Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oranje Leeuwinnen na verlenging uitgeschakeld op EK door inefficiënt Frankrijk

Laatste update:

De Oranje Leeuwinnen zijn zaterdagavond in de kwartfinale van het EK Vrouwen uitgeschakeld door Frankrijk. Nederland bleef in de eerste helft op miraculeuze wijze op de been nadat Delphine Cascarino de paal trof en Stephanie van der Gragt tot tweemaal toe op de doellijn redding bracht. Eve Perisset dompelde Nederland in verlenging uiteindelijk alsnog in rouw met een benutte strafschop: 1-0. Frankrijk wacht woensdag in de halve finale een ontmoeting met Duitsland.

Frankrijk maakte zijn favorietenrol in het eerste bedrijf meer dan waar. De Oranje Leeuwinnen wisten groot gevaar van de Fransen in de openingsfase nog te voorkomen, maar kwamen bijna op achterstand toen Dominique Janssen een voorzet van Perisset niet goed verwerkte en doelvrouw Daphne Van Domselaar voor het eerst handelend moest optreden. Frankrijk werd vervolgens bijna weer in het zadel geholpen door een Oranje-speelster. Ditmaal was het Lynn Wilms die de bal onbedoeld panklaar legde voor Sandie Toletti. De rechtsback van Nederland kwam echter met de schrik vrij nadat ze de middenvelder het speeltuig vanaf een meter of acht wild over zag schieten.

Dat de Oranje Leeuwinnen met een 0-0 ruststand de kleedkamers op konden zoeken, had het elftal voor een groot deel te danken aan Stephanie van der Gragt. Met een volley vanuit de tweede lijn trof Delphine Cascarino eerst de paal. Vervolgens wist Van der Gragt zich te onderscheiden door les Bleus tot tweemaal toe van scoren af te houden. Eerst bracht ze op de doellijn redding op een schot van Mevline Malard, waarna ze luttele minuten later opnieuw met een blok een zeker doelpunt voorkwam.

Met Roord als vervanger van de tegenvallende Beerensteyn knokte Oranje zich na rust langzaam maar zeker in de wedstrijd. Een kansenregen voor een dominant Frankrijk bleef in tegenstelling tot de eerste helft uit, terwijl de ploeg van Parsons via een kopbal van Van der Gragt zelf voor het eerst een speldenprik uitdeelde. Op de momenten dat de Fransen zich toch weer eens in aanvallend opzicht lieten gelden, hield Nederland opnieuw stand. Zo voorkwam Van Domselaar met een fraaie redding op een kopbal van aanvoerder Wendie Renard andermaal een tegentreffer. De tijd tikte in de slotfase weg, waardoor beide landen minder risico in hun spel leken te leggen. Oranje kroop in de de 86ste minuut echter toch weer door het oog van de naald toen Grace Geyero van dichtbij over kopte.

Ondanks een kansverhouding van 22-4 wist Nederland er een verlenging uit te slepen. Via open spel, slaagden de Fransen er telkens maar niet in om de ban te breken. Vanaf de strafschopstip was dit uiteindelijk wel het geval. Dominique Janssen trok aan de noodrem bij de doorgebroken Kadidiatou Diani, waarna scheidsrechter Ivana Martincic na een check van de VAR de bal alsnog op de penaltystip legde. Van Domselaar had uiteindelijk geen antwoord op de geplaatste strafschop van Perisset: 1-0. Nederland moest op jacht naar de gelijkmaker, maar de ruimtes achterin werden hierdoor alsmaar groter. Een Nederlands offensief zat er in de tweede helft van de verlenging niet in, waardoor het EK erop zit voor de Oranje Leeuwinnen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer, maar helaas. Frankrijk veel te sterk en terecht gewonnen. Het is echt een wereldwonder dat Oranje een verlenging uit het vuur sleepte. Dit kwam vooral door Van der Gragt en van Domselaar. Deze twee Oranjeleeuwinnen waren veruit de besten bij Oranje.

Maar sowieso vind ik dit Oranje onder deze bondscoach niet sterk. Kwartfinale halen ging al met vallen en opstaan. Hem vervangen door een betere bondscoach lijkt mij verstandig.

23 juli 2022 om 23:35

Ligt en volgens jou echt aan de bondscoach? Dat vind ik toch wel meevallen? Wellicht heeft deze man niet alles goed gedaan, maar Frankrijk heeft ook gewoon een beter elftal op dit moment dan Nederland. Ik denk dat we moeten door selecteren en ik denk dat dat prima met deze bondscoach kan. Wel bedankt voor je bijdrage overigens.

23 juli 2022 om 23:40

Ik vind deze bondscoach niet goed. Niet alleen deze wedstrijd, maar al veel eerder liet hij zien ver verwijderd te zijn van het niveau van Sarina Wiegman. Tactisch klopt er vaak niets van.

Deze wedstrijd heeft Frankrijk overigens gewoon terecht gewonnen. Dus alle credits voor hen. Hadden genoeg kansen om het eerder te beslissen.

Geen dank en jij ook bedankt voor je bijdragen hier!

23 juli 2022 om 23:58

Als je hier tactisch naar gaat kijken dan kun je al snel concluderen dat er een nieuwe bondscoach moet komen, het klopt van geen kant.

24 juli 2022 om 08:40

Je had van gaal hier ook voor kunnen zetten maar als je spelers gewoon domweg het niveau niet hebben om Frankrijk te verslaan houdt het op. Selectie van NL is niet goed genoeg. Kun je tactisch niks aan doen

24 juli 2022 om 15:52

Deze hadden ze misschien dan niet gewonnen, maar het spel in het algemeen klopt op een of andere manier niet. Bij Wiegman was er veel meer balans, nu is het wat gezapig.

Als ik het ergens mee moet vergelijken, dan denkmik bij de mannen aan De Boer die Koeman opvolgde. Bij Koemand speelden ze ook niet altijd grandioos, maar dacht je altijd dat het wel goed zou komen. Bij De Boer dacht je: wat zal er nu weer fout gaan?

23 juli 2022 om 23:37

Absoluut terecht verloren. Enige jammere vind ik dan toch dat het beslist wordt door een (naar mijn mening) hele twijfelachtige penalty.. het leek voor mij alsof er weinig aan de hand was.Van Domselaar in het EK-Elftal moet toch wel een zekerheidje worden? En Sari v Veenendaal kan nu denk ik wel lekker iets van automonteur gaan worden, wellicht op cricket, treinmachinste? Beetje logisch nadenkend mens gaat haar niet meer opstellen.

23 juli 2022 om 23:38

Geen twijfelachtige penalty. Janssen speelt de bal niet, is te laat. Hele domme actie.

23 juli 2022 om 23:41

Absoluut dom inderdaad, alleen ik had niet het idee dat ze de tegenstander nou echt 'beslissend' raakte... maar kan het verkeerd gezien hebben hoor

23 juli 2022 om 23:43

Ik vraag me echt af of ze geraakt wordt. Wel superdomme ingreep.

23 juli 2022 om 23:44

Duidelijker kan toch ongeveer niet?

23 juli 2022 om 23:47

Toevallig heb ik de verlenging gekeken dus kan ik een keer erover mee praten

Ik vond het wel te begrijpen. Het is een goedkope penalty, want ik had het gevoel dat die Franse een beetje zocht naar de tegenstander (lees, moderne schwalbe)
Maar toch zet die van Nederland wel op een dom moment de tackle in en raakt ze de bal niet. Het moment dat de VAR dan geroepen wordt weet je een ding. Die gaat gegeven worden.

23 juli 2022 om 23:53

Deze penalty was echt 100 procent terecht.

24 juli 2022 om 00:04

Ze kwam ook in deze positie door haar trage reactie op die steekpass. De leek ze makkelijk te kunnen halen, maar ze reageerde zo laat, dat die Française er alsnog tussen kon komen. Al met al zeer zwak verdedigd. Zo lang standhouden, maar dan op zo'n actie verliezen is zuur. Maar de overwinning voor de Fransen was natuurlijk helemaal terecht.

24 juli 2022 om 00:16

Het was voor mij een 100 procent penalty. Gewoon een hele domme sliding en ze raakt haar direct in het begin waarbij haar onderbeen nog op de hak van de spits landt.

24 juli 2022 om 00:22

Dat er mensen twijfelen over die penalty verbaasd me eerlijk gezegd. Misschien dat ik het wel heel verkeerd zie hoor, maar ze was doorgebroken en word van achteren getackeld zonder de bal te raken. Wellicht interpreteer ik het dan verkeerd, maar dat is in principe toch gewoon rood?

24 juli 2022 om 00:47

@Timmio

Ik dacht dat in eerste instantie ook, dat die Française, al dan niet bewust, naar links stapte. Maar na de herhaling te hebben gezien, vond ik dat wel meevallen. Als Jansen dan ook nog eens geen bal raakt, lijkt het mij een terechte penalty.

24 juli 2022 om 08:42

Penal totaal niet twijfelachtig.. 100 procent strafschop. Ze raakt geen bal! NL mocht de handjes dichtknijpen dan van Domselaar pp het doel stond en niet van Veenendaal anders was het al 4-0 geweest tijdens de normale westrijd. En VD gragt natuurlijk..

23 juli 2022 om 23:46

Oranje heeft echt een verschrikkelijk slecht team. Er is er niet één bij die een beetje iets heeft. Ze beheersen bijna allemaal geeneens de basis kwaliteiten. Bij die Fransen zag ik een hoop die wel een bal strak in de voeten konden spelen, die wisten hoe ze zonder bal moesten lopen, speelsters die wel een passeeractie hadden, verdedigsters die wel wisten wat doordekken betekend. Die Bacha kwam er voor Frankrijk in, zeer technische, verfijnde speelster met meer voetbal en techniek in haar linkerbeen dan heel het Nederlands dameselftal bij elkaar.

23 juli 2022 om 23:48

Nou weet je ook eens hoe het voelt om naar de mannen van Irak te kijken

23 juli 2022 om 23:54

Grappig want je hebt het over een elftal met Europees Kampioenen. Daarbij was de keepster echt een revelatie. Totaal onnodig om het andere geslacht te schofferen, niet eens terecht, want dit is gewoon het niveau van vrouwenvoetbal en als je daar nu pas achterkomt heeft dat meer met jouw gebrek aan vermogen om dingen in perspectief te zien te maken dan met de kwaliteit van vrouwenvoetbal.

24 juli 2022 om 00:04

Myvision, ik ben het absoluut met je eens dat het schofferen van vrouwen die voetbal bedrijven inderdaad volkomen ongefundeerd is. Echter in dat elftal met Europees kampioenen is aardig de sleet ingetreden en halen een aantal dames (Martens, Spitse o.a.) bij lange na hun niveau 'van weleer' niet meer.

24 juli 2022 om 00:09

Ja dat idd. En miedema heeft toch ook wel wat. Je kan het haar niet kwalijk nemen dat ze het vandaag niet bracht na corona en niet trainen.

24 juli 2022 om 00:09

Ik maak volgens mij juist een compliment richting het andere geslacht, heb genoten van de Franse vrouwen, zaten een paar heerlijke speelsters tussen. Dit Oranje is gewoon waardeloos, beheersen geeneens de basis en vliegen er terecht uit. Ik weet niet hoe ze Europees kampioen zijn geworden als ik zie dat de Fransen vandaag al tien keer sterker waren. Verder kun jij blijkbaar een andere mening niet waarderen, want iedereen die de Oranje dames slecht noemt schoffeer jij of heeft er geen kijk op.

24 juli 2022 om 00:11

Je hebt wel een paar die echt flink uit de toon vallen. Jansen is achterin een niveautje of 2 lager dan de rest, Van Veenendaal lijkt me ook definitief einde verhaal, dat kon ook echt niet meer. Aanvallend vind ik Roord niet heel bijzonder. Gebrekkige techniek en trage voortzetting. Die jonge linksbuiten heeft bijvoorbeeld veel meer voetballend vermogen. Tot slot de bondscoach. Die man straalt toch niks uit? Is er dan echt geen coach te vinden die wél een tactsich plan kan bedenken en de ploeg weer aanvallend kan laten spelen? Hopelijk neemt de KNVB snel afscheid van hem.

24 juli 2022 om 00:15

De Fransen hebben zeker een beter team maar als je al Europees Kampioen bent en nu de kwartfinale haalt, heb je gewoon niet zo'n slecht team. Dit is gewoon het niveau en jij verwijt ze geen inzicht te hebben of niet te kunnen voetballen en dat noem ik schofferen ja.

24 juli 2022 om 00:18

@myvision
Als je Oranje vergelijkt met dit Frankrijk, Engeland , Spanje en Duitsland dan kan je toch wel zeggen dat Oranje niet in de buurt komt van dat niveau. Dat Frankrijk pas in de verlenging scoort , via een terechte pingel , dat heeft Frankrijk aan zich zelf te danken.
Oranje was in de groepsfase al geen team. De wedstrijd tegen de Fransen dat was pappen en nat houden. Er was geen moment in deze wedstrijd waar van ik dacht Nederland gaat winnen. Dat ze Europees kampioen waren , dat zegt niks over de huidige selectie.

24 juli 2022 om 00:26

Myvisio, laten we eerlijk zijn: die kwartfinale halen was meer geluk dan wijsheid. Kwalitatief hield het echt niet over. En zoals ik al errder zei: sommige speelsters van het kampioen steam zijn toch een beetje "over de datum". Hetgeen ik niet denigrerend bedoel overigens.

24 juli 2022 om 00:29



Dit is blijkbaar niet het niveau, want de Fransen zijn tien keer beter, de Duitsers, Zweden, Engelsen en Spanjaarden ook, net als meer Europese landen die niet minder zijn en wellicht iets sterker. Dan heb je ook teams uit andere continenten die beter zijn. En ja, ik vind dat de Nederlandse speelsters bijna allemaal inzicht missen, ze weten niet hoe ze moeten lopen, in balbezit, verdedigend, aanvallend, vaak hebben ze geen enkel idee, erbarmelijk niveau. Dit is geen schofferen, maar meer realistisch zijn en dat ben jij zoals zo vaak niet. De Fransen daarentegen weten wel hoe ze moeten lopen, hebben inzicht en veel meer voetballend vermogen en techniek. Genoten van Bacha, die naam zal ik niet meer vergeten.

24 juli 2022 om 00:36

De Fransen winnen na 120minuten, die zijn niet 10x beter. Als Feyenoord of Ajax zo aan het domineren zijn in Europa als Frankrijk vandaag, worden we zelfs nog wel eens uitgeschakeld in de extra tijd. Nogmaals, vandaag was terecht maar Nederland had net zo goed kunnen winnen als die domme penalty niet veroorzaakt werd.

24 juli 2022 om 00:36

Nou serieus, ballen uitverdedigen door het midden, continu instappen. Dat leer je O12 al toch. Wat een verschrikkelijk niveau.

24 juli 2022 om 00:54

Hou op man, Miedema hoort sowieso bij de beste speelsters van de wereld. We moeten niet vergeten dat zij en nog een paar speelsters covid hebben gehad en net terug zijn. 100% dat dat een negatieve impact heeft gehad op het spel. Een mindere wedstrijd maakt het niet direct iemand die niets heeft, anders kan je na afgelopen seizoen ook wel zeggen dat Messi er geen kloot van kan.

24 juli 2022 om 00:57

Ook de speelsters van Frankrijk, Duitsland en Engeland maken belachelijke keuzes. Het vrouwenvoetbal is erg overschat. Soms laten ze iets leuks zien maar vaak lijkt ook net of je naar F-pupillen aan het kijken ben. Dat ik hier 120 minuten naar heb gekeken zeg. Compleet belachelijk dat een reageerder aangaf dat dit niveau Topklasse is. Hahaha

24 juli 2022 om 01:00

De Fransen waren tien keer beter ja, dat ze pas laat wisten te winnen doet daar niets vanaf, Nederland heeft helemaal niets klaargespeeld. Aan als heb je niets. Nog steeds kom je niet met argumenten myvision, enkel wijzen na een schamele 1-0 en dat Oranje ex Europees kampioen is wat alweer vijf jaar geleden is, alsof dat iets uitmaakt over de kwaliteit van de ploegen in 2022.

24 juli 2022 om 01:27

Ze hebben best een goed team alleen een heel slechte coach. Die de verkeerde speelsters opsteld. Berenstein hoort niet in de basis. Pavlova is sneller en beter aan de bal. Links zou ik dat nieuwe talenten t laten beginnen.

24 juli 2022 om 02:48

Als 1 elftal geweldig is en ander superslecht verwacht je geen 1-0 na verlenging via var penalty.

24 juli 2022 om 09:56

Even de stats gepakt, Frankrijk heeft gewoon 33!!! x geschoten tegenover 9 van NL. Zei iemand dat NL niet slecht was? Dit was meer een Ajax-Sparta gevalletje, waar het vooral aan die Fransen en van Domselaar lag, dat je er niet met 5/6-0 vanaf gaat.

24 juli 2022 om 00:15

Ben het met je eens. Deze bondscoach werd door de dames al niet echt serieus genomen. Ik vind ook dat de bondscoach gewoon een vrouw moet zijn, iemand die zowel bij vreugde als verdriet in de kleedkamer aanwezig moet zijn. Geef 1 of 2 van die ex spelers de kans, levert alleen maar meer strijd op.

Bedankt voor je bijdrage

24 juli 2022 om 01:18

Als je ziet dat hij vandaag Miedema 120 minuten liet staan na een week Corona-klachten, dan begrijpt hij er niets van. Miedema vocht 120 minutenlang vooral tegen zichzelf.

Na het vertrek van Sarina Wiegman is Oranje geen schim meer van zichzelf. Teamgevoel ontbreekt en tactisch schort het aan alle kanten. Niet voor niets dat Engeland Oranje met 5-1 van het veld veegde. En de wedstrijden daarna gingen ook heel stroef.

Gewoon een nieuwe bondscoach aanstellen en afscheid nemen van sommige speelsters.

Geen dank

24 juli 2022 om 10:54

De enige reden dat vrouwenvoetbal zo gehypt wordt is dat de npo overheidszenders zijn en het daarom allemaal lekker woke moet zijn. Ze hebbe schijt aan de vrouwen waar het eigenlijk om draait. Het is allemaal voor de bühne zou Johan derksen zegge

24 juli 2022 om 11:30

Het is zoals het moet zijn Missen gewoon kwaliteiten Is maar goed zo Kunnen nu verder bouwen Hopelijk bij de WK laten zien wat ze werkelijk kunnen

Gefeliciteerd Frankrijk jullie hebben verdiend gewonnen. Ik snap wel waarom de Fransen een haan in hun logo hebben staan, want ik krijg echt kippenvel van hun goede spel. Ondanks er niet veel doelpunten vielen in deze wedstrijd vond ik het wel enorm spannend waardoor ik me vermaakt heb. Na de Nijmeegse vierdaagse is er niks beter dan een avond met een leuke voetbalwedstrijd om even te ontspannen na een zware week. Erg jammer dat door een geraakte penalty we uit het EK zijn. Ik baal echt enorm, wel ben ik erg trots op onze dames.

Wel kan in concluderen dat het Nederlands elftal heeft het enorm goed voor elkaar heeft . Nu gearriveerde sterren zoals bijvoorbeeld Lieke Martens en Sherida Spitse wat minder goed worden staan al nieuwe geweldenaren klaar. Vooral Spitse vond ik erg matig spelen dit EK. Ze heeft een zeer trage balbehandeling en maakt ook veel persoonlijke fouten. Het niveau van het vrouwenvoetbal is de laatste jaren omhooggegaan waardoor Spitse eigenlijk niet meer thuishoort in het Nederlandse voetbalelftal. Zie bijvoorbeeld Victoria Pelova wie ik een goede speler vind door haar uitstekende techniek, ondanks dat ze vandaag wat minder heeft gespeeld wat overigens ook lag aan de aanvoer. Ook Miedema was vrij onzichtbaar vandaag. Kortom denk ik dat we moeten door selecteren.

Een volgende conclusie die ik op basis van dit EK heb getrokken is dat van Domselaar beter in het doel kan staan dan Van Veenendaal. Ik vind haar erg goed keepen. Ook vandaag had ze een paar cruciale reddingen waardoor Nederland een 0-0 en daarmee een verlenging kon afdwingen. Ook had ze op enkele centimeters na de penalty uit het doel gehaald. Ik denk dat we (nederland) met van Veenendaal de verlening niet hadden gehaald, maar dat is alleen maar een inschatting natuurlijk. Daarnaast heeft van Domselaar vanwege haar jonge leeftijd een enorme potentie om nog beter te worden. Dus ik zeg van Domselaar in het doel voortaan!

Wat baal ik dat de dames zijn uitgeschakeld, maar onze dames kunnen met opgeheven hoofd het toernooi verlaten. Ze hebben (ondanks alle blessures en covid gevallen) erg goed gespeeld dit toernooi. Ik verwacht overigens ook dat Frankijk er met de titel vandoor gaat dit EK. Wel leuk overigens dat de Fransen ook een vrouwelijke bondscoach hebben. Ik vind Frankrijk namelijk met Engeland de twee sterkste landen van dit EK. Dat zijn toevallig twee ploegen met een vrouw als bondscoach! Daar kunnen de mannen dus niet aan tippen, haha(ha)!

23 juli 2022 om 23:37

Dat ik dit stuk tekst ook nog heb zitten lezen zeg, niet te doen.

23 juli 2022 om 23:39

Mwah, vond het qua opbouw, leestekens en het gebruik van alinea's prima te doen. Goede bijdrage.

23 juli 2022 om 23:40

Ik heb het geen eens gelezen maar wel gereageerd. 😂💪🏻

23 juli 2022 om 23:52

Tja, ik vind het overmatig woordgebruik en overmatig leesteken gebruik. Iedere zin is een korte kreet of een statement of een gril van emotie. Dit zou iedere uitgever of brugklas docent zo in het ronde archief mikken.

Uit de tekst van Azijn :
"zie bijvoorbeeld Victoria Pelova wat een goede speler vind ik dat zeg! Deze mevrouw heeft een prima techniek. Hoewel ik haar vandaag wat minder vond spelen."

Een naar mijn idee voorbeeld van een beter lopende zin:
Zie bijvoorbeeld Victoria Pelova wie ik een goede speler vind door haar uitstekende techniek, ondanks dat ze vandaag wat minder heeft gespeeld wat overigens ook lag aan de aanvoer.

23 juli 2022 om 23:55

Aiai Ikea, als we analyses gaan analyseren dan haak ik af.

24 juli 2022 om 00:02

Dit is wat je wil op de zaterdagavond. Slecht vrouwenvoetbal, oranje verliest, 3 kantjes van Heinazijn en dan als kers op de taart een analyse van de 3 kantjes van Heinazijn. Ikea, ik ben het niet met je eens, jouw zinnen zijn beter geformuleerd maar te wollig. De oorspronkelijke tekst was vlotter. Wel goed dat je uitlegt waarom Pelova vandaag tegenviel, dat miste ik al in de analyse van Hein, het lag aan de aanvoer!

23 juli 2022 om 23:40

Lijkt wel een school verslag en dat je minimaal zoveel tekens moet hebben, wat een tekst zeg.

23 juli 2022 om 23:41

Kerel heb je alleen NPO dan? Hoe kun je concluderen dat het voetbal in de lift zit en kippenvel van Frankrijk ? Niet van het spel neem ik aan... dit is toch geen voetbal.. SV Nijmegen wint nog van dit team... Je geeft ook aan dat de bezoekersaantallen omhoog zouden gaan in een groter stadion maar nu kunnen ze de 12.000 plaatsen al niet vullen

23 juli 2022 om 23:43

Een lange tekst zonder inhoud, en dit maal met een cringy foto naast het bericht. Zo lees je zo'n stuk lectuur toch anders, dan wanneer je die schattige Georgi en Frenk er naast ziet.
Mijn advies is, wanneer je dit structureel wilt volhouden om net voor het plaatsen eerst nog even jezelf de tijd te geven om je werkstukje door te nemen, het zijn veel woorden maar het zijn ook overbodig veel woorden en het stuk tekst loopt in zijn geheel niet lekker. Even bijschaven voor je het plaatst kan absoluut geen kwaad!

23 juli 2022 om 23:58

Dank voor de feedback. Het klopt dat ik tijdens de wedstrijd korte passages schrijf en deze in mijn tekst toevoeg waardoor het inderdaad wellicht wat beter kan worden gestructureerd. Dat ga ik nu ook meteen doen. Verder heb ik mijn foto veranderd, omdat iemand een nepprofiel aanmaakte en zich als mij voordeed. Om dit te voorkomen heb ik nu een eigen foto op mijn account toegevoegd.

Wat vond jij van de wedstrijd overigens?

@ Toegevoegd op 0:03: Ik heb mijn bijdrage inmiddels aangepast.

24 juli 2022 om 00:43

Niemand vroeg waarom je je profielfoto hebt veranderd. Overigens kan iemand toch net zo goed nu je foto weer overnemen en een nieuw nepaccount maken? Trouwens, dat soort accounts worden direct geband.

24 juli 2022 om 01:06

@ Heinazijn

Het tekent jou als mens dat je netjes blijft en zelfs hier (digitaal) verantwoording zit af te leggen. M.i. hoef je dat niet te doen.

Blijf gewoon jezelf en post jouw bijdragen zoals jij dat wil. VZ is een openbaar platform en iedereen hier heeft recht op een eigen mening. In mijn ogen post jij nuttige en inhoudelijke stukken. Jij neemt er de tijd voor en doet moeite. Dat waardeer ik. En iedereen hier heeft net zoals met topics de mogelijkheid om verder te scrollen indien een bijdrage niet interessant is.

Fijne zaterdag verder en tot de volgende bijdrage

24 juli 2022 om 08:32

Heinazijn, wat mensen ook lopen te zeuren dat je lange teksten schrijft, gewoon doorgaan. Jij hebt er duidelijk plezier van en ik heb jouw stuk gewoon met plezier gelezen.

Wel even goed blijven letten op de Nederlandse taal en interpunctie. Ik bedoel het absoluut niet storend, maar mocht je deze hobby voortzetten en ergens een bijdrage leveren en er voor betaald worden dan kan zo'n tekst echt niet door de beugel.

Af en toe ontbreekt er ook een woord waardoor een zin niet lekker loopt.

Maar lekker doorgaan! En laat al die azijnzeikers maar lekker achter je.

24 juli 2022 om 00:01

Schrijven is een kunst, een talent, dat heb je, of je hebt het niet. Ik zou een andere hobby zoeken. Of misschien kan je proberen wat minder geforceerd leuk te doen. Niet te lezen dit.

24 juli 2022 om 01:09

Misschien dat je iets minder vaak 'ik vind' kunt gebruiken Hein, verder een prima verhaal hoor. Trek je niets aan van alle zure reacties!

Die van Domselaar is een geschenk uit de hemel. Dit is niet de eerste keer dat ze Nederland zo lang in de race hield. Verder doet me dit Leeuwinnen EK een beetje denken aan het mannen EK van vorig jaar. Een lulletje rozenwater van een coach waarvan ik het gevoel heb dat niemand er een klik mee heeft. Net als F. de Boer had deze Parsons geen idee wat ie wilde. NL rommelde zich door de poule en was er 0 systeem zichtbaar. Zullen we die slapjurk maar uitzwaaien? Ik zou het echt geweldig vinden als een Nederlandse eredivisie coach de draad wil oppikken. Zeer terechte uitschakeling, wel een applaus voor de vechtlust van de Leeuwinnen.

23 juli 2022 om 23:38

Klopt van Domselaar was geweldig vandaag. Ik verwacht ook dat we de komende 10 jaar met deze mevrouw goed zitten op de keeperspositie.

Het lulletje rozenwater van een coach vind ik wel meevallen opzich, we hebben veel pech gehad met corona en blessures en ik vind de Parsons het prima heef opgelost. Dat hij qua uitstraling niet geweldig is ben ik het dan wel weer met je eens.

Waarom zie je graag een Eredivisie coach als bondscoach? Een vrouw zal toch ook kunnen? Met Wiegman ging het anders uistekend!

23 juli 2022 om 23:45

Wiegman deed het super maar ik zou zelf toch iemand willen zien uit het top voetbal die zich niet te groot voor deze klus voelt. En hoe openminded ik ook ben, op het moment dat je nu iemand zoekt met flinke rugzak ervaring dan is het een man.

23 juli 2022 om 23:51

Of de coach man of vrouw is maakt mij niet uit, maar ik wil lijn in het spel zien. Dus het idee terug kunnen zien op het veld. Dat vind ik in alle wedstrijden heel matig geweest en dat is de huidige bondscoach aan te rekenen. Dus heel graag een andere coach.

Frankrijk veel beter, het had echt 6-0 moeten eindigen. Opvallend vond ik het atletische vermogen van de Franse dames, je zag echt fulltime atleten. Dat is een groot verschil met mollige types als Martens, Nouwen en Beeresteyn. Bij Nederland ziet het er overall een stuk onnozeler en lulliger uit. Dikverdiende uitschakeling en die Oranjedames zijn dus gewoon niet zo goed als ze zelf willen doen geloven

23 juli 2022 om 23:36

Martens is toch niet mollig? Verder wel eens dat Oranje een paar maatjes te klein was vandaag.

23 juli 2022 om 23:39

Allesbehalve afgetraind, vergelijk haar eerste meters is met die buitenspelers van Frankrijk…

23 juli 2022 om 23:42

De eerste meters van iemand heeft niets te maken met afgetraind of niet. De één is sneller dan de ander, gek he?

23 juli 2022 om 23:54

Nouja volgens naalvies is nederland juist een paar maatjes te groot😜

23 juli 2022 om 23:59

Niks te maken met training is natuurlijk ook onzin, het is wel iets waarop je kan trainen...

24 juli 2022 om 00:03

Explosiviteit is gewoon te trainen en zegt dus echt wel iets over je fitheid. Voetballers trainen niet voor niets dagelijks met de speedladder, gewichten etc..

Het feit dat die Martens zo traag was zegt wel degelijk iets over haar fitheid, gezien ze er dus ook niet afgetraind uit zag. Dit in schril contrast met de 100 meter loopsters aan de flanken van Frankrijk.

24 juli 2022 om 00:07

Afgetraind is niet hetzelfde als trainen op snelheid op de eerste meters.

24 juli 2022 om 00:10

Ik zeg nergens dat het niet te trainen is. Maar afgetraind is niet hetzelfde als snelheid op de eerste meters. Als je afgetraind bent hoef je niet perse snel te zijn op de eerste meters.

24 juli 2022 om 00:13

Wat voor sportprestaties hebben volgens jou dan wel met afgetraind zijn te maken?

24 juli 2022 om 00:15

Er is gewoon een bepaald basisniveau dat je verwacht van de vrouwen qua snelheid, uithoudingsvermogen. De Fransen waren daarin echt klassen beter dan enkele Nederlandse internationals. Dat is naast aanleg (we weten allemaal dat Afrikaans bloed goed is voor de snelheid) ook gewoon een stukje fitheid en training.

24 juli 2022 om 08:42

Dat er geen grammetje te veel aan zit, dat is afgetraind zijn. Echter hoef je dan nog niet zomaar snel te zijn.

Van Domselaar geweldig en daar is alles mee gezegt!

23 juli 2022 om 23:43

Je zou maar afhankelijk zijn van wat er wordt uitgezonden op tv voor wat spannends in je leven. Ga toch eens naar buiten. We leven in 2022, wat er wordt uitgezonden zou echt niet meer belangrijk moeten zijn. Vraag je kleine neefje of die Netflix aan je uitlegt en er gaat een wereld voor je open.

23 juli 2022 om 23:44

Heb je toch weer 23 likes gepakt! Nice

23 juli 2022 om 23:44

Inderdaad. Dagelijks heb ik gewoon steeds naar NPO2 moeten zappen halverwege de Tour de France vanwege deze nonsense... Gelukkig is dat nu voorbij. Oh wacht, de Tour is morgen ook afgelopen.

23 juli 2022 om 23:56

"zwaar leven, echt heel zwaar. Moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk" -Brigitte Kaandorp

Wel kut dat de Tour morgen is afgelopen inderdaad, maar wát een Tour!

23 juli 2022 om 23:45

Snap je frustratie, vanuit je zolderkamer, met je dikke pens en verslaafd aan tv heb je je vast gefrustreerd gevoeld deze periode. En dan helemaal dat je wat sportieve dames ziet, die meer met een bal kunnen dan jij.

23 juli 2022 om 23:56

Hahaha genieterr, hier geniet ik nou van. Aanpakken, die vrouwonvriendelijke eikels hier.

24 juli 2022 om 00:23

Pfoe verschrikkelijk en zo jammer en onnodig. Tuurlijk is damesvoetbal een ander niveau. Net als dat mvv een ander niveau is dan ajax, en ajax weer een ander niveau dan Liverpool. Toch allemaal clubs met fans en nieuwsberichten waarin het elke keer weer over het niveau gaat. Je weet het niveau en dat mvv het over het algemeen minder doet. Heeft dan ook 0.0 toegevigedr waarde dat elke week te benoemen. Ik irriteer me daar zo erg aan hier. Gelukkig niet de enige.

24 juli 2022 om 00:30

Ja, precies dat. Het is gewoon dom. Iedere keer verwachten ze weer dat de vrouwen als mannen voetballen en iedere keer komen ze er blijkbaar achter dat dit niet het geval is want iedere keer moet het weer benoemd worden. Het komt zo dom over haha.

24 juli 2022 om 11:02

Het over met een bal meer kunnen dan ik, daar is een discussie over te voeren. Ow nee, niet eens... Met m'n verkeerde been(die is redelijk ontwikkeld) kan ik meer dan 98% dan dat die dames doen. Waarom worden die dames zo opgehemeld? Ok, het is al beter dan in 2017, maar bij fc bal op het dak 3 staan gewoon betere voetballers dan bij die dames. Dat is niet erg, wat ik erg storend vind, is dat we gaan doen alsof die dames op topklasse niveau zitten ofzo. Het haalt de 4e klasse nog niet eens. Nogmaals, dat is niet erg, maar dat overschatten, dat is gewoon irritant.

23 juli 2022 om 23:50



nou zelfs nu moeten die nutteloze intervieuws nog komen. normaliter zetten ze de tour direct over (edit:naar de nos website) of zelfs naar NPO2 maar nu moeten die intervieuws nog gedaan worden. doe dat dan lekker via nos website en laat de avondetappe dan alvast beginnen

23 juli 2022 om 23:57

Interviews*. Jouw reactie is nog nuttelozer trouwens.

24 juli 2022 om 00:06

fijn dat u moet beginnen met een correctie zeg.

en hoezo is mijn reactie verder nutteloos.

tijdens de tour moesten kijkers overschakelen naar NPO2 of de website van de NOS om het te blijven volgen. in sommige gevallen vanwege een voorbeschouwing van een EK wedstrijd. hoezo kon die voorbeschouwing niet gewoon op NPO2 of de website. en nu moeten die intervieuws weer eerst op Npo1, hoezo kan dat niet op NPO2 of de website?

nu nog een journaal met als eerste item de uitschakeling van de dames. en de avondetappe wordt maar weer opschoven. heeft net iedereen kunnen zien maar toch nog als eerste item gebruiken.

24 juli 2022 om 00:13

Omdat het totaal offtopic is. Zoek een Tourforum zou ik zeggen.

24 juli 2022 om 00:20

@myvision
Op Wielerflits heb ik dit niet als een issue langs zien komen. Iemand die daar zou beginnen over hoe stom het is om even te zappen (je krijgt ook minuten lang de tijd omdat de Tour dan op twee kanalen tegelijk loopt), zou daar ook even op z'n plek gezet worden en geinformeerd worden hoe hij eigenlijk frustraties moet hebben over Maarten Ducrot

Terecht wat een wanhopige bedoeling!

24 juli 2022 om 08:57

Bedoening bedoel je waarschijnlijk?

Armoe troef, gelukkig is deze hype ook weer voorbij. Werkelijk waar een intens laag niveau. Denk dat een gemiddeld vriendenteam de oranje dames verslaat

23 juli 2022 om 23:38

Denk dat een gemiddeld vriendenteam niet 10km per wedstrijd loopt, zoals deze dames. Denk dat de gemiddelde keeper van een vriendenteam niet de ballen eruit houdt zoals van Domselaar dat deed. Altijd dat denigrerende gelul, natuurlijk is het minder dan bij de mannen (ik gok dat het niveau topklasse zal zijn), maar met die verwachting ga je toch ook de wedstrijd in? Zie liever dit soort wedstrijden waar fouten worden gemaakt en waar veel gebeurd dan Mourinho die weer eens de bus parkeert.

23 juli 2022 om 23:41

Niveau topklasse? Ben je echt serieus? Dit is niet hoger dan 2e klasse en dan ben ik nog heel optimistisch.

23 juli 2022 om 23:44

Niveau topklasse? Dit is niveau reserve 5e klasse. Enige waar ze beter in zijn zal inderdaad de fitheid zijn. Voor de rest niks

23 juli 2022 om 23:47

Ik denk dat je behoorlijk overschat hoe hoog het niveau daar ligt. Op atletisch niveau is het natuurlijk minder wat de dames doen, maar het feit dat zij fulltime bezig zijn met hun sport geeft ze al een gigantisch voordeel.

Daarnaast lopen een hoop speelsters, zoals ik al aangaf, 10 kilometer per wedstrijd, in de Eredivisie ligt dit gemiddeld tussen de 10 en 12 kilometer. Jij gaat mij niet wijsmaken dat dat in de hoofdklasse zo hoog ligt. Ook op vlakken als tactiek en techniek zullen die dames niet gauw onderdoen, omdat zij zich de hele week daarmee bezig zijn.

23 juli 2022 om 23:56

Ja leuk, maar als je de bal het werk laat doen hoef je geen 10km te lopen.

Het aantal KM gelopen betekent niet dat dat dit kwalitatieve KM's zijn.

Als je continue achter je eigen bal aan loopt, omdat je die verloren hebt dan tik je inderdaad wel 10KM+ aan, getuige van deze wedstrijd.

Op basis van kracht,snelheid,wendbaarheid en inzicht is de topklasse, hoofdklasse en 1ste klasse mannenvoetbal al niet reikbaar op dit moment voor de vrouwen.

Dat is ook niet erg, wat niet is kan nog komen.

23 juli 2022 om 23:57

Op zich ben ik het met je eens dat dat gezeik op moet houden, maar je opmerking over topklasse niveau gaat mij te ver.
Als je oprecht denkt dat zo is mis je wel wat afslagen hoor. Een 2de klasse heren team (en misschien lager ook nog wel) wint echt van deze dames. Het snelheid en krachtsverschil is zo groot, dat redden de dames gewoon niet. Maar je moet dat ook niet vergelijken en gewoon genieten van dames voetbal of niet kijken.

24 juli 2022 om 00:01

Nee, maar als je continu overlopen wordt door speelsters die gewoon veel meer conditie hebben dan zegt dat ook wel genoeg.
Daarnaast vraag ik me af wendbaarheid (het vermogen om snel te reageren) en inzicht zoveel beter is bij mannen dan bij vrouwen. Mannen zijn gemiddeld veel en veel sterker en een stuk langer, dus standaard situaties en duels zullen wat vaker verloren worden. Aan de andere kant had Mauro Junior Tadic ook zijn broekzak, terwijl Tadic ook drie keer zo veel spieren heeft, dus dat zegt ook lang niet alles.
Snelheid ben ik het overigens helemaal mee eens, maar dat kan je voor een groot deel neutraliseren door zonedekking te hanteren.

24 juli 2022 om 09:26

Wat dacht je alleen al van lengte. Nederland had de grootste moeite om iemand van 1,87 af te stoppen bij corners en vrije trappen. De gemiddelde lengte bij mannen is echt een groot probleem voor de vrouwen en daarnaast snelheid en fysiek.Ik vind dat geen probleem, maar kijk er dus bijna als een andere sport naar. Bij hockey ligt dat toch veel dichter bij elkaar. Onder andere omdat lengte en fysiek er veel minder toe doen.

23 juli 2022 om 23:39

Welke hype? Er komt ook weer een WK straks en daaropvolgend een nieuw EK. Snap je de term hype niet helemaal of?

23 juli 2022 om 23:46

Als de prestaties uitblijven (en die zie ik niet snel komen) zal de interesse zwaar verminderen

23 juli 2022 om 23:49

Kwartfinale is helemaal nog niet zo slecht hoor. De mannen halen dat lang niet altijd. Vrouwenvoetbal is nog steeds zwaar in opkomst, dus die interesse zal niet ineens minder worden.

23 juli 2022 om 23:52

Vertel me dat je een succesupporter bent zonder dat je zegt dat je een successupporter bent.

23 juli 2022 om 23:46

Gewoon Europees Kampioen. Dat jij dingen niet in perspectief kan zetten, is jouw probleem Buly maar vermoei ons er niet mee.

23 juli 2022 om 23:47

Buly jij hebt echt een fantastische mening. Klap klap klap. Jij vindt vrouwenvoetbal stom en slechter dan mannenvoetbal. Wauw. Jij moet wel een megaman zijn om dat te zien. Een echte kenner. Gelukkig dat we jou hebben om ons te wijzen op het verschil tussen vrouwen en mannenvoetbal anders zou ik nog denken wtf doet Depay met die paardenstaart. Maar goed. Weet je wat ik armoe troef vind? Bevallingen door mannen. Minutenlang persen. Komt er alleen een drol uit. Enorm laag niveau.

24 juli 2022 om 00:06

Hahaha, ze willen hetzelfde betaald, dan beoordeel ik ze ook hetzelfde. Niveau dramatisch. Passing slechten. Positionering slecht. Tactiek niet aanwezig en zo kunnen we nog even doorgaan. Enige die positief opviel was Van Domselaar

24 juli 2022 om 00:10

Ja dat snap ik wel, maar het idee achter hetzelfde betaald willen krijgen is volgens mij niet dat ze denken net zo goed te zijn. Het gaat hier geloof ik specifiek om dat ze dezelfde vergoeding voor interlands willen. En daar zit wat in. Want of je nu Depay of Miedema bent, je steekt allebei evenveel tijd in wedstrijd voor je eigen land. De salaris verschillen op clubniveau en qua sponsoren zijn logisch. Maar uitkomen voor je eigen land is niet per se iets commercieels, dus dan snap ik wel dat vrouwen evenveel willen als de mannen. Maar natuurlijk ligt het niveau lager.

24 juli 2022 om 01:11

Leidse, de internationals krijgen niet zozeer voor hun tijd betaald, ze krijgen betaald voor de commerciële waarde die ze hebben voor de Knvb. De KNVB kan immers sponsoren als de AH trekken door beeltenissen van spelers en speelsters te verkopen. Commercieel zijn en blijven de mannen voorlopig nog een stuk interessanter. Dat wil niet zeggen dat de meiden nul commerciële waarde hebben, maar die is niet gelijk aan die van de mannen.

Ze verdienen dezelfde faciliteiten en benadering, maar verder zou de vergoeding van mij best de commerciële waarde mogen vertegenwoordigen. Geef ze de kansen om dit te verhogen, maar verschil is op zich wel logisch vooralsnog.

24 juli 2022 om 12:35

Ik las dat de eerstvolgende 'innovatie' is dat dames in ieder geval 55% van het minimumloon betaald krijgen, dus geen wonder dat er op vergoeding wordt ingezet want als je gewoon fulltime er naast moet blijven werken wordt het ook wel vrij lastig de kloof te dichten

24 juli 2022 om 00:27

Waarom mannen met vrouwen vergelijken? Doe je dat bij elke sport? Bij wielrennen, hockey, tennis is precies hetzelfde van toepassing. Maar je dan ook dit soort opmerkingen?

24 juli 2022 om 01:26

Ja eigenlijk wel. Bij de sporten die je hier noemt lijkt het verschil echt alleen in het fysieke aspect te zitten, het dameshockey is bijvoorbeeld echt goed en leuk om naar te kijken en tennis bij de vrouwen is ook niets mis mee. Bij de voetbal lijkt er echter ook een heel heel groot verschil in techniek en inzicht aanwezig. Dit zou toch niet zo hoeven zijn? Het maakt voor mij in ieder geval dat ik het als 'slecht' bestempeld want ik denk dat ik best door het verschil in fysiek vermogen heen kan kijken. Ik kan normaal gesproken het spel van Miedema bijvoorbeeld wel waarderen. Die steekt er meestal met kop en schouders bovenuit, ondanks dat zij niet perse uitblinkt in kracht en snelheid. Ze kan in ieder geval wel een bal aan nemen (al viel ook zij best tegen dit toernooi).

24 juli 2022 om 12:38

Ruiz, bij de sporten die jij noemt is het ook veel geaccepteerder dat vrouwen ze beoefenen (en voila, het niveau schiet omhoog). Daarom houden de horken die constant afgeven op het niveau van vrouwenvoetbal hetgeen ze blijkbaar zo verachten zelf in stand.

Geen plan, ze deden maar wat. Wonderbaarlijk dat het überhaupt verlenging werd. Die keeper en van de gragt goed. Groenen drama, die miedema denkt dat ze middenvelder is en tja. Frankrijk verdiend door!

Jammer maar Frankrijk was gewoon veel sterker. Hadden het eigenlijk al veel eerder moeten beslissen. Het is dat we een fantastische keepster hadden met Van Domselaar. Ook Van de Gragt was erg goed verdedigend. Jammer dat het dan via een penalty moet. Maar ja domme overtreding van Janssen. Miedema helaas onzichtbaar, logisch na die besmetting. Maar goed er komt wel een prima kampioen dit EK.

23 juli 2022 om 23:37

En dan kreeg Miedema ook nog kritiek ook. Ga maar eens 120 minuten alles geven na een corona besmetting en lange afwezigheid van de training. Respect.

23 juli 2022 om 23:59

Dus je vind Janssen dom omdat zij een fout maakt in de 102e minuut terwijl er continue druk stond op de verdediging de gehele wedstrijd. Maar omdat Miedema besmet is geweest en daarna fit is geacht door de medische staf, de coach en haarzelf mag zij geen knikker raken van jou? Goede logica hoor.

23 juli 2022 om 23:57

Je hebt dit serieus 120 minuten lang gekeken….

Terecht...Nederland was verre weg van wat het laatste EK was.

Je mist vd Sande en Janssen vermoed dr laatste EK (evenals Spitse)

Die Janssen heeft in de jeugd niet goed opgelet. In de 16 in de benen blijven en ballen voor de stuit aanpakken. Los van die momenten heeft oranje geen recht gehad op de overwinning. Wel een vooruitgang met de andere wedstrijden maar daar koop je niets voor. Op naar het volgende toernooi

23 juli 2022 om 23:51

Natuurlijk was dat slecht, maar die Van der Gracht stond er naast en had er gewoon één á twee meter achter moeten staan, want die had geen directe tegenstander en dat was de enige Franse vrouw tegenover de verdediging van Oranje. Maar ja, nul inzicht.

Keepster van Nederland was de beste Leeuwin van het toernooi voor mij. Maak maar direct eerste keeper. Jammer maar helaas, maar Frankrijk was veel en veel beter.

23 juli 2022 om 23:51

Maar dat zegt toch alles. Je kan niet denken van een topland te winnen als je keepster de beste is. Mega matig toernooi, waarbij de nieuwe bondscoach en de blessures en ziektes misschien ook niet meehielpen.

24 juli 2022 om 00:02

Ik moet zeggen dat die Casperij het ook heel goed deed. Die had echt een lastige tegenstander en bleef zowel aanvallend als verdedigend goed op de been.

Bedankt Janssen. Hoe dom ben je dan. En dan vlieg je er op deze manier uit. Ze hadden gewoon kunnen winnen al was het met alle geluk van de wereld geweest. Je hebt dit goede Frankrijk gewoon tot het uiterste laten gaan.
Qua vechtlust zat het in ieder geval wel goed. Maar snel afscheid nemen van een aantal speelsters. En dan vooral Spitse ook.....

23 juli 2022 om 23:43

Vind het een beetje kansloos om Janssen dom te noemen. Speelsters raken vermoeid en maken dan verkeerde keuzes. Ik denk dat jij ook vaak genoeg dom genoemd kan worden met zulke reacties.

135 minuten van mijn leven zojuist weggegooid, was vooral vanuit Nederlands perspectief echt enorm armoedig om naar te kijken. 27 om 4 schoten, zegt al genoeg toch? Alleen Domselaar en Gragt speelden goed.

23 juli 2022 om 23:37

Ach ja, aan je zure reactie te zien heb je wel meer minuten van je leven weggegooid.

23 juli 2022 om 23:45

Hoezo? Het was toch ook niet om aan te gluren, mag dat niet gezegd worden?

23 juli 2022 om 23:49

Totaal onnodig om daar weer mee op te proppen te komen ja Godenzonen. Nederland is een Europees kampioen, Frankrijk had meer dan 90 minuten nodig om ze te verslaan dus dit is gewoon het niveau van vrouwen topvoetbal en dan is het bijzonder naïef of gewoon een beetje dom als je daar iedere wedstrijd weer achter moet komen. Dat doe je toch ook niet na een potje Almere City?

24 juli 2022 om 00:02

Tja, misschien schat hij Nederland wel hoger in en vond hij t vanavond vies tegen vallen. Ik snap niet waarom sommige bij kritiek op de vrouwen zo snel op hun teentjes zijn getrapt myvision.

24 juli 2022 om 00:08

Zou kunnen maar gezien z'n reacties verwacht hij een avond van mannenvoetbal gezien hij het daar mee lijkt te vergelijken.

24 juli 2022 om 00:47

@myvision ik vergelijk het zeker niet met mannenvoetbal, al verwacht ik wel meer van de regerend Europees Kampioen. Het enige waarom ik vrouwenvoetbal nog wel leuk vind om naar te kijken is dat het qua uitslag en verloop behoorlijk verrassend kan zijn, kijk naar de vorige EK wedstrijden van Nederland.

Het was gewoon armoedig van Nederland en pover van Frankrijk. Maar ik had echt beter een goede film kunnen kijken.

24 juli 2022 om 07:44

Godenzoon, jij was ook behoorlijk overstuur en op je teentjes getrapt in de commentsectie toen je grote vriend Johan bekritiseerd werd na zijn uitspraken. Dat snappen sommigen dan ook weer niet zo goed.

24 juli 2022 om 09:58

Ik denk dat je me verward met iemand anders naalvlies? Volgens Johan zou ik niet mogen deelnemen aan de samenleving (want niet gevaccineerd). Daarmee is de man al mijn respect verloren, is dus zeker niet mijn grote vriend.

24 juli 2022 om 11:45

Een van de weinige meningen die ik met Johan deel

24 juli 2022 om 12:44

Leuk voor je, wat dat betreft is het dus meer jou grote vriend en ben je net als hem niet goed snik.

24 juli 2022 om 15:19

*jouw grote vriend

23 juli 2022 om 23:44

En dan nog reageren ook, gooi je nog meer minuten van je leven weg. Terwijl figuren als jij waarschijnlijk de oplossing voor armoede en honger gaan vinden in hun vrije tijd. Echt heel zonde Stino, met je oneindige potentie.

23 juli 2022 om 23:47

Hij zegt niks geks. Dat jij daar niet mee om kan gaan, kan je beter bij jezelf te raden gaan.. Het was gewoon bar en bar slecht en als we t vrouwen voetbal serieus willen nemen, en t lijkt me dat jij daar een voorstander van bent dan mag dat gewoon gezegd worden.

23 juli 2022 om 23:51

Is Oranje met 5-0 weggeveegd dan?

23 juli 2022 om 23:54

Hahaha baardgrasmus, stop eens met reageren en ga je eigen oneindige potentie waarmaken. Ik geloof dat jij enorm goed kan slapen. Je doet de wereld tekort door wakker te blijven. Edit, dit kwam er lulliger uit dan ik bedoelde, ik moest erg lachen om je reactie.

23 juli 2022 om 23:54

Speciaal voor g0d3nz0n3n : "But I don't want f*cking guitar lessons!"

24 juli 2022 om 00:01

Thanks mate. Je maakt mijn avond.

24 juli 2022 om 00:27

Baardgrasmus, jij bent echt een ei*eltje eerste klas he? Iemand heeft een andere mening dan jij en je moet het direct persoonlijk maken en diegene zo hard mogelijk vernederen. Ik zag het ook in topics over jouw Feyenoord. Ik heb overigens naar deze wedstrijd gekeken om mijn hoogzwangere vriendin gezelschap te houden deze zaterdagavond, niet omdat ik geen vrienden heb zoals je insinueerde.

24 juli 2022 om 06:27

Diep respect voor het gezelschap houden van je hoogzwangere vriendin ipv naar de kroeg te gaan. Je zal een goede vader worden!

24 juli 2022 om 11:01

Dat vind ik dan wel weer lief gezegd van je.

23 juli 2022 om 23:51

Ik volg normaal Utrecht en Salernitana.
Vergooi per week al wel 180 minuten.
Maar sowieso zijn zelfs in de top 80% van de potjes niet om aan te zien

23 juli 2022 om 23:56

Je kiest ze ook wel uit he. Zondag eredivisie is ook echt zelfkastijding 9/10 keer, maar zo'n groen scherm de hele dag is wel therapeutisch.

24 juli 2022 om 00:00

Bedoelde eigenlijk te zeggen dat je nooit voor het niveau voetbal moet gaan kijken of verwachten, want dat wordt je te vaak teleurgesteld.

Ik vond deze pot vermakelijk

24 juli 2022 om 00:06

Ja ik niet echt, maar dat geldt dus voor veel voetbal die ik kijk. Misschien dat jouw instelling helpt. Voor mij draait het om spanning en dan is zo'n knock out veeeel leuker dan een random competitie wedstrijd.

24 juli 2022 om 00:51

Precies spanning, dat heb je vrijwel
altijd als je er niet neutraal
In staat.
Daarom vind ik het meeste voetbal wat ik kijk leuk, want ben zelden neutraal.
Puur kwalitatief gezien vallen de meeste wedstrijden namelijk tegen. Zelfs de echte toppers.

24 juli 2022 om 00:04

Ik vond Casperij en Wilms ook goed en Roord viel behoorlijk in. Aanvallend gewoon zeer onmachtig.

Jammer, Frankrijk veel beter maar ze hebben er echt voor geknokt.

Van Domselaar, van der Gragt allebei echt top.

Miedema zat er doorheen, Groenen liep de laatste 10 minuten ook helemaal niet meer op het middenveld dus dat lag helemaal open. Paar leuke nieuwe speelsters om de komende jaren verder mee te bouwen!

Heel zwak Nederland gezien vanavond. Deze uitschakeling tegen Frankrijk is dan ook niet verrassend. Dat het dan in verlenging via een penalty gebeurd is dan jammer.
Al met al verdiend eruit

Terecht verloren uiteindelijk. Die v/d Gragt stond goed te verdedigen en Miedema werd vastgezet en kon verder niets.
Mijn favoriet blijft toch wel Jackie Groenen die geeft altijd alles en kan nog voetballen ook. Toch wel leuk om te zien dat het Nederlands vrouwenelftal zich kunnen meten met de beste landen van de wereld. Was vroeger wel anders.
Oja en dikke pluim naar van Domselaar staat het hele toernooi als een beest te keepen en moet gewoon nr. 1 keeper worden vanaf nu.

Meer dan terecht uitgeschakeld. Uithuilen dames en over tot de orde van de dag.

Frankrijk is natuurlijk terecht door, alleen zonde dat het door zo'n onnodige penalty komt. Miedema was duidelijk niet fit genoeg voor een hele wedstrijd, en kon zonder echte aanvoer niet goed uit de verf komen. Frankrijk kon wel op de helft van de tegenstander de bal overspelen, Nederland lukte dat eigenlijk geen moment.

We waren al geen topfavoriet voor het toernooi, maar het heeft wel een hoop nieuwe spelers geintroduceerd waarmee we echt niet lager hoeven te verwachten dan dat we nog steeds mee kunnen doen met de top van Europa. Van Domselaar was een onverwachte revelatie (bij Twente heb ik haar nooit zo overtuigend gezien eerlijk gezegd), en met speelsters als Pelova en Brugts zijn op de flanken ook voetballers met potentie.

Ik hoop alleen dat we over twee jaar bij het WK dat we ver genoeg zijn dat al die zure reacties over hoe "vrouwenvoetbal door de strot geduwd wordt" en "hoe kan het dat er mensen zijn die hier met plezier naar kijken" gewoon achterwege kunnen blijven omdat die mensen beseffen dat niemand op hun negatieve gezeik zit te wachten

Zo zie je maar weer wat het verschil is tussen een Wiegman en een Parsons.

Niveau was echt schrikbarend slecht. Ik kijk niet veel naar de Oranje dames. Maar sinds Sarina Wiegman er niet meer is, heb ik het gevoel dat het niveau alleen maar daalt onder die nieuwe bondscoach. Wat die Wiegman heeft gedaan, was echt een ongekende wereldpresatie. Natuurlijk EK gewonnen in 2017, finale gestaan van een WK, en als Martens de penalty inschoot op de Olympische spelen tegen USA, dan had ze waarschijnlijk ook nog een medaille gewonnen.

Dat je nipt 1-0 verliest door een penalty vandaag, wilt ook niet zeggen dat je ook maar enigszins kans maakte op de overwinning, want ze mogen van geluk spreken dat Frankrijk er niet meer dan 5 maken. Hoe kan je ook in hemelsnaam zo tackle maken? Wat een domme meid zeg. Tja, volkomen terecht uitgeschakeld. Ik zou ook lekker een vrouw neerzetten voor de groep.

23 juli 2022 om 23:46

Sarina Wiegman kreeg na het gewonnen EK ook zat kritiek over hoe er op het WK en de Spelen gevoetbald werd. De prestaties waren bijna niet te evenaren, maar als je vaker naar de dames had gekeken had je gezien dat het allemaal allang niet meer zo makkelijk ging als in 2017. Dit EK helaas geen uitzondering, maar Nederlands vrouwenvoetbal maakt nog steeds enorme sprongen vooruit dus bij het volgende toernooi zou het zomaar anders kunnen zijn.

Gewoon terecht verloren. Dat Frankrijk niet kan scoren uit gewoon veldspel betekent niet dat ze tenslotte gewoon terecht door zijn. Het is tijd om van bepaalde spelers afscheid te nemen. We hebben dit toernooi echt zo weinig voetbal van de dames gezien. Hoe dan ook staan gewoon de beste vier landen in de halve finale. Wij gaan terecht naar huis. Tijd om de wonden te likken, afscheid te nemen van een aantal spelers en meer krediet gaan geven aan Brugts, Leuchte, Pelova en van Domselaar.

Frankrijk was ook veel sterker dan Nederland.. Laat dat denigrerende gelul alsjeblieft achterwege.. Als je wel gekeken hebt en dan nog zoiets post, ben je heel sneu.. Dit was een terecht verloren pot, sund!

Zoals veel mensen al aangeven: het vrouwenvoetbal heeft een enorme stap gezet sinds 2017. Men zegt dan ook dat Nederland stil is blijven staan, maar daar ben ik het niet mee eens. We hebben speelsters die iedere tegenstander partij kunnen bieden.

We verliezen dit toernooi door het opstellen van Spitse, en deze wedstrijd door Janssen, die weer een uiterst domme penalty veroorzaakt. Dat vind ik ook de twee grootste dissonanten in het vrouwenteam. Voor de rest kun je er best wat leuks van maken.

Over de wedstrijd: Van Domselaar en Van der Gragt waren subliem. Casparij was ook waanzinnig tegen die sterke Franse flank. Wilms viel niet door de mand, vond dit haar sterkste partij, zeker gezien de tegenstand.

Spitse was ruk. Corners en vrije trappen ook ruk. Dan blijft er niks over. Zeker ook omdat ze haar fysieke spel niet kon gebruiken tegen de Fransen, want die waren gewoon sneller, sterker, en groter. Parsons offert verdomme ons hele middenveld op om meters te maken voor haar. Dat zorgde er dan weer voor dat ons middenveld uiterst rommelig speelde. Fout van de coach dus om maar aan haar vast te houden. Je kunt niet eens 433 spelen omdat je dan een middenvelder tekort komt, en we hebben zulke goede buitenspelers. Het kwam er allemaal niet uit.

Voorin werd Miedema niet bereikt, Pelova was vanaf rechts beter dan vanaf links... Beerensteyn zette haar non-niveau door, en dan komen we weer op hetzelfde probleem: Parsons wisselt de gevestigde namen niet. Had altijd met Brugts en Pelova moeten beginnen. Spitse eruit. Dan kun je Van de Donk gewoon op het middenveld zetten...

Het kan allemaal zoveel beter.

Hopelijk ziet Parsons het licht. Maar ik ben bang van niet, en dan moeten we gewoon voor een andere coach gaan. Want laten we wel zijn, dan doen we gewoon weer mee.

Speler van ons toernooi: Van Domselaar. En heel dik ook.

24 juli 2022 om 00:37

Goede analyse en helemaal mee eens. Daarnaast vind ik persoonlijk dat die damarius (spaanse) ook wat meer kansen had moeten krijgen. Vele malen beter dan wat er nu op het middenveld loopt

24 juli 2022 om 01:01

Damaris gaat Spitse denk ik ook wel vervangen. Maar dan hebben we wel een bondscoach nodig die knopen door durft te hakken. Spitse speelt een centrale rol in de hiërarchie, maar maakt dit op het veld al 2 toernooien op rij totaal niet waar. Nog een toernooi zou echt waanzin zijn.

Terecht verloren keepster, vd Graft en Groenen vindt ik toch wel de betere voetbalster van dit team.
Miedena is mij zwaar tegen gevallen

Ik zit zelf in het vrouwenvoetbal, ik kan jullie verzekeren dat er in de toekomst een betere lichting aan zit te komen.
Er wordt anders getraind dan de meiden die nu al een aantal jaren in oranje spelen.
Regioteams zoals in Twente zit vol met leuke speelsters.
Ik zou alleen graag willen zien dat wij ook eens supersterke meiden zoals in het Franse team kunnen opleiden op fysiek en mentaal vlak.

23 juli 2022 om 23:48

Al die meisjes die na het gewonnen EK zijn gaan voetballen zijn over vier jaar de doorbrekende talenten. Daar moet echt wel een goed team van gemaakt kunnen worden.

Man man man (of vrouw vrouw vrouw), hoe dom kun je zijn om zo'n tackle in de 16 in te zetten tijdens de verlenging. Je had penalties kunnen halen... Overigens wel een zwaar terechte uitschakeling. Speelden om niet te verkiezen, niet om te winnen.

Terechte uitslag natuurlijk, maar toch jammer. Ik vind zo'n damestoernooi best leuk om te kijken in de zomer. Vooralsnog hoofdzakelijk omdat het "echte" voetbal stil ligt, maar als je die Franse, maar ook Duitse dames ziet, zif er genoeg potentie in. Wij waren vandaag wel erg matig. Vd Gragt en de keeper niet overigens.

23 juli 2022 om 23:54

Vind ik ook. Zolang de mannencompetitie stil ligt is het toch leuk om bijvoorbeeld zo'n opkomst van Van Domselaar te zien. En dan Brugts, Pelova... dat is al zoveel beter dan Shanice van der Zanden ooit. Elke generatie lijkt beter te kunnen voetballen.

Achjah, als het balletje maar rolt.

Terecht eruit, natuurlijk godswonder dat zolang 0-0 bleef. Casperij, keepster en vd gragt goed vandaag. Nu doorselecteren in de selectie en opnieuw beginnen met wat talent. Janssen, sari en spitse niet meer selecteren.

Nou, leeuwinnen leken meer op poesjes die werden opgepeuzeld door 1 haan + kippetjes. Oranje had alleen maar dravertjes binnen de lijnen en niet eentje die een beetje goed kon voetballen. Een wonder dat het na 120 minuten slechts 1-0 voor de Francaises stond, want de "defensie" bestond eigenlijk alleen maar uit een geweldige keepster + van der Gragt. Die andere drie liepen er voor spek en bonen bij. Een armoedig gezelschap, waarvan een deel nog niet zo lang geleden tweede werd op de WK en Europees kampioen. Daar is niet veel meer van over.

De eerste wedstrijd die ik heb gekeken. Ik zal blij zijn als het weer om het echie gaat bij de mannen. Wat is dit ontzettend moeilijk om te kijken zeg.

23 juli 2022 om 23:55

Je hoeft niet te kijken he? Wel erg knap dat je het hebt volgehouden trouwens, chapeau!

De mensen die nu het hardste zeiken lopen voorop in de polonaise als het wel gelukt was en alles mee had gezeten, gloryhunters ook wel genaamd.

Nederland helemaal niks in te brengen. Als je compact wil spelen, moet je tegen de Fransen met 2 snelle spitsen spelen. Niet een halfbakken links of rechtsbuiten. Middenveld werd overlopen, zet daar gewoon 4 neer. Beetje afstappen van principes

Stukje gekeken maar zonder vrouwonvriendelijke bedoelingen moet ik echt zeggen dat het nergens op leek vandaag bij Nederland, onder Wiegman zag je nog een plan en was het qua veldspel veel beter. Maarja misschien wel goed dit, nieuwe coach misschien en de vedettes door selecteren en zorgen dat het niveau blijft groeien.

Leuk om te zien dat er nieuwe sterren op staan dit toernooi. Ik ben fan van de Leeuwinnen, maar ze zijn er nog lang niet. Het wordt leuk om de verdere groei van het team en het vrouwenvoetbal te volgen. Jammer van vandaag, hopelijk pikken ze het op als leermoment en worden ze er sterker door.

Waarom mag je vrouwenvoetbal niet met mannenvoetbal vergelijken? Het is toch gewoon dezelfde sport die ze allebei beoefenen?

Frankrijk zeer verdiend gewonnen. Had gewoon 5-0 voo ze moeten zijn. De Franse dames zijn in alles beter. Technischer, sneller, creatiever,uithoudingsvermogen en tachtisch . Niet alleen de Franse dames zijn beter ook de Spaanse dames kunnen er wat van. Nederland moet echt een paar tanden bij gaan zetten op deze gebieden. Er loopt genoeg talent rond in Nederland om dat te kunnen bereiken. Het is tijd om door te selecteren.

Niveau tussen Frankrijk en NL is heel groot maar dat werd gemaskeerd door de goeie keeper van NL en Van Domselaar. De rest heeft heel hard gewerkt maar het team is gewoon niet goed genoeg. Frankrijk heeft echt hele goeie spelers lopen, strak inpassen, passeeracties, snelheid, een goeie laatste linie.. die gaan het vrouwenvoetbal domineren de komende jaren. Echt een goed team, geen schande om van te verliezen voor NL. Dit was alles wat er in zat voor nu. Keeper was voor mij de beste van het toernooi van NL.

Snap al die gasten niet hier. Alleen maar kritiek op vrouwenvoetbal maar ze kijken wel allemaal. Als je het niks vindt kijk je toch niet. Of zitten al die jongetjes met hun l….. te spelen tijdens vrouwenvoetbal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren