Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Memphis Depay heeft favoriete aanvalstrio voor ogen voor WK-restant

Laatste update:

Louis van Gaal lijkt zijn ideale opstelling nog niet te hebben gevonden. De bondscoach van het Nederlands elftal begon dinsdag tegen Qatar voor de derde keer met een andere basisopstelling. Ditmaal waren er basisplaatsen voor Marten de Roon en Memphis Depay. Laatstgenoemde is nog altijd niet volledig hersteld van zijn blessure en stond voor het eerst dit toernooi in de basis. In gesprek met De Telegraaf laat Depay zich uit over zijn favoriete aanvalspartner bij het Nederlands elftal en benoemt hij ook wie hij het liefst als nummer 10 ziet.

Van Gaal trad dit WK al met verschillende aanvallers aan. Zo mochten tegen Senegal Steven Bergwijn en Vincent Janssen het vanaf het begin laten zien, terwijl vier dagen later Cody Gakpo de aanvalspartner van Bergwijn was. Tegen Qatar verscheen Depay voor het eerst aan de aftrap. De aanvaller van Barcelona zag Gakpo bij zijn derde groepswedstrijd opnieuw doel treffen. "Cody is een fantastische speler, een klinische speler”, aldus Depay. "Het is knap dat hij er deze wedstrijd weer staat. En het is fantastisch dat hij dit op dit podium kan doen."

Gakpo werd na Wesley Sneijder (2010) de tweede Oranje-speler die op een WK wist te scoren met rechts, links en het hoofd. De PSV'er vijzelt zijn transferwaarde behoorlijk op en lijkt te kunnen rekenen op serieuze interesse van Manchester United. "Ik heb een prima klik met hem", stelt Memphis. "Maar ik denk dat ik toch het liefst met Steven Bergwijn speel. Die is nog balvaster en dan kan Cody eroverheen komen. Maar we hebben heel veel verschillende spelers met kwaliteiten." Gakpo speelde tijdens de eerste groepswedstrijd als nummer 10, een plek waar hij bij PSV nog niet eerder stond.

Als het aan Depay ligt, maakt hij zaterdag tegen de Verenigde Staten voor de eerste keer dit toernooi de negentig minuten vol. Dat gebeurde zowel bij Oranje als Barcelona nog niet deze jaargang. Bij Barça bleef zijn aandeel dit seizoen beperkt tot twee wedstrijden in LaLiga. Daarin wist hij wel eenmaal te scoren. "Ik denk dat er nu een streep doorheen moet en dat ik geen vragen meer hoef te horen ’of ik fit ben’. Ik heb een aantal heerlijke loopacties gehad en voel me gewoon goed. Wat mij betreft ben ik klaar voor een hele wedstrijd", aldus de centrumspits.

Met wie zie jij Memphis Depay het liefst in de punt van de aanval?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij wil dus Klaassen eruit hebben. Klaassen heeft zich wel bewezen en als je hem eruit haalt dan liever Berghuis/xavi dan Bergwijn.

30 november 2022 om 13:09

Tegen de Verenigde Staten wordt het een makkelijke 4-0. Wel lekker dat we we zo'n makkelijke route hebben. Super blij met de loting een makkie!

30 november 2022 om 13:15

Ik denk een hele moeizame 2-1

30 november 2022 om 13:19

Grapjas

30 november 2022 om 13:40

VS heeft op Pulisic en Mckennie na geen fatsoenlijke voetballer. Die Adams doet het leuk maar is maar een Leeds voetballer. Hele makkelijke partij voor Oranje en we hoeven pas echt aan de bak in de kwartfinale.

30 november 2022 om 13:57

Dit mag geen problemen opleveren en die Mckennie valt reuze mee, in het begin bij Juventus een paar leuke potjes gespeeld maar nu toch wel al heel lang 1 van de mindere bij Juventus op het middenveld. Adams is een harde werker maar ook niets bijzonders gewoon een type de Roon.
Je ziet ook dat Amerika toch heel moeizaam tot scoren komt en geen enkele spits heeft het doel nog weten te raken. Die Josh Sargent is een degradatie voetballer en die andere spits speelt in turkije en is nog slechter.

Nee als Oranje hier niet van kan winnen dan verdien je het zeker niet om wereldkampioen te worden.
Wel wil ik even aangeven hoe triest het gesteld is bij Louis van Gaal.
Amerika speelde lange tijd met 5 verdedigers maar staan op dit toernooi gewoon continue 4-3-3 te spelen met heel veel energie. Wij kiezen ervoor om met 5 man in te zakken zonder collectief druk te kunnen zetten. Vervolgens hebben we een opa op linksachter staan en daar staat wel Weah die Blind er wel gemakkelijk uit kan lopen.

We zijn van ons geloof afgestapt en als je dan niet het WK wint is het dan het waard geweest?
Zo Amerika laat een veel betere indruk achter dan Oranje tot nu toe

30 november 2022 om 14:04

"maar een Leeds voetballer"? Volgens mij spelen wij geregeld met "maar" een spits van Antwerp, bankzitters van Ajax (klaassen en Blind), een keeper van maar een Heerenveen? Als jij, op basis van de laatste wedstrijden van Oranje, denk dat wij de VS op gaan rollen dan ben je zeer optimistisch....

30 november 2022 om 14:24

Dat weet ik zo net nog niet. Vind de VS zeker niet tegenvallen. Voordeel is wel dat Pulisic niet mee zal doen.

30 november 2022 om 15:05

Inderdaad jmaassen Nederland gaat ze handen vol krijgen aan Amerika

30 november 2022 om 16:52

Dat zelfde werd er gezegd van Tjechie tijdens het Ek.
Ik denk dat ze het nog moeilijk gaan krijgen, en als ze net zo spelen als in de poulfase zou het mijn niet verbazen dat ze gaan verliezen. De Amerikanen zijn inderdaad minder kwa selectie, maar geven wel 200 procent.

30 november 2022 om 13:15

Gakpo die als aanvaller (ook tijdens Senegal na wissels als aanvaller) al 3 keer heeft gescoord gaan we schuiven voor Memphis en/of Bergwijn. Lijkt me toch niet. Daarnaast inderdaad Klaassen ook niet de man die het veld zou moeten ruimen.

30 november 2022 om 13:17

Ik heb liever Depay eruit maar krijg ook mijn zin niet :P

30 november 2022 om 13:17

Wat heeft Klaassen nou precies bewezen dan alleen aantal asssisten? Kijk eens naar zijn spel inplaats van alleen naar statistieken, met Klaassen gaan we echt niet de grote landen kunnen verslaan. Ik kan me vinden in wat Depay hier voorsteld. Ik zou met Depay en Bergwijn voorin spelen, Gakpo op 10. Je kan altijd nog Bergwijn eruit halen, Gakpo doorschuiven naar voren en Xavi erin brengen. Voor de rest Berghuis op 8 en Frenkie op 6. Ik zou Klaassen samen met Luuk de Jong bewaren als noodplan. Als je Bergwijn, Depay en Gakpo aan de praat krijgt met heelveel bewegingen dan kan je landen als Brazilie, Frankrijk etc. echt bang gaan maken. Depay als speelpunt, Bergwijn als speler die daar om heen beweegt en Gakpo als trekker. Als we zo aanvallend spelen zouden Blind en Dumfries wat meer teruggetrokken moeten spelen en alleen opkomen bij balbezit. Nu staan ze al vaak op rechts en linksbuiten te wachten terwijl dat niet hun kwaliteiten zijn. Van Gaal denkt er waarschijnlijk heel anders over, die heeft Weghorst, Janssen en Koopmeiners staan als noodplaan



30 november 2022 om 13:32

Want gakpo zn spel is om aan te zien natuurlijk @caribbean! die speelt zelfs nog minder en loop ook amper. Maar het zijn wel de gene die nog iets goed doen dus laat die 2 maar gewoon staan.

30 november 2022 om 13:36

Verschil is dat iedereen als een natte Qatarese ochtendkrant speelt, inclusief Gakpo en Klaassen, maar zij de enige zijn die nog wat leveren.

30 november 2022 om 16:39

Ach, zonder Gakpo waren we nergens. Gewoon onze grootste ster momenteel. Pijnlijk voor sommigen lijkt t

30 november 2022 om 17:19

Dus bij Gakpo tellen de goals wel maar bij Klaasen telt de goal en 2 assists niet. Terwijl ze beide dramatisch voetbal laten zien.

30 november 2022 om 13:38

Van Sneijder naar Klaassen. Het kan verkeren

1 december 2022 om 19:03

Xavi en Berghuid

Bergwijn balvaster dan Gakpo. Volgens mij wil hij gewoon naast zn maat spelen want Bergwijn heeft letterlijk al 4 maanden geen bal meer goed geraakt.

30 november 2022 om 13:07

Dit is toch gewoon onjuist, al helemaal als je woorden als letterlijk gebruikt?

30 november 2022 om 13:26

We roepen elkaar maar een beetje na, Bergwijn laatste maanden bij Ajax is niet goed nee. Tegen Senegal vond ik hem ook niet zo, maar tegen Ecuador vond ik hem daarintegen wel goed doen. Vond het ook daarom raar dat Van Gaal hem eruit haalde inplaats van Koopmeiners, zo te zien zijn weghorst en janssen hem dan ook gepasseerd in de pikorde. Je kan wat dat betreft Bergwijn meteen naar huis sturen. Tegen Qatar was een uitgelegen mogelijkheid Bergwijn juist wat meer vertrouwen te geven en kijken of hij een doelpuntje meepikt voor het vertrouwen.

30 november 2022 om 14:34

Bergwijn gooit z'n body er beter in dan Gakpo, die het meer van de dribbel moet hebben de afgelopen wedstrijden. Ik snap dus wel echt dat Bergwijn meer een targetman met z'n rug naar de goal om de bal de 16 in te steken waar Gakpo en Depay dan gebruik van maken.

Uiteraard zegt Depay dat. Bergwijn is zijn maat, maar die is hopeloos uit vorm mede dankzij megamind Schreuder en het absurde aankoopbeleid van Ajax. Gakpo is wel in vorm en is effectief. Dus Gakpo zou er altijd in moeten staan. Maar zet je Gakpo dan op 10 en een extra spits erbij zoals Bergwijn, of zet je Gakpo naast Depay. Tsja.

30 november 2022 om 13:11

Tja dat had overmars niet goed gezien. Was ook niet logisch aangezien linksbuiten je meest rendabele speler staat en die moest gaan zwerven om bergwijn in te passen.

30 november 2022 om 13:35

Nee klopt. Ik had het ook niet goed gezien want was voorstander van de transfer. Toch jammer. Had gehoopt dat hij dan juist op het WK wel zou vlammen. Misschien komt dat nog.

30 november 2022 om 14:08

Misschien had overmars door dat tadic op zijn retour is en er langzaam aan toch aan een vervanger gedacht moet worden. Tadic heeft ontzettend veel betekend voor Ajax. Ze moeten hem met alle respect behandelen, maar het gaat alleen maar minder worden bij hem

Denk dat het trio Depay Bergwijn en Gakpo er kort achter het meeste voetbal brengt en voor elke tegenstander vervelend is. Hoewel Bergwijn niet lekker gespeeld heeft zou ik dit trio nog een kans geven. En als Bergwijn weer geen bal raakt, kan je hem wisselen en Berghuis / Klaassen / Simons op 10 zetten. Zo veel samen hebben Bergwijn en Depay dit toernooi nog niet gespeeld (steeds kwam de ene er net in, en ging de ander eruit etc.). In het verleden hebben ze samen hele goede wedstrijden gespeeld… en ze hebben allen dan snelheid, fysiek en technisch vermogen. Ik zie dat trio graag spelen

Hij doelt dus op Cody op 10 en Bergwijn naast hem. Kan ik in zijn geval wel begrijpen. Klaassen is totaal niet balvast en tevens ook 0 creatief, ongelooflijk dat Van Gaal hem zoveel speeltijd geeft.

30 november 2022 om 13:12

Hangover96. Ik kan ook 2 schilderijen maken, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik creatief ben. Assist is dus creatief in jouw ogen? Dat er nog mensen zijn die Klaassen überhaupt nog durven te verdedigen. Maar zal wel aan mij liggen

30 november 2022 om 13:12

Erg creatieve tikjes over 2 meter haha

30 november 2022 om 13:21

Puur scorebordjournalistiek wat je nu doet, Hangover96. Carlos Vinicius had afgelopen seizoen ook een aantal assists met verkeerde aannames, op dat level zit Klaassen ook. Demy de Zeeuw had ook een assist toch op Van Bronckhorst toen hij die geweldige goal maakte tegen Uruguay, toch?

30 november 2022 om 13:21

Can Gaal wil niet te creatief omdat Mephis veel balverlies lijdt door zijn creativiteit. Hij dus een werker erachter. Helaas

30 november 2022 om 13:37

Klaassen is niet de verfijnde voetballer maar is zonder bal zo belangrijk geweest door alle gaten dicht te lopen. Daarnaast inderdaad ook nog bij 60% van de doelpunten betrokken. Hem nu af doen als een complete nietsnut of niet begrijpen waarom hij speeltijd krijgt is lachwekkend.

30 november 2022 om 13:39

en cody dan die raakt ook geen skippybal in een telefooncel maar is wel de gene die em er in knikt uiteindelijk net als klaassen ''toevallig'' altijd belangrijk is.

30 november 2022 om 13:42

Loopt hij de gaten meer dicht een linie daar achter. Het is belachelijk dat je tegen Qatar 5 verdedigers durft op te stellen. Vroeger riepen we bij oranje: tututuuu AANVALLUHHHH!!!

30 november 2022 om 13:49

Hangover96. Voorzetten van hem komen wel goed aan? Ok... Heeft 9 van de 10x balverlies als die überhaupt een balletje wil geven dat ook maar enige vorm van risico heeft...

30 november 2022 om 13:50

Kan zijn. Maar het is de rest in ieder geval niet gelukt om een fatsoenlijke assist af te leveren.

30 november 2022 om 13:55

Zlatan65. Want dat is Klaassen al wel gelukt? 2 balletjes over 3 meter. Al moet ik zetten dat dat voor Klaassen al wel een hele opgave is. Dus relatief gezien heeft die geweldig gepresteerd.

30 november 2022 om 14:29

Hangover96. Ja ik snap wel dat hijzelf tevreden zal zijn, maar ga je het ontleden dan blijft er toch vrij weinig over. 2 assist met geen moeilijkheidsgraad. 1 voorzet die dankzij iemand van Qatar bij een speler van oranje komt en een goal wat natuurlijk puur te maken heeft met werklust en alles behalve voetbal. Ga je zijn spel ontleden dan blijft er alleen maar een hele matige voetballer over die het zelfs in de eredivisie niet kan bolwerken

30 november 2022 om 13:32

Van Gaal heeft al aangegeven zo weinig mogelijk creatieve spelers te willen in zijn opstelling omdat die ook vaak de bal verliezen

30 november 2022 om 13:36

Gelukkig verliezen spelers als Koopmeiners, Klaassen, De Roon nooit de bal... Louis is echt teveel gaan geloven in robotvoetbal

30 november 2022 om 13:53

Louis heeft zijn niveau aangepast aan het niveau van de selectie. Absolute middelmaat.

30 november 2022 om 14:25

Het vervelende ervan is dat van Gaal met deze selectie puur speelt om te winnen. Het ziet er niet uit dat ben je zeker met iedereen eens maar we hebben 7 punten in een poule waar Senegal als dars horse voor het toernooi werd gezien en we ook moesten oppassen voor Ecuador. 2 zeges 1 gelijkspel doelsaldo 5-1. Heb het ook al eerder aangegeven Maar zelf ben ik van mening dat van Gaal best gelijk kan hebben en dit ons ver brengt. Dit bracht ook succes tegen meer voetballende teams als België en Polen. Nu moest Oranje als enige het spel maken en dat kost met deze spelers en opstelling moeite. Als Usa weer aanvallend speelt tegen ons kunnen we zien of het met meer druk van een voetballend team wel goed loopt.

30 november 2022 om 15:13

Polen en België zijn momenteel inderdaad schoolvoorbeelden van teams die 'meer voetballen' haha.

Verder kun je met een gelukje ver komen, maar daar gaat de 532 of het enorme betonvoetbal niet bepalend in zijn denk ik.

Daarnaast zie ik iets vreemds gebeuren bij het NL-elftal. Ze spreken allemaal uit vertrouwen te hebben en er goed in te zitten, maar dat is zo tegenstrijdig met hoe je hun houdingen op het veld ziet. Ik zie 1 brok van onzekerheid en niet weten wat te doen zodra ze de bal hebben.
Mijn gevoel zegt dat er in het kamp een behoorlijke kutsfeer hangt maar dat ze de schijn ophouden naar de buitenwereld.

Kan mij niet voorstellen dat er, op Gakpo na, iemand van het Nederlands elftal er nu echt lekker in zit.

Bergwijn heeft werkelijk helemaal niks laten zien tot nu toe. Het is dat zijn naam op het wedstrijdformulier stond, maar hij was verder compleet onzichtbaar.

Vind het meer een uitspraak vanuit vriendjespolitiek dan daadwerkelijk het spel zelf.

Ik wil ff iets off-topic zeggen/vragen.. elke podcast of programma heeft et over dat oranje gunstig naar de halve gaat omdat iedereen zegt dat oranje dan pol/den treft.. maar volgens mij is de kans aanzienlijk dat Argentinië van Polen wint en 1ste word en dan Nederland treft of ben ik nu gek?? Te veel optimisme denk ik

30 november 2022 om 13:20

Klopt, wint Argentiniã£â« dan tref je waarschijnlijk de winnaar van Argentinië/den-aus.
Aan de andere kant: Als Polen, Argentiniã£â« op een gelijkspel houdt of wint en eerste wordt in deze poule zijn ze gewoon de ploeg in vorm van die poule en een stugge tegenstander.

30 november 2022 om 13:37

Okee bedankt, ik dacht ik het verkeerd zag

30 november 2022 om 14:26

Klopt maar ook in die poule kan nog alles gebeuren. Kan ook zomaar Saudi-Arabië nog zijn die 1 wordt met Polen op 2. Net als dat Denemarken ook kan verliezen van Australië. Nog even rustig afwachten dus. Zou wel bijzonder zijn. Een halve finalist tussen Nederland - Usa - Saudi-Arabië en Australië. Dat had dan echt niemand zien aankomen.

Bergwijn de man die al maanden echt geen skippybal kan raken. Lijkt me niet dat hij een basisplaats krijgt na zijn povere optredens dit WK.

Vind het wel fijner als Gakpo vaker vanaf links kan komen zo maakt hij ook steeds zijn goals. Op 10 heeft hij meer bewegingsvrijheid dan naast Memphis.

30 november 2022 om 13:22

Maar hij is helemaal geen 10, vindt het een rare opstelling wanneer vG hem zo gebruikt

30 november 2022 om 13:35

Dan krijgt hij toch een vrije rol dat hij van de flanken etc. kan komen

30 november 2022 om 17:24

Is dit het wk spellen?

Berghuis moet als tien spelen. Je zag het gisteren ook toen hij erin kwam hij brengt zoveel meer creativiteit dan Klaassen. De Roon als 6 snap ik wel, omdat Frenkie dan meer naar voren kan spelen. Frenkie-De Roon-Berghuis-Gakpo-Depay is voor nu veruit de beste combinatie. Gasten als Klaassen (om een doelpunt te forceren) en Xavi Simons (creativiteit tegen mindere tegenstanders) moeten de vaste wissels worden. Nog steeds jammer dat LvG Azor Matusiwa niet heeft geselecteerd voor back-up van de Roon

Erger me kapot aan deze depay! Hou ie bek en laat je voeten eens spreken. We weten allemaal dat steven je vriendje is. Kappen een x met die vriendenpolitiek!
Bergwijn heeft net zoveel laten zien als jij (depay) dit toernooi!
Helemaal niks! Ik speel het liefst met die en die.......ik kijk ook het liefst naar een leukw wedstrijd! Deze man word opgehemeld alsof hij de vwrlosser is van dit elftal. Ik denk dat hij de grootste stoorzender is in dit team!

30 november 2022 om 13:37

Gaat het wel goed met je Billy? Heb je niet door dat dit aan Depay wordt gevraagd? Hou die enorme afgunst eens onder bedwang en wees positief in je leven.

30 november 2022 om 14:01

🤣🤣 billy rustig aan

30 november 2022 om 14:03

Billy heeft gewoon gelijk. Het zou depay sieren als die zou zeggen dat het hem niet uitmaakt wie er naast hem speelt. Dat hij eerst zelf zijn niveau omhoog moet krikken net zoals heel oranje dat moet doen voor de volgende wedstrijd. Dat moet hij zeggen. Hij wil allemaal van alles maar presteren hoo maar. Net zoals zijn vriendje Bergwijn die gister op de bank zat met een gezicht die op onweer staat. Allemaal leuk en aardig maar ook hij raakt geen skippybal op dit moment. Ik zeg niet dat Gakpo 3 wedstrijden 90 minuten langen fantastisch speelt maar nog altijd beter dan bergwijn en depay. Daarnaast kan Depay Gakpo beter op zijn blote knieën bedanken dat hij tenminste nog minimaal een wedstrijd de kans krijgt om zijn niveau wel te halen want zonder Gakpo was er niet eens een volgende ronde. Je kunt je inmiddels ook wel afvragen of van Gaal überhaupt met Depay moet spelen. Misschien is de Jong een betere optie op dit moment.Maar goed ik wil depay nog wel het voordeel van de twijfel geven maar hij en bergwijn gedragen zich als een stel kleuters.

Och, alsjeblieft geen Bergwijn. Leuk voor op de bank, maar daar is ook alles mee gezegd. Gewoon Berghuis of eventueel Simons op 10 en lekker met Gakpo de aanval vormen.

30 november 2022 om 13:37

Dat zou ik ook doen. Depay Gakpo Berghuis Koopmeiners Frenkie. Maar die Koopmeiners speelde me toch een partijtje slecht dat ik dan eerder Berghuis een linie naar achteren zou halen en Klaassen of Xavi zou opstellen. Geen Bergwijn inderdaad.

30 november 2022 om 18:33

Ja, ik snap niet wat Koopmeiners heeft. Die is echt slecht in Oranje, alsof het in het hoofd zit. Die kan veel beter en laat dat wekelijks in Italie zien. Daar moet hij echt wel doorheen, al spelen de middenvelders ook niet in hun kracht met dit vreselijke systeem.

Zet Wijnaldum in een rolstoel op 10 en het klikie is weer compleet.
Dit systeem met Blind op wingback en Klaasen op 10 kun je net zo goed met 9 man starten.
Als je 5-3-2 wil spelen kun je Luuk de Jong meenemen om wat te forceren en heb je niks aan
Jansen of Weghorst er komt toch nooit een bal voor.

Ik heb liever gewoon Berghuis als nummer tien. Klaassen of Gakpo daar is het gewoon helemaal niet. En tja Bergwijn, de man die al maanden uit vorm is en die dat ook meeneemt naar dit WK. Maar ja vriend van Memphis dus daarom. Heb liever gewoon Gakpo en Memphis voorin en dan Berghuis erachter met Frenkie en De Roon. Ja die laatstgenoemde omdat die verdedigend toch wel het beste is wat we hebben. Koopmeiners speelt dramatisch en Taylor acht ik nog niet goed genoeg.

30 november 2022 om 13:38

De Roon was ook drama. Verder snap ik wat je bedoelt, maar ik vind De Roon Frenkie wel een heel erg matig blok aan de bal en qua passing vooruit.

30 november 2022 om 13:45

Aan de bal was die drama maar dat wisten we al. Maar verdedigend met hem stond het veel beter dan met Koopmeiners of Berghuis naast Frenkie. Zo kon Frenkie ook meer aanvallend spelen wat je zag bij die 2-0. In de KO fase waar je tegen grote landen komt te spelen is het beter met hem. Alleen dan moet je geen Klaassen op tien spelen want anders wordt het weer niks.

Daar ben ik weer als het gaat om Memphis. En ja, ik ben weer lekker pessimistisch. Maar geef mij eens ongelijk?

Memphis die zijn favoriete aanvalstrio aanduidt. Mag ik dan ook Van Gaal en consorten adviseren Memphis buiten de basiself te laten? Telkens als hij start of minuten maakt is het niet om aan te gluren het voetbal van Oranje. Balverlies, trucjes, hoogstandjes op verkeerde plaatsen, geen pit, geen agressie en geen teamspeler. Moet ik nog doorgaan?

Ik kan er écht met mijn hoofd niet bij waarom Van Gaal en de staf van Oranje zo in de wolken zijn met Memphis? Wat heeft hij gepresteerd de afgelopen periode? Want daar gaat het toch om, Louis (om de kwestie Cillessen er maar bij te pakken?!) Is het omdat Van Gaal probeert Memphis' carrière nieuw leven in te blazen nadat het op een dood spoor lijkt te lopen bij Barcelona? Zou zomaar kunnen. Ons kent ons en vriendjespolitiek is de mens niet vreemd in de voetballerij. Kontenkruipers daargelaten.

Ik hoop en ik mag het bijna niet zeggen, maar ik hoop dat Memphis geen minuut meer in Oranje maakt. Of ben ik nou gek? Als-ie nou een teamplayer zou zijn a-la Thomas Müller, dan had ik wat minder kritiek op hem gehad. Maar hij heeft alles wat een Oranje-fan níet wil zien. Of ben ik de enige (die blind is?) en de valkuil van Oranje kan aanwijzen waarom wij (waarschijnlijk en wéér) geen wereldkampioen worden?

30 november 2022 om 16:52

Grootse kontenkruipers zijn de Blindjes

Depay zakt veels te veel in om nuttig te zijn, als hij nou gewoon in de punt blijft spelen en spelers om hem heen bewegen is hij goed genoeg. Maar nu gaat hij terug, haalt de bal op en dan is er geen bezetting meer in de punt, dan heb je eigenlijk een 2e aanspeelpunt nodig.

Misschien met Gakpo en Xavi siemons voorin spelen met Depay er achter.. genoeg creativiteit en snelheid dan.

Bergwijn is niet gemotiveerd, komt niemand meer voorbij omdat hij te zwaar is en mist snelheid. Heeft wel een goed schot.

Ik vind Depay echt belachelijk veel balverlies leiden.. Ik heb mijn hoop op Gakpo maar ik laat mij graag verrassen

En ik wil Davids op het middenveld..

Voor: Gakpo en Memphis
Middenveld: Frenkie, Berghuis, Klaassen
Achtervlnr) Ake, Van Dijk, De Ligt, De Vrij, Timber/dumfries
Blind eruit, geen toegevoegde waarde
De Roon eruit: idem.

Zolang je met Blind blijft voetballen kan je nooit hoog druk zetten. Dumfries moet nu of oprukken langs de kant en voorzetten geven en anders Timber .Die lijdt balverlies en mag niet meer in het centrum worden opgesteld. Ake kan prima opkomen aan de linkerkant als dat kan, deed ie in het verleden ook. Met Van Dijk, De Ligt en De Vrij heb je prima sloten op de deur bij uitvallen. Frenkie is verdedigend ook goed en kan dan al de aanval eruit halen.

Maar goed, hij zal wel net zo blijven spelen als ie deed, die Van Gaal. Alleen een finaleplaats kan zijn gezicht redden in mijn optiek.

Nu begrijp ik het. Balvast bij Memphis betekent: bal vast aan de tegenstander geven. Als er na Depay nog een koning balverlies is dan is het wel Bergwijn.

Bergwijn…. Ja die laat ook lekker veel zien, behalve een chagrijnige blik…. Die zou ik dus net niet opstellen. Vriendjesgeblaat natuurlijk

Spelen als een natte krant en dan ook nog denken dat je je eigen met de opstelling moet bemoeien? Zet die dweil maar weer terug op de bank. Misselijke egotripper

En ik zie nog liever Memphis op de bank, dan maar voorin met Bergwijn en Gakpo met Berghuis op 10 en eventueel Simons als invaller op 10. Bergwijn is uit vorm maar kan wel de bal in de ploeg houden zodat ons middenveld niet word overbelast zoals met Memphis.

Wie denk Depay eigenlijk dat hij is?
Wat een hopeloze voetballer is dit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren