Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ramiz Zerrouki meldt zich ziek en is twijfelgeval voor bekerduel van FC Twente

Laatste update:

Ron Jans kan dinsdag in de TOTO KNVB Beker mogelijk geen beroep doen op Ramiz Zerrouki. De 24-jarige middenvelder kampt met griep en mist daardoor hoogstwaarschijnlijk het duel met Telstar. Jans benadrukt tegenover RTV Oost dat Zerrouki echt de griep heeft en niet vanwege een transfersoap rond zijn persoon ontbreekt.

Feyenoord aast nog altijd op de komst van Zerrouki. De Rotterdammers brachten zondag een nieuw bod uit op de Algerijns international, die zelf zijn zinnen heeft gezet op een transfer. De middenvelder was maandagochtend te ziek om te trainen. Volgens zijn trainer Ron Jans heeft Zerrouki echter echt de griep, waardoor hij de bekerwedstrijd tegen Telstar van dinsdagavond hoogstwaarschijnlijk aan zich voorbij moet laten gaan.

Volgens Voetbal International heeft Feyenoord zondag een verbeterd bod van bijna acht miljoen euro (inclusief bonussen en doorverkooppercentage) bij Twente neergelegd. Technisch directeur Jan Streuer van de Tukkers was echter niet onder de indruk en weigerde om mee te werken aan een transfer. RTV Rijnmond-verslaggever Dennis Kranenburg meldt daarentegen dat beide partijen toch weer om de tafel gaan.

Twente beschouwt Feyenoord als een directe concurrent en doet liever zaken met een buitenlandse club. Zerrouki hoopt nog altijd op een transfer naar De Kuip, getuige een Instagram Story die hij zaterdagavond plaatste. De rechtspoot plaatste een foto van zichzelf in Twente-tenue tijdens een duel met Feyenoord. Er stond een veelzeggend zandlopertje bij. De in Amsterdam geboren middenvelder baalt van de uiterst stugge houding van Twente. Zerrouki had op meer medewerking gerekend, nadat hij in de zomer al een overgang naar Feyenoord zag afketsen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voordeel van de twijfel. Hopelijk knapt hij snel op en is dit niet om een transfer te forceren.
Overigens benieuwd hoe deze soap afloopt, want zou er iemand zich melden bij Ajax voor Alvarez zie ik Ajax ook wel instappen en die hebben sowieso een gat in de hand dus dan is het voor Twente kassa.

9 januari 2023 om 15:10

Hoezo twijfel? Er hebben zoveel mensen griep momenteel. Dat het toevallig nu gebeurt rondom de transferperiode geeft voer voor doemdenkers. Maar die vinden altijd wel iets om hun gelijk te bekrachtigen of te ontkennen.

9 januari 2023 om 15:24

Dat laatste zou win win voor alle partijen zijn denk ik.

9 januari 2023 om 16:06

Idd, Ajax krijgt een goede speler, Feyenoord bespaard geld en Twente krijgt wat meer.

Overigens denk ik ook dat zerrouki echt ziek is, half NL is ziek en de vorige keer bleef hij ook gewoon door voetballen.

9 januari 2023 om 17:16

Als Feijenoord snel die transfer cancellen. Iemand met zo’n instelling wil je niet in je selectie. Wel schattig dat sommige mensen denken dat hij echt ziek is 😂

Het is moeilijk om te geloven dat Zeroukki echt ziek is, kan natuurlijk wel, maar echt geloofwaardig is het natuurlijk niet. Zelf geloof ik dat hij niet ziek is, en zo gewoon de transfer probeert af te dwingen.

9 januari 2023 om 13:48

Was onlangs op het nieuws dat 1 op de 5 mensen in Nederland ziek is dus zou goed kunnen

9 januari 2023 om 13:50

ALS dat waar is zou ik per direct afhaken, als Feyenoord zijnde. Iemand die op zo'n opzichtige manier werk weigert hoef persoonlijk ik niet in ons shirt te zien. Zeker niet na de kwestie Fer.

9 januari 2023 om 13:52

Het is volgens mij niet zo zoals in het normale leven dat je in de ochtend afbelt en ze verder wel horen wanneer je weer komt. Ik las weleens ergens dat spelers zich altijd moeten melden op de club bij de arts, tenzij het echt niet gaat, dan komt de arts langs. Dat zal niet eens zijn qua vertrouwen zijn of je wel echt ziek bent maar meer dat ze willen weten wat je hebt. Hoe erg het is, dus wanneer de trainer jou weer kan verwachten voor aankomende trainingen/wedstrijden.

9 januari 2023 om 13:54

Zo moeilijk is dat niet te geloven. Weet je hoeveel mensen nu de griep hebben. Normaal zou ik ook zeggen jaja maar we hebben een enorme griepgolf nu.

9 januari 2023 om 14:01

Het kan idd, maar het lijkt wel heel toevallig. Hetzelfde zou bij jouw clubje zijn als alleen Kudus ziek zou zijn. Dan krijg je ook het gevoel dat hij misschien iets aan het forceren is.

9 januari 2023 om 14:33

Mensen vergeten dat een 'ziekmelding' niet alleen maar te maken heeft met ziektes, gebroken been, longontsteking of wat dan ook. Technisch is de term niet voor niets 'arbeidsongeschikt'. Je bent dus, anders gezegd, niet in staat om je werk te verrichten.

Daarbij hoeft het dus niet griep of wat dan ook te zijn. En iedereen die een baan gehad heeft weet dat het ook weleens zo kan zijn dat conflicten of onenigheid op het werk ertoe leidt dat je echt niet in staat bent om te werken. Het mag dan zo zijn dat een strikte uitleg van de wet betekent dat conflicten niet mogen leiden tot ziekmelding, maar de praktijk werkt nu eenmaal anders.

En in dit geval, even los van de vraag of zeven miljoen veel geld is of niet genoeg geld, kan ik mij best voorstellen dat als die jongen heel graag naar een topclub wil, hij er nu ziek van is dat zijn club rare dingen zegt als 'we gaan hem nu niet verkopen' terwijl iedereen weet dat Streur gewoon een spel speelt voor de bühne. Om meer geld te krijgen. Is het dan geoorloofd wat Zerouki doet? Daar mag iedereen verder wat van vinden. Het enige dat ik hiervan kan zeggen is dat ik in het 'normale bedrijfsleven' nog veel ergere en stuitender casussen heb meegemaakt dan dit verhaal.

Overigens, ik voorspel dat er snel een beter bod komt uit Rotterdam en dat de deal alsnog rond komt.

9 januari 2023 om 14:37

@janssen: Dat kan altijd inderdaad, de griepgolf nu in Nederland is wel erg omvangrijk. Voetballers zijn ook mensen en worden daar ook door geraakt, dat zag je sowieso al met veel afwezigen in selecties van de clubs. Dus het zou ook echt waar kunnen zijn. Jij, ik en alle anderen hier zullen er niet snel achter komen.

9 januari 2023 om 14:46

Het kan natuurlijk ook andersom, doordat hij wat meer stress heeft door de transfergeruchten is zijn weerstand lager en wat bevattelijker voor een griepje

9 januari 2023 om 16:11

Ja ik heb hem ook en geloof me die kom in 1x maar als hij die virus heb dan speel hij denk niet.
De aankomende 2 weken wat is die heftig kan beter corona hebben.

9 januari 2023 om 16:36

@janssen......kudus schijnt ook echt griep te hebben nu. Als de club dat aangeeft dan kan ik niet anders dan dat geloven. Zeker als er zoveel ploeggenoten hetzelfde hebben. Het heerst nu dus ik ben eerder geneigd de spelers nu te geloven. De timing is alleen een puntje maar dat heb je niet in de hand.

9 januari 2023 om 17:19

Kanonnuh, wat een flauwekul typ jij hier.

Het gaat om het tijdstip en de blessuregolf bij Feyenoord. Die moet FC Twente voor een appel en een ei op gaan lossen door een te laag bod te accepteren?

Bekijk het eens van de andere kant: stel je voor er komt nu een club voor kokcu. Ben je dan nog steeds zo overtuigd dat de club (Feyenoord dit keer) het hoe dan maar klakkeloos moet accepteren? Nee toch zeker? Jullie willen de boel bij elkaar houden want je draait een goed seizoen.

Vast niet. Dat heeft Twente ook.

9 januari 2023 om 16:18

altijd mooi dat speculeren. Maar anderzijds het griepseizoen heerst en duurt veel langer dan nomaal. Dus zo heel gek vind ik dit ook niet.

Misschien moeten we ook niet overal wat achter zoeken.

Waar rook is, is vuur. Het kan natuurlijk dat hij echt ziek is, zo midden het griepseizoen. Maar heel toevallig is het allemaal wel.
Stop nou gewoon met deze hele saga en trek Mansverk of desnoods Jordy Clasie aan.

9 januari 2023 om 13:46

Dat is natuurlijk heel makkelijk praten. Slot wilt hem heel graag der bij hebben en volgens hem de gemiste puzzel op het middenveld.

9 januari 2023 om 13:51

Slot kan dat best willen, maar de technische staf moet bepalen of een speler daadwerkelijk zo'n bedrag waard is. Het is niet voor niets dat Feyenoord weigert om het bod flink te verhogen.
Slot wilde ook per se Bjorkan en Idrissi halen.

9 januari 2023 om 13:54

En Dilrosun en Jahanbakhsh. Eigenlijk zijn alle spelers die Slot per se wou als zwakke schakels aan te wijzen.

9 januari 2023 om 14:25

Alireza heeft dan nog zijn werklust mee, en is telkens enorm belangrijk aan het begin van het seizoen en net na de winterstop. Verder een jongen die Nederlands spreekt en ervaring heeft in het systeem. Hem zou ik er eigenlijk altijd bijhouden.

9 januari 2023 om 14:45

Oh, ik vind Jahanbakhsh ook echt een gouden kerel om zijn mentaliteit. Dat zag je gister ook weer, niet juichen maar doorspelen. Bekommert zich ook echt om de nieuwkomers, met name de buitenlandse jongens.
Zo'n vent heb je echt nodig. Maar voetballend komt hij nog steeds gewoon niet uit de verf. Dat vind ik vooral heel jammer, want ik gun hem de wereld.

9 januari 2023 om 17:25

Maar wil je zo iemand hebben die zich "ziek" meld op het moment dat dit allemaal speelt ? Dan weet je wat voor iemand het is en het wellicht ook bij jouw club gaat doen als het hem tegen zit.

Maar wat hier al geschreven is...eerst het voordeel van de twijfel gunnen en geloven dat hij echt ziek is. Ik neem aan dat FC Twente ook een club arts heeft en deze dat mede geconstateerd heeft. Iedere speler van een profclub kan/mag weinig zonder de clubarts. (behalve Onana die zomaar wat slikt)

9 januari 2023 om 18:02

@bobo25

Ik ben persoonlijk sowieso geen voorstander van zijn komst. Is veel te duur voor de kwaliteiten die hij bezit en dan gaat dat geld ook nog eens naar een club die uitspreekt de concurrentie met je aan te gaan.
Dat hij inderdaad openlijk zegt de stap te willen maken en dat hij zich nu ziekmeldt zijn wel signalen dat je zo'n jongen niet moet halen.

9 januari 2023 om 13:50

Ho ho ho, van Clasie blijven jullie af. Die wordt door half Nederland nog steeds gezien als een uitgerangeerde vedette, maar speelt stiekem toch enorm goede wedstrijden voor mijn cluppie. Laat die maar lekker uit de spotlight en goed onderschat blijven.

9 januari 2023 om 13:57

Oh maak je maar niet druk om Clasie, leuke voetballer voor Az, maar bij Feyenoord kwam hij zwaar tekort, zit goed op zijn plek, lekker voetballen met weinig druk.

9 januari 2023 om 14:08

Clasie zou ook voor Feyenoord nog steeds prima zijn hoor. Beetje kortizchtig om alleen het jaar waarin hij werd gehuurd te onthouden. Overigens was hij ook toen niet eens slecht.

9 januari 2023 om 13:51

Ik ben het ook met je eens. Het is gewoon een vervelende situatie voor iedereen. Speler en beide clubs.

Aub geen Clasie, hij doet het hartstikke goed bij AZ, prima! Er staan aantal middenvelders, hopelijk pakken ze daar wel door.

9 januari 2023 om 14:15



@fiorenoord, Waarom zou Clasie een stap opzij maken van AZ naar Feyenoord?
ON: Voor de media is het een saga maar voor te Kloese is dit natuurlijk gewoon zijn werk.

9 januari 2023 om 18:32

Hafcahaas waar oe met deze opmerking over een stap opzij v AZ naar Feyenoord 😂

En Twente en Feyenoord dus toch weer om de tafel. Zucht... Acht miljoen is ook eigenlijk niet te weigeren voor Twente. Jammer voor de sportieve ambities dit seizoen maar ik zou toch gaan cashen denk ik.

9 januari 2023 om 13:48

Ruiz tis een heel verhaal.
Denk ook wel dat dit er aan zat te kopen.
Tis een lastig verhaal.
Twente die in zijn goed recht zit en een speler aan contract houd.
Feyenoord die snel een middenvelder nodig heeft en in hem de ideale opvolger zien.
En Zerrouki die dolgraag wil en denk de telleurstelling 1 keer heeft kunnen opvangen maar nu niet meer lukt.

Ik weet niet welke kant dat dit op gaat maar stel dat hij blijft dat er alleen maar verliezers zijn.
Wat je zelf aangeef 8 mil een mooi bedrag.

Van mij mag het vandaag klaar zijn

9 januari 2023 om 13:50

Denk dat Streuer al wel andere clubs op zijn dak heeft gehad voor zerrouki die hem eventueel na dit seizoen willen overnemen. Denk niet dat Twente anders dit risico kan nemen

9 januari 2023 om 13:57

Eens, ik ben er ook wel klaar mee. Rond het vandaag af dan kunnen beide clubs door en kunnen Feyenoord en Twentefans weer vriendjes worden hier.

9 januari 2023 om 14:00

@tukkercote
Je hebt drie partijen nodig in zo'n deal. De speler heeft ook wat te willen.

Het is niet een stukje vastgoed wat je aan de hoogste bieder kan verkopen.

9 januari 2023 om 14:44

@njfromvol dat klopt wat je zegt maar geeft je wel een iets betere onderhandelpositie. Je hoeft niet direct tegen een goed bod ja te zeggen.
Onderhandelen is een vak en daar is niet iedereen goed in.
Wij gissen maar wat op het onderbuikgevoel en er zijn er maar een paar die het hele verhaal kennen.

9 januari 2023 om 17:22

Ook eens, maar dan wel graag voor 8 miljoen, exc bonussen en niet voor 6,5 incl bonussen

9 januari 2023 om 13:49

Ben ik het mee eens. Er zijn geen garanties voor de komende seizoenshelft. Als we in een minder flow komen, een blessure van Zerrouki, of gedoe in de groep hierdoor dan heb je aardig wat geld weggooien.
Je hebt in 1 klap financieel een goed jaar, en daarnaast is er nog vrij ruim de tijd om te kijken naar vervanging.

9 januari 2023 om 14:03

Ik ga ervanuit dat Twente na de zomer wel een back up lijst heeft opgesteld dus dat kan denk zo geregeld worden.
Ik denk maar is persoonlijk als die nu blijf dat het alleen maar vervelend wordt.

Waar ik wel echt nieuwsgierig naar ben en de waarheid zullen we nooit horen denk hoe dit nu echt gelopen is tussen de clubs.

9 januari 2023 om 14:40

Uiteraard! Twente gaat dan vol voor Mannsverk!

Zonder dollen: Twente heeft al voorgesorteerd door Kjolo aan te trekken die op de positie van Zerrouki kan. Daarnaast hebben we natuurlijk nog good old Brama, maar die zit vooral in de lappenmand.
De naam Mees Hoedemakers heb ik meerdere keren voorbij zien komen, maar dat lijkt me meer vanuit supporters te komen dan vanuit de club.

9 januari 2023 om 14:56

Schijnt wel een echte topper te zijn.
Hoorde vandaag voorbij komen een type frenkie

9 januari 2023 om 14:01

We moeten het ook weer niet overdrijven. Zerrouki is natuurlijk een goede speler, maar ik denk niet dat het seizoen af zal hangen van hem. Bovendien zou er genoeg tijd zijn om een adequate vervanger te halen. Wellicht zal die speler (nog) niet het niveau van Zerrouki hebben, maar zolang je qua niveau een subtopper haalt, zal de schade niet ontzettend groot zijn. Een aderlating absoluut als hij vertrekt, maar we hebben het ook weer niet over een Ruiz of zo. Een eventuele 8 miljoen euro is een heerlijk bedrag.

9 januari 2023 om 14:13

Waarom nu snel geld als je hetzelfde bedrag na dit seizoen kan krijgen? Bij voorkeur gaat Zerrouki naar het buitenland. Niet midden in het seizoen je beste speler verkopen. Gewoon poot stijf houden.

9 januari 2023 om 14:19

Silaz die garantie heb je aan het eind van het seizoen niet.
Ken je Jorgensen??

Persoonlijk zou ik ook ziek worden van zo een TD die je gewoon 2 momenten een mooie en prachtige stap omhoog misgunt. Enfin, nu serieus. Zerrouki kan ongetwijfeld echt ziek zijn en dit niet foreceren maar het wordt natuurlijk met elkaar vergeleken. Laat hem nou maar gewoon rond komen zodat alle partijen tevreden zijn. Maar niet voor de absolute hoofdprijs natuurlijk.

9 januari 2023 om 14:00

Hoezo misgunnen? Hij heeft toch gewoon een contract getekend bij Twente? Daar heb je mee te dealen. Twente heeft al vaak genoeg gezegd dat hij in de zomer mag vertrekken, dan is het toch niet misgunnen? Als hij nog een half jaar zo blijft spelen maakt hij een prachtige transfer.

Ik vind dat altijd zo'n onzin. die bewering dat het misgunnen is. Het is geen liefdadigheidsinstelling, maar gewoon een professionele voetbalclub. Streuer moet de belangen van de gehele club behartigen en niet die van Zerrouki.

9 januari 2023 om 14:36

Echteajacied

En hoe zit dat met die clubs die een contract met een speler hebbenvoor vier jaar en na drie jaar perse willen verlengen terwijl een speler dat niet wil? Die clubs hebben toch ook met hun volle verstand een contract voor vier jaar getekend en niet voor drie?

Dit mes snijdt dus altijd aan twee kanten.

9 januari 2023 om 14:40

Ik snap je opmerking niet helemaal eerlijk gezegd. De clubs hebben de speler gevonden voor vier jaar en willen na drie jaar verlengen, dan is die speler toch nog officieel eigendom van die club?

Als een speler niet wil verlengen, dan verlengt hij niet. Hij tekent voor vier jaar, en aan die vier jaar zit hij vast. Als club X na drie jaar dat contract wil openbreken., dan kan dat natuurlijk, maar als hij dat niet wil dan gebeurt het gewoon niet.

In deze situatie idem. Zerrouki wil graag weg, maar FC Twente houdt hem aan zijn contract (niet eens tot het einde, hij mag in de zomer vertrekken tegen een transfersom).

9 januari 2023 om 14:51

Dus als een club dan een speler niet meer opstelt of zelfs uit de selectie zet omdat die speler zijn contract na drie jaar niet wil verlengen omdat ze nog een transfersom voor hem willen vangen, dan zou je dat een hele slechte actie van die club vinden?

9 januari 2023 om 14:54

Als een speler niet wil verlengen, dan staat hij inderdaad nog onder contract. Maar er zijn clubs die dan die spelers op de tribune zetten en hun carriere verpesten, omdat ze niet willen verlengen (dit overigens alleen bij spelers die makkelijk vervangbaar zijn). Schijnheilig gedoe.

9 januari 2023 om 14:57

Dat is appels met peren vergelijken. De club zet de speler in zo'n geval uit de selectie maar hij krijgt gewoon zijn salaris; hij krijgt dus in principe geld om niets te doen. Dat is geen werkweigering; nu zegt de werkgever dat je niet nodig bent, maar ze betalen je gewoon door. Dat zou anders zijn als de hem uit de selectie zetten en niet betalen. Dan ben je een contract aan het schenden.

Kortom, een scheve vergelijking. Ik kan eerlijk gezegd ook niet 1,2,3 zo'n geval opnoemen waarin de club de speler per sé wil verkopen om er een transfervergoeding aan over te houden. Heb je een voorbeeld paraat? Puur uit interesse.

9 januari 2023 om 15:03

"dat is appels met peren vergelijken."

Huh? Hoezo dan? Want in beide gevallen gaat het om exact hetzelfde: Er is toch gewoon een contract getekend? En daar heb je mee te dealen. Wat jij doet is stellen dat alleen de werkgever de werknemer aan dat contract kan houden. Wat ik je voorhoudt is dat op basis van datzelfde principe ook clubs soms zich niet aan de verplichtingen van dat contract houden en de werknemer het recht op arbeid misgunnen. Je hebt niet volledig ongelijk, een club mag een speler uit de selectie zetten met behoud van salaris. Maar ik denk dat we het er wel eens over kunnen zijn dat er naast die hele letterlijke interpretatie van de wederzijdse rechten en plichten ook zoiets bestaat als een 'goed werkgeverschap'. Staat ook gewoon in de wet trouwens. En die praktijk die ik bedoel is daarmee overduidelijk in strijd.

Voorbeelden te over. Bij Ajax is dit al een aantal keer voorgekomen.

9 januari 2023 om 15:09



Wie heeft het over werkweigering? Actueel voorbeeld: Onana
Minder actueel voorbeeld: Boilesen

9 januari 2023 om 15:31

@constant, jij zegt "ik denk dat we het er wel eens over kunnen zijn dat er naast die hele letterlijke interpretatie van de wederzijdse rechten en plichten ook zoiets bestaat als een 'goed werkgeverschap'."

Vind jij dat passen bij deze transfersoap in de winter in de huidige situatie waarin Twente en Feyenoord zich in bevinden?

9 januari 2023 om 15:41

Dan wordt het recht op arbeid toch niet afgenomen? De speler mag gewoon blijven trainen etc., dat is toch gewoon arbeid? Niet bij een wedstrijdselectie zitten is niet gelijk het recht op arbeid ontnemen.

In het beloftenelftal spelen is ook gewoon arbeid. Waarschijnlijk niet de arbeid waar de werknemer op hoopt, maar arbeid nonetheless.

En tuurlijk bestaat er zoiets als goed werkgeverschap; vanuit dat punt kan je redeneren dat Twente inderdaad overstag moet gaan en Zerrouki deze transfer moet gunnen. Maar helaas is dat niet het geval in de voetbalwereld, die uiteindelijk gewoon een business is. Hoe jammer ik het ook vind.

9 januari 2023 om 15:56

"vind jij dat passen bij deze transfersoap in de winter in de huidige situatie waarin Twente en Feyenoord zich in bevinden?"

Nee, absoluut niet. Jij haalt de kwalificatie die ik had voor clubs die spelers dwingen hun contract te verlengen, onder de dreiging dat ze anders uit de selectie gezet worden (die ik 'slechte werkgevers' noem), aan. ALs reactie op de suggestie van Echteajacied dat çlubs geen 'liefdadigheidsinstellingen' zijn.

9 januari 2023 om 16:03

"dan wordt het recht op arbeid toch niet afgenomen? De speler mag gewoon blijven trainen etc., dat is toch gewoon arbeid? Niet bij een wedstrijdselectie zitten is niet gelijk het recht op arbeid ontnemen.

In het beloftenelftal spelen is ook gewoon arbeid. Waarschijnlijk niet de arbeid waar de werknemer op hoopt, maar arbeid nonetheless."

Again, technisch juridische gezien heb je hier het gelijk volledig aan je zijde. Zoalng het salaris doorbetaald wordt, kan je als speler nooit een plek in de eerste selectie afdwingen (tenzij dat contractueel vastgelegd zou zijn). Laat staandat je speeltijd af kunt dwingen via de rechter. Dus je hebt, nogmaals, formeel gewoon gelijk met hetgeen jij hier stelt.

Maar zelfs in die gevallen kan sprake zijn van 'slecht werkgeversschap'. En zeker in de verhoudingen in het voetbal, significant anders dan in het normale bedrijfsleven, kan dat een grote rol spelen. Spelers hebben een beperkte levensduur van hun carriere. Een jaar op de tribune moeten zitten puur gebaseerd op chantage, strookt niet met de beginselen van goed werkgeversschap.
Oh by the way, ik denk niet dat dit principe van belang is in de casus Zerrouki/twente. Ik noem dit puur in het kader van het gegeven voorbeeld van de speler die zijn contract niet wil verlengen en dan op de tribune gezet wordt. Dat is een andere casus dan waar we het over hebben , daarin heb je gelijk.

Desalniettemin, ik vind het vergelijk wel relevant. Het geeft maar aan dat ook clubs zich soms niet netjes gedragen, zoals het ook niet netjes is van Zerrouki om een ziekmelding te gebruikenin een conflict met de werkgever. Normaal gesproken zou een bedrijfsarts in dit geval mediation adviseren,...

9 januari 2023 om 16:09

Absoluut, clubs gedragen zich ook absoluut niet altijd netjes en voorbeeldig, volledig met je eens. En van goed werkgeverschap evenmin, in dat opzicht snijdt dát mes wel aan 2 kanten.

In ieder geval voor beide partijen beter als er tot een oplossing wordt gekomen waar allebei gebaat bij zullen zijn. Twente kan voor een mooi bedrag verkopen, Zerrouki wil de stap maken.

Maar zoals je inderdaad benoemt heeft hij juridisch-technisch geen poot om op te staan. Enfin, nog een half jaar knallen bij Twente en dan een mooie transfer maken, is toch ook niets mis mee? Vind het gewoon een zwaktebod om je kont tegen de krib te gooien als het even tegenzit.

9 januari 2023 om 19:24

Persoonlijk maakt het mij niet uit. Of hij gaat of dat hij nog een half jaar bij Twente blijft. Meer dat dit 'spelletje', want dat zou het dan in feite zijn als Zerrouki zich alleen maar ziek heeft gemeld om de boel op het spits te drijven, door beide clubs gespeeld wordt. In mijn visie vind ik namelijk niet dat Twente hier 'moreel meer) gelijk' heeft, puur omdat ze nog een doorlopend contract hebben.

9 januari 2023 om 14:34

Hij heeft met zijn volle verstand een arbeidsovereenkomst getekend bij Twente, wat een prachtige club is, en het is Twente hun goed recht om hem eraan te houden. Hij kan echt wel het geduld opbrengen om tot de zomer te wachten, Twente heeft hem nodig om haar eigen doelstellingen te halen

9 januari 2023 om 18:24

Tsja dan moet je een contract tekenen voor 1 jaar of een vaste afkoopsom in je contract op laten nemen zodat een club weet wat die moet bieden. Is niet gebeurd en het goedrecht van Twente nu om hem niet te willen verkopen. Ze doen mee om de titelstrijd dus waarom die nu opgeven. Als je tweede kan worden als Twente zijnde verdien je miljoenen meer en kan je Zerrouki na het seizoen nog verkopen voor 8 miljoen. Mocht hij niet echt ziek zijn is het wel een zwaktebod van deze speler en zou ik als Feyenoord zijnde meteen afhaken. Dit zal dan precies weer gebeuren wanneer een volgende club dan bij Feyenoord op de deur klopt.

Streuer heeft aangegeven toch weer in onderhandeling te zijn. Zal het dan toch?
Mocht het rondkomen, dan heeft hij in ieder geval het onderste uit de kan gehaald (resulterend in de hoogste transferinkomst sinds Ziyech)

9 januari 2023 om 13:49

Streuer heeft aangegeven nog niet gereageerd te hebben op het tweede bod van gisteren. Ga er maar vanuit dat hij gewoon bij zijn standpunt blijft en dat Zerrouki lekker in Enschede blijft. Persoonlijk vind ik 8 miljoen ook wel een goed bedrag en er is nog tijd om een goede vervanger te vinden, maar in Jan we trust! Hopen dat Zerrouki zijn koppie erbij kan houden in ieder geval, maar ook daar heb ik wel alle vertrouwen in.

9 januari 2023 om 14:11

Rijnmond meldt vandaag dat Streuer aan hen heeft bevestigd dat er vandaag weer gesproken wordt. Mag hopen dat dat de laatste keer is, begint een beetje vermoeiend te worden.

9 januari 2023 om 14:03

Dat komt wel rond. Nu zou je hem nog kunnen verkopen (aangezien je dan nog een vervanger kunt halen) en afgaande op de acties van Feyenoord, zijn ze nog niet van plan op te geven. De partijen naderen elkaar wel, denk ik. Iedere speler is te koop voor de juiste prijs, ook in de winter. Ik denk dat Feyenoord al veel te nadrukkelijk achter Zerrouki aan zit om het zomaar op te geven. Die zijn waarschijnlijk aan het kijken wat het minimale bedrag is waarvoor Zerrouki is op te halen.

9 januari 2023 om 15:00

Feyenoord wilt een speler die er gelijk staat en fit is.(nu is die ziek)
Bij een mannsverk is het risico groter dat die moet aanpassen.
Om die reden snap ik het wel.

Beetje lullig moment, maar neem aan dat Twente een doktor heeft langgestuurd. Goed van Jans om dit te benadrukken.

9 januari 2023 om 15:10

Nee, ze hebben de kantinejuf gevraagd om langs te gaan en een fruitschaal mee te nemen.

In de wandelgangen van de Veste gaat het gerucht dat er zojuist gesproken is tussen de clubs en er een topdeal voor Twente aankomt. Maarliefst 8.5 mio exclusief bonussen en doorverkoop percentage. Dat maakt Jan de grote winnaar van dit wedstrijdje verplassen.

9 januari 2023 om 14:01

Wat bedoel je met die wandelgangen, werk je letterlijk in de veste en krijg je dit soort nieuws eerder mee?

9 januari 2023 om 14:09

Er is op .net weer wat geroepen, dat wordt weer voor waar aangenomen en gebracht alsof hij zelf bronnen heeft. Voorspelbaar. Mocht het waar zijn, topdeal.

9 januari 2023 om 14:57

wel als er nog wel bonussen en verkooppercentages bij op komen. Zonder doorverkooppercentage zie ik het niet als de beste deal. Zerrouki gaat nog wel een mooie transfer maken

Zie veel mensen zeggen dat 8 miljoen niet te weigeren is maar is dat wel zo? Met zerrouki zie ik de kans op Europees voetbal minimaal 75% (plek 4 of via Play-offs) zonder hem denk ik dat plek 4 heel lastig wordt en met 1 off day lig je uit de play offs. Als je dan door hem niet Europees voetbal haalt heb je de halve transfersom weggegooid

9 januari 2023 om 14:00

En jij denkt niet dat Jan en Ron de afgelopen maanden met verschillende opvolgers gesproken te hebben.. ga er maar vanuit dat er binnen een week een vervanger is.

9 januari 2023 om 14:16

Helemaal eens. 8 miljoen is zeker te weigeren. Zou nog verstandig zijn ook. Ik ben overtuigd dat veel stakeholders (zoals sponsors, fans) hopen dat Twente niet verkoopt.

9 januari 2023 om 15:22

met een schuld van 37 miljoen is 8 miljoen niet te weigeren, geloof je het zelf? Ga er maar van uit dat er een RVC of 'stakeholders' (ofwel verschaffers van die leningen) invloed uit gaan oefenen. Bovendien vind ik meer dan 8 miljoen voor een speler van FC Twente met alle respect al een hele boel geld.

Dat Fans en Sponsoren hopen dat hij niet verkocht wordt begrijp ik volledig.

9 januari 2023 om 18:14

Volgens mij heb jij geen enkel idee hoe verantwoording werkt anders had je wel anders gereageerd. Bovendien zou ik als Twente fan een toontje lager zingen aangezien jullie de boel jaren lang hebben lopen flessen.

9 januari 2023 om 14:21

@tukkercote,

Plek 4 is toch ook play offs om een conference league ticket en als je die al weet te winnen dan ben je nog niet verzekerd van Europees voetbal aangezien er ook nog voorrondes gespeeld moeten worden. Volgens mij zijn alleen de nr 1-2 verzekerd van Europees voetbal en de bekerwinnaar.

Dus het blijft een redelijke gok om hem niet te verkopen, zelfs als je derde wordt dan is er dus een kans aanwezig dat je volgend seizoen alsnog met lege handen staat. Als hij zijn kruisband afscheurt wat altijd een mogelijkheid is dan is alles weg, ik weet niet of Twente dit soort risico's kan nemen.

9 januari 2023 om 19:33

Natuurlijk is dat altijd zo. Maar je moet wel eerlijk zijn het maximale bedrag dat je voor hem gaat krijgen is bijna bereikt en er ligt een concreet bod. Als je nou 3 andere hebt die je ook voor zo'n bedrag kan verkopen dan geef ik je nog gelijk, maar dat is niet zo.

9 januari 2023 om 14:58

En wat levert Europees voetbal op? Helemaal wanneer je a la dit seizoen in de zomer al uitgeschakeld bent? Het zijn geen champions league miljoenen wat binnenstroomt he

Wat een ongelooflijke soap is dit geworden zeg, en de uitkomst kan nu bijna nooit meer positief zijn. Of de transfer gaat door waarbij de prijs, druk en verwachtingen zo hoog zijn dat het alleen kan tegenvallen voor Feyenoord, en Twente verliest alsnog hun beste middenvelder op een ongunstig moment. Of hij blijft en Feyenoord heeft zich volledig in de kaarten laten kijken voor onderhandelingen over alternatieven en Twente zit met een ontevreden speler. Niemand wordt hier beter van. Wat een klerezooi.

9 januari 2023 om 14:59

Het kan ook positief zijn; Twente vangt een mooi transferbedrag en eindigt alsnog 4e . Zij zijn dan de lachende derde

9 januari 2023 om 18:31

Maar Twente ging toch voor het kampioenschap?

10 januari 2023 om 08:46

Volgens wie?

Ik mag toch aannemen dat ze bij Feijenoord zo slim zijn om Zerrouki na de wedstrijd van Twente tegen Ajax over te nemen.
Ik hoop als Twente fan dat hij blijft, met een verkoop van je beste speler halverwege het seizoen gooi je toch een beetje je eigen glazen in, helemaal aan een ploeg die dichtbij staat op de ranglijst.
Laten we niet te hoog op het ros gaan zitten en niet vergeten waar we vandaan komen. Neemt niet weg dat Streuer elke cent uit deze transfer moet wringen om van een nood een deugd te maken.

9 januari 2023 om 14:03

Lijkt me een mooie deal, dan kan Zerrouki nog 1x beide clubs een dienst bewijzen

9 januari 2023 om 15:02

zul je zien dat Zerrrouki net tegen Ajax zijn enkelbanden scheurt, omdat hij er niet vol in durft te gaan omdat hij bang is voor blessures

9 januari 2023 om 15:12

Mooi, scheelt ons weer acht miljoen euro en is de concurrentie alsnog verzwakt. Voor iedereen win win, behalve voor Twente.

9 januari 2023 om 15:19

Of je het voor acht miljoen een extra speler in de lappenmand. Kan hij mooi met Timber trainen

Ik zou ook graag hebben als die naar Feyenoord komt maar dit duurt allemaal veels te lang en kan voor onrust zorgen.Heb liever dat ze doorschakelen nu want er wacht een zwaar progamma.



Ook Feyenoord is in de groei. Paar keer leuk gecasht. Nog steeds op de eerste plek in de eredivisie. Kunnen nu ook een speler halen voor 10 miljoen. Hopelijk het begin van financiele voorspoed. Misschien in de toekomst als 2 e CL deelnemer een keer 40 miljoen ophalen en door. Ging bij mijn club een paar jaar geleden net zo. Ineens Millik die voor 30 miljoen werd verkocht.

10 januari 2023 om 14:04

Maar heeft Feyenoord niet nog steeds een lening van zo'n 40 miljoen staan bij de vrienden?

Sinds die paar prachtige afstandsschoten ben ik verkocht.
Dacht toen meteen dat het een leuke zou zijn voor Feyenoord.
Ik hoop dus echt dat ze Zerrouki halen en ik vind het gerechtvaardigd om daar ver in te gaan.
A. het is een leuke speler met groeipotentie en B. er is hard iemand nodig voor de nummer 6 positie

Overigens ook een goed teken dat Feyenoord de beste spelers bij clubs als Utrecht en Twente weg kan halen.
Dat betekend een sterkere Eredivisie; een proces wat gelukkig sinds een paar jaar bezig is.
Het begon o.a. met de goede prestaties van Ajax in Europees verband. Dat straalt af op de rest van de competitie.

9 januari 2023 om 14:40

Dat is toch juist geen goed teken?

9 januari 2023 om 14:57

Twister,

Vind het lastig om het 'goede teken' daarin te zien.

Voorheen was het namelijk de standaard. PSV, Ajax en Feyenoord haalden elk seizoen de beste spelers die opvielen bij de subtop en middenmoot op. Het is sinds de transfersommen belachelijke proporties aan zijn gaan nemen dat ook die clubs opeens enorme bedragen zijn gaan vragen dat het lastiger werd. En dat mes sneed aan twee kanten. Want voorheen gingen de beste spelers nationaal naar de top, maar er mislukten er evenveel als dat er slaagden. Maar toen die subtop en middenmoot spelers voor dikke miljoenen nationaal verkocht werden maar faalden, is de bereidheid van de topclubs om dikke bedragen te betalen verdwenen. Want als je ziet hoe Maher, Ramselaar, Diemers, Klaiber, etc allemaal dikke bedragen hebben gekost maar dat nauwelijks waard bleken, dan snap ik wel dat topclubs liever naar hun eigen opleiding kijken, danwel in het buitenland gaan shoppen.

9 januari 2023 om 17:34

Su-lei-ma-ni

9 januari 2023 om 18:33

En Utrecht voor gratis een ervaren speler dat naar mijn mening niet minder is dan Timber. Utrecht heeft dat goed gedaan.

Voor 8.5 miljoen + doorverkoop percentage van 10 procent verkopen. Zerrouki wil heel graag. Twente kan het geld ook gebruiken om schulden af te lossen. Met sadilek op zijn positie wordt het nog aardig goed opgelost. Er zal dan wel een speler bij moeten komen voor de breedte of basis.

10 januari 2023 om 14:10

Het probleem is dat Sadilek wel terug is maar geen zekerheidje. Is nu weer 3 dagen afwezig voor behandeling van zijn oorprobleem. Stel dat dat niet verder verbeterd of zelfs verslechterd. Dan zijn ze én Zerrouki kwijt én Sadilek. Dat is een immens risico voor Twente. Daar denkt volgens mij niemand over na, behalve de staf.
Ik snap wel dat het moment van verkopen nu niet geschikt is. Zeker omdat ze ook weten dat in de zomer ook andere partijen op de markt komen voor Zerrouki. Partijen die het voor Twente en ook Zerrouki interessanter maken. In de zomer krijgt hij wat te kiezen en kansen op een nog beter salaris.

Als je je wilt verbeteren,ga je toch niet naar een club die maar 4 pnt boven je club staat.dat is toch geen verbetering.

9 januari 2023 om 15:01

en een waar je 3x meer kan verdienen? een waar je Europees voetbal speelt mischien wel dan? misschien een die je op een beter niveau aanwijsbaar klaar kan stomen voor een stap naar de grootste competitie van de wereld?

9 januari 2023 om 18:35

Feyenoord speelt nog Europees, waar Twente zich niet kon kwalificeren.
Feyenoord betaald daarnaast beter en is in alles een grotere club. Lijkt mij logisch dat dat een verbetering is, al is het maar voor zich in de kijker spelen van nog grotere clubs.

Durf bijna te wedden dat Twente hoopt dat Chelsea alvarez koopt van Ajax,dan hopen ze dat Ajax komt en 2.000 000 meer bied dan die andere club.

9 januari 2023 om 14:53

Of dat Chelsea Sangare haalt, dan zie ik PSV zich ook nog wel melden.

9 januari 2023 om 14:58

Chelsea weet volgens mij wel dat Sangaré nu 50 miljoen moet kosten en in de zomer 'maar' 37 miljoen. Al is Sangaré wel een veel betere aankoop dan die Alvarez.

9 januari 2023 om 15:04

Streuer hoopt natuurlijk dat Chelsea voor Zerrouki komt

9 januari 2023 om 15:47

"how can I make this about me"....

Het gaat hier over een transfer van een speler van FC Twente naar Feyenoord (mogelijk) en jij komt aanzetten met Alvarez, Ajax en Chelsea.

Heeft Ajax überhaupt al interesse getoond d.m.v. een bod? Of wil je gewoon even interessant doen.

Er zijn er 3 ziek met griep, waarvanZerrouki er 1 is.

9 januari 2023 om 15:19

Ah, kijk, de harde kern meldt zich eindelijk!
Jij weet meestal meer dan de rest hier, is deze 'ziekmelding' gewoon de zaak op het spits drijven of is hij echt ziek??

9 januari 2023 om 15:51

Constant, het staat in de tweet van Tijmen van Wissing tussen de tekst:
"een nieuw middenveld bij #fctwente morgen. Sadilek heeft een behandeling voor zijn oorsuizen. En geen toeval. Zerrouki was ziek en ontbrak vandaag. Hij heeft echt de griep, meldt Jans. En nog twee spelers zijn ziek."

9 januari 2023 om 16:05

Ah, Ron Jans zegt het. Dus, ....?
Nee maar even zonder dollen, Vak104 weet echt veel dingen intern. Daarom zou ik dat eerder van hem aannemen dan van een tweet van Ron Jans. Met alle respect, want ik vind Jans geen slechte trainer, maar ook gisteren zit hij voor de TV natuurlijk wel een show op te voeren. In het belang van de club natuurlijk, dat snap ik ook wel.

9 januari 2023 om 16:36

Nouja.. het is een tweet van Tijmen van Wissing (niet van Jans) die Jans citeert. Van Wissing is journalist, en zit er net als Leon ten Voorde doorgaans bovenop. Ieder die zegt dat Zerrouki niet echt ziek is, is slechts aan het speculeren.

9 januari 2023 om 17:29

Haha Shalom Karel, nee hier weet ik oprecht niets van af.
Ik lees wat er staat.
Ervaring leert dat Zerrouki gewoon weg is, Feyenoord teveel betaald en Twente een mooi bedrag opstrijkt.

Denk ik

Ziek of werkweigering, daar hebben we dokter voor omdat te constateren

Hij heeft nu natuurlijk alle schijn tegen, maar het is best mogelijk. Griep heerst. Vraag maar aan Ajax. 😉

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren