Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Respect voor degene die Ajax aan een routinier als Guardado gaat helpen’

Laatste update:

Ajax haalde Niki Zimling naar Amsterdam om voor de nodige ervaring te zorgen, maar de middenvelder kwam duidelijk tekort voor een basisplaats. Analyticus Ronald de Boer, broer van Ajax-trainer Frank de Boer, vindt dat Ajax iemand als PSV-motor Andrés Guardado in Amsterdam zou moeten hebben.

/

“Ik heb bij voorbaat al respect voor degene die Ajax aan een routinier van het kaliber Guardado gaat helpen”, schrijft De Boer in zijn column in Voetbal International. Volgens De Boer kunnen de ‘jochies’ van Ajax uitstekend voetballen, maar valt er nog wel wat te schaven.

Het lichtpuntje volgens De Boer is Davy Klaassen, die een uitstekende ontwikkeling doormaakt. “Maar op zijn leeftijd zou Davy eigenlijk nog in de luwte van ervaren spelers horen te voetballen. Het is ontzettend lastig zo'n speler naar Nederland te halen”, schrijft De Boer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk niet dat ajax een routinier gaat vinden

22 april 2015 om 14:03

Wat een slappe hap die zimling

22 april 2015 om 14:09

Slappe hap is Zimling zeker niet, hij kan gewoon niet goed voetballen.

22 april 2015 om 14:25

Fuchs, Radu, Samba, Britos, Behrami, Mbia, Ruiz, Caceres, Lima etc.

Zijn er genoeg die transfervrij zijn of nog 1 jaar contract en onder de 1 miljoen verdienen.
Hierboven heb ik een greep genomen uit die groep.

Allemaal Europese en Interland ervaring, transfervrij of nog 1-jarig contract en boven de 26 jaar.
Naar mijn mening moet Ajax gewoon een LB en LCV halen, vooral als Gudelj al gehaald is.
Boilesen is het niet en Riedewald heeft iemand nodig die hem kan helpen om verder te groeien op de LCV plek.

Als Sigthorsson en Kishna worden verkocht kan Ruiz ook een geweldige toevoeging zijn in de aanval. Ruiz kan namelijk zowel op beide vleugels als in de spits staan.

22 april 2015 om 14:46

Wat dacht je van vdVaart?

22 april 2015 om 14:56

Die vroeg 4,5 milj salaris..... Zegt alles.

22 april 2015 om 14:56

Voor voorin zijn misschien Barnetta of Farfan van Schalke ook nog wel opties,.
Beide zitten richting einde van het contract en zijn niet zeker van een basisplek en schalke is niet zeker van Europees voetbal volgend seizoen.

22 april 2015 om 15:04

Een van de gebroeders Diarra?

22 april 2015 om 15:06

Van dat lijstje zijn alleen Britos en misschien Ruiz realistisch voor Ajax. M'bia, Fuchs en Caceres zijn allemaal gewaardeerde spelers bij teams die beter zijn dan Ajax en verder verdienen zij allemaal boven de 1 miljoen. Caceres gaat trouwens sowieso niet weg bij Juventus, hij heeft nog een contract tot en met 2016 en Juventus zal hem zeker willen houden. Ik denk ook dat Sevilla M'bia zal willen behouden, helemaal als ze Krychowiak verkopen. Britos is een aardige verdediger maar niet iemand die een echte leider is achterin. Ook verwacht ik dat Lazio het contract van Radu nog wel gaat verlengen, zelfde geldt voor Benfica en Lima.

Samba en Behrami zullen te hoge salariseisen hebben, ik zie hen ook eerder naar Qatar or de Verenigde Arabische Emiraten gaan.

Dan houd je eigenlijk alleen Ruiz over, maar Ajax heeft genoeg spelers die op zijn positie kunnen spelen.

22 april 2015 om 15:35

Zou Steven Pienaar niet wat zijn? Kind van de club, de nodige ervaring en een echte Ajax voetballer.

22 april 2015 om 16:04

@goonerkid

Fuchs is 29, Schalke wil niet verlengen en verdient 1,2 miljoen. Dit kan Ajax ook bieden plus een tekenbonus. Bovendien zit geen enkele Duitse club in de top 10 verlegen om een LB.

Caceres is 28, komt bij Juve amper aan het spelen, nog geen 10 volle wedstrijden in de serie A. Verdient een salaris van rond de 700.000. Dit is onder het plafond van Ajax en met een 1-jarig contract zal hij niet erg duur zijn.
Bij Napoli, Inter of Roma hebben ze ook al genoeg Cb's.

Mbia wordt misschien lastig (verdient 1,8 miljoen), maar Behrami zit rond de 1 miljoen, wil weg bij HSV en is inmiddels ook al 30. Bovendien heeft hij gezegd dat hij graag nog als international actief wil blijven. Als hij in Qatar gaat voetballen lijkt mij dat lastig.
Wat betreft Samba, dat is wel een jongen die gewoon achter het geld aan loopt, dus het is de vraag of er een club uit het midden-oosten komt voor hem of niet.

Ruiz is misschien overbodig, hangt er een beetje vanaf of Kishna of Schone vertrekt. Ruiz kan op 4 posities uit (am, LW, SP, RW) dus is multi inzetbaar.

Andere namen die je nog zou kunnen noemen zijn Fontas, Victor Ruiz, Zambrano, Glik etc. er zijn echt genoeg mogelijk opties die rond of onder de miljoen verdienen, ervaring en kwaliteit hebben.

22 april 2015 om 16:54

Zit fuchs erop te wachten om in Nederland 1.2 miljoen te verdienen, niet zeker van champions League te zijn en vaak op kunstgras te moeten spelen bij clubs als Excelsior en go ahead?

Hij kan makkelijk in Duitsland blijven voor zelfde salaris en betere competitie.

Caceres kan makkelijk in Italië aan de bak. Als je van Juventus komt is dat sws geen probleem. Ook is het leven in Italië een stuk aangenamer dan Nederland.

22 april 2015 om 17:05

Mavuba van Lille zou ook een goede optie zijn. Frans international, en zijn contract loopt af na dit seizoen.

22 april 2015 om 17:47

Als je nou een beetjw zou kunnen lezen hadje doorgehad dat in de top 10 in de BL ieder team zijn positie al dubbel bezet heeft. En bij alle andere teams is het telkens weer vechten tegen degredatie.

Bovendien speelt Ajax sowieso Europees of dat nou CL of EL is. Gezien de trend van afgelopen seizoenen is die kans dus erg groot. Bovendien zie ik Ajax ook bij de Aankoop van Fuchs, Gudelj en bijvoorbeeld Fontas/Britos de voorronde CL wel doorkomen.

22 april 2015 om 18:15

Die komen niet naar ajax! Gewoon hopen op een ervaren speler die bij een niks zeggend clubje speelt

22 april 2015 om 19:40

@jouses, waarom niet dan, iedereen komt hier met van die kul argumenten.

-'Daar heeft die speler geen zin in', komop hoe weet jij dat nou:s.
-'Die kan ook bij een ander team terecht in de Bl/serie A', moeten die clubs wel op zoek zijn naar spelers op die positie.
-'Ik zie ze naar de Emiraten gaan', nog zo een ongefundeerde opmerking.

Komop mensen, ik kom tenminste met realistische voorbeelden. Spelers die uitgerangeerd zijn bij hun huidige club, transfervrij zijn of een aflopend contract hebben en salarissen hebben die Ajax kan betalen. Dan zijn er echt wel spelers die gewoon gehaald kunnen worden. En als je het er niet mee eens bent geef dan tekst en uitleg ipv subjectief gezwets.

22 april 2015 om 15:08

Waarom vinden als we ze alleen binnenboord hoeven te houden? Biedt gewoon langdurige contracten aan en spelers die het verdienen! meer geld.

Mooi voorbeeld was Pelle en Mathijssen. Pelle verdiende een miljoen want schoot de ene naar de andere erin. Niemand zeurde binnen Feyenoord. Mathijssen kwam aanlopen en kreeg direct een miljoen. Iedereen zeurde, want presteerde niet. Genoeg artikelen die toen langskomen hierover.

Dus spelers binnen Ajax, die het verdienen!! een heel goed salaris geven waardoor ze bijtekenen.

Ajax wordt er beter van, maar de spelers ook! Die zullen rijper zijn en meer beslissend, dus grotere clubs zullen komen met grotere transferbedragen. Het is een vicieuze cirkel

Waarom altijd alles maar willen verkopen? Ajax is een voetbalclub die naar het beste voetbal moet streven. Niet naar de grootste bankrekening!

22 april 2015 om 15:53

precies. na over 1 of 2 seizoenen jongens als cilissen, klaassen & veltman een contract verlenging aanbieden voor 2-3 seizoenen langer tegen 2 mln per jaar. dan zijn ze meteen een stuk duurder als clubs voor ze komen

22 april 2015 om 19:11

En dan meteen de doorstroming vanuit de jeugd blokkeren.

22 april 2015 om 23:14

Waarom zou Ajax dat doen? Niemand heeft het over talenten tegenhouden. Davy Klaassen zal het altijd redden bij Ajax. Die stroomt heus wel door. Het gaat toch om een eerste van een voetbalclub? Toch niet een A1 waarin we zo jong mogelijk moeten zijn

Guardado was een buitenkansje voor psv. Dat moet je niet zien als iets wat te herhalen valt. Gewoon gaan voor tapia en voor de verdediging ervaren versterkingen halen.

22 april 2015 om 14:52

Verbaas niet hoor als PSV dit jaar weer een grote of een goede ervaren speler haalt.

22 april 2015 om 15:45

En dat te bedenken dat hij maar tweede keus was achter Defour. Sommige dingen laten zich moeilijk voorspellen. Pelle bij Feyenoord was ook een onbegrijpelijke keuze. Ajax heeft wat dat betreft ook gewoon pech gehad met Zimling.

Ajax moet ook wel de posities in de gaten gaan houden. Weer een middenvelder erbij voegt namelijk niks toe (daar is het al zo druk). Een ervaren spits, Huntelaar misschien (haalbaarheidsfactor is wat laag).

Dacht dat Ajax altijd stond voor bravoure en zelfbewustzijn, dan kun je jezelf toch ook wel neerzetten als grote club en eens een goede buitenlandse speler verleiden ipv op jacht te gaan naar 16-jarige Denen en spelers van Eredivisie-subtoppers.

Maar met Gudelj heeft Ajax het middenveld wel rond, ik zou verder geen routine meer verwachten. Gewoon lekker door met de eigen jeugd.

22 april 2015 om 14:23

Ajax ging voor Eto'o en werden alleen maar belachelijk gemaakt en nu is het opeens "dan kun je jezelf neerzetten als grote club etc...."

We hadden de afgelopen seizoenen Barca huurlingen gehad en het ging toen alleen maar over de salarissen.

Ik denk dat het voor het middenveld ook rond is met Gudelj, maar Ajax zou best een ervaren verdediger kunnen gebruiken. Iemand als Douglas die in Rusland op een zijspoor is geraakt. Ik denk dat zijn Nederlandse vrouw en kid(s?) het ook zou toejuichen om weer naar Nederland te gaan.

22 april 2015 om 14:26

Ik heb Ajax nooit belachelijk gemaakt. Het is ambitieus om het te proberen, ik houd daar wel van. Dat het niet gelukt is, is niet gek maar valt Ajax wel te prijzen. Verder verneem je voornamelijk alleen dat Overmars alles te duur en te oud vindt dus blijft Ajax gewoon zijn huidige beleid continueren. Prima, maar dan moet men ook niet zeuren om een geroutineerde topper.

22 april 2015 om 14:34

Ik heb het ook over VZ over het algemeen. Ik denk dat je de reacties ook hebt gelezen. Bij alles wat Ajax doet volgt er kritiek.

Overmars wordt inderdaad steeds verweten dat hij niet veel wil uitgeven, maar onze nieuwe Daley was verre van goedkoop en ik verwacht dat Gudelj ook aardig wat gaat kosten. Hij heeft ook al aangegeven dat hij echt wel probeert om routiniers als VDV te halen, maar die kunnen o.a. in de MLS veel meer verdienen (zelfs nog meer dan hij nu doet bij Hsv).

22 april 2015 om 14:40

Het is ook geen eenvoudige klus, zeker financieel kun je minder en minde mee, maar ergens loopt het spaak. Andere clubs kopen wel spelers en daar slagen ook spelers. Guardado is een buitenkansje voor Psv, zeker, maar hij is echt op de wereld niet de enige goede buitenlandse speler die in de Eredivisie wil spelen.
Ajax is nog steeds een hele grote club internationaal gezien, zeker voor spelers die spelen in landen die niet vallen onder de top 3/4. In Zuid-Amerika, Oost-Europa, onder de subtop van de grote landen etc.

En je hebt gelijk dat Overmars stiekem best geld uitgeeft, voornamelijk aan spelers van NL subtoppers.

22 april 2015 om 16:55

ik heb alleen kritiek als ajax iets doms doet.
En helaas voor jou doen ze wel heel vaak iets doms.
Eto'o halen was ook dom want die zorgt alleen voor problemen, en Zimling halen was nog dommer.

22 april 2015 om 20:51

Kijk Abe84.. Peterhf is precies zo'n figuur zoals ik bedoelde.

22 april 2015 om 14:34

Inderdaad. Het zou fijn zijn als er een ervaren verdediger wil komen, ik denk dat Ajax daar wellicht veel meer behoefte aan heeft.

22 april 2015 om 16:15

Ik zou graag Ryan Donk van Kasimpasa zien. Sterke verdediger, 28 jaar en een linkspoot, exact wat we zoeken.

22 april 2015 om 17:10

Die is net zo nonchalant en ongeconcentreerd als Denswil.

Indien Gudelj daadwerkelijk wordt gecontracteerd, zou ik als Ajax-zijnde niet nog een middenvelder aantrekken. Tenzij het Xavi is; verlengt zijn contract waarschijnlijk niet bij Barcalona, haha :-) Is trouwens Bajrami van HSV geen goed alternatief voor Gudelj, mocht HSV degraderen?

Een ervaren verdediger (of 2) zijn wat mijn betreft wel prioriteit.

22 april 2015 om 14:10

behrami is maar een middelmatige schopper naar mijn mening, niet echt een voetballer die bij ajax past.

22 april 2015 om 14:20

Heb hem eerlijk gezegd niet vaak zien voetballen (dit seizoen), maar de keren dat ik hem heb zien spelen was het alleraardigst. Dat is misschien niet het gewenste niveau waar Ajax naartoe streeft, maar ondanks dat denk ik wel dat hij uitstekend een 'Guadrado-rol', of beter gezegd, een 'Poulsen-rol' kan invullen.

Sowieso is hij een paar klassen beter dan Zimling en brengt toch de nodige ervaring mee uit verschillende competities met clubs die het niet echt van het tiki-taka voetbal moesten hebben.

Bajrami is slechts een reëel voorbeeld hoor. Ik hoop dat de scout van Ajax een betere oog en netwerk dan mij hebben. Alhoewel, daar twijfel ik wel aan.

Clubs uit België weten wel jongens als Steven Dufoer, Rolando, Marin te strikken. Ook al is dit vaak op huurbasis. Of een Salzburg bijvoorbeeld dat regelmatig bij de B-elftallen van topclubs spelers weg plukt.

22 april 2015 om 14:28

Dat de Boer steevast zegt: kan niet, onmogelijk! Dat is onzin inderdaad, clubs in andere landen krijgen het wel voor elkaar. Een Basel dat ieder jaar toch goede spelers haalt. Duitse en Franse subtoppers/middenmoters vinden ook nieuwe spelers. Club Brugge, Anderlecht etc. Salzburg inderdaad.
Het is niet een kwestie van niet kunnen vinden, het is meer een kwestie van niet willen denk ik. En dat is een keuze, dat is beleid. Volledig gaan voor eigen jeugd, spelers uit NL subtop en heel af en toe een transfervrije routinier oppikken.

22 april 2015 om 14:32

Jiracek is wat dat aangaat een betere optie. Heerlijke strijder met een goede pass.

22 april 2015 om 15:16

Bij HSV lopen voor Ajax wel een paar interessante spelers rond, mochten zijn degraderen. Dan denk ik vooral aan Heiko Westermann, heeft volgens Transfermarkt een aflopend contract en kan precies de rol vullen die Ajax zoekt. Is een echte leider, heeft veel ervaring en kan eigenlijk overal in de verdediging terecht. Ik weet alleen niet wat zijn salariseisen zijn.

Petr Jirácek vind ik persoonlijk ook een goede en veelzijdige speler. Heeft een contract tot en met 2016 maar zijn marktwaarde is maar €2 miljoen.

Wat een echte coupe zou zijn voor Ajax is als ze Marcelo Díaz kunnen aantrekken. Heeft eigenlijk exact het zelfde profiel als Guardado.

22 april 2015 om 15:34

@ Abe84

Dat het beleid is, absoluut! Of Ajax goed beleid voert, naar mijn mening: jup! Maar een Poulsen, Zimling waren ook niet gratis, kosten gewoon een goed salaris (en huurkosten).

Er wordt immers gezegd dat er alleen spelers worden aangetrokken die direct een versterking zijn, dan wel een groot talent. Die directe versterkingen lopen er voldoende rond. De clubs die jij opnoemt lukt het immers wel, dus dan is een kwestie van niet zien en/of vinden.

22 april 2015 om 14:15

Zijn wel meer leuke spelers waar naar Ajax mag kijken mochten HSV EN VFB Stuttgart degraderen. Neem Werner en Rüdiger. Loopt vast ook nog wel wat ervaring rond die graag volgend seizoen Europees zouden willen spelen.

22 april 2015 om 17:14

Maxim van Stuttgart is echt een goede speler. Weet alleen niet of hij veel zal kosten en of ie ook oud is.

22 april 2015 om 18:27

Opzich zijn er wel wat transfervrije ervaren verdedigers, alleen in de PL vond ik deze opties.

Distin

Yoshida

Kaboul

Demichellisy

Als Rafael vd Vaart een waardige afsluiting van zn carriere wil moet hij naar Ajax gaat. Kan van grote waarde zijn voor Ajax. Hij wil alleen niet voor een Nederlands salaris terugkeren net als veel routeniers.

Zijn er ervaren mensen in het buitenland die haalbaar zouden zijn? Ik kan er niet zo 1,2,3 opkomen. Ronald heeft wel gelijk.

22 april 2015 om 14:12

Edit (kan op de mobiel niet). Dan bedoel ik niet spelers zoals Heitinga, Vd Vaart, Emanuelson, maar een speler voor wie de Nederlandse competitie een nieuwe omgeving is.

22 april 2015 om 14:19

Als je niet verder kijkt dan je neus lang is, is er inderdaad niet veel te halen. Mocht je wel verder kijken zijn er meer mogelijkheden. Waarom lukt het een Salzburg wel? Volgens mij is het meer een kwestie van durf. Ajax lijkt te bang te zijn om een ervaren speler aan te trekken die flopt. Als je je laat leiden door angst of emotie zul je ook geen goede aankoop meer doen.

22 april 2015 om 14:24

Het is ook vooral angst vanwege wat er eerder is gebeurd. Veel op papier leuke namen zijn hard geflopt. Maar goed, het komt dan ook aan op scouten, niet teren op een netwerk en blind geloven in een grote naam.

22 april 2015 om 14:28

Die zijn er heus wel. Je moet alleen net dat geluk hebben dat het goed uitpakt. Ajax, PSV en Feyenoord kunnen er allemaal over meepraten.

Bij Ajax pakte Poulsen goed uit, Zimling weer niet. Bij PSV pakte Guardado goed uit, Schaars (en van Bommel) weer niet. Bij Feyenoord pakte El Ahmadi goed uit, maar de ervaren dure (qua salaris) verdedigers weer niet.

22 april 2015 om 14:35

Ik snap wat je zegt maar dan weet je dus je scoutingsorgaan niet goed genoeg functioneert. Dan zal je daar iets aan moeten doen. Vrijwel elke aankoop is een gok dus ze zullen keuzes moeten maken. Feit is dat ze genoeg geld hebben om de selectie te versterken en dat ze met deze selectie weer een moeilijk seizoen krijgen.
Wat doe je dan liever? Nog een seizoen proberen het te redden met het talent en hopen dat er mensen opstaan of het risico nemen geld te investeren in ervaren spelers? Ik zou voor het laatste gaan in ieder geval.

22 april 2015 om 14:37

Niet persé alleen het scoutingsorgaan. Het kan best zijn dat scouts met geweldige parels aankomen maar dat de TD alles afschiet. Dat de samenwerking beter kan lijkt me duidelijk, binnen Ajax zit men niet allemaal nog op dezelfde lijn.

22 april 2015 om 14:56

Ja dat bedoel ik ook Het hoeft inderdaad niet alleen aan het scoutingsapparaat te liggen maar ook de samenwerking met de technische staf en directie.

22 april 2015 om 14:16

Nigel de Jong Die zou voor Ajax echt geweldig zijn alleen is hij nog te goed en te duur.

22 april 2015 om 14:22

Je hebt meer dan 100% gelijk :P Alleen het argument te duur kan eigenlijk niet. Ajax wilt meer ervaring dan moeten ze ook de portemonnee opentrekken, want geld hebben ze. Wanneer zijn salariseisen te gortig zijn kunnen ze vast wel een constructie verzinnen met tekengeld. Daarnaast is de Jong ook al op leeftijd dus een mega bedrag kan het nooit zijn.

22 april 2015 om 14:28

Dan nog is de jong te goed voor de eredivisie

22 april 2015 om 14:35

Dat mag geen reden zijn om hem niet te halen

misschien kunnen ze die routinier wel zelf opleiden? Vraag maar aan Johan
Briljant. Naast een jeugdopleiding ook een routinier opleiding opzetten.

Moeilijk man. Ik vond dat bv een Galasek een goede aankoop was destijds. Niemand verwacht m, maar hij deed het onverwachte. In mindere mate dacht ik dat Lindgren hetzelfde kon bereiken, maar dat viel tegen. Poulsen werd bewierookt, maar ik was er niet zo kapot van. Maar alles lijkt mooier als je kampioen wordt natuurlijk. Hij was wel weer overtuigender dan Zimling, die na die invalbeurt in de CL 5x een bal vooruit speelde en volledig werd opgehemeld.

Maar als je al die talenten hebt nu, ga je dan echt ook nog Gudelj halen EN een routinier? Wat dan met Andersen, Klaassen, Serrero, Sinkgraven, Bazoer etc? Er zitten in dit lijstje jongens bij die nauwelijks 20 zijn en al flink wedstrijden CL hebben gespeeld....

22 april 2015 om 14:19

Bijv een Heitinga die zal wel beschikbaar zijn Van Der Vaart evt maar dan houd t al gauw op ik begrijp ook nie da ze Gudelj halen kost 6mln kunnen ze beter een goeie CV voor ophalen moet zeggen dat ik Gudelj een leuke speler vind en hij heeft wel zn fysiek mee maar echt exceptioneel issie nie..

22 april 2015 om 14:28

Ajax moet gewoon door selecteren. Alles en iedereen met het etiket talent heeft een beschermende status. Serrero, Anderssen verkopen of verhuren en een brok aan ervaring halen. Met alleen maar talenten kom je er niet. Desnoods trek je je portemonnee een keer goed open. Alle bovengenoemde talenten zijn nog te wisselvallig. Je kan daar best twee spelers van in je selectie hebben maar je hebt ze niet allemaal nodig. Er zijn gewoon spelers nodig die voor stabiliteit zorgen en ervaring. Hetzelfde geld voor de verdediging en aanval. Je hebt gewoon ervaren spelers nodig ongeacht hoeveel talenten je in huis hebt. Anders kom je selectie nooit in balans.

Is een speler als Maxwell niet een optie voor Ajax? Heeft enorm veel ervaring en begint toch ook steeds ouder te wroden.

22 april 2015 om 14:22

Heeft volgens mij net bijgetekend bij Psg.

Ajax zou voor Veloso van Dinamo Kiev kunnen gaan. Hij speelt niet heel vaak maar is zeker nog een hele goede speler.

Ik vind een middenveld met Klaassen, Tapia, Bazoer de beste optie. Gudelj is vast weer een AZ speler die bij Ajax zal floppen. En van vd.vaart moeten we het nog maar zien of hij nog van toegevoegde waarde kan zijn voor Ajax.

22 april 2015 om 17:26

Hoezo denk jij dat deze speler al bij voorbaat gaat floppen? Van de 6 AZ spelers zijn er 3 geflopt. Dus niet iedereen van AZ flopt bij Ajax.

Op je 28ste al routinier?
Dat kan alleen in Nederland..

22 april 2015 om 14:32

Erger, tegenwoordig ben je routinier als je 24 bent en er een seizoen of 3/4 Eredivisie op hebt zitten.

22 april 2015 om 15:04

Haha, en dat terwijl spelers als Ronaldo en Robben rond hun 29ste-30ste op hun top zitten!

22 april 2015 om 14:53

28e is al een vrij oude routinier zelfs, want anders kunnen we spelers niet al afschrijven zodra ze 30 worden.

Het klinkt misschien gek maar vanavond staat Monaco-Juve op het programma waar de aanvoerder van Monaco weer mee gaat doen: Toulalan. International van Frankrijk, veel CL ervaring met Lyon, 31 jaar en komende zomer transfervrij. Ik zou zeggen til het salarisplafond omhoog en probeer het gewoon.

22 april 2015 om 15:14

Salarisplafond moet dan wel echt enorm omhoog. Die verdiend nu miljoenen en betaald geen belasting, dan lijkt het me sterk dat hij voor iets van 1,5 bij Ajax gaat spelen. Bovendien heeft hij nog steeds een basisplaats bij Monaco en zal hij niet dit seizoen genoeg opties hebben.

22 april 2015 om 15:31

Monaco is nou net een verkeerd voorbeeld inderdaad, dat is een belastingparadijs. Maar er zijn heus spelers die bij clubs in de Franse subtop rondlopen die voor Ajax een versterking zijn.

Het is heel moeilijk om zo'n routinier te vinden maar je moet ook wat geluk hebben. PSV ging vol voor Defour en toen hij niet kwam waren de PSV fans behoorlijk teleurgesteld. Daarna kwam PSV bij Guardado terecht en hij bleek een schot in de roos. Geweldige speler voor de eredivisie!

22 april 2015 om 14:28

Defour zou dat kunnen bij Ajax en Ajax heeft ook de mogelijkheden om hem te halen als ze willen. Vreemd trouwens dat mijn bericht verwijderd werd toen ik dat hier schreef.

22 april 2015 om 14:46

Zit nu net een jaar bij Anderlecht dus het zou mij verbazen als hij nu alweer weg wilt.

baretto 30 jaar paraguayaans international van palermo(oud n.e.c) transfer vrij komende zomer lijkt me een uitstekende versterking heb het 3 jaar lang bij n.e.c ook goed gedaan

22 april 2015 om 14:24

Erg lastig, staat in de belangstelling van heel veel Italiaanse middenmoters die een veel hoger salaris betalen. Maar je kunt t altijd proberen!

22 april 2015 om 18:11

Chievo is geen subtop italie.
Sampdoria betaald Moisander ongeveer 3 miljoen per jaar.

22 april 2015 om 15:39

Die heeft al getekend bij Chievo volgens mij

Ronald de Boer kan ik in deze ook niet meer serieus nemen, die verkondigde tot voor kort nog dat alles wel goed zat. Die ervaring is heus wel te vinden zowel Ajax en PSV hebben dat al aangetoond, alleen dan moet je er wel intensief naar zoeken en dat heeft Ajax de afgelopen jaren niet gedaan. Het lijken verdomme wel politici; die vertellen ook alleen maar halve waarheden en doen achteraf altijd alsof ze het al zagen aankomen terwijl ze daarvoor precies het tegenovergestelde verkondigde.

22 april 2015 om 14:47

Haha bovenstaande comment slaat van Psver4life slaat natuurlijk nergens op. Europa veroveren? haha Maar een jou comeback? really .. Bazoer?

22 april 2015 om 14:54

Vanwaar deze neerbuigende houding? 1 keer kampioen worden zegt ook niet zo heel veel. Europees stelden jullie helemaal niks voor haha. En ik denk ook dat ajax meer aantrekkingskracht heeft dan psv overigens.

22 april 2015 om 14:56

Reqctie is voor psver4life bedoeld

Bryan ruiz misschien nog een optie? Of dembele.

ik denk dat toulalan niet haalbaar is voor ajax krijgt daar een mega salaris vergeleken met hier

ajax moet zeker 6 versterkingen halen

linksback / rechtsback
2 middenvelders
rechtsbuiten / spits

22 april 2015 om 14:35

Nee, linker centrale verdediger. Viergever is te middelmaat en riedewald nog te jong. 1 middenvelder erbij is voldoende, rechtsbuiten is al goed genoeg bezet met el ghazi, schone en eventueel muric. Voor de rest met je eens.

22 april 2015 om 14:36

Zo zijn we 100 miljoen verder....

Ik begrijp dat veel supporters denken dat spelers niet goed genoeg zijn. Boilesen of van Rhijn zitten in een negatieve spiraal. Maar ik denk dat het meer aan het systeem ligt waar te veel van de backs wordt gevraagd waardoor ze slecht presteren dan door hun kwaliteiten. Als Frank de tactiek een beetje veranderd en wellicht weer met een 10 gaat spelen zal het in mijn ogen stukken beter gaan met de backs.
Middenvelders hebben we voldoende, helemaal als Gudelj erbij komt. Daarnaast hebben we over flankspelers al helemaal niet te klagen met El Ghazi, Schone, Kishna, Fischer, Menig, Muric en Cerny. Maar als Sigthorsson vertrekt zou ik nog wel een derde spits willen zien die met Zivkovic en Milik concurreert. Het liefst 1 met ervaring.

22 april 2015 om 14:58

@ afcavosje

Ik heb geen idee waar je het over hebt met de tactiek mbt de backs.
Kan me namelijk moeilijk voorstellen dat te allen tijde op 5 meter afstand dekken, achteruit blijven lopen, te langzaam zijn voor je directe tegenstander en niet weten wanneer je in moet stappen onderdeel is van de 'tactiek'. Er staat wel altijd op het wedstrijdformulier dat Van Rhijn en Boilesen verdedigers zijn, maar ik heb het ze nog nooit zien doen.

22 april 2015 om 15:05

Ik had het gister in een ander topic al uitgelegd. Even een copy/paste:
Tegenwoordig hebben vrijwel alle backs in het Ajax systeem dezelfde problemen. Behalve Blind toen hij in topvorm verkeerde. Sinds Frank bij Ajax aan het roer staat moeten de backs vrijwel de volledige flank bestrijken in balbezit. De buitenspelers gaan vaak naar binnen. De centrum verdedigers gaan breed staan en de verdedigend middenvelder zakt uit om het spel te verdelen. Hierdoor moeten de backs naast hun verdedigende taak ontzettend veel loopvermogen hebben en een zeer goede techniek omdat ze als verdedigers zijnde ver op de helft van de tegenstander onder druk moeten kunnen combineren. Er wordt dus in het huidige systeem ontzettend veel gevraagd van onze backs, veel meer dan van backs bij andere ploegen. Ze worden volgepropt met informatie over tegenstanders, looplijnen, wanneer ze wel mogen opkomen, wanneer niet etc. Hierdoor moeten ze constant alles afwegen en kunnen ze niet onbevangen voetballen, waardoor het laks oogt.
Ik denk dat je van een modale back als van Rhijn of Boilesen bijvoorbeeld zoveel niet mag en kunt verwachten. Dit zijn geen spelers als Dani Alves of Marcelo die al minstens 10 jaar op topniveau spelen. Wat mij betreft moet Frank voor het falen van zijn backs maar eens bij zichzelf te raden gaan.

Stel je gaat in een 4-3-3 variant spelen met een 10 (punt naar voren). Dan hoeven de backs niet de volledige flanken af te dekken maar kunnen de middenvelders een deel overnemen. Daarnaast is het voor je opbouw veel makkelijker omdat de verdedigers meer afspeelmogelijkheden hebben.

22 april 2015 om 18:59

Je wilt juist de buitenspelers van de tegenstanders de hele wedstrijd met jouw backs mee laten lopen. Niet alleen Ajax doet dat, elke club in de Europese top doet dat. 'een echte nummer 10' gaat een spelbeeld niet aanpassen man, Klaassen is een echte nummer 10 omdat hij zowel verdedigend kan opbouwen en genoeg voetbalskills heeft om zo ver naar voren te spelen (risky business, balverlies en je bent weg) en longinhoud heeft om bij de 16 van de tegenstander op te duiken.

Je kan elkaar wel allemaal napraten en zeggen dat het aan de spelstrategie van Frank ligt, maar je gaat mij dan niet wijsmaken dat je er verstand van hebt.

Een jongen als van rhijn kan wel lekker langs die lijn hollen, maar in principe wil je dat de speler die het veld breed houdt OOK nog sick kan combineren en een dubbele schaar in petto heeft, bij wijze van spreken, en dat is voor v rhijn te veel gevraagd.

Behrami of cambiasso, hebben allebij grote competities gespeelt en internationaal gespeelt dus lijkt mij allebij een aanwinst

Hoeveel oudjes had het Ajax van 1995 dat de CL won? Blind en Rijkaard zeker?

De rest waren jonge en zeer jonge veulens. Die hadden gewoon meer kwaliteit dan de huidige lichting.

22 april 2015 om 14:56

Blind en Rijkaard waren wel ervaren spelers die met de wereldtop mee konden. We moeten het nu doen met Zimling en Moisander...

22 april 2015 om 14:59

Waren dat maar De Jong en Vertonghen, dan was het een heel ander verhaal.

22 april 2015 om 15:02

afcavosje,

Zeker. Dat was echt wel een zeer mooi team.

Om één of andere redenen herinner ik me quasi niks meer van de CL-finale. Wel het beeld van Louis die na de wedstrijd vaderlijk zijn hand op Seedorf zijn knie legde en met zeehondenpuppy-ogen naar hem keek, een blik die smeekte 'toe, blijf nog een jaar'. lol

Maar wat een team zeg. Staat toch wel in mijn persoonlijke top-10 van beste teams ever.

22 april 2015 om 15:47

Welke andere 10 clubs nog meer?

22 april 2015 om 16:31

Sulejmanii,

Het Barcelona van Guardiola zit daar zeker tussen.

Het Oranje van 78 ook.

Het Juventus met Il Capitano.

Het AC Milan met Rijkaard en Gullit.

Het Club Brugge van Ernst Happel.

Het Newcastle met Prince Albert, dat toen nog een topclub was.

Het Man United van 98-99

Het Nottingham Forest van 78-89

En Borussia Dortmund van 1996-97

Zeer verscheiden lijstje. Maar voor die teams zat ik op het puntje van mijn stoel.

22 april 2015 om 15:05

Ajax hoeft alleen Botteghin, Gudelj en een linksback (Ansaldi?) te halen. En Sigthorsson, Boilesen en Moisander verkopen. Als Kishna ook gaat, moet Ajax kijken voor een goeie linksvoor. Volgend seizoen spelen met deze basisopstelling: Cillissen - Van Rhijn - Veltman - Botteghin - Ansaldi - Gudelj - Bazoer - Klaassen - El Ghazi - Milik - Fisscher met op de bank Boer, Tete, Van der Hoorn, Viergever, Riedewald, Serero, Sinkgraven, Andersen, Kishna, Schöne, Zivkovic

22 april 2015 om 19:32

Die selectie zal het matige voetbal niet ombuigen tot goed voetbal helaas. Het is toch echt hopen op een revelatie als aankoop of de terugkeer van een oud-speler.

er moeten 2 betere backs komen want boilesen en van rhijn hebben totaal geen concurentie op hun plek het niveau is veels te groot met ligeon en tete en boilesen heeft niemand die een echte linksback is achter hem ik zou proberen emanuelson of maxwell terug te halen

schone en fischer zijn van nature geen buitenspelers schone al helemaal niet die moet terug naar het middenveld met 2 ervaren middenvelders bijv baretto en maduro erbij (kan je ook centraal achterin gebruiken) kom je al heel ver de 1 is transfer vrij en de andere hoeft niet veel te kosten

en dan een ervaren spit kopen

Ik zou toch gaan voor Maduro. Goed het is geen Guardado, maar hij heeft veel ervaring en kan toch aardig voetballen en kan achterin en op cvm. Ik denk dat jonge spelers toch wel tegen zo iemand opkijken. Ik las ook dat er iemand Behrami zei. Dat vind ik ook een goede keus en ik denk dat hij wel haalbaar is. Emanuelson was nog de beste optie geweest, maar die heeft helaas zelf gezegd dat een terug keer te vroeg is helaas.

afscheid nemen:

moisander
duarte
zimling
serero
andersen
sigthorsson

verwelkomen:

emanuelson of maxwell of poulsen
rechtsback
baretto en maduro schone terug naar middenveld
linksbuiten en ervaren spits halen

Zelfs al had ajax guardado gehaald dan had de boer hem doodleuk spits gemaakt of centrale verdediger.
Zo'n prutser is de boer de laatste tijd wel.

22 april 2015 om 16:20

de Boer een prutser...
4 landstitels.

Misschien is Raul Meirallas een optie? Heb vernomen dat het niet helemaal meer botert bij fener..

Even de woorden van Jack van Gelder gebruiken:
Zal ik misschien een gekke naam noemen?
Vilhena! Nog maar 1 jaar contract en weigert om bij te tekenen bij Feyenoord. Hij zal tussen de 3 en 5 miljoen moeten kosten.

22 april 2015 om 15:21

Ja dat is echt de routinier waar Ajax naar op zoek is...

22 april 2015 om 15:25

Je kunt ook routiniers voor de verdediging halen he. Psv had dan wel een routinier voor op het middenveld gehaald maar de verdediging en aanval waren nog steeds relatief jong te noemen.

22 april 2015 om 15:34

klopt is zeker geen routinier.

Ik vind alleen dat dit deze term uit zijn verband wordt getrokken. Bij PSV worden Luuk de Jong en Guardado als de routeniers gezien. De eerste is 24 en de ander is 28.

Zimling is echt een routinier, maar is geen leider, en komt kwaliteit te kort. Ajax mist geen routine, maar vooral een leider en spelvreugde.

Ik heb eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in de Boer. Ik geloof niet meer dat de Boer dit team beter zal maken of inspireren. De Boer leeft veels te veel in zijn eigen wereld. Hij propt alle spelers vol met instructies en zet ze allemaal op verkeerde posities neer. Blijft Sigthorson maar kansen geven. Maakt 1 van de slechtste spelers aanvoerder. Deze spelers willen gewoon niet onder deze trainer voetballen.

22 april 2015 om 15:32

ik heb nog wel veel vertrouwen in de Boer. De afgelopen jaren heeft hij veel spelers beter gemaakt en fantastische resultaten geboekt. Zelfs wanneer z'n team keer op keer werd leeg geroofd heeft hij er steeds voor gezorgd dat het resultaat toch werd gehaald met beperkte middelen. Dit seizoen werkt het helaas niet; maar het was dan ook wachten op tegenslag als de beste spelers verkocht blijven worden.
Maar dat wil niet zeggen dat Frank dit seizoen geen fouten heeft gemaakt. Tactisch stond het heel vaak niet goed en daarnaast zijn er dit seizoen maar weinig spelers die zich hebben ontwikkeld. Klaassen, Bazoer en El Ghazi zijn uitzonderingen.

22 april 2015 om 15:49

Nou ja hij krijgt van mij wel nog het voordeel van de twijfel want ik hoop dat de Boer ook kan leren van zijn fouten.

Weet t niet hoor. Dat gelul over een 'guardado' type.. PSV had een voltreffer met hem. Dat er überhaupt een speler is die van de bank in de top van een vd grootste competities naar het druilerige Nederland wilt. Met kunstvelden. Dat zijn er niet veel of helemaal niet. Zie hier elke keer weer namen staan als Behrami, Caceres tgg . Die kunne ipv naar Ajax altijd nog ergens anders minstens het dubbele krijgen . En dan in een sterkere competitie . Begrijp me niet verkeerd, want zo soort speler(s) kunnen we wel gebruiken. Maar zie t net als vele ook niet snel gebeuren, omdat het erg moeilijk is. Onze oudgediende zijn ook nét niet op de leeftijd dat zíj willen. En die dat evt wel willen heb ik geen vertrouwen in. Misschien toch Poulsen(die blonde) weer terug halen.. Om de zweep erover te halen af en toe.. De rest is hoofdprijs.. Vooral in geld.

Ook is het zo dat veel spelers dit seizoen gewoon niet hun niveau haalden. Als dat wel zo is volgend seizoen, kan het ook zonder ' oude ervaring' .

Ajax moet Psv niet willen kopieeren. Bovendien heeft Ajax al 2 gelijksoortige middenvelders, Klaassen en Bazoer. Ik zou me concentreren op 'n ervaren CV. Veel harder nodig. Veltman was toch een van de grootste oorzaken van dit dramitische Ajax.

22 april 2015 om 15:50

Bayern, wat een zwak gelul! Ik ben geen Veltman fan, maar hij is zeker de laaste maanden een stabiele factor.

22 april 2015 om 16:02

Eerder de backposities. Wat een drama waren van rhijn en boilesen.

Prioriteit is een middenvelder en een linker centrale verdediger. Een eventuele extra linksback zou ook niet verkeerd zijn. Voor het middenveld zou ik gewoon Gudelj halen. Voor de andere posities wordt het nog lastig. Ze kunnen gaan voor een wat jongere jongen met veel talent bv Kalas van Chelsea. Ze kunnen ook proberen te stunten met een routinier als Samba, Agger, Douglas, Alex of iets in die trend. Linksback zouden ze eventueel bij Maxwell kunnen proberen of Emanuelson. Daarnaast kunnen ze proberen om evt vd vaart terug te halen maar vind het geen prioriteit.

VM: Ivanschitz, Barreto, N. de Jong.

CV: Agger, Prödl, Ramalho, Kolo Touré

LB: Braafheid, S. Poulsen, Popov

RB: Eboué

Lv/rv: Ruiz

Allemaal transfervrij, genoeg keuze lijkt me.

22 april 2015 om 19:05

Voeg deze maar toe

CV: Distin, Yoshida, Demichellis, Kaboul

VM: Cambiasso

Moussa Dembele lijkt me de perfecte speler voor Ajax. Is ervaren, spreekt de taal en is ook nog eens multifunctioneel. Ik weet niet hoeveel hij op dit moment, maar Ajax zou voor hem zonder problemen de portemonnee open moeten kunnen trekken.

Beter scouten. En idd veel bij groningen en Heerenveen vissen als er kwaliteit loopt.

Geld is er wel. Spelers met ervaring die een balletje kunnen trappen en de leiding nemen zijn er ook wel. Alleen ga je weinig spelers vinden die graag bij Ajax in de eredivisie willen voetballen. Kans is ook nog eens groot dat je volgend jaar geen CL speelt dus je hebt helaas weinig argumenten om goede ervaren spelers over te halen. Natuurlijk is het niet onmogelijk, PSV is het ook gelukt. Maar het zal wel lastiger zijn dan de meeste hier roepen.

eeey ga fietsen ofzo. Nu word ik het echt zat. Mensen doen alsof het een kunst is om deze mislukte speler van Valencia en Leverkusen binnen te halen. Als Ajax zo een Rolfes(leverkusen),maresca,edgar Baretto(beiden Palermo) of Emre(fenerbahce) halen dan doen ze het 10 keer beter dan Psv. Alleen Ajax durft niet ofzoiets

Kolo Touré halen als vervanger van Moisander?
Daarnaast toch proberen om oud-spelers als De Jong, Sneijder en Huntelaar terug te halen. En na hun carriere gelijk opnemen in de technische staf (jeugdelftallen).

We hebben het ook vaak fout zien gaan bij een lijdend Ajax..
Zomaar even een overzicht van de aankopen van de laatste 12 jaar in het kader van 'ervaring' en het zoeken van 'routiniers'.

Geen tot weinig indruk in verhouding tot kosten en verwachtingen:
* Albert Luque (8 miljoen) - 29 jaar
* Ismael Urzaiz (salaris) - 33 jaar?
* Charisteas (4,9 miljoen) - 24 jaar
* Kuffour (salaris) - 31 jaar
* Wielaert (3 miljoen) - 30 jaar
* Oleguer (3 miljoen) - 30 jaar
* Atouba (salaris) - 27 jaar
* Mido, periode 2 (salaris) 28 jaar
* Tainio (salaris) - 30 jaar
* Bruno Silva (3,75 miljoen) - 27 jaar
* Zimling (500k) - 29 jaar
* Theo Janssen (3 miljoen) - 29 jaar ... weggekocht bij de concurrent, maar werd wekelijks afgezeken (verkeerde positie, te weinig loopvermogen etc.)

Twijfel:
* Pantelic? Nee want elke week stond het overal vol van de onkunde van deze man. Pas aan het eind van het seizoen was er een beetje positiviteit. Nu wordt hij bewierookt..
* Poulsen? Werd hier ook vaak afgemaakt. Alleen na zijn goede optreden tegen PSV waren er lovende woorden. Nu wordt er ook alleen maar gesproken over zijn positieve inbreng, maar over-all kreeg hij meestal een slecht cijfer.
* Perez? Eerst gekocht, toen verkocht en daarna weer gekocht. Raar verloop en weinig indruk over de lange termijn.

Wel positief:
* André Ooijer (salaris) - 36 jaar
* Rommedahl (1 miljoen) - 29 jaar? - Gratis, leuk voor de eredivisie
* De Zeeuw (8 miljoen) - 26 jaar, heeft wel wat laten zien en is ook voor een aantal miljoen weer verkocht.
* Gabri (salaris) - 27 jaar
* Davids? Geen idee wat het heeft gekost.

Al met al is er op het gebied van het zoeken van routiniers iets fout gegaan in de afgelopen jaren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren