Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ramaj haalt z'n gram: 'Steijn is weg bij Ajax en ik niet, dus alles is goed'

Laatste update:

Diant Ramaj heeft in een uitgebreid interview in Voetbal International teruggeblikt op zijn moeizame start bij Ajax. De doelman, die inmiddels is uitgegroeid tot vaste keus onder de lat, begon onder Maurice Steijn als derde man achter Gerónimo Rulli en Jay Gorter.

Ramaj is blij dat toenmalig directeur voetbalzaken Sven Mislintat iets in hem zag dat anderen niet zagen. "Want van nummer twee bij Frankfurt naar Ajax is een heel grote stap. Maar hij zag de potentie in mij. Aan het begin was iedereen aan het praten: “Wat doet hij, waarom geeft hij zoveel geld uit aan hem?”"

"Iedereen weet wat er aan het begin gebeurd is, ik bleek ineens niet de tweede keeper te zijn, toen Gerónimo Rulli uitviel. Het was een moeilijke periode voor mij en natuurlijk ook voor de club. Maar ik ben hard blijven werken, zoals altijd. En toen de kans kwam, heb ik hem gegrepen, ik denk op de juiste manier. Nu ben ik blij dat ik me niet heb laten kennen."

Dat Ramaj zo hard werd gepasseerd door Maurice Steijn steekt hem nog steeds. "Ik denk dat hij iedere dag op de training heeft gezien wat ik nu laat zien. En toch zei hij dat ik er niet klaar voor was."

"Ik denk dat ik deze behandeling niet verdiende van hem. Maar ja, je ziet het: hij is weg en ik ben er nog, dus alles is goed. Het was een moeilijke periode, maar soms is het leven zo. Het maakt je sterker, denk ik."

Ramaj kwam al binnen bij Ajax met veel kritiek op zijn transfersom. Mislintat had in de ogen van de buitenwacht te veel geld uitgegeven aan de reservedoelman van Eintracht Frankfurt.

"Voor mij telde alleen: ik ben er. De rest motiveerde mij alleen maar om te laten zien dat ze het mis hadden. Ik ben heel blij dat me dat gelukt is. Nu zegt iedereen dat het een goede investering is geweest."

"Dat zat in mijn hoofd: dat ik iedereen wilde laten zien dat het geen vergissing was van Sven. Dat is nu trouwens nog niet klaar, ik moet me telkens weer laten zien."

Is Diant Ramaj de beste aankoop van Sven Mislintat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij zijn aankoop zag ik hem ook als derde doelman. Bijna iedereen denk ik. Vond dat zo vreemd, dacht dat ze dan beter met Setford uit nood zouden kunnen optreden. Of Pasveer. Maar tien miljoen voor je derde keeper, absurd.

Blijkt ie super getalenteerd. Hij heeft nog een hoop te leren, want soms is ie veel te druistig, maar het had een hoop erger kunnen zijn dit seizoen met Gorter of Rulli in plaats van Ramaj.

19 maart 2024 om 07:49

Dat verhaal van 10 miljoen bleek niet te kloppen toch? Hij was geloof ik 4-5 miljoen. Bedragen boven 5 miljoen moet Ajax openbaar maken en zijn aankoopbedrag was destijds niet openbaar gemaakt.

19 maart 2024 om 07:55

Je hebt gelijk! Maar ik bedoel echt specifiek bij zijn aankoop. Toen was dat het bedrag en dat veroorzaakte veel controverse. Ook 4-5 miljoen is overigens veel voor een derde doelman.

19 maart 2024 om 08:15

Pasveer was langdurig geblesseerd en Gorter mocht weg. Volgensmij was hij gehaald als 2e doelman. Rulli raakte geblesseerd dus mocht Gorter niet weg en stond meteen op doel. Ik snapte Steijn z'n beslissing wel omdat Ramaj pas net bij de club zat. Maar achteraf gezien vind ik dat Steijn op de training wel had mogen zien dat Ramaj beter is dan Gorter.

19 maart 2024 om 08:30

Dat bedrag blijkt wel te kloppen als je de bonussen meetelt. Tis hoe je het bekijkt.
Bij uitgaande transfers worden bonussen ook meestal meegeteld. Maar bij binnenkomende transfers laten we evt. bonussen vaak buiten beschouwing. Behalve als een negatief artikel geschreven wordt.

Dat Steijn koos voor dat talent wat van GAE overkwam kan ik best begrijpen. Had ook goede lijnreflecten, zat al een jaar (of 2) bij Ajax en sprak de Nl'se taal. Was nou niet dat het bij Ajax van een lijendakkie ging in de laatste linie icm terug verdedigen van aanvallers en middenvelders. Aan de andere kant zal Steijn dit ook gedaan hebben om Mislintat op te naaien. Dat laatste is wel het meest slechte en waardeloze wat je als mens kan doen. Een vete uitvechten over de rug van een ander, walgelijk.

19 maart 2024 om 08:37

Het was toch ook moeilijk om spelers te testen.

Pasveer moet je als Ajax zijnde een mooie afscheid geven en Rulli wilde weg. Gorter werd toch tegengehouden voor zijn transfer.
Ramaj is zeker wel beter dan Gorter, maar hij had maar 3 tot 4 wedstrijden gekeept in Bundesliga.

Dan kies je voor zekerheid. Hij kan wel nu groot roepen hij is er niet meer, maar had het anders kunnen roepen. Dat het verleden tijd is, en kijkt naar nu en toekomst.

19 maart 2024 om 08:44

@MR_Knowledge

De keuze voor Gorter viel toen nog wel enigszins te begrijpen tijdens de wedstrijd. Ramaj was er tenslotte pas een paar dagen geloof ik.

Wat ik niet begrijp is dat onze verdediging instabiel is, en dat we met een jonge getalenteerde keeper spelen ipv ervaring en rust met Rulli.

Rulli an sich zal direct misschien minder punten pakken dan Ramaj, (hoewel twijfelachtig), ik geloof dat met Rulli er veel meer rust en coaching is en dat daar punten gepakt worden.

19 maart 2024 om 09:08

@4fRedondo, ligt aan de bonussen. Soms zijn de bonussen een verkapte manier om de hogere transfersom uut te smeren en soms zijn bonussen daadwerkelijk moeilijk haalbare targets. Bij Ramaj gaat het volgens de geruchten om het laatste. Die zou ik dan niet gelijk meerekenen. Stel je verkoopt een speler aan real met een bonus als ze zich plaatsen voor de CL San zou ik die toch wel met potlood in de boeken schrijven.

19 maart 2024 om 09:10

Ik vind Ramaj helemaal niet zo goed. Voetballend overschat hij zichzelf enorm en brengt daarmee regelmatig zijn achterhoede in de problemen. Ook vind ik hem veel te druistig en te onrustig. Hij is wel goed op de lijn. Daarnaast vind ik hem niet sterk bij hoge ballen.

Ik vind Rulli echt een betere keeper en heeft meer ervaring en dat is in dit Ajax ook wel erg belangrijk.

19 maart 2024 om 09:10

Rulli is toch nog steeds geblesseerd?

19 maart 2024 om 09:25

@D-Bergkamp,

Daar ben ik ook wel met je eens en zeker als Rulli wilt vertrekken dan laat je hem zeker spelen.

Zoals Lierse1997 aangeeft, dacht ik dat hij nog steeds een blessure had?

19 maart 2024 om 14:38

@lierse: Nee, Rulli is vanaf begin december al weer terug fit en bij de selectie. Begin februari heeft hij ook een keer een wedstrijd gekeept (met Jong Ajax tegen Jong Utrecht, toen maakten Branderhorst en Rulli beiden minuten als reservedoelmannen).

19 maart 2024 om 21:53

Als hij dat zegt krijg je weer commentaar dat hij door zijn mediatraining niks interessants te melden heeft en hij beter geen interviews kan geven

20 maart 2024 om 15:16

Rulli is sowieso beter dan Ramaj. En of Ajax lager zou staan met Gorter weet ik ook niet, Ramaj toch ook best veel houdbare ballen doorgelaten.

Wel makkelijk roepen hij is weg en ik ben er nog.
Denk dat het makkelijker is voor een speler dan voor een trainer om te blijven in zo een chaos.

Geluk bij een ongeluk dat die bij Ajax mag keepen uberhaupt. Maar toch nog de beste aankoop van die duitser.

19 maart 2024 om 07:47

Slechte eigenschap. Nu durft hij iets te zeggen. Angsthaas. Maar keepen kan hij redelijk goed.

19 maart 2024 om 08:20

Ook bizar dat Steijn finaal werd afgemaakt door soortgelijke dingen te zeggen in de media, en de spelers? Nee, dat is allemaal oké. Giftige werkomgeving!

19 maart 2024 om 09:47

Ik vind dat daar wel een verschil in zit. 50 jarige trainer die na wedstrijden zijn spelers afbrand, ontslagen wordt en vervolgens de media weer opzoekt om nog wat gal te spuwen. Ten opzichte van een 22 jarige doelman die 1x een interview geeft.

Die Steijn heeft volgensmij bij geen Ajacied de sympathie, normaal zijn het alleen wisselspelers die negatief praten over de trainer. Maar Steijn heeft het wel heel bont gemaakt.

19 maart 2024 om 10:05

Ramaj is natuurlijk niet de eerste die een trap nageeft.

19 maart 2024 om 11:27

Ik vind het niet raar dat een manager kritiek krijgt op het slecht managen van een groep spelers. Bovendien, er is een verschil tussen een manager in functie die shit praat en spelers die zich zo professioneel mogelijk opstellen naar die manager zolang hij er nog zit, en pas interviews gaan geven na het vertrek van de manager. Bij de een heb ik dan veel meer het idee dat ie het groepsproces verneukt dan bij de ander.

19 maart 2024 om 09:28

Inderdaad, je moet het wel heel bont maken als speler om te worden ontslagen.

Hij bewijst potentie te hebben maar moet nog wel zich doorontwikkelen. Het mee voetballen verdient nog zeker aandacht.

19 maart 2024 om 08:42

Absoluut. Ik zit helemaal niet rustig met Ramaj op de goal. Hij heeft wel goeie reddingen, maar die doet hij wel erg onrustig.
Met Onana zat ik toch een stuk zekerder op mijn stoel.

Voor een 3de keeper vindt ik 10 miljoen vd gekke.
Hij doet het goed voor de rest maar het bedrag van ik veel te hoog

19 maart 2024 om 08:03

Maar kostte hij wel 10 mln?
Ajax heeft zijn aankoopbedrag volgens mij niet openbaar gemaakt. En volgens mij zijn ze dat voor aankopen boven een bepaald bedrag wel verplicht.

Ik vind het een talentvolle keeper. Rustig, goed 1 op 1, maar ook nog wel druistig. Anderzijds is hij enorm jong voor een keeper en daarmee een enorm talent. We zullen zien hoe hij ontwikkelt

19 maart 2024 om 08:04

Hoezo kom je bij 10 miljoen?

Voetbalzone, het zou jullie sieren als jullie iets van rectificatie zouden doen over de transfersom van Ramaj. Getuige de reacties, gelooft men nog steeds dat hij 8+ miljoen heeft gekost, mede door jullie eigen inbreng. Het is inmiddels al zeker een half jaar bekend dat hij eerder rond de 4 miljoen gekost heeft op dit moment.

19 maart 2024 om 08:15

Wel grappig ik kijk beetje rond en kom 8, 7 mil tegen etc maar transfermarkt(heeft het vaak goed met feiten) geeft 5 mil aan en 15 procent doorverkoopt.

Hij is in 1 tegen 1 situaties heel sterk. Daarnaast vind ik hem heel rustig aan de bal, maar voor de rest moet hij echt nog wel stappen maken. Maar zeker een keeper met potentie, maar hoever hij komt is uiteraard nog de vraag.

Van de andere kant had Steijn wel gelijk. Deze selectie is niet goed genoeg. Dat is inmiddels toch wel heel erg duidelijk.

19 maart 2024 om 08:44

Ik vind hem niet zo rustig. Vaak is het kantje boord en de lange ballen eindigen vaak in het publiek.

20 maart 2024 om 09:07

Ik vind hem zeker wel rustig, maar hierdoor krijg je idd wel momenten waarbij hij heel lang wacht en waarbij je soms wel het gevoel hebt dat het maar net goed gaat.
Dat zijn lange bal vaak niet aankomt en hij ook een medespeler lastig aan speelt zie ik ook. Hierin moet hij ook verbeteren.

19 maart 2024 om 09:13

Steijn had geen gelijk. Bij Steijn waren Berghuis en Bergwijn fit. Sinds dat die geblesseerd zijn kwakkelt Ajax. Daarvoor stegen ze in een rechte lijn van de 18e plek naar de 5e. Waarbij ze kort zelfs de 4e plek bedreigde. Selectie is niet top, maar wel flink beter dan Steijn deed doen voorkomen. Zelf van get Schip (wat een zeer matige coach is) krijgt er meer uit.

19 maart 2024 om 09:50

Tja, ik vind Steijn even waardeloos als van het Schip. Zoals je het nu laat lijken is John een prima coach maar heeft pech dat Berghuis en Bergwijn er niet zijn.

Steijn is de laan uit gestuurd na een reeks van wedstrijden Twente (U), Feyenoord (T), AZ (T), Utrecht (U) en PSV (U)
Dat je daarna lekker mag ballen tegen het gehele rechterrijtje zowat. Volendam, Heereneveen, RKC (met nog 9 minuten een voorsprong vasthouden), Almere, Vitesse, Zwolle, Sparta dan lijkt het inderdaad of van het Schip er meer uit had gehaald.

20 maart 2024 om 09:14

@ninjakai

Berghuis heeft onder steijn meerdere wedstrijden door schorsing of blessures gemist. Daarnaast waren van het huidige elftal Henderson, Kaplan en Manssverk vanwege diverse redenen ook niet beschikbaar. Ook had Steijn te maken met spelers die pas na het begin van het seizoen pas beschikbaar werden.

De 18de plek is een zwak argument, en dat weet jezelf waarschijnlijk ook. Dit was namelijk met 2 wedstrijden minder (waarbij de wedstrijd tegen RKC op een paar minuten na al binnen was). Met deze wedstrijd erbij en de inhaal wedstrijd tegen Volendam had Ajax er veel beter voor gestaan dan 18de (ze hadden ongeveer 10de gestaan)

19 maart 2024 om 09:19

Dat de selectie niet goed genoeg is wil niet zeggen dat je 18e moet staan. Steijn is gewoon een matige coach voor een topclub.

Is eigenlijk niet zo goed, maar het lijkt al snel wat in een zwak Ajax.
In normale jaren zou hij natuurlijk al snel afvloeien ala Gorter.

19 maart 2024 om 08:12

Precies dit. Ik vind dat hij zeker in de top 3 van beste spelers van Ajax zit van dit seizoen, maar dat zegt natuurlijk weinig : Voetballend goed, prima in de 1 op 1; maar neemt voor een keeper (net als Onana) veel te veel risico in zijn spel. Ik vraag me af of dit de beoogde nummer 1 gaat worden volgend seizoen, al snap ik ook dat je het geld liever op 8 of 9 andere posities wil besteden.

Prima keeper, maar met zo’n instabiele verdeliging voor zich valt er voor geen enkele keeper eer aan te behalen

Ik weet het niet hoor, ik vind het maar een vreemd keepertje. Hij is niet zo groot, heeft niet echt uitstraling, ik zie hem met regelmaat de meest vreemde capriolen uithalen aan de bal, hij is niet goed op hoge ballen. Ik vind het maar een bron van onrust, hij keept alsof hij liever veldspeler had willen zijn.

Even dimmen hoor,

Ik ben totaal niet overtuigd van hem als keeper. Hoop dat het net nog beter word. Voor ik half vz over mij heen krijg zou ik ook even uitleggen waarom.

Pros
*Hoge ballen goed
*1 op 1 komt die overtuigend (wel wild nog)
*Katachtige reflexen op de lijn.

Cons
*Heel traag in het gestrekte lage duik werk.
*vind hem tot nu toe mee voetballend goed. Alleen slaat hij hier totaal in door. Hij brengt mede spelers vaak in de problemen.( matig elftal nu kan hier debet aan zijn)
*verder is hij een keeper die vaak al ligt op de grond terwijl de bal nog van richting word veranderd. Ben zelf meer fan van keepers die wat later anticiperen.

Hij maakt verder geen blunders. Maar ik zie gewoon ontzettend veel houdbare ballen.

*PSV thuis lange hoek
*Sparta thuis lange hoek
*Heerenveen thuis lange hoek
*AEK thuis lange hoek
*Fortuna thuis korte hoek
*Fortuna thuis ligt die alweer
*Bodo uit lange hoek
*Sparta uit lange hoek
*Sparta uit ligt die te vroeg

Allemaal,geen grote fouten, maar een Ajax keeper hoort deze ballen stuk voor stuk te hebben

19 maart 2024 om 08:39

Ik heb niet al je voorbeelden zo in m'n hoofd zitten, maar Bodo uit is al een lachwekkend voorbeeld. Die bal werd van 20 meter hard op de binnenkant van de paal geschoten, terwijl meerdere spelers voor hem stonden. Die bal pakt alleen Courtois misschien, dat was absoluut geen fout. Daarnaast was Ramaj letterlijk de reden dat Ajax doorbekerde uit tegen Bodo, die heeft toen ontzettend veel ballen gepakt.

19 maart 2024 om 08:47

Silverfront

Ik ben het met je eens, maar Karimbu heeft zeker een punt

Karimbu vergeet voor het gemak nog even:

* Brighton uit... weggeven van rebound
* rkc thuis... Het leek wel Fifa waarbij er weer een controller zou sneuvelen.

Ik denk dat van 't Schip in de winterstop niet de ballen heeft gehad voor een keeperswissel, om niet nog meer onrust te veroorzaken. Je gaat mij niet wijs maken dat Rulli (jarenlang Villareal en 2e keeper van Argentiniã«) minder is dan Ramaj!

19 maart 2024 om 08:58

Vind het geen blunder hoor. Maar hij gaat gwn zo traag naar de grond.

Verder heeft die tegen Goa uit en bodo uit ons idd er door heen gesleept.

19 maart 2024 om 08:58

Vind het geen blunder hoor. Maar hij gaat gwn zo traag naar de grond.

Verder heeft die tegen Goa uit en bodo uit ons idd er door heen gesleept.

19 maart 2024 om 10:29

@shenkie Rulli heeft vorig jaar anders niet aangetoond beter te zijn dan wat Ramaj nu laat zien. Rulli heeft ook echt genoeg fouten gemaakt, uit bij Union Berlin die enorme blunder waardoor we eruit vlogen bijv. Tel daarbij op dat Rulli 10 jaar ouder is, geen restwaarde / toekomst meer heeft. Dan is het toch makkelijk te rijmen dat Ramaj de voorkeur krijgt.

19 maart 2024 om 10:43

Het feit dat altijd de blunder tegen Union wordt benoemd geeft aan dat hij verder weinig fouten maakte. Ja, 1 grote cruciale blunder en misschien heel incidenteel een houdbare bal. Ramaj heeft dat veel vaker met houdbare ballen. NEC uit was nog vergeten, hele houdbare bal was dat.

19 maart 2024 om 13:21

@silverfront

Exact wat Ajax12321 zegt....

Dit is de standaard reactie van mensen die liever Rulli zien.... Hij heeft tegen Union een enorme blunder begaan....

Restwaarde is een onzin argument... De beste hoort te spelen.

Wellicht zou Ajax ook eens moeten scouten op type spelers. Het lijken allemaal haantjes en met name druk met zichzelf ipv team belang. Steijn is weg omdat ajax de aansluiting met de top is kwijtgeraakt. Maar klaarblijkelijk prima voor Ramaj...want hij is 1e keeper en hoe is het toch mogelijk dat Steijn dat niet zag.

Ik vind dit een bovengemiddelde keeper hoor, maar er zitten de laatste wedstrijden ook momenten bij dat hij rust lijkt te acteren, maar vervolgens met de niet al te beste pass komt waarmee hij spelers in het nauw brengt of gevaarlijk past naar de tegenstander.

Wat hij hier doet, nog terugkomen op Steijn, dat vind ik dan weer niet zo nodig. Als Steijn het doet dan vinden we dat ook zielig gedrag. Dit is voor mij hetzelfde. Richt je op jezelf, laat het gewoon zien en leg je probleem niet bij iemand anders.

ik vond de keuze van Steijn best wel logisch destijds. Gorter draaide volop mee. Ramaj was een paar dagen binnen. Op dat moment had ik ook vertrouwen Gorter.

19 maart 2024 om 10:45

Was inderdaad gewoon een hele logische keuze. Eerder las je de meest belachelijke reacties op die beslissing. Ramaj is ook niet zo goed als mensen denken.

Wat mij betreft kan de hele 'Mislintat-groep' ophoepelen. Wat denken al die gasten wel niet?

Wat Steijn deed was niet best, maar hoe durven al die gasten hun mond nog open te trekken.

Het is dat NEC en GAE morsen anders sta je gewoon terecht! 7e en ben je uit de beker gegooid door een 3e divisionist... dat laatste was overigens met vrijwel alleen Mislintat-spelers.

Ze trekken (bijna) allemaal hun mond los... maar hebben echt nog niets laten zien, wat op het niveau lijkt waar je als Ajacied naar verlangd. Ook Ramaj niet... die doet het minder goed als iedereen zegt, maar beter dan de andere aankopen. En Mansverk hoor je ook veel over, maar die gaat in de eerste de beste 'topwedstrijd' dwars door de ondergrens.

Tahirovic, Gaeei, Avila, Ramaj, Mansverk, Sosa, Akpom, ze zijn allemaal al met een citaat over Steijn in het nieuws geweest.

Alleen Forbs nog niet, maar die is ook wel echt de allerminste en Sutalo (maar daar was Steijn positief over) hebben zich nog niet uitgelaten. Medic mag uberhaupt blij zijn dat hij bij Ajax mag horen.

Inmiddels zijn ze er stuk voor stuk ook bijna allemaal weer uitgespeeld door jongens als Gooijer, Kaplan, Hlynson enz enz.

Wat slecht deze reactie.... hou je mond en ga ballen tegenhouden. En als je carrière voorbij is zeg je dat je daardoor beter bent geworden ipv natrappen

Wat een onzekere, kleinzerige reactie. Als ik niet beter zou weten is dit een reactie die ik hoorde van pubers die maar wat graag vingerwijzen. Met lege media training woorden verpakt.

Matige keeper die zich wilt meten met de rest.
Al bijna 40 doelpunten moeten vissen in de competitie, hoeveel niet met Europese verband , hoeveel niet met knvb beker en vriendschappelijke wedstrijden.

Ik zie het somber wat er nu onder het lat zit .
Rulli voor zijn blessure wat beter en constanter

Je kan je niet meten maat met andere keepers . Je bent slecht . Je pakt geen punten voor het club

19 maart 2024 om 09:21

Hahaha wat een kansloze reactie. Alle tegengoals de fout van Ramaj zeker? Hij is een van de weinigen die juist wel punten voor de club pakt, grapjas.

19 maart 2024 om 10:48

2x punten gepakt en veel vaker houdbare ballen doorgelaten. Uiteindelijk kost hij je dus punten.

19 maart 2024 om 10:31

En met Courtois had Ajax bovenaan gestaan ofzo? Wat een onzin, de hele linie voor hem is zo lek als een mandje, dat ligt niet aan Ramaj.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren