Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nu zit je aan Ziyech vast, ook in de slechte tijden die misschien komen’

Laatste update:

Hakim Ziyech werd in de afgelopen maanden meerdere keren in verband gebracht met een vertrek bij Ajax. De spelmaker maakte eerder deze week echter een einde aan de geruchten door, tot grote vreugde onder de achterban van de Amsterdammers, een nieuwe verbintenis te tekenen bij zijn werkgever. Kenneth Perez heeft echter zijn twijfels bij deze ontwikkeling.

“Ik snap de noodzaak bij Ajax eerlijk gezegd niet. Hij wil natuurlijk naar een club of vijf in de wereld, waarvan hij vindt dat hij daar hoort. Laten we zeggen Real Madrid, Barcelona, dat soort clubs. Die komen waarschijnlijk niet voor hem”, vertelt de oud-Ajacied bij FOX Sports. “Dan is de noodzaak er niet echt, want je verlengt natuurlijk een contract omdat je hem uit de handen van clubs wil houden. Als hij niet naar een Sevilla of een AS Roma wil, die anderen komen niet…”

Ziyech werd ook genoemd bij Bayern München, maar Perez vraagt zich af hoe concreet de belangstelling van de Duitse grootmacht daadwerkelijk is geweest: “Als zij echt interesse hadden gehad, had hij waarschijnlijk zijn contract niet verlengd. Dat was natuurlijk wel een van de clubs die hij in zijn hoofd had om voor te gaan spelen. Daar kan hij ook meer gaan verdienen dan hij nu bij Ajax doet.”

“Nu zit je aan Ziyech vast, ook in de slechte tijden die misschien gaan komen. Nu verdient hij zoveel geld dat er financieel gezien geen noodzaak is om naar een club als Sevilla te gaan”, gaat Perez verder. De voormalige middenvelder denkt wel dat een stap naar bijvoorbeeld LaLiga sportief gezien een uitdaging was geweest voor Ziyech: “Daar heb je niet zo heel veel wedstrijden zoals zaterdag tegen FC Emmen, waarin je op zestig procent kan spelen, of een wedstrijd tegen een Fortuna Sittard straks.”

Ben jij het eens met Kenneth Perez?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien zodat je hem voor meer kan verkopen volgend seizoen anders heedt hij een 1 jarig contract hierna? Ook zorg je hiervoor dat het een gemotiveerde speler blijft. Lijkt me dus vrij logisch als je toch het geld hebt.

12 augustus 2019 om 00:05

Aan wie ga je hem verkopen dan? Aangezien hij alleen naar een grote topclub wilt en die niet gaan komen.

12 augustus 2019 om 00:13

Dat zie je dan wel, maar je verdient er in ieder geval meer aan met een langer contract.

12 augustus 2019 om 06:30

Sjees men propt woorden in zijn mond. Hij heeft nooit gezegd dat hij alleen naar de absolute top wilt. Hij wilt naar een club die bij hem past. Zit een groot verschil in. Sevilla bijvoorbeeld vindt hij niet bij hem passen. Zelfs promes ruilt Sevilla in voor Ajax. Waarom zal Ziyech dan naar daar gaan bijvoorbeeld ? Denk dat hij wel ja zegt tegen een leverkussen of Dortmund. Zij spelen het type voetbal wat bij hem past. Ook niet de beste ploegen ter wereld. Maar goed. Voorlopig blijft huj bij Ajax en dat vind ik super.

12 augustus 2019 om 08:10

Heeft hij dat ooit gezegd? Een club die bij hem past, d asr wil hij heen.

12 augustus 2019 om 10:20

Hij heeft gezegd dat hij Ajax wilt verlaten voor een “echte” topclub. Kan aan mij liggen, maar hoe interpreteer je, een “echte” topclub?

12 augustus 2019 om 13:00

Tottenham , Dortmund bijvoorbeeld. Zo zijn er nog wel een paar te noemen. Gaat bij hem vooral om zijn gevoel.

Vast zitten aan Ziyech? Hou toch op man! Dit is juist goed nieuws voor Ajax, voor hem zelf en voor de hele eredivisie, hier slaat Perez volledig de plank mis.

12 augustus 2019 om 00:06

Voor Ziyech goed, maar het had Ajax geld gescheeld want Ziyech zou toch niet vertrekken en nu is hij verreweg de best betaalde speler in de selectie wat voor scheve gezichten kan zorgen terwijl dat je bespaard kon blijven.

12 augustus 2019 om 00:09

Tuurlijk niet, een type Ziyech zal Ajax niet zo snel meer vinden. Een Ziyech met een 1 jarig contract zal ook niet zo veel meer opleveren, dus gewoon goed gehandeld van Ajax.

12 augustus 2019 om 07:07

Een Ziyech met een driejarig contract levert ook niet veel op zonder interesse.

12 augustus 2019 om 08:09

Mooi dan blijft hij nog langer. En contractverlenging zorgt dat hij zelf ook meer op zijn plek zit. Een blije Ziyech is een blij Ajax.

12 augustus 2019 om 00:53

Cruijff draait een paar x in zn graf als ie hoort dat een 26 jarige 4mio gaat verdienen in de ed en bij zn aller ajax. Deze man wordt niet beter en gaat zn prestaties van vorig seizoen nimmer evenaren. Wel wisselvalligheid.

12 augustus 2019 om 01:09

Heel goed Tom knipping nagepraat Martinarody, sticker voor jou. Onzinnige opmerking natuurlijk. Cruijff vond het prima om geld uit te geven aan spelers die wezenlijks iets toevoegen aan Ajax en wiens kwaliteiten (nog) niet voorhanden zijn in de jeugdopleiding.
Daarnaast stel je dat hij de prestaties van vorig seizoen nooit meer zal evenaren. Dat is een aanname van jou die nergens op gebaseerd is. En wisselvalligheid hoort nu eenmaal bij spelers die het van hun brille en creativiteit moeten hebben. Dat had hij ook vorig seizoen.

12 augustus 2019 om 01:14

Chefvoetbal: tom wie? wacht nou maar af of je überhaupt ajax de groepsfase bereikt. Met dit spel in ieder geval niet. Ik roep hier 2 jaar lang dat er een reden is dat hakim niet vertrekt en die reden wordt in 9 vd 10 duels zichtbaar. Hij is enkel beloond om dat geen enkele club hem aandurfde. En overmars moest als teken van daadkracht, kijk ons spelers behouden, diep in de buidel tasten. Maw, deze hakim heeft ajax zelfs misbruikt. 4mio...hoeveel verdient frenkie bij barca? 7? I rest my case

12 augustus 2019 om 01:21

krijgt de jong niet een bedrag van 15 miljoen per jaar ofzo?

12 augustus 2019 om 01:25

Gloryunited: neen. De ligt verdient 12mio bij juve. En hij liet gister en daarvoor zien waarom en wat zn aard is haha

12 augustus 2019 om 01:27

Frenkie verdient rond de 17miljoen. Dus ik begrijp 'm niet.

Daarbij kwam mede door Ziyech Ajax in de finale van de EL en bijna in de finale van de CL. Met spel wat bij Ajax hoort wonnen ze de dubbel. Dus dat de rest stront in de ogen heeft en het dan blijkbaar niet in Ziyech ziet zou mij als supporter van Ajax echt een rotzorg zijn. Dat een Ajax dat kampioen is zoveel punten in Europa heeft gehaald door die finale en halve finale zich alsnog moet kwalificeren voor de CL is een schande maar dit Ajax hoort gewoon met het behoud van deze spelers in de CL. Ik weet dat jij dat niet kan handelen dus ik wacht met smart op weer een prachtig seizoen.

12 augustus 2019 om 03:26

Dat Ajax investeert heeft ze tot nu toe geen slechte windeieren gebracht. EL finale na het aantrekken van Ziyech en CL halve finale na het aantrekken van Tadic en Blind.

Het verlengen van alle contracten betekent dat ze nu de CL winnen?

12 augustus 2019 om 08:25

@martinarody

"chefvoetbal: tom wie? wacht nou maar af of je Ãâ¼berhaupt ajax de groepsfase bereikt. "

Misschien een idee om de raad die je @chefvoetbal geeft, zelf ook eens op te volgen en te wachten met je (negatieve) oordeel tot duidelijk is of Ajax door is om de CL? Of ben je te bang dat ze het wel halen en je je gal daardoor niet kunt spuwen? En is het misschien ook een idee om zelf een mening op te bouwen ipv anderen bijna letterlijk te citeren omdat het je goed uitkomt? Je hebt wel een hele grote mond voor iemand die niet eens een eigen mening heeft, maar uitsluitend anderen napraat.

"ik roep hier 2 jaar lang dat er een reden is dat hakim niet vertrekt en die reden wordt in 9 vd 10 duels zichtbaar. Hij is enkel beloond om dat geen enkele club hem aandurfde."

Onzinnige uitspraak waaruit niet alleen blijkt dat je een persoonlijke aversie hebt tegen Zyech, maar die ook nog eens op gespannen voet staat met de feiten. Het is een publiek geheim dat Zyech vorig jaar een mondelinge overeenkomst had met Roma over een 5 jarig contract, maar dat Roma er niet met Ajax uitkwam ondanks dat de transfersom vooraf vaststond. Dit jaar had hij naar Sevilla gekund, maar heeft hij zelf bedankt voor de eer. Bovendien wordt hij al de gehele transferperiode nadrukkelijk in verband gebracht met Bayern en als hij perse had weg gewild, had hij natuurlijk ook rustig kunnen wachten met bijtekenen tot aan het eind van de transferperiode omdat algemeen bekend is dat dan de meeste deals worden beklonken. Je probeert mensen verhalen op de mouw te spelden die zover van de werkelijke feiten afstaan, dat ze zelfs te ongeloofwaardig zijn om de rubriek "in de wandelgangen" te kunnen halen. Zyech heeft bijgetekend bij Ajax omdat hij het naar zijn zin heeft, het voetbal van Ajax hem op het lijf geschreven is, de meeste supporters hem na een moeizaam begin in het hart hebben gesloten en hem beoordelen op waar hij goed in is en niet op wat hij minder goed beheerst. Zyech en Ajax is uiteindelijk een goed huwelijk gebleken en in een goed huwelijk ligt een scheiding minder voor de hand. Zyech heeft zelf de keuze gemaakt om bij Ajax te blijven en iedereen die net doet alsof het huwelijk met Ajax een gedwongen huwelijk is, is niet meer dan een fantast. De uitspraak dat Zyech Ajax zou hebben misbruikt is een van de meest stompzinnige die ik ooit gehoord hebt en een grove belediging voor alle mensen die echt worden of zijn misbruikt. Omdat mensen die dat is overkomen, daar natuurlijk net zo min om hebben gevraagd als Zyech om contractverlenging. Dat is op initiatief van Overmars en Ajax gebeurt en dat geef je in je bijdrage nota beide benen ook zelf toe. Logisch redeneren is kennelijk ook al niet aan je besteed.

12 augustus 2019 om 08:46

@nforl

"vast zitten aan Ziyech? Hou toch op man! Dit is juist goed nieuws voor Ajax, voor hem zelf en voor de hele eredivisie, hier slaat Perez volledig de plank mis."

Inderdaad! Alsof het voor een club een probleem is als ze aan de beste speler vast zitten? Dat een sportman een dergelijke uitspraak doet, is op zich natuurlijk al volstrekt onbegrijpelijk. Het is nog veel onbegrijpelijker als die sportman wordt ingehuurd als analist is voor de Nederlandse competitie en al zolang dat hij inmiddels toch zou moeten door hebben dat 1 van de grootste problemen, zo niet het grootste probleem van de Nederlandse clubs is dat ze weliswaar grote talenten voortbrengen, maar ze niet weten vast te houden. NL mag als voetbalnatie blij zijn dat topspelers voor de Nederlandse competitie behouden blijven en zelfs bereid zijn om vanuit een topland als Engeland terugkeren op het oude nest. Als die trend zich door zou zetten en zich ook nog eens verbreed, kan NL in de toekomst wellicht weer een plaatsje in de top 8 van de coeeffficientielijst verwerven en weer vol worden aangezien en daarmee aantrekkelijker worden voor eigen en goede buitenlandse spelers. Het is eigenlijk volstret belachelijk dat iemand daar een nadeel in ziet.

12 augustus 2019 om 11:44

Vast zitten aan Ziyech is zoiets als getrouwd zijn met doutzen kroes. Ja je zit vast aan een.... Kanjer.

Wat een straf om vast te zitten aan Ziyech. Als ajax hem zou laten gaan had iedereen weer geroepen dat ajax geen plan heeft en zo nooit doorstoot naar structureel groepsfase etc.


2013 had ajax ook een "doorstoot" moment met eriksen en aldeiwereld , die werden gewoon verkocht en kregen we duarte. Dat is het verschil met nu

12 augustus 2019 om 00:01

Verschrikkelijke tijd. Een Eriksen ging voor 13,5 milljoen ook maar omdat Ajax destijds de contracten niet goed op tijd verlengde. Daar is Ajax dus nu veel consequenter in en dat snapt Perez blijkbaar niet.

12 augustus 2019 om 00:02

Klopt , wat een rot zomer toen (voetbaltechnisch gezien als ajax fan) gewoon paar dagen voor het sluiten. Ik ben super blij met hoe ajax het nu aanpakt.

12 augustus 2019 om 00:07

Ziyech gaat sowieso nergens heen want die wilt naar de absolute top die hem toch niet wilt, laat staan dat ze een mega bedrag voor hem gaan neertellen...

12 augustus 2019 om 00:14

En dat is precies wat ik hoop Peter. Want met spelers als Ziyech, vd Beek, Neres, Blind, Tagliafico en Onana gaan we het weer prima doen in Europa. Dit waren de spelers trouwens die naast De Ligt en De Jong gegarandeerd weg zouden zijn volgens velen hier na 'de stunt' van vorig jaar.

12 augustus 2019 om 00:33

@myvision En wat te denken van Tadic. Echt heerlijk dat we zulke spelers langer kunnen behouden . Dit is de tijd waarnaar wij gehunkerd hebben!

12 augustus 2019 om 01:54

Ziyech zou volgens velen weggaan, maar niemand had een grote club in gedachten en niemand had verwacht dat hij nee zou zeggen tegen een Europese suptopper, Vd Beek wordt nog steeds aan gehengeld, Neres is niks bijzonders, die heeft alleen maar leuke momenten gehad in de CL. Het had mij verbaasd als die een transfer had gemaakt, zeker na zijn dramatische prestatie tijdens de Copa, Blind zit gewoon goed bij Ajax en zou Ajax alleen moeten verlaten voor een absolute topclub, maar die gaat niet komen voor Blind, Tagliafico had ik wel verwacht dat die weg zou gaan net als de meesten en Oanana ook. Dus er zijn eigenlijk maar twee spelers uit je lijst van wie men had verwacht dat ze weg zouden gaan die gebleven zijn. Ajax gaat het Europees echt niet weer zo goed doen als vorig seizoen. Ik snap na vorig seizoen toen je als Ajax supporter de mooie momenten mee had gemaakt dat je gelooft dat Ajax weer erbij hoort, maar ik zou zelfs verrast zijn als ze zich weten te kwalificeren voor de CL.

12 augustus 2019 om 04:48

Je zou verrast zijn als ze zich weer weten te kwalificeren voor de cl?? Terwijl ze nu een goede uitgangspositie hebben en daarna tegen nicosia of qarabag spelen... sorry, maar dan kan ieder persoon die een beetje objectief naar voetbal kijkt jou niet serieus nemen in deze. Natuurlijk is het niet 100% zeker, maar ze zijn nu far de favoriet om zich te gaan plaatsen.

12 augustus 2019 om 04:55

Als dat zo bij far is dan speel je niet gelijk tegen een Poak, wat goed speelt op de counter en Ajax waarschijnlijk naïef genoeg zal zijn om te komen, maar je hoeft mij niet serieus te nemen, ik spreek je wel wanneer Ajax zich meldt in de EL...

12 augustus 2019 om 06:48

Vorig jaar speelde ze in deze ronde gelijk tegen Luik war een veel minder team had dan Paok. Uit 2-2 is gewoon een gunstige positie dat snap je toch ook wel?

12 augustus 2019 om 07:35

@Peter_salie.
Ziyech wil naar een club toe die bij hem past , dat is heel iets anders dat hij heeft gezegd dat hij naar een absolute top club wil. Ik denk als Arsenal had aan geklopt hij ja had gezegd. Of een club Als Dortmund...

12 augustus 2019 om 07:51

Peter_Selie Och och och, personen zoals jij zien we 9 vd 10 keer niet meer terug wanneer ze de plank compleet misslaan. Ik krijg bij jou ook het gevoel dat je niet geheel objectief hier je mening verkondigt. Het klopt zeker dat Ajax nog niet geplaatst is, echter zijn zij met hun selectie en spel wel de favoriet. Niks is gegarandeerd in het voetbal, dus ik zal ook niet op voorhand roepen dat ze 100% zich zullen kwalificeren, maar ik verwacht Ajax gewoon in de groepsfase van de CL. En wat betreft Ziyech, stel dat er volgens jouw theorie geen enkele club waar hij interesse in heeft langs komt, dan heeft Ajax gewoon een geweldenaar tot 2022. Dus daar hoef jij je niet zo druk over te maken

12 augustus 2019 om 08:20

Je zou verrast zijn? Is een PAOK DAN ZO bijzonder? Ajax is weer een verder met ritme van wedstrijden. Als je dit doorkomt is oom Quarabag niet onoverkomelijk.

12 augustus 2019 om 08:25

Objectief een mening verkondigen. Die kan in ieder geval op een tegeltje

OT: blij dat hij blijft, de basis die nu ligt zorgt er hopelijk voor dat de ondergrens weer een stukje is oogeschoven, tegen vitesse was dit nog niet te zien. Hoop wel dat we sneller in de flow komen en minder punten laten liggen dan vorig jaar. En daarnaast natuurlijk kwalificatie voor de CL.

12 augustus 2019 om 08:57

@myvision

"verschrikkelijke tijd. Een Eriksen ging voor 13,5 milljoen ook maar omdat Ajax destijds de contracten niet goed op tijd verlengde. Daar is Ajax dus nu veel consequenter in en dat snapt Perez blijkbaar niet. "

Klopt niet. Eriksen wilde zijn contract niet verlengen omdat hij net als De Ligt en De Jong nu toe was aan een nieuwe uitdaging. Dat hij zo weinig opbracht, komt omdat zijn zaakwaarnemer bij zijn laatste contractverlenging een vaste afkoopsom in het contract had laten opnemen. Dat was noodzakelijk omdat hij dat contract zonder die afkoopsom niet wilde tekenen. Bovendien is Eriksen vlak na de machtsovername door de huidige bestuurders vertrokken en het is algemeen bekend dat die door het wanbeleid van hun voorgangers waren genoodzaakt om een zware bezuinigingsoperatie door te voeren. En als je moet bezuinigen, kan je uiteraard geen dure contracten uitdelen. Dat het nu financieel zo goed gaat met Ajax, is mede te danken aan die bezuinigingsoperatie die er voor heeft gezorgd dat de club de financien weer onder controle wist te brengen. Het zou volstrekt onmogelijk zijn geweest als men op oude voet was door gegaan met het dichten van het ene gat met het andere.

"nu verdient hij zoveel geld dat er financieel gezien geen noodzaak is om naar een club als Sevilla te gaan"

Is dat niet precies het hele doel van Ajax

12 augustus 2019 om 00:01

Absoluut, er zijn nu maar weinig teams onder de absolute top die zijn salaris kunnen evenaren of verbeteren. Dit is exact wat Ajax nu wil en kan met sterkhouders. Goede zaak!

12 augustus 2019 om 00:02

Ja, mannen als Perez scharen Ajax altijd nog onder de subtop klaarblijkelijk. Als dit Ajax zo in tact blijft zoals het nu lijkt en het weer op de heupen krijgt, dan is die stempel van Perez totaal misplaatst.

12 augustus 2019 om 00:07

Wil je zeggen dat ajax tot de top van europa behoort? Sorry, maar dan zie je het toch echt iets te rooskleurig in.

12 augustus 2019 om 00:09

Ajax behoort Europees ook onder de suptop. Daar doet een stunt jaar in de CL echt niet aan af hoor... laat ze eerst maar met poak afrekenen wat ook niet al te makkelijk ging.

12 augustus 2019 om 00:11

Waarbij hoor je dan als je tot een minuut voor tijd in de CL finale staat en Juve, Real en Bayern op kwaliteit bij vlagen wegspeelt?

12 augustus 2019 om 00:11

Ajax stunt dan wel even 2 keer in 3 jaar, of noemen we dat niet stunten?

12 augustus 2019 om 00:13

Haha, Ajax is valt ver onder te Europese top vooral nu De Ligt & De Jong weg zijn.

12 augustus 2019 om 00:16

Haha Broema, we zullen zien.

12 augustus 2019 om 00:48

Wat is volgens jou subtop? In mijn ogen zijn dat Dortmund, Napoli, Lyon, Sevilla, Roma, die categorie. Ik vind dat Ajax hier zeker de laatste tijd zeker bij geplaatst mag worden.

12 augustus 2019 om 00:55

@ Peter_selie

Ajax heeft binnen drie seizoenen nu al twee keer iets gedaan wat volgens velen schier onmogelijk was, en zelfs daarvoor deed Ajax het niet onverdienstelijk wanneer Ajax in de Champions League uitkwam. Waarbij met enige regelmaat stuntte tegen veel beter geachte tegenstanders waardoor Ajax steeds net naast die tweede plek greep; maar alsnog gewoon keurig als derde eindigde zodat Ajax in de Europa League verder kon gaan. Daar waar de meeste mensen vooraf het van de daken schreeuwde dat Ajax wel puntloos onderaan zou eindigen.

Voor Nederlandse begrippen is er al een aantal jaar een stijgende lijn te ontdekken bij Ajax Europees gezien, waar mening nationale en internationale clubs zou voor zouden tekenen. Dus wat dat betreft heeft Ajax niets te bewijzen met je "laat ze eerst maar van Poak winnen". Iets wat overigens los staat van het gegeven dat elke ploeg (en dus ook Ajax) zich elk seizoen weer opnieuw moeten laten zien. Al weten wij beide dat jij die uitspraak niet op die manier bedoelde.

12 augustus 2019 om 01:55

Dus gebaseerd op een eenmalig seizoen hoor je dan opeens bij de top? Alles viel gewoon goed op zn plek... Griekenland wat destijds het EK won werd ook niet bij de toplanden gerekend....

12 augustus 2019 om 01:56

Het seizoen laten konden ze zich niet eens plaatsen voor Europees voetbal. Hoe vaak maken Europese topclubs dat mee dat ze zich niet weten te plaatsen voor een Europees toernooi?

12 augustus 2019 om 01:58

Laatste tijd? Vorig seizoen deden ze het geweldig, maar jaar ervoor konden ze zich niet eens kwalificeren voor Europees voetbal, jaar ervoor de finale weten te bereiken en daarvoor was het heel lang geleden dat ze een rol van betekenis hebben gespeeld....

12 augustus 2019 om 10:11

Leer even lezen... ik zeg letterlijk dat ze het jaar voor dat ze zich niet wisten te kwalificeren de finale hebben gehaald. Dus wat is er kinderachtig aan? Dat jij niet kunt lezen is niet mijn schuld en dat je er niet tegen kunt wanneer er kritiek op Ajax komt is pas kinderachtig... dus omdat ik minder vertrouwen heb in Ajax loop ik de boel op te naaien, oke duidelijk.

12 augustus 2019 om 13:19

@peter_seliehoe vaak heb je hier nu al hetzelfde gepost? "laat Ajax eerst maar met poak (????) afrekenen.................." Blijkbaar zit je aversie tegen Ajax zo diep dat je het tig keer nodig vind om hetzelfde te zeggen dat je zelfs niet eens ziet dat het Paok (!!!) is.

13 augustus 2019 om 07:48

Hoe vaak moeten clubs die gerekend worden tot de Europese top en subtop überhaupt voorrondes spelen? Hoeveel clubs die gezien worden als top en subtop hebben het probleem dat vanwege de financiële verschillen het geen uitzondering is dat je 3 a 4 basisspelers kwijtraakt in 1 zomer? (Waarvan 3 verdedigers in de zomer van 2017 en een belangrijke middenvelder..)

Overigens vind ik je statement dat Ajax de jaren voor de finale geen rol van betekenis heeft gespeeld nogal flauw en statistisch gezien onjuist, op de UEFA ranking op basis van de laatste 5 jaar staat Ajax op de 20e plaats en over de laatste 10 jaar zelfs 19e wat toch lijkt te duiden op een vrij aardige rol van betekenis in Europa!

12 augustus 2019 om 09:19

Ziyechgoat

"nu verdient hij zoveel geld dat er financieel gezien geen noodzaak is om naar een club als Sevilla te gaan"

"is dat niet precies het hele doel van Ajax "

Het is nog maar de vraag is of dat het doel is van Ajax aangezien Zyech ook zonder de contractverlenging al besloten had om niet naar clubs als Sevilla te gaan. Ik denk dat het doel eerder was om hem met contractverlenging uit handen van grotere clubs te houden als die nog zouden komen. Daar is nog alle tijd voor en het is algemeen bekent dat de meeste deals op de laatste transferdagen plaats vinden. Al zal dat nu wel aanzienlijk anders zijn nu de grootste afzetmarkt (vk) eerder is gesloten en ook de transfermarkt in Italie ruim een week eerder dicht gaat. Zyech is een man van zijn woord en heeft Ajax zijn woord gegeven dat hij zal blijven. Dat betekent dat als er alsnog een grote club komt waar hij wel naar toe zou willen, die club de absolute hoofdprijs zal moeten betalen en bij Zyech heb je dan al snel over bedragen die er voor De Ligt en De jong zijn betaald. Een dergelijke afspraak is destijds ook met Milik gemaakt, waardoor Napoli uiteindelijk 33 miljoen heeft moeten betalen om hem te kunnen contracteren. Dat is net zoveel als Ajax voor de contractverlenging voor Zyech vroeg, terwijl Zyech natuurlijk vele malen hoger moet worden aangeslagen. Wat ook belangrijk is, is dat Zyech een bijzondere trotse man is en uit de contractverlenging en salarisverhoging natuurlijk een blijk van waardering gaat. Zyech zal er alles aandoen om die waardering met rente terug te betalen en aan te tonen dat het vertrouwen dat Ajax in hem heeft, terecht is. Daar staat zijn trots bijna garant voor.

Ik zag de discussie net bij FOX met De Boer en Perez snapt er weinig van. Het is vrij logisch dat Ajax hem verlengd met een salarisverhoging. Ziyech verdient meer, Ajax krijgt bij weer een uitmuntend jaar geen waardevermindering van Ziyech. Daarbij vergeet Perez dat Ajax dit niveau wil vasthouden. Spelers als Ziyech vertrokken vroeger direct na zo'n jaar, Ajax is nu in de positie dergelijke spelers te behouden.

Het is zo in onze voetbalcultuur ingeslepen dat spelers die het een poosje goed doen bij onze (top)clubs, naar soms degredatieclubjes in Engeland gingen. En dan gingen dergelijke spelers ook nog verkondigen dat het niveau daar zoveel hoger ligt dan bij de vorige Nederlandse club.ik kan me zulke leuzen van een Erik Pieters nog herinnneren (juis ja, wie?) Gelukkig is bij Ajax die tijd voorbij, maar dan begint zo'n Perez te zwammen die klaarblijkelijk dat nog gewend is.

12 augustus 2019 om 00:09

Die Perez begrijpt er helemaal niets van. Wedstrijden op 60%. Als je tegen Emmen Ziyech weer over het veld zag vliegen, was weinig 60% aan. Dat was de Ziyech die we kennen en in ons hart hebben gesloten, en een van de grootste redenen dat hem het balverlies wordt vergeven. Hij werkt net zo hard om die bal weer te veroveren en voelt zich nergens te goed voor. Hij stond op een gegeven moment zelfs als back omdat Nous neer ging bij een tegenstoot van Emmen. Hetgene wat de Sanchez en Ozils van deze wereld verweten wordt, gaat niet op voor Ziyech. Mouwen opstropen en vuile meters maken doet hij met net zo veel inzet als de mooie akties maken.

Precies waar het Perez aan ontbrak zeg maar.

12 augustus 2019 om 00:32

Door het succes van de afgelopen jaren kan en doet Ajax dit. Een mooie trend wat mij betreft. Ik snap het punt wat Perez probeert te maken, want met zulke salarissen ga je een nieuwe risicofase in. Echter heeft Ajax nu zoveel vet op de botten dat het risico verantwoord is. Mocht het minder gaan zul je hier en daar een speler voor minder voor de hoofdprijs moeten laten gaan en kritischer naar je salarishuishouding moeten kijken.. Maar voor nu dus prima

Ik snap werkelijk niet dat die kwal van een perez in die programma’s word uitgenodigd. Een narcist ten top!

12 augustus 2019 om 00:11

Laat me raden, een Ajax supporter? Wat maakt Perez een narcist? Omdat hij Ajax niet in de kont kruipt als velen dat doen? Blijkbaar doet Perez iets goeds dat ze hem in al die praatprogramma’s willen hebben.

12 augustus 2019 om 00:27

Peter... Even een vraag. Ik zie je je nu al in verschillende (zo niet 'bijna alle' discussies mengen onder dit bericht. Wat is jouw drijfveer om zo fanatiek te reageren? Als iemand Perez niets vindt, vindt hij Perez niets en hoef je iemand niet weg te zetten als 'Ajacied'. Dat Perez iets goed doet, is een mening, geen feit. Voor praatprogramma's doet hij inderdaad wat goeds; hij zegt dingen die tegenovergesteld zijn van wat de meeste mensen ervan vinden. Dat zorgt voor reuring en dus is dat goed. Doe jij dus niet flauw dat iemand die Perez niets vindt, weg te zetten. En niet zo negatief over Ziyech. Je mag best iets vinden, maar hoeft dat niet in elke discussie hier neer te zetten.

12 augustus 2019 om 02:01

Als ik berichten hoor over iemand, zoals neerzetten als narcist dan ben ik wel even benieuwd waar dat op gebaseerd is... je mag iemand niks vinden, maar iets roepen zonder te onderbouwen dan is het niet gek dat er op gereageerd wordt... en wat zeg ik verder negatief over Ziyech? Alleen dat de echte top niet voor hem komt, vertel me maar wat daar aan gelogen is?

12 augustus 2019 om 07:38

Hoe kom je er bij dat Ziyech naar de absolute top wil , dat maak jij et van. Bij wil naar een club die bij hem past . ....Dat is heel iets anders ...

12 augustus 2019 om 09:23

Precies wat Bossie zegt. Jij roept al verschillende keren in deze discussie dat Ziyech alleen naar de absolute top wil, en om jouw woorden te gebruiken; dan ben ik wel benieuwd waarop dat gebaseerd is. Als iemand Perez wegzet als narcis, vindt diegene hem waarschijnlijk praten als iemand die zichzelf heel goed vindt. Dat baseert diegene om de dingen die Perez zegt of zijn houding. Daar hoef jij verder niets van te vinden. Je mag het er natuurlijk wel of niet mee eens zijn.

12 augustus 2019 om 09:41

@peter_selie

"...en wat zeg ik verder negatief over Ziyech? Alleen dat de echte top niet voor hem komt, vertel me maar wat daar aan gelogen is? "

Het is inderdaad niet gelogen, maar wel nietszeggend aangezien het begrip "absolute top" niet nader is gedefinieerd. Wat is de absolute top, dat is een vaag en subjectief begrip omdat iedere persoon de streep onder de absolute top kan zetten, waar hij wil. Hij kan die streep onder de volgens hem beste drie clubs zetten, maar ook onder de beste twaalf. En dat maakt natuurlijk nogal wat verschil uit. Dat die top niet voor Zyech komt, is eveneens nietszeggend zolang niet duidelijk vaststaat waarom dat is. Als dat is omdat ze op zijn positie al voorzien zijn, is dat natuurlijk heel iets anders als dan dat zo zou zijn omdat ze zijn kwaliteiten niet op waarde schatten. En zolang die clubs de reden niet expliciet uitspreken, is die niet meer dan speculatie en een aanname. En dus nietszeggend. Dan is ieder oordeel daarover afhankelijk van de manier waarop iemand in het leven staat en of voor hem het glas half vol of half leeg is. Als het glas half leeg is, zou je kunnen zeggen dat het veelzeggend is dat er ondanks zijn redelijk betaalbare transfersom van rond de 30 miljoen, relatief weinig belangstelling is voor Zyech, als het glas half vol is zou je ook kunnen zeggen dat dat bedrag zo laag is, dat het voor de kapitaalkrachtige clubs nauwelijks risicos met zich meebrengt als men hem zou contracteren, terwijl hij vorig jaar een geweldige indruk heeft gemaakt in de CL. Er zijn spelers die dat niet hebben gedaan en voor wie dat bedrag zonder met de ogen te knipperen op tafel is gelegd.

12 augustus 2019 om 10:18

@OZ81,
Alsnog zeg ik verder niks negatiefs over Ziyech. Ziyech heeft vaak aangegeven naar welke type club hij wilt gaan en dat waren niet de clubs die onder de absolute top spelen.. Ziyech heeft letterlijk na de Johan Cruijff-schaal gezegd dat hij naar een “echte” topclub wilt gaan. Misschien ligt het aan mij, maar hoe moet ik dat interpreteren, een “echte” topclub...

12 augustus 2019 om 11:38

@peter_selie

" Ziyech heeft letterlijk na de Johan Cruijff-schaal gezegd dat hij naar een “echte” topclub wilt gaan. Misschien ligt het aan mij, maar hoe moet ik dat interpreteren, een “echte” topclub..."

Als je al niet eens weet wat Zyech bedoelt, waar is je mening dan op gebaseerd? Die is in dat geval toch niets meer dan gebakken lucht?

12 augustus 2019 om 13:24

@scepticus38 ; Peter_selie is een trol joh. Hij heeft een foto van Arie Boomsma bij zijn profiel staan , dan ben je al niet serieus te nemen.

Ik snap wel waarom Perez dit zegt, hij was zelf namelijk nooit top, en heeft blijkbaar moeite om anderen wat te gunnen. Geeft niet, maar wij zijn wel blij met Hakim.

Ajax kan het betalen, en Ziyech voelt zich erg thuis en geliefd. En komt er geen andere club voor hem is Ajax zeker geen schande! Er zijn talloze mindere clubs.

Ook wil Ajax weer groter worden en echt een beetje aansluiten iig met de sub-top in Europa...en dat doe je door ook betere spelers te houden.

En de Jong dat is lastig, maar ook Ziyech en Tadic hebben geniale momenten. Dus blij dat hij blijft en heeft getekend.

Ajax moet weer CL halen en alles daaraan doen. Dan kan je vanzelf weer mooie wedstrijden spelen!

12 augustus 2019 om 02:04

Je begint heel sneu wat je hele reactie onderuit haalt... hoe zo zou Perez het Ziyech niet gunnen? Dan zou Perez op iedereen kritiek moeten hebben die de top aan kan... vertel jij mij maar eens dan waarom er geen grote clubs in de categorie komen dir Ziyech wilt. Gunnen de technische directeuren van Barcelona, Real etc het Ziyech ook niet en komen ze daarom niet naar Ziyech?

12 augustus 2019 om 10:02

@myajaxforever

"ik snap wel waarom Perez dit zegt, hij was zelf namelijk nooit top, en heeft blijkbaar moeite om anderen wat te gunnen. Geeft niet, maar wij zijn wel blij met Hakim."

Baarlijke nonsens. Er is geen enkele reden waarom Perez het Zyech niet zou gunnen. Het ligt veel meer voor de hand dat het met zijn karakter te maken heeft omdat uit zijn reacties duidelijk blijkt dat hij een persoon is voor wie het glas eerder half leeg is dan half vol en die daarom niet in oplossingen denkt, maar in problemen. Dat laat hij nu weer zien zoals hij dat ook met Neres heeft gedaan. Die heeft hij vanaf dag 1 bij de enkels af lopen zagen omdat hij een behoorlijke transfersom had gekost en even moest wennen voor hij er stond. Een persoon voor wie het glas halfvol is, zou dat anders hebben benaderd en Neres het voordeel van de twijfel hebben gegeven en de kans en de tijd hebben gegund om het tegendeel te bewijzen. Perez is duidelijk goed ingeburgerd en heeft de Nederlandse mentaliteit goed eigen gemaakt en de kunst van het azijn zeiken al behoorlijk goed onder de knie.

ziyech is niet goed genoeg voor de absolute top, en ajax is de laatste jaren subtop van europa dus waarom weg?

12 augustus 2019 om 00:23

Je hebt natuurlijk absolute top: Real, Barca, Manchester City
Maar je hebt ook clubs die daar onder zitten zoals Tottenham, Dortmund, Napoli, Inter. En clubs van die 2de categorie kan Ziyech qua niveau makkelijk in mee.

12 augustus 2019 om 00:50

Doet hij toch? Ajax behoort namelijk tot die categorie. 20e plaats op de Europese ranglijst bevestigd dat.

12 augustus 2019 om 00:56

Sterker nog, je noemt een '2e' categorie. 3 keer raden in welke pot Ajax komt mocht het zich plaatsen voor de CL..

12 augustus 2019 om 12:27

dat bedoelde ik ook, maar daar hoort ajax ook bij anders haal je geen cl halve final en europa league finale

Vastzitten aan ... dan denk ik aan Luque of Atouba. Dure spelers die amper of niets toevoegen maar wel een forse transfersom en/of salaris hebben gekost. Of in het geval van Feyenoord denk ik bij vastzitten aan vooral aan Van der Heijden en Botteghin (en enkele andere spelers) die ze graag zouden vervangen voor spelers die passen bij de ambitie maar toch maar behouden omdat er geen geld is.

Maar aan Ziyech? Al jaren een van de beste spelers van de club en de competitie en met afstand meest creatieve speler die nu in Nederland speelt. Als die een jaar blijft is dat niet een jaar vastzitten maar een jaar verlichting en genot,

Er zijn dingen die je van meerdere kanten kan bekijken en presenteren als zowel positief als negatief. Maar om die te zoeken in verlengen van Ziyech is wat mij betreft te ver gezocht. Zijn verlenging is een zege vanuit het perspectief van iedere persoon die het beste met Ajax voor heeft.

Perez laat zich wel vaker negatief uit over Ziyech. Hij is in ieder geval geen fan van hem, laat dat duidelijk zijn. Vastzitten aan Ziyech.. poeh rampzalig

Als ik aan een speler graag vastzit in slechte tijden, dan is het wel Hakim Ziyech. Ongelofelijk dat zelfs het verlengen van je beste speler na een goed jaar, iets dat tot voor kort onmogelijk was in Nederland, nog steeds negatief kan worden uitgelegd. Misschien moet Overmars maar iedereen verkopen, geld uitkeren aan de aandeelhouders en de hele boel opdoeken. Komen immers ongetwijfeld nog slechte tijden aan...

Perez heeft nooit iets positiefs over Ziyech te melden, wat dat betreft zijn dit soort uitlatingen niks nieuws.

Perez heeft gewoon een hekel aan Ziyech. Doet niet eens zijn best meer om het te verbergen. Heeft nog nooit iets positiefs te vermelden over Ziyech. Enge vent die Perez.

Kenneth is het een beetje kwijt laatste tijd. Hoelang zit Fox nog aan hem vast?

Het is niet zozeer om hem uit handen te houden van clubs als Sevilla en Napoli, maar vooral als blijk van waardering voor zijn prestaties van het afgelopen jaar en om hem te motiveren het komend jaar zijn prestaties te evenaren of zefls te verbeteren, want uiteindelijk verdient Ajax dan het geld wat het kwijt is aan al dat extra salaris dubbel en dwars terug. Je kunt dan spreken van een win win situatie waarin Ajax definitef de aansluiting weet te vinden met de subtop van Europa op zowel financieel als sportief gebied. Het is in mijn ogen niet meer dan logisch dat de kern spelers die de club daar naartoe hebben geleid ook mee profiteren aan het success van Ajax. Overmars snapt heel goed hoe je dat moet managen en spelers moet waarderen niet alleen met een schouderklopje, mooie woorden maar ook met poen. Perez snapt daar helemaal niks van en daarom leid hij geeen club, maar mag hij zo nu en dan zijn ongegronde kritiek uiten voor de buis.

Perez heeft gelijk, echte topclubs komen niet voor Ziyech... daar is hij gewoon niet goed genoeg voor! En Bayern lijkt inderdaad nooit concreet te zijn geworden. Heldere conclusie van Perez.

Hopelijk komt Barcelona nog van Messi af deze zomer. Hoorde dat hij nogal wat verdient daar.

Onzin, zo een speler kan je niet betalen of zelfs halen zoals al op tv door enkele mannen werd benoemd. Ziyech is voor 11 miljoen gehaald en is mede verantwoordelijk voor de vele miljoenen die zijn binnengekomen van vorig seizoen. Er wordt nu een vast bedrag aan salaris, circa 15 miljoen ingecalculeerd (5 per jaar). Prima toch. Verdient Ajax echt wel terug.

Als je nu zelf al aangeeft dat hij bij andere top clubs meer kan verdienen. Als die clubs hem hadden aan getrokkken hadden ze ook aan Ziyech vast gezeten. Men vergeet echter 1 ding. Een aantal clubs zitten met een flinke schuld bij de bank. Ajax zit met een flinke plus op de bank. Of dat je een nieuwe speler haalt voor 10 tot 20 miljoen, of een speler die je al in huis hebt zijn salaris met 1 miljoen verhoogd. En dan de volgende keer weer zeiken dat je met geld op de bank geen doelpunten scoort.

Ben het niet eens met Perez. Het lijkt wel of Ajax 10 jaar aan hem vast zit als ik het artikel lees. Hij heeft zijn contract verleng tot 2022 toch. Dat is 3 jaar. Wat moet er gebeuren om in deze korte tijd in slechte jaren terecht tekomen en wat bedoeld hij hiermee? Slechte sportieve jaren of financieel of slechte jaren van Ziyech? 3 jaar is goed te overzien volgens mij en Ziyech zit dan in de kracht vsn zijn carriere dus zie het probleem niet.

Dat is toch ook het idee van een contractverlenging? Om aan iemand vast te zitten? Wat een non-argument. Alsof Barca elk jaar weer met de handen in het haar zit omdat ze met Messi hebben verlengd.

Perez, misschien heb je verstand van voetbal, maar duidelijk niet van zakelijk en menselijk (Ziyech) inzicht...

Yes!!! Ik hoop dat we heel lang vast zitten aan Ziyech.

Mensen willen ook altijd zeuren. Als het elftal wordt leeg gekocht is er commentaar en als men het elftal zoveel mogelijk in takt wil houden is er ook commentaar. Ziyech is voor Nederland gewoon een topspeler. Het wordt pas een probleem als je Neymar, Dybali of Bale heet, maar de contract verlenging voor Zyiech is prima en hij heeft het gewoon afgedwongen. Niks mis mee en ik ben blij dat ie blijft.

Deze man heeft het Europees nooit gered . Zit er gewoon te vaak naast met zijn commentaar . Beter dat hij stopt

Deze man moet ophouden met analist zijn. Praat vaak onzin. Dat is als Voetbalzone hem goed citeert.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren