Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Lyon werkt mee aan transfer Depay; terugkeer naar Engeland lonkt’

Laatste update:

Olympique Lyon is bereid mee te werken aan een transfer van Memphis Depay, zo weet Manchester Evening News te melden. De Franse topclub zou ondanks zijn goede statistieken niet geheel tevreden zijn over de aanvaller, en willen praten met geïnteresseerde clubs over een overgang. Liverpool is op dit moment het meest concreet voor de Nederlandse spits.

Depay kwam dit seizoen bij Lyon tot twaalf doelpunten en vijftien assists, verdeeld over vier verschillende competities. Hoewel de clubleiding tevreden is over die aantallen, denkt men dat de dribbelaar ‘de benodigde focus’ mist om de absolute top te bereiken, aldus MEN. Daarom staan les Gones niet onwelwillend tegenover een afscheid van de 25-jarige Oranje-international, die in 2016 overkwam van Manchester United.

Daarnaast speelt mee dat Depay nog maar twee seizoenen vastligt bij Lyon en volgend jaar zomer significant minder waard zou zijn dan nu het geval is. De Fransen hopen dat de spits annex vleugelspeler in juni indruk gaat maken bij het Nederlands elftal tijdens de Nations League en daarmee zijn transferopbrengst kan stuwen.

Liverpool neemt komende zomer afscheid van Daniel Sturridge, die de club transfervrij gaat verlaten. The Reds worden al langere tijd in verband gebracht met Depay. Overigens heeft zijn oude werkgever Manchester United de eerste optie op de Nederlander, omdat de club bij zijn overgang naar Lyon een terugkoopclausule opnam. The Red Devils zijn op dit moment echter niet van plan om die optie te lichten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
24 mei 2019 om 14:54

Allemaal niet goed genoeg om een seizoen in de spits te spelen vrees ik. Sanchez moet sowieso weg. Rashford en Martial hebben de potentie, maar missen echt de consistentie, ervaring in die positie. Een spits die 10 goals scoort in een seizoen kan echt niet.

24 mei 2019 om 16:16

Blijf je dat maar volhouden? Met elke wedstrijd is het duidelijk dat Lukaku niet van het niveau Van Persie, Rooney, Van Nistelrooy is. Hij is ook niet van het niveau Kane, Aguero, Suarez, Lewandowski. Hij scoort elk seizoen een redelijk aantal voor je, maar zelden een aantal wat je verwacht voor de topscorer van een kampioen. Begint echt een vreselijke dooddoener te worden. Gros van zijn goals zijn tegen lagere ploegen, ik heb hem echt weinig beslissend zien zijn in de grote wedstrijden. Flat track bully.

24 mei 2019 om 16:38

Vind dat Depay zich juist goed ontwikkelt als spits, hij moet naar een club gaan waar ze hem halen voor die positie en niet als buitenspeler.
Toen hij vorig seizoen in de spits terecht kwam in april toen werd die opeens veel constanter in zijn prestaties.
Dit seizoen is ook de klik er met Dembele totaal niet, hij heeft hem letterlijk nog geen enkele assist gegeven, die klik heeft die wel met Traore bijvoorbeeld.

Hij draait een minder seizoen nu maar ik zie hem niet per se slagen als buitenspeler bij een club als Liverpool, als spits acht ik de kans groter.

24 mei 2019 om 16:41

Rashford heeft 22 wedstrijden als spits gezien waarbij hij betrokken is geweest bij 12 goals. (8 doelpunten en 4 assists). Dit heeft hij gedaan in 1720 minuten. Dus per 143 minuten betrokken bij een doelpunt. projecteer je dit op 38 volle BPL wedstrijden zou dit resulteren in betrokkenheid bij 24 doelpunten. 16 goals en 8 assists. Dat zijn geen killercijfers maar toch niet onaardig.

Martial als linksbuiten heeft 17 wedstrijen gespeeld. Daarbij is hij betrokken geweest bij 10 doelpunten (8 doelpunten en 2 assists). Dit heeft hij gedaan in 1081 minuten. Dus per 108 minuten betrokken bij een doelpunt. Projecteer je dit op 38 volle BPL wedstrijden resulteert dit in een betrokkenheid bij 31 doelpunten. 25 gescoord en 6 assists.

Uiteraard zijn deze jongens nooit zo constant maar het laat wel zien dat hun cijfers gezien de gespeelde minuten echt niet slecht zijn. Mits ze maar op de juiste plek gezet worden.

toevoeging:
Kane dit seizoen heeft als spits 2427 minuten gemaakt en was betrokken bij 22 doelpunten ( 17 goals en 5 assists). dit komt neer op 110 minuten per betrokkenheid bij een doelpunt.

Ik zie Liverpool niet als geschikte kandidaat voor Depay op dit moment, daar wordt hij vooral wisselspeler. Zit eerder te denken aan die ándere club uit Liverpool, met Marcel Brands natuurlijk als bekende...

24 mei 2019 om 14:54

Ik zie Liverpool juist wel als geschikte kandidaat. Shaqiri wordt verkocht en Sturridge gaat weg. Memphis heeft bewezen de kwaliteiten te hebben en kan rouleren met Mane, Salah en Firmino. Memphis zal wel vaak vanaf de bank beginnen, maar bij schorsingen of blessures kan hij gerust basis staan. Goede aankoop zou het zijn!

24 mei 2019 om 14:56

Ik zie het ook wel voor me hoor. Zeker omdat Depay in de spits kan en aan de zijkant.

24 mei 2019 om 15:03

@diegelbereds ja, maar jij bekijkt het vanuit t oogpunt van liverpool.

Maar wzawzb020 vanuit t oogpunt van Depay. Die moet gewoon ergens basisspeler zijn en belangrijk zijn (al heeft ie dat zelf in de hand natuurlijk).

24 mei 2019 om 16:09

depay is gewoon goed. klopp is net als Koeman de geschikte trainer. gewoon doen

24 mei 2019 om 16:15

Precies, Als Memphis vertrouwen gaat krijgen dan is hij niet te stoppen. Mark my words

24 mei 2019 om 19:23

Kan wel zijn maar bij Liverpool is hij geen basisspeler. En we weten allemaal hoe goed bankzitten is voor het vertrouwen van Depay.

24 mei 2019 om 16:13

Ik zie hem ook slagen bij Liverpool heb al in een eerdere post aangegeven dat Firmino dan een linie terug kan zakken op zijn favo positie namelijk als 10. Echt een zieke aanval heb je dan

24 mei 2019 om 17:22

Eerder andersom: Depay is niet de meest geschikte kandidaat voor Liverpool. Everton zou voor hem meer perspectief bieden, maar aan de andere kant: hij heeft altijd zo'n grote mond over de wereldtop. Dat de concurrentie zo zwaar is mag dan voor hem geen belemmering zijn.

24 mei 2019 om 18:56

Kijk je wel eens voetbal? Als Firmino geblesseerd is hebben ze geen vervanger. Origi is een ander type, terwijl Depay met zijn spel wel op Firmino lijkt.

Kom terug naar psv! Bergwijn naar Ajax en Memphis naar PSV. Ik teken ervoor. Comeback lost son!

24 mei 2019 om 14:59

Hij kan 5x zoveel verdienen buiten Nederland, hij kan altijd nog terug bij PSV om af te bouwen.

24 mei 2019 om 15:28

Ik denk dat hij zich niet zo druk meer maakt om het geld. Engeland is passé. Misschien Spanje is iets voor hem. Real ofzo. Maar psv zit in zijn hart. Hijs welkom!

24 mei 2019 om 16:18

Hahah zich niet druk maakt om geld? Depay leeft een super luxe leven en houdt van uitgeven. Dat gaat minder worden als hij naar PSV gaat.

Real is te hoog gegrepen, die gaan voor de absolute top. Depay streeft hier wel naar, maar zijn niveau is gewoon lekker bij een subtopper en daar de man worden voorin. Bij United zag je ook dat hij zich constant wilde bewijzen etc.

24 mei 2019 om 16:35

Engeland is passe? Please explain.

24 mei 2019 om 17:07

Excuses dit moet Nederland zijn.

Het moet bij Depay mentaal wel echt goed zitten als hij terugkeert naar Engeland gezien zijn vorige periode daar. Toen was hij niet slecht, maar na een stap hogerop een jaar later een stap terug te moeten doen is niet prettig.

Er gaan geruchten dat Origi weggaat bij Liverpool. In dat geval denk ik dat Depay best een geschikte speler voor hun kan zijn. Kan zowel op de vleugels als in de spits en heeft meteen al een connectie met Wijnaldum (en Van Dijk).

memph is een degelijke voetballer. niet meer, niet minder. zo'n jongen moet ge(de)paayt worden door een trainer als van gaal, alleen dan wordt het optimale uit die jongen gehaald. hij is het laatste jaar goed bijgetrokken en daarmee ook van essentieel belang voor het nederlands elftal geworden. ga zo door!

24 mei 2019 om 15:01

Door van Gaal... dat was bij man united ook niet het geval.

Zou een erg mooie club zijn voor Depay dat hij zeer waarschijnlijk bij de CL winnaar gaat voetballen.
Geweldige aanval heeft Liverpool dan met Salah, Depay en Mane.

24 mei 2019 om 15:04

uhm...je snapt dat ie als sub gehaald wordt voor die 3 die er nu lopen?

24 mei 2019 om 15:36

@contona

Dus jij zet Bobby zomaar op de bank ? Firmino is wel een paar klasse beter dan Depay hoor.

Je moet Depay nu ook niet overschatten dat doet die zelf al genoeg...

Depay moet je niet meer als vleugelspeler gebruiken, komt daar totaal niet tot z'n recht. Als spits is hij als menig club een interessante optie, zowel 1e als 2e keus. Zelf zou ik niet naar Liverpool gaan, die hebben Firmino/salah die in de spits spelen. Die speel je als Depay-zijnde niet uit de basis.

United, Chelsea, Dortmund zouden best mooie stappen voor hem zijn. Zou daar echt de spits kunnen zijn.

24 mei 2019 om 14:55

Salah speelt ook vaak rechtsbuiten. Firmino moet Depay wel uit de basis kunnen spelen voor de spits positie.

24 mei 2019 om 15:07

Denk het niet, Firmino is klasse en een geweldige teamspeler.

24 mei 2019 om 15:26

Depay heeft meer talent dan Firmino. Alleen mentaal moet Depay sterker worden.

24 mei 2019 om 15:42

@contona

Jij bent Firmino zo zwaar aan het onderschatten ongelooflijk 😅

Bobby is niet voor niks de meest geliefde van de 3 aanvallers op Anfield.


24 mei 2019 om 15:48

Depay meer talent dan Firmino... De vrijdagmiddagborrel is al begonnen bij jou blijkbaar. Firmino beheerst alle facetten van het spel beter, behalve het afstandsschot.

24 mei 2019 om 15:59

Nou als je ziet wat Depay allemaal bij Oranje laat zien. Dat zie ik Firmino niet doen bij Brazilie. Als Depay dat ook bij zijn club kan laten zien gaat hij zeker beter worden dan Firmino.

24 mei 2019 om 16:21

Beste mensen Firmino is geen spits, snap het nou is een keer.. Hij is een nummer 10

24 mei 2019 om 16:42

Speelt anders wel in de spits.

25 mei 2019 om 01:20

Als je naar de wedstrijden van Liverpool kijkt dan zie je dat hij een valse 9 is dat komt neer als een 10. Firmino is een type speler die creatief is en vooral een speler die vele meters maakt voor zijn teamgenoten. Memphis doet dat niet. Omdat hij de vrije man is voorin. Als je kijkt waar Firmino speelde in Duitsland ook als 10 en deed dat naar behoren

24 mei 2019 om 15:01

Ik denk wel dat Liverpool een geweldige optie voor hem kan zijn. Alleen dan moet Klopp hem wel echt graag willen. Dan kun je namelijk met Memphis in de spits spelen, die uitzakt in het middenveld. En met Firmino terug op het middenveld, die juist diep gaat. Met twee controleurs daar achter kan dit perfect werken denk ik, omdat zowel Firmino als Memphis bereid zijn hard te werken. Maar goed, het vraagt dus een verandering van systeem en de vraag is of Klopp dat wil. Dortmund zou ook een mooie optie zijn inderdaad. United en Chelsea verwacht ik niet, tenzij daar een trainer komt die snapt hoe Memphis speelt en hem volledig in zijn kracht wil laten spelen, zoals Koeman bij Oranje.

24 mei 2019 om 15:08

Ik denk wel dat Ole en Sarri dat zouden kunnen/willen. Maar 4 aanvallers lijkt me vrij riskant bij Liverpool, zou misschien kunnen.

Arsenal heeft een buitenspeler nodig. Samen met lacazette en Aubameyang zou het een super voorhoede zijn met Memphis

24 mei 2019 om 16:07

Ziyech, Memphis, Lacazette en Auba.... Dat zou echt een krankzinnig mooie aanval zijn.

24 mei 2019 om 16:08

Als je dan Ziyech vervangt voor Özil, die toch van een hoger niveau blijft en zo ver ik weet niet weg gaat.

24 mei 2019 om 16:16

Als Özil blijft zal Ziyech niet komen, dus zal dan inderdaad Özil/ziyech zijn.

24 mei 2019 om 17:01

Dan nog vind ik Memphis ongeschikt om te komen. Arsenal mist juist diepgang en dat biedt Memphis niet. Hij rendeert het beste als spits die inzakt, maar daar hebben we Lacazette al. Aubameyang zorgt voor diepgang, maar daar moet een vleugelspeler bij die ook voor diepgang zorgt. Zo'n type als Sterling zou geweldig zijn voor Arsenal, omdat zulke ballen altijd gevaarlijk zijn.

24 mei 2019 om 17:07

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Ziyech een geweldige speler en hij laat waanzinnige dingen zien. Echter, de PL is anders dan de Eredivisie en de CL dus als hij het daar ook laat zien wil ik jouw mening misschien wel overnemen, maar op dit moment staat hij nog een treetje onder Ozil.

Bij Liveprool wordt-ie hoogstens 12e man. Daar lijkt hij me niet geschikt voor.

Hij kan beter lekker naar Arsenal gewoon in plaats van Liverpool. Bij ons speel je, je zo de basis in. Auba-Laca-Depay voorin zou bizar sterk zijn, daarachter Özil en de goals komen wel.

24 mei 2019 om 16:40

De goals komen sws wel, ook zonder Depay zijn er genoeg gemaakt. Wij moeten ons verdedigend verbeteren en buitenspelers met een actie halen. Depay voelt zich het fijnst in de spits, als je hem haalt heb je 3 spitsen waarvan er dan 2 op de flank moeten. Gaat imo niet werken. Dan heb je ook nog eens Mkhi en Iwobi die ook geen flankspelers zijn en dus meer naar binnen trekken. Het wordt veel te druk in het midden.

Liever 1 gevestigde flankspeler en 1 talent naast Nelson erbij. Maar eerst de focus op de defensie graag. Iemand die samen met Holding voor lange tijd het centrum kan gaan vormen.

24 mei 2019 om 18:10

Auba wordt toch ouder hè. Aanvallende back-ups hebben we niet. Welbeck is weg en Nketiah komt net kijken. Als wij met 2 spitsen gaan spelen zijn we simpelweg meer nodig, anders moet je non-stop je formatie wijzigen als een van twee wegvalt (dat bleek dit seizoen allesbehalve succesvol te zijn).

Een flankspeler halen heeft momenteel helemaal geen nut, want je speelt niet met vleugelspelers. Liever een back-up striker zodat je altijd met Auba en Laca in de spits kan staan. Auba op de flank is namelijk ook niet altijd een doorgaand succes gebleken omdat hij simpelweg geen goede assist in huis heeft.

Je hebt wel gelijk m.b.t. de defensie. Daar valt de winst te behalen. Als we afgelopen seizoen een sterk centraal duo hadden gehad was minimaal 10-12 punten meer geen gekke gedachte. Ben alleen benieuwd wat er beschikbaar is met het budget van Arsenal. Ik verwacht namelijk weinig goeds.

24 mei 2019 om 18:12

Precies dit dus. Laten we eerst maar eens voor een stabiele verdediging zorgen. De reden dat wij nooit mee doen om het kampioenschap is dat we altijd te veel tegengoals krijgen. Scoren is bijna nooit het probleem geweest. Ik vind Liverpool op dit moment het perfecte voorbeeld van waar Arsenal naartoe moet: verdedigers halen. Kijk naar de invloed van Virgil van Dijk, Alisson, Robertson en TAA. Ze slikken veel minder tegengoals en Robertson en TAA zorgen ook nog eens voor aanvallende impulsen. Wat mij betreft halen we deze transferperiode twee CV's en een linksback (Tierney, Chilwell, Upamecano, Tah). Als er geen aanvallende impulsen komen zou ik dat nog niet eens erg vinden.

24 mei 2019 om 18:14

Tierney zie ik bijvoorbeeld als goede linksback. Eigenlijk zie ik hem als een aankoop a la Robertson. Ik denk ook dat je hem voor max 25 miljoen binnen hebt. Een CV (het liefst twee) zal veel lastiger worden. Ik snap je punt wat betreft Auba en Laca trouwens heel goed. Ik denk alleen dat je dat beter de volgende transferperiode kunt doen. Ik zie liever een stabiele verdediging voor komend seizoen, waarbij Nketiah, Nelson, Willock en Smith-Rowe als back-ups meer kansen krijgen.

Zou in mijn ogen een fantastische opvolger van Sturridge zijn, die zelf jammergenoeg zijn niveau al tijden niet meer haalt, maar ook nog steeds een goede spits blijft. Voor Memphis zelf op het eerste gezicht misschien niet de meest logische stap, maar aangezien hij bij Lyon ook niet zeker is van een basisplaats, zou hij onder Klopp als eerste vervanger van de vaste 3 wel een hele belangrijke schakel kunnen worden voor Liverpool. Wanneer hij zich op die manier wel gewaardeerd zou voelen, met betere spelers om hem heen zich kan blijven ontwikkelen, wordt Liverpool ook echt beter door hem en hoeven ze wanneer Firmino niet beschikbaar is niet weer met Wijnaldum in de spits te spelen. Al verwacht ik ook dat Klopp dit überhaupt nooit weer in z'n hoofd haalt!

Ondanks dat United overigens een terugkoopclausule heeft, en hij in een 2 spitsensysteem een fantastisch koppel (eventueel als vervanger van Lukaku) zou kunnen vormen met Rashford, Martial of Greenwood, lijkt het me onverstandig terug te keren want daar willen ze maar niet beseffen dat bovengenoemde spelers geen vleugelspelers zijn, en ze een broodnodig tekort hebben aan wingers (dus aanvoer, dus creativiteit, dus doelpunten) want die zijn in de tijd van Van Gaal al al stuk voor stuk geloosd en/of omgeturnd tot back. Wanneer Memphis daar weer word gebruikt als vleugelspeler of wel als spits maar met Rashford en Martial op beide flanken, en weer afgerekend word op assists of doelpunten word dat deceptie United 2.0 en komt hij nooit meer van het label 'te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken' af.

Depay past absoluut bij Liverpool. Zoals hij bij Oranje speelt is precies zoals de spitsen onder Klopp ook spelen. Maar of hij daar een basisplaats verovert is een 2e. Hij zal Firmino niet snel verdringen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren