Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Recordaantal passes voor doelpunt Witsel: 'Belgische tiki-taka!'

Laatste update:

België beleefde met een nederlaag tegen Italië een valse start van dit EK, maar stelde zaterdag orde op zaken, met een overtuigende 3-0 overwinning op Ierland. Romelu Lukaku maakte twee doelpunten, de eerste Belg sinds bondscoach Marc Wilmots op het WK van 1998 die dit in een wedstrijd wist te presteren op een groot eindtoernooi, en Axel Witsel scoorde ook.

/

Witsel was met een rake kopbal verantwoordelijk voor de 2-0 en dit doelpunt verdwijnt in de geschiedenisboeken. In de aanloop naar de goal werden er namelijk 28 passes verstuurd en dat is een record op een EK; nog nooit werden er in een aanval zoveel passes gegeven voor een doelpunt op een EK. “Belgische tiki-taka!”, klinkt het enthousiast op Twitter.

De 3-0 overwinning betekende voor de Rode Duivels ook een evenaring van de grootste overwinning ooit op een groot eindtoernooi; op het WK van 1970 werd er met 3-0 gewonnen van Salvador. De manschappen van Wilmots spelen nu nog tegen Zweden en hopen in dit duel een ticket voor de knock-outfase te kunnen verdienen.

Denk je dat België de groepsfase gaat overleven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 juni 2016 om 18:52

Het spel van de Belgen is gewoon matig en dat ziet iedereen. Dat geldt overigens voor veel landen. Enkel Spanje en Kroatië hebben wel leuke dingen laten zien over wat langere fasen van wedstrijden.

18 juni 2016 om 18:58

Klopt, maar matig was het spel van het Nederlands elftal in Brazilië ook. Alleen werd dat verdoezeld met de resultaten, wat natuurlijk met enthousiasme en opportunisme te maken heeft.

Mij valt het ook op, afgaand van wat ik hier op Voetbalzone zie, dat veel Nederlanders het de Belgen niet gunnen. Ik ben zelf Nederlander, en woon in België, en als ik zie hoe zij hier over Nederland praten dan is dat met aardig wat respect. Ze zeggen hier meerdere keren op tv dat "oranje niet zou misstaan op dit Ek", i.p.v. ze uit te lachen.

Mocht Nederland zo'n generatie hebben gehad, zouden we ze meteen bombarderen tot het "grote Oranje", en zouden we ook soms blind zijn voor het matige spel. Gun het België gewoon. Nadat ze zo'n lange periode een slechte generatie hebben gehad, is het toch mooi dat ze nu zo'n goed team hebben!

18 juni 2016 om 19:11

Ach ja. Oranje heeft enkel in 2008 een leuk niveau laten zien in de poulefase. Dat hele "mooi Nederlands voetbal" is inmiddels een mythe.

18 juni 2016 om 19:13

De Belgen moeten het afdwingen met dominant en goed voetbal wat zeker mogelijk is met dit team. Aan liefdanigheid/gunnen hebben we niks. Ik bedoel ik gun het elk elftal (behalve portugal) maar het respect moeten ze toch echt op het veld verdienen. Over de wedstrijd die witzel doet alles in wandel tempo, verschrikkelijk.

18 juni 2016 om 19:18

Nederland had ook minder kwaliteit. Belgie barst van kwaliteit, dan verwacht je ook meer. Daarnaast vierde belgie ook groot feest toen Nederland niet naar het ek ging. Vandaar de klachten en negativiteit.

18 juni 2016 om 19:31

En moeten we de belgen het maar gunnen omdat de helft van het land dezelfde taal spreekt??

18 juni 2016 om 19:35

het gaat hier niet om gunnen, maar afkraken om het afkraken. Dat is een hele andere insteek, die meer lijkt op jaloezie dan kritische analyses geven. Natuurlijk hoef je het België niet te gunnen, dat moet je helemaal zelf bepalen. Ondanks dat je naam "slaaf" is, hoef je niet perse te gehoorzamen hoor.

18 juni 2016 om 19:58

Niemand heeft gezegd dat Nederland mooi voetbal speelde dus dan hoef je her Nederlands elftal er ook niet meteen bij te halen...

18 juni 2016 om 20:02

Nee, maar toen vond iedereen in Nederland het wel mooi dat Nederland veel wedstrijden won. Hier verwijten veel mensen de Belgen het dat hun elftal geen mooi voetbal speelt, en dat ondanks dat de Belgen positief zijn over hun perspectief op het Ek.

Ook lijkt het mij logisch dat het Nederlands elftal aangehaald wordt, aangezien het over Nederlanders gaat.

18 juni 2016 om 21:40

Hoe was de stemming in België vanaf 2004 t/m 2012? Was men zeer pro-Nederland op al die toernooien? Waren er ook bekende Belgen die het land stimuleerde om met z'n allen voor Nederland te zijn?

18 juni 2016 om 21:54

@nesta13milan: wat je zegt kloot niet Niemand vond nl in brazilie en za goed spelen. Iedereen vond het slecht ook op VZ.

Ook geen afgunst naar de belgen. Ik verwacht gewoon veel meer van een team dat dragende spelers heeft bij de topclubs in europa. In brazilie was het matig en nu weer. Ja dat is slecht voor een ploeg met zoveel kwaliteit. Heeft niets met jalouzie te makenmaar blijkbaar mag je niet kritisch op belgie zijn want dan word je door oa jou van jalouzie beticht

18 juni 2016 om 21:56

Nederland had natuurlijk op het wk niet zo'n fantastisch elftal als belgie nu heeft. Belfie mag met deze spelers best wat meer laten zien en zo denken de belgen er volgens mij zelf ook over anders was er niet zo'n kritiek op wilmots.

18 juni 2016 om 22:35

Ik was pro NL

18 juni 2016 om 22:56

Als Belg herinner ik me die periode nog, Italië bij de keel grijpen voor 90 min.
Sinds toen ben ik supporter geworden van Nederland als wij weer eens niet mee deden, ze maakten een enorme indruk op me.

18 juni 2016 om 18:54

Mwah denk niet dat zoveel Nederlanders jaloers zijn. Ik ben juist voor België nu. Over spelers en coach kun je als Belg boos zijn. Zoveel talent en ook vandaag zag de eerste helft er slap uit, hoop dat ze ver komen!

18 juni 2016 om 18:54

Waarom zou ik voor België zijn. Ik ben trots op me eigen land en ik support geen ander land als me eigen land niet mee doet

18 juni 2016 om 18:56

Dwingt iemand je er toe dan? Want anders snap ik jou reactie niet...

18 juni 2016 om 18:58

Misschien komt dat door de Belgen zelf. Altijd grote praatjes na de wedstrijd

18 juni 2016 om 19:02

Niemand dwingt jou om het te snappen

18 juni 2016 om 19:08

Haha praatjes, de enige die veel praten zijn meestal Nederlanders hoor. Ook hier in Belgie vind je irritante gozers als de Mulders die er bij willen horen. Verraders van NL

18 juni 2016 om 18:56

Welke Nederlanders zijn jaloers dan? Ik vind het wel leuk dat België een keer een goede lichting heeft. Als Nederlander had ik ook graag wat spelers als Alderweireld, Hazard en De Bruyne willen zien, maar jaloers ben je dan nog niet. Maar kom op, zo goed was België echt niet. Ze winnen wel met 3-0, maar echt goed was het gewoon niet, de 3-0 was wel een prachtige counter. Goed dat Wilmots Dembele en Carrasco opstelde, dat scheelt wel.

18 juni 2016 om 18:56

We zijn niet jaloers, maar gelijk net een uitgesproken negatieve mening. Op de facebook pagina zit het er vol mee..

18 juni 2016 om 18:56

Maar we komen gelijk*

18 juni 2016 om 19:00

Met alle respect Hangover, maar allicht volg je het als Nederlander niet zo. Wilmots is dus effectief gewoon een zwakke coach die enkel ervaring heeft bij de Belgische eersteklasser Sint-Truiden en daar nota bene geflopt is.

Nu heeft hij het grote geluk een goede groep te hebben die de 'makkelijke' wedstrijden in de kwalificatiepoules winnen op basis van individuele klasse en die resultaten verbloemen veel. De bond wil hem ook niet ontslaan want ze hebben al dieprode cijfers en wil en zijn ontslagpremie niet betalen.

Hij kan er effectief he-le-maal niets van. Ik zeg niet dat ik het beter zou doen, maar dit is niet de juiste man, hij hoort eerder thuis in 2e klasse of zo.

18 juni 2016 om 19:19

Deze keer ben ik het met je eens . Er is een trainer nodig die echt een systeem neerzet waarin we voetballen. Het wordt tijd voor een Preud'homme (dat zal je niet graag horen) of een Vanhaezebroek. Wilmots heeft zijn verdienste gehad maar tactisch is hij op dit niveau gewoon te zwak.

18 juni 2016 om 19:35

Weet je van wie ik fan ben? Felice Mazzu. Een sterke tacticus met uitstraling die volgens mij de spelers ook op de juiste manier kan prikkelen.

18 juni 2016 om 20:28

Ok, dat had ik dus niet door
Tja we proberen te genieten maar het is frustrerend op te zien dat er slechts 65 procent van het potentieel uit deze kern wordt gehaald. Waardoor we allicht niet ver zullen komen.

18 juni 2016 om 19:02

Niet jaloers, eerder kritisch. Zijn we ook als we het over Nederland hebben

18 juni 2016 om 19:02

Niet jaloers, eerder kritisch. Zijn we ook als we het over Nederland hebben

18 juni 2016 om 19:20

Nederlanders zijn nu eenmaal kritisch dat zijn ze op oranje ook.

Blijkbaar vatten Belgen dat op als misgunnen of jaloezie.
Maar zolang uit onderzoek blijkt dat 40 procent neutraal , 10 voor Duitsland is en 40 voor België zal dat nog wel meevallen

18 juni 2016 om 20:35

Jaloers omdat Nederland er 1 keertje niet bij is?
Jaloers omdat Belgie voor het eerst in 30 jaar een eindtoernooi spelen?
De Ieren was het nivo van een Topklasser in Nederland.
Verreweg het slechtste team van het hele toernooi.
En tegen Italie werden de Belgen helemaal omver gespeeld .
Dit potje zegt helemaal,helemaal niets.

18 juni 2016 om 21:24

Waarom zijn de Nederlanders massaal jaloers dan? Omdat niet iedereen meedoet met die overacting á la jan Mulder? Is een ieder die voor een ander land is direct een jaloers iemand omdat hij/zij niet meehuilt/juicht met Belgie? Ga gewoon inzien dat het tot op heden niet vee bijzonders is wat België heeft laten zien (ook ik zal nu opeens als een jaloers iemand worden betittelt, maar goed). Ierland is echt een der slechtste ploegen van het toernooi, dat mag gezegd worden. Prima dat er 3 keer is gescoord. Maar je moet het niet overdrijven. België is tot op heden niet van het niveau van Spanje, Duitsland en Nederland (in haar glorie tijd). Dat is geen schande, maar het is we de realiteit. Tiki taka zonder dat de tegenstander druk op de bal zet. Je zou juist de gene die zoiets opeens "tiki taka" noemt tot de orde moeten roepen.

Hazard is een speler waar ik graag naar kijk, maar voor de rest zie ik prima/nuttige spelers. Ik vind België juist een ploeg voor de omschakeling, het is dan ook niet voor niets dat zij goede resultaten halen tegen grote landen.

18 juni 2016 om 23:47

Dat komt omdat ze eerst zichzelf overhypen. Ze zijn goed, maar minder dan een Spanje, Duitsland Italië en ongeveer even goed als een Kroatië of Frankrijk. Als ze dan zeggen dat ze het EK kunnen winnen leggen ze te veel druk op zichzelf en bij tegenvallende resultaten en/of spel zullen ze ook berktitiseerd worden dat ze hun onrealistische verwachtingen (EK winnen) niet kunnen waarmaken.

Ik hoorde dat dit de langste sinds 1980 is, niet de langste ooit.

18 juni 2016 om 18:58

Sowieso wel een mooi gegeven, al is het "maar" tegen Ierland, ik ben blij met de drie punten en vooral met de tweede helft. Reactievoetbal ligt dit elftal veel beter, das duidelijk.

18 juni 2016 om 19:05

Als dit elftal met zijn allen hoog kan pressen en op de omschakeling speelt kan het van elk land op dit toernooi winnen.

18 juni 2016 om 19:10

Ik begrijp ook niet goed waarom Wilmots per se die bal wil hebben, terwijl we in balbezit zo sloom voetballen en inderdaad levensgevaarlijk kunnen counteren.

Dubbele gevoelens. Aan de ene kant hele mooie prestatie, aan de andere kant het is toch maar Ierland. Ik wens onze zuiderburen in ieder geval veel succes tegen Zweden.

De Ieren waren ook echt zeer zwak.
De Belgen spelen de Ieren van het veld en Italie liet Belgie alle hoeken van het veld zien.
Het verschil tussen de landen is wel erg groot.
Dat Ierland zich heeft weten te plaatsen geeft nog maar eens aan wat Nederland zich geblameerd heeft.
Schaamte is echt op zijn plaats.
Ierland zou niet eens in de middenmoot van de Eredivisie eindigen verwacht ik.

18 juni 2016 om 19:08

Ierland zou niet eens in de middenmoot van de Eredivisie eindigen verwacht ik.

Wat een onzin weer, is dit nou echt uit je diepe afkeer voor België? De Ieren afkraken om onze overwunning te bagatelliseren? Al die Ieren spelen bij Stoke, Everton, Norwich of Aston Villa en zouden dus wel bovenin meedoen in Nederland. Het zijn verdorie Premier League spelers, geen League Ine of zo.

Die Ieren wonnen gewoon van Duitsland in de kwwalificatiepoule en schakelden in de barrages het Bosnië van Pjanic, Ibisevic en Dzeko. Tegen Zweden verdienden ze de 3 punten maar ze scoorden een owngoal waardoor Zweden 1-1 maakte ondanks 0 schoten op doel van Zweden en dus ook de grote Zlatan die gestopt werd.

Zo slecht zijn ze niet, doe nirt zo belachelijk. Intriest gewoon.

18 juni 2016 om 19:21

Indd, deze prestatie van België mag niet onderschat worden. Hele goede teamgeest 2e helft van die Belgen. Schitterend.. Allez Belgique!!!

18 juni 2016 om 20:11

Je zal er heus wel mee eens zijn dat het nivo van de Ieren echt om te huilen was.
Alles wat ze aanraakten kwam verkeerd aan of werd maar gewoon weggeschopt.
Die zijn al lang blij dat ze erbij mogen zijn en ik had niet echt het idee dat de supporters en ook de spelers ermee zaten.
Voor hun is het een feestje en dat was aan het spel ook wel te zien.
Gezellig om erbij te hebben maar het was echt helemaal niets.
Van Belgie 3 leuke counters en 3 goals.
Tegen Italie geen schijn van kans dus dan weet je waar je gaat stranden...
Succes tegen Zweden

18 juni 2016 om 20:18

Weet waar ze stranden? Weet niemand nog. Ik verwacht finale plaats. Komt helemaal goed. Witsel op de 6 is natuurlijk niet goed. Daar moet Dembele. Dat verandert alles. Zoals vandaag.

18 juni 2016 om 20:38

Als zo,n counterteam als Belgie de finale haalt dan eet ik mijn schoen op.
Helemaal afgedroogd tegen Italie en ik schat Spanje,duitsland,frankrijk en zelfs Croatie nog 2 klassen hoger in dan Belgie

19 juni 2016 om 11:40

3 counters 3 goals? Maak jezelf niet zo belachelijk zuur mannetje. Je bent bezig onder een artikel over de langste actie in 40 jaar op het ek voorafgaand aan een goal...

Vond het een hele goede wedstrijd van onze mooie zuiderburen. Hoop dat ze heel ver komen

Schitterend.. Hoop dat dit het vertrouwen opkrikt. Ben toch veel minder bang als dembele speelt, ik hoop echt niet dat hij geblesseerd is. Verthongen moet echt naast Alderwereld me Moussa daarvoor, zo zijn ze bijna kampioen geworden Wilmots. Zet Lukaku of Tomas maar op links. Eindelijk Yannick in de basis. Het gaat wel goed komen met België.

Schitterend.. Hoop dat dit het vertrouwen opkrikt. Ben toch veel minder bang als dembele speelt, ik hoop echt niet dat hij geblesseerd is. Verthongen moet echt naast Alderwereld me Moussa daarvoor, zo zijn ze bijna kampioen geworden Wilmots. Zet Lukaku of Tomas maar op links. Eindelijk Yannick in de basis. Het gaat wel goed komen met België.

Schitterend.. Hoop dat dit het vertrouwen opkrikt. Ben toch veel minder bang als dembele speelt, ik hoop echt niet dat hij geblesseerd is. Verthongen moet echt naast Alderwereld me Moussa daarvoor, zo zijn ze bijna kampioen geworden Wilmots. Zet Lukaku of Tomas maar op links. Eindelijk Yannick in de basis. Het gaat wel goed komen met België.

Schitterend.. Hoop dat dit het vertrouwen opkrikt. Ben toch veel minder bang als dembele speelt, ik hoop echt niet dat hij geblesseerd is. Verthongen moet echt naast Alderwereld me Moussa daarvoor, zo zijn ze bijna kampioen geworden Wilmots. Zet Lukaku of Tomas maar op links. Eindelijk Yannick in de basis. Het gaat wel goed komen met België.

Nederlanders zijn nu eenmaal kritisch dat zijn ze op oranje ook.

Blijkbaar vatten Belgen dat op als misgunnen of jaloezie.
Maar zolang uit onderzoek blijkt dat 40 procent neutraal , 10 voor Duitsland is en 40 voor België zal dat nog wel meevallen

Mooi opgebouwde goal was dit zeker! En uiteindelijk een terechte overwinning voor de Belgen al kon 't hier en daar wel beter. Ierland vond ik verrassend slecht vandaag had wel wat meer van ze verwacht. Benieuwd wat Belgie tegen Zweden laat zien, tot nu toe was 't nog niet Zlatan's toernooi maar hij is wel iemand die ze het nog moeilijk kan maken straks.

Als Ierland het zo toe laat, kun je het wel tiki-taka noemen. Het was niet zo dat de Ieren er ook alles aan deden om de bal te heroveren. Men is nu wel erg positief over de Belgen. Ik ben benieuwd hoe het tegen Zweden gaat.

19 juni 2016 om 11:44

Inderdaad, vreselijk is dat. Opeens is alles weer 'perfect' terwijl ik toch ook heel wat slechte dingen heb gezien gisteren. Lukaku is weer een topspits omdat ie 2 doelpunten maakt terwijl ik hem toch 3x zoveel kansen de nek op heb zien wringen in de opbouw. De Bruyne is weer een topper terwijl die toch weer veel te veel balverlies had en defensief niets uitvoerde, Wilmots is opeens een topcoach terwijl hij er gewoon niets van bakt etc... en als we volgende week tegen Zweden gelijkspelen is alles weer slecht

Tja, ze speelden tegen Ierland. Ik snap best dat je blij bent, maar ze overdrijven nu ook wel hoor. Lukaku wil al de beker, 'Belgisch tikkie takkie voetbal'. En ik dacht dat wij Nederlanders arrogant waren....

Ierland was dan ook wel een heel slap zooitje. Dus deze wedstrijd is naar mijn mening geen goede indicatie van de kracht van Belgie. Dat zal later moeten blijken. Italie was gehaaider, Ierland was veel minder goed. Zweden zal ook veel minder goed zijn. Maar daarna. Verliest Belgie ook van landen als Frankrijk, Duitsland, Spanje, Engeland en Portugal?

Gewoon een goeie wedstrijd van de Rode Duivels, dit is het niveau dat ze gemiddeld zouden moeten halen. Buitengewoon was het inderdaad niet, maar welk team speelt wel fantastisch in de groepsfase van zo'n toernooi? En ok, Ierland was niet al te best. Maar voor de mensen die verwijzen naar de prestatie van bv. Spanje gisteren: het huidige Turkije is echt nog een niveau lager dan Ierland hoor.

De euforie nu is uiteraard overdreven, maar valt ook volledig te begrijpen. Het is niet zozeer de prestatie van vandaag die de gemiddelde Belgische fan zo bekoort, maar wel het verschil tussen de prestatie vandaag en die van tegen Italië. Ik moet zeggen dat ik zelf aangenaam verrast ben door de vooruitgang. Natuurlijk wist je op voorhand dat het beter ging gaan, omdat de ploeg nu veel meer naar haar kwaliteiten werd opgesteld (meer voetballend georiënteerd). Toch zat het tactisch al behoorlijk goed in mekaar.

Maar er is nog steeds ruimte voor verbetering. Meunier mag van mij nog wat hoger komen, die sterkte moet je echt maximaal uitspelen. Verder moet er getraind worden op de looplijnen voor doel. De mensen in de box zijn er al, nu moeten ze nog efficiënt bewegen. Tot slot zou ik mijn verdedigers nog iets meer risico laten nemen door bv. wat meer crosspasses te trappen.

Dit doet me echt denken aan een doelpunt van Mata, aan het begin van afgelopen seizoen. Toen werd de bal 43 keer rondgespeeld voordat hij 'm binnentikte. Ik weet alleen niet zeker of er destijds ook een record werd verbroken zoals hier het geval is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren