Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho barst in tranen uit: ‘Natuurlijk heb ik grotere momenten beleefd’

Laatste update:

José Mourinho barstte donderdagavond in tranen uit na het laatste fluitsignaal in de wedstrijd tegen Leicester City (1-0, 2-1 over twee wedstrijden). Tammy Abraham zorgde met het enige doelpunt van de wedstrijd voor grote vreugde in Rome. Door de overwinning kan AS Roma zich opmaken voor de finale van de Conference League tegen Feyenoord op 25 mei in Tirana. Mourinho is tegenover BT Sports extatisch over het bereiken van de eerste Europese finale in 31 jaar met zijn club.

Roma wist dat het een resultaat nodig had, nadat het heenduel in het King Power Stadium vorige week in een 1-1 gelijkspel was geëindigd. Een treffer van Abraham na elf minuten bleek uiteindelijk voldoende. “Ik voelde vanaf de eerste dag hoe groot dit is”, stak Mourinho na afloop van wal. “Dit is een gigantische club, maar zonder de trofeeën om dat te bevestigen. De geschiedenis strookt niet met de sociale kracht van deze club. Daarom ben ik erg emotioneel.” Mourinho kan de eerste trainer in de geschiedenis worden die de Champions League, Europa League en Conference League wint.

“Natuurlijk heb ik grotere momenten beleefd dan dit”, geeft the Special One bescheiden toe. “Maar ik voel niet voor mezelf, ik voel voor de mensen en mijn spelers. Als je in Rome werkt, in Rome woont en Rome ademt, dan adem je deze club. Omdat het de echte club van de stad is. Gisteren (woensdag, red.) zagen we een geweldige halve finale in de Champions League, maar dat is niet ons niveau (Real Madrid - Manchester City, red.). Voor ons is het geweldig om een Europese finale te bereiken. Voor ons is dit de Champions League.”

Roma moet in aanloop naar de finale eerst de Serie A goed zien af te sluiten met wedstrijden tegen Fiorentina, Venezia en Torino. Het seizoen wordt afgesloten tegen Feyenoord op 25 mei. “We zijn een familie”, gaat de Portugees verder. “Naarmate je leeftijd vordert word je steeds minder egoïstisch. Ik voel me steeds meer als een vader of als een grootvader voor mijn spelers. Ik ben heel gelukkig voor ze. Rome is weer rood en geel, de komende dagen zullen we de blijdschap in de stad gaan meemaken. Dat is onze grootste prestatie, de empathie en het familiegevoel dat we met de fans hebben gecreëerd”, besluit Mourinho.

Eind mei is Feyenoord in Tirana (Albanië) de laatste horde voor AS Roma. Voor deze wedstrijd hebben de Romeinen 166 wedstrijdtickets afgestaan aan de supporters die bij de afstraffing in de Conference League-groepswedstrijd tegen Bodö/Glimt aanwezig waren. "De club heeft besloten om de 166 supporters die aanwezig waren bij de wedstrijd op 21 oktober in het Aspmyra Stadion in Bodö te bedanken en hen een gratis ticket voor de finale te garanderen", communiceerde de club vlak na de gewonnen halve finale.

Wie gaat de Conference League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk eigenlijk dat er geen slechtere denkbare tegenstander is voor een Nederlands team dan een team van Mourinho. Die man weet zijn ploegen echt klaar te stomen voor finales en heeft er geen enkel probleem mee om lekker in te zakken, te irriteren en met 1 doelpuntje verschil de overwinning over de streep te trekken. De tegenstander het idee geven dat ze beter zijn, en toch met de overwinning ervandoor gaan. Dingen waar de Nederlandse teams vaak zat moeite mee hebben. En Mourinho zal zelf ook graag die finale willen winnen zodat hij als eerste coach denk ik ooit drie verschillende Europese toernooien heeft gewonnen. Ik hoop dat Feyenoord dit kan doorbreken en uiteindelijk met die cup staat. Zou een mooie boost zijn voor Feyenoord en het Nederlandse voetbal.

6 mei 2022 om 09:29

Mourinho zal ze weer op voorzetten forceren, iets wat Nederlandse ploegen totaal niet ligt. Meeste verdedigers zijn voetballend sterker dan fysiek in Nederland. Zou mooi zijn als we een keer een prijs pakken als Roma zijnde, toch vind ik de prijs niet de status hebben van een Cl/el, scudetto of Coppa Italia, waar de tegenstand vele malen hoger ligt.

6 mei 2022 om 10:19

Ik vind toch dat Feyenoord centraal achterin enorm goede koppers heeft en ook Geertruida is goed met het hoofd. De grote zwakte is denk ik juist het gebruik aan snelheid centraal, waardoor je goed op moet passen met counters (zagen we ook in de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen Marseille).

6 mei 2022 om 11:16

Denk dat Roma ook een moeilijke pot gaat krijgen, omdat Feyenoord kwaliteit compenseert met enorm veel werklust. Voetballend vind ik Feyenoord iets beperkter. Maar wat jij aangeeft, duelkracht hebben zij zeker.

6 mei 2022 om 10:39

"En Mourinho zal zelf ook graag die finale willen winnen zodat hij als eerste coach denk ik ooit drie verschillende Europese toernooien heeft gewonnen."

Dat is niet correct en heb ik gisteren ook al onder een artikel over Roma geplaatst.
Trapattoni is vooralsnog de enige coach die daar aanspraak op kan maken.
In de vorige eeuw met Juventus de EC 1, EC 2 en de Eufacup 2x..

6 mei 2022 om 10:46

Kijk, weer wat nieuws geleerd. In elk geval geldt voor Mourinho dat hij het met verschillende clubs doet dan :P

6 mei 2022 om 10:51

Trapattoni heeft later de Eufacup nogmaals met Inter gewonnen.😉

De Eufacup met Juventus heeft hij in 2 verschillende periodes gewonnen, 1x in de jaren '70 en de 2e x in de jaren '90..

6 mei 2022 om 10:59

In dit geval bedoelen ze denk ik de CL, EL en nu de Conference League. De E1 en E2 is natuurlijk uit een heel ander tijdperk.

6 mei 2022 om 11:14

Ik weet wat ze bedoelen maar er staat toch echt "drie verschillende Europese toernooien".

De EC 2 is opgegaan in de Eufacup en zoals ik het nu zie vergelijk ik de EC 1 met Ch-league, EC 2 met de Europa league en de Conf. League met de Eufacup maar dat is mijn mening..

Dus stel dat Feyenoord de Conf. League wint dan mag je ze wat mij betreft in het rijtje scharen met, Barcelona, Bayern, Juventus, Chelsea en Ajax. De clubs die 3 verschillende Europacups in de prijzenkast hebben staan..

Edit; "drie verschillende Europacups" daarmee doel ik op de uitspraak van rubentje13, niet de tekst uit het artikel.

6 mei 2022 om 11:19

Inderdaad, de E1 was alleen met winnaars van de landstitel, de E2 was alleen met winnaars van de beker.
De huidige toernooien zijn heel anders van opzet, veel meer deelnemers en met name wanneer een team in de poule faalt kunnen ze een tweede kans krijgen in de EL en de ECL.

6 mei 2022 om 11:23

Wat zeg jij nou allemaal? De ec2 werd de uefa cup en daarna de europa league.

Deze kroky cup is eerder een soort verbeterde intertoto cup.

Dus nee, je voorbeeld met Trappatoni gaat hier niet op.

De ec2 en de uefa cup is namelijk hetzelfde toernooi.

6 mei 2022 om 11:29

De ec 2 en uefa cup hebben naast elkaar bestaan. De intertoto cup is iets totaal anders, was een voorbereidingstoernooi waarmee je uefa cup kon halen.

6 mei 2022 om 11:29

Afshinzafarani, de oude UEFA-Cup was het derde bekertoernooi van Europa. Eind jaren 90 werd de Europacup II afgeschaft(cup voor bekerwinnaars) en de bekerwinnaars werden toen bij de oude Europacup III(UEFA-cup) gevoegd. Intertoto cup is echt niet te vergelijken met de Conference League ook. Intertoto cup was een soort voorronde voor de EL, niks meer niks minder.

6 mei 2022 om 11:30

Speedy,

Ik wist het zelf niet meer maar pas geleden vertelde iemand mij hier dat toen Feyenoord de Europa league won, er toen ook al ploegen uit de poulefase van de CL league (3e plaats) doorstroomden naar de Europa league..?

6 mei 2022 om 11:32

Je kan de E1 kwalitatief niet meer vergelijken met de huidige Champions League. Daar speelden alle landskampioenen, dus je had een aantal grote clubs en voor de rest kampioenen uit b- en c-landen. Tegenwoordig heb je de gehele Europese top meedoen in de CL, uit de toplanden al 4 clubs per land. Dan kun je wat mij betreft niet zeggen dat het winnen van de E1 toen gelijk staat aan het winnen van de CL nu. Clubs die toen een E1 wonnen, daarvan kun je nu niet meer zeggen dat ze 'alle' Europese bekers gewonnen hebben.

6 mei 2022 om 11:35

"De UEFA Beker voor Bekerwinnaars (Engels: UEFA Cup Winners' Cup), in de volksmond als de Europacup II aangeduid, was tot 1999 de op een na belangrijkste Europese voetbalcompetitie voor clubs. Na 39 edities werd deze competitie in het seizoen 1999/00 opgenomen in de UEFA Cup."

Intertototo cup was mss geen beste vergelijking. Maar mn punt is dat het iig het C-toernooi is onder de europese comps.

6 mei 2022 om 11:37

Zoals gezegd, zo zie ik het en dat is mijn mening. Jij bent het er klaarblijkelijk niet mee eens so we agree to disagree..

6 mei 2022 om 11:44

Mr_United,

"Je kan de E1 kwalitatief niet meer vergelijken met de huidige Champions League."

Dat doe ik ook niet 1 op 1. Het gaat mij erom dat het 3 verschillende Europacups zijn die je kunt winnen, net als vroeger..

De Eufacup was imo vroeger de minste competitie v/d 3 net als de Conf. League nu.
De EC 2 kende natuurlijk ook niet alleen sterke tegenstanders aangezien de nationale beker nogal eens door "kleinere" clubs werd/word gewonnen..

6 mei 2022 om 12:01

Eens. De huidige competities zijn dermate anders van opzet en daardoor kwalitatief anders dat ze niet meer te vergelijken zijn met de toernooien uit die tijd. Daarom reageerde ik in eerste instantie op jouw post over het feit dat Mourinho de eerste trainer zou worden met een CL, EL en Conf L. Wanneer men tegenwoordig over Europese toernooien spreekt gaat het over die toernooien. Zo heeft Feyenoord niet alle Europese prijzen gewonnen, ondanks dat ze wel een E1 in de prijzenkast hebben staan. Maar goed, ik gun het Mourinho wel.. ondanks alles kritiek op hem blijf ik het een winnaar pur sang vinden en hij flikt het toch weer. Je houdt ervan of je haat het, ik ben van de eerste optie. Echter gun ik het Feyenoord ook, heb niks met de club maar als Nederlander gun je het altijd aan de NL club in Europa vind ik.

6 mei 2022 om 12:01

"Clubs die toen een E1 wonnen, daarvan kun je nu niet meer zeggen dat ze 'alle' Europese bekers gewonnen hebben."

Dat ben ik niet met jou eens Mr_United want zoals jij het nu beschrijft zou betekenen dat Real La Decima (of hoe je het ook schrijft) nog niet binnen heeft en dan kun je winnaars v/d Ch-league tot aan '97 ook niet meerekenen aangezien er toernooi opzet was met alleen landskampioenen, heel anders dan nu...

Edit; uiteraard hoop ik ook dat Feyenoord de Conf. League wint...👍

6 mei 2022 om 12:11

Klopt wat je zegt, alleen de CL bestaat pas sinds '94 (uit mn hoofd). Daarvoor was het een ander toernooi, met inderdaad een hele andere opzet. Dat Real die titels zelf mee rekent snap ik, doen de meeste clubs. Alleen niemand zal je serieus nemen als je nu gaat lopen roepen dat Feyenoord (om in dit voorbeeld te blijven) een Champions League heeft gewonnen. Andere tijden, andere maatstaven die niet meer opgaan in deze tijd. Als ik naar mn eigen club kijk, reken ik alleen '99 en 2008 mee als CL winst. De winst van de EC1 uit 68 is leuk, maar is een hele andere prijs uit een andere tijd.

6 mei 2022 om 12:30

Ik begrijp wat jij bedoelt en ik kan mij daar ook wel in vinden maar toch, alle clubs die de EC 1 hebben gewonnen rekenen die prijs mee als Ch-league overwinning en niet alleen de clubs maar ook de statistici.
Bij iedere wedstrijd van die clubs word er gememoreerd naar hoevaak zij de EC 1/Ch-league hebben gewonnen.
Bij de wedstrijd van Liverpool bv werd er gememoreerd dat zij al 10x (?) in de finale hebben gestaan van het meest prestigieuze voetbaltoernooi, dus dat moet dan wel EC 1 en Ch-league samen zijn..

6 mei 2022 om 13:16

@douwe Dabbert
Jazeker, er kwamen ploegen uit de CL die derde werden in hun poule.
Maar goed ook anders was Feyenoord met de kerst uitgeschakeld geweest in Europa en hadden ze geen Europa league gewonnen.

6 mei 2022 om 13:42

Mooi, dat is voor mij een bevestiging dat mijn vergelijk imo terecht is ook al is niet iedereen het ermee eens...👍

6 mei 2022 om 22:57

Ja, maar dan was de EC2 (beker voor bekerwinaars) toch juist het B-toernooi. De UEFA Cup was het C toernooi. Eigenlijk is de UEFA Cup in der loop der jaren gepromoveerd in status omdat mensen de Beker voor bekerwinaars zijn vergeten. Wie kan zich herinneren dat Ajax die beker in 1987 heeft gewonnen?

6 mei 2022 om 17:55

Ik weet wat je bedoelt. Jij kan dat ene woord waarschijnlijk niet uit je strot krijgen 😁, maar ik moest gelijk denken aan de Europa League finale tussen (daar heb je het woord) Ajax en Manchester UTD waar Mourinho destijds trainer van was. Die Mourinho weet wel hoe je de bus moet parkeren.

6 mei 2022 om 18:38

Staat wel tegenover dat Slot dit ook weet en de kracht van Roma vooral voorin ligt met een topspits die wel bedient moet worden. Het Bosz van Ajax is iets anders dan het Feyenoord van Slot kwa tactiek.

En wederom weet hij bij een nieuwe club een finale te bereiken. Als ik mij niet vergis heeft hij nu met elke club waar hij gezeten heeft een finale gespeeld(behalve Spurs want ja, Levy ontslaat m de week van de finale). Toch knap wat deze man keer op keer presteert.

6 mei 2022 om 09:34

yup, dus heeft ie wederom een prima afleiding om de aandacht af te halen van de mislukte competitie. Weer niet geplaatst voor de CL, en dat is wat Roma graag wou

6 mei 2022 om 09:39

Klopt, seizoen is echt drama en enorm wisselvallig. CL was het doel, echter is dit een mooie prijs om de gebreken van het hele seizoen te doen vergeten.

Nu moet ik toegeven dat de strijd bij de top 4 in Italie lastig is met veel gelijkwaardige teams.

6 mei 2022 om 09:58

O o, het is bijna weekend voor je, niet zo negatief! 5e worden in Italië met Roma in je eerste seizoen zou top zijn, dan ook nog de CL winnen en je draait een super seizoen. Met de juiste aankopen kunnen ze zich dan volgend seizoen richten op de EL en wederom top 5. Accepteer gewoon dat hij het prima doet joh

6 mei 2022 om 11:55

Mourinho doet het inderdaad helemaal niet onaardig bij Roma; zo'n beste selectie heeft hij echt niet en daarnaast heeft hij echt bijna geen aankopen gekregen terwijl hij normaal best wel zijn eigen type spelers nodig heeft voor het spel wat hij wil spelen.

Hij begint in zijn eerste seizoen weer prima op zijn Mourinho's, gaat volgend seizoen nieuwe aankopen doen en een wereldseizoen draaien (denk dat Roma zich dan volgend jaar wel plaatst voor de CL). Daarna krijgt hij aan het eind van dat seizoen een contractverlenging omdat hij het toch wel gigantisch goed doet en het seizoen daarop dondert alles na vijf wedstrijden als een kaartenhuis in elkaar en krijgt Mourinho ruzie. Dat is hoe werkelijk elke coach-periode van Mourinho gaat volgens mij.

6 mei 2022 om 12:06

@psv:

Sorry maar bijna geen aankopen gekregen?? Je slaat de plank beetje mis. Wat hij doet is zeuren dat hij meer aankopen wil. Dat wil niet zeggen dat hij niks heeft gekregen.
Hij zegt letterlijk "ik heb hulp nodig van de transfermarkt.". Dit was in december, echter is er al fors geã¯nvesteerd, je kunt niet gelijk een heel nieuw team kopen. Dit wil hij graag heb ik het idee.

Er is voor 127 miljoen aan spelers aangetrokken afgelopen zomer..
Dat is voor Roma (en veel andere clubs) een enorm bedrag hoor.

De afgelopen 2 jaar was dit minder..

Kortom je verhaal klopt niet.

6 mei 2022 om 12:30

Altijd fijn om je door buitenstaanders te laten vertellen of je eigen club een succesvol seizoen draait.

Er is flink geïnvesteerd om op korte termijn te presteren met Tammy Abraham, Rui Patricio, Shomurudov, Oliveira, en natuurlijk Mourinho zelf.

Dan is het gewoon pijnlijk als je ruim voor het einde van het seizoen al kansloos bent voor CL kwalificatie.

6 mei 2022 om 12:35

@pango

Precies. 127 miljoen geïnvesteerd en voor 14 miljoen verkocht...

Superpijnlijk dat we op even veel punten staan als Lazio, die afgelopen zomer geen moer hebben uitgegeven en net zo goed met Sarri een compleet nieuwe coach en speelstijl hebben.

6 mei 2022 om 14:07

De meeste spelers die zijn gehaald waren vervangings aankopen. Dzeko liep bijvoorbeeld gratis weg naar Inter en daarvoor komt dan Abraham. Veel spelers uitgeleend aan andere clubs Spinazolla geblesseerd op het WK en daarvoor dan een linksback gehaald. Een keeper gehaald. Juventus, Inter, AC Milan en Atalanta waren al gewoon veel verder. Vanaf hier kan Mourinho dan verder bouwen. Jammer geen CL maar een leuke prijs ter afsluiting.

6 mei 2022 om 14:20

Klopt, maar dat is bijna elke aankoop toch? Elke aankoop komt vaak als vervanging van een speler, of voor de breedte maar dan nog is het vaak om een andere 'speler voor de breedte' te vervangen.

Ik begrijp je wel dat er door problemen diverse posities versterkt dienden te worden. Maar er werd gesuggereerd dat er bijna geen aankopen gedaan zijn, dit klopt niet er is wel degelijk geïnvesteerd in de selectie, en met 127 mln nog erg fors ook.

Atalanta was verder maar staan nu onder Roma. De verschillen zijn dit jaar niet zo groot buiten de top.

6 mei 2022 om 15:11

Gaat er deze zomer ook nog zo geïnvesteerd worden? Heb buiten Kokcu nog niet veel namen gelinkt gezien. En als het gerucht klopt over Zaniolo en Juve moet je wel veel gaan uitgeven voor die te vervangen.

6 mei 2022 om 15:20



Nee dat is niet zo. Tuchel kwam bij chelsea werd er eerst gekocht en daarna geluisterd naar aanbiedingen van spelers die eventueel weg konden. Toen Guardiola kwam bij City werd er eerst gekocht en daarna werden de spelers die niet gebruikt zouden worden weggedaan of verhuurd. Een echte top club koopt eerst en doet daarna spelers weg dan andersom. verbeterd de selectie steeds door te kijken wie de zwakste schakel is binnen de elftal en die te vervvangen. De zwakke schakel komt dan op de bank en zijn vervanger mag weg. Dan wordt je beter. Als je uit nood aankopen moet doen dan ben je al blij iemand te vinden voor die positie. Nou is AS Roma geen chelsea, City, Madrid, Inter of Juventus vind het dan ook raar dat Mourinho hetzelfde moet presteren als deze coaches voordat mensen zeggen dat hij het goed doet. Atalanta verkocht zijn toppers met heel veel miljoen winst en kunnen dat geld dan gebruiken om verder te investeren dat is wat anders dat Dzeko voor 2 miljoen of gratis naar Inter gaat en roma dan abraham haalt.

Wat een prachtige reactie van Mourinho. Voor Roma zou het heel erg veel betekenen om deze prijs te winnen, omdat ze normaal gesproken inderdaad niet mee doen om de titel in de Serie A. Ben bang dat Mourinho Feyenoord compleet onschadelijk gaat maken met een masterplan

6 mei 2022 om 09:33

een masterplan nog wel. Dat masterplan had hij dan beter een paar keer in de serie A kunnen gebruiken zodat ze bij de eerste 4 zouden eindigen, daarvoor hebben ze hem gehaald. Niet om deze beker voor de kleintjes te winnen.

6 mei 2022 om 10:15

Haha de frustratie bij deze knul spat van t scherm af. Heb je gezien waar ze vorig seizoen zijn geeindigd? Maar mooi dat jij zo n groot fan bent dat je nog meer verbetering had verwacht binnen nog geen jaar! Volgend jaar zal t goed komen, geen zorgen.

6 mei 2022 om 10:20

haha frustratie nog wel. Mag toch hopen dat jij ook door deze poppenkast heen prikt.
Maar ik laat me graag verrassen door Roma volgend jaar, ik vind het op zich een mooie club, dus van mij mogen ze zich plaatsen voor de CL

6 mei 2022 om 10:39

Mwah gezien t feit dat je binnen enkele minuten deze hele pagina al vol hebt gespamt met berichten, gok ik dat et bepaalde frustraties zitten bij je. Een conf League voor een gevallen topclub als Roma, zou een mooie opstart zijn. Met alle respect, maar tis geen Man City waar hij in is gestapt...
En dan indd vanaf het komend seizoen, als hij het team naar zijn hand heeft gezet, het vizier op de grotere vangsten.

6 mei 2022 om 11:04

@nederland79 Mourinho is natuurlijk een meester in een tactisch plan voor 1 wedstrijd. Over een heel seizoen ben je van meerdere factoren afhankelijk. Bij het opladen voor 1 wedstrijd is er denk ik geen betere coach dan Mourinho. Ik zie hem die beker wel binnenhalen op een zelfde manier als hij in 2017 met United deed tegen Ajax.

6 mei 2022 om 11:29

haha ja dat zie ik ook wel gebeuren aangezien ze tegen Feyenoord moeten en niet tegen een grote club uit een groot land.

Ik hoop in ieder geval dat Feyenoord kan stunten. Ze hebben het toernooi serieus genomen, leuke wedstrijden gespeeld en t is goed voor t Nederlands voetbal.

6 mei 2022 om 16:18

@ Nederland 79, Klopt maar hij speelt ook met AS Roma dat zesde eindigde vorig seizoen tegen Feijenoord en niet met een Byern Munchen, city, psg, real madrid, barcelona, Inter of Juventus. Als Feynoord zijn dag heeft dan kunnen ze gewoon winnen van dit roma.

6 mei 2022 om 23:04

Noem het hoe je het wil noemen, maar Bundy_sr heeft gewoon gelijk. Mourinho gaat gewoon proberen die wedstrijd compleet dood te maken zoals hij in 2017 ook deed. Nu denk ik dat Feyenoord daar weel beter mee kan omgaan dan (bosz's) Ajax.

Mooi en oprecht interview. Wat hij aangeeft kunnen we hier in NL ook nog wat van leren : " Gisteren (woensdag, red.) zagen we een geweldige halve finale in de Champions League, maar dat is niet ons niveau. " Dat weten wij als Feyenoorders ook, daar hoeven wij niet steeds op gewezen te worden. Zoals Mourinho zegt, voor ons is dit de CL. Ik gun het hem van harte, tot de 25e! PS. Benieuwd naar de carriere van Abraham, draait een geweldig seizoen.

6 mei 2022 om 09:32

ach hou toch op. Natuurlijk is dit niet de CL voor Roma. Roma moet minimaal actief zijn in de EL. Dit is gewoon voer voor de kleintjes.
Hartstikke leuk voor de Nederlandse clubs en de clubs uit Oost Europa en zo, maar dan houdt het op.

Dit succesje gebruikt hij gewoon weer om het mislopen van de CL in de competitie te verbloemen, want hij heeft weer een "beker" (als ze tenminste winnen....hup Feyenoord, pak ze!)

6 mei 2022 om 09:40

De Conference League is inderdaad een competitie, die natuurlijk niets voorstelt. Leuk voor de Slavia Praags, Feyenoord, Partizan en volgens jaar voor de Oekraiense clubs. Maar toch is het wel een knappe prestatie als Mourinho deze wint. Dan heeft hij de Champions League, Europa League en Conference League op zijn palmares.

6 mei 2022 om 13:02

Als je de enorme vreugde in het stadion zag bij Roma betekent deze competitie echt heel veel voor ze. En logisch ook want de laatste Europese finale is alweer 31 jaar geleden voor Roma. Niet nodig dus om zo denigrerend over de Conference League te doen.

6 mei 2022 om 13:09

zeg dat maar tegen de Uefa. De finale wordt gespeeld in Tirana in een stadion waar 22.500 man in kan. Dat krijgt Feyenoord in hun uppie al vol als ze de kans kregen.

Maar laat 1 ding duidelijk zijn, als je toch mee doet aan een competitie, dan kun je m altijd beter winnen dan verliezen, want daar gaat het uiteindelijk om. Dus vreugde snap ik wel

6 mei 2022 om 11:21

Echt onzin wat je zegt. We hebben drie niveaus in Europa, de CL, de EL en de ECL. Als je kijkt naar de clubs die de EL finale spelen, dan zou Roma daar gewoon tussen kunnen horen.
Verleden jaar haalde ze nog de halve finale EL doordat ze Ajax in de kwartfinale uit wisten te schakelen.

Bijzondere trainer, you hate him or love him. Hopelijk wint Feyenoord de 25ste gewoon, al kan je wel een vies masterplan van Mourinho verwachten . Daarnaast heel netjes om de supporters van het debacle in Bodo uit te nodigen.

Het is net als Ajax tegen Benfica, en PSV. Dit zal een vervelende wedstrijd gaan worden. Roma gaat wel vol voor die cup, ze hebben verder niks te winnen.

Feyenoord moet er niet in meegaan, gewoon proberen hun eigen spel te spelen. Roma is geen wonderploeg, kwalitatief wel sterker dan Feyenoord maar dat zegt niet veel.

6 mei 2022 om 09:31

"roma gaat wel vol voor die cup"

Nou 1 ding weet ik zeker Feyenoord gaat er ook vol voor.

Haha dit is dus precies wat ik gisteren al zei. Ideale prijs dit voor Mourinho. Alles waarvoor hij is aangenomen heeft ie niet gehaald. En een competitie waar voornamelijk het uitschot van Europa in actief is gaat hij dan misschien winnen en dat grijpt hij dan aan om te laten zien dat hij wederom extreem succesvol is.

Net als destijds bij Man utd met de EL, een prijs waar zo'n club normaal gesproken de neus voor ophaalt

6 mei 2022 om 10:17

Jij bent echt zuur he? Vrij droevig om in allerlei verschillende topics te melden hoe matig jij de conference vind, alleen al in dit topic heb je er al 4 posts over. Geniet gewoon lekker van je dag, morgen is het weekend.

6 mei 2022 om 11:02

De trainer voor Mourinho bij Man u was CL misgelopen dus speelde EL en Mourinho won die beker hoe kom je in hemelsnaam daar kritiek op hebben. Hij werd tweede en won de EL dat is echt geen hele kleine prijs. Als je daar meedoet probeer je die te winnen. Roma begon in de Conference League en nu heeft hij kans om deze te winnen hoe kan je hier precies Mourinho op aanrekenen. Hij staat nu 5de in de competitie achter Napoli, Inter, AC en Juve. Daarmee laat hij achter zich oa Atalanta ik snap niet wat daar verkeerd aan is?

6 mei 2022 om 11:26

Toen Manchester United destijds in de poule fase uitgeschakeld werd en daardoor EL moest spelen zei Fergusson dat EL spelen een goede straf was voor zijn team.
Toen ze Ajax lootte stelde hij een compleet B team op met jonge spelers. Pas toen ze dreigde te verliezen kwamen de sterren zoals Scholes erin.
De EL had vroeger geen enkele status in Engeland, clubs vonden het niets. Goldt ook hier, Twente nam Schalke niet serieus want ze vonden in Nederland de competitie belangrijker met het oog op CL kwalificatie.
Pas sinds de EL winnaar mag deelnemen aan de CL is de mening veranderd en vinden Engelse clubs die buiten de top 4 dreigen te vallen de EL wel belangrijk.

6 mei 2022 om 12:13

@td98 uh...je weet dat de finale in Tirana gespeeld wordt in een stadion waar 22.000 man in kan?
Dat betekent dat de UEFA dit toernooi gemaakt heeft om de kleintjes rustig te houden, niet om geld te verdienen.
Ze hopen dat de kleintjes nu niet meer zeuren over al die voorkeursplaatsen in de Champions league, zodat de uefa daar nog meer geld kan verdienen.

Is verder niet erg, voor Nederlandse ploegen is het gewoon heel leuk. Dat hebben we gezien aan de uitslagen, nou mooi toch.

Maar een coach als Mourinho die al zo vaak heeft aangegeven dat hij zich te groot voelt voor de EL gebruikt deze finale nu gewoon als excuus.

6 mei 2022 om 16:24

Speedy AFC, Dat zei Ferguson als trainer van manchester United de grootste club destijds. zonder concurrenties van de huidige city, liverpool, byern Munchen, madrid etc. De united van nu moet nu vlij zijn dat ze mee kunnen doen met de CL.

Prachtig dit!

Mourinho is een expert in finales en prijzen pakken. Dit seizoen is erg wisselvallig. Erg slechte wedstrijden wordt afgewisseld door goede wedstrijden.

Veel zeggen hier dat Roma dit seizoen afbraakvoetbal speelt. Echter is dit zeker niet zo. Ja enkele wedstrijden zijn dramatisch maar verder speelt Roma open voetbal.
Men is zelfs meer in de 16 van de tegenstander procentueel dan in de eigen 16.

Zijn er mensen die Roma volgen en kunnen zeggen of zij voetballend sterk zijn? Aangezien Mourinho de trainer is verwacht ik dat niet echt. In dat geval kunnen ze nog wel eens in de problemen komen tegen een tegenstander die vol druk zet. Zie bv ook de wedstrijden tegen Bodo Glimt. Feyenoord is een niveautje hoger dan Bodo, maar met minimaal net zoveel druk naar voren. Als ze de bal niet wegkrijgen is het ook tegen Roma wachten tot hij een keer goed valt.

Roma lijkt mij overigens wel de favoriet. Maar de sleutel ligt of de verdediging van Roma om kan gaan met de hoge druk of dat ze de oplossingen niet zien en het non-stop paniek wordt.

6 mei 2022 om 09:54

Heb het in andere topic ook al over gehad maar heb wat statistieken van Roma opgezocht voor de geïnteresseerden. Dit omdat ik veel verkeerde verhalen lees over afbraakvoetbal etc. (ik geef toe ze hebben wel wedstrijden zo over de streep getrokken) maar dit Roma voetbalt over het algemeen anders.

Men is vaker in de 16 van de tegenstander (28%) te vinden dan in de eigen 16. Toch speelt het spel (46%) zich af op het middenveld, maar dat zie je vaker.

De goals die Roma maakt komen grotendeels uit open spel, echter opvallend veel goals komen uit standaard situaties. (31%!) Hou Lorenzo Pellegrini in de gaten!
Men scoort niet vaak uit counters (wat je bij afbraakvoetbal wel meer verwacht). Maar 5 goals komen uit counters dit seizoen.

Men speelt iets meer over de rechterflank dan de linkerflank (ook omdat men sterspeler Leonardo Spinazzola al het gehele seizoen mist.

Men speelt gemiddeld 12% de lange bal, wat aangeeft dat met dus ook liever over de grond voetbalt.

Ik hoop een aantal toch een beter beeld van het spel van Roma dit seizoen te geven.
Ik geef toe dat de wedstrijd vs Vitesse echt een dieptepunt was qua spel, maar ga dit niet als graadmeter nemen, dit Roma speelt echt divers, Mourinho is wel een resultaat trainer maar dat wil niet altijd zeggen dat ze afbraakvoetbal spelen.

6 mei 2022 om 10:54

Iedereen is er ook van overtuigd dat mourinho alleen maar betonvoetbal speelt, maar daar is niks van waar. Hij past zijn tactieken aan aan het team wat hij heeft, zo vertelt hij zelf ook in interviews. Als hij zichzelf de mindere inschat of niet het team voor mooi voetbal is, dan kiest hij voor de beste tactiek met de meeste kans op winnen, wat ooit saai kan zijn om naar te kijken...

6 mei 2022 om 16:26

Moridin, Roma is juist sinds de afgelopen 2 maanden een beetje goed aan het verdedigen. Hiervoor was het te aanvallend en dat zag je terug in de resultaten. De laatste paar weken lijkt de balans een beetje terug te zijn.

Feyenoord gaat ze pakken, kale kletser met chineesie en de twee rotterdamse blaffers als backs laat men keutels terug hun anus in floepen. Komop Feyenoord!

Als oud inwoner van het mooie Roma kan ik het mij voorstellen wat die zegt, wat een stad. Bijzonder dat die stad geen wereldub heeft, terwijl het voetbal er ook nog eens zo intens wordt beleefd. Het is geen Parijs of Berlijn waar het voetbal er niet zo erg leeft, in Roma is voetbal echt een heel groot onderdeel van de stad en alle mensen.

Ben/was zelf iets meer lazio minded overigens.

Even off topic.

Ben zelf sinds gisteren in Salerno, hier voltrekt zich een waar wonder. Amper een punt gepakt, licentie bijna ingenomen, en nu ineens 13 punten uit de laatste 5 potjes en zondag tegen directe concurrent Cagliari. Het ziet er ineens heel positief uit. Wonderbaarlijk en wat een wonder en wat een liefde, dit is voor mij voetbal.

Al hoop ik niet dat er naar boven komt dat alles blijkt te zijn omgekocht ineens, het blijft toch zuid italie haha.

🇱🇻Salernitana🇱🇻

Un bacio per tutti ❤️

6 mei 2022 om 10:12

Zou prachtig zijn mocht Salernitana het nog halen. Ongelooflijk wat voor punten die ineens hebben gehaald. Wordt echt een kraker tegen Cagliari. Serie A is ontzettend spannend dit seizoen met de strijd voor de scudetto, de Europa/conference league tickets en degradatie. Zou mooi zijn als Roma dan ook nog eens de conference league wint.

6 mei 2022 om 11:58

Thnx tijger!

Dit is voor mij voetbal, ik geef niks om een city-real met allemaal toeristen etc. Dat is leuk voor de tv.
Ik hou van het rauwe, het pure, het passionele.
Inmiddels heel wat jaartjes ouder, maar voel mij weer als een kind zo blij.
Heb de vrouw inmiddels geappt dat we de zomervakantie in augustus naar zuid italie gaan whehe!

6 mei 2022 om 12:07

Haha mooi kerel zuid Italië is prachtig dus wordt hoe dan ook een mooie vakantie. Mijn grootouders komen weliswaar uit Verona maar naar onderzoek kwamen we erachter dat mijn voorouders uit de streek Puglia komen. 3 jaar geleden die streek bezocht was echt schitterend. Geef mij ook maar die (Italiaanse) passie. Hoe men het Italiaans volkslied zingt uit volle borst vind ik geweldig.

6 mei 2022 om 12:23

Mooi man, puglia kom ik soms.
Dan neem ik mijn vrouw en kinderen mee en pak ik foggia en/of bari mee haha.

Ik ben ooit gaan studeren bewust in de buurt van Napels ivm de magie van Diego op mij heeft gehad.
Zo in Salerno terecht gekomen en nu inmiddels 15 jaar in het bezit van een seizoenkaart.
Ben wel voor Sa🇱🇻

Maar zie mezelf meer als italiaans voetballiefhebber. Ga naar veel wedstrijden, liefst op het lagere niveau. Dat vind ik het mooist.

Vrouw met de kinderen zijn nu in Spanje. En ik mag dan mijn hobby doen 😁

6 mei 2022 om 12:31

Tof om te horen. Ik ben nog nooit in het stadion van Juventus geweest. Ik weet het, echt slecht als supporter haha. Is er nog niet van gekomen, staat wel op mijn lijstje. Wel paar keer bij Hellas geweest, maar dat was het ook helaas. Wel veel rondgereisd door Italië (niet gewoond). Wellicht dit jaar voor de eerste keer naar Italië met mijn zoontje van 2jr. Geniet van deze zonnige dag en veel succes en plezier komende zondag!

Prachtige emotie bij de Special One. Mooi om te zien hoe hij zo blij kan zijn met behalen van zijn zoveelste Europese finale. Echt prachtig om te zien hoe de special meevoelt met de supporters van de club AS Roma.

Ik ben benieuwd of The Special One ook de conference league op zijn palmares kan schrijven. Dat zal mooi staan in zijn huidige Europese palmares.

Champions League 2003/2004 met Porto
Champions League 2009/2010 met Inter
Europa League 2016/2017 met Man United

En hopelijk snel de conference league 2021/2022 met AS Roma

Prachtig!

6 mei 2022 om 16:27

Je vergeet de Uefa cup met de FC Porto de jaar ervoor.

Genieten! Wat een held deze Mourinho. Elke keer flikt hij het weer. Klasbak eerste klas. Bij Ajax kunnen we wel een sprankeltje Mourinho gebruiken.

6 mei 2022 om 12:07

Ik heb niks met de club Feyenoord en ben het 100% met je eens dat het wel heel vaak raak is met supporters uit Rotterdam Zuid. Ik kan me de beelden uit Rome nog herinneren. Maar daar kan de club weinig aan doen. Als Nederlander gun ik het de club wel, al liepen de rillingen over mn rug bij het zien van die beelden van die kerel met die steen. Aan de andere kant is die kerel waarschijnlijk net zo'n hersenloze die het zelf opzoekt.. normale mensen blijven daar niet rondlopen in zo'n setting.

Voor de tegenstander een ware plaag en vervelende gast maar voor elke speler in zijn team een waar genot neem ik aan. Deze man staat altijd voor zijn spelers dat is toch wat je graag wil als voetballer

Denk dat Mourinho moet proberen Feyenoord kapot te spelen ipv continue voorzetten geven of vechtvoetbal. Dat ga je namelijk niet winnen van Feyenoord. Ze zo onder druk zetten op eigen veld en mannetje op Dessers zetten zou genoeg moeten zijn. Geen idee of Roma daar toe in staat is.

6 mei 2022 om 16:30

Ik denk dat Roma er toe in staat is Feyenoord stuk te spelen. Echter wil ik dat niet. Ik heb liever dat Mourinho Verdedigend speelt zodat het net lijkt dat feyenoord beter is en dan met 1-0 wint. Dan is er tenminste nog troost.

6 mei 2022 om 17:32

Smalling zou goed Dessers kunnen uitschakelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren