Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Paris Saint-Germain stelt Tuchel aan als vervanger van Emery

Laatste update:

Paris Saint-Germain heeft een vervanger gevonden van Unai Emery. De kampioen van Frankrijk laat maandagmiddag via de officiële kanalen weten dat de vertrekkende trainer zal worden opgevolgd door Thomas Tuchel. De 44-jarige Duitse trainer heeft in het Parc des Princes zijn handtekening gezet onder een tweejarig contract.

Tuchel was voor het laatst werkzaam bij Borussia Dortmund, waar hij ondanks winst van de DFB Pokal in mei vorig jaar werd ontslagen. Daarvoor deed hij ervaring op bij FSV Mainz 05 en de reserves van FC Augsburg. Als voetballer maakte de voormalige verdediger deel uit van de jeugdopleiding van Augsburg en speelde hij voor Stuttgarter Kickers en SSV Ulm.

“Het is met veel blijdschap, trots en ambitie dat ik bij deze grote voetbalclub aan het werk ga. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met al deze grote spelers, die bij de besten van de planeet horen. Ik zal er samen met mijn staf alles aan doen om het team te helpen het uiterste te bereiken op internationaal niveau. Er zit enorm veel potentie in PSG en dit is de spannendste uitdaging die tot nu toe op mijn pad is gekomen. Ik kijk er ook naar uit om het Parc des Princes, een legendarisch stadion met een fantastische sfeer, te ontdekken”, reageert hij opgetogen.

Ook PSG-voorzitter Nasser Al-Khelaïfi toont zich opgetogen: “Thomas is een van de meest competitieve trainers die in de afgelopen jaren is doorgebroken in Europa. Hij is doordrongen van de spectaculaire en efficiënte principes die altijd de kracht van het Duitse voetbal hebben gevormd, zeker op het internationale toneel. Zijn ambitie, zijn zucht naar aanvallend voetbal en zijn sterke persoonlijkheid horen bij de stijl van PSG.”

Een goede keuze van PSG?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 mei 2018 om 17:49

Vind ik ook. Goeie trainer, maar ineens psg? Kan hij Frans? Snap nog steeds niet waarom Laurent blanc weg moest, won alles en speelde top voetbal. Dus nu gaat die voorzitter elke trainer ontslaan die CL voetbal niet wint en Neymar zijn billen moet kussen? Sorry dat ik het zo verwoord, maar hele slechte zaak daar in Parijs.

14 mei 2018 om 18:00

Won alles, behalve de CL. Hij werd eerst uitgeschakelt door Chelsea in de CL en het jaar daarna versloeg hij Chelsea en vloog hij er weer uit in de kwartfinale tegen City. Weet nog dat hij met een hele rare opstelling kwam wedstrijd: 5-3-2. Reden genoeg om hem weg te sturen, de man was sowieso geen echte coach want hij liet Zlatan doen wat hij wou. Leuke coach, misschien na Deschamps weer Frankrijk coachen?

14 mei 2018 om 18:01

Was al een tijdje geleden begonnen met Frans. Hij kan zich nu wel verstaanbaar maken denk ik.

14 mei 2018 om 18:07

Werd hij niet kampioen met Borrusia, de bokaal en ging die eraf in de finale tegen Bayern?

14 mei 2018 om 18:14

Nee. Won alleen de Dfb beker bij Dortmund

14 mei 2018 om 18:58

De laatste trainer die kampioen werd met Dortmund, was klopp. Laatste jaren enkel Bayern kampioen geworden.

14 mei 2018 om 19:26

Hij heeft het over Blanc.

14 mei 2018 om 20:43

Maar het enige waar die voorzitter om geeft is de CL. Of ze het ooit gaan halen weet ik niet. Je kan het meeste geld hebben en de beste spelers kopen, maar of dat gaat helpen....

14 mei 2018 om 18:05

Als ik Arsenal was zou ik 110% gaan voor Conte. LE wil je niet hebben overrated en hoopt veel meer op de kwaliteit van spelers dan dat hij vertrouwt op zijn “tactiek”. Blanc zou misschien leuk zijn, maar ik heb het gevoel dat hij Ozil en Aubemeyang gaat verwennen en dat ze dan lui gaan worden. Zoveel topcoaches zijn er echt niet over, Frank de Boer, Allegri als hij vertrekt(?), Ancelotti en dan houd het al op.

Overigens noem ik Frank de Boer niet top voordat ik heel VZ over me heen krijg.

14 mei 2018 om 18:11

Hahahaha Ik hoop voor de Arsenal fans hier dat jij het vooral nooit voor het zeggen krijgt bij Arsenal.. Dan speel je volgend jaar met Welbeck in de spits, Ramsey daarom heen en 8 verdedigers..

14 mei 2018 om 21:29

Conte maakte jullie kampioen, wat een respect hebben jullie voor je coaches haha. Vandaar dat Mourinho, Ancelotti en andere coaches gewoon makkelijk de laan uit worden gestuurd ondanks dat ze jullie kampioen maken. Nobody loves Chelsea not even their own legends, maybe only Drogba

Moet het nog wel even zien met tuchel bij psg. Ik weet niet zeker of zijn type voetbal bij deze spelers past. Wat denken jullie?

14 mei 2018 om 17:52

Speelt best aanvallend dus moet wel goed komen met neymar cavani en mbappe

14 mei 2018 om 18:37

Vind dat een vrij simpele gedachte, ik zie namelijk een groot verschil. Een hardwerkende groep van spelers met een Duitse mentaliteit vs een groep sterren die je moet motiveren en brandjes moet blussen. Dat is toch een heel andere manier van coachen, bij de 1 ben je een trainer en de ander een manager.

Rare keus heeft 2 jaar goed gespeeld met Dortmund maar ook niet extreem ofzo, heeft niet de ervaring die bijvoorbeeld Emery had toen die naar PSG ging, weet niet of dit de juiste keus is.

14 mei 2018 om 18:06

Ik vind het een geweldige coach ook op basis van zijn werk voor Dortmund. Maar wat je zegt klopt wel. Daarbij had Emery al niet de status die je dan nodig hebt om aan te blijven en dat heeft deze Tuchel ook niet helaas.

14 mei 2018 om 18:16

Snap het ook niet helemaal. Vond ze onder Emery af en toe bizar sterk (ook tegen Real) en zag ze volgend jaar meer kans maken op de CL

Was ook wel.wat voor F. De Boer geweest 😂😂

Grapje.......

14 mei 2018 om 17:48

Hahahahaha...

Moeilijke taak om daar te slagen. De enig manier om te slagen is door de champions league te winnen. In eigen land hebben ze weinig te winnen.

14 mei 2018 om 18:05

Onzin. Als PSG een keer de (halve) finale haalt zullen ze daar ook tevreden mee zijn. Tot nu toe stranden ze elke keer in de kwart finale of al eerder.

14 mei 2018 om 18:07

Ja dat dus. Tenzij ze alla City nu geweldig voetbal laten zien en dat is dan weer wel wat Tuchel kan.

Ik vind dit heel eigenaardig om dit nu aan te kondigen. Dat was toch al een uitgemaakte zaak geweest in maart na de afzegging richting het adres van Bayern.

14 mei 2018 om 19:02

Volgens mij speelde PSG gisteren hun laatste duel. Dus daags erna aankondigen is lang zo heel nog niet, toch?

14 mei 2018 om 19:43

Neen dat niet, maar dat hij nieuwe trainer ging worden was al bekend sinds de tweede helft van maart. Bild kwam al met de berichtgeving destijds.

Ben benieuwd hoe hij het er Europees vanaf gaat brengen, want daar zal hij op beoordeeld worden! Ik geloof niet dat hij de trainer is die een naar mannetje als Neymar opeens voor het team gaat laten spelen, of iemand is die tactische oplossing zal hebben om het Real bijvoorbeeld lastig te maken, maar ik laat me graag verrassen

14 mei 2018 om 17:54

Tuchel is tactisch ijzersterk. Dat mochten Van Gaal en Guardiola al eens ondervinden in de Bundesliga destijds.

14 mei 2018 om 18:02

Ik heb niet al zijn wedstrijden gevolgd natuurlijk, maar ik heb wel een aantal wedstrijden gezien waarin ze er wat mij betreft heel erg naast zaten. In spelopvatting en het uitbuiten van bepaalde zwakheden bij tegenstanders

14 mei 2018 om 18:00

Je moet nooit teveel bezig zijn met tactiek, dat kan je nekken en de kop kosten.

Je kan het Emery vragen, die kon Barcelona vorig jaar uitschakelen na een prachtige thuis wedstrijd maar omdat hij teveel bezig was met 'tactiek' faalde hij compleet en liet hij Barcelona helemaal terug komen in de wedstrijd,

Zelfde dit jaar tegen Real Madrid, hield zich teveel bezig met tactiek waardoor hij faalde en Zidane ingreep met slimme wissels.

Valverde ken het ook net zoals Guardiola en Mourinho.

Daarom vind ik de beste coach ter wereld nog steeds Ancelotti, die man hoeft geen team te analyseren, gekke plan maken hij doet het op zijn manier. Op de manier van een echte Don.

14 mei 2018 om 18:07

Zeker! Maar wat mij betreft is er nog steeds een verschil tussen tactisch een solide plan hebben of gewoon alleen maar verdedigen en dat tactisch noemen.

Ancelotti zal 9 van de 10 keer uit gaan van eigen kracht en weinig nuance in zijn tactisch plan hebben. Mourinho is daar al heel anders in. Beiden hebben een bepaalde kwaliteit maar dat doet wat mij betreft niet onder voor elkaar!

Aan de andere kant heb je mensen als Emery en Di Matteo (bij Schalke was dat echt heel duidelijk) die succes hebben gehad met een bepaalde tactiek en dus maar met 9 man voor de goal gaan hangen en dat dan tactiek noemen. Dat vind ik best een verschil en ik geloof dat Emery daar ook last van had

14 mei 2018 om 18:13

Tactiek verdiend juist meer aandacht naar mijn mening, want een matige ploeg kan met de juiste tactiek de grote ploegen enorm lastig maken op een goede dag. Daar weet Atletico bijvoorbeeld al jaren raad mee, helaas de finales telkens net niet, maar ze zijn een van de grote voorbeelden dat je tactiek niet moet onderschatten. Dit seizoen zagen we dat bij Roma tegen Barcelona ook erg goed bijvoorbeeld.

Voor mij blijft Pep de beste coach, omdat hij naast de kwaliteiten van Ancelotti ook nieuwkomers geweldig weet te laten voetballen en meestal spelen zijn ploegen heerlijk aanvallend voetbal. Hij leunt weinig op verdediging en meer op balbezit en het spel zelf te maken. Voor mij is dat veel mooier om naar te kijken dan wat een Valverde bijvoorbeeld met Barcelona heeft weten te flikken tot zover.

Neemt niks weg van 't feit dat Real onder Ancelotti geweldig seizoen draaide en heerlijk aanvallend voetbal toonde, maar ik zag hem zwaar door de mand vallen bij Bayern met een soort gelijke selectie.

14 mei 2018 om 18:28

De Don liet het anders behoorlijk afweten bij Bayern. En ook bij real ging het ineens niet meer zo soepel toen hij moest voortborduren op zijn eigen werk ipv op die van Mourinho.
En dat analyseren is toevallig een van de taken van een coach. Tegen het team zeggen "ga het veld maar op" kan ik ook nog wel.

"Uitgaan van eigen kracht"... het grootste excuus in het voetbal om vooral niet al te veel moeite te steken in je werk..

Die mag het ook twee jaar proberen, om de CL te winnen. Niet gelukt? Wegwezen. Dat is zo beetje het beleid daar bij Psg.

Neymar zal ook wel denken: wie heb ik nou in godsnaam als trainer?

14 mei 2018 om 18:08

Tja, dat geldt eveneens bij Bayern, Real of Barca. Daar krijg je ook niet meer dan 2 seizoenen en als je dan de CL of de dubbel niet wint wordt je ook buiten de deur gezet.

Niet lullig bedoeld, maar bij Real was het een periode zelfs halve seizoen de kans om het te proberen en anders de deur uit. Het is dat Zidane het nu knap met de CL telkens verbloemd, maar met een selectie als die van Real hoor je ook bijvoorbeeld ieder seizoen tot de einde meedoen om de treble, maar dat is al jaren niet 't geval.

Sommige clubs zijn nu eenmaal veeleisend en het is ook niet gek dat PSG hoge ambities heeft om de CL eens te winnen, net zoals Man City bijv.

Hopelijk wordt m'n commentaar niet als provocerend geïnterpreteerd, maar vind het beetje rare opmerking. Wellicht interpreteer ik juist jouw comment helemaal verkeerd haha.

14 mei 2018 om 18:22

Mwah, elk seizoen de voor de treble gaan is een beetje overdreven. Daarbij als je kijkt naar de afgelopen paar jaar in La Liga:

2017: Kampioen
2016: 1 punt achter Barca
2015: 2 punten achter Barca
2014: 3 punten achter Atletico

Ze hebben dus op dit jaar na de afgelopen 5 jaar elke keer tot aan de (1 na) laatste speeldag mee gedaan. Daarnaast natuurlijk ongelofelijke Europese prestaties neergezet in die jaren. Enkel de Copa is geen gelukkig huwelijk, maar goed als je voor de 2 hoofdprijzen elk jaar mee doet, doe je het goed.

14 mei 2018 om 20:09

Ja, ze doen het ook niet verkeerd en in vergelijking met bijvoorbeeld Frankrijk, Duitsland of Italië ligt de concurrentie veel hoger in Spanje, maar ik zou nog steeds wel meer verwachten van Real. Laatste jaren lijken ze vaak slecht te beginnen en tweede helft van 't seizoen alles te verbloemen door volle gas te geven terwijl bijvoorbeeld de concurrent Barca helemaal op raakt. Met wat consistentie zou Real niet 1x per 5 jaar La Liga moeten winnen.

En we doen vaak leuk dat Copa Del Rey een ''troostprijs'' is, maar ieder beker dat je afpakt van clubs als Villareal, Valencia, Sevilla, Atletico, Barca, Real moet tot de grote bekers behoren naar mijn mening.

Doordat je zo vroeg afscheid neemt van de Copa Del Rey kan je gelijk meer focus leggen op de overige 2 bekers en zelfs dan is Zidane bijvoorbeeld huidige seizoen niet geweldig in La Liga.

Het is zeker ongekend wat Zidane in de CL zover heeft bereikt en vorige jaar netjes de double zelfs gewonnen met 1 punt verschil in La Liga naast de CL. Dat was meest succesvolle seizoen in hele lange periode. Misschien lag 't dit seizoen niet aan Zidane, maar aan de gretigheid van de spelers en wellicht blessures hier en daar.

Ik blijf wel bij mijn punt dat juist nu Real juist hoort te domineren voor de treble terwijl bij barcelona ieder seizoen een icoon verdwijnt.

Merk nu dat ik enorm offtopic ga hier op een andere post haha. My bad, kan altijd via PM het afronden als iemand dieper op in wilt gaan hahaha. Verder laat ik het hier bij =p.

Man word binnen gehaald voor CL anders mag hij weer vertrekken. Zie psg niet binnen 2 jaar de cl pakken. Ga er van uit dat real deze transferperiode voor spektakel gaat zorgen dus die zie ik als favorieten. Barca en bayeren zullen volgend seizoen ook weer er 1000% voor gaan

Heeft als trainer natuurlijk mooie dingen laten zien, maar echt iets heel bijzonders heeft ie niet gepresteerd. Wat dat betreft een opvallende keuze, want nu wordt juist iets heel bijzonders verwacht, presteren in de CL en hem eigenlijk gewoon winnen. Ondertussen moet je in Frankrijk ook gewoon je prijzen blijven pakken.

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

Een 44 jarige voetbaltrainer met niet heel veel ervaring die nu moet werken met de grootste sterren van de wereld.. Tja ik weet het niet, ik moet het nog zien.

Het kan zoals altijd in de voetbalwereld 2 kanten op : of het loopt heel goed uit of het pakt verkeerd uit, ik ga voor dat laatste.

Tuchel is ook een trainer die teveel bezig is met ideeën, tacktiek etc.. Terwijl je de sterren van PSG 'gewoon' moet laten voetballen zoals Ancelotti bij Real Madrid de sterren hun gang liet gaan, zoals Zidane dat nu ook doet en dat heeft PSG nodig.

Je hebt een coach nodig ala Ancelotti of Wenger nodig bij Psg, de jongens enkel moed inspreken, motiveren en de juiste mensen opstellen en je gaat prijzen winnen.

14 mei 2018 om 18:01

Dat deed Wenger de laatste jaren dus niet. Die kwam vaak met aparte wijzigingen etc... Tuchel zal gewoon beoordeeld worden op basis van Europees succes, blijft dat uit dan zal er geen verlenging inzitten verwacht ik. Ben wel benieuwd, liet Dortmund destijds leuk voetballen.

14 mei 2018 om 18:27

Wenger was bij Arsenal meer bezig met talenten na voren brengen dan sterren aantrekken en een formatie te maken dan de laaste 3 jaar. Ik denk dat als hij bij Paris komt, zelfde voetbal kan spelen maar nu met de beste spelers van het planeet. Hij is Frans, spreekt Engels en weet met sterren om te gaan. Ik zou het graag gezien hebben

14 mei 2018 om 18:26

Waarom?

Pep en Heynckes laten zien dat je ook een sterrenelftal tactisch enorm kan beïnvloeden, met succes als gevolg. Dat Emery daar niet in is geslaagd is geen regel die je door kan trekken over de breedte he.

Qua speelstijl en tactische bekwaamheid lijkt mij dit een uitstekende coach. Een relatief jonge trainer, die een duidelijke visie heeft over hoe er gevoetbald moet worden, en heeft bewezen deze visie succesvol te kunnen bewerkstelligen binnen een selectie. Zeker met het oog op het voetballende vermogen van het spelersmateriaal van PSG lijkt hij mij tactisch een uitermate goede keuze.

Ik ben echter toch niet overtuigd van zijn slagen, want ik vraag me ten zeerste af of hij de vedettes en sterren van dit team kan overtuigen van zijn visie. Het is bij een ploeg waar het salarishuis zulke verschillen kent denk ik cruciaal dat de trainer enigszins een people manager is die de neuzen de zelfde kant op krijgt. Zeker het spelletje van Tuchel vereist een totale eensgezindheid binnen een selectie. En tot nu toe heeft hij bij Dortmund nog niet bewezen dit te kunnen als het even stroef loopt, integendeel zelfs.

Ik ben dus erg benieuwd of hij dit nu wel gaat kunnen, want mocht hij slagen in zijn opzet om de spelers hem volledig te laten vertrouwen, dan kan hij erg succesvol worden in Parijs.

Had graag Wenger daar gezien, nu dat hij niet in Engeland wilt werken zou PSG een mooie optie zijn in zijn thuisland.

14 mei 2018 om 18:31

Wil Wenger echt nog trainer zijn? Ik zie hem wel een technische functie bekleden bij PSG.

Zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Denk dat Tuchel een goede trainer is voor Psg, speelt mooi, aanvallend en attractief voetbal dus denk dat het wel goed komt daar in Parijs. Ben alleen beniewd of PSG Tuchel er ook uit gaat gooien wanneer ze de CL niet winnen in de komende 2 jaar.

Denk niet dat deze man de ervaring en uitstraling heeft om verwende en koppige vedettes onder bedwang te houden. Als ik moet gokken zou ik zeggen dat hij het geen 12 maanden uithoudt

Gaat dat diva gedrag van Neymar nooit aan kunnen, spelers zullen over hem heen lopen, speelde overigens wel leuk en aanvallend voetbal met Dortmund.

Maar heeft nog geen uitstraling en ervaring genoeg om het sterren team van PSG te coachen, ik denk zelf dat spelers als Neymar, Dani Alves, Cavani etc.. deze man niet serieus nemen but we will see.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren