Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV gaat ten onder na merkwaardige wissel van uitblinker Mario Götze

Laatste update:

PSV is donderdagavond aan de groepsfase van de Europa League begonnen met een nederlaag tegen Granada. De ploeg van trainer Roger Schmidt begon uitstekend en kwam op slag van rust op voorsprong via een knappe uithaal van Mario Götze. De uitblinker werd in de rust om onbekende redenen gewisseld, waarna PSV de voorsprong uit handen gaf en uiteindelijk met 1-2 verloor.

Bij nagenoeg al het gevaar dat PSV in de eerste helft stichtte was Götze betrokken. Na een half uur spelen trok de Duitser vanaf de linkerflank naar binnen, om de bal vanaf de rand van de zestien richting Donyell Malen te scheppen. Malen probeerde zijn voet tegen de halfhoge bal te zetten, maar miste. Daarna zette Götze op de rechterflank Mauro Júnior aan het werk. De Braziliaan zag zijn schot in vrij kansrijke positie echter over het doel vliegen.

BAM! Mario Götze laat zien waarom PSV hem in huis heeft gehaald! ??

Geplaatst door voetbalzone op Donderdag 22 oktober 2020

Vlak voor rust leek PSV op achterstand te komen, toen Yangel Herrera uit een vrije trap vanaf links raak kopte. De goal werd echter afgekeurd wegens buitenspel. Aan de overzijde profiteerde PSV vrijwel onmiddellijk. Olivier Boscagli bracht de bal hoog de zestien in, waar Denzel Dumfries hem doorkopte richting Götze. De aanvallende middenvelder schoot de bal uit de stuit onberispelijk in het doel: 0-1.

In de rust werd Götze dus gewisseld, waarna het beduidend minder goed ging lopen bij PSV. De Eindhovenaren werden steeds verder achteruit gedrongen en moesten dat in de 57ste minuut bekopen. Antonio Puertas slingerde de bal hoog richting de tweede paal, waar Jorge Molina wegliep uit de rug van Jorrit Hendrix. De poging van de 38-jarige spits ging via de lat en het lichaam van doelman Yvon Mvogo het net in: 1-1. Even later werd het nog erger voor PSV, toen Darwin Machis zomaar mocht opkomen over de linkerflank. De middenvelder haalde vanaf het puntje van de zestien uit en zag de bal prachtig de verre kruising invliegen: 1-2.

PSV ging in het restant van de wedstrijd nog wel op zoek naar de gelijkmaker. Malen kreeg vanbinnen de zestien een goede schietkans, maar stuurde de bal niet ver genoeg de linkerhoek in, waardoor doelman Rui Silva redding bracht. In de absolute slotfase hanteerde PSV veelal de lange bal, maar daarmee kon Granada niet in de problemen worden gebracht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Schmidt heeft er persoonlijk voor gezorgd dat dit is gebeurt de tweede helft. Je meest effectieve speler Max onschadelijk maken door hem als middenvelder te gebruiken. En dan in 1 klap je linksbackpositie de meest kwetsbare plek maken met die Viergever. Een verschil van dag en nacht na rust.

22 oktober 2020 om 20:52

Tja PSV mist een hele hoop spelers en het was duidelijk dat Götze ook maar 45 minuten kon maken. De keuze was ook niet zo geweldig vandaag.

22 oktober 2020 om 20:53

Ik denk dat hij weinig keus had. Op de bank zat alleen madueke die qua kwaliteit meekan in deze wedstrijd. Uitvallen van gotze moet een goede reden hebben, ik schat Schmidt wel hoog in die zal daar niet in geblunderd hebben.

22 oktober 2020 om 20:54

Breng dan gewoon Fein voor Gotze..

22 oktober 2020 om 20:57

Alsnog als Gotze eraf moest was het de verkeerde keuze. Madueke had erin gemoeten en dan Ihatarren of Mauro op de plek van Gotze.

22 oktober 2020 om 20:57

Alsnog als Gotze eraf moest was het de verkeerde keuze. Madueke had erin gemoeten en dan Ihatarren of Mauro op de plek van Gotze.

22 oktober 2020 om 21:05

Nou, vooralsnog grossiert Schmidt in het maken van tactische fouten. In de Eredivisie is het spel ook al vrij sober. Leuk dat hij 2 uitstekende spelers naar de club heeft gehaald, maar inhoudelijk als coach vind ik 'm bijzonder matig. Het is ook niet zo dat ze in de Eredivisie op tactiek winnen. Ze trekken de wedstrijden (met moeite) over de streep omdat ze simpelweg meer kwaliteit hebben.

22 oktober 2020 om 21:07

Hoezo Gotze maar 45 minuten. Schmidt zei op de tv dat hij top fit was. Al zou hij half fit zijn dan steekt hij nog met kop en schouders er boven uit. Schmidt heeft gefaald

22 oktober 2020 om 21:49

Kan tijdens de wedstrijd een lichte blessure opgelopen zijn he

23 oktober 2020 om 21:34

Bleek dus niet zo te zijn volgens Gotze en Schmidt( die elkaar tegenspreken)

22 oktober 2020 om 20:53

Beginners fout van een ervaren trainer, hoe dan. Als je een beetje verstand van voetbal hebt dan wissel je Gotze voor Madueke, waarom voor een verdediger en achteruit lopen tegen deze zaadploeg? Erg goedkope fout van Schmidt.

22 oktober 2020 om 22:02

Net als je dacht dat het na de wissels van ten Hag niet ergen kon (hoorde je mij niet over klagen als Liverpool fan) gaat Schmidt toch een poging wagen. Jammer voor Nederland ik had hier toch minimaal een gelijkspel verwacht, zeker omdat het thuis is (ja er is geen publiek maar toch is het thuis).

22 oktober 2020 om 20:54

Ik snap er ook geen reet van waarom ie dat gedaan heeft. Als Gotze er dan toch af moet had hij beter Mauro of Ihatarren op ziin positie moeten zetten en Madueke voorin. Sowieso een schande dat Madueke op de bank zit. Die jongen kan zo verschrikkelijk goed voetballen.

22 oktober 2020 om 20:58

Madueke was meteen verreweg de gevaarlijkste speler bij PSV toen hij erin kwam. Snap niet waarom Mauro, wie nauwelijks bij Heracles mee kon, boven hem verkozen werd. Erg droevig.

22 oktober 2020 om 21:30

Nou ja, ik snap wat je probeert te schrijven, maar Mauro Junior was gewoon 1 van de smaakmakers van Heracles.

23 oktober 2020 om 09:24

Klopt, echter denk ik dat Heracles zijn niveau is hoor. Hooguit Utrecht/vitesse maar dit is geen speler voor Psv. Heb het al vaker gezegd maar dan wordt me verteld hoe o zo goed hij in het systeem van Schmidt past..

22 oktober 2020 om 20:55

100% met je eens. Waarom deze wissel? Je kan Madueke erin zetten en Ihattaren en Mauro op de flanken laten zodat Max gewoon linksback blijft. Teveel positiewijzigingen waardoor niemand wist waar hij moest lopen.

22 oktober 2020 om 20:55

100% met je eens. Waarom deze wissel? Je kan Madueke erin zetten en Ihattaren en Mauro op de flanken laten zodat Max gewoon linksback blijft. Teveel positiewijzigingen waardoor niemand wist waar hij moest lopen.

22 oktober 2020 om 20:55

Vind dit nogal makkelijk. Je weet namelijk de beweegredenen niet. Maar niets aan de hand, die andere wedstrijd 1-1. Volgende week gewoon winnen en je doet lekker mee.

23 oktober 2020 om 09:27

Ik denk dat je er niet zo makkelijk over moet denken. Uit tegen deze ploeg ga je het gewoon weer lastig krijgen en ik schat Paok ongeveer van hetzelfde niveau. Dan heb je die andere ploeg nog waar we sowieso 2x van winnen, maar dat doen Granada en Paok waarschijnlijk ook. Ik denk dat het nog wel eens spannend kan worden in deze poule.

22 oktober 2020 om 21:01

Eens maar wat dacht je van Hendrix. Eerste goal is volledig zijn fout en bij de tweede had hij ook in moeten grijpen.

22 oktober 2020 om 21:08

Vorig jaar deed Bommel hetzelfde. Barca won toen met 5 - 2?

22 oktober 2020 om 21:04

Even los van de rare keuzes waar iedereen het hier over heeft: hoe bizar moet het passpercentage bij PSV zijn geweest? Hendrix is de enige die een beetje het spel kon maken. Ihattaren, Max, Malen, Baumgartl, Mauro Jr kwamen totaal niet uit de verf. Deze spelers zijn nog lang niet op elkaar ingespeeld, maar dan moet je toch evengoed wel in eigen huis het spel kunnen maken tegen Granada? Ja, het team moet nog wennen aan elkaar en aan de speelstijl, maar ik ben oprecht geschrokken van de machteloosheid vanavond. We kwamen er amper aan te pas en dat is ook zonder 4 basisspelers erg zorgwekkend.

@BlindeVogel, Europees avontuur van PSV voorbij 😉? Heel matig PSV gezien vandaag zonder enige inzet. Deze mag je imo op het conto schrijven van Schmidt, hele rare tactische keuzes in de rust voor de 2e helft. Valt me wel op dat Ihattaren na een matige wedstrijd wordt afgeschreven in het live artikel. Geef die jongen wat tijd zeg, is nog steeds maar 18. Zonde van de Europese punten, alweer..

22 oktober 2020 om 20:56

Geef de trainer dan ook wat tijd ;-)

22 oktober 2020 om 20:58

Krijgt hij van mij ook zeker hoor. Snap alleen niet waarom hij die keuze maakte terwijl het opzich redelijk liep imo.

22 oktober 2020 om 21:23

Maar het is natuurlijk wel zorgwekkend dat je het tegenovergestelde te zien krijgt van de speelstijl waarvoor je 'm hebt aangesteld. Het doet me inmiddels al lichtelijk denken aan Alfred Schreuder. Die word ook altijd omschreven als een uitstekende tacticus, maar in de praktijk is daar niets van terug te zien.

22 oktober 2020 om 21:03

Ja inderdaad gisteren ook al geen punten gehaald. Moet het bij Feyenoord ook nog maar zien. Ihattaren komt er wel. Beschikt over voldoende kwaliteit.

22 oktober 2020 om 21:13

Snap niet hoe PSV de laatste jaren Europees speelt. Wanneer je soms ziet hoe leuk Ajax speelt of AZ. Dat zie ik weinig bij PSV. Veel toeval voetbal en vaak slechte wedstrijden. Zal ook aan de tegenstanders liggen uiteraard...

23 oktober 2020 om 09:32

Heb je gelijk in. Vorig jaar werd ook lacherig gedaan over de poule. Vervolgens een hoop punten laten liggen (o.a. 2x tegen Lask) en dan 3e worden.. Een club als PSV moet de Europa League gewoon heel serieus nemen, en met net zo'n mentaleit spelen als ze in de CL zouden doen.

Je verliest hier gewoon door het inbrengen van Viergever, breng dan Fein in voor Gotze maar geen Viergever.. Verder heb ik me verbaasd om het bizar slechte spel van Ihatarren die ook nog eens veel te dik oogt. Moet zeggen dat Granada ook gewoon heel goed stond te voetballen, zetten gewoon heel veel druk.. Natuurlijk mis je Teze en Zahavi, wat basisspelers zijn maar dat mag geen excuus zijn voor die bizar slechte tweede helft.overigens tevreden over de scheidsrechter, floot fair en correct, meer dan terecht verloren van een heel goed Granada

22 oktober 2020 om 21:04

Gakpo en Rosario ook basisspelers, maar ben het met je eens. Vandaag was te mager.

22 oktober 2020 om 21:10

Te mager, maar Ihataren niet. Hij is inderdaad te dik, maar wat kan die man ballen. Dat zag je vooral in de tweede helft. Jammer dat Schmidt foute keuze heeft gemaakt. Ik begrijp het vooral niet, want het was rust en je stond voor, kan je rustig nadenken toch

22 oktober 2020 om 21:53

2e helft waarin ie nog steeds 6 vd 10 ballen inlevert.waaronder het balverlies bij beslissende goal. Vervolgens alibi-sliding die mist om tenslotte terug te sjokken. Als je in de herhaling ziet hoe hard Dumfries hem voorbij loopt om verdediging nog te helpen, dan kan er aan de instelling van Mo nog een hoop verbeteren. (Begint met simpeler spelen, niet elke bal hoeft beslissend te zijn)

Tja, PSV.... het is en blijft Europees armoe troef met deze club.... Hier had je gewoon 3 punten moeten pakken, maar nee, we behalen wederom een beschamend resultaat. Stel lamme en domme voetballers zijn het ook!

22 oktober 2020 om 21:02

Ik vind de gehanteerde tactiek en de tactische beslissingen vooral bijster zwak. Je haalt een dure coach en die maakt meer fouten dan een beginnende coach. Er is meer uit deze ploeg te halen, zowel qua niveau als qua aantrekkelijkheid. Buiten de spelers die hij naar verluidt naar de club heeft gehaald, faalt hij als coach behoorlijk naar mijn mening. Ook in de Eredivisie is het allemaal vrij sober wat ze laten zien. Dat terwijl er toch weer flink geinvesteerd is en dit keer in de juiste spelers.

23 oktober 2020 om 07:38

Wat zit jij nou te klachen dat hij faalt. Kijk je psv wel of? Elke blindevogel ziet dat psv met meer druk naar voren speelt en dat er met vlagen gewoon aanvallend spel wordt gespeeld. Ploeg houd het niet lang vol maar dat is niet gek als je met 2 weken bezig bent met allemaal nieuwe spelers. Geef die man is wat tijd in plaats van meteen in oktober te roepen dat hij faalt.

23 oktober 2020 om 07:40

En dan mis je ook nog Zahavi, Gakpo en Teze. 3 spelere die net dat extra brengen en meer gevaar kunnen creëeren.

23 oktober 2020 om 16:58

Ik kijk inderdaad PSV ja. Ik schrijf ook enkel wat mij opvalt. Buiten het feit dat deze ploeg nog niet optimaal is ingespeeld, kan ik ook nog niet echt zien waar het nou precies naartoe moet. Verder speelt elke ploeg weleens aanvallend. Dan is het excuus dat de ploeg het niet lang volhoudt geen goede. Dat betekent namelijk dat de balans niet goed is of een groot deel van de spelers verre van fit zijn. Dat laatste is niet het geval. Ik schrijf verder ook niet dat ze 'm maar direct maar weer moeten ontslaan, maar voor een coach die er nog zo kort zit maakt hij wel opvallend veel fouten. Dan is het niet vreemd dat er kritiek komt, want deze Schmidt is ervaren genoeg om niet nu al zoveel fouten te maken en hij kost ook genoeg geld om dergelijke fouten niet nu al te verwachten.

Schuld van de coach. Tactisch gefaald. Die wissel deed me denken aan Dick zijn Robben wissel

22 oktober 2020 om 20:57

Oo heb begrepen dat hij niet zo fit is. Dan kan ik het overigens wel begrijpen. Psv terecht bekoren obv de tweede helft

22 oktober 2020 om 21:20

Dan nog is de keuze apart, oké Gotze eruit, maar waar om max doorschuiven en viergever LA.
Laat max gewoon LA staan en zet Fein erin of eventueel madueke

Tja, over de hele wedstrijd was een gelijkspel gewoon het maximale voor PSV, maar Granada verdiende ook niet per se de winst. Zonder Teze en Zahavi en Götze maar een helft wordt het al snel een stuk minder. Het lijkt me dat Götze niet helemaal fit was in de rust, anders haal je hem er niet uit. Alleen snap ik dan niet dat je Viergever brengt, en niet Madueke. Granada speelt het prima uit verder.

22 oktober 2020 om 21:01

Götze zal nog niet 100% fit zijn, gaf wel een goeie bal op Malen overigens, moest hij maken. Door die wissel verlies je gewoon de wedstrijd, ineens een hele andere formatie. Wel belachelijk dat er geen VAR aanwezig is vind ik overigens. Zo krijg je toch het gevoel dat ze de hele EL poulefase niet serieus nemen.

De wissel was niet perse merkwaardig, omdat Gotze nog niet zoveel minuten kan spelen blijkbaar. Maar het merkwaardige was dat Viergever erin komt en Max als n soort mid-mid moet gaan spelen. Al het gevaar van de linkerkant was in een klap weg. En natuurlijk was het veldspel erg bagger de tweede helft, wat in de eerste helft nog mooi verbloemd werd door een paar kleine kansjes.

22 oktober 2020 om 21:00

ik meen ergens gelezen te hebben dat Gotze kampt met een chronische stofwisselingsaandoening en dat dit ook weer zijn gevolgen heeft voor zijn uithoudingsvermogen. Als dat inderdaad waar is, zou het kunnen verklaren waarom Gotze gewisseld werd.

22 oktober 2020 om 21:05

Nee, dat is onzin. Daar is ie van genezen. Maar 3 wedstrijden elke week is wel te veel van het goede op dit moment.

22 oktober 2020 om 21:43

Twee wedstrijden elke week. Ik snap wat je bedoelt maar je insinueert dat hij in twee weken dan zes wedstrijden zou spelen maar dat zijn er toch echt vier.

22 oktober 2020 om 22:09

Touché

Zonder Gotze staat er eigenlijk een matig spelend elftal. Een heel statisch middenveld en ruimte voor een bal in de diepte was er niet. En wat was Mo vandaag weer slecht

22 oktober 2020 om 20:58

Mo die hoef ik voorlopig niet te zien spelen. Ik snap dat de jongen een rotperiode heeft gehad, maar als je hem zo ziet (echt te veel gewicht), dan moet je hem beschermen en niet opstellen. Ga eerst maar met die jongen aan de slag. Dit is voor niemand goed.

22 oktober 2020 om 21:04

Datzelfde geldt dan ook voor Dumfries, bakt er ook vrij weinig van. Mag je als aanvoerder wel meer van verwachten imo.

Europese wetten. In de Eredivisie kom je er mee weg dat je een kwartier dramatisch speelt, hier niet. Eigenlijk nog elke wedstrijd van PSV dit jaar waar we enorm inkakken ergens in de wedstrijd, vaak in het begin van de tweede helft. Nu dus niet anders. Dan de pech dat Granada nog 2 hele goede goals maakt, die ze zeker niet elke week maken, en het recept is duidelijk.

22 oktober 2020 om 21:24

Psv liet zich duidelijk uit hun spel halen na die geniepige momenten van Granada. Eigen schuld. Focus was weg en Granada sloeg opvallend kort erna toe met 2 goals. Kunnen ze zeuren wat ze willen maar ze moeten gewoon bij de les blijven en ze aanpakken.

Altijd hetzelfde liedje met PSV in de Europa League. Wat een kansloze vertoning weer. Schmidt gaf vanavond even een snelcursusje hoe je een wedstrijd weggeeft met 1 wissel. Viergever LB is lachwekkend. Ook wel weer duidelijk geworden dat onze selectie helemaal niet zo breed is als gedacht. Zonder Gakpo en Zahavi blijft er nauwelijks scorend vermogen over en Baumgartl is gewoon 10 klasses minder dan Teze

Als trainer zijnde had ik iedere speler van PSV Direct naar binnen geroepen en een boete gegeven wanneer zij een shirtje zouden wisselen met een speler van Granada. Wat een zeug team zeg. Niets sportiefs aan

Tja, met alle respect, maar wat je van dit PSV ziet kan een willekeurige coach uit Nederland ook. Dit spelersmateriaal leent zich voor aantrekkelijker voetbal en ook zeker op een hoger niveau. Ik zie tot op heden nog weinig van wat deze Schmidt zo bijzonder moet maken. Ik zie 'm veel fouten maken, maar eigenlijk weinig goed doen. Leuk, die spelers die hij naar Eindhoven heeft gehaald, maar als coach vind ik 'm echt niet goed vooralsnog.

22 oktober 2020 om 21:02

Zo makkelijk dit. Geef de trainer eens wat tijd. Ik heb wel vertrouwen in zijn aanpak.

22 oktober 2020 om 21:10

Maar welke aanpak is dat? Het is niet zo dat het even niet loopt. De tactiek werkt al vanaf het begin niet lekker en spelers hebben er ook duidelijk moeite mee. Ook z'n wissels en aanpassingen maken het vaker slechter dan beter. Nu zeg ik niet dat ze 'm maar moeten ontslaan, maar als deze Schmidt zich niet herpakt, zal hij volledig afhankelijk zijn van de vorm van spelers. Als collectief draait het namelijk niet.

22 oktober 2020 om 21:52

Ze hebben de selectie pas ruim een week bij elkaar en hebben daarnaast de volle Covid-laag over zich heen gekregen met beoogde basisspelers Zahavi, Gakpo, Rosario en Teze.

22 oktober 2020 om 23:10

Maar dat zijn geen jongens waarbij je voll-gas-voetbal denkt. Buiten Gakpo wordt het eerder statischer met die jongens erbij en het is ook niet zo dat ze allemaal nog niet wedstrijdfit zijn. Dat is alleen van toepassing op Gotze en Van Ginkel. Geen enkele speler speelt vloeiend binnen z'n tactiek en veel spelers zitten er al sinds de voorbereiding. Ik zie gewoon niets terug van al die lovende kritieken die hij kreeg bij z'n aankomst in Eindhoven. Ik zie zelfs het tegenovergestelde terug op het veld, namelijk een stroperige ploeg die vrij onwennig oogt.

22 oktober 2020 om 23:47

Dat Vollgas-verhaal is ook een persverhaal. In Nederand wordt zijn reputatie volledig opgehangen aan die dubbel van Salzburg met Ajax destijds. Toen speelde bij Salzburg trouwens ook al ene Mané, die toen nog niemand kende. Geef het ‘project Schmidt’ een beetje tijd zou ik zeggen.

23 oktober 2020 om 16:54

Maar wat versta jij onder het 'project Schmidt'? Verder is dat Vollgas-voetbal geen persverhaal, want John de Jong refereerde daar nota bene meermaals aan rondom z'n aanstelling.

22 oktober 2020 om 21:02

Zou Van Bommel het slechter doen met dit spelersmateriaal? En in weet dat Götze en Zahavi dan waarschijnlijk niet waren gekomen maar toch. Ik zie niks van dat vol gas voetbal, alleen maar vreemde wissels en onnodige wissels in de 90e minuut. Ik zie amper aanknopingspunten.

22 oktober 2020 om 21:13

Ik denk van niet. Ik zie eigenlijk ook vanaf het begin al niet echt iets van dat vol-gas-voetbal. Er zijn altijd wel aspecten binnen elke tactiek wat je daaraan kunt verbinden, maar vooralsnog speelt deze coach bijzonder matig voetbal met een gebalanceerde en talentvolle selectie. Ik vind het ook wel vreemd dat mensen telkens z'n wedstrijden tegen Ajax onder Salzburg aanhalen, maar het niet hebben over z'n mislukte avontuur bij Leverkusen. Vooralsnog maakt Schmidt eerlijk gezegd een slechte indruk op mij.

Blij met de overwinning natuurlijk had het zelf niet verwacht want ik had psv echt veel beter verwacht na de 1-1 en 2-1 heeft psv niks meer laten zien. Mooie goal Gotze wat een speler.
En over het theater van Granada ga ik verder geen woorden vuil aan maken hou er zelf ook niet van en ze doen het gelukkig niet vaak, maar als tegenstander is het echt zwaar irritant.

Mag de pret niet drukken voor ons fijne avond nog allen!

22 oktober 2020 om 20:59

Gefeliciteerd vriend!
Niet verwacht 😉

22 oktober 2020 om 21:10

@wonderspits Gracias! Ik ook niet en zie het als bonus puntjes

22 oktober 2020 om 21:03

Gefeliciteerd! Granada heeft een prima ploegje. Wordt in Spanje nog moeilijk voor PSV. Maar ga er van uit dat we samen met jullie moeten kunnen overwinteren.

22 oktober 2020 om 21:14

Thankss hoop en denk dat we samen doorgaan , flank alleen die Grieken ook niet uit

22 oktober 2020 om 21:21

Voor de tegenstander is het irritant maar het is een kwaliteit om je tegenstander uit z'n spel te halen. Bedoel over de vele schwalbes in Engeland bijv. hoor ik niemand over dat de hele Engelse voetbal niet deugt. Granada is een klein ploegje dan is het zeer netjes dat ze zo presteren. Gaan ze lief voetbal spelen, gaan ze nooit zo kunnen presteren, ook een Getafe niet. En opvallend kwam Psv er niet meer aan te pas na die geniepige momenten in de 2e helft. Gewoon zwak van Psv en slim van Granada. Gefeliciteerd.

23 oktober 2020 om 08:38

Zeker irritant, en het is ook een wapen wat je kunt gebruiken, je ontregelt het hele systeem namelijk. Ik zelf ben er geen voorstander van en ben blij dat we dit niet altijd doen alleen op momenten dat het nodig is, gister is daar dan een voorbeeld van..

23 oktober 2020 om 19:34

Eens. Dat is het ook, een soort van plan B. Als je er zelf niet aan te pas komt of je ziet dat de tegenstander beter is. Bedoel ik denk zonder dat zou Granada nooit zo kunnen presteren. Getafe eveneens. Dit zijn of waren eigenlijk met alle respect toch degradatiekandidaten en nu spelen ze gewoon europees voetbal. Zeer netjes, hoe irritant het spel voor anderen ook is.

22 oktober 2020 om 21:52

Gefeliciteerd, ik zie je de hele tijd al netjes reageren... geniet ervan! dan Baal ik nog ff verder 😂

22 oktober 2020 om 23:19

Bedankt! Gewoon de rest winnen en er is niks aan de hand.

''ooooh, Spanje speelt het mooiste voetbal. Oooh, het is allemaal zo technisch." Voor de drie miljardste keer heb ik een totaal disrespect voor voetbal gezien. Een valfestijn waar zelfs Neymar een beroerte van zou krijgen. Een keeper waarbij Onana nog denkt: "zou je het spel niet eens hervatten?"maargoed, volgens iedereen en zijn moeder kunnen Spanjaarden goed voetballen, en misschien is dat ook wel zo in die 10 minuten zuivere speeltijd die zij ambiëren.

22 oktober 2020 om 21:06

Klopt wat je zegt! Ik heb me weer net zo zitten ergeren net als vorig jaar met Getafe! Vind wel dat PSV het over zich afriep met een te laag tempo en te slordig aan de bal. Daarnaast vind ik het ook onkunde van een scheidsrechter als je hier in meegaat, ook al is dat de laatste die je vanavond mag aanwijzen als schuldige.

AZ heeft een superprestatie geleverd en verdiend alle eer maar PSV heeft zichzelf weer eens overschat tegen de nr.6 van de PD.

22 oktober 2020 om 21:01

Hoezo overschat? Waar blijkt dat uit?

Ja, beetje een zaadpot de 2e helft, irritante ploeg Granada, maar als ze dit elke wedstrijd doen hebben ze geen speler meer over voor de return 😉. PSV was de 2e helft heel zwak en de wissel van Gotze voor Viergever. Had die misschien beter een minuut of 10 mee kunnen wachten.

Tenenkrommend, wederom. Na twee avonden CL-voetbal kan ik echt niet meer genieten van de Europa League zeg. Ik tune wel weer in wanneer de kwartfinales gespeeld worden. Hendrix man van de wedstrijd voor PSV, zegt ook wel genoeg

22 oktober 2020 om 21:16

Denk dat PSV er tegen die tijd al wel uit ligt.

22 oktober 2020 om 21:23

@MessiBazoer, dat zou me niets verbazen. Maar er zitten ongetwijfeld een aantal mooie ploegen in de kwartfinale!

23 oktober 2020 om 09:38

Valt inderdaad altijd tegen wanneer je 2 avonden CL hebt gehad. Heb v/d Gijp ooit horen zeggen dat ze het andersom moeten doen; dinsdag EL en woensdag/donderdag CL. Helemaal mee eens.

Kijk je mist Zahavi , Gakpo, Rosario en Teze ...maar dan nog is de wissel van Gotze onbegrijpelijk!! Al mist hij wedstrijdritme en conditie...maar ik denk dat hij, datgene wat Ihataren vandaag bracht, ongeacht zijn achterstand een stuk beter had in kunnen vullen

22 oktober 2020 om 21:02

psv mist rosario niet

22 oktober 2020 om 21:10

Rosario vind ik ten opzichte van Hendrix toch een stuk beter..sowieso is hij meer aanvallend ingesteld,zeker qua passing

22 oktober 2020 om 21:02

Gotze snap ik best. Die is vast nog niet klaar om zoveel te spelen. Wat er dan tactisch aangepast wordt is gewoon dom van een ervaren trainer.... Gewoon ongelooflijk

PSV deed een minuut of 50 leuk mee maar daarna brak het toch. PSV was niet slechter of beter maar minder ervaren. Hele nare wedstrijd en verloren omdat Granada volwassen speelde en PSV niet. Zonde.

22 oktober 2020 om 21:13

Opvallend was dat Psv de focus verloor na die geniepige momenten van Granada. Alsof Psv even van slag was, heel zwak en daarna kwamen ze snel op achterstand. Dan kan men wel gaan zeuren maar je moet ze gewoon aanpakken en afstraffen. Het is geen vriendschappelijk potje ofso.

Hele zwakke wedstrijd van PSV. Schmidt tactisch gefaald en Hendrix verantwoordelijk voor beide goals.

22 oktober 2020 om 21:29

Baumgartl had ook wel
mogen instappen bij die 2de. Hij ziet toch dat Hendrix tegen 2 man komt te staan.

Verschrikkelijke wedstrijd. Werkelijk. Je speelt tegen 11 jankballen en wat doe je? Opzichtige overtredingen van kampioen moeilijk kijken Dumfries. Een Europese wedstrijd winnen met deze centrale verdedigers wordt ook heel lastig. Allebei van het niveau kkd. Daarnaast komt Viergever erin en Max speel in de spits? Middenveld? Echt geen idee waar Max liep. Al had je nog 90 minuten gespeeld had je nog niet gescoord. Om zo af en toe weg gespeeld te worden door Granada doet pijn.

Wat een bizar slechte tweede helft zeg. Waarom met 5 verdedigers spelen. Eerste helft speel je gewoon redelijk. Wissel gotze dan met Fein. Verder mag Ihattaren gewoon weer op de bank.. Die is veel te dik en heeft gewoon niks goed gedaan levert alleen de bal in en is de oorzaak van de 1-2.

Je kan klagen over de coach wat je wil, maar ik kan me niet voorstellen dat hij Hendrix verbiedt om druk te zetten op de bal bij die 1-2. Wat een ruimte krijgt die man om hem, eerlijk is eerlijk, prachtig binnen te schieten. Maar daar valt ook niet tegenop te coachen hoor.

22 oktober 2020 om 21:16

Ihattaren verspeeld de bal op een dermate lamme manier dat hij er direct af gemogen had. Geen inzet en beetje wandelend over het veld.

22 oktober 2020 om 21:16

Dat niet, maar dit PSV oogt aan de bal ook erg onwennig. De tactiek werkt niet en ik zie ook niets van dat zogenaamde volgass-voetbal terug. Ik vind Schmidt wel erg veel tactische fouten maken. Z'n geluk is dat hij in de Eredivisie spelers heeft die over het algemeen beter zijn dan die van de tegenstander, maar het spel is stroperig, sober en onwennig.

22 oktober 2020 om 22:00

Mijn punt is dat mij het te makkelijk is om Schmidt af te vallen (zoals hier hierboven zie) terwijl het lastig is tegen persoonlijke fouten op te coachen. Voor wat betreft zijn speelstijl: sja, ik geloof ook niet in hoge pressing in iets anders dan 4-3-3 met de punt naar achteren, dus helemaal overtuigd ben ik ook nog niet van deze man. Maar hij werkt nu ook met de beperkingen van een selectie en doet dat ook nog eens niet enorm lang.

22 oktober 2020 om 22:52

Dat is juist het probleem naar mijn mening. Hij werkt juist niet met de beperkingen van de selectie en forceert iets op een ploeg waarvoor hij de spelers simpelweg niet heeft. Dat is eigenlijk al de grootste fout die je als coach kunt maken.

22 oktober 2020 om 23:09

Ik denk dat deze spelersgroep sowieso dermate uit balans is dat er niet echt één speelstijl is die bij de hele groep past. Het is namelijk een kritiekpunt wat onder meerdere coaches, met verschillende opvattingen, al valide is.

23 oktober 2020 om 16:52

Dat valt wel mee. Na de transferzomer staat er gewoon een gebalanceerde selectie waar je het Ajax erg lastig mee kan maken. Alleen het centrale duo is relatief matig, maar voor de rest zit PSV wel goed. Op het middenveld kunnen ze gebruik maken van Rosario, Hendrix, Gotze, Fein, Van Ginkel (nog niet), Thomas, Sangare, Gutierrez en Ihattaren en Mauro Junior, terwijl ze in de aanval gebruik kunnen maken van Malen, Gakpo, Ihattaren, Gotze, Zahavi en Madueke. Het enigste wat je niet kunt doen met deze ploeg, is met 2 aanvallers spelen die beiden in dezelfde ruimtes willen lopen. Ik denk dat dit PSV indruk maakt als het gewoon teruggaat naar 4-3-3 of 4-2-3-1 (al zijn die twee in principe hetzelfde).

Wat Klopp kan kan ik ook dacht Schmidt. Gotze was de gevaarlijkste man. De tegenstander had respect en hield een man extra achter, toen hij er uitging, was het weg met alle schroomnederland - Buitenland 0-2en dan komen Feyenoord en AZ nog. Als het maar geen 0 -4 wordt

Goed was het zeker niet. Maar je speelt tegen een club die zaterdag nog gewonnen heeft van de EL-winnaar, je mist drie basisspelers die corona hebben, je hebt met die lege tribunes geen thuisvoordeel. Dan kun je dus verliezen. Op zich nog niets in de hand, de andere twee clubs in de poule moet PSV zeker kunnen hebben.

22 oktober 2020 om 21:34

Het gaat er niet om dat PSV hier verliest van Granada, maar de manier waarop. Schandalig gespeeld in de 2e helft met de rare wissel van Schmidt.

22 oktober 2020 om 22:53

Schandalig gespeeld vind ik overdreven, Granada had simpelweg meer kwaliteit op het veld staan in de tweede helft. En zo'n rare wissel was het niet, omdat Gotze gewoon nog geen volledige wedstrijden kan spelen, laat staan twee per week.

Schmidt zal de komende dagen flink door de media aangepakt gaan worden. Die wissel was hoogstwat de doodsteek. Hoe dan ook mag je van de rest van PSV wel wat meer verwachten als ze in Europa spelen. Granada is een prima team, maar dit is de EL, niet de CL...

22 oktober 2020 om 21:11

Wellicht dat hij maar max 45 min kan spelen. Zondag moet hij ook weer fit zijn.

22 oktober 2020 om 21:29

Het gaat er niet zozeer om dat Gotze word gewisseld, maar de manier waarop Schmidt met de wissel omsprong.

22 oktober 2020 om 21:57

@Gaagje, Sirius gaf je al antwoord. Dat Gotze maar 45 minuten kan spelen betekent niet dat Viergever er in moet komen. Schmidt heeft gewoon een grote fout gemaakt.

22 oktober 2020 om 22:47

Hij had Fein moeten brengen ipv Viergever.

Een stunt van Granada kan je wel zeggen. Psv begon prima maar liet zich uit het spel halen door het geniepige spel van Granada en kort erna kwam Psv op achterstand. Focus verlies en zwak spel. Tsja dan ga je verliezen ja. Ook Schmidt tactiek vond ik maar niks. Geen enkel dreiging vanaf de zijkanten.

Ik heb dit seizoen nog maar weinig gezien van dat zogenaamde pressen. Wat me meer opvalt is dat wanneer tegenstanders durven te pressen dat juist psv moeite heeft om in hun spel te komen. malen is sinds vorig jaar de grote man gemaakt, maar ik heb datzelfde potentieel dat velen in hem zien als spits niet kunnen zien. Is zo vaak uit de spits en kiest bij balbezit te vaak voor eigen succes. Sangare, had ik nooit van gehoord en heb na de aankoop wat filmpjes zitten kijken. Lastig om daar wat uit te halen, maar viel me op dat hij een moeizame pass in zijn benen heeft. Ongelukkige stand van zijn lichaam zeg maar. Alsof de bal nooit echt goed ligt voor de pass. Nou heb ik twee duels van m zitten kijken en ik zie t gewoon weer. Daarom komt ook de helft van zijn vallen niet aan. En tja, baumgartl, Boscali, Hendricks en Viergever in je 11, dan komt het echt niet goed.

22 oktober 2020 om 21:51

Ik zie het ook niet. Bovendien had ik er vooraf al een hard hoofd in. Hoeveel spelers heeft PSV nou die van nature gewend zijn om 90 minuten lang druk te zetten en die van nature goed renderen in een systeem zoals dat van Schmidt? Ik was al geen fan van het feit dat hij zelf niets heeft aangepast op het spelersmateriaal, maar ook tactisch binnen het veld blijkt hij toch vrij zwak. Vandaag was het erg duidelijk, maar ook in de Eredivisie komen z'n omzettingen en wissels zelden uit de verf.

Mauro Junior moet als de sodemieter meer aandacht besteden aan zijn fysieke gesteldheid.in elke wedstrijd wordt hij makkelijk aan de kant gezet waardoor je zowat met 10 man speelt.

22 oktober 2020 om 21:25

Baumgartl en Boscali idem. Die staan centraal alle lijf aan lijf duels te verliezen.

22 oktober 2020 om 21:35

Het is, voor PSV althans, jammer dat ze geen fatsoenlijke CV’s hebben. Ja, Teze doet het goed nu, maar die gaat net als iedere jonge speler nog wel een terugval krijgen. Met jongens als Boscagli, Baumgartl en Viergever ga je de oorlog niet winnen. Zeker Europees niet. Of kan die Fein ook als CV uit de voeten?

23 oktober 2020 om 09:54

Fein speelt naar eigen zeggen al een jaar of 4 op het middenveld. Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat er geen centrale verdediger is gehaald. Wat moet je in hemelsnaam met 10 middenvelders wanneer je verdediging ruk is...

22 oktober 2020 om 21:25

Baumgartl en Boscali idem. Die staan centraal alle lijf aan lijf duels te verliezen.

Vond de eerste helft vrij aardig. Tweede helft komt Hendrix veel aan de bal en daar wordt het spel niet beter van. Tja Malen zal toch echt iets beter moeten. Leuk om Mo weer te zien voetballen. Hij moet wel op het middenveld staan. Geloof ook dat je moet beginnen met Manueke.

PSV roept deze onnodige nederlaag over zichzelf af. Speelde zelf in een te laag tempo en was te slordig aan de bal. De tactische keuze van Schmidt hielp de ploeg ook niet.

Dat Granada redelijk kan voetballen, is zonder twijfel. Maar wat is hun spelopvatting om misselijk van te worden! Je mag het niet zeggen maar stiekem hoop je dat iemand toch een doodschop krijgt zodat er iets is om echt voor te janken

Maar waarom was die wissel "merkwaardig"? Gotze is gewoon nog niet volledig fit, dat is bekend. Nog maar vier dagen geleden was het zeer verrassend dat hij in de basis mocht beginnen tegen Pec. En nu is het ineens gek dat hij, met twee wedstrijden per week op het programma, maar 45 minuten speelt? Het enige merkwaardige aan die wissel was dat Viergever erin kwam en dat Max naar het middenveld ging, waardoor hij ineens veel minder ruimte kreeg.

Eredivisie heeft helaas geen geniepige ploegen als Getafe en Granada. Allemaal te keurig hier. Met meer ervaring tegen zulke vervelende teams zouden ze zich waarschijnlijk niet zo van de wijs laten brengen.

22 oktober 2020 om 21:21

Op welk moment heeft PSV zich van de wijs laten brengen dan? Dat PSV slecht speelde heeft toch niks te maken met 'van de wijs laten brengen'?

22 oktober 2020 om 21:42

@Skede Man man man, ga je nou echt iedereen die deze mening heeft proberen tegen te spreken. Beetje kinderachtig hoor. Hij heeft wat mij betreft een punt. Iets wat ik dus ook opmerkte. Voetbal is niet lief doen. Alles uit de kast halen om je tegenstander te pijnigen en Granada deed dat slim. Iets wat Nlse teams helaas wat minder hebben. Ook deze match gebeurde dat.

22 oktober 2020 om 21:26

Ook tevens de reden dat de topclubs in de Eredivisie vaak weg komen met matig spel. Ploegen zetten de poorten open terwijl de top 4 over het algemeen al een stuk beter is. Tja, dan roep je het over jezelf af. Echter verliest PSV vandaag op andere aspecten.

Zolang PSV jaar na jaar niet investeerd in een fatsoenlijk centrale verdedigers zal het in Europa tegen dezelfde problemen blijven aanlopen.

Enigste lichtpuntjes deze wedstrijd was natuurlijk Gotze maar ook Sangare stond toch wel lekker te ballen, beetje jammer dat de andere 9 er geen reet van bakte. Mauro is gewoon veel te licht, hier moet Madueke staan, die is 3 klasse beter. Ihattaren heeft meer tijd nodig, eind 2e helft begon hij wel lekker te ballen (sws omdat Mauro eruit was), nog wel vertrouwen in die jongen ondanks die grote fout wat tot de 2e goal leidde. Baumgartl en Viergever wil ik persoonlijk op de fiets gratis afleveren bij een KKD club, wat een zaadspelers zijn dat zeg. Hopelijk valt het tegen Vitesse mee met de besmettingen maar ik ben benieuwd wat er uit de testen gaan komen morgen. Ben bang dat er veel positief getest zullen worden.. gelukkig kunnen Zahavi en Teze wel weer mee doen tegen Vitesse.

Er was iets mis, ik weet niet wat maar het was heel onwennig en zag er vermoeid uit.en wat is granada een stugge vervelende ploeg die het PSV moeilijk maakte. Veel irritante overtredinkjes en schwalbes. Voetballend was het op de twee mooie tegendoelpunten bij hun ook niet veel. Ook ihattaren was zwaar ondermaats. Hendrix en Sangaré konden er niet doorheen voetballen, er was te weinig aanvoer vanuit de aanval en als die er was mislukte bijna alles wat fout kon gaan.kan gebeuren. Op naar de volgende wedstrijd en dan hopelijk wél compleet.

Tweede helft gaf goed weer, waarom de frisse wind die onder Schmidt door de selectie waait zo welkom is. Ik ben zó klaar met de grauwe middelmaat die spelers als Viergever, Baumgartl en vooral Hendrix vertegenwoordigen. Dat soort gasten brengen je ondergrens zwaar omlaag en ze kunnen totaal niet mee in het spelletje dat Schmidt wil zien. Niet dat dat bij de rest wel uit de verf kwam vanavond, maar het is geen wonder dat de trainer deze jongens liever kwijt dan rijk is. Vooral Hendrix is werkelijk een doorn in het oog. Slome duikelaar dat het is; bij een club als Groningen of Heerenveen zou hij niemand opvallen. Ik verwacht dan ook dat PSV komende winter een extra centrumverdediger haalt en volgend jaar opnieuw een kwaliteitsslag maakt en dan van dit soort spelers afscheid neemt.

22 oktober 2020 om 23:06

Nou ja, die trainer presteert eigenlijk net zoals Baumgartl en Hendrix, namelijk ondermaats. Van dat spel waarvoor deze coach is aangesteld is niets te zien. Je ziet eerder het tegenovergestelde terug. Hij heeft goed werk verricht met de spelers die hij naar PSV heeft gehaald, maar vooralsnog is dat ook het enigste waarmee deze meneer indruk maakt. Tactisch en organisatorisch op het veld is er genoeg op aan te merken. Hij maakt geen gebruik van de kwaliteiten van spelers en forceert iets op een ploeg waar de spelers niet mee om kunnen gaan. Dat kan natuurlijk wel veranderen, maar het begin is verre van veelbelovend.

23 oktober 2020 om 00:58

Mee eens. Het zogeheette ''pressievoetbal'' is totaal niet terug te vinden op het veld. Ook spelen de smaakmakers van vorig seizoen, Malen en Mo, VER onder de maat. Lijkt me wel duidelijk dat dit hele systeem gewoon niet bij de spelers past. Snap niet waarom er gewoon een soort van 4231 gehanteerd word, lijkt wel alsof de spelers nu een idee hebben hoe ze moeten lopen.psv had vandaag natuurlijk absoluut niet hoeven te verliezen en ik denk ook echt niet dat dit was gebeurd als Schmidt gewoon Gotze had gewisseld voor een middenvelder of aanvaller. Viergever erin zetten en achteruit gaan lopen is juist wat Granada wou en dit kon je wel zien.moet het allemaal nog maar zien met Schmidt. Het is een grote naam maar de prestaties zien er nog ver onder de maat uit als je ziet wat er voor spelers op het veld staat.

22 oktober 2020 om 23:08

Ik heb toch nog altijd veel liever Hendrix dan Rosario. Hendrix moet je niet laten opbouwen of aanvallen, want dat kan hij gewoon niet. Hij is wel een harde werker die steengoed is in ouderwets schoffelen, verdedigen en ballen afpakken. En dat is altijd nuttig. Maar wat nou de kwaliteiten zijn van Rosario, dat heb ik tot dusver niet kunnen ontdekken. Balletjes breed geven aan medespelers, dat is zo'n beetje het enige wat hij doet. Voegt werkelijk niets toe.

Wat heeft die gotze nou laten zie afgelopen weekend een doelpunt die had mijn moeder van 90 er nog in gelopen de media blaast het wel erg hoog op over hem eerst nog maar is zien een halfjaar

22 oktober 2020 om 23:21

Gotze heeft een WK-finale beslist, 63 interlands gespeeld voor Duitsland en werd enkele jaren geleden nog voor 37 miljoen gekocht door Bayern. Nog altijd in de kracht van zijn leven (28 jaar) kiest hij voor de eredivisie. Ondanks dat hij nog niet helemaal fit is, maakt hij in zijn eerste twee halve wedstrijdjes voor PSV meteen twee goals (een hele scherpe onderschepping en een perfect afstandsschot). En nadat hij gewisseld werd, stortte PSV vandaag eigenlijk helemaal in. Maar afgezien daarvan zie ik ook niet echt wat er zo bijzonder is aan hem.

Na de wissel liep het voor geen meter meer, wat een belachelijk tactisch plan zeg. Schmidt acteert het absolute meesterbrein, maar dit pakte enorm slecht uit. Er was geen reden om het om te gooien, toch deed hij het.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren