Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lucca en Warmerdam slachten Heracles; Sávio kan Jong PSV niet redden

Laatste update:

Jong Ajax heeft Heracles Almelo maandagavond zijn eerste nederlaag van het seizoen in de Keuken Kampioen Divisie toegebracht. De ploeg van John Heitinga werd bij de hand genomen door met name Lorenzo Lucca, die de twee openingsdoelpunten maakte. Donny Warmerdam verdubbelde de score na rust met eveneens twee goals: 4-0. Iets verderop won het verrassend presterende Jong AZ van FC Dordrecht (3-1), terwijl Jong PSV in eigen huis hard onderuit ging tegen TOP Oss (0-3).

Jong Ajax - Heracles Almelo 4-0
Voor Heracles bleek het een groot nadeel om op maandag op bezoek te moeten bij Jong Ajax: de beloften traden aan met Francisco Conceição en Lucca in de basis, spelers die op een vrijdagavond vermoedelijk gespaard zouden worden voor eventuele minuten in het eerste. Het duo bleek in elk geval een gigantische versterking voor Jong Ajax, dat zeker het eerste uur heer en meester was tegen de titelfavoriet uit Almelo.

Met name Conceição was met zijn dribbels een ware plaag voor de defensie van Heracles, maar de schoten van de Portugese rechtsbuiten misten keer op keer richting. Het openingsdoelpunt viel in de laatste minuut van de eerste helft uit een hoekschop van Conceição. Youri Baas hakte de bal enigszins fortuinlijk terug voor het doel, waarna Lucca niet twijfelde om de bal uit de draai binnen te volleren: 1-0.

De boomlange Italiaan zag kort na rust een directe volleypoging uit een hoekschop gekeerd worden door Michael Brouwer. Een nieuwe inzet van Lucca was na een klein uur spelen vanuit een lastige hoek wél voldoende om de goalie van Heracles te passeren: 2-0. Een kwartier voor tijd wist Donny Warmerdam uit een rebound van dichtbij de 3-0 in te tikken. De verdediger profiteerde van voorbereidend werk van Amourricho van Axel Dongen, die Navajo Bakboord op de achterlijn prachtig dolde en vervolgens op Brouwer schoot. Warmerdam tikte in de slotfase uit een lage voorzet van de net ingevallen debutant Rafael Sarfo zijn tweede binnen: 4-0.

Jong PSV - TOP Oss 0-3
Jong PSV, met Ki-Jana Hoever en Sávio in de basis, kende een avond om snel te vergeten. Nadat de bezoekers in de beginfase al de betere kansen hadden, beloonden de Ossenaren zichzelf in de 25e minuut. Een voorzet van Jearl Margaritha belandde bij de tweede paal, waar verdediger Trevor David vrij stond om in te koppen. Een minuut voor rust verdubbelde de ploeg van trainer Kristof Aelbrecht de score. Dit keer was Justin Mathieu de gevierde man, nadat hij zijn schot via Jong PSV-doelman Niek Schiks in het doel zag belanden. Drie minuten na rust was de wedstrijd beslist, nadat Toshio Lake met een droge schuiver het net vond. Sávio werd na een uur vervangen door Dante Sealy; Hoever werd in de rust gewisseld.

Jong AZ - FC Dordrecht 3-1
FC Dordrecht begon goed aan de wedstrijd en kwam al binnen vijf minuten op voorsprong via Samuele Longo. De Italiaanse spits schoot van dichtbij hard raak. Dordt had de kansen om de voorsprong uit te breiden, maar vond Sem Westerveld meerdere keren op zijn pad. In de tweede helft kregen de bezoekers de deksel op de neus. Zeven minuten na de onderbreking kreeg Damienus Reverson de bal voor zijn voeten en schoot hij in de korte hoek raak: 1-1. Nog geen tien minuten later had Jong AZ de voorsprong te pakken. Uit een hoekschop wist Misha Engel zijn hoofd tegen het leer te zetten: 2-1. De beslissing viel in de 63e minuut, toen Soulyman Allouch vrij mocht doorlopen op Dordrecht-doelman Liam Bossin en niet faalde.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Willem II3622954175
2Roda JC Kerkrade36201243572
3FC Groningen3621873971
4FC Dordrecht36181352367
5De Graafschap36195121062
6ADO Den Haag35161182159
7Jong AZ Alkmaar3615813-153
8NAC Breda3514912551
9MVV Maastricht3614814150
10FC Emmen3514615-648
11Helmond Sport3513814-247
12SC Cambuur3613716-146
13VVV-Venlo3612915-545
14Jong Ajax36101016-1040
15FC Eindhoven3581512-1239
16Jong PSV359719-2034
17Telstar359620-2033
18FC Den Bosch368919-2733
19TOP Oss3610323-3133
20Jong FC Utrecht355921-4024

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Competitie vervalsing

5 september 2022 om 22:00

Eens. Snap niet dat er nog steeds geen duidelijke regels zijn, zoals bijv. in Spanje bij de b elftallen. Vaste selectie en klaar. Ritme opdoen dan maar in oefenwedstrijden of met de -19. Maar niet de kkd ervoor misbruiken.

5 september 2022 om 22:02

Inderdaad. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om hier fatsoenlijke regels voor te maken. Conceiao, Lucca, Hoever en Savio horen hier niet te spelen.

6 september 2022 om 00:21

@Benzema. Hoezo hoeven ze hier niet te spelen? Om hun transferwaarde? Wat een onzin zeg. Het zijn broekies die meer kosten dan de selectie van heracles. So what? Financiële verschillen zijn er overal. Als je ambities hebt moet je toch wel iets beter voor de dag komen tegen Ajax B. En dit soort dingen worden alleen de wereld in geroepen als een team verliest.

6 september 2022 om 00:30

Het feit dat een directe concurrent van Heracles straks op een vrijdagavond tegen een veel zwakker Jong Ajax speelt (omdat sommige spelers misschien in het weekend als wisselspeler voor het eerste nodig zijn) is zeker een vorm van competitievervalsing.

6 september 2022 om 00:35

Omdat als Lucca en die Portugees iedere wedstrijd bij jong zouden spelen, dan zijn ze meteen de grootste kandidaat voor de titel. Ff los van blessures dan. Vind het daarom ook oneerlijk als je ze tegen A wel in zet en tegen B niet.

Mogen echt wel wat regels voor komen wat mij betreft. Bijvoorbeeld ingekochte kwaliteit max 21 jaar en transfersom (of optie tot koop) maximaal bijv. 3 mio. Dat bedrag is al hoog voor KKD begrippen.

6 september 2022 om 00:39

Omdat dat eerste elftal spelers zijn. Wat mij betreft zouden eerst elftal spelers niet meer met Jong mee mogen doen.

6 september 2022 om 00:45

En jou reactie zou precies honderd graden omgedraaid zijn als het andersom was.
Ik denk dat er dan zelfs kamervragen over gesteld zouden worden.

6 september 2022 om 07:13

Honderd graden andersom, dan kijken we er in een vrij aparte hoek tegenaan moet ik zeggen

6 september 2022 om 08:10

@azfan70,

Ga je bij de rest dan ook zeggen dat ze maximaal 21 jaar mogen zijn ?

6 september 2022 om 18:06

omdat Heracles verloren heeft als ze hadden gewonnen had je niets gehoord die jongens voetballen misschien 15 minuten in Ajax 1 er zijn regels voor een speler mag volgens mij niet ouder zijn dan 23 maar piepen als ze verliezen

5 september 2022 om 22:02

Ik denk dat wanneer Ajax op vrijdag had gespeeld 2 namen zeker niet mee hadden gedaan en misschien 3. Conceicao, Lucca en 1 vd backs. Verder had de opstelling er redelijk hetzelfde uit gezien. Conceicao speelde een helft en Lucca een uur. Ook na de vele wissels en het echt jong jong was vond ik Ajax de betere. Maar dit is natuurlijk makkelijk scoren. Neemt niet weg dat de opzet op deze manier niet ideaal is maar dat weten we nu wel.

5 september 2022 om 22:02

Eens. Transferwaarde van Lucca en Conceicao bijna het dubbele van de gehele selectie van Heracles. Maar de Heracles die ik vandaag zag had ook van Ajax B1 verloren.

6 september 2022 om 00:16

@eindtovenaar. Allemaal leuk een aardig maar als ze promoveren is het verschil nog groter. Dan is het Bergwijn vs de selectie van Heracles. Wat een gezeik zeg. Als je ambities hebt hoef je er niet zo kansloos af te gaan.

6 september 2022 om 00:23

Wat een niet relevante opmerking. Het gaat hier om competitievervalsing, doordat Heracles mogelijk tegen een heel ander, en sterker team speelt dan een concurrent potentiële promovendus, die op vrijdag speelt. Dat geluid hoor je toch bij veel clubs, dat ze direct na het vaststellen van de speelkalender gaan kijken of ze op vrijdag of maandag spelen tegen de 2e teams? Dat staat helemaal los van de ambities van Heracles en of ze vanavond zelf goed of slecht gespeeld hebben.

6 september 2022 om 05:30

Logisch dat een Ajacied dit natuurlijk zegt, haha.

6 september 2022 om 14:47

Ik vind niet dat de totale transferwaardes ertoe moeten doen. Die van Heracles is ook hoger dan bij Dordrecht. Wat ik wel graag zou willen zien is dat er na 31 Augustus niet meer geschoven mag worden met de selectie spelers tussen de teams. Daar zijn transferdeadlines voor en is het professioneel voetbal. Teams moeten op die datum hun selectie vast hebben liggen. Ook lijkt het mij fijner als speler van bijvoorbeeld jong Ajax. Je weet met wie je traint en speelt.

5 september 2022 om 22:12

Lwkker makkelijk om je daarachter te verschuilen na zo'n wanprestatie. De spelers van Ajax1 die meededen, en dat waren er niet veel, hebben nog helemaal niets bewezen op het hoogste niveau.

5 september 2022 om 22:12

Snap het echt niet. In Italië speel je oefenwedstrijd tegen goede regionale amateurs. Hierin spreek je af om geen ernstige overtredingen te maken. En zo kan je ritme opdoen. Dit zorgt voor een oneerlijke strijd. Elke keer als de jong teams op maandag spelen dan zie je teveel spelers van het eerste meedoen.

5 september 2022 om 22:24

Dat valt wel mee hoor de laatste jaren. Vroeger was het erger. Toen had je wel eens Riedewald, Bazoer en Tete in het veld staan die al een seizoen basisspeler in Ajax 1 waren geweest. Of een Veltman/Klaassen die terug kwamen van een blessure. Met de nieuwe regels is dat niet meer mogelijk. Volgens mij mag je niet meer in een beloftenploeg voetballen als je ouder bent dan 22. Vroeger mocht je nog 3 dispensatie spelers gebruiken. Een Conceicao is "maar" 19 jaar en 1 keer ingevallen in Ajax 1. Tuurlijk is Conceicao kwaliteit van buitenaf, maar het is echt niet meer zoals 5 jaar terug waar opeens 4 internationals in het veld kunnen staan.

6 september 2022 om 02:36

De spelers die je opsomt hadden echt een andere status toen der tijd. Nu 5 jaar verder zijn die allemaal gegroeid. Net als dat ajax is gegroeid en super talenten van 19 kan aantrekken.

5 september 2022 om 22:22

Heracles - ADO 4-0
ADO - Jong Ajax 4-0
Jong Ajax - Heracles 4-0

Zegt genoeg toch?

5 september 2022 om 22:27

Achja jong psv haalt er nog 1 extra bij van het eerste en verliest 0-3 van top oss. Zegt dus niet alles. Blijven talenten. Veel jongens zullen beter worden dan elke voetballer in de KKD, maar op 18/19-jarige leeftijd kan je ook weleens zwaar door het ijs zakken of juist ver boven je niveau spelen.

5 september 2022 om 22:34

@ Andres13

Mogen die clubs die graag willen promoveren getest worden? Anders krijg je taferelen zoals Volendam die promoveert en vervolgens direct met 7-1 van PSV en 4-0 van Sparta op de broek krijgt.

Kijk ook waar Jong AZ staat op de ranglijst. Die 'grote mannen' van de kampioenskandidaten moeten zich echt gaan schamen.

5 september 2022 om 22:41

Inderdaad na 38 wedstrijden op een promotieplek eindigen is niet genoeg. Test de clubs eerst nog even voordat ze de eredivisie in mogen.

5 september 2022 om 22:43

Nee, dit zegt helemaal niets. Als het wel iets zou zeggen, zouden de meeste wedstrijden niet gespeeld hoeven worden; dan berekenen we gewoon ff wat de uitslag gaat worden.

5 september 2022 om 22:48

Zo is het niet bedoeld Fcvd44.
Met testen bedoel ik een hoger niveau halen zodat clubs beter bestand zijn tegen de Eredivisie na promotie.

Daarom benoem ik ook bewust Jong AZ,. Dat zijn echt nog jonkies en zij veranderen niet vaak van elftal. Je ziet hoeveel van die mannen van grote KKD clubs moeite met hen hebben. Laat staan die op ED niveau.

5 september 2022 om 22:57

Heracles krijgt een moeilijk seizoen.

5 september 2022 om 23:25

Doen mogen zeker getest worden, maar dan wel steeds tegen een zelfde elftal....

5 september 2022 om 23:35

Getest worden doe je maar lekker in een oefenwedstrijd. Er moeten gewoon vaste selecties komen voor jeugdelftallen.

6 september 2022 om 01:06

Wat dat zegt, de gemiddelde leeftijd van de Ajax selectie is rond de 19 jaar en op die leeftijd ben je wisselvallig.

6 september 2022 om 02:38

En dan ook nog eens een Jong Az die echt alleen maar spelen met "Jong Az" spelers die sporadisch aan de bank bij het eerste mogen ruiken.
Een Myron v Brederode,Maxim Dekker,Barasi en Peer Koopmeiners bijvoorbeeld doen al niet eens meer bij Jong mee.

6 september 2022 om 08:14

@andres,

Zegt vooral dat jonge spelers vaak niet stabiel zijn.

Of wil je zeggen dat Lucca en Concenciao beter zijn dan heel Heracles bij elkaar?

Dit zijn 2 spelers die samen amper 30 minuten in het eerste hebben gespeeld.

5 september 2022 om 22:55

Competitievervalsing is dat je als veertiende kan eindigen en nog kunt promoveren dankzij de play offs, dat is meer competitievervalsing dan de jong elftallen.

5 september 2022 om 23:00

Hou toch op man.

Heracles is een favoriet en wil graag terug naar de Eredivisie.
Kom op, dan moet de club wel kunnen winnen van een team met Conceicao, Lucca en Pierrie.
Ze laten zien niets te zoeken hebben in de Eredivisie.

KKD teams moeten juist blij zijn. Dit trekt het niveau omhoog. Je kan je beter meten tegen dit soort jongens dan semi-profs of 16 jarige talenten

5 september 2022 om 23:06

Absoluut niet, gewoon binnen de regels. Misschien moet je die maar eens doornemen…

5 september 2022 om 23:08

Die Sarfo die erin kwam op rechtsback bij Jong Ajax. Wat een bizarre rush en versnelling bij dat vierde doelpunt. Niet normaal. Eentje om in de gaten te houden.

5 september 2022 om 23:40

Riep je dat ook tegen jPSV en jAZ?

6 september 2022 om 00:08

Nee hoor, ze zijn jong genoeg voor in een jong team te spelen, dus niks mis mee. Heracles speelde als een natte krant en had geen moer te vertellen. Niks vervalsend aan.

Donny Warmerdam met 2 goals? Wonderen zijn de wereld nog niet uit.

5 september 2022 om 22:17

Reken je maar nog niet rijk, speelde verdedigend weer een bijzonder matig wedstrijd. Een krappe voldoende hooguit, maar alleen omdat Heracles verder niet heel gevaarlijk werd.

5 september 2022 om 22:18

Het is wel duidelijk dat Ajax geen moreel besef heeft, behalve als het om Ihattaren gaat?

Het lijstje is eindeloos: Overmars, Labyad, Promes, coronavluchten, gokken, etcetera.

5 september 2022 om 22:23

Bedankt voor deze analyse…

5 september 2022 om 22:28

Even lekker scoren. Alleen die coronavlucht was een clubbeslissing. Overmars is terecht vertrokken. De rest ligt bij individuen. Ook wel grappig om over moreel besef te beginnen bij een wedstrijd tegen Heracles. Wat daar vorig jaar gebeurd is, daar verbleekt al het andere bij.

6 september 2022 om 01:08

De frustraties druipt er van af.

Maandagavond tegen ajax spelen is als kampioenskandidaat erg zuur.

5 september 2022 om 22:13

Als je wilt promoveren naar de Eredivisie dan mag een Jong Ajax toch geen probleem zijn ??

5 september 2022 om 22:33

Begrijp je het nou echt niet? Het gaat er niet om of jong Ajax een probleem is, maar om het feit dat de concurrenten om het kampioenschap een hele andere ploeg kunnen treffen.

5 september 2022 om 22:34

Op basis waarvan?
Kijk je naar de waarde op het veld en toebedeelde salarissen zou Jong Ajax fluitend kampioen moeten worden.

5 september 2022 om 22:38

Sorry, maar dit verhaal komt alleen ter sprake wanneer Jong Ajax wint.
Ik zie Jong AZ nagenoeg alles winnen en staan 3de. Die wisselen niet veel van elftal. Het zijn kinderen tegen de mannen en toch winnen de kinderen.

Nou, welkom promovendi in de Eredivisie.

5 september 2022 om 22:50

Komt ook omdat Ajax vooral wint met wat aanvulling van de bank van het eerste..

5 september 2022 om 22:51

Volgens al die trainers is het heel belangrijk dat een team ingespeeld is op elkaar, behalve als Ajax met wat andere jongens speelt blijkbaar. Dan is het niet meer belangrijk

5 september 2022 om 23:09

@ Jansen Joenite

Niet vooral, maar heel soms.
En het is ook een afspraak die gemaakt is tussen alle clubs en de Knvb. Alle clubs waren het ermee eens en hebben met hun volle verstand JA gezegd tegen deze opzet.

Daarnaast krijgen zij 5 procent van de Europese inkomsten van Ajax om zo hun faciliteiten te verbeteren. Het is gewoon een officiele afspraak.

5 september 2022 om 23:35

Leuk.. al die afspraken. Maakt het helaas echter allemaal niet eerlijker. Maar voor een paar centen kan dus de competitie naar de hand worden gezet

5 september 2022 om 23:55

Die centen betalen alle clubs met een jong team in de KKD.

Misschien is het dan maar beter dat alle jong teams van Eredivisie clubs hun eigen competitie gaan vormen.

Dan kan de nummer 14 van de KKD ook promotiewedstrijden spelen en zal het dan beter gaan tegen de Eredivisie ploegen na promotie.

6 september 2022 om 00:09

Goed idee om alle jong teams hun eigen competitie te laten vormen. En dan noemen we het beloftencompetitie? Of reservecompetitie?
Oh wacht...

6 september 2022 om 01:18

JAjax is een opleidingploeg met veel talent die allemaal willen spelen en die kans krijgen ze. De gemiddelde leeftijd is rond de 19 en daar zitten ook 16 jarige tussen. Op papier moet iedere KKD van ze moeten winnen al was het alleen maar op basis van fysiek en ervaring maar blijkbaar is de practijk anders.

6 september 2022 om 01:20

Is dat zo, de echte talenten mogen even ruiken aan het 1e en soms krijgen ze wat speelminuten als beloning maar het zijn geen bankzitters.

5 september 2022 om 22:28

Dan moeten die kampioenskandidaten helemaal niet spelen tegen de jonkies van Az....op welke dag dan ook. Die hebben 5 punten meer dan Jong Ajax en staan 3de.

5 september 2022 om 23:57

8 van de 11 basisspelers stonden op vrijdag ook basis, alleen ADO die op een zondag Jong Ajax trof had geluk dat ze halve o18 troffen omdat Ajax 1 zelfde dag, zelfde tijd speelde en dus spelers van Jong Ajax daar op de bank moesten zitten. Telstar speelde gelijk op maandag, 8 of 9 van zelfde basisspelers. De Graafschap verloor ruim met 8 of 9 zelfde basisspelers op maandag. Roda won op vrijdag en ook daar waren 8 zelfde basisspelers. De echte pech voor Heracles hier is dat deel van selectie woensdag YL gaat spelen en dat deel van de 2004 spelers en de 2005 jongens dus niet aan aftrap begonnen. Volgende maandag wanneer geen YL is kan Gooijer bijvoorbeeld basis staan ipv Regeer of Aertssen op CV, met Warmerdam dan op middenveld. Dat zijn veranderingen die die voortkomen uit veel drukker schema voor de spelers van 17/18 jaar ivm YL voetbal en de iets oudere spelers ivm meereizen met Ajax 1. Ook vandaag geen speler aan aftrap die überhaupt ooit in officiële wedstrijd van Ajax 1 in basis is begonnen.

4-0 is verre van "slachten". Wat een vreemde titel zeg. Wel gewoon een goede overwinning natuurlijk, in hoeverre dat voor een jong team belangrijk is.

5 september 2022 om 22:01

Had ook 8-0 kunnen zijn, Heracles werd echt helemaal weggespeeld.

5 september 2022 om 22:02

Dan nog, het is geen 8-0 geworden. Daarnaast is het natuurlijk vooral een onprofessionele titel. "Afslachten" zou een 14-jarige Ajax fan gebruiken, van een journalist verwacht ik toch wat meer.

5 september 2022 om 22:06

Je snapt het punt toch? Kan ook overal om blijven janken.

5 september 2022 om 22:14

Janken doe ik niet. Hier om niet tenminste. Als je wat beters hebt verzonnen lees ik het wel.

5 september 2022 om 22:03

Nouja toch wel de topfavoriet voor de titel. Ze hadden pas 2 tegengoals dit seizoen en in de Eredivisie hadden ze vorig seizoen geen 1 wedstrijd met 4 goals (of meer) verloren terwijl ze degradeerde. Toch wel pijnlijk hoor voor spelers als hoogema, vejinovic, bakboord en armenteros. Ze werden compleet weggespeeld en hebben geen kans gehad. 6-0 had ook zomaar gekund.

5 september 2022 om 22:05

Net als ado die hen vorige week compleet "slachten" met 4-0 maarja toen was het uiteraard vanuit ajax oogpunt allemaal maar heeel jong wat er in het veld stond🤣

5 september 2022 om 22:12

Ongeveer 8 dezelfde basisspelers in het veld vandaag. Jong Ajax is altijd een ploeg waar het alles of niks is. De ene week spelen ze de graafschap of heracles weg met een 5-1 of 4-0 en een week later verliezen ze opeens met grote cijfers van top oss ofzo. Tuurlijk helpen zo'n Lucca en Conceicao veel mee, maar dat zijn ook gewoon gasten van 19/20 jaar, dus ook "heel jong".

5 september 2022 om 22:14

hadden ze apache stuurboord moeten hebben...schijnt n stuk beter te wezen

5 september 2022 om 22:15

Een Fitz-Jim is ook een speler die het verschil maakt vandaag, maar is natuurlijk ook maar 19 jaar. Die zal ook wel eens boven zijn huidige gemiddelde niveau spelen en een week later compleet door de ondergrens zakken. Daarom zijn het ook talenten. Mooie manier om aan het profvoetbal te wennen zo.

5 september 2022 om 22:03

Aardige slachting hoor dit

Wat een heerlijk team zeg dat Jong Ajax, echt genoten. Leggen ook gewoon eventjes Heracles volledig op de pijnbank.

5 september 2022 om 22:03

Zo te zien komen er weer wat jonge talenten aan waar Ajax goed geld aan kan verdienen om spelers van te kopen. Goed gevoel voor de toekomst moet dat geven. Ik heb zelf niet kunnen kijken helaas, de kkd is erg leuk om te volgen en kijk dikwijls het schakelprogramma op de vrijdag.

5 september 2022 om 22:14

Ado deed dat vorige week even net andersom.

Het is toch niet te geloven. Hoever speelt zelfs dramatisch tegen top oss. Tot nu toe echt een van de slechtste verdedigers die ik heb gezien bij psv. Ongelofelijke versterking voor je gammele verdediging!!

5 september 2022 om 22:08

Is ook gewoon een enorm zwakke speler. Werd nog zuur en jaloers genoemd toen ik dat zei toen hij kwam, maar was bij Ajax in de jeugd niks beter dan een liam van gelderen. Rensch die een jaar jonger is kreeg toen ook al vaak de voorkeur boven hem. 1 keer mogen invallen in een bekerpot tegen een 4de divisie team bij Liverpool heeft de boel een hoop verkleurd voor hem in Nederland. Ik denk dat psv in hun handjes mag knijpen dan het enkel huur is.

Begroting Heracles 2022/23: 3.2mln euro

Optie tot koop Lucca bij Ajax: 10mln euro.

5 september 2022 om 22:02

Klopt. In eerste instantie gehuurd voor 1 miljoen. Lucca laat tot nu toe een goede indruk achter. Heracles is toch niet bepaald de achterpoort van de KKD.

5 september 2022 om 22:09

Conceicao en Lucca kosten dit seizoen dus alleen al aan transfer-/huursom twee keer zoveel als de gehele begroting van Heracles. 't Is maar waar je bljj/trots op kunt zijn

5 september 2022 om 22:17

Zeg ook nergens dat ik het ermee eens ben. Ga naast Ajax graag naar Roda. Dus snap dat het niet voor elke club eerlijk is als je ieder weekend een ander elftal voor je kunt hebben. Er zit volgens mij ook een maximum op tussen het gedeelde wedstrijden voor Ajax 1 en jong. Ajax maakt binnen die grenzen gebruik om spelers fit te houden.

5 september 2022 om 22:21

Klopt, maar het is van de zotte dat Ajax spelers van 18-21 voor (mogelijk) miljoenen haalt en die dan maar in een competitie laat spelen tegen clubs als Heracles en Pec - twee topploegen - wiens begroting 1/3e is van de koop(optie) van Lucca en Conceicao.

5 september 2022 om 23:12

Gewoon binnen de regels, dus begrijp die krokodillentranen niet. Wees blij dat er meer tegenstand is, plus daarbij, zonder de Jong Teams hadden ze in de KKD nog minder te besteden. Dat gezeur over geld, kan je helemaal niets mee tenzij Ajax iets doet wat niet mag.

5 september 2022 om 23:38

Zeballos, wat is nu je zure punt. Dat een speler van ern jong team niet meer mag kosten dan de duurste volwassen speler met een bult ervaring van teams als pec of heracles. Zorg nu dat je eigen nivo omhoog gaat. Vindt vaak zo goedkoop om steeds naar een ander te wijzen.

5 september 2022 om 22:56

Die verhouding is in de eredivisie toch hetzelfde met ajax? Beetje goedkoop scoren dit. Als je eredivisie wilt spelen zul je beter voor de dag moeten komen tegen ajax c

5 september 2022 om 23:24

Het verschil tussen miljoenenspelers in Ajax 1 of de KKD zie je niet?

6 september 2022 om 03:55

Miljoenen spelers? Een Lucca of conceicao zijn ook gewoon nog jeugd hoor.

6 september 2022 om 06:09

Maar horen ze bij het eerste of horen ze bij Jong Ajax ? Ik snap niet wat mensen tegen een vaste selectie voor Jong Ajax hebben. We willen allemaal een toch zo'n eerlijk mogelijke competitie ?

5 september 2022 om 23:32

@ Zeballos

Ik snap wat je probeert te zeggen, echter kun je dit ook zeggen over PSV tegen Twente. Begroting van 85 miljoen tegen 25 miljoen en toch wint Twente. Dat zegt dus niet zoveel.

De opzet zoals je die nu ziet is officieel en overeengekomen tussen alle clubs en de Knvb.
Zij hebben volmondig ja gezegd.

En laten we realistisch zijn; als het je niet lukt om van de jonkies van Ajax en AZ te winnen, wat hebben zij te zoeken in de Eredivisie...?

Ben benieuwd naar de komende wedstrijden, Zwolle heeft nu al een redelijke voorsprong op de teams die van tevoren als gelijk of sterker werden ingeschat. Hopelijk laat Heracles te komende tijd meer punten liggen

Lucca Toni met 2 doelpunten. Toch mooi, al is het helaas de KKD. Komt van de Serie B dus dat is gewoon een stap opzij

5 september 2022 om 22:04

KKD is wel 2 niveaus omlaag hoor ten opzichte van de Serie B.

Heracles heeft natuurlijk een beetje pech dat ze nu tegen een jong Ajax met Lucca en de Portugese dribbelaar spelen. Maar alsnog een knap resultaat van jong Ajax. Mooi en verzorgd voetbal op de mat gelegd.

Jong PSV, 0-3 verliezen is niet best. Nog opmerkelijker is het dat Hoever ook daar gigantisch door het ijszakt. John de Jong heeft weer verkeerd gegokt achterin. Versterking achterin lijkt mij voor PSV sowieso noodzakelijk. Als er wat geblesseerd raakt wordt het wel heel dun.

5 september 2022 om 23:04

JdJ is juist gered, dat de club niet akkoord ging met verplichte optie om hem over te nemen.

90 minuten lang genoten van 1 man in het bijzonder, Kian Fitz-Jim. Als hij goed speelt, speelt het elftal goed. Ook genoten van Conceicao, maar ik weet niet of hij met extra bewijsdrang zit, of gewoon een beetje blind is. Had zeker 2 assists moeten hebben. Benieuwd of dat er later uit gaat. Die jongen kan geweldig ballen, nu nog aan de getalletjes werken.

Apart dat Conceição zaterdag speelde en nu weer mag spelen.

Allemaal uitslagen uit de KKD en dan zet Voetbalzone de stand van de Eredivisie eronder.....

Heracles was gewoon onthutsend zwak, zeker voor een ploeg die terug wil naar de eredivisie. Om te roepen "competitievervalsing" vind ik lachwekkend. Als je soms close up beelden zag kwamen er meestal mannen met jonkies in beeld die nog amper scheren. Hoe van Axel Dongen Bakboord te kakken zette bij de 3-0. Ja, dat was "competitievervalsing"...Gewoon goede pot van Jong Ajax, Heracles was vanavond niet aanwezig op de Toekomst

5 september 2022 om 22:32

Mijn oma in een rolstoel zet Bakboord nog te kakken. Die zou bij ons in de 5e klasse op zaterdag zelfs op de bank zitten. Wat is hij slecht zeg

6 september 2022 om 06:13

Het gaat erom dat er nu spelers die bij het eerste mee doen en de concurrent dadelijk op bijvoorbeeld vrijdag tegen Ajax moet niet tegen deze spelers moet. Waarom niet met vaste selecties werken ? Ik snap de de clubs dat willen om zo sommige spelers extra minuten te gunnen, maar ik snap de knvb niet dat zij dit toe staan. Of is de KNVB er toch vooral voor de grotere clubs ? Je zou toch zeggen dat de KNVB ook voor een zo'n eerlijk mogelijke competitie zou moeten zijn ?

Ik had van Heracles veel meer verwacht , dan dit halfslachtige geneuzel , want dat was het.
Ik hoop voor de mannen uit Almelo , dat dit slechts een incident was , en de volgende keer echt gaan voetballen!

Ze spelen niet met 11 spelers van Ajax 1 he. Slechts enkele waarvan sommige nooit wat bewezen hebben. De gene die zeuren moeten blij zijn want zonder Jong Ajax ,psv az etc keek er al helemaal geen hond meer naar keukendivisie. Daarnaast is het niveau laatste jaren alleen maar omhoog gegaan dankzij deze clubs.

Dit was zo'n ouderwetse kansloze uitwedstrijd die ik dit jaar niet hoopte te zien.
Ik begin er steeds minder vertrouwen in te krijgen.
De eerste periodetitel kun je vergeten, die is voor Zwolle, maar missie promotie wordt met de week moeilijker als er er zo slap en inspiratieloos wordt gespeeld.
Ik hoop overigens dat Bakboord vrijdag niet in de basis staat, die is zwaar uit vorm

Voetbalzone besteed er wel minder aandacht aan dan bij Ajax en PSV, echter het best presterende Jong team komt uit Alkmaar en die zijn echt goed begonnen. Nogmaals een signaal dat er een enorm goede jeugdlichting aan het aankomen is. Na 5 wedstrijden 3e staan is knap van onze jonkies. Met ADO, PEC en Willem 2 komen er nu overigens wel 3 echt grote uitdagingen aan. Ik ben benieuwd hoe ze zich tegen deze 3 gerenommeerde clubs staande houden.

5 september 2022 om 22:53

Ook na het (tussentijds) vertrek vorig seizoen en afgelopen zomer vertrokken spelers, heeft Maarten Martens deze ploeg toch weer succesvol aan het voetballen kunnen krijgen.

Vooral Buurmeester, Dekker en de Jong spelen erg goed. Dekker speelde al een aantal keer basis dit seizoen in het eerste en zie de Jong en Buurmeester ook wel kans maken op invalbeurten op het middenveld. Desondanks is er daar wel veel concurrentie.

Kan je als KKD club eigenlijk zeggen dat je nooit op maandag wil spelen zodat je niet tegen een team speelt dat een mix is van kleine jongetjes en spelers die duurder zijn dan je hele selectie?

5 september 2022 om 23:05

Maar wat nog steeds jongetjes zijn. Is eigenlijk triest dat je als volwassen mannen er niets tegenover kan zetten. Dan zal je het fysiek moeten maken en dan kan je ze gewoon pakken. Maar laat je ze voetballen pakken die jongetjes je ook op Vrijdag.

5 september 2022 om 23:08

migi

en dan als een Heracles promoveert, hoe ontlopen zij dan clubs als PSV, Ajax, Feyenoord etc. Die hebben ook spelers die duurder zijn dan hun hele selectie.

Zwak gewoon van Heracles, wat een favoriet is. Als je niet kan winnen van een team aangevuld met Lucca en Concecao, dan hebben zij niets te zoeken niveau hoger.
CV duo is heel zwak van Ajax.

5 september 2022 om 23:19

Ja en dus? Als ze het dan slecht doen degraderen ze weer. Het is altijd geinig om te zien dat mensen recht lullen wat krom is. Als jong Ajax ze altijd opstelt is het prima, maar als je tegen de ene titelkandidaat met alleen maar kinderen speelt en tegen de andere titelkandidaat opeens met een paar gasten die miljoenen kosten verandert dat de competitie. Ik snap niet dat dit zo'n ingewikkeld concept is. Op amateurniveau is het ook triest als je in een uitwedstrijd tegen bal op het dak 8 opeens aan moet treden tegen bal op het dak 1 met een paar jongens van 8 erbij.

6 september 2022 om 00:14

Maar de 'gasten die miljoenen kosten' zijn ook nog gewoon jeugd qua leeftijd. Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen. Onder een bepaalde leeftijd mag je gewoon meedoen bij jong ajax. Conceicao is overigens gehaald om eerst bij jong aan te sluiten, net als Lucca, wanneer ze daar goed presteren zullen ze bij Ajax 1 meedoen. Het is niet alsof gevestigde namen als Timber meedoen hoor

Wat een grap blijven die jong teams, nu speelt heracles op maandag tegen jong ajax en als een directe concurrent op een vrijdag speelt (bijv peczwolle) dan heb je geen last van een aantal spelers. Indirect is dit gewoon competitievervalsing.

5 september 2022 om 23:16

Hoe kan het vervalsing zijn als het binnen de regels valt? Daarnaast heb je deze wedstrijd een helft Conceicao en 60 min Lucca gehad (die overigens een paar minuten maar in Ajax 1 hebben gehad). Als je de wedstrijd had gezien, zag je dat alle jonkies van Ajax meer dan goed speelden en dat Heracles onthutsend zwak was. Probleem ligt dan ook volledig bij Heracles. Zonder die 2 had Ajax hier ook dik gewonnen.

5 september 2022 om 23:22

Het is ook onzin dat die teams bestaan. Laat ze lekker saampjes een jong competitie oprichten en gaan lekker daar een balletje trappen tegen elkaar. Valt me wel op dat de fans van clubs die een jong team hebben, zelf niet in kunnen zien dat het competitie vervalsing is

5 september 2022 om 23:47

Daarnaast ook al gaat wat ik nu ga zeggen richting een complot. Stel dat de knvb een club graag ziet promoveren, dan maken ze het schema zo dat dat team standaard op vrijdag tegen de jong teams speelt, maar dit is meer een complottheorie. En inderdaad obstwasser312 het is vreemd dat ze niet kunnen inzien dat dit competitievervalsing of ze willen het niet zien

5 september 2022 om 23:48

Erg vervelend voor die clubs. Maar dit weegt niet op tegen het feit dat het voor het Nederlands voetbal gewoon goed is. De grootste talenten kunnen hierdoor zichzelf beter ontwikkelen daar ben ik van overtuigd. Wat er echter misgaat is dat clubs als PSV en Ajax dus spelers gaan huren van andere clubs en zelfs aankopen van meerdere miljoenen in die competitie stalt. Regelgeving moet strenger worden! Ook kan het natuurlijk niet zo zijn dat je genaaid wordt als je op maandag tegen dit soort teams moet spelen ipv op vrijdag.

Ik begrijp het goed dat een paar spelers daar een beetje tussen zitten maar wees maar is wat strenger dat bijvoorbeeld maximaal 3 selectie spelers daar maar in actie mogen komen.

Ik weet nog steeds niet waarom de jong teams op maandag spelen...

Wat een absoluut gedrocht, die jong-teams in de KKD. Verprutst de volledige competitie voor de andere teams. En hoeveel spelers stromen er nou echt door naar het eerste? De Ligt en De Jong? Die hadden het zonder KKD ook wel gered gok ik. Het is vooral een manier voor topclubs om hun spelers meer marktwaarde te geven, na een seizoen KKD kunnen ze die altijd voor een paar miljoentjes verkopen, zelf als zo'n speler nooit in aanmerking voor het eerste elftal zou komen.

6 september 2022 om 11:46

Kan je nou echt niet meer voorbeelden noemen? Echt niet? Sneu.

6 september 2022 om 12:48

Zonder Jong teams was de KKD dood! Helaas is dit waarheid. Eerste divisieclubs gingen failliet waardoor geen mooie competitie was.

Ondanks dat PSV een Savio liet spelen, is het verschil van Jong Ajax op de maandag en een Jong Ajax op vrijdag te absurd voor woorden. Snap nogsteeds niet waarom hier geen betere regel in is gevonden. (Spelers die bij Ajax 1 op het formulier staan, mogen dan niet meedoen bij Jong Ajax. Zo raar lijkt me dit niet.

Die conceicao. Wat is dat een snel dribbelaartje zeg. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven. Hij moet alleen iets minder egoïstisch worden en iets minder wild schieten.

Wat een redenen worden hier genoemd.
We praten alsof Concenciao en Lucca de hele wedstrijd hebben beslist. Deze jongens hebben samen amper 30 minuten gemaakt bij Ajax 1.

Daarbij hebben ze gewoon de leeftijd om bij "jong" te horen.
Als ze Ajax gaan verbieden om spelers die bij 1 op de lijst staan mee te nemen, zou ik gewoon puur om te stangen als Ajax zijnde een paar goede spelers halen om Jong Ajax mee aan te sterken.

Ik moet toch zeggen dat ik niet overtuigd ben van Conceicao. Hij dribbelt veel, maar loopt zich meestal vast. Hij schiet van de 10 ballen 9 wild over of naast en lijkt veel te klein voor het grote werk. Het was een gok, maar er was dan ook wel een reden dat z'n vader hem liet gaan. Ik denk dat hij prima is voor jong Ajax maar te kort zal komen voor Ajax 1.

Voor Ajax is dit systeem van de Jong Teams in de KKD echt heel erg prettig. Maar begrijp de frustraties van de andere KKD clubs wel heel goed. Je kunt een team treffen met spelers van 16/17 jaar oud die net komen kijken. Maar ook een team met al redelijk wat ervaring en paar talentvolle aankopen, die het niveau van de KKD ver overstijgen.
Het krachtverschil kan enorm verschillen en het is hopen voor een club dat ze een Jong team net treffen als de sterkhouders er niet zijn. Dit kun je natuurlijk altijd treffen door blessures maar bij Jong teams verschilt dit van de ene op de andere dag door diverse redenen (YL, toevoeging aan het eerste enz.). Misschien toch maar een vaste speeldag aanhouden voor alle Jong teams? Denk dat dit al veel uit zou maken namelijk. Altijd op maandag of altijd of vrijdag, dan is de kans al groter dat elke club een redelijk gelijke sterkte aantreft bij een Jong team.

Het is ook wel een beetje krom. Op vrijdagavond zullen enkele spelers er niet bij zijn omdat ze mogelijk op de bank zitten bij het eerste, maar op maandagavond kunnen ze er gewoon bij zijn omdat het weekend achter de rug is.

Dit geldt niet alleen voor Jong Ajax maar voor alle Jong-teams. Het is onacceptabel dat een PEC Zwolle straks tegen de mindere variant van Jong Ajax speelt en Heracles tegen een sterk Jong Ajax. Die paar punten kunnen aan het eind van de rit wel het verschil maken.

Echter vind ik het dit keer wel prima. Heracles mag nog heel lang wegblijven uit de Eredivisie. Een schijtclub die, zelfs als andere clubs willen betalen, niet willen afstappen van kunstgras. Dan ben je de Eredivisie niet waard.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren