Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV gaat in slotfase alsnog onderuit tegen veel sterker Arsenal

Laatste update:

PSV is donderdagavond in de Europa League onderuitgegaan bij Arsenal. De Eindhovenaren wisten de gelederen in Londen ondanks grote druk van the Gunners lange tijd gesloten te houden, maar in de eindfase maakte Granit Xhaka het enige doelpunt van de wedstrijd: 1-0. Arsenal (twaalf punten) is daardoor zeker van de eerste twee plekken in Groep A, terwijl PSV (zeven punten) daarvoor nog aan de bak moet. FK Bodø/Glimt en FC Zürich volgen daarachter met respectievelijk vier en nul punten.

Van Nistelrooij wijzigde niets aan zijn basisformatie, maar verwelkomde wel Luuk de Jong, Noni Madueke en Mauro Júnior na langdurig blessureleed terug in de wedstrijdselectie. Voorafgaand had de coach al aangekondigd dat het trio hooguit zou invallen. Mikel Arteta deed aan de zijde van Arsenal de nodige wijzigingen en zette uiteindelijk een half B-team op het wedstrijdformulier. Sterspelers als Thomas Partey, Martin Ødegaard en Gabriel Martinelli ontbraken, maar Bukayo Saka en Gabriel Jesus verschenen wel aan de aftrap.

PSV kwam direct onder druk te staan in het Emirates Stadium. Kieran Tierney, de linksback van Arsenal, deed na elf minuten de eerste kansrijke poging, maar raakte de bal bij een volley slecht. Ook Granit Xhaka kreeg zijn voet een minuut later niet goed achter de bal bij een poging van tien meter. De meest vrije schietkans volgde even later voor Jesus, die van vlak buiten het strafschopgebied meer had kunnen uitrichten dan behoorlijk naast te schieten. PSV liet zich in de eerste slechts één keer zien via Xavi Simons, die na een lange rush vanaf de middellijn vrij ver over schoot. In het restant van de eerste helft moest PSV ver achteruit, maar slaagde het erin om Arsenal van echte mogelijkheden te onthouden.

Ook in de tweede helft was het overleven voor PSV. Dat lukte aanvankelijk bij een aantal dreigende situaties van Arsenal. Zo kon Jesus na een fraaie combinatie met Saka van dichtbij te weinig kracht meegeven aan zijn poging. De grootste kans van de wedstrijd volgde na een uur voor Saka, die de bal een-op-een niet voorbij Walter Benítez kreeg geschoven. Van Nistelrooij bracht vervolgens Madueke, die net als Simons een totaal ongevaarlijk schot op doel produceerde.

Na 71 minuten viel de openingstreffer aan de andere kant. Takehiro Tomiyasu bracht de bal stuitend voor het doel, waar Xhaka in alle vrijheid binnen volleerde: 1-0. Benítez voorkwam kort daarna erger voor PSV, door gevaarlijke inzetten van Saka en invaller Martinelli te keren. Via twee invallers hadden de Eindhovenaren in de slotfase een enorme kans kunnen krijgen, maar Jordan Teze gaf slecht voor op de vrije De Jong. Eddie Nketiah had het kunnen afmaken voor Arsenal, maar werd geblokt door Armando Obispo.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het echt een dooddoener om te zeggen dat "je hier wel tegen de nummer 1 speelt van Engeland" zoals ik de hele avond al hoor. Dat mag dan wel zo zijn. Maar Arsenal speelde wel gewoon zonder Ramsdale, White, Saliba, Partey, Martinelli, Odegaard en Zinchenko. Gewoon zeven(!) vaste basisspelers ontbraken, dit was niet het Arsenal dat bovenaan staat, dit is Arsenal B.

Als je dan als PSV Champions League voetbal ambieert, en mee wilt doen om de top van Nederland. Dan mag je best wat meer in te brengen hebben tegen Arsenal B, want je bent werkelijk 90 minuten weggespeeld door een onwennig elftal. Dit PSV heeft totaal niet laten zien gegroeid te zijn sinds de uitschakeling tegen Rangers, momenteel de slechtste club in de CL, en zie ik zo ook niet groeien.

Afijn, binnenkort mogen ze vast wel weer tegen een mogelijke degradant. En kan Cody "ik kan alleen scoren tegen Volendam" Gakpo zich ook weer laten zien. Want die heb je vandaag, wederom in een grote wedstrijd, geen moment gezien. En dan lees je de clubs waar die aan gelinkt zou worden. Nou, die heeft niks op een hoger niveau te zoeken momenteel.

20 oktober 2022 om 20:55

Erik doe rustig

20 oktober 2022 om 20:55

Het is simpelweg gewoon accepteren dat de B-selectie van Arsenal gewoon sterker is dan de eerste 11 van PSV. Arsenal heeft echt een sterke selectie, staan niet voor niets bovenaan.

20 oktober 2022 om 20:58

Ik vind dit helemaal niet te accepteren. Je streeft als ploeg CL voetbal na, waar je speelt tegen de eerste 11 van dit soort clubs. Dan mag je toch minimaal verwachten dat je tegen een dergelijke ploeg zonder zeven (!) basisspelers iets meer in te brengen hebt dan 90 minuten weggespeeld te worden? 1-0 lijkt immers op het scorebord nog wel mee te vallen, maar het spelverloop vond ik bijzonder schrijnend.

20 oktober 2022 om 20:59

Arsenal heeft een budget van 100 keer zoveel. Dat is hetzelfde dat een holbewoner tegen een militaire Romein moet vechten....

20 oktober 2022 om 21:01

kijk dat zijn nog eens mooie vergelijkingen

20 oktober 2022 om 21:16

100 keer? 🤣🤣

20 oktober 2022 om 21:25

PSV geeft afgelopen transferperiode 10 miljoen uit, dat geeft Arsenal uit aan een 3e keeper.

20 oktober 2022 om 21:36

@PSVChelseaboy, Arsenal heeft echt het geld niet om 1 miljard in een transfer window te spenderen hoor

20 oktober 2022 om 21:42

@troy010
Die Kroenke, de eigenaar van Arsenal, heeft recent in Amerika de bouw van een stadion van 6 miljard (Het SoFi stadium) voor een groot deel uit eigen zak betaald. Die hebben geld zat hoor als ze het willen hahah.

20 oktober 2022 om 22:02

Dan is het toch ook niet gek dat een club met zo'n kleine begroting in vergelijking met die van Arsenal met 1-0 wegkomt? Die basisspelers stonden er later ook wel in dus dat b team kun je weglaten. Deze winnen ook fluitend de eredivisie hoor. PSV heeft de ambitie om in de CL aan te sluiten en daar moet naartoe gewerkt worden, volgende week in eigen huis is daar een mooie wedstrijd voor. Misschien scoort jouw minst favoriete speler Gakpo nog wel een goaltje.

20 oktober 2022 om 23:16

PSV heeft een budget van 85 miljoen, dus Arsenal zou een budget hebben van 8.5 miljard?

20 oktober 2022 om 23:17

Arsenal heeft 10 miljoen uitgegeven aan een derde keeper? Vreemd, Hein is namelijk een speler uit de eigen jeugd.

20 oktober 2022 om 20:55

Had je verwacht dat PSV hier het spel zou gaan maken? We hebben op de dinsdag en woensdagavonden gezien wat dat oplevert.

20 oktober 2022 om 20:55

"en kan Cody "ik kan alleen scoren tegen Volendam" Gakpo zich ook weer laten zien."

Vijf goals plus vijf assists in de laatste vier wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord.

20 oktober 2022 om 21:02

laat hangen joh, het is hip om Cody af te vallen terwijl elke PSVer weet hoe belangrijk hij is voor ons

20 oktober 2022 om 21:05

Haha het is zo genant inmiddels hoe mensen per se hier Gakpo willen downplayen. Die arme zielen zitten dus 90 minuten voor de televisie te wippen om te kijken of er een bal van z'n voeten springt tegen Arsenal zodat ze hun verhaaltje weer kunnen ophangen 😅

20 oktober 2022 om 21:22

Ik kijk nauwelijks Eredivisie dus kan Gakpo lastig beoordelen, maar om nou conclusies te trekken aan de vijf ballen die vandaag zijn kant op kwamen lijkt me voor beide kampen een lastig verhaal.

20 oktober 2022 om 21:42

De meeste PSV’ers zeiden dat Gakpo alleen kans scoren tegen teams zoals Volendam..😅? Vast. Wellicht dat hij meer had mogen en moeten doen in die wedstrijden, maar doorslaan is ook een vak. Met een heleboel onwaarheden ook nog.

20 oktober 2022 om 22:17

@cabinessence Pak dan de 10 wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord er voor ook even bij, dan blijven de cijfers hetzelfde maar ziet het er een stuk minder indrukwekkend uit

20 oktober 2022 om 22:33

@summerof69 Die 10 wedstrijden ervoor laten dan toch juist zien dat gakpo zich heeft ontwikkeld in wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord?

20 oktober 2022 om 23:05

Daar heb je gelijk in @ipswich, maar dan komt zijn statement niet helemaal goed uit de verf. Dus dan zijn die 10 wedstrijden daar voor ook nog belangrijk!

20 oktober 2022 om 20:55

Kijlen jullie ook nog de wedstrijd of beginnen 10min van te voren al te tikken zodat je boven aan komt testaan haha

20 oktober 2022 om 20:59

De laatste minuten van live meepraten is er doorgaans weinig meer te melden dus kan je vast aan je boek beginnen.

20 oktober 2022 om 20:56

Tja, geen Nederlandse club kan hier winnen. Het is allang prima dat een club zolang stand houdt tegen dit team. Prima gespeeld door PSV. Ramalho en Benitez erg sterk

20 oktober 2022 om 21:13

Zou je denken? Ik denk dat Emmen op een goede dag met een Zivkovic in vorm best een kans maakt uit bij Arsenal.

20 oktober 2022 om 20:58

Het was wel een b elftal maar Gabriel, Xhaka, Jesus en Saka stonden erin. Tomiyasu en Tierney zijn ook halve basisspelers dus het viel wel mee eigenlijk.

20 oktober 2022 om 21:00

Marinelli, Ødegaard, Partey & White werden overigens ook nog even ingebracht dus dat B-elftal viel uiteindelijk ook wel mee.

20 oktober 2022 om 21:16

Ja maar tegenover stond wel dat Jesus, Saka en Tomiyasu er weer uit gingen dus het blijft zo dat de meer dan de helft geen basis is wat er op het veld staag

20 oktober 2022 om 20:58

Je hebt wel je tijd genomen om PSV af te zeiken zeg. PSV had weinig in te brengen maar Arsenal had een elftal ter waarde van 292 miljoen vandaag. Ook hun B-ploeg is gewoon verschrikkelijk goed. Arsenal in eigen huis ook veel sterker dan uit. Volgende week een gelijkspel is niet onmogelijk. Al met al heeft PSV gevochten voor wat het waard was en is Arsenal gewoon een maat te groot.
Waarde gebaseerd op waardes van Fotmob.

20 oktober 2022 om 20:59

Vermeld dan ook even dat PSV ook 4 vaste basisspelers aan de afrap miste in de vorm van Mauro, Boscagli, Luuk en Noni. Dan zit er in ieder geval al ietsjes meer nuance in je betoog

20 oktober 2022 om 21:20

Nee, dan klopt zijn epistel niet meer. Cody scoort alleen tegen Volendam bekt lekkerder

20 oktober 2022 om 21:00

En PSV kon ook niet vanaf het begin met Luuk, Madueke, Mauro en Boscagli starten

20 oktober 2022 om 21:01

Naja Psv speelde ook zonder 3 basisspelers. En de bank van Arsenal is ietsje breder dan die van PSV

20 oktober 2022 om 21:02

Dit basiself van Arsenal bevat ook gewoon veel kwaliteit. Waarom is het dan raar om met 1-0 te verliezen? De eindstand is gewoon een prima prestatie van Psv. Je kunt niet verwachten of verlangen van ze dat ze hier punten moeten halen.

20 oktober 2022 om 21:04

Jij hebt duidelijk niet veel wedstrijden van Arsenal gezien dit seizoen; "Arsenal B", "onwennig elftal"... ook met deze vervangers is het dit seizoen gewoon top PL. Daar wint ook een psv met CL-ambities niet zomaar van.

Dat zullen ze moeten laten zien tegen die andere twee..

20 oktober 2022 om 21:06

We speelden met 5 spelers die normaliter op de bank zitten bij ons. 4 van die 5 spelers zouden steevast in de basis staan bij PSV.

20 oktober 2022 om 21:21

Wow echt topspelers die je opnoemt.. alleen Martinelli en Odegaard zijn top (en misschien Zinchenko)..en die vielen allebei in.. en je kan wel zeggen Arsenal B laat me niet lachen dan was dit ook Psv B .. want Psv begon ook zonder Luuk de Jong en Madueke daarbij zijn Boscgagli en Mauro en.saibari er nog niet bij.. allemaal leuk en aardig wat je roept maar zo geweldig speelde Arsenal ook niet ze hebben misschien 2 of 3 echte kansen gehad op een doelpunt..arsenal ambieert zeker geen CL voetbal?..je kan zeggen wat je wil en toch had Psv hier gewoon met een gelijkspel weg kunnen gaan als Teze die bal gewoon goed had afgegeven op Luuk de Jong.. dan was het gewoon een blamage geweest van Arsenal..kijk de begrotingen anders even.. En Cody kan alleen scoren tegen Volendam..je kunt wel zien dat jij Psv nooit ziet spelen of wil je nou beweren dat Cody er 9 tegen Volendam heeft gemaakt terwijl ze niet eens 9x scoorde tegen Volendam pannekoek.

20 oktober 2022 om 22:53

Saliba is basisspeler bij Frankrijk. Partey is dit seizoen een van de beste middenvelders uit de PL net zoals Ramsdale bij de keepers. Jij doet er wel te makkelijk over. 14 wedstrijden gespeeld dit seizoen en 13 gewonnen. En dan noem je die spelers op, moet Arsenal daar wel bang voor zijn dan? 25 schoten waarvan 8 op doel en alleen Jesus had er al 3 kunnen maken. En zowat de enige kans die PSV creëert neem je dan wel mee om te zeggen dat het 1-1 had kunnen zijn. Ja het had ook 5-1 kunnen zijn. Was überhaupt geen kans want Teze verpest het gewoon zelf. Ik lees alleen maar excuses. PSV was gewoon laf vandaag en had meer kunnen doen tegen een Arsenal op 60%. Dat ze verliezen is het punt niet want dat is zeker geen schande. Madueke viel goed in en Simons toonde tenminste wel wat lef. Sangare speelde een prima pot maar voor de rest was het gewoon matig. En dan natuurlijk de beste man van het veld, Benitez.

20 oktober 2022 om 21:48

Haha wat een grappige bijnaam voor Gakpo. Jij bent sowieso de leukste in de bus naar je zorginstelling.

20 oktober 2022 om 22:16

Hahah, jij rijdt de bus toch?

21 oktober 2022 om 01:59

Hoeveel azijn kan je zuipen. Ja je speelt tegen de koploper in PL. Je verliest met 1-0. Is dat een schande? Dit 11elftal is voorlopig niet te betalen voor een ED club. Alle posities zijn dubbel zet, zo als het hoort bij een topclub. En je denigrerende opmerking over Gapko is zo laag bij de grond. Dat kunnen we zeggen over alle spitsen in de Nederlandse competitie. Die breken geen potten in de CL.

Uiteindelijk bleef een vernedering op het scorebord bespaard, maar wat betreft het spel leek het helemaal nergens op.

Het blijft toch verbazingwekkend hoe sommige professionele voetballers compleet shell-shocked zijn wanneer er wordt gevoetbald tegen teams die net een tikje sneller en vaardiger spelen dan de doorsnee tegenstander uit de eigen competitie. Er wordt compleet vergeten hoe te voetballen. Normale balletjes over 5 meter kunnen niet meer, er kan geen druk worden gezet, en de duels worden ingegaan als een stel oude tantes. Ze veranderen gewoon in toeschouwers. Ook nu weer. Bij de mildste vorm van druk van Arsenal zie je die benen weer trillen en uit onzekerheid weer een verkeerde keuze maken.

Wat dat betreft werken zulke potjes ook als een goed filter. De enige die overeind bleven en waarvan je kan zien dat ze enigszins in het niveau meekunnen waren Gakpo, Simons, Madueke en in bepaalde mate Sangare.

20 oktober 2022 om 21:00

Ken ook weinig mensen die een vernedering hadden voorspeld hoor. 1 -0 of 2-0 hoorde je veel. Geen uitslagen zoals 8 - 0.

20 oktober 2022 om 21:03

Behalve jij dan

1-0 bij Arsenal verliezen. Daar teken je vooraf voor natuurlijk. Veel kansen weggegeven, maar Benitez stond waanzinnig te keepen. Sangare liet ook zien dat hij in de PL heel goed mee gaat kunnen. Simons was ook gewoon de gevaarlijkste op zijn leeftijd, niet normaal. Moet nog iets rustiger worden maar is héél goed. Zo volwassen, constant in beweging. Voor de rest kwam PSV er voetballend niet heel veel aan te pas. En toch, als Teze die bal gewoon in de loop van Luuk de Jong geeft steel je hier gewoon een 1-1. Beste nieuws is natuurlijk de invalbeurten van Luuk en Madueke. Die laatste zat er weer lekker in meteen. Als dadelijk iedereen fit is heb je gewoon een hele, hele goede voorhoede.

20 oktober 2022 om 20:56

Normaal misschien wel maar Arsenal speelde zonder 7 basisspelers, hoezo teken je dan voor een 1-0?

20 oktober 2022 om 20:57

Omdat de wissels van Arsenal nog steeds heel aardig kunnen voetballen. Bovendien mist PSV toch ook gewoon 3/4 basisspelers?

20 oktober 2022 om 20:57

Omdat de top van de PL gewoon 2 A-elftallen kan opstellen in verhouding met de Eredivisie. Dan komen er vanaf de 60e minuut nog 4 basisspelers bij.

20 oktober 2022 om 20:58

Wat een hoop zure supporters van andere clubs dan PSV. Arsenal is gewoon beter dan PSV ook met een groot deel van de A spelers op de bank. Xavi was goed, Noni en Luuk vielen goed in, verder blijven onze kwalen hetzelfde. Slechte backs en verdedigend voetballend niet best.

Tuurlijk is het waardeloos 1-0 verliezen, maar had vooraf erger verwacht.

20 oktober 2022 om 20:59

Wat een ambitie, tekenen voor een 1-0 verlies @stb. Wat mij betreft zegt het wel wat dat zelfs supporters van andere clubs zuurder zijn dan de eigen Psv supporters. Ik had gehoopt dat Psv meer tegen dit Arsenal in te brengen had en hier een een wedstrijd van kon maken. Helaas bleek dat totaal niet het geval.

20 oktober 2022 om 21:00

'Tekenen voor' is wellicht wat overdreven, maar je calculeert een verlies wel in. Zo gek is dat toch niet?

20 oktober 2022 om 21:03

1-0 in Napels had ik vooraf ook voor getekend na de oorwassing daarvoor in Amsterdam

20 oktober 2022 om 21:08

Tegen dit Arsenal.. alsof arsenal op de slachtbank lag. Wij hebben tot de laatste seconden kans gehad op de 1-1.Zelden zoveel zure ajax supporters gezien na Napoli. Die oorwassing hebben wij niet gehad, vandaar dat wij wat minder zuur zijn wss.

20 oktober 2022 om 21:12

@Inke: Dan moet PSV zijn beste elftal kunnen opstellen. Ook tegen de B van Arsenal. Thuis gaan we zien wat PSV waard is, hier wilde ze gewoon een punt. En dat blijft een vies woord in Nederland

20 oktober 2022 om 21:17

0:1 in de arena voor Napoli had je achteraf ook voor getekend. Dan was je een afstraffing bespaard gebleven.

20 oktober 2022 om 21:22

Flauw

20 oktober 2022 om 21:26

Nee die ambitie van Ajax 1-6 verliezen van Napoli Inkemontana jij kunt beter niks zeggen over ambitie..terwijl Ajax wel ff de CL ging winnen..grootste afgang ooit..

20 oktober 2022 om 21:40

Stb040. Nee, dit Arsenal: als in ze speelden met 8 andere spelers in de basis dan normaal gesproken. En blijkbaar lees je niet; ik ben zuur omdat Psv niks in heeft kunnen brengen vanavond (ik supporter Nederlandse clubs in Europa), dat Psv'ers daar zelf zo makkelijk overheen stappen, dat is wat mij nogal verbaast.

20 oktober 2022 om 21:42

HOu toch op man. Lekker respectvol naar al die ajacieden die hun cluppie overal achterna reizen. Tekenen voor 1-0 verliezen. Man man man, hiu krijg je het uit je mond zeg.

20 oktober 2022 om 21:42

Nikos_ . Wat lul je nou allemaal man? Ajax wel even de CL ging winnen? Ooit zo'n uitspraak van mij gezien. Maar ja, dat slappe gelul van Schreuder bijv. over dat Napoli en Liverpool simpelweg een maatje te groot waren daar kan ik in ieder geval inderdaad slecht tegen , ook al is er net een oorwassing geweest.

20 oktober 2022 om 21:43

Znathan. Jij liever dan ik dan

20 oktober 2022 om 21:53

Ajax supporters zijn heus niet zuur. Die verpakken een sneer gewoon in zogenaamde verbazing over het niveauverschil.

20 oktober 2022 om 23:19

En Arsenal wilde hier winnen, die hebben nu aan 1 punt tegen PSV genoeg om de groep te winnen.

20 oktober 2022 om 20:57

Goeie keeper idd, madueke ook met een sterke invalbeurt. Dat geeft de aanval wel een boost. Simons ook aardig gespeeld. Moet alleen nog wel wat aan zijn fysiek werken maar is nog jong. Zal vast een flink bedrag opleveren in de toekomst als die zich zo ontwikkeld.Durf het bijna niet te zeggen maar Gakpo liet 2de helft wel te weinig zien. Madueke en Simons doen dat wel bij vlagen. Is nog iets om aan te werken zou ik zeggen .

20 oktober 2022 om 21:02

En? PSV of Bodo? 😉

21 oktober 2022 om 08:43

Als PSV zo speelt wordt Bodo tweede in de groep

20 oktober 2022 om 21:03

Als Teze die bal goed geeft wordt hij gewoon afgekeurd voor buiten spel. Noem dan de kans van Xavi.

Xavi heeft zichzelf laten zien, rest van de spelers van PSV zwaar ondermaats, buiten de keeper

Bij Arsenal vooral Lokonga helaas weer zwak. Ik wil zo graag dat die jongen succesvol wordt maar het lijkt er toch echt niet in te zitten. Jesus mag ook even wat dodelijker worden voor de goal, maar qua voetbal is hij magistraal

20 oktober 2022 om 23:19

Niet helemaal, Sangare heeft zich ook wel laten zien maar kan het gewoon niet alleen.

21 oktober 2022 om 11:44

@futureboss.

Lokonga lijkt gewoon permanent wat pit te missen. Ik heb bij hem altijd het gevoel dat hij maximaal 75% geeft op het veld. Dat het allemaal 25% feller kan. En ik krijg ook het gevoel dat hij die 25% extra felheid niet meer gaat ontwikkelen. Misschien wat snel gezegd vanuit mij, maar ik zie daar zo weinig verbetering in dat ik mij daar wel zorgen om maak.

Overigens vond ik Nketiah ook echt weer zwak. Dat kan aan mij liggen en mogelijk ook aan dat hij als linksbuiten stond opgesteld, wat ik overigens echt niet snap, maar hij was zo ontzettend slordig. Zijn aannames waren slecht, zijn balbehandeling was slecht, hij was druistig voor de goal en hij liep zich onnodig vast.

Jesus mag inderdaad dodelijker worden. Vaak slappe schoten of net niet zijn balans goed. Niet heel erg, maar wel een verbeterpunt. Alleen maak ik mij dus wel echt zorgen als hij geblesseerd raakt, gezien mijn punt over Nketiah hierboven. Jesus is slordig met zijn kansen, maar Nketiah maakt ook nauwelijks goals meer..

21 oktober 2022 om 11:45

Sangaré zou van mij best naar ons mogen komen als vervanger van Elneny. Meer power, meer loopvermogen en voetballend net zo kleurloos. Ga je er netto op vooruit in mijn boekje.

21 oktober 2022 om 18:51

50-60 miljoen betalen en een dikker salaris om er 'netto op vooruit' te gaan lijkt me nou niet per se het beste idee

20 oktober 2022 om 21:18

Precies. Best wel veel goede dingen gezien tegen een tegenstander van formaat. Ramalho zat er ook ziek vaak tussen bijvoorbeeld, zeker een compliment waard. Vond de meesten goed en geconcentreerd spelen. Met Teze achterin kwam de chaos. Maar Mwene vond ik bijvoorbeeld ook goed (op rechts). Mauro gaat straks ook heel veel schelen nog. Ben hier dik tevreden mee. Je speelt toch tegen 11 betere spelers, dan is het gewoon knap dat je organisatorisch zo goed staat... helaas op één momentje na.

20 oktober 2022 om 21:18

Wie tekent nou vooraf voor een verliesbeurt? Echt belachelijke opmerking, kun je net zo goed niet spelen

20 oktober 2022 om 21:23

Ik zeg hierboven ook: 'tekenen voor' is wellicht overdreven. Maar als je tegen de koploper van de PL speelt dan kun je moeilijk verwachten dat je wel even drie punten ophaalt. Kwaliteitsverschil is zo groot, dat een 1-0 verlies geen schande is.

21 oktober 2022 om 08:45

Je bent niet favoriet nee, maar PSV werd echt zwaar overklast door een hevig gerluleerd Arsenal, echt een wonder dat het maar 1-0 was. Je kunt hier echt niet blij mee zijn

20 oktober 2022 om 21:26

Met alle respect, dit is een Een B elftal van Arsenal. Ik vind dat je dit niet kan wegschrijven als "hier teken je vooraf". Simons spelde prima, maar ik had wel meer verwacht van zo een talent. Dit zijn de wedstrijden waar vroeger een Van Persie, Robben of Sneijder hun klasse lieten zien. Simons wordt een heel leuke voetballer, maar het is geen talent van de buitencategorie.

20 oktober 2022 om 21:43

Dat is een beetje kortzichtig… Simons speelt dit seizoen pas echt veel wedstrijden op het hogere niveau. Dus hem nu al afschrijven is een beetje koeiepoep

20 oktober 2022 om 21:49

@Bereta oprechte vraag maar wat voor ‘meer’ had je verwacht van een PSV die amper de bal had? Je krijgt 3 kansjes, als je het al zo mag noemen, en die kwamen bijna allemaal af van Simons. Had hij het hele team van Arsenal moeten uitspelen en een paar in de kruising moeten leggen, als 19-jarige jongen die net op dit niveau komt kijken. Laten we realistisch blijven aub, speelde gewoon uitstekend in de omstandigheden.

20 oktober 2022 om 21:42

Uiteindelijk heb je er net zoveel aan…. 7-0 of 1-0… voor de EL zijn we te licht. Gewetensvraag is ook of we überhaupt tweede willen worden. Met team als Arsenal en Barcelona ga je in de knock-outfase geen potten breken….

21 oktober 2022 om 08:37

Wat een onzin, je gaat ook niet naar de Arena met de instelling 1-0 verliezen daar tekenen we voor, vooral als Ajax daarboven op ook nog eens het elftal hevig rouleert

Die invalbeurt van Madueke.. ongekend wat hij laat zien na maanden afwezigheid. Wat een prachtige speler blijft dit toch zeg. Echt een klasse apart. Laten we hopen dat hij alsjeblieft eens voor langere tijd fit kan blijven

20 oktober 2022 om 21:13

Wat vond je van Arsenal, Davilla?

20 oktober 2022 om 21:48

Haha, voetballend een maatje te groot voor PSV ja, dat is duidelijk. Maar ik blijf erbij dat een resultaat erin had gezeten. Blijft zonde dat het nu op die laatste wedstrijd in dat vervelende Bodo aan gaat komen

20 oktober 2022 om 23:21

Aan de andere kant: Arsenal heeft twee keer van Bodo gewonnen, als PSV niet doorgaat ligt het toch echt aan PSV zelf.

20 oktober 2022 om 23:57

PSV gaat ook wel door, schat ik. Moeten ze wel nog twee wedstrijden vlammen

20 oktober 2022 om 21:29

Had ik niet anders verwacht van een speler die het moet hebben van snelheid en fysiek. Hij viel namelijk in toen de spelers die normaal wissel staan er doorheen zaten. Even wachten dus als hij vanaf het begin op papier staat. Ik maak me daar trouwens geen zorgen over dat dit ook goed zal zijn. De vraag is echter of hij 2 of 3 wedstrijden fit blijft.

20 oktober 2022 om 21:45

Madueke en Simons samen, dat is echt fantastisch

Verliezen van Arsenal is natuurlijk niet erg maar PSV heeft wel erg weinig laten zien, echt een hele angstige ploeg gezien. Veerman Mwene en Max komen zwaar te kort voor dit niveau, vooral Veerman en z'n handelingssnelheid dat was echt gênant.

Het gaat vaak over Gakpo en dat is een prima talent maar de grote man bij PSV is Xavi Simons, die laat het altijd zien op elk niveau, echt een toptalent.

20 oktober 2022 om 21:43



Het helpt ook niet mee dat Max achter Gakpo speelt. Die kan het niveau zeker verdedigend totaal niet aan. Daardoor moet Gakpo continue meeverdedigen. Daardoor komt hij ook bijna nooit in een éã©n tegen éã©n situatie.
Ook vindt ik het gek dat er zoveel mensen het hebben over een b-elftal hebben van Arsenal maar dan vergeten dat PSV (al het hele seizoen) ook gewoon bij de helft van de veldspelers mist die normaal zouden spelen (mauro Boscagli de Jong Madueke). En met 4 keer het budget van PSV kun je wel verwachten dat Arsenal de spelers iets makkelijker kan opvangen.

Verliezen bij Arsenal calculeer je in en is echt geen schande. Ook niet als ze zeven basisspelers op de bank laten. Vandaag was een mooi testmoment voor verschillende spelers. Benitez blonk uit en voorkwam dat er geen 3-0 of 4-0 op het bord kwam, Guti en Sangare waren een uur lang het slot op de deur van het middenveld en Simons en Madueke speelden leuk mee. Veerman zakte echt enorm door de mand aan de bal en defensief en komt internationaal gewoon tekort. Gakpo speelde ook enorm anoniem en gewoon slecht zelfs. En Max... Die kan oprecht een 2 krijgen.

20 oktober 2022 om 21:46

Max is nu toch wel zo langzaamaan klaar…. Opbouwend niks meer en ook als verdediger gewoon drama… Aardige jongen, maar kan het niet brengen

20 oktober 2022 om 21:47

Gakpo moet ook continue meeverdedigen omdat Max het alleen niet aankan. Daardoot komt hij bija nooit in een één tegen één situatie.

Heel matig Psv, Arsenal speelde in de eerste versnelling maar dat was al genoeg. Psv amper gezien.

Mooi dat Arsenal door gaat met winnen.

20 oktober 2022 om 21:19

Heeft arsenal dan maar 3 versnellingen? Wat ouderwets.

Met een opgeheven hoofd terug naar Eindhoven. Uit verliezen bij Arsenal is ingecalculeerd en PSV kwam stabiel voor de dag. Ongeacht het resultaat van volgende week zal de wedstrijd in Noorwegen tegen Bødo toch cruciaal worden. Het mooiste nieuws is de terugkeer van Madueke en de Jong. Vooral Madueke is een kwaliteitsinjectie en brengt veel meer dan Bakayoko of Saibari. Ik kijk in ieder geval met vertrouwen naar de komende weken.

Gewoon een matig resultaat. Arsenal speelde niet met de sterkste opstelling en PSV heeft nauwelijks iets gecreëerd.

20 oktober 2022 om 20:59

Matig resultaat 😅. Wat had je dan verwacht? 3-0 winnen hier? PSV mist hier ook gewoon 3 of 4 basisspelers he, dan gaat het sneller achteruit dan als Arsenal een wissel laat spelen. Wij gaan van Luuk naar Til, zij gaan van Partey naar Viera.

20 oktober 2022 om 21:05

Natuurlijk niet maar het krachtsverschil was enorm. Een wonder dat het maar 1-0 is gebleven. Ik had niet de illusie dat PSV hier punten mee zou nemen, maar ze hebben echt nauwelijks tegenstand geboden.

20 oktober 2022 om 21:06

Wat is dan het matige resultaat? Het spel of de uitslag? Had je echt verwacht dat we vanavond Arsenal de wil op hadden kunnen leggen als je met Til in de spits speelt bijvoorbeeld?

20 oktober 2022 om 21:11

Het spel. Er zit nog veel tussen Arsenal de wil op leggen en totaal geen vuist kunnen maken.

20 oktober 2022 om 21:14

Ik denk dat je dan verkeerde verwachtingen hebt. Dit Arsenal is zo goed ingespeeld met ook zulke goede spelers op de bank, als je dan zelf al geen A elftal kunt opstellen doe je het met een 1-0 gewoon prima. Echt, als je met Til voorin en achterin Max, Obispo, Ramalho en Mwene hebt staan, kun je niet verwachten dat je even onder de druk van Arsenal uit gaat spelen. Af en toe lukte dat en kwam er wat gevaar. Meer zit er niet in. Wellicht volgende week in eigen huis als Luuk en Madueke langer kunnen spelen.

20 oktober 2022 om 21:18

Die verwachtingen had ik ook niet voor de wedstrijd. Maar Arsenal speelde vrij matig, dus lagen er kansen voor PSV. PSV speelde echter nog slechter. Dat vind ik jammer.

20 oktober 2022 om 21:30

Psv speelde vooral afwachtend en leek onder de indruk van Arsenal. Ondanks de nederlaag denk ik dat het einde van dit duel perspectief biedt voor volgende week. Met Madueke en Luuk erbij en Simons op 10 zie ik Psv wel kans maken in eigen huis tegen een Arsenal dat al geplaatst is en waarschijnlijk met een B-elftal gaat spelen.

20 oktober 2022 om 21:49

PSV mist ook gewoon al het hele seizoen 4 basisspelers met de Jong Madueke Boscagli en Mauro jr. Dat is voor PSV net iets moeilijker op te vangen dan voor een ploeg met 4 keer de begroting. Als Teze die bal goed voor geeft speel je hier gewoon gelijk.

Madueke viel wel echt goed in zeg. Als die jongen toch een tijd fit zou blijven zou dat echt geweldig zijn voor PSV.

Prima, kan hiermee leven. Heerlijk al die clowns die roepen dat dit arsenal b was, zoek een leven.

20 oktober 2022 om 21:03

PSV mist ook al even vier (!!!) basiskrachten

20 oktober 2022 om 21:06

Verder niks aan gelogen toch? Meer dan de helft van het elftal speelt normaal niet. Geen schande verder aangezien B spelers van Arsenal zoals Vieira en Lokonga gewoon 30 en 20 miljoen hebben gekost

20 oktober 2022 om 21:59

Dit was Arsenal B hoor. Maakt het nog geen schande om 1-0 te verliezen gezien PSV ook 3/4 basisspelers miste. Al hadden ze wel erg weinig in te brengen. Ajax verliest met 1-6 van Napoli maar we moeten niet doen alsof dat normaal was, dat was natuurlijk ook een mega slechte prestatie. En niet hoe de verhoudingen nu liggen.

20 oktober 2022 om 23:24

Dit was geen heel B elftal, maar ook geen A elftal van Arsenal. Gabriel, Xhaka, Saka en Jesus waren de vier basisspelers, met Tomiyasu en Tierney die ergens tussen de basis en de bank in zitten. Holding, Turner, Nketiah, Sambi, Nelson en Vieira zijn geen basisspelers.

21 oktober 2022 om 00:01

Waarbij de tweede helft Odegaard en Martinelli nog even inkomen. Toen was het helemaal geen B meer

21 oktober 2022 om 08:31

Die vervingen andere A spelers.. dus verandert de hoeveelheid B spelers niet.

Leuk oefenpotje, wel enorm veel kansen gemist. Maar als je op lage intensiteit de 3 punten kunt pakken mag je verder niet klagen.

Xhakaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Laten we hopen volgende week beter vooral met de Jong en Manueke er is potentie met dit elftal. Ze deden het goed tegen een top club uit de PL.

Het was een kopie van Liverpool - Ajax. Compleet weggespeeld en een wonder dat het verschil maar 1 doelpunt is. Het verschil in klasse tussen de Nederlandse en Engelse top is zo schrikbarend groot dat het gewoon niet leuk is om naar (uit) te kijken.

20 oktober 2022 om 21:09

"het verschil in klasse tussen de Nederlandse en Engelse top is zo schrikbarend groot dat het gewoon niet leuk is om naar (uit) te kijken."

Om maar te zwijgen over het verschil tussen de Nederlandse en de Italiaanse top.

20 oktober 2022 om 22:02

Nou ja Liverpool werd inderdaad ook helemaal scheel getikt in Napels. En dit terwijl Ajax juist uit bij Liverpool al niks te vertellen had op een wondergoal van Kudus na.

20 oktober 2022 om 21:35

Ik vind niet dat Psv compleet weggespeeld is. Psv was in de 1e helft vooral onder indruk maar gaandeweg de tweede helft met het inbrengen van Luuk en Madueke kon Psv voorin meer forceren.

21 oktober 2022 om 00:03

Klopt. Maar iedereen snapt dat als het wel ergens om ging, plus volledig A elftal, PSV volledig weggeblazen zou worden. Pas tweede helft ging PSV een beetje terugprikken, maar ze kwamen voor een punt

Arsenal speelde misschien niet in z'n sterkste opstelling, maar wel met hoofdzakelijk basiswaardige spelers. En we hebben het over de koploper van de Premier League, die 9 van de 10 competitiewedstrijden gewonnen heeft.

En PSV is ook bepaald nog niet op volle oorlogssterkte, zolang het nog niet kan starten met De Jong, Madueke, Mauro en Boscagli.

Natuurlijk was Arsenal veel sterker, maar toch vond ik dat PSV knap stand hield en ook nog een paar aardige kansjes kreeg. Met opgeheven hoofd naar huis.

20 oktober 2022 om 22:06

Ik vind het een beetje lijken alsof we Ajax - Napoli als maatstaf nemen. Iedereen was het er toch over eens dat dat ook schandalig slecht van Ajax was? Napoli is een stuk sterker maar verschil had niet zo groot mogen zijn. Dat PSV verliest uit bij Arsenal is geen schande. Maar tegen een Arsenal wat zonder 7 basisspelers speelt had je toch wel mogen verwachten dat PSV iets meer afgedwongen had als je het mij vraagt. Ze hebben 90 min lang met de rug tegen de muur aan gestaan. Die paar aardige kansjes waar jij naar verwijst heb ik niet echt meegekregen, op die bal van Teze naar Luuk na op het einde.

21 oktober 2022 om 11:39

Die bal van Teze wordt overigens hier mega vaak als ''mega kans'' gezien. Maar het was gewoon duidelijk buitenspel geweest. Luuk de Jong liep voor Holding, zette een half stap terug maar was nog steeds voor Holding en Teze stond een stuk achter hen. Teze stond niet voor of op één lijn met Luuk de Jong. Dus het was ten alle tijden buitenspel geweest.

Dat vind ik wel frappant dat iedereen zoiets als grote kans mee telt.

Zowel Arsenal als PSV vond ik best tegenvallen.

Ja, Arsenal was de bovenliggende partij, maar vond ze vrij onzorgvuldig. In de 2e helft waren ze wat scherper. Maar ik vond ze niet bijzonder eigenlijk voor de nr 1 van de Premier League.

PSV speelde met de zenuwen in de benen. Verdedigend stond het nog wel redelijk, aanvallend was het matig.

Veerman vond ik eigenlijk het meeste tegenvallen. Het wedstrijd tempo kon hij vaak niet aan. Als hij dat verbetert, heeft PSV echt een uitstekende speler in hem.

Gakpo ook niet veel gezien, al werkte hij wel keihard.

Pluspuntjes - verdediging en keeper speelde prima (ok, aanvallend minder)
Simons, werklust, zeker in de eerste helft kwam het meeste gevaar van hem. Misschien soms wat druistig, maar hij is pas 19, Je ziet steeds meer de potentie in hem eruit komen.
Madueke. Snel, technisch vaardig en ook z'n lichaam goed gebruiken. Hopelijk blijft hij nog lang fit, dan heeft PSV ook een aanval die in Europa gevaarlijk is.

20 oktober 2022 om 21:13

Je weet dat Arsenal zonder 7 basisspelers speelde en duidelijk niet op hun toppen van hun kunnen presteerde? Dus beetje raar om dan te beginnen dat ze niet bijzonder zijn als nummer 1.

20 oktober 2022 om 21:21

Je weet dat psv al maanden 4 vaste basiskrachten mist of telt dat alleen voor de tegenstanders? Just asking.

20 oktober 2022 om 21:27

4 tegen 7

20 oktober 2022 om 21:32

Je weet dat er van die 7 de 2 beste gewoon invielen? of ff vergeten?..

20 oktober 2022 om 21:35

En dat er ook 2 werden gewisseld?

20 oktober 2022 om 21:37

Het was ook niet bijzonder. Verder speelden Jesus, Saka, Xhaka en Nketiah dus had wel meer verwacht van Arsenal. Vergeet ook niet dat Psv zonder enkele basiskrachten speelt. Toen Madueke erin kwam merkte je gelijk dat Psv voorin langer balbezit kon houden.

20 oktober 2022 om 21:40

Arsenal was de hele tijd de bovenliggende partij en had echt veel kansen 2de helft. Wonder dat het slechts 1-0 bleef.

20 oktober 2022 om 21:50

En Psv had geen kans zeker?..het was gewoon 1-1 geworden als Teze de bal goed had afgegeven op de Jong.. en Arsenal was beter ja maar zoveel goede 100% kansen hadden ze ook niet..

20 oktober 2022 om 21:51

Je vergeet ook even dat die 7 "b elftal spelers" meer hebben gekost dan de hele selectie van PSV bij elkaar

1 ding wel geleerd. Van Gaal: Selecteer Simons voor Oranje.

Volwassen gespeeld. Krachtsverhoudingen op het veld minimaal in de score tot uiting laten komen. Geef ons dan maar de 3 punten in Eindhoven en dan is iedereen blij 😇

21 oktober 2022 om 10:35

Ik hoop dat ze in Eindhoven ook gewoon nog wat grote spelers laten spelen. Kan ik ze eindelijk weer eens live in Nederland zien, komen ze dadelijk met Matthew Smith & Cedric Soares aanzetten

21 oktober 2022 om 11:37

Je zal maar Cedric Soares zijn trouwens . Van back-up voor Tomiyasu en geregeld wedstrijden spelen, naar helemaal niks meer omdat Ben White rechtsback is geworden en die zelfs Tomiyasu uit de basis houdt. Lijkt mij best zuur voor zo'n speler.

21 oktober 2022 om 11:44

Mwah, denk dat het wel meevalt. Hij weet zelf ook dat hij defensief echt bijzonder matig is.
Volgens mij had Atletico vorig seizoen ook nog interesse in Soares. Zou het wel minder vinden dat hij niet gegaan is dan hahaha.

Vind het sowieso wel apart dat er nog weinig andere spelers en toch relatief veel basisspelers spelen in de El.

Ik gok dat het nu wel gedaan is en er mensen rust gaan krijgen (al blijven ze zo wel in het ritme).

Dadelijk komt Arsenal op bezoek bij PSV en krijg ik verdomme Soares, Smith, Holding, Turner, Nelson en Marquinhos te zien !

21 oktober 2022 om 13:26

Soares is een tijd geblesseerd geweest, hij is net terug. Of wil je de situatie gewoon smakelijker maken voor wat likes?

21 oktober 2022 om 13:56

Net terug Cocoafc? Volgens mij gaat daar bij jou dan ook iets niet goed. Alle wedstrijden in oktober bij de selectie gezeten. Alle EL potten in de selectie gezeten en 0 minuten gemaakt, behalve tegen Zurich.

Maakt ook helemaal niks uit overigens. Ik beredeneerde gewoon enigszins ironisch vanuit Cedric Soares zelf gedacht. Snap oprecht niet waarom je zo aanvallend reageert..

21 oktober 2022 om 14:26

Nu wil ik natuurlijk vooral door in de Europa League, maar moet wel zeggen dat het 10x zo leuk was en spannend was om ons team tegen gasten als Jesus, Saka, en later Partey en Odegard te zien spelen. Helftje voor de A dan. Paar mooie aanvallen voor Glen, 1 goaltje mag ook wel (omhaal ofzo) en dan 2 klutsgoals voor ons in de tweede helft. Waarvan 1 door Luuk in de 95e minuut zodat ik nog eens Luuuuukinho kan typen.

21 oktober 2022 om 14:34

Haha, nouja. Ik zie ze het liefst winnen natuurlijk. Maar ik snap als de prio nu gaat naar de BPL ipv de Europa League. Daar zijn ze toch al door nu volgens mij.

Weer een wedstrijd gewonnen en veel wisselspelers hebben zich mogen laten zien. Een win-win-situatie dus, letterlijk. Mooi opwarmertje voor aankomende zondag tegen Soton. Come on!

Prima overwinning, had misschien iets dikker moeten zijn maar dat maakt verder niet uit. Het stond allemaal aardig stabiel en het was eigenlijk gewoon wachten op de goal. Vind het trouwens verder erg bijzonder dat sommigen gewoon verwachten dat PSV zomaar even wint op bezoek in Londen haha, kijk alleen het verschil al in begroting al.

20 oktober 2022 om 22:05

Ach, is toch fijn voor die paar mensen, kunnen ze Gakpo weer eens afkraken en hebben ze een mooie afsluiter van het weekend gefeliciteerd met de drie punten, uiteraard welverdiende overwinning. Volgende week mogen wij

20 oktober 2022 om 22:14

Denk niet dat mensen verwachten dat PSV zomaar wint. Maar tegen dit Arsenal, zonder 7 basisspelers, mag je toch gerust verwachten dat ze op z'n minst wat meer afdwingen qua kansen? Arsenal draaide niet op volle toeren zoals in de competitie, dan vind ik het uiterst opmerkelijk dat alle Psv'ers hier wel tevreden lijken te zijn. Natuurlijk is er een verschil in begroting, maar een Ajax heeft de afgelopen jaren nog bewezen dat dat geen garantie hoeft te zijn op uitschakeling.

Een prima resultaat, de schade is beperkt gebleven. Ook al was dit een redelijk B-team.

In ieder geval heeft Psv zijn naam niet ten grabbel gegooid. Wat niet gezegd kan worden van Veerman, die bakte er niets van. Voor mij nu wel duidelijk dat hij helemaal geen aanspraak mag maken op een WK. Louis are you watching?!

20 oktober 2022 om 21:22

Veerman echt vreselijk zwak. Ongeinspireerd, traag en lui. Xavi daarentegen mag wel een uitnodiging krijgen van oom Louis.

20 oktober 2022 om 21:38

Veerman zijn handelingssnelheid is veels te laag op dit niveau. Dat moet hij nog wel aanleren, maar Til liet vandaag zien dat hij niets toevoegt aan het spel.

20 oktober 2022 om 22:09

Dat heeft til al meerdere malen laten zien.

Dus ongeacht de uitslagen komende week (want zelfs als Zurich wint van Bodo, dan gaat PSV weer schlemielig verliezen in Eindhoven) zal PSV alles weer moeten laten zien in de laatste wedstrijd tegen Bodo. Dat wordt dus Conference League helaas. Vandaag had er meer ingezeten als men zonder Til was begonnen en met een balvaste middenvelder. Nu was alles zo overduidelijk, Gakpo vanaf links naar binnen, Simons vanaf rechts rennen en Til centraal nutteloos zijn. Had lekker 4-4-2 gespeeld en de twee spitsen de buitenkanten af laten dichten defensief, dan had Arsenal moeten gaan voetballen met de 2 centrale houthakkers, die kunnen toch echt het minste voetballen van allemaal.

Voor PSV is het belangrijkste dat ze als team gespeeld hebben (geen grote ruimtes zoals o.a. tegen Cambuur wel was) en dat Madueke en de Jong weer terug zijn. Je ziet toch het verschil.

Nu kun je zeggen dat Arsenal met een gedeeltelijk B-elftal speelde. Daarbij kun je ook zeggen dat bij PSV ook 4 basisspelers niet aanwezig waren maar ook dat dit B-elftal het in Nederland ook erg goed zou doen. Sterker nog, de duurste aankoop van Ajax ooit behoorde bij een B-elftal van een team dat slechter is dan dit "B-elftal".

Het is voor PSV te hopen dat nu Arsenal zeker is ze thuis nog een puntje kunnen pakken zodat je weet dat je de laatste wedstrijd ook met een gelijkspel altijd verder bent.

Geen moment het echt lastig gehad. Madueke viel nog enigszins goed in en Xavi was nog wel redelijk actief, maar verder was het niet veel bij PSV. Ramalho haalde de 1e helft veel weg, maar dat was ook echt alleen maar weghalen, meer niet.

PSV zeer angstig gespeeld. Arsenal heel zakelijk en op laag tempo. Je zag wel dat wanneer een Martinelli, Saka, Nketiah of Jesus versneld, dat het velen te snel gaat bij Psv.
Saka was vooral niet van de bal te krijgen zeg.

Zakelijke overwinning van Arsenal, waarbij ik blij ben dat Eddie weer wat minuten gemaakt heeft (idem dito voor Vieira). Had een paar lekkere balletjes waar uiteindelijk (helaas) niks uitkwam. Zeker die scherpe bal op Jesus de 1e helft was echt top.

Overigens heb ik mij wel geërgerde aan de commentator. Volgens mij was het Wietse de Groot. Die man lijkt echt wat tegen Arsenal te hebben, of hij kijkt normaal niet ofzo?

Ook dat hij bijvoorbeeld het schot van Xavi Simons (op de voorzet van Mwene, die achter hem kwam) een ''kans'' noemde (die schiet die bijna het stadion uit) om vervolgens de kans van Jesus geen kans te noemen, want het was ''een schotje'', terwijl die misschien een halve meter tot een meter langs de paal ging?

Vond hem erg pro PSV en hoorde hem vaker zeggen: PSV heeft het momentum en dat soort shit. Stoorde ik mij, als Arsenal fan, wel aan. Maar goed, als dat alles is, valt het nog wel mee.

21 oktober 2022 om 11:35

Hmm, normaliter vind ik Wietse juist erg goed Glennn. Kan misschien zijn omdat het een Nederlandse club is die Europees speelt en daarbij automatisch iets meer pro Nederlandse club naar boven komt. Vind ik persoonlijk niet zo heel erg.

Ramalho haalde in de 1e helft veel weg inderdaad, maar Arsenal was ook slordig vond ik. Net iets meer rust bij het schieten of overzicht, zou veel hebben opgeleverd. Ramalho haalde veel weg, maar dat kwam ook omdat onze aanvallers acties te ver doorvoerden of niet schoten wanneer ze daar de kans voor hadden.

Wat betreft Nketiah ben ik het toch niet met jou eens. Ik vond hem flink tegenvallen gisteren. Hij was slordig, druistig in balbezit en slecht in zijn aannames. Bovendien heeft hij bij een paar mogelijkheden wel een gebrek aan overzicht laten zien. Overigens moet ik hier wel bij zeggen dat ik echt niet snap dat Arteta gisteren Nketiah op linksbuiten zette... Nketiah is en zal nooit een winger worden. Hij is niet zoals Jesus, die ook op de flank kan.

Dat is dan ook mijn enige krtiekpunt op Arteta dit seizoen. Het uit positie laten spelen van spelers. Het werkt in sommige gevallen en bij sommige spelers, maar ik krijg haast het gevoel dat het een must begint te worden om dat te doen. Soms moet je ook vertrouwen hebben in je spelers die daadwerkelijk geschikt zijn voor een bepaalde positie. Bijvoorbeeld Tierney afgelopen weekend tegen Leeds. Waarom met Tomiyasu daar beginnen? Tegen Salah snapte ik het als tactische optie en dat pakte goed uit. Tegen Leeds werkte het totaal niet. Idem dus met Nketiah. Waarom niet gewoon Marquinhos of Nelson erin zetten? Ja zij zijn kwalitatief gezien nog niet de beste back-ups, maar ze zijn wel natuurlijke wingers. Nketiah is als spits een degelijke back-up, maar als winger totaal niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren