Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Man United sluit ‘broad agreement’ met Barça inzake Frenkie de Jong

Laatste update:

Manchester United is dicht bij een akkoord met Barcelona over de transfer van Frenkie de Jong. Volgens Sky Sports ligt er een zogeheten broad agreement voor een transfersom van 65 miljoen euro. Dat bedrag moet middels prestatiebonussen oplopen tot boven de 80 miljoen euro. Over de precieze invulling van de constructie wordt onderhandeld. De nieuwszender bevestigt dat de deal nog niet beklonken is, daar nog een aantal plooien gladgestreken dienen te worden. Er lijkt echter meer en meer vertrouwen te zijn dat de deal kan worden gesloten.

Het door Sky Sports genoemde bedrag ligt aanzienlijk lager dan de vraagprijs van Barcelona. De Catalaanse grootmacht hield tot nu toe vast aan een bedrag van rond de 86 miljoen euro. Het heeft er echter alle schijn van dat Barcelona United tegemoet komt. The Red Devils openden met een bod van 60 miljoen euro plus 10 miljoen euro aan bonussen. De persoonlijke voorwaarden vormen naar verluidt geen enkele blokkade. De Jong, die nog tot medio 2026 vastligt in Camp Nou, kan een meerjarige verbintenis tekenen.

Nu al alarmfase één voor Ten Hag: ‘Woede zal alleen maar toenemen’

De achterban van Manchester United begint zich te roeren vanwege het uitblijven van toptransfers.Lees artikel

De Jong moet de eerste zomerse versterking worden van Erik ten Hag, die het daar niet bij zal laten. United meldde zich al bij Ajax voor Antony, al lijkt de Braziliaanse vleugelspits te duur bevonden en wordt voorin gekeken naar alternatieven. Voor de posities achterin kreeg Ten Hag een afwijzing van Jürrien Timber, waardoor de coach zijn aandacht lijkt te verleggen naar ploeggenoot Lisandro Martínez. Denzel Dumfries van Internazionale is in beeld om de rechtervleugel in defensief opzicht te gaan bestrijken.

Barcelona is gebaat bij een goede verkoop van De Jong, daar de Catalanen financiële ruimte moeten vrijmaken voor de komst van Robert Lewandowski. De Poolse spits is al persoonlijk akkoord en heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar LaLiga, maar is in afwachting van eventuele verkopen. Frenkie de Jong wordt bij United gezien als belangrijke pion om terug te keren naar een dominante en dicterende speelwijze. "De supporters verlangen naar een groep spelers waarmee ze zich kunnen identificeren", stelt Sky Sports-journalist Jack Wilkinson.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 juni 2022 om 11:53

Frenkie heeft nog een pre-corona salaris.. uit de tijd van Bartomeu, is buiten alle proporties. Manutd zal dat moeten matchen, want Frenkie wil er, naast Europa League voetbal en het Engelse weer, natuurlijk niet financieel op achteruit.
Zelfs Dembele heeft moeite een nieuwe club te vinden (als free agent) vanwege zijn salariseisen.

28 juni 2022 om 14:05

Verwacht dat er ook wel een kans is dat Dembele naar UTD gaat, desnoods op een tweerjarige ovk oid. Transferpot UTD is 140 Mio en wordt alleen maar meer wanneer er spelers verkocht worden. Dus de vaste som van 65 gaat uit die pot de variabele niet, dat komt wel weer volgend seizoen of die er op. Daarnaast is dan Dembele ook interessant, kun je ook nog bijvoorbeeld 10 Mio tekengeld geven om zijn salaris iets te temperen en dan een kort contract. Dan nog Antony erbij voor 70 Mio en UTD krijgt aardig vorm.

28 juni 2022 om 18:01

Dat (Dembele) zou passen binnen het salarishuis, zeker na het vertrek van Pogba en goed zijn voor UTD. Werkt het niet hou je er iig een leuke transferwaarde aan over.

28 juni 2022 om 18:10

Dembele moet united helemaal niet willen hebben! Enorme overschatte speler.. en slechte instelling.. alleen maar money minded en zo weinig mogelijk ervoor moeten doen...

28 juni 2022 om 11:55

United weet ook dat Barca hem liever verkoopt. Met Gavi, Pedri, Kessie, Nico, Puig en Busquets heb je genoeg middenvelders.

28 juni 2022 om 12:02

Je gaat Puig en Nico toch niet met Frenkie vergelijken? En ook Gavi nog niet hoor.

Gavi is goed, maar is geen Pedri. Busi, Pedri & Frenk zijn in mijn ogen duidelijk de beste middenvelders.

Is Kessie trouwens al gepresenteerd?

28 juni 2022 om 12:03

Puig??? Die mag volgens mij gewoon vertrekken hoor. Snap niet dat iedereen zo lyrisch over hem was. Postbode voetballer. En geen 1 trainer die het in hem ziet zitten, dan is het wel duidelijk.

28 juni 2022 om 12:14

Ik vergelijk ze nergens! Ik zeg alleen dat je genoeg middenvelders hebt. Gavi is 17 en al international, die gaat alleen maar beter worden door te spelen. Dan is het mooi dat je dit kan regelen en nog 65 miljoen kan vangen.

28 juni 2022 om 13:07

Puig wordt de nieuwe Sergio Roberto man. Over drie jaar wordt ie 'opnieuw uitgevonden' als rechtsachter ofzo. Echt de meest overschatte speler aller tijden.

Dat zou in één klap veel van Willem IIs problemen na hun degradatie oplossen. Mooi voor ze.

28 juni 2022 om 11:52

Enig idee hoeveel ze dan zouden krijgen? En krijgt Ajax dan nog iets? Oprecht geen idee

28 juni 2022 om 11:59

Bij vorige deal van hem, was dat de reden dat rkc weer over ging op echt gras.
Dus sowieso goed voor het nederlandse voetbal

28 juni 2022 om 12:03

Willem2 krijgt gewoon een opleidingsvergoeding, hoeveel dit is weet ik niet, maar denk dat het om enkele tonnen gaat.
Ajax krijgt waarschijnlijk alleen het geld wat nog open staat van de transfer, ze hebben dacht ik geen doorverkooppercentage bemachtigd.

28 juni 2022 om 12:03

5 van het totale bedrag wordt verdeeld onder de clubs waar De Jong vanaf zijn 12e (tot 23e) heeft gespeeld. Arkel gaat niks vangen. Ajax vangt 650.000 euro, Willem II ontvangt 216.666,67 euro voor het jaar dat hij in hun eigen opleiding speelde. Daarna speelden ze samen in een gedeelde opleiding met RKC. Ze spraken een verdeelsleutel af waardoor Willem II 2/3e krijgt en RKC 1/3e.
Daardoor gaat Willem II, bij een bedrag van 65 miljoen euro, alles bij elkaar een dikke 1,8 miljoen euro krijgen. RKC krijgt een kleine 8 ton.

28 juni 2022 om 12:16

@j3ro3ntj33__ Willem II krijgt geen opleidingsvergoeding, aangezien Frenkie reeds 25 jaar oud is. Wel krijgt de club een 'solidariteitsbijdrage', hetgeen een stuk hoger uit zal vallen dan een paar ton.

28 juni 2022 om 12:18

Was het niet zo dat de jaren 18 tot 23 zwaarder telden dan de jaren daarvoor?

28 juni 2022 om 12:23

@littlelebowski 12 tot 15 telt minder zwaar. 16 tot 23 telt dubbel zo zwaar als de jongere jaren.

28 juni 2022 om 12:25

De vorige deal was zo lucratief omdat Willemii/rkc toen 10 doorverkooppercentage had bedongen nadat ze Frenkie voor 1 euro verkochten.

Deze keer is het de solidariteitssbijdrage alleen. Die is in totaal 5procent met 2 voor Ajax en 3 voor Willemii/rkc. Hoe dat dan weer is verdeeld tussen WII en RKC weet ik niet.

28 juni 2022 om 12:29

@misseva er klopt iets niet aan je rekensom volgens mij. Voor zover ik dacht te weten krijg je 0.5% voor ieder jaar dat Frenkie bij je heeft gespeelt vanaf zijn 16e. Bij Ajax heeft hij 4 seizoenen onder contract gestaan, van 2015 tot 2019. Dat zou dus 2% moeten zijn (en dus 1.3m) wat de 'taart' voor WII en RKC kleiner zou maken.

28 juni 2022 om 12:32

@littlelebowski Wat betreft de solidariteitsbijdrage, werkt het alsvolgt:
- Kalenderjaar van 12e t/m 15e is 5 van de 5 van het transferbedrag
- Kalenderjaar van 16e t/m 23e is 10 van de 5 van het transferbedrag

In het geval van een transfer wordt dat kalendaar berekend tot aan de dag van de transfer.

28 juni 2022 om 12:41

@maykel24

In 2009 wordt Frenkie twaalf jaar oud en in augustus 2015 vertrekt hij naar Ajax, wat betekent dat:
- Voor 2009 t/m 2012 wordt er 5 van 5 van 65 miljoen uitgekeerd, dus viermaal 162.500 euro;
- Voor 2013 en 2014 wordt er 10 van 5 van 65 miljoen uitgekeerd, dus tweemaal 325.000 euro;
- Voor 2015 wordt er tot aan de transfer eind augustus uitgekeerd, dus zo'n 70 van 10 van 5 van 65 miljoen, wat neerkomt op 227.500 euro;

In totaal wat betreft de solidariteitsbijdrage tot aan de transfer naar Ajax dus 1.527.500 euro. Dat moet dan tussen 2009 en 2014 (de periode waarin Willem II en RKC een gedeelde opleiding hadden) wel verdeeld worden.

Naast de solidariteitsbijdrage, kan er ook nog een opleidingsvergoeding bijkomen. Echter, dit is alleen van toepassing wanneer (1) de speler voor het eerst geregistreerd wordt als professional, of (2) bij transfers tot aan het einde van het kalenderjaar waarin de speler 23 jaar oud wordt. In dit geval is dat dus niet van toepassing.

Dit is even een snelle berekening, dus geen garanties. Het juridische aspect ligt me wat beter dan de uiteindelijk rekensom, haha.

28 juni 2022 om 12:43

@j3ro3ntj33__, Al zou Ajax wel een doorverkooppercentage hebben bemachtigd, dan is de opbrengst 0 euro. Percentage wordt alleen berekend over de verkoopprijs minus de aankooprijs (incl. bonussen).

@tullius, Opleidingsvergoeding wordt alleen betaald bij transfers van spelers die nog geen 23 zijn geworden of dat jaar 23 worden. Wel hebben ploegen recht op een solidariteitsbijdrage van totaal 5 waar de betreffende speler tot en met hun 23e hebben gespeeld elke keer opnieuw als de speler weer getransfereerd wordt.

28 juni 2022 om 12:58

@tullius: bedankt voor de gedetailleerde berekening, maar dat is dus aanzienlijk minder dan de 2.6M (1.8 voor Willemii) die hierboven eerder werd genoemd door Misseva.

Overigens weet/wist ik niet of dit wordt berekend vanaf geboortemaanden of seizoenen. Op basis van jouw overzicht (en je lijkt er verstand van te hebben ) lijkt dit dus per maand te gaan.

Die opleidingsvergoeding is toch alleen bij transfer onder de 23 en daarna niet meer?

28 juni 2022 om 13:08

@4fredondo Yep, excuus. Voor mijn gevoel was Frenkie nog wat jonger, haha. Eeuwig talent!

28 juni 2022 om 13:47

Scheel iig een hele lastige berekening 😂 en mogen de mensen volstaan met je berekening hierboven 👍

28 juni 2022 om 12:05

Krijgen wel een stuk minder dan vorige keer geloof ik. Toen kregen ze nog een doorverkoop percentage, nu zullen ze een opleidingsvergoeding krijgen. Altijd mooi meegenomen in ieder geval.

28 juni 2022 om 12:11

Toch een dikke 1,8 miljoen euro, als mijn vlotte rekensom klopt. Geen idee hoeveel ze achteruit gaan door de degradatie, maar dit zal dat verlies toch een heel eind opvangen.

28 juni 2022 om 12:43

@misseva88 Het mooie is daarnaast dat dat bedrag binnen 30 dagen na de registratie van de speler bij de nieuwe club betaald dient te worden, dus zal Willem II niet eindeloos hoeven te wachten, terwijl het betalen van het normale transferbedrag vaak wel pas veel later komt.

28 juni 2022 om 12:26

Zitten ze nog steeds met dat doorverkooppercentage? Kunnen ze misschien een goede speler daarvan halen

28 juni 2022 om 13:03

@hans2001 Dat lijkt me niet aannemelijk. Over het algemeen geldt zo een beding enkel voor de eerstvolgende transfer, dus niet voor deze transfer.

65 miljoen zou wel een uitstekende prijs zijn voor United. Zeker als je die vraagprijs van 85 miljoen hoort. Maar goed United moet nog wel steeds een verdedigende middenvelder halen. Snap niet waarom ze er nog niet met 1 in verband gebracht zijn.

28 juni 2022 om 11:55

Frenkie is toch een cvm?

28 juni 2022 om 12:01

Ja, maar natuurlijk geen echte verdedigende middenvelder.

28 juni 2022 om 12:00

Met Frenkie, Fred en Mctominay heb je drie die defensief toch wel hun mannetje staan? En ja, Mctominay is niet het niveau wat je moet nastreven.

Wellicht vandaar de interesse in Martinez. Die kan ook als CVM, maar ook als CV en LB uit de voeten?

28 juni 2022 om 12:21

Dat blijft ook wel gek idd. Een echte stofzuiger is nodig maar daar blijft het rustig onder. Nog steeds vind ik het erg gek rondom de jong omdat die zelf niet wilt vertrekken. Maar goed dat is denk ik nog even afwachten.

28 juni 2022 om 12:43

De vraag is natuurlijk of hij echt niet wil vertrekken. Er gaan inmiddels ook geluiden op dat dat allemaal onderdeel was van het spel om de prijs te drukken en dat hij zelf al lang rong is met United.

28 juni 2022 om 12:52

Dat zou kunnen natuurlijk, maar hoe groot is die kans? Barca is zijn droomclub, Barcelona is zijn stad samen met Mikky. Dat is echt anders dan het grauwe Manchester. Kan ik mij lastig voorstellen maar goed.

Hiermee wordt er eigenlijk aangegeven dat er geen nieuws is. Met een zogeheten "broad agreement" koop je alsnog niets als United zijnde. Laten we hopen dat er snel een akkoord is, beide clubs profiteren hoe dan ook van zo'n deal.

Het gaat gebeuren. Dit kan gewoon niet anders dan dat hij de deur in Barcelona achter zich dicht gaat trekken. Persoonlijk vind ik het heel jammer. Dit is en blijft zijn droomclub. En helaas ook voor jou Mikky. Niet meer bruinbakken meer in de Catalaanse zon. Nu maar mooie foto's in de regen schieten voor je kledingmerk.

28 juni 2022 om 12:57

'Ook voor jou Mikky'. Hahaha je schrijft het alsof je zeker weet dat Mikky je comments leest. Doe haar ook even de groeten van mij!

Het lijkt inderdaad te gaan gebeuren. En dat is maar beter ook denk ik, het lijkt er allerminst op dat Barcelona Frenkie koste wat kost wil behouden. Dan had ik het als Frenkie zijnde wel geweten. Sportief lijkt het me ook geen onverstandige keuze aangezien Ten Hag als geen ander raad weet met Frenkie. Ik zie het wel zitten!

Logisch dat United geen 86 miljoen neertelt voor De Jong. Iedereen weet wat de situatie is bij Barca en De Jong is een van de weinige die waarde heeft en gemist kan worden.

Heel veel zin om deze jongen in de PL aan het werk te zien! Hoe verkeerd hij bij Barca is gebruikt is echt opmerkelijk, zeker wanneer je het verschil ziet met wedstrijden van Oranje.

Natuurlijk de beste transfer in jaren voor United mits hij goed wordt gebruikt. Fred, Bruno, Frenkie kan zeker een functioneel middenveld gaan worden. Graag nog een aanvaller en veelzijdige verdediger.

28 juni 2022 om 11:58

Dat denk ik ook wel trouwens. Al vraag ik mij af waar Frenk dan komt te spelen.
Persoonlijk vindt ik Frenkie het beste als LCM naast een speler. Dan kan hij vanuit die positie (uitzakkend naar de Cv's / naar de LB positie) het spel verdelen.

Maar Fred is wel een linkspoot en kan vrij weinig met rechts. Of zal Frenkie dan gewoon rechts spelen?

28 juni 2022 om 12:03

Hoe Frenkie met zijn rechterbeen van links steeds naar binnen kapt om de bal de andere kant op te spelen, kan dat andersom met Fred ook vanaf rechts naar links. Ik ben ook heel erg benieuwd naar James Garner waar ik goede dingen van heb gezien.

28 juni 2022 om 13:49

Fred kan bijna niks met rechts? Fred is vrijwel geheel tweebenig…

Dat hij met beide benen niet zo goed kan voetballen is een andere discussie, maar het verschil tussen links en rechts is bij weinig spelers zo klein als bij hem..

En zoals footballcr7 hier zegt: benieuwd naar Garner. Zal waarschijnlijk backup worden van Frenkie, is een vergelijkbare speler.

Hopen op nog een aankoop op het middenveld. Het liefst Declan Rice.

28 juni 2022 om 17:27

Declan Rice kan je denk ik wel vergeten. Die zal vast en zeker hoger mikken dan United, gok ik.

Tevens heb je dan meer dan 120 miljoen uitgegeven aan 2 defensief ingestelde middenvelders.

28 juni 2022 om 12:19

Nou.. er moet sowieso nog een verdedigende middenvelder bij!
Daarnaast mag United uitkijken naar centrale verdediger & aanvaller(s).
Backs is iets voor later nog!

28 juni 2022 om 13:50

Het liefst Declan Rice erbij en Matthijs de Ligt. Verder heeft United niet per se iets nodig. Aanvallers sowieso niet in ieder geval, daar heb je een overvloed aan talent rondlopen. Antony zou dan ook echt een vreselijke aankoop zijn.

Amad, Shoretire, Garnacho, Pellistri, Rashford, Sancho, Martial, Cristiano, Bruno Fernandes, eventueel zelfs Greenwood nog. Meer dan genoeg.

28 juni 2022 om 17:28

Antony zou vreselijk zijn qua bedrag - rendement verhouding inderdaad.

Maar dat er voorin wel wat bij mag, vind ik wel.

Amad, Shoretire, Garnacho, Pellistri, daar ga je de oorlog niet mee winnen.
Cristiano is een bewezen topper. Sancho komt wellicht los. Rashford zit al heel lang in een dip, idem voor Martial overigens...

Greenwood weet ik niet eens hoe het daar mee zit, maar verwacht ik niet veel van momenteel.

Elanga kan je nog wel wat van verwachten dan eerder, gok ik.

Met alle respect, ik snap dat we op de plek van Frenkie genoeg alternatieven hebben, maar om dat geld dan grotendeels op te maken aan een spits die dit jaar 34 Jr. wordt is niet verstandig. Lijkt wel of elke president in zijn termijn succesvol wilt zijn i.p.v te denken voor het langer termijn, hetzelfde is met die deal, dan hebben ze een financiële injectie op korte termijn maar een verzwakking op langer termijn .

28 juni 2022 om 11:59

Een beetje zoals de politiek he, het bestuur van Barca is al jaren zijn eigen hachje aan het redden om vervolgens geen fundament neer te leggen. Alles om in het nu maar goed voor de dag te komen, jammerlijk lukt dat dan ook niet eens.

Als Barca (Laporte) dit soort deals gaat sluiten dan is er niets veranderd als het gaat om verkoopbeleid van Bartomeu. Ondertussen de hoofdprijs betalen voor inkomende transfers.

Hij moet het nu echt laten zien bij United. Geen smoesjes meer dat hij misbruikt wordt.

28 juni 2022 om 12:03

Als hij het dan daadwerkelijk laat zien, was het ook geen smoesje, maar een goede constatering dat hij misbruikt werd.

28 juni 2022 om 12:14

En alsnog kon hij een Busquets op 1 been niet op CVM eruit spelen.
Maar nee, hij moet in een dubbele pivot spelen.

Als je enorm talentvol bent dan kan je op meerdere posities spelen en indruk maken.
Maar zelfs met alle talent in de wereld lukte hem niet op een halfpositie zijn eigen te maken.
Dan ben je niet goed genoeg.

28 juni 2022 om 12:59

We gaan het meemaken als de transfer doorgaat. Er zijn wel meer grote spelers die het bij de ene club niet echt konden brengen, maar vervolgens weergaloos waren bij andere clubs.

En nee, dat hoeft niet als je enorm talentvol bent. Het hangt er namelijk net vanaf waarin je uitzonderlijk getalenteerd bent. Veelzijdigheid is een ander talent dan een specialisme.

28 juni 2022 om 13:51

We hebben het over een middenvelder dat niet eens op een half positie goed kan spelen. Er wordt niet naar hem gevraagd om als linksbuiten of rechtsback te spelen.
Heeft veel minuten gemaakt des ondanks, heeft op zijn eigen positie zelfs gespeeld als enige 6. Maar dan wordt er gezegd dat hij als 6 moet spelen met een CVM naast hem. Zo raken de excuses noot op.

28 juni 2022 om 14:08

Jij doet ook net alsof hij helemaal niet heeft geleverd. Je hebt het over niet goed spelen, maar Frenkie heeft ook een hoop wedstrijden wel geleverd. Als Barcelona vorig jaar die wedstrijd bij volgens mij Granada niet had verloren, hadden ze zelfs een grote kans gehad op de titel en had het liedje compleet anders geweest.

Het is er bij Barca niet helemaal uitgekomen, zoals de verwachting was, maar dat is eigenlijk het geval voor elke speler van Barcelona in de afgelopen jaren. Je kunt zijn kwaliteiten duidelijk zien en de kans is ook zeker aanwezig dat dit er veel meer uitkomt als het systeem op hem wordt ingericht, zoals bij Oranje het geval is.

Zie het als Lukaku bij Chelsea. Die stond ook bij Chelsea gewoon in de spits, maar het kwam er niet zo uit, door de andere taken en spelopvatting. En ik zie hem gewoon weer losgaan bij Inter aankomend seizoen.

Bijzonder de de Jong nog voor zoveel geld verkocht kan worden. Heeft soms leuke potjes gespeeld bij Barcelona. Maar voor het bedrag dat hij is binnengehaald zou je verwachten dat hij het middenveld zou domineren. Dat is hem toch te vaak niet gelukt. Hoop dat het hem wel gaat lukken bij United, dat is niet alleen goed voor United maar ook voor het Nederlandse voetbal(oranje en of ten Hag slaagt in het buitenland) Vrees echter dat dit in de lijn van afgelopen jaren ligt met de aankopen van United en ze weer miljoenen gaan zien verdampen.

28 juni 2022 om 11:58

Als dynamische middenvelder die in de 16 moet komen is het een modale middenvelder. En zo is 'ie heel vaak gebruikt.

28 juni 2022 om 11:59

Volledig mee eens. Heeft hij ook totaal de trap/het schot niet voor, om als echte 8 te fungeren die in de box komt en veel goals maakt.

Zet hem gewoon in een tandem naast een Fred, denk dat het dan wel goed komt.

Frenkie de Jong weg doen om een oude Lewandowski te halen, gekte bij FC Barcelona.

Een middenveld in de toekomst, als Busi stopt, met Frenkie - Gavi - Pedri is toch gewoon meer dan prima.

Verder hebben ze al Aubameyang en moeten ze eerst maar eens andere deadwood als Braithwaite verkopen...

Frenkie naar United voor 60 miljoen zou ik een prima deal vinden. Had Arsenal ook graag zien gaan voor hem voor dit bedrag. Nog liever Frenkie dan Viera, omdat ze niet te vergelijken zijn (viera is aanvallender).

Verder hoop ik dat Arsenal dan vaart zet achter Martinez. Lees hier dat hij de 2e target is na Frenkie.

Dumfries zou ik niet kopen. Met Wan Bissaka heb je een defensief sterke back en met Dalot eentje die aanvallend wat meer brengt normaliter...

Trouwens, kan die Wan Bissaka met zijn defensieve kwaliteiten en tackles niet als RCV spelen. Weet een United volger dat?

28 juni 2022 om 12:04

Frenkie is inmiddels 25. Hoe lang wil je niet wachten totdat Busquets niet meer speelt?
Moet me een beetje denken aan Lingard. Die werd ook heel lang gezien als talent.
Xavi heeft hem te licht bevonden.

28 juni 2022 om 12:34

Frenkie met Lingard vergelijken is echt disrespect.

28 juni 2022 om 13:22

Niet. De Jong moet daar gewoon weg, want dit werkt simpelweg niet.

28 juni 2022 om 12:32

1 V 1 is hij 1 van de, zo niet de beste tackler die ik in jaaaren heb gezien. Echt ongekend vlijmscherp zijn tackles zijn!
Echter is het voetballend iets minder & aanvallend matig!
Ook kan AWB niet koppen, dus luchtduels verliest zowat altijd.
Ik weet het niet, denk dat het op sommige momenten ideaal zou uit pakken.

28 juni 2022 om 12:52

Ik zou in de pre season hem gewoon eens als RCV proberen. Wellicht naast Varane?

Klopt het dat Ajax nog steeds wacht op een groot percentage van de verkoopsom van Frenkie aan Barcelona? Dan kan die 65 miljoen direct doorgestuurd worden naar Amsterdam.

28 juni 2022 om 12:24

Compleet onzin. Bankgaranties zorgen er voor dat dat geld altijd komt

28 juni 2022 om 12:36

Klopt idd. Treurig wel

Wat baal ik hiervan zeg. Zet de jong controlerend neer en je hebt één van de beste ter wereld op zijn positie.. Hij gaat vlammen onder ten hag, die gaat hem niet verpesten door hen geforceerd te laten aanvallen, terwijl zijn kracht daar totaal niet ligt..

Stiekem hoop ik dat Frenkie zelf zegt niet te willen.

Poeh wat een fikse aderlating wordt dit voor Barcelona. Het is echt maar de vraag of ze komend seizoen mee dingen om het kampioenschap. Ik ben bang van niet. Denk dat Real Madrid en een Sevilla of Atleti met kop en schouders boven hen uitstijgt.

De Jong bij United is een mooie transfer. Voor zowel Ten Hag als Frenkie himself. Mooie competitie, heel veel duels, fantastische sfeer. Echter één nadeel; het weer. Brrr...

28 juni 2022 om 12:23

@cancellara

Dit is toch sarcastisch ?

28 juni 2022 om 13:19

Dit is gewoon een aderlating voor Barcelona hoor. Als Busquets geblesseerd raakt, hebben ze wel een probleempje en wie gaat nu z'n gebrek aan verdedigende inbreng compenseren?

28 juni 2022 om 13:23

Kessie

28 juni 2022 om 13:29

@sirius

Laat ik al vooropstellen dat Frenkie echt wel een goede voetballer is en dat zijn kwaliteiten hier op VZ soms onderschat worden door sommige leden.

Echter ben ik een voorstander van de verkoop van Frenkie omdat we aan de ene kant gewoon geld nodig hebben om andere noodzakelijke plekken in te vullen en aan de andere kant omdat Frenkie niet onmisbaar is voor dit Barcelona. Toen Pedri uitviel zagen we pas wie de echte patron op dat middenveld is.

Als Busquets geblesseerd is zie ik Kessié daar wel spelen, die komt transfervrij over.

28 juni 2022 om 14:10

Nee, hoor. Barcelona zonder de motor op het middenveld (frenkie) gaat niet meedingen om het kampioenschap. Tel daarbij de wisselvalligheid van Aubameyang, F. Torres, O. Dembélé en Depay op en je kan zomaar 6e of 7e worden.

28 juni 2022 om 14:24

@cancellara

Er is maar 1 motor op het middenveld en dat is Pedri, niet Frenkie beste vriend. Na de terugkeer van Pedri in januari werden we gelijk beter, werd het spel vloeiender en scoorden we makkelijker. In April valt Pedri terug uit en het spel ging gelijk weer naar beneden.

Frenkie is een goede voetballer, begrijp me niet verkeerd, maar niet onmisbaar voor dit Barcelona. De toekomst zit in Pedri en Gavi, tel daar nog de transfervrije komst van Kessié bij en we gaan er niet echt op achteruit.

29 juni 2022 om 21:54

Mua, ik zou Pedri geen motor willen noemen. Uiteraard een geweldig talent, maar wel echt iemand waarbij het moet komen in balbezit. Als Barcelona de bal niet heeft, is Pedri ook maar 1 van de 11. Niet omdat hij verdedigend slecht is of zo, maar hij is gewoon een spelverdeler. Puur op de bewoording is De Jong veel meer een motor, die ook veel verdedigende arbeid levert.

Frenkie, Frenkie toch, wat doe je jezelf aan. United moddert al 9 jaar wat aan, de kans dat het nu ineens wel de juiste weg inslaat is nihil, dus waarom dan toch naar het regenachtige Manchester.

Dit is zonde, er is daar geen enkele speler beter geworden in al die jaren, het eindigt alleen maar in teleurstelling. (op de bankrekening na dan) Het Nederlands elftal heeft een Frenkie nodig die zich ontwikkelt tot een speler die behoort tot de absolute wereldtop.

28 juni 2022 om 12:36

Beetje vertrouwen in Erik, die gaat weer een mooi team bouwen hoor

28 juni 2022 om 12:43

Met Erik is niks mis, al is werken op dit niveau voor hem allemaal nieuw, maar om de boel te veranderen heb je de hele club nodig, en in het verleden is gebleken dat hier geen sprake van is bij United.

Aan het begin zal het nog wel meevallen, dan is iedereen gemotiveerd met een frisse coach en een nieuw begin, maar die weken zijn zo voorbij en dan moet er een structuur staan die tegen een stootje kan.

28 juni 2022 om 12:47

Welk team? United heeft maar 140 miljoen euro voor de transferperiode. En ze geven meer dan de helft uit aan De Jong. Dat gaat niet werken.

28 juni 2022 om 13:34

In het verleden is de hele club ook niet op zijn kop gezet. Dat gebeurt nu wel. Woodward en co. zijn eindelijk weg. Er zijn enorm veel mensen (gedwongen) opgestapt en vervangen en dit proces is nog gaande. De eigenaren hebben ook beloofd meer te zullen investeren in de faciliteiten (waaronder Old Trafford) om deze weer van het hoogste niveau te laten zijn. Fans worden meer betrokken bij beslissingen. Het is lang geleden dat er zulke grote veranderingen plaats hebben gevonden bij United. Natuurlijk moeten we nog maar afwachten of al deze veranderingen het gewenste effect zullen hebben maar fans hebben in ieder geval voldoende reden om hoopvol te zijn.

28 juni 2022 om 14:24

Was ook wel nodig. Hopelijk zien de eigenaren van United het licht zoals nu bij Arsenal ook lijkt te gebeuren. Denk dat jullie ongeveer door hetzelfde proces moeten gaan al heeft United wel meer aanzien en geld..

28 juni 2022 om 16:34

Vooralsnog zijn dat wel vooral beloftes. Dat je wil investeren in faciliteiten is gewoon ook nodig om de waarde te behouden, niet zozeer blijk van groei.

Als je ziet wat er daar nodig is na een rampzalig seizoen, en je zo weinig leest over versterkingen en daadkracht, dan vrees je toch weer voor het ergste.

Dat Ragnick zomaar van de hand is gedaan, terwijl je zou zeggen dat er een duidelijk plan moet zijn geweest, is op zijn minst raar te noemen.

Ik zou er als fan in ieder geval geen vertrouwen in hebben voordat er daadwerklijk wat gebeurt. Te lang zijn er beloftes gedaan.

28 juni 2022 om 13:18

Die ontwikkeling gaat hij bij Barcelona niet vinden. Die stellen Busquets op die positie op. Bij Manchester United is 1 ding wel bijna 100% zeker: De Jong gaat gewoon weer in z'n kracht spelen daar. Dat alleen is eigenlijk al reden genoeg om het te overwegen. Overigens is Barcelona momenteel ook 1 grote puinhoop. Op het veld oogt het allemaal net wat stabieler en het speelt leuker voetbal, maar daarbuiten is het een ramp.

28 juni 2022 om 14:35

Dat Barca Busquets opstelt op de cvm positie is niet gek. Frenkie heeft het nooit waargemaakt op de cvm positie en heeft zijn beste wedstrijden bij Barca gespeeld als cm. Onder Man United zie ik hem wel floreren want die spelen met de punt naar voren zoals hij bij Ajax deed. Dan presteert Frenkie het beste. Bij Barca hebben we zijn positie gewoonweg niet.

28 juni 2022 om 16:30

Oh hij moet daar ook wel weg, maar ga dan niet naar Manchester United. Dan wissel je de ene afvalberg in voor de ander. Er moeten zat clubs zijn die Frenkie willen hebben, al denk ik dat United wel verreweg het meeste wil betalen.

29 juni 2022 om 21:52

@lebuffon - Maar ligt dat niet aan de beeldvorming? Busquets is een nachtmerrie voor de eigen verdediging. Op die positie kun je beter iemand hebben die veilig speelt en verdedigend z'n steentje bijdraagt, dan iemand die aan de bal prima is maar werkelijk 0 verdedigende inbreng heeft.

Ik zou het heel jammer vinden, en hopelijk steekt Xavi hier een stokje voor. Aan de andere kant begrijp ik het wel want er is geld nodig om weer financieel gezond te worden. Sky Sports is vrij betrouwbaar dus we zullen het snel horen.

28 juni 2022 om 13:30

Mochten ze het geld gebruiken om weer wat gezonder te worden, kan ik het volledig begrijpen en juich ik het zelfs toe. Maar dat gaat, denk ik, niet gebeuren. Die som zal waarschijnlijk meteen een andere transfer moeten dienen.

Er is sprake van 65 miljoen vast + 20 miljoen aan variabelen. Details over de variabelen zijn nog niet bekend, maar zullen geen onhaalbare zaken tussen zitten.

En nog steeds zegt Frenkie dat die niet wilt vertrekken. Laporta wil hem schijnbaar wel hebben voor het geld maar Xavi wou hem best behouden dacht ik? Ook Frenkie is tevreden bij zijn droomclub. Blijf het toch best een rare stap vinden vanuit Frenkie zijn kant. United zelf is niet gek maar hij is zo gesetteld in Barcelona samen met Mikky. Maar goed, even afwachten of hij echt weggaat.

Oeps, vervelend voor Mickey, Haha, die zal liever in Barcelona blijven. Manchester is qua klimaat en stad 10 stappen achteruit

Barcelona zou wel helemaal gestoord zijn als ze de transfersom van Frenkie (minus achterstallig bedrag aan Ajax en opleidingsvergoedingen enzo) helemaal in Lewa gaan stoppen. Dan ben je je cashcow kwijt, en Lewa heeft geen restwaarde.

28 juni 2022 om 14:06

@vernon

Ik weet niet of je de voorbije jaren de uitgaande transfers van Barcelona hebt gevolgd, maar wij houden quasi nooit restwaarde over bij geen enkele van onze spelers.

Als je een 33-jarige speler wilt aantrekken zal daar ongetwijfeld ook wel aan gedacht worden hoor. Frenkie is eig een 1+1 deal. Je incasseert een mooie transfersom + je bent van zijn torenhoge salarispost af.

28 juni 2022 om 14:38

Als we Lewa halen voor meer dan 40 miljoen is dat wel wanbeleid. In principe heb je met Auba al een spits dus waarom er telkens op Lewa wordt gefocust snap ik niet. Een cv, lb en rb hebben we echt nodig en een vervanger voor Dembele als hij vertrekt.

28 juni 2022 om 20:12

@fcbinsider

Zeker heb ik die gevolgd, en wat is het resultaat? Een enorme schuld. Dit is hoe je dat krijgt.

Dat beleid van Barcelona zou prima zijn als je operationele winsten voldoende zijn om die aankopen te financieren en af te schrijven. Helemaal prima. Maar dat is bij Barca niet zo.

29 juni 2022 om 13:09

@vernon

Dat kwam vooral ook omdat Barcelona het summum was (samen met Real Madrid) voor topvoetballers.

Eens je daar bent kon je je nergens verbeteren, niet sportief en niet financieel. Resultaat , spelers blijven er tot hun 33-34 en vertrekken dan of wel transfervrij of wel voor een heel lage transfersom.

Voor alle partijen de beste oplossing. Barcelona heeft geld nodig, Manchester United heeft De Jong min of meer nodig en het avontuur van De Jong bij Barcelona is toch een klein beetje mislukt, ondanks het feit dat hij ontzettend veel gespeeld heeft. Blijven aanmodderen op een positie waar hij niet rendeert heeft geen zin en zolang Busquets nog niet achter een rollator loopt, blijft hij daar spelen. Daar moet je niet op willen wachten als De Jong zijnde.

Ik hoop dat het snel rond is. F.d jong heeft nou niet echt een toegevoegde waarde gehad bij barca statistieken zijn goed maar een balletje van links naar rechts heb je niet veel aan

65 miljoen euro voor Frenkie De Jong zou wel echt een koopje zijn voor Manchester United! 🙂 Dat is nog minder dan ze voor Harry Maguire betaald hebben!

De clubs mogen het volgens de media dan wel dicht bij een akkoord zijn, maar ik heb niet het gevoel dat Frenkie de stad Barcelona voor Manchester of wat er in de buurt licht te verruilen. En dan heb je nog Champions League voetbal VS Europa League. En je komt weer in een ploeg in opbouw.

De volgende miskoop..De zware fysieke competities die MU spelen zal ook voor Frenky te hoog gegrepen zijn. Iedere week 2 a 3 x top presteren. Daar was zijn tijd bij Barca nog peanuts tegen . En hij is er gewoon niet geslaagd. Voor dat aankoopbedrag en salaris had hij gewoon top moeten zijn, waar hij ook maar speelde( positie) Daarbij.. CR en Fernandes zijn er ook nog.. Krijg je hetzelfde als met Busquets bij Barca. Frenky 2de keus…

Ik dacht frenkie helemaal niet naar united wilde? Heeft die zelf niets in te brengen dan?
Oke.. maar ik zou het niet doen Frenkie... de manier waarop jij speelt gaat je heel veel tikken opleveren in Engeland.. ik zei het altijd al tegen de jeugd die ik trainde, als je veel tikken krijgt betekend dat 1 ding... je houdt de bal te lang bij je... haha.. gekheid.. ik ben een enorme frenkie fan en als het doorgaat hoop ik echt dat hij op zijn eigen plek komt te spelen!!

Zat er wel aan te komen natuurlijk. Spijtig, aangezien hij een speler was die erg trots en blij was om voor dit logo te spelen. Meerdere keren aangegeven dat het zijn droomclub is.. Zo spelers zie je als fan natuurlijk graag, ongeacht wat er zich nog afspeelt.

Over Frenkie zelf: heeft het zeker niet zo slecht gedaan als veel mensen willen doen geloven, maar heeft ook nooit zijn stempel gedrukt zoals er wel verwacht werd imo. Volgens veel mensen werd hij niet 'op zijn positie' gebruikt, maar ik kijk iedere wedstrijd.. Ongeacht welke positie hij speelde, iets aan hem gaf altijd de indruk dat hij toch niet 100% in zijn element was. Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die hem wekelijks bezig zien en mijn mening hierover delen. Ik had hem graag zien blijven, er is nog niets definitief..maar waar rook is, is vuur. Moest het zo zijn, hoop ik het maximale eruit te halen qua bedrag.

Met Pedri, Gavi en Nico ziet de toekomst er op het middenveld er alvast goed uit, zeker met Kessie nu nog als aanvulling en Pablo Torre die volgens vele erg getalenteerd is. Ik kijk alvast uit naar het nieuw seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren