Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Loftuiting voor Simons niet begrepen: ‘Dan noem je dat toch niet fenomenaal?’

Laatste update:

Willem van Hanegem heeft niet genoten van de topper tussen Feyenoord en PSV (2-2). De Eindhovenaren klaagden na afloop over de negen minuten aan blessuretijd. Volgens Van Hanegem kan PSV zijn woede beter richten op Armando Obispo, die halverwege de tweede helft een rode kaart kreeg na een overtreding op Santiago Giménez.

Van Hanegem zag Feyenoord en PSV de bal zondagmiddag in De Kuip voor rust telkens bij elkaar inleveren. “En de lat gaat ook omlaag”, schrijft de Kromme in zijn column voor het Algemeen Dagblad. “Ik hoorde trainer Ruud van Nistelrooij na afloop zeggen dat ze niet hadden verloren in De Kuip. Maar ze stonden diep in blessuretijd toch nog voor, terwijl ze een gat moeten dichten op de ranglijst?”

Xavi Simons, die onder andere belangrijk was met zijn assist bij de 0-1 van Anwar El Ghazi, werd na afloop geprezen door Van Nistelrooij. De trainer van PSV noemde zijn pupil ‘fenomenaal’. “Maar dat was dus op basis van twee acties, toch?”, werpt Van Hanegem tegen. “Dan heb je het toch niet over fenomenaal? Feyenoord liet zoveel ruimte achter de laatste linie, maar PSV maakte daar eigenlijk nooit gebruik van. Als je dan na afloop tevreden bent, kun je dan serieus worden genomen als titelkandidaat?”

In De Kuip werd door scheidsrechter Danny Makkelie negen minuten extra tijd bijgetrokken. Luuk de Jong en Van Nisrelrooij waren hier voor de camera van ESPN verbolgen over. “Alsof dat een excuus is om Jahanbakhsh er nog eentje achter Walter Benítez te laten mikken”, schrijft Van Hanegem. “Ze moeten daar woedend zijn op Armando Obispo. Er was weinig aan de hand en zijn gekke actie draait de wedstrijd om. Een rode kaart in De Kuip bij een voorsprong, die krijg je alleen als je echt niet anders kon. Dit sloeg nergens op. Kijk mij eens even het duel aangaan, dat was het idee.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Altijd bewondering gehad voor van Hanegem maar wordt steeds meer een oude chagrijnige zeur

6 februari 2023 om 09:55

Alles wat hij zegt klopt gewoon woord voor woord. Hele rare reactie dus van je.

6 februari 2023 om 09:59

De Kromme wordt ook een dagje ouder en ziet alles niet meer in het juiste perspectief maar laat hem toch lekker van zijn oude dag genieten. Hij was een fenomenale speler (als ik dat mag zeggen van Willem tenminste) maar zijn visie op het spelletje is wel wat minder. Hij was ook geen toptrainer maar wel weer een goede assistent schijnt. Nou ja zo moet je zijn commentaar ook lezen want hij is ook geen journalist. Prima dan toch.

6 februari 2023 om 10:04

Hij heeft gewoon gelijk. Ik vond die lofuitingen gisteren ook veel te ver gaan. Het hoield maar niet op. Ze wilden het hele Nederlands elftal al om Simons heenbouwen. Laat ie maar eerst eens een seizoen goed voetballen. Prima speler, groot talent maar je moet niet overdrijven zeg.

6 februari 2023 om 10:12

Robert41. Met het huidige spelersmateriaal zou ik niet weten waarom niet? Hebben voorin alleen maar middelmaat. Ik vind Xavi echt de enige speler van het hele rijtje die een team kan dragen. Arsenal uit heeft hij mij echt overtuigd. Constant onder druk, maar toch had hij 2 momenten dat hij als enige zich eronder uit kon voetballen. Waar een speler als Gakpo direct meegaat in het niveau van het team, zag je dat Xavi zich toch nog kon onderscheiden. Had zo meegekund op het niveau van Arsenal. Dit is de eerste aanvallend ingestelde speler van na de generatie Robben die ik op het niveau Robben, Sneijder en Van Persie zie eindigen

6 februari 2023 om 10:13

Hij is ook een columnist en geen journalist.

6 februari 2023 om 10:30

Gozer speelt net een half jaartje goed en kan nou al mee met het niveau van Arsenal? Waar normaliter Odegaard staat?

De Kromme heeft gewoon gelijk. 2 goeie acties en meteen fenomenaal. Typisch Nederland weer.

6 februari 2023 om 10:36

Arsenal890. Ik heb het over die wedstrijd. Arsenal speelde toen grotendeels met een B-elftal. Tuurlijk moet je hem nu nog niet bij Arsenal zetten, maar was wel de enige speler op het veld van PSV die ik uiteindelijk tot dat niveau zie groeien. En nogmaals, wat is anders je kapstok bij het Nederlands elftal? Gakpo? Depay? Klaassen? Malen? Danjuma? Lang? Enz.. Gewoon Xavi op 10 gooien en vanuit daar verder kijken met wie hij het beste tot zijn recht komt.

6 februari 2023 om 13:18

Daar is ie anders meer dan prima mee bezit. Verreweg het grootste talent vd Nederlandse velden en ook het grootste Nederlandse aanvallende talent. Konden we goed gebruiken, want de Klaassen en Depays word je ook niet vrolijk van.

6 februari 2023 om 13:34

@arsenal890, schei nou uit man. Men zal altijd een ander excuus vinden bij hem. Hij kwam volgens velen binnen als een overhyped menneke dat alleen maar op Instagram zat en is nu wekelijks, of het nu ED of EL is, bepalend voor PSV. En ook tegen jouw club met 'het B elftal'. Het azijn zal goed gesmaakt hebben deze ochtend.

"de Kromme heeft gewoon gelijk. 2 goeie acties en meteen fenomenaal. Typisch Nederland weer." als jij pas 2 goede acties van hem hebt gezien dit seizoen raad ik je aan een andere sport te gaan volgen, want dan is voetbal duidelijk niet jouw ding.

Eind van het seizoen zullen mensen zoals jij zeggen; "ja maar het is pas één seizoen, laat hem eerst maar een paar jaar constant presteren",.

6 februari 2023 om 15:04

Je ziet de absolute klasse er af druipen, dat wil niet iedereen wellicht zien, maar die klasse is helder. Verder heeft hij niet ‘gewoon’ gelijk. Binnen PSV zijn er genoeg woedend op Obispo en de vorige keer op Mauro, neemt niet weg dat je dubieuze beslissingen nog steeds dubieus mag vinden…
Overigens vind ik totaal niet dat bv de 9 minuten hebben gezorgd voor puntverlies, dat was het abominabele spel in algemene zin verantwoordelijk voor

6 februari 2023 om 09:56

Ik vraag me af waarom jij dan bewondering had, zo was Willem namelijk al als voetballer. Ik kan het wel waarderen, als je het nou hebt over iemand die onafhankelijk is en zich niets aantrekt wat anderen van zijn mening vinden is het wel Willem. Je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn.

6 februari 2023 om 12:53

Nou ja, er zijn toch wel meer mensen waar ik als voetballer echt wel respect voor had, van genoten heb zelfs. Marc Overmars, Dennis Bergkamp, Edgar Davids, Marco van Basten... nu ogen me dat stuk voor stuk eikels waar ik als persoon echt stukken minder respect voor heb.

Niettemin denk ik best dat Van Hanegem het hart wel op de juiste plek heeft. Maar een treurige azijnzeiker is het zonder meer. En onafhankelijk is hij helemaal niet, of ten minste niet het vermogen gegeven om feiten van voorkeur te scheiden. Ik heb hem werkelijk nooit op een positief woord over PSV kunnen betrappen. Zo ook in deze topper niet, waar PSV vooraf 'geen schijn van kans' in zou hebben. 90 minuten later en een met kunst- en vliegwerk weggewerkte 0-2 achterstand later, komt-ie daar gemakshalve niet op terug of gaat-ie in op de fouten van Feyenoorders. Nee, PSV moet zijn mond houden over de arbitrage. Want die deed uiteraard weinig fout in de ogen van Willem, die wel erg op de hand lijkt van de club die juist wekelijks ligt te mekkeren over de scheidsrechter.

6 februari 2023 om 13:37

Maar als speler was hij ook niet subjectief en ook chronisch chagrijnig.

6 februari 2023 om 09:57

Zonder het artikel te hebben gelezen en op basis van de titel wist ik al dat het van Van Hanegem af kwam.
Op maandagochtend sijpelt zijn negatieve mening altijd door.
Overigens denk ik ook dat het een beetje een rol is die deze Hanegem aanneemt. Vind het echt een klasbak verder!

6 februari 2023 om 10:07

Hey Prem, ben je weer terug? Ik heb je echt gemist man.

Van Hanegem is een beetje een zure man geworden maar het is natuurlijk ook zijn werk om soms negatief te zijn

6 februari 2023 om 10:11

Hey Bundy, thanks man! Ben er weer ja.
Hoop dat alles verder goed met je gaat.

Van Hanegem is idd onderdeel van zijn werk om kritiek te hebben!

6 februari 2023 om 10:08

Ik begreep dus laatst van Willem bij Business Class dat hij die columns helemaal niet zelf schrijft. Hij krijgt van een redacteur/journalist gewoon een paar opzetjes en hij hoeft alleen maar wat algemene meningen door te geven. Vervolgens maakt die krant er een column van.

6 februari 2023 om 11:27

Hahaha makkelijk geld verdienen dan.
ON: Verder heeft hij deels gelijk. Als je 90+4 met 2-1 voor staat dan moet je zoiets uit kunnen spelen. Desnoods over lijken gaan om het voor elkaar te krijgen. Vooral als je een gat moet dichten. Dit gebeurd PSV na mijn inziens te vaak.

Verder vind ik de lof uiting voor Simons terecht maar misschien niet helemaal gepast na deze wedstrijd. Obispo verder voorlopig laten banken.

6 februari 2023 om 13:38

Dat was met Cruijff en Jaap de Groot ook zo. Makkelijk geld verdienen en makkelijke kopij voor de krant.

6 februari 2023 om 10:19

Hij heeft gewoon gelijk. Knap van Feyenoord maar dit is uiteindelijk gewoon een wanprestatie van PSV. Elke bal inleveren is ook met 10 man totaal onnodig. Obispo zouden ze met pek en veren af moeten voeren kost ze gewoon de overwinning.

6 februari 2023 om 10:32

Simons speelde gister toch ook niet heel sterk? Feyenoord zette in de 2e helft notabene rechtsbuiten Walemark als linksachter, omdat Simons echt niks meer kon.

6 februari 2023 om 10:46

Haha ja in de 84e minuut nadat hij zich helemaal te pletter heeft gelopen. Dan is het wel heel gewaagd om 5 minuten voor tijd een niet linksback te brengen, grote ballen move van Slot hoor.

6 februari 2023 om 12:31

Kwartier voor tijd.

6 februari 2023 om 14:06

Ik heb het niet over Slot. We hebben het hier over Simons. 2e helft heeft hij helemaal niks meer laten zien. Verloor in de 2e helft praktisch al zn persoonlijke duels. Maargoed, als iemand 19 jaar is mogen we klaarblijkelijk niet kritisch zijn,

6 februari 2023 om 14:21

De situatie die je aanhaalt is natuurlijk een enorme overdrijving wb de wissel van Walemark

Oh Willem, zeg nou geen rare dingen om maar besproken te blijven. Zonde van zo’n man.

6 februari 2023 om 09:52

Nou, vind de typering 'fenomenaal' tegenwoordig wel heel snel gegeven worden. Fenomenaal zeg je over iets dat een fenomeen is, dus imo iets heel unieks. En Xavi is heel goed, maar een fenomeen? 🤔

6 februari 2023 om 09:58

Nou moet je Xavi Simons eens wegdenken bij ons dan zouden we in het rechterrijtje eindigen op het moment. Draagt in z’n eentje zo’n beetje de hele aanval en dat op 19-jarige leeftijd.

6 februari 2023 om 09:58

Als je op 19 jarige leeftijd de belangrijkste speler in een top 3 club in Nederland bent vind ik dat wel rieken naar het zijn van een fenomeen. Maar hij heeft inderdaad nog een heleboel te bewijzen en moet stoppen met zijn verongelijktheid elke keer, hij is goed in de leer geweest wat dat betreft bij een ander fenomeen genaamd Neymar jr.

6 februari 2023 om 09:59

@pieterpost, hij zegt nergens dat hij niet goed is. Maar fenomenaal is zoals Zidane toen een keer tegen Brazilie speelde. Het team dragen en naar de winst brengen.

6 februari 2023 om 10:00

Eens, termen als fenomenaal, wonderkind of buitenaards worden tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt. Dan neemt de kracht van zo'n term gewoon af.

6 februari 2023 om 10:35

@ajaxlove

Supertalent ... wereldklasse ...

we kunnen er vast nog meer verzinnen

6 februari 2023 om 11:04

AjaxxxLove, dat vind ik dus ook. De superlatieven vliegen ons zo hard om de oren, dat ze allemaal hun kracht verliezen. En hoe vaak is bv een jeugdspeler al de wereld in geprezen als "De Nieuwe Messi"? Ik denk dat we daar de hele PL mee zouden kunnen vullen.

6 februari 2023 om 11:08

Pieterpost, dat Simons het team draagt en daardoor er voor zorgt dat je niet in het rechterrijtje staat, zegt wel iets over hem natuurlijk. En dat ie heel goed is, vind ik ook echt. Echter moeten we niet zomaar dit soort benamingen aan spelers geven. Zeg gewoon: Xavi is hartstikke goed, draagt het team én zorgt ervoor dat PSV nog meedoet. Maar dat strooien met woorden als fenomeen vind ik persoonlijk jammer. Maar de maatschappij van tegenwoordig schijnt dat nodig te hebben.

6 februari 2023 om 12:32

@pieterpost: maar dat is toch geen reden om iemand fenomenaal te noemen? Cambuur en Groningen hebben ook een speler die het beste van het team is,maar die spelen dan toch ook niet fenomenaal omdat de rest minder goed is?

6 februari 2023 om 09:59

Zoveel rare dingen zegt hij nu niet. Het is ook niet zo dat PSV zo geweldig voetbalde. Konden totaal de bal niet in de ploeg houden na de rode kaart. Gelijkmaker zat er gewoon aan te komen. De 9 minuten was inderdaad heel lang, maar de bal lag na 6 minuten blessuretijd in het netje, en die 6 minuten was wel logisch.

6 februari 2023 om 10:12

dat kun je zo niet zeggen... als het 6 minuten was geweest hadden ze anders gespeeld

Zou als ploeggenoot ook laaiend zijn geweest op Obispo. Sloeg nergens op en benadeelt je team in deze wedstrijd en ipv 1 punt sta je er nog 4 achter. Kan je t seizoen kosten.

6 februari 2023 om 10:44

Eens, maar groningen, cambuur, Emmen en fortuna (allen uit) kosten je het seizoen. Van de 12 punten, pak je er 1. 2 daarvan staan onderaan, Emmen is ook geen topploeg en Tegen Fortuna mis je veel te veel kansen. Gelijk bij Feyenoord zou gewoon goed genoeg zijn geweest als PSV niet standaard door de ondergrens zakt in een uitwedstrijd. Natuurlijk is winst hier prettig en heb je het zelf vergooid door die pannenkoek achterin, maar hier win/verlies je het seizoen niet. Nu Ajax vorm begint te krijgen, zullen die straks ook wel de 3 punten meenemen uit Einhoven en zie ik dit PSV niet boven AZ eindigen.

6 februari 2023 om 11:11

Maar een wedstrijd tegen een directe concurrent is echt een 6 punten wedstrijd. Dus als je die dan weggeeft door zo'n actie.

6 februari 2023 om 11:23

Helemaal met je eens. Maar die 6 punten had je in 4 andere wedstrijden bijna dubbel moeten terugpakken, dan stond je nu alsnog boven alles en iedereen. Echter zijn we in een tussenjaar, nummer weetikhoeveel en komen er nog wel een paar aan.

Aaaw zuurpruim willempie is het weer niet eens met een mening.
En dan komen mensen zeggen Willem is objectief hahaha

Psv uberslecht fey slecht makkelie thuisfluiter #kuipvrees

6 februari 2023 om 09:56

Deze zuurpruim heeft meer verstand dan heel PSV bij elkaar, de ongemakkelijke waarheid is soms hard.

6 februari 2023 om 13:51

"deze zuurpruim heeft meer verstand dan heel PSV bij elkaar, de ongemakkelijke waarheid is soms hard."

Misschien moet die dat eens in gaan zetten ten behoeve van Feyenoord dan, dan winnen jullie nog eens wat. Of is het makkelijker om gewoon wat vanaf de zijlijn te lullen? Schijnt dat hij de columns niet eens zelf schrijft.

6 februari 2023 om 09:58

Thuisfluiter? Ik vraag me echt af hoe Psvers gisteren hebben gekeken? Los van de handsbal die niet gezien werd en de hoofdblessure waarvoor niet werd gefloten zag ik ook een tackel op Timber die niet gezien werd. De rode kaart was terecht, maar had hij niet gezien.
Het was dus beide kanten op slecht van Makkelie. Dat noem ik geen thuisfluiter.

De blessuretijd kan je over twisten, (benitez, wissels, rode kaart, blessuregeval, opstootje) dus 6 miniuten was zeker terecht geweest en in die laatste minuten is niks gebeurd.

6 februari 2023 om 10:20

Noem mij een ander moment dan die tackle op timber, die er overigens net zoals heel Feyenoord ontzettend naar opzoek was. Kokcu die sangare even op de enkels pakt, belachelijke gele kaart Til, scheidsrechter bal aan Fey geven terwijl PSV de bal had, Wieffer mwene moment, kokcu die in de nek van Teze mag springen en ook met wegwerpgebaren Makkelie mag benaderen, schwalbes die geaccepteerd worden, Slot die nog even een babbeltje maakt in de rust dat de tempo in de wedstrijd moet blijven. 9 minuten blessuretijd, terwijl Feyenoord ook scoort en ook wisselt, zich ook bemoeit met de opstootjes. Waarom moet alleen PSV daar de dupe van worden? Het is niet de eerste keer met Makkelie voor ons. Afgelopen seizoen, de bal wel of niet over de lijn (gewoon gegokt) en in de Arena waar Ajax wegkwam zonder schorsingen. Zo zijn er de afgelopen weken wel vaker momenten geweest waar ik iig grote twijfels bij heb. Maargoed, het benoemen maakt je tegenwoordig een calimero.

6 februari 2023 om 10:31

Gele kaart voor Til was wel bizar ja.

Lekker selectief allemaal.
Teze had oveirgens ook geel kunnen krijgen. Wieffer bij Mwene was niet veel. Daar was Wieffer gewoon sterker. Slot zijn babbeltje boeit echt helemaal niks.
Over blessuretijd heb je wel een bijzondere lezing. Tijd wordt bijgetrokken op het moment dat er tijd wordt "verspeelt", wie dat ook doet maakt niet uit en was PSV dus helemaal niet de dupe

6 februari 2023 om 10:36

Weet je waarom je waarschijnlijk een calimero genoemd wordt? Je reageert uit emotie en kijkt niet meer naar de feiten. Voorbeeld: je denk dat er blessuretijd bijgetrokken wordt in het voordeel van Feyenoord en vindt dit onterecht omdat Feyenoord ook scoorde en betrokken was bij het opstootje.

Het maakt niet uit wie er tijd rekt, of waarom het spel stil ligt. De blessuretijd wordt bijgetrokken omdat het spel heeft stilgelegen. Al zou Feyenoord de enige zijn geweest die de hele wedstrijd tijd aan het rekken was, dan nog zou er extra tijd toegevoegd moeten worden.

6 februari 2023 om 10:51

@fckorsou "6 miniuten was zeker terecht geweest en in die laatste minuten is niks gebeurd.", het voetbalt wel net wat lekkerder als je weet dat je 9 min hebt voor een goal, dan 6. Als het er 6 waren, was die goal in de 90+6 niet gevallen, omdat je vanaf 90+3 helemaal paniekerig gaat spelen. Nu zou je dat pas 90+6 gaan doen, waar net die goal valt. Ik laat in het midden of het wel/niet terecht is, maar het lijkt erop dat bij de toppers (in ieder geval van PSV) er ineens veel meer tijd bijkomt (Ajax-PSV was ook al 9 minuten), dan bij de wedstrijden tegen lagergeklasseerde teams.

6 februari 2023 om 11:02

Maar dat laatste gebeurd nooit. Degene die in het nadeel zijn, zijn gebaat bij meer blessuretijd en in dit geval was dat Feyenoord. 9 min is ontzettend veel, net zoals dat in de Arena bij Makkelie ook gebeurde. Zeker, als de KNVB expliciet uitspreekt dat de trend van het WK niet gevolgd zou worden. Dit soort dingen laten een ploeg in hun momentum komen, net zoals niet fluiten voor overtredingen waar kansen uit komen. PSV heeft niks meegekregen 2e helft en dat zogenaamde tijdrekken van Benitez heeft een scheids zelf in eigen hand. Nogmaals, 9 min is totaal overbodig.

6 februari 2023 om 11:07

Ajax - PSV was ook Makkelie en stond PSV ook op voorsprong… Dat kan je iig wel consequent noemen. Neemt niet weg dat Obispo natuurlijk nooit aanleiding mag geven voor rood. 30 minuten billen knijpen met een verlenging.

6 februari 2023 om 11:08

Waarom is de kaart van Til raar. Hij duikt op de bal omdat ie een vrije trap wil. Spelbederf, gewoon geel.

6 februari 2023 om 11:10

@the jump.

Met je eens dat er wat dat betreft te veel willekeur is. Doe het overal goed, want dat is feitelijk wat er gisteren gebeurde, of doe het niet.

6 februari 2023 om 11:10

@migi, dacht dat hij viel door de overtreding vooraf.

6 februari 2023 om 11:12

Nah, kijk het moment Wieffer eens terug. Beukt Mwene omver en kopt daarna de bal pas. Kijk, dat het een overtreding is is duidelijk, dat het om een hoofdblessure gaat ook en dat er een assistent en vierde man bij staan en niks doen is bizar. De tijd, moet je consequent doen of niet. 9 min was en is pure willekeur en kwam Feyenoord goed uit. Zeker meenemende dat slot in de rust er een babbeltje over moest maken. Zoals eerder beschreven, ontzettend vreemd gefloten door Makkelie.

6 februari 2023 om 11:23

De scheids vond het geen overtreding en het is dan aan de scheids om het spel stil te leggen, niet aan Guus Til.

6 februari 2023 om 12:06

Wordt gewoon in de rug geduwd door Wieffer maargoed

Ik bedoel 6 of 9 minuten maakt niet uit. Het zouden er sowieso wel 6 worden, dus dan was de uitslag hetzelfde geweest. Ik ben ook alleen boos op Obispo. Ik hoop dat deze actie niet bewust was (dus uit reflex ofzo), want het sloeg werkelijk waar helemaal nergens op. Simons is echt het enige lichtpunt in een seizoen vol malaise voor PSV. Hij draagt in zijn eerste jaar een titelkandidaat terwijl iedereen dacht dat hij gehypet werd. De loftuitingen zijn mijns inziens gewoon terecht.

6 februari 2023 om 10:02

Dat weet je dus niet. Die aankondiging van 9 minuten had een impact op de Kuip (werd gevierd als doelpunt), en dus ook op de spelers van Feyenoord en PSV. Als het de laatste minuut was geweest perst een speler miss nog wel zijn laatste sprint uit zijn benen om Jahanbaksh af te stoppen.

6 februari 2023 om 10:07

@baxman,

Die actie van Obispo was echt wel een bewussie, de manier hoe hij die been strekt en Gimenez ziet aankomen terwijl de bal al was weg gekopt. Sterker nog wie kopt er met een gestrekt been voorruit? Snap überhaupt niet waarom hij dit deed, PSV stond voor en compact te spelen.. onnodig dit en benadeeld indd PSV hiermee

6 februari 2023 om 10:16

Ik heb dit nu zo vaak gelezen en het is zo'n onzin argument: Feyenoord scoorde in de 96 minuut, dus ook met 6 minuten extra was het 2-2 geworden.
Onzin. Het aantal minuten wat je nog over hebt bepaald hoe je speelt; pompen of verzuipen doe je meestal niet met nog 10 minuten te spelen, maar wel met nog 1 minuut te spelen. Feyenoord had nu nog alle tijd om op te bouwen, aanvallen op te zetten en het "rustig" te proberen, voordat het echt pompen van lange ballen werd.
Begrijp me goed; ook met 6 minuten extra tijd had het 2-2 kunnen worden, maar dit is zeker geen feit! Nu had Feyenoord een flink aantal minuten om het nog op een normale manier uit te spelen, maar met 6 minuten extra was dit dus veel lastiger geworden.



Als van Hanegem naar andere clubs en speler kijkt, dan weet je dat hij iets aan het verbloemen is bij Feijenoord. Dan is hij gefrustreerd en zoekt hij het extern.

Ik ben het niet vaak met Willem eens, maar in dit geval heeft hij gelijk. Slecht voetbal, wel intens en PSV die het weg geeft, mede dankzij die stomme maar verdiende rode kaart. Ajax zal er blij mee zijn geweest. Al was een overwinning voor PSV vanuit Amsterdams perspectief ook niet slecht geweest.

Ik denk dat vnistelrooy Simons beoordeelt op de wedstrijden en trainingen die hij van hem ziet, dan kan ik me voorstellen dat Simons iets heeft wat maar weinig andere spelers hebben.

Vind hem verreweg het grootste talent op de Nederlandse velden en ben blij dat hij ervoor gekozen heeft om in de Eredivisie te voetballen en hier voor z'n kans te gaan. Hoop wel (en dat is denk ik wat van Hanegem bedoelt) dat we hem niet gaan overhypen en dan met name de media hem wel de ruimte geeft om ook fouten te maken, een dipje te krijgen en anderen de kar te laten trekken. Want laten we wel wezen, die jongen is pas 19 jaar oud.

Deze wedstrijd vanuit PSV perspectief; PSV verliest 3 punten door obispo en wint er vervolgens 1 door Benetiz

Wat zal deze man slechte zin hebben. Het in vorm zijnde Feyenoord heeft thuis en niet van een zwalkend Ajax en PSV kunnen winnen. Waar ze ver voor hadden kunnen en misschien zelfs wel moeten staan staat alles nu dicht bij elkaar.
Ondanks dat maakt Feyenoord nog wel een grote kans op de titel.

Wat zou het toch fijn zijn als alle analicussen en kenners eens een maand hun mond houden.
Zouden we in plaats daarvan niet weer eens gewoon zelf mogen bepalen en genieten van wedstrijden.
Gewoon kijken naar 2 ploegen, genieten van alle goede momenten ipv de hele week na de wedstrijd elkaar tegen praten en het negatieve belichten.
Oja, ik besef me dat ik gewoon de tv uit kan doen en mijn tablet neer kan klappen, maar dan ben slechts ik het.
Ik ben vóór een praat verbod.....gewoon 1 maand,......puur om te kijken wat dat doet, met de sport en met de mensen.

6 februari 2023 om 10:59

Dan krijgen we allemaal afkickverschijnselen omdat er geen artikelen op vz komen denk ik. Wat zegt Willem hier eigenlijk verkeerd? Het was toch een enorm matige wedstrijd.

6 februari 2023 om 12:04

Ik ben het roerend met hem eens hoor, daar niet van, maar dit is dus een reactie oo wat een ander vind en het zal mij verbazen als hier ook niet weer een reactie op komt.
Het is de hele week door alleen maar reageren op anderen, vooral in al die oetbalprogramma's cq talkshows

De wedstrijd alleen op teletekst gevolgd Willem? Simons was overal op het veld te vinden, liep de longen uit z’n lijf. Wat een drive liet die jongen zien zeg. Aanvallend bepalend en ook verdedigend niet verzaken en Feyenoord van kansen af geholpen.

6 februari 2023 om 10:40

Als ik het goed begrijp domineerde PSV dus in de KUIP en Feyenoord wist van gekkigheid niet waar ze het moesten zoeken!

Als Koeman "counter Voetbal" wil spelen heb je aan een Simons inderdaad een hele goede.
En wat zegt Willem nou verkeerd....je moet een gat dichten met je concurrent voor de Titel..tenzij je Feyenoord natuurlijk niet als concurrent zit...maar dan kom je naar de Kuip om de BUS te parkeren en loren op een counter....heel professionele opvatting van het spelletje....ajax, Twente en zelfs AZ komt om vooruit te spelen...het zijn alleen de kleine clubs die de bus parkeren.
Maar tegenwoordig vinden we dat in Nederland dus heel TOP

6 februari 2023 om 10:50

Toen Koeman het in Eindhoven deed met 5 verdedigers waren jullie allemaal lyrisch!

6 februari 2023 om 11:27

Dat bedoel ik dus ...met 5 verdedigers spelen wil niet zeggen dat je dus de bus gaat parkeren en counter voetbal gaat spelen als Ruudje.....nu moet ik wel toegeven dat jullie wel constant zijn, want zo spelen jullie ook tegen iedere tegenstander

6 februari 2023 om 15:32

Bijzonder, dat was namelijk precies wat jullie deden en met succes!

6 februari 2023 om 14:02

Dus eigenlijk zeg je hier dat Slot het tactisch niet op orde had? Hij had immers kunnen weten dat PSV kwam om te counteren volgens jou. Om dan in minuut 7 al de deksel op je neus te krijgen...

Ah, dus psv mag niet klagen op een scheids als zij vinden dat die een fout gemaakt heeft, maar feyenoord wel. Goed om te weten Willem.

6 februari 2023 om 10:38

Volgens mij hebben we het al weken over het klagen van Feyenoord.maar het is natuurlijk not done als je iemand anders daarop aanspreekt

Vond Simons wel goed spelen. Als hij aan de bal was, was er gevaar. Alleen na 80 min was het op bij hem.
Vond Makalie niet perse slecht fluiten. De 9 min sloegen natuurlijk nergens op en waren waarschijnlijk wel bepalend voor de 2-2.
Wat dat betreft heeft PSV een punt t.a.v. de arbitrage. Join the club zou ik zeggen.

Ach Willem, ben toch eens kritisch op je eigen club. Bovenaan staan, thuis spelen, de Kuip mee en dan nog bijna verliezen. Daar hoor ik hem niet over, behalve dan dan het de eerste helft niet veel soeps was. PSV heeft een flinke jas uitgedaan en houdt zich met hangen en wurgen staande. Simons valt bij PSV gewoon op en krijgt terecht loftuitingen. Wat bij PSV gewoon meespeelt is dat we bij Feyenoord bijna altijd genaaid worden. Dat viel deze wedstrijd mee, alleen jammer dat de scheids een punt moet maken mbt extra tijd in een zware uitwedstrijd voor PSV met een man minder. Tenzij dit iedere wedstrijd gebeurd (rode kaart valt niet over de discussiëren), is dat toch gewoon een terecht punt?

Ik weet dat een krant een ouderwets medium is en dat mensen ze niet meer zoveel lezen, maar mensen die roepen dat Willem een soort Sjaak Swart is en dat ie nooit kritisch is op Feyenoord zou ik toch aanraden er een keer 1 te kopen (je kan ze kopen in de meeste supermarkten, het zijn stapels opgevouwen papier met letters), want dat staat volledig haaks op de werkelijkheid. Geen enkele analist is kritischer op Feyenoord dan Van Hanegem en hij heeft hier ook volledig gelijk. Weet je wat nergens op slaat, roepen dat we Oranje om Simons heen moeten bouwen na een geinig half jaar Eredivisie bij een PSV dat niets presteert. Iedereen roept steeds achterlijkere dingen om relevant te blijven. Fenomenaal! Buitenaards!!! Waanzinnig!!!!!!!! Simons speelde een prima wedstrijd, hoofdzakelijk omdat hij de enige was die dacht, laten we ook af en toe de middenlijn over steken en hij stopt er veel energie in. Verder was het een draak van een wedstrijd met een echt 100% terechte, achterlijke rode kaart en eindelijk een keer een bijna afdoende hoeveelheid blessuretijd. PSV moet boos zijn op Obispo. En op die Portugees die in de 96e minuut denkt, ah joh, dat druk zetten is vermoeiend en ik sta er al 20 minuten in, ik laat Ali wel gewoon schieten vanaf daar, fuck it. Weet je wat fenomenaal was, toen Robben op zn 19e een geweldig Tjechie op een hoopje speelde. Waren er maar meer oude zeikerds als Willem ipv al die domme jubelstruiken die mensen na twee passjes over 5 meter de nieuwe Zidane vinden.

6 februari 2023 om 15:35

Wat bijzonder om te zien dat je over het algemeen gevat en objectief kunt reageren, behalve als de belangen groter worden en het Feyenoord betreft Migi. Jammer!

6 februari 2023 om 17:03

Ik reageer vrijwel nooit objectief, misschien soms wel gevat. Vond mijn grapje over het omschrijven hoe een krant eruit ziet eigenlijk best gevat, maar goed, dad joke enzo.

Zou v Hanegem balen dat het 2-2 geworden is? Obispo was idd een idiote actie. En idd, als je met 2 momenten/2 doelpunten gaat beargumenteren dat Xavi zo goed is, dan vind ik dat ook een beetje kortzichtig. Maar dat is het m juist, Xavi speelde toch een groot deel van de wedstrijd goed, ook al was hij "slechts" op 2 momenten van doorslaggevende invloed. Constant aanspeelbaar, ruimtes zoeken, fysiek sterk, de bal vasthouden. "Helaas" lopen er ook nog 10/9 anderen op het veld en is het een teamsport. Verder terechte uitslag denk ik, al vond ik Feyenoord wel gevaarlijker ook voor de rode kaart.

Haha toen ik die titel zag wis ik dat het alleen van die zuurpruim van Hanegem moest komen.

Als Simons bij Feyenoord had gespeeld dan zat hij wekelijks te kwijlen over hem.

Ik ben het niet vaak eens met de Kromme, maar ik denk dat hij in dit geval wel de spijker op de kop slaat. Xavo speelde leuk, maar hoe hij wordt opgehemeld door v Nistelrooy en vd Vaart vond ik wel een beetje overdreven. Maar daar zijn we in Nederland heel erg goed in. En Obispo heeft natuurlijk de ruiten van PSV ingegooid om zo in te komen terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand was.

6 februari 2023 om 11:36

Oke, de superlatieven die gebruikt werden, dat was misschien wat overdreven. Maar iedereen ziet toch dat het een goede voetballer is? En hij deed het gister ook goed? En ik denk ook dat het op dit moment zo'n beetje de beste speler is in de eredivisie, naast Kudus misschien. Of zien we er eentje over het hoofd?

6 februari 2023 om 12:59

Op dit moment inderdaad, maar hoe vaak zijn er niet spelers geweest die er in Nederland bovenuit staken om vervolgens weer in te zakken of om vervolgens internationaal door de mand te vallen. Kijk naar Memphis, Antony, de Ligt, Lozano, Sanchez, Ziyech en ga nog maar even door. Laten we aan het einde van het seizoen kijken waar hij staat, dan kun je een beter beeld vormen.

Volgens mij ben ik de enige Feyenoorder die echt hard kan genieten van Simons wat een heerlijke speler! Fenomeen? Nog te vroeg maar zijn skills, talent en spel is om van te smullen. Weer beslissend geweest in de Kuip met zijn uitbraken. Het meeverdedigen zat overal tussen met zijn voet en gooide zijn lichaam voor elke schot van Feyenoord. Super irritant voor de tegenstander (zoals ik dus), maar juist de verdienste van PSV. Dit PSV had uitgerekend 3 kansen gehad en 2 maal gescoord, kortom zeer effectief en dodelijk in hun counterspel. De manier hoe zij Kokcu hadden uitgeschakeld, zeer slim van hen. Werd letterlijk 'ingeboxed'.

Betreft de scheids.. Kon beide kanten op. Van Obispo was overduidelijke rode kaart (duidelijker kun je ze niet hebben). Daarnaast hadden Kokcu en Timber een gele prent mogen krijgen, andere kant Til en Bakayoko (randje rood). Vond het juist heel sterk van Makkelie om hem geen rood te geven voor zijn charge (daar scheidsrechter voor minder een rode prent geven) om het nog een wedstrijd te laten. Daarnaast doorzag hij alle schwalbes van iedere speler wat hij echt goed deed!

Betreft die extra tijd die kloppen wel, alleen wel jammer dat hij nu alle shit over zich heen krijgt. Doordat andere scheidsrechters het niet doen wil niet zeggen dat het niet kan of mag. Juist gehandeld met al die blessures, tijdrekken, wissels, opstootjes.. is 9 min juist. Alleen dienen dit ALLE scheidsrechters te doen!

6 februari 2023 om 11:25

Nee hoor, ik vind het ook een groot talent en spectaculair om naar te kijken. Hadden wij maar zo'n aanvaller 😅

Met 11 tegen 11 was PSV heer en meester in de Kuip. De al dan niet terechte rode kaart draaide dat volledig om. Ben het wel met Van Hanegem eens dat Simons ondanks zijn assist erg matig was gisteren. Had persoonlijk ook meer van hem verwacht. Van de andere kant, Kökçü was niet voor het eerst echt dramatisch, maar daar hoor ik Willem gek genoeg niet over.

6 februari 2023 om 11:38

Euh, waarin vond je PSV heer en meester? Achterover leunen? Ze stonden vrijwel de hele wedstrijd met de kont in de 16 en vooral in de 2e helft hing al voor de rode kaart de 1-1 in de lucht (en zelfs ik had de 1-1 ook gemaakt, itt Timber). Het was een begrijpelijk strijdplan, maar PSV was gisteren 0 minuten heer en meester.

Eens, voor de verandering, met Van Hanegem. Simons is een goede voetballer maar men doet net of het dr wedergeboorte van Jezus is. Moet nog alles bewijzen. Had ik ook gezegd wanneer ie bij Ajax speelde. Men zeurt hier altijd over jonge spelers van Ajax, vandaar deze toevoeging. Waarvan ik overigens hoop dat dat nooit zal gebeuren want ik vind het geen leuke jongen. Dit is Simons z’n eerste echte seizoen, absolute top zie ik niet in hem en Oranje om hem heen bouwen (ander artikel op VZ) is echt ridicuul.

Deze jongen moet je gewoon basis zetten in het Nederlands elftal. Dat deed je vroeger ook bij Sneijder en Van der Vaart. Nu gewoon een middenveld maken met Frenkie- Xavi en Berghuis en je tikt menig team weg.

Wel veel reacties op een mening zeg 🤣🤣🤣.

Als je het ermee eens bent klopt het echt !!!

Ben je het niets een nou dan echt niet hoor 🤣🤣🤣

De basis is vindt je die ouwe top ben je het eens…..ben je voor een andere club dan vindt je het geleuter 🤣🤣🤣

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren