helemaal niks, ik denk dat hij de sleutel is naar een veel minder grillig Ajax met meer rendement en dat de spits onder hem veel beter rendeert. Zeg tegen Siem de Jong, jij bent volgend jaar, net als in vorige periode en zoals Klaassen een belangrijke pion en dan ga je veel aan hem hebben.

Ervaren spelers komen niet zo makkelijk naar Ajax, iemand als Siem de Jong maar ook Viergever zijn spelers die stabiliteit brengen en daar heeft Ajax dringend behoefte aan, die spelers moet je koesteren.

1 mei 2018 om 11:36

Ik ben het met je eens dat Siem niet echt heel veel kansen heeft gekregen dit seizoen.
Alhoewel hij 4x basis heeft gestaan en 17x heeft mogen invallen dit seizoen, uiteindelijk staat de teller dan alsnog op 21 wedstrijden.

Maar Siem is niet meer de Siem die we een aantal jaren geleden zagen bij Ajax.
Daarom denk ik dat je met hem de oorlog niet gaat winnen, plus hij is de laatste jaren ook aardig vaak geblesseerd geweest.

1 mei 2018 om 12:13

Euhm waarom had je Siem meer kansen moeten geven? Het middenveld van Ajax scoorde meer dan 30 keer. Normaal gesproken behoor je dan gewoon kampioen te worden. Neres heeft er ook al 14 in liggen. Tegen PSV, Feyenoord en AZ pak je 15 van de 18 punten. Ze hebben het aan het begin van de competitie verkloot (wat begrijpelijk is). De wedstrijden tegen Vitesse waren beschamend, net als tegen Utrecht en Twente uit. Dat heeft ze het kampioenschap gekost. Maar Siem had dat echt niet kunnen voorkomen.

1 mei 2018 om 12:36

Ik denk dat hij vertrouwen nodig heeft en nu juist meer ervaring meeneemt, ik ben het met je eens dat hij niet enorme sprongen vooruit heeft gemaakt, maar in mijn ogen is hij niet minder geworden. Het verschil met PSV is dat dit soort spelers bij hun wel gewaardeerd worden, bij Ajax werd hij ook in zijn vorige periode continue afgemaakt, omdat het niet een spelers is met hakjes, buitenkansjes of onnavolgbare dribbels. Het is een functionele speler, die een team beter maakt en dat is waar we tov van PSV enorm tekort zijn geschoten.

Weet zeker dat Siem de Jong bij PSV wel zou redeneren en gewaardeerd zou worden en als we hem bij Ajax waarderen en gebruiken een vaste basisspeler is.

1 mei 2018 om 12:43

Qua scorend vermogen zit het op het middenveld wel goed alleen laat het middenveld heel vaak een mannetje lopen of zetten ze verkeerd druk, twee dingen waar Siem de Jong wat aan kan doen. Daarnaast denk ik dat als je meer aansluiting bij de spits hebt, dat die ook gevaarlijker wordt, vaak staat die nu op een eiland. Daarnaast heb je een plan B met Siem, als je bal niet kwijt kunt kun je altijd een lange bal op hem spelen en vanuit daar verder voetballen. Siem de Jong kan ook een groot deel van de productie van Ziyech op zich nemen.

Tegen Utrecht, Twente en Vitesse was ajax gewoon grillig en haalde ze hun niveau niet, daarom heb je iemand als Siem nodig die wat constanter is, Schone kon dat dit seizoen ook zeker niet brengen en juist dat Plan B had daar kunnen werken.

1 mei 2018 om 13:12

Siem de Jong heeft vorig jaar bij PSV gespeeld he, ben je dat vergeten? Die zette ook niet alles op het spel om hem te behouden. Zeer logisch ook.

Grondige revisie prima. Om te beginnen moet je alle spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben, meteen verkopen. Die gaan dit transfer window toch wel weg en komen met belachelijke eisen om het te forceren. Zie Kluivert nu al.

Wat een totale puinhoop, de trainer, een passant bepaald nu mede het technische beleid in plaats van een echte ajacied die ook weet wat er echt in de opleiding rondloopt, Bergkamp. De sloop is allang geweest, plan Cruijff is volledig dood.

‘We vergeten heus niet welke talenten we zelf in huis hebben’, die talenten moet je als eerste naar kijken, eerst kijken wat je al hebt, perspectief bieden. Maar deze man snapt daar helemaal niks van, die zet talentvolle spelers maanden op de bank en gunt ze geen minuut (bakker en Sierhuis). De trainer (passant) moet straks weer weg en dan ligt de club weer op z’n gat, fijn is dat, gewoon weer dat klote korte termijn beleid zoals we voor de revolutie ook hadden. De opleiding moet inspraak hebben op het technische beleid, het moeten niet weer twee eilandjes worden en iets voor erbij zijn.

Mazraoui een mooi voorbeeld daarvan, Orejuela en Kristensen zijn totaal overbodige aankopen, voegen op korte termijn weinig toe en kosten een miljoen of 10. Gooi er nog 5 miljoen bij en had daarvoor een goede linksbenige CV met snelheid gekocht voor 15 miljoen. Dan zit je verdedigend al goed, dan zou ik de Ligt, van de Beek nog een bonus en salarisverhoging uitkeren om te zorgen dat ze blijven, zo ook voor Onana met het vooruitzicht dat hij het jaar erop verkocht mag worden. Maar spelers willen niet blijven onder deze waardeloze coach, echt een hork van een vent.

Sinkgraven en Frenkie de Jong weer op het middenveld gebruiken, Eiting meer speeltijd geven, Schone naar de bank, Matusiwa en Ekkelkamp doorschuiven en je hebt 8 middenvelders ter beschikking, wie moet je dan nog kopen als versterking?

Voor de vleugels zou ik door de onzekerheid van Justin ook een speler halen, ook om de druk wat op te voeren. Met Bande, Cerny, Nunnely, Dekker, Neres, Kluivert zit je in principe goed, maar ik zou Elia bv eens polsen voor een beetje ervaring.

1 mei 2018 om 11:19

Sorry maar als je de cl wil halen komend seizoen, en daarin ook maar iets betekenen, dan red je dat niet met matustiwa ekkelenkamp en eiting als mogelijke middenvelders. Talentvolle jongens maar als er een buitenkans zich voordoet, zou ik proberen een goede vervanger te halen voor ziyech. Belangrijkste speerpunten imo zijn het behoud van onana en de ligt.

1 mei 2018 om 11:27

Dat zijn dan ook middenvelder nummer 6, 7 en 8. Koop maar eens een middenvelder met de kwaliteiten van Eiting, denk niet dat je die zo makkelijk vindt en uit jouw reactie blijkt maar weer eens, jeugdspelers worden chronisch onderschat, puur op naam. Altijd zon makkelijk argument.. Als je de CL wilt halen dan moet je er maar geld in pompen... Het is erg lastig om echte kwaliteit te kopen, maar je kunt het wel opleiden, doe dat dan ook.

Er zijn vrijwel geen stofzuigers die in het Ajax systeem kunnen spelen, omdat je compleet moet zijn, Matusiwa is dat al jaren gewend. Een aankoop moet daar weer aan wennen, je hebt al zo'n jongen in huis.

Vertrek van Ziyech is juist een zegen, van de Beek en Frenkie de Jong kunnen nu veel meer hun creativiteit laten zien, Ziyech trekt dan niet alles meer naar zich toe en je krijgt daarmee meteen meer variatie in je spel. Deze spelers kunnen ook beter doseren in het nemen van risico in mijn ogen.

1 mei 2018 om 11:21

En toch schuift passant Ten Hag nu veel jeugd door (mazraoui, Ekkelenkamp, Bakboord) en vergat Bergkamp een Mazraoui gewoon. En dat de trainer mee bepaald wie er wordt gekocht: dat gebeurd bij elke club en dat is ook de enige werkbare methode. Iedere club die anders werkt is gedoemd tot heel veel geruzie en gedoe.

1 mei 2018 om 11:30

Bergkamp vergat Mazraoui juist niet, toen hij wegging werd zijn perspectief afgenomen door Kristensen te kopen. Daar komen ze door schade en schande nu van terug. Het gaat om de lange termijn, talenten zien het niet zitten onder deze trainer en gaan straks weg en juist die brengen de nodige kwaliteit.

De trainer moet een opstelling bepalen en zich focusen op resultaten van het eerste, niet afgeleid worden door aankopen. Bovendien is de trainer zo weer weg, dan ben je dus meteen een stuurloos schip, terug naar plan Cruijff en geen passant in het technische hart.

Je kunt als hoofdcoach de jeugdspelers ook niet de aandacht geven die ze verdienen, daar heb je iemand als Bergkamp voor nodig.

1 mei 2018 om 13:54

Inmiddels zit ik toch in het stadium dat ik helemaal geen echte Ajacied wil maar gewoon competente bestuurders en trainers. Ik ben wel klaar met ''het moet iemand met een Ajax verleden zijn''. Waarom in hemelsnaam jezelf dat soort belachelijke beperkingen opleggen? zijn we soms een sekte geworden?

Als we het erover eens zijn dat plan Cruijff dood is dan is het tijd om te zoeken naar een nieuw plan, een plan wat succesvoller is op sportief gebeid. En het zou fijn zijn als het voor wat meer bestuurlijke rust zorgt en dat medewerkers elkaar er niet uitwerken.

Ten Hag de zwarte piet toeschuiven vind ik ook niet terecht. Uit diverse analyses blijkt dat Ajax onder hem toch beter presteert als onder Keizer. Marcel Keizer maakte echt de meest volslagen tactische misgrepen. Waar Ten Hag vooral kritiek krijgt op een wissel 5 minuten voor tijd in een gewonnen wedstrijd was het Keizer die met zijn wissels rond de 70ste minuut een gewonnen wedstrijd uit handen gaf. Nee, het loopt nog niet over onder Ten Hag maar ik zou het belachelijk vinden als hij het veld moet ruimen op dit moment.

Toch denk ik dat je analyse voor volgend seizoen er behoorlijk naast zit. We hebben een middenvelder of 8 inderdaad. Maar van welk niveau? De Wit, Ekkelenkamp en Matusiwa zijn er nog niet aan toe om op te steunen als het erg echt op aankomt. Er moet bij vertrek van Ziyech gewoon iemand gehaald worden, zoals Mount bijvoorbeeld. Voorin is het natuurlijk onzin om Dekker te noemen, die jongen heeft een aflopend contract deze zomer en is allang afgetest voor het niveau van Ajax 1.

Voor de rest zullen we toch goed naar onze ziekenboeg moeten kijken. We hebben dit seizoen veel blessures gehad en zullen in sommige gevallen doorlopen tot in volgend seizoen. In juli moeten we er staan in de voorronde van de CL, dus dat is iets wat je ook goed moet meenemen als je kijkt naar de vraag of de selectie compleet is.

Wat een nietszeggend stemming makend artikel zeg...Hoe leg je woorden in de mond van mensen. Geen quotes, interviews of iets in die trant..Trap er niet in mensen..

Mag ik even bemoeien met de selectie... Onana en Ziyech zou ik er maar al te graag bij willen houden. Maar deze twee gaan gewoon vertrekken uit Amsterdam. Dan komen spelers waar je aan hebt ten eerste Dijks die gaat naar Bologna, Viergever gaar hoogstwaarschijnlijk naar PSV, en meneer zet-graag-handtekeningen-onder-contracten-maar-wilt-er-dan-vanaf-zien Younes weet niemand of hij nou naar Napels, Gladbach of Wolfsburg verhuisd.. Verder mogen van mij Veltman, Lamprou, Sinkgraven, Siem de Jong, Nissen Kristensen allemaal vertrekken uit de selectie verdwijnen. Dan qua aankopen beginnen we weer onder de lat. Stekelenburg zou ik terug zetten in de goal bij ons Ajax. En kan Stan van Bladeren doorschuiven naar de A-selectie. Dan de defensie ik hoop dat het Overmars lukt om Magallan binnen te hengelen. Maar verder komt dan Perr Schuurs erbij. Dan zou ik nog de Fin Uronen van Genk en Zeegelaar van Watford overzien komen naar Amsterdam als de nieuwe linksbacks. De nieuwe rechtsbacks zou ik dan Klostermann van Leipzig en Orejuela aan willen wijzen. En voor het middenveld was Ajax bezig met Mathias Jensen.. Maar graag zou ook zien dat die Benedetti vanuit Colombia naar Ajax komt als vervanger van Ziyech. En ook Mount mag dan van mij naar Amsterdam komen. Maar de belangrijkste die zie maar al te graag zou willen zien komen is Nigel de Jong. En dan mag verder Matusiwa doorschuiven naar Ajax 1. Dan de aanval.. Casierra die mag van mij wel een jaartje elders op huurbasis gaan spelen. En Sierhuis kan doorschuiven naar de A-Selectie. We hebben Hassane Bande erbij gekregen. Maar ik zou verder ook bijvoorbeeld Pavon van Boca Juniors zien komen. En dan is de selectie na veel geld uitgeven te hebben wel rond. Maar Ajax zal wel even de portemonnee uit de kluis moeten halen willen we weer een prestatie kunnen leveren. Willen we weer een keer in Europa League finale komen en hem die keer wel winnen. Zul je een goede sterke selectie moeten hebben. De 4-3-3 opstelling: Stekelenburg, Klostermann, Magallan, De Ligt(C), Zeegelaar, Benedetti, N. De Jong, van de Beek, Neres, Dolberg, Pavon. Het is zeker niet onhaalbaar. Maar zo denken ze helaas niet bij Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren