Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ünüvar reageert stoïcijns op woorden van Ten Hag: ‘Dat is zijn mening’

Laatste update:

Naci Ünüvar voelt zich klaar voor de Eredivisie, zo vertelt hij in gesprek met de NOS. De jongeling van Ajax is, nadat hij door een wat moeizamere periode ging in het voorgaande jaar, dit seizoen uitgegroeid tot een van de smaakmakers bij Jong Ajax. Ünüvar geeft aan veel aan zichzelf te hebben gewerkt en zich klaar te voelen voor de volgende stap: “Ik weet dat ik voetbaltechnisch klaar ben voor de Eredivisie.”

De verwachtingen rondom Ünüvar waren al vanaf zijn jeugd torenhoog. Hij maakte op achtjarige leeftijd in 2011 de overstap naar de jeugdopleiding van Ajax vanuit zijn plaatselijke club OFC. Acht jaar later debuteerde Ünüvar op zestienjarige leeftijd in het eerste van Ajax. Het piepjonge product van De Toekomst mocht in het bekertoernooi tegen de amateurs van Spakenburg invallen van trainer Erik ten Hag. Hij kwam meteen tot scoren vanaf de strafschopstip, wat hem de jongst scorende debutant ooit maakte.

De carrière van de Nederlander met Turkse roots leek in de lift te zitten, maar stagneerde na een flitsende start. Ünüvar doorstond een mindere periode en kwam in de twee jaar na zijn debuut tot drie wedstrijden in de hoofdmacht, allen in het bekertoernooi tegen amateurploegen. De vleugelspeler moest zijn strepen verdienen bij Jong Ajax. “Het is een traject wat je aangaat op het moment dat het minder gaat. Ik had begin vorig seizoen veel klachten, maar na de winterstop heb ik het toch weer opgepakt. Ik heb veel geïnvesteerd in mezelf, extra getraind en ook gesproken met de juiste mensen. Inmiddels heb ik sinds een jaar weer de stijgende lijn te pakken."

Dit seizoen is de inmiddels achttienjarige Ünüvar een van de smaakmakers bij Jong Ajax met dertien doelpunten en tien assists. Hij spreekt veel met Mitchell van der Gaag, vorig jaar trainer van Jong Ajax en nu actief in de technische staf van het eerste. Daarnaast is zijn huidige trainer belangrijk in zijn ontwikkeling. "John Heitinga helpt mij nu heel veel. Ik heb een hele goede band met hem”, aldus Ünüvar. Erik ten Hag lijkt echter nog niet te rekenen op Ünüvar. "Naci is op de goede weg, maar hij is nog niet op de weg om voor ons het verschil te maken", verklaarde Ten Hag halverwege maart.

Ünüvar reageert stoïcijns op de uitspraken van Ten Hag. “Dat is zijn mening. Ik vind dat ik aardig op weg ben en het goed doe. Mijn voetballende kwaliteiten komen naar voren en ik ben superfit, negentig minuten lang. Het is voor mij wachten op mijn kans en ik moet nu vooral hard werken bij Jong Ajax en het daar laten zien." De jongeling blijft in zichzelf geloven en wil de volgende stap zetten in zijn ontwikkeling. “Ik weet dat ik voetbaltechnisch klaar ben voor de Eredivisie. Ik heb de kwaliteiten om daar van waarde te zijn voor het team. Ik ben goed in de kleine ruimte, creatief en kan goals maken en assists geven. Ik zie nog perspectief genoeg bij Ajax. Ik wil in Amsterdam slagen”, klinkt het zelfverzekerd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aardig op weg inderdaad, nog niet klaar dus dat mag dan wel zijn (ten hag) zijn mening zijn maar hij heeft wel gelijk. Misschien volgend seizoen pre season, het even echt laten zien wat je kan.

1 april 2022 om 11:04

Mag komend seizoen idd wel meer invalbeurten in het eerste gaan krijgen. En ik ken zijn contract situatie niet, maar voordat ie echt doorbreekt wel eerst even een 5-jarig contract laten tekenen aub, voordat ie a la Gravenberch na twee jaar al noodgedwongen verkocht moet worden.

1 april 2022 om 11:16

Hij staat volgens internet nog 1 jaar onder contract (na dit jaar). Ik kan mij voorstellen dat hij af en toe gefrustreerd wordt. Speelt dit jaar toch behoorlijk goed maar zelfs bij Jong Ajax plaats maken omdat bijvoorbeeld Daramy moet spelen. Dit terwijl Daramy het veel minder doet. Deze speler moet volgend jaar echt minuten in de ED gaan maken. Nog een jaar in de KKD zal hem geen goed doen.

1 april 2022 om 11:16

Dat lijkt me inderdaad niet verstandig nee! Moet je hem wel laten spelen inderdaad, anders word het weer zo een vervelend verhaal. Heeft hij ook raiola? Maargoed aan de andere kant, het is wel ajax hij moet ook wel goed genoeg zijn.

Voor hem zou het beter zijn wanneer deze trainer vertrekt en er een trainer komt die de jeugd meer de kans geeft.

1 april 2022 om 11:04

De jeugd krijgt alle kans, alleen je moet wel goed genoeg zijn. Timber is er toch ook gewoon in gekomen? Rensch krijgt ook zijn minuten, Gravenberch speelt alles, Taylor zit er veel bij.
Het heeft gewoon met kwaliteit te maken, Ajax is de laatste jaren naar een hoger niveau gekomen en veel jeugd kan nog niet daarin mee. Unuvar is daar een perfect voorbeeld van, die zou 10 jaar geleden al in Ajax1 hebben gestaan

1 april 2022 om 13:18

Een andere ajacied had wat onderzoek gedaan, maar van de Jong ajax spelers (daar vallen timber, rensch, gravenberch en Taylor niet onder uiteraard) heeft alleen van axel dongen 5 minuten mee mogen doenals je wedstrijden tegen amateurs in de beker niet meetelt...

1 april 2022 om 14:36

Dat zegt wellicht veel over de kwaliteit die er nu loopt bij Jong. Je kan in elk geval niet zeggen dat Ten Hag de jeugd geen kans geeft gezien de jonge spelers die er wel inkomen.

1 april 2022 om 16:05

Dat kun je wel zeggen aangezien er geen jonge spelers meer inkomen en alleen de spelers die er al inzitten kansen krijgen. Wellicht zegt het meer iets over de huidige trainer die meer aan het nu denkt en minder aan de toekomst omdat hij van plan is om te vertrekken. Dan is het voor zijn carrière logischer om geen jeugdspelers in te passen...

1 april 2022 om 16:47

Natuurlijk kiest hij voor het nu, Ajax speelde tot voor kort in de CL, staat in de bekerfinale en strijdt om de titel. Je kan dat niet wisselen of zomaar een jeugdspeler de kans geven als die er niet 100% zeker klaar voor is. Daarnaast is Ten Hag geen coach die veel wil rouleren, dat kan je zien aan alle jaren hiervoor en heeft niets te maken met een mogelijk vertrek. Ik vind het zoeken naar iets wat er niet is. Als een jeugdspeler goed genoeg is dan komt hij bij het eerste elftal

1 april 2022 om 11:05

Wat een gelul zeg. Gravenberch en Rensch worden hier door velen al vele maanden omlaag gepraat, maar toch blijft EtH gebruik van ze maken. Daarnaast speelt Timber altijd. Dus hou maar op met je populistische praat dat EtH geen gebruik maakt van jeugdspelers. Dat doet hij namelijk wel, mits hij vind dat ze iets toevoegen.

1 april 2022 om 11:17

Rensch speelt ook alleen maar omdat er geen andere opties zijn. Gravenberch is van een ander niveau. Maar hoeveel speeltijd krijgt Taylor ?

1 april 2022 om 11:27

Hoeveel speeltijd krijgt Klaassen. Alleen als Berghuis of jeugdspeler Gravenberch niet beschikbaar zijn.

Taylor speelt niet heel veel omdat er genoeg middenvelders in de selectie zitten.

1 april 2022 om 11:35

Janssen. Een speler speelt altijd alleen omdat er geen andere (betere) opties zijn flippie

1 april 2022 om 11:42

Nee Janssen zou de jongst mogelijke spelers laten spelen, ongeacht of ze het niveau hebben of überhaupt kunnen voetballen.

1 april 2022 om 12:32

@paulr_1982, Klaassen heeft best veel gespeeld. 1700 minuten. Berghuis en Gravenberch zijn amper afwezig geweest. Maz daarentegen, die heeft alweer meer wedstrijden dan die 2 samen gemist. Klaassen komt sws wel aan zijn minuten.

1 april 2022 om 13:24

@paulr_1982 het probleem is dat rensch, gravenberch en timber geen jeugdspelers meer zijn, dat zijn volwaardig 1e elftal spelers nu. Het gaat erom dat jonge talenten uit jong ajax geen kans meer krijgen om echt te ruiken aan het eerste. Als je die jongens nu zo af en toe 5 a 10 minuten geeft zijn ze volgend seizoen al veel meer gewend aan alles om de wedstrijd heen en zullen ze minder moeite hebben om aan te haken op dat vlak.

1 april 2022 om 14:42

@primetime: Mijn punt was dat Gravenberch op het middenveld de voorkeur krijgt boven Klaassen. Dus dat het onzin is dat EtH jongere spelers geen kansen geeft.

1 april 2022 om 14:46

@blackthought: Als Ünüvar zo goed was geweest had hij ook al 40/50 wedstrijden in Ajax 1 kunnen spelen. De 3 andere zijn welliswaar 1e elftal spelers, maar nog steeds jong. Er zijn genoeg talenten die mee trainen. Dus dan ziet EtH het niveau van die jonge gasten. Ünüvar gaat ook gewoon mee op trainingskampen, net als een aantal andere jonge talenten. Dus denk dat EtH prima kan inschatten wat het niveau is. Daarnaast is hij niet zo van het wisselen om het wisselen en wil hij lang in een bepaalde opstelling spelen om de automatisme erin te krijgen.

1 april 2022 om 15:31

Taylor is ook niet zo'n speciale speler. Denk dat dat er ook wel mee te maken heeft. Had net zoals vele andere spelers gewoon verhuurd moeten worden. Het is een fout om Eriksen niet te contracteren. En nog iets, achteraf praten natuurlijk, maar goed: Daramy is weer zo'n enorm faalproduct, had je 10 x beter Bergwijn voor kunnen halen die zich al in de ED als één van de beste had bewezen. Genoeg verbeterpunten en hopelijk doet Ajax er wat mee. Zonde dat Gravenberch vertrekt op het moment dat hij net 20 is geworden. We zijn weer terug bij af, waar spelers zsm vertrekken als ze goed genoeg zijn. Terwijl om Europees top te kunnen presteren heb je gewoon spelers tot hun 24/25ste nodig.

1 april 2022 om 11:10

Wat lul jij de jeugd krijgt gewoon de kans, Timber, mazraoui, brobbey, gravenberch Renche dus wat kraam je uit man

1 april 2022 om 11:22

Brobbey? Die vertrok omdat hij geen toekomst zag??? Slecht voorbeeld.

1 april 2022 om 12:05

En daarna met hangende pootjes terugkeerde omdat hij besefte dat Ajax toch wel een goede plek voor hem was.

Als er iemand een goed voorbeeld is, is hij het wel.

1 april 2022 om 12:19

@MikeVanh503
Brobbey vertrok omdat hij er niet uitkwam met Ajax inzake zijn salaris. Haller kwam pas nadat het duidelijk werd dat Brobbey geen nieuw contract bij Ajax ging tekenen.

1 april 2022 om 13:25

Die namen zijn allemaal volwaardig selectiespelers. Zit geen huidige jeugd tussen.

1 april 2022 om 11:12

Tieners die Ten Hag heeft laten debuteren:

Ryan Gravenberch (16 jaar)
Amourricho van Axel Dongen (17)
Sontje Hansen (17)
Nick Venema (17)
Devyne Rensch (17)
Lassina Traore (18)
Kenneth Taylor (18)
Jurrien Timber (18)
Brian Brobbey (18)
Sergino Dest (18)
Perr Schuurs (18)
Jurgen Ekkelenkam (18)
Tafari Moore (19)
Odesseyus Velanas (19)
Patrick Joosten (19)
Mohamed Daramy (19)
Noa Lang (19)

En dan heb je nog 20-ers zoals Noussair Mazraoui, Kaj Sierhuis en Dani de Wit.

Nee, hij is niet de man die jeugd de kans geeft..

1 april 2022 om 11:18

Zijn dit spelers die echt minuten gemaakt hebben, of die vooral in de beker tegen de amateurs een paar minuten hebben mogen maken.

1 april 2022 om 11:24

Dit zijn Eredivisie debuten. Als ik beker debuten had gepakt, zou Naci Unuvar er ook bij zitten.

1 april 2022 om 11:27

@Janssen, Ah hier ga je weer vrolijk verder met zeiken op Ajax zie ik. En als er straks weer wat tegenargumenten zijn ben je ineens weer nergens te bekennen zeker? Gratis tip, mijd Ajax artikelen want je zet je zelf constant voor lul. Je kan totaaaal niet objectief blijven, ook al acteer je die rol wel. Heel slecht overigens

1 april 2022 om 12:24

@MessiBazoer
Ik kan eigenlijk altijd wel lachen als ik weer zo’n reactie van hem lees.
Maar het is dan ook wel mooi om een reactie van bijv gomes1psv die wel objectief kan reageren.

1 april 2022 om 12:56

rs84, maar waar is dan je eigen onderzoek? Je zit het wel lekker af te kraken, maar waarom moet iedereen alles voor je voorkauwen? Je kan zelf ook kijken hoeveel speelminuten die jongens hebben gekregen. Merendeel heeft namelijk genoeg speelminuten gehad, maar dat kan je niet weten als je alleen maar alles zit te bekritiseren en spelfouten in je tekst zet...

1 april 2022 om 13:21

Wat is dan wel een goede indicatie rs84? Beetje makkelijk discussieren zo. Gewoon alles wat de ander aandraagt als nietszeggend bestempelen, en met 0,0 tegenargumenten komen.

1 april 2022 om 13:29

@isco24 mooi dat je van axel dongen aangeeft. Om zulke spelers gaat het namelijk. Spelers die bij jong ajax spelen en dus geen volwaardig lid zijn van de selectie. Van die spelers heeft alleen van axel dongen dit seizoen minuten mogen maken bij het eerste en bij hem is dit ook gebleven bij 5 minuten. Dan kun je toch best beweren dat ten hag dit seizoen (was vorig seizoen overigens niet anders) amper minuten geeft aan de huidige jeugdspelers? 5 minuten in een heel seizoen waar je regelmatig met 3 goals verschil of meer weet te winnen is gewoon niet veel.

1 april 2022 om 11:12

Inderdaad, we verlangen toch allemaal terug naar het Ajax dat bol staat van de middelmatige jeugdspelers die maar doorbreken om het doorbreken toch?

Wat een onzin zeg. Je kunt op Ten Hag van alles aan te merken hebben, maar het is wel iemand die kwaliteit leidend laat zijn. Zit dat goed dan boeit het hem niet of je een aankoop bent of een jeugdspeler.

1 april 2022 om 11:20

Als je Daramy met Unuvar vergelijkt dan gaat jouw verhaal niet helemaal op. Bij jong Ajax doet Unuvar het veel beter dan Daramy, terwijl Daramy wel veel meer minuten gemaakt heeft in het eerste dan Unuvar.

1 april 2022 om 11:30

Waar haal jij toch opeens Daramy vandaag joh. Je lult maar iets en je haalt er vanalles bij om jouw gelijk maar door te drukken, terwijl je, wanneer je 2 hersencellen zou hebben, zelf ook wel kunt weten dat je het niet hebt en krijgt.

1 april 2022 om 11:34

Ja Daramy is ook als een grote aankoop gekomen, dus logisch dat zij hem de kans gaven. Nu maakt hij ook helemaal geen minuten meer in het eerste, in 2022 heeft hij bijvoorbeeld nog geen minuut gespeeld in de competitie. Het is natuurlijk hartstikke leuk om bij het eerste te zitten maar als Unuvar zijnde heb je er nog niks aan om in een heel seizoen pak hem beet 90-200 minuten te spelen, zoals Taylor, Labyad of Daramy.

1 april 2022 om 11:41

"Bij jong Ajax doet Unuvar het veel beter dan Daramy, terwijl Daramy wel veel meer minuten gemaakt heeft in het eerste dan Unuvar."

Daramy, 13 wedstrijden 328 min maakt 25 min p/w.
Unuvar, 3 wedstrijden 71 min maakt 23.66 min p/w.

Dat is niet veel meer minuten Janssen..

1 april 2022 om 11:45

@janssen
Wat klets je toch weer zeg. Daramy heeft het hele jaar nog minder dan twee wedstrijden in het eerste gespeeld. Beide spelen nauwelijks in het eerste.
Ook niet zo raar want dit jaar hadden we Neres en Berghuis ook nog op de flanken. Nu is er wat meer ruimte gekomen nu Neres weg is en Berghuis vaak centraal speelt.

1 april 2022 om 12:04

Ja, de een maakt geen minuten en de ander maakt bijna geen minuten. Misschien gaat je vergelijk gewoon niet zo lekker op. Vergelijk Unuvar maar eens met Timber en think again.

Sinds Ajax die zelf opgelegde zuinigheid en het geforceerde doorschuiven van Jairo Riedewalds en Vurnon Anita's heeft losgelaten heeft het de laatste jaren kwaliteit vooropgezet. In de jaren dat Frank de Boer coach was van Ajax had iemand als Kenneth Taylor zonder meer een basisplaats. Maar door van buitenaf spelers te halen waar je direct door meedoet in de Champions League is de ondergrens gewoon naar boven verlegd en is het stukken moeilijker om aan te pikken.

1 april 2022 om 12:22

@gomes1psv
Heerlijk om toch een reactie te lezen van een fan van een andere NL club die objectief kan reageren.
Chapeau!

1 april 2022 om 12:40

Taylor was gewoon basisspeler geweest in het elftal van de boer. Wat een matig elftal was dat zeg. Hoe de Boer daar 4x kampioen mee is geworden heb ik nooit begrepen.

1 april 2022 om 13:19

Heel simpel, de rest was die jaren nog slechter. Kijk maar naar met hoeveel punten Frank de Boer kampioen werd. Wordt je tegenwoordig geen kampioen meer mee.
Inmiddels zijn alle Nederlandse clubs aan het groeien, kijk maar na de prestaties van de Nederlandse clubs in Europa.

1 april 2022 om 16:17

Het verschil is dat Ajax vroeger nooit een Klaassen op de bank zou hebben zitten. De minuten die Klaassen heeft gemaakt zou je beter door jeugdspelers kunnen laten invullen. Bijvoorbeeld Taylor als cm en unuvar op 10 dan waren deze talenten een stuk verder geweest en meer waard. En je had het salaris van Klaassen kunnen besparen. Het zou dan ook verstandig zijn van Ajax om afstand te doen van dit soort dure bankzitters.

1 april 2022 om 16:32

De prestaties van Nederland kun je niet heel makkelijk met het verleden vergelijken. De EC 2 is namelijk al heel wat jaren verdwenen en het nieuwe toernooi is een veel lager niveau. Los daarvan pakken ze natuurlijk wel lekker puntjes.

1 april 2022 om 17:52

Nothingtops,

"De minuten die Klaassen heeft gemaakt zou je beter door jeugdspelers kunnen laten invullen."

Je vergeet dat Klaassen Mr 1-0 is. Zoals jij het opschrijft klinkt allemaal wel leuk maar Klaassen heeft meerdere wedstrijden beslist met de 1-0 of anders de belangrijke openingstreffer gemaakt zodat Ajax kon uitlopen, dat kun je bijna een zekerheid noemen. Dat gaat niet op voor Ünüvar of Taylor dus dat zou betekenen dat Ajax meer puntverlies zou hebben geleden. Naar mijn mening doe jij Klaassen tekort als een speler die makkelijk te vervangen is, hij staat er bijna altijd als het moet.

Het is leuke voetballer maar geeft Ten Hag wel gelijk. Hij is nog niet toe aan Ajax1 en ik twijfel of hij er ooit aan toe zal komen. Beetje noncelante houding op het veld (in zijn spel). Beetje zoals Ziyech alleen heeft die echt de stappen gemaakt naar de top. Ben benieuwd of hij dit ook kan

Oei, heb gisteren gezien bij die Schotse voetballer van Brugge dat je jezelf niet goed mag vinden, nu ben ik het wel met hem eens, ik zou het zeker een aanwinst voor de eredivisie vinden, maar in Nederland moet je dat door anderen laten zeggen

Pas op in Nederland is het woord zelfvertrouwen een schande , je mag niet denken dat je er klaar voor bent anders wordt het arrogant en owee als je jezelf goed vind !

1 april 2022 om 11:05

Dat hoef je een Ajacied niet uit te leggen dat je snel arrogant genoemd word hoor 😉

1 april 2022 om 11:18

Heeft niet met Ajacied te maken maar met de cultuur in Nederland als een Madueke roept ik ben klaar voor Dortmund krijgt ie een hele groep over zich heen die hem arrogant gaat noemen en over the hill.

1 april 2022 om 11:42

Ja. Omdat ze ogen hebben. Je verwart gezond zelfvertrouwen met opgeblazen zelfoverschatting.

Iemand met zelfvertrouwen voelt zich niet aangevallen door kritiek van een topprofessional als bijv. Ten Hag. Iemand met een opgeblazen ego voelt zich onmiddelijk gekrenkt en gaat dan domme dingen als "dat is dan zijn mening" zeggen. Omdat hij geen rechtgeaardzelfvertrouwen heeft, maar onzekerheid verbloemt. Maar geeft verder niet, er zijn meer mensen die dit onderscheid niet snappen.

1 april 2022 om 13:30

Precies wat AFCArjen aangeeft. Mensen moeten het verschil tussen zelfvertrouwen en zelfoverschatting eens leren. Verder is er erg veel concurrentie op zijn positie

2 april 2022 om 07:47

@AFCArjen,Dat was toch ook het geval bij ene Noa Lang die een paar maanden later heel België aan gort schoot? Dat ene joch die tot man of the match werd gekozen op een veld waar ene Messi, Neymar en Mbappe ook op stonden? Ook die had dat misplaatste zelfvertrouwen en geen realiteitsbesef, overschatte zichzelf en zou hopeloos falen want Erik de profeet zit er nooit naast, toch? Weerwoorden zijn niet van toepassing. Maar geeft verder niet hoor, er zijn meer mensen die dit niet snappen. Stop gewoon met je hypocriete gezwets en zet die Erik ten Hag bril af.

1 april 2022 om 11:42

Zelfvertrouwen en arrogantie balanceren altijd op een dun lijntje. Unuvar roept hier niks geks. Waarschijnlijk zou hij bij een aantal eredivisie clubs zeker in de basis staan. Als hij had gezegd dat hij te goed is voor Jong Ajax dan zouden mensen het arrogant vinden terwijl het in principe op hetzelfde neer komt..

1 april 2022 om 11:50

Natuurlijk had hij bij Sparta of bij PEC wellicht in de basis gestaan. Maar een Sinisterra of een Gakpo was niet gaan banken voor Unuvar.
De vraag is of je met ballen bij PEC verder komt dan via jong Ajax langzaam door te breken in het eerste elftal.

1 april 2022 om 11:55

Het verschil tussen zelfvertrouwen en misplaatste arrogantie is niet makkelijk te onderscheiden. Het gemiddelde IQ in Nederland is relatief hoog, dus wellicht kunnen we dat onderscheid hier beter maken dan in andere landen. Wie weet, als jij je school afmaakt leer je het ook ooit.

Laten we maar zuinig met deze jongen omgaan. Heeft heel veel potentie. Ik zie zeker een rol weggelegd voor hem in het komende seizoen

NOS is ook lekker bezig de laatste tijd. Eerst spreken met EtH, afwachten over wie hij iets 'negatiefs' zegt en dan die speler gaan interviewen en met deze uitspraken confronteren. Want misschien kunnen ze wel een relletje creëren. De sportafdeling van de NOS (vooral Studio Voetbal) was al niet van een heel hoog niveau, maar ze gaan daar nu ook op De Telegraaf-tour.

1 april 2022 om 11:27

Daarin zit natuurlijk wel jouw aanname dat de NOS bewust Ünüvar wilde spreken om hem die uitspraak voor te leggen. Logischer is dat ze gewoon een interview met hem wilden en vervolgens dit ter sprake komt, lijkt me.

1 april 2022 om 11:34

Ja, maar waarom wil je een interview met een speler van Jong Ajax? Dat is toch niet zomaar? Anders hadden ze elke willekeurige speler van Jong Ajax of uit de KKD kunnen interviewen. Maar toch kozen ze er voor om Ünüvar te kiezen en hem dit voor te leggen.

1 april 2022 om 11:37

Is toch niet zo heel raar? Het is een bekend talent en iemand die op zeer jonge leeftijd al heel veel belangstelling had van andere clubs maar ook van de media. Hij is ook nog is de best presterende speler bij jong Ajax en ook een van de grotere talenten uit de kkd en van Ajax.

1 april 2022 om 11:46

Ünüvar had hier elke angel uit kunnen trekken door bijvoorbeeld te zeggen dat hij blij is dat de trainer van Ajax 1 met hem bezig is. De enige reden dat hier een artikeltje van komt is dat dommige antwoord van hem.
"Dat is zijn mening". Alsof Ten Hag de eerste de beste buitenstaander is, ipv de man die hij moet zien te overtuigen.

1 april 2022 om 12:25

Ünüvar is toch simpelweg de blikvanger van dit Jong Ajax? Als je een speler van Jong Ajax mag interviewen zou het bijna raar zijn om juist niet hem te kiezen haha. Dat ze alleen met hem een interview willen om dit voor te kunnen leggen lijkt me wel erg vergezocht.

1 april 2022 om 13:35

@afcarjen oftewel unuvar mag het er niet mee oneens zijn en dit uiten? Hij moet maar gewoon liegen door te zeggen dat ten hag met hem bezig is? Apart...

Denk dat het een goede motivatie voor Unuvar is, hoe Ten Hag het benaderde. Ik was het er ook niet mee eens, hij had gezegd dat Naci het verschil niet maakt, maar geloof dat er op zo'n dag 8 spelers op de bank zitten die het verschil niet maken. Laat hem eens opdraven in plaats van een Labyad, of een wissel om het wisselen (Schuurs bijvoorbeeld)

1 april 2022 om 11:24

Zolang hij op de tribune zit zal hij nooit het verschil maken. Ik zie Unuvar geregeld in de KKD voorbij komen, en daar zie je hem ballen geven waarbij ik denk dat hij dit in de ED ook kan. Daarbij heb ik Ajax wedstrijden zien spelen waar (zoals jij ook al zegt) wissels ingebracht worden die het verschil ook niet maken. Zeker als je tegen een heel verdedigend team staat vind ik Unuvar wel een type die in de kleine ruimte iets kan forceren. Dan heb je (in mijn ogen) meer aan Unuvar dan aan een Daramy die ruimte nodig heeft om zijn actie te maken.

1 april 2022 om 11:49

Kijk ook regelmatig jong Ajax en zie hem ook veel balverlies hebben. Goede speler maar moet nog constant worden

1 april 2022 om 12:01

Euuh beste Janssen, Daramy speelt ook niet in het eerste van Ajax. Beide spelen in jong Ajax. Op 18 jarige leeftijd gewoon minuten maken in de eerste divisie, hoe goed wil je het hebben?
Al zijn 18 jarige leeftijdsgenoten bij de jeugdopleidingen bij de grote clubs spelen in veredelde belofte competities. Of zitten ergens wekelijks op de tribune zonder speeltijd.

1 april 2022 om 12:47

Daramy heeft in de ED toch in 9 wedstrijden mee gedaan (en zelfs 2 in de CL). Dit terwijl hij in de KKD pas in 7 wedstrijden zijn opwachting gemaakt heeft (wel meer minuten omdat hij in de KKD wel basis staat en in de ED en CL het van invalsbeurten moet hebbeb. Dit zijn toch totaal andere cijfers dan dat Unuvar heeft. Daramy is voor de wedstrijden terug gezet naar Jong Ajax omdat hij het in het eerste niet of te weinig liet zien. Unuvar heeft niet eens met invalbeurten een echte kans gekregen.
Ik vraag mij af of hij goed genoeg is voor Ajax. Zijn fysiek blijf ik toch een groot nadeel vinden. Echter dat Unuvar het verschil niet maakt slaat helemaal nergens op. Dit doet hij bij Jong Ajax volgens mij als meeste.

1 april 2022 om 11:28

Hij moet gewoon heel even geduld hebben, maar dat geldt voor meerdere talenten. Volgend seizoen zijn Labyad en Danilo weg. ik neem aan dat ze die Daramy gaan verhuren en verkopen ze met een beetje geluk Gravenberch voor een mooi bedrag. Dan gaan jongens als Taylor, Mo en Unavar automatisch wat meer minuten maken. Hopelijk blijft Kudus wat langer fit en krijgen we meer te zien van jongens als Hansen, Rasmussen, Regeer en Martha. Allemaal jongens met een mooie toekomst voor zich.

1 april 2022 om 11:45

Ik denk dat Ajax ook weer versterkingen gaat halen. Labyad en Danilo staan die jonge talenten trouwens ook nauwelijks in de weg, die hebben echt amper speelminuten gemaakt, vooral Labyad met 25 minuten. Denk dat het beter is voor Unuvar om zich gewoon even uit te laten lenen.

Zijn Hansen en Martha goed genoeg voor het eerste van Ajax, zeker voor volgend seizoen? De stats van die 2 zijn echt waardeloos.

1 april 2022 om 12:52

Hoeveel spelers die uitgeleend worden hebben het uiteindelijk gered bij Ajax ? Voor de meeste spelers die uitgeleend worden geldt dat ze geen basis bij Ajax worden. Waarbij ik wel vind dat Unuvar na dit seizoen minuten moet gaan maken in de ED. Maar dat geldt voor meer spelers (ook Taylor en vooral Schuurs). Schuurs maakt dan nog wel geregeld minuten maar als je ziet waar hij nu staat ten opzichte van bijvoorbeeld Botman, dan heeft Botman afgelopen jaren veel grotere stappen gemaakt dan dat Schuurs dit gedaan heeft. Dit terwijl Schuurs een groter talent was en bij het laatste jeugd EK (of WK) ook gewoon beter was dan Botman.

1 april 2022 om 13:21

"Voor de meeste spelers die uitgeleend worden geldt dat ze geen basis bij Ajax worden."

Dat lijkt mij nogal logisch anders zou het betekenen dat Ajax ieder seizoen kan aantreden met een basis die volledig uit eigen jeugd bestaat. Ajax heeft een goede opleiding maar zo goed dat zij het alleen met eigen jeugd redden is een utopie.

"Hoeveel spelers die uitgeleend worden hebben het uiteindelijk gered bij Ajax ?"

Zo uit mijn hoofd, Reiziger, Vermaelen, Vertonghen, R de Boer, v/d Meyde, de Mul, 'O Brien, Blind. Er zullen er vast meer zijn maar ik heb geen zin om daar energie in te steken.

Ik snap sowieso niet waarom Erik hem niet meeneemt, al is het maar op de bank, al valt ie maar 5 minuten in bij een voorsprong.

Als Tadic en Berghuis je concurrenten zijn moet je van goede huizen komen. Dat zijn overigens ook nog eens niet de enige spelers want Kudus en Klaassen zijn ook nog erg goed. Wordt een lastig verhaal, natuurlijk presteert hij goed in jong Ajax maar als Kudus daar een keer meedoet is hij ook de absolute uitblinker.

Jaartje verhuren volgend seizoen in de Eredivisie. Willem2, Heerenveen of RKC ofzo. Ploegen die proberen te voetballen. Voor Ajax komt ie nog tekort. Ook volgend seizoen.

Off topic heel wat anders!!! B R E A K I N G

sc Heerenveen en sc Cambuur starten de bespreking voor een mogelijke op handen zijnde verregaande samenwerking, die uiteindelijk moet leiden tot een fusie van beide clubs tot FC Friesland. Met deze vereende krachten wil de nieuwe club uitgroeien tot een club die weer jaarlijks mee zal kunnen doen in de (sub)top van de Eredivisie. Doel: behalen van de Champions League waar sc Heerenveen in het verre en rijke verleden reeds aan heeft mogen ruiken. Volgens Sander de Vries van de LC en Feanonline hebben de eerste gesprekken tussen Cees Roozemond en de Cambuur directie in het diepste geheim plaatsgevonden.
Een hagelnieuw stadion zou moeten komen langs de A32 nabij Akkrum en Grou. In de jaren 80 was hier ook al sprake, maar kwamen de beide aartsrivalen er onderling niet uit. Nu lijkt het er toch alsnog van te komen. Eerst ondenkbaar, maar nu de realiteit.

Bron: Sander de Vries i.s.m. Feanonline

1 april 2022 om 11:29

Heb je de kalender al bekeken vandaag?

1 april 2022 om 12:02

Hahaha inderdaad. Maar er zijn er altijd die het even vergeten. Ik dacht trouwens dat die sneeuw ook een 1 april grap was, tot ik naar buiten keek.

Kom gewoon naar PSV!
Onder de vleugels van Van Nistelrooy kan je shinen .

Maar dit is toch gewoon een pareltje? Geef hem een kans..

1 april 2022 om 11:50

Haha, nee.Gaat hij nooit doen. Lukt het niet bij Ajax, dan staan de Europese topclubs al klaar.Maar deze jongen is verstandig en zijn ouders eo. ook. 👍🏼 Wil pertinent slagen bij Ajax, anders kon hij al lang naar een Barca bijv. Die hadden een paar jaar geleden ook al interesse. Hij wordt nu een beetje ongeduldig, wat te begrijpen is. Maar volgens seizoen gaat definitief zijn seizoen worden bij het eerste.Lijkt in veel dingen op Nouri, als speler op het veld, maar ook met de iets tragere ontwikkeling dan verwacht, door stevige concurrentie en misschien lichamelijk nog een achterstand. Ze hebben geen lichaam als Seedorf of Gravenberch, die moeiteloos meegaan/meegingen met het geweld van de grote jongens. 😃Komt goed met deze ruwe diamant! 👍🏼Sowieso volgend seizoen elke wedstrijd op de bank minimaal.

1 april 2022 om 12:58

Wat een lang verhaal joh.

Gewoon lekker naar PSV komen, zou hem goed doen!

Unuvar is goed bezig dit seizoen. Dit seizoen is hij echt aan het groeien. Hopelijk lukt het hem om in de voorbereiding een vast plekje bij het eerste elftal te krijgen. Anders zou ik misschien toch nadenken over een verhuur naar een eredivisie club zodat je nog meer kan groeien!

Jarenlang als grootste talent gezien binnen ajax, ik had hem al als basisspeler verwacht op z'n 18e. Net zoals die jongen die nu van Anderlecht komt die nu als groot talent wordt beschouwd, is het niet vanzelfsprekend dat je de top haalt. Ook al ben je iedere lichting de beste speler.

1 april 2022 om 12:04

Unuvar is pas 18 dus doe even normaal. En ten Hag overschat vinden. Moet je kijken wat ten Hag allemaal voor ajax gedaan heeft. Maar ik hoop voor jou dat ajax een trainer vind die de jeugd weer een kans geeft en kunnen jullie weer spelen om plek 3.

Bewijst in de media en regelmatig op het veld over een bijzonder kort lontje te beschikken. Voor een jongen op zijn positie soms onbegrijpelijke tackles en charges. Maar toch kan ie wel wat. Wekelijks uitblinken bij Jong zou een pre moeten zijn gezien de hype die aan hem werd opgehangen. Ben wel nieuwsgierig of ie het waar kan maken bij 1.

Zou mooie speler voor Twente zijn. 2 jaar huren

Het mooie is dat Unuvar zelf aangeeft voetbaltechisch klaar te zijn voor de eredivisie maar mogelijk beseft hij zelf dat hij fysiek (niet de inhoud heeft) al op eredivisie niveau van waarde te zijn voor Ajax.
Lekker sterker worden bij Jong Ajax en dan zal de stap naar Ajax 1 vast wel volgen.

1 april 2022 om 13:43

Fysiek is bij ajax bekend dat hij qua inhoud niet onderdoet voor andere spelers toen zij in het verleden de stap maakte naar het eerste.

Je kan beter een Unuvur kansen gaan geven dan een Daramy



De realiteit is dat Ajax gewoon te weinig punten voor staat om jeugd een kans te geven en nooit meer een voorsprong heeft waarbij je het risico kan nemen. Sta je 4-0 voor tegen RKC een kwartier voor tijd dan laat je jeugd meedoen. Ben je stom om een 2-0 voorsprong weg te geven, idem tegen Cambuur, dan laat je de jeugd op de bank. Want de druk om die stommiteiten goed te maken kan je niet bij de jeugd leggen. Het is dus feitelijk aan de oudere spelers te danken/wijten dat de jeugd nu geen kans krijgt. Die bakken er namelijk weinig van. Als die bal van Blind tegen PSV uit wordt gegeven (zelfs ik als Ajax supporter vindt dat onbegrijpelijk) sta je gewoon 1 punt achter op PSV. Dan moet je jezelf nog meer doodschamen dan je nu al moet doen met twee punten voor en belachelijk slechte potjes tegen o.a. Utrecht, Willem II, RKC, AZ thuis, Heracles en Cambuur. Dan noem ik er zes en PSV uit nog niet eens, maakt samen zeven. Dankzij die wanprestaties krijgt de jeugd nu geen kans namelijk.

Sowieso wordt het tijd voor een andere trainer, dat heb ik in andere topics al aangegeven namelijk. Samengevat: op welke gronden Ten Hag in beeld is bij MU als eerste keus is mij een raadsel. Heeft idd groot succes gehad enige jaren gelden in CL, maar Lyon, Leipzig en nu Villareal komen ook heel ver. Dat kan weleens gebeuren en hij had ook wel heel erg goede spelers. Maar die prestatie wil ik niet downgraden. Top en ik heb gejuicht en gedanst. Maar... seizoen erna wordt stil gelegd na 25 wedstrijden. Gelijk in punten met AZ en zeker geen favoriet voor de landstitel. Vorig seizoen in de eredivisie wel goed, maar come on.... Internationaal de afgelopen jaren afgelegd tegen Valencia, Getafe, Atalanta, AS Roma. Dit jaar CL goed, maar wel in een pretpoule met wel erg gehavende tegenstanders. Even zo goed gejuicht, maar tegen Benfica, de nr 3 van Portugal gewoon slecht gepresteerd. Lang verhaal kort: ik ben tevreden met de uiteindelijke ranglijsten, maar Ten Hag rijp voor een topclub? Ik betwijfel het echt.

Nouja, simpele oplossing: kom gewoon jaartje Heerenveen doen. Neem Hansen en Taylor mee ofzo, gezellig.
Ajax kan ze ook verkopen met eerste terugkoop clausule, omzeilen ze meteen verhuurverbod van de FIFA haha.
Niks mis mee

13 goals en 10 assists dan mag je best wel is de kans krijgen laat veel meer zien dan een Daramy in dezelfde competitie. En mag best bij de selectie zitten op wedstrijddagen ipv een keeper of een labyad. 2 keepers op de bank is overbodig

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren