Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Mijn felicitaties aan Barça, voor de zoveelste bedriegerij’

Laatste update:

Barcelona zegevierde dinsdag met 0-2 over Manchester City, maar de wijze waarop de bezoekers op voorsprong kwamen was voer voor discussie. Lionel Messi maakte vanaf elf meter de 0-1. Hoewel de overtreding van Martin Demichelis op de doorgebroken aanvaller overduidelijk was, leek het eerste contact buiten het strafschopgebied plaats te vinden. Jonas Eriksson trok een terechte rode kaart, maar wees daarna ook naar de stip. In de slotfase maakte Daniel Alves er ook nog 0-2 van.

/

“Mijn felicitaties gaan uit naar Barcelona, voor de zoveelste bedriegerij”, twitterde Guti, voormalig speler van Real Madrid. De tegenwoordig jeugdtrainer van los Merengues heeft niet veel met de club uit Catalonië, zo bleek ook al afgelopen weekeinde na de 6-0 zege op Rayo Vallecano. “Met alle respect voor Rayo, maar is Barcelona nu opeens veel beter omdat ze van Rayo hebben gewonnen. Laat me even lachen, hahahaha, laat me nog even wat meer lachen, hahahaha”, twitterde hij.

Jesús Navas baalde van de strafschop. “Laten we het er maar niet over hebben”, vertelde de aanvaller van Manchester City. “Of het een strafschop was? De beelden spreken voor zich. Het is jammer dat een wedstrijd daardoor beslist kan worden.” Victor Valdés had geen zin om te reageren en gaf aan dat Barcelona er nog lang niet is. “We moeten nog negentig minuten. In de voetballerij kan van alles gebeuren. Manchester City is een sterke tegenstander en mogelijk beschikken ze in de return over Sergio Agüero. Ze zullen er vol voor gaan en zeker na een 0-2 nederlaag.”

Barcelona-coach Gerardo Martino zag het nut er niet van in om zijn mening over de discutabele 0-1 te geven. “Ik heb gehoord dat de overtreding wellicht buiten het zestienmetergebied is gemaakt, maar aan de andere kant is ook een doelpunt van ons afgekeurd. Ik praat niet of weinig over scheidsrechters, hoofdzakelijk omdat het niets oplevert.” Over de kritiek van buitenaf was Martino duidelijk. “We zitten in de belangrijkste fase van het seizoen. We hebben wel wat anders aan ons hoofd dan te moeten reageren op andermans meningen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
19 februari 2014 om 01:20

Heeft inderdaad gelijk maar Martino heeft ook een punt als ie zegt dat het alsnog 2-0 zou hebben gestaan als we alle foute beslissingen tegen elkaar weg zouden strepen.
Overigens reageert Guti wel heel kinderachtig op de 6-0 overwinning op Rayo.
Had een hoge pet op van hem als barca volger maar hiermee zet hij zichzelf te kijk.

19 februari 2014 om 01:27

Wat een onzin, die 2-0 zou wellicht ook niet gevallen zijn. Ten eerste zou je nog 11 tegen 11 spelen en ten tweede had man city niet zo naar voren gehoeven als voordat de 1-0 viel. Het is een hele andere situatie en het is gewoon zo dat na de 1-0 je spreekt van een heel ander soort wedstrijd. Die afgekeurde 2-0 is situatief en daarom een non-argument

19 februari 2014 om 01:32

Ze hadden sowieso met 10 man gestaan. Of het nou er binnen of er buiten was, het blijft het neerhalen van een doorgebroken speler. Met Jevus Navas was niks aan de hand. Was hij niet helemaal omhoog gesprongen, had hij heel misschien een vrije trap gekregen. Verder gebeuren deze zogenaamde ''overtredingen'' de hele wedstrijd, en daar word 9/10 niet voor gefloten.

19 februari 2014 om 01:54

Zoals je waarschijnlijk al gemerkt had vond ik het wel een overtreding. Er was contact, natuurlijk springt navas op maar dan nog was er geen balcontact van de barcelonaspeler om het contact, hoe licht het ook was, te rechtvaardigen.

19 februari 2014 om 01:55

Als we toch gaan spreken van dat het een andere wedstrijd zou zijn geworden bij het wel of niet vallen van doelpunten/kaarten, wat als de penalty werd gegeven voor de hands in de eerste helft?

19 februari 2014 om 02:50

De discussie gaat de hele tijd over de scheidsrechters, die in een split second moeten beslissen. In eerste instantie leek het er ook wel heel erg op dat het er binnen was. Maar zou het eigenlijk niet moeten gaan over de fout die Demichelis maakte door de scheids de mogelijkheid te geven? Als je zo'n domme tackle maakt op 10 centimeter van de eigen 16 dan kun je toch moeilijk naar de scheidsrechter kijken?

Daarbij vind ik het nog steeds een niet te rechtvaardigen fout dat Demichelis uberhaupt is aangetrokken. De man voegt werkelijk niets toe en komt constant te laat. In de eerste helft maakte hij ook al een risicovolle tackle, vlak bij de achterlijn, net buiten de 16. Als hij daar de man had geraakt was hij van achteren gekomen en had hij rood moeten hebben. Sommigen zullen dan inderdaad zeggen dat het een goede tackle was, naar mijn mening is het gewoon te risicovol.

Nee, Guty moet hier gewoon niets op internet plaatsen. Niet alleen is hijzelf vergane glorie en probeert hij alleen maar te provoceren, ook heeft hij gewoon ongelijk. Je moet een scheidsrechter gewoon niet in deze positie brengen, en daarbij is er ook een zuiver doelpunt van Barcelona afgekeurd. En hoe veel echte kansen had City nou? Barca had er wel 5 kunnen maken als ze iets nauwkeuriger waren voor de goal. En dat is nog zonder dat Barca een goede wedstrijd speelde, City was gewoon zwak.

19 februari 2014 om 06:45

Dat gehaat tegen Barca van mensen! Kijk gewoon eerlijk! Was overduidelijl terecht een rode kaart niks op aan te merken oke het was dan geen penalty maar die afgekeurde goal was ook onterecht!!! Dus nu niet weer zo triest doen dat Barca geluk heb! Ze waren veel en veel beter! Ze hebben mensen hun mond gesnoerd!

19 februari 2014 om 06:58

@RudyC je hebt gewoon helemaal gelijk. Pure afgunst en jaloezie.
Mij maakt het niet zo veel uit wie er wint.

19 februari 2014 om 07:32

Ken je de term contactsport? Het is toch geen curling joh, als we daar al voor moeten fluiten dan kun je net zo goed gaan ijsdansen...

19 februari 2014 om 07:34

Maar als je dat wat er bij Navas gebeurt bij Messi doet is het wel gewoon een overtreding, zo schuin is het dan ook wel weer.

19 februari 2014 om 07:56

Het verschil Gunner is dat Navas als een stervende zwaan gaat liggen en dan krijg je dat en Messi gaat pas liggen als hij echt wordt geraakt!

Bah onsportief gezever is het allemaal, klagen over de strafschop terwijl er een 200% doelpunt is afgekeurd en ook nog een niet gegeven pingel en zien wij het na 4x zien eindelijk eens dat het er buiten is!


Maar goed het gedrag uit Madrid is ook meestal om te janken!

19 februari 2014 om 09:42

Zijn jullie de handsbal in de eerste helft volgens mij can clichy vergeten? Duidelijke strafschop voor barca. Dan nog eens de afgekeurde goal. Dus deze reactie van guti of van alle andere barca haters is niet nodig.

19 februari 2014 om 09:45

@vesta: Klopt, maar met 10 man 0-1 of 0-0 maakt wel degelijk een verschil. 0-0 is namelijk niet eens zo'n slechte uitslag als je als Man City nog naar Barcelona moet. Niet dat het een eitje is, maar ze kunnen altijd scoren, en dat doelpunt telt dan dubbel.

19 februari 2014 om 09:52

Barca had gewoon alle geluk van de wereld met die strafschop. Eerlijk is eerlijk zonder die rode kaart en strafschop hadden ze waarschijnlijk niet eens gewonnen. Het is opvallend dat Barca altijd mooie beslissingen meeheeft. Is veel meer clubs opgevallen die het tegen Barca opnamen. Chelsea, Arsenal, City, Real en ga zo maar door. Ik feliciteer Barca, heb verder ook niet veel met city. Hoop dat ze Real tegenkomen straks.

19 februari 2014 om 09:56

Renaz juve m, wat een onzin praat jij, het is een contactsport en ze kwamen sowieso met 10 man te staan dus die afgekeurde goal zou er sowieso komen.....

Als je wilt kan ik je nog wel way voetbalverstand lenen

19 februari 2014 om 10:19

Het was sowieso een rode kaart geweest of t nou een penalty vrij trap was... Ik denk trouwens zelf ook dat ie er buiten was.

On: guti? Hahahahaha. Sneu dat vz unerhaupt aandacht aan dit soort onzin besteed..

19 februari 2014 om 10:25

Supersuarez, ik vind niet dat dat een goed argument is in een discussie waarin Barca betrokken is.

ON: Ja, die goal was onterecht, en ja, er werd een overtreding op Navas gemaakt. Was die rode kaart niet gevallen en stond het nog 0-0 met 11 tegen 11, waar City duidelijk gevaarlijk was. Maar ja, het is nou eenmaal wel gebeurd en dan kan je er weinig aan doen, he?
Wat ik wel opvallend vind is dat Dani Alves nog niet even heeft lopen pronken met de uitslag. Hij heeft nota bene zelf gescoord, dan verwacht ik toch wel wat zelfverheerlijking van zijn kant. Speelde weer irritant trouwens. Dat eeuwige geklaag van hem...

19 februari 2014 om 10:26

Dus als je dan geen vrije trap krijgt, stop je met voetballen, stop je met dekken, laat je messi lekker vrij en schop je m vervolgens onderuit? Als man city verdediging eerlijk is geven ze toe dag de verdediging daar gewoon niet goed stond. Want stel dat als navas legaal de bal afhandig werd gemaakt stonden ze achterin toch hetzelfde??

19 februari 2014 om 11:05

ach...al met al was Barcelona gewoon beter, heeft meer klasse. Messi en Iniesta zijn gewoon buitencategorie.

terechte overwinning

19 februari 2014 om 11:44

Het was geen overtreding even daarvoor. Dat is dikke onzin, de handsbal, afgekeurde goal. Als meer City dan Barca volger is dat mijn bevinding. Dat het geen penalty was, dat denk ik wel, hij wordt er buiten ingezet en geraakt, maar met 10 tegen 11 had City het ook niet gered als de bal er buiten was gelegd, denk ik.

19 februari 2014 om 13:06

En als ik jou de buitenspel goal van milito noem, in ik geloof 2011?
En de handsbal van Prince boateng dat jaar erop???

Ze hebben de scheids op beslissende momenten even vaak mee als tegen gehad

19 februari 2014 om 15:12

Voetbal blijft ook een contactsport he. Als scheidsrechters al die 'overtredingen' zouden bestraffen, zou er helemaal niks meer van het spelletje overblijven.

19 februari 2014 om 17:12

Zinedin wat lul je nou, de handsbal van clichy de afgekeurde goal en andere kansen van Barca opgeteld zouden minstens 3-0 als resultaat opbrengen zonder de genomen penalty van Messi en zonder de goal van Alves.
Ik vind het echt zo raar dat mensen hierover nog moeten discussiëren. Het is duidelijk dat Barca beter was gisteren.

19 februari 2014 om 01:23

En Barca had een pingel mogen krijgen in de eerste helft toen er hands gemaakt werd.

19 februari 2014 om 01:31

En een extra doelpunt had moeten tellen nadat Fàbregas onterecht werd afgevlagd voor buitenspel. Maar dat wordt voor het gemak even buiten beschouwing gelaten door het trieste boeltje in Madrid.

19 februari 2014 om 01:39

Veel scheidsrechters vinden dat niet, van 2 meter een bal tegen je hand krijgen? Ga toch weg. Geen doelkans... Onzin. En ik heb een voorkeur voor Barca,' maargoed! Wat Speelde Fabregas toch een partij slecht zeg. Op die afgekeurde goal na! Alleen maar balverlies

19 februari 2014 om 01:41

Zowieso moeten ze niet zeiken als ze countervoetbal spelen.
Catenaccio daarvoor kijk ik geen voetbal.

19 februari 2014 om 01:50

@okker

Heb je in de 80e minuut ingeschakeld? Cesc was namelijk 1 van de beteren. Pas na de 80e minuut leed hij alleen maar balverlies maar daarvoor nooit. Hij was altijd aanspeelbaar. Zorgde voor positiewisselingen en maakte veel meters voor het team. Geweldig gespeeld en naar mijn mening was ook het spelen met 4 middenvelders het succes van deze winst. City zag er dreigend uit als ze de lange bal speelden maar buiten die kans van Silva hebben ze niets gecreëerd.

19 februari 2014 om 08:21

De uitslag is terecht hoor, maar wat Barcelona liet zien was echt vreselijk saai. Balletje breed, terug, breed, terug, spelers bewogen nauwelijks man.

19 februari 2014 om 08:58

Ik weet niet of je het weet, maar Guti spreekt niet namens Real.
Dus de haat richting Madrid is voor niks nodig.

19 februari 2014 om 09:55

Wat maakt het nou uit van hoe ver je die bal op je hand krijgt? Hands is hands. Aangeschoten is ook een non-voorwaarde. Als jij geen hands wilt maken, dan moet je bij een voorzet maar met je handen achter je rug staan. Zo niet, accepteer dat je het risico neemt op een handsbal.

19 februari 2014 om 10:19

Het is geluk dat er momenten zijn gebeurd als dat er van 2 meter tegen de hand werd aangeschoten van eem City verdediger die zijn handenlangs het lichaam had en het afgekeurde doelpunt.

Mooie argumenten om aan te geven dat hoe onterecht de penalty en de man meer situatie ook was, Barca op eigen kracht heeft gewonnen.

Want ja het team wat met 11 tegen 11 een helft lang alleen rond de 16 kan spelen en in de laatste minuten met het zweet in de bilnaad ballen loopt weg te rammen tegen 10 man heeft zich natuurlijk van hun beste kant laten zien.

Laten we eerlijk als dat handsballen zijn op dit niveau is voetbal wel heel zielig geworden en Barcelona is gewoon heel erg geholpen(waar ze zelf niks aan kunnen doen ofcourse, ligt aan de scheids).

Dat is gelukkig voor Barca want 11 tegen 11 vraag ik me af of ze wel een keer echt de 16 in waren gekomen om een doelpunt afgekeurd te zien worden.

Het is ook echt dat iedereen zich hier heel aangevallen voelt en niet willen toegeven dat Barcelona enigzins geluk heeft gehad wat des te meer aangeeft dat het zo is.

19 februari 2014 om 11:06

Guaporta, van jou heb ik wel het idee dat je objectief naar de situatie kan kijken, niet.

Dat wordt buiten beeld gelaten omdat het na die "pingel" van jullie gebeurde. Dan was die hele situatie die jij nu neertekent niet voorgekomen. Dus overbodig om naar te kijken.

19 februari 2014 om 11:43

Nee, dat is hockey.. daar maakt het niet uit hoe je de bal op je voet krijgt. Bij voetbal is dat anders, daar moet de handsbal bewust zijn of de hand op een plek zijn waar die niet hoort. De scheidsrechter gaf terecht geen penalty, verder heeft niemand van Barcelona het erover tijdens of na de wedstrijd... enkel wat vervelende VZ Barcelona supporters. Dat zegt toch genoeg.

19 februari 2014 om 15:43

Je lult. En dat weet jij ook.
Er zijn voorbeelden genoeg van vrije trappen en penalty's nadat er ballen van korte afstand tegen (half) uitgestoken armen zijn gekomen.

19 februari 2014 om 17:20

Dat wil niet zeggen dat die terecht zijn @almogaver...

19 februari 2014 om 17:23

Jawel, dat wil het wel. Tenzij jij andere regels wilt hanteren dan welke gebruikelijk zijn.
Als je het onterecht vindt omdat het lullig is, kan ik het begrijpen. Ik zou het ook lullig vinden. Maar zeveren om het een, en het ander overduidelijk negeren is voor imbecielen.

19 februari 2014 om 06:07

Guti heeft gelijk na het bestuderen van de beelden, want ik meteen dat het een penalty was en velen met mij. Pas 5 herhalingen later zag je dat het erbuiten was.

Reden om nog meer te klagen om een videoscheidsrechter of iets dergelijks.

Barca is ook een penalty ontnomen, de handsbal in de 16 van clichy of Fernandinho en de onterecht afgekeurde goal van Pique vergeten we ook ff.

Winnen van Elche op een hele smerige manier maar even vergeten Guti???

19 februari 2014 om 08:18

Al heeft Barcelona terecht de goals gemaakt zag het spel er niet uit man man Dnjepr - PSV was nog interessanter dan dit

19 februari 2014 om 10:54

Wat heeft winnen van elche hier mee te maken? Dus voortaan moeten we ook allemaal roepen winnen van Milan op een smerige manier is wel goed? Het gaat hier om deze wedstrijd. Die hands zou 9 van de 10 keer niet worden gegeven hij krijgt hem aangeschoten van 1,5 meter. Daarnaast was er eerst een overtreding op navas voordat Messi doorbrak en anders was het alsnog een rode kaart met een vrije trap! Dus ja Barca haalde hier voordeel uit. Een eerlijkere score had 1-1 geweest.

19 februari 2014 om 16:08

City heeft niets laten zien in een thuiswds! Niets. Barca heeft ze gedomineerd. Ok penalty was 10 cm buiten de zestienmeter misschien maar dat kun je moeilijk bedriegerij van Barca noemen. Rode kaart terecht. City moet zich niet aanstellen. Ze vielen vreselijk tegen. Had meer van ze verwacht en gehoopt. Vind het een leuke ploeg met een goede trainer maar ze moeten zich niet achter de scheids verschuilen. Guti moet niet zo dom praten. Maakt zichzelf belachelijk

19 februari 2014 om 08:40

Wat een verschrikkelijk volk dat Madrid publiek. Alleen maar klagen omdat Barcelona zogenaamd anders behandelt wordt en dat ze de scheids meekrijgen. Bah!
Ik heb het idee dat ze feller reageren als dat Barcelona overkomt dan als Madrid benadeelt zou worden.

Barca haters ipv Madrid fans

19 februari 2014 om 08:48

Wat laat die Guti zeg kennen zeg! Had altijd al het idee dat hij niet 1 van de slimste was maar dit is gewoon lagere school niveau. Wat een stumper.

19 februari 2014 om 10:12

Ik heb niet het idee dat jij real kijk, ofwel? Als er een een degelijke verdediger is geworden is het Pepe.

19 februari 2014 om 10:11

Toch opvallend dat jij dat als overtreding ziet. Navas loopt zich gewoon gruwelijk dood. En misschien fair als je over de onterecht afgekeurde goal ook iets zegt? altijd zo makkelijk als Barca wint iemand anders aan te wijzen. City heeft genoeg kansen gehad en maakte ze niet af. Dan verlies je terecht, ondanks dat je miss wat beter bent!

19 februari 2014 om 11:11

Wauw, jij hebt echt geen verstand van voetbal als je durft te zeggen dat het daarvoor een overtreding was. Je ziet toch dat hij kansloos tegenover 2 man staat en maar gaat liggen. Het was idd geen strafschop, dat is jammer. Maar jonge 100 geen overtreding kijk nog maar ff goed terug

19 februari 2014 om 11:25

Dat hij gelijk heeft valt misschien niet over te twisten. dat hij daarnaast de schuld geeft aan barca door te zeggen Bedriegerij vind ik ver gaan. het is immers de scheids die de beslissing maakt. of denk je dat barca hem tien bier beloofd heeft voor het geven van een strafschop? Beetje zielig dus van Guti om dat te zeggen alleen omdat hij niets heeft met Barca.

strafschop vond ik het niet was inderdaad buiten de 16 meter, maar dan is er weer een afgekeurd doelpunt van pique omdat fabregas zogenaamd buitenspel stond. dit compenseert het wel een beetje. maar de westrijd zou heel anders kunnen zijn gelopen als er geen penalty zou zijn gegeven.

Ik heb dat afgekeurde doelpunt nog eens bekeken en ik vond dat het wel terecht was dat hij werd afgekeurd. Het ging mij er echter om dat Pique in het eerste moment (waar Fabregas dus niet buitenspel stond) wel buitenspel stond en daar voordeel uit haalt, doordat hij daarna de bal na een voorzet van Fabregas kon intikken. De overtreding van Demichelis was er volgens mij inderdaad buiten, daar zit de scheids- en grensrechter toch wel behoorlijk fout. Hij zorgt er toch eigenlijk voor dat City nu redelijk kansloos de return in gaat.

19 februari 2014 om 01:23

Dan begrijp jij duidelijk buitenspel niet, je ziet dikwijls dat aanvallers zich laten terugzakken terwijl ze Meters offside staan, iemand anders doorloopt en hen dan de assist geeft zodat ze scoren. Dit is positiebuitenspel en zolang de bal niet naar jouw gaat mag het aangezien je op dat moment niet deelneemt aan het spel. Dus dit was geen buitenspel

19 februari 2014 om 01:27

Ik heb dat afgekeurde doelpunt nog eens bekeken en ik vond dat het wel terecht was dat hij werd afgekeurd?????????

Ben je serieus bezig? Ik denk dat je gewoon de regels niet begrijpt.

Pique stond wel buitenspel, maar de pass was voor Fabregas dus het maakte niet uit op Pique buitenspel stond. Toen Fabregas de assist gaf voor Pique, stond Pique achter de bal dus geen offside.

19 februari 2014 om 01:35

OK mijn fout, ik meende dat hij profiteerde van zijn eerdere buitenspel-positie, ondanks dat de bal niet naar hem gaat, maar dat is dan niet waar. Verder begrijp ik de regels prima hoor.

Strafschop ben ik niet met je eens, hij zet hem duidelijk in buiten het strafschopgebied.

19 februari 2014 om 01:39

Kan gebeuren.

Over strafschop kan gediscussieerd worden. Sommige vinden wel, sommige niet.

19 februari 2014 om 07:28

Achteraf vond ik t ook geen penalty maar in eerste instantie dacht 99% aan een strafschop en je moet t maar zien. Wij hebben de beelden, de scheidsrechter niet.

Fifa moet er wat aan doen, want hier gaat zoveel geld in om!!!

Al met al en terechte overwinning.

19 februari 2014 om 11:36

Volgens mij kennen de meeste mensen hier de regels dus niet.
Doelpunt is terecht afgekeurd, want de buitenspel staande speler haalde er vrijwel direct voordeel uit.
In de gevallen die jullie schetsen gaat dit niet op, want zit er meer tijd tussen de betreffende passes.
Bovendien was de penalty er geen een ,maar had het een vrije trap moeten zijn.
Al met al hebben ze gewonnen door dwalingen van het arbitrale quintet of sextet.

19 februari 2014 om 11:46

Nee dat man niet. Overtreding is erbuiten dus geen penalty. Of de scheidsrechter het juist gezien had kan wel gediscussierd worden. Normaal zou je denken dat zo'n fout kan gebeuren maar Barcelona heeft werkelijk altijd 'geluk' in dit soort situaties.

19 februari 2014 om 01:27

Nee de bal gaat duidelijk naar Cesc die geen buitenspel staat. Vervolgens is er een nieuwe situatie waarbij Piqué ook duidelijk niet buitenspel staat en had het doelpunt goedgekeurd moeten worden. Ook de strafschop is terecht, want de overtreding wordt gemaakt in de 16 meter. De lijn zelf telt daarin gewoon mee.

19 februari 2014 om 01:34

ik ben volledig anti-barca maar dit was inderdaad een zuivere goal.

19 februari 2014 om 01:43

Scheids zat er niet naast. Niet om je aan te vallen hoor, maar hij zet zijn sliding in buiten de 16 en maakt de overtreding vanaf de rand, tot in het strafschopgebied. Volgens de regels is het punt waar de overtreding eindigd, het vast te stellen punt voor de vrije trap of penalty

19 februari 2014 om 02:09

Volgens mij is het inzetten van de overtreding de plaats waar de vrije trap genomen moet worden, dacht ik? Meende dat dat de regel was.

19 februari 2014 om 08:50

Klop, het moment van inzetten van de sliding is ook het punt waar de vrije trap/penalty genomen wordt. Stel je zet een sliding in op 25meter van het doel en je raakt de speler op 24meter van het doel, maaarrr je glijdt natuurlijk op het natter veld even door en je mag de vrije trap op 21meter van het doel nemen. Dat is scheef. Daarom hebben ze er voor gekozen dat het begin van de overtreding(moment van contact) de plek voor vrije trap/penalty wordt

19 februari 2014 om 09:05

Het is bij het inzetten van de overtreding en niet waar het einfigd.
Zoek maar op.

19 februari 2014 om 09:48

Jongens, jullie hebben de mogelijkheid die beelden tot in den treure terug te kijken. Belangrijkste is wat je dacht op het moment dat je de overtreding zag, in de ogen van de scheids. Dit was er duidelijk 1 waar je zowel voor een vrijetrap, als voor een pingel kan kiezen.

19 februari 2014 om 09:59

FIFA wetten van het spel: fouten die beginnen buiten het strafschopgebied en doorgaan in het strafschopgebied, worden beoordeeld door de laatste fout. In dergelijke gevallen is het een strafschop.

19 februari 2014 om 11:00

Gaat dat niet om iemand vasthouden vanaf buiten tot in de 16 ofzo? Want je ziet duidelijk dat Messi voor de 16 struikelt en in de 16 valt. Of moet je ook een penalty geven als je vanaf 17 meter een harde duw in je rug krijgt en je op 11 meter valt?

Wat een kleuter is die Guti zeg en dat moet ooit trainer worden.
Ik kan totaal geen kwaad opzet bespeuren in de beslissingen van de scheids. Hij zat er soms naast maar echte blunders kon ik echt niet zien. Bedriegerij is wel een zwaar woord, want dat houdt in dat Barca vals speelde. Messi maakte geen schwalbe dus die vlieger gaat ook niet op.

19 februari 2014 om 01:23

Sluit me aan bij jou. Vind dat je het goed verwoord

19 februari 2014 om 09:27

Ten eerste was het een overduidelijke overtreding op Navas, als scheidsrechter moet je daar gewoon voor fluiten omdat het een schakelmoment is, ten tweede werd Messi buiten te 16 onderuit gehaald. Jammer dat het weer op deze manier moet bij Barca, niet dat we wat anders gewend zijn.

Het is dat tegenwoordig iedereen het spelletje van Barca doorheeft, ze lopen gewoon in de 16 vast en dan blijven ze die bal om de 16 rondtikken, erg saai voor de kijkers.

19 februari 2014 om 10:04

Het wordt saai omdat de tegenstander te bang is om zelf van eigen krachten uit te gaan. Daardoor graven zij zichzelf volledig in en Tsja dan zit er voor Barcelona niets anders op dan de bal rond te spelen. Of moeten de spelers van Barcelona de bal dan maar teruggeven aan de ingravende partij zodat ze zelf ook eens kunnen gaan denken aan een aanval? Lijkt mij de omgekeerde wereld.

Wat een misselijk mannetje die guti.
Onterechte penalty hands en onterecht afgekeurde goal.
Wat zeg je daarop guti?????
Waarom spreek je daar niet over.

19 februari 2014 om 01:29

Ik kan er wel om lachen. Het geeft alleen maar aan wat een jaloezie er uit hem komt. Hoe meer van dit soort reacties hoe beter, want het betekend dat Barcelona het uitstekend doet. En dat doet Guti duidelijk pijn. Het is zijn zwakte om het zo te uiten en uiteindelijk kan ik daar het hardst om lachen.

Goeie en zakelijke reactie van G. Martino. Geen kritiek geven en gewoon de realiteit accepteren. Wat is gebeurd, is gebeurd. Gedane zaken nemen geen keer.

Guti is de cl wedstrijd tegen juventus vergeten waar ronaldo een rode kaart versierde, laat staan in la liga hoevaak real werd geholpen. Laat ik maar niet beginnen over franco s tijden.

Haha Guti. Rasechte Madridista. Met je hakbal op Benzema.

Jammer, hiermee en met zijn uitlatingen in het verleden, diskwalificeert hij zich als een echte prof. Gebrek aan respect en voetbalkennis, enkel gevoed door zijn haat jegens Barcelona. Maar ja, wie neemt zo'n onbenullige kwal nog serieus, haha

Guti kan zich beter met andere zaken bezighouden zoals met het goedleggen van zijn kapsel. Wat een kansloze reactie. Dit zou dan een prof zijn (die overigens met enkelen mensen van Barca nog voor Spanje gespeeld heeft), goedkope reactie om wat Madrid fans voor zich te winnen. Vind dit vrij laag

19 februari 2014 om 09:43

Haha Guti en Madridfans voor zich winnen?
Weet jij wel wie Guti is?
Men heeft Guti hoger zitten dan Casillas en Hierro om maar wat namen te noemen..
Guti is de meest technische middenvelder ooit.

19 februari 2014 om 16:43

Alleen in de ogen van Real Madrid supporters, zwaar overroepen voetballer bij mijn weten

19 februari 2014 om 16:44

Dan weet jij niet zoveel, mijns inziens.

Die guti ex real Madrid speler zegt genoeg,
Hoe kan iemand zich zo verlagen en dan nog het woord bedriegerij vernoemen.
Schaam je idioot!
Hoe hard het ook aankomt maar de feiten liggen vast 0-2 barca.
Terecht?? Dan zeg ik ja zeker, ze hebben ons een goal ontnomen en een handbal wat een penalty moest zijn.

Hahahaha, ongelooflijk dit. Wat een stel kleine kinderen zijn het toch allemaal. Een hoop mensen maken zichzelf belachelijk vandaag zeg.

Dit bewijst toch wel dat elke beslissing die Barcelona meekrijgt onder een vergrootglas ligt, terwijl fouten in het nadeel van Barcelona 10 keer zo weinig aandacht krijgen. Hierdoor ontstaat een verkeerd beeld dat Barcelona vaak geholpen wordt.

19 februari 2014 om 01:38

Ho ho scheer niet iedereen over een kamp, ik zegt toch dat City terecht heeft verloren, had Pellegrini maar niet Martín Demichelis moeten opstellen, dan roep je het over jezelf af, en vooral zo verdedigend spelen thuis, kan echt niet.

19 februari 2014 om 04:36

Het zijn sws kleine kinderen. Jammer dat ze niet gwn kunnen accepteren dat ze hebben verloren en dat ze het gwn beter moeten doen in de return. Gaan ze verdomme ook nog zeuren terwijl.ze.miljoenen verdienen.

En ik maar denken dat Gutihaz een Barca fan is en bewondering had voor de Guardiola tactieken. Pellegrini heeft zelf hard gefaald door zo laf te spelen en Martín Demichelis de prutser op te stellen. Als Pellegrini nou op de aanval had gespeeld, had City gewonnen van Barca... Eigen schuld City.

19 februari 2014 om 01:32

Als City vol op de aanval hadden gespeeld werden ze sowieso compleet weggespeeld. Ik moet nog steeds lachen om je reactie dat Martino een countercoach is en dat Barcelona op de counter speelt. Wat een goede grap was dat zeg. We hebben duidelijk kunnen zien dat er maar 1 ploeg op de counter wilde speelde en terecht. 1x gingen ze hard in de fout toen iedereen voor de bal stond en met 1 pass was Messi er door. Ook een paar momenten dat Alves zo makkelijk door kan lopen. City deed het de 1e helft prima. Toen ze aanvallender wilde gaan spelen kregen ze lelijk de deksel op de neus. Zoals ieder team tegen Barcelona.

19 februari 2014 om 01:34

Nou nee niet weggespeeld, echt niet. Barca kan je echt wel verslaan door zelf agressief aanvallend te spelen, dat bewezen Mourinho en Heynkes wel, dat Barca dan in paniek raakt. City heeft toch een trainer die een team goed aanvallend voetbal kan laten spelen, dan snap ik niet waarom je het niet doet.

19 februari 2014 om 01:39

Ventje, ook Bayern groef zich in net als City dat deed. Enkel deed Bayern het veel beter in de counter en was Barcelona totaal niet bij machte om zelf iets te creëren. Barcelona had in de wedstrijden tegen Bayern ook 65% balbezit. Dus dat Bayern vol op de aanval speelde is niet waar.

19 februari 2014 om 01:42

Bayern voetbalde echt beter en zetten Barca onder druk hoor. Je doet Bayern te kort. Bayern speelt misschien wat directer, dat weer wel. Ik vond Bayern veel beter voetbal spelen.

19 februari 2014 om 01:46

Ja uiteraard was Bayern beter. Dankzij Bayern kwam Barcelona niet in hun spel en dat was hun verdienste. Toch was het ook een mindere periode van Barca. Maar ik kijk elke week Barcelona en ik merk gewoon een stijgende lijn in hun spel. Ik zag vandaag ook weer heel goed positiespel vrijwel zonder fouten. De bal werd erg snel terug heroverd. Ze kenden paar slordige fases maar verder waren ze gewoon stabiel. Ook een hele slimme zet om met Busquets, Iniesta, Xavi en Cesc te spelen. Dat was de sleutel tot het succes.

Dit is echt te belachelijk aan het worden. Ten eerste had Barcelona al in de eerste helft een penalty moeten krijgen voor hands. Het was zelfs amper op de herhaling te zien of de overtreding van Demichelis al dan niet binnen of buiten het penaltygebied was. Volgens mij was het op de lijn en dus had de scheidsrechter gelijk. Daarenboven werd de goal van Pique onterecht afgekeurd wegens buitenspel.

Dit is de avond van de slechte verliezers.

En dat is trainer van een jeugdteam.. Volgens mij is hij met z'n hoofd zelf ook nog in zijn jeugdjaren vast blijven zitten. Wat een kleutertweets zijn dit en nog eens pure leugens ook. Het enige team dat hier recht heeft om te klagen op de scheidsrechter is Barcelona. Een zuivere goal onterecht afgekeurd en een niet gegeven penalty na een handsbal van Clichy.

Ook hier; ik ben geen fan van de clubs, maar die scheidsrechter was juist erg goed.

En als hij echt partijdig zou zijn geweest (zoals Kuipers of Webb dat kunnen zijn), had hij bij die handsbal wel gefloten voor een strafschop voor Barca en geen geldig doelpunt afgekeurd.

Neemt niet weg dat we gewoon videobeelden en betere regels over rood moeten invoeren, en snel. Bij American Football hadden we gewoon een mooie lijn in 3D gezien of de overtreding er binnen of buiten was en had niemand iets te klagen.

Wat een stijlloos gebral van Guti zeg. Een oude stylist, zonder fatsoen of relevantie.
Laat een winnaar in zijn waarde.

Ik ben dan een Real fan, maar met zo een laffe speelwijzen verdien je om zo te verliezen. Je kan verdedigend spelen, maar zet dan druk op Barca pres, zoals Mourinho dat kan. Zelfs Mourinho speelt niet zo laf. Pellegrini faalde in zijn tactiek, hij let Barca komen, maar niemand die dan door dekt en Barca spelers aanpakt.

19 februari 2014 om 01:55

Mourinho heeft vooral op het begin laf gespeeld tegen Barca, met als hoogtepunt de CL match in bernabeu. Waarin hij Pepe op het middenveld liet spelen en het gras hoger liet groeien.

Verder heb je gelijk dat je niet verdedigend moet spelen met zulke materiaal.

19 februari 2014 om 16:47

Vervolgens een taktiek bedacht en niet meer verloren van Barcelona.
Soms moet je een keer op je muil gaan om daarna met de oplossing te komen.
Zo ook Mourinho bij Real Madrid..

19 februari 2014 om 17:43

Klopt.

Zeer kinderachtig gedrag van Guti nog wel. Dit siert zo een grote speler niet.

Azulgrana
Het is zo grappig als je die reacties leest.
Guti die nog dit durft te zeggen, echt dramatisch.
Zo zie je het niveau van real Madrid, een oude speler die barca beschuldigd van bedrog.
Ik hoop dat Barcelona als club niet op reageerde.
Deze misselijke kwal verdient het eens nog niet.
Wat zielig ben je guti.
Kleuterpraat 1ste klas.

Er was ook een geldig doelpunt afgekeurd was geen buitenspel.

Guti moet niet zo zeuren en zich lekker met Madrid bezig houden

Overdreven en kinderachtige reactie van Guti. Zeker ook vergeten dat er een geldig doelpunt werd afgekeurd.

19 februari 2014 om 02:51

Precies ja. Jammer dat sommige mensen zich zo laten kennen en geen respect hebben naar andere ploegen.

Guti zit duidelijk in een dip.. Zelfs een blind paard kon zien dat Barcelona een klasse beter was dan City!

Over of het penalty was of niet kan idd gediscuseerd worden. Maar ik weet niet hoe het zit maar de bal was wel in de 16 en de speler zelf viel ook in de 16 meter. Ik denk dat de scheids daarom koos om een strafschop te geven. Je kan de scheids ook niet de schuld geven het was echt heel moeilijk te zien vanaf de plek waar scheids stond. Wij hadden de herhaling dus is makkelijk te zeggen. Hij moest het in een fractie van een seconde beslissen.

Barca speelde heel goed. Ze hadden veel balbezit en gaven city minder kansen. Een terechte overwinning

Er zijn inmiddels duidelijke bewijzen geleverd van de reglementen omtrent de regels m.b.t het geven van een strafschop demichelis begon te tackle voor de lijn maar de tackle ging verder door tot in de 16 waar messi toen neer ging dus is het volgens de regels en een paar oud scheidsrechters een terechte beslissing. Maar over de handsbal van clichy en de onterechte afgekeurde goal hoor je ook niemand over lekker maar ja haters zullen er altijd blijven city dat heel het jaar aanvallend speelt en nu opeens een laffe mourinho tactiek handhaafde zonder werking

19 februari 2014 om 02:16

Mee eens. Ik vind het een terechte overwinning en dat gezeik over dat penalty..... moet stoppen. Het was allemaal voor de 16 gebeurd en een deel in de 16 en als scheids kan je daar weinig aan doen. Hij kon penalty geven en rood maar als hij koos voor vrije trap en rood hadden mensen hier lopen zeike dat het het een penalty moest zijn.

Ik praat niet of weinig over scheidsrechters, hoofdzakelijk omdat het niets oplevert."
Hahaha maar Martino praat ook heel veel over scheidsrechters.
Gelukkig was het niet zo erg als Chelsea - Barcelona
AC Milan - Barcelona " Barcelona - Arsenal. Of Inter- Barcelona.

Vergeet ik een paar dan voeg ze de maar bij.

On topic: Guti is ook een grappige gozer haha. Man City moet dit gewoon vergeten en hopen op gerechtigheid in de return. Want dit soort dingen kan je voorkomen door je eigen kansen af te maken (want city had betere kansen dan barca eerlijk is eerlijk). Dit soort beslissingen moet je al mee rekenen zodra je weet dat je een officiele wedstrijd tegen barcelona moet spelen.

19 februari 2014 om 08:03

Oh oh het zit ook wel diep is het niet?

Je bent net zo erg als Guti om er andere wedstrijden bij te halen waarvan jij en alle andere haters denken dat Barcelona voordeel heeft gehad en dat denken die zelfde voetbalkenners nu weer!

Dit geeft voor de zoveelste keer aan dat men hier eerst eens een test moeten doen op VZ over voetbalkennis voordat met wordt toegelaten want dan waren mensen zoals jij al niet welkom.

Gisteren zijn er 2 doelpunten ontnomen maar dat vergeet je even!

En vergeet je eigen club niet?
Juventus, United, Elche en vele andere! Gaat er een belletje rinkelen?


Nee dit bevestigd maar weer hoe triest ze zijn in Madrid helaas!

19 februari 2014 om 10:11

@Fast n Loud

Het punt is: de handsbal die je opnoemt wordt van 2 meter afstand tegen de hand aam getrapt waar de verdediger de armen langs het lichaam houdt.

Als we het dan hebben over het penalty moment: het stond 0-0. Op een afstand schot van Xavi en een slecht schot van Messi heeft Barcelona niks kunnen doen. City was veel gevaarlijker tot het moment dat Navas wordt neergehaald maar geen overtreding mee krijgt en vervolgens Messi vrij voor doel wordt gezet waar Demicheles voor de 16 aan de handrem moet trekken.

Ik denk eerlijk gezegd dat wanneer City met 10 man zelfs veel gevaarlijker is dan Barca, dat Barca waarschijnlijk niet eens dichtbij waren gekomen om een doelpunt afgekeurd te zien worden.

Want laten we eerlijk zijn 11 tegen 11 had dit nlg heel moeiliijk geweest voor Barca die daarvoor zelf niks kon creëeren.

19 februari 2014 om 12:36

Ja het was een overtreding maar als je dan zo overdreven valt krijg je niks mee want als er 1 van Barcelona zo valt dan roept iedereen dat het een swalbe is en dat is een feit.

En dat Barcelona niks kan heeft klaargespeeld dan weet ik niet welke wedstrijd je hebt zitten kijken want al die lange ballen van City waren ook niet echt gevaarlijk.

En het was gewoon hands want als het andersom gebeurd dan ben jij ook de 1e die het roept.

Al met al City maakte niks klaar.

Jammer van zo'n Guti. Het is een onwijs lastige beslissing van de scheids, wij zien het allemaal wel na 8 herhalingen.

Toch jammer dat steeds iedereen Barça onderuit probeert te halen door de ref er bij te betrekken.
Barça maakte aanspraak op een penalty in de eerste helft na een overduidelijke handsbal van Kolarov. Als je die niet fluit moet je nooit meer fluiten voor hands.
Ten tweede ben ik de eerste om toe te geven dat de fout op Messi erbuiten was. Maar dan nog had Demichelis er met rood af gemoeten.
En om de cirkel helemaal rond te maken nemen ze een 100% doelpunt af van Barça.

En geef nu zelf toe: ''als dat niet was gebeurd dan had dit niet zo gegaan en dan had dat niet zo geweest...'' Waar zijn we dan mee bezig zeg.

'Het is jammer dat een wedstrijd daardoor beslist kan worden?' a.u.b ga huilen man navas. Vergeet je die buitenspelgoal die onterecht was afgekeurd en goal van alves die gwn heerlijk was? Je bent gwn weggespeeld dus ga maar in een hoekje huilen.

Barca speelde gewoon beter.

Als real madrid fan snap ik niet dat een speler met de status van guti dit moet zeggen.

barca speeld een ander soort spel dan city en dwingt ze hier mee naar achter. Ze wachten zorgvuldig op de kansen en slaan toe. Zonder onnodig bal verlies en met een filosofie. Daar moet je als voetbal liefhebber van kunnen genieten. Daarom kijk ik ook deze wedstrijd.

natuurlijk heb ik momenten dat ik denk daar komen ze weer met hun maniertjes. Maar dat heb ik zeer zeker ook bij real.. ik zeg pepe ramos en hoe goed ik hem ook vind ronaldo.

Maar op deze overwinning is niks aan te merken. Barca was gewoon beter. Al ben ik wel van mening dat ze nog dominanter moeten zijn om de cl te kunnen winnen.

19 februari 2014 om 08:35

Prima reactie. Ik heb een voorkeur voor Barcelona maar teveel mensen zijn gefixeerd op de negatieve aspecten in hun blinde haat terwijl er genoeg te genieten valt bij de Spaanse topclubs.

Hij suggereert nu dat Barcelona bedriegt terwijl het echt niet kan helpen dat de ref een fase verkeerd inschat. Jammer want Guti stelde zich in het verleden vaak netjes op in allerlei Barcelona-verhalen.

Trouwens, die rode kaart was wel terecht en het lijkt me een veilige aanname dat Barcelona ook zonder die strafschop dan nog zou hebben gewonnen.

Damn wat een raar mannetje is die Guti toch.. Overduidelijk te zien dat zijn haat voor Barcelona zijn objectieve kijk totaal verblind.. Dat hij met droge ogen durft te beweren dat de scheidsrechter Barcelona geholpen heeft iste ziek voor woorden..
Rode kaart en penalty zijn beide terecht, daarnaast werd er onder andere een zuiver doelpunt afgekeurd van Barcelona

Mensen kunnen aan die coach Martino een voorbeeld nemen: Rustig, gericht op het spel, zijn eigen ploeg en achteraf praten over mogelijk slechte arbitrale beslissingen levert inderdaad helemaal niets op! Daar kan je helemaal niets tegen in brengen. Die Guti heeft een wit hart en reageert daarbij ook nog eens op een kinderlijk niveau. Dat je aardig kon voetballen is nog geen garantie voor een gezond verstand.....

Wat een zielig mannetje die Guti zeg! Nooit gedacht dat hij zo kinderachtig is. Hij vindt Barca lachverwekkend, maar zit toch al hen wedstrijden te kijken!! Duidelijk teken van zwakte zo een uitspraak!! Barca heeft niemand bedrogen, als hij de scheidsrechter een bedrieger had genoemd was het iets anders, maar dit is zo kinderachtig van deze lullo. Hij vergeet hoe Real punten van Elche heeft gestolen!!! Barca had een penalty moeten krijgen voor die handsbal en een goal onterecht afgekeurd! Waarschijnlijk heeft Guti dat niet gezien zaten z'n lange haarlokken voor zn snuiter!

En over het zogenaamde buitenspel doelpunt hoor je hem niet over. Glaszuiver doelpunt maar goed zo is er altijd wel wat...........

Hahaha wat een idioot die guti. Laat hem maar. Kan het niet hebben dat Barca beter is dan Real

Sukkeltje die guti! Heel weinig gepresteerd in zijn carrière en nu een beetje lullig doen over Barcelona. Jaloers verwend kereltje!

Ik vond persoonlijk dat de scheidsrechter een uitstekende wedstrijd floot. Die penalty, jaa ik weet niet of hij nou binnen of buiten was, het is gewoon heel lastig te zeggen. Gaat het erom wanneer die tackle wordt ingezet of wanneer hij hem raakt, dat is toch een groot verschil of het een penalty was of gewoon een vrije trap....

Waar ik me wel gigantisch aan stoorde was de bescherming van Valdes door de scheidsrechter. Er werd 3 x gefloten in het 5 meter gebied omdat valdes de bal heeft of in de buurt is van met een city speler in zijn buurt. Alle 3 de keren was er gewoon niks aan de hand. De keer dat Valdes die bal losliet in de lucht stond Negredo daar gewoon en deed niets, want er stond een barca speler voor hem en valdes achter hem, laat Valdes die bal los en wordt hij gehinderd:s Negredo stond daar thats all! Hetzelfde een moment later alleen dan met corner waar valdes hem niet lekker had en uiteindelijk toch had en dan wordt hij zogenaamd gehinderd omdat er een city speler op hem af komt lopen terwijl hij m niet klem heeft. Bescherming is best, maar overdrijven is ook een vak zeg! Mijn god, daar heb ik me aan zitten ergeren. Wel moet ik zeggne dat de scheids het consequent deed, dus wat dat aan gaat chapeau!!!

Barca heeft hier terecht gewonnen, ze waren beter dan City, ondanks dat ze het verdomd lastig hadden met de verdediging van ze. Wat me opviel: Messi amper gezien! Paar keer aan de bal geweest en wat leuks gedaan, maar uitgespeelde kansen heeft hij niet gecreeërd.

19 februari 2014 om 09:41

Het gaat erom waar de overtreding eindigt en niet wordt ingezet. Het was in de 16 meter waar het eeindigde dus penalty

Wat een losers daar bij Man City. Toegegeven, het was inderdaad geen penalty. Het leek een beetje op de overtreding van Veltman op Neymar. Toen werd de overtreding ook buiten de 16 gemaakt en kreeg Barcelona ook een penalty.

Neemt niet weg dat Man City gewoon enorm laf begon, ongelooflijk laf. Barcelona moet je gewoon bij de strot pakken. Je speelt aanvallend voetbal en ook nog eens thuis. Dan ga je gewoon niet zo beginnen.

Het voetbal heeft wat mij betreft gewoon gewonnen zo. Ik ben blij dat die nepclub (city) er zo goed als uit is.

19 februari 2014 om 09:46

Nee Barca speelt anti voetbal. City begon onzeker, mee eens, maar hoe Barca dit soort wedstrijden aanpakt om misselijk van te worden. 0,0 risico in hun spel en zelfs bij 1-0 + man meer niets durven uithalen. Kijk ze winnen met 2-0 niemand zal daar klagen maar het "voetbal" heeft zeker niet gewonnen in mijn ogen. Als je ziet hoe Messi in de 81ste minuut bijna stil staat met de bal onder zijn voet, tijdrekkend... Geen leuk gezicht

19 februari 2014 om 16:03

Omdat City zo ver terugzakte.... Barcelona hoefde niet te winnen daar heh, die maken het het liefst thuis af. City moest thuis winnen, aangezien het een stuk lastiger is om te winnen in Camp Nou.

19 februari 2014 om 16:19

Klopt maar heel het imago van Barca wordt hierdoor verpest. Zat gister met een aantal Barca fans te kijken en het wordt gewoon vervelend om te kijken dit soort "totaal-voetbal": Balletje breed richting linker-cornervlag, geen mannetjes voor de goal weer balletje terug, via cv/cm weer balletj richting rechter-cornervlag, weer balletje terug.
Ja europees wordt minder risico' genomen in een uitduel maar dit zag ik niet bij Psg. En dit gaan we vanavond ook niet zien bij Bayern Munchen. Mja degenen die Barca hoog hebben liggen zullen het voor lief nemen, terecht ook. Ik denk dat mijn mening best objectief is.

20 februari 2014 om 22:37

Daarom hebben Amerikanen geen goed woord voor Barcelona over. Ze vinden het spelbederf. Heb TV commentatoren van NBC Barcelona helemaal af horen branden. Zij gaven aan dat om dit soort eindeloos en doelloos balbezit in bv het Basketballen een halte toe te roepen destijds de 30 seconden regel werd ingevoerd. Vergeet niet dat volgens statistieken ca 50% van de passes van Barcelona vindt plaats op de eigen helft.

Na 26 slow beelden komen we tot de conclussie dat de overtreding 6.23 cm voor de 16 meter lijn werd ingezet, dus het geen penalty was.

Hou toch eens op met die azijnpisserij. Hij gaf een pingel, klaar, en terecht.

Ik zat de wedstrijd te kijken en toen ik de overtreding zag dacht ik gelijk: rood en pingel. In de herhaling bleek direct dat het net buiten het strafschopgebied was maar goed. Het spel ging zo ontzettend snel dat ik me kan voorstellen dat ze hem erin zagen. Jammer voor de wedstrijd. Had Barca (ik dacht Messi) laten lopen. Hij moet eerst nog Hart passeren. Maar dan sta je nog met 11 man. Demichelis (schrijf ik dat goed?) had met al zijn ervaring beter moeten weten.

Maar onder de indruk van Barca was ik niet. Real of Bayern gaat de CL winnen. Dat zit momenteel beter in elkaar.

Triest om de schuld bij de scheids neer te leggen. Slechte positionering van Kompany (die verder goed speelde) en domme actie van Demichelis, waardoor City het weg geeft. Was totaal onnodig, want Barca speelde niet geweldig. Daarnaast werd er nog een doelpunt onterecht afgekeurd van Barca, dus City heeft niks te klagen.

Iedereen die hier zit te beweren dat het geen strafschop was had ff wat beter op moeten letten.
Daarnaast werd na de wedstrijd nog even uitgelegd waarom dit WEL een zuivere strafschop was. En dit was geen persoonlijke analyse van de heren die aan tafel zaten bij de Nos, maar op basis van de spelregels!
En het was trouwens ook een domme fout van Navas. Geen overtreding. Was simpelweg een duel die hij al niet eens moest aangaan.

Barcelona terecht gewonnen!

19 februari 2014 om 10:59

Dus die heren bij de nos hebben altijd gelijk? Je ziet duidelijk dat de tackle buiten het strafschopgebied ingezet word en Messi ook naar de grond gaat erbuiten. Tuurlijk kan de scheids hem geven, het was moeilijk te zien. Maar ga niet zeggen dat het terecht was, want dat was het totaal niet. En al helemaal niet op basis van wat "de heren aan tafel" gezegd hebben, want die kramen de grootste bullshit uit.

“mijn felicitaties gaan uit naar Barcelona, voor de zoveelste bedriegerij” aldus een Guti.
Hoe zielig kan je zijn.....

De rode kaart was terecht. Penalty kan over getwist worden. Alhoewel de sliding er buiten ingezet werd, was er binnen de 16 ook nog contact. De afgekeurde doelpunt had gewoon moeten tellen en met een handbalverdediging wat City hanteerde, vooral in de beginfase, krijg je ook handbalvoetbal van de zijde van Barcelona. Diepte in het spel van Barcelona zat er niet in, omdat er maar misschien 20 meter zat tussen de laatste man van City en de voorste man. Vandaar dat je dan wel veel balletjes breed ziet.

Wat een kinderachtige reactie van Guti. Die kan er natuurlijk niet tegen als madridsta dat Barcelona met een been in de volgende ronde staat. Een volwassen man moet niet zulke uitspraken doen.

Er bestaat geen grotere blijk van zwakte dan Guti hier laat zien. Je vraagt je af op welke manier hij deze hersenbeschadiging heeft opgelopen.

Wat een kansloos jaloers ventje die Guti ! Hij maakt zich hier totaal niet geliefd mee .. Hoe durft hij zulke woorden uit te spreken over Barca wat hier niks aan kan doen.. En trouwens ga jij dan lekker de scheids cursus volgen en een beslissing maken in een split second! Het was heel onduidelijk en achteraf bleek dus dat het volgens de regels gewoon een terechte penalty was dus zijn hele excuus wordt weer weggevaagd.. Ik walg van die Guti zeg.. Niemand mag hem ook.. Ga je dood schamen

Mijn felicitaties aan city voor het bagger spelen

19 februari 2014 om 10:08

bagger spelen ?? ze speelden nog beter dan barca met 10 tegen 11

19 februari 2014 om 11:54

oja net zoals ajax toen beter speelde tegen ac milan toch?
dat soort clubs laten dan gewoon de tegen partij een beetje over het veld razen en dan uit de counter of een goede aanval scoren ze (en dat zag je bij die 2-0 die afgekeurd werdt en de uiteindelijke 2-0)

barca laat dat dan gewoon toe

hij heeft zeker gelijk ik vond ook dat city tenminste een gelijkspel verdiende en city is nog lang niet uitgeschakeld...

19 februari 2014 om 10:11

@ mancity-rsa : ik had het city echt gegund barca was zwak de eerst helft er had gewoon een doelpunt moeten vallen bij city d

Dikke pik ze hebben gewoon eerlijk gewonen

19 februari 2014 om 10:20

Eerlijk gewonnen . Barca was *** zwak eerste helft city had meer kansen dan barca eerste doelpunt was helemaal geen penalty het was buiten de 16 dus city had er meee uit moeten halen

dat het een penalty en een rode kaart moet zijn kan geen discussie over bestaan; voor wie wel lees eens de spelregels door!

City speelde laf voetbal. Kom op ze, je bent nummer 1 titelkandidaat in Engeland en dan durf je niet eens normaal voetbal te spelen. Barca verdiende het om te winnen, dat het zou gaat is dan jammer.

Ik vindt fouten van de scheids juist de charme van het voetbal. Anders konden ze VZ ook wel opdoeken...

Ik als Real-fan zeg dat Guti niet zoveel moet lullen, penalty en rood was terecht en City werd weggetikt op enkele gevaarlijke counters na. City had ook geluk dat Alexis en Daniel slecht speelden, anders was het erger geweest. Ik verwacht veel meer van Arsenal en Chelsea!

Als dit het niveau is van de koploper van Engeland dan moeten wij ons geen zorgen maken om de rest.
Met alle respect natuurlijk.

Wat een dramatische wedstrijd van City's kant uit.
De lichtpuntjes zijn Negredo, Silva, Yaya en Kompany. De rest is echt om te huilen.

19 februari 2014 om 10:38

negredo vond ik juist tegenvallen voor een kopsterke spits..

19 februari 2014 om 11:05

Tegenvallen?
Kreeg alleen maar kut ballen en moest zich vaak uit rare posities manoeuvreren door een vreemde pass van een van die houthakkers achterin.
Heeft zich technisch bewezen en van mijn mag Real hem direct weer ophalen.

19 februari 2014 om 10:52

Dus barca speelde zo fantastisch? Als dat de kampioen van spanje is dan hoeven we ons echt geen zorgen te maken. Tot de rode kaart hebben ze geen kans gehad man, en zelfs daarna was City zo nu en dan gevaarlijker dan Barça. Gelijkspel was terecht geweest.

19 februari 2014 om 11:05

Nee Barca speelde slecht, maar wint wel met 0-2 uit bij de koploper van de Engelse competitie..
Zegt wel iets.

19 februari 2014 om 12:01

Dus dat Ivane, Barca speelde slecht, scoort 2x, kreeg geen pingel in de eerste helft en een doelpunt afgekeurd. Wat als ze "WEL" goed hadden gespeeld?? Thuis zijn ze vaak beter als uit, dus wat kunnen we verwachten in de return...

19 februari 2014 om 12:25

Exact.
Vanavond zal Atletico zijn potentieel laten zien.
De Spaanse competitie is nog niet zo slecht als men wil geloven.
De Spaanse elftallen zijn Europees telkens de sterkste ploegen (totdat ze een Duitse tegenkomen..).

19 februari 2014 om 14:26

Barca, Real en Atletico zijn niet zo slecht nee. De rest wel.

Guti, mag ik even lachen? hahahahaha. Mag ik nog even lachen? hahahahahaha.
Wat een clown deze man, waarom praat hij over dit soort dingen. Hij mag al dan wel of niet vinden dat het een penalty was, maar dit gaat wel erg ver.
Ik deel de mening van Valdes dat het nog lang niet klaar is, 2 goals van City en het is alweer verlengen.
Daarnaast moet ik ook zeggen dat ik het erg jammer vind dat er weer zoveel gehaat wordt en dat het feit dat Barcelona gisteren heeft gewonnen als puur geluk en door de scheidsrechter wordt gezien.

Was erg moeilijk waarneembaar dus vind niet dat de scheidsrechter en zijn assistenten hier blaam in treffen. En werd Barca niet ook een keer onterecht teruggefloten voor buitenspel? Kan je dus mooi tegen elkaar afstrepen. Op deze twee momenten na heeft de arbitrage goed zijn werk gedaan.

19 februari 2014 om 10:49

Maar dat was al na de 1-0, dus zou wel anders gelopen hebben als City niet achter stond. Ach het is allemaal achteraf gelul. City kan echt wel winnen in camp nou. Hopen dat aguero erbij is en vol voor de winst gaan. Barca is er echt nog niet.

Vind het sowieso te zwaar gestraft. Snap dat het de regels zijn, doorgebroken speler is rood. Maar zou liever zien dat ze alleen rood geven als het buiten het strafschopgebied is. Zo is de wedstrijd is 1 keer over, een alleen penalty is al genoeg straf. Ga niet en een rode kaart en een strafschop geven.

De kritiek is dan ook niet dat de scheidsrechter pro Barcelona floot maar dat hij gewoon slecht floot.

Overtreding op Navas voor t doelpunt, sliding Demichelis buiten de 16, Hands van Negredo, onterecht afgekeurd doelpunt Barcelona, overtreding op Negredo wat een penalty moest zijn. Verder iedere schouderduw werd afgefloten echt vreselijk.

Ik word al moe van die Voetbalzone Hooligans als het over Real en Barca gaat maar als de spelers of trainers zelf al met dit achterlijke gedrag gaan beginnen, wordt voetbal steeds zieliger als sport.

Gisteren stond er ruim 600 miljoen op het veld. Welke fouten de scheids dan ook maakt, eerlijkheid is toch ver te zoeken in het voetbal

Rode kaart terecht
Penalty moeilijk te zien naar volgens de beelden was t er buiten
Buitenspel van fabregas zwaar onterecht dus wat word er nou gejankt over die penalty maar er word niks over die onterechte buitenspel bal gezegd zielige guti hahah Calimero gedrag

Barca verdiend gewonnen? Ja, waarschijnlijk wel. Heeft Barca op een eervolle manier gewonnen? Nee, dat zeker niet.

Als de scheidsrechter geen penaltie had gegeven, maar gewoon een vrijetrap, dan was de kans groot dat de vrijetrap er niet in ging. Dan stond het nog 0-0 en dan moest ik nog wel eens zien of Barca door die blauwe muur kwam. Je kan een ding zeggen, maar fysiek was het echt de mannen tegen de jongetjes. Dit is ook weer iets waar de scheidsrechter niet goed op in speelde. Veel goede tackles/schouderduwen werden afgefloten,terwijl het gewoon lag aan het grote fysieke verschil.

Desondanks, is het wel verdiend dat Barca gewonnen heeft. Echter zoals altijd, het is weer de manier waarop ze winnen.

In tegenstelling tot velen, heb ik nog wel vertrouwen dat City kan stunten in Spanje.

Het was inderdaad buiten de 16, maar vind niet dat men de scheids dat moment erg kwalijk kan nemen,
Wij als tv kijkers hebben dan ook wat makkelijker praten.
En erg snugger was die actie ook niet van Demichelis (penalty of geen penalty maar 't was hoe dan ook van achter)
Maar eerlijk is eerlijk, cruciaal moment ; net voor het doelpunt werd er een overtreding op Navas gemaakt daar had de scheids eigenlijk best voor mogen fluiten.
Dan had 1. Barca een paar min later geen penalty gekregen, en 2. dan zou het nog 11 tegen 11 zijn.
Maar verder vond ik het wel gewoon een terechte overwinning, want City had er gewoon sowieso meer uit moeten halen zeker gezien het feit dat ze thuis speelden.
Maar het is nog niet gespeeld ook al staat barca nu 2-0 voor ik denk dat een City met Aguero het Barca nog best lastig kan maken.
We zullen het zien.


ps: wel grappig dat Barca de ploeg in de CL is die de meeste doelpunten uit dode spelmomenten maakt. Dat hebben ze wel weer lekker mee.

Zeg er dan ook bij dat een zuiver doelpunt is ontnomen. City was gewoon te slecht als dat de top van de Premier League moet voorstellen. Zij speelde thuis dus zij moesten iets laten zien. Barca speelde gewoon met ze en was op momenten zelfs te laks om ze helemaal te slachten.

heerlijk dit, pure frustratie van deze Madrileen die het niet kan aanzien dat Barca weer de mondjes snoert. Guti heeft een hele donkere anti-barca bril op, hij is net zoals de andere anti-barca ventjes die alles wat Barca doet slecht beschouwt. Schaam je.

Sliding ingezet buiten de 16. Geeindigd binnen de 16. Dat is het moment waar naar gekeken moet worden. Zo simpel is het. Ach Gutti kan het waarschijnlijk nog moeilijk verteren dat hij zo vaak is afgedroogd door Barca

Volgens mij was dit dezelfde scheids die Milan een penalty cadeau gaf tegen Ajax in de laatste minuut.

Waarschijnlijk is deze scheidsrechter dus gewoon fan van AC Milan.

Onbegrijpelijk dat er daar in Zuid Europa het enkel draait om elkaar bashen via social media. Als voorzitter van een club als Real Madrid of Barcelona zou ik dat als eerste aanpakken door megaboetes te hanteren.

Het was een leuke wedstrijd om naar te kijken. Het ging gelijk op met afwisselend sterke periodes van City en Barca. De rode kaart was terecht, de penalty echter niet. City liet zich echter niet van de wijs brengen en ik vond ze met 10 man erg sterk spelen. Helaas werd het tegen het einde aan toch nog 0-2, waardoor ik City kansloos acht in Camp Nou, maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Ik verwacht een stuk minder leuke return dan wanneer het 0-1 was gebleven.

wie is guti ook alweer? oja die jongen die 1x in de 10 wedstrijden een mooie bal gaf of actie had en voor de rest bezig was met zijn haar... laat mij even lachen hahaha... wat een prutser om dit te zeggen.
iedereen die de voetbal regels kent weet dat het penalty was en een rode kaart.
voor mensen die zeggen, de overtreding werdt erbuiten ingezet...misschien even de regeltjes lezen aub.

19 februari 2014 om 13:49

En wie ben jij?
Toch knap dat iemand die zo weinig kan dan zoveel heeft verdiend. Extra knap dan. Verder heeft hij het buiten het veld ook goed voor elkaar.

Laten we het maar makkelijk oplossen;
de eerste keer dat Messi geraakt wordt is buiten de 16 en is de voordeelregel van toepassing. Daarna wordt hij nog een keer geraakt in de 16 en is het een strafschop.
http://www.youtube.com/watch?v=qctupurghni

Misschien geen strafschop, maar zeker wel rood en die goal was geen buitenspel. City had gewoon van eigen kracht uit moeten gaan in het begin.

Wat kunnen mensen hier als brugman lullen zeg over wel of geen pingel!! Wat als Oranje strax op t wk hetzelfde gebeurt, Van Persie of Robben die op exact dezelfde plek wordt neergehaald, gaan jullie dan ook met zn allen roepen: nee het is geen penalty!! Nee het is geen rode kaart!!

Was duidelijk een strafschop, op het randje dat wel en de tackle werd erbuiten ingezet, Maar de tackle raakte Messi's been in de 16 waardoor hij onderuit ging,en dan zijn de regels dat 'ie op de stip gaat, dus Guti:
Laat mij ook lachen voor het huilen dat je doet en je jaloezie i:hahahahah en nog meer:hahahahahahahahhahahahahhaha

Was zeer vermakelijke wedstrijd. Jammer dat city puur counter voetbal speelde.

De tackle werd buiten de 16 ingezet maar in de herhaling zie je duidelijk dat messi geraakt word op de lijn. En waar het eindigt daar moet de bal komen te liggen, op de stip dus. Wel jammer want toen was de wedstrijd gespeeld, al speelde city met 10 man ook nog goed.

Scheids had rare momenten, vooral de grens beoordeelde slecht.

Hoop dat in camp nou een leuke pot op de mat word gelegd. City deed het in munchen ook dus waarom zou ciry niet kunnen winnen in spanje.

Had wel verwacht dat er weer een madrileen met de nodige onzin aan kwam zetten. Zoals hier al eerder werd gezegd: dat social media bashen beetje vermoeiend.

Ach ja, barcalona en scheidsrechters mee hebben zijn we toch a wel gewend?

Lol. Real heeft zeker nooit de scheids mee? Zowel Real al Barca doen aan omkoping in de Spaanse competitie. Kleine clubs in Spanje hebben nooit de scheidsrechter mee. Ik hoop dat de televisiegelden ook eens eerlijk worden verdeeld. Dan was Atletico halverwege al kampioen geweest.

Man City heeft het nagelaten om te scoren das het hele probleem geweest met 11 man .barca was een periode totaal de weg kwijt maar City wist geen doelpunt te maken.je zag over duidelijk dat Barca meer gewent is om op dit niveau te acteren dan City en bij Barca zie je heel vaak als het moeilijk gaat 1 goal maken en de 2de pas in de slot fase na de tegenstander eindeloos zoek te hebben getikt en ja na de rode kaart ging dit makkelijker maar Barca kan en dat heeft het verleden laten zien dit ook tegen 11 man.ik wil Barca revanche zien nemen in de finale tegen Bayern M. dan weten we waar Barca in Europa staat

Staat er iemand nog van te kijken dat dit gebeurd? Het begon al met het feit dat Barcelona de wedstrijd begon met harde overtredingen die niet werden bestraft. Het moment dat city het ging doen, ging de arbiter ineens optreden. De penalty situatie was natuurlijk al niet van toepassing geweest wanneer de arbiter gewoon voor beide partijen het zelfde zou fluiten. Werd toch duidelijk een overtreding op Navas gemaakt. De rode kaart hoort bij de overtreding, daar kan je weinig over zeggen als je niet fluit voor de overtreding op Navas. Waarom de arbiter dan een penal geeft ipv vrije trap past dan wel weer in zijn straatje.
Later in de wedstrijd een schandalige overtreding van Mascherano die slechts met geel werd bestraft en dan heb ik het nog niet over de lichte overtredingen van city dat werd afgefloten, waar hij aan de andere kant laat doorspelen.

Je staar er eigenlijk niet meer van te kijken. Dat er zoveel discussies over zijn, geeft wel weer aan dat het te veel op valt.

Ach bedriegerij... Hou op zeg.

Het is de schuld van City dat ze niet veel eerder zelf al op voorsprong kwamen. En tel daarbij op dat deze penalty vooral de schuld van Navas is. Door zijn geklungel ontstond het balverlies en leidde tot het doorbreken van Messi. En ja, contact werd vanuit buiten de zestien gemaakt - maar de werkelijke overtreding was binnen de lijnen. Demichelis laatste man - Messi breekt door en je ontneemt een scoringskans. Rode kaart en penalty terecht!

Huilie huilie doen, zielig relaas van een middelmatige Real speler, was hem al bijna vergeten.

Die penalty was terecht + rood wellicht te zwaar,maar Messi werd wel overduidelijk gehaakt, hoezo bedriegerij? Mooi 2e doelpunt en nog een onterecht afgekeurd vanwege buitenspel. Dus mi zeer terecht gewonnen.

City heeft zichzelf uitgeschakeld door niet van meet af aan hun eigen spel te spelen, dan hadden ze nog een beetje kans gehad, dit speelde Barca in de kaart. Barca speelde weer simpel, speels, en nog làng niet op volle kracht. Messi speelde en paste alsof hij in de plaatselijke speeltuin aan het voetballen was, om af en toe gevaarlijk door te stoten naar de 16 van City. Mooi om te zien dat hij weer bijna de oude is,ik krijg al zin in het WK. Als Barca in de return weer zo speelt met een schepje er bovenop,dan heb ik nu al medelijden met City,in Nou Camp worden ze dan van het veld geblazen.

ja, we kunnen Demichelis als schuldige aanwijzen zodat we de ware toedracht niet in twijfel hoeven te trekken.
Ik kijk 50 minuten lang naar een scheids die "on Engels" floot. m.a.w. bij iedere contact floot hij af alsof we naar zaalvoetbal zitten te kijken.
Alsof de spelers van City er iets aan kunnen doen dat Barcelona voornamelijk dwergen heeft rondlopen.
Maar oke. het kan. De scheids is per slot van rekening Zweeds. Hoeft dus niet fysiek mannelijk spel toe te laten, zoals in Engeland gebruikelijk is. Maar vervolgens als Navas, een niet al te grote Spanjaard met de verkeerde kleur shirt getackeld wordt, blijkt dat deze scheids voornamelijk de kleur in bescherming neemt. Hij laat een overtreding ineens wel toe waar hij in de 50 minuten ervoor regelmatig wel voor floot.
Laat nou, toeval of niet Barcelona van deze tackle flink profijt te hebben gehad: de verdedigers staan op de verkeerde been waardoor Messi gemakkelijk, al dan niet in buitenspel positie wordt aangespeeld (hiervan heb ik geen herhaling gezien).
Waar wel een overduidelijk herhaling van was is dat Messi van achteren geraakt wordt door Demichelis ruim buiten de 16. Maar helaas, noch scheids noch grensrechter zien dat.
Een te onechte gegeven strafschop, overtreding telt waar de speler geraakt is, niet waar hij neergaat. Behalve bij vasthouden maar daar was hier geen sprake van.
De vraag is dan: waar haalt die Juan Maria Villar toch iedere keer weer scheidsrechters vandaan die alleen cruciale fouten maken in het voordeel van Barcelona?

Ter info: Juan Maria Villar is hoofd van de scheidsrechterscommissie van de Uefa en ondertussen ook van de Fifa.
Oh ja, die Villar is behalve Spanjaard ook nog Catalaan.

19 februari 2014 om 15:58

Het schijnt dat Navas, Demichelis en Hart (gepoort) ook Catalaanse voorouders hebben..

Cijfers liegen niet, 0-2.

19 februari 2014 om 17:11

Dat hij Zweeds is is ook zo'n non-argument. In dat soort competities lopen amper technisch verfijnde spelers rond, maar meer lompe houthakkers. Fysiek spel is hij dus wel gewend.

Guti heeft gelijk als hij zegt dat Barça geen penalty verdiende, maar Messi laat zich echt niet vallen. Dus hij moet niet de indruk wekken dat Barça vals speelt. Bovendien vond ik de zogenaamde overtreding op Navas erg overdreven, was in mijn ogen echt niet veel bij. Wat ik mis hier is waarom mensen zich niet afvragen waarom Demichelis een dergelijk risico neemt. Hij weet dat hij er met rood afmoet en een penalty riskeert als hij de bal niet raakt. Tevens moest Messi die bal eerst nog maar eens zien te maken, dus waarom zo een risico lopen??

Haha Guti wat een held!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren