Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Officieel: Real haalt duurste keeper aller tijden als vervanger Courtois

Laatste update:

Kepa Arrizabalaga is definitief de nieuwe doelman van Real Madrid, zo maakt de Spaanse topclub maandagochtend bekend. De keeper wordt voor een jaar gehuurd van Chelsea en zal als eerste keeper fungeren zolang Thibaut Courtois herstelt van een zware blessure. Real heeft geen optie tot koop bedongen in de huurtransfer.

De transfer van de 28-jarige Kepa naar Real kwam snel tot stand. Zaterdag werd al bekend dat de Madrilenen verregaande interesse hadden en met Chelsea in gesprek waren over een huurdeal. Een dag later wisten verschillende media vervolgens al te melden dat de overstap rond was. Daarmee heeft Real niet lang hoeven wachten met het presenteren van een vervanger van Courtois, daar de Belg vier dagen eerder pas geblesseerd raakte.

In 2018 had de Koninklijke al eens interesse getoond in de diensten van Kepa. De toenmalige coach Zinédine Zidane was echter niet volledig overtuigd van de doelman en dus kwam het niet tot een transfer. Nog datzelfde jaar tekende hij voor 80 miljoen euro bij Chelsea, waarmee de Spanjaard de duurste keeper aller tijden werd. Dit record heeft de voormalig doelman van Athletic Club nog altijd in handen.

Na het nieuws over de langdurige kwetsuur van Courtois verkende Real direct de transfermarkt. De naam van David de Gea werd veelvuldig gelinkt aan de nummer twee van het afgelopen La Liga-seizoen en ook Sevilla-keeper Bono werd genoemd bij verscheidene media. De clubleiding van Real was echter niet bereid te voldoen aan de vraagprijs voor de Marokkaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima en snel gehandeld van Real! Denk een prima tijdelijke oplossing, waar je een aardige keeper krijgt op huurbasis zonder aan een koop vast te zitten.

14 augustus 2023 om 12:20

Dan heb je voorbije jaar niet naar Kepa gekeken. Heel matig en regelmatig geblunderd. Real wou geen transfersom betalen voor een andere keeper of langer dan een jaar contract geven maar dat gaan ze zich nog beklagen.

14 augustus 2023 om 13:02

Nah vorig jaar was Kepa een van de betere doelmannen in de PL op basis van statistieken en hij had weinig rare fouten hoor. De seizoenen daarvoor was het echter wel flink bagger. Verder is z’n bereik erg beperkt, afstandsschoten zijn altijd gevaarlijk bij hem.

Deze begrijp ik niet. Het opvangen van Courtois is niet zomaar tijdelijk. Het is een volledig seizoen. Kan je dan niet beter iemand anders halen? Een betere keeper? Die erna evt wel tweede plan wil door zijn leeftijd of naar een andere competitie? Boudou oid?

14 augustus 2023 om 11:31

Hoezo een heel seizoen? Courtois is terug op westrijdniveau tegen Februari, dan is dit een hele goede oplossing/beslissing van Real.

14 augustus 2023 om 11:41

Denk eerder rond april. En dan moet nog maar blijken of hij direct weer wedstrijdritme heeft.

14 augustus 2023 om 12:30

Courtois gaat echt niet terug zijn in februari hoor. Je moet echt heel voorzichtig zijn met ACL blessures. Minstens april en dan is het nog afwachten hoe het herstel gaat. Want je weet nooit of iemand een terugslag gaat krijgen of niet. Zou er maar vanuit gaan dat hij het hele seizoen niet gaat meedoen.

14 augustus 2023 om 11:38

Die Bono wordt, net als een livakovic, echt enorm omhoog geschreven door een goed WK (en goede penaltyreeksen). Dat hij vorig jaar een half jaar op de bank zat bij een Sevilla dat in de middenmoot geëindigd is, wordt dan heel snel vergeten.

Kepa is een goede keeper. Als tijdelijke oplossing is het zeker niet slecht.

14 augustus 2023 om 11:51

Dat hij keeper van het seizoen EL was in 2019/20 en 2022/23 en dat hij laatste seizoenen standaard in de top3 beste goalkeepers La Liga stond word ook heel snel vergeten.

14 augustus 2023 om 11:59

Bono is toch echt wel een niveau hoger dan Livakovic. Ik vind hem ook beter dan Kepa maar goed...

14 augustus 2023 om 12:18

Het is zeker een goede keeper hoor. Maar absoluut niet de wereldtopper die er soms van gemaakt wordt. Ik vind Kepa zeker niet minder.

14 augustus 2023 om 12:20

Bono had in kalenderjaar 2021 gewoon het hoogste save-percentage (of clean sheets?) La Liga, zelfs hoger dan Courtois. Dat heeft niks met oMhOoG schrijven te maken hoor 👉 “During the 2021-2022 Liga season, Bounou posted a save percentage of almost 78 percent, which was the sixth-best in Europe. Throughout 2021, he also kept more clean sheets than any goalkeeper in Europe when counting matches for club and country – 32 in 59 matches.”

14 augustus 2023 om 12:32

Toch gaat Bounou tussen de 25-30 miljoen kosten want dat vraagt Sevilla. Dat ga je niet betalen voor een tussenoplossing voor een keeper die al 32 jaar is. Hij ging het sowieso niet worden helaas. Als je hem voor 15 miljoen had kunnen halen was het een mooie deal. Maar het dubbele is gewoon niet verstandig.

14 augustus 2023 om 12:34

En bij Sevilla gaan ze zo iemand gewoon lekker op de bank zetten. Goede keeper maar niet uitzonderlijk. En al helemaal geen speler waar je vele miljoenen voor moet neertellen.

14 augustus 2023 om 12:34

Maar is hij 1e of 2e keeper? Kan mij niet voorstellen dat je Lunin nu weer gaat passeren. Doet het de wedstrijden dat hij keept goed en je stoomt zo iemand toch niet klaar voor een enkele pot?

14 augustus 2023 om 12:37

Toch leuk om te zien hoe Lierse in deze discussie zijn mening als feit blijft brengen. Kun je het nog zo vaak herhalen, maakt het nog steeds niet waar hoor.

14 augustus 2023 om 13:02

Het is een feit dat die kerel op de bank zat bij een Sevilla dat even in het degradatiemoeras verzeild geraakt was. Dat doet niemand met een fantastische keeper.

Vorig seizoen was gewoon niet zo speciaal. Daar baseer ik mijn mening op. Iets wat ik gewoon aangeef. Verder is het vrij duidelijk mijn eigen mening (ik zal er in het vervolg nog altijd expliciet ‘ik vind’ bijzetten). Ik poneer mijn mening, ik stel nergens dat ze een feit is.

14 augustus 2023 om 13:42

@Lierse Ja die duizenden supporters, journalisten en experts hebben het helemaal mis en jij hebt gelijk.

14 augustus 2023 om 14:37

real madrid wilde 22 miljoen euro neertellen voor bounou de deal was bereikt maar opstakel was afrika cup waarbij ze bounou 4 wedstrijden kwijt zijn inclusief africa cup vandaar dat de deal niet doorging want ze wilden hem definitief overnemen en kepa wat ik heb begrepen is dat het een huurconstructie betreft volgens marca en mundo deportivo

14 augustus 2023 om 14:51

Real heeft geen toernooi keeper nodig wat Bono en Livakovic vooral zijn.

14 augustus 2023 om 14:33

Vergeet niet dat Bounou ook heel wat wedstrijden zou missen in februari vanwege de Afrika Cup

Geluk bij een ongeluk, Kepa was toch (terecht) compleet op een zijspoor belandt bij Chelsea. Nu staat hij opeens te keepen voor een van de beste ploegen ter wereld, ik hoop toch dat zijn potentie er misschien nu wel uit gaat komen.

14 augustus 2023 om 11:31

Kepa staat gewoon al een jaar in de basis hoor?
Snap deze niet goed van Chelsea kant, wat hebben we er nu aan om hem een jaar te verhuren zonder aankoopoptie.

14 augustus 2023 om 11:42

Je hebt gelijk, ik was in de war met seizoen 21/22.

Ik zou als ik Real was Lunin nu de kans geven en dan Kepa erachter. Kepa is gewoon een oke keeper en Lunin laat het in de magere minuten wel altijd zien een betrouwbare keeper te zijn. Daarnaast is Kepa iemand die zichzelf iets te goed vind dan dat hij daadwerkelijk is

14 augustus 2023 om 11:36

Het vertrouwen is er toch niet helemaal bij Lunin en schijnt ook niet heel gemakkelijk te zijn (geruchten), is ook al eens betrapt op de training in een flinke ruzie met de keeperstrainer. Dus mogelijk dat dat ook nog meespeelt.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben, dat hij vaak in de minuten die hij kreeg, het zeker niet slecht deed, wel echt een pure lijnkeeper.
Kepa is dan wel weer een betere meevoetballende keeper.

We gaan het zien, vindt opzich geen slechte optie tot Courtois weer fit is.

14 augustus 2023 om 11:38

Ik zou niet eens een dubbeltje hebben gegeven voor Kepa en een vervanger voor Militao hebben gehaald, die er een heel seizoen uit ligt. We hebben 2, misschien wel 3 keepers in huis die beter zijn dan Kepa.

14 augustus 2023 om 12:12

Ja, keepers van 24, 21 en 18. Heel slim om daar op terug te vallen een heel seizoen lang. En ze wilde eigenlijk van Lunin af deze transferperiode, maar hij wilde zelf niet weg.
Valt Lunin geblesseerd uit, zit je helemaal in de problemen. Dus gewoon een goede keuze.

Wat betreft vervanger Militao is het geen absolute must om daar iemand voor te halen. Met Rudiger, Alaba en Nacho heb je drie goede spelers voor twee posities. Desnoods aangevuld met jeugd. Alleen als er transfervrij of huur iets gehaald kan worden, of talent voor de toekomst, moet Real toeslaan.

14 augustus 2023 om 12:11

Lunin wordt eerste keeper, kepa is als Lunin wegvalt. Ze werken al jaren met Lunin en die doet het gewoon goed.

Ik wens Real veel geluk toe. Nu is chelsea tenminste 1 seizoen af van zijn salaris. En wellicht doet hij het goed en kun je hem volgend jaar dan aan een andere club verkopen.

Ik hoop voor Kepa dat hij het goed gaat doen bij Real! Maar vooral ook dat Courtois goed terug komt van zijn blessure, een blessure als de zijne kan een carrièrekiller zijn voor spelers op het allerhoogste niveau aangezien je er belachelijk lang uit ligt en je (vaak) niet helemaal de oude kan worden..

14 augustus 2023 om 12:16

De opvolger van Courtois wordt de stand-in van Courtois. Strakt pakt Kepa de CL voor ze en willen ze hem wel houden. Dromen mag.

14 augustus 2023 om 12:47

Als Kepa de CL voor ons pakt zoals Courtois dat deed in 2022, dan eet ik mijn schoen op, met de steunzool als voorgerecht en de veters als toetje. Deze man gaat geen punten voor ons halen maar ze eerder voor ons inleveren. Het is gewoon een slechte keeper. Had dan desnoods Buffon uit de zolderkist gehaald, afgestoft en hem uitgenodigd.

Voor de zekerheid ga ik wel vast een paar zachte sloffen kopen.

14 augustus 2023 om 13:27

Haha RM, jij zou toch moeten weten dat Madrid gekke dingen doet wanneer je er niks van verwacht. Met een chocoladeschoen ga je nu niet meer wegkomen als we over 9 maanden weer eens naar Madrid op het podium staan te kijken.

Bounou had de beste optie geweest, maar Sevilla wil alleen verkopen ivm de schulden en Real wil alleen huren. Dan zou je volgend seizoen als Real zijnde een probleem creeeren met twee "eerste" keepers.

Met Kepa een goede tijdelijke vervanger voor 1 seizoen, zodat Courtois volgend seizoen gewoon weer eerste keeper kan worden. In deze situatie denk ik de beste optie, komt niet in de buurt van Courtois, maar zie toch liever Kepa dan de Gea in dit geval. Goed en snel gehandeld.

Nu aanvallend en op de rechtsback het liefst er nog iets bij!

14 augustus 2023 om 14:36

Bounou zou veel wedstrijden missen vanwege de Afrika Cup

Zie liever Lunin de kans krijgen met Kepa erachter.

Lijkt me niet de beste keuze, maar wel begrijpelijk als je heel de deal bekijkt. Huren en geen aankoopoptie. Heel goed, toch? Enkel twijfel ik aan de kwaliteiten van Kepa. Hopelijk kiest Ancelotti gewoon voor Lunin, en kan hij groeien. Kapa vind zichelf heel goed, maar ik vind hem gewoon een keeper voor de subtop, niet voor de absolute top!

Ik snap wel dat ze Kepa binnenhalen voor de grote wedstrijden, echter vond ik Lunin bvb tegen Athletic zaterdag geen slechte indruk maken. Redelijk zeker in de lucht, geen rare fratsen gezien. Het voetballen is bij hem wel minder dan bvb Courtois (die overigens ook niet de beste is met de voeten), maar dat is nu geen super groot probleem.

Kepa heeft ook wel van die rare fratsen bij momenten, voor Real is het dan te hopen dat die niet te vaak voorkomen. Anders is het wel een prima keeper hoor.

Gelukkig maar een huurdeal zonder verplichte optie tot koop. Kijken wat hij ervan gaat bakken bij Real. Bij Chelsea vond ik hem niet best maar misschien dat hij het hier wel goed kan doen. Ben benieuwd wie er dan eerste keeper gaat worden want ook Lunin heeft het dit seizoen vooralsnog uitstekend gedaan. Hopelijk dat Real ook gelijk kan doorschakelen naar City om Laporte te halen. Zou perfect zijn zeker omdat Alaba wel is blessuregevoelig kan zijn. Dan heb je Nacho en Rudiger voor die RCV positie.

14 augustus 2023 om 11:47

Ja daarom, weinig risico. Zou Lunin lekker de kans geven. En wellicht anders Lunin voor laliga en Kepa in de CL, die er al ervaring in heeft.

En Laporte? Wat moet je daar mee haha, aub niet zeg. Heb dan veel liever Ramos 1 seizoen. Die kan ook nog als spits spelen hehe.

14 augustus 2023 om 12:18

Laporte is gewoon een prima verdediger die je erbij kan hebben. Ramos met alle respect is al 37 jaar en gaat alleen maar meer aftakelen. Ook zie ik Perez nooit oud-spelers terughalen dus dat is sowieso al een optie die nooit gaat gebeuren.

14 augustus 2023 om 12:18

Een fitte Laporte is een goede verdediger met een uitstekende pass

14 augustus 2023 om 12:43

Wie heeft Real als 3e keeper trouwens. Want dan snap ik wel dat Real er sowieso eentje haalt die dan concurreert met Lunin.

14 augustus 2023 om 13:33

Canizares van Castilla is een goeie talentvolle jongen die heel veel met het eerste meetraint. Kan best achter Lunin als stand-in en eventueel minuten geven in de Copa del Rey.

14 augustus 2023 om 13:36

Oke ik zal Perez meteen bellen om hem te kopen. We zijn overtuigd nou, dank. 🙈

14 augustus 2023 om 13:38

@ModricMagic Hij zal geld moeten kosten, wat gewoon onnodig is. Is ook al 29 jaar. En op momenten oogt ie shaky, is niet voor niks dat ie nauwelijks meer speelt onder Pep. En je hebt nu een 4e verdediger nodig, een goedkope optie die zijn rol accepteert.

Ik zeg, bienvenido Kepa en hopelijk doe je het goed en ga je veel de nul houden. Ik denk uiteindelijk een prima oplossing. Niet mijn type keeper verder, vond hem altijd onzeker overkomen bij Chelsea, en altijd van die rare fratsen. Maar misschien kan een andere omgeving hem goed doen. Wie weet zeggen we volgend jaar wel dat Real hem definitief moet halen, je weet het nooit.

Ik ben wel benieuwd wie Ancelotti in doel gaat zetten tegen Almeria. Lunin deed het tegen Bilbao echt dikke prima, alleen heb altijd het idee dat Ancelotti niet zo fan is van Lunin.

14 augustus 2023 om 13:29

Kepa was bij Bilbao altijd wel prima, volgens mij zat Madrid toen ook met Chelsea in de race om hem over te nemen als vervanger van Navas. Misschien doet zijn thuisland hem goed, het begon allemaal zo dramatisch te worden nadat hij heimwee kreeg en zijn relatie uit ging.

Zal je zien, gaat ie in een nieuwe omgeving volledig knallen. Real drijft spelers vaak tot de uiterste versie van henzelf.

14 augustus 2023 om 12:43

Net zoals oud teamgenoot Hazard...?

14 augustus 2023 om 12:47

Ja. Is een liefhebber van eten. Bij Real werd hij een vreetzak zoals we nooit eerder zagen.

14 augustus 2023 om 13:01

Werd? Effe interview van een oud Chelsea speler terugkijken die doodleuk aangaf dat Hazard na de training steevast in zijn favoriete hamburger/pizza zaak zat

14 augustus 2023 om 13:14

Maar bij Real bereikte hij z'n ultieme vorm in dat hij echt dik werd.

Dus wat ik zeg gaat gewoon op.

14 augustus 2023 om 13:44

Hij bereikte bij Real idd een bijzondere vorm. Mijn hemel zeg, die vent kwam moddervet volgevreten met een opgeblazen kop aankakken bij de seizoensstart 😵

Voor hoeveel hebben ze ‘m gehuurd?

Toch wel gek dat ze voor Kepa gaan en niet voor De Gea. De Gea is transfervrij en heeft toch een heel stuk meer bewezen in zijn carrière. Bovendien een erg goede lijnkeeper met een geweldige reflex, iets wat Kepa echt mist in mijn optiek. Real hoeft niet per se een mee voetballende keeper a la Ter Stegen, dus dan kun je prima De Gea gebruiken. Een Real volger die mij kan vertellen waarom De Gea niet eens een optie is geweest blijkbaar?

14 augustus 2023 om 13:31

De Gea is transfervrij, die moet dan wel zin hebben om een 1-jaars contract te tekenen, dat is met een huurdeal zoals hier met Kepa een stuk makkelijker.

Echt het bestuur van Real is al jaren qua transfers dramatisch.
Lunin heeft al die jaren trouw en professioneel opgesteld en krijgt nu EINDELIJK de kans en vond zijn distributie tegen Athletic zelfs beter dan die van Courtois. En dan word er een matige keeper gehuurd zodat je weer kan banken. Als ik Lunin was per direct een transfer verzoek indienen en wegwezen daar.
Onze verdediging is al drama en Militao ligt er ook het hele seizoen uit, maar daar word geen oplossing voor gezocht, met alleen Rudiger, Alaba en Nacho ga je echt geen oorlog winnen vooral omdat Alaba ook blessure gevoelig is. De rechtsback positie is al jaren een groot probleem maar nee hoor we kijken daar niet naar. Nu hebben we naast een RW ook een spitsen probleem , Joselu is gewoon een wisselspeler en terecht maar we hebben alleen Vini en Rodrygo en dat is al ernstig als 1 van hun uitvalt dan ga je paar wedstrijden gegarandeerd gelijkspelen of verliezen. Het is echt ongelooflijk, ik vind dat het tijd word voor een frisse wind binnen het bestuur , de socios moeten zich meer laten horen en gewoon eisen dat er een technische directeur komt die alle tranfers regelt want ik kan nu garanderen en je mag het bericht bewaren dat dit seizoen Real 3e zal eindigen en in de CL er in de 8e finale eruit zal vliegen als er niet mog een versterking gaat komen voorin en achterin

14 augustus 2023 om 17:18

City dat Haaland en Alvarez in de spits heeft, Dias, Gvardiol, Ake, Laporte, Stones en Akanji als CV’s. Bayern dat nu een enorm goede aanval heeft en ook De Ligt, Upamecano, Kim en Pavard als CV’s… Ik snap Real niet, ze willen de beste zijn en blijven maar doen dat met een selectie die al jaren niet in balans is en even sterk als de twee die ik hiervoor noemde. Wie vervangt Courtois? Een matige keeper als Kepa. Wie vervangt Benzema? Een spits van een degradant tot nu toe, want de berichtgeving rondom Mbappe is ook niet positief. Het is echt zo bagger ook met Alaba (is geen CV), Rodrygo dat niet echt een pure rechtsbuiten is maar het naar behoren doet, Carvajal, Odriozola, Vázquez, Mendy en noem ze maar op. Je kunt niet 25 toppers hebben dat snap ik, maar het is gewoon zo matig en niet in balans (nu hebben we weer 7 wereldmiddenvelders) en dat al jaren lang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren