Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester City heeft titel voor het grijpen na wereldgoal Kompany

Laatste update:

Manchester City heeft maandagavond ternauwernood weten te winnen en heeft zodoende de landstitel voor het grijpen. De formatie van Josep Guardiola moest winnen van Leicester City om met een punt voorsprong op Liverpool de laatste speelronde van de Premier League in te gaan. Pas diep in de tweede helft kwam Vincent Kompany met de bevrijdende treffer: 1-0. Door de zege kan Manchester City volgende week, uit tegen Brighton & Hove Albion, het karwei afmaken.

Manchester City was in het eerste bedrijf de bovenliggende partij, maar tot veel uitgespeelde kansen kwamen the Citizens niet. Wanneer de Engelse topclub tot een gevaarlijke poging kwam, zat Kasper Schmeichel de thuisploeg dwars. Zo belandde een schot van Phil Foden na ruim tien minuten spelen in de handen van de Deense doelman. Schmeichel wist zich na ruim een halfuur verder te onderscheiden door een katachtige reflex op de doellijn.

Sergio Agüero leek zijn ploeg naar een voorsprong te koppen toen de Argentijnse aanvaller een corner knap verlengde. De bal kwam echter via de lat en Schmeichel weer terug het veld in, waardoor een haast zekere openingsgoal werd voorkomen. Manchester City werd sterker en sterker naarmate de eerste helft vorderde, maar Leicester City hield stand zonder veel kansen weg te geven. Ook na de onderbreking gaven the Foxes weinig weg, tot frustratie van het thuispubliek.

De thuisploeg probeerde een doorbraak te forceren, maar lange tijd bleek Schmeichel onpasseerbaar. Pas in de zeventigste minuut sloeg Manchester City toe via een wereldgoal van Kompany. De verdediger kon geheel vrijgelaten opkomen en poeierde de bal met veel kracht in de bovenhoek: 1-0. Na de tegentreffer probeerde Leicester City nog het tij te keren, maar onder anderen Jamie Vardy en Kelechi Iheanacho konden het net niet vinden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit gaat City niet meer weggeven als je deze duels ook wint. Prachtige goal van Kompany. Bizar hoeveel punten City en Liverpool hebben. Beide wereldse teams.

6 mei 2019 om 22:54

City kan hem niet weggeven.
Want tegenstander van City speelt om niks meer. Ze staan veilig. Als zij kampioen worden dan hebben ze bet absoluut hard verdiend.

6 mei 2019 om 22:58

Alles kan, Fullham speelde ook nergens meer voor maar wist toch een aantal prima potten te ballen. Het is natuurlijk wel een voordeel voor City.

6 mei 2019 om 23:08

De Graafschap speelde 3 jaar geleden ook nergens meer voor, sterker nog die hadden er baat bij zo rustig mogelijk te doen met het oog op de play-offs. Het kan nog steeds, het is meer dat Brighton echt hemeltergend slecht is de laatste maanden, vooral aanvallend.

6 mei 2019 om 23:14

'speelt om niks meer', dat kan je ook als een voordeel zien, als in: ze spelen zonder druk. Als je City bezig ziet, stel je vast dat zij volledig verkrampt voetballen door de immense druk, terwijl een Fulham bijvoorbeeld lekker complexloos kan spelen en eindelijk toont dat ze toch kunnen voetballen.

Brighton zal voor eigen publiek nog wat willen tonen, en Mathew Ryan is een geboren winnaar die er alles aan zal doen om de 0 te houden. Het is nog niet binnen voor City, al zie ik hen ook wel gewoon winnen.

6 mei 2019 om 23:16

Er is niks lekkerder dan iemand van het kampioen worden afhouden. Dat zal zeker een uitdaging voor Brighton worden. Dit is nog geen uitgespeelde zaak en Brighton zal zijn huid duur verkopen. Tegen Arsenal ook gewoon alles gegeven terwijl ze al veilig waren

6 mei 2019 om 23:18

Als ze de 0 maar houden is het ook goed

6 mei 2019 om 23:31

Liverpool moet nog tegen wolverhampton, die staan geloof ik 8. Ook geen gemakkelijke wedstrijd. Dus al zou City punten laten liggen, dan nog kan Liverpool weleens het kampioenschap verspelen tegen de Wolves

6 mei 2019 om 22:55

Hoop is nu gevestigd op Propper en Locadia dat ze hun voormalig teamgenoot een hele grote gunst bewijzen.

6 mei 2019 om 23:00

Dat is meer wanhoop dan hoop. Ik denk dat City het relatief eenvoudig gaat winnen.

6 mei 2019 om 22:56

Liverpool gaat gewoon 2e eindigen met 97 punten, dat slaat eigenlijk gewoon helemaal nergens op. Wat een seizoen draaien beide teams. Als fan van Liverpool wordt je hier toch ook helemaal gek van lijkt me.

6 mei 2019 om 22:58

Het is inderdaad te bizar voor woorden. Beide teams verdienen het eigenlijk om kampioen te worden. Best triest voor de Liverpool fans, het zit in het opzicht van prijzen pakken nog niet echt mee.

6 mei 2019 om 23:35

Kun je nagaan, er is maar 2 keer een team geweest dat meer punten pakte dan Liverpool, en dan word je alsnog geen kampioen.

7 mei 2019 om 14:48

Tsja, hadden een voorsprong van 7 punten. Aan zichzelf te danken.

Heerlijk wat een gevoel. Vooral omdat bijna iedereen tegen city is.
Ik hoop echt van harte dat Guardiola het flikt.
Vooral met zo veel niks gunners.

Laatste wedstrijd moet te doen zijn

6 mei 2019 om 22:55

Mee eens Danny! Het valt me sowieso op dat men nog steeds Jurgen Klopp op een voetstuk durft te plaatsen en dat Guardiola wordt neergezet als overschatte manager die alleen maar met miljoenen strooit, terwijl Guardiola z'n 6ste prijs kan winnen bij City en Klopp geen enkele prijs heeft gewonnen bij Liverpool, terwijl hij driekwart jaar langer zit bij Liverpool dan Guardiola bij City en Klopp ook gewoon enorm veel geld heeft uitgegeven.

De enige reden dat Klopp steeds het hand boven z'n hoofd wordt gehouden, is dat men hem een sympathieke man vind met een leuke glimlach, terwijl hij intussen, met z'n belachelijke uitgaven bij Liverpool, geen enkele prijs heeft gepakt en ook dit seizoen naast de prijzen lijkt te grijpen. Guardiola geeft ook veel uit, maar hij pakt tenminste nog prijzen en speelt met Man City het beste voetbal ooit naar de Johan Cruijff filosofie, terwijl Klopp gewoon puur een counterploeg heeft gebouwd dat gokt op Firmino, Salah en Mane. Gewoon een laffe coach dus.

Die Kompany verdient verder echt een contract verlenging. Hij is het boegbeeld van de club en kan ook volgend seizoen zeker z'n steentje bijdragen!

6 mei 2019 om 22:57

Niet dat Liverpool niks uitgeeft hoor, maar met die uitgaven van city in de laatste jaren en het team dat er al stond, mag je ook wel een hoop halen. Tevens doet Klopp het beter in de champions league. Trainers zijn erg lastig te vergelijken, maar ik snap die mensen best

6 mei 2019 om 22:58

Na zoveel investeringen mag het ook wel he, geen enkele club heeft zo'n goede reserve bank als city.

6 mei 2019 om 22:58

welke 6 prijzen heeft pep gewonnen bij city dan?

6 mei 2019 om 22:59

@zermatt_person

misschien omdat Klopp een minder dure selectie heeft, ook af en toe jeugdspelers inpast en in de CL verder is gekomen maar uiteindelijk ontlopen beide coaches elkaar niet zoveel qua niveau denk ik.

City heeft de bredere selectie en dat werpt zijn vruchten af over een heel seizoen. Liverpool moet daar nu ook aan gaan werken want met 11 goede spelers red je het niet. dat zien we ook bij de Spurs dit seizoen. je moet een kwalitatief brede selectie hebben

6 mei 2019 om 23:00

Nogal een verschil om binnen te komen in een gespreid bedje met een selectie van een miljard en nog een geldwagen om te investeren of een selectie van armoede vergeleken met de oliedollars.

6 mei 2019 om 23:01

City was al een powerhouse voor Guardiola er zat. Liverpool stond op 8. Appels met peren vergelijken.

6 mei 2019 om 23:01

het zijn allebei 2 overschatte coaches, de 1 is een choker die geen prijzen pakt en de ander wint alleen met de grootste budgetten bij de grootste clubs.

6 mei 2019 om 23:04

Klopp is ook zo overschat als weet ik niet wat. Hij moet altijd jarenlang de tijd krijgen en wint alsnog helemaal niets.

6 mei 2019 om 23:04

Gaat mij eerlijk gezegd niet om Guardiola. Die man is geniaal. Alleen City is zo’n nep club.. kan me niet voorstellen dat er pakweg 10 jaar geleden echt fans van waren en hier puilt het ervan uit. Wat succes met mensen doet..

6 mei 2019 om 23:08

Klopp wint alsnog helemaal niets? 2x kampioen boven alleen heerser Bayern en de Champions League finale met datzelfde Dortmund. Nu op een haar na kampioen met een weerzinwekkend aantal punten en toch ook een Champions League finale. Liverpool weer op de kaart gezet vanuit een armzalige positie.

6 mei 2019 om 23:08

@chazyn:

Man City was een powerhouse toen Guardiola kwam?? Wat een bullshit! Man City eindigde voordat Guardiola kwam, in seizoen 2015/16, met slechts 66 punten op de 4e plaats en zeer slecht voetbal. Het seizoen daarna was het voetbal aanzienlijk beter en eindige Man City op de 3e plek met 78 punten! Daarna heeft Guardiola het record verbroken door de 100 punten te pakken. Man City was allerminst een powerhouse voor het Guardiola tijdperk bij Man City.

6 mei 2019 om 23:10

pelligrini haalde de halve finale van cl en werd kampioen, mancini werd ook kampioen. heynckes pakte de treble met bayern, daarna met guardiola werd t stuk minder. pep weg, ancelotti ontslagen bij bayern, heynckes komt terug en wint bijna weer de cl haha

6 mei 2019 om 23:13

Vandaar is het nog niet 1 coach gelukt om hetzelfde voetbal te spelen als Guardioala speelt ( bij Bayern en Barca ) wat Guardioala allemaal flikt kan je alleen maar respect voor hebben.

6 mei 2019 om 23:15

Dat niet de gewenste resulaten behaalde, betekend niet dat het geen powerhouse was. Moet je eens kijken wat ze konden uitgeven ten opzichte van Liverpool.

Daarbij, die resultaten waren nog tijd beter dan die van Liverpool.

6 mei 2019 om 23:16

het bayern van heynckes speelde beter voetbal dan onder guardiola, het barca van enrique speelde ook geweldig voetbal, iets minder dan guardiola's barca, maar enrique had ook een mindere selectie

6 mei 2019 om 23:18

@football55

maar het gaat ook om de grote prijzen natuurlijk. die sjeiks hebben geen miljard in deze selectie gestopt om alleen leuk voetbal te zien en landskampioen te worden. die willen de Champions League winnen maar City komt nooit verder als de kwartfinale. dat is wel vrij armoedig natuurlijk met de duurste selectie van Europa

6 mei 2019 om 23:18

@bocherief:

"heynckes komt terug en wint bijna weer de Cl" ?? Vervolgens mij werd Heynckes gewoon uitgeschakeld in de halve finale CL vorig jaar. Iets wat Guardiola ook gewoon is gelukt.

Verder noem jij dat Mancini ook kampioen werd, maar hij werd geen 2 keer kampioen, net als Pellegrini ook geen 2 keer kampioen werd. Guardiola kan de eerste trainer ooit bij Man City worden dat twee keer de Premier League titel pakt en de nationale treble kan winnen. Jij bekijkt het nu puur selectief in het nadeel van Guardiola.

6 mei 2019 om 23:19

Ja City was een powerhouse toen Guardiola arriveerde. Qua financiele armslag en qua peperdure selectie die er al stond. Als je deze eeuw nog in de Championship bivakkeerde en nu de titel wint ben je een powerhouse, financieel gezien.

6 mei 2019 om 23:20

@zermatt_person

City is in de eigen competitie inderdaad een powerhouse geworden onder Guardiola, alleen in de Champions League is het niet meer als subtop tot nu toe want ze zijn drie keer op rij gestrand in de kwartfinale. er moet meer uit deze selectie te halen zijn als de kwartfinales

6 mei 2019 om 23:21

Uiteraard daar heb je zeker gelijk in. Maar hoe deze man zijn teams laten spelen is natuurlijk bizar. Hij heeft dit jaar natuurlijk ontzettend veel pech gehad in de CL.

6 mei 2019 om 23:22

misschien kun je uitleggen waarom heynckes wel de treble pakte met bayern en guardiola niet? en hoe t kan dat heynckes bij zn terugkomst bij een inmiddels verslechterde selectie ook weer de halve finale wist te halen.

2x de premier league winnen, nou nou wat een prestatie met een selectie waarvan de backs 200 mil kosten. jij kijkt iets teveel in het voordeel van guardiola, hey leuke avatar

6 mei 2019 om 23:27

Zo dat is knap in de noemenswaardige, financiele, prestatiegeschiedenis van nog geen 10 jaar de eerste coach die 2 jaar achter elkaar kampioen wordt.

En Football55 heeft Liverpool dan geen pech gehad in de CL finale vorig jaar? En toen ze een paar jaar terug in het zicht van de haven uitgleden voor de titel?

6 mei 2019 om 23:28

@football55

maar dat is een beetje mijn probleem met hem. in de competitie gaat Pep uit van eigen kracht en dan zie je prachtig voetbal maar in Europa gaat hij opeens allerlei tactische experimenten uithalen die hij nog nooit heeft uitgeprobeerd en die dan vervolgens falikant mislukken. of dat de druk is weet ik niet maar ik snap niet waarom je op zo een cruciaal moment dingen gaat uitproberen. CL wedstrijden zijn geen oefenwedstrijden

Klopp had laatst tegen Barca ook al zo een belachelijk experiment toen hij Wijnaldum opeens in de spits zette. de druk rondom de CL lijkt immens hoog als je ziet wat voor rare fratsen die coaches steeds uithalen op dat toernooi

6 mei 2019 om 23:29

Guardiola koopt goedkoop in en maakt ze de aller beste de anderen kopen juist boven de 100 miljoen en falen juist.

Liverpool met hun aller beste verdediger ooit.

Plus ook een bij elkaar gekochte team.

Klopp heeft ook enorm veel geld mogen uitgeven.

6 mei 2019 om 23:40

@Danny-10

we moeten ook weer niet gaan overdrijven. Sane was al een fenomeen bij Schalke en speelde toen heel de achterhoede van Real Madrid zoek. hoe geweldig Bernardo Silva was kon iedereen al zien met AS Monaco in de CL en Laporte was al jarenlang een van de beste verdedigers in de Spaanse competitie.

Pep heeft goed ingekocht maar dit waren al geweldige spelers voordat ze bij City speelden. ze spelen nu alleen met betere spelers om hun heen en hebben zich weer een stuk verder ontwikkeld door meer wedstrijden te spelen, waardoor hun kwaliteiten nu nog meer komen boven drijven. dat heeft imo verder weinig te maken met een coach maar meer met aangeboren talent

6 mei 2019 om 23:50

Danny-10

City heeft nooit spelers verkocht voor grote bedragen, terwijl Liverpool met de verkoop van Suarez en Coutinho, naast de veel grotere omzet uit normale zelf opgebouwde bedrijfsvoering, zichzelf investeringsruimte verschafte. Shaun Wright Philips is de duurst verkochte speler van City in 2006, voor 30 miljoen. Sterling ging al voor 2x zoveel van Liverpool naar City. Liverpool kreeg voor Coutinho ook nog eens bijna het 5voudige. Daar konden ze bijna 2 Van Dijks voor kopen. City van die SWP een halve Sane, laat staan de andere 20 monsterbedragen.

6 mei 2019 om 22:56

Volgens mij is iedereen juist tegen liverpool.. zo wat alle prem fans zien liever city kampioen worden.

6 mei 2019 om 23:05

Dat is alleen in Engeland. Liverpool & Leeds zijn de gehate clubs

6 mei 2019 om 22:57

Het gros van Engeland is juist tegen Liverpool en hoopt dat City kampioen wordt, maar ik bemoei niet.

6 mei 2019 om 22:59

Waarom is iedereen tegen liverpool?

6 mei 2019 om 23:00

Misplaatste arrogantie. Al decennia niks gewonnen en doen alsof ze het voetbal hebben uitgevonden. Ze denken dat Liverpool de premier league zelve is. Dat gaat je op een gegeven moment tegen staan

6 mei 2019 om 23:08

Oke dat wist ik niet. Maar wat vind je van City dan waar echt alles is opgebouwd dankzij de oliedollars uit het midden oosten? Het is bijna het kampioenschap kopen. Tuurlijk ze spelen oogstrelend voetbal maar Guardiola krijgt ook alle middelen omdat voor mekaar te krijgen. Liverpool smijt ook met het geld maar daar zit nog enige charma aan. Ik bedoel Liverpool al zolang geen kampioen geworden. Ik gun het ze wel.

6 mei 2019 om 23:21

*Est, het is ook nogal een verschil of je met geld smijt na verkoop van o.a. Suarez (85milj.) en Coutinho (160milj.) of door een sjeik aan zn gewaad te trekken of ie even een blanco cheque wil geven om de markt op te gaan.

6 mei 2019 om 23:32

Er zijn veel clubs met veel geld en die kunnen nog steeds niet zo een mooi voetbal spelen.

City bevat geen echte grote speler zo als Pogba, Messi, Ronaldo etc.
Voordat zij naar City kwamen waren amper talenten. Verder heeft Guardiola spelers die hij juist nodig heeft voor zijn systeem.

Geen enkel speler was zo groot ald grootheden van nu.

6 mei 2019 om 23:36

danny, ik vind aguero, david silva, kompany, bernardo silva, debruyne ook matig

6 mei 2019 om 23:52

Sane, Silva, Gundogan, Laporte, Ederson, Sterling, Aguero etc. waren inderdaad allemaal niksnutten voor hun overstap.

7 mei 2019 om 04:20

Nee. Het gaat niet om misplaatste arrogantie. Het gaat om de verhoudingen in Engeland waar iedereen een hekel aan scoussers heeft. Die staan niet bekend als een beschaafd volk.

7 mei 2019 om 08:37

En voor de kenners en nog oudere supporters hoe Liverpool fans decennia lang zongen over een vliegtuigramp in München.

6 mei 2019 om 22:58

Logisch toch. City is de te kloppen ploeg. Iedereen is vaak voor de underdog en in dit geval is Liverpool dat. Daarbij is City natuurlijk dankzij de sjeiks zo goed geworden iets wat bij ons nuchtere hollanders niet past. Ik snap het wel

6 mei 2019 om 23:09

De ene club heeft een sjeik en de andere een Rus.
Ot: ben blij voor Man. City, maar gunde het Liverpool meer

6 mei 2019 om 23:27

Precies dat laatste. Denk dat er ook best veel zijn die het Liverpool meer gunt dan City. Dat is wat anders dan City het misgunnen.

6 mei 2019 om 23:33

Ik ben blij met oliedollars dan leningen bij de bank en vervolgens de banken in de probleem raken en mijn belasting geld daar naar toe moet.

6 mei 2019 om 23:54

Liverpool heeft een zelf opgebouwde omzet, die hoeven niet bij de bank te lenen. Dat heb ik liever dan 2 clubs, Chelsea en toen vooralvCity, die de katalisators van de op hol geslagen transferbedragen in de markt waren.

6 mei 2019 om 23:02

Dat Guardiola het flikt? Je doet net alsof hij met West Bromwich Albion kampioen wordt. Guardiola is een prima coach maar veelste overschat door zijn speelwijze die iedereen wil zien. Ik hoop ook dat ze kampioen worden, maar dat heeft met Liverpool te maken. Zijn uitschakelingen in de CL maken mij altijd heel gelukkig.

6 mei 2019 om 23:16

Probeer maar eens 2x 100 punten te pakken in de Premier League

6 mei 2019 om 23:23

@jellert18

geef pakweg Watford 1 miljard om spelers in te kopen en dan kunnen we kijken. nu is het moeilijk te vergelijken hoe goe ddie prestatie precies is omdat City veruit de duurste selectie in de PL en zover ik weet ook van Europa heeft

6 mei 2019 om 23:25

En dan nog pakt Watford geen 100 punten

6 mei 2019 om 23:29

Tenzij ze met dat miljard de spelers van City kopen. Dan zou het moeten kunnen. Maw, een kampioenschap en de daarbij horende 100 punten kan je kopen.

6 mei 2019 om 23:32

@jellert18

ik denk dat dat zeker wel een hele grote mogelijkheid is dat die 100 punten dan worden gehaald. met een selectie van 1 miljard heb je van de concurrentie weinig meer te dulden. toevallig draait Liverpool nu een goed seizoen maar normaal gesproken heeft je concurrentie geen kans

6 mei 2019 om 23:35

Hahahhahahaha noem je Guardiola overschat..
Dan zou Zidane een drama zijn van jouw club die nooit het waar kon maken met Madrid in Spanje.

Kijk naar de prijzen van Guardiola...
Guardiola heeft het niveau naar alle hoogste niveau gegooid
De aller beste team ooit was zijn team.

6 mei 2019 om 23:36

@Japie Kerkel
Die heeft m. United uitgegeven en ze spelen volgende jaar niet eens CL

6 mei 2019 om 23:48

@Danny-10

800 miljoen sinds Ferguson weg is maar dat is geloof ik alweer 6 of 7 jaar terug maar bij United zijn het echt een stel prutsers. die halen voor veel geld bv spelers als Dalot en Lindelof uit de Portugese competitie waar dat niet eens de grote sterren waren. dan snap je er weinig van. pak gewoon spelers of talenten die uitblinken in de topcompetities

6 mei 2019 om 23:53

@Danny-10

wanneer heeft Guardiola dan voor het laatst 3 Champions League titels op rij gepakt? kampioen worden is knap maar er is geen enkele competitie geweest qua uitgaves want die van City overstijgen alles. eigenlijk ben je met de duurste selectie van Europa ook wel verplicht verder te komen als de kwartfinales CL en kampioen te worden

ik geniet ook van het voetbal van City maar dat mag ook wel gezien de investeringen. als je spelers als Sane, Mahrez, Stones en Gabriel Jesus op de bank kan houden is dat andere koek dan dat een Llorente erin komt voor Kane of een Shaqiri voor Salah

7 mei 2019 om 00:14

Zidane heeft 2 hele seizoenen bij Real gezeten, en is 1x daarvan kampioen geworden

6 mei 2019 om 23:40

Inderdaad Danny! Hoop zo dat City kampioen word. Zou in mijn ogen verdiend zijn, omdat ze het beste voetbal spelen.

6 mei 2019 om 23:50

Ben niet tegen city. Gun het ze gewoon.

7 mei 2019 om 12:22

Helemaal niet iedereen is tegen City. Niemand neemt City juist serieus. Het rode deel van Manchester juicht ook gewoon al weken voor ze in de hoop dat Liverpool geen kampioen wordt.

City wordt gewoon gezien als klein clubje dat de loterij heeft gewonnen. Ze moeten nog heel wat jaren aan de top blijven voordat ze gehaat worden.

Titel lijkt binnen nu. Brighton moet makkelijk zijn. Maar wat een goal van Kompany! Echte captain wanneer het nodig is.

6 mei 2019 om 22:57

Vergis je niet. Ze houden Arsenal ook op 1-1

6 mei 2019 om 23:01

Vergis je niet. Arsenals niveau ligt op dit moment dichter bij Huddersfield dan bij Manchester City.

Titel lijkt binnen nu. Brighton moet makkelijk zijn. Maar wat een goal van Kompany! Echte captain wanneer het nodig is.

Wow , wat een pegel van Kompany, hij kan het !
Ik had effe schrik dat hij zich ging blesseren tijdens het vieren .

Ik begrijp steeds niet wat guardiola ziet in gundogan.

6 mei 2019 om 22:55

Waarschijnlijk is dit ook het laatste seizoen van Ilkay, odat City al geruime tijd in verband wordt gebracht met Saul en/of Bruno Fernandes.

6 mei 2019 om 22:57

Van zo'n Fernandes moet nog maar blijken of ie beter is of überhaupt basiswaardig. Gigantisch verschil in niveau. Ja, beter dan de gundogan van vanavond maar bij Dortmund was hij geweldig destijds.

7 mei 2019 om 07:13

Ja dat sowieso, ik zeg ook alleen dat City al zoekt naar vervangers voor hem haha.

6 mei 2019 om 22:58

Pep heeft alleen nog Fernandinho voor die positie en die was geblesseerd.

Nou.. en dan roepen mensen dat het geluk van Liverpool FC niet lang kan duren. City wint op de meest miraceleuze manieren de afgelopen 2 wedstrijden met een minimaal verschil.

Shit!

6 mei 2019 om 22:55

Liverpool had heel veel geluk met die vrije trap waaruit de 2-3 viel. Gebeurde letterlijk niks. City wint gewoon op eigen kracht.

6 mei 2019 om 22:59

City had heel veel geluk met een zondagsknal van Kompany en een bal die nét 2 cm over de lijn ging tegen Burnley.

Zo is van alles wat te zeggen.

6 mei 2019 om 23:05

Maar als een bal 2 cm over de lijn was is het gewoon een goal toch? Of ie nou een meter of 2 centimeter is een goal blijft een goal.

6 mei 2019 om 23:06

Aguero’s kopbal was ook net niet over de lijn vandaag, of wat te denken van de goal van Origi tegene Everton in de laatste minuut? Man man Liverpool heeft dit seizoen meer van zulke wedstrijden gehad dan City.

6 mei 2019 om 23:08

Zeg ik dat het geen goal was dan? Je reactie slaat kant noch wal.

6 mei 2019 om 23:11

Ik zeg enkel dat City ook het nodige gelukt kent. Het een sluit het ander niet uit..

Maar lopen roeptoeteren dat het geluk van Liverpool toch een keer moet stoppen, terwijl City nota bene de afgelopen twee wedstrijden met het nodige geluk zo wint, vind ik wel het vermelden waard.

6 mei 2019 om 23:37

Geluk bestaat nauwelijks in voetbal. Kan er zo slecht tegen als mensen geluk er bij halen, terwijl het gewoon goed of slecht geschoten is oid. Als jij een bal binnenkant paal er in schiet is het goed geschoten en niet met geluk dat die bal er in kaatst.

Dus deze hele discussie over wie er meer geluk heeft gehad vind ik maar raar.

7 mei 2019 om 14:54

Het is alleen een domme vermelding wanneer het niet geluk is, maar een gevolg van kwaliteit waar je als ploeg zelf de controle over hebt. Dat is anders dan een arbitrale dwaling waarbij je de winnende maakt uit de daaropvolgende vreemd gegeven vrije trap. Dat is een externe factor. Dat verschil zou duidelijk moeten zijn voor de meesten met een gezond verstand.

6 mei 2019 om 22:57

er loopt bij city een half miljard op t veld ofzo. als je dan maar de kwartfinale van de cl bereikt en je moet tot en met de laatste speeldag vechten om de titel, dan heb je t in mijn ogen niet zo goed gedaan.

6 mei 2019 om 23:00

City gaat voor de tweede keer achter elkaar kampioen worden met voor de tweede keer bijna 100 punten. Noem het maar ‘niet zo goed gedaan’. Moet je anders voor de grap eens gaan opzoeken met hoeveel punten de vorige kampioenen wonnen..

6 mei 2019 om 23:00

@bochherief

de selectie van City heeft zelfs in totaal 1 miljard gekost

6 mei 2019 om 23:01

Nu ben je onzin aant verkopen, de 5-3 was onterecht afgekeurd. Dus niet onnozel doen he. Man man man. Triestig figuur!

6 mei 2019 om 23:07

Ach ja, wat de selectie gekost heeft zegt ook weer niet alles. Je moet nog steeds wel de juiste spelers aantrekken. Dat is nog best lastig. Kijk maar naar United.

6 mei 2019 om 23:10

@lizoke

ik ga me niet mengen in de discussie verder maar ik heb de herhaling gezien en die 5-3 van City was volgens de regels toch echt gewoon buitenspel hoor

6 mei 2019 om 23:10

Haha de 5-3 in de Champions League onterecht afgekeurd? Was gewoon buitenspel en het mooiste voetbalmoment tot nu toe in het Etihad.

6 mei 2019 om 23:13

@frisianreds

het hoeft niet lastig te zijn maar United maakt er een potje van. City koopt gewoon logischerwijs spelers in die al top waren in topcompetities zoals Sane, Laporte, Bernardo Silva (CL met AS Monaco) etc. United haalt allemaal spelers die er niet eens met kop en schouders boven uitstaken in een matige competitie zoals Dalot en Lindelof bv

City lijkt kampioen te gaan worden en dik verdiend. Spelen het mooiste voetbal van Engeland dus liever zij dan Liverpool.

6 mei 2019 om 22:57

Uiterst objectieve mening natuurlijk, beiden ploegen verdienen het gezien het puntentotaal dat ze behalen.

6 mei 2019 om 23:05

Ik denk dat zelfs de grootste Liverpoolfan probleemloos kan toegeven dat City het mooiste voetbal speelt. Daar bestaat toch gewoon geen discussie over? Ze hebben er natuurlijk ook het materiaal voor. Hun trio op de bank (sane,jesus,mahrez) is een betere aanvalshoede dan die van 'concurrenten' Arsenal, Chelsea, Spurs & United dus ja, op zich logisch dat ze het mooiste voetbal spelen en de titel pakken.

Vind het erg jammer voor Liverpool dat ze dit superseizoen zonder prijzen dreigen af te sluiten. Ik denk niet dat City nog punten laat liggen en een 3-0 tegen Barcelona ophalen zonder Firmino en Salah wordt aartsmoeilijk.. dus dan eindigt dit prachtig seizoen toch nog op een ietwat zure wijze. Had gehoopt dat de ene de titel en de andere de CL zou pakken.

6 mei 2019 om 23:12

Mooi voetbal is nogal subjectief. Ik hou meer van het Immer gerade aus voetbal van Liverpool dan het gebrij van City.

6 mei 2019 om 23:15

Maar tegen Klopp durven tegenstanders nog wel aan te vallen. Tegen Pep standaard een bus. Kan City ook weinig aan doen

6 mei 2019 om 23:28

Sane oke, maar Mahrez ne Jesus zijn hooguit mediocore.

7 mei 2019 om 05:57

Dan neem ik aan dat je ook hoopt dat Ajax de titel pakt in NL?

Dan gaat het dus toch gewoon weer city worden dit jaar denk ik, wel verschrikkelijk knap van die Kompany dat hij het nog steeds kan.

Off topic: voer nu maar gauw die absolute speeltijd in. Je wordt toch gek van dat spel de laatste minuten. Het ligt meer stil dan dat er gespeeld wordt.

6 mei 2019 om 23:01

Hij schiet een bal geweldig binnen, maar de beste man is toch echt aan vervanging toe. Voor hetzelfde geld werd hij er overigens af gestuurd met die harde tackle, gewoon te traag voor dit niveau

6 mei 2019 om 23:43

Nou met Kompany heb ik altijd het idee dat de verdediging stabieler stast bij city. Is een klasse beter als otamendi en een absolute leider.

7 mei 2019 om 14:56

Beter zijn dan Otamendi betekent niet dat Kompany niet rijp is voor vervanging.

Kompany wat een eindbaas. Zoveelste belangrijke goal voor city, maar dit was toch wel de mooiste. De tranen op het einde zeggen genoeg. Verdiende overwinning en ook een (waarschijnlijk) verdiende kampioenschap.

Hoe kan het nou maar 3 min zijn? Doelpunt en 6 wissels.. en dan nog het tijdrekken, daar worden ze dus voor beloond...

6 mei 2019 om 22:57

En dan ook Silva in de eerste helft een aantal keer laten ontsnappen aan rood.

6 mei 2019 om 23:00

Inderdaad. Maar dat vind ik ingebakerd in het voetbal, van amateur tot prof niveau.. Alleen al Aguero doet er ongeveer 3 minuten over om van het veld te gaan.

6 mei 2019 om 23:10

En tot die goal heeft die keeper van Leicester een minuut of 7 gepakt. Is altijd dubbel. Dan komt de aanvallende partij op voorsprong en pakt wat tijd en dan gelijk lopen zeiken

6 mei 2019 om 23:45

Ik vind het vanaf minuut 1 al irritant, ook als de keeper van mijn eiegn clubbie het doet. Keepers moeten wat eerder de gele kaart getoond krijgen, is ook goed voor de reserve keepers, komen die ook wat vaker aan bod.

Man man, wat een ploeg is dat Leicester toch! Wat een strijd, wat een passie en bovenal wat een mooi verzorgd voetbal. Beter dan al die dramaqueens van City, zie ze helaas kampioen worden.

6 mei 2019 om 23:09

Als je bij Leicester mooi verzorgd voetbal ziet, wat vind je dan van het spel van City?

6 mei 2019 om 23:54

Met het spel is niks mis, bij vlagen geniaal! Maar het theater erom heen vind ik verschrikkelijk

Leicester verdiende gewoon niet meer.. helaas floot dean vandaag anders had silva in de 1e helft in kunnen pakken. Wat een goal zeg, precies de man wie je t gunt die maakt m. Gefeliciteerd citizens

Knap dat Leicester nog aardig wat balbezit had, maar er was totaal geen intentie om daar ook mee aan te vallen. Zonde gezien hun kwaliteiten.

Geweldige goal, ook al was er helemaal geen druk op de bal. Kompany kon nog eerst even nadenken, rustig de bal klaar leggen. Rond dan natuurlijk wel heel lekker af.

City gewoon verdiend gewonnen zonder heel bijzonder te spelen.

Helemaal niks met die club maar mijn god wat een fantastische goal van een fantastische baas van een speler. Boegbeeld. Leek zelfs geëmotioneerd na het laatste fluitsignaal. Erg mooi.

Jammer. Leicester heeft zijn huid duur verkocht ook al spelen ze nergens meer om. En wat een goal van Kompany, als ik feet toch iemand van City gun is hij het wel na al die ellende met blessures. Moge zondag de beste de titel pakken en word flink nagelbijten.

balen. ik had het Liverpool meer gegund maar City zal nu wel kampioen worden. uiteindelijk wel gewoon verdiend natuurlijk als je over 38 wedstrijden boven aan eindigt

6 mei 2019 om 22:59

dat zeiden ze ook over ajax bij graafschap. de bal is rond, het is 11 tegen 11 enzo, wie weet wat de laatste speelronde zal brengen

6 mei 2019 om 23:01

@bochherief

ik hoop met je mee dat Liverpool het alsnog word. die zijn al te lang geen kampioen meer geworden. City zal die titel nog wel vaak genoeg pakken met die rijke sjeiks aan het roer

Pfoe die kans van Iheanacho in de 88e minuut. Als ie m rechtdoor schiet hangt ie. Schiet ‘m 6 meter naast, dan word je toch als Liverpool fan helemaal gek als je dat ziet haha.

6 mei 2019 om 22:59

Ja kan me wel zeker voorstellen dat er een hoop liverpool fans daar echt een woede aanval van hebben gekregen En begrijpelijk ook haha.

6 mei 2019 om 23:13

Zeker gezien het feit dat Iheanacho van City komt. Je zou bijna denken dat....als je een complotgekkie bent.

scoren laatste 4 games 5 doelpunten total, normaal scoren ze 5 per match ahaha. City speelde prima en verdienen het om kampioen te worden. Heel erg jammer voor Liverpool fans, maar ik zie ze dit niet meer weggeven.

Wereldgoal ?? Kom op zeg hij had 10 min voor te schieten . On geloofelijk dat Liverpool met 97 punten en 1 wedstrijd verloren geen kampioen gaat worden .

6 mei 2019 om 23:01

Ja wereldgoal. Ook al heb je zeeën van tijd. Volgend jaar beter.

6 mei 2019 om 23:02

Ach ja dat krijg je ook bij een vrije trap.. Dit is is een centrale verdediger die hem van buiten de 16 de kruising in rost als aanvoerder van een team dat moet winnen om kampioen te worden. Wereldgoal.

Complimenten voor city als united fan smul ik hoe ze elke keer voetballen echt geweldig. Maar wat speelde Pereira en Tielemans een dijk van een wedstrijd man man man wat goed waren ze.

Heb slechts de laatste twintig kunnen zien, maar wat een goed georganiseerd Leicester stond daar zeg. Het deed me even denken aan de strijdende Atletico van een paar jaar geleden.

Fantastische gestreden dit Leicester, helaas geen punten af kunnen sprokkelen maar ik moet ze echt de complimenten geven!

Ricardo Pereira stond werkelijk waar overal en zat overal tussen, heerlijke speler met veel snelheid en werklust.

Het blok Ndidi en Choudhury is werkelijkwaar een verademing, kunnen een man uitschakelen en heel snel de bal verplaatsen. Ze probeerde ten alle tijden op te bouwen. Daarnaast zijn ze beide erg jong, 20 en 23 dacht ik zo uit mijn hoofd.

Maguire blijft het goed doen en is een typische engelse verdediger die niet verzaakt en ook nog is naar voren kan voetballen.

Vardy heeft geen kans gehad maar heeft zich verdedigend de t*ring in gewerkt, Bleef maar kantelen en geen enkel moment verzaakt daarin.

Al met al staat er voor Leicester echt wel een lekker elftal waarbij ik alleen de buitenspelers niet erg top vindt. De verdediging met Pereira-Maguire-Evans-Chillwell en daarvoor Ndidien Choudhury is gewoon beter dan bij een pakweg United en Arsenal vindt ik.

6 mei 2019 om 23:13

Denk dat die rechtsback een transfer naar City heeft afgedwongen vanavond. Samen met Walker in de roulatie. Zal me niks verbazen. Zag 'm hiervoor ook al een keer goed spelen

Wat een zieke goal was dat. Sonde (maar begrijpelijk) dat leicester zo laf speelde. Dat terwijl er genoeg mogelijkheden zijn aanvallend gezien met voornamelijk Maddison & Vardy. Die Maddison gaat nog een grote worden daar in Engeland, net als Grealish van Aston Villa

Was ook gewoon de beste man bij City. Weer aantal waanzinnig goede passes zien geven recht door het centrum. Dat schuivertje was effe blazen, maar herstelt het heerlijk. Er zijn weinig spelers die zo vaak geblesseerd zijn die bij hun terugkomst meteen dat hoge niveau kunnen aantikken. Robben ook. Die stond er ook altijd direct. Het is hem gegund. Pracht van een mens ook.

Iedereen hoopt dat City punten verliest maar vergeet dat Liverpool tegen Wolves speelt dat het bijna alle top 6 ploegen lastig maakt

6 mei 2019 om 23:15

Maar Liverpool speelt thuis en Liverpool heeft heel dit PL seizoen pas 1x verloren

6 mei 2019 om 23:15

Dus de kans op een 2e word met de week groter

6 mei 2019 om 23:41

Maar nu moeten ze winnen, dus de druk ligt bij Liverpool. Kunnen ze daar mee omgaan? The Wolves kunnen vrijuit spelen.

Zieke goal zeg van Kompany. Helemaal als je hem van achteren ziet, schitterend.

En damn. Kelechi Iheanacho. Die kans op het eind. Dat had hem moeten zijn voor Leicester en Liverpool.

Tja. Ik zie dan mensen roepen dat veel mensen het City niet gunnen. Ik denk dat niemand echt een haat heeft voor City. Bedoel, ik kan wel ook genieten van het veldspel van City. Maar de gunfactor voor Liverpool, is gewoon ongelooflijk groot. En je gun het die gasten het na 20 jaar. Niks mis mee toch? Ik had ook stiekem gehoopt dat City hier punten zouden morsen Ik gun het Liverpool en Klopp het zo enorm. Ik bedoel, met 97 punten straks eindigen en dan nog tweede worden. Dat moet toch ongelooflijk pijn doen daar bij Liverpool. Maar goed, mij maak het ook niet uit als City alsnog kampioen wordt. Dan hebben die het ook schitterend gedaan met 98 punten, en wellicht staan ze straks met 3 prijzen met de FA Cup erbij.

Zal spannend worden op de laatste speeldag. Maar ik zie City het tegen Brighton het eerlijk gezegd niet meer weggeven.

6 mei 2019 om 23:59

Maak er maar 30 jaar van. 1990 voor het laatst. Ik gooide nog met mn poep zo lang is het geleden.

7 mei 2019 om 14:59

Gunfactor voor Liverpool is juist zeer laag. Ze kunnen over 300 jaar 1 wedstrijd verwijderd zijn van de titel en heel Engeland zou willen dat ze die verliezen.

Laten niet te vroeg juichen... Ze moeten nog uit naar BHA. Die vond ik gisteren Arsenal al behoorlijk lastig maken. Die gaan echt geen gespreid bedje neer leggen voor City thuis.. Zou nog wel eens moeilijk verhaal kunnen worden. City won ook maar 0-1 bij Burnley... Nee ik zie 't nog we gebeuren Liverpool kampioen word.

6 mei 2019 om 23:18

Voetballend leek het nergens op wat Brighton gister liet zien. Arsenal had na 20 min al op 2 3-0 moeten staan. Daarna zakte Arsenal volledig weg. Had weinig met goed voetbal te maken van Brighton.

Ik weet niet of je die wedstrijd Burnley City hebt gezien maar Burnley stond nog net niet met 11 man op de doellijn

6 mei 2019 om 23:35

Nou dan heb jij een andere wedstrijd gezien. Dan doe je Brighton echt flink te kort. Nee Burnley-CIty heb ik niet gezien. Arsenal-Brighton wel en ik vond Brighton groten delen van de wedstrijd echt wel goed voetbal spelen. Kijk alleen al naar Yves Bouma en Solly March

7 mei 2019 om 02:13

Man City is toch wel van een heel ander houtje gesneden dan Arsenal
City wint gewoon 0-3 van brighton

Toch bijzonder hoe een club als man city zoveel supporters kan hebben, zit geen ziel in, groot geworden door geld...

6 mei 2019 om 23:25

Totale onzin. Op Main Road zat er al 40.000 man en zelfs in de lagere divisie meer dan 30.000

Ik ben fan van City sinds Paul Bosvelt daar speelde. Dus dat was voor de money. Het kan dus wel

7 mei 2019 om 07:50

Sinds 1987 City supporter. Waarop basseer jij dat City geen ziel heeft? Ik heb een ex-speler van Manchester City gekend die in 1935 (!!!) reeds wedstrijden speelde op Maine Road voor 60.000 toeschouwers, die zelfs een wedstrijd op Maine Road speelde voor bijna 85.000 toeschouwers tegen Stoke City. Kort voor de tijd van het eerste kampioenschap. City heeft weinig successen gekend, maar heeft altijd een grote en loyale aanhang gehad. Ja, City is vanaf midden jaren 70 meer en meer afgezakt, zelfs 2 degradaties, maar is nu een topclub. Groot geworden door geld? Ja, maar dat is iedere topclub. Zelfs in de zogenaamde romantische tijd van het voetbal - van voor de 2e WO - werd er al met geld gesmeten. Geld bepaalt voor een groot deel succes, dat was 100 jaar geleden al zo, dat is nu nog steeds. Alleen is het geld steeds meer geworden, de investeerders zijn niet meer de locale rijke Engelsen, maar dat is een ander verhaal.

Kunnen we het niet gewoon alleen over die fantastische uithaal hebben?

7 mei 2019 om 02:14

Ben geen city fan, maar dat was nog eens een lekker schot zeg.

Wat een goal sjonge jonge....en lekker na al die blessures !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren