Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Roger Schmidt gaat op persconferentie in op situatie Mohamed Ihattaren

Laatste update:

Mohamed Ihattaren lijkt zondag zijn rentree te maken in de wedstrijdselectie van PSV. De middenvelder werd afgelopen zondag uit de selectie gelaten voor de wedstrijd tegen Ajax (1-1), nadat hij zich onprofessioneel gedragen had rond de Europa League-wedstrijd tegen Olympiacos. Sinds woensdag traint hij echter wel mee met de A-selectie en volgens het Eindhovens Dagblad is trainer Roger Schmidt van plan om hem op te nemen in de spelersgroep voor de uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard.

Op de persconferentie voorafgaand aan de competitiewedstrijd geeft Schmidt aan dat hij niet zeker weet of Ihattaren gaat spelen. Desgevraagd voegt hij eraan toe dat hij deze week niet opnieuw met zijn pupil heeft gesproken, voorafgaand aan diens terugkeer op het trainingsveld. "Nee, volgens mij hadden we alles al besproken. Dit is heel het seizoen al een thema. Het was een lastige situatie waarin ik een beslissing heb genomen en daarna gaat het verder", maakt de oefenmeester van de nummer twee van de Eredivisie duidelijk.

"Het gaat ook niet alleen om Mo. Mo is een bijzondere speler, op wie extreem gefocust wordt vanuit de media. Altijd gaat het over hem, of hij nu wel of niet speelt en of hij nu goed of slecht speelt. Of dat logisch is? Dat weet ik niet. Dat is aan jullie", wordt Schmidt op de persconferentie geciteerd door Voetbal International. De trainer geeft aan dat Ihattaren een simpele taak heeft om een basisplek te verdienen: beter zijn dan de andere kandidaten voor zijn positie. "Dat is hem eerder dit seizoen al eens gelukt en hij moet nu in topvorm zijn, want Ryan Thomas en Mario Götze hebben het in de vorige wedstrijden erg goed gedaan op die posities."

"We hebben Noni Madueke en Yorbe Vertessen ook nog en Cody Gakpo keert binnenkort ook terug. Jammer genoeg kunnen we dit seizoen geen beroep meer doen op Mauro Júnior", somt Schmidt op. Naar eigen zeggen is hij niet boos op Ihattaren. "Ik ben zijn trainer en probeer hem gewoon zo goed mogelijk te begeleiden, zodat hij zo goed mogelijk wordt. Als ik alleen tegen hem zeg dat hij een supertalent is en dat hij een prachtige carrière voor zich heeft, dan help ik hem niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Madueke en Gakpo weer fit zijn, zie ik hem maar weinig spelen. Dan heb je ook nog eens Götze die veel beter is. Voegen alle drie meer toe, qua rendement en verdedigend arbeid.

5 maart 2021 om 13:29

Dit dus, maar veel mensen lijken dit niet te begrijpen en doen alsof die de blinde en de dove voor zich heeft. En vergelijken met mauro en Thomas is ook krom, aangezien die weten dat ze 4e/5e keus zijn en dat accepteren.

5 maart 2021 om 19:07

Hij is natuurlijk veel en veel beter dan Madueke.
Ook beter dan Gakpo als heeft die dit jaar heel goed gespeeld en (men zal mij voor gek verklaren) hij maakt aanspraak op een plek in de formatie van Frank de Boer.
Gakpo is geblesseerd en na een blessure is het altijd lastig om je top weer te bereiken.
Bovendien is Mauro Juniot uit de running, dus al wil Schmidt niet hij moet Ihateren wel opstellen.

Ik denk dat hij zo zijn power wil bewijzen dat hij he alleen laat invallen

Dan hebben we met de terugkeer van Mo in ieder geval een sterke bank , ik zou willen dat we zulke backups hadden voor de defensie en het middenveld.

5 maart 2021 om 12:05

Met die dikke kont van Ihattaren kan je ook wel een sterke bank gebruiken.

Een nuchtere kijk op de situatie - zoals het een goede coach betaamt.

Ik ben bijzonder benieuwd wat hier weer achter wordt gezocht om het adagium 'schmidt is een kl**tzak' in stand te houden. Keurige, duidelijke reactie en inderdaad, hij heeft eerder dit seizoen gewoon wel laten zien de beste op die positie te zijn en dan speelde hij ook gewoon. Dat gaat nu wel lastig worden, want als iedereen fit is staat hij achter Götze en Gakpo in de pikorde. Al zal hij daar wat minder moeite mee hebben dan achter Thomas en Mauro staan.

5 maart 2021 om 12:34

@yelle "keurige, duidelijke reactie en inderdaad"

Vind je het echt duidelijk?

Hij geeft eerst aan niet met hem gesproken te hebben, want 'thema' speelt heel het seizoen. Maar als je zijn minuten ziet (redelijk veel) en dat de coach ook zegt: "dat is hem eerder dit seizoen al eens gelukt" dan vraag ik mij af, wat speelt heel het seizoen? Lastig zijn, waarom dan eerder wel opstellen en na EL niet. Wat was dan de druppel? Als het die zaken zijn wat in media staat, dan moet daar wel over gesproken worden.

Het kan niet beiden zijn he. Of hij is heel seizoen lastig, maar waarom dan wel opstellen en nu opeens verwijderen? Of druppel was EL en dan speelt het dus niet heel het seizoen. Moet er over gesproken worden.

Daarna zegt hij dat Ihattaren een simpele taak heeft om een basisplek te verdienen. Maar wat is criteria om beter te zijn? Qua rendement is hij zelfde als Thomas en Mauro.

Topvorm? Hoe kan hij in topvorm komen als de coach zelf zijn proces verstoort? Tegen Ajax in de beker goed spelen en dan opeens tegen Ado op de bank. Omdat er veel vragen waren over waarom hij gewisseld was tegen Ajax (zo komt het althans over).

Hoe het nu overkomt is het juist willekeur en vaag. Wat is beter? Dan moet hij zeggen Thomas loopt 14 km in een wedstrijd en ik wil dat Ihattaren dat ook minimaal doet.

Ik krijg serieus ook het gevoel dat het een prestige strijd geworden is. Schmidt heeft oa met Mane gewerkt en is mogelijk niet onder indruk van Ihattaren. Werkt nu ook met Gotze. Ziet Gakpo stappen maken.
Maar de media blijft maar vragen over Ihattaren. Lijkt wel dat hij een strijd voert nu.

5 maart 2021 om 13:04

Nou omdat hij eerst lastig was maar wel liet zien goed te kunnen voetballen. Toen dat ook minder werd en hij nog wat vaker buiten de pot pieste houdt het een keer op. Volgens mij mag je ook best een beetje lastig zijn, zolang je je maar inzet voor het elftal. Dat was zeker rond de wedstrijd tegen Olympiakos helemaal weg. De kou is nu uit de lucht.

Qua rendement is hij misschien hetzelfde als Thomas en Mauro, maar niet qua intensiteit. Er wordt meer gevraagd dan alleen rendement, zoals meeverdedigen en je hele ziel in de wedstrijd leggen (en in de training). Als je er nou 10 inlegt en 10 voorbereid is dat misschien minder nodig, maar dat is niet het geval.

Qua topvorm: Schmidt ziet de trainingen, daaruit kun je ook wel zien of iemand in vorm is of niet. Tegen Ajax speelde hij wel leuk, maar waren er ook geen beslissende momenten. Dat wordt wel gevraagd van een speler als hij is (zeker als hij niet meeverdedigd etc.)

Daarnaast is dit toch gewoon het niveau van duidelijkheid die een coach over het algemeen kan en wil geven op een persconferentie? Ik beoordeel 'duidelijkheid' niet op de details die jij noemt, maar ten opzichte van eerdere persconferenties en soortgelijke persconferenties van andere coaches. Dan is dit toch gewoon duidelijk genoeg?

5 maart 2021 om 12:34

Mag ik het wel raar vinden dat de nuchtere Schmidt na iemand uit de selectie te zetten hem weer opneemt zonder gesprek “omdat alles toch al eerder besproken is”.

Als je het dat echt niet meer ziet zitten en hij herhaaldelijk zich zo misdragen heeft als het statement meldde laat hem er dan lekker buiten.

5 maart 2021 om 12:48

@rickf12 het is niet raar..

Het is juist onduidelijk. Blijkbaar speelt het volgens Schmidt heel het seizoen. Maar waarom dan nu pas verwijderen. Er moet een aanleiding zijn. Als dat is, dan moet er over gesproken worden.

Nu is het zeer vaag.

5 maart 2021 om 12:58

Op zichzelf klinkt dat wel raar, maar gisteren kwam het bericht dat ook Raiola met hem heeft gesproken en Ihatarren heeft besloten zich weer beter in te zetten voor het team (oid), dus dan is de kou al uit de lucht.

5 maart 2021 om 13:13

@yele dat is een aanname he. We weten niet of dat gesprek plaats heeft gevonden. Moeten het eerst wel van raiola of Ihattaren horen.

Ik vind het nog knap dat Ihattaren niets heeft gezegd in de media. Waar Schmidt continue moet klagen over Ihattaren is de ander stil.
Schmidt had ook 1 keer kunnen zeggen er zijn dingen gebeurd en uit selectie. Hij blijft doorgaan.
Nu ook weer. Tuurlijk hij krijgt vragen maar had ook kunnen zeggen hij was verwijderd en nu terug. Ik trek een streep en praat er niet meer over.
Maar hij moet nu perse weer zeggen nee duurt heel het seizoen

Dus mensen gaan weer vragen stellen.

Hij zorgt dat beeld weer slechter wordt over Ihattaren. Terwijl hij als volwassen peroon hem hoort te beschermen ipv meer beschadigen.

Wat heeft het voor zin, om nu te wijzen dat het heel seizoen al trend was...

Media had al uitvoerig gesproken over de incidenten.

5 maart 2021 om 13:43

Nou draai je de zaken om. Éérst gaan mensen vragen stellen (journalisten), daarna geeft Schmidt antwoord. De reden dat we ook constant Schmidt horen en geen Ihatarren laat zich dus ook raden: Schmidt staat meerdere keren in de week de pers te woord, Mo'tje niet. De media blijft er op doorgaan. Bovendien knipt VZ het interview ook nog in meerdere artikelen waardoor het al helemaal lijkt of Schmidt constant loopt te smijten met meningen over Mo. Inderdaad; hij had kunnen zeggen dat ze er geen commentaar meer op geven, maar zoals je weet voedt je daarmee alleen maar de speculatie. Bovendien viel hij in deze persco Mo helemaal niet af, hij had juist (op zijn eigen starre, norse manier) enigszins goed nieuws te melden, dat lijkt me dus juist een goed moment om wél wat te zeggen.

5 maart 2021 om 22:55

@MrKrillen dat beschouwde ik dus als raar en tegenstrijdig.

Allemaal problemen en zonder gesprek ineens weer terug na een fors statement.

5 maart 2021 om 12:35

Mag ik het wel raar vinden dat de nuchtere Schmidt na iemand uit de selectie te zetten hem weer opneemt zonder gesprek “omdat alles toch al eerder besproken is”.

Als je het dat echt niet meer ziet zitten en hij herhaaldelijk zich zo misdragen heeft als het statement meldde laat hem er dan lekker buiten.

Ik vraag me af wat hij ziet in die Vertessen, is een hele snelle speler, maar verder zie ik hem niet zoveel kwaliteiten hebben, vind hem matig in de afronding, aanname en passing. Is er iets wat ik niet zie, waarom hij zoveel speeltijd krijgt?

5 maart 2021 om 12:06

Ja, het aantal blessures op de aanvallende posities

5 maart 2021 om 12:12

Klopt, dat is de enige reden. Maar dan vind ik Piroe wel beter dan Vertessen, laat die jongen dan spelen. Heeft ook al gescoord en wat meer ervaring. Met snelheid omschrijf je de complete Vertessen. De slechtere versie van een Narsingh van jaren geleden.

5 maart 2021 om 12:06

Ja, het aantal blessures op de aanvallende posities

5 maart 2021 om 12:06

Iemand met zijn snelheid zorgt altijd voor dreiging en diepgang. Qua afmaken is het inderdaad helemaal ruk, maar als hij iets meer mazzel had gehad had hij de topper tegen Ajax beslist en was het weer hosanna met iedereen, dus ach. Bovendien waren er door blessures niet echt andere opties beschikbaar de laatste weken. Nu Gakpo en Madueke terug komen gaat hij veel minder minuten maken.

5 maart 2021 om 12:07

Omdat de rest van de spelers op zijn positie geblesseerd zijn

5 maart 2021 om 12:09

Hij speelt toch als spits? In het begin van het jaar speelde Piroe vaak, al is dat ook geen geweldenaar, maar had het idee dat die nog wel wat goaltjes meepikte.

Snap dat het op een gegeven moment lastig is als je Gakpo, Madueke, Romero, Ledezma etc. mist dan blijft er weinig meer over inderdaad. Is hij voor bijvoorbeeld volgend jaar wel een potentiele basisspeler?

5 maart 2021 om 12:09

@ajaciedrk Vertessen was in de jeugd een van de grotere talenten en deed het 2 seizoen terug heel goed bij Jong Psv. Helaas toen een zware blessure gehad en bijbehorend een behoorlijke terugval. Sinds een paar maanden is hij weer terug op het veld en probeert hij weer dat oude niveau aan te tikken. Nee, dat lukt op dit moment nog niet. Maar als hij dat niveau weer een keer aantikt, is hij denk ik een van de betere/meest dreigende aanvallers in de ED

5 maart 2021 om 12:12

Zijn looplijnen zijn erg goed, zoekt op de juiste moment de diepte. Zn afronding moet echt beter, maar hij is bijna 2 jaar geblesseerd geweest dus laten we het even tijd geven. Afronden is bij uitstek een kwaliteit die je kan trainen.

5 maart 2021 om 12:15

Rust in je hoofd is wat moeilijker te trainen. En juist dat bij Vertessen niet helemaal in orde te zijn, alsof hij in paniek raakt als hij voor de goal komt.

5 maart 2021 om 12:26

Soms heb ik dat idee ook, andere keren niet. Zoals tegen Ajax, die extra aanname en kap zorgen er juist voor dat hij in een betere positie komt (imo, ik kan me voorstellen dat anderen ook zullen zeggen dat hij gewoon had moeten schieten meteen of dat Malen eerder had moeten spelen). Dat getuigt dan weer van rust en overzicht voor de goal. Dat hij hem dan niet langs Stekelenburg krijgt is dan weer een teken dat hij niet het overzicht heeft om de juiste manier van afronden te kiezen (links of rechts langs Stekelenburg of stiftje). Laten we hopen dat hij het wel beter onder de knie krijgt, want dan zie ik een potentieel eerste spits voor Psv.

5 maart 2021 om 12:36

@misseva88 "rust in je hoofd is wat moeilijker te trainen. "

Valt wel mee denk ik. Sws deze jongen wil te graag scoren in het 1e. Als dat gebeurd is komt er vanzelf ook wel wat rust.

Hoe meer wedsrtijden en goals/assist hoe rustiger een speler wordt. Deze jongen geeft 200% omdat hij al afgeschreven was en nu tegen het 1e aanzit.

5 maart 2021 om 14:10

@beiden Ik ben benieuwd. Malen leek ook moeite te hebben met de rust voor de goal tot hij die vijf goals tegen Vitesse maakte, daarna leek hij ook rustiger te zijn. Misschien dat het ook bij Vertessen die kant op kan gaan, wie weet. Ik denk het niet. Het is toch een zeldzaamheid voor pijlsnelle spelers om koel te blijven voor de goal. Ik zie Narsingh ook wel eens iemand uitkappen in de 16, maar die zou ik ook niet als koelbloedig omschrijven.

5 maart 2021 om 16:49

Ik vind Malen alsnog vaak voor de goal rust ontberen, mist nog te veel kansen. Speelt misschien ook mee dat hij altijd met veel kracht ziet in plaats van soms voor wat meer precisie te kiezen. Locadia had dat in het begin ook en zei veel geleerd te hebben van Nilis, die zei dat op 80% schieten vaak beter was.

5 maart 2021 om 12:18

Zijn afronding is inderdaad dit seizoen in PSV 1 matig. Regelmatig 1 op 1 situaties die er gewoon in hadden gemoeten. En wat pech gehad met die afgekeurde goal tegen Ajax natuurlijk, maar daar schoot hij ook eerst op Stekelenburg. Persoonlijk ben ik wel fan van hem. Was in de jeugd echt heel goed, maar kreeg toen een zware blessure. Anders had hij inmiddels al veel meer kunnen wennen bij PSV 1. Dat is denk ik wat hij ook nodig heeft: een aanloopperiode richting volgend seizoen. Dan wordt hij wat rustiger voor de goal en kan hij echt van waarde zijn. Piroe vind ik persoonlijk wat voor hem onder doen dus verwacht dat die komende zomer verkocht of wellicht weer verhuurd wordt. Dan kan Vertessen weer plekje opschuiven.

5 maart 2021 om 12:23

Misschien is het ook wat pech en onzekerheid die zich opstapelt, als hij eenmaal een goal gemaakt heeft dat er meer volgen. Wat dat betreft pech tegen Ajax inderdaad (en geluk voor ons ).

5 maart 2021 om 16:55

Gelukkig was Vertessen qua afronden in de jeugd juist erg sterk. Ik denk dus dat hij nog moet wennen aan de druk en dat een eerste goal ook gaat helpen om wat rustiger voor goal te zijn.

Gelukkig voor mijn club blijft Schmidt Thomas (nog?) verkiezen boven Ihattaren. Dus Jan Modaal is beter dan het talent. Tja, tot nu toe heeft die bewierookte coach er voor gezorgd dat PSV is uitgeschakeld in het Knvb bekertoernooi - tegen Ajax uit, kan gebeuren - uitgeschakeld in de Europa League tegen een Europese middenmoter, en bijna uitgeschakeld voor de landstitel. Daarnaast is ook het minimaal halen van een plaats die recht geeft op (voorronde) CL deelname een behoorlijke opgave, en is het elftal nog steeds niet geboetseerd in een samenstelling waaruit je vertrouwen kan putten voor de toekomst. Stel, een onbekende, nog aan de weg timmerend, beginnend coach, zou dezelfde prestaties met PSV hebben bereikt, wat zou dan zijn lot zijn??? Misschien al eerder richting de uitgang?? Van Bommel vond ik ook niet de sterkste coach, maar het clubkind sneuvelde vanwege niet slechtere resultaten. En die had niet de sleutel van de club....

5 maart 2021 om 12:45

"Van Bommel sneuvelde vanwege niet slechtere resultaten". Lol, dit gaat nog steeds rond dus. Van Bommel won 2x in zijn laatste 12 (!) wedstrijden, stond 4e in de competitie ver achter plek 2 en eindigde 3e in de EL poule. Maar nee, dat niet niet slechter dan nu. 😂 Overigens mocht van Bommel zelf ook een aantal spelers halen, hij kwam met Behich en Sainsbury. Schmidt met Zahavi en Götze.

5 maart 2021 om 12:49

Skede

Van bommel 0 prijzen
Schmidt 0 prijzen

Wat is het verschil dan?

Als topclub supporter wil je prijzen zien of in iedergeval meedoen tot april.

Dat je blij moet zijn met schmidt die niet meedoet tot april en geen prijzen pakt slaat nerhens op.

5 maart 2021 om 12:54

@skede qua prestaties doet v Bommel het zeker niet beter. Vooral overwinteren in EL is belangrijk voor Psv/nl.

Maar v Bommel had geen beschikking over kanonnen als Max, Gotze en Sangare. En een Zahavi die makkelijk goals maakt. Zulke spelers halen is natuurlijk verdienste van Schmidt.

v Bommel haalde zelf 2 miskopen uit Australie. jdJ haalde verder veel matige spelers zoals Doan, Baumgartel en Bruma.

Qua talent ontwikkeling heeft v Bommel wel streep voor. Onder hem zijn o.a Malen, Ihattaren, Gakpo en Madueke gedebuteerd in het eerste. Laatste 2 doen het dit seizoen goed, maar ze lieten onder v Bommel ook leuke dingen zien.

Schmidt heeft Teze en Bosgali laten doorbreken. Hij heeft ook meeste spelers tot nu gebruikt.
Uit vorm gehaald Malen (vond het onder v Bommel echt een klasse apart) en Ihattaren.

5 maart 2021 om 12:55

Het ging om resultaten, niet om prijzen. Dat PSV langer mee moet doen om het kampioenschap zal niemand ontkennen. De stelling was echter dat de resultaten onder van Bommel niet slechter waren. Dat waren ze wel degelijk.

5 maart 2021 om 12:58

@jsmooth dat mensen zoals jij nog steeds de vergelijking Van Bommel - Schmidt willen maken vind ik echt verontrustend. Van Bommel won - zoals Skede al aangaf - 2 van zijn laatste 12 wedstrijden. Ieder andere coach bij een topclub was er waarschijnlijk al eerder uitgevlogen. Of denk je dat Ten Hag er nog zat als hij midden in het seizoen maar 1 van de 10 wedstrijden winnend weet af te sluiten? Van Bommel ging roemloos ten onder in een Europese poule met de lamme en de blinde (rosenborg en Lask Linz) en haalde Sainsbury en Behich en gaf in totaal meer geld uit dan dat Schmidt tot op heden heeft uitgegeven. En dan nog de soaps rondom Lato en Zoet. Zoet die in 3 dagen van eerste naar derde naar tweede keeper ging. Alsjeblieft zeg, hou toch op.

5 maart 2021 om 12:59

@MrKrillin, dat Schmidt overall een betere selectie heeft kan zijn, maar dat verklaart niet waarom van Bommel 2x won in 12 wedstrijden. Van bommel had net zo goed een selectie waarmee hij prima 2e kon worden en meer kon neerzetten in de EL. Dat Schmidt Malen en Ihattaren uit vorm heeft gehaald ben ik het niet mee eens. Malen scoort ook nu net zo veel als van Bommel, en Ihattaren haalde zichzelf al uit vorm voordat Schmidt één voetstap op de Herdgang had gezet. Als Ihattaren gewoon vanaf het begin fit en gemotiveerd was geweest had hij nu een belangrijke speler geweest. Dat is niet Schmidt zijn schuld.

5 maart 2021 om 13:22

@skede geen idee waarom v Bommel zo slecht presteerde. Was extreem en niet wat past bij Psv. Het ontbrak wel aan dat extra kwaliteit. Dit PSV is ook totaal anders met en zonder Gotze.

v Bommel was ook een moeilijk persoon (denk omgang met Lozano en Guti) maar heeft wel gezorgd voor goede talentontwikkeling met Malen, Gakpo, Madueke en Ihattaren.

Over Schmidt en omgang met Ihattaren verschillen wij van mening. Ik leg niet alle schuld alleen bij Ihattaren itt jij.
Ik heb voorbeelde gegeven zoals na Ajax dat hij prima speelde opeens onder mom op de bank voor rust. Een jongen die in vorm begint te komen en snakt naar minuten om in vorm te raken zet je niet op de bank.

Uiteindelijk zien we ook verschil met Ajax. Schmidt heeft extreem veel gewisseld voor rust, maar zijn team legt het af tegen de fitheid en conditie van Ajax waar spelers heel veel spelen.

Dus het was gewoon een foute beslissing.

Lees al mijn 3400 reacties over Ihattaren maar na. Ik heb nooit geclaimed dat hij foutloos was.

5 maart 2021 om 15:32

Volgens mij stond van Bommel wat langer aan het roer en had ook succesvolle periodes. Meegestreden om de landstitel en destijds eigenlijk gesneuveld in het uitduel tegen Ajax met een 1-1 tussenstand en ondanks een man meer. Maar zo ver is Schmidt bij lange na niet gekomen. Maar ik hoop dat PSV deze meneer blijft koesteren. En eigenlijk hebben ze dat ook al vooraf dit seizoen gedaan. Loopjongen John de Jong - wie wil er niet zo'n TD! - overhandigde de sleutel van de club. En Gerbrands stond erbij en keek er naar. Als zelfs je clubiconen het huilen nader staat dan het lachen, moet er toch iets flink mis zijn. Even los van het onderwerp Ihattaren. Maar van mij mogen ze in Eindhoven blijven doorgaan op de ingeslagen weg!

5 maart 2021 om 12:47

Sterk antwoord.

Schmidt was in februari al uitgeschakeld voor al het zilverwerk.
Dus 0 prijxen. Van bommel had ook 0 prijzen. Dus je bent er totaal niet op vooruit gegaan. Leuk en aardig allemaal spelers als gotze.. Maarja als je al een aantal jaar geen prijzen pakt (nu al 3 jaar met dit seizoen), dan wordt je daar als topclub niet vrolijk van.
Het is gewoon schande. In februari als topclub zijnde klaar zijn voor de prijzen...

5 maart 2021 om 14:04

Voetbal is meer dan alleen prijzen winnen vriend. Anders hebben 80% van de clubs niet eens bestaansrecht.

5 maart 2021 om 15:43

Klopt wel, maar clubs hebben verschillende doelstellingen. Ajax, Psv, AZ en Feijenoord spreken zich uit te gaan voor de landstitel. Afgezet tegen het te besteden budget is het nauwelijks reëel dat andere clubs dezelfde doelstelling openlijk nastreven. Die gaan er b.v. voor een plekje Europees voetbal af te dwingen. Weer minder bedeelde clubs proberen boven de degradatieplaatsen te blijven. En dat is niet meer dan logisch. Maar dat wil niet zeggen dat een club die onderaan de ranglijst staat niet kan winnen van een veel hoger geplaatste club. En ieder seizoen heb je wel een team dat verrast. Vorig seizoen Willem II, nu degradatiekandidaat. Voetbal, en sport in het algemeen, is niet helemaal voorspelbaar. En dat maakt het leuk. Inclusief alle deelnemers/-sters....

5 maart 2021 om 12:49

@pinko Schmidt heeft wel PSV laten overwinteren na lange tijd.

5 maart 2021 om 12:51

Je bekijkt alles vanuit de situatie nu. Laten we even de doelstellingen erbij halen aan het begin van het jaar: overwinteren in Europa, is gelukt. Kampioen worden: gaat waarschijnlijk niet lukken maar de tweede plaats is wel het minimum en daarvoor zijn de kansen heel erg groot. Bovendien is de vCL erg belangrijk. Beker: winnen, maar uitgeschakeld tegen Ajax wat kan gebeuren. Als je aan het van het seizoen tweede bent geëindigd zonder prijs (beker), kan je niet zeggen dat het seizoen geslaagd is, maar je kan ook niet concluderen dat Schmidt gefaald heeft. Eindelijk weer eens overwinterd in Europa, een eerste jaar onder een totaal nieuw systeem tweede geworden, en we moten ook niet vergeten waar PSV vandaan kwam vorig jaar met een zwakke selectie en een zwakke speelstijl. In alles is dit seizoen een vooruitgang en als we niet zo veel blessures voorin hadden gehad (waarin topspelers blessures hadden in de belangrijkste weken van het jaar), hadden we denk ik nog meegestreden in Europa en om de titel. Er is ook gewoon veel pech en daar kan je vrij weinig aan doen. Ik vind dat geroep om het ontslag van Schmidt dan ook nergens op slaan. En Van Bommel had wel degelijk slechtere resultaten, slechter voetbal. Beetje opportunistisch geneuzel, PSV heeft meer punten dan vorig jaar dit tijdstip van het seizoen, staat hoger op de ranglijst, is verder gekomen in de beker en in Europa.

5 maart 2021 om 13:32

Ik denk dat er ook gekeken moet worden naar de lijn die de club in wilt zetten. Dat ze allebei misschien dit jaar op 0 prijzen komen is aanwezig. Maar als je iets verder kijkt (zoals Rubentje ook omschrijft) Zie je wel de progessie in het team. overwintering in Europa, duidelijk punt op de horizon. Er is bewust gekozen voor deze lijn omdat het voor PSV duidelijk was dat het niet op de manier a la van bommel door kon gaan. Persoonlijk vind ik PSV dit jaar veel meer een team ogen ten opzichte van de tijd onder van Bommel. Dat de resultaten op dit moment al beter zijn (prijzen niet meegerekend) dan onder het laatste seizoen onder MvB en dat terwijl er een totaal nieuwe speelwijze moet worden ingeslepen is naar mijn idee positief. Er wordt een andere mentaliteit gevraagd en dat kost nu eenmaal aanpassingsvermogen. Een voetbalclub en zijn cultuur is nou eenmaal als een hele logge Mamoettanker. Dat krijg je niet zomaar even om. Bij Ajax is die lijn ook jaren geleden ingezet en daar profiteert men nu van. Bij vlagen zien we wat voor PSV neer kan zetten tijdens een wedstrijd. Is dat af? nee absoluut nog niet. Maar grote projecten hebben een stevig fundament nodig om te kunnen slagen en dat fundament wordt dit seizoen gelegd.

Heeft Schmidt opdracht van leiding gekregen om Ihattaren weer bij de selectie te halen. Bang voor kapitaal vernietiging zodat ze hem van zomer op de transferlijst kunnen zetten. Als hij niet speelt brengt hij weinig op en anders loopt hij volgend jaar gratis de deur uit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren