Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NAC Breda verrast en ontslaat Peter Hyballa al na vijf speelronden

Laatste update:

NAC Breda heeft Peter Hyballa ontslagen, zo melden de Brabanders via de officiële kanalen. De Duitser heeft woensdagochtend voor de training te horen gekregen dat de club de samenwerking beëindigt. Het ontslag is opvallend, daar niks erop leek te wijzen dat er sprake was van een verstoorde relatie. NAC staat momenteel tiende in de Keuken Kampioen Divisie.

De Bredanaars nemen afscheid van De Duitse oefenmeester omdat de 'samenwerking vanuit de trainer naar zijn werkomgeving onvoldoende werd', waardoor de situatie volgens de directie niet meer te repareren valt. Hyballa nam vorig seizoen het roer over bij de Keuken Kampioen Divisie-club, waar hij zijn ploeg van de twaalfde naar de zesde positie tilde. Dit seizoen pakte NAC tot dusver zeven punten in vijf wedstrijden. Graag wilde NAC Breda het succes onder Hyballa verlengen, maar nu is de voortzetting dus abrupt beëindigd.

Technisch directeur Peter Maas licht het ontslag van Hyballa toe. "Peter heeft goed gepresteerd vorig seizoen. In de zomer hebben we selectie en staf verder versterkt om door te kunnen groeien. Het doorbouwen lukte helaas onvoldoende, juist omdat de samenwerking vanuit de trainer naar zijn werkomgeving onvoldoende werd. We geloven als directie niet dat die situatie nog te repareren is."

Zodoende komt er een einde aan het tweede termijn van Hyballa als trainer van NAC. In februari 2020 werd hij voor het eerst aangesteld als opvolger van de ontslagen Ruud Brood. Vanwege een conflict met technisch manager Tom Van Den Abbeele moest hij destijds vertrekken. Nu houdt het dus na vijf speelronden in het nieuwe seizoen op voor de 47-jarige Duitser, die eerder in Nederland ook NEC coachte.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Dit zag ik niet aankomen... Jammer Peter, dit is een kleurrijik figuur!

13 september 2023 om 09:29

Hij is een tepelbijter Prem. Deze man heeft mentale problemen waar je niet omheen kan. De poel is inmiddels echter zo geslonken op het tweede niveau dat men tòch maar weer Peter Hyballa erbij haalt als trainer. Een man die op zeer laag niveau in Duitsland en Denemarken al flopte door zijn absurde gedrag. En die lat die ligt voor de meeste trainers vooralsnog hoog hoor, want je moet af en toe wat stennis schoppen. Maar Petertje is een maniak, hoe "kleurrijk" hij ook mag zijn. Die man moet wat anders gaan doen.

13 september 2023 om 09:32

Haha een maniak en tepelbijter? Verklaar je nader..

Als hij zich daadwerkelijk zo misdraagt dan is dat wel bedenkelijk ja.
Toch word ik echt blij wanneer ik Hyballa zie praten voor de camera, de passie en het vuur in zijn ogen in combinatie met zijn goede Nederlandse taalbeheersing zijn gewoon leuk om te zien.

13 september 2023 om 09:32

Allemaal leuk en aardig, maar NAC kende hem al en stellen hem toch aan. Gezien het kerkhof aan trainers in Breda zouden ze is wat beter moeten selecteren en een trainer aannemen die het wel langer dan een seizoen kan volhouden.

13 september 2023 om 09:38

Hyballa heeft veel en grote conflicten gehad. Waarbij zijn persoonlijke gedrag altijd onderdeel was. Leuk als hij voor de camera 2 minuten kleurrijk is. Maar als je elke dag met die man moet werken is het een ander verhaal.

13 september 2023 om 09:53

Beste Prem, je feelgood berichten zijn leuk om te lezen, maar je moet nou niet gaan overdrijven. Hyballa kleurrijk, dat is wel heel veel voordeel van de twijfel. Bongiorno komt veel dichter bij de realiteit met "tepelbijter" en mentale problemen. Als er een remake komt van Anthony Hopkins De Bunker, dan draag ik Peter Hyballa voor als hoofdrolspeler, met zijn woede uitbarstingen perfecte typecasting. En voordat ik hier alle haat over mij krijg, ik heb het hier over een filmrol waarvoor ik Hyballa uitermate geschikt vindt. Als trainer is zijn houdbaarheid net zo lang als dat hij een team moet wakker schudden, zijn zij wakker en presteren weer, dan kan hij weg; schokeffect creëren en ontslagpremie aftikken en weer door.

13 september 2023 om 13:50

De recente geschiedenis leert ons dat NAC niet heel erg gelukkig is met zijn eigen trainerkeuzes.
Het is een waar kerkhof in Breda momenteel, terwijl ook op bestuursniveau de doorstroom ook wel vrij snel gaat geloof ik.

Het blijft zonde dat een club van Eredivisie statuur inmiddels jaren vastzit in de het moeras van de KKD. Niet omdat er geen potentie is of zelfs geen kansen lagen, maar omdat het een slangenkuil is waar volgens mij de meest bekwame bestuurders en trainers een hele harde domper aan hebben.

Hopelijk lukt het NAC snel weer een beetje rust in de tent te krijgen en de boel op de rails te zetten. Deze club hoort in de Eredivisie.

Voor iedereen een totale verrassing dit. De resultaten waren nog niet best, het voetbal was al een stuk beter dan we de afgelopen jaren gewend zijn geweest.

Echter als je de reactie van Maas leest, zit er meer achter. En dat is een kant die we van Hyballa natuurlijk vaker hebben gezien. Als er echt een onwerkbare situatie was ontstaan, groot gelijk dat ze hiervoor kiezen.

Jammer maar helaas. Nu Penders maar van Utrecht halen?

13 september 2023 om 09:03

Maar als je Hyballa aanneemt, dan weet je ook dat hij die kant heeft. Als je daar geen rekening mee houdt als bestuur is dat ook echt een brevet van onvermogen.

13 september 2023 om 09:16

Eens. Maar ze hebben hem een soort van laatste kans gegeven met ervaren NAC mensen om hem heen. Als ik nu terug kijk op de keuzes die gemaakt zijn, denk ik dat hij beetje bij beetje toch zijn eigen ding is gaan doen zonder naar de omgeving te kijken/luisteren. En dan kun je beter nu deze keus maken dan nog een half jaar aanmodderen.

13 september 2023 om 09:18

Heel NAC is onvermogen momenteel. Leuk die zege op willem II maar bestuurlijk rommelt het al jaren.

13 september 2023 om 09:20

@breda*076

Vind het alsnog een behoorlijk gekke keuze om de meest onstabiele trainer aan te nemen bij een club die al instabiel is. Dat blijkt nu ook weer gewoon niet te werken.

Hoe kan een bestuur zulke keuzes maken met het belang van de club in het achterhoofd?

13 september 2023 om 09:30

Bestuurlijk is het voor het eerst sinds jaren juist heel rustig. Nu moeten ze het sportieve nog op de rit zien te krijgen.

13 september 2023 om 09:11

Penders zou wel gek zijn als ie naar Nac gaat. Staat ie na drie maanden ook op straat.

13 september 2023 om 09:19

Of hij krijgt hier een standbeeld als ie het aan de praat krijgt en promoveert. De spelersgroep herbergt wel voldoende kwaliteit om bij de bovenste 3 mee te spelen denk ik.

Ik heb alleen geen idee hoe Penders is met Peter Maas, Pierre, Lokhoff en Karelse. Als ie daar geen goede band mee heeft zal hij niet de nieuwe trainer worden.

13 september 2023 om 09:28

Zou voor NAC een onwijs goede zijn maar die lijkt mij niet een optie. Hij zal bij Utrecht vast afspraken hebben staan om nu na Jans, het hoofdtrainerschap te krijgen. Lijkt mij niet dat je van een Eindhoven naar Utrecht als assistent gaat zonder enig ontwikkelingsmogelijkheden.

13 september 2023 om 09:31

Hij is niet naar Utrecht gegaan om assistent van Jans te worden he. Wie weet wat die voor plannen heeft met zn technische staf.

13 september 2023 om 09:31

Anderzijds is Penders wel een 100% NAC man natuurlijk.

13 september 2023 om 09:33

Dat is helemaal waar Breda*076. Hoop voor jullie dat hij een optie is. Inderdaad voor jullie gunstig dat die Silkebauer daar door Jans is veranderd.

13 september 2023 om 10:24

Het is toch eigenlijk te idioot voor woorden dat de band tussen die drie goed moet zijn om daar trainer te worden. Ik snap best dat je als bestuur wat voorkeuren hebt voor een trainer, maar dat zou niet moeten afhangen van 'een goede band' lijkt me..

13 september 2023 om 16:34

Het lijkt me wel handig als je in ieder geval iemand aanneemt met wie je door een deur kan.

Na een paar wedstrijdjes... dit kan toch niet. Ligt echt ook niet alleen aan de trainer vind ik. Maar ja die is er wel verantwoordelijk voor..

Dus in de zomer ging het nog crescendo, maar na 5 potten is het weer helemaal niets. Nu zullen ze in Breda ook wel naar meer kijken dan de resultaten en maken ze de trainer van dichtbij mee. Maar gevoelsmatig is het toch wel erg snel. Geef eens iemand een paar maanden te tijd.

13 september 2023 om 09:09

Het gaat niet alleen om de resultaten.
En vergeet niet de lange voorbereiding wat ze samen hebben doorgebracht.
Hier kan veel zijn gebeurt,zoals scheefgroei spelers/staf/trainer

13 september 2023 om 09:11

Dat bedoel ik ook dat ze verder kijken dan alleen de resultaten, maar ik vind 5 potten gewoon vrij snel. Voorbereiding zegt mij niet zoveel, behalve dat je daar de synergie met de staf en spelers kunt zien.

13 september 2023 om 09:14

Het is wel snel, maar als je het gevoel hebt dat het niet de goede kant op gaat, moet je actie ondernemen. Als we nog 5 wedstrijden wachten en weer 8 punten verspelen zijn de eerste 2 plekken al uit zicht.

Hyballa wordt ook overal ontslagen en volgens mij is dit niet de eerste keer dat ik lees dat dit komt door zijn gedrag. Op tv lijkt het mij een aardige man, maar al die clubs zullen heus niet gek zijn.

13 september 2023 om 09:10

Blijkbaar gek genoeg om hem niet 1, maar 2x aan te nemen. Hij komt toch steeds weer ergens aan de bak, dus opmerkelijk is het wel hoe clubs erin staan.

13 september 2023 om 09:13

Na Molenaar heeft Hyballa vorig seizoen wel weer schwung in NAC gekregen. En kwamen we nog best dicht bij promotie uiteindelijk.

Het is al jaren bij NAC op bestuurlijk niveau een puinhoop, dusja laten we opnieuw maar (de zoveelste) trainer ontslaan. Gaat op deze manier nooit goedkomen met NAC om terug te keren naar de ED!

Ik kijk er niet van op als de spelersgroep ook in opstand is gekomen. Hyballa verwacht dat er 90 minuten volle bak vooruit gevoetbald wordt. Zelfs als het 25 graden is zoals afgelopen zaterdag. Je zag ze een voor een omvallen.

Nu hoeven we ook geen medelijden te hebben met de spelers, maar wat meer doseren lijkt me wel verstandig.

Ook altijd een wanboel daar he. Net als mijn mooie Utrecht.
Vurige en passionele fans en ook bestuurders. Nooit een gedegen lange termijn beleid.

13 september 2023 om 13:01

Dat komt juist doordat de fans te groot zijn vind ik. Hetzelfde ook bij Feyenoord geweest, nu merk je dat het bestuur en de trainer daar de baas is en nu wordt er goed beleid gevoerd.

Dan hoop je dat er rust komt bij een club als Nac..
Je weet toch wat voor man Peter is, hij is al eerder trainer geweest.. Je verlengt nota bene zijn contract in de zomer en na 5 wedstrijden is er ineens geen samenwerking meer?

Vind het maar een raar verhaal.. maar er zal kennelijk op de achtergrond meer hebben gespeeld.. Trainer ontslaan doe je niet zomaar, zitten ook weer behoorlijke kosten aan die je als NAC zijnde liever uitspaart.

Lijkt me wel een mooie klus voor Ruud van Nistelrooy.

Bijzondere ontwikkeling. Ik vraag me dan oprecht af wat er in die paar weken in het nieuwe seizoen allemaal voorgevallen moet zijn. Ik weiger dan ook te geloven dat zoiets alleen van de trainer af komt, ondanks de reputatie van Hyballa om bij veel clubs zijn ontslag te hebben gekregen. Wellicht is Hyballa beter af in een functie waarin hij niet eindverantwoordelijk is. Hij is een hele goede veldtrainer met veel tactisch vernuft. Benieuwd waar hij nu weer zal gaan opduiken.

Het blijft toch een club waar je als trainer het niet snel doet (geldt helaas ook voor mijn clubje). De ambities komen niet altijd overeen met de mogelijkheden (wat ook weer voor mijn clubje geldt).

Persoonlijk heel vervelend voor Hyballa, ik zou graag weten (ik ben een nieuwsgierig mens) wat er nou precies aan de hand is.

De uitleg vd leiding van NAC is toch vrij algemeen.

Is het iets in zijn karakter (behoorlijk extraverte persoonlijkheid) of heeft het meer met zijn technische vaardigheden te maken.

Ik vind het sneu voor hem, wat doe je er als mens tenslotte aan als je door de natuur en/of je (gebrek aan) opvoeding een bepaald karakter hebt?

Hetzelfde heb ik ook met Pierre van Hooydonck, je kunt hem bepaalde kwaliteiten niet ontzeggen maar zijn (lastige?) karakter brengt hem toch gedurende zijn hele carrière regelmatig in problemen.

Ik wens zo iemand dan meer wijsheid, rust, inzicht toe en goede vrienden en familie die hem kunnen bijsturen, positief kritiseren, steunen, adviseren.

Professionele hulp kan ook helpen, daar hoeft niemand zich voor te schamen, als dat nou helpt om jou leven en je omgeving, familie, vrienden, collega's daardoor beter te maken waarom niet?

Succes en sterkte Peter en Pierre en iedereen met een wat lastig karakter, zoek steun en hulp.

13 september 2023 om 13:03

Precies, als dat karakter je in de weg zit in je functioneren, dan kan je hulp zoeken. Dan kan je er achter komen waarom je mensen keer op keer tegen jezelf in het harnas jaagt. En de scherpe kantjes eraf halen.

Een grote zooitje daar!....heeft meerte maken met de beleidsbepalens daar. Teveel mensen die iets willen zeggen. Zal altijd een soort amateur club blijven met zo'n bestuur.

Een reorganisatie bij NAC zou niet gek zijn. De hele club staat in brand, maar de trainer moet alweer het veld ruimen. Hyballa is niet slecht begonnen aan het seizoen en je weet wat je hebt binnengehaald. Jammer van zo'n club.

Gaat lekker in Brabant zeg, eerst Willem II dan NAC de trainer er uit

Jeetje hier baal ik van had m graag bij nac gehouden hij paste ook gewoon goed bij nac.

Ze halen Steijn terug, wanneer die na een kleine twee weken op straat wordt gezet bij Ajax. Op verzoek van Pierre. Als goedmakertje voor zijn uitglijder bij de Staatsomroep.

De zoveelste keer dat hij op zo’n rare manier ergens eruit gegooid wordt. Wat is dat toch met hem

Waar slaat dit nou weer op? Typisch beleid waardoor je niet gaat promoveren

Waarschijnlijk ontslagen vanwege Duitse dealtjes.


On: Hyballa lijkt de ideale tussenpaus. Met zijn bezeten aanpak de zweep erover, resultaat behalen en weer weg.

Misschien moeten de beleidsbepalers daar zelf eens opstappen. Ze spelden zich voortdurend een brevet van onvermogen op.

Die man is niet geschikt voor een leiderschapsfunctie. Hij heeft constant stress en jaagt zijn spelers en de directie tegen zich in het harnas.

Als die Hyballa op de training en in de trainerskamer net zo onduidelijk is als voor de camera dan snap ik dat er niet met hem samen te werken is. Als je interviews van die man hoort dan heb je toch totaal geen idee waar die man het over heeft.

Daarnaast denk ik dat hij ook niet bij iedereen even goed ligt. Dat weet ik trouwens ook wel zeker. Als je naar de hele situatie gaat kijken hoe hij met Alex Plat omgegaan is dat is echt een schande. die was notabene aanvoerder. Nac supporters weten wel wat ik bedoel.

Maar lekker Willem II belachelijk blijven maken vanuit Breda ;-)

Bijzondere move wel, had het niet verwacht. Ging toch niet zo slecht in het Bredase volgens mij, dus lijkt me meer achter te zitten. Ben benieuwd of we dat nog gaan horen

Hyballa gaat wel lekker de laatste jaren.

2017: na 11 maanden ontslagen bij Nec.
2018: na 2 maanden opgestapt bij de Dfb
2020: na anderhalf jaar ontslagen bij DAC 1904
2020: na 5 maanden ontslagen bij Nac
2021: na 5 maanden contract ontbonden bij Wisla Krakow
2021: na 3 maanden weg bij Esbjerg
2021: na 2 maanden ontslagen bij Turkgucu Munchen
2022: na 2 wedstrijden weg bij Trencin
2023: na 8 maanden weg bij NAC

In het hedendaags voetbal is de reden voor ontslag van een trainer vaak onduidelijk en verwoord in een nietszeggend cliché. De "samenwerking vanuit de trainer naar zijn werkomgeving onvoldoende werd" is hierop geen uitzondering. Bij NAC hebben we vanaf begin 2020 Hyballa, Steijn, De Graaf, Molenaar, Lokhoff en weer Hyballa als trainer gezien en bijgevolg kunnen we volgens mij met een gerust hart concluderen dat er iets goed mis is bij NAC op bestuurlijk en technisch niveau. In diezelfde periode heeft Hyballa zes clubs versleten, NAC tweemaal meegerekend, en daaruit zou je op kunnen maken dat Peter Hyballa ook geen trainer blijkt die het ergens lang volhoudt. Pierre van Hooijdonk is lid van de RvC van NAC en we zullen mogelijk dus nog wel bij een of andere voetbaltalkshow de details vernemen rond het ontslag van Hyballa bij NAC maar gezien het recente verleden van zowel NAC als Hyballa was volgens mij wel min of meer te voorzien dat deze samenwerking niet heel lang stand zou houden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren