Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Misschien is Maher of Van Ginkel wel effectiever dan Eriksen'

Laatste update:

Ajax kan zondag het derde kampioenschap op rij binnenslepen en dat blijft ook in het buitenland niet onopgemerkt. Christian Eriksen en Toby Alderweireld worden met de nodige clubs in verband gebracht en Siem de Jong heeft aangegeven ook wel open te staan voor een nieuwe uitdaging. Jan van Halst rekent op een vertrek van enkele belangrijke Ajacieden, maar volgens de analist hoeft dat niet per se te betekenen dat de recordkampioen na dit seizoen zwakker zal worden.

/

Ajax raakte vorig jaar ook al belangrijke krachten als Jan Vertonghen, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel kwijt, maar weet de landstitel toch zo goed als zeker te prolongeren. "Ongetwijfeld vinden er in de zomer een paar mutaties plaats, maar daar word je niet altijd slechter van", zegt Van Halst in NUsport. "Als Eriksen vertrekt en Adam Maher of Marco van Ginkel hem opvolgt, dan blijkt dat misschien wel een effectievere speler dan Eriksen."

De Boer heeft bevestigd dat AZ-middenvelder Maher en Vitesse-spelmaker Van Ginkel op het verlanglijstje staan en de twee jongelingen hebben indirect aangegeven ook wel wat voor een overstap naar Ajax te voelen. In de persoon van Joel Veltman heeft Ajax al een opvolger voor Alderweireld in huis.

Marco van Ginkel en Adam Maher maken Ajax sterker

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

aub halen allebei geweldige voetballers

3 mei 2013 om 12:49

Ik zie liever Eriksen en de Jong niet vertrekken hoor, Maher en van Ginkel moeten dan weer aan het Ajax spelletje wennen en houden voor de komende (ongeveer) 3 jaar die posities bezet. Dan heb ik liever dat Eriksen en de Jong nog 1 a 2 jaar blijven en dan opgevolgd worden door Ajax talenten zoals davy klaassen.
Je moet de Jong en Eriksen niet onderschatten, kijk hoe belangrijk die 2 al zijn uit corners en vrije trappen waar een voorzet uit gegeven word.

3 mei 2013 om 13:51

Een Davy Klaassen is toch zeker geen Maher. Ondanks dat Maher 17 is speelt hij echt heel goed en Maher zou langer kunnen blijven dan Eriksen deed, stel je voor hij gaat op zijn 22ste weg dat is over 5 jaar dat duurt nog wel even. Een type siem zie ik niet zo gauw terug in Van Ginkel ik vind Maher ook een klasse beter dan van Ginkel. Ik vind overigens niet dat Eriksen naar Borussia moet gaan, het spelletje gaat te snel bij Borussia.

3 mei 2013 om 14:05

Maher is bijna 20, jaartje jonger dan Eriksen. Als je jouw theorie dan volgt moet Maher dus niet komen, aangezien hij eerder weg zou gaan? Persoonlijk hoop ik dat Maher gewoon komt, kunnen wel een topper als hem gebruiken als de Jong en Eriksen weg gaan

Eriksen word erg onderschat , het is dat hij erediv. kwaliteit om zich heeft . maar gezien zijn inzicht en loopacties kan die zonder enige moeite mee met ploegen als Madrid en Spurs . Dit verwacht ik nog niet van Van Ginkel , wel een beetje van maher die potentie heeft

3 mei 2013 om 12:21

ik vind eriksen juist overschat, maar dat kan aan mij liggen dan.
Eerlijk is eerlijk van ginkel en maher zijn beide beter dan de jong en ik vind dat maher ook iets beter is dan eriksen maar omdat ze niet de juiste spelers om zich heen hebben, hebben we nog niet het geweldige van ze gezien

3 mei 2013 om 12:30

Eriksen en de Jong zijn helemaal niet overschat. Zoals spursarry zegt heeft Eriksen een geweldig inzicht een goede loopacties. Daarnaast loopt hij zich de hele wedstrijd de pleuris voor het elftal. Voor de Jong geldt eigenlijk precies hetzelfde. Alleen de Jong is fysiek een stuk sterker terwijl Eriksen een betere techniek heeft.

3 mei 2013 om 12:32

De Jong is een van de sleutelspelers van de afgelopen tijd. Het is geen speler die wekelijkst de show steelt, maar hij maakt ook zelden fouten.

Persoonlijk vind ik de Jong een van de beste Ajax spelers op dit moment en ik heb er graag meer met zijn inzet en loopvermogen.

3 mei 2013 om 12:41

Ben ik het niet mee eens. De Jong is beter dan van ginkel, hij is ook nog eens allrounder! Eriksen is beter dan maher want eriksen laat het wel zien waar maher de laatste weken tegenvalt. Echter heeft maher wel de potentie om een topper te worden, daarom zie ik hem graag komen. Hetzelfde met van ginkel, de jong is balvaster, meer overzicht, meer loopvermogen en een beter schot. Zou daarom ook mijn god niet weten waarom je van ginkel beter vindt, leg hun eigenachappen maar naast elkaar. Maar ook hij heeft veel potentie(vanzelfsprekend). Beide bij Ajax hebben al op het hoogate podium hun kunstje laten zie , iets wat zwaarder tilt dan roda uit als je het mij vraagt.

3 mei 2013 om 12:45

Maher beter dan Eriksen? Zelfs ik als psver weet dat Maher bij lange na niet beter is dan Eriksen, het komt misschein omdat je een ajacied bent en daarom sneller iemand beoordeeld op zijn fouten als het op ajax aankomt, maar anders zou Maher vertrekken naar het buitenland en niet Eriksen bovendien heeft eriksen meer C.L + Europa league ervaring.

3 mei 2013 om 12:50

@urry: Je moet eens een paar wedstrijden alleen naar Eriksen kijken, dan zie je dingen die je nooit gezien had. Ik weet zeker dat je hem dan met andere ogen gaat bekijken, heb ik ook gedaan.

Het grote publiek kijkt alleen naar die ene fout of dat doelpunt, maar voetballen is vooral bewegen zonder bal. Daar is Eriksen een meester in. Buiten dat hij overal op het veld aanwezig waar de bal is, voorin als er aangevallen wordt, achterin wanneer er meeverdedigd moet worden, wordt zijn rendement ook steeds hoger. Zo scoort hij meer en geeft hij meer assists dan genoemde heren. Wat Ajax op het veld neerzet is vooral een teamprestatie, maar Eriksen is echt dè man bij Ajax. Jammer dat de redacteur van Eredivisie Live, die de piero voor Jan van Halst inprogrammeert dat Jan niet ingefluiterd heeft.

Overigens oogt Eriksen flegmatiek, maar als je inziet dat hij werkelijk overal op het veld te vinden is, word je duidelijk hoe bezeten Eriksen van binnen moet zijn. Hij vertrekt zijn bek niet zoals bv Suarez, dat is het enige verschil.

Misschien wordt Maher zo goed als Eriksen, die zon anderhalf jaar ouder is, maar volgend jaar in ieder geval nog niet. Dat weet ik zeker. Met Maher ipv Eriksen levert Ajax dik in.

Van Ginkel met De Jong vergelijken is een ander verhaal, dat zijn te verschillende types. Ik denk dat Van Ginkel ipv De Jong niet een vermindering van het middenveld zal zijn, omdat Van Ginkel een enorm loopvermogen koppelt aan scorend vermogen.

3 mei 2013 om 12:55

Stop toch met die hype door te zeggen dat Maher beter is dan Eriksen. Qua leeftijd verschillen ze niet zo heel veel, maar voetbaltechnisch is Eriksen vele malen verder. Eriksen weet precies waar de ruimtes liggen, is altijd aanspeelbaar, loopt veel, zet veel aanvallen op en als het moet cijfert hij zichzelf weg voor het team (daarom valt hij niet op en als je niet op valt speel je automatisch slecht volgens velen hier). Hij is inderdaad niet zoals Huntelaar, een echte afmaker, of een zoals Messi die elf man uitspeelt, maar dat mag je ook niet van hem verwachten, want zo'n type speler is hij niet en hij heeft niet zo'n rol in het team. De rol die hij heeft in het team beheerst hij tot in de puntjes.

En om dan weer met Maher te vergelijken. Eriksen heeft meer assists en goals achter zijn naam staan dan Maher. Dit seizoen en ook vorig seizoen.

Neemt niet weg dat ook Maher een groot talent is die een mooie toekomst tegemoet gaat, mits hij de juiste keuzes maakt. Maar feit is dat Eriksen momenteel verder is dan hij.

3 mei 2013 om 13:08

Ik hoor iedereen hier maar zeggen dat Erikson zoveel beter is dan Maher maar staan jullie er wel bij stil dat de ene bij Ajax speelt... en de ander bij AZ? Dat is nogal een verschil lijkt mij....

Ik vind dat Eriksen zich erg matig heeft ontwikkelt dit seizoen. Daar waar de Ajaxieden hem de hemel inprijzen vind ik Eriksen wel meevallen. Als Maher de overstap maakt naar Ajax is hij op de leeftijd van Eriksen zeker een stuk verder.

Eriksen kan goed voetballen maar ik mis het gif in zijn acties. Ik denk dat het tijd wordt voor Eriksen om naar een andere club, andere omgeving te gaan waar hij zich wel verder kan ontwikkelen.

3 mei 2013 om 13:13

@jeffrey, Eriksen is wat flegmatieker dan andere voetballers. Zo was Bergkamp ook altijd. Altijd cool en emotieloos. Maar dat wil niet zeggen dat ze van mindere waarde zijn.

Je zou eens een hele wedstrijd op Eriksen moeten letten. Vooral wanneer teamgenoten de bal hebben valt goed te zien hoe hij zich vrijloopt tussen de linies. Dat is zijn sterkste punt. Echter valt dit niet zo erg op als je alleen de samenvattingen bekijkt.

3 mei 2013 om 13:37

Eriksen heeft dit seizoen bijna alles gespeeld gelukkig, maar in de wedstrijden dat hij er niet was werd duidelijk wat Eriksen Ajax brengt. Het voetballen (over het middenveld) liep niet goed, er was weinig spraken van creativiteit en er werden weinig aanvallen opgezet. Eriksen valt pas op, als hij niet mee doet. Dan is duidelijk hoe belangrijk hij is.

3 mei 2013 om 13:40


Whahaha, als een Maher al moeiteloos mee kan op de trainingen van Oranje en al die toppers bevestigen dat, dan denk ik dat Ajax zeker niet minder sterk gaat worden volgend jaar. Je hebt nog lang niet alles gezien van Maher en als die naar Ajax gaat en in CL ervaring gaat opdoen dan wordt hij zeker wel beter dan Eriksen.

3 mei 2013 om 14:50

Geweldig argument over het niveau van de spelers die Eriksen om zich heen heeft, Maher speelt natuurlijk met een beter team om zich heen...

3 mei 2013 om 15:27

@kissmam, ik weet niet of op je mij reageert, maar ik beweer nergens dat Maher er niks van kan. Sterker nog, ik ben fan van hem en ik hoop dat hij naar Ajax komt. Misschien heeft hij meer talent dan Eriksen, maar als je puur kijkt naar het heden is Eriksen verder. Dat Maher een goede voetballer is met veel potentie is een feit.

3 mei 2013 om 15:57

@lunny
Je opmerking dat Eriksen voetbaltechnisch vele malen beter is dan Maher vind ik eerlijk gezegd een beetje lachwekkend. Ik zou in voetbaltechnisch opzicht ook een lichte voorkeur voor Erikseh hebben maar jij overdrijft het verschil tussen beide spelers. Sterker nog, ik durf wel te beweren dat Maher het verder gaat schoppen dan Eriksen. Eriksen mist gewoon een bepaald soort gif in zijn spel en is veel te flegmatiek. In de eredivisie kom je daar wel mee weg en kan hij puur op zijn klasse teren, maar in een serieuze competitie zal hem dit op gaan breken.

3 mei 2013 om 12:36

Urry, jij vergelijkt Madrid en Tottenham??

Ik zie hem naar Atl Madrid of Tottenham of Dortmund gaan of een inter Milan die willen verjongen, al heb ik me twijfel of erikss daar trek in heeft en of inter geld heeft..

On: ik zou serieus voor maher gaan en van Ginkel erbij is teveel van het goeie en onnodig, aangezien je zoveel middenvelders hebt.

Als ik Ajax was zou ik babel en boerrigter lozen en daar een talent plaatsen, sana/lukoki/ of andere talenten/huurling

3 mei 2013 om 12:46

Sana en lukoki talent? Haha jij kijkt nooit Ajax zeker? Babel is 3x zo goed als die 2 bij elkaar opgeteld bovendien is babel maar 3 jaar ouder dan Sana.

3 mei 2013 om 14:19

Eriksen onderschat? Mensen dichten hem een toekomst bij de absolute wereldtop toe. Wat moeten ze nog meer zeggen, dat hij een nobelprijs gaat winnen?

Ben ik compleet mee eens.
Ik vind dat Van Ginkel meer zit te mee verdedigen dan De Jong en Maher doet het goed in een niet goed draaiende team.

Van Ginkel is de beste van de 3,hij heeft alles wat een moderne middenvelder nodig heeft.

3 mei 2013 om 12:40

Van Ginkel is inderdaad een hele dynamische middenvelder die zowel aanvallend inzicht heeft en verdedigend werk kan opknappen. Ik vind echter wel dat je altijd een echte spelmaker nodig heb, naast een dynamische middenvelder, een echte specialist die z'n spits makkelijk vrij kan spelen. In dit geval misschien wel de perfecte combinatie: Maher en van Ginkel.

3 mei 2013 om 12:47

Wat is dan een 'moderne' middenvelder? Wat zijn kenmerken daarvan?

In mijn ogen is Van Ginkel de opvolger van Siem en Maher voor Eriksen.

Het zijn twee goede spelers waar je ongetwijfeld ook veel miljoenen voor neer gaat leggen. Mij lijkt het verstandigst om alleen voor maher te gaan en bijvoorbeeld schone de rol van siem over te laten nemen en davy klaassen als tweede optie. ik weet alleen niet hoe het met zijn blessure zit

3 mei 2013 om 12:24

Klaassen is alweer rustig aan het meetrainen, maar het kan nog wel even duren voordat hij wedstrijdfit is!

3 mei 2013 om 12:37

Mooi zo, hopen dat die volgend seizoen bij de selectie zit dan. Anders gewoon lekker van Ginkel kopen toch. Al gaat dat wel wat kosten denk ik.

Ik zie Ajax zeer zeker niet verzwakken met de eventuele nieuwe aanwinsten A.maher en M. van Ginkel.
Alleen heb ik nog mijn twijfels over Joël Veltman, ik vind het niet echt een verdediger die kan meedraaien in beslissende wedstrijden laat staan de Champions League..

3 mei 2013 om 12:23

Dat dacht ik precies hetzelfde over Daley Blind aan het begin van dit seizoen en zie hoe die zich heeft ontwikkeld. Wanneer Veltman het vertrouwen krijgt zullen we pas echt zien of hij het niveau aankan. Tot op heden heb ik in ieder geval nog te weinig van hem gezien om hem goed te kunnen beoordelen.

3 mei 2013 om 12:28

Ik zag hem invallen tegen PEC Zwolle een paar weken geleden. Toen onstonden er 2 goals door toedoen van het zwakke verdedigen van Joel. Ik hoop inderdaad dat hij zich ontwikkeld tot een uitstekende centrale verdediger..

Tijd zal leren!

3 mei 2013 om 12:33

Vergeet niet dat in de jeugd Blind wel degelijk liet zien dat hij veel talent heeft. Veltman is nooit de meest talentvolle speler geweest, hij is op dit moment de meest ervaren jeugdspeler. Ik hoop persoonlijk dat bij een vertrek van Aldeweireld, Moisander een plek opschuift en dat Denswil eindelijk een basisspeler wordt.

3 mei 2013 om 12:49

Waar heb je het over? Jong Ajax? Want joel heeft niet tegen pec in het eerste gespeeld. Of vergeet je even de wedstrijd nec-ajax , in de nextgen samen met fano het centrale duo van het toernooi. Ik zie het zeker wel in hem zitten! Waarom? Omdat frank het in hem ziet zitten en het zijn pupil is, net als bij daley moet hij wat persoonlijke begeleiding krijgen van stam en de boer, even het krachthonk opzoeken en klaar!

3 mei 2013 om 13:04

Over Blind heb je volkomen gelijk. Al vind ik dat je Veltman niet te snel moet afschrijven, hij heeft wel rust aan de bal, en heeft potentie. Ook zal de Boer, Moisander niet gaan doorschuiven, aangezien hij een centrum wil met zowel een links, als een rechtspoot.

On: Maher zal zeker een aanwinst zijn, hij heeft meer rendement als Eriksen. Al denk ik dat we vooral de Jong gaan missen, mocht hij vertrekken.

Ik zeg doen! van Ginkel en Maher schat ik nog hoger in dan Eriksen. Ook belangrijk voor het Nederlands elftal dat die 2 een stap hoger maken en door die voetbal legendes getraint gaan worden.

3 mei 2013 om 12:23

ja dat bedoel ik ze zijn beter dan (met alle respect) siem en eriksen

3 mei 2013 om 12:30

Er wordt vaak gesuggeerd dat Ajax ze niet kan betalen, nou dat is wel dus het geval. Ajax gaat sowieso Maher halen en daar gaan ze echt veel voor doen. AZ laat trouwens Maher gaan, maar dan moet het wel een club zijn die bereid is om te betalen en waarvan de club goed is voor Maher. Beide kloppen, alleen moet Ajax en AZ het er nog beide uit komen.

3 mei 2013 om 12:40

stel Ajax verkoopt Eriksen voor 15 Miljoen en De Jong voor 8 Miljoen dan hou je misschien 20 miljoen (Er gaat nog wat geld naar makelaars, spelers zelf, zaakwaarnemers, enz). Dan koop je beide spelers voor ongeveer 7,5 Miljoen. Dan hou je nog steeds 5 over. Als Ajax volgend seizoen een keer door wilt gaan in de champions league, dan moet je deze 2 spelers gewoon kopen. Ik wil niet zeggen dat je het dan gaat halen, maar je maakt een grotere kans dan met Klaasen of Lukoki.

3 mei 2013 om 12:47

ik kan me niet voorstellen dat ajax maher voor slechts 7.5 miljoen kan krijgen. en al helemaal niet wanneer net eriksen en siem de jong zijn verkocht. maher gaat zeker 10 miljoen kosten. ik vind dat ajax dat gewoon moet betalen.

verder kan ik niet voorstellen dat jordania het toelaat dat 1 van zn beste spelers verkocht wordt aan een concurrent in nederland. dat gaat gewoon niet gebeuren, ook al wil van ginkel zelf graag naar ajax.

3 mei 2013 om 12:53

Etienne, Eriksen en strootman zijn beide 20m+ liverpool wilde al 20mln voor eriksen neertellen, en er is nog concurrentie met andere clubs, hetzelfde geld voor Strootman.

3 mei 2013 om 12:53

Brands gaf in de winterstop aan dat psv 8 miljoen moest betalen voor maher(bron: concurent van vz, google maar even) dus die zal echt geen 10 miljoen kosten nu we weer een half jaar verder zijn en zijn wil om te vertrekken nog groter is.

3 mei 2013 om 12:56

Precies, dat denk ik zelf ook maar de club heeft niet altijd alles in eigen hand, want als je merkt dat een speler echt weg wil en geen zin meer heeft bij de club waar hij nu speelt, dan laat je hem toch al voor minder weggaan, vooral als je het geld nodig hebt voor zelf versterkingen te halen.

3 mei 2013 om 13:20

Wat een grote onzin. Maher en van Ginkel hebben heel veel potentie. Ik zie ze beiden dan ook graag naar Ajax komen. Echter zijn de Jong en Eriksen absoluut nog wel beter dan beide spelers op dit moment.

3 mei 2013 om 12:27

Ik schat Maher wel hoger in qua potentie. Van Ginkel is echt lekker effectief schiet op goal en doet zijn ding. Geen moeilijke denker maar echt een voetballer.

Blijf toch raar, dat iemand als Eriksen op zo'n jonge leeftijd vertrekt terwijl hij het niveau van de Eredivisie nog lang niet ontstegen is. Als je kijkt naar Vertonghen en Suarez, die staken ver boven de rest van de Eredivisie uit. Bij Eriksen heb ik dat gevoel nog niet. Daarom lijkt het mij ook beter dat hij nog een aantal jaar bij Ajax blijft.

3 mei 2013 om 12:53

Tja contract he, die loopt nog 1 jaar door

Lijkt me heerlijk om deze spelers bij Ajax te zien voetballen in het Ajax systeem. Mocht De Jong vertrekken dan zou Ajax zijn fysiek wel moeten opvangen. Hij is vaak nuttig in (kop)duels en gevaarlijk bij corners.

3 mei 2013 om 13:22

Daarom zou van Ginkel een goede vervanger zijn voor de Jong en zie ik in Maher de vervanger voor Eriksen. Van Ginkel is zelfs nog wat groter dan de Jong en wordt elk jaar fysiek sterker.

eindelijk gaat ajax eens 2 top talenten kopen!
van ginkel en maher zijn top spelers die alleen nog maar beter kunnen worden wat het ook kost ik vind het wel het geld waard! en misschien is maher wel beter dan eriksen of word hij beter!
en ik vind natuurlijk ook dat ze de jeugd een kans meten geven maar als siem en chris daadwerkelijk weg gaan moeten ze gewoon een zekerheid hebben van goede spelers ervoor in de plaats!

Er staat telkens dat veltman dan alderweireld op kan volgen maar ik zie iedere week denswil een dijk van een wedstrijd spelen bij jong ajax, en die is ook fysiek sterk, is dat niet een betere optie denken jullie?

3 mei 2013 om 12:25

Denswil is linksbenig en Veltman rechtsbenig. De Boer wil het liefst met een rechtsbenige en een linksbenige centrale verdediger spelen. Wanneer je Denswil Aldeweireld laat vervangen heb je samen met Moisander twee linksbenige verdedigers.

3 mei 2013 om 12:26

Moisander is tweebenig en zal in dat geval worden opgeschoven naar de positie van Alderweireld, waardoor Denswil alsnog in de basis komt te staan (mits er geen vervanger wordt aangetrokken).

3 mei 2013 om 12:56

Moisander is van nature linksbenig en zijn rechter is niet zo goed(anders ben ik ook 2-benig) dit gaat niet gebeuren, denswil gaat zijn wedstrijden welbpakken geloof me maar!

Ik hoop dat PSV een van beide kan halen. Ik denk dat het eraan gaat liggen wie eerder verkocht gaat worden Eriksen of Strootman een verkoop van een van beide geeft Ajax en of PSV de financieele ruimte beide spelers te halen. Afwachten dus.

3 mei 2013 om 13:27

Ik denk niet dat PSV kans maakt op 1 van deze spelers indien Ajax zich echt hard gaat maken. Maher en van Ginkel willen CL spelen. Bij Ajax hebben ze die garantie. Bij PSV absoluut niet. Indien de spelers de kans krijgen om voor Ajax of PSV te spelen is de keuze snel gemaakt lijkt me. Bovendien is het maar de vraag of PSV het financieel op kan brengen. Bij Ajax is het geld er al. Als ze willen kunnen ze verder gaan dan Psv.

5 mei 2013 om 15:42

Polop bij PSV is het net zo onzeker dat je Champions League speelt als bij Ajax. zie de laatste 13 jaar dan wisselen PSV en Ajax elkaar toch elke keer af. Champions league is voor beide mooi meegenomen en nu PSV zich ook voor de voorronde CL heeft gekwalificeerd hebben ze vrij keus

5 mei 2013 om 21:35

Wat een onzin. Ajax is gegarandeerd van cl voetbal aankomend seizoen. PSV mag mee doen met de voorrondes. De kans dat ze daar door heen komen is gering.

Ajax ook een koopclub geworden??? :-) kan de grote mond over PSV meteen dicht eerlijk gezegd (en nee ik ben geen Psv'er) maar dan gaat ajax precies hetzelfde doen, de concurrentie minder maken (bayern 2...)

Lijken mij ook twee goede aanwinsten voor Ajax, maar het is eerste even afwachten hoeveel ze gaan kosten. Ajax moet niet ineens 15 miljoen gaan neertellen voor 2 eredivisie spelers.

Als je Adam heet moet je toch gewoon in Amsterdam gaan voetballen!

Eriksen loopt zo veel, beslist de snelheid van de spel. komt met een actie zijn man voorbij, kan scoren. ik vind het echt een onderschatte speler. Vooraal toen die eventjes uit vorm was. alle kritiek op hem! Maar iedereen gaat zien als hij bij een hogere club speelt!

3 mei 2013 om 12:36

Ik denk dat als Eriksen op een niveqau hoger gaat acteren hij zich daar nog verder gaat ontwikkelen en net zo'n ontwikkeling als Suarez of Verthongen door kan maken. Veel die praten over Eriksen overschat zien niet wat Eriksen in al die jaren voor Ajax betekend heeft. Want naar mijn inzien was hij toch het geniale brein op het middenveld.

Ik denk dat de Jong niet zo makkelijk te vervangen is voor Ajax. De Jong is een alleskunner, kan zowel als spits, als aanvallende middenvelder en als verdedigende middenvelder uit de voeten. Iets wat Van Ginkel zeker niet kan (die speelt voornamelijk op een positie) en Maher in mindere mate ook niet kan (die kan wel op elke positie in het middenveld, maar in de spits hoort hij niet thuis).

3 mei 2013 om 12:34

Inderdaad, de Jong gaan we echt duidelijk missen. Nog meer dan Eriksen en Toby.
ik zeg niet dat het niet goedkomt als hij vertrekt, maar Siem is zo belangrijk voor dit Ajax.

3 mei 2013 om 13:36

Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. De Jong is met zijn fysiek en scorend vermogen moeilijk te vervangen. Over Alderweireld maak ik mij het minste zorgen. Die is intern te vervangen en anders zijn er haalbare alternatieven in Dijks en van Hoorn. Maher is een uitstekende en tevens haalbare vervanger voor Eriksen. AZ zal het risico niet willen lopen hem niet te verkopen deze zomer. De Jong zou ook goed vervangen kunnen worden door van Ginkel. Dat is een fysiek sterke jongen met veel loopvermogen. Scorend vermogen is hij nog wel een stuk minder, maar dat kan opgevangen worden. Echter heb ik er een hard hoofd in dat Vitesse wel meewerkt aan een betaalbare overgang.

Ik hoop wel op van Ginkel en Maher, maar ik maak me wel een beetje zorgen om Veltman. Ik zie nl graag wat lengte in de verdediging en ik denk dat Ajax nu wel op het minimum zit qua lengte in het centrum. Moisander is met zijn 182 niet zo groot en Veltman is volgens mij even lang. Mijn inziens moet je daarnaast dan ook een verdediger hebben van 185 of langer. Als je kijkt naar de ploegen die het momenteel goed doen in Europa, zie je gewoon ook 1 grote verdediger staan. En als je als Ajax zijnde de volgende stap wilt maken, denk ik dat je dus voor een grote verdediger moet gaan.
En mijn inziens is Eriksen nog lang niet klaar voor een stap hoger, maakt nog zo ongelooflijk veel fouten. Maar als hij zichzelf klaar vindt voor een volgende stap, zal ik er niet wakker van liggen als hij weg gaat!

Het wordt echt wel lastig om Eriksen te vervangen hoor. Zie hier mensen schrijven dat hij overschat is etc, maar daar begrijp ik maar weinig van. Deze jongen is DE spil in het huidige Ajax-spelletje. Mensen die vaker in het stadion zitten zullen dit beamen, want dan is goed te zien hoe hij 90 minuten lang aanspeelbaar is. Zijn looplijnen, inzicht en overzicht zijn echt enorm belangrijk voor ons. Enige waar ik me geregeld aan stoor is dat hij te weinig kracht legt in zijn doelpogingen.

Maher en Van Ginkel, van beiden ben ik wel gecharmeerd. Vind het ook zeker Ajax-spelers, maar mensen moeten niet blind gaan roepen dat zij nu al verder zijn dan Eriksen. Vooral niet wanneer je vanuit het Ajax-spelletje gaat kijken, want dan is Eriksen echt veel verder.

Denk overigens wel dat Maher de potentie heeft om net zo goed of beter te worden, omdat hij voetballend gezien echt intelligent is. Maar dat heeft tijd nodig, tenslotte speelt Christian al een aantal jaren in de basis.

3 mei 2013 om 13:46

Eriksen wordt inderdaad zeker niet overschat. Hij is voor Ajax hartstikke belangrijk en kan een stap hogerop zeker aan.
Echter is Eriksen niet lang meer te behouden voor Ajax. Gaat hij niet deze zomer dan zeker volgend jaar. Met Maher heeft Ajax dit jaar een superalternatief. Volgend jaar zomer is het maar de vraag of een speler van het kaliber Maher zich weer aandient. Maher en Eriksen hebben vergelijkbare potentie. Indien Ajax Eriksen nu zou verkopen en Maher er voor terug haalt gaat het er financieel bovendien goed op vooruit. Heeft het een speler die het nog jaren kan behouden en die bovendien oranje international is. Ik denk dat door deze redenen veel mensen niet hard zullen treuren als Eriksen voor een flink bedrag verkocht wordt

Ander alternatief zou zijn als Eriksen zijn contract met een jaar verlengt en Ajax Andersen, Meleg of Klaassen klaar stoomt als vervanger aankomend seizoen. Grote risico daarvan is wel dat er tegen het eind van de transferperiode zich alsnog een grote club meldt voor Eriksen. Tegen die tijd is Maher wellicht niet meer voor handen.

Mijn inziens zou het voor Ajax dan ook het beste zijn als de overgang van Eriksen zsm plaats vindt

Eriksen is uitgeleerd in NL en klaar voor de volgende stap. Maar hij is cker nog niet klaar voor de top, hij moet zich richten op een DL, ENG of SP club van plaatsen 5 tot 9. Dan kan hij daarna een volgende stap maken, maar ik denk niet dat hij ooit nivo RM, Barca, Man Utd, Bayern etc. wordt. Zijn plafond ligt op nivo Tottenham, denk ik. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb.

3 mei 2013 om 13:49

Wellicht is het naief, maar qua team doet Ajax zeker niet onder voor de nummers 5-9 in andere divisies. Integendeel zelfs. Ik schat Ajax hoger in dan de meeste. Eriksen die 1 van de belangrijkste spelers is van Ajax gaat niet voor een club weg onder de subtop.

Eriksen en Siem de Jong zijn beide spelers die juist de spelers om hun heen beter laten functioneren, terwijl zeker in het geval van Maher meer een individuele speler is en zelf de actie op zoekt.
Ik moet het daarom eerst maar zien hoe het valt of staat.

Voor de mensen die weer eens beweren van Ajax koopclub etc etc. man man man die hebben echt een heel schoolbord voor hun kop, zonde want het is zo mooi weer.
Als ik dit jaar aan de universiteit ga beginnen te studeren, dan heb ik toch ook niet volgend jaar al een titel voor men naam staan of wel dan?
Er gaat jaren overheen dat de jeugdopleiding echt op goed niveau is.

3 mei 2013 om 12:55

Al je argumenten kan je in de strijd gooien, maar Ajax is wel een beetje een koopclub. Moisander gehaald, Schöne, Poulsen, De Jong, Sulejmani, Sigi, Cuenca, Sana, Boerrigter, Hoesen en onder andere , Boilesen, Eriksen en Fischer die op erg late leeftijd pas in de Ajax jeugd kwamen

3 mei 2013 om 13:03

Dat valt natuurlijk niet te ontkennen dat die spelers gehaald zijn.

Maar eerst wordt er naar de jeugd gekeken, als die niet goed genoeg is dan pas worden er nieuwe spelers gehaald. De jeugdafdeling was afgelopen jaren gewoon niet goed genoeg, dus daarom is Ajax nu nog genoodzaakt van buitenaf spelers aan te trekken. Maar over een aantal jaar (zo'n 4 á 5) kan het maar zo zijn dat ajax met een volledig zelf opgeleid elftal in het veld staat. Dat terwijl PSV altijd spelers zou blijven halen uit het buitenland voor veel geld.

Niemand hier noemt Feyenoord (meer) als koopclub, omdat daar veel eigen jeugd in het elftal staat. Maar is dat altijd zo geweest? Nee, die zijn zo geworden door het spelers aankopen wat veel geld kostte en niet rendeerde. Maar daar hoor je niemand over, omdat men alleen maar kijkt naar nu en niet naar hoe het was of hoe het kan worden met een gezonde blik op de realiteit.

3 mei 2013 om 13:51

Maar Risingtim... ik versta onder een koopclub een hoop geld betalen? Want de helft die jij opnoemt heeft amper een cent gekost..

3 mei 2013 om 14:03

Kopen heeft toch niets met waarde te maken, maar het idee dat je wat koopt en dat doet Ajax in grote vorm

Allebei halen als het ff kan!! Kost 15 miljoen maar dan heb je ook wat! Eriksen en De Jong zijn toe aan een volgende stap en dit zijn momenteel denk ik wel de meest belangrijke posities in het elftal, het investeren waard!

3 mei 2013 om 12:58

Je moet ook naar de potentiële opbrengst kijken he.
v. Ginkel kost zo'n 8 á 9 miljoen (denk dat Vitesse 10 wil hebben en uiteindelijk op z'n bedrag uitkomen) en zo'n 15 á 16 gaat opbrengen. Stel je legt hem voor 3 jaar vast a 800.000 per seizoen = 10,4 á 11,4 miljoen euro in totaal. Heb je dus ong. 3 miljoen winst, daarom vind ik het wel tricky. Maar het is een goede speler om erbij te hebben inderdaad.

3 mei 2013 om 13:14

@ ciaorobert

Precies dat is de truc. Ik denk dat Ajax tot 7/8 miljoen moet gaan voor Van Ginkel en Maher. Anders wordt het lastig om ze nog met winst door te gaan verkopen. Het zou wel heel mooi zijn om die twee erbij te krijgen als De Jong en Eriksen vertrekken.

Als ze alle 3 vertrekken (alderweireld, Siem de Jong en Eriksen) en we halen er Heitinga, Van Ginkel en Maher voor terug dan hebben we het fantastisch gedaan.

Ook hou je daarbij nog geld over, anders moet je het ook niet doen. Maher en Van Ginkel zullen uiteindelijk wel rond de 7/8 miljoen euro moeten kosten. Heitinga kun je misschien wel goedkoop overnemen. Hij zit bij Everton vooral op de bank en zijn contract loopt volgend jaar af. Niettemin is het allemaal speculatief, want ik zie ze eerlijk gezegd niet alle 3 vertrekken.

Vermeer
Van Rhijn
Heitinga
Moisander
Blind
Van Ginkel
Poul/Schone
Maher
Cuenca
Sigthorsson
Fischer
3 mei 2013 om 13:22

Heitinga? Liever niet om eerlijk te zijn. Matthijsen bij Feyenoord is een mooi voorbeeld. Ondanks dat hij het verder prima doet verdedigend gezien staat hij de groei van 2 talenten in de weg en strijkt hij een aardig hoog salaris op. Dat is wel het laatste wat we bij Ajax willen. Mocht Aldeweireld vertrekken zie ik vele malen liever Veltman/denswil daarvoor komen.

3 mei 2013 om 13:26

@ Adonai

Ik ben dan meer een voorstander van Denswil, maar je moet ook kijken wat je dan overhoudt. Je hebt dan namelijk slechts drie centrale verdedigers met Moisander, Denswil en Veltman. Dat is erg weinig. Te weinig, aangezien je ook Europees aan de bak zult moeten. Daarbij vind ik Heitinga meer niveau hebben dan Mathijsen. Hij heeft een moeilijk seizoen achter de rug, maar het jaar ervoor werd hij nog tot speler van het jaar verkozen door de Everton-fans. Daarvoor wordt je niet gekozen omdat je alleen maar blunders maakt.

Heerlijke spelers dit. Meteen doen. Maar niet de hoofdprijs betalen

Om eerlijk te zijn zou ik best wel teleurgesteld zijn in Ajax als ze zowel Maher als Van Ginkel kopen. Je hebt als Ajax zijnde al Schöne en Serero die beide in de basis hebben gespeeld dit seizoen, en opkomende talenten als Klaassen, Andersen en Meleg. Poulsen gaat hopelijk afgewisseld worden met Boccara aankomend seizoen waardoor Schöne vaste aanvallende middenvelder kan worden met daarnaast Serero/talent/aankoop. Ik snap dat je de selectie wil versterken met een speler als Maher of Van Ginkel, maar koop je beide dan staat dat echt ontwikkeling van andere spelers in de weg.

3 mei 2013 om 13:23

@ Adonai

Ik denk dat het in dit geval wel meevalt. Schone speelt namelijk al regelmatig op de plek van Poulsen, dat zou dan volgend seizoen niet anders zijn dan dit seizoen. Daarbij zijn De Jong en Eriksen onze belangrijkste spelers. Klaassen is het gehele jaar geblesseerd geweest en die gaat volgend seizoen dus ook nog geen 15 wedstrijden spelen, terwijl Andersen een buitenspeler is. Dan hou je Serero, Boccara en eventueel Meleg (geen idee of dat wat is?) over. Dat is wel erg penibel aangezien we het er wel over eens zijn dat Serero nog niet in staat is Eriksen of Siem de Jong te vervangen en de andere twee verdedigend ingesteld zijn. Daarbij zijn Boccara en Meleg er blijkbaar ook nog niet klaar voor, anders hadden zij wel meer bij de selectie gezeten.

3 mei 2013 om 13:34

De breedte van de selectie wordt dan inderdaad wel dun, daar heb je zeker een punt. Ik dacht trouwens dat Andersen een aanvallende middenvelder was? Daar staat hij in ieder geval bij de selectie. Meleg is ook een groot talent maar ook nog erg jong (net 18 geworden dacht ik) dus ook die zal geen basisplaats krijgen aankomend seizoen.

Schöne heeft aardig wat wedstrijden als defensieve middenvelder gespeeld maar ook een hele boel op rechtsvoor, waar hij nu niet meer hoeft te gaan spelen als Cuenca blijft, dan zijn er een heleboel wedstrijden over waarbij hij prima als aanvallende middenvelder kan spelen.

Frank de Boer zal moeten inschatten of daadwerkelijk twee grote aankopen nodig zullen zijn en op moeten passen niet weer twee keer de hoofdprijs te betalen (10 miljoen of hoger)

Als ajax het kan betalen moeten ze t zeker doen, beide spelers worden nog veel beter dusja, ik denk dat ajax dan het celtic wordy, el jaart stijf bovenaan

Als Ajax voor zo''n 12 miljoen euro Van Ginkel en Maher kan kopen is dat prima. Meer moeten ze er niet voor betalen. Je kan namelijk niet elke verkoop opvangen met eigen jeugd.

Een middenveld met van Ginkel en Maher is misschien wel beter dan een middenveld met de Jong en Eriksen. Lijken mij ook spelers die zich makkelijk kunnen aanpassen aan het spel van Ajax.

Dat er mensen hier met droge ogen verkondigen dat Eriksen minder is dan Maher en van Ginkel. Ik ben een fan van de twee spelers en zie ze ook graag komen hoor, maar Eriksen is een speler apart.

Moet je is kijken wat die gepresteerd heeft de afgelopen jaren. Dan niet alleen kijken naar zijn assists en doelpunten (dat hadden er misschien meer kunnen zijn), maar ook naar zijn bijdrage bij de kampioenschappen. Elke aanval gaat via Eriksen. Als de verdediging uitverdedigd: naar Eriksen. Een corner die erin zit? Eriksen trapt hem. Even winnen van PSV met 2-3? Eriksen is bij alle doelpunten betrokken.

Nee, deze jongens komen (nog) niet in de buurt van onze kleine man.

3 mei 2013 om 14:06

Zou Maher maar eens wat meer gaan volgen, maar ik begrijp je wel. Als Ajacied volg je alleen je eigen spelers, neem het je niet kwalijk.
Ik zeg niet dat Maher verder is, maar gelijkwaardig nu al. Ja zeker, moet alleen nog beter aan zijn afwerking werken, dat schort er dan wel aan.

3 mei 2013 om 16:35

Je gaat mij toch niet vertellen dat een jongen die 3 x kampioen wordt, veel internationale eraring heeft en het hele team op sleeptouw neemt... minder is dan een Maher? Wat heeft die laten zien?

Zonder Eriksen is Ajax vrij weinig. Dit hebben we kunnen zien toen hij er niet was tegen AZ ( beker) en toen hij wél meedeed tegen Psv.
En ik heb Maher zien spelen hoor, zeer goeie voetballer.. dat zei ik ook al.. maar niet beter dan Eriksen.

3 mei 2013 om 16:44

Ik zeg niet dat hij minder is, vind alleen dat je overdrijft.

Ik zeg Als Maher naar Ajax gaat , ga je het wel zien. Dat het dit jaar wat minder is, komt omdat het hele team niet draait en Maher teveel zelf wil doen. Maar voor zijn ontwikkeling is dit juist goed, omgaan met tegenslagen etc. Hij zal er alleen maar beter van worden. Tijdens zijn interlands was hij weer in zijn element, betere spelers om hem heen. Vertrouwen van de bondscoach, die vertrouwen mist hij nu van Verbeek.
Eriksen speelt de laatste maand weer wat beter maar daarvoor kreeg hij veel verwijten naar zijn hoofd toe.
De drijvende veer bij Ajax op het veld is de Jong, zonder hem zou Eriksen veel minder presteren.
Tegen Az in de beker gingen jullie er pas aan toen Eriksen erin kwam.

Maar we komen er niet uit, ik zou zeggen we spreken elkaar weer over 3 jaar. Oke?

Ik denk dat Ajax er goed aan doet, deze jongens te halen. Zijn jong en kunnen met winst worden door verkocht. Hierbij een lijstje met vertrekkende spelers en hun eventuele vervangers:

Vermeer - Cilissen (inter opgelost) rest van de keepers schuift op
Alderweireld - Virgil van Dijk (veltman eerst maar verhuren aan subtopper eredivisie)
Siem de Jong - Marco van Ginkel
Christian Eriksen - Adam Maher

Als verdedigende middenvelder zou ik gaan voor: Hedwiges Maduro, komt weinig aan spelen toe bij Sevilla en wil zich graag in de kijker spelen voor het WK.

Al de Ajacieden rekenen zich weer rijk. Maher kan naar Psv die afgelopen tijden al meer lieten blijken hem te willen. Dus wie weet kiest hij voor hun.

Daarnaast heeft van Ginkel nooit aangegeven naar Ajax te willen. En Jordania zou dit ook nooit doen.

Hoop voor ze dat ze een ander lijstje hebben, anders kan t wel eens mis gaan daar in Amsterdam.

3 mei 2013 om 14:42

Heb niemand gezien die al denkt dat beide heren binnen zijn. Van Ginkel heeft echter al wel indirect aangegeven Ajax niet af te wijzen mocht het zover zijn en ook Maher. Maher wilt in de Champions League voetballen, heeft zijn voorkeur al, komt uit Amsterdam en wilt naar de Nederlandse top. Als je dat bij elkaar op telt kom je toch snel uit bij Ajax.

3 mei 2013 om 16:18

Nieman gezien die denk dat ze al binnen zijn???

Heb je de ogen in de broekzak zitten vandaag?

Ik kom opstellingen tegen voor volgend seizoen. Mensen geven aan dat ze volgend jaar beter worden met deze spelers op het middeveld!
Er zijn er een paar die doen alsof ze deze jongens kennen en elke week spreken, want ze geven aan dat hun zelf zeker wel naar Ajax toe willen.

Wat Maher betreft in jou verhaal, ik ken de achtergrond niet van hem, maar als er een club als Napoli met een berg geld kom. Wil ik het nog wel eens zien.

3 mei 2013 om 16:37

Men mag hopen toch? Van Ginkel en Maher staan in de schijnwerpers, niet voor niets en daarom letten mensen op hem. Ze doen het goed en zouden bij Ajax passen. Het is leuk om een opstelling te maken wat jij hoopt dat het wordt, maar is het dan ook maar waarheid? En betekent dat automatisch dat ze daadwerkelijk binnen zijn?

Wat betreft de titel van dit artikel is daar inderdaad geen speld tussen te krijgen...

Eriksen probeert altijd mooi te voetballen maar is verre van effectief. Scoort weinig en geeft weinig assists.

3 mei 2013 om 14:41

Erikse scoort meer dan Maher en Van Ginkel en heeft meer assists dan Maher en Van Ginkel.

3 mei 2013 om 14:52

Ja maar dat komt omdat ie bij Ajax speelt. Betere spelers om m heen, die sneller de gaten inlopen, bewegelijker zijn en ook sneller vrij zullen staan zodat hij meer assists kan geven en meer kan scoren, dan bijv een Maher bij AZ of een van Ginkel bij Vitesse.

En wat is het verschil nou;

Eriksen 31 wedstrijden 9 goals en 11 assists
Maher 29 wedstrijden 6 goals en 6 assists
van Ginkel 31 wedstrijden 8 goals en 9 assists.

Ik denk dus dat Maher en van Ginkel met hun kwaliteiten bij Ajax meer eruit zullen halen dan dat Eriksen heeft gedaan.

3 mei 2013 om 15:23

Daar heb je helemaal gelijk in, maar tegelijkertijd staat er bij Ajax wel veel meer druk op jou en moet je maar overeind zien te blijven, iets wat Eriksen bewezen heeft. Vorig seizoen had Eriksen na Narsingh de meeste assists achter zijn naam staan.

Echter gaat het niet alleen om scoren en assists geven, vaak is het Eriksen dat een aanval op zet of ruimte creëert voor een ander. Daar moet je hem ook op beoordelen.

3 mei 2013 om 16:38

@maroc United, niet vergeten dat Eriksen ook nog 1 goal en 3 assists in de CL in de groep des doods (!) heeft, dat zie ik Maher niet ff doen, zelfs al speelt hij bij Ajax. Het niveau verschil tussen Ajax enerzijds en Real, Dortmund en City anderzijds is gewoon gigantisch, en dan valt dat argument van jou dat Eriksen tussen meer bewegelijke spelers speelt teniet.

Eriksen staat gewoon verder punt uit, had trouwens veel meer assists op zijn naam moeten hebben als er een betere spits bij Ajax stond, kijk nog eens ff na hoeveel heerlijke ballen van hem naast of over het doel werden geknals!

Van de drie voetballers gaat Ajax het meest De Jong missen denk ik. In het begin was ik niet zo weg van hem omdat ik hem een beetje een halve voetballer vond. Hij speelde goed in spits meet ik vond hem geen spits en hij speelde goed op het middenveld maar ik vond dat hij iets ontbrak. Maar hij maakt ontzettend veel meters op het middenveld, misschien niet de speler met de meeste kwaliteiten maar hij is sterk in de lucht, goed schot, goede afmaker en hij is een harde werker. En ook zorgt hij voor rust binnen het team. Een ideale speler voor Engeland denk ik.

maar ajax heeft toch zo'n goede jeugd ? laat ze daar dan is eerst naar kijken ipv de revalidaties van het afgelopen seizoen twee seizoenen weg te kapen ?

Heerlijk stukje onzin is dit zeg! Maar uiteraard zijn wij van van Halst niet anders gewend. Vandaag lult hij dit, aankomende zondag bij NOS weer wat anders.

Nee, het hoeft zomaar niet te zijn dat je zwakker gaat worden met Maher en van Ginkel. Dat zijn nog eens uitspraken. Wellicht kunnen beter eerst maar eens af gaan wachten of deze spelers haalbaar zijn. Kan me namelijk zo maar voorstellen dat het prijskaartje dat aan deze heren gaat hangen behoorlijk zal zijn.

3 mei 2013 om 18:52

Dat is idd een heel belangrijk punt.
Beide zijn international en voor bestemd voor de basis.
Jordanië wil volgend jaar de titel ten koste van Ajax dus zal hij Van Ginkel niet voor een fooi laten gaan.
Maher heeft een 2 jarig contract dus kost ca 10 miljoen.

Ajax zal beide spelers dus niet binnenhalen als het vasthoud aan de ingezette koers !

Maher en Eriksen zijn niet vergelijken. Eriksen speelt in een geoliede machine terwijl Maher moet trekken aan een dood paard.

Gewetens vraag: wat zou Eriksen gepresteerd hebben met het AZ van dit seizoen............?

Ik durf daarom te stellen dat Maher moeiteloos de overstap zal maken en Eriksen doet vergeten.

Ik geloof niet dat Ajax zowel Maher als van Ginkel gaat halen. Dat zou een onlogische actie zijn en een slecht signaal naar de jeugd. Misschien één van de twee en Maher is waarschijnlijk het makkelijkste haalbaar.

Stel dat Siem de Jong en Christiaan Eriksen voor een mooi bedrag worden verkocht. Dan heb je met Serero, Andersen, Klaassen, Schöne en (van Ginkel/maher) voldoende mogelijkheden. Bovendien weten de meeste spelers al wat er van hun word gevraagd op die positie. Wat overigens de reden is van Ajax om veel top talenten halen. Voordat ze in het eerste gaan spelen duidelijk maken wat er van hun wordt verwacht.

Het wordt in ieder geval een interessante transferperiode.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren