Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV kreeg nul op het rekest in de aanloop naar CL-tweeluik met Monaco

Laatste update:

PSV heeft de KNVB onlangs tevergeefs verzocht om het duel om de Johan Cruijff Schaal uit te stellen, schrijft het Eindhovens Dagblad. De wedstrijd tegen Ajax wordt op 30 juli gespeeld, terwijl de selectie van trainer Ruud van Nistelrooij slechts drie dagen later moet aantreden tegen AS Monaco in de derde voorronde van de Champions League. De KNVB gaf echter te kennen dat het al te laat is om het wedstrijdprogramma om te gooien.

De Eindhovenaren klopten in de persoon van algemeen directeur Marcel Brands aan bij de KNVB om de wedstrijd bij voorkeur naar de vrijdag daarvoor te verplaatsen. Het tweeluik met Monaco wordt om meerdere redenen als veel belangrijker beschouwd. Naast het enorme financiële voordeel dat kwalificatie voor de Champions League PSV kan opleveren, is de deelname aan het eindtoernooi van grote waarde voor de Nederlandse competitie op de Europese coëfficiëntenranglijst. Gezien de vergunningen en handhaving van de openbare orde kon de KNVB zo kort dag niets meer doen voor PSV.

Het Eindhovens Dagblad analyseert de situatie en noemt het ‘opmerkelijk’ dat PSV geen hand toegereikt krijgt. “Uit tal van onderzoeken blijkt dat clubs met vier in plaats van drie dagen rust na een officieel duel beter presteren.” De krant benoemt daarbij ook het feit dat de KNVB zich de afgelopen jaren uitermate flexibel en behulpzaam opstelde voor Europees actieve ploegen. Zo werden tussen 2019 en 2022 verschillende wedstrijden van Ajax verzet om de club rust te gunnen rondom Europa League- of Champions League-wedstrijden. Ook Feyenoord kreeg voor de halve finale voor de Conference League (tegen Olympique Marseille) meer ademruimte van de bond.

Door de onhandige toestand is het maar de vraag hoe ‘serieus’ PSV de aanstaande strijd met Ajax neemt. De club hoopt waarschijnlijk, naast kwalificatie voor de Champions League, de grootste concurrent direct onder druk te zetten door de Johan Cruijff Schaal te prolongeren. Vorig seizoen wonnen de Eindhovenaren de eerste prijs van het seizoen door Ajax met 4-0 te verslaan. De mogelijkheid om de Johan Cruijff Schaal opnieuw te winnen komt voort uit de bekerwinst in april, waarbij de landskampioen eveneens werd verslagen (2-1).

Meet de KNVB hier met twee maten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tjaa wat moet je hiervan zeggen.. Ene kant wist je dit al tijdje van te voren. Andere kant is er op andere momenten wel soepeler mee omgegaan toen ook niet iedereen het er mee eens was

25 juli 2022 om 14:57

KNVB wist het ook ruim
van te voren dan hadden ze accuraat moeten handelen voor het NL voetbal..gemiste kans nu lijkt het of Ajax altijd voorkeur krijg…

25 juli 2022 om 14:59

Krijgen we dat calimero geleuter weer. Bij AZ is er ook een aantal keer een wedstrijd verplaatst. Maar ik vind het altijd zo’n gezeik, ga gewoon voetballen man. We zitten aan het begin van het seizoen en het gemiep begint nu alweer.

25 juli 2022 om 14:59

In 2019 is de wedstrijd nog verzet voor PSV, waarom altijd die vinger naar ajax. Is niet de schuld van de KNVB want zit ruim voldoende rust tussen (namelijk 48 uur). En je kan nu niet ineens tegen de mensen met kaartjes zeggen, ja we spelen op vrijdag (werk of iets divers) of een week later (vakantie) dus de KNVB kon het in dit geval nooit goed doen.

25 juli 2022 om 15:36

Note to all: PSV klaagt hier niet over.
De media recycelen dit de hele tijd.
Als RvN zegt dat het geen issue is, dan moeten anderen dat er vooral ook niet van maken.

25 juli 2022 om 15:36

De knvb weet ook al ruim van te voren dat Ajax CL speelt. Zullen ze denk je voor de zekerheid Ajax in de weekenden die voorafgaan aan een CL week alvast op vrijdag hebben ingepland? Juist ja, ik denk het ook niet.

25 juli 2022 om 17:09

Gewoon B team het veld in sturen klaar

25 juli 2022 om 17:29

Of een jeugd team. Die fruitschaal is nu ook niet echt een prijs. Als de CL wedstrijd een dag later was geweest is het ook geen issue. Maar omdat het dinsdag is wel. Dat wist deKNVB ook al maanden dat het een van beide dagen kon zijn. Gemiste kans natuurlijk...

25 juli 2022 om 19:32

Dat moet lukken lijkt me.

25 juli 2022 om 20:28

Zet PSV toch het 2e elftal op veld, het gaat nergens om.

25 juli 2022 om 15:01

In maart/april wist de KNVB al dat PSV en Ajax de JC schaal gingen spelen en dat een van deze clubs voorronde CL zou moeten spelen. Ze hadden toen al moeten handelen. PSV is nu ook gewoon te laat met het indienen van het verzoek

25 juli 2022 om 15:39

PSV moet gewoon met een verkapt jeugdelftal aantreden en zo een statement maken. Dit haalt ook meteen de charme van deze JC schaal wedstrijd voor deze editie. Ajax wint dan wel ruimschoots maar zal dan ook te horen krijgen 'tsja was maar PSV C'. CL bereiken dient prio te hebben dus laat maar zien dat je schijt hebt.

25 juli 2022 om 15:45

Neem een voorbeeld aan RudeBoy65. Die zegt terecht dat Psv niet klaagt, dit zijn weer de media. Iedereen wist dit al maanden. Praat er dan eerder samen over

25 juli 2022 om 20:34

Iedereen weet dat de traditie is voor de opening van het seizoen en dat is in heel Europa zo. Deze wedstrijd ga je niet verplaatsen ergens midden in het seizoen. Maak je niet druk, het gaat nergens om.

25 juli 2022 om 23:17

Dank voor de support Vernon.
Uiteindelijk komt het er denk ik op neer dat de KNVB als organisator van beide competities en PSV en Ajax als belanghebbenden ruim de tijd hebben gehad bij elkaar te gaan zitten en een plan te maken wat voor iedere partij in orde was geweest.
Gemiste kans.

25 juli 2022 om 15:20

Ik kan de frustratie in Eindhoven goed begrijpen. Een aantal jaren geleden moest alles wijken voor een bepaalde club.
Er wordt met twee maten gemeten, dat is wel duidelijk.

25 juli 2022 om 15:27

Voor elke club zijn de afgelopen jaren wedstrijden verplaatst. Ook voor PSV. Hou toch op met je 2 maten.

25 juli 2022 om 15:30

Gaat ie lekker, Premmetje. Hoe is dat nou om zo zonder feiten kennis, lekker vanuit je onderbuik en aversie tegen Ajax te reageren. Hoe werkt dat in je hoofd? O nee een artikel over PSV, maar ik betrek er Ajax ook even bij, want Ajax is stom. Vertel me dat nou eens? Hoe vaak moet nog herhaald worden dat dit te maken had met rusttijden? En hoe lang wist PSV al dat ze een voorronde moesten spelen? En dat alles moest wijken had met speelronde 33 en 34 te maken icm mogelijke competitievervalsing.

25 juli 2022 om 15:31

Alleen kwam in dat jaar een bepaalde club onverwacht ver en wilde bepaalde andere clubs niet afwijken van het principe dat alle 18clubs tegelijk spelen in ronde 33 en 34.

De JC-schaal vind al jaren plaats in de week voor de start eredivisie, net zoals de diverse kwalificatietoernooi. Je weet dus vooraf sowieso al dat dit gaat 'clashen'. Daarnaast wordt op zaterdag gespeeld en niet op zondag wat ook verderop in het seizoen de 'normale' verschuiving zou zijn voor teams.

25 juli 2022 om 15:36

Nee kijk, @rochus. Mijn onderbuikgevoelens en aversie tegen Ajax is onjuist.
Ik schrijf vaak met positieve teksten over Ajax. Kijk maar zelf.
Het enige wat ik zeg is dat ik de frustratie in Eindhoven goed kan begrijpen, daar is toch niks verkeerd aan?

25 juli 2022 om 15:37

Note to all: PSV klaagt hier niet over. (en is ook niet gefrustreerd)
De media recycelen dit de hele tijd.
Als RvN zegt dat het geen issue is, dan moeten anderen dat er vooral ook niet van maken.

25 juli 2022 om 15:39

@rudyboy, dankjewel voor de toevoeging. Het siert dan PSV eigenlijk enorm dat ze hier niet over klagen.
Dan ben ik inderdaad beinvloed door de berichten in de media en heb ik het verkeerd. Excuses.

Hoe kijk jij er als PSV-fan tegen aan als ik vragen mag @rudeboy?

25 juli 2022 om 15:41

Nee hoor Premmetje, dat doe je niet en dat weet je. Ik en vele anderen hebben je er nu maar ook in je eerste periode op aan gesproken. En dat is prima. Ik heb ook bijvoorbeeld niets met AZ (ook niets ertegen). Maar ontken niet iets wat zo overduidelijk is.

25 juli 2022 om 15:46

@rochus, als ik tegen een bepaalde club iets heb dan is dat zeker wel FC Twente.
Ajax is zeker niet mijn anti-club, integendeel. Ik zou je als 'opdracht' mee willen geven hier op te letten, dan zul je zien dat het mee valt Rochusje.

25 juli 2022 om 15:46

Prem

De frustratie zit niet eens bij psv. Is puur een mediaverhaal.

25 juli 2022 om 15:49

@vernon, klopt inderdaad! Ik las het hierboven al bij Rudeboy. Heb aangegeven dat ik dus op basis van die verkeerde informatie vanuit de media een fout oordeel had!

Zelfs ik heb het dus wel eens verkeerd.

25 juli 2022 om 17:16

Eigenlijk moet ik niet reageren, maar ik doe het toch zoals je ziet. En dit is volgens mij ook precies wat je wil uitlokken.

Spreekwoorden: (1914) Met twee maten meten, d.w.z. partijdig zijn, gelijksoortige personen of zaken verschillend beoordeelen.

Wanneer is de KNVB dat dan geweest ?? PSV en alle andere partijen wisten wanneer deze voorronde gespeeld zou worden, bij Ajax was het toentertijd lastminute omdat Ajax en niemand verwacht had dat ze zo ver zouden komen. Echt een hele andere situatie.

25 juli 2022 om 17:19





@prem_93

Het is denk ik ook niet zozeer het probleem dat je zegt dat je de frustratie in Eindhoven goed kan begrijpen, eerder dat zinnetje wat erna komt.
Dat was namelijk een beetje overbodig als je het mij vraagt.
Tevens zijn de KNVB en PSV beide fout, de KNVB moet dit soort wedstrijden beter in plannen en PSV moet gewoon eerder met de aanvraag komen.





25 juli 2022 om 23:25

Beste Prem, excuses zijn totaal niet nodig. Maar wel heel aardig en beschaafd van je om dat te zeggen.
Ieder van ons raadpleegt zijn bronnen, soms zitten die spot on en soms zitten ze ernaast. Gebeurt iedereen.

Om eerlijk te zijn kijk ik eerst naar de Knvb. Zij organiseren beide competities en spreken zich uit mbt ruimte geven aan Europees spelende clubs. Dikke faal dat ze dat niet hebben gedaan.
Als tweede kijk ik naar PSV. Zij hadden ook al veel eerder contact op kunnen nemen met de KNVB om hun belang te bepleiten.
Ajax verwijt ik niets. Zij hebben het minst belang in deze. Zij zijn al geplaatst en hebben een andere voorbereiding dan PSV. Het zou zeer sportief zijn, maar niemand verwacht dat zij alles gaan doen om PSV te helpen. Dat is naïeve malligheid.

25 juli 2022 om 16:39

Het probleem zal dit jaar ook zijn wanneer ze dan wel moeten spelen.
Als de wedstrijd in het weekend plaats zou moeten vinden is de eerste niet volgeplande datum waarop je zeker weet dat evoor of er na niet binnen 3 dagen al een wedstrijd is 24 December.

Alle overige weekenden zitten al vol, en zo lang je de loting van de CL niet weet zijn eigenlijk alle weekenden en ook alle mid weekse speel data tot die tijd geen optie.

25 juli 2022 om 16:47

Kleine toevoeging, als de wedstrijd op een doordeweekse dag gespeeld kan/mag worden (ivm veiligheid, uitzendrechten e.d.) had hij zo te zien ook nog op 9 of 10 november gespeeld kunnen worden.

Vind het persoonlijk ook te laat om dat nu nog te verschuiven. Echter vind ik het wel raar dat de KNVB hier überhaupt geen rekening mee hebben gehouden. Speeldata van de voorrondes waren wel al redelijk bekend. Erg dom vind ik persoonlijk.

25 juli 2022 om 15:00

De datum van de JC-schaal was ook al veel eerder bekend, dus ik vind het persoonlijk erg dom dat PSV dit verzoek pas doet op het moment dat de loting is.

25 juli 2022 om 15:46

Het komt hier van twee kanten. Aan de ene kant had de knvb moeten weten dat deze wedstrijd vlak voor de CL wedstrijden komen. Aan de andere kant had PSV er eerder mee kunnen komen. Allebei schuld. Al zei RvN al dat het wat hem betreft niet zo’n issue is. Dus waar hebben we het dan over. Gewoon lekker spelen, wennen aan het ritme, en vooral niet te veel waarde hechten aan deze wedstrijd (al zou het goed zijn voor het aanzien van de JC Schaal als het wel als serieuze pot wordt beschouwd door iedereen). Er worden psv woorden in de mond gelegd die ze nooit hebben uitgesproken (niet door jou overigens, maar in het algemeen in dit topic).

25 juli 2022 om 15:57

Maar dat komt omdat het simpele deel van de PSV aanhang dit punt aangrijpt om weer los te gaan op de Knvb. En laat ik direct zeggen, iedere club heeft van die simpele supporters.

Ik denk dat de KNVB er vanuit is gegaan dat wanneer ze de wedstrijd 72 uur voor de voorronde CL zouden plannen het geen probleem zou zijn. Wellicht hadden de Knvb, PSV en Ajax dit in een eerder stadium kunnen oplossen en de wedstrijd een dag of 2 kunnen vervroegen. Snap alleen niet waarom PSV zo lang heeft gewacht met het verzoek tot verplaatsing. Het lijkt nu of ze het van de tegenstander af hebben laten hangen.

Maar als RvN het geen probleem vind, dan is het inderdaad geen issue. En PSV zal echt wel 11 spelers opstellen, en welke dat dan ook zijn, die zullen er ook echt wel een echte wedstrijd van willen maken. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat deze wedstrijd niet meer glans heeft en door de clubs (zo lijkt het althans) niet echt serieus genomen wordt.

25 juli 2022 om 15:09

Snap niet waar ze nou zo moeilijk over doen. Het is niet alsof ze al weken volle inspanning moeten leveren en 3 wedstrijden per week spelen.
Ze moeten juist blij zijn dat ze een wedstrijd hebben die wel eindelijk ergens over gaat, zodat ze echt wedstrijd ritme opbouwen.

25 juli 2022 om 15:48

En Ajax speelt ook vaak op zaterdag als ze CL wedstrijd hebben dus flauwekul zijn inderdaad wedstrijden verplaatst voor Ajax net zoals voor PSV Az en Feyenoord maar dat was van zondag naar zaterdag en deze wedstrijd staat op zaterdag dus begrijp de ophef niet

Ach, het is zoals het zo is. Dan maar wat andere spelers laten spelen. Al ga je er dan met 5-0 af. Dan kun je tenminste nog zeggen dat je niet met sterkste elf speelde.

Lijkt me inderdaad een logisch verzoek. Er hangt best wat van af, ook voor het Nederlands voetbal en dus de Knvb.

25 juli 2022 om 17:47

Daarentegen komen ze net uit het trainingskamp en de competitie moet nog beginnen. Wil je dan nu al over overbelasting beginnen? Later in het seizoen is het logisch, maar voor de seizoensopening totaal niet.

2 dingen vind ik gek. 1 is; waarom komt PSV hier nu pas mee? En 2; speel die wedstrijd lekker donderdag of vrijdagavond, lekker boeiend. Maar vind het echt gek dat PSV dit zo laat pas meld als je ED moet geloven dus.

25 juli 2022 om 15:01

1. KNVB had dit natuurlijk nooit zo moeten plannen en ze wisten dit al vorig seizoen.
2. PSV had veel sneller dit verzoek moeten indienen.
3. De wedstrijd verplaatsen naar Donderdag of Vrijdag was inderdaad de beste optie.

25 juli 2022 om 15:32

Wat een geleuter met punt 1&3. De JC-schaal wordt toch al jaren in het weekend vooraf aan de start Eredivisie gespeeld?

25 juli 2022 om 15:33

@Psv-er!
Donderdag, en dan?

Verplichte buscombi, dus 1 uur en 45 minuten reizen, 3 kwatiier van tevoren er zijn.
Dan na de wedstrijd nog wachten, en dan weer 1 uur en 45 minuten reizen.

Dan nog naar het stadion en terug van het stadion.

Ben je zonder de wedstrijd te zien, al zo'n 6 uurtjes kwijt.

Totaal zo'n 8 uurtjes, dan ga je mensen verplichten vrij te nemen, waar niet iedereen dat kan.

25 juli 2022 om 15:36

Dus omdat iets al jaren zo gaat, is verandering niet mogelijk/ gunstig voor de ploegen? Erg vooruitstrevende gedachtengang hoor.

25 juli 2022 om 15:41

@woenselaar: prima om dat te veranderen hoor, het is alleen een beetje vreemd om dan 5dagen van te voren daar over te klagen als fan en te doen alsof dit een enorme planningsfout van de KNVB is en dat het al jaren zo gaat.

25 juli 2022 om 16:23

PSV heeft het verzoek direct ingediend toen bekend werd dat de wedstrijd op dinsdag ipv woensdag werd gehouden. KNVB heeft verzoek serieus overwogen maar was te kort dag om nog te organiseren. Niet alleen Ajax, maar ook Espn, Arena, en gemeente/politie moeten instemmen. PSV heeft verder niet geklaagd.

25 juli 2022 om 15:01

Volgens mij is het meteen na de loting aangevraagd, toen werd het duidelijk dat ze dinsdag spelen en niet woensdag.

25 juli 2022 om 15:03

Tja de loting is een weekje geleden. PSV had ook in Mei kunnen aanvragen dat indien ze dinsdag moesten spelen, ze de wedstrijd om de JCS graag vervroegd hadden zien worden. Anderzijds kan de KNVB zelf ook een keertje nadenken. Beetje dom gehandeld van beide kanten als je het mij vraagt.

25 juli 2022 om 15:34

Eens,PSV heeft ook zitten slapen. Maar dan nog. Er zou een oplossing bedacht kunnen worden. Woensdag of donderdagavond had ook gekund deze week. Voor PSV is Monaco de belangrijkste wedstrijd van t jaar.

25 juli 2022 om 15:58

@Sir Paul, ik denk dat de knvb dit niet meer wil ivm supporters die allen een kaartje hebben en kunnen op zaterdag 30 juli.

25 juli 2022 om 15:51

En de mensen die al weken geleden een kaartje kochten dat gaat toch niet als jij een kaartje koopt voor zaterdag en dan in eens gaat het vrijdag worden terwijl je moet werken dan

25 juli 2022 om 15:54

Wat te denken van die 50.000 man die een kaartje hebben? Helemaal in de vakantieperiode. De 1 zal misschien vrijdag terug komen van vakantie en zal daardoor niet kunnen gaan. Een ander zal vrijdag geen vrij kunnen krijgen ivm te weinig personeel. Als je dit ver voor de kaartverkoop aanvraagt dan kan het, maar voor veel supporters zal het lastig worden.

Als het klopt dat PSV pas met dit verzoek kwam toen de loting plaats had gevonden dan valt de KNVB niet veel te verwijten natuurlijk. Dan is PSV zelf veel te laat geweest met het verzoek. De loting was 18 juli, je kunt zo'n wedstrijd niet 13 dagen van te voren verplaatsen. Mocht PSV dit verzoek wel eerder hebben ingediend dan lijkt het me heel vreemd om daar als KNVB niet aan mee te werken. Maar alles valt of staat dus met de datum waarop PSV dit aanvroeg. Al wist de KNVB natuurlijk ook lang van te voren dat 1 vd 2 JC Schaal clubs die dinsdag had moeten spelen. Daar kun je natuurlijk ook rekening mee houden bij het plannen van die wedstrijd. Maar goed, beide winnen dan maar!

25 juli 2022 om 15:03

Chique reactie en eerlijk is eerlijk het is ook de minst boeiende prijs. Als wij hem winnen en jullie met een halve selectie op komen dagen dan boeit het ook niet echt.

25 juli 2022 om 15:17

Het jammere is gewoon dat een prijsje die al weinig waarde heeft onder supporters, nu nog meer gedevalueerd wordt omdat een club vlak erna een veel belangrijkere wedstrijd speelt. Kan best iets zijn voor de KNVN om bij de planning op voorhand rekening mee te houden natuurlijk, als je deze wedstrijd beter wil vermarkten.

25 juli 2022 om 15:25

Ik snap eerlijk gezegd dat downgraden van die Johan Cruijff schaal zoiezo niet. Het is gewoon een echte prijs, net zoals je die prijs ook hebt in de grote competities. On topic: Heel matig van de Knvb, gooi die wedstrijd gewoon naar deze woensdag en schrap de laatste oefenwedstrijden. Probleem opgelost en dan krijgen we mischien nog een leuke spannende wedstrijd te zien. Nu komen ze waarschijnlijk met een veredeld jeugd elftal aanzetten. (iig dat zou ik doen, belangen zijn veel te groot)

25 juli 2022 om 15:50

Ik snap het wel. 1 wedstrijd in een hele rare fase van het seizoen, waarin bovendien ook nog vaak andere (belangrijkere) wedstrijden gespeeld moeten worden. Daarnaast verdien je er ook niet iets boeiends mee (zoals plaatsing voor een Europees toernooi o.i.d.). Het is nagenoeg een finale van een vriendschappelijk toernooi.

25 juli 2022 om 15:03

Dit hadden ze meteen na afloop van de competitie al aan moeten vragen. Je wist dat je tweede was en de data voor de voorrondes waren al een tijdje bekend.

25 juli 2022 om 15:07

Maar niet of je dinsdag of woensdag moest spelen, daar zit het detail. Alleen hadden ze van beide kanten vooraf al een plan b moeten hebben. Plan b en PSV is sowieso geen lekkere combi, te vaak al gezien rondom transfers.

25 juli 2022 om 15:14

Je kunt toch bij voorbaat al verplaatsing aanvragen, los van die datum? Op vrijdag de JC Schaal is ook lekker als je pas op woensdag CL speelt. KNVB had hier bij voorbaat beter rekening mee kunnen houden, maar PSV is zelf gewoon veel te laat met aanvragen. Slordig.

25 juli 2022 om 15:24

Helemaal mee eens! Niet miepen nou en de nieuwe jongens een kans geven..

25 juli 2022 om 15:35

Dat PSV nu te laat is ben ik met je eens. Vind het wel bizar dat de KNVB dit zelf zo inpland. Je weet dat een Nederlandse ploeg nu de voorronde moet spelen. Geef ze dan wat extra ruimte ongeacht of ze op de dinsdag of woensdag spelen.

25 juli 2022 om 15:11

@fossen: Je lijkt een van de weinige PSV-supporters die het juist ziet en niet helemaal los gaat op de Knvb. Als PSV het verzoek pas op de dag van de loting heeft gedaan, dan is dat gewoon te laat.

Mocht PSV eerder een verzoek hebben gedaan dan is het inderdaad vreemd dat de KNVB niet mee werkt.

25 juli 2022 om 15:15

Mwoah, valt mee hoor. In mijn omgeving en op social media is het gros van de PSV supporters het er wel over eens dat PSV zelf ook te laat was met aanvragen. De mensen die puur en alleen naar de KNVB wijzen zijn denk ik fors in de minderheid maar laten zich gewoon meer horen waardoor het een grotere groep lijkt.

25 juli 2022 om 15:19

Oke, je zult vast gelijk hebben wat social media betreft. Mijn mening was een beetje gebaseerd op de vele reacties hier. Dan is jouw reactie een verademing. Iig complimenten!

25 juli 2022 om 17:04

@Fossen, zou het er mss mee te maken kunnen hebben dat Ajax te kampen heeft met meerdere corona besmettingen? Ik moet er niet aan denken dat we spelers gaan missen omdat ze “positief” zijn getest na de JC schaal.

25 juli 2022 om 17:09

Die spelers die positief zijn getest bij Ajax spelen alleen maar mee als ze weer negatief getest zijn. Maar dat risico voorkom je alleen als je je hele team afsluit van de buitenwereld.

25 juli 2022 om 15:15

Tsja een wedstrijd om des keizers baard. Ik begrijp dat het PSV niet goed uitkomt, maar verplaatsen naar vrijdag was toch ook prima geweest. Of voor mijn part a.s. woensdag. Voor het gros is het toch vakantie. Grappig dat Brandts nu opeens de coëfficiëntenlijst wel belangrijk vindt en als argument aandraagt. In zijn eerste periode heeft PSV vaak zat bewust Europa geen aandacht geschonken omdat het kampioenschap voorrang had.

25 juli 2022 om 15:18

Brands is nooit trainer van PSV geweest dus dat PSV door hem geen aandacht aan Europa schonk lijkt me vrij vergezocht. Bovendien valt dat echt nog wel mee hoor, PSV heeft 1 of 2 jaar (10 jaar terug ofzo) de aandacht wat verlegd naar de competitie. Maar echt niet structureel. Laat staan dat Brands daarvoor verantwoordelijk was.

25 juli 2022 om 15:24

Nee hoor Brands heeft in de periode Cocu meermaals aangegeven dat het kampioenschap prevaleerde boven Europees succes in de EL. Makkelijk na te zoeken en algemeen bekend.

25 juli 2022 om 15:34

Dat het kampioenschap belangrijker is dan Europees succes in de EL is wat anders dan Europees voetbal niet belangrijk vinden natuurlijk. Maar ben wel benieuwd naar de link dan, want ik kan zo 1,2,3 geen artikelen van die strekking vinden.

25 juli 2022 om 15:20

De KNVB zal helaas nooit zijn medewerking verlenen aan PSV. Ze blijven consequent de JC en toppers plannen in Europese weken, terwijl iedereen de kritieken hoort en ziet. Het valt me echt op hoe vaak onze verzoeken worden afgewezen ten op zichte van andere clubs. Vorig seizoen had Fey het geluk dat de wedstrijd in het weekend voor PSV(0-4) werd verplaatst naar December en voor Ajax moest zelfs een hele speelronde verplaatst worden. Tel daar nu bij op dat er bij Ajax een aantal corona gevallen zijn, dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon Jong PSV opstellen zodat je ieder risico vermijd.

25 juli 2022 om 16:13

@fossen - Eigenlijk vreemd dat Ajax en PSV niet een gezamenlijk verzoek hebben ingediend, aangezien ze beide wisten dat ze 1ste of 2de zouden worden en geen van beide zin zou hebben in dat duel vlak voor de voorronde CL. Regeren is vooruitzien, en dat heeft geen van de betrokken clubs gedaan en ook de bond heeft liggen slapen. Dan lees ik dat het raar zou zijn met zo'n verzoek te komen als je nog in de titelrace zit en die voorronde mogelijk kan ontlopen door kampioen te worden maar dat is echt kul. Gewoon een vangnet inbouwen, dan was er nu niks aan de hand. Hoewel ... als ik Van Nistelrooy hoor praten hierover dan moeten we het ook niet groter maken dan het is.

25 juli 2022 om 18:30

Nu komt het voor jullie slecht uit en ik begrijp je helemaal. Als het andersom was geweest, had ik er ook van gebaald/niet begrepen waarom de KNVB niet mee had gewerkt. Ook hoe je het hier uitlegt is heel redelijk. Jammer dat dit niet (eerder) is ingezien door de KNVB en/of PSV. Ik ben echter wel benieuwd hoe dit de rest van het seizoen zal zijn voor de clubs die Europees spelen. Het programma is door het WK al overvol, dus het lijkt mij dat er weinig ruimte is om te verplaatsen. Ook Corona is nog niet weg, dus ik zie het ook gebeuren dat wedstrijden om die reden uitgesteld gaan worden en dat neemt ook weer opties weg om duels omtrent Europese wedstrijden heen te verplaatsen... Ik denk dat alle clubs dit seizoen tegen dit probleem aan gaan lopen, maar voor jullie wel jammer dat deze niet verplaatst kon worden. Nu hadden daar denk nog genoeg opties voor geweest en ik had het jullie ook zeker gegund. We moeten met elkaar meedenken om optimaal te presteren in Europa.

Ach, vorig jaar 4-0 gewonnen en geen kampioen geworden. Wat dat betreft zegt het dus weinig. Gewoon b-elftal opstellen.

25 juli 2022 om 15:23

Precies, gewoon met de jongens die tegen de basis aanzitten spelen en vanaf de 70e of 80e minuut wisselen. Heb de JC-schaal altijd gezien als een veredelde oefenpot (ja ook afgelopen jaar), maar dit jaar helemaal!

Begrijpelijk dat ze het willen, maar waarom zo laat aanvragen. Je weet al sinds je de beker gewonnen hebt en tweede bent geworden dat dit scenario er aan zit te komen. Waarom dat verzoek zo laat insturen dat het eigenlijk al kansloos is om het te verzetten.
Ow en voordat de mensen gaan roepen, het is ajax niet, in 2019 hebben ze dit wel gedaan voor PSV.

25 juli 2022 om 15:17

Ze wisten na de loting pas dat ze op dinsdag ipv woensdag moeten spelen

25 juli 2022 om 15:23

En ze wisten in mei al dat de kans aanwezig was dat ze op dinsdag moesten spelen. Verzoek van PSV is gewoon te laat.

25 juli 2022 om 15:28

Ja de kans is ook aanwezig dat Ajax of PSV de kwartfinale van een Europees toernooi gaan halen, ook nu maar vast een verschuiving van wedstrijden aan gaan vragen? Zijn ze in ieder geval op tijd. En ja dat is gechargeerd

25 juli 2022 om 15:39

Dan zijn die verschuivingen vaak van zondag naar zaterdag, precies wat nu al op voorhand is gebeurd door de Knvb. Want sinds 2019 word de JC schaal ineens op zaterdag gespeeld, daarvoor altijd op zondag. Mag jij raden wat de oorzaak is geweest van die eerste verschuiving.

25 juli 2022 om 15:42

Gelukkig geef je het zelf al toe. Wat een onzin.

25 juli 2022 om 15:49

Mooi dat jij ook ziet dat het onzin is om een verschuiving van speeldata te vragen omdat je dan heel misschien binnen 3 dagen een andere wedstrijd moet spelen

Waarom word er dan ook zolang gewacht met beklag doen?
een week van te voren kan je niet opeens alles gaan omgooien toch, daarnaast stond het al een tijdje vast dat PSV voorrondes ging spelen en dat deze wedstrijd er tussen zat..

25 juli 2022 om 16:49

Dat PSV voorrondes ging spelen stond al wel vast, maar de datum waarop ze dat moeten doen nog niet.

Gewoon B-elftal opstellen. Die fruitschaal is geen prijs maar een oefenwedstrijd.

25 juli 2022 om 15:01

Die fruitschaal is alleen een prijs als je hem wint Vorig jaar genoeg psv fans die zeiden dat het een echte prijs is en ajax supporters die het ineens een oefenwedstrijd vonden.

25 juli 2022 om 15:04

Het is een prijs(je) als beide teams op volle oorlogssterkte zijn. Vorig seizoen was Ajax duidelijk nog niet klaar en dit seizoen speelt PSV een hele belangrijke wedstrijd 3 dagen later. Als het donderdag gespeeld werd zou het toch een heerlijke wedstrijd kunnen worden.

25 juli 2022 om 15:07

Helemaal mee eens, en ik zou ook liever een wedstrijd zien op volle oorlogssterkte.. Maar het punt dat ik eigenlijk maak, maak je zelf ook, ajax was er nog niet klaar voor. Is natuurlijk wel raar dat je een wedstrijd speelt om een prijs en je bent er nog niet klaar voor. (Al blijf ik zeggen dat ondanks de 5-0 nederlaag ajax best wat pech had dat psv in 2 schoten ook 2 maal scoorde en die rode kaart viel ) Echter had ik donderdag niet naar de wedstrijd kunnen gaan, dus ben ik blij dat hij op zaterdag blijft staan.

25 juli 2022 om 15:16

Als je hem wint is het ook geen prijs. Behalve voor Schmidt dan, anders werd het wel erg karig voor hem.

25 juli 2022 om 15:23

Als Ajax wint vind ik het nog steeds geen echte prijs. Het is gewoon een traditionele oefenpot om het seizoen mee te openen. Het boeit me echt helemaal niks of Ajax die wint of niet, als ze er in de competitie maar staan.

25 juli 2022 om 15:32

Inderdaad Skes14, voornamelijk leuk om de nieuwe spelers voor het echie aan het werk te zien. En een rustige opstart van het nieuwe seizoen.

PSV wist al veel eerder wanneer deze wedstrijden gepland stonden. Dan moet je niet tot na de loting wachten met het indienen van zo'n verzoek. Logisch dat de KNVB niet op het laatste moment die wedstrijd nog gaat verzetten. Mensen hebben allemaal al een kaartje gekocht voor een wedstrijd op zaterdag en kunnen misschien niet eens op vrijdag.

25 juli 2022 om 15:03

De KNVB wist ook allang wanneer de wedstrijden gespeeld zouden worden voor de vCL. Ze konden ook verder kijken dan hun neus lang is met het inplannen van de JCS.
Tuurlijk komt PSV te laat, maar de KNVB treft ook blaam.

25 juli 2022 om 15:13

De KNVB plant de wedstrijd van de JC schaal 3 dgn (72 uur) voor de voorronde CL in. Dus de KNVB doet niets verkeerd vind ik. Als PSV vind dat het meer dan 3 dagen rust nodig heeft, dan hadden ze het verzoek eerder in kunnen diennen.

25 juli 2022 om 15:31

Precies dit. Dat wijzen naar de knvb de hele tijd.. 72 uur tussen 2 wedstrijden gebeurt constant tijdens het seizoen voor ploegen de Europees spelen. ECL & EL donderdag avond -> zondag middag = <72uur. Zaterdag competitie -> dinsdag CL = 72 uur.

Als PSV meent dat 72uur te weinig is hadden ze eerder aan de bel moeten trekken. De knvb treft geen enkele blaam.

Wat een kutorganisatie is het ook. De afgelopen jaren heeft de KNVB meerdere keren meegedacht met de clubs en nu dit. Gezeik dat het niet meer mogelijk was om dingen anders te plannen. Volgens mij was het afgelopen seizoen sowieso al duidelijk dat er een Nederlandse club voorrondes ging spelen. Opvallend dat ze hier dus geen rekening mee hebben gehouden in het conceptprogramma. Gewoon met jong PSV spelen. Niemand neemt die Johan Fruitschaal serieus.

25 juli 2022 om 15:03

Ik neem aan dat je met kutorganisatie PSV bedoelt? Ik vind het inderdaad ook nogal dom om pas zo laat zo'n verzoek te doen.

25 juli 2022 om 15:25

Nee, dat bedoel ik niet.

25 juli 2022 om 15:41

Joh.....

KNVB heeft de wedstrijd om de JC schaal 3 dagen (72 uur) gepland voor de voorronde CL. Als PSV vind dat ze meer dan 3 dagen rust moeten hebben dan hadden ze dat bekend moeten maken bij de KNVB toen alle datums bekend werden. En niet wachten tot de dag van de loting (13 dagen voor de JC-schaal).

25 juli 2022 om 16:54

Is precies hetzelfde aantal dagen ertussen als vorig jaar toen Psv tegen Midtjylland moest, was destijds geen probleem toch met 2 keer winst?

Niet zo zeuren en gewoon lekker in het ritme komen van 2 potjes in de week, heerlijk dat het seizoen weer start.

Nationale belangen gelden blijkbaar niet altijd en voor elke club. Ik zou reserves en jeugd opstellen. En zeker geen Gakpo. Zul je net zien.. Ajax zal er extra in kleunen. We moeten vooral de KNVB laten merken dat we die wedstrijd totaal niet relevant vinden.

Wedstrijden zat die ZELFS een paar dagen ervoor verplaatst werden in t verleden. Toen Ajax in de CL ver kwam kon alles wijken(terecht). 9 burgermeesters,9 stadions en ESPN vond t allemaal best. En nu met 1 wedstrijd is t geheel onmogelijk. Bullshit. Waar een wil is is een weg en die wil ontbreekt hier duidelijk..
Zou haast denken dat ze nog steeds boos zijn over de voorstellen van Harry van Raaij destijds😜

25 juli 2022 om 15:04

Hahah ja Ajax is er alles aan gelegen om er bij Gakpo hard in te kleunen? Dat de wedstrijd nietszeggend is lijkt mij evident, vorig jaar werd psv al tot kampioen gepraat na de JCS en dat pakte toch anders uit... Het is alleen leuk om te zien hoe nieuwe aanwinsten en de internationals ervoor staan.

In 2019 is de wedstrijd voor psv nog verplaatst, meteen weer dat calimero vleugeltje richting Ajax te wijzen. Het is wellicht wel te laat aangevraagd, wil je dan alle mensen met een kaartje, sponsoren etc. nu nog alles om laten gooien?

25 juli 2022 om 15:06

Dit is wel echt enorm klein en kinderachtig van je. Als je hem niet relevant vind, wat boeit het dan überhaupt? Principe kwestie zeker 😂. Volgens mij werd er 2/3 jaar geleden nog een wedstrijd om de JCS verplaatst voor PSV maar goed. En vorig jaar speelde PSV zelfs al een extra ronde VCL, dus toen moesten jullie de dinsdag/woensdag er voor ook spelen. Neem een voorbeeld aan je coach en stel je niet zo gigantisch klein op. Succes tegen Monaco!

25 juli 2022 om 15:10

Ben het met je eens, alleen wat betreft vorig jaar niet. Daar kon je niet de wedstrijd naar voren halen, vanwege die heenwedstrijd. Nu had dat prima gekund.

25 juli 2022 om 15:14

Ik vind de JCS weldegelijk relevant tegen Ajax. Maar PSV gaat nu rekenen voor dinsdag. Dat weet de knvb ook wel. Nemen de wedstrijd(of die tegen Monaco)blijkbaar niet serieus. Waarom wij wel dan? Ik kan me voorstellen dat PSV t wat rustiger aan gaat doen en Ajax wegens de extra te verdienen miljoenen er vol inklapt. Hebben vanuit eigen financieel oogpunt baat dat PSV de voorronde niet doorkomt en zodoende liever een wat verzwakt PSV tegen Monaco.
Dus een wedstrijd waar de 1 volgas kan en de ander zn poot zal terugtrekken zit ik bij een Ajax PSV niet op te wachten. Gooi daarom eigen jeugd en reserves erin zou mn advies aan Ruud zijn. Bedankt voor t succes wensen MessiBazoer

25 juli 2022 om 15:19

@SirPaul, Vorig jaar nam je hem toch ook serieus? Waarom nu dan niet, want qua speelschema is het praktisch hetzelfde als vorig jaar.

25 juli 2022 om 15:38

Gematigd serieus haha. Vrij a typische uitslag. Enfin,we zullen t er mee moeten doen. Als ik coach van Ajax was sleep ik de messen sowieso..

25 juli 2022 om 15:09

Ajax kwam ook in situaties waar bij het aantal verplichte rustdagen niet gehaald werd. Daar kan de knvb dan niets anders aan doen dan wedstrijden verplaatsen. Dat moet namelijk verplicht.

25 juli 2022 om 15:22

Wat is het nationale belang om PSV in de CL te krijgen? Hoeveel punten levert dit op ten opzichte van de EL. Daarnaast is de kans groter dat PSV punten pakt inde EL dan inde Cl. Als we het over nationaal belang hebben laten we dan vooral zorgen dat PSV in de EL terecht komt. Dat gelul over nationaal belang is ook flauwekul, wat door jou en vele andere ten onrechte wordt misbruikt. Dat argument gaat pas op, op te moment dat een club in een competitie zit en ze door kunnen gaan naar de volgende ronde. Maar blijf vooral geloven in je eigen onzin.

25 juli 2022 om 16:26

Je vergeet even dat plaatsing voor de CL 4 bonuspunten oplevert. Daarnaast kunnen we een directe tik uitdelen aan Frankrijk en evt. Portugal (mocht PSV hierna treffen). Het is daarom wel duidelijk waarom we als Nederland moeten hopen dat PSV het haalt.

25 juli 2022 om 16:35

En deelname EL levert 3 punten op. Scheelt maar 1 punt. Daarbij levert de groepswinst EL 4 punten op en de groepswinst CL niets. Als we het over nationaal belang hebben dan kan PSV toch beter de EL in?

Het blijft natuurlijk wel vreemd dat de KNVB in het succesjaar van Ajax in de CL, bergen verzette om Ajax genoeg rust te gunnen. Onder het mom 'alles voor het Nederlandse voetbal'. Vrij apart dat eerder verzoeken van Feyenoord en nu PSV direct naar de prullenbak worden verwezen. Ook in de competitieplanning had rekening gehouden moeten worden met het inplannen van de JCS. In mei was het al bekend dat PSV rond deze tijd voorronde CL moest gaan spelen.

25 juli 2022 om 17:01

Het probleem is dat de datum waarop PSV die wedstrijden moet spelen pas bij de loting (een week geleden) definitief bekend zijn geworden en er een heel volgepropt competitie schema ligt a.g.v. het WK. Als je alle mogelijke data waarop PSV, en later in het seizoen ook Ajax, Europse verplichtingen zouden kunnen hebben mee neemt zit je met op 24 December. (Of ze hadden hem een week eerder moeten spelen, denk ook niet dat dat heel positief gevonden zou zijn).

Er van uitgaande dat er dan niet gespeeld kan worden ivm met kerst zou de eerste, realistische mogelijkheid waarvan je nu met zekerheid kan zeggen dat er ruimte is liggen in de week van 16 tm 22 januari door daar of midweeks een paar competitie wedstrijden te plannen en dan in het weekend de JC schaal of de JC schaal door de weeks te laten spelen (als dat mag/kan ivm met veiligheid en uitzendrechten e.d.).

PSV is gewoon te laat, maar de KNVB had dit al veel eerder moeten verplaatsen. Ze wisten vanaf maart/april al dat PSV of Ajax voorrronde CL zal moeten spelen en beide clubs stonden ook in de bekerfinale en daarmee in de JC schaal.

25 juli 2022 om 15:11

In maart had Feyenoord nog prima 2e kunnen worden, als Ajax als nr 1 en PSV met bekerwinst dan de jcs spelen, en fey de voorrondes?

25 juli 2022 om 15:15

Daarom zei ik ook maart/april

Geen probleem, dan tikken de reserves ze toch gewoon scheel ;-)
In principe roest die schaal natuurlijk al aan de bips, maar het wordt zo wel een erg sneue pot ben ik bang. Benieuwder naar volgende week dinsdag hoe we er voor staan.

Misschien eerder aan moeten denken bij de Knvb. Het was allang duidelijk wanneer PSV zou instromen in de vCL en de datums zijn ook van tevoren bekend. Dus daarop had de KNVB makkelijk kunnen inspelen en de wedstrijd afgelopen weekend hebben laten spelen.
Nu is het weer te laat en met het wk dat in december begint is het logisch dat er nu geen plaats meer is.
Of het moet eind van het seizoen worden gespeeld, maar wie zit daar op te wachten?.
De KNVB schiet hier echt in tekort. Ze zeggen wel dat ze de NL teams zoveel mogelijk willen helpen, maar op deze manier laten ze het niet zien.

Nu snap ik ook dat PSV niet zo moet zeuren, want als ze Europees spelen dan spelen ze ook 3x in de week met 3 dagen rust, maar als NL clubs geholpen kunnen worden met meer rustdagen moet de KNVB daar wel aan mee denken. En zover mogelijk vooruit op anticiperen.

25 juli 2022 om 15:08

PSV wist de datums van de JC en voorronde CL ook allang. Als hun dit een probleem vonden hadden ze niet tot de loting moeten wachten met het verzoek om de wedstrijd te verzetten.

Voetbalzone laat bewust weer een hele hoop informatie uit het artikel puur om reacties uit te lokken. En die poll.....hou op met uitlokken en geef alle info gewoon voetbalzone. Dit slaat kant nog wal.

PSV is namelijk gewoon te laat geweest en er zijn meerdere factoren die allemaal op 1 lijn moeten zitten. Espn...de politie Amsterdam enz.... het was te kort dag. Daar is de KNVB duidelijk over geweest. Veel vakanties waardoor er personeelstekorten zijn. Maar dat wordt even buiten dit artikel gelaten.
Op psv fora gaat het al weer los met dat Ajax wel bevoordeeld wordt. Nee helemaal niet. Als je op tijd bent en alles is mogelijk dan denkt de KNVB gewoon mee. Het was nu gewoon te kort dag. Het is te laat, heel simpel. Heeft niks te maken met dat de KNVB met 2 maten meet. De KNVB kan namelijk niet beslissingen maken zonder dat al die andere partijen ook mee kunnen werken. Zo simpel is het. En dat vergeten veel mensen.

25 juli 2022 om 15:07

3 jaar geleden waren 9 burgermeesters,9 politiekorpsen en ESPN anders vrij flexibel. Zelfs een week vantevoren. Allemaal op 1 lijn. Das gek. Verder is t programma idd overvol maar je maakt mij niet wijs dat deze wedstrijd nergens ingehaald kan worden. Waar een wil is... En die wil is er gewoon niet.

25 juli 2022 om 15:38

Als PSV supporter zou ik eerst kritisch zijn op PSV zelf in plaats van calimero gedrag te vertonen. Het kan wel paul. Hierboven zat voorbeelden van supporters die hier normaal en objectief in staan. PSV komt toch zelf rijkelijk laat met dit verzoek. En welke datum had je zelf in gedachte. Want het schema tot de winter zit anders aardig vol.

25 juli 2022 om 15:43

Dat PSV heeft zitten slapen wil niet zeggen dat er praktisch niks mogelijk is. Knvb was overigens ook op de hoogte vd datums.
Maar dat men komt met argumenten van ,ja maar Burgermeester,politie,stadion luktniet geeft wel aan dat de KNVB uit hun nek ventileert. 3 jaar geleden lagen 9 burgermeesters 9 politiebazen 9 stadions binnen enkele dagen op 1 lijn.. En nu is t onmogelijk. Dat vindt ik raar.

25 juli 2022 om 15:52

Maar welke datum is dan volgens jou wel mogelijk?

25 juli 2022 om 16:07

Donderdagavond? Tis vakantie.

25 juli 2022 om 15:12

Maar toen Ajax de verzoeken deed, hoeveel van te voren was dat toen ? Ook dat was op het laatste moment. Het kon natuurlijk toen ook niet anders omdat Ajax niet wist of ze door waren. Maar waarom kon het toen wel en nu niet ?

25 juli 2022 om 15:38

@janssen: Waar heb je het precies over?

25 juli 2022 om 15:43

Maar waarom kon het toen wel en nu niet ?

Ik snap zowel PSV als de KNVB in deze niet. PSV weet al een behoorlijk lange periode in welje voorronde ze instormen wat de mogelijke speeldata zijn. Dan lijkt me toch dat je als club zijnde zodra de speeldag van de JC schaal bekend is al gaat vragen om verplaatsing.

De KNVB daarnaast weet ook al heel lang wanneer de speeldata van de voorrondes zijn en welke clubs in welke voorronde spelen. Dan lijkt me dat je daar rekening mee houdt bij het plannen van de JC schaal.

Misschien kon KNVB dat beter inpassen. PSV moet ook veel eerder komen. Toch is het geen big deal lijkt me. Gewoon niet met al je basis spelers spelen zie het als laatste oefenpotje of zo tis maar de super cup

ik blijf er bij speel die supercup lekker aan het einde van het seizoen. dan krijg je het team wat kampioen is geworden en de beker winnaar tegen elkaar ook echt van dat jaar. niet compleet andere teams. daarbij zn eerste wedstrijd is echt een oefenpotje en word het alleen nog maar meer als een team een belangrijke cl wedstrijd heeft

25 juli 2022 om 15:14

Zit wat in. Maar wel 2 opgebrande teams voor een lullig prijsje, spelers hoofd op vakantie of interlands. Nu is het gewoon een extra oefenwedstrijd, niets meer waard dan bijv. De Lichtstadcup.

Ja, denk ook echt dat er paniek is als ajax de jc schaal niet wint.
Het is een prijs, dan win je liever wel dan niet, maar het misschien wel onder druk zetten van ajax zal niet iets zijn waar psv mee bezig is.

Ajax had afgelopen seizoen ook vrij weinig last van het dikke verlies in die wedstrijd

25 juli 2022 om 15:50

Ajax is ook helemaal geen partij in deze. Het is de KNVB die de wedstrijd organiseert. En de KNVB moet akkoord zijn met de gemeente Amsterdam en de politie, omdat de wedstrijd in de Arena is.

Psv komt nu wel erg laat met dit verzoek. Zou me er echter wel iets bij voor kunnen stellen dat ze dit verzoek niet hadden ingediend wanneer ze tegen Monaco pas op 3 augustus moesten spelen of als dit een thuiswedstrijd was geweest. Dit is dan pas na de loting bekend geworden, dus in dat opzicht is het te wel begrijpen.

Los van de discussie en de late vraag van Psv; het is natuurlijk vreselijk om 3 dagen voor Monaco zo'n totaal onbelangrijke wedstrijd te moeten spelen. Kan de KNVB hier in het vervolg niet vooraf al rekening mee houden? Je hebt dit probleem namelijk ieder jaar. Zul je ook net zien dat Gakpo of Sangare geblesseerd raakt.

Hadden ze zich ook eerder kunnen bedenken in Eindhoven idd. Bietje jammer...
Then again de Johan Cruyff schaal is ook alleen maar om de eer. Je heb er verder niks aan.
Lekker met een jeugdploeg aantreden, lijd je ook geen gezichtsverlies. Dan heeft se rest van NL weinig te janken of te stoken.

CL is veel belangrijker, PSV krijgt het al moeilijk genoeg tegen Monaco vrees ik

Ik vindt het zeuren, het is het begin van het seizoen een daagje meer rust kom op hey.
Als of dat nu echt zo veel uitmaakt, aan het begin van het seizoen. Lopende her seizoen ok. Maar nu niet zeuren spelen.

Note to all: PSV klaagt hier niet over.
De media recycelen dit de hele tijd.
Als RvN zegt dat het geen issue is, dan moeten anderen dat er vooral ook niet van maken.



Tja dan had men er eerder mee moeten komen, beetje laat natuurlijk. Afijn maakt toch weinig uit? PSV gaat de jonkies erin zaterdag en daarbij paar wedstrijdjes in de week moet je toch wel aankunnen? Dat ga je straks nog meer krijgen indien je kwalificeert voor de groepsfases.

Ja het lijkt me vrij onzinnig om nu ook al een veredelt oefenpotje te gaan verplaatsen en zeker in dit seizoen met het winter WK waardoor er bijna al tot eind Mei doorgespeeld moet gaan worden. Je kan het ook zo bekijken, PSV is al veel verder in de voorbereiding dan Ajax zeker qua fysiek, ik denk dat de meesten van wat de basis van Ajax moet worden net aan 1,5 wedstrijd in de benen heeft aangezien zaterdag Frankfurt ook werd afgelast. Als PSV niet met een compleet reserveteam komt zie ik ze net als vorig jaar dit potje vrij eenvoudig winnen.

25 juli 2022 om 16:32

Gaan we weer. Veel verder.
PSV startte op 20 juni, Ajax op de 24e.
In die 4 dagen zijn ze idd wel heel veel verder hoor.

Hopelijk kiest PSV voor champions league dan voor dat leuke bordje waar je niks aan hebt!

Wat is dit ook een raar verzoek, iedereen op en top fit, begin van het seizoen, en onderzoek heeft uitgewezen dat 72 uur tussen de wedstrijden de ideale tijd is.
Net genoeg om compleet uitgerust te zijn, Niet teveel om uit je ritme te raken.

25 juli 2022 om 16:14

Uit tal van onderzoeken blijkt dat clubs met vier in plaats van drie dagen rust na een officieel duel beter presteren.. En we spelen 2x uit. Donderdagavond had zat gekund. Tis vakantie en PSV supporters zijn zeer tam. Maar goed,het zij zo.

25 juli 2022 om 16:26

@sirpaul,

raar dat dat onderzoek er is, aangezien je blijkbaar na 72 uur rust het beste blijkt te presteren.

Het is ook nog voor lang niet iedereen vakantie, nog sterker, regio Eindhoven ( waar het over zou gaan) heeft over 2 weken pas vakantie.

Het Eindhovens Dagblad analyseert de situatie en noemt het 'opmerkelijk' dat PSV geen hand toegereikt krijgt. "Uit tal van onderzoeken blijkt dat clubs met vier in plaats van drie dagen rust na een officieel duel beter presteren." De krant benoemt daarbij ook het feit dat de KNVB zich de afgelopen jaren uitermate flexibel en behulpzaam opstelde voor Europees actieve ploegen. Zo werden tussen 2019 en 2022 verschillende wedstrijden van Ajax verzet om de club rust te gunnen rondom Europa League- of Champions League-wedstrijden. Ook Feyenoord kreeg voor de halve finale voor de Conference League (tegen Olympique Marseille) meer ademruimte van de bond.
Kortom,waar een wil is is een weg.

25 juli 2022 om 16:15

In 2019 is de JC schaal nog verzet van zondag naar zaterdag zodat PSV meer adem ruimte had. het is niet alleen ajax en feyenoord. Natuurlijk zou het ideaal zijn maar dit had je echt eerder aan moeten kaarten. Nu hebben mensen kaarten, is de vergunning geregeld enz.

25 juli 2022 om 16:21

Laat ik t erop houden dat t mij niet onmogelijk leek deze wedstrijd te verzetten.

25 juli 2022 om 16:46

Was het ook niet, maar niet een week van te voren. Want arena, politie, stewards en supporters kunnen misschien niet op een andere dag.

25 juli 2022 om 16:27

Ik zal niet zeggen dat de KNVB vrijuit gaat in dit verhaal, verre van. De JC Schaal in plannen vlak voor de voorronde CL waarin je weet dat de nummer 2 van Nederland uitkomt. En je kon weten dat door de bekerfinale en de ranglijst op dat moment Ajax of PSV hiermee in zijn maag kwam te zitten. Er is slecht geanticipeerd door de Knvb, ook niet voor het eerst in de laatste jaren.

Maar PSV (en Ajax) hebben waarschijnlijk liggen snurken. De clubs hadden hier zelf al een stokje voor kunnen steken toen ze beiden nog niet hun rankschikking kende maar wel wisten dat ze de JC Schaal naar grote waarschijnlijkheid zouden spelen. Even contact opnemen met elkaar en de Knvb bellen. Op het laatste moment de boel omgooien is nou eenmaal een stuk lastiger. Misschien was er nog wel iets mogelijk geweest, maar ik denk oprecht dat alle betrokken partijen ook wel weten dat het slechts de JC Schaal is. Luister alleen al naar Van Nistelrooy over deze kwestie, het is ook een beetje gezochte ophef. PSV maakt er geen big deal van, dus zouden we dat hier met z'n allen ook zeker niet moeten doen.

Wanneer zou die wedstrijd dan gespeeld moeten worden? 6 augustus begint de competitie...

Anders laten we PSV gewoon geen competitie spelen tot ze uitgespeeld in Europa. Hebben we dit gezeik in ieder geval niet meer.

Ik begrijp het belang voor PSV van het tweeluik met Monaco. Maar voor de rest van Nederland is dat belang er gewoonweg niet. Ja Champions League is goede reclame... voor PSV. Met de toevoeging van de Conference League zijn coëfficiëntenpunten uit alle hoeken van Europa te halen. "voor het Nederlandse" voetbal is het belangrijk dat psv actief is in Europa. Die eventuele bonuspunten bij plaatsing voor de knockouts zijn nu in de laatste voorronde voor de play-off wedstrijd voor plaatsing van de groepsfase nog ver weg.

Er is wel degelijk verschil wanneer wedstrijden richting de finalerondes gaan, aan het einde van het seizoen. Dat dan de gekeken wordt naar een verlichting van de nationale speeldruk waar mogelijk is veel begrijpelijker dan aan het begin.

Als je nu iedere PSV-er zou moeten laten kiezen tussen de JCS en de CL groepsfase zal er geen eentje de Nederlandse supercup zeggen. Stel dan gewoon 11 jeugdspelers op, of zie het als een uitstekende generale voor de Monaco uit.

25 juli 2022 om 16:36

Dat is wel heel makkelijke praat als het niet je eigen club betreft.

Maar goed: RvN heeft gezegd dat het geen issue is, dus misschien moeten we naar hem luisteren ipv gezuig van de media en hysterische reacties van supporters van vooral Ajax en PSV.

25 juli 2022 om 17:48

Wellicht. Maar ik kan me niet voorstellen dat mijn club dit zou verzoeken. In deze fase dan he? De JCS is toch gewoon een bonuswedstrijd? In principe de nageboorte van vorig seizoen.

Ruud is wel een verademing zeg. Mijn reactie komt ook nog voort uit 2 jaar lang Duits geneuzel waarbij de hoge grond nooit genomen werd.

Daarbij vind ik wel dat PSV eerst weer eens wat moet laten zien in Europa. Hoewel onder Schmidt behoorlijk wat punten zijn gepakt, hebben ze ook zelf kans op veel meer laten liggen. Wat natuurlijk kan op Europees niveau, maar in de periode daarvoor heeft PSV ondermaats gepresteerd en misschien de Europa League niet altijd even serieus genomen (imho). Terwijl Ajax en Feyenoord hebben laten zien dat een finaleplaats in een van de mindere toernooien, niet minder bijzonder is. Als je dan als Knvb kijkt om die clubs in de eindfase iets te ontzien begrijp ik dat meer dan nu aan de voetbalbond te vragen om meer kans op een hogere startpremie te kunnen maken. Want dat is in feite het enige voordeel.

PSV had het net zo goed niet hoeven vragen. Antwoord staat al vast. Zeist loopt al een paar jaar met oogkleppen op. Vorig jaar bij de halve finale en finale kregen ze in Rotterdam ook geen uitstel. Maar wel de vlag uit dat ze in Rotterdam zoveel punten bij elkaar hadden geharkt waar een hoop clubs van profiteren. Nee, in Amsterdam was 2 jaar geleden geen enkel probleem dat een hele competitieronde werd verplaatst voor de kwart finale wat niet veel heeft geholpen. PSV doe niet moeilijk stuur wat reservespelers aangevuld met jeugd. Ga je met een lachend gezicht verliezen en heb je toch uitstel.

Ik denk soms wel eens dat de KNVB er niet om geeft dat er eventueel 2 clubs in de CL spelen , anders pas je hier toch een mouw aan dit is een belangrijke wedstrijd voor PSV maar de pennenlikkers in Zeist zijn overal zo star in denk eens mee met de clubs , en speel de JC schaal iets eerder of later dat moet toch niet zo moeilijk zijn clubs staan hun spelers af voor het NL elftal maar als er wat moet gebeuren vanuit de knvb dan kan dat weer niet .

25 juli 2022 om 20:40

De KNVB wil misschien wel, maar de politie heeft waarschijnlijk een half jaar terug al een planning gemaakt voor de vakantieperiode, waarin deze wedstrijd is opgenomen.

Een paar jaar geleden werd nog een hele speelronde op het laatste moment uitgesteld. 9 wedstrijden, circa 250.000 mensen met een kaartje. Daar hoorde je niemand over. De KNVB laat zich hier lelijk kennen en meet met meerdere maten.

25 juli 2022 om 16:57

Dat was geen keuze, de halve finale van de CL was vastgesteld en Ajax moest volgens de regelgeving 48 uur in aanloop na dat duel vrij zijn. Dat was een keihard gegeven waardoor de KNVB zijn programma moest omgooien. Omdat de KNVB door de matige prestaties van Nederlandse clubs in eerdere seizoenen dacht een Nederlandse ploeg zover zou komen hadden ze speelronde 33 en 34 tussen de halve finales ingepland.

Dat dit voorbeeld telkens naar voren komt is niet terecht, dat was niet om Ajax te helpen maar omdat ze de plicht hadden Ajax niet in te plannen. Waardoor dat hele verschuif circus op gang kwam, waarbij uiteindelijk een oplossing werd gevonden door gewoon de hele speelronde te verplaatsen.

Ach, ik vind de JC Schaal van zwaar ondergeschikt belang t.o.v. de voorrondes CL.
Lekker de jonge aankomende talenten laten spelen en die schaal laten voor wat het is.
CL halen is veruit het grootste belang!

Als het voor PSV wel een probleem is, gewoon spelen met reserve elftal. Dan ben je zeker dat je fris aan de start komt tegen AS Monaco. Dus men kan zelf die keus maken. Het is maar net hoe graag je de JC Cruijff schaal wilt winnen. Zelf zou ik te alle tijde kans op deelname CL hoger incalculeren, dus zeg het maar.

25 juli 2022 om 21:14

Precies. En het lijkt mij dat de achterban er precies zo over denkt. Alles op die CL gooien. Dat brengt het geld binnen, niet die JC Schaal

Psv moet in dat oefenduel geen risico's nemen. Jongens die het nodig hebben nog wat minuten geven en verder vooral veel 2e keus opstellen. De jc schaal is het niet waard om de cl op het spel te setten. De jc schaal is sowieso niet veel waard. Alleen het winnen van je grote concurrent is leuk meegenomen.

Ik zou als psv zijnde die schaal persoonlijk laten graveren met Ajax als winnaar en afleveren in Amsterdam … dan voorbereiden op een pot die er wel toe doet

Ik vind dat Ruud hier een goed punt heeft, de JC schaal gaat nergens om, PSV en dus NL heeft er alle belang bij om de optimale omstandigheden zover mogelijk te creëren voor Nederlandse voetbal. (CL) PSV is wel rijkelijk laat met het indienen van dit verzoek, maar dan nog vind ik dat de KNVB hier in mee moet gaan. Deze wedstrijd is potentieel de belangrijkste voor PSV.

Ik ben benieuwd of VZ hier ook nog aandacht aan gaat besteden: in het ED staat vandaag een artikel over deze kwestie.

PSV omarmt opwarmer tegen Ajax en neemt net als de KNVB leerpunt mee

PSV kreeg vanuit de KNVB geen gehoor voor het verplaatsen van de strijd om de Johan Cruijff Schaal. Trainer Ruud van Nistelrooij gaat er pragmatisch mee om en wil het duel omarmen in plaats van verfoeien.

De rest van het artikel moet je zelf maar even bekijken. Maar dit is de kop met onderschrift van Ed.nl.
Zoals ik al zei: RvN maakt er geen issue van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren