Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Britse recordtransfer in de maak: Arsenal wil City de das omdoen met bizar bod

Laatste update:

Arsenal heeft een recordbod uitgebracht op Declan Rice, zo meldt The Athletic. West Ham United kan maar liefst 122 miljoen euro overhouden aan een vertrek van de 24-jarige middenvelder, die in het London Stadium nog tot medio 2024 vastligt. Met het bod hopen the Gunners rivaal Manchester City af te schrikken in de strijd om Rice. Het zou gaan om een vaste transfersom van 116 miljoen euro, exclusief zes miljoen euro aan zeer haalbare bonussen. Daardoor ligt Arsenal weer op poleposition in de biedingsstrijd om de diensten van de 43-voudig international van Engeland.

Het laatste bod van City was een vaste transfersom van 93 miljoen euro, exclusief elf miljoen euro aan bonussen. De laatste ontwikkeling laat zien hoe serieus Arsenal is, daar de Londenaren daar flink overheen gaan. Indien West Ham akkoord gaat is Rice de duurste Engelse voetballer aller tijden. Momenteel heeft City-aanvaller Jack Grealish dat record nog in handen. The Citizens betaalden in de zomer van 2021 ruim 117 miljoen euro aan Aston Villa voor zijn komst. Een nieuwe Engelse recondtransfer lijkt nu ophanden.

Voor manager Mikel Arteta heeft de komst van Rice deze zomer de hoogste prioriteit. Bij Arsenal geldt de controleur als mogelijke opvolger van Granit Xhaka, die aast op een transfer naar Bayer Leverkusen. Ook middenvelder Thomas Partey lijkt op weg naar de uitgang in het Emirates Stadium. De dertigjarige Ghanees geniet concrete belangstelling van Juventus, terwijl ook een lucratief avontuur in Saudi-Arabië tot de opties behoort. Partey zelf zou echter het liefst in Europa blijven spelen.

Rice, die de komende jaren het middenveld van Arsenal moet leiden, speelde de afgelopen jaren maar liefst 245 officiële wedstrijden voor West Ham. Daarin was hij goed voor vijftien doelpunten en dertien assists. Ook groeide Rice uit tot een vaste waarde bij the Three Lions. Tijdens het uitgestelde EK van 2021 én het WK van 2022 was hij een reguliere basisspeler onder bondscoach Gareth Southgate. Het hoogtepunt van zijn nog prille carrière beleefde Rice begin deze maand, toen hij als aanvoerder van the Hammers in Praag de Conference League-beker mocht liften.

Bij welke club gaat Declan Rice tekenen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik dacht dat het uit kwam op 105 van wat ik gelezen heb. Het is dus nog hoger, 122 miljoen is echt belachelijk.

Hopelijk verkopen we nog 4 a 5 spelers, dan heb je ook zo 100-150 miljoen verdient. Mag ook wel als je leest dat ze ook Timber en Lavia willen hebben. Dan zit je zo op 300 miljoen…

28 juni 2023 om 07:35

Volgens mij gaat het ongeveer om 100 miljoen pond. Het magische nummer wat West Ham wilde hebben. Zal dus ruim erboven zitten met euro's

28 juni 2023 om 07:35

Gelukkig pakt Arsenal wel eens door en verliezen we key targets niet aan concurrenten.

28 juni 2023 om 07:38

De vorige keren waren natuurlijk ook zo’n ramp hè? Trossard ipv Mudryk en Zini ipv Martinez?

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben wel heel blij als Rice zou komen.

28 juni 2023 om 07:41

Mudryk zag ik sowieso al totaal niet zitten. Zini of Martinez was mij om het even, ben nog altijd niet kapot van Zini. Aanvallend kan hij belangrijk zijn, maar verdedigend is hij echt zwaar debiel. Rice moeten we gewoon hebben, zeker als Partey nu wilt vertrekken.

28 juni 2023 om 07:43

Zini vult die rol die hij heeft natuurlijk uitstekend in. Maar dat wil niet zeggen dat het een beest van een verdediger is.

28 juni 2023 om 07:56

We hebben wel gewoon klappers nodig Arsenal890. Het project Arteta ziet er prima uit maar je moet hem wel toppers geven want de hele top 6 gaat ook gewoon kopen. We hebben door de jaren heen best wat uitgegeven maar vooral aan brandhout zoals Pepe, man wat een miskoop. Spendeer dan maar gewoon dik op 3/4 redelijk bewezen spelers. Rice is de topper en Lavia is echt een groot talent. Timber is heel veelzijdig en nog erg jong. Enkel Kai Havertz heb ik enige twijfel bij maar ik vond hem bij Leverkusen 1 van de grootste talenten ter wereld en Chelsea heeft al zoveel aanvallers verpest. Wie weet is het een gouden zet met Arteta die hem aan de praat krijgt zoals in Duitsland.

28 juni 2023 om 07:57

Absoluut hoor, ik geef Arteta en Arsenal groot gelijk dat ze voor Rice gaan. Van de 4 namen ben ik bijna 100% zeker dat hij het gaat waarmaken.

28 juni 2023 om 08:27

Ja, waarom dan? Het is een goede speler, maar niet een extreem bijzondere imo. £100m plus bonus voor ook nog 1 jaar contract is wmb net zo waanzinnig als Antony, Mudryk en Neymar. Maar het geld klotst toch tegen de plinten, maar dan nog zou ik het uitgeven aan echt bijzondere spelers.

28 juni 2023 om 08:53

WestHam heeft nog een eenzijdige optie voor nog een jaar. Dus in principe heeft Rice nog een 2 jarig contract. 122 miljoen is alsnog veel te veel, maar wel een speler die Arsenal nodig is.

28 juni 2023 om 09:05

Ik vind het ook maar onzin, en echt totaal tegen de visie bij Arsenal in ook. Laatste keer dat ze boven de 60 miljoen uit kwamen was het zoals hierboven gezegd voor brandhout als Pepe. En dan nu bijna het dubbele voor iemand neerleggen. Kun je in mijn ogen toch veel beter gewoon op de ingeslagen weg door in plaats van nu met City mee te gaan doen.

28 juni 2023 om 09:10

120 miljoen voor Rice is eerder normaal dan 65 miljoen aan havertz.

28 juni 2023 om 09:23

Nee, 65 miljoen voor Havertz is eerder normaal dan 120 miljoen voor Rice. 120 miljoen zou je alleen voor de absolute elite moeten betalen.

28 juni 2023 om 09:35

Rice gaat het bedrag 100% waarmaken. Havertz is een super groot risico gezien de laatste 3 jaar

28 juni 2023 om 10:14

Op basis van wat gaat Rice het bedrag 100% waarmaken? Hij speelt inderdaad meer dan prima bij West Ham, maar ik ben benieuwd of hij de druk van het prijskaartje aan kan. Daarnaast word je sneller gepasseerd bij een topclub als je in een mindere periode zit. Ik denk ook dat hij het aankan, maar dit kan je nooit met de volle 100% zeggen natuurlijk. Havertz is een groot risico, maar iedereen kan zien dat deze jongen wel over enorme techniek beschikt. Kan maar zo een schot in de roos zijn.

28 juni 2023 om 10:15

Op zijn eerdere prestaties. Is een veel minder groot risico dan havertz.

28 juni 2023 om 10:42

Qua transferbedrag vind ik eerder Rice een groter risico. Enige wat Rice mee heeft om nog relatief veel op te leveren bij een verval van de speler is zijn nationaliteit.

28 juni 2023 om 11:30

Ceejah, je hebt 2 wedstrijden tegen az in de conference league gekeken en hebt je mening klaar staan. Overigens heeft city zich teruggetrokken uit de race voor rice.

28 juni 2023 om 12:04

Thegunne030 - Ik heb de wedstrijden tegen AZ niet gezien. Ik kijk wekelijks meerdere premier League wedstrijden waaronder West Ham. Mooi dat jij je denkt te weten wat ik kijk. Arsenal890 zegt dat hij 100% het geld gaat waarmaken. Ik zeg alleen dat je dat niet kan zeggen. Meerdere spelers die rond dat bedrag zijn vertrokken zouden het wel waarmaken, maar hebben dat niet. De speler komt in een nieuwe werkomgeving en heeft misschien last van de druk van het prijskaartje. Daarom vind ik het risico voor Rice groter dan Havertz, omdat je simpelweg een veel hogere transfersom betaald, dus hogere verwachtingen hebt.

Verder zeg ik toch ook dat Arsenal juist deze speler nodig is? Alleen vind ik persoonlijk Rice geen 120 miljoen waard. Prima toch? En ja, City heeft zich teruggetrokken, maar dat heeft toch geen enkele toegevoegde waarde aan wat hiervoor gezegd is?

28 juni 2023 om 07:35

Belachelijk zeker maar als je hem toch binnen moet halen dan maakt 100 miljoen of 120 miljoen toch niet meer uit. Deze speler moet komen om een kans te maken op de titel volgend jaar want Caicedo kunnen we vergeten. Rice wordt onze Gerrard/Lampard/Scholes voor de komende 10 jaar, het moet gebeuren.

28 juni 2023 om 07:39

Zolang we de rest van de targets halen vind ik het best. Maar blijft zeer belachelijk en risicovol.

28 juni 2023 om 07:50

Die maakten allemaal wel wat meer goals. Totaal onvergelijkbaar.

28 juni 2023 om 07:52

Het gaat me niet om het soort voetballer maar meer om de status.

28 juni 2023 om 07:53

Consy als je een onrealistisch prijskaartje van 120 miljoen om je nek hebt hangen dan betwijfel ik of het een Gerrard, Lampard, Scholes wordt (druk te hoog). Dat waren oclubspelers die nooit voor dit soort bedragen zijn verhandeld. Valt me tegen van Arsenal dit.

28 juni 2023 om 07:55

Helemaal mee eens dat het belachelijk en risicovol is maar dat is het altijd wanneer er een Engelsman gehaald moet worden. Daarnaast vind ik 100 miljoen voor een Antony, 80 miljoen voor een Pepe of 100+ miljoen voor een Enzo Fernández veel risicovoller. Die spelers hebben of hadden het nog niet laten zien in de Premier League. Als je dan toch zo'n bedrag gaat betalen, dan maar voor een Declan Rice.

28 juni 2023 om 07:57

@Pieterpost Lampard werd in 2001 ook overgenomen van West Ham door Chelsea voor een bedrag van 16 miljoen euro. Natuurlijk ook een gigantisch bedrag voor die tijd dus dat kun je dan weldegelijk enigszins met elkaar vergelijken vind ik.

28 juni 2023 om 07:58

Als je met City mee wilt moet je eenmaal geld over de balk gooien. City haalt ook spelers als grealish en Gvardiol voor 100+ miljoen. Je kunt dan niet aankomen met wat “talenten”. Rice is zeer ervaren voor zijn leeftijd en kan het niveau absoluut aan.

28 juni 2023 om 08:16

Welk bedrag is wel te rechtvaardigen? 100 miljoen voor Antony? 100 miljoen voor Gvardiol? Als je mee wilt doen met de grote jongens moet je eenmaal je spierballen tonen.

28 juni 2023 om 09:09

@Pieter, de 120 miljoen van vandaag is de 15 miljoen van 20 jaar of zelfs langer geleden. We kunnen er moeilijk om blijven doen en ja zeker het is ontzettend veel geld maar blijkbaar kunnen clubs het spenderen uit marketing, tickets, competitie stand en transfers. In 1990 was ook alles in rep en roer om de bedragen uit die tijd en dat is ook 'nornaal' geworden

28 juni 2023 om 09:36

Die 16 miljoen voor Lampard in 2001 komt niet eens in de buurt bij een 100+ voor een Rise. In dat jaar ging Kezman voor 14 miljoen naar PSV en ging Zidane voor 73 miljoen naar madrid. In 2001 haalde Arsenal van Bronkhorst op voor 14 miljoen bij Rangers.
Bedragen tussen 10-20 miljoen werden dus in 2001 al redelijk vaak gebruikt. Ik zie niet gebeuren dat dit jaar veel clubs 120 miljoen aan een speler spenderen.

28 juni 2023 om 10:08

@arsenal890,

100 miljoen voor Antony was ook niet te rechtvaardigen. De enige spelers waarvoor het (een soort van) te rechtvaardigen waren onder andere Kaka (65 miljoen gouden bal winnaar). Ronaldo - Real, was beste speler PL. Neymar naar PSG (bedrag was hoog, maar na Messi/ronaldo de absolute beste speler). 100 miljoen voor Eden hazard als jarenlange ster speler van Chelsea. 75 miljoen voor Haaland die de bundesliga aan flarden schoot.

Wil je die transfers echt gaan vergelijken met Declan Rice van West Ham United voor 122 miljoen?

Kom op, je snapt toch zelf wel dat dit absurd is?

28 juni 2023 om 10:11

Als je mijn reacties zou lezen dan zie je dat ik elke keer aangeef dat het een belachelijk bedrag is.

Je ziet alleen al dat er voor een beetje speler 100 miljoen wordt afgetikt. Mudryk, enzo en Antony om er 3 te noemen. Rice is geen 120 miljoen waard. Maar het is wel een speler die Arsenal echt nodig heeft, en als het geld er is waarom zullen ze het dan niet doen?

Vooral omdat dit bedrag er niet voor zorgt dat andere spelers niet haalbaar zijn. Naast Rice willen ze nog 3 man hebben.

28 juni 2023 om 11:48

Kaka ging naar real voor 70 miljoen en is mislukt daar. Je gaat nu eenmaal een periode in waar je zulke bedragen moet betalen. Dat krijg je als je antony koopt voor 90 een maguire voor 80, clubs ruiken bloed. Zoals mudryk kiev zei als antony 100 waard is is mudryk dat ook. De grote clubs hebben alles verziekt op deze markt.

28 juni 2023 om 07:39

@arsenal890

Hoe erg ik ook genoot van de titelstrijd afgelopen seizoen, op deze manier hoeft het voor mij echt niet als Arsenal zijnde. Waar is het creatieve scoutings talent? Arsenal gaat 120 miljoen euro uitgeven aan 1 speler terwijl er zowel in de breedte als in de diepte afgelopen seizoen wat te kort kwam in de selectie.

Het is een enorm goede speler, en ik zie hem graag bij Arsenal, alleen niet tegen dit soort bedragen...

28 juni 2023 om 07:42

122 miljoen is belachelijk. Maar Rice is wel de speler die Arsenal nodig heeft. Moet het altijd maar creatief zijn dan? Arsenal heeft kwaliteit nodig, kwaliteit kost geld. Vooral als het een PL proven speler is en hij ook nog Engels is.

Arsenal haalt naast Rice ook nog havertz, Lavia en Timber. Qua breedte zit je dan gewoon goed.

28 juni 2023 om 07:45

Wat een gemiep. Ik denk echt dat ze er wakker van liggen dat het ‘van jou allemaal niet meer hoeft op deze manier’. Misschien moet je maar meegaan met de ontwikkeling in de voetbalwereld of gewoon stoppen met kijken.

28 juni 2023 om 07:46

Snap je volkomen. Zeker gezien we met Ødegaard en Martinelli bizarre koopjes gedaan hebben, maar ook aan dit soort transfers ontkom je niet als je de stap wilt gaan maken om een City bij te benen.

28 juni 2023 om 08:04

Net alsof City het voorbeeld moet zijn voor alle andere clubs. Aan alles komt het einde ook aan het succes van City, men doet alsof zij de komende 10 jaar de CL al hebben gewonnen.

28 juni 2023 om 08:06

City is qua prijzen wel degelijk het voorbeeld voor vele clubs. Clubs als Chelsea en united gaven meer uit maar presteren een schijntje vergeleken met City. Wil je concurreren met City? Dan moet je aankopen doen.

28 juni 2023 om 08:07

Niemand doet alsof City de CL heeft gewonnen voor de komende tien jaar, maar ze zijn op dit moment wel de beste en als je de titel wilt winnen moet je naar dat niveau proberen glte groeien. Dat kan niet enkel met koopjes, dan moet je ook grote bedragen spenderen.

28 juni 2023 om 08:11

Guardiola en de Bruyne om te beginnen hebben niet het eeuwige leven, dus ook daar zal er op een gegeven zand in de motor kunnen komen als die stoppen. Dan kun je zomaar een soort Chelsea/los zand worden zoals nu met al die veredelde vedetten.

28 juni 2023 om 08:14

@AZE,

2x60 miljoen voor twee spelers zijn ook grote bedragen. 3x40 miljoen voor drie spelers zijn ook prima bedragen.

Een van de dingen die Arsenal scheidde van de Chelsea/City/United etc was hun creatieve aankopen en niet (lees: minder) met die gekte mee te doen.

Dat is voor mij een stukje Arsenal. En dat gaat hier mee verloren..

28 juni 2023 om 08:17

Dus Arsenal moet maar minder kwaliteit kopen omdat ze dan ‘niet mee doen aan de gekte’? Je kunt als club niet meer omheen om nu eenmaal grote bedragen te betalen.

28 juni 2023 om 08:18

@Ardenal890

Fout in mijn ogen, je wint niet door meer uit te geven dan je concurrent… dat proberen United en Chelsea al jaren zonder succes. En als je van City wilt winnen, die gaan deze transferzomer naar 1,4 miljard in nog geen 7 jaar tijd… succes met uitgeven.

Dit is zo niet Arsenal,,,

28 juni 2023 om 08:18

Ja en nog iets wat Arsenal anders maakt is dat ze de afgelopen jaren nooit grote prijzen hebben gewonnen, dat willen ze veranderen en daar hoort grote aankopen ook bij.

28 juni 2023 om 08:20

@Ardenal890

Dus Kovacic voor 40 miljoen is minder kwaliteit? Een Gündogan die bij city voor een prikkie weg mag is minder kwaliteit?

Het zijn misschien niet dezelfde type spelers als Rice, maar zeg aub niet dat ze van mindere kwaliteit zijn…

En als we met City vergelijken, Haaland kostte 50?? miljoen minder dan Rice. Rodri kostte 70?? Miljoen minder dan Rice. De Bruyne? Silva??

28 juni 2023 om 08:24

Gündogan is bijna 33. Lekker toekomstgericht. Kovacic nadert ook al de 30.

28 juni 2023 om 08:24

@AZE,

Ik hoef niet perse een titel om een Arsenal supporter te zijn, en ik ben fan geworden met the invincibles en Bergkamp..

28 juni 2023 om 08:25

Dat zeg ik ook helemaal niet? Kwaliteit kost geld. En wat heb je nodig om van City te winnen? Juist ja kwaliteit.

Aantal van die spelers kosten ook gewoon 70-80 miljoen. Dat was ook 6 jaar geleden, je denkt niet dat de markt in die tijd verandert is?

28 juni 2023 om 08:26

@Lierde1997,

Modric is 37… en wederom ik zeg niet dat ze die spelers moeten halen. Ik zeg dat spelers met kwaliteit niet perse 120 miljoen hoeven te kosten. Ik zeg dat je voor 120 miljoen ook 2 a 3 spelers kunt halen die kwalitatief niet minder zijn.

Dan ben je in de breedte veel sterker, en de breedte van de selectie van City is 1 van de grootste redenen voor de treble

28 juni 2023 om 08:28

Welke 2 a 3 spelers zijn qua kwaliteit niet minder dan Rice en haalbaar voor 120 miljoen?

28 juni 2023 om 08:28

@Arsenal890

Als Declan Rice 120 miljoen waard is dan is dat gekken werk. Dat zijn record transfers. Vroeger voor behouden aan de Ronaldo, Kaka, Neymar etc. ( Potentiële)gouden bal winnaars..

Niet aan met alle respect Declan Rice..

28 juni 2023 om 08:30

Het is mogelijk maar dan moet je opa’s beginnen halen. Jonge spelers van de nationaliteit, kwaliteit en leeftijd van Rice kosten gewoon veel.

28 juni 2023 om 08:30

@Ardenal890

Gündogan, Kovacic, Bernardo Silva… denk dat je met 120 miljoen een heel eind bent.. en dit verzin ik binnen 2 minuten in de auto zonder computer of scoutings netwerk…

28 juni 2023 om 08:31

En wat hebben the invincibles gedaan? Een grote prijs pakken. De meeste Arsenal fans zullen wel snakken naar weer een grote prijs dus logisch dat de club naar dat niveau wilt groeien.

28 juni 2023 om 08:31

Nergens zeg ik dat Rice 120 miljoen waard is

Leuk dat je zomaar wat namen noemt. Ga je ook nog spelers noemen die op dezelfde positie spelen? Graag spelers die beter zijn op de positie van Rice en goedkoper.

Arsenal heeft 120 miljoen voor een middenvelder als Rice. Daarnaast hebben ze geld voor 3 a 4 andere spelers. Dus de breedte gaat niet ten koste van de aankoop Rice.

28 juni 2023 om 08:32

@Lierse

30 jaar zijn al opa’s tegenwoordig…

Een record transfer moet voor de absolute topper zijn, een top vijf ter wereld speler (in potentie) een gouden bal winnaar (in potentie)

Toch niet met alle respect voor Declan Rice?

28 juni 2023 om 08:35

@Arsenal890

Perse gefixeerd op 1 positie? Omdat Xhaka en Elneny beiden vertrekken. Je gaat 1 speler halen om twee spelers op te vangen. Dus ga je in de breedte verder achter uit. En laat de breedte van de selectie nou de reden zijn dat Arsenal niet kon blijven mee doen..

Haal Kovacic, Bernardo Silva en Alvarez. Denk je dan niet dat je als team er dan op vooruit gaat tov 1 Declan Rice?

Minder afhankelijk van Odegaard, meer creativiteit en diversiteit op je middenveld. Een groei in de breedte en diepte.

28 juni 2023 om 08:38

D-Bergkamp,

Ik ben het helemaal met je eens, het bedrag is niet te verklaren in verhouding kwaliteit. Dit heeft toch gewoon puur te maken omdat het homegrown engelse speler is?

Was Rice een duitser en speelde in bundseliga dan was hij hoogstens voor 50 tot 60 mln waard.

28 juni 2023 om 08:44

Rice en Lavia worden gehaald als vervanger van Xkaka en misschien Partey. Elneny speelde sws nooit en staat achter Jorginho die gewoon blijft. Dus de breedte heeft Arsenal meer dan genoeg.

Wat moet Arsenal met Silva en Alvarez? Saka is samen met ode (en Martinelli) de beste speler. Waar wil je Silva dan neerzetten? Alvarez is niet beter wat er rondloopt en Arsenal heeft nog Balogun wat ook een groot talent is.

Oftewel je noemt nu allemaal namen en posities die helemaal niet er toe doen. Als je Rice niet wilt halen voor 120 miljoen, oké. Maar noem dan alternatieven voor dezelfde positie. Maar nee je noemt een 8, rechtsbuiten en een spits…

28 juni 2023 om 08:46

Dan hebben we het nog niets over dat Silva en Alvarez totaal onhaalbaar zijn.

Je hebt naast ode nog ESR, Vieira en Havertz. Misschien moet je is even kijken naar de selectie als de 4 aankopen gedaan zijn. Dan zie je hoe Arsenal in de basis en breedte gegroeid is.

28 juni 2023 om 08:47

Mr_knowledge,

Welke speler is het wel waard in verhouding met kwaliteit? Vraag en aanbod, zo simpel is het

28 juni 2023 om 09:24

Vind dit juist goed van Arsenal en laat eindelijk eens een keer daadkracht zien. Dit is het moment voor hun om te kijken of ze met een paar gerichte investeringen echt kunnen meedoen. Met Rice, Timber, Havertz en wellicht een extra middenvelder waren ze vorig jaar waarschijnlijk kampioen geworden. Op jouw manier gaat dat dus nooit gebeuren. Er staat daar een goede jonge basis waar ze dat overigens wel hebben gedaan. Dus het is nou ook weer niet dat ze alleen maar met geld smijten.

28 juni 2023 om 10:02

@arsenal890

Bernardo Silva en Edson Alvarez onhaalbaar? Net als Gundogan en Kovacic onhaalbaar zouden zijn? Weet je, Declan Rice is eigenlijk onhaalbaar. Alleen door er een buitensporig extravagant bod tegen aan te gooien is hij haalbaar. Dat is theoretisch gezien hetzelfde.

Maar ik laat de discussie voor wat het is, er zijn legio voorbeelden gegeven van spelers die haalbaar zijn, goedkoper zijn en zeker kwalitatief niet onder doen voor Declan Rice. Jij vind dat het bedrag terecht is, om redenen die ik niet kan begrijpen.

Zelf vind ik het een onbegrijpelijke transfer voor dit geld, zoals geen Mr Knowledge aangeeft. Was Rice een Nederlander dan had hij nooit meer als 50-60 miljoen opgeleverd.

28 juni 2023 om 10:14

Ik dacht dat je Alvarez bedoelde van City. Edson Alvarez ga je toch niet serieus noemen? Die gozer kan er echt helemaal niets van. Gündogan heeft Arsenal afgewezen, dus hoezo is hij dan haalbaar? Silva kost echt wel 70-80 miljoen. Dat terwijl je Odegaard en Saka op zijn positie heeft. Dus wat moet je daar mee?

Er zijn zoveel spelers die goedkoper, haalbaar en kwalitatief gelijk zijn aan Rice. Maar toch heb je er geen enkele genoemd…

Waarom doe je elke keer alsof ik het bedrag normaal en goed vind? Ik geef elke keer aan dat het een belachelijk bedrag is. Maar het is gewoon begrijpelijk waarom Arsenal het neerlegt. Bijna elke speler betaal je teveel voor. Er is geen enkele goedkopere optie die dezelfde kwaliteiten heeft als Rice.

28 juni 2023 om 10:51

Bernardo en Gundogan zie ik niet van City naar Arsenal vertrekken. Ze willen/wilden allebei per se naar Barca

28 juni 2023 om 11:28

@D-Bergkamp:

Je kan perfect niet achter de transfer van Rice staan. Ik vind 122 miljoen ook van de pot gerukt maar kom dan ook met waardige alternatieven! Caicedo, bijvoorbeeld. Dat is een alternatief voor Rice... maar die kost ook 90 miljoen en is op weg naar Chelsea.

Als alternatieven noem je vervolgens spelers die op een totaal ander positie spelen en die onhaalbaar zijn (bernardo Silve en Alvarez). Je had evengoed Mbappe of Vinicius kunnen noemen dan...

28 juni 2023 om 07:59

Ach 122 miljoen voor Rice vergeleken de 100 miljoen voor Antony is compleet logisch hoor!
Heeft zich in de PL al bewezen en is Engels.

28 juni 2023 om 12:52

Beiden belachelijke bedragen. Je vergelijkt belachelijk met belachelijk 😂

Kunnen we afspreken dat we het woord pole position niet meer gebruiken deze transferwindow, iets meer creativiteit kan wel toch?

On: mooi die spierballentaal van Arsenal. Zou het geweldig vinden als er weer een glansperiode aanbreekt, kijk er naar uit Rice daar te zien schitteren.

Wat een droevenis.. arsenal had voor 122 miljoen haar algemene niveau zeer kunnen opkrikken, maar halen voor dit bedrag rice……….

28 juni 2023 om 07:48

En doen dus precies dat.

28 juni 2023 om 07:56

Rice gaat dan ook het algemene niveau erg opkrikken...

Hopelijk houden alle fans die beweren dat Arsenal loopt te treuzelen nu hun mond. Van 90 miljoen naar 105 miljoen pond, dat zijn nog eens spijkers met koppen. Er was ruimte om behoudend te bieden, het leek alsof de interesse van City vooral een trucje van West Ham was om de prijs op te drijven. Nu City daadwerkelijk een bod uitgebracht heeft, maakt Arsenal een statement met dit bod.

Ik vind het wel bizar veel geld voor Rice, maar ik zie hem heel graag komen.

28 juni 2023 om 07:51

Nu komen er andere praatjes. Sommige mensen zijn nooit tevreden. Ik ben blij dat mijn club zich niet opzij laat zetten en de strijd vol aan gaat met een treble winnende machine. Overal om ons heen worden er 100en miljoenen uitgegeven en werd gezegd dat wij achterop zouden raken als we daar niet aan mee zouden doen, toen we gemiddeld 40mio per speler uitgaven en 2e werden was het omdat we geen topspelers haalden en nu is het opeens belachelijk om zoveel geld aan 1 speler uit te geven. Je kunt onmogelijk iedereen pleased en sommigen vinden altijd wel iets om te zeuren. Nu nog Lavia erbij halen en we hebben een erg sterk begin van de transferperiode.

28 juni 2023 om 08:00

Rice, Lavia, Havertz en Timber. Daar zal het bij blijven lijkt mij. Afhankelijk van de verkopen.

28 juni 2023 om 08:05

Die Timber moet je laten, die maakt Arsenal niet sterker.

28 juni 2023 om 08:07

Ik had ook liever een speler als Guehi gehad. Toch een PL proven en verdedigend veel sterker. Timber zal wel mede gehaald worden voor zijn multifunctionaliteit. Kan als back up spelen voor White.

28 juni 2023 om 08:33

Het is altijd wat. We moeten ons met zijn allen niet zo druk maken om geld in voetbal. Vaak gaan echt 90% van de comments over geld.
Het geld is er. Het is niet ons geld. Dus laat het lekker rollen.

28 juni 2023 om 09:08

Precies, ik maak me er niet zo druk om, maar het is wel treurig om te zien hoe mensen die argumenten juist in hun voordeel gebruiken om clubs te bekritiseren en bij hun eigen club het anders beoordelen. Prima als je het er niet mee eens bent, maar ben het er dan ook altijd niet mee eens en niet alleen als het je uitkomt.

Zie Rice ontzettend graag komen, speler met een ontzettende winnaarsmentaliteit, dat hebben we dringend nodig, naast breedte zoals we de laatste maanden van het seizoen hebben kunnen zien. Is het bizar veel geld? Sure. Maar dit is een broodnodige aanwinst.

He he, West Ham is vooraf duidelijk geweest: bij 100 miljoen valt er te praten.. Waarom dan toch eerst die 70 en 80 biedingen doen? Ik heb dat nooit zo begrepen binnen het voetbal. Als de koper en de verkoper nu mijlenver uit elkaar liggen dan snap ik dat je tot een compromis moet komen, maar nu gaat Arsenal precies betalen wat West Ham wil hebben!?

Dit zal het bod zijn wat geaccepteerd zal worden, dat lijkt me duidelijk. Dan is het aan Manchester City om te laten zien dat ze Rice echt willen hebben of dat ze alleen maar meededen om Arsenal sneller aan de vraagprijs van West Ham te helpen.. Ik verwacht dat City nu wel zal afhaken.

28 juni 2023 om 10:00

Bidding war op laten starten. Als zij minimaal 100 Mil willen & meerdere clubs zijn geïnteresseerd? Dan laat je ze lekker tegen elkaar opboksen. Wellicht krijgen zij veel meer dan dat zij minimaal verlangen. Als City echt voor hem wilt gaan, bieden zij straks 130!

Eindelijk.
Het is belachelijk veel geld, maar je haalt hier wel de nieuwe aanvoerder voor de komende jaren binnen.
Blij dat er eindelijk is wordt doorgepakt. Na afgelopen seizoen moet er gewoon geïnvesteerd worden.
Het lijkt nu eindelijk is op de juiste manier te gebeuren.

Het bedrag blijft absurd, maar dat betaal je tegenwoordig.
Toch blijf ik het gevoel houden, dat het grotendeel van de gekte is ontstaan door de transfer van Anthony naar United.

Belachelijk veel geld voor een hard werkende middenvelder en redelijke voetballer, de zoveelste Engelse overschatting!

Vergeet ook niet wat het met de uitstraling naar andere spelers doet. Arsenal laat als ze Rice binnenhalen zien dat ze ambities hebben en mee doen met de grote jongens. Het klinkt kinderachtig maar door dit soort transfers wint een club aan aantrekkingskracht voor andere spelers. Iedereen wil liever bij een ‘winnaar’ horen

Wat een absurd bedrag. Prima voetballer hoor maar dit is hij bij lange na niet waard. Dan had ik dit bedrag eerder proberen uit te geven aan een kimmich of Frenkie de Jong.

De ldn factor ook wel echt gunstig voor de grotere clubs daar he.
En groot gelijk. Wat een stad.

Dit soort bedragen. Niet te geloven.

Rice lijkt (als alle berichtgevingen kloppen) dus echt eindelijk te gaan komen. Absurd bedrag natuurlijk maar je moet soms wat wil je met de top mee kunnen komen.

Voor dat bedrag zijn er toch echt wel andere spelers te koop. Maar een engelse spelers voor een engelse club dan snap ik wel dat ze die graag willen hebben

28 juni 2023 om 11:32

Wie dan? Wie kan Arsenal kopen voor de positie(s) waarop Rice speelt, die beter is dan hem en haalbaar is?

Noem dan eens namen!

28 juni 2023 om 12:58

Voor 122 kun je alle top cdm’s halen, die zijn allen beter.

Mensen overschatten die jongen enorm door de Engelse hype (of opeens omdat hun club hem haalt) Ja hij is goed en zal Arsenal naar mijn mening beter maken maar hij is (nog) geen topspeler en al helemaal geen 122miljoen waard.

28 juni 2023 om 13:22

En ga je dan ook nog haalbare namen noemen? Of stop je bij de dooddoener 'er zijn betere spelers te halen voor dat geld'?

Want dat er betere CDM zijn dan Rice, dat weet ik ook. Maar zijn die haalbaar voor Arsenal? Leuk zo'n Kimmich of Rodri maar we weten allebei dat die onhaalbaar zijn voor Arsenal/

Dan kom je uit bij categorie Enzo Fernandez, Caicedo, Guimares of Tchouameni. Zijn die allen dan aantoobaar beter dan Rice? Mja.. misschien 20-30 miljoen euro goedkoper.

28 juni 2023 om 16:12

Joao Palhinha (vind ik beter) , Camara van Lepzig, Laimer, je kon verdomme Tonali halen voor een stuk minder en hij is beter dan Rice en vooral in een team dat wilt passen. Je kan zelfs Palinha en een Camara halen voor dat bedrag. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen dit bedrag voor Rice goedpraten.

28 juni 2023 om 18:43

Het grappige is dat Palhinha waarschijnlijk de vervanger van Rice wordt😃

Als je iets veel te graag wilt en maar blijft bieden valt het vaak tegen achteraf.
Ik hoop voor Arsenal dat dit niet het geval gaat worden.

Er gaan geruchten rond dat West Ham de bod afsloeg omdat Arsenal het in 4 termijnen gaat betalen en West Ham mikt het in 3 termijnen. Arsenal hoeft voor mij de voorwaardes niet te veranderen en mogen van mij best weglopen van de onderhandelingen. Niemand betaalt zo'n grote transfer in 3 termijnen.
West Ham zit zelf een beetje in de knoei omdat ze vorige zomer veel hadden uitgegeven en opnieuw graag hun team fors willen versterken.
Arsenal heeft in ieder geval er alles aan gedaan om Rice te halen. Ik zou het niemand kwalijk nemen.

28 juni 2023 om 08:51

Ik geloof nooit dat de termijnen (veel) invloed hebben op het geld dat je kunt uitgeven. Je kunt met zo'n verkoop natuurlijk altijd het geld alvast krijgen van de bank, want je hebt een garantie op die betalingen. Lijkt me hooguit en issue als je een speler verkoopt aan een heel instabiele club of competitie.

28 juni 2023 om 09:11

Ik lees het voornamelijk van West Ham insiders op Twitter die goede connecties hebben dat de termijnen nu een issue is. West Ham wilt graag goede cijfers hebben voor de komende boekjaar.

28 juni 2023 om 09:13

Ok misschien iets met ffp oid dan. Maar voor eventueel aankopen op zich zou het geen of heel weinig invloed moeten hebben.

28 juni 2023 om 09:48

Je mag over een periode van 3 jaar in totaal 105mil verlies hebben.
Elke PL ploeg maakt gigantische verliezen dus in termijnen betalen is heel belangrijk zodat je met boekhouding kan spelen.
Chelsea's strategie is daarop gebasseerd tegenwoordig.

28 juni 2023 om 10:52

Ah ok dank voor de uitleg.

28 juni 2023 om 19:16

En hoe zit het met UEFA dan? Daar is het toch max -35? Dan overlapt de PL regels dus die van UEFA?

Ik vond de eerder genoemde 105 miljoen al veel te veel geld voor een aardige middenvelder die absoluut nog geen wereldtop is. Maar 120 miljoen... Zolang Arsenal op deze voet verder gaar zie ik ze nog lang geen aansluiting vinden bij de top in Engeland.

Zo zo, Arsenal begint echt een grote jongen te worden.

rice is geen middelmatige speler, en het bedrag met de daar bijbehorende "engeland tax" is ook nog wel te rijmen.
maar ik snap niet dat een club als arsenal daar intrapt.... die kunnen toch veel beter dat bedrag verspreiden over 2 of misschien wel 3 andere spelers?

maar goed, dan krijgt een middelmatig team als west ham een flinke zak geld, die gaan weer wat kansloze aankopen doen. hopelijk shoppen ze even in de eredivisie haha

28 juni 2023 om 11:34

Noem je dan ook enkele namen?

Wie moet Arsenal dan halen? Krijg Gabriel Jesus vibes van deze comments... vorig seizoen was dat ook geen goede optie voor Arsenal, tot als je vroeg wie ze dan wel moesten halen als spits. Dan bleef het stil.

Dus... welke spelers moet Arsenal dan halen volgens jou? Uiteraard voor de positie van Rice en die minstens even goed is dan Rice?

Bizar wat ze daar doen voor een speler met een Brits paspoort. Hij is een goede speler. Maar niet voor dit bedrag. Voor dat geld kan je 2 a 3 van dit type spelers halen met een ander paspoort. Maar goed zodra je een Brits paspoort hebt een bal naar de goede kleur kan spelen ben je al miljoenen meer waard dan een andere speler.

28 juni 2023 om 10:01

Bellingham, Sancho, Grealish en nu Rice, het zijn allemaal hele dure jongens. Maar als je naar bv Nederlanders lijkt, dan zijn die ook behoorlijk duur, neem bv Van Dijk, Frenkie De Jong en De Ligt.

28 juni 2023 om 16:15

Rice duurder dan Bellingham, slaat toch nergens op. Bellingham is in bijna alles een stuk beter en is ceel jonger 😂

Met dit prijskaartje zit Rice voor Engelse begrippen in de hedendaagse markt toch niet exorbitant hoog, als je bekijkt wat er voor flink wat bagger in de PL is betaald om bepaalde spelers te contracteren.

Hopelijk haalt Arsenal hem binnen en kunnen ze de strijd aangaan tegen de club die meer dan 120 financiã«le overtredingen nodig heeft om relevant te zijn.

122 miljoen voor Rice, wtf zijn wij met zijn allen aan het doen? 😂 mensen hier zijn het nog aan het verdedigen en goedpraten wat een onzin.

28 juni 2023 om 13:57

Beetje rare reactie, letterlijk iedereen zegt dat het bedrag te hoog is. Maar waar maken wij ons druk om? Arsenal heeft het geld en kan het betalen. Wat maakt het dan nog uit?

28 juni 2023 om 14:41

Prima wil je dan ook niet horen over andere teams “die het voetbal kapotmaken door te hoge bedragen te betalen en iedereen te kopen” of “zij hebben het kampioenschap gekocht”. Mensen maken zich druk omdat het gewoon belachelijk is, je moet gewoon eerlijk zijn of het je eigen club betreft of niet. Dit gaat toch nergens meer over of ben je serieus dat 122 miljoen voor Rice normaal is?

In Engeland zijn zij ook gewoon allang de weg kwijt. Nationale spelers zo erg overschatten en bij anderen roepen “ja hij is niet Prem proven!” Dat is gewoon onzin want andersom zijn zij ook niet “proven”
Wat hebben die Engelsen dan wel niet bewezen international? De meeste teams worden gedragen door juist de internationale spelers 😂

28 juni 2023 om 14:49

Het verschil is dat sommige clubs het structureel betaalde. Arsenal betaald buiten Rice om niet dit soort bedragen. Een united geeft dit geld uit aan Antony, Sancho, maguire etc. Een Chelsea geeft 600 miljoen uit in 1 jaar. Dat wil je allemaal vergelijken met Arsenal dat 1 keer een uitzondering bedrag betaald?

Ik heb toch al 10 keer gezegd dat het een belachelijke prijs is? Wat wil je dat ik nog meer zeg? Ja het is belachelijk. Net zoals 100 miljoen voor antony, Mudryk, Fernandez en grealish. Maar zo werkt de voetbalwereld nu opeens. Zolang Arsenal het kan betalen en er geld zat is kan ik mij er verder niet druk om maken.

Tja dat de Engelsen nogal vol van zichzelf zijn is algemeen bekend hahah. Ook als Rice niet Engels was had je 80 miljoen betaald. Kijk naar Brighton en Caicedo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren