Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nederland komt in internationaal opzicht al jaren kwaliteit tekort’

Laatste update:

In de zomer eindigde het Nederlands elftal op een prachtige derde plek op het WK in Brazilië. Het voetbal heeft daarna een flinke knauw gekregen: Oranje presteert uiterst moeizaam in de EK-kwalificatiereeks, terwijl Jong Oranje al is uitgeschakeld in de strijd om plaatsing voor de Europese eindronde. Oud-international Winston Bogarde zegt dat het al langer misgaat in Nederland.

/

“We zitten al in de magere jaren. De derde plek op het WK was een fantastisch resultaat, maar met geluk, een goede loting en behaald met het meest simpele systeem dat er is. Tegenhouden en die bal naar voren naar de man in vorm, Arjen Robben”, aldus Bogarde tegen het Algemeen Dagblad. Volgens de oud-verdediger komt Nederland in internationaal opzicht ‘al jaren kwaliteit tekort’. “Dan heb ik het niet alleen over talent, maar ook over mentaliteit, fysieke kracht en gogme.”

Roy Makaay en Gaston Taument zijn minder negatief. “We zijn gewaarschuwd, maar ik blijf positief. Ook Duitsland heeft problemen”, zegt Makaay. Volgens Taument is er in Nederland ‘voldoende talent’ aanwezig. “Maar misschien missen we inderdaad de over-mijn-lijk-mentaliteit.”

Heeft Nederland structureel een probleem?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die vlieger gaat niet op als je de afgelopen 2 wk's 2e en derde geworden bent.

Haha ook echt Winston Bogarde, wat doet hij dan tegenwoordig?

16 oktober 2014 om 15:25

Beetje pokeren in het buurthuis..

16 oktober 2014 om 23:37

Mooi leven toch?

16 oktober 2014 om 15:26

Bovendien, voor het WK hadden we de poule des doods, en nu is het ineens een makkelijke loting? Mexico, Costa Rica, Argentinië en Brazilië is ook echt niet makkelijk, zeker als je kijkt naar het"thuis"voordeel van deze landen.

16 oktober 2014 om 15:47

Iedereen vindt altijd dat Nederland in een lastige poule zit, zelfs Denemarken, Japan en Kameroen waren "nog behoorlijk sterk" volgens veel mensen

16 oktober 2014 om 16:06

die was wel te doen maar 2012: portugal, duitsland en Denemarken. 2008: frankrijk, italie en roemenië en het Wk daarvoor Argentinië, Ivoorkust en Servië. Los van de loting in 2010 (die was inderdaad gewoon gunstig) hebben we het op poulefase gebied zeker niet altijd getroffen hoor

17 oktober 2014 om 10:42

Hmm, Poule des doods was Duitsland, Ghana, Portugal en Vs.

Mee eens Mexico zeker niet makkelijk maar als je het objectief bekijkt zonder Oranje bril zie ik het volgende:

Mooie winst op Spanje maar Spanje trad aan met moe gestreden internationals die 2 weken ervoor nog een CL finale hadden gehad. En een vreselijke vlek in het doel genaamd Casillas.

Dan met wurgen en hangen langs Australië.

Chili met veel opportunisme gepakt.

Bij Mexico door een Portugese Scheids en Arjen Schwalbe aan een wonder Penalty geholpen.

Daarna Penalty's nodig tegen Costa Rica etc.

Ook heeft Oranje geprofiteerd van het feit dat op een paar grote mannen na (robben, van Persie, maar ook die hadden grote rust periodes gehad en waren precies op tijd hersteld) geen internationals had die nog tot het einde in een zware competitie zaten en CL moesten spelen waardoor bijna alle mannen van Oranje fit waren.

Wat je wel moet constateren is dat van Gaal het uiterste uit Oranje heeft weten te halen.
Oranje heeft vorige zomer op de WK boven zich zelf uit gestegen en met een combinatie van opportunisme, vechtlust en een gezonde dosis geluk een geweldige prestatie neergezet.

Nu lijkt het pijnlijke duidelijk te worden dat dat sprookje er niet voor een tweede keer in zit.

Ik zeg lijkt want voor de WK hadden we ook het gevoel dat het niets zou worden en tocht werd het een mooie zomer voor Oranje.

16 oktober 2014 om 16:01

Sinds 2008 kende NL 2 leuke momenten. De tweede helft tegen Brazilie in ZA en de match tegen Spanje in 2014. Voor de rest was het met meer geluk dan wijsheid.

16 oktober 2014 om 16:08

De prestaties op de Wk's waren natuurlijk uitstekend. Maar ik denk dat je niet moet vergeten dat we daartussen ook een waardeloos EK hebben gespeeld, waar de zwaktes van de speelwijze van van Marwijk en de selectie van 2010 genadeloos werden blootgelegd.

Over het afgelopen WK heeft Bogarde gewoon gelijk. Van Gaal heeft het systeem volledig aangepast aan zijn materiaal en dat heeft maximaal resultaat opgeleverd. Met veel geluk. Maar zelfs in de bejubelde wedstrijd tegen Spanje heeft Oranje amper goed gespeeld. Die wedstrijd heeft men gewonnen op 2 counters, daarna is Spanje gewoon mentaal geknakt.

Dat Bogarde misschien niet DE man is om commentaar te leveren, dat ben ik wel met je eens. Hij zoekt overigens nog wel een baan als trainer, want hij heeft zijn papieren gehaald.

16 oktober 2014 om 16:22

Wat? Oranje speelde zo ontzettend goed die wedstrijd. Je kan niet zeggen "door twee countergoals" ... Nederland speelde op de counter, ze lieten Spanje voetballen, dan zelf tackelen, de bal veroveren en naar voren. Het plan werkte gewoon perfect. Alsof Nederland geen mentale klap kreeg van Sneijder zn gemiste kans en de penalty, die onterecht was.

16 oktober 2014 om 16:28

Die eerste goal viel volledig uit de lucht (letterlijk) en die tweede viel ook op een moment dat de tweede goal van Spanje eigenlijk logischer was.

Daarna knakte Spanje en liep Oranje er makkelijk overheen. Maar het is echt onzin om te stellen dat Oranje superieur was de hele wedstrijd.

16 oktober 2014 om 16:26

En zo heeft zo langzamerhand iedereen er desgevraagd wel iets over te vertellen, en zelfs de mening van Winston wordt gevraagd!
Een nationale discussie over het disfunctioneren van ons vlaggenschip is in volle hevigheid losgebarsten, en dat nog amper 3 maanden na een 3e plek op het Wk.

Nou was het spel tijdens dat toernooi ook al niet om over naar huis te schrijven..
Aangezien v. Gaal in feite de grote uitblinker was, verbaas ik mij niets over de huidige teloorgang; in feite was het team een door hem voorgeprogrammeerde vechtmachine waar met zijn absentie nu logischerwijze weinig meer van over is.

Waar ik mij wel over verbaas is dat die B. v. Oostveen (die nog parmantig wist te pronken met de veren van v. Gaal) zo buiten schot lijkt te zijn.
Had hij niet direct voor een koers met Koeman moeten kiezen?


16 oktober 2014 om 17:41

Ja, leuk. Hij doelt ook op hoe de Nederlandse ploegen presteren op Europees niveau. De laatste jaren hebben wij belabberd gepresteerd in Europa. Over de laatste 3 jaar bezetten wij misschien wel de 20e plek. Landen als Belgie, Griekenland, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechie, Roemenie en Israel presteren allemaal beter. En we zijn onlangs al ingehaald door Rusland en Oekraine. Het wordt tijd dat de Knvb ingrijpt en clubs gaat belonen die goed presteren in Europa. Clubs, zoals PSV en Twente, de afgelopen twee jaar moeten gestraft worden voor het feit dat ze totaal geen inzet hebben getoond in Europa. Als dit zo doorzet zijn we over een paar jaar onze Champions League plekken kwijt.

16 oktober 2014 om 23:50

Bankzitten

bogarde is wel het symbool van onverzettelijkheid, hij draafde jaar na jaar tegen vorstelijk salaris zijn rondjes op een bijveld in Londen en trok zich er niks van aan.
Verder klopt het natuurlijk wel enigszins, de mentale en fysieke hardheid ontbreekt te vaak. Maar dat is iets dat eigenlijk al iets is van alle jaren. Ik bedoel, types Stam zijn dun gezaaid.
Verder denk ik ook wel dat we meer magere jaren ingaan, ik zie weinig buitengewoon talent van het kaliber Robben.

16 oktober 2014 om 15:23

Hij boog namelijk voor niemand.

16 oktober 2014 om 15:32

Behalve dan voor de Belastingdienst.

16 oktober 2014 om 15:23

Bogarde had zijn salaris altijd om zijn nek hangen.

16 oktober 2014 om 17:38

Lex Goudsmid..

16 oktober 2014 om 16:09

En al dat geld wat hij met rondjes rennen heeft verdient, heeft hij allemaal opgebrast. Dan ben je echt een vent.

Kan niet wachten totdat Bogarde manager wordt bij een club in de Eredivisie of de Jupiler League. Ik heb trainingen van hem gezien en hij komt zeer gedreven over, heeft ook een goede kijk op het spel en brengt dat heerlijk over op jonge jongens. Ik stond daar echt van te kijken, natuurtalent zou ik bijna zeggen.

Verder heeft hij hierin ook helemaal gelijk, we missen in Nederland de echte topspelers, Robben heeft namelijk geen eeuwig leven. Maar dat we nu enkel Robben hebben, daar tegenover stond eerst een lijst van namen waar je u tegen zegt, in hetzelfde team! Jonk, De Boer, Bergkamp, Seedorf, v Bronckhorst, v Nistelrooij, echt niet normaal vergeleken met nu.

16 oktober 2014 om 15:31

na een paar goede generaties ben ik benieuwd wat deze generatie herbergt. Ik heb toch het idee dat het wat meer subtop is. Veel Guzmannetjes, Clasies, Wijnaldums. Leuke spelers maar geen wereldtop. Is op zich niet gek omdat het gehele niveau in de Eredivisie wat keldert en dat zorgt er toch voor dat goede spelers zich langzamer ontwikkelen als ze wat jaren blijven. Zo'n Klaassen en Veltman worden alom geprezen maar zijn zij nou zo enorm speciaal?
Wie is nu het exceptionele talent van niveau Robben? Depay kan heel goed worden, maar verder houdt het nog niet over. Ben benieuwd maar denk toch wel dat er ietwat vaker magere jaren tussen gaan zitten.

16 oktober 2014 om 15:33

Is heel erg moeilijk te zeggen dat we die niet meer hebben. Je onthoudt alleen nog de goede dingen, de slechte prestaties vergeet je voor het gemak dan snel bij de 'classic teams' (niet iedereen natuurlijk).

Momenteel is het Nederlands elftal heel erg jong. Spelers zoals Jonk, De Boer, Bergkamp,v Bronckhorst, v Nistelrooij kwamen bij de Europese top toen zij 26-28 waren. Seedorf al direct.
Maar wat ik wil zeggen is, veel huidige spelers hebben nog wel 5/6 jaar de tijd om tot de Europese top te ontwikkelen. Dat is nog een hele lange weg. Er is geen zekerheid, maar we moeten niet doen alsof er helemaal geen talent meer rond loopt. Je kan ook zien waar 2/3 topspelers en een goede coach tot kunnen leiden op een WK.

16 oktober 2014 om 15:35

Ik vind juist dat hij echt totaal niet goed overkomt. Hij heeft totaal geen vlotte babbel en er komt echt heel weinig uit bij hem. Het tekent hem ook dat hij 5 jaar zijn poen is gaan ophalen bij Chelsea zonder te voetballen. En hij wilde gewoon zijn poen hebben en dan maar niet voetballen. Als hij dat gaat overbrengen op de jeugd..
Ik vond het echt een hele goed back, maar als trainer lijkt hij mij echt totaal niet geschikt.
Als hij zoveel talent zou bezitten dan was er echt wel een club geweest die hem de kans had gegeven om daar training te geven.

16 oktober 2014 om 16:09

Dat is zo'n onzin hé. Hij kwam bij Chelsea en binnen no-time was er een andere trainer die Bogarde niet wilde gebruiken, dus hij kwam tot een handvol wedstrijden/invalbeurten in zijn eerste jaar. Toen raakte hij ook nog eens geblesseerd aan zijn knie geloof ik, best heftig. Toen wilde Chelsea hem een ander contract aanbieden, maar Bogarde had alle recht op die 50.000 per week, dus hij bleef lekker waar hij was, op het trainingsveld!

Bogarde, man naar mijn hart. Harde verdediger, harde werker, principes in overvloed en een machtige loopbaan gehad bij onder meer Ajax en Barcelona. Jammer dat hij alleen zoveel zware blessures heeft gekend.

16 oktober 2014 om 16:14

Ik kan me dat moment op de training bij Oranje nog herinneren. Gloeiende tering wat had hij een pijn toen.

Overigens is hij niet zo onbesproken als jij het doet voorkomen. Hij heeft bij Ajax meerdere malen (volgens de medische staf) blessures gefaked om maar niet te hoeven spelen en is ook om andere redenen in opspraak geraakt, onder meer door het eisen van een basisplaats in de CL, terwijl hij nog aan het revalideren was van een 'blessure'.

Naar trainers toe heeft hij zich, ook later nog, wel vaker zeer respectloos en zonder gevoel voor autoriteit, opgesteld. Bogarde was absoluut geen fijne jongen om in de groep te hebben, dat zal iedereen die met hem gewerkt heeft beamen. Je hebt echt een veel te rooskleurig beeld van deze goede man.

16 oktober 2014 om 16:54

Zit ook maar een beetje te geinen, al zijn de blessures die hij had niet zo leuk. En het verhaal bij Chelsea dat alleen hij zwart wordt gemaakt, vind ik overtrokken.

16 oktober 2014 om 16:14

Dan hebben de jongens die jij noemt er met oranje toch niet het maximale uitgehaald. Vaak was men te snel tevreden, wat frank de boer laatst zelf toegaf.

16 oktober 2014 om 16:06

uuh ja, de best mogelijke loting uiteindelijk. In de groepfase waren er een paar makkelijkere groepen maar daarna had Oranje het niet beter kunnen krijgen. Alle grote landen ontlopen tot de halve finale.

Ook in 2010 konden we bepaald niet klagen

We worden op de laatste twee WKs 2e en 3e. Wat nou structureel probleem? Het ligt gewoon aan de verwachtingen van de fans, die te hoog zijn.alles moet gewonnen worden met hogeschool voetbal. Dat is tegenwoordig bijna onmogelijk.

16 oktober 2014 om 16:11

ben ik met je eens. van Gaal heeft echt alles eruit gehaald wat er in zit en daar gaat het op een eindtoernooi om. Nu loopt het niet en roept iedereen dat we middelmaat zijn en dat we achterlopen? Natuurlijk zijn de afgelopen wedstrijden verschrikkelijk geweest om naar te kijken en wellicht is Guus niet de man om Louis op te volgen. Ik ben ervan overtuigd dat we ons gewoon kwalificeren. We hebben jongen jongens die nu al goed zijn en alleen maar beter worden. Strootman, Depay dat zijn onze nieuwe paradepaardjes. Er loopt genoeg talent rond. We zitten nu in een rottige fase spelers als van persie, sneijder bijvoorbeeld. die zitten nu op het punt dat ze een keer gaan afvallen maar wie gaat in hun voetsporen staan? een echt spitsentalent hebben we niet die nu al het niveau aan kan en een echte nummer 10 hebben we ook niet. Dat is het geluk van deze jongens. Ik had gehoopt dat maher zich meer had ontwikkeld bij PSV of Klaassen bij Ajax. Datzelfde geld voor een Castaignos of de Jong. We missen jongens die die posities kunnen gaan invullen en daarom mag Sneijder nog mee doen. het ek zal waarschijnlijk hun laatste kunstje worden en dan zullen er andere jongens moeten opstaan. Het scheel in ieder geval al wel een hoop dat de vrij, indi en blind nu ervaring gaan op doen in een grotere competitie

Wat kan een man onzin lullen zeg. 2e en 3e op de laatste 2 Wk's maar inderdaad magere jaren. Goede loting? Wij hadden een zeer moeilijke loting.

Een gemakkelijke loting? De wereldkampioen van 2010, fris voetballend Chili en Australië, die toch altijd lastig zijn gebleken voor Oranje.

Nee, landen als Argentinië, België en Frankrijk, die hadden een makkelijke loting.

Hij overdrijft ook wel een beetje hoor. Vooral tegen Brazilië heeft het Nederlands Elftal laten zien niet alleen maar Robben te zijn. Was gewoon een goede teamprestatie.

16 oktober 2014 om 15:35

Een Brazilië zonder Neymar dat net de opdoffer van hun leven heeft gekregen, die hun ook nog eens uit de voorspelde (door spelers, lokale media en supporters toch) finale heeft gehouden, ja, dat is natuurlijk wel een mooie referentiewedstrijd.

Tegen zo'n Brazilië kan Andorra ook misschien nog iets halen.

16 oktober 2014 om 15:39

Die Brazilianen hadden vast niets goed te maken na die beschamende nederlaag in eigen huis. Die hebben vast ook de laatste wedstrijd lekker laten lopen..

Jij probeert Nederland altijd naar beneden te halen en nu begin je weer. Zelfs Andorra had kans gemaakt.

Je bent gewoon een zielig jaloers Belgisch gefrustreerd manneke.

16 oktober 2014 om 15:43

Andorra.. Komop zeg, je geniet er wel van om de prestaties van Nederland af te zeiken... Als het goed gaat hoor ik je nergens.

16 oktober 2014 om 15:44

Inderdaad, hadden de Belgen van de Brazilianen gewonnen hadden we dat tot in de eeuwigheid moeten aanhoren van die onuitstaanbare calimero Belg.

16 oktober 2014 om 16:01

Zeg ik misschien dat Andorra gelijk staat aan Nederland?

En ik zou echt niet weten waarom ik jaloers zou moeten zijn op iets, iemand of wat dan ook.

Ik bezondig me aan tal van hoofdzonden maar Invidia zit er echt niet bij.

16 oktober 2014 om 16:46

Hahahaha jij zou familie van bogarde kunnen zijn

16 oktober 2014 om 16:50

Het zal niet meevallen voor een belg.. grote broer Nederland is vrijwel altijd in alle sporten beter geweest - dus de frustratie moet groot zijn. Nu België een aardig elftalletje heeft denkt meneer opeens dat België iets te melden heeft. Hilarisch.

ON: Die Bogarde moet lekker in z'n zwembad in Suriname blijven.. wie zit er nou te wachten op deze spuit elf??

16 oktober 2014 om 17:05

Mike_utrecht,

Ach u bent er zo eentje? Dus pas als je club of land grootse prestaties heeft neergezet mag je als supporter van, een mening ventileren?

Niet normaal dit. Pakweg een supporter van Dordrecht mag dan niks meer zeggen. Die van Andorra ook al niet.

En hoe lang werkt dat dan na? Als een topclub al 10 of 15 jaar geen kampioen meer heeft gespeeld, pakweg Club Brugge of Feyenoord of zo, mag je dan als supporter dan nog een mening hebben?

Zeg en hoe zit het dan met Nederland zelf? Die zijn evenveel wereldkampioen geweest als België. Moeten die Nederlanders dan ook stoppen met hun mening over voetbal geven?

Ja, hier heb je volgens mij écht wel goed over nagedacht.

PS: Heeft FC Utrecht eigenlijk ooit al kampioen gespeeld?

Neen, dacht ik zo. Maar dan mag u volgens uw eigen fantastisch plan niks zeggen over voetbal! Hoe durft u!

16 oktober 2014 om 18:39

Tuurlijk, weer een gefrustreerde kutbelg die komt provoceren. Andorra die tegen Brazilië even gaat winnen. Wat lul je man. Brazilië was gebrand op revanche terwijl Nederland op een haar na de finale had gemist. Het jonge Nederland heeft toen enorme veerkracht getoond en dik verdiend een ruime overwinning geboekt. Dat is gewoon bijzonder knap. Hoe vervelend jij dat ook vindt dat Oranje gewoon een hartstikke goedmteornooi heeft gespeeld.

16 oktober 2014 om 23:29

Basenparen,

Ach moet ik nu onder de indruk zijn van uw ordinair straat gescheld?

Dat ben ik dus niet.

Het concept 'decompressie' zal vast wel onbekend voor je zijn. Dat kan ik, vooringenomen als ik ben, opmaken uit je taalgebruik.

Decompressie is een psychologisch effect, het heeft plaats wanneer voorop gestelde doelen niet worden gehaald. Daarna hebben de meeste mensen de neiging om zich te laten gaan. De fut is weg. Heel menselijk, heel normaal. En vermits Brazilianen mensen zijn, tenzij u het tegengestelde durft beweren, hebben ook zij er last van.

Tegen Nederland speelden ze als een bende vodden. Er was niks heroïsch aan voor Nederland. Een tegenstander die nog wankelde van de vorige wedstrijd, KO slaan, het is een hele prestatie.

Kijk wat Sporza schreef:

" De voorsprong was overigens meer dan verdiend, want Brazilië presteerde alweer ondermaats, zelfs met zes wijzigingen na de afgang tegen Duitsland (1-7) in de halve finales.

Oscar was zowat de enige Braziliaan die wat probeerde te forceren, maar bij gebrek aan een degelijk afspeelpunt voor doel bleef ook hij steken in goede bedoelingen."

http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_voetbal/...

Ze speelden zelfs met een veredelde B-ploeg.

Oh en deze vagina-belg zit altijd op de eerste rij wanneer Nederland wint. En als ze verliezen, vind ik dat altijd jammer. In tegenstelling tot kansloze figuren gun ik mijn buren iets en heb ik nog nooit een haat tegenover ze gehad.

Doch ja, ik ben kritisch. Streng. Maar rechtvaardig. En als u daar een probleem mee heeft, dan is dat vooral uw probleem.

Ik hou gewoon van mooi voetbal en dat had Nederland vroeger wel. Te beginne met de generatie Cruyff en later met Gullit, van Basten, Rijkaard en nog later met van Nistelrooij.

Maar dit Nederland? Neen, kan me echt niet bekoren. Op van Persie en heerser Robben na, vind ik er geen fluit aan.

Ik ben trouwens niet alleen met die opinie. Er zijn een heleboel Nederlanders, waaronder trainers en spelers die er nét het zelfde over denken. Zullen dan wel gefrustreerde vagina-nederlanders zijn.

Moet Nederland blij zijn met die 3de plek? Zeker wel.

Maar je moet er niet van maken dat de wedstrijd tegen Brazilië een heldengevecht was op leven en dood tegen een mentaal gelijkwaardige tegenstander. Dat toch doen, wil gewoon zeggen dat u de wedstrijd niet heeft gezien.

2 nederlagen en de onheilsprofeten kruipen weer uit hun hol. Blablabla...

16 oktober 2014 om 15:36

3 toch al hoor. Maar verder heeft u wel deels gelijk. Het is nog wat vroeg om de brandstapels te ontsteken.

16 oktober 2014 om 15:36

Het valt ook allemaal wel mee, dankzij de Uefa en zijn slappe kwalificatie-eisen zal de kwalificatie alsnog makkelijk binnengehaald worden. In 2016 zijn we dit alles dan allang weer vergeten en staan we en masse weer in de polonaise richting Parijs.

We hebben de laatste 10 jaren beter gepresteerd dan "zijn" jaren 90. Laten we beginnen met 1990. Drama, mentaliteit kwestie. 1992 verliezen van een camping elftal? In 1994 waren we aanwezig, thats it. 1996 was toch wel het dieptepunt... met Bogarde notabene! 1998 was uiteraard geweldig. Dus zo slecht is het nu niet. Simpelweg de weg van Van Gaal moeten volgen, met dezelfde groep en systeem. Structureel betere verdedigers opleiden, die niet hoeven op de bouwen maar alleen maar hoeven te slopen! Komt het goed hoor. Vlaar er bij. Depay snel beter hoop ik. Strooman op het middenveld. vd Wiel en Afellay thuislaten. Huntelaar uiteraard in de spits. Komt goed!

16 oktober 2014 om 16:00

1994 waren we aanwezig??? In de kwartfinale, na een heerlijke pot, onterecht (buitenspelgoal en blunder De Goeij) van latere winnaar Brazilie verloren!!

Verder heb je wel gelijk; die 20 caps van Bogarde hebben inderdaad nergens aan bijgedragen. Alleen in 96 en 98 was hij reserve (achter Numan) op de toernooien.

Als voetballer had hij al weinig realiteitszin maar dat hij nu dit durft te zeggen slaat alles. Daarnaast is het ook nog eens fout want we zaten in één van de moeilijkere poules.

16 oktober 2014 om 16:02

Ben het helemaal met je eerste deel eens. Het is eigenlijk pas als we terugkijken dat we spelers of generaties aan spelers gaan waarderen. We hebben nu de neiging om te roepen dat het in de jaren '90, de tijd van Bogarde, geweldig was. Maar destijds werd er net zo hard gezeurd als nu. Immers: toen was er net afscheid genomen van 'gouden generatie' Gullit, Rijkaard, Koeman, Van Basten etc. Op een gegeven moment hebben we ook met z'n allen aan de kwaliteiten van jongens als Van der Sar getwijfeld of Frank de Boer (het 'de Boertje' was een standaarduitspraak). Nu zijn het grote voormalig voetballers van weleer.

Over je beschrijving van de situatie bij Oranje nu: vond Van der Wiel eigenlijk niet eens zo slecht spelen. Brengt tevens internationale ervaring met zich mee. Bezetting op het middenveld, centrale duo achterin, Daley Blind op de flank, oninspirerende spel Van Persie en het gestuntel van Jermaine Lens waren de grootste problemen. Dus inderdaad Strootman op het middenveld. Affelay weg. Huntelaar in de spits. Maar ook aanvoerdersband Van Persie afnemen. Daley Blind nooit meer als linksback posteren. De Vrij en Indi eruit halen.

Cilessen
De Jong
Vlaar
Blind
Van der Wiel
Clasie
Strootman
Van Aanholt
De Guzman
Robben
Huntelaar

Nou Argentinië heeft gewoon geluk gehad vond ik

Damn Bogarde ik moest voor de zekerheid 'gogme' gewoon opzoeken! 'spelintelligentie' bedoelen ze ermee en komt volgens mij van Goochem (slimmerd voor joden).

Maar ik denk dat het vooral mentaliteit is. Bij veel landen zie je dat hij verkeerd is, want er zijn nog maar weinig Scholes, Bergkamp, Keane, Vieira, Mattheus die leven voor de sport. Meesten lopen op hun 18e al met een arm vol met tattoo's en gedragen zich als beauty queens.

Een goede loting, Winston? Een goede loting? Pardon? Iedereen was het er toch wel over eens dat dit de poule des doods was. En dan bedoel ik ook internationaal gezien. En daar zouden we toch mooi niet doorheen komen. Wat een non-argument zeg. Dat het er verder in Nederland op bepaalde vlakken behoorlijk aan schort is helemaal waar. Maar het is ook te prijzen dat Nederland altijd ondanks de tekortkomingen op internationale toernooien ver komt. Voetbalintelligentie, dat is waar wij ons in onderscheiden. Soms worden we daar belachelijk om gemaakt, maar je ziet hoe ver dat kan gaan met iemand als Van Gaal. Koeman doet het in Engeland momenteel ook gewoon erg goed met een ploeg die normaal gesproken alleen mee zou kunnen draaien in de subtop. Tevens zie je dat zo'n Daley Blind door zijn opleiding in Nederland op de juiste positie bij een topploeg in de Premier League gewoon heel goed mee kan. Ook Pelle heeft zich in Nederland tegen zijn eigen tekortkomingen leren wapenen. Het is typerend voor Nederland dat er zo over wordt gezanikt.

16 oktober 2014 om 15:55

Precies. Een klein kikker landje met amper 16 mln inwoners rolt in de kleine finale dood
eenvoudig het grote Brazilië, met ruim 190 mln inwoners in eigen land op. Speelt Spanje een helft volledig van de mat, is gelijkwaardig aan verliezend finalist Argentinië etc. etc.

Maar meneer, die overigens voor niemand buigt... zegt dat we een makkelijk loting hadden.

Het is razend knap dat zo'n kleine natie al decennia lang de voetbalwereld dicteert. Punt. Dat het dan enkele maanden slechter gaat. Nou en!

16 oktober 2014 om 16:05

Fachten
Nou moet je niet gaan overdrijven he.
...al decennia lang het voetbalwereld dicteert.... Lachen joh.

16 oktober 2014 om 16:09

Momenteel staat NL 4e op de FIFA/Coca-Cola World Ranking. Historisch gezien is NL. een FIFA-subtopper (met Frankrijk, Engeland en Spanje).

Normaal gesproken, komen we ten opzichte van de 4 echte toplanden (duitsland, Brazilie, Italie en Argentinie) altijd te kort. Maar als je naar de Alltime FIFA-ranking kijkt, staan we gewoon 4e (op basis van gemiddelde punten behaald op Wk's) en 8e (absoluut gezien; maar 7 punten achter op Spanje op plaats 5!). Dit is vooral dankzij 3 periodes: 74/78, 94/98, (06)/10/14.

Met nog 1 goed WK zijn we het 3e (op relatieve punten voorbij Italie) danwel het 5e (absoluut) land! Niet slecht voor veruit het kleinste land uit de top 8.

16 oktober 2014 om 16:09

Een geweldige linksback destijds in een paar seizoenen. Zou hij overigens sympathiseren met quinsy gario? Denk het wel.

16 oktober 2014 om 16:39

@louismanuel Nederland hoort bij de grote landen vanaf de jaren 70 tot nu. Heel simpel. Als je ziet dat we bijna altijd tot de kwart of halve finale rijken op een groot toernooi, behalve in de periode 82 - 86, 2002 en 2012.

We kwamen zowel op EK al WK 2x tot de achtste finale, 3x tot kwartfinale, 6x tot de halve finale en 4x tot de finale. Mag ik dan zeggen dat we al decennia lang tot de meest invloedrijke voetballanden behoren? Dacht het wel!

17 oktober 2014 om 08:32

klein kikkerlandje, Ijsland, dat is een klein landje qua inwoneraantal!

Gaap. De man die het tot een kunst had verheven om zo veel mogelijk te verdienen, door zo min mogelijk te doen heeft ook een mening.

De mening van Bogarde interesseert mij net zoveel als wanneer er in China een zak rijst zou omvallen. Geen drol.

Door de huidige overvolle kalender van mn de topvoetballers, die bij grote clubs het verste komen in Europa, hebben de grote sterren het doorgaans erg moeilijk op de eindtournooien. Gevolg is dat een land als Nederland afgelopen zomer met louter uitgeruste spelers (robben en van Persie incluis) top fit en vooral uitgerust waren.
Wat je nu ziet is dat deze spelers de broodnodige rust van een echte zomervakantie hebben gemist.
Vandaar ook dat niet alleen Nederland het moeilijk heeft maar ook Duitsland, de wereldkampioen.
Deze spelers hebben te weinig rust en een te korte voorbereiding gehad op het nieuwe seizoen.
De tegenstanders daarentegen zijn top gemotiveerd om tegen de grote landen te spelen.

Een afwachtende speelstijl als 5-3-2 is in deze fase hoe dan ook makkelijker om te spelen, dan een 4-3-3.
Neem maar van mij aan dat de broekkies van Oranje top gemotiveerd waren op de WK maar nu simpelweg op zijn.

Wat een hoop Bullshit reacties hier zeg.
Bogarde heeft gelijk , Nederland had een makkelijke loting. In de pool was alleen spanje sterk dat chili als kans hebber werd gezien kwam voornamelijk door dat Niemand Nederland goed vond (gezien de drama ek daarvoor). Voor een normale Nederland zou Chili en Australie kinder spel moeten zijn.
De 1/8 ste en kwart finale daarna waren natuurlijk ook lachwekkend kwa tegen stand.
Het over mijn lijk mentaliteit die is er niet, in zijn tijd had je Stam, Bogarde, Davids, Bergkamp, Kluivert spelers die kracht en kwaliteit uitstraalden en dat zie je nu alleen bij Robben.

17 oktober 2014 om 12:34

Ik kan me een WK herinneren waar Italie de mindere was van Australie maar door een schandalige fout van de leiding een strafschop kreeg waardoor ze wonnen... Dus ook Italie had het heel heel heel zwaar tegen Australie. Dus hoezo makkelijke loting. Chili speelt gewoon zeer goed en was volgens deskundigen (zeker na duel met Duitsland) een outsider. Blijft over Spanje, die tijden internationaal domineren. Dus ja, best een pittige pool. Niet? Mentaliteit is een zwak punt, maar Strootman is 100 procent een voorbeeld van hoe het wel hoort net als Vlaar en idd ook Robben. De jong is ook een vechter. Kuyt verdient wat dat betreft een standbeeld. Dus er is wel mentaliteit, alleen bij bepaalde spelers (affelay, vd Wiel, Lens, Blind, Persie..) is het veel te weinig aanwezig...

De situatie lijkt een beetje op 1998 en 2000, los van de kwaliteit van de teams. Ook toen kende Nederland na een succesvol toernooi met toch een rottige uitschakeling een zeer moeizame start. Alleen had Rijkaard toen de mazzel dat het vriendschappelijke duels waren. Van gaal had in 2000 pech met het schema. De niet makkelijke thuiswedstrijden tegen Portugal en Ierland vielen extreem vroeg en daardoor liepen we de hele serie achter de feiten aan. Nu moet het iets simpeler liggen omdat voor een EK zich meer teams kwalificeren.

Ben ik het mee oneens.
De kwaliteit is er wel maar inderdaad de over-mijn-lijk-mentaliteit is er bij veel spelers niet. Kijk naar Ron Vlaar die heeft dat dan weer wel(om maar een voorbeeld te noemen). Daarbij moeten we ook niet alleen maar aanvallend denken maar ook goed kunnen verdedigen. Daar had Gullit het laatst ook over..
Persoonlijk denk ik dat we toch van die 4-3-3 moeten afstappen.

(als) we ons weten te kwalificeren voor het EK-1016 zal ik voor deze opstelling kiezen. minstens iedereen fit wordt en blijft natuurlijk..

Krul
vd Wiel-Vlaar-v Dijk-Pieters
de Jong-Strootman-Blind-Affelay
----------Depay--Robben--------

Dit zijn tenminste spelers die wel dat over-mijn-lijk mentaliteit hebben, all hoe wel ik dat soms ook mis bij vd Wiel.

Sneijder en v Persie/huntelaar bank tijd voor verjonging.

Krul
vd Wiel
Vlaar
v Dijk
Pieters
de Jong
Strootman
Blind
Afellay
Depay
Robben
16 oktober 2014 om 17:43

Ik ga voor deze opstelling:

Cillessen
Van der Wiel
Vlaar
De Vrij
Pieters
Strootman
De Jong
Robben
Sneijder
Depay
Persie/Hunt
16 oktober 2014 om 18:58

Krul/vermeer zijn gewoon betere keepers ''allrounder' dan Cillessen. Je hebt gezien dat je ook een penalty-killer moet zijn op een toernooi. Je kan zomaar strafschoppen krijgen dan is het wel lekker dat de tegenstander weet dat hij tegenover een penaltykiller staat.

De keuze voor de Vrij kan ik wel begrijpen, verder ben ik blij dat je het eens bent dat Pieters momenteel de beste linksback is. Het blok van de Jong en Strootman ook goed
Robben, Depay logische keuzes.

Sneijder is over de top kan het niet meer aan. Als reserve speler nog wel nuttig. Tijd voor verjonging zet er een Klaassen/affelay neer. Als ik een keuze moet maken tussen Persie en Huntelaar zou ik voor Huntelaar gaan.

4-2-3-1

----------Krul-----------
vd Wiel--Vlaar--de Vrij/Dijk--Pieters
--------Strootman-de Jong
Robben--Klaassen--Depay
------------Huntelaar---------

Krul
vd Wiel
Vlaar
Vrij / Dijk
Pieters
Strootman
de Jong
Robben
Klaassen
Depay
Huntelaar
16 oktober 2014 om 19:16

Ik vind Sneijder ook over de top, maar nog steeds wel beter dan Klaassen en Affelay... misschien ziet dat er over twee jaar anders uit.

16 oktober 2014 om 19:26

Mwa daar onderschat je Klaassen een beetje. Het is een harde werker veel loopvermogen met goed spelinzicht. Misschien is over 2 jaar Blind ook wel beter dan de Jong.

17 oktober 2014 om 12:40

Huh? Wat zeg jij nou. vd Wiel en Affelay een mentaliteit? Ben jij tegen een dikke muur aangelopen? Dat zijn nu net die gasten die we kunnen missen als kiespijn. Bij Blind heb ik ook mijn twijfels over de over mijn lijk mentaliteit.

Aldus Bogarde. Nou nou nou wat een wijsheid. Laatste 2 Wk's een 3e en 2e plek(ok , EK was ruk) en dan zit het al jaren niet goed? Maar het zit niet goed?

Op clubniveau is het bagger ja. Reden is simpel, de toppers blijven hier niet dus op clubniveau doen we niet mee. Onze toppertjes worden voor het nationale elftal klaargestoomt door topclubs in Europese topcompetities. Daar kun je van balen als club zijnde in Nederland maar voor het nationale elftal is het een must.

De opleiding functioneert prima in Nederland. Kijk eens wat er nu allemaal weer aan komt aan talentjes!

16 oktober 2014 om 16:49

Wat een onzin. Vroeger hadden we ook een top NL elftal en speelden onze eigen topclubs gewoon Europees lekker mee. Toen leverden we direct aan de top en stonden spelers er meteen. Je ziet aan spelers als Janmaat en Blind die op latere leeftijd gaan dat ze makkelijk aanhaken bij hun nieuwe clubs. Onze talenten gaan te vroeg en wij verkopen voor te weinig. Wij als Nederlandse clubs zijnde willen ook maar wat graag verkopen. Daar zit ook een achilleshiel. Wij hebben liever een gezonde balans dan een gezond sportief klimaat.

17 oktober 2014 om 09:21

"wij als Nederlandse clubs zijnde willen ook maar wat graag verkopen". Niet willen maar "moeten" verkopen Livinglegend! Anders houden de Nederlandse clubs simpelweg de kop niet boven water.

En ja, dan gaat een gezonde balans altijd boven een gezond sportief klimaat. Jij ziet liever taferelen zoals bij Real Madrid? Gewoon je huisbankier de strot dichtknijpen zodat de geldkraan open blijft staan(dichtdraaien betekend dat de rekeninghouders verkassen met hun spaartegoeden en dus het einde van deze bank. En wie draait daar weer voor op? Juist.... iets met Europa, snap je het?).

Jij mag mijn post(deze en vorige) onzin vinden hoor, geen probleem!

17 oktober 2014 om 12:45

Hele wijze opmerking! Helemaal mee eens. Te vroeg verkocht voor een duppie. Read my lips, BMI zal door Porto binnen 2/3 jaar voor 15/20 miljoen verkocht gaan worden. Feyenoord is al blij met 6/7 miljoen? Om maar een voorbeeld te noemen. Strootman, is redelijk verkocht uiteraard... maar prijskaartje nu is 40/45 miljoen? Wij kunnen echt niet onderhandelen met buitenlandse clubs, terwijl dat toch in onze genen zit.

19 oktober 2014 om 14:37

Dan klopt je boekhouding niet als je moet verkopen om je hoofd boven water te houden. Feyenoord, Ajax, GAE en meer clubs begroten gewoon wat ze daadwerkelijk verdienen. Dan zou een transfer dus alleen tegen de hoofdprijs moeten plaatsvinden.

Er zit nog een heel gebied tussen Real Madrid taferelen en hoe wij het doen. Ik zou eerder zeggen, kijk naar Napoli.

Haha de over mijn lijk mentaliteit....die heeft Nederland nooit gehad. Altijd is er commentaar op geweest, ook bij de net niet generatie van '98. Die had genoeg kwaliteit, maar was ook te braaf, te lief en niet gemeen en sluw wanneer het moest.
Dit puur op basis van een paar strafschoppen die er niet in gingen. Het oranje van nu mist gewoon de kwaliteit, maar op het wk stond er een ploeg die overal voor ging. Ook op het wk 2010 was er die strijd die nodig was en werd Nederland zelfs een vuile ploeg genoemd. Altijd wel een reden te vinden als je niet wint.

Het is vooral een mentaliteitskwestie. Talenten worden snel tot supertalent gebombardeerd, door het gebrek aan hierarchie zijn ze al snel het mannetje in de Eredivisie en vervolgens maken ze te vroeg een transfer waardoor het talent vergooid wordt.

Wil Nederland echt weer wat voor gaan stellen dan moeten ook internationals er voor kiezen om hun laatste jaren in Nederland te slijten en niet naar Turkije, Dubai of andere verre oorden met diepe geldzakken te gaan.

Ook zit er zoveel naiviteit in onze opleiding, waarbij we techniek boven alles zetten. Fysieke ontwikkeling en atletisch vermogen is minstens zo belangrijk tegenwoordig. Uiteraard moet je technisch onderlegd zijn maar als je het fysiek niet kan belopen ben je weg. Tegen de tijd dat Nederlandse talenten dat niveau benaderen willen ze een transfer maken.

16 oktober 2014 om 17:07

Wat betreft het fysieke punt is iig Ajax wel goed bezig. Met de hervorming hebben ze allerlei oud topsporters uit disciplines als hardlopen, triatlon, judo en rugby aangetrokken die specifieke trainingen geven op fysiek gebied

Haha Bogarde moet hij nodig zeggen, kon zelf er helemaal niets van, als ik in Barcelona kom herinneren ze mij aan hem en moeten ze nog steeds allemaal om hem lachen.

Het is zeker waar dat de mentaliteit en de fysieke kracht ontbreekt. Denk dat het wel zal helpen als kevin strootman weer terug komt, die heb je nodig naast de jong en is een echte aanjager.

Van ginkel, depay, van aanholt zijn geweldige talentvolle spelers. Blind zie jk liever op het middenveld dan LB, zn rust is beter voor de verdediging. Martins indi moet maar is banken, of je zet hem LB maar centraal gaat die nu een paar keer flink in de fout

Ik ben het eens met het feit dat we op mentaal en fysiek opzicht achterlopen, maar dit geldt met name in clubverband. We hebben toch genoeg internationals die gepokt en gemazeld zijn in het buitenland, zeker met de recentere transfers. Ik denk het meer een dip is na een groot toernooi, zeker omdat Guus ook niet de man is die de jongens weer kan motiveren.

Daarnaast hebben wij de laatste wedstrijden gespeeld tegen catenaccio ploegen, wat voor bijna elke ploeg lastig is. Ook andere 'grote' landen steken niet in blakende vorm, met als belangrijkste voorbeeld Duitsland.

Ik zie de toekomst zeker nog rooskleurig in, met een Depay die uit zal groeien tot een topspeler, een terugkerende Strootman en veel aankomend talent op het middenveld (ziyech, Klaassen, Sinkgraven, van Ginkel). Alleen over de verdediging maak ik me zorgen, het is te hopen dat BMI en De Vrij echt stappen gaan maken. Maar tot die tijd zou ik toch echt Douglas en Vlaar opstellen, een combinatie van kracht en snelheid.

Nou eigenlijk had het centrale duo nu Vlaar en Heitinga moeten zijn maar wat is er in godsnaam met Heitinga gebeurd? Speelde toch een puik WK in Zuid Afrika. Dan heb je gewoon 2 goede ervaren verdedigers. Geen wereldtop maar die hebben de meeste andere landen ook niet hoor.

Enige wat je nu hoeft te doen is BMI niet meer opstellen en Blind alleen nog maar op het middenveld neer zetten. Je moet als linksback in deze tijd nou eenmaal meer snelheid hebben. Ik ben best wel fan van Blind maar zie ook wel in dat het aan de zijkant op topniveau niet gaat. Centraal is prima. Buttner, van Aanholt, Emanuelson, Pieters zijn toch 4 goede kandidaten. Je hebt ook nog talent zoals Nelom en Willems.

Niet dat ik vind dat Heitinga in de basis hoort te staan maar vraag me echt af wat er aan de hand is.

Haha, wat een belachelijke uitspraken zijn dit.

Het gaat juist geweldig met het Nederlandse voetbal.. Samen met Duitsland het enige land dat 2x in de top-3 zat op de afgelopen twee Wk's. Op penalty's een tweede finale op rij misgelopen en hoe kwam dat? Nee, niet door kwaliteit , maar juist door de mentaliteit, de wilskracht, de slimheid van de spelers en trainers. Dus datgene wat Bogarde allemaal prut vindt.

Ik hoor altijd iedereen roepen: "je kan nog zo mooi voetballen, uiteindelijk gaat het om resultaat". Nou, dat is precies wat Nederland heeft gedaan.. op resultaat gespeeld en dan is het weer niet goed.wat wordt ik daar moe van zeg. Ik ben echt trots op Nederland hoe ze hebben gepresteerd en de talenten zullen weer komen.. Vooral de Under-19 is een geweldige lichting.

Ja, je kan nou eenmaal niet meer winnen op basis van puur talent. 40 jaar geleden kon dat nog wel, toen het tempo in een wedstrijd 4keer zo laag was. Wel moeten we de nieuwe generatie (maher, Boetius, Vilhena, Depay) even aanleren dat je inderdaad niet meer op talent kan winnen. Je moet echt topfit zijn en de pure winnaarsmentaliteit hebben om daadwerkelijk een prijs te winnen.

ja Nederland heeft een probleem. komt doordat de laatste linie t meeste valbezit heft v marwijk heeft dit ook al gezegd zorg ervoor dat de middenvelders t meeste balbezit hebben !!!!!

Nederland heeft al jaren een probleem dat werd onder de tafel gehouden door de resultaten 2e en 3e met laf counterend voetbal en een hoop geluk. Dat zei ik al in Zuid Afrika en dat zeg ik nu. Griekenland is op die manier Europees kampioen geworden en Chelsea won zo de CL met Drogba de grote held naast Terry als laatste man tegen Bayern. Je wint er dus wel vaak mee, maar als de tegenstander ook niet voetbalt wordt het Mourinho/van Gaal speelstijl een moeilijk verhaal de spelers zijn namelijk niet gewend het spel te maken.

Hij is wel heel pessimistisch. Het is wel heel makkelijk om het puur op een gunstige loting of een makkelijk taktiek alles te steken. We hebben ook gewoon goed gespeeld. Bovendien hebben naast Ribbe jongens als Vlaar, De Vrij en Depay een geweldig WK gespeeld.

Wel is het zo dat we wel moeten realiseren dat jongens als Vlaar, De Jong, Sneijder, Robben, van Persie en Huntelaar waarschijnlijk niet veel eindtoernooi en gaan meemaken. Voor een aantal van het zal het EK misschien het laatste toernooi worden. We moeten dus wel gaan bedenken hoe we zonder die spelers gaan spelen.

Clubs kopen liever ergens een exotische naam dan dat ze zelf spelers opleiden. Ajax besteed nu al 7 miljoen aan zijn jeugdelftallen en dat word opgescroeft naar 8 maar biij de meeste clubs zijn de jeugdopleidingen een ondergeschoven kind.

16 oktober 2014 om 18:44

Goh, waar komen Alderweireld, Vertonghen, Vermalen, Eriksen, Fischer, Andersen, Boilesen, Muric allemaal vandaan. Ajax koopt net zo goed allemaal exoten. En andere clubs investeren ook ontzettend in de jeugd. Er zijn nog nauwelijks clubs die niet aan jeugd ontwikkeling doet. Feyenoord speelt standaard met meerdere jeugdspelers, PSV idem dito. Bij veel andere Eredivisie clubs spelen ofwel eigen jeugd, of worden er spelers overgenomen van belofte thema's van de grotere clubs.

16 oktober 2014 om 21:49

Aleen met dat verschil dat ze al op zeer jonge leeftijd komen om ze dan verder op te leiden. Niks nieuws want dat doet Ajax al 10tallen jaren lang.

16 oktober 2014 om 22:40

Er zit helemaal geen verschil. Andere Nederlandse clubs kopen ook jonge talenten. En leiden ook op.

Tja, magere jaren. We hebben inderdaad minder topspelers dan eind jaren tachtig of eind jaren negentig. Toch is het eindresultaat op toernooien toch redelijk vergelijkbaar, met als uitschieten naar onder natuurlijk het EK 2012.
Groot verschil is wel dat we de kleinere landen vroeger steevast met mooi voetbal over de knie legden. Dat doet tegenwoordig echter vrijwel geen enkel land meer. Het gaat op het moment ruk, maar om nu weer massaal met zijn alle te gaan zeuren dat we al jaren geen pepernoot voorstellen. Ach ja, Winston ziet met wat rake opmerking misschien weer een kansje om zonder veel arbeid een ton winst te maken.

Ach er is weinig aan de hand. We hebben nu zelfs het geluk dat het EK uit 24 landen gaat bestaan zodat kwalificatie bijna gegarandeerd is.

Guus moet gewoon de juiste poppetjes op de juiste plaats zetten en dan komt het wel goed.

Cillessen
Van der Wiel
(Veltman)
Vlaar
Pieters
De Jong
Strootman
Van Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar

Hoe komt hij er nou bij met makkelijke loting? Iedereen achtte Nederland al redelijk kansloos in deze poule! Ik zelf had ook vertrouwen, wel hoop.
Kwaliteit is wel minder geworden dat vind ik wel. Zeker verdedigend gezien, maar is dat niet al jaren zo??
Al moeten alles nu wel op scherp staan om ons nog te kunnen plaatsen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren