Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Niemand geloofde dat, maar het is me op 23-jarige leeftijd al gelukt'

Laatste update:

Stefan de Vrij heeft een uitstekend seizoen achter de rug bij Lazio. In gesprek met De Telegraaf zegt de international, die zijn opleiding genoot in Rotterdam bij Feyenoord, dat hij grote stappen heeft gemaakt bij de Italiaanse grootmacht. De Vrij legt uit dat hij ook beter is geworden door met de videoanalist te kijken naar wedstrijdbeelden; van zichzelf en van tegenstanders.

/

“Door je zo in je tegenstanders te verdiepen, heb je bij het eerste fluitsignaal een voorsprong. In Italië is het voetbal professioneler dan professioneel”, legt De Vrij uit. De mandekker probeert in Italië nog wel zijn ‘functionele techniek’ bij te houden. “Door af en toe een balletje achter mijn standbeen te kappen. Dat zijn ze van een verdediger niet gewend, maar waarderen ze wel”, lacht hij.

De Vrij is met Oranje en Lazio actief in de top en dat had hij enkele jaren geleden toch niet gedacht. De ex-Feyenoorder zegt dat hij nooit een bijzonder talent is geweest. “Als je in de B1 had gezegd dat ik meer dan 25 interlands zou spelen, geloofde niemand dat. En dat is me nu al op 23-jarige leeftijd gelukt”, vertelt hij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft zich prima door ontwikkeld. Hopelijk blijft hij lang fit, dan kan hij voor het Nederlands elftal zeer belangrijk worden.

8 juni 2015 om 09:59

Echt een onderschatte topverdediger. De beste verdediger op het WK in statistieken en hetzelfde geld voor afgelopen jaar in de Serie A. Als hij naar ManU gaat valt hij op en is het een europese topverdediger. Kijk maar naar Benatia. Die stelde bij AS Roma nog niet bijzonder veel voor maar nu is het wereldtop.

8 juni 2015 om 10:11

In zijn tijd bij Feyenoord was ik ook niet altijd overtuigd van zijn kwaliteiten als verdediger, maar ik moet zeggen dat ik daar op terug ben gekomen. Bij Lazio staat er nu gewoon iemand, het is echt een kerel geworden en een goede verdediger. Ik denk ook dat hij zich nog flink door zal ontwikkelen.

8 juni 2015 om 10:33

Mensen zien vaak opeens de waarde van Eredivisie spelers in als ze in het buitenland zijn. Ik geloof niet dat dat verschil binnen een seizoen gemaakt wordt. Sommigen beweren zelfs dat Suarez in Nederland nog niet echt goed was!

8 juni 2015 om 11:18

Nou, wat Suarez betreft twijfelde ik niet. Bij Martis Indi bijvoorbeeld weer wel.
De Vrij was bij Feyenoord een talentvolle rookie, maar ook internationaal onervaren en erg jong voor een verdediger. Hij oogde vaak onzeker en zijn spel zat vol slordigheden.
Dat is behoorlijk veranderd tijdens het WK onder Van Gaal, sindsdien speelt en verdedigd hij met veel meer vertrouwen en overtuiging.
Er is echt een verschil tussen de De Vrij van vorig seizoen bij Feyenoord in de Erediviisie en de De Vrij van dit seizoen bij Lazio in de Serie A
Heeft ook met mentale volwassenheid wn fysieke groei te maken.

8 juni 2015 om 17:49

Wie zegt dat dan over Suárez? Dat heb ik nog nooit gehoord. Was toch wel vrij duidelijk dat Suárez en toppertje was. Enige waar men over twijfelde waren die dribbels met zn neus naar beneden

8 juni 2015 om 22:58

Sorry begrijp me niet verkeerd, maar het is niet zo moeilijk om uit te blinken in een 5 mans verdediging.

8 juni 2015 om 10:15

Dan zie je wat speeltiojd en een gebrek aan concurrenten met een speler kunnen doen. Feyenoord had geen geld dus kwam hij in de basis, ook omdat hun "echte talenten" zoals Ake en Rekik al vertrokken waren. Na een lange periode daar groeien, werd ie ook in Oranje gezet, omdat daar eigenlijk ook niet veel concurrentie rondliep. En nu is de man de beste verdediger die we hebben. Vraag me wel af of Italiaans verdedigen (met 2 man op 1 lijn in de mandekking) hetzelfde is als bij Oranje.

8 juni 2015 om 11:30

Ja wel grappig hoe hij die twee ver vooruit is. Weer een mooi voorbeeld van die twee gemaakt.

8 juni 2015 om 11:41

Weet je wat ik vooral vind Glory, dat hij een voorbeeld is van hoe wij met onze eigen talenten moeten omgaan. Wij moeten in NL niet buitenlandse verdediger kopen en die op plekkeen zetten waar je nederlandse talenten kunt neerzetten en laten rijpen. Vergeet niet dat Rekik bijv vooral wegwilde omdat Feyenoord destijds geen rete strak ontwikkelplan voor m klaar had. de Vrij was nooit doorgebroken als op zijn plek Moisander had gespeeld. Jetro Willems niet als op zijn plek Simon Poulse had gespeeld. Zeker voor verddigers geldt: veel speeltijd en meters maken op jonge leeftijd maakt je beter. En dat gebeurd niet als je op die plek buitenlanders hebt staan.

8 juni 2015 om 12:34

Gaat mij met name om het professionele. Video bekijken vind ik normaal. In Nederland blijkbaar niet. Individueel trainen vind ik normaal. Hier in Nederland blijkbaar niet.

8 juni 2015 om 17:51

Precies. Vooral individueel en fysiek trainen vind ik in Nederland zo zwak. Dat moet echt beter

Onze beste verdediger wat mij betreft, en nog slechts 23 jaar jong. Ik lees weleens hoe die Italianen over hem spreken en daar mogen we als Nederlander met recht trots op zijn. Deze jongen is een rots in de verdediging van Lazio en wordt nu al aan een vervolgstap gelinkt. Prachtig hoe een vwo-scholier basisspeler werd bij Feyenoord in zijn examenjaar en nu 6 jaar later zo goed is. Achteraf was die prijs op het WK vorige zomer lang niet zo gek als sommigen hier dachten.

8 juni 2015 om 09:47

Hij heeft mij ook positief verrast. Hopelijk zet hij deze lijn door. Die prijs van het WK was volkomen terecht, want hij stond ook enorm goed te verdedigen die zomer. Dat Nederlanders de trend hebben gezet alle prestaties in het Oranje naar beneden te praten is een slecht iets.

8 juni 2015 om 10:00

De vrij was altijd al een bijzonder intelligente speler. Hij maakte fouten ook maar 1 keer. Daarin was hij meestal te lief. Zo gaf hij tegen Heerenveen heel braaf de bal zsm terug bij een inworp en moest toen achter de feiten aanrennen.

Maar hij blijft zich ontwikkelen, ook op fysiek vlak. Nu een heel complete verdediger die steeds meer gepokt en gemazeld is in de Italiaanse competitie. Als hij zo door gaat kan hij de absolute top in Europa aan.

Heeft zich prima doorontwikkeld bij Lazio. Robuste verdediger zoals in Italië van je verwacht wordt. Ik vind dit knap omdat hij nog weinig tegen Europese topploegen had gespeeld (zoals Juve, Roma, etc) bij Feyenoord.

Het is ook vooral knap omdat er in Italië veel oudere verdedigers zijn met veel ervaring, en de Vrij als 'broekie' het zo goed doet.

8 juni 2015 om 09:52

Voor mij ook een enorme verrassing. Fysiek nog wat sterker worden en hij kan richting het niveau van Jaap Stam groeien. Nu nog een partner naast hem in Oranje en mogelijk dat we dan weer een internationale top-verdediging kunnen kweken.

8 juni 2015 om 10:01

@hoppa! Precies dat ja. Ik zou wel de voorkeur geven aan iemand met iets meer voetballend vermogen. Zou op korte termijn niet echt weten wie dit zou moeten zijn. Wellicht Veltman of Rekik in de toekomst, als ze zich door ontwikkelen? Verder op de backs zit je links wel goed met Willems en eventueel Blind. Op rechts heb je vd Wiel, Janmaat en v Rhijn dus dat zit ook wel snor.

8 juni 2015 om 10:26

Als Hoedt de kans krijgt bij Lazio heb je je centrale duo al klaar staan voor de komende 10 jaar, De vrij als rechtspoot en Hoedt als linkspoot, beide voetballend en verdedigend gewoon zeer goed al is Hoedt natuurlijk wel een paar klasse minder op dit moment.

8 juni 2015 om 11:30

Met als voordeel dat ze op elkaar ingespeeld zijn.

8 juni 2015 om 14:03

@ objectief

En daarom heerst er in NL altijd een issue dat wij niet kunnen verdedigen door jouw gedachtegang, "een voorkeur hebben voor een voetballend verdediger". Weg met die onzin, kerels moeten we centraal achterin hebben die hun taken uitvoert en de spits neutraliseert en de bal weer inlevert, de rest is bijzaak. Hier moeten onza centrale verdedigers inschuiven, een crosspass van 50 meter op ke stropdas leggen en een man kunnen uitkappen. Naieve onzin allemaal, daar staat een verdediger niet voor

8 juni 2015 om 14:08

De Vrij is juist een type 'kerel' die jij bedoelt. Er zal toch ook iemand moeten opbouwen? als ik zie dat die indi alle ballen inleverd heb ik liever iemand die een crossbal kan geven en een goede inspeelpass heeft ja !

9 juni 2015 om 12:54

Met jou kan ik een biertje drinken...boemmm, zo is het. Helaas is mijn laatste bericht verwijderd omdat ik iets te direct reageerde op zo een zelfde bewering. Een verdediger dient te verdedigen potjandosie en dan beginnen ze hier weer over kunnen opbouwen, techniek etc. Dat is de reden dat we nooit wereldkampioen zijn geworden en slechts een keertje europees kampioen. Het is toch om moedeloos van te worden dat spelers als vd Wiel worden opgesteld in Oranje omdat ze een degelijke voorzet kunnen geven. Die gast heb ik nog geen duel zien winnen, nog geen bal zien afpakken laat staan dat ie een doelpunt voorkomt. Elke voetballer kan een bal inleveren aan het middenveld lijkt me... laat het middenveld vervolgens de aanval opzetten, daar zijn ze namelijk voor.

Hij heeft zich echt fantastisch gemanifesteerd. Ik vond hem in het begin van zijn Feyenoord-periode echt als een lange slungel ogen. Maar hij is echt een man geworden. Zelf had ik ook niet verwacht dat hij het zo goed zou doen bij Lazio. Gelukkig ontwikkelt hij zich nog steeds door en het kan mij niet snel genoeg gaan zodat hij echt de onbetwiste leider wordt achterin.

Ik weet bijna zeker dat als de Vrij nu een Fransman of Spanjaard was, hij meer erkenning zou krijgen. Klinkt misschien heel erg stom, maar als je op zo'n jonge leeftijd al de leider bent van de verdediging van een club die derde staat in de Serie A, dan is dat erg knap. In Italie spreekt men ook erg positief over hem en in Nederland doen we dat inmiddels ook steeds meer maar in andere landen is dat echt veel minder. Zal misschien ook wel komen dat de Serie A daar wellicht weinig gevolgd wordt.

En volgend jaar misschien de CL in, dus zou een mooie ervaring voor hem zijn. Kan gewoon uitgroeien naar een verdediger van subtop niveau in Europa, net onder de ramos en silva van deze tijd. En dat is meer als voldoende. Voor Nederland is het te hopen dat hij zich blijft ontwikkelen want kan eigenlijk niemand opnoemen die een dergelijk niveau gaat halen. Vlaar is na het EK ook klaar en de rest gewoon kwalitatief niet goed genoeg.

8 juni 2015 om 10:15

In Nederland lopen ervwel meer rondt die in potentie heel ver kunnen komen maar of ze het daadwerkelijk halen is natuurlijk de vraag. In Wesley Hoedt, Terence Kongelo, Sven van Beek en Jairo Riedewald zie ik veel potentie. Het zou mooi zijn als Wesley Hoedt komend seizoen dezelfde ontwikkeling als de Vrij kan bewerkstelligen bij Lazio. Ach ja, we zullen het gaan zien komende maanden.

8 juni 2015 om 10:22

Kongolo absoluut niet, grossiert nu al in domme fouten en kan voetballend ook veel te weinig. Over de rest ben ik het wel eens dat ze potentie hebben, maar heb er een hard hoofd in

8 juni 2015 om 10:40

Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar in Sven van Beek zie ik het nog wel zitten. Riedewald weet ik niet of dat een centrale vind, maar heeft zeker potentie. Kongolo zal dan toch echt uit een mega-dip moeten komen. Te veel fouten op het moment.

Ik vond hem een aardige speler maar veel te slap, angstig en daardoor een twijfelaar. Pas toen hij voor zichzelf extra ging trainen, omdat hij de training van Koeman niet genoeg vond. Kreeg ik het idee dat het toch weleens een baasje kon woorden. Dat hij slim is bewijst zijn keuze om naar Italië te gaan. Hij heeft heel bewust gekozen voor een club waar hij het vak kan leren. Inmiddels laat hij zien dat hij een echte goede verdediger aan het worden is. Grote klasse.
Ik vind overigens wel dat van Beek een groter talent is en op deze leeftijd veel verder is dan de Vrij was op die leeftijd. Dus ik zie de toekomst zonnig tegemoet.

8 juni 2015 om 10:42

Van Beek ontwikkelt zich goed en is idd nog erg jong. Nu ook maar hopen dat ie in dit tempo kan blijven ontwikkelen... Zijn genoeg spelers met een groot potentieel waar het er toch allemaal niet uit komt. Een belangrijk issue is iig om de juiste keuzes te maken, dat heeft de vrij tot nu toe goed gedaan

8 juni 2015 om 10:59

Van Beek heeft nu al dat felle harde in zijn verdedigen waar De Vrij even over heeft moeten doen om het te leren. Ik vond het jammer dat De Vrij weg ging, maar ik ben bijzonder tevreden met Van Beek op het moment. Echt weer iemand die een streepje voor heeft bij het publiek, iemand van 'ons'.

8 juni 2015 om 11:30

Daar mogen we ook wel eens vanaf. Van beek is een positieve uitzondering maar de meeste spelers 'van ons' zijn houthakkers.

We moeten als legioen maar eens wat minder kritisch worden naar raspaardjes en iets meer tolereren. Al dat technisch begaafde talent wordt de kuip uitgejaagd.

Feyenoord is veel te veel blijven hangen op het hard werken imago. In de jaren 70 waren we juist technisch verzorgd.

8 juni 2015 om 12:11

Geloof me, ik roep al weken dat we de lat eens wat hoger moeten leggen in de Kuip. Hard werken is niet voldoende. Voor Van Beek geldt alleen dat hij gewoon goed is in wat hij doet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Immers.

Wat mij zeer tevreden stemt is het feit dat zijn opvolger, Sven van Beek, momenteel verder is in zijn ontwikkeling dan de Vrij was op die leeftijd. Dat belooft heel veel goeds voor het centrale duo van Oranje in de (nabije) toekomst.

Vlaar heeft niet meer het eeuwige leven en is met name een slager achterin. De Vrij en van Beek zijn voetballend gezien beide wel beter.

In Bruma zie ik totaal geen potentie als international en Rekik heeft het tot nu toe ook nog niet echt, misschien komt dat nog.. Aan Veltman maak ik geen woorden meer vuil en voor de rest houdt het gewoon op.

Goede zaak dus dat de Vrij flinke stappen gemaakt heeft.had hem graag onder van Gaal bij United gezien. Kan daar makkelijk mee.

8 juni 2015 om 10:31

Kongolo? Ondanks dat ie dit seizoen genoeg fouten heeft gemaakt hebben we vorig kunnen zien dat t een groot talent is.

8 juni 2015 om 10:40

Klopt, Kongolo was ik even vergeten! Kan een grote verdediger worden en heeft momenteel het wel bekende talentendipje.

Hij moet wel fysiek nog heel veel sterker worden. Als hij het lichaam van Vlaar krijgt, of laten we zeggen om te beginnen dat van de Vrij, dan wordt het een geweldenaar.

8 juni 2015 om 12:29

haha kalou2005, voor welke club ben jij?
in zekere zin ben ik het wel met je eens hoor, maar ik denk dat als we jou coach maken er elf rotterdammers in oranje spelen.

de enige goeie nederlandse verdedigers zijn feyenoorders?

8 juni 2015 om 13:09

Mijn club is Barca en dat heeft familie redenen. Verder heb ik niets tegen ajax en psv, maar heb er ook niets mee.
Als je supporter bent van een Nederlandse club zit je in mijn ogen, wekelijks/tweewekelijks in het stadion. Dat doe ik niet dus een echte supporter wil ik mij echt niet noemen in Nederland.

Verder is het niet zo vreemd wat ik zeg lijkt me. als dat wel zo is hoor ik graag argumenten en alternatieven, want die geef je ook niet zo te zien.
Of moet ik maar veronderstellen dat jij Bruma, Rekik en Veltman beter vindt dan Vlaar, de Vrij en een van Beek?

8 juni 2015 om 12:49

Hoedt kan dat niveau ook halen als hij basis speler word bij Lazio heb je echt een lekkere verdediging! En daar achter miss Gouweleuuw nog als die door groeit! of een Van Aken in de toekomst! beiden hebben ze veel potentie !

8 juni 2015 om 12:51

En Van Dijk moet
nu echt eens er bij komen!

8 juni 2015 om 13:10

Hoedt heeft ook nog veel potentie inderdaad. Ben alleen heel bang dat hij zijn carrière gaat vergooien door veel te vroeg naar een grote club als Lazio te gaan. De Vrij zal hij echt niet uit de basis gaan spelen.

Beste verdediger op het moment van Nederland. Nog 2 jaar lazio en ik zie hem wel de stap maken naar de absolute top.

Nog niet vermeld, maar vorige week in het nieuws: de Vrij is opgenomen in het serie A elftal van het jaar!
Mooie beloning voor een schitterend debuut-jaar.
Nu nog minstens een jaartje blijven en zorgen dat de groepsfase van de CL wordt gehaald.

Fijn dat we een verdediger hebben die zich aan het door ontwikkelen is. Douglas en van Dijk zijn door nu door zowel als v Gaal als door Hiddink te licht bevonden en die zullen echt wel uitgebreid bekeken worden. Veltman komt ook te kort dus de spoeling is dun. Hopelijk blijft hij nu fit.

Met een volledige fitte selectie en iedereen in vorm zou ik oranje het liefste zo zien:

Cillessen
vd Wiel
Vlaar
De Vrij
Indi
Strootman
De Jong
Sneijder
Robben
Huntelaar
Depay
8 juni 2015 om 10:59

Als iedereen topfit zou zijn dan zou Nigel de Jong bij mij niet eens bij de selectie zitten. Ik zou voor de nieuwe generatie kiezen. Met mijn opstelling denk ik dat we meest effectief kunnen voetballen. Bovendien een erg goed uitgebalanceerd elftal hebben.

Cillissen
Janmaat
De Vrij
Martins Indi
Willems
Klaassen
Blind
Strootman
Promes
Dost
Depay
8 juni 2015 om 11:21

Geen Huntelaar, geen Robben, geen Sneijder? Kwalitatief nog steeds je beste voetballers die het verschil maken op de grote toernooien?
En Nigel de Jong zou bij mij altijd een plek in de selectie krijgen. Hij is samen met Menez één van de weinige die nog wat presteren bij Milan. Een echte verdedigende middenvelder, een bijter en een man met uitstraling.
Ik zou afhankelijk van de tegenstander kiezen tussen Blind en De Jong op het middenveld als controleur.

On: De Vrij heeft mij ongelooflijk verrast. had niet verwacht da hij zich zo zou ontwikkelen. Momenteel verreweg de beste verdediger die het Nederlands elftal heeft. Naast hem zou ik kiezen voor Vlaar en anders een kans geven aan Van Dijk.

Cilessen
vd Wiel
De Vrij
Vlaar
Willems
Jong/Blind
Sneijder
Robben
Van Persie
Depay
Huntelaar
8 juni 2015 om 11:40

Oei geen v persie robben huntelaar en sneijder. De 4 mannen die nog van enig internationaal niveau zijn en veel ervaring hebben. Zonder deze ervaring ga je erg te kort komen. Dit middenveld zal overlopen worden

8 juni 2015 om 12:28

Waarop baseer jij dat het middenveld zou worden overlopen. Het probleem van het huidige oranje is dat er totaal geen middenveld staat. Elke tegenstander kan vrijuit naar ons strafschopgebied lopen. Tegen de VS werd dit nogmaals duidelijk zichtbaar. Er werd geen enkele bal op het middenveld gewonnen.

Ik ben van mening dat Strootman in topvorm een veel completere voetballer is dan Sneijder. Strootman kan net als Klaassen voor gevaar zorgen in het strafschopgebied. Sneijder alleen juist buiten het strafschopgebied. Daarmee krijg je juist een middenveld met meer fysieke kracht, loopvermogen en dynamiek.

8 juni 2015 om 13:05

schrijf jij hier nou echt dat je strootman een completere speler vind dan Sneijder ?
Ik ben een liefhebber van Strootman, maar is toch nog heel ver weg van Sneijder

8 juni 2015 om 14:18

Strootman is zeker completer dan Sneijder. Dat komt omdat hij verdedigend stukken sterker is en aanvallend ook wel wat kan. Maar Sneijder is een geweldige voetballer en zeker in het Nederlands elftal hij heeft echt prachtige goals gemaakt. Bij het nationale elftal is hij eigenlijk altijd wel een van de beste spelers op een toernooi en maakt die op mij zelfs meer indruk dan Messi en Ronaldo.

Helaas geen goede linksbenige centrale man beschikbaar op het moment voor het niveau Nl.

Cillessen
Janmaat
De Vrij
Vlaar
Willems
Clasie
Blind
Sneijder
Robben
Van Persie
Depay

Goed om te zien dat deze jongen zich zo goed ontwikkeld. Dat word een van de steunpilaren van Oranje. Wie de tweede gaat worden is me een raadsel. Vlaar is al op leeftijd, Veltman, Bruma, Rekik en Indi komen (vooralsnog) te kort. Denk dat Hoedt van AZ er wel eens snel bij kan gaan komen. Met eht oog op het EK is het wel van groot belang dat de verdediging wat beter gaat staan

Komende jaren zitten we wel goed, mits sommige blijven ontwikkelen: Vlaar, Veltman, De Vrij, Bmi, Kongolo, vbeek, Hoedt, vaken, Bruma, Rekik, vdijk, Douglas.
Toch 12 opties waarvan er 3/4 maar echt de top moeten halen ivm het Nederlands elftal.

8 juni 2015 om 13:20

Al zullen Vlaar en Douglas zich waarschijnlijk niet meer veel ontwikkelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren