Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rondo rekent op wijziging in Ajax-opstelling: ‘Je ziet dat hij echt zoekende is’

Laatste update:

Ronald de Boer verwacht dat Steven Berghuis dinsdagavond genoegen moet nemen met een plek op de bank bij Ajax tegen Besiktas. De oud-international denkt dat trainer Erik ten Hag er in de Champions League voor kiest om Davy Klaassen terug te laten keren in de basis. De aanvallende middenvelder stond de afgelopen weken buitenspel met een liesblessure en ontbrak daardoor al in de uitwedstrijd tegen Sporting Portugal. Zaterdagavond maakte hij zijn rentree tegen FC Groningen.

Klaassen is onder Ten Hag de vaste nummer tien bij Ajax en scoorde dit Eredivisie-seizoen een keer. De afgelopen interlandperiode maakte hij grote indruk in het shirt van het Nederlands elftal door te scoren tegen Noorwegen (1-1) en Turkije (6-1). Hij keerde vervolgens geblesseerd terug bij Ajax, waardoor Berghuis de kans kreeg op zijn positie achter de spits. De van Feyenoord overgekomen aanvaller greep de kans met beide handen aan en scoorde tegen Sporting Portugal (5-1) en was in de afgelopen drie Eredivisie-wedstrijden goed voor twee doelpunten en drie assists. Ondanks zijn uitstekende cijfers verwacht De Boer dat Berghuis niet in de basis begint tegen Besiktas, mede ook omdat hij verwacht dat Antony op de rechtsbuitenpositie de voorkeur krijgt.

“Klaassen staat hoger in de hiërarchie dan Berghuis, in mijn optiek”, aldus De Boer zondagavond bij Rondo. “Ik denk dat gewoon deze man gaat spelen: Klaassen. Antony gaat er zeker niet uit. Hij (Klaassen, red.) heeft het geweldig gedaan”, doelt De Boer op de periode voordat Klaassen geblesseerd terugkeerde van het Nederlands elftal. Marco van Basten, die net als tafelgenoten Ruud Gullit en Jan van Halst verwacht dat Klaassen gaat starten, vindt dat Berghuis de nummer tien-positie op ongebruikelijke wijze invult. “Berghuis heeft toch een beetje een vreemde manier van spelen op tien, moet ik zeggen. Je ziet dat hij echt zoekende is. Je moet heel erg op je spits letten en hem zie ik dat helemaal niet doen.”

Gullit geeft aan dat het een lastige positie is bij Ajax. “Jij hebt nog met Jari Litmanen gespeeld, die deed dat echt geweldig”, zegt hij, doelend op De Boer. “Die was zo slim daarin.” De Boer erkent dat Litmanen als aanvallende middenvelder veel kwaliteit had. “Ik liep in de bal en hij ging dan altijd het gat in”, aldus de oud-international in het programma van Ziggo Sport. Hij benadrukt tot slot dat Klaassen ‘in bloedvorm’ verkeerde voordat hij geblesseerd raakte. “Ik zie hem niet zomaar op de bank blijven. Mijn gevoel zegt dat hij met Klaassen gaat beginnen.” De wedstrijd tussen Ajax en Besiktas begint dinsdagavond om 18.45 uur.

Wie zie jij tegen Besiktas het liefst 'op tien'?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel erg zoekende is?🤣 Voor de interland periode misschien, daarna juist zeer daadkrachtig op de 10 positie. Creeert heel veel kansen momenteel. Als dit een Berhuis is die zoekende is, dan zou ik 'm laten staan want ik wil niet weten wat voor stats in die haalt als ie het gevonden heeft.

26 september 2021 om 21:35

Helemaal met je eens. Wat een ongein. Hij brengt juist ontzettend veel voetbal, iets wat bij Klaassen mist. Hele lastige keuze, maar puur qua creativiteit en voetballend vermogen is Berghuis beter.

26 september 2021 om 21:41

Iedereen doet alsof Klaassen niet kan voetballen. In de korte combinatie vind ik hem beter dan Berghuis. Berghuis heeft een beter schot en passing op lange afstand is beter. Plus Berghuis kan meer in één op één. Maar het ontloopt elkaar niet veel. Ik denk dat je in de CL ook wel wat hebt aan de ervaring van Klaassen.

26 september 2021 om 21:46

Ze verdienen op basis van prestaties allebei een plekje. Maargoed, er kan er maar 1 spelen. Aangezien Tadic, Haller en Antony sowieso blijven staan. Puur op basis van de afgelopen 2/3 wedstrijden zou je Tadic moeten wisselen, maar dat is onze keyplayer. Dus wordt het Berghuis of Klaassen. Ik kan met beide wel leven, want ze hebben beide nuttige kwaliteiten.

26 september 2021 om 22:44

Frikx niemand zegt dat Klaassen niet kan voetballen! Daarnaast is hij erg belangrijk voor ons, maar ik zou Berghuis ook lekker laten staan. Hij doet het uitstekend, went steeds beter aan zijn nieuwe rol! En ik vind hem creatiever dan Klaassen, maar zeker ook voetballend.

27 september 2021 om 09:31

@nl_modric,

Tadic laat je natuurlijk altijd staan. Althans: in ieder geval starten. Wellicht is het niet meer het sprankelende van 2 seizoenen geleden, maar Tadic is zo ongelooflijk balvast. Let voor de grap maar eens op hoeveel ballen hij met een man in z'n rug aangespeeld krijgt en dan hoe vaak er nog een goed vervolg is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Haller die langer en sterker is, maar eigenlijk vooral alleen kopduels weet te winnen. Tadic z'n passing is zo nauwkeurig.

27 september 2021 om 09:45

Haller staat wel vaak op 2 man en in het centrum dat is lastiger als 1 op 1 op de flank. Dan nog Haller verliest gemiddeld per wedstrijd 8.7 x de bal en Tadic 16.7 x …Tadic word gewoon zichtbaar minder en minder. Heeft mazzel dat hij in een aanvallende ploeg als Ajax speelt, bij Groningen was hij niet meer in het spel voorgekomen als hij vanaf de middenlijn moet voetballen.

27 september 2021 om 10:20

@MessiBazoer. Inderdaad en tegen Besiktas kunnen ze beter volop voetballen ipv een Klaasen ertussen maar dat is mijn mening. Klaasen is zeker nuttig maar zie ik liever tegen de mindere. Ik denk omdat het gewoon minder is voetballend gezin.

27 september 2021 om 12:58

@nl_modric, Tadic laat je gewoon staan natuurlijk, die is de laatste wedstrijden bij de meeste doelpunten betrokken geweest (enkel Sporting niet). Misschien doet T Hag ze beide wel een helft, kunnen we zien hoe dat voor beide uitpakt. Het zal idd om het even zijn.

26 september 2021 om 21:58

Ben geen Berghuis fan (vanwege...) maar ik moet wel toegeven dat de laatste wedstrijden met berghuis op 10 het wel gemakkelijker voetbalt. Dus uit dat oogpunt plus dat Klaassen terugkomt van een blessure zou het logisch zijn dat Klaassen op de bank begint. Het mooie aan Klaassen is dat hij altijd box-to-box gaat en gemakkelijk scoort. Berghuis is creatiever en ziet openingen en goed 1 op 1. Luxe problemen Ajacieden !

26 september 2021 om 23:15

Snap er ook vrij weinig van, in mijn ogen lijkt hij daar echt perfect te passen. Begreep nooit echt waarom Ajax Berghuis haalde, dacht dat hij de ontwikkeling van Anthony in de weg zou staan, maar Berghuis op 10 blijkt echt een prima innovatie, hele andere speler dan Klaassen natuurlijk maar met Berghuis op 10 lijken alle 3 aanvallers veel beter te spelen. Ben uiteraard geen Ajax fan maar als ik zie hoe gemakkelijk die 4 daar voorin de bal rond laat gaan, kun je als voetballiefhebber niets anders doen dan genieten, zelfs als PSV-er. Ik denk echt wel dat Berghuis op dit moment de eerste keus is voor de 10 positie, hoe lullig ook voor Klaassen want ook Klaassen speelt altijd geweldig wanneer hij speelt, zoals door Fcbogarde al benoemd; Luxe problemen bij Ajax!

26 september 2021 om 23:41

Ze moeten een uur zien vol te lullen en dan komt er dit soort onzin uit hun mond. 😊😷

27 september 2021 om 00:32

Ronald de boer is de weg kwijt, berghuis is zowat bij alle doelpunt betrokken.beter dat Gravenberch op de bank dan klaassen samen met berghuis in de basis,

27 september 2021 om 09:51

De laatste tijd begin ik het gevoel te krijgen dat er maar wat geroepen word in de media. Driessen die constant onzin verkondigd, van Basten die rare uitspraken doet zoals laatst over Gravenberch. Waarom is het vreemd dat je als 19-jarige soms de focus verliest? En waarom zou hij dat niet kunnen zeggen? Haller die zonder reden werd afgemaakt en nu is Berghuis zoekende? En dan laat ik de heren bij VI nog buiten beschouwing. Je zou toch denken dat ex-profs en journalisten die 24/7 met voetbal bezig zijn een vorm van logisch verstand hebben.

27 september 2021 om 09:55

Ik denk dat Ten Haag nog wel eens voor een verrassing kan gaan en op het middenveld Klaassen, Berghuis en Alvarez opstelt.

Dat zou echt teleurstellend zijn. Ik vind dat je met berghuis op 10 gewoon dynamischer bent in je aanvallend spel. Hij duikt overal op. Links rechts centraal...terwijl bij klaassen denk je soms hmm we spelen met 2 spitsen. En ik verwacht dat de turken massaal gaan verdedigen(vooral door al de personele probelemen, zoveel blessures niet normal), dan zou t echt onverstandig zijn om met klaassen te spelen. Wordt beetje overvol daar in t centrum. Edit, met hoe nous tegenwoordig speelt, hebben we straks letterlijk 3 centrum spitsen staan😂😂

26 september 2021 om 23:49

Berghuis of Klaassen het maakt niet uit omdat Ajax geen kwaliteit inievert maar Ajax net iets anders moet gaan spelen. De 1 (Berghuis)is van de mooie passes en de ander (Klaassen) is meer een opportunistische speler, een aanjager. Het is alleen maar luxe dat ETH heeft.

27 september 2021 om 00:33

Zoals ik en jezelf zeggen, t gaat om de speelstyle. Ik verwacht een zeer defensief besiktas. Met klaassen op 10 heb je een overvolle centrum verwacht ik. Met berghuis en zijn loopacties die meer gevarieerd zijn, heb je er denk ik meer aan.

27 september 2021 om 10:14

Inderdaad, voetballend vind het juist beter de laatste wedstrijden. Ik kijk Ajax zeer graag maar Klaasen is mijn mening in ieder geval, doet echt pijn aan de ogen. Steven berghuis is volgens mij perfect op die plaats, en ja hij moet er afentoe ook uit maar wat hier gezegd word door Marco is onzin. Het is niet de jaren 80 meer waar ze je gewoon door laten wandelen en zelf hopen dat je een goal meer maakt.

Wat een onzin. Berghuis speelt juist steeds beter op 10 en creert veel kans. Haller is door hem ook beter gaan voetballen. Klaassen/Haller is te statistisch, lekker laten staan zo voorlopig.

Ik zie toch liever de creatieve berghuis dan klaassen tegen Besiktas

27 september 2021 om 13:47

Hangt er van af tegen wat voor soort ploeg. Klaassen is iemand die een wedstrijd kan openbreken.

Berghuis laten staan graag. Met klaassen weer terug in de basis ga je er in het spel ook weer op achteruit totaal geen creatieve tijd met Klaassen in de basis.

26 september 2021 om 21:55

Wat een creatieve spelwijze van "creativiteit", een glimlach voor het slapen gaan Verder wel met je eens overigens, tegen een ongetwijfeld compact verdedigend Besiktas zie ik ook graag Berghuis op 10, vind hem echt goed de laatste weken. Met Davy heb je dan nog een heerlijke invaller die een half uurtje vol gas kan geven!

27 september 2021 om 13:37

Precies Besiktas houd dat geen helft vol. En met Klaasen speel je ze gewoon in de kaart hoe lullig het ook mag klinken voor Davey.

Berghuis is misschien nog niet 100% gewend aan de 10 positie, maar nu lijkt het alsof ie continu op de verkeerde plaats loopt en zijn medespelers niet kan vinden. Hij heeft gewoon 8 goals gecreëerd vanaf 10. Beetje overdreven vind ik. Klaassen zal zeker zijn minuten krijgen, maar niet dinsdag. Dat is ook wel een luxe. Je kan spelers veel langer laten herstellen dan een risicootje nemen. Tegen Besiktas zullen we meer de bal hebben, dan is Berghuis de juiste man. Klaassen zou ik tegen Dortmund wel opstellen, die heeft er al 5x tegen gespeeld.

Wat een lulkoek. Sinds Berghuis daar staat is het spel ontzettend attractief en zijn cijfers zijn gewoon ijzersterk. Absoluut geen reden tot wisselen. Versnelt het spel, geeft een steekpass of verlegt met een lange bal. Dat gaat alleen maar beter worden.

Anders heb je weer Klaassen die niet kan helpen in de opbouw omdat hij de helft van de tijd op de plek van je spits loopt. Jammer voor Klaassen, maar ik zie voor hem geen basisplek zolang Berghuis zich zo manifesteert. Middenveld is zo echt heel sterk en dynamisch.

Wat een onzin dit joh. Loop prima met Berghuis op 10. Lijkt ook alleen maar beter te gaan. En Klaassen is er gewoon 3 weken uit geweest dan ga je toch niet ineens met hem spelen in zo’n belangrijke wedstrijd.

Wel mooi dat veel Ajacieden Berghuis maar niks bijzonders vonden toen hij bij Feyenoord speelde, maar nu helemaal lyrisch over hem zijn... Zie je nou wel jongens, dat ook Feyenoorders verstand hebben van goeie spelers?? Hij was bij ons al goed, en nu met een beter team om zich heen, is hij nog beter!! Het is jullie gegund, wij hebben Toornstra nog ! 🤪

27 september 2021 om 08:23

Als je Berghuis geen goeie speler vond, moet je toch eens je beoordelingscriteria evalueren. Hij had/heeft af en toe nare trekjes, maar op de voetballer Berghuis kan je wat mij betreft weinig kritiek hebben.

27 september 2021 om 14:04

Er ziin idd van die ajacieden. Maar ik persoonlijk vond berghuis bij feyenoord al een toppertje. Was dan ook "over the moon" toen ajax hem haalde, dat iit vele mede ajacieden die het niet begrepen.

Zien zij dingen die wij niet zien? Zoekende? Hij gaat juist steeds beter spelen op 10. Pikt zn assists mee en scoort zn doelpuntjes. Wat moet hij nog meer doen dan? De klik tussen hem en Haller is ook beter dan tussen Haller en Klaassen.

26 september 2021 om 23:28

Vooral dat laatste (en afstemming met Gravenberch-Alvarez) is voor mij waarom het nieteens een discussie zou moeten zijn. Berghuis nu in die die 5 basisplaatsen op 10 meer assists dan Klaassen heel vorig seizoen had terwijl hij in CL goaltje maakte en in Eredivisie er ook nog 2 maakte. Tel erbij op dat hij echt nog bestolen is van een aantal assists en de ploeg gewoon draait met hem op 10 en je hebt echt geen reden om Klaassen direct terug basis in te gooien. Je bent dan niet zo extreem afhankelijk van Tadic voor creatieve aspect in de aanval, je middenveld is veel meer betrokken en ploegen kunnen je moeilijker vast zitten daarnaast heb je bewegelijkheid en een actie rondom een meer statische speler als Haller.

De boer weer lekker zijn vriendjes omhoogpraten. Echt die ronald is een parodie op een analist. Is ook helemaal niet geschikt om op tv te komen aangezien ie amper de Nederlandse taal machtig is en hij amper een normale zin kan formuleren

Een luxe probleem voor Ten Hag. Welke keuze de trainer gaat maken, er zullen mensen zijn die kritiek hebben. Ik hoop gewoon dat Ajax wint en het maakt me weinig uit wie zal spelen. Beide zijn goede spelers.

Onzin. Berghuis lijkt nu juist zijn draai te vinden en draagt zijn steentje bij met assists en goals, ik vind hem momenteel misschien wel de beste voor de 10 positie.

Antony op rechts is een zekerheid , de nummer 10 daar in tegen. Beide spelers vullen die positie op hun eigen manier in. Je zou kunnen beginnen met Klaassen ,om hem later te wisselen voor Berghuis.

27 september 2021 om 08:46

Liever andersom. Waarom niet beginnen met degene die je spel het meest vooruit helpt?

27 september 2021 om 09:01

Klaasen is Mister 1-0 en hij komt terug van een blessure. Mocht hij tijdens de wedstrijd last krijgen kan je hem altijd nog wisselen. Komt hij erin als wissel en krijgt dan last , dan betekend dat een exta wissel.

27 september 2021 om 09:27

Klaassen is Mister 1-0 omdat hij meer bezig is met de spits in de weg lopen dan het opzetten van aanvallen.

En dat rare argument van "krijgt last als hij gewisseld wordt" is voor iedere wissel van toepassing.

27 september 2021 om 13:38

@ajaxxxlove,

Als je scoort, dan loop je de spits niet in de weg.

Klaassen is aanvallend ingesteld en meer een soort schaduwspits. Hou er rekening mee dat hij ook ruimte creëert voor andere, vaak goede passes er tussendoor geeft en juist zorgt voor meer afspeelmogelijkheden in de 16.

Als jij niet ziet dat Klaassen ook gewoon veel aanvallen mee opbouwt, dan denk ik dat je weinig wedstrijden kijkt.

27 september 2021 om 14:19

Je loopt de spits wel in de weg, je ziet dat Haller ook gewoon die ruimte vindt als Klaassen niet voor z'n giechel loopt. Klaassen scoort vaak bij de eerste paal, de ruimte waar doorgaans een spits tegenwoordig loopt, zoals Haller tegen Sporting meermaals, om kansen af te maken.

En natuurlijk zie ik dat Klaassen mee opbouwt, maar bij lange na niet zo creatief, dynamisch of versnellend als Berghuis. Daarnaast durf ik te beargumenteren dat we ook zonder Klaassen meer dan genoeg afspeelmogelijkheden in de 16 hebben. Sterker nog, als je ziet dat er tegen Cambuur 8 verschillende doelpuntenmakers hebt kan je moeilijk iets anders zeggen.

Dus eigenlijk is het spel leuker, en beter, geworden, en zijn de cijfers die Berghuis vanaf 10 kan overleggen uitstekend. Ik zie geen reden om te wisselen.

Het klinkt als een idee waar muziek in zit maar waarom niet Martinez op de plaats van Blind en dan Alvarez op de plaats van Martinez zodat Klaassen dan op het middenveld staat naast Gravenberch op de plaats van Alvarez om het dan vanaf de aanvallende voorhoede gewoon met dezelfde vier spelers te doen net als voorgaande duels toen Klaassen nog geblesseerd was... Kijk in dit idee van mij heb ik nou wel de meeste vraagtekens rondom Alvarez op de centrale linksbackpositie naast Timber maar slechter dan Blind op de linksback positie zal die het toch haast niet doen mag je toch wel vanuit gaan gezien de huidige vorm tussen beide spelers ook al hoop ik er uiteraard wel op dat Blind ook snel weer in vorm is want hij kan normaal gesproken zeker nog wel veel voor Ajax betekenen hoewel het normaal gesproken alsnog niet zoveel uit hoort te maken tegen de Turkse opponent want Besiktas mist een karrenlading aan spelers en ze spelen ook nog is een uitwedstrijd tegen een Ajax wat meer in vorm is waarbij je dus zeker normaal gesproken wel kunt verwachten dat er wel wat doelpunten voor de thuisploeg aan de andere kant vallen!? En geef Gorter ook eens een kans tegen de Turken AUB want die jongen staat te trappelen om zich te bewijzen in de CL en ik zou nu graag wel eens willen zien hoe die het doet in het doel bij Ajax!

Gorter
Mazraoui
Timber
Álvarez
Martínez
Klaassen
Gravenberch
Antony
Berghuis
Tadic
Haller
27 september 2021 om 09:27

Ja, laten we Alvarez en Martinez weghalen van de plekken waar ze tot nu toe geweldig spelen. Misschien eens Pasveer op linksbuiten proberen?

27 september 2021 om 09:45

Klaassen speelt normaal ook op de plek van Berghuis en bij het invallen in de tweede helft tegen Groningen speelde hij ook een linie meer naar achteren dan gewoonlijk naast het feit dat Alvarez ook wel is centraal speelde in het verleden en Martinez ook vaker op de rechtsbackpositie speelde... En Pasveer op linksbuiten!? Ik vraag me af wat jij iedere morgen in je koffie doet met dit soort uitspraken want dat is een keeper en geen flankspeler naast het feit dat je dat niet kan vergelijken met de posities waarin ik de wijzigingen opnoemde waarbij (zoals ik net al aangegeven had) ze in het verleden ook al vaker stonden terwijl hij niks anders deed dan in het doel te staan om ballen tegen te houden tussen de palen of daarbuiten.

27 september 2021 om 09:32

Niet helemaal eens met deze opstelling, ik zou Alvarez echt absoluut niet weg halen van het middenveld en Martinez niet uit het centrum.

Gorter op de goal zou ik wel toe juichen.

27 september 2021 om 11:21

Ik geloof niet dat Erik ten Hag die Daley Blind gaat slachtofferen. Dat durft hij (nog) niet aan. Zelfde geldt voor Tadic, die ook minder wordt.

27 september 2021 om 13:41

@dieknappen,

Hoe kom je erbij dat Tadic minder word?

7 wedstrijden, 4 goals, 5 assist. Volgens mij zijn dat aardige cijfers voor een buitenspeler.

27 september 2021 om 13:48

Qua spel is het eventjes wat minder bij Dusan, maar zijn statistieken zijn nog altijd fantastische.

Ik ben van mening dat het komt doordat de iets minder snelle blind op de Linksback staat nu, Tadic had een goede klik met Nico die bleef komen waardoor hij nog meer ruimte kreeg.

27 september 2021 om 16:12

In de ED ziet het er mss nog goed uit, maar internationaal wordt het lastiger. Ajax heeft tot nu toe ook alleen maar tegen laagvliegers gespeeld. Als dat de maatstaf is, dan heb ke gelijk.

27 september 2021 om 13:44

Het weghalen van Alvarez op het middenveld is het domste dat je kan doen. Zou dan inderdaad liever Pasveer op linksbuiten hebben.

Alvarez verzet ontzetten veel werk, is een echte stofzuiger, en heb het gevoel dat hij ook steeds beter word aan de bal. Hij moet Blind lekker rustig laten afbouwen, daar kan hij Linksback Nico neerzetten en LCV kan hij Martinez neerzetten.
Timber en Nous staan gewoon geweldig.

Berghuis lekker laten staan want het loopt uitstekend. Daarnaast mist Klaassen ook enig ritme door die blessure

27 september 2021 om 10:50

Exact, ik heb als ze beiden fit en in vorm zijn geen duidelijke voorkeur voor 1 van de 2.
Gezien Berghuis het op het moment goed doet op 10 en Klaassen net terugkomt van een blessure, zou ik ook Berghuis laten staan.

Zoekende? Hij wordt met de week beter op 10, Ajax draait lekker zo, Berghuis veel assists. Van mij mag Klaassen er altijd in hoor, maar vind op dit moment niet dat Berghuis eruit hoeft

Dit is gewoon typisch sentiment van een Ajacied waar ik veel vrienden en kennissen ook op betrap. Klaassen is inderdaad een ras Ajacied en een strijder voor het team, maar feit is wel dat het met Berghuis voetballend gewoon een stuk fijner en dwingender is, ik kan me niet voorstellen dat Ten Hag gaat sleutelen aan een team dat blaakt van het zelfvertrouwen

27 september 2021 om 09:35

Precies, Klaassen is een ras Ajacied en een speler die altijd 110% geeft voor de ploeg.
Echter is Berghuis momenteel in een geweldige vorm, loopt het als een trein in de combinatie met Anthony en Mazraoui.

Voor het spel van Ajax is Berghuis op dit moment in de wedstrijden waarin je zelf het spel moet maken de beste optie.

Als het meer een vecht wedstrijd word zoals tegen Dortmund of later (hopelijk) tegen de absolute top van Europa heb je waarschijnlijk meer aan de werklust van Davy.

27 september 2021 om 10:54

Tegen de echte top, heb je gewoon vrij weinig aan Klaasen, die gaat het verschil niet maken voor je. Leuk die 110% inzet, maar Berghuis heeft alles in zich om het ook tegen de toppers te doen.

27 september 2021 om 13:45

Blaise65,

Volgens mij heeft Klaassen het toch al vaak genoeg laten zien ook tegen grotere clubs. Dit is meer een uitspraak om populistisch te doen.

Met Berghuis heb je veel meer aan Haller, daarnaast is de samenwerking met Anthony echt fantastische.

Berghuis creeert ruimte waardoor Anthony vaker in de 1 tegen 1 terecht komt en Mazraoui er weer als een raket over heen kan komen.
Daarnaast krijgt ook Haller veel meer ruimte omdat Berghuis vaak weg blijft uit de spits, waar Klaassen vaak in de zelfde ruimte komt als Haller en het dus een stuk drukker word in de 16.

Ik zou momenteel Berghuis zeker laten staan heeft al 3 goals en 6 assists die ga je toch niet zomaar op het bankie zetten?

Wat een gedoe om niets. Of je nou met Klaassen speelt of Berghuis Ajax is momenteel zo goed dat ze besiktas met twee vingers in de neus pakken. Als PSVer kijk ik met jaloezie naar hoe het loopt dat. Maar ben vooral jaloers op ten Hag. Die man flikt het jaar in jaar uit om Ajax de beste te laten zijn

Ik zie niet in om te wisselen.

De blessure van Klaassen is vervelend. maar zo werkt het wel toch; even weer een pas op de plaats maken. Ik zou ook niet voor een belangrijke wedstrijd als Besiktas gaan wisselen voor iemand die de afgelopen maand geen volle 90 heeft gespeeld.

Gravenberch Klaassen is voor mij ook nog een optie.

Gek genoeg staat ook bij mij Alvarez inmiddels als een van de eerste op het formuliertje.

Nou als je dit hoort dan schrik je echt hoe beperkte voetbalvisie de gebroeders de Boer wel hebben en dat verklaart ook het falen van Frank keer op keer! Daarnaast denk ik ook dat ze daar zitten om eigen “vriendjes” te promoten . Berghuis op 10 is echt een gouden ingreep van ten Hag geweest.

Zoveel meer voetbal dan Klaassen, Berghuis is veel verfijnder en past veel beter in het Ajax spel. Ronald is net als Davy Ajacied in hart en nieren, dat gevoel is soms moeilijk uit te schakelen, zeker voor Ronald. Berghuis is zoveel beter op die plek dan Klaasen. Juist in de CL had ik Klaasen op de bank gezet.

Ik vond het ook een rare uitspraak van de heren, maar ze doelen gewoon op het feit dat hij voor een nummer 10 ietwat rare positie inneemt en meer zwerft rondom de 10 positie. Ik moet eerlijk bekennen dat ik liever dat heb, want met zijn geweldige linkerbeen legt hij ze neer waar hij ze hebben wilt en het is in zo'n aanvallende ploeg wel heel belangrijk om een speler in de gelederen te hebben die vanaf verschillende posities een wereldpass kan geven. Zou overigens wel treurig voor hem zijn, want op 6 en 8 zal hij sowieso nooit kans maken, aangezien Gravenberch en Alvarez een geweldig duo is op die posities. Klaassen moet zich dus echt gaan richtten op de 10 positie, waar Berghuis tóch net iets meer klasse en finesse voor heeft om die rol goed uit te voeren. Desalniettemin blijft het natuurlijk gewoon een geweldige speler die Klaassen, dat hebben we natuurlijk onlangs ook tegen de Turken gezien. Wat een luxeprobleem heeft onze professor Zonnebloem!

Waarom zegt deze man ook altijd van die vage dingen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren